Ik werd uitgelokt en ben daarom onschuldig. Bovendien zou je mijn reactie 'mostly peaceful' kunnen noemen.quote:
Nee je hoorde iets en vroeg of je dat moest opvatten dat iedereen thuis een test moest gaan doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vraag godverdomme naar meer informatie indien iemand dat heeft. Ik zei 'hoorde' omdat ik geen idee meer heb waar, volgens mij het debat.
Reageer dan gewoon niet, als je geen idee hebt waar je op reageert omdat lezen voor je te ingewikkeld is.
Succes, hopelijk is het inderdaad gewoon die verkoudheid (en netjes dat je het volgens het boekje doet).quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:54 schreef vosss het volgende:
Over 5 minuten richting de teststraat hier.
Gelukkig heeft mijn werkgever testcapaciteit ingekocht, dus ben ik snel aan de beurt
Met een beetje mazzel ook snel de uitslag zodat ik weer aan het werk kan
=edit=
Ik voel me gewoon verkouden, neus dichtzitten, beetje snotteren, beetje keelpijn, beetje hoesten, verder prima. Niet iets waar ik normaal mee thuis zou bliijven, maargoed, als ik mijn steentje bij kan dragen dan doe ik dat en hou ik me braaf aan de regeltjes.
Succes!!!!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:54 schreef vosss het volgende:
Gelukkig heeft mijn werkgever testcapaciteit ingekocht, dus ben ik snel aan de beurt
=edit=
Ik voel me gewoon verkouden, neus dichtzitten, beetje snotteren, beetje keelpijn, beetje hoesten, verder prima. Niet iets waar ik normaal mee thuis zou bliijven, maargoed, als ik mijn steentje bij kan dragen dan doe ik dat en hou ik me braaf aan de regeltjes.
Dat jij het nou gewend bent om staven in je keel te stoppenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Succes? Het enige wat hij moet doen is stilzitten en een wattenstaaf in z'n neus laten duwen.
Collega van mij was ook gaan werken met verstopte neus en keelpijn. Positief getest op corona afgelopen weekend, dus sowieso verstandig om het te laten testenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:54 schreef vosss het volgende:
=edit=
In je keel ook.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Succes? Het enige wat hij moet doen is stilzitten en een wattenstaaf in z'n neus laten duwen.
Het irriteert inderdaad.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:37 schreef Cue_ het volgende:
Zo'n wattenstaaf in de keel is nog niet zo boeiend. In de neus is erger.
Heerlijk weer. Hoe is het stigmatiserend dat NL probeert de ouderen te beschermen? Soms (vaak?) heb ik echt het idee dat we moeten klagen om het klagen.quote:
Dat blijf je nog heel lang voelen, dat dat dingen in je neus is geweest.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:37 schreef Cue_ het volgende:
Zo'n wattenstaaf in de keel is nog niet zo boeiend. In de neus is erger.
Wat niet?quote:
Waarom krijg ik hier een quote melding van?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat niet?
Dus omdat een bond iets vindt, gooien we gewoon de ouderen in de spits op de zuivelafdeling.
Gewoon houden zo anders moet ik weer weken de boodschappen doen voor oude mensen. Aan mijn goedheid zit gewoon een houdbaarheid.
Bij mij een klein half uur dat ik hem echt nog voelde.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat blijf je nog heel lang voelen, dat dat dingen in je neus is geweest.
Tegen dat in je keel kan je nog een McFlurry eten.
Flikker toch op man. Ouderenbond.quote:
Dat lijken veel ouderen ook te moeten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heerlijk weer. Hoe is het stigmatiserend dat NL probeert de ouderen te beschermen? Soms (vaak?) heb ik echt het idee dat we moeten klagen om het klagen.
Sounds like funquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:57 schreef Noek het volgende:
Als je flink verkouden bent dan voel je amper iets van die handeling, glijdt gewoon lekker mee.
Niet neusverkouden is wel ruk want dat is schrapen.
Ooit getest (met opgerold papieren zakdoekje) hoe diep m'n neusholte was. Weet niet wat ik raakte (trigeminal nerve?), maar voelde aan alsof er achteraan tegen m'n oogballen geduwd werd. Akelig gevoel..quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ik vond het wel meevallen, ook dat gevoel was binnen 10 seconden weer wegquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Tegen dat in je keel kan je nog een McFlurry eten.
Nog steeds geen noodzaak gezien hier voor een test.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is dat het gratis is.
Definitely don't recommend 3/10
tuurlijk niet, is ook nooit gezegd toch ?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn ook echt niet alleen maar de jongeren die eigenwijs blijken in dit land.
Bij mij was het afhankelijk van het neusgat, de ene deed meer zeer dan de ander.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:00 schreef Predator40 het volgende:
ik vond het wel meevallen, ook dat gevoel was binnen 10 seconden weer weg
Like wtf...quote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Like wtf...
Zegt weer genoeg over hoe hun in de coronamaatregelen staan.
Het grootste aandeel van ziekenhuisopnames en overlijdens ligt daar, en dan wordt er wat voor je geregeld om je zelf beter te beschermen, wordt het stigmatiserend genoemd.
Dan vraag je bijna om het opheffen van alle maatregelen.
Het nadeel is natuurlijk dat het stigmatiserend werkt voor oudjes die op andere tijdstippen komen, want dan is het van 'wat doe jij hier? Jij moet 's ochtends gaan winkelen'.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Like wtf...
Het grootste aandeel van ziekenhuisopnames en overlijdens ligt daar, en dan wordt er wat voor je geregeld om je zelf beter te beschermen, wordt het stigmatiserend genoemd.
Heel apart ja.. maar goed weet ook niet hoe oud de mensen zijn die zich hierdoor aangesproken voelen. Kunnen goed 50 en 60 plussers zijn die nog gewoon fulltime werken..??quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Like wtf...
De nuance : er is wat voor je geregeld, je kan er gebruik van maken als je wilt, maar het hoeft natuurlijk niet, wordt voor het gemak vergeten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het nadeel is natuurlijk dat het stigmatiserend werkt voor oudjes die op andere tijdstippen komen, want dan is het van 'wat doe jij hier? Jij moet 's ochtends gaan winkelen'.
Nou na de test is mijn respect voor deepthroatende vrouwen in elk geval enorm gestegen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:27 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat jij het nou gewend bent om staven in je keel te stoppen
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou na de test is mijn respect voor deepthroatende vrouwen in elk geval enorm gestegen.![]()
Ik ben benieuwd of wanneer je als 'jongere' in dat ouderenuurtje gaat omdat je in een risicogroep valt je weggeknuppeld wordtquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De nuance : er is wat voor je geregeld, je kan er gebruik van maken als je wilt, maar het hoeft natuurlijk niet, wordt voor het gemak vergeten.
Alsof die ouderen het standpunt van de ouderenbond bepalen. Directeur-bestuurder Liane den Haan is 53 jaar, ze werd algemeen directeur in 2005, toen ze 38 was...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Like wtf...
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou na de test is mijn respect voor deepthroatende vrouwen in elk geval enorm gestegen.![]()
Dat is inderdaad een van de opties waaraan gewerkt word. Er zitten wel haken en ogen aan en beperkingen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:35 schreef Scrummie het volgende:
Hoorde van de week wat over sneltests, eventueel thuis. Is daar meer over te vinden? Moet ik het bijv. zo opvatten dat je voor je het huis uitgaat kan testen (en er dus op kan wachten)?
Maar dit was de vorige keer toch ook zo'n gedoe? Dat men/oudjes daarop tegen waren?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:33 schreef Cynicio het volgende:
Dat vrouwtje van de ouderenbond slaat de plank helemaal mis. Het ouderenuurtje betekent niet dat ouderen per se op dat moment boodschappen moeten doen. Wat een gezeik.
Ik snap op zich wel waarom veel ouderen het niks vinden om alleen dat uurtje in de ochtend te hebben, die zien de supermarkt en de straal eromheen als een soort tweede thuis. De hele dag lullen met leeftijdsgenoten, scootmobielmeetings. Dat gaat nu niet meer. Jammer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dit was de vorige keer toch ook zo'n gedoe? Dat men/oudjes daarop tegen waren?
Dus neem aan dat men alweer verwachtte dat ze gingen zeuren
en idd, het is geen verplichting, maar dat vinden mensen nogal eens lastig.
https://www.kbo-pcob.nl/quote:Seniorenorganisatie KBO-PCOB is aangenaam verrast met de oproep van het kabinet dat er twee keer per dag een speciaal winkeluur bij supermarkten voor kwetsbare groepen moet komen.
Klapperende kunstgebitjes, in een poging je angst aan te jagen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of wanneer je als 'jongere' in dat ouderenuurtje gaat omdat je in een risicogroep valt je weggeknuppeld wordt
Lullen met leeftijdsgenoten en scootmobielmeetings gaat dan toch juist goed?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:39 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik snap op zich wel waarom veel ouderen het niks vinden om alleen dat uurtje in de ochtend te hebben, die zien de supermarkt en de straal eromheen als een soort tweede thuis. De hele dag lullen met leeftijdsgenoten, scootmobielmeetings. Dat gaat nu niet meer. Jammer.
Ook zij moeten dan ook hun steentje bijdragen en juist extra voorzichtig zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:39 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik snap op zich wel waarom veel ouderen het niks vinden om alleen dat uurtje in de ochtend te hebben, die zien de supermarkt en de straal eromheen als een soort tweede thuis. De hele dag lullen met leeftijdsgenoten, scootmobielmeetings. Dat gaat nu niet meer. Jammer.
Dat is iets niet handig is of misschien stigmatiserend, dat kan idd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het niet raar dat ze het stigmatiserend vinden, net zoals jongeren vinden dat ze gestigmatiseerd worden omdat zij de grootste bijdrage leveren aan verspreiding van het virus. De pandemie wordt gereduceerd tot een kwestie van daders tegenover slachtoffers.
Je wil als iemand uit een risicogroep gewoon op dezelfde tijdstippen als anderen boodschappen kunnen doen en weten dat anderen rekening met je houden. Is dat zoveel gevraagd?
En deze opmerking vind ik ook treffend (bron):
Opnieuw speciale tijden instellen lijkt Den Haan daarom niet handig, ook niet voor andere groepen. ,,Mensen die bijvoorbeeld voor hun werk graag even inkopen willen doen, hebben dan dus pech. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de saamhorigheid tussen mensen."
Ingezet bij Unibet?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb een slecht gevoel over de cijfers van vandaag..
Bedoel je dat de cijfers weer gaat stijgen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind dat niet overdreven. Ik merk hier hoeveel er wordt gevit op jongeren en dan weer op ouderen. De Ouderenbond geeft aan klachten te krijgen van ouderen die in winkels met vervelende opmerkingen te maken krijgen. Mensen met een mondkapje geven in praatprogramma's en interviews aan dat zij vol weerzin om mensen zonder een mondkapje heenlopen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is iets niet handig is of misschien stigmatiserend, dat kan idd.
Er zijn genoeg zaken waar men last van ondervindt qua regels, maar die kunnen wel "want Covid"
Het hele "lijkt me niet bevorderlijk voor de saamhorigheid" dat vind ik wel heel overdreven, want zo heb ik (en velen met mij) de supermarkt nooit gezien. Daarnaast ook genoeg andere regels die niet bevorderlijk zijn voor de samenleving, maar wel kunnen.
Waarom kan het niet een keer gewoon af met "ja dat is wel kut, maarja moet voor nu maar even, wie weet is het over 3 weken weer voorbij"
doe eens niet...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Dank.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een van de opties waaraan gewerkt word. Er zitten wel haken en ogen aan en beperkingen.
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02661-2
Jep.. *sorry voor het doemdenken*quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:01 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Bedoel je dat de cijfers weer gaat stijgen?
Dat geeft niet, maar de resultaten van dashboard van MedischInfo laat zien dat er bij de opnames en IC wel stijgt.quote:
hoeveel ????quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:06 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat geeft niet, maar de resultaten van dashboard van MedischInfo laat zien dat er bij de opnames en IC wel stijgt.
Volgens de NICE is op IC nu 16+ en op de verpleegafdelingen 116+, maar bij LCPS is het anders bij dagopnames.quote:
Wacht gewoon op de dagelijkse update.quote:
Afgelopen week 206.670, week ervoor 192.255quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeveel testen zijn er afgelopen week eigenlijk afgenomen in vergelijking met de week ervoor? Zou er nu al opgeschaald moeten zijn?
Maar stel... de regel wordt " ouderen moeten in het ouderen uurtje de boodschappen doen om verdere verspreiding tegen te gaan" dan is het wel goed?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat niet overdreven. Ik merk hier hoeveel er wordt gevit op jongeren en dan weer op ouderen. De Ouderenbond geeft aan klachten te krijgen van ouderen die in winkels met vervelende opmerkingen te maken krijgen. Mensen met een mondkapje geven in praatprogramma's en interviews aan dat zij vol weerzin om mensen zonder een mondkapje heenlopen.
Het leidt allemaal af van het feit dat een pandemie voor iedereen kut is en dat we allemaal een aantal regels moeten betrachten om verdere verspreiding tegen te gaan.
Zie je wat ik bedoel, @Cue_?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oude mensen moeten niet zeuren. Gewoon van 8-9 boodschappen doen. En als je wilt kletsen doe je dat maar buiten. Iedereen moet opofferingen doen.
Maar dat gaat over elke leeftijdsgroep of mensen die moeilijk over bepaalde regels.quote:
Dit lijken me niet zulke grote opofferingen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oude mensen moeten niet zeuren. Gewoon van 8-9 boodschappen doen. En als je wilt kletsen doe je dat maar buiten. Iedereen moet opofferingen doen.
* Tijger_m gaat niet om 7 uur opstaan om boodschappen te doenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dit lijken me niet zulke grote opofferingen.
Er is geen goede reden voor de regel. Er is immers al een verplicht deurbeleid en binnen de winkel moeten mensen 1,5 meter afstand houden tot elkaar. Daarbovenop komt nu, ik vermoed omdat er misschien situaties ontstaan waarin men toch niet de 1,5 meter in acht neemt, deze maatregel waarmee ouderen als slachtoffer worden gestigmatiseerd. Ik snap de weerzin tegen die symboliek wel, ja. Zorg liever dat de maatregelen die voor iedereen gelden in acht worden genomen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar stel... de regel wordt " ouderen moeten in het ouderen uurtje de boodschappen doen om verdere verspreiding tegen te gaan" dan is het wel goed?
Want dan is het een regel, dus dan klaagt men minder?
(of begrijp ik je nu verkeerd)
Ik vind het sowieso onzin dat men maar gewoon lelijk doen tegen mensen die een net wat ander gedrag toont die, volgens de regelgeving niet verkeerd is, maar puur omdat zij vinden dat hun mening heilig is.
Ik vind het zelf sympathieker om te luisteren naar de persoon met bezwaren en om me serieus af te vragen of er iets in zit dan die bezwaren maar meteen als 'gezeur' af te doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat gaat over elke leeftijdsgroep of mensen die moeilijk over bepaalde regels.
Daarbij, iedereen zeurt altijd over iedereen.
En in dit geval is het nog niet eens een regel, maar puur een mogelijkheid. Er is de mogelijkheid om dan boodschappen te doen voor ouderen.
Dusja dan vind ook ik het overdreven gedoe. Maar ook van degene die nu moeilijk gaan doen dat ze dat uurtje net geen boodschappen kunnen doen bij die betreffende winkel.
En als er een uurtje wordt gemaakt enkel voor ouderen van 12-13 uur, gaan niet alleen de ouderen klagen omdat ze gestigmatiseerd worden, maar bovendien de overige mensen dat dat een tijdstip is dat veel mensen boodschappen willen doen en het niet eerlijk is alleen ouderen toe te latenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m gaat niet om 7 uur opstaan om boodschappen te doen
Dat geldt voor de meeste maatregelen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dit lijken me niet zulke grote opofferingen.
Jep, en je creëert tweedelingen in de maatschappij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:35 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat voorrang bij testen is ook echt pure armoe. De oplossing zit 'm in het creëren van meer capaciteit en het naar beneden brengen van het aantal besmettingen. Dan is er plek voor iedereen en zo zou het ook moeten zijn. Met dat getouwtrek over wie er eerst mag los je niks op en verliest iedereen.
Laat ik het anders brengen. Ik word er gewoon een beetje moe van dat bij veelal goedbedoelde zaken er altijd wel tegenstanders zijn en dat dit ook altijd in het nieuws naar voren moet komen + allerlei gesprekken op tv of welk podium dan ook.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zelf sympathieker om te luisteren naar de persoon met bezwaren en om me serieus af te vragen of er iets in zit dan die bezwaren maar meteen als 'gezeur' af te doen.
Als je het artikel leest waar ik naar verwees, dan zie je dat het standpunt én de voorgestelde oplossing buitengewoon redelijk zijn. Het gaat helemaal niet om loos gezeur.
Eigenlijk geldt voor de meeste maatregelen dat wat voor de een geen grote opoffering is dat voor de ander wel is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat geldt voor de meeste maatregelen.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eigenlijk geldt voor de meeste maatregelen dat wat voor de een geen grote opoffering is dat voor de ander wel is.
Allemaal sneeuwvlokjes, daarom.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eigenlijk geldt voor de meeste maatregelen dat wat voor de een geen grote opoffering is dat voor de ander wel is.
Tja, ik kijk er radicaal anders tegenaan. De maatregelen treffen sommige mensen zwaarder dan andere. Die eerste groep doet daarover beklag. Moet kunnen in een vrije samenleving.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Laat ik het anders brengen. Ik word er gewoon een beetje moe van dat bij veelal goedbedoelde zaken er altijd wel tegenstanders zijn en dat dit ook altijd in het nieuws naar voren moet komen + allerlei gesprekken op tv of welk podium dan ook.
Oke, het is niet perse gezeur, en je wilt het liefst rekening houden met iedereen en natuurlijk dien je naar alle geluiden te luisteren + daar een oplossing voor te bedenken.
Als ik het vanuit vrije interpretatie doe dan zie ik deze mogelijkheid als quickfix om voor nu de ouderen een mogelijkheid te geven om buiten de drukte om boodschappen te doen en in de tussentijd kan alles geregeld worden, zodat men inderdaad altijd aan de regels houdt (dus deurbeleid, winkelbeleid etc etc) . Maar dat is meestal niet van nu op morgen geregeld, dat kost tijd.
COR / Sneltestenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dat is wel een leuk/positief nieuwtje.
Zijn die sensitiviteit/specificiteit waarden hoog genoeg voor de kenners onder ons? Geen idee of daar een verplichte waarde o.i.d. aan vast zitquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dat is wel een leuk/positief nieuwtje.
Het is ook typisch Nederlands om wanneer er ergens getracht wordt mee te denken dat er overal geluiden vandaan komen, en direct ook veel klachten. Dat is qua nieuws gewoon 'beter', want levert meer clicks op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, ik kijk er radicaal anders tegenaan. De maatregelen treffen sommige mensen zwaarder dan andere. Die eerste groep doet daarover beklag. Moet kunnen in een vrije samenleving.
Je eenvoudigweg onttrekken aan de regels vind ik niet oké, maar voor jezelf of je ideeën opkomen wel. Ik houd van onze mondige samenleving.
NB. Juist deze maatregel van dat uurtje voor ouderen kondigde Rutte aan als een maatregel die niet meteen werd ingevoerd omdat die niet op korte termijn te realiseren valt.
Bestempel je het als zoveelste als 'gezeur'. Dát is juist zo vervelend. Neem elkaar wat serieuzer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook typisch Nederlands om wanneer er ergens getracht wordt mee te denken dat er overal geluiden vandaan komen, en direct ook veel klachten. Dat is qua nieuws gewoon 'beter', want levert meer clicks op.
Het is natuurlijk wel wrang dat veel jongeren die er weinig tot geen last van deze ziekte hebben maatregelen opgelegd krijgen om ouderen te beschermen. Dan komen er extra mogelijkheden voor diezelfde ouderen die beschermd moeten worden en krijg je gezeur dat de ouderen gewoon op alle tijden willen en 'de rest' zich dan maar aanpast.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:01 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Zijn die sensitiviteit/specificiteit waarden hoog genoeg voor de kenners onder ons? Geen idee of daar een verplichte waarde o.i.d. aan vast zit![]()
Zeker positief als het geschikt is
Zo dat is aardig op de man met jouw op persoonlijke titel verspreide aantijgingen...... om daarmee te propageren dat het vaccin-proces prima is zoals het gaat en ik die natte droom lijk te verstoren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je loopt hier een enorme berg desinformatie te verspreiden.
Punt 1: Fase 4 onderzoek vind plaats NA vrijgave van een vaccin, dat heb ik je gisteren al bewezen en nu herhaal je weer inhoudsloze verdachtmakingen.
Punt 2: Er is geen enkele vrijstelling van pharma bedrijven in de EU en er is geen enkele reden om aan te nemen dat overheden blind handtekeningen zetten, sowieso bepalen overheden de toelating niet, dat doet de EMA en die neemt alvast 150 dagen de tijd.
Punt 3: Trump kan de FDA hierin niet overrulen.
Punt 4: De FDA heeft gezegd dat het een ONDERGRENS van 50% hanteert, dat betekent niet dat vaccins ook maar 50% effectief zullen zijn, weer een misrepresentatie van jou.
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat jij met een agenda loopt te posten hier en ik zou je willen verzoeken daarmee te stoppen als het om het verspreiden van misleidende informatie gaat.
PS: Ik zeg dit als user van FOK!, niet als mod.
Er is in supermarkten al sprake van leeftijdsdiscriminatie, met name doordat stromen scholieren worden gereguleerd. Ik was daar afgelopen week nieuwsgierig naar, of leeftijdsdiscriminatie (onder bepaalde omstandigheden) wel toegestaan is. Ik kwam toen dit artikel tegen: Scholier niet welkom in supermarkt in Benoordenhout: ‘Leerlingen mogen pas na 15.00 uur naar binnen’ Schijnbaar is het niet verboden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:07 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben sowieso wel benieuwd hoe je dit als winkel wil doen. Mag je discrimineren op leeftijd aan de deur? En als het nu mag, mag het dan later ook (andersom)? Mag een supermarkt s middags tussen half vijf en half zeven zeventigplussers weigeren, bijvoorbeeld? Het lijkt me toch van niet.
Het is en was ook sarcastisch... en ik vermoed dat de overheid niet direct wakker zal liggen dat mensen in e voetbalwereld, werkeloos zijn (geworden).quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 00:29 schreef Budweiser87 het volgende:
[..]
Leuk bedacht maar je houdt geen rekening met de duizenden werklozen die hieruit voort zullen komen.
Je begint al weer met een onware bewering, nergens beweer ik dat het vaccin proces prima is. Dus de rest begin ik niet eens meer aan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zo dat is aardig op de man met jouw op persoonlijke titel verspreide aantijgingen...... om daarmee te propageren dat het vaccin-proces prima is zoals het gaat en ik die natte droom lijk te verstoren.
Ik wil jou ook heel dringend verzoeken mij niet te gaan vertellen wat ik volgens jou moet posten.
Het lijkt mij dat jij daarin een eigen standpunt lijkt te hanteren. Ik zeg dit als user.
Let wel: het gaat niet om consumententesten. Desalniettemin is het een mooie ontwikkeling. Jammer dat de levertijd van een van de twee testen een week is.quote:
Oké, dat is een terecht punt, maar dat bedoel ik ook niet te zeggen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bestempel je het als zoveelste als 'gezeur'. Dát is juist zo vervelend. Neem elkaar wat serieuzer.
Ik ben zelf dat 'als wij gezond zijn, waarom moeten we dan rekening met anderen houden' tamelijk zat. Wat dacht je van medemenselijkheid?
Damn, ik word zolangzamerhand Claudia fan, hell has frozen over!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bestempel je het als zoveelste als 'gezeur'. Dát is juist zo vervelend. Neem elkaar wat serieuzer.
Ik ben zelf dat 'als wij gezond zijn, waarom moeten we dan rekening met anderen houden' tamelijk zat. Wat dacht je van medemenselijkheid?
Ik ben het zeker met je eens, maar op een gegeven moment (ik zeg niet dat we daar al zijn) kom je wel op een hellend vlak terecht, dat maatregelen echt onbetaalbaar worden, economische schade te groot, en winst van maatregelen veel te klein. Dan zul je andere dingen moeten gaan bedenken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Beschaving is dan om niet mee te gaan in dat foute gedrag, denk ik dan. En ik weet ook dat jij dat niet doet, er in mee gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oké, dat is een terecht punt, maar dat bedoel ik ook niet te zeggen.
Wanneer er maatregelen komen gelden die voor iedereen, dus iedereen wordt er net zo hard door geraakt. Ik hou bijvoorbeeld extra afstand van wat oudere mensen om (in mijn gevoel) hunzelf te helpen. Als diezelfde mensen dan zeggen wanneer er extra mogelijkheden geboden worden om hun angst/gevoel weg te nemen zeggen: "Ja maar dat vind ik niet leuk!" dan zakt mn broek wel af.
Het is toch niet zo raar dat ze gewoon willen dat je je houdt aan de regels die voor iedereen gelden? Je hoeft om ouderen echt geen extra boog te maken, hoor. Houd gewoon van iedereen afstand. Ik vind dat zelf ook prettig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oké, dat is een terecht punt, maar dat bedoel ik ook niet te zeggen.
Wanneer er maatregelen komen gelden die voor iedereen, dus iedereen wordt er net zo hard door geraakt. Ik hou bijvoorbeeld extra afstand van wat oudere mensen om (in mijn gevoel) hunzelf te helpen. Als diezelfde mensen dan zeggen wanneer er extra mogelijkheden geboden worden om hun angst/gevoel weg te nemen zeggen: "Ja maar dat vind ik niet leuk!" dan zakt mn broek wel af.
Ik ben toch behoorlijk aimabel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Damn, ik word zolangzamerhand Claudia fan, hell has frozen over!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |