Nou inderdaad. Deze kwam ook op mijn FB-feed bovendrijven bij precies iemand waarvan ik me altijd heb afgevraagd of ze zelf haar veters strikt of dat ze daar hulp bij nodig heeft.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 02:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk... dat sommige mensen héél erg dom zijn.
Alsof het iets uitmaakt voor het beleid. Deze man is zo narcistisch dat als hij het achter de rug heeft het wat hem betreft opgelost is en de rest van het land net zo hard kan blijven doodvallen.quote:
Alleen maar meer reden om toch eens te gaan nadenken over alternatieve scenario's.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:40 schreef DireStraits7 het volgende:
https://decorrespondent.n(...)28454867245-348690e0
[..]
Best een interessant stuk over vaccinontwikkeling en de mitsen en maren.
Dat wordt ook gedaan. Alleen ik vraag me af of het (ook voor de maatschappelijke onrust) goed is daar nu al een breed debat over te voeren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen maar meer reden om toch eens te gaan nadenken over alternatieve scenario's.
Is dat wel zo? Ik zit al vanaf maart full-time op kantoor en kom in contact (binnen 1,5m) met tientallen mensen elke week en heb nergens last van gehad?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:31 schreef VacaLoca het volgende:
Tja vind het als gezonde dertiger wel lastig kiezen tussen:
- Normale leven hervatten met grote kans op besmetting
Ik denk dat velen daar wel voor openstaan maar onze bewindslieden zetten het vaccin continu neer als ons enige heilige redmiddel. Dan vind ik het niet gek dat automatisch iedereen daar maar reikhalsend naar uit gaat kijken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen maar meer reden om toch eens te gaan nadenken over alternatieve scenario's.
Door iedereen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 07:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)middag-in-a-dam.html
Krijgen we dit weerMisschien moeten ze zich eerst even afvragen door wie het komt dat we nu met het hele land in deze situatie zitten.
Zonder oudjes kon iedereen gewoon naar buiten, nou goed?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 07:46 schreef hooibaal het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)middag-in-a-dam.html
Krijgen we dit weerMisschien moeten ze zich eerst even afvragen door wie het komt dat we nu met het hele land in deze situatie zitten.
Dat is wel de insteek. Een sneltest van 5 a 15 minuten. Maar ja, zelfde verhaal als met de mondkapjes: als niet iedereen ze gebruikt wat voor nut heeft het dan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:35 schreef Scrummie het volgende:
Hoorde van de week wat over sneltests, eventueel thuis. Is daar meer over te vinden? Moet ik het bijv. zo opvatten dat je voor je het huis uitgaat kan testen (en er dus op kan wachten)?
Je moet het zo opvatten als war er in het artikel staat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:35 schreef Scrummie het volgende:
Hoorde van de week wat over sneltests, eventueel thuis. Is daar meer over te vinden? Moet ik het bijv. zo opvatten dat je voor je het huis uitgaat kan testen (en er dus op kan wachten)?
Ik zie wel een verschil met de mondkapjes en dat is dat een sneltest niemand iets van merkt zodra je buiten komt. Dus ik kan me voorstellen dat de weerstand voor zo'n sneltest een stuk minder is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is wel de insteek. Een sneltest van 5 a 15 minuten. Maar ja, zelfde verhaal als met de mondkapjes: als niet iedereen ze gebruikt wat voor nut heeft het dan?
Welk artikel?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je moet het zo opvatten als war er in het artikel staat.
Dat denk ik ook en is nogal een schot voor open doel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat velen daar wel voor openstaan maar onze bewindslieden zetten het vaccin continu neer als ons enige heilige redmiddel. Dan vind ik het niet gek dat automatisch iedereen daar maar reikhalsend naar uit gaat kijken.
Al zou er íéts zijn dat de ernst van corona reduceert tot bijv die van de griep - dus dat overbelasting van de zorg niet meer aan de orde zou zijn - dan kunnen alle restricties al bij het grofvuil. Maar goed ik zou er ook weer niet van opkijken dat dit scenario nóg minder realistisch is dan een spoedig vaccin.
Waarover de reactie gingquote:
Dat schreef je toch? Je had er iets over gehoord.. dus je moet het opvatten wat je erover gehoord hebt ipv zelf dingen verzinnen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
... dat ging niet over een artikel. Jemig.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat schreef je toch? Je had er iets over gehoord.. dus je moet het opvatten wat je erover gehoord hebt ipv zelf dingen verzinnen.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vraag godverdomme naar meer informatie indien iemand dat heeft. Ik zei 'hoorde' omdat ik geen idee meer heb waar, volgens mij het debat.
Reageer dan gewoon niet, als je geen idee hebt waar je op reageert omdat lezen voor je te ingewikkeld is.
quote:Voordat je reageert
Speel de persoon, niet de bal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |