Dat is iets niet handig is of misschien stigmatiserend, dat kan idd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het niet raar dat ze het stigmatiserend vinden, net zoals jongeren vinden dat ze gestigmatiseerd worden omdat zij de grootste bijdrage leveren aan verspreiding van het virus. De pandemie wordt gereduceerd tot een kwestie van daders tegenover slachtoffers.
Je wil als iemand uit een risicogroep gewoon op dezelfde tijdstippen als anderen boodschappen kunnen doen en weten dat anderen rekening met je houden. Is dat zoveel gevraagd?
En deze opmerking vind ik ook treffend (bron):
Opnieuw speciale tijden instellen lijkt Den Haan daarom niet handig, ook niet voor andere groepen. ,,Mensen die bijvoorbeeld voor hun werk graag even inkopen willen doen, hebben dan dus pech. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de saamhorigheid tussen mensen."
Ingezet bij Unibet?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb een slecht gevoel over de cijfers van vandaag..
Bedoel je dat de cijfers weer gaat stijgen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vind dat niet overdreven. Ik merk hier hoeveel er wordt gevit op jongeren en dan weer op ouderen. De Ouderenbond geeft aan klachten te krijgen van ouderen die in winkels met vervelende opmerkingen te maken krijgen. Mensen met een mondkapje geven in praatprogramma's en interviews aan dat zij vol weerzin om mensen zonder een mondkapje heenlopen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is iets niet handig is of misschien stigmatiserend, dat kan idd.
Er zijn genoeg zaken waar men last van ondervindt qua regels, maar die kunnen wel "want Covid"
Het hele "lijkt me niet bevorderlijk voor de saamhorigheid" dat vind ik wel heel overdreven, want zo heb ik (en velen met mij) de supermarkt nooit gezien. Daarnaast ook genoeg andere regels die niet bevorderlijk zijn voor de samenleving, maar wel kunnen.
Waarom kan het niet een keer gewoon af met "ja dat is wel kut, maarja moet voor nu maar even, wie weet is het over 3 weken weer voorbij"
doe eens niet...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Dank.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een van de opties waaraan gewerkt word. Er zitten wel haken en ogen aan en beperkingen.
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02661-2
Jep.. *sorry voor het doemdenken*quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:01 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Bedoel je dat de cijfers weer gaat stijgen?
Dat geeft niet, maar de resultaten van dashboard van MedischInfo laat zien dat er bij de opnames en IC wel stijgt.quote:
hoeveel ????quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:06 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat geeft niet, maar de resultaten van dashboard van MedischInfo laat zien dat er bij de opnames en IC wel stijgt.
Volgens de NICE is op IC nu 16+ en op de verpleegafdelingen 116+, maar bij LCPS is het anders bij dagopnames.quote:
Wacht gewoon op de dagelijkse update.quote:
Afgelopen week 206.670, week ervoor 192.255quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:08 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeveel testen zijn er afgelopen week eigenlijk afgenomen in vergelijking met de week ervoor? Zou er nu al opgeschaald moeten zijn?
Maar stel... de regel wordt " ouderen moeten in het ouderen uurtje de boodschappen doen om verdere verspreiding tegen te gaan" dan is het wel goed?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat niet overdreven. Ik merk hier hoeveel er wordt gevit op jongeren en dan weer op ouderen. De Ouderenbond geeft aan klachten te krijgen van ouderen die in winkels met vervelende opmerkingen te maken krijgen. Mensen met een mondkapje geven in praatprogramma's en interviews aan dat zij vol weerzin om mensen zonder een mondkapje heenlopen.
Het leidt allemaal af van het feit dat een pandemie voor iedereen kut is en dat we allemaal een aantal regels moeten betrachten om verdere verspreiding tegen te gaan.
Zie je wat ik bedoel, @Cue_?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oude mensen moeten niet zeuren. Gewoon van 8-9 boodschappen doen. En als je wilt kletsen doe je dat maar buiten. Iedereen moet opofferingen doen.
Maar dat gaat over elke leeftijdsgroep of mensen die moeilijk over bepaalde regels.quote:
Dit lijken me niet zulke grote opofferingen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oude mensen moeten niet zeuren. Gewoon van 8-9 boodschappen doen. En als je wilt kletsen doe je dat maar buiten. Iedereen moet opofferingen doen.
* Tijger_m gaat niet om 7 uur opstaan om boodschappen te doenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dit lijken me niet zulke grote opofferingen.
Er is geen goede reden voor de regel. Er is immers al een verplicht deurbeleid en binnen de winkel moeten mensen 1,5 meter afstand houden tot elkaar. Daarbovenop komt nu, ik vermoed omdat er misschien situaties ontstaan waarin men toch niet de 1,5 meter in acht neemt, deze maatregel waarmee ouderen als slachtoffer worden gestigmatiseerd. Ik snap de weerzin tegen die symboliek wel, ja. Zorg liever dat de maatregelen die voor iedereen gelden in acht worden genomen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar stel... de regel wordt " ouderen moeten in het ouderen uurtje de boodschappen doen om verdere verspreiding tegen te gaan" dan is het wel goed?
Want dan is het een regel, dus dan klaagt men minder?
(of begrijp ik je nu verkeerd)
Ik vind het sowieso onzin dat men maar gewoon lelijk doen tegen mensen die een net wat ander gedrag toont die, volgens de regelgeving niet verkeerd is, maar puur omdat zij vinden dat hun mening heilig is.
Ik vind het zelf sympathieker om te luisteren naar de persoon met bezwaren en om me serieus af te vragen of er iets in zit dan die bezwaren maar meteen als 'gezeur' af te doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat gaat over elke leeftijdsgroep of mensen die moeilijk over bepaalde regels.
Daarbij, iedereen zeurt altijd over iedereen.
En in dit geval is het nog niet eens een regel, maar puur een mogelijkheid. Er is de mogelijkheid om dan boodschappen te doen voor ouderen.
Dusja dan vind ook ik het overdreven gedoe. Maar ook van degene die nu moeilijk gaan doen dat ze dat uurtje net geen boodschappen kunnen doen bij die betreffende winkel.
En als er een uurtje wordt gemaakt enkel voor ouderen van 12-13 uur, gaan niet alleen de ouderen klagen omdat ze gestigmatiseerd worden, maar bovendien de overige mensen dat dat een tijdstip is dat veel mensen boodschappen willen doen en het niet eerlijk is alleen ouderen toe te latenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m gaat niet om 7 uur opstaan om boodschappen te doen
Dat geldt voor de meeste maatregelen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dit lijken me niet zulke grote opofferingen.
Jep, en je creëert tweedelingen in de maatschappij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:35 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat voorrang bij testen is ook echt pure armoe. De oplossing zit 'm in het creëren van meer capaciteit en het naar beneden brengen van het aantal besmettingen. Dan is er plek voor iedereen en zo zou het ook moeten zijn. Met dat getouwtrek over wie er eerst mag los je niks op en verliest iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |