SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
quote:Op zondag 27 september 2020 09:10 schreef Dven het volgende:
Het verschil dat een uur kan maken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan snel gaanquote:Op zondag 27 september 2020 09:10 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We mogen natuurlijk niet vergeten dat gemiddelde waarden deze tijd van het jaar instorten natuurlijk. Met 15 zit je 'mooi' rond het gemiddelde. Zou overigens wel iets zonniger mogen zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 12:11 schreef aloa het volgende:
Zo'n net niks pluim dit. Gemiddelde rond de 15 graden is te doen, weinig zon en bijna elke dag wel kans op wat regen.
[ afbeelding ]
Idd ja, we mogen niet klagen. Gemiddelde van september is bijna een graad warmer dan normaal.quote:Op zondag 27 september 2020 12:29 schreef Dven het volgende:
[..]
We mogen natuurlijk niet vergeten dat gemiddelde waarden deze tijd van het jaar instorten natuurlijk. Met 15 zit je 'mooi' rond het gemiddelde. Zou overigens wel iets zonniger mogen zijn.
2020-09-27 07:11:35quote:Op zondag 27 september 2020 09:10 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was ook niet zo dat het op de seconde opgelost wasquote:Op zondag 27 september 2020 17:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
2020-09-27 07:11:35
2020-09-27 09:43:37
----------------------------
= 1:32:02
Ruim anderhalf uur
2,5 uur trouwensquote:Op zondag 27 september 2020 17:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
2020-09-27 07:11:35
2020-09-27 09:43:37
----------------------------
= 1:32:02
Ruim anderhalf uur
Het is herfst haterquote:Op maandag 28 september 2020 09:40 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag is de reden dat ik winter haat.
Echt precies wat ik wou posten haha. Wtf man, tis dat de bomen buiten nog groen zijn anders zou ik denken dat het eind december is vandaagquote:Op maandag 28 september 2020 10:03 schreef LTVDK het volgende:
Gaat vandaag het licht ook nog aan of blijven we in schemerstand?
quote:
Greyse dagenquote:Op maandag 28 september 2020 10:27 schreef Pisces29 het volgende:
Over grijze dagen gesproken. GRIJS.Ik zit met de lampen aan
In de herfst is het zoals vandaag voor 50%, en is de zon nog een beetje aanwezig.quote:
In welk land woon je dat het voor jou niet grauw grijs en nat isquote:Op maandag 28 september 2020 11:13 schreef Pisces29 het volgende:
Het is zacht. En er staat geen wind. Dan ben ik al heel snel een blij mens.
Ik heb geen enkel probleem met grijs en grauw.quote:Op maandag 28 september 2020 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In welk land woon je dat het voor jou niet grauw grijs en nat is
Ik ben dol op dit grauw tyfusweer. Heerlijk nu!quote:Op maandag 28 september 2020 10:48 schreef dick_laurent het volgende:
Dit soort dagen....
Hoe een gemiddelde FOK!er zonnig zomerweer ervaart:
[ afbeelding ]
Hoe een gemiddelde FOK!er grauw tyfusweer ervaart:
[ afbeelding ]
Dude.quote:Op zondag 27 september 2020 09:10 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is samen met mist het ergste weer wat er is. Geen enkel positief of mooi iets. Liever dan dynamisch weer. Buien en zonquote:Op maandag 28 september 2020 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben dol op dit grauw tyfusweer. Heerlijk nu!
Ik begon laatst ook alweer zin te krijgen in boerenkool met worst.quote:Op maandag 28 september 2020 13:56 schreef jannemanweert het volgende:
[..]
Op verschillende plekken de geur van hachee geroken. Heerlijk.
Ik hier nog steeds nietquote:Op maandag 28 september 2020 13:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan eindelijk mijn licht uitzetten
Hier inmiddels weer aan. Trok heel even een beetje open, maar dat was van korte duurquote:Op maandag 28 september 2020 14:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik hier nog steeds nietIk heb deze dag opgegeven, het is oke. Ben toch aan het nerden/thuiswerken.
Knusquote:Op maandag 28 september 2020 10:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Greyse dagen@:greys
Herfstttttttttttttttt
Mensen die altijd depri zijn die blij zijn dat ze niet meer alleen zijnquote:Op maandag 28 september 2020 16:53 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kan oprecht niet verzinnen wat er "gezellig" of "knus" is aan dit intens vochtige, mistige grijze schimmelweer.
Het zal vast aan mij liggen. Geniet er van zou ik zeggen
Greys, hoe is het met Biet?quote:Op maandag 28 september 2020 14:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Knus
En wat @:Pisces zegt. Kan vrij normaal de honden uitlaten. De vogeltjes fluiten gewoon. Ja het is grijs maar best zacht.
Ik kan ook na lang nadenken geen enkel positief punt noemen aan dit weer. Beetje (zon)licht maakt al een hoop goed.quote:Op maandag 28 september 2020 16:53 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kan oprecht niet verzinnen wat er "gezellig" of "knus" is aan dit intens vochtige, mistige grijze schimmelweer.
Het zal vast aan mij liggen. Geniet er van zou ik zeggen
Jij snapt hetquote:Op maandag 28 september 2020 19:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik kan ook na lang nadenken geen enkel positief punt noemen aan dit weer. Beetje (zon)licht maakt al een hoop goed.
Gelukkig kan ik niet thuiswerken want dat had ik anders slecht getrokken met al die achterlijke maatregelen. Verplicht thuiswerken. Totaal niet in balans die maatregelen. En thuis bepaal ik zelf wel hoeveel mensen ik welkom heet.
Zeg maar helemaal niks.quote:Op dinsdag 29 september 2020 11:49 schreef aloa het volgende:
Net niks dit weer. In ieder geval geen zon hier.
Net? Helemaal niksquote:Op dinsdag 29 september 2020 11:49 schreef aloa het volgende:
Net niks dit weer. In ieder geval geen zon hier.
Lekker man.quote:
Weinig mis mee dan toch. Van alles wat.quote:Op woensdag 30 september 2020 05:03 schreef Justin_Case het volgende:
Waarom hebben we echt al een week constant ditzelfde patroon:
Ochtend- regen
Middag- zon en droog
Namiddag en avond- regen
Continue iedere dag hetzelfde
Ja leuk, dat noemen ze herfst hihaho
Was sarcastisch bedoeld.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:30 schreef dick_laurent het volgende:
Altijd zon? Ik zou er zo voor tekenenMaar ik snap dat dat niet iedereens voorkeur zou zijn.
Afijn, september gaat in ieder geval eindigen met 200 uur zon. Dat is voor september een hele nette score.
Of oktober ook bovengemiddeld zonnig zal worden valt te betwijfelen als je de lt voorspellingen zo ziet...
Eensquote:Op woensdag 30 september 2020 07:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Weinig mis mee dan toch. Van alles wat.
Ok man.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Was sarcastisch bedoeld.Maar goed, wat doe je eraan. Zeuren helpt niet.
ik wil wel altijd zon (en snachts regen) maar dan gecombineerd met sneeuw en vrieskou tot en met temperaturen tot 25 gradenquote:Op woensdag 30 september 2020 08:30 schreef dick_laurent het volgende:
Altijd zon? Ik zou er zo voor tekenenMaar ik snap dat dat niet iedereens voorkeur zou zijn.
Afijn, september gaat in ieder geval eindigen met 200 uur zon. Dat is voor september een hele nette score.
Of oktober ook bovengemiddeld zonnig zal worden valt te betwijfelen als je de lt voorspellingen zo ziet...
En af en toe wat thundersnow?quote:Op woensdag 30 september 2020 11:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik wil wel altijd zon (en snachts regen) maar dan gecombineerd met sneeuw en vrieskou tot en met temperaturen tot 25 graden
Met een beetje geluk toch weer kunnen inlopen op dat dekselse Vlissingen.quote:
quote:Op woensdag 30 september 2020 14:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Met een beetje geluk toch weer kunnen inlopen op dat dekselse Vlissingen.
@aloa had toch altijd een goede?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:19 schreef MartiniNL het volgende:
Zijn er mensen met een weerstation hier? En zo ja welke hebben jullie?
Ben een beetje aan het rondkijken, leek me wel leuk, altijd wel interesse in het weer gehad
Meer iets voor @SpeedyGJquote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
@:Aloa had toch altijd een goede?
Die van mij is helaas kapot, maar kan 'm sowieso niet op goeie locatie neerzetten voor representatieve metingen.
Er komt wel weer knake weer aan
Oja, die ook. Komt hier niet meer zo vaak, helaasquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dven heeft een nickchange aangevraagd?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:30 schreef Bulgariandragqueen het volgende:
Zeer zwaar bewolkt doch gerieflijk warm met een prettige 23 graden in Burgas.
Drag = Drama = Beter, geintje natuurlijk!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dven heeft een nickchange aangevraagd?
Hier is het op moment van typen ook begonnen met wat lichtelijk gekletter.quote:
Mijn haar zit wel smashing.quote:
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mijn haar zit wel smashing.Was al weer vergeten wat de koudere maanden, vocht en regen met mijn haar doen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)otmuggen-verschijne/quote:Storm Odette
Dat de soort nu op enkele dagen massaal verschenen is, heeft mogelijk te maken met de weersomstandigheden van de afgelopen weken: een heel droge septembermaand, die erg nat eindigde door storm Odette. Die regenval kan als trigger hebben gewerkt voor het uit de pop komen van de muggen.
Vooral in de nacht van maandag 28 op dinsdag 29 september is er een massale beweging geweest van langpootmuggen. Toen stond er een strakke noordenwind en het lijkt waarschijnlijk dat veel langpootmuggen die nacht vanuit vochtige poldergraslanden in Nederland naar hier zijn gewaaid.
Natuurpunt verwacht dat de aantallen langpootmuggen de komende weken weer gestaag zullen afnemen.
inderdaad, hele zomer haast geen last en gister nacht helemaal kapot gestoken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:11 schreef zakjapannertje het volgende:
Een grote volksverhuizing vond plaats door Odette vorige maand.
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)otmuggen-verschijne/
quote:
Putain de merde! Putain!quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:07 schreef INViCTuS het volgende:
Lekker weertje in Zuid Frankrijk wel
[ twitter ]
Even 547 mm in een dag aftappen
[ afbeelding ]
[ twitter ]
625 mm in 24 uur waarvan 120 in 1 uurquote:
Ik zit in de zon te lunchen. T-shirt aan, tuindeuren open.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus de lampen kunnen overdag weer aan. Top.
Wij niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zit in de zon te lunchen. T-shirt aan, tuindeuren open.
Leuk voor de Giroquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
625 mm in 24 uur waarvan 120 in 1 uur![]()
[ twitter ]
Net als vorige weekquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:28 schreef PzKpfw het volgende:
Komt nu een leuk buitje aan vanaf Duitsland
Alleen Brabant. Hier regent het gewoon lekker fris. Deuren opengegooid. Heerlijk fris weer.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:28 schreef PzKpfw het volgende:
Komt nu een leuk buitje aan vanaf Duitsland
Altijd weer de randstad en die Brabo's die die stortbuien krijgen...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:50 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Alleen Brabant. Hier regent het gewoon lekker fris. Deuren opengegooid. Heerlijk fris weer.
Rustaaaaag. Eerst ontspannen op de zondagquote:Op zondag 4 oktober 2020 11:37 schreef Ener-G het volgende:
Als je dit al veel regen vond, wacht maar tot morgenmiddag
Is ook al een tijdje oud, is zeker niet van deze weekquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 16:31 schreef Adrie072 het volgende:
Beetje regen, haha, eat this!
[ twitter ]
Ja dat dacht ik eigenlijk ook, beetje jammer idd....quote:Op zondag 4 oktober 2020 12:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Is ook al een tijdje oud, is zeker niet van deze week
2018 als ik google op downburst millstätter seequote:Op zondag 4 oktober 2020 13:01 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik eigenlijk ook, beetje jammer idd....
quote:Op zondag 4 oktober 2020 10:42 schreef Dven het volgende:
Nog geen 12 uur en alweer dik over de 30 graden. Ik wil m'n herfst
33.5 gehaald maar grotendeels zwaarbewolkt geweest. Morgen over de 35 maar ook dan voornamelijk bewolkt. Zinloos allemaal. In oktober gewoon lekker 20-25 met een zonnetje. Veel beter.quote:
Uhhuhquote:Op zondag 4 oktober 2020 15:02 schreef Dven het volgende:
[..]
33.5 gehaald maar grotendeels zwaarbewolkt geweest. Morgen over de 35 maar ook dan voornamelijk bewolkt. Zinloos allemaal. In oktober gewoon lekker 20-25 met een zonnetje. Veel beter.
In welke prijsklasse zoek je? En hoe betrouwbaar neem je de gegevens die worden gemeten.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:19 schreef MartiniNL het volgende:
Zijn er mensen met een weerstation hier? En zo ja welke hebben jullie?
Ben een beetje aan het rondkijken, leek me wel leuk, altijd wel interesse in het weer gehad
Ben er niet vandoor hoor, momenteel erg druk met mijn gezin, wip af en toe eens langs dus blijf me taggen!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, die ook. Komt hier niet meer zo vaak, helaas
Nou overdrijven kan ook hequote:
Vind ik ook! Zou hier gewoon nog 18-20 graden moeten zijn deze maand. Veel beterquote:Op zondag 4 oktober 2020 15:02 schreef Dven het volgende:
[..]
33.5 gehaald maar grotendeels zwaarbewolkt geweest. Morgen over de 35 maar ook dan voornamelijk bewolkt. Zinloos allemaal. In oktober gewoon lekker 20-25 met een zonnetje. Veel beter.
quote:
Absoluut niet, zullen vaker taggenquote:Op zondag 4 oktober 2020 16:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
In welke prijsklasse zoek je? En hoe betrouwbaar neem je de gegevens die worden gemeten.
Voor huis tuin keuken station tot 200 euro zal ik zeker de Ventus W830, deze is op dit moment erg populair onder de weer liefhebbers
Mocht je wat meer te besteden hebben en wil je er wat serieuzer mee omgaan? Prijsklasse vanaf 400 euro zou de Davis Vantage Vue een betere station zijn door zijn snellere intervallen. (Houd rekening mee dat als je je gegevens op de PC wilt hebben dat er nog datalogger van 179 euro bij).
Voor 650 euro heb je de Davis Vantage pro 2 wel de beste keuze zijn, zit alleen de scherm van de Vue bij, de originele versie kost 679 euro. (Houd rekening mee dat als je je gegevens op de PC wilt hebben dat er nog datalogger van 179 euro bij).
Voordeel van dit station is dat je extra sensoren kunt aankoppelen zoals, Temperatuur, Gras en grond temperatuur, UV/Solar sensoren.
[..]
Ben er niet vandoor hoor, momenteel erg druk met mijn gezin, wip af en toe eens langs dus blijf me taggen!
[..]
Nou overdrijven kan ook he![]()
Maar wel leuk om te horen dat sommige mensen me nog niet vergeten zijn
Uitstekend nieuws voor herfstliefhebbers zoals wij.quote:
Ik zie nog steeds weinig projecten waarbij we iets met dat water gaan doen. In het voorjaar zal het geklaag wel weer komen over droogte.quote:Op maandag 5 oktober 2020 06:44 schreef Resistor het volgende:
Klagen de boeren al dat het nu weer te nat is?
Gewoon lekker allemaal de zee en riolen in laten stromen joh.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds weinig projecten waarbij we iets met dat water gaan doen. In het voorjaar zal het geklaag wel weer komen over droogte.
Een dag of 2 is prima, maar een hele week, ik word er niet vrolijk van....quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:31 schreef Nattekat het volgende:
Maar ja, er zijn mensen die dit willen...
Dit is je gemiddelde december weer, met dezelfde hoeveelheid daglicht.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:36 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Een dag of 2 is prima, maar een hele week, ik word er niet vrolijk van....
Begin al wel een beetje in de eindejaarsstemming te komen zo jaquote:Op maandag 5 oktober 2020 09:27 schreef Nattekat het volgende:
Het lijkt wel een gemiddelde december dag. Jezus wat treurig
Misschien de kerstboom maar neerzetten, beetje de sfeer verhogen.....quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is je gemiddelde december weer, met dezelfde hoeveelheid daglicht.
En dan maar te bedenken dat het twee weken geleden nog 30 was.
Lekker joh. Net al wat nieuwe tapijten en dekens gekocht. Hout is besteld. Laat maar komen die donkere dagenquote:Op maandag 5 oktober 2020 09:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Begin al wel een beetje in de eindejaarsstemming te komen zo ja
Lekker hoor! Goed voor de plantjes! En het land! (Droogte inlopen, mocht die er nog zijn!)quote:
En er komt nog veeeeel meerquote:Op maandag 5 oktober 2020 23:14 schreef Dagoduck het volgende:
En het regent en het regent. Al de hele dag.
Ik ben gewoon naar buiten gegaan in de regen, en ik leef nog! Heb zelfs nog getuinierd vandaag.quote:Op maandag 5 oktober 2020 23:49 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb echt de twee meest ellendige weken uitgekozen om vrij te zijn dit jaar. Precies nadat alle landen op code oranje gingen en nog eens gigantisch kutweer in eigen land. Is er in de afgelopen dagen een uur geweest waarin het droog is gebleven? Ik heb vandaag de hele dag lopen wachten tot ik een kartonnen doos naar de schuur kon brengen. Alleen rond een uur of 19:00 is het even droog geweest volgens mij.
Niet iedereen woont in het westenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:48 schreef Nattekat het volgende:
Ik geef iedereen die komend voorjaar weer zit te huilen over droogte hoogstpersoonlijk een klap op hun achterhoofd.
Het blijkt wel vaker dat de meest agressieve mensen er het minst van begrijpen dus wat dat betreft is dit misschien wel een logische uitspraak dan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:48 schreef Nattekat het volgende:
Ik geef iedereen die komend voorjaar weer zit te huilen over droogte hoogstpersoonlijk een klap op hun achterhoofd.
Omdat het drie uur lang wat vochtig is geweest tot nu toe deze maand?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:48 schreef Nattekat het volgende:
Omdat het al een week nagenoeg onafgebroken regent en omdat het de rest van de week zo blijft?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat het drie uur lang wat vochtig is geweest tot nu toe deze maand?
Is niet genoeg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:57 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Omdat het al een week nagenoeg onafgebroken regent en omdat het de rest van de week zo blijft?
Onafgebrokenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:57 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Omdat het al een week nagenoeg onafgebroken regent en omdat het de rest van de week zo blijft?
Geen idee waar je woont, de verschillen in het land zijn vrij groot, maar in het westen hebben we echt flink wat dagen gehad waarbij het aantal droge momenten echt schaars was. Gisteren bijvoorbeeld. Vandaag gelukkig wel wat droge momenten gehad.quote:
Eerder drie uur géén regen gehad, gister.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat het drie uur lang wat vochtig is geweest tot nu toe deze maand?
Zonuren gaan ook niet lekker maat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 18:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Eerder drie uur géén regen gehad, gister.
[ afbeelding ]
Mag ook wel, 1959 en 2018 zijn 2020 inmiddels voorbijgestoven qua zonurenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 08:24 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag nog wel wat zonuren, maar morgen zo'n beetje de hele dag bout weer
Vooruitzicht voor eind volgende week, dat weekend en erna is heerlijker. Temperatuur lijkt dan weer aangenamer te worden met 17/18 graden. Zou tijd wordenquote:
Oh ik dacht dat we richting vriespunt gingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vooruitzicht voor eind volgende week, dat weekend en erna is heerlijker. Temperatuur lijkt dan weer aangenamer te worden met 17/18 graden. Zou tijd worden
ik zie het eerst zakken..quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:04 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat we richting vriespunt gingen.
Zolang de meeste regen nog steeds simpel wordt afgevoerd gaat dat gedram over droogte in april gewoon weer beginnen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:56 schreef StephanL het volgende:
Weg neerslagtekortnouja je zou het denken
Heeeeerlijk, stuift het tenminste niet zo.quote:
En mensen blijven meer binnen, geen grote ophopingen in steden en kroegen meer win/winquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:36 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Heeeeerlijk, stuift het tenminste niet zo.
Die win-win snap ik eigenlijk niet? Anders zocht of zoekt iedereen juist de buitenlucht op. Met dit kansloze weer gaat iedereen binnen op elkaar zitten. Niet dat ik zo'n kroegganger ben, maar zit wel bij vrienden. Of zou buiten nog wel iets willen ondernemen, maar gaan nu maar met groepje spel spelen, darten of gewoon gezellig doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
En mensen blijven meer binnen, geen grote ophopingen in steden en kroegen meer win/win
Zou wel fijn zijn. Nog mooier zou het zijn als de zon daarbij weer eens zou schijnenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
Gaat het vandaag dan eens een dag niet regenen? Zou het? Zou het?
Nope. Komt alweer een buienlijn recht op Utje af. Uiteraard.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou wel fijn zijn. Nog mooier zou het zijn als de zon daarbij weer eens zou schijnen
Zullen wel de nodige buien gaan vallen. Wellicht ook met onweer. Bovenlucht koelt af tot beneden de -30quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:56 schreef ddx het volgende:
Hmms het lijkt erop alsof voorspellingen voor morgen wat minder nat zijn dan paar dagen geleden voorspeld.
Buienradar uursvoorspelling (en 24u radar) lijkt het nu wel redelijk droog te blijven.
Helaas welquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
Gaat het vandaag dan eens een dag niet regenen? Zou het? Zou het?
Woon je in de douche?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:00 schreef cherrycoke het volgende:
wat een regen en wind, de tering mijn gordijn ging er vandoor.
raam stond openquote:
Maar vandaag nog niet, regen, regen en nog eens regen.....quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf maandag een dikke week droog herfstweer zo te zien
Duitsersquote:
Hiero! En de zon schijnt ja!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Duitsers
Waar is @:bloodymary1 eigenlijk om op te scheppen over het altijd zonnige Limburg?
Hier net een heel stuk gewandeld door het Drentse land. Leek mijn schoonouders een plezant idee. Ineens kwam er een inktzwarte lucht aan en zijn we zeiknat geregend. Echt, geen droge draad meer aan mijn lijf
Wat een contrast weer.quote:
Daarom Limburg afstoten en teruggeven aan de Duitsersquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:12 schreef dick_laurent het volgende:
Haha, praktisch heel Nederland be like: WE VERZUIPEN!!!
Zuid Limburg:
[ afbeelding ]
Leckar sonnig hier!
15 mm in een uur hier en grond is compleet verzadigd na alle regenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:22 schreef lily het volgende:
Dat vroeg donker is wel weer wennen ja.
En, het regent hier! Geen bakken maar miezer.
Best wat water gevallen de afgelopen weekquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
15 mm in een uur hier en grond is compleet verzadigd na alle regen
Uitermate treffende samenvattingquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:58 schreef Bugno3 het volgende:
Rare dag. Ochtend tm 11 uur was top, met zonnetje etc. Daarna: de hel.
Beter dan helemaal geen zon. Ik heb net ff wandeling gemaakt onder het mom van "HOLY SHIT ik zie blauwe lucht, snel naar buiten nu het nog kan!!!"quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:29 schreef Nattekat het volgende:
Het wordt weer zo'n dag als gisteren. Paar uur zon, daarna hel.
Eerder een schemerlamp die voor een paar uurtjes aan gaat jaquote:Op zondag 11 oktober 2020 12:48 schreef Nattekat het volgende:
Ik wil gewoon zon, de rest maakt me geen zak uit.
Oja, in de maanden december en januari is er geen zon, alleen een lichtje overdag, dus dan moet het gewoon zacht zijn.
Wees blij dat het droog is zeg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:11 schreef heksje53 het volgende:
Saai overwegend droog herfstweer deze week
Goed dat het droog is toch.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:11 schreef heksje53 het volgende:
Saai overwegend droog herfstweer deze week
Trol DP026 niet zo voeren tochquote:
Mag best wat warmer. Liefst nog ff 16/17 gradenquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:19 schreef Pisces29 het volgende:
Prima dag. Weinig regen. Momenten van zon.
Maar vooral..... zacht
Op naar plek 1quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Dven het volgende:
2020 maakt na vandaag een flinke sprong op de ranglijst zonnigste jaren ooit gemeten. Van 15 naar plek 12. Plek 9 gaat ook niet heel erg lang meer duren.
Nou zeg datquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een verheldering vergeleken met gisterenvan mij mag het zo wel blijven
Vlissingen staat een uur of 30 voor op het record uit 2003. Maar Den Helder had toen van 13 t/m 31 oktober 123 zonuren. Ben benieuwd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Dven het volgende:
2020 maakt na vandaag een flinke sprong op de ranglijst zonnigste jaren ooit gemeten. Van 15 naar plek 12. Plek 9 gaat ook niet heel erg lang meer duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |