Maar waarschijnlijk ook de vraag of het moreel verwerpelijk is, als je hem vermoordt terwijl je weet wat hij gaat doen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:24 schreef babylon het volgende:
[..]
Je draait nu het dillema om. Baudet wordt gebruikt om aan te tonen dat Hitler vermoorden voor hij iets deed, moreel verwerpelijk is.
Dat was ook alleen maar omdat de tijd er daar rijp voor was, de Duitsers moesten leven met de vernedering van het verdrag van Versailles, en mensen als Hitler en Goebbels wisten daar handig op in te spelen. Het soort speeches waar zij zich van bedienden zouden in deze tijd totaal geen uitwerking hebben, en alleen maar verontwaardiging oproepen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is er wel wat te leren van hoe Hitler en Goebbels n staat waren een grote groep mensen te manipuleren?
Dus de toespraken van Jesse klaver ook?quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Het begint altijd met 'gewone' toespraken.
Het afbreken, en opnieuw opbouwen, van instituties (zoals het onderwijs) is een ambitie die Baudet expliciet uitgesproken heeft. Het met een pseudo-intellectueel sausje de legitimiteit van instituties ondermijnen zoals we de laatste tijd vaker gezien hebben (wetenschapsontkenning, inhoudsloze kritiek op RIVM, beeld van/omgang met vrije pers, meldpunt linkse docenten, etc) blijkt een prima manier om die afbraak te initiëren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:20 schreef babylon het volgende:
[..]
Nu het hogere onderwijs slopen heeft enorm lange termijn gevolgen. Ik kan mij niet voorstellen dat de FVD dat doet om op korte termijn stemmen te winnen. Zo slecht wil ik niet over ze denken.
Dat is een ding. Het blijft wel fascinerend dat je op basis van strikt genomen leugens zo ver kan komen binnen de politiek.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat was ook alleen maar omdat de tijd er daar rijp voor was, de Duitsers moesten leven met de vernedering van het verdrag van Versailles, en mensen als Hitler en Goebbels wisten daar handig op in te spelen. Het soort speeches waar zij zich van bedienden zouden in deze tijd totaal geen uitwerking hebben, en alleen maar verontwaardiging oproepen.
Maar andere speeches, die wel inspelen op de vraagstukken van deze tijd, werken wel. Weten de huidige politici prima. Zeker populisten als Baudet (daar is hij) of Trump.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat was ook alleen maar omdat de tijd er daar rijp voor was, de Duitsers moesten leven met de vernedering van het verdrag van Versailles, en mensen als Hitler en Goebbels wisten daar handig op in te spelen. Het soort speeches waar zij zich van bedienden zouden in deze tijd totaal geen uitwerking hebben, en alleen maar verontwaardiging oproepen.
Ze zegt het niet, ze vraagt het. En dat is een belangrijke nuance.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
het probleem is niet dat ze de filosofische vraag stelt waarom je Baudet niet mag vermoorden, het probleem is dat ze zegt dat als je hitler mag vermoorden, waarom baudet dan niet.
Jij bent Trump en/of Baudet-aanhanger, he?quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus de toespraken van Jesse klaver ook?
Ah, dat heb ik gemist. Fucking eng.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het afbreken, en opnieuw opbouwen, van instituties (zoals het onderwijs) is een ambitie die Baudet expliciet uitgesproken heeft. Het met een pseudo-intellectueel sausje de legitimiteit van instituties ondermijnen zoals we de laatste tijd vaker gezien hebben (wetenschapsontkenning, inhoudsloze kritiek op RIVM, beeld van/omgang met vrije pers, meldpunt linkse docenten, etc) blijkt een prima manier om die afbraak te initiëren.
Ik denk dat je het niveau van de gemiddelde scholier overschat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:12 schreef babylon het volgende:
[..]
Deze mevrouw mag prima dit gebruiken in de veiligheid van haar klas. Want dat is een plek waar men wel met dit voorbeeld kan omgaan, wederom: door de context en het kennisniveau. Iets wat een Baudet prima moet snappen. Maar hij ziet hier ook een kans om het Nederlandse hogere onderwijs aan te vallen door een filmpje van 13 seconden te misbruiken (ja, MIS-bruiken). Ik vind vooral belangrijk te weten waarom de FVD het hogere onderwijs weer aan wil vallen. Maar dat wordt hier helaas niet besproken.
Ik ben wel benieuwd wat ze allemaal zegt als er geen camera's draaien.quote:,,Sorry, dit wordt opgenomen. Ik moet een beetje voorzichtig zijn met wat ik zeg, natuurlijk.”
Werkelijk? JIj gelooft dit?quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wij niet, maar de studenten filosofie in haar klas wel degelijk. En die hebben ook dat niveau wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik denk dat je het niveau van de gemiddelde scholier overschat.
En wat bedoel je in dit geval met context? De context van de situatie, of de context van de inhoudelijke discussie? Die laatste hebben we namelijk niet.
Nee, ze stelt een suggestieve vraag. Je weet niet wat ze daar vervolgens mee doet. Mogelijk gebruikt ze hem als voorzet om samen met de studenten nader in te gaan op eventuele overeenkomsten en verschillen tussen die twee, waarbij de conclusie ook best zou kunnen zijn dat die koppeling tussen Hitler en Baudet te kort door de bocht is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
het probleem is niet dat ze de filosofische vraag stelt waarom je Baudet niet mag vermoorden, het probleem is dat ze zegt dat als je hitler mag vermoorden, waarom baudet dan niet. Daarmee stelt ze Baudet gelijk aan Hitler wat natuurlijk oerstom is. Wat nog stommer is is dat ze weet dat ze te ver gaat en weet dat het wordt opgenomen. Kortom niet iemand die voor de klas hoort.
Klets. Wat ze zegt is dat als iemand van mening is dat Hitler en Baudet gelijksoortige types zijn, waarom zou die persoon dan wel Hitler mogen vermoorden en niet Baudet? Het is al een heel oude filosofische gedachtenoefening.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
het probleem is niet dat ze de filosofische vraag stelt waarom je Baudet niet mag vermoorden, het probleem is dat ze zegt dat als je hitler mag vermoorden, waarom baudet dan niet. Daarmee stelt ze Baudet gelijk aan Hitler wat natuurlijk oerstom is. Wat nog stommer is is dat ze weet dat ze te ver gaat en weet dat het wordt opgenomen. Kortom niet iemand die voor de klas hoort.
Niet uit de data op te maken, dus een aanname.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:24 schreef babylon het volgende:
[..]
Je draait nu het dillema om. Baudet wordt gebruikt om aan te tonen dat Hitler vermoorden voor hij iets deed, moreel verwerpelijk is.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Aanzetten tot moord een linkse hobby die op FOK! nog veel medestanders heeft..
Klopt. Maar de tijd is er nu niet naar dat uitspraken zeker in Nederland als minder! Tegen een bepaalde bevolkingsgroep tot moord richting die groep gaat leiden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? JIj gelooft dit?
Mag ik je even herinneren aan de 'Minder! Minder!' speech? Die is qua sentiment en manier van opbouwen niet zo heel anders als de retoriek van met name Goebbels over de Joden hoor.
Volksmennerij gericht tegen (groepen) mensen is sowieso geen goed idee, of het nu om PvdA'ers, FvD'ers, Sylvana's, Baudets, joden, homo's, blanken of zwarten gaat. Zaken worden vooralsnog langs de weg van de politiek geregeld en niet op straat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? JIj gelooft dit?
Mag ik je even herinneren aan de 'Minder! Minder!' speech? Die is qua sentiment en manier van opbouwen niet zo heel anders als de retoriek van met name Goebbels over de Joden hoor.
Dat is mij trouwens op basis van de 13 seconden nog niet duidelijk? Maar op zich had Hitler wel hetzelfde beroep als Baudet die van politicus?quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:37 schreef Poefbank het volgende:
Het is wel typisch dat dan weer Baudet en Trump in één adem met Hitler wordt genoemd. Daarmee lijkt wel duidelijk wat de gedachtengangen zijn bij dit soort filosofen.
Verander de twee eerstgenoemden in Akwasi en Jesse Klaver. Of past dat niet in de filosofische hoek waarin mevrouw ronddwaalt?
Neem nu het filosofische geval dat mevrouw Simons gelijk krijgt. (Ik weet het, het is moeilijk, maar het gaat me om het hypothetische geval)quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, ik vertrouw geen enkele politicus.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent Trump en/of Baudet-aanhanger, he?
En dan nog mensen gaan vergelijken met nazi's ook.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Aanzetten tot moord een linkse hobby die op FOK! nog veel medestanders heeft..
Niets geleerd van Folkert van der Graaf die Pim met voorbedachte rade vermoorde al dan niet in opdracht van de zittende politieke kliek.
Was er in 1920 de tijd er wel naar dat populistisch opruiende teksten tot een 2e wereldoorlog zouden lijden? Hoe kun jij in de toekomst kijken?quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt. Maar de tijd is er nu niet naar dat uitspraken zeker in Nederland als minder! Tegen een bepaalde bevolkingsgroep tot moord richting die groep gaat leiden.
40+ zetels voor de vvd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Elke dag schiet zo'n zelfverondersteld moreel superieur typje zich weer ongelofelijk in de voet, je blijft wel lachen hoor, onbeholpenheid heeft altijd wel iets koddigs.
We zullen zien in maart wat de opbrengst is...
Groot gelijk. Wees altijd kritisch naar machthebbers.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee, ik vertrouw geen enkele politicus.
Niet woordelijk, maar in de context kan duidelijk zijn geweest dat ze dat impliceerde. Als vervolgens iemand met een misleidend fragment aan de haal gaat is dat natuurlijk haar schuld niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vet gedrukte zegt ze dus juist niet.
In die context kan Jesse Klaver ook genoemd worden. Zo zou je Akwasi kunnen associëren met Hitler vanwege de extreme opvattingen. Mooi hè, filosoferen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is mij trouwens op basis van de 13 seconden nog niet duidelijk? Maar op zich had Hitler wel hetzelfde beroep als Baudet die van politicus?
Hoe bedoel je naar de toekomst kijken?quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Was er in 1920 de tijd er wel naar dat populistisch opruiende teksten tot een 2e wereldoorlog zouden lijden? Hoe kun jij in de toekomst kijken?
Precies.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:46 schreef Poefbank het volgende:
[..]
In die context kan Jesse Klaver ook genoemd worden. Zo zou je Akwasi kunnen associëren met Hitler vanwege de extreme opvattingen. Mooi hè, filosoferen.
In 1920 heerste er in DE een soort burgeroorlog tussen het Freikorps en de opkomende communisten die in DE de revolutie wilde ontketenen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Was er in 1920 de tijd er wel naar dat populistisch opruiende teksten tot een 2e wereldoorlog zouden lijden? Hoe kun jij in de toekomst kijken?
Oh, zo zwart-wit zie ik het niet. Je moet gewoon zelf blijven nadenken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:41 schreef Candymannetje het volgende:
Nee, ik vertrouw geen enkele politicus.
Elke dag is er wel weer een kortzichtige sukkel die het concept filosoferen niet begrijpt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:43 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Elke dag schiet zo'n zelfverondersteld moreel superieur typje zich weer ongelofelijk in de voet, je blijft wel lachen hoor, onbeholpenheid heeft altijd wel iets koddigs.
Ja joh, ze hebben allemaal een dubbele agenda.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:44 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Groot gelijk. Wees altijd kritisch naar machthebbers.
Je bent een goed voorbeeld van wat linkse indoctrinatie in het onderwijs met kinderen doet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 07:14 schreef babylon het volgende:
En daarom pakt ze een huidige politici die in woord af en toe best lijkt op Hitler jaren '20.
We zien gewoon niet wat er in het onzichtbare lobby-circuit gebeurt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja joh, ze hebben allemaal een dubbele agenda.
Ik word er alleen een beetje moe van hoe links alles wat niet in hun straatje past gelijk racisten, fascisten en Hitler noemt.
Hoezo links? Hitler en Baudet zijn allebei narcisten van de bovenste plank. Denk dat ze daarom de vergelijking maakt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:53 schreef the-eye het volgende:
Je bent een goed voorbeeld van wat linkse indoctrinatie in het onderwijs met kinderen doet.![]()
Wie zegt er dan allemaal dat je Baudet moet kunnen vermoordenquote:Op dinsdag 22 september 2020 09:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Het hoge percentage "moet kunnen" schrik ik van. Gore extremisten.
Correctiequote:Op dinsdag 22 september 2020 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Elke dag is er wel weer een kortzichtige sukkel die het concept filosoferen Haatzaaien niet begrijpt.
ach, we gaan over op de persoonlijke aanval? De argumenten zijn nu alweer op? Typisch en dus koddigquote:Op dinsdag 22 september 2020 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Elke dag is er wel weer een kortzichtige sukkel die het concept filosoferen niet begrijpt.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie zegt er dan allemaal dat je Baudet moet kunnen vermoorden.
Ik denk dat de meeste mensen die zich zulke vragen stellen het liefst tot de conclusie komen dat het niet moet kunnen en daar ook naartoe redeneren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Het gaat niet (alleen) om de vraag.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:00 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen die zich zulke vragen stellen het liefst tot de conclusie komen dat het niet moet kunnen en daar ook naartoe redeneren.
I rest my case.quote:
Welnee, die vraag kan ze alleen stellen omdat ze weet dat Baudet niet aan Hitler gelijkgesteld kan worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Persoonlijke aanval? Ik gebruik een algemene zinsnede. Maar als jij van jezelf vindt dat je een kortzichtige sukkel bent, wie ben ik om dat tegen te spreken?quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
ach, we gaan over op de persoonlijke aanval?
Ik vind juist het hoge percentage mensen, die het concept 'filosoferen' niet begrijpen, schokkend.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
het probleem is niet dat ze de filosofische vraag stelt waarom je Baudet niet mag vermoorden, het probleem is dat ze zegt dat als je hitler mag vermoorden, waarom baudet dan niet. Daarmee stelt ze Baudet gelijk aan Hitler wat natuurlijk oerstom is.
We zullen zien of dit onder de noemer 'filosoferen' valt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind juist het hoge percentage mensen, die het concept 'filosoferen' niet begrijpen, schokkend.
Daarom zei ze vermoedelijk ook dat het geen handig voorbeeld was.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het is niet verkeerd om te filosoferen over dit soort zaken.
Maar gebruik geen nog levende mensen in de discussie.
Zeker als verantwoordelijke zoals in dit geval een docent moet je goed nadenken over mogelijke consequenties.
Je bekleed toch een zekere autoriteitsfunctie. Mensen hangen (onbewust) toch meer waarde aan wat je zegt en doet als je in functie bent
Ze stelt hem natuurlijk hiermee wel bewust in een spectrum dat uiteindelijk naar Hitler leidt, als het "extreme kwaad". Daarmee roept ze dan ook wel de vraag op in hoeverre Baudet daadwerkelijk verschilt van Hitler, en waar de grens ligt tussen het vermoorden van het "extreme kwaad" en het "net iets minder dan extreme kwaad". Misschien was het verstandiger geweest Pim Fortuyn als voorbeeld te nemen aangezien die ook in de politieke hoek van Baudet zit en al vermoord is. Maar op zich is het natuurlijk een heel valide vraag dat je, als je vindt dat het te billijken was geweest om Hitler te vermoorden, je ook afvraagt of het dan te billijken is om Trump te vermoorden of Baudet. Filosofisch gezien is dat eigenlijk heel interessant.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Welnee, die vraag kan ze alleen stellen omdat ze weet dat Baudet niet aan Hitler gelijkgesteld kan worden.
Om dit gedrag goed te praten moet je dus 2 aannames doen:quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Niet woordelijk, maar in de context kan duidelijk zijn geweest dat ze dat impliceerde. Als vervolgens iemand met een misleidend fragment aan de haal gaat is dat natuurlijk haar schuld niet.
Dan zijn er natuurlijk veel betere voorbeelden te bedenken dan een zittend politicus dat al bedreigd wordt. Het is uiteraard volstrekt duidelijk welke politieke school mevrouw aanhangt, en dat is ook de reden waarom zij Baudet kiest als voorbeeld. In alles sijpelt haar eigen oordeel door.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee.
"Als je een mug mag doodslaan, betekent dat, dat je dan ook een konijn mag doodslaan?" Is ze niet gelijk aan elkaar stellen anders dan dat het allebei dieren zijn.
Alleen als je Baudet en Trump vergelijkbaar vindt met Hitler, dat is nogal watquote:Op dinsdag 22 september 2020 10:12 schreef JohnDDD het volgende:
Maar op zich is het natuurlijk een heel valide vraag dat je, als je vindt dat het te billijken was geweest om Hitler te vermoorden, je ook afvraagt of het dan te billijken is om Trump te vermoorden of Baudet.
O ja?quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Welnee, die vraag kan ze alleen stellen omdat ze weet dat Baudet niet aan Hitler gelijkgesteld kan worden.
Je mag niemand vermoorden vanwege zijn politieke ideeën. Achteraf is het beter als iemand Hitler had vermoord. Maar die had zich op dat moment niet kunnen verweren dat hij dat deed om de holocaust te voorkomen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Op dinsdag 22 september 2020 09:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:[/b]
[..]
Klets. Wat ze zegt is dat als iemand van mening is dat Hitler en Baudet gelijksoortige types zijn, waarom zou die persoon dan wel Hitler mogen vermoorden en niet Baudet? Het is al een heel oude filosofische gedachtenoefening.
Dat vet gedrukte zegt ze dus juist niet.
Ik doe juist geen aannames. Ik trek geen overhaaste conclusies uit piepkleine filmfragmentjes. Dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Om dit gedrag goed te praten moet je dus 2 aannames doen:
- Dat het in de door jou veronderstelde context is gezegd. Dat blijkt nergens uit.
- Dat dit fragment misleidend is.
Dus je voelt zelf al aan dat men hier over de schreef gaat maar omdat je daar kennelijk niet aan wil ga je maar dingen aannemen om het af te zwakken.
Op dat oordeel hoef ik niet te wachten. Dat weet ik nu al.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
We zullen zien of dit onder de noemer 'filosoferen' valt.
Arm product van linksdoctrinatie.quote:
Je mag iedereen natuurlijk vergelijken met Hitler. Uiteindelijk moet je jezelf ook de vraag stellen of je het dan ook te billijken vindt dat Klaver wordt vermoord, of de buurvrouw, of jijzelf. Want je bent immers filosofisch gezien op zoek naar een grens.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Alleen als je Baudet en Trump vergelijkbaar vindt met Hitler, dat is nogal wat
En de „Sorry, dit wordt opgenomen. Ik moet een beetje voorzichtig zijn met wat ik zeg, natuurlijk.” spreekt boekdelen, sorry dit wordt opgenomen, niet sorry ik liet een walgelijke breinscheet, welnee...
Sorry dit wordt opgenomen
het serpent
Oh oke. Nou, prima dan. Succes ermee!quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Op dat oordeel hoef ik niet te wachten. Dat weet ik nu al.
Vanaf zijn derde schilderijquote:Op dinsdag 22 september 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Vanaf welk moment mocht je Hitler dan vermoorden?
Hier is iedereen het wel mee eens.quote:Op dinsdag 22 september 2020 01:31 schreef Isdatzo het volgende:
Het bespreken van morele dilemma's in een les filosofie lijkt me niet heel bijzonder.
Ze hebben daar ook gewoon een punt.quote:Baudet daarin als voorbeeld betrekken is niet zo handig, want zoals je ziet probeert het FvD-propagandabureau door het fragment buiten alle context te trekken dit op te blazen tot gigantische proporties om daarbij te kunnen roepen "LINKSE DOCENTEN WILLEN ONS VERMOORDEN!!!'.
Behoorlijk doorzichtig natuurlijk.
Als je het argument niet kunt weerleggen, dan demoniseer je gewoon degene die het argument aandraagt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:20 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Arm product van linksdoctrinatie.
Ik heb geen succes nodig. Ik heb gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Oh oke. Nou, prima dan. Succes ermee!
Oke Sander!quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen succes nodig. Ik heb gewoon gelijk.
Jij draait het nu om.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je het argument niet kunt weerleggen, dan demoniseer je gewoon degene die het argument aandraagt.
Oh....wacht....dat is iets waar links altijd van beschuldigd wordt....
Nee, hoor. Maar het verbaast me niet dat jij dat niet ziet.quote:
Nee je zit er falikant naast.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen succes nodig. Ik heb gewoon gelijk.
Op zich snap ik de vraag, en het is een Hogeschool natuurlijk waarop om mij onduidelijke redenen filosofie wordt gedoceerd terwijl het allemaal een beetje simpeler en in jipenjanneketaal moet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:12 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze stelt hem natuurlijk hiermee wel bewust in een spectrum dat uiteindelijk naar Hitler leidt, als het "extreme kwaad". Daarmee roept ze dan ook wel de vraag op in hoeverre Baudet daadwerkelijk verschilt van Hitler, en waar de grens ligt tussen het vermoorden van het "extreme kwaad" en het "net iets minder dan extreme kwaad". Misschien was het verstandiger geweest Pim Fortuyn als voorbeeld te nemen aangezien die ook in de politieke hoek van Baudet zit en al vermoord is. Maar op zich is het natuurlijk een heel valide vraag dat je, als je vindt dat het te billijken was geweest om Hitler te vermoorden, je ook afvraagt of het dan te billijken is om Trump te vermoorden of Baudet. Filosofisch gezien is dat eigenlijk heel interessant.
Spiegeltje nodig?quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Maar het verbaast me niet dat jij dat niet ziet.
......
En dat verbaast mij dan weer helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich snap ik de vraag, en het is een Hogeschool natuurlijk waarop om mij onduidelijke redenen filosofie wordt gedoceerd
Maar niet die van jou, want die is stuk.quote:
Het is in elk geval suggestief. "Endlösung" is waarschijnlijk voor de meeste mensen synoniem met "gaskamers". Het komt dan over alsof je wilt zeggen dat iemand als Wilders op een nieuwe Holocaust aanstuurt zonder dat woord te willen (of durven) gebruiken, omdat dat misschien toch wel erg vergezocht klinkt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
En als je zegt dat je "Minder Marokkanen wil regelen". In hoeverre is dan een woord als "Endlösung" op zijn plaats?
Gek dan dat ze uitgerekend Baudet kiest, en niet de koning, of Mao, of Rutte, of letterlijk *elk ander persoon*.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee.
"Als je een mug mag doodslaan, betekent dat, dat je dan ook een konijn mag doodslaan?" Is ze niet gelijk aan elkaar stellen anders dan dat het allebei dieren zijn.
Vind je dat echt gek, of zou je misschien wel wat overeenkomsten kunnen vinden tussen Baudet en Hitler anno '20?quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gek dan dat ze uitgerekend Baudet kiest, en niet de koning, of Mao, of Rutte, of letterlijk *elk ander persoon*.
Hey, volgens speknek is het VOLKOMEN WILLEKEURIG dat ze Baudet kiest en is het ABSOLUUT NIET ZO dat er een vergelijking tussen Baudet en Hitler werd gemaakt tijdens deze les.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:33 schreef babylon het volgende:
[..]
Vind je dat echt gek, of zou je misschien wel wat overeenkomsten kunnen vinden tussen Baudet en Hitler anno '20?
In een filosofisch discours had ik wel wat meer diepgaande input verwacht van de fvd goedpraters. Baudet vind zichzelf toch een partij van de rechtse intellectuelen hebben, verder als wat oneliners zie ik ze hier niet komen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk, krullebol.
De koning heeft geen uitgesproken politieke mening, Mao doet ons weinig, en de stap van Hitler naar Rutte zal voor de meesten ook te groot zijn als onderdeel van een hellend-vlak-vraagstelling, waarmee die laatste dus ineffectief wordt. (Even ervan uitgaand dat zo'n vraagstelling inderdaad aan de orde is.)quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gek dan dat ze uitgerekend Baudet kiest, en niet de koning, of Mao, of Rutte, of letterlijk *elk ander persoon*.
Allicht, aangezien nu alle boze kereltjes op het internet over haar heen vallen en de context verdwijnt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:28 schreef Harvest89 het volgende:
Ze heeft meer spijt van het feit dat het gefilmd is.
Precies, dus Baudet == nieuwe Hitler, aldus de filosofiedocent in kwestie. Hebben we dat ook weer opgehelderd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:36 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De koning heeft geen uitgesproken politieke mening, Mao doet ons weinig, en de stap van Hitler naar Rutte zal voor de meesten ook te groot zijn als onderdeel van een hellend-vlak-vraagstelling, waarmee die laatste dus ineffectief wordt. (Even ervan uitgaand dat zo'n vraagstelling inderdaad aan de orde is.)
Sinds wanneer roepen de Cancel Culture Aanhangers op tot nuance? Dit wijf had godverdomme al op de brandstapel gemoeten, en haar leven moet helemaal KAPOT gemaakt worden. Optyfen met dat zachte gedoe, onwenselijk gedrag en ophef betekent gewoon einde carriere anno 2020, niks meer en niks minder.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht, aangezien nu alle boze kereltjes op het internet over haar heen vallen en de context verdwijnt.
Wat mij betreft wachten we de bredere context af voordat iedereen weer woedend wordt...
Omdat hij een actueel en controversieel politicus is, dat zal haar studenten allicht als onderdeel van een gedachtenoefening meer aanspreken dan de meeste andere personen. Zo gek is dat toch niet?quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, anders is er geen sprake van een hellend vlak.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, dus Baudet == nieuwe Hitler, aldus de filosofiedocent in kwestie. Hebben we dat ook weer opgehelderd.
Filosofie zou verplicht moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op zich snap ik de vraag, en het is een Hogeschool natuurlijk waarop om mij onduidelijke redenen filosofie wordt gedoceerd terwijl het allemaal een beetje simpeler en in jipenjanneketaal moet.
Het foute aan de vraag is dat die doet alsof die buiten de box gaat, maar tegelijkertijd binnen een kleingeestig boxje blijft waarin Hitler, Trump en Baudet samen zitten. Als je die vraag echt wil opwerpen kun je net zo goed vragen waarom Hugo De Jonge niet vermoord zou mogen worden om levens te redden, of Von der Leyen, Rutte, Merkel, Kuzu en een paar honderd imams, noem maar op. Vanuit filosofisch opzicht is er geen enkele reden om je tot het simplisme van de Volkert van der G.'s te beperken.
Geen idee, jij zit volgens mij meer in de hoek van partijen die graag het onderwijs willen zuiveren van allerlei onwelgevallige elementen. Dus daar kan je zelf beter over oordelen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer roepen de Cancel Culture Aanhangers op tot nuance? Dit wijf had godverdomme al op de brandstapel gemoeten, en haar leven moet helemaal KAPOT gemaakt worden. Optyfen met dat zachte gedoe, onwenselijk gedrag en ophef betekent gewoon einde carriere anno 2020, niks meer en niks minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |