Ik heb geen succes nodig. Ik heb gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Oh oke. Nou, prima dan. Succes ermee!
Oke Sander!quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen succes nodig. Ik heb gewoon gelijk.
Jij draait het nu om.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je het argument niet kunt weerleggen, dan demoniseer je gewoon degene die het argument aandraagt.
Oh....wacht....dat is iets waar links altijd van beschuldigd wordt....
Nee, hoor. Maar het verbaast me niet dat jij dat niet ziet.quote:
Nee je zit er falikant naast.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen succes nodig. Ik heb gewoon gelijk.
Op zich snap ik de vraag, en het is een Hogeschool natuurlijk waarop om mij onduidelijke redenen filosofie wordt gedoceerd terwijl het allemaal een beetje simpeler en in jipenjanneketaal moet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:12 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ze stelt hem natuurlijk hiermee wel bewust in een spectrum dat uiteindelijk naar Hitler leidt, als het "extreme kwaad". Daarmee roept ze dan ook wel de vraag op in hoeverre Baudet daadwerkelijk verschilt van Hitler, en waar de grens ligt tussen het vermoorden van het "extreme kwaad" en het "net iets minder dan extreme kwaad". Misschien was het verstandiger geweest Pim Fortuyn als voorbeeld te nemen aangezien die ook in de politieke hoek van Baudet zit en al vermoord is. Maar op zich is het natuurlijk een heel valide vraag dat je, als je vindt dat het te billijken was geweest om Hitler te vermoorden, je ook afvraagt of het dan te billijken is om Trump te vermoorden of Baudet. Filosofisch gezien is dat eigenlijk heel interessant.
Spiegeltje nodig?quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Maar het verbaast me niet dat jij dat niet ziet.
......
En dat verbaast mij dan weer helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich snap ik de vraag, en het is een Hogeschool natuurlijk waarop om mij onduidelijke redenen filosofie wordt gedoceerd
Maar niet die van jou, want die is stuk.quote:
Het is in elk geval suggestief. "Endlösung" is waarschijnlijk voor de meeste mensen synoniem met "gaskamers". Het komt dan over alsof je wilt zeggen dat iemand als Wilders op een nieuwe Holocaust aanstuurt zonder dat woord te willen (of durven) gebruiken, omdat dat misschien toch wel erg vergezocht klinkt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
En als je zegt dat je "Minder Marokkanen wil regelen". In hoeverre is dan een woord als "Endlösung" op zijn plaats?
Gek dan dat ze uitgerekend Baudet kiest, en niet de koning, of Mao, of Rutte, of letterlijk *elk ander persoon*.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee.
"Als je een mug mag doodslaan, betekent dat, dat je dan ook een konijn mag doodslaan?" Is ze niet gelijk aan elkaar stellen anders dan dat het allebei dieren zijn.
Vind je dat echt gek, of zou je misschien wel wat overeenkomsten kunnen vinden tussen Baudet en Hitler anno '20?quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gek dan dat ze uitgerekend Baudet kiest, en niet de koning, of Mao, of Rutte, of letterlijk *elk ander persoon*.
Hey, volgens speknek is het VOLKOMEN WILLEKEURIG dat ze Baudet kiest en is het ABSOLUUT NIET ZO dat er een vergelijking tussen Baudet en Hitler werd gemaakt tijdens deze les.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:33 schreef babylon het volgende:
[..]
Vind je dat echt gek, of zou je misschien wel wat overeenkomsten kunnen vinden tussen Baudet en Hitler anno '20?
In een filosofisch discours had ik wel wat meer diepgaande input verwacht van de fvd goedpraters. Baudet vind zichzelf toch een partij van de rechtse intellectuelen hebben, verder als wat oneliners zie ik ze hier niet komen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tuurlijk, krullebol.
De koning heeft geen uitgesproken politieke mening, Mao doet ons weinig, en de stap van Hitler naar Rutte zal voor de meesten ook te groot zijn als onderdeel van een hellend-vlak-vraagstelling, waarmee die laatste dus ineffectief wordt. (Even ervan uitgaand dat zo'n vraagstelling inderdaad aan de orde is.)quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gek dan dat ze uitgerekend Baudet kiest, en niet de koning, of Mao, of Rutte, of letterlijk *elk ander persoon*.
Allicht, aangezien nu alle boze kereltjes op het internet over haar heen vallen en de context verdwijnt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:28 schreef Harvest89 het volgende:
Ze heeft meer spijt van het feit dat het gefilmd is.
Precies, dus Baudet == nieuwe Hitler, aldus de filosofiedocent in kwestie. Hebben we dat ook weer opgehelderd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:36 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De koning heeft geen uitgesproken politieke mening, Mao doet ons weinig, en de stap van Hitler naar Rutte zal voor de meesten ook te groot zijn als onderdeel van een hellend-vlak-vraagstelling, waarmee die laatste dus ineffectief wordt. (Even ervan uitgaand dat zo'n vraagstelling inderdaad aan de orde is.)
Sinds wanneer roepen de Cancel Culture Aanhangers op tot nuance? Dit wijf had godverdomme al op de brandstapel gemoeten, en haar leven moet helemaal KAPOT gemaakt worden. Optyfen met dat zachte gedoe, onwenselijk gedrag en ophef betekent gewoon einde carriere anno 2020, niks meer en niks minder.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht, aangezien nu alle boze kereltjes op het internet over haar heen vallen en de context verdwijnt.
Wat mij betreft wachten we de bredere context af voordat iedereen weer woedend wordt...
Omdat hij een actueel en controversieel politicus is, dat zal haar studenten allicht als onderdeel van een gedachtenoefening meer aanspreken dan de meeste andere personen. Zo gek is dat toch niet?quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, anders is er geen sprake van een hellend vlak.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, dus Baudet == nieuwe Hitler, aldus de filosofiedocent in kwestie. Hebben we dat ook weer opgehelderd.
Filosofie zou verplicht moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op zich snap ik de vraag, en het is een Hogeschool natuurlijk waarop om mij onduidelijke redenen filosofie wordt gedoceerd terwijl het allemaal een beetje simpeler en in jipenjanneketaal moet.
Het foute aan de vraag is dat die doet alsof die buiten de box gaat, maar tegelijkertijd binnen een kleingeestig boxje blijft waarin Hitler, Trump en Baudet samen zitten. Als je die vraag echt wil opwerpen kun je net zo goed vragen waarom Hugo De Jonge niet vermoord zou mogen worden om levens te redden, of Von der Leyen, Rutte, Merkel, Kuzu en een paar honderd imams, noem maar op. Vanuit filosofisch opzicht is er geen enkele reden om je tot het simplisme van de Volkert van der G.'s te beperken.
Geen idee, jij zit volgens mij meer in de hoek van partijen die graag het onderwijs willen zuiveren van allerlei onwelgevallige elementen. Dus daar kan je zelf beter over oordelen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer roepen de Cancel Culture Aanhangers op tot nuance? Dit wijf had godverdomme al op de brandstapel gemoeten, en haar leven moet helemaal KAPOT gemaakt worden. Optyfen met dat zachte gedoe, onwenselijk gedrag en ophef betekent gewoon einde carriere anno 2020, niks meer en niks minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |