abonnement Unibet Coolblue
pi_195193154
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Breivik 77 doden maar de kogel komt toch vaker van links. :')
In beide gevallen een actie van een eenling, afkomstig uit een bepaald politiek spectrum. Het verschil is wel dat bij Breivik de afkeuring unaniem was, afgezien van een paar gekken, terwijl de politieke moord tot op de dag van vandaag verdedigd wordt door een vrij groot deel van het politieke spectrum dat het monster baarde.

Eigenlijk hetzelfde als je ziet in de VS, de afkeur van de dood van Floyd was vrij unaniem, het afschieten van een Trump aanhanger en de afgeschoten politiemensen werden getrakteerd op een euforische menigte die trots waren op het gedrocht dat ze hebben uitgekotst.

Kwestie van een volkomen verrot moraal, ach ja

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2020 08:39:34 ]
pi_195193157
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:36 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Reageer dan ook niet op mijn post.
Leer begrijpend lezen dan hoef jij geen domme posts te maken ^O^
Verder is het een openbaar forum. Wil je geen reacties stop dan met posten :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195193163
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:00 schreef babylon het volgende:
Zo, FVD maakt weer eens maximaal misbruik van de situatie.

Het is filosofie!
Het is beïnvloeden van jongeren door Trump en Baudet in hetzelfde rijtje te plaatsen als Hitler.
  dinsdag 22 september 2020 @ 08:41:18 #154
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195193186
Omdat Baudet niet miljoenen doden op zijn geweten heeft. Daarom.
  dinsdag 22 september 2020 @ 08:43:11 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195193199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:35 schreef Hiddendoe het volgende:


Bovendien vind ik het onderwijs geen plek om dit soort politieke polarisatie op deze manier te bespreken.
Het onderwijs lijkt me nou juist een uitstekende plek om morele dilemma's te bespreken. Dit topic is het bewijs daarvan.
Huilen dan.
pi_195193204
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Leer begrijpend lezen dan hoef jij geen domme posts te maken ^O^
Verder is het een openbaar forum. Wil je geen reacties stop dan met posten :)
Ik kan heel goed begrijpend lezen, ik zet hier gewoon mijn eigen vraagtekens bij.
Dat jij daar moeite mee schijnt te hebben zal wel komen omdat deze kwestie voor jou een gesloten vraag is.
  dinsdag 22 september 2020 @ 08:44:29 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_195193209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 01:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, maar een premisse is dat Baudet baby-Hitler is, en dat is al niet kies.
Het lijkt me eigenlijk een vrij duidelijke glijdende schaal argument, waarbij de premisse nou juist is dat Baudet niet baby Hitler is. De opvolgvraag zou zijn waar het verschil hem dan in zou zitten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195193221
Laten we eerst maar eens goed uitzoeken wat er volledig is gezegd en in welke context. Dit is een soundbite van 13 seconden. Daarnaast is het een filosofieles en is het overduidelijk dat deze mevrouw nog meer gaat zeggen over deze stelling. Jammer dat dat niet de eindmontage heeft gehaald ;)

Ik snap dat het meteen lekker wegframed als het aanmoedigen tot een moordaanslag, maar laat Thierry nou zelf ook getweet hebben dat je in beslotenheid meerdere standpunten zou mogen overdenken als grondwaarde van een vrije samenleving.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195193224
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het onderwijs lijkt me nou juist een uitstekende plek om morele dilemma's te bespreken. Dit topic is het bewijs daarvan.
Waar is dat morele dilemma dan? Een Nederlandse politicus vergelijken met Hitler en aan de hand daarvan de vraag stellen of je Baudet zou mogen ombrengen?
pi_195193241
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:

Eigenlijk hetzelfde als je ziet in de VS, de afkeur van de dood van Floyd was vrij unaniem,
Ik denk dat je aan geschiedsvervalsing doet.

De afkeur van de dood van Floyd was totaal geen consensus over. Het hele verleden van Floyd werd er hier door velen bijgesleept om maar het doorgeslagen politiegeweld in de VS te blijven goedpraten. :D
pi_195193255
Naar mijn opvatting is het al geen goed idee dat het toegestaan zou zijn Hitler te vermoorden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195193261
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:48 schreef Basp1 het volgende:
De afkeur van de dood van Floyd was totaal geen consensus over. Het hele verleden van Floyd werd er hier door velen bijgesleept om maar het doorgeslagen politiegeweld in de VS te blijven goedpraten.
Begrip hebben voor een situatie als gevolg van een arrestatie of juichen en scanderen dat we ze één voor één gaan afschieten is een verschil, ik hoop dat je dat zelf ook beseft.

man man
  dinsdag 22 september 2020 @ 08:50:38 #163
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195193265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 01:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat heeft Van Dam misdaan?
Voor een beoogd Sociaal Democraat érg goed voor zichzelf gezorgd.
Met vals spelen een bedrijf ten gronde gericht (Exota)
Politieke tegenstanders gekleineerd en geframed door hem uit te maken voor minderwaardig mens (Fortuy)
En als ergste Mantovani draaien tijdens VARA’s Vuurwerk! :(
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195193303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:46 schreef TheVulture het volgende:
Laten we eerst maar eens goed uitzoeken wat er volledig is gezegd en in welke context. Dit is een soundbite van 13 seconden. Daarnaast is het een filosofieles en is het overduidelijk dat deze mevrouw nog meer gaat zeggen over deze stelling. Jammer dat dat niet de eindmontage heeft gehaald ;)

Ik snap dat het meteen lekker wegframed als het aanmoedigen tot een moordaanslag, maar laat Thierry nou zelf ook getweet hebben dat je in beslotenheid meerdere standpunten zou mogen overdenken als grondwaarde van een vrije samenleving.
Helemaal waar, maar ik denk dat jij ook wel anders piept als jij iets hoort waarbij er wordt geopperd of het moreel aanvaardbaar is om jou om te brengen.
Bovendien kun je de standpunten van bepaalde politici ook wel anders bespreekbaar maken.
Vooral in deze tijd waar mensen voor veel minder worden omgebracht.
Mag je een man doden die uit overtuiging zijn eigen dochter onthoofd omdat ze geen maagd meer is of omdat ze te westers is?
Mag je een homo ombrengen omdat hij zich extreem en provocerend kleedt en daarmee de meer gematigde homo;s in een verkeerd daglicht zet?
Mag je een vrouw vermoorden omdat ze abortus heeft laten plegen terwijl daar geen medische noodzaak voor was?
Mag je een vrouw doden omdat ze jaar op jaar kinderen baart en ze vervolgens gruwelijk verwaarloost?

Kortom, als je dan toch morele dilemma's wilt bespreken, trek de discussie dan eens wat breder.
pi_195193324
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:49 schreef Digi2 het volgende:
Naar mijn opvatting is het al geen goed idee dat het toegestaan zou zijn Hitler te vermoorden.
Zo denk ik er ook over. Want het is nu makkelijk praten, achteraf gelul dus.
pi_195193338
Lijkt me juist een heel interessante discussie. Bovendien gaat het om een filosofieles. Daar moet alles bespreekbaar zijn.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195193345
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Is dat je enige reactie? Vind jij echt dat je iemand mag doden vanwege bepaalde standpunten?
Beter gezegd: standpunten die grote overeenkomsten hebben met die van Hitler, Stalin of Mao?
Nee, mijn reactie was de uitgebreide post waarin ik heel duidelijk uitleg dat het juist niet om het doden gaat. Als jij dat volkomen negeert, voel ik niet de behoefte om daar verder op in te gaan :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Het is beïnvloeden van jongeren door Trump en Baudet in hetzelfde rijtje te plaatsen als Hitler.
Dat maakt FVD er van, waarom ze dat doen, vraag ik mij af. Want zij weten prima wat een filosofie vraagstuk inhoudt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waar is dat morele dilemma dan? Een Nederlandse politicus vergelijken met Hitler en aan de hand daarvan de vraag stellen of je Baudet zou mogen ombrengen?
Andersom dus. Een vroege Hitler vergelijken met Baudet om vervolgens de vraag te stellen of het nog steeds moreel is om die Hitler te vermoorden. Immers, Baudet vermoord je ook niet.
  dinsdag 22 september 2020 @ 08:58:25 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195193364
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waar is dat morele dilemma dan? Een Nederlandse politicus vergelijken met Hitler en aan de hand daarvan de vraag stellen of je Baudet zou mogen ombrengen?
Dat zou je weten wanneer het fragment niet zo geknipt was dat zo'n beetje alle context ingevuld moet worden.

Het begint (blijkbaar) met de vraag of je Hitler mag vermoorden. Stel(!) dat het antwoord daarop 'ja' is, mag je dan ook zijn handlanger vermoorden? Of ook...? En misschien ook wel...? Hoe bepaal je dat?

En wat nou als je wéét dat je daarmee veel levens redt? Of denkt te weten dat je levens redt? Of wat nou als je vermoed een paar levens te redden?

Slippery slope gecombineerd met het trolleydilemma.
Huilen dan.
pi_195193370
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:54 schreef Hiddendoe het volgende:
Kortom, als je dan toch morele dilemma's wilt bespreken, trek de discussie dan eens wat breder.
En waar haal jij vandaan dat dit college 13 seconden duurde?
pi_195193377
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Helemaal waar, maar ik denk dat jij ook wel anders piept als jij iets hoort waarbij er wordt geopperd of het moreel aanvaardbaar is om jou om te brengen.
Bovendien kun je de standpunten van bepaalde politici ook wel anders bespreekbaar maken.
Vooral in deze tijd waar mensen voor veel minder worden omgebracht.
Mag je een man doden die uit overtuiging zijn eigen dochter onthoofd omdat ze geen maagd meer is of omdat ze te westers is?
Mag je een homo ombrengen omdat hij zich extreem en provocerend kleedt en daarmee de meer gematigde homo;s in een verkeerd daglicht zet?
Mag je een vrouw vermoorden omdat ze abortus heeft laten plegen terwijl daar geen medische noodzaak voor was?
Mag je een vrouw doden omdat ze jaar op jaar kinderen baart en ze vervolgens gruwelijk verwaarloost?

Kortom, als je dan toch morele dilemma's wilt bespreken, trek de discussie dan eens wat breder.
Wie zegt dat dat niet gebeurd is, we horen deze lerares welgeteld 13 seconden wat zeggen en ze staat honderden uren per jaar voor de klas.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195193391
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:57 schreef babylon het volgende:

[..]

Nee, mijn reactie was de uitgebreide post waarin ik heel duidelijk uitleg dat het juist niet om het doden gaat. Als jij dat volkomen negeert, voel ik niet de behoefte om daar verder op in te gaan :)
[..]

Dat maakt FVD er van, waarom ze dat doen, vraag ik mij af. Want zij weten prima wat een filosofie vraagstuk inhoudt.
[..]

Andersom dus. Een vroege Hitler vergelijken met Baudet om vervolgens de vraag te stellen of het nog steeds moreel is om die Hitler te vermoorden. Immers, Baudet vermoord je ook niet.
quote:
Want als ik wél Hitler mag vermoorden, waarom zou ik dan ook niet de handlanger van Hitler mogen vermoorden? Of Trump op dit moment? Of Baudet?”
Daarmee impliceert ze dat Trump en Baudet dezelfde ambities hebben als Hitler.
pi_195193394
Hiermee plaatst ze Trump & Baudet in hetzelfde rijtje als Hitler. Het is gewoon onwijs stom van haar om dat te doen, ze geeft Baudet alleen maar wind in de zeilen hiermee.

De filosofische stelling had ook prima zonder een huidig Nederlands politicus gekund. Vind het zelf ook wel erg smakeloos en terecht als de school haar hier een reprimande/ontslag voor geeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luckyseven op 22-09-2020 09:08:51 ]
pi_195193444
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat niet gebeurd is, we horen deze lerares welgeteld 13 seconden wat zeggen en ze staat honderden uren per jaar voor de klas.
Daarom dus. Degenen die zeggen dat dit fragment uit de context is gerukt, vullen zelf de ontbrekende facetten in.
En dat doe ik dus dan ook maar.

;)
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:07:45 #174
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195193530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 01:51 schreef Tmarus het volgende:
Nee, je mag niet iemand vermoorden als je denkt een goede reden te hebben.

Makkelijke vraag toch.
Dat is volgens de wet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195193547
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

[..]

Daarmee impliceert ze dat Trump en Baudet dezelfde ambities hebben als Hitler.
Nee, dat ze standpunten delen met een Hitler op een bepaald tijdstip. Waarvan we allemaal weten waar het tot toe leidde. En dat is nu juist het punt. Hitler in de jaren '20 zei best wel wat dingen die vergelijkbaar zijn met wat Baudet en Trump nu zeggen. Daarom is de vergelijking ook een passende. Daarom gebruik je niet Sylvana Simons.
Ze zegt niks over ambities.
pi_195193598
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:00 schreef Luckyseven het volgende:
Hiermee plaatst ze Trump & Baudet in hetzelfde rijtje als Hitler. Het is gewoon onwijs stom van haar om dat te doen, ze geeft Baudet alleen maar wind in de zeilen hiermee.

De filosofische stelling had ook prima zonder een huidig Nederlands politicus gekund. Vind het zelf ook wel erg smakeloos en terecht als de school haar hier een reprimande/ontslag voor geeft.
In haar klas kan ze dat prima doen. Want die hebben de context EN het kennisniveau om daar goed mee om te gaan. Ze had zelf ook gelijk door dat een filmpje wel kut is, omdat die de context mist, en de kijkers missen veelal het kennisniveau.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:10:31 #177
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195193601
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:46 schreef babylon het volgende:

[..]

Ze is, terecht, bang dat het uit z'n verband wordt gerukt als het de wereld in gaat waar leken de verkorte versie horen.
[..]

Als je kijkt naar de standpunten van Hitler voor de putsch en die van Baudet nu, is dat helemaal niet zo vreemd. In een filosofie klas kan dat ook, omdat die mensen weten hoe ze Hitler kunnen zien zonder wat hij daarna deed.
[..]

En zo trap jij dus met beide benen in het misbruik van de FVD.
Dus het gebruik van de munitie is het probleem, maar over het aanleveren wordt niet gesproken.
Als mevrouw haar vak wat beter beheerste, dan hadden we deze discussie überhaupt niet gehad.

Een FvD verwijten dat ze hier gebruik/misbruik van maken is gewoon het paard achter de wagen spannen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:11:14 #178
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195193615
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het onderwijs lijkt me nou juist een uitstekende plek om morele dilemma's te bespreken. Dit topic is het bewijs daarvan.
Even er naar geluisterd. Denk dat het meer een soort van vraagstuk was van of het moreel aanvaardbaar is om bepaalde politici uit te weg te ruimen. Maar dat is niet te zeggen op basis van die 13 seconden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:12:26 #179
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195193642
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:41 schreef damsco het volgende:
Omdat Baudet niet miljoenen doden op zijn geweten heeft. Daarom.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Het is beïnvloeden van jongeren door Trump en Baudet in hetzelfde rijtje te plaatsen als Hitler.
Het begint altijd met 'gewone' toespraken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195193650
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat zou je weten wanneer het fragment niet zo geknipt was dat zo'n beetje alle context ingevuld moet worden.

Het begint (blijkbaar) met de vraag of je Hitler mag vermoorden. Stel(!) dat het antwoord daarop 'ja' is, mag je dan ook zijn handlanger vermoorden? Of ook...? En misschien ook wel...? Hoe bepaal je dat?

En wat nou als je wéét dat je daarmee veel levens redt? Of denkt te weten dat je levens redt? Of wat nou als je vermoed een paar levens te redden?

Slippery slope gecombineerd met het trolleydilemma.
Zij stelt hier dat Baudet de handlanger van Hitler zou zijn.
En Hitler wilde veel mensenlevens redden door joden, zigeuners en gehandicapten uit te roeien.
Trouwens, hoe zou de wereld er vandaag uitzien als Hitler bijtijds was vermoord? Zou dan het conflict in het Midden-Oosten ook niet bestaan? Zou de mens dan ook in de ruimte kunnen reizen? Zouden we dan kernwapens hebben?
pi_195193653
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dus het gebruik van de munitie is het probleem, maar over het aanleveren wordt niet gesproken.
Als mevrouw haar vak wat beter beheerste, dan hadden we deze discussie überhaupt niet gehad.

Een FvD verwijten dat ze hier gebruik/misbruik van maken is gewoon het paard achter de wagen spannen.
Deze mevrouw mag prima dit gebruiken in de veiligheid van haar klas. Want dat is een plek waar men wel met dit voorbeeld kan omgaan, wederom: door de context en het kennisniveau. Iets wat een Baudet prima moet snappen. Maar hij ziet hier ook een kans om het Nederlandse hogere onderwijs aan te vallen door een filmpje van 13 seconden te misbruiken (ja, MIS-bruiken). Ik vind vooral belangrijk te weten waarom de FVD het hogere onderwijs weer aan wil vallen. Maar dat wordt hier helaas niet besproken.
pi_195193685
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Even er naar geluisterd. Denk dat het meer een soort van vraagstuk was van of het moreel aanvaardbaar is om bepaalde politici uit te weg te ruimen. Maar dat is niet te zeggen op basis van die 13 seconden.
En daar sla je de spijker op z'n kop. Het is een stukje van 13 seconde. Ik vind het diep triest dat er gelijk allemaal mensen met veroordelingen klaar staan op een uit de context gerukt stukje van 13 seconde. Je weet helemaal niet waar het precies om gaat. Dit laat wel heel duidelijk het niveau zien van FvD.
pi_195193689
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Zij stelt hier dat Baudet de handlanger van Hitler zou zijn.
Nee dat doet ze niet!

quote:
En Hitler wilde veel mensenlevens redden door joden, zigeuners en gehandicapten uit te roeien.
Trouwens, hoe zou de wereld er vandaag uitzien als Hitler bijtijds was vermoord? Zou dan het conflict in het Midden-Oosten ook niet bestaan? Zou de mens dan ook in de ruimte kunnen reizen? Zouden we dan kernwapens hebben?
Eindelijk stel je de juiste vragen! Dat is filosofie. Dat zijn de vragen die opvolgend zouden kunnen zijn aan dit stuk.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:15:39 #184
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195193703
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 07:48 schreef babylon het volgende:

[..]

Omdat dat wat Simons en Biden voorstaan niet [b]kan leiden tot iets wat lijkt op wat Hitler uiteindelijk deed.[/b] Dat geldt wel voor Baudet. Daarmee zeg ik (zucht, helemaal geen zin om deze disclaimer uit te tikken) NIET dat Baudet Hitler is, wordt of zal zijn. Alleen dat wat hij nu zegt, wel lijkt op wat Hitler in de jaren '20 zei.
Nou, als er iemand bezig is met mensen in hokjes plaatsen en zorgen voor polarisatie, dan is het mevrouw Simons wel.

Als je haar uitspraken extrapoleert naar de toekomst, dan zie ik weinig verschil.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195193713
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:12 schreef babylon het volgende:

[..]

Deze mevrouw mag prima dit gebruiken in de veiligheid van haar klas. Want dat is een plek waar men wel met dit voorbeeld kan omgaan, wederom: door de context en het kennisniveau. Iets wat een Baudet prima moet snappen. Maar hij ziet hier ook een kans om het Nederlandse hogere onderwijs aan te vallen door een filmpje van 13 seconden te misbruiken (ja, MIS-bruiken). Ik vind vooral belangrijk te weten waarom de FVD het hogere onderwijs weer aan wil vallen. Maar dat wordt hier helaas niet besproken.
Ook een heel goede vraag. Misschien zijn ze bang dat mensen wel gaan nadenken en dat ze daardoor door de mand vallen en stemmen verliezen?
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:16:10 #186
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195193718
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:14 schreef DW457 het volgende:

[..]

En daar sla je de spijker op z'n kop. Het is een stukje van 13 seconde. Ik vind het diep triest dat er gelijk allemaal mensen met veroordelingen klaar staan op een uit de context gerukt stukje van 13 seconde. Je weet helemaal niet waar het precies om gaat. Dit laat wel heel duidelijk het niveau zien van FvD.
Baudet krijgt wel weer de nodige aandacht hierdoor helaas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195193737
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Voor een beoogd Sociaal Democraat érg goed voor zichzelf gezorgd.
Met vals spelen een bedrijf ten gronde gericht (Exota)
Politieke tegenstanders gekleineerd en geframed door hem uit te maken voor minderwaardig mens (Fortuy)
En als ergste Mantovani draaien tijdens VARA’s Vuurwerk! :(
Yep:
NWS / Marcel van Dam zoekt vrijwilligers bij het opknappen van zijn landgoed
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195193741
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Baudet krijgt wel weer de nodige aandacht hierdoor helaas.
Makkelijk scoren bij zijn telegraaf lezende achterban...
pi_195193766
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nou, als er iemand bezig is met mensen in hokjes plaatsen en zorgen voor polarisatie, dan is het mevrouw Simons wel.

Als je haar uitspraken extrapoleert naar de toekomst, dan zie ik weinig verschil.
Prima, dan had Simons ook gekund. Best. Ik denk dat je dan veel meer had moeten uitleggen wat de overeenkomsten zijn tussen Simons en Hitler anno 1920. En dat dat af zou leiden van het eigenlijke vraagstuk. Maar als jij dat kan uitleggen, gebruik jij toch Simons. Het gaat namelijk niet om Baudet of Simons. Het gaat erom of je een politici mag vermoorden voor iets waar van je denkt dat hij/zij wellicht gaat doen.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:18:59 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195193772
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Zij stelt hier dat Baudet de handlanger van Hitler zou zijn.
Helemaal niet. Hoe kom je daar nou bij?
quote:
En Hitler wilde veel mensenlevens redden door joden, zigeuners en gehandicapten uit te roeien.
Ehh, oké :? . Hitler dacht zelf vast dat zijn intenties goed waren ja. Dus?
quote:
Trouwens, hoe zou de wereld er vandaag uitzien als Hitler bijtijds was vermoord? Zou dan het conflict in het Midden-Oosten ook niet bestaan? Zou de mens dan ook in de ruimte kunnen reizen? Zouden we dan kernwapens hebben?
Dat weet je allemaal niet. Dat geldt voor meer dingen: je weet niet welke gevolgen (de doorwerking) van een beslissing (zoals het wel of niet vermoorden van een politicus) precies gaan hebben.
Huilen dan.
pi_195193788
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:15 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ook een heel goede vraag. Misschien zijn ze bang dat mensen wel gaan nadenken en dat ze daardoor door de mand vallen en stemmen verliezen?
Nu het hogere onderwijs slopen heeft enorm lange termijn gevolgen. Ik kan mij niet voorstellen dat de FVD dat doet om op korte termijn stemmen te winnen. Zo slecht wil ik niet over ze denken.
pi_195193800
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:18 schreef Isdatzo het volgende:
Dat weet je allemaal niet.
Kun je wel mooi over filosoferen :Y)
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:20:55 #193
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195193806
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Het begint altijd met 'gewone' toespraken.
Op zich is er wel wat te leren van hoe Hitler en Goebbels n staat waren een grote groep mensen te manipuleren?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:21:29 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195193821
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:20 schreef babylon het volgende:

[..]

Kun je wel mooi over filosoferen :Y)
Zie aanvulling.
Huilen dan.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:22:02 #195
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195193832
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich is er wel wat te leren van hoe Hitler en Goebbels n staat waren een grote groep mensen te manipuleren?
Zeker. Zeer aannemelijk dat dat een onderdeel van deze filosofieles is geweest.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:22:05 #196
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195193833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:20 schreef babylon het volgende:

[..]

Nu het hogere onderwijs slopen heeft enorm lange termijn gevolgen. Ik kan mij niet voorstellen dat de FVD dat doet om op korte termijn stemmen te winnen. Zo slecht wil ik niet over ze denken.
Ik denk eigenlijk al zo slecht over elke politicus uitzonderingen daar gelaten en dan vaak nog achteraf pas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:22:49 #197
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195193845
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:41 schreef damsco het volgende:
Omdat Baudet niet miljoenen doden op zijn geweten heeft. Daarom.
Het is allemaal framing; wat hij nu doet, dat kan nog, maar wie weet wat hij in de toekomst gaat doen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:23:39 #198
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195193864
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:18 schreef Isdatzo het volgende:

Dat weet je allemaal niet. Dat geldt voor meer dingen: je weet niet welke gevolgen (de doorwerking) van een beslissing (zoals het wel of niet vermoorden van een politicus) precies gaan hebben.
En daarom zijn dat uitstekende voorbeelden om over te filosoferen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195193871
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is allemaal framing. Wat hij nu doet, dat kan nog, maar wie weet wat hij in de toekomst gaat doen?
Je draait nu het dillema om. Baudet wordt gebruikt om aan te tonen dat Hitler vermoorden voor hij iets deed, moreel verwerpelijk is.
pi_195193874
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Daarom dus. Degenen die zeggen dat dit fragment uit de context is gerukt, vullen zelf de ontbrekende facetten in.
En dat doe ik dus dan ook maar.

;)
Er is wel een beetje context natuurlijk. Deze mevrouw geeft kennelijk een college over haar vakgebied filosofie. Ik denk dat het helemaal niet zo gek is om dan te veronderstellen dat ze een filosofische vraag stelt, zonder daarbij een antwoord te geven. De vraag is eigenlijk: als een immorele daad in een uitzonderlijke situatie gerechtvaardigd is, waar ligt de grens dan?

Als je een miljoen levens kan redden door 1 persoon dood te laten gaan dan is dat gerechtvaardigd. Maar is het ook gerechtvaardigd om iemand te vermoorden als je daarmee 10000 levens kan redden? Of 100 levens? Of is het gerechtvaardigd om 1 persoon te laten sterven om 4 levens te redden? Dat laatste geval waarschijnlijk niet, want dan zou je iemand gerechtvaardigd kunnen doodmaken en heb je twee nieren, een hart en een paar longen waarmee je vier transplantatiepatienten kan redden, maar dat is immoreel.

Kijk, net als de docent heb ik een prikkelende vraag gesteld: ( Is het gerechtvaardigd om 1 persoon te laten sterven om 4 levens te redden?). Maar daarmee heb ik nog geen dubieuze uitspraak gedaan. Juist Baudet, die graag dweept met filosofische vraagstukken zou dit moeten begrijpen, en ik denk dat ie dat ook heus wel doet. Dit is gewoon goedkoop scoren.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 22-09-2020 10:03:11 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')