SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOKIT'S GREYSIE IT'S PARTY
Ja er staat gevraagd. Maar zo vrijblijvend zal het ook wel weer niet zijn. Want dan houd niemand zich daaraan.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Dankjewel!
[..]
Uiteraard, maar dan vond ik tot nu toe alleen dat mensen uit onze provincies wordt gevraagd (!) ipv verplicht voor test en quarantaine.Dus niet een duidelijk JE MOET.
Baas net aan de telefoon gehad, die vertrekt over tien minuten weer naar Duitsland.
Hab ze cheën Limburgs aksent in hoes dan?quote:Op donderdag 17 september 2020 10:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik kom er ook wel mee weg.![]()
NOT.
Balen van je vakantie
Ik was er al bang voor.quote:
Dit is tot nu toe voor mijn gevoel juist precies waar het in NL ook fout ging. Lief vragen en daarna doet bijna niemand het.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja er staat gevraagd. Maar zo vrijblijvend zal het ook wel weer niet zijn. Want dan houd niemand zich daaraan.
Nou ja, het voornaamste doel is natuurlijk niet-noodzakelijke reizen beperken. Niet om het juridische systeem overuren te laten maken.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja er staat gevraagd. Maar zo vrijblijvend zal het ook wel weer niet zijn. Want dan houd niemand zich daaraan.
Ik kan het je niet met zekerheid vertellen, wellicht @Greys iaans.quote:
Duitsers en in mindere mate Belgen hebben ook wat meer plichtsbesef dan Nederlanders over het algemeen.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik was er al bang voor.
[..]
Dit is tot nu toe voor mijn gevoel juist precies waar het in NL ook fout ging. Lief vragen en daarna doet bijna niemand het.
Ah mobiele Fok! heeft dus een hele reeks aan updates gekregen zo te horen. Ik was geen fan van de mobiele versie dus dat is mooi om te horenquote:Op donderdag 17 september 2020 10:12 schreef Greys het volgende:
Ohhhh mobiel kan je binnen het topic nu ook de TT swypen waarna je rechts op het dan verschenen schakeltje klikt voor de hele reeks.![]()
Wat hebben Twentenaren nou wat de rest van Nederland niet heeft danquote:Op donderdag 17 september 2020 10:15 schreef Arizona het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze hier aan de grens gaan controleren of er Noord- en Zuid-Hollandse mensen binnenreizen.
En mochten ze het wel doen, ik hoef maar "Hallo" te zeggen en ze horen al dat ik "good volk" bin.
Het is echt een stuk beter geworden mobielquote:Op donderdag 17 september 2020 10:12 schreef Greys het volgende:
Ohhhh mobiel kan je binnen het topic nu ook de TT swypen waarna je rechts op het dan verschenen schakeltje klikt voor de hele reeks.![]()
Onze aaaaa en onze ooooooquote:Op donderdag 17 september 2020 10:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wat hebben Twentenaren nou wat de rest van Nederland niet heeft dan
Phantasialand is wel superleukquote:Op donderdag 17 september 2020 10:19 schreef Hamlapjes het volgende:
[ twitter ]
Over Hollanders (kunnen we dat eindelijk eens goed gebruiken!) in Duitsland gesproken, sommigen hebben er in ieder geval compleet schijt aan!
Veel te veel trekkers jaquote:
Hier worden de recente wijzigingen opgesomd in de OP:quote:Op donderdag 17 september 2020 10:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ah mobiele Fok! heeft dus een hele reeks aan updates gekregen zo te horen. Ik was geen fan van de mobiele versie dus dat is mooi om te horen
Heeeeel vroeger in Phantasialand geweest en het mooiste als kind vond ik dat je in een soort rode schelpstoel zat en dan reed je lang spiegels en zat er ineens een spook naast je.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Phantasialand is wel superleuk
Oh en ik las gisteren dat de achtbaan in Hellendoorn geupgrade wordt, ik moest meteen aan jou denken
Jaaaa dat klopt, hahaha! Die ride is er volgens mij niet meerquote:Op donderdag 17 september 2020 10:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeeeel vroeger in Phantasialand geweest en het mooiste als kind vond ik dat je in een soort rode schelpstoel zat en dan reed je lang spiegels en zat er ineens een spook naast je.![]()
Dit klinkt als Geister Riskcha, vanaf 6:54 in dit filmpje, toch?quote:Op donderdag 17 september 2020 10:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeeeel vroeger in Phantasialand geweest en het mooiste als kind vond ik dat je in een soort rode schelpstoel zat en dan reed je lang spiegels en zat er ineens een spook naast je.![]()
Disclaimer: dit was ongeveer 35/40 jaar geleden de bom ja.![]()
Ha, las het gisteren ook ja! Waren nogal gemengde reacties op in de community.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Phantasialand is wel superleuk
Oh en ik las gisteren dat de achtbaan in Hellendoorn geupgrade wordt, ik moest meteen aan jou denken
quote:We woonden in het Brabantse dorp in Rotterdam-Zuid
Ja dat is hemquote:Op donderdag 17 september 2020 10:29 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dit klinkt als Geister Riskcha, vanaf 6:54 in dit filmpje, toch?
Overigens is dat effect gewoon keihard gepikt van Disney, maar dat terzijde
Hellendoorn staat op korte termijn niet op mijn lijstje, misschien volgend jaar een keer met Arizoneefje.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:30 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ha, las het gisteren ook ja! Waren nogal gemengde reacties op in de community.
Doe met deze informatie wat je wil
Die is er zeker nog! Ingang is alleen een klein beetje verstopt, is dat gat links waar die mensen bij lopen:quote:Op donderdag 17 september 2020 10:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja dat is hem
Die ride is er dus nog wel?Ik heb hem helemaal niet gezien toen we de laatste keer in Phantasialand waren. Daarvoor was ik er net als Greys een jaar of 30 niet geweest
[..]
Hellendoorn staat op korte termijn niet op mijn lijstje, misschien volgend jaar een keer met Arizoneefje.
Helemaal gemistquote:Op donderdag 17 september 2020 10:36 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Die is er zeker nog! Ingang is alleen een klein beetje verstopt, is dat gat links waar die mensen bij lopen:
[ afbeelding ]
Denk wel dat het niet heel lang meer gaat duren tot 'ie gesloopt gaat worden
Oh nee wacht, ik zie dat u de cursus Rotterdamish volgde, dat zou in dat geval niet nodig moeten zijn JATTOCHNIETTANquote:Op donderdag 17 september 2020 10:10 schreef Greys het volgende:
Duitser: "Pardon mevrouw u mag Duitsland niet in".
Greys: *perfect ABN* "Jawel toch?"
Duitser: "Volgens mij komt u uit Zuid-Holland"
Greys: "OHJAJOH EN HOE DENKT U DAT TE LOPE TE ZITTE TE LEGGE TE WETE??"
Maar dat is Nederlandquote:Op donderdag 17 september 2020 10:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik was er al bang voor.
[..]
Dit is tot nu toe voor mijn gevoel juist precies waar het in NL ook fout ging. Lief vragen en daarna doet bijna niemand het.
Ja dat klopt. Daarom gaan wij ook niet meer. Natuurlijk is de kans dat we er gewoon doorheen komen zonder gezeur. Maar we gaan er geen risico voor nemen.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, het voornaamste doel is natuurlijk niet-noodzakelijke reizen beperken. Niet om het juridische systeem overuren te laten maken.
Ja er is veel verbeterdquote:Op donderdag 17 september 2020 10:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ah mobiele Fok! heeft dus een hele reeks aan updates gekregen zo te horen. Ik was geen fan van de mobiele versie dus dat is mooi om te horen
Oh jaquote:Op donderdag 17 september 2020 10:29 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat is ook een noodzakelijke reis. Kan alleen wel zijn dat je twee weken daar in quarantaine moet. Maar dat is dan afhankelijk of er ergens een controle is en of ze dat gaan bijhouden.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:04 schreef Ann-Lynn het volgende:
Sja, wat zijn noodzakelijke reizen?? Ik baal hier echt een beetje. We hebben een vakantiewoning in DTL, wordt ook gewoon verhuurd. Gasten hebben het een en ander gesloopt, dus moet het eigenlijk allemaal gefixt worden voordat we het weer kunnen verhuren. EN ik heb 2 nieuwe matrassen besteld, liggen nu in de gang, blokkeren alles... moeten zsm naar Duitsland... ik vind het eigenlijk wel een noodzakelijke reis...
quote:Op donderdag 17 september 2020 11:04 schreef Ann-Lynn het volgende:
Sja, wat zijn noodzakelijke reizen?? Ik baal hier echt een beetje. We hebben een vakantiewoning in DTL, wordt ook gewoon verhuurd. Gasten hebben het een en ander gesloopt, dus moet het eigenlijk allemaal gefixt worden voordat we het weer kunnen verhuren. EN ik heb 2 nieuwe matrassen besteld, liggen nu in de gang, blokkeren alles... moeten zsm naar Duitsland... ik vind het eigenlijk wel een noodzakelijke reis...
Dus ja, als je zelf vind dat het noodzakelijk is...quote:Wat zijn noodzakelijke reizen?
U moet zelf bedenken of het echt nodig is om op reis te gaan. Vakanties zijn geen noodzakelijke reizen. Vrachtvervoer en overig professioneel transport zijn dat wel
ah, daarom had ik paar jaar terug in Phantasialand het gevoel dat ik dat al eerder gezien had terwijl ik er nog nooit eerder was geweestquote:Op donderdag 17 september 2020 10:29 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat het voor je werk isquote:Op donderdag 17 september 2020 11:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Dagje pretpark kan ook gewoon, want dat is geen vakantie en ik vind dat wel nodig.
Pretparkrecensist.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat het voor je werk is
werkzaamheden aan een vakantiewoning welke in gebruik is vind ik wel redelijk noodzakelijk eigenlijk, niet meer of minder dan een accountant van een multinational die een audit moet houden ofzoquote:Op donderdag 17 september 2020 11:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
[..]
Dus ja, als je zelf vind dat het noodzakelijk is...
Ja dit is gewoon een audit van het vakantiehuisjequote:Op donderdag 17 september 2020 11:26 schreef Koen66 het volgende:
[..]
werkzaamheden aan een vakantiewoning welke in gebruik is vind ik wel redelijk noodzakelijk eigenlijk, niet meer of minder dan een accountant van een multinational die een audit moet houden ofzo
Ik kan het plaatje niet zien. Mysterieus dit hoor!quote:
Klikken op het linkje werkte wel!quote:
Ja dan is het inderdaad makkelijk te zienquote:Op donderdag 17 september 2020 11:33 schreef Momo het volgende:
Ook geen idee of ze dat actief controleren in Duitsland, misschien als je bijvoorbeeld een hotel boekt wel met adres etc.
Precies, niemand kan zien of ik al dan niet in Amsterdam ben geweest de afgelopen 2 weken.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:37 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja dan is het inderdaad makkelijk te zienMaar ook bijv. als je kort daarvoor nog in Holland bent geweest maar er verder niet woont, dat is gewoon niet te controleren/handhaven.
ja, maar dit waren altijd gewoon leuke extra smiliesquote:Op donderdag 17 september 2020 11:35 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Klikken op het linkje werkte wel!
Ja precies, dus hopelijk nemen veel mensen gewoon hun verantwoordelijkheid en gaan niet onnodig reizen. Er hoeft maar ergens weer zo'n brandhaardje te ontstaan en gelijk een heleboel stappen achteruit.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Precies, niemand kan zien of ik al dan niet in Amsterdam ben geweest de afgelopen 2 weken.
Edit: google en apple wel denk ikmaar de random Duitse douanier niet
![]()
Ja er zitten echt toffe bijquote:Op donderdag 17 september 2020 11:40 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ja, maar dit waren altijd gewoon leuke extra smilies
Andere kleur stoelen is met een verfje zo voor elkaar, en volgens mij zitten er op het eind verschillende spoken zodat niet iedereen dezelfde krijgtquote:Op donderdag 17 september 2020 10:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh jaVoor mijn gevoel waren de stoelen toen rood haha. En het spook was toen anders. Maar wel echt tof dat het er nog is na zo lang!
Als ik bijvoorbeeld in Utrecht zou wonen, maar wel op dezelfde plek zou werken. Zou hetzelfde advies gelden. Maar het is niet heel ongebruikelijk om thuis te werken, dus dan kun je nog zeggen dat je niet op kantoor bent geweestquote:Op donderdag 17 september 2020 11:37 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja dan is het inderdaad makkelijk te zienMaar ook bijv. als je kort daarvoor nog in Holland bent geweest maar er verder niet woont, dat is gewoon niet te controleren/handhaven.
Ja zijn verschillende spoken. Weet ik nog wel van toen ik er ooit eens was.quote:Op donderdag 17 september 2020 11:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Andere kleur stoelen is met een verfje zo voor elkaar, en volgens mij zitten er op het eind verschillende spoken zodat niet iedereen dezelfde krijgt
Als ik in Phantasialand ben pak ik deze attractie meestal toch wel even mee. Maar dat komt vooral omdat ik er nog nooit langer dan 5 minuten voor heb moeten wachten
quote:Op donderdag 17 september 2020 11:58 schreef koffieleuk het volgende:
forumsmileys doen het wel als je ze downloadt en zelf uploadt, moet je maar net zin in hebben
[ afbeelding ]
Zeker mooi.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:44 schreef Fred_B het volgende:
Heerlijke beelden van rond de Mont Blanc bij de Tour
Heel mooiquote:Op donderdag 17 september 2020 12:44 schreef Fred_B het volgende:
Ik kan niet kijken, ben aan het werk. Natuurlijk is het uitgerekend deze middag redelijk druk.quote:Op donderdag 17 september 2020 12:44 schreef Fred_B het volgende:
Ze zijn net over de eerste berg, waarbij een flinke kopgroep met de nodige moeite probeert het gat te vergroten.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:06 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik kan niet kijken, ben aan het werk. Natuurlijk is het uitgerekend deze middag redelijk druk.
Ik heb wel de liveblog van de NOS aanstaan, dat is nog iets.quote:Op donderdag 17 september 2020 13:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze zijn net over de eerste berg, waarbij een flinke kopgroep met de nodige moeite probeert het gat te vergroten.
In die kopgroep zit wel Bilbao, en in het hypothetische geval dat die wint, stroom ik (weer) helemaal binnen
Uiteraard, uiteraardquote:Op donderdag 17 september 2020 14:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb wel de liveblog van de NOS aanstaan, dat is nog iets.
En wel trakteren hè, als je een groot geldbezitter bent geworden.
quote:Op donderdag 17 september 2020 14:34 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Wtf. Op naar de 2000 per dag. Maar we hebben geen tweede golf hoor.
Wat ik gezien heb, gaat het wel iets verder dan naaktfoto's. Maar ging om nog wat gasten, dus weet niet of dat specifiek Peter was.quote:Op woensdag 16 september 2020 09:24 schreef ijs_beer het volgende:
In België zijn naakfoto's van de Belgische commentator Peter van der Veire uitgelekt.
Morgen wordt een bewustwordingscampagne aangekondigd. Even weer scherp krijgen wat de regels ook weer zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:34 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Wtf. Op naar de 2000 per dag. Maar we hebben geen tweede golf hoor.
Ja. Wassen wassen wassen in je elleboog. Zoiets wordt het vast weer.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:01 schreef Dave het volgende:
[..]
Morgen wordt een bewustwordingscampagne aangekondigd. Even weer scherp krijgen wat de regels ook weer zijn.
Lijkt mij toch lastig om mensen hun gedrag te laten aanpassen.Of je het nou lief of boos vraagt, merk dat veel mensen het compleet los hebben gelaten. Koppigheid en egoïsme gaat ons echt naar een tweede golf brengen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Wassen wassen wassen in je elleboog. Zoiets wordt het vast weer.
En vooral niks doen aan het feit dat uit gedragsonderzoek RIVM bleek dat NEGENTIG PROCENT VAN DE MENSEN MET KLACHTEN gewoon de supermarkt in hobbelt.Zolang dat zo blijft is het dweilen met de kraan open. Maar vooral lief blijven vragen.
Vind het ook echt heel gek dat Abandon zo vaak uit de koers stapt? Kan toch meer één keer zou je zeggen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Die Pousuivants zit wel vaak voorin. Maar nooit aan kop, dat is wel jammer dat ie toch iedere keer de slag mist.
Ja, dat is wel stom inderdaad. Als je uitstapt, dan mag je niet meer de volgende opnieuw opstappen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:11 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Vind het ook echt heel gek dat Abandon zo vaak uit de koers stapt? Kan toch meer één keer zou je zeggen.
Dan is T. de la Course een stuk beterquote:Op donderdag 17 september 2020 15:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Die Pousuivants zit wel vaak voorin. Maar nooit aan kop, dat is wel jammer dat ie toch iedere keer de slag mist.
Is geen familieding zeker, zijn broertje A. de la Course zit altijd achterin te klooien.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Dan is T. de la Course een stuk beter
Technisch gezien correctquote:Op donderdag 17 september 2020 15:16 schreef molloot200 het volgende:
Mijn pakketje wordt morgen tussen 8:45 en 18:15 gebracht
en toch begin ik die mensen wel te snappen hoorquote:Op donderdag 17 september 2020 15:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Wassen wassen wassen in je elleboog. Zoiets wordt het vast weer.
En vooral niks doen aan het feit dat uit gedragsonderzoek RIVM bleek dat NEGENTIG PROCENT VAN DE MENSEN MET KLACHTEN gewoon de supermarkt in hobbelt.Zolang dat zo blijft is het dweilen met de kraan open. Maar vooral lief blijven vragen.
Ik denk dat Tête wel gaat winnen!quote:Op donderdag 17 september 2020 15:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik laat als sinds maart de boodschappen bezorgen en dat bevalt prima. (Had ik veul eerder moeten doen!)quote:Op donderdag 17 september 2020 15:05 schreef Greys het volgende:
En vooral niks doen aan het feit dat uit gedragsonderzoek RIVM bleek dat NEGENTIG PROCENT VAN DE MENSEN MET KLACHTEN gewoon de supermarkt in hobbelt. Zolang dat zo blijft is het dweilen met de kraan open. Maar vooral lief blijven vragen.
Dat vond ik altijd zo gek, dat ze verplicht een trui aan moesten. Midden in de zomer. In Frankrijkquote:Op donderdag 17 september 2020 15:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die gozer in die gele trui rijdt al de hele week goed.
Nah, dan was het ook veel eerder over datum geweest allemaalquote:Op donderdag 17 september 2020 15:17 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik laat als sinds maart de boodschappen bezorgen en dat bevalt prima. (Had ik veul eerder moeten doen!)
Oh ja, daar heb je wel een punt.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:18 schreef H_T het volgende:
[..]
Nah, dan was het ook veel eerder over datum geweest allemaal
Dat is wel een optie ja, maar dat zou mijn moeder bijvoorbeeld echt niet voor elkaar krijgen zonder hulpquote:Op donderdag 17 september 2020 15:17 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik laat als sinds maart de boodschappen bezorgen en dat bevalt prima. (Had ik veul eerder moeten doen!)
Idd. Zit iedere dag weer vooraan. Maar nooit in het geel....quote:Op donderdag 17 september 2020 15:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Dan is T. de la Course een stuk beter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |