Wij zijn het eens hoor, dat vaccin neem ik ook niet. Ik ben niet ziek en ben absoluut niet oud. Dus voor mij geen reden om een vaccin te nemen waar risico´s aan kleven.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laten we een "in between" methode aannemen...
Het lijkt mij juist onverantwoord om dan kwetsbaren te gaan injecteren met een vaccin. Kwetsbaren die juist fragiel zijn omdat zij aandoeningen hebben en/of niet (meer) weerbaar zijn. Een tijdelijk vaccin zal wel heel erg goed getest moeten zijn om zekerheid te hebben dat die bescherming niet iets anders veroorzaakt.
Zelf sta ik sws ergens achteraan om mij of de mijnen te laten injecteren met een hip vaccin, laat staan dat ik dat aanbeveel aan kwetsbaren.
Je hebt gelijk dat een tussentijdswerkende oplossing als tijdelijk "hub" gebruikt kan worden voor een meer permanente methode. Ik geeft het 50/50 via een vaccin omdat de kans daarop matig is. Tal van virale aandoeningen waar dat tot op de dag van vandaag (ook) nog niet is (uit)gevonden.
Zelf ben ik veel meer geneigd om vol in te gaan zetten op vooral behandeling en medicijnen. Wordt iemand dan besmet en ondervindt die gevolgen, kan die persoon er "doorheen" geholpen worden.
Misschien wel zo dat beademing/ic-bezoek niet eens nodig is. "Gewoon" iemand in behandeling laten uitzieken (en pijnlijk, wanneer dat niet meer gaat; het menswaardig laten gaan).
Pure chantage. Als jullie onze feestjes afpakken dan gaan we ons nog onverantwoordelijker gedragen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 19:10 schreef Gretzl het volgende:
F*cking hell...
https://www.ad.nl/binnenl(...)-uitbraken~a584b9fe/
Inderdaad. Huis-/sociëteits-/tuinfeestjes van studenten en anderen die denken dat de wereld om hen draait zijn een van de hoofdredenen dat het niet lukt om de epidemie onder controle te houden. De eigen verantwoordelijkheid waar het kabinet steeds op hamerde is blijkbaar in onvoldoende mate aanwezig.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Pure chantage. Als jullie onze feestjes afpakken dan gaan we ons nog onverantwoordelijker gedragen.
Hoe zou jij het dan vinden als een asociale feestganger een van je ouders aansteekt, die vervolgens in het ziekenhuis belandt?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:23 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat is dus verklikken.
Ik vraag me inmiddels af of de totale paniek gegrond is (aantal doden/ziekenhuisopnames t.o.v. het aantal besmettingen) dus ik vind het wat overdreven.
Mooi man, lekker leven, geef ze geen ongelijk. Die coronaministers kunnen zich beter focussen op de oudjes, inplaats van die studenten constant lastig te vallen met al die bullshitplannetjes.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Pure chantage. Als jullie onze feestjes afpakken dan gaan we ons nog onverantwoordelijker gedragen.
Sorry had niet door dat het vorige topic al vol wasquote:Op zaterdag 12 september 2020 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Dan open ik maar een nieuwe, hè.
Dat dus.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooi man, lekker leven, geef ze geen ongelijk. Die coronaministers kunnen zich beter focussen op de oudjes, inplaats van die studenten constant lastig te vallen met al die bullshitplannetjes.
"een deel van de bevolking heeft overgewicht, laten we allemaal proberen gezond te eten" lijkt me een betere vergelijking.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat dus.
Dit is een beetje beleid van in: een deel van de bevolking heeft last van hoge bloeddruk, nu moet de hele bevolking beta blockers gaan slikken.
Idioot beleid gewoon. Gelukkig wordt dat opgemerkt.
Waarom zouden die mensen die al gezond eten dan opgenomen moeten worden in dat regime>?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
"een deel van de bevolking heeft overgewicht, laten we allemaal proberen gezond te eten" lijkt me een betere vergelijking.
Ken je geschiedenis. De pest, Spaanse griep, etc vergeten?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:46 schreef Gretzl het volgende:
Had niet gedacht dat er zoveel viruswaanzinnigen op FOK! zouden rondhangen.
Waarom snappen jullie niet dat de wereld kampt met de grootste en gevaarlijkste pandemie sinds mensenheugenis? En dat bepaalde dingen in 2020 gewoon niet verstandig zijn, zeker niet in landen waar het virus nog massaal rondwaart.
Omdat zowel zij zelf als de rest van de maatschappij daar baat bij hebben. Iets wat in het geval van je betablockersvoorbeeld natuurlijk niet zo is.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zouden die mensen die al gezond eten dan opgenomen moeten worden in dat regime>?
Ja, de pandemie met de grootste impact sinds de Spaanse griep in ieder geval. Die was meer dan 100 jaar geleden.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ken je geschiedenis. De pest, Spaanse griep, etc vergeten?
Impact misschien wel, dat komt door angsthazen zoals jij. Gelukkig neemt het realisme toe, en de immuniteit ook als ik de statistieken met infecties kan vertrouwen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, de pandemie met de grootste impact sinds de Spaanse griep in ieder geval. Die was meer dan 100 jaar geleden.
Hahhaha geweldig. Ze kunnen niets maken dat weten ze in de tweede kamer ook wel. Jammer johhquote:Op zaterdag 12 september 2020 23:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat gaat je de komende dagen nog verbazen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:55 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Hahhaha geweldig. Ze kunnen niets maken dat weten ze in de tweede kamer ook wel. Jammer johh
Volgens mij hadden we inmiddels al 3 persco's moeten hebben de laatste dagen.quote:Op zondag 13 september 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gaat je de komende dagen nog verbazen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)regels-heeft-dat-zinquote:Actiegroep Containment Nu pleit voor meer maatregelen Beeld © ANP
Het aantal coronabesmettingen in Nederland blijft maar stijgen. Dat baart actiegroep Containment Nu grote zorgen. Vandaag demonstreren de leden in Amsterdam voor strengere regels. Maar zijn die wel echt nodig?
In de afgelopen 24 uur zijn er 1231 mensen positief getest op het coronavirus. Het aantal besmettingen per inwoner steeg de afgelopen week het hardst in Delft, Amsterdam en Den Haag, met respectievelijk 169, 1.067 en 662 besmettingen. Hier kun je de actuele cijfers per gebied vinden.
Meer mondkapjes
Volgens de inmiddels 18.000 leden van Containment Nu moet de overheid harder optreden tegen die stijging. "Wij willen andere én strengere regels. Er moeten méér mondkapjes worden gedragen op drukke plekken", zegt Michael Blok, lid van Containment Nu, tegen EditieNL.
"Ook pleiten wij voor meer testen. Vooral de mensen die het virus snel overdragen, moeten om de een à twee weken pro-actief worden getest. Denk bijvoorbeeld aan zorgmedewerkers."
Ondanks het stijgend aantal besmettingen is de situatie in de ziekenhuizen en de intensive cares stabiel. "De afgelopen zes weken zijn er steeds tussen de 30 en 36 patiënten op de ic’s", zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. Gommers is geen voorstander voor meer regels. "Ik wacht liever met strengere maatregelen tot die echt nodig zijn", zegt hij.
Risicogroep
Afwachten ziet Michael Blok niet zitten. "De mensen die zich bij ons hebben aangemeld, zijn mensen die binnen de risicogroep vallen. Dat zijn mensen die corona hebben gehad en bij lange na niet de oude zijn. Ze kunnen niet eens lopen."
Nieuwe situatie
Volgens Gommers is er sprake van een nieuwe situatie die niet te vergelijken is met maart en april: "Toen werden we door het virus overvallen. Nu zitten we veel meer boven op de besmettingen. En de dokters weten meer."
Hij vervolgt: "In die nieuwe situatie zien we dat we onszelf ook ander gedrag hebben aangeleerd. Dat vind ik mooi. Ik ben boven de vijftig dus ik houd meer afstand. En dat doen meer leeftijdsgenoten. Jongeren kunnen elkaar weer zien."
Oppassen
Ook viroloog Menno de Jong van het Amsterdam UMC pleit niet voor meer regels. Wel roept hij op dat we ons blijven houden aan de bestaande regels. "Het aantal infecties stijgt, vooral onder jongere mensen. We moeten oppassen dat het risico niet groter wordt dat de kwetsbaren onder ons besmet raken."
Als er steeds meer mensen rondom de kwetsbaren ziek worden, dan is het volgens de viroloog een kwestie van tijd voordat we weer terug bij af zijn. "Laten we ons niet pas weer bekommeren om anderen en aan de regels houden als de ziekenhuizen vol liggen."
Paul Savelkoul, hoogleraar medische microbiologie aan het Maastricht UMC, is geen voorstander van de extra regels die Containment Nu voorstelt, zoals meer mondkapjes dragen. "Bij mondkapjes kan schijnveiligheidontstaan. Mensen gaan dan dichter bij elkaar staan. Ook zien we dat het averechts werkt: mensen dragen het kapje onder de kin, onder de neus of laten ‘m een week lang ongewassen in de tas."
Extra testen
Ook ziet hij het extra testen niet zitten. "Vandaag kun je negatief zijn en morgen positief. Welk probleem wil je dan oplossen? De systemen raken nu al overbelast." Als we ons aan de bestaande maatregelen houden, dan zijn nieuwe maatregelen volgens de hoogleraar niet nodig.
Ooh nou spannend hoor. 'bedreigingen' over en weer. Wooooooquote:Op zondag 13 september 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gaat je de komende dagen nog verbazen.
Overdrijven is ook een vak vak hoorquote:Op zaterdag 12 september 2020 23:46 schreef Gretzl het volgende:
Waarom snappen jullie niet dat de wereld kampt met de grootste en gevaarlijkste pandemie sinds mensenheugenis? En dat bepaalde dingen in 2020 gewoon niet verstandig zijn, zeker niet in landen waar het virus nog massaal rondwaart.
Heeft niks met chantage te maken. Is gewoon de realiteit. Je gaat het probleem alleen maar verplaatsen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zijn mensen die een andere mening hebben dan jij. Die terechte vragen stellen/opmerkingen plaatsen. Dat is niet meteen virus waanzin. Je vind het toch ook niet tof om een paniekzaaier genoemd te worden?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:46 schreef Gretzl het volgende:
Ja, echt hè. En ze blijven het roepen. Geweldig.quote:Op zondag 13 september 2020 00:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we inmiddels al 3 persco's moeten hebben de laatste dagen.
Ik ben razend benieuwd.
Ja, dit is toch de ergste pandemie sinds de Spaanse griep? Er leeft op de hele wereld vrijwel niemand meer die de periode van de Spaanse griep bewust heeft gemaakt.quote:Op zondag 13 september 2020 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak vak hoor
Ik noem een Spaanse griep.
Lol. Bijna niemand die maar beetje gestudeerd heeft pleit voor containment.quote:Op zondag 13 september 2020 00:17 schreef Gretzl het volgende:
Wie vindt er ook dat er z.s.m. strengere/effectievere maatregelen moeten komen om de verspreiding opnieuw in te dammen?
Actiegroep pleit voor méér coronaregels, maar deskundigen zijn kritisch
[ afbeelding ]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)regels-heeft-dat-zin
Jawel hoor. Nog honderdduizenden mensenquote:Op zondag 13 september 2020 00:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, dit is toch de ergste pandemie sinds de Spaanse griep? Er leeft op de hele wereld vrijwel niemand meer die de periode van de Spaanse griep bewust heeft gemaakt.
Dat is te simplistisch gesteld, jonge mensen werken ook het meest in beroepen die direct met het publiek te maken hebben, de oorzaken van besmettingen zijn maar in een beperkt aantal gevallen direct te herleiden naar horeca of feesten.quote:Op zondag 13 september 2020 00:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Veel studenten boeit het niet of ze hun ouders, opa/oma's of anderen aansteken.
Doorgeslagen hyperindividualisme waardoor veel van hen niet verder kijken dan: geen gevaar voor mij -> geen concessies.
Is inmiddels wel duidelijk dat ze er toch schijt aan hebben en gewoon hun lolletje, zuipfeesten en instagram momentje voor de bühne boven alles plaatsen.
Mocht dat echter niet de oorzaak van het grote aantal besmettingen onder jongeren blijken dan boeit het inderdaad niet en kunnen ze prima verder los gaan.
Nouja breng maar in kaart waar het dan is? Ik heb mijn vraagtekens bij contact tracing met een incubatietijd van 5/6 dagen en veel contacten gedurende de dag. Succes met het uitvogelen onder druk. Ze weten het gewoon niet.quote:Op zondag 13 september 2020 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is te simplistisch gesteld, jonge mensen werken ook het meest in beroepen die direct met het publiek te maken hebben, de oorzaken van besmettingen zijn maar in een beperkt aantal gevallen direct te herleiden naar horeca of feesten.
Dus niet jammer jongen. Gezeik ook over de besmettingen. Voor mij part krijgen we elke dag 10000 besmettingen erbij. Graag zelfs als er dan na weken nog steeds nauwelijks stijgingen in het ziekenhuis komen weten we gelijk dat het virus niets meer voorstelt.quote:Op zondag 13 september 2020 01:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Groter aantal besmettingen leidt tot meer ic opnamens, meer persoonlijk leed waar je een bijdrage aan levert, langer durende crisis, meer kosten,slechtere economie, hogere werkeloosheid en slechtere toekomst voor uitgerekend jongeren. En dat is nog los van de gezondheidsklachten op lange termijn.
Jij denkt dat studenten in een vacuüm leven?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooi man, lekker leven, geef ze geen ongelijk. Die coronaministers kunnen zich beter focussen op de oudjes, inplaats van die studenten constant lastig te vallen met al die bullshitplannetjes.
Ik geloof er geen fuck van dat dat nou echt de grote factor is. Volgens mij is het meer dat die mensen in die slecht geventileerde ruimtes zich aan geen enkele regel meer houden. Als je bij elkaar om de nek hangt, gewoon in elkaars gezicht zit te praten en lachen gaat het niet goed komen natuurlijk.quote:Op zondag 13 september 2020 01:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Binnen met veel mensen in een slecht geventileerde ruimte voor langere tijd lijkt toch steeds de rode draad te zijn.
Me2. Zoals je zegt, de behandeling en haalbaarheid daarvan is verbeterd.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zijn het eens hoor, dat vaccin neem ik ook niet. Ik ben niet ziek en ben absoluut niet oud. Dus voor mij geen reden om een vaccin te nemen waar risico´s aan kleven.
Ik hoop sowieso dat er een vaccin komt, of het nu werkt of niet werkt maakt toch niet meer uit. Er moet blijkbaar iets geïnjecteerd worden voor we weer terug naar normaal kunnen. Dit pad is door ongeveer de hele wereld ingestoken, en daar kunnen ze niet meer van afwijken omdat je dan aan gezichtsverlies zou lijden.
Behandelen zou ook mijn voorkeur hebben, gebeurt natuurlijk al. Had gelezen dat de behandelingen qua succes ratio met 30 procent zijn toegenomen. Maar dat is dus blijkbaar geen reden voor verdere versoepeling of loslaten van de restricties.
Zelden zo een sneu en ongefundeerd stuk gelezen. Ik hoop maar dat je geld krijgt voor je propaganda van deze kneuzenclub. Mensen die zich trots laten zien met een mondkapje, allemaal vergeten wat een mens is en er voldoening uit halen. Maar leef lekker in een wereld waar iedereen gevaarlijk is...quote:Op zondag 13 september 2020 00:17 schreef Gretzl het volgende:
Wie vindt er ook dat er z.s.m. strengere/effectievere maatregelen moeten komen om de verspreiding opnieuw in te dammen?
Actiegroep pleit voor méér coronaregels, maar deskundigen zijn kritisch
[ afbeelding ]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)regels-heeft-dat-zin
Dat valt idd te bezien. Dat de teststraten overspoeld raken, we het overzicht kwijtraken en zo verkeerde maatregelen worden genomen is natuurlijk wel een probleem.quote:Op zondag 13 september 2020 01:16 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dus niet jammer jongen. Gezeik ook over de besmettingen. Voor mij part krijgen we elke dag 10000 besmettingen erbij. Graag zelfs als er dan na weken nog steeds nauwelijks stijgingen in het ziekenhuis komen weten we gelijk dat het virus niets meer voorstelt.
Klopt, als dat zo is dan is het anders. Maar blijkbaar is het probleem heel lastig in te kaderen in dat opzicht.quote:Op zondag 13 september 2020 01:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik geloof er geen fuck van dat dat nou echt de grote factor is. Volgens mij is het meer dat die mensen in die slecht geventileerde ruimtes zich aan geen enkele regel meer houden. Als je bij elkaar om de nek hangt, gewoon in elkaars gezicht zit te praten en lachen gaat het niet goed komen natuurlijk.
Dat is idd wat lastig te kwantificeren waarschijnlijk. Maar het is geen 'echt' airborne virus zoals ze dat noemen. Niet zoals de mazelen bijvoorbeeld. Als dat wel zo was dan zou de besmettelijkheid veel hoger moeten liggen.quote:Op zondag 13 september 2020 02:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, als dat zo is dan is het anders. Maar blijkbaar is het probleem heel lastig in te kaderen in dat opzicht.
Misschien speelt de viral load en tijdsduur een rol?quote:Op zondag 13 september 2020 02:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is idd wat lastig te kwantificeren waarschijnlijk. Maar het is geen 'echt' airborne virus zoals ze dat noemen. Niet zoals de mazelen bijvoorbeeld. Als dat wel zo was dan zou de besmettelijkheid veel hoger moeten liggen.
Alle deskundigen in jouw artikel iig niet.quote:Op zondag 13 september 2020 00:17 schreef Gretzl het volgende:
Die zitten dan ook vast niet op Twitter want anders zouden ze die zelfstudie daar wel ter harte nemen.quote:Op zondag 13 september 2020 05:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Alle deskundigen in jouw artikel iig niet.
Is al een oud filmpje eigenlijk.... maar wel goed filmpje... als je niet het héle filmpje wil kijkenquote:Op zondag 13 september 2020 01:16 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dus niet jammer jongen. Gezeik ook over de besmettingen. Voor mij part krijgen we elke dag 10000 besmettingen erbij. Graag zelfs als er dan na weken nog steeds nauwelijks stijgingen in het ziekenhuis komen weten we gelijk dat het virus niets meer voorstelt.
Wat een mazzel dat ze dan ook iemand met zo’n relevante naam weten te vinden om het uit te leggen!quote:Op zondag 13 september 2020 08:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is al een oud filmpje eigenlijk.... maar wel goed filmpje... als je niet het héle filmpje wil kijken
kijk dan in ieder geval vanaf minuut 2.55 minuten.
Nog niet, maar als het aan de coronaminister ligt wel.quote:Op zondag 13 september 2020 01:17 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Jij denkt dat studenten in een vacuüm leven?
Volgens jou ja ?quote:Op zondag 13 september 2020 00:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we inmiddels al 3 persco's moeten hebben de laatste dagen.
Ik ben razend benieuwd.
Nee, volgens jou. Binnen 48 uur een persconferentie én nieuwe maatregelen. Dat was vrijdagmiddag.quote:
Om die stoere praat in zo'n artikeltje dat jongeren zich kennelijk onaantastbaar wanen kan ik alleen maar om lachen. Zodra er maatregelen komen gekoppeld aan sancties komen volgt het gros ze die gewoon als een stel makke schapen op.quote:Op zondag 13 september 2020 00:18 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ooh nou spannend hoor. 'bedreigingen' over en weer. Woooooo
Nou en dan worden het er 72 of 96, die persco komt er echt wel maak je zorgen meid.quote:Op zondag 13 september 2020 09:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, volgens jou. Binnen 48 uur een persconferentie én nieuwe maatregelen. Dat was vrijdagmiddag.
Dus we wachten rustig af.
Dan let je dus al maanden heel slecht op. Anders hadden we deze hele 'discussie' niet.quote:Op zondag 13 september 2020 09:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Om die stoere praat in zo'n artikeltje dat jongeren zich kennelijk onaantastbaar wanen kan ik alleen maar om lachen. Zodra er maatregelen komen gekoppeld aan sancties komen volgt het gros ze die gewoon als een stel makke schapen op.
Ja want die hele opleving komt vast door een stel opstandige pubers. Laat me niet lachen man.quote:Op zondag 13 september 2020 09:15 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dan let je dus al maanden heel slecht op. Anders hadden we deze hele 'discussie' niet.jammer jongen
Dat is toch hetgeen waar jullie ook over janken? Dat de besmettingen bij jongeren zo hoog zijn ivm de rest?quote:Op zondag 13 september 2020 09:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want die hele opleving komt vast door een stel opstandige pubers. Laat me niet lachen man.
Zelfs deskundigen zijn het niet met je eens en betitel je die ook als viruswaanzinnigen?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:46 schreef Gretzl het volgende:
Dat ligt ook gewoon te hoog. Maar dat wil niet zeggen dat per se komt door obstinaat of bewust onverantwoord gedrag. De regels in aantallen qua samenkomsten zijn daar net zo goed debet aan.quote:Op zondag 13 september 2020 09:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat is toch hetgeen waar jullie ook over janken? Dat de besmettingen bij jongeren zo hoog zijn ivm de rest?
"Even", half jaar geleden niet, nu niet en over een half jaar nog niet.quote:Op zondag 13 september 2020 09:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ligt ook gewoon te hoog. Maar dat wil niet zeggen dat per se komt door obstinaat of bewust onverantwoord gedrag. De regels in aantallen qua samenkomsten zijn daar net zo goed debet aan.
Je ziet het al op zo'n minister zijn bruiloft, dat werkt dus gewoon even niet nu.
Einde van het jaar, wellicht begin volgend jaar komt er naar het zich nu laat aanzien een vaccin voor de kwetsbare groepen. Nog even volhouden dus.quote:Op zondag 13 september 2020 09:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
"Even", half jaar geleden niet, nu niet en over een half jaar nog niet.
Gelukkig weten jongeren wel hoe leven moet, gelijk hebben ze, dan maar ergens achteraf bij elkaar komen.
Ja maar al die <30 mensen dan die na 2 trappen oplopen uitgeput zijn of met longschade of littekenweefsel op hun hart rondlopen dan?quote:Op zondag 13 september 2020 09:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Einde van het jaar, wellicht begin volgend jaar komt er naar het zich nu laat aanzien een vaccin voor de kwetsbare groepen. Nog even volhouden dus.
Heeft iemand een idee hoeveel het er inmiddels echt zijn? Tientallen? Honderden? Duizenden? Alleen de gevallen die RTL en NOS publiceren?quote:Op zondag 13 september 2020 09:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja maar al die <30 mensen dan die na 2 trappen oplopen uitgeput zijn of met longschade of littekenweefsel op hun hart rondlopen dan?
Nee maar er is een hele grote Facebook groep.quote:Op zondag 13 september 2020 09:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft iemand een idee hoeveel het er inmiddels echt zijn? Tientallen? Honderden? Duizenden? Alleen de gevallen die RTL en NOS publiceren?
Zijn er wel wat meer en ook daar zal serieus onderzoek naar moeten komen. Heb al eens de parallel getrokken met q-koorts en wat daar voor krankzinnige bedragen mee gemoeid zijn. En dat is dan een fractie qua besmettingen van Covid.quote:Op zondag 13 september 2020 09:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja maar al die <30 mensen dan die na 2 trappen oplopen uitgeput zijn of met longschade of littekenweefsel op hun hart rondlopen dan?
Gewoon achterin een politiebusje knuppelen die 85-plussers.quote:Op zondag 13 september 2020 09:46 schreef HPoi het volgende:
Iedereen moet zich gewoon aan de regels houden, laten we de bevolking aub niet gaan opsplitsen in leeftijdsgroepen.
Gewoon net zo hard optreden tegen de oudjes als de jongeren.
Volgens mij hebben recent longartsen ook al aan de bel getrokken. Maar hey als je het gewoon niet onder ogen wil zien prima hoor.quote:Op zondag 13 september 2020 09:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee maar er is een hele grote Facebook groep.
Bron: Facebook
Nu covid hen zo makkelijk afgaat krijgen ze zo toch nog hun welverdiende straf.quote:Op zondag 13 september 2020 09:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij hebben recent longartsen ook al aan de bel getrokken. Maar hey als je het gewoon niet onder ogen wil zien prima hoor.
Die rekening komt uiteindelijk vanzelf ook bij de jongeren terecht.
Mooi dit wel. Zelf kwam je met die Facebook groep aan als bron en ik help je een handje maar nu krijgen de jongeren de rekening. Okokquote:Op zondag 13 september 2020 09:53 schreef Elan het volgende:
Er zijn in 4 maanden tijd (sinds 4 mei) totaal 10 mensen overleden onder de 50, (1 van 30-34, 1 van 35-39, 2 van 40-44, 6 van 45-49) (bron: RIVM weekrapportages), dat laat in elk geval niets extreems zien. Ja, je kunt de covid-lotto trekken en heel veel pech hebben als jongere, maar zoals 't nu lijkt is dat echt een hele kleine groep.quote:Op zondag 13 september 2020 09:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij hebben recent longartsen ook al aan de bel getrokken. Maar hey als je het gewoon niet onder ogen wil zien prima hoor.
Wat ben jij er toch een ster in om de boel te verdraaien.quote:Op zondag 13 september 2020 10:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi dit wel. Zelf kwam je met die Facebook groep aan als bron en ik help je een handje maar nu krijgen de jongeren de rekening. Okok
Dat gun je ze dan ook van harte.
En ministers.quote:Op zondag 13 september 2020 09:46 schreef HPoi het volgende:
Iedereen moet zich gewoon aan de regels houden, laten we de bevolking aub niet gaan opsplitsen in leeftijdsgroepen.
Gewoon net zo hard optreden tegen de oudjes als de jongeren.
Gaan we weer. Ja maar de ouderen misdragen zich ook boehoe.quote:Op zondag 13 september 2020 10:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn in 4 maanden tijd (sinds 4 mei) totaal 10 mensen overleden onder de 50, (1 van 30-34, 1 van 35-39, 2 van 40-44, 6 van 45-49) (bron: RIVM weekrapportages), dat laat in elk geval niets extreems zien. Ja, je kunt de covid-lotto trekken en heel veel pech hebben als jongere, maar zoals 't nu lijkt is dat echt een hele kleine groep.
Veel jongeren werken in supermarkten enzo, en daar worden ze net zo hard omver gelopen door ouderen. Ik kan me best voorstellen dat ze dan denken: Als het op mijn werk zo gaat, waarom zou ik dan niet gewoon bij mn opa langs kunnen? Ik zou het zelf niet doen, maar ik snap het wel als ze zo denken in elk geval.
quote:Op zondag 13 september 2020 10:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Nu covid hen zo makkelijk afgaat krijgen ze zo toch nog hun welverdiende straf.
Oudjes staan misschien niet met 100 man in een discotheek maar ze lappen de 1,5 meter en handen desinfecteren net zo goed aan de laars als de jongeren, hoor.quote:Op zondag 13 september 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaan we weer. Ja maar de ouderen misdragen zich ook boehoe.
Vandaar dat die groep van 3.5 miljoen amper vertegenwoordigd zijn in de cijfers qua besmettingen en de ziekenhuizen en IC's nagenoeg leeg zijn.
Als er nou een groep een veer in zijn reet mag in deze crisis voor hun gedrag zijn het wel onze ouderen.
Oftewel, eind van het jaar of begin volgend jaar kunnen ze nog niks, so much voor "nu even niet" en "nog even volhouden ".quote:Op zondag 13 september 2020 09:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn er wel wat meer en ook daar zal serieus onderzoek naar moeten komen. Heb al eens de parallel getrokken met q-koorts en wat daar voor krankzinnige bedragen mee gemoeid zijn. En dat is dan een fractie qua besmettingen van Covid.
Nee, dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat ik de gedachte van jongeren begrijp als je ziet hoe 't in supermarkten etc gaat. Er zijn afgelopen weken inderdaad meer jongeren dan ouderen besmet, maar de ouderen waren ook zo rond de 10% van het totaal als ik me goed herinner. Kunnen we dan ondertussen niet concluderen dat het zo'n vaart niet meer zal lopen, aangezien ook ouderen besmet raken?quote:Op zondag 13 september 2020 10:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaan we weer. Ja maar de ouderen misdragen zich ook boehoe.
Vandaar dat die groep van 3.5 miljoen amper vertegenwoordigd zijn in de cijfers qua besmettingen en de ziekenhuizen en IC's nagenoeg leeg zijn.
Als er nou een groep een veer in zijn reet mag in deze crisis voor hun gedrag zijn het wel onze ouderen.
echt geen idee, ik kom er weinig tegenquote:Op zondag 13 september 2020 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oudjes staan misschien niet met 100 man in een discotheek maar ze lappen de 1,5 meter en handen desinfecteren net zo goed aan de laars als de jongeren, hoor.
Waaruit blijkt dat dan? Niet uit de cijfers in elk geval.quote:Op zondag 13 september 2020 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oudjes staan misschien niet met 100 man in een discotheek maar ze lappen de 1,5 meter en handen desinfecteren net zo goed aan de laars als de jongeren, hoor.
Je insinuatie is duidelijk hoor. Ik schets het slechts even iets concreter.quote:
Gewoon af en toe buiten komen en je ogen de kost geven.quote:Op zondag 13 september 2020 10:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dan? Niet uit de cijfers in elk geval.
https://www.parool.nl/ned(...)gen-corona~be910b6b/
Het is minder dan 10%, en daar zitten dus ook de gevallen bij die besmet raken in hun verzorgingshuis. Omdat zorgpersoneel dat terugkeert uit risicogebieden zich niet eens hoeven laten testen, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 13 september 2020 10:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat ik de gedachte van jongeren begrijp als je ziet hoe 't in supermarkten etc gaat. Er zijn afgelopen weken inderdaad meer jongeren dan ouderen besmet, maar de ouderen waren ook zo rond de 10% van het totaal als ik me goed herinner. Kunnen we dan ondertussen niet concluderen dat het zo'n vaart niet meer zal lopen, aangezien ook ouderen besmet raken?
Wat mij betreft is de enige groep die een veer in zijn reet mag steken de mensen die in maart/april doorgewerkt hebben om te zorgen dat anderen veilig bleven. Artsen, winkelmedewerkers, schoonmakers, ga zo maar door.
Het beeld wat jij hebt van ouderen die zich overal aan houden komt echt niet overeen met mijn ervaringen.
Over insinuaties gesproken. Hallo zeg.quote:Op zondag 13 september 2020 10:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Je insinuatie is duidelijk hoor. Ik schets het slechts even iets concreter.
Ik zie sinds de pandemie amper ouderen op straat en die ik wel zie houden zich prima aan de regels eigenlijk.quote:Op zondag 13 september 2020 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon af en toe buiten komen en je ogen de kost geven.
Volgens mij zijn er tot de leeftijd 40 jaar ruim 6 miljoen mensen in Nederland. Met de cijfers van nu kunnen we wel stellen dat er niet echt sprake is van schijt hebben aan de regels in die groep.quote:Op zondag 13 september 2020 10:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is minder dan 10%, en daar zitten dus ook de gevallen bij die besmet raken in hun verzorgingshuis. Omdat zorgpersoneel dat terugkeert uit risicogebieden zich niet eens hoeven laten testen, bijvoorbeeld.
Zeg niet dat het helemaal nooit voorkomt maar als de algehele tendens was dat ouderen schijt zouden hebben aan de regels lagen de IC's en ziekenhuizen inmiddels wel vol, denk je niet?
Amper ouderen op straat? Geen idee waar je woont maar hier struikelde ik er eind maart alweer over.quote:Op zondag 13 september 2020 10:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie sinds de pandemie amper ouderen op straat en die ik wel zie houden zich prima aan de regels eigenlijk.
OK, dan is het issue toch dat zorgpersoneel getest moet worden en in quarantaine moet als ze terugkeren uit een risicogebied, dan is het issue toch niet dat een groep jongeren samen aan 't feesten zijn?quote:Op zondag 13 september 2020 10:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is minder dan 10%, en daar zitten dus ook de gevallen bij die besmet raken in hun verzorgingshuis. Omdat zorgpersoneel dat terugkeert uit risicogebieden zich niet eens hoeven laten testen, bijvoorbeeld.
Zeg niet dat het helemaal nooit voorkomt maar als de algehele tendens was dat ouderen schijt zouden hebben aan de regels lagen de IC's en ziekenhuizen inmiddels wel vol, denk je niet?
Er is een vrij grote flat met aanleunwoningen in de buurt waar ik woon, ze doen in elk geval boodschappen in hetzelfde winkelcentrum. Ik kan wel een keer een foto voor je maken als ik er rondloop, maar als ik geen stap opzij doe lopen ze gewoon tegen me aan hoor. Staan in groepjes in de paden met elkaar te kletsen, gaan met het gezin boodschappen doen etc.quote:Op zondag 13 september 2020 10:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie sinds de pandemie amper ouderen op straat en die ik wel zie houden zich prima aan de regels eigenlijk.
Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat de crisis het slechtste in mensen naar boven haalt. Aan welke 'kant' dit vervolgens gebeurt verschillen we waarschijnlijk wel van mening over.quote:Op zondag 13 september 2020 10:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Over insinuaties gesproken. Hallo zeg.
Er zijn aan elke kant uitschieters. De polarisatie van jongeren/jongvolwassenen en dat ouderen heilig zijn neem ik in elk geval aanstoot aan. In elke groep zijn er mensen die schijt hebben aan de regels en adviezen, mensen die zeggen: "Mij gaat het toch niet raken, dus boeiend"quote:Op zondag 13 september 2020 10:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat de crisis het slechtste in mensen naar boven haalt. Aan welke 'kant' dit vervolgens gebeurt verschillen we waarschijnlijk wel van mening over.
Jongeren zijn het vleesgeworden westerse individualisme denk ik, en niet alleen zij waarschijnlijk. Maargoed beetje scheef om daar nu opeens verbaasd en verongelijkt over te gaan doen.quote:Op zondag 13 september 2020 10:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn aan elke kant uitschieters. De polarisatie van jongeren/jongvolwassenen en dat ouderen heilig zijn neem ik in elk geval aanstoot aan. In elke groep zijn er mensen die schijt hebben aan de regels en adviezen, mensen die zeggen: "Mij gaat het toch niet raken, dus boeiend"
Anders zitten ze allemaal in Drenthe. Op terrassen, in winkels, restaurants en op de fiets.quote:Op zondag 13 september 2020 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Amper ouderen op straat? Geen idee waar je woont maar hier struikelde ik er eind maart alweer over.
De fiets- en wandelpaden hier op de Veluwe waren deze zomer nog nooit zo druk met senioren. Weet niet in welk een droomwereld sommige users hier leven maar de groep 65+ was massaal op stap.quote:Op zondag 13 september 2020 10:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Anders zitten ze allemaal in Drenthe. Op terrassen, in winkels, restaurants en op de fiets.
Snap ik wel, amper besmettingen dus hier gaan ze veilig op tjak (dat is Drents.)
Snap die ouderen en jongeren wel. Niemand wordt gelukkig van isolatie. Op een enkeling na.
Boodschappen zijn noodzakelijk. Of je moet je thuis dood laten hongeren, krijg je in elk geval geen corona.quote:Op zondag 13 september 2020 10:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
OK, dan is het issue toch dat zorgpersoneel getest moet worden en in quarantaine moet als ze terugkeren uit een risicogebied, dan is het issue toch niet dat een groep jongeren samen aan 't feesten zijn?
Met de hoeveelheid besmettingen die er tot nu toe wekelijks bij ouderen plaatsvinden had ik allang wel verwacht dat de ziekenhuizen voller lagen. Waarom dat niet zo is weet ik niet, maar de ouderen zijn ook gewoon in de cijfers teruggekomen.
Als we zeggen dat de helft van de ouderen besmet raakt in en verzorgingstehuis betekent het in de afgelopen weken nog steeds zo'n 250 besmettingen op ouderen per week.
Hoe raken die dan besmet? Doordat de jongeren die zijn wezen feesten bij opa/oma langs gaan?
[..]
Er is een vrij grote flat met aanleunwoningen in de buurt waar ik woon, ze doen in elk geval boodschappen in hetzelfde winkelcentrum. Ik kan wel een keer een foto voor je maken als ik er rondloop, maar als ik geen stap opzij doe lopen ze gewoon tegen me aan hoor. Staan in groepjes in de paden met elkaar te kletsen, gaan met het gezin boodschappen doen etc.
Als wat ik in dat winkelcentrum zie overeenkomstig is met andere plekken vind ik het verbazend dat er relatief weinig besmettingen zijn.
In de buitenlucht loop je amper risico dus dan hebben die oudjes toch beter op gelet dan jij.quote:Op zondag 13 september 2020 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De fiets- en wandelpaden hier op de Veluwe waren deze zomer nog nooit zo druk met senioren. Weet niet in welk een droomwereld sommige users hier leven maar de groep 65+ was massaal op stap.
Oh begrijp me niet verkeerd, ik stoor me er niet aan dat ze samen staan te kletsen. Ik denk alleen wel: Ik werk nu al 6 maanden thuis zodat (vooral) die leeftijdscategorie veiliger is. Als ik op dat moment de keuzes voor hun moet maken om een stap opzij te zetten omdat zij het niet doen, of om niet een pad in te lopen om mijn boodschappen te halen omdat zij er staan te kletsen dan vraag ik me wel af: Waar doe ik het voor als je het zelf niet serieus neemt?quote:Op zondag 13 september 2020 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Boodschappen zijn noodzakelijk. Of je moet je thuis dood laten hongeren, krijg je in elk geval geen corona.
In de meeste verzorgingshuizen zijn alle samenkomsten nog altijd opgeschort, het restaurant is dicht en de bingo en klaverjasavondjes gaan niet door.
Voor mensen die verder toch al niet zoveel om het hand hebben moet dat toch bijzonder eenzaam zijn.
Snap wel dat je je stoort aan het feit dat ze samen staan te kletsen met elkaar maar vaak hebben die mensen ook maar een heel klein en relatief veilig sociaal kringetje, sociale bubbel zoals ze in België zouden zeggen
quote:Op zondag 13 september 2020 10:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Percentage besmettingen is afgelooen tijd veruit het hoogst onder jongeren.
Kijk de cijfers van het rivm er maar op na.
15-34 met 20-24 als hoogste uitschieter. Zolang ze over vertegenwoordigd zijn in de statistieken blijft de vraag waar die aantallen door komen?
Zijn het feestjes en overal schijt aan hebben dan is de kritiek gewoon gegrond.
Verder begrijp ik de redenatie wel om naar natuurgebieden te gaan. Je hebt gewoon meer ruimte om - mocht het onverhoopt druk zijn - afstand te behouden dan in een drukke winkelstraat/centrum bijvoorbeeld.quote:Op zondag 13 september 2020 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
In de buitenlucht loop je amper risico dus dan hebben die oudjes toch beter op gelet dan jij.
Het gaat niet om de aantallen besmettingen, maar om het gedrag. En die senioren zijn dus al een half jaar gewoon weer massaal op stap, die zitten echt niet de hele dag binnen.quote:Op zondag 13 september 2020 10:54 schreef Elan het volgende:
[..]
In de buitenlucht loop je amper risico dus dan hebben die oudjes toch beter op gelet dan jij.
Vraag je dan ook eens af waarom je al 6 maanden thuis werkt en of dat wel ‘zo slim is om te doen’? Er wordt nogal veel voorbij gegaan aan de impact van langdurig thuiswerken. Snap niet zo goed waarom bedrijven daar zo enorm aan vast blijven klampen.quote:Op zondag 13 september 2020 10:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh begrijp me niet verkeerd, ik stoor me er niet aan dat ze samen staan te kletsen. Ik denk alleen wel: Ik werk nu al 6 maanden thuis zodat (vooral) die leeftijdscategorie veiliger is. Als ik op dat moment de keuzes voor hun moet maken om een stap opzij te zetten omdat zij het niet doen, of om niet een pad in te lopen om mijn boodschappen te halen omdat zij er staan te kletsen dan vraag ik me wel af: Waar doe ik het voor als je het zelf niet serieus neemt?
Die eenzaamheid is natuurlijk overal. Tuurlijk wil ik het feesten van jongeren niet goed praten, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Het constante na moeten denken: "is dit slim om te doen?" word ik soms ook gek van.
Jammer dat dat niet binnen komt bij sommigen ja. Niemand ontkent dat jongeren het meest besmet worden. Betekent niet dat alle oudjes dan maar massaal braaf zijn.quote:Op zondag 13 september 2020 10:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn aan elke kant uitschieters. De polarisatie van jongeren/jongvolwassenen en dat ouderen heilig zijn neem ik in elk geval aanstoot aan. In elke groep zijn er mensen die schijt hebben aan de regels en adviezen, mensen die zeggen: "Mij gaat het toch niet raken, dus boeiend"
We mogen constateren dat de solidariteit behoorlijk groot is geweest het afgelopen half jaar, negatieve uitzonderingen in beide kampen even daargelaten.quote:Op zondag 13 september 2020 10:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh begrijp me niet verkeerd, ik stoor me er niet aan dat ze samen staan te kletsen. Ik denk alleen wel: Ik werk nu al 6 maanden thuis zodat (vooral) die leeftijdscategorie veiliger is. Als ik op dat moment de keuzes voor hun moet maken om een stap opzij te zetten omdat zij het niet doen, of om niet een pad in te lopen om mijn boodschappen te halen omdat zij er staan te kletsen dan vraag ik me wel af: Waar doe ik het voor als je het zelf niet serieus neemt?
Die eenzaamheid is natuurlijk overal. Tuurlijk wil ik het feesten van jongeren niet goed praten, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Het constante na moeten denken: "is dit slim om te doen?" word ik soms ook gek van.
Nou, omdat zoveel mogelijk thuis werken het advies is.quote:Op zondag 13 september 2020 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Snap niet zo goed waarom bedrijven daar zo enorm aan vast blijven klampen.
Je pakt er de fileproblemen en stikstofcrisis ook nog eens mee aan. Alleen maar winnaars.quote:Op zondag 13 september 2020 11:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, omdat zoveel mogelijk thuis werken het advies is.
Op welke impact doel je? Ik zie vooral voordelen. Daarnaast is het advies werk zoveel mogelijk thuis.quote:Op zondag 13 september 2020 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag je dan ook eens af waarom je al 6 maanden thuis werkt en of dat wel ‘zo slim is om te doen’? Er wordt nogal veel voorbij gegaan aan de impact van langdurig thuiswerken. Snap niet zo goed waarom bedrijven daar zo enorm aan vast blijven klampen.
Ja en ik ervaar dat als onzinnig en ben blij dat mijn werkgever daar, op 3-4 weken in het begin na, geen navolging aan geeft.quote:Op zondag 13 september 2020 11:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En omdat het niet voor iedereen zo dramatisch 'slecht' werkt als maar steeds geroepen wordt.quote:Op zondag 13 september 2020 11:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hoe langer het duurt, hoe minder de solidariteit wordt. Naast jongeren wordt die campagne trouwens ook gericht op allochtonen, het lijkt erop dat die groep ook oververtegenwoordigd is in de besmettingscijfers als ik dat meest recente bericht mag geloven.quote:Op zondag 13 september 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
We mogen constateren dat de solidariteit behoorlijk groot is geweest het afgelopen half jaar, negatieve uitzonderingen in beide kampen even daargelaten.
Punt is alleen dat je nu geconfronteerd wordt met die oplopende aantallen, waarbij jongeren de boel behoorlijk aanwakkeren door hun gedrag. Er komt blijkbaar een overheidscampagne gericht op jongeren maar een tijdelijke inperking op samenkomsten ontkom je misschien niet meer aan. De vraag is of die solidariteit er nog is, ik denk van wel eigenlijk.
Impact op gezamenlijke projecten, sociaal contact, direct overleg zonder in te moeten plannen. Daadwerkelijk naar een pand gaan waar je werk is ipv thuis in je privé omgeving aan de slag moeten.. etcquote:Op zondag 13 september 2020 11:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op welke impact doel je? Ik zie vooral voordelen. Daarnaast is het advies werk zoveel mogelijk thuis.
Daar ging het niet over, het gaat om onze vriend elan's stokpaardje dat alle besmettingen door jongeren komen. Dat ze meer in de cijfers voorkomen is duidelijk, ze hebben meer contacten, gaan naar scholen en studeren, werken op plaatsen met veel mensen (supermarkt, bouwmarkt, horeca etc). En ja, ze hebben ook meer feestjes.quote:Op zondag 13 september 2020 10:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Percentage besmettingen is afgelooen tijd veruit het hoogst onder jongeren.
Kijk de cijfers van het rivm er maar op na.
15-34 met 20-24 als hoogste uitschieter. Zolang ze over vertegenwoordigd zijn in de statistieken blijft de vraag waar die aantallen door komen?
Zijn het feestjes en overal schijt aan hebben dan is de kritiek gewoon gegrond.
Massaal nog wel en dan toch amper besmettingen, doen ze goed dan.quote:Op zondag 13 september 2020 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat niet om de aantallen besmettingen, maar om het gedrag. En die senioren zijn dus al een half jaar gewoon weer massaal op stap, die zitten echt niet de hele dag binnen.
Ik heb ook sociale contact buiten mijn werk, direct overleg kan ook via bellen of chat berichten. Daadwerkelijk naar het pand gaat vind ik verspilde (reis)tijd. Ik kan thuiswerk en privé heel goed scheiden. Thuiswerken zorgt er voor dat het OV minder druk is en er minder files zijn. Doordat het OV en kantoren leger zijn neemt het risico op besmettingen daar ook af. Alleen maar goed dat dit advies is verlengd.quote:Op zondag 13 september 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Impact op gezamenlijke projecten, sociaal contact, direct overleg zonder in te moeten plannen. Daadwerkelijk naar een pand gaan waar je werk is ipv thuis in je privé omgeving aan de slag moeten.. etc
Over allochtonen durf ik al helemaal niet te beginnen, die zijn nog erger dan de snowflakes.quote:Op zondag 13 september 2020 11:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat hoe langer het duurt, hoe minder de solidariteit wordt. Naast jongeren wordt die campagne trouwens ook gericht op allochtonen, het lijkt erop dat die groep ook oververtegenwoordigd is in de besmettingscijfers als ik dat meest recente bericht mag geloven.
Kerel, wat jij wilt.quote:Op zondag 13 september 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Massaal nog wel en dan toch amper besmettingen, doen ze goed dan.
Hoeveel procent zal daadwerkelijk thuiswerken denk je?quote:Op zondag 13 september 2020 11:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik heb ook sociale contact buiten mijn werk, direct overleg kan ook via bellen of chat berichten. Daadwerkelijk naar het pand gaat vind ik verspilde (reis)tijd. Ik kan thuiswerk en privé heel goed scheiden. Thuiswerken zorgt er voor dat het OV minder druk is en er minder files zijn. Doordat het OV en kantoren leger zijn neemt het risico op besmettingen daar ook af. Alleen maar goed dat dit advies is verlengd.
Is ook vanaf dag 1 gebleken dat dat geen enkel gevaar met zich mee brengt, maar volgens W is dat reuze onverantwoord al die oudjes die de Veluwe onveilig maken.quote:Op zondag 13 september 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat naar buiten gaan niet zo’n probleem is. Afstand houden, niet zoenen, knuffelen en handen schudden daarentegen heeft wel degelijk het gewenste effect. Verder zijn het met name jongeren die in kroegen in elkaars oor staan te tetteren, oudere doelgroepen doen dat een stuk minder tot niet.
Verschilt natuurlijk enorm per persoon hoe dat wordt ervaren en hoe je daarmee omgaat. De gemiddelde codeklopper die toch al niet zoveel van mensen en obligaat sociaal contact moest hebben vindt dit geweldig. Veel anderen niet, ik ben ook dolblij dat ik weer gewoon full time naar kantoor kan. De "het werkt voor mij, dus anderen moeten niet zeuren"-instelling die je nog wel eens langs ziet komen is daarom ook zo vermoeiend.quote:Op zondag 13 september 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Impact op gezamenlijke projecten, sociaal contact, direct overleg zonder in te moeten plannen. Daadwerkelijk naar een pand gaan waar je werk is ipv thuis in je privé omgeving aan de slag moeten.. etc
Heb ik totaal geen zicht op. Weet in ieder geval wel dat bij de overheid/rechtspraak waarin ik werk het merendeel nog volledig thuiswerkt tot minimaal januari 2021. Denk ook dat voor kantoorbanen dit de toekomst is. Grotendeels thuiswerken en af en toe op kantoor.quote:Op zondag 13 september 2020 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveel procent zal daadwerkelijk thuiswerken denk je?
Draai het eens om, waarom moet je per se op kantoor werken terwijl je thuis op het bedrijfsnetwerk kan inloggen om precies hetzelfde werk te doen.quote:Op zondag 13 september 2020 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveel procent zal daadwerkelijk thuiswerken denk je?
Ook even op je eerdere reply op mijquote:Op zondag 13 september 2020 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogal vermoeiend ja. En de utopische gedachte dat 3/4 van de maatschappij om zal schakelen naar thuiswerken etc is al van de baan, want als puntje bij paaltje komt stappen we allemaal weer massaal in de auto of trein (ook van hogeraf opgelegd), want dat is nou eenmaal hoe we het doen hier in Nederland.quote:Op zondag 13 september 2020 11:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Verschilt natuurlijk enorm per persoon hoe dat wordt ervaren en hoe je daarmee omgaat. De gemiddelde codeklopper die toch al niet zoveel van mensen en obligaat sociaal contact moest hebben vindt dit geweldig. Veel anderen niet, ik ben ook dolblij dat ik weer gewoon full time naar kantoor kan. De "het werkt voor mij, dus anderen moeten niet zeuren"-instelling die je nog wel eens langs ziet komen is daarom ook zo vermoeiend.
Voor de andere groep is we moeten allemaal terug naar kantoor want we missen het sociale contact net zo vermoeiend. Zou fijn zijn als iedereen wat meer begrip voor elkaar had.quote:Op zondag 13 september 2020 11:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Verschilt natuurlijk enorm per persoon hoe dat wordt ervaren en hoe je daarmee omgaat. De gemiddelde codeklopper die toch al niet zoveel van mensen en obligaat sociaal contact moest hebben vindt dit geweldig. Veel anderen niet, ik ben ook dolblij dat ik weer gewoon full time naar kantoor kan. De "het werkt voor mij, dus anderen moeten niet zeuren"-instelling die je nog wel eens langs ziet komen is daarom ook zo vermoeiend.
Zie mijn post hierboven, daar geloof ik dus totaal niet in.quote:Op zondag 13 september 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb ik totaal geen zicht op. Weet in ieder geval wel dat bij de overheid/rechtspraak waarin ik werk het merendeel nog volledig thuiswerkt tot minimaal januari 2021. Denk ook dat voor kantoorbanen dit de toekomst is. Grotendeels thuiswerken en af en toe op kantoor.
Grappig, daar heb ik 'vroegah' ook gewerkt in de ITquote:Op zondag 13 september 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb ik totaal geen zicht op. Weet in ieder geval wel dat bij de overheid/rechtspraak waarin ik werk het merendeel nog volledig thuiswerkt tot minimaal januari 2021. Denk ook dat voor kantoorbanen dit de toekomst is. Grotendeels thuiswerken en af en toe op kantoor.
https://www.ad.nl/ad-werk(...)dt-de-norm~ae6ec10c/quote:Op zondag 13 september 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven, daar geloof ik dus totaal niet in.
Daar heb je wel gelijk in. Het overleggen met collega's mis ik soms wel. Is via Skype for Business toch anders. De rechters en juridisch medewerkers zijn alleen op locatie tijdens de dagen dat ze zittingen hebben. De griffie is wel zoveel mogelijk aanwezig nu.quote:Op zondag 13 september 2020 11:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Grappig, daar heb ik 'vroegah' ook gewerkt in de IT
Voor zover ik de rechtspraak nog een beetje ken is dat juist een plek waar fysiek samenkomen fijn is. De griffie die even snel kan schakelen met de rechter, de juridisch medewerkers die onderling even snel wat met elkaar kunnen checken. Tuurlijk kan dat ook digitaal, maar dat werkt echt anders merk ik overal.
Natuurlijk gaat dat zo gebeuren. Er zal best wat overblijven hoor: ik denk dat je voor veel meetings bijvoorbeeld hebt ervaren dat die wél net zo goed via Teams kunnen, soms zelfs efficiënter. En een heel aantal andere besprekingen geldt dan weer absoluut niet voor. Het zal een mix worden waarbij gedeeltelijk thuiswerken een hogere acceptatiegraad heeft, maar dat thuiswerken de norm gaat worden geloof ik niet in.quote:Op zondag 13 september 2020 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Nogal vermoeiend ja. En de utopische gedachte dat 3/4 van de maatschappij om zal schakelen naar thuiswerken etc is al van de baan, want als puntje bij paaltje komt stappen we allemaal weer massaal in de auto of trein (ook van hogeraf opgelegd), want dat is nou eenmaal hoe we het doen hier in Nederland.
Ja weet je ik snap de gedachtes nu in deze tijden van crisis en malaise. Als straks de economie weer terugveert en dit allemaal achter de rug is, zie ik dit soort gedachtes en ideeën als sneeuw voor de zon verdwijnen. Just my two cents.quote:Op zondag 13 september 2020 11:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/ad-werk(...)dt-de-norm~ae6ec10c/
Dat heb ik dus ook. Bij mij op kantoor gaan nu de discussies ook of er locaties gesloten moeten worden of niet. Ze willen veel werkplekken opofferen voor (grotere) meetingruimtes bijvoorbeeld, en dat mensen naar kantoor kunnen komen als ze meetings/workshops hebben. Daar zou ik me opzich wel in kunnen vinden, maar altijd thuiswerken is denk ik niet ideaal.quote:Op zondag 13 september 2020 11:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Het overleggen met collega's mis ik soms wel. De rechters en juridisch medewerkers zijn alleen op locatie tijdens de dagen dat ze zittingen hebben. De griffie is wel zoveel mogelijk aanwezig nu.
Dit. Voor mijn werk geldt dit dus idd voor 99%quote:Op zondag 13 september 2020 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Draai het eens om, waarom moet je per se op kantoor werken terwijl je thuis op het bedrijfsnetwerk kan inloggen om precies hetzelfde werk te doen.
3/4 is ook best veel maar dat er meer thuisgewerkt zal blijven worden lijkt me toch ook wel duidelijkquote:Op zondag 13 september 2020 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogal vermoeiend ja. En de utopische gedachte dat 3/4 van de maatschappij om zal schakelen naar thuiswerken etc is al van de baan, want als puntje bij paaltje komt stappen we allemaal weer massaal in de auto of trein (ook van hogeraf opgelegd), want dat is nou eenmaal hoe we het doen hier in Nederland.
Oh dat is ook zo, dat vind ik ook wel een verademing. Daar staat wel tegenover dat dingen die normaal gesproken een kwestie waren van even naar iemands bureau lopen en afstemmen nu ineens een meeting kosten. Ik weet niet hoe ‘t bij jou zit, maar sinds ik thuis werk is de hoeveelheid mensen die ‘catch up’ meetings willen hebben geëxplodeerd. Vorige week had ik 2x een workshop van een halve dag, en iedereen bij elkaar met een whiteboard werkt dan wel echt fijner.quote:Op zondag 13 september 2020 11:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Voor mijn werk geldt dit dus idd voor 99%
En die paar dingen die beter op kantoor kunnen, ja daar moet je een beetje mee klooien af en toe.
Wat ik in mijn team merk is dat de teamleden die in het verleden serieus altijd het meest zaten te ouwehoeren, tachtig keer per dag koffie halen, elke scheet die ze deden persé moesten overleggen met drie andere teamleden...DAT zijn de lui die nu ook het hardste piepen dat ze het thuiswerken niet meer leuk vinden en het 'contact' en naar kantoor gaan missen.
Jah. Omdat kantoor voor deze lui ook voor 80% een soort sociale werkplaats was.En aangezien het lui zijn/waren waar ik nul interesse in had om elke dag mee te socializen en onzin mee te overleggen, had ik voornamelijk last van ze en vind ik het feit dat ik niet elke dag meer omringd ben door deze figuren, een geschenk uit de hemel
Ik denk eerder dat de taboe eraf gaat en vooral (middle-)management die het als middel gebruikt om te 'controleren' of mensen werken gaat verdwijnen waardoor mensen meer keuze en mogelijkheden hebben.quote:Op zondag 13 september 2020 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
3/4 is ook best veel maar dat er meer thuisgewerkt zal blijven worden lijkt me toch ook wel duidelijk
Uit wetenschappelijk onderzoek bleek wel iets anders en uit mijn persoonlijke observaties ook.quote:Op zondag 13 september 2020 10:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dan? Niet uit de cijfers in elk geval.
https://www.parool.nl/ned(...)gen-corona~be910b6b/
Gaat het goed met je? Mensen snowflakes noemen, zeggen dat "W" in de Veluwe een groot gevaar ziet en dat je niet over allochtonen mag beginnen...misschien moet je inderdaad zelf eens wat meer naar buiten gaan zoals een andere user schetste, denk dat je daar wel wat vrolijker van wordt.quote:Op zondag 13 september 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Is ook vanaf dag 1 gebleken dat dat geen enkel gevaar met zich mee brengt, maar volgens W is dat reuze onverantwoord al die oudjes die de Veluwe onveilig maken.
Ik ook niet zo...er zal vast een groter deel gaan thuiswerken en dan gok ik hooguit 1-2 dagen per week ipv 5 op kantoor. Ikzelf ben ook blij dat ik weer naar kantoor kan, voor 3 dagen in de week nu. Voor corona werkte ik al 1 dag per week thuis en dat vond ik prima, als het weer mogelijk is ga ik gewoon voor de 4 dagen naar kantoor.quote:Op zondag 13 september 2020 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven, daar geloof ik dus totaal niet in.
Klopt, maar ook daar merk ik, dat wederom die niet-zo-productieve en tevens niet-zo-capabele medewerkers nu juist steeds degenen zijn die tig keer per dag een teams meeting willen om "dingen af te stemmen" ....quote:Op zondag 13 september 2020 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat is ook zo, dat vind ik ook wel een verademing. Daar staat wel tegenover dat dingen die normaal gesproken een kwestie waren van even naar iemands bureau lopen en afstemmen nu ineens een meeting kosten. Ik weet niet hoe ‘t bij jou zit, maar sinds ik thuis werk is de hoeveelheid mensen die ‘catch up’ meetings willen hebben geëxplodeerd. Vorige week had ik 2x een workshop van een halve dag, en iedereen bij elkaar met een whiteboard werkt dan wel echt fijner.
[..]
Klinkt plausibel.quote:Op zondag 13 september 2020 12:02 schreef capricia het volgende:
Als ik bij de Corona Locator Nederland kijk,
Dan is het op zich wel duidelijk waar de meeste recente clusters zijn:
31% school en opleiding (geen basisschool).
Dit is de grootste bron.
Zou kunnen, of misschien moet jij je wereldbeeld gewoon niet laten zo bepalen door kortzichtige observaties uit je dagelijks leven maar de trends volgen in de cijfers.quote:Op zondag 13 september 2020 12:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gaat het goed met je? Mensen snowflakes noemen, zeggen dat "W" in de Veluwe een groot gevaar ziet en dat je niet over allochtonen mag beginnen...misschien moet je inderdaad zelf eens wat meer naar buiten gaan zoals een andere user schetste, denk dat je daar wel wat vrolijker van wordt.
Daar staat dan ook maar 1 a 2% van de clusters in.quote:Op zondag 13 september 2020 12:02 schreef capricia het volgende:
Dit is de grootste bron.
Tyfus dom en dan over de zuurheid van anderen beginnen? Gaat alles helemaal goed met je ?quote:Op zondag 13 september 2020 11:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf even naar buiten, wat frisse lucht inademen.
Met de dag word je zuurder en ga je meer en meer generaliseren.
Dat gedweep met deskundigen zonder een deskundige bij naam te noemen is gewoon tyfus dom en genant.
"ja maar er zijn deskundigen..."
Bron: Facebook of Twitter
Hou op!
Kennelijk was het nog te vroeg om de scholen al geheel te heropenen. Volgens mij zijn we ook het enige land waar we alle middelbare scholieren zonder maatregelen weer in een klaslokaal proppen.quote:Op zondag 13 september 2020 12:02 schreef capricia het volgende:
Dit is de grootste bron.
Niet het enige. In Zweden ook.quote:Op zondag 13 september 2020 12:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kennelijk was het nog te vroeg om de scholen al geheel te heropenen. Volgens mij zijn we ook het enige land waar we alle middelbare scholieren zonder maatregelen weer in een klaslokaal proppen.
Gelukkig maar. Over tien jaar wordt met afschuw teruggekeken op hoe miljoenen kinderen en jongeren onnodig veel schade is berokkend door overdreven hysterie en angst van volwassenen.quote:Op zondag 13 september 2020 12:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kennelijk was het nog te vroeg om de scholen al geheel te heropenen. Volgens mij zijn we ook het enige land waar we alle middelbare scholieren zonder maatregelen weer in een klaslokaal proppen.
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je wetenschappelijke onderbouwing. Kun je daar wat bronnen van posten hier?quote:Op zondag 13 september 2020 11:58 schreef xminator het volgende:
[..]
Uit wetenschappelijk onderzoek bleek wel iets anders en uit mijn persoonlijke observaties ook.
Amenquote:Op zondag 13 september 2020 01:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja breng maar in kaart waar het dan is? Ik heb mijn vraagtekens bij contact tracing met een incubatietijd van 5/6 dagen en veel contacten gedurende de dag. Succes met het uitvogelen onder druk. Ze weten het gewoon niet.
In andere landen wordt de grote stijging ook gelinked aan huisfeestjes, bijeenkomsten en andere manieren van samenkomst.
Binnen met veel mensen in een slecht geventileerde ruimte voor langere tijd lijkt toch steeds de rode draad te zijn.
Het is frustrerend dat wanneer dit de aanjager is onder de grote hoeveelheid besmettingen bij jongeren er laconiek en kortzichtig op gereageerd wordt.
Groter aantal besmettingen leidt tot meer ic opnamens, meer persoonlijk leed waar je een bijdrage aan levert, langer durende crisis, meer kosten,slechtere economie, hogere werkeloosheid en slechtere toekomst voor uitgerekend jongeren. En dat is nog los van de gezondheidsklachten op lange termijn.
Maar veel komen niet verder dan "yolo, zuipen!".
Het is voor iedereen kut maar zelfs de meest simpele maatregelen zijn blijkbaar al te veel gevraagd.
Die hele verongelijkte mindset alleen is al irritant.
Weet je wat ergens wel grappig is.quote:Op zondag 13 september 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou kunnen, of misschien moet jij je wereldbeeld gewoon niet laten zo bepalen door kortzichtige observaties uit je dagelijks leven maar de trends volgen in de cijfers.
Maakt nogal een geforceerde indruk hoe je de problematiek van jongeren naar ouderen probeert te verleggen, terwijl ongeveer elke relevante statistiek het tegendeel aan toont.
Dat riedeltje kennen we nu wel.
Er waren in de beginperiode geen maatregelen om rekening mee te houden.quote:Op zondag 13 september 2020 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weet je wat ergens wel grappig is.
In het voorjaar raakten eigenlijk voornamelijk ouderen besmet. Voornamelijk ouderen op de IC. Jongeren veel minder. Met jouw redenatie waren de jongeren toen dus hartstikke braaf. En hielden de ouderen zich dus massaal niet aan de maatregelen.
Want je zegt immers dat het lage aantal besmettingen/opnames bij ouderen (in vergelijking met) bewijs is dat ouderen gewoon braaf zijn.
Jammer alleen dat je die redenatie in het voorjaar andersom niet had; toen mochten we niet generaliseren richting ouderen, want ja, jongeren deden het toen ook fout. Nu doe je niks anders dan generaliseren.
Onzin. Ook vanaf de maatregelen in maart waren de meeste besmettingen/opnames toentertijd onder ouderen.quote:Op zondag 13 september 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Er waren in de beginperiode geen maatregelen om rekening mee te houden.
Waar het gros ervan opgelopen is in de periode dat er nog geen 'intelligente lockdown' was.quote:Op zondag 13 september 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onzin. Ook vanaf de maatregelen in maart waren de meeste besmettingen/opnames toentertijd onder ouderen.
Wellicht waren er destijds ook al hoge aantallen besmettingen onder jongeren, maar werden ze niet getest.quote:Op zondag 13 september 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onzin. Ook vanaf de maatregelen in maart waren de meeste besmettingen/opnames toentertijd onder ouderen.
Er werd toch alleen getest bij een opname?, en die oudjes(welke grens van leeftijd hanteren we eigenlijk?) waren echt niet op skivakantie.quote:Op zondag 13 september 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk niet dat er significant veel veranderd is.quote:Op zondag 13 september 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wellicht waren er destijds ook al hoge aantallen besmettingen onder jongeren, maar werden ze niet getest.
Dan zou je twee weken na de maatregelen dus al verbetering hebben moeten zien he.quote:Op zondag 13 september 2020 12:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waar het gros ervan opgelopen is in de periode dat er nog geen 'intelligente lockdown' was.
Klopt.quote:Op zondag 13 september 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wellicht waren er destijds ook al hoge aantallen besmettingen onder jongeren, maar werden ze niet getest.
Dat is ook zo.quote:Op zondag 13 september 2020 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan zou je twee weken na de maatregelen dus al verbetering hebben moeten zien he.
Zelfs als een huisgenoot in het ziekenhuis belandde kreeg je in maart/april zelden een test.quote:Op zondag 13 september 2020 12:46 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
Er werd toch alleen getest bij een opname?, en die oudjes(welke grens van leeftijd hanteren we eigenlijk?) waren echt niet op skivakantie.
Dat is heel spannend zeg, als je maat 1,5 meter afstand houdt.quote:Op zondag 13 september 2020 12:51 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb kaartjes voor mijn eerste "corona-concert" volgende maand. Ben toch wel benieuwd naar die ervaring.
Lekker zitten, niet meezingen, niet dansen.quote:Op zondag 13 september 2020 12:51 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb kaartjes voor mijn eerste "corona-concert" volgende maand. Ben toch wel benieuwd naar die ervaring.
dus we kunnen dan toch die onnodige discussie stoppen over feb-> april, over wie nu wie geïnfecteerd heeft omdat die data er niet is?quote:Op zondag 13 september 2020 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfs als een huisgenoot in het ziekenhuis belandde kreeg je in maart/april zelden een test.
Van wie?quote:Op zondag 13 september 2020 12:51 schreef Cynicio het volgende:
Dus geen mensen die constant voor m'n neus heen en weer lopen om bier te halen alsof ze op Oktoberfest zijn. Klinkt goed.quote:Op zondag 13 september 2020 12:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker zitten, niet meezingen, niet dansen.
En je buren zitten op 1,5 meter of verder.
Het is voor mijn gevoel wel steeds drukker op de weg aan het worden in de spits.quote:Op zondag 13 september 2020 12:42 schreef DarkY.NL het volgende:
Nog 2 dagen en dan een half jaar niet op kantoor geweest, toen even snel een monitor, dockingstation en wat extra laptops meegenomen. Afgelopen maandag even 3 stappen in het gebouw geweest (toegangspas slagboom ophalen).
Alhoewel we alle tools hebben om met elkaar in contact te komen, mis ik soms de nutteloze gesprekken en geluid om mij heen. We hebben wel 3x per week een koffie-meeting staan en proberen ergens in de komende 2 weken een lunch meeting te plannen met ons groepje.
Analogues, AFAS Live. Mijn laatste concert was mid-februari. Voelt nu heel lang geleden.quote:Op zondag 13 september 2020 12:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Van wie?
Lijkt me echt heel gek maar ook wel heel 2020 en dus memorabel.
Er werd al gemeld dat er ongeveer evenveel verkeer rijdt als voor Coronaquote:Op zondag 13 september 2020 12:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is voor mijn gevoel wel steeds drukker op de weg aan het worden in de spits.
Rij 3x pw op de a4/a20 naar Rotterdam en je ziet gewoon dat er steeds meer mensen onderweg zijn. Vanaf mei zit daar wel een stijgende lijn in.
Ja drm. Dat werl zo veel mogelijk thuis wordt door veel bedrijven in de wind geslagen terwijl het makkelijk kan.quote:Op zondag 13 september 2020 13:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er werd al gemeld dat er ongeveer evenveel verkeer rijdt als voor Corona
https://www.autoweek.nl/a(...)-amper-fileprobleem/
Bij ons wordt het waarschijnlijk 2 dagen thuis, 3 dagen werk, maar dat was onofficieel ook al zo.quote:Op zondag 13 september 2020 13:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja drm. Dat werl zo veel mogelijk thuis wordt door veel bedrijven in de wind geslagen terwijl het makkelijk kan.
Gewoon gebrek aan vertrouwen/controle van medewerkers en managers die zich minder belangrijk voelen.
Al mag van mij persoonlijk een situatie waarbij je zelf de vrijheid hebt en bv 3 dagen thuis werkt/ 2 op kantoor de toekomst zijn.
Het rivm heeft toch als richtlijn dat er niet meegezongen mag worden?quote:Op zondag 13 september 2020 13:01 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Analogues, AFAS Live. Mijn laatste concert was mid-februari. Voelt nu heel lang geleden.
Bron?quote:Op zondag 13 september 2020 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weet je wat ergens wel grappig is.
In het voorjaar raakten eigenlijk voornamelijk ouderen besmet. Voornamelijk ouderen op de IC. Jongeren veel minder. Met jouw redenatie waren de jongeren toen dus hartstikke braaf. En hielden de ouderen zich dus massaal niet aan de maatregelen.
Want je zegt immers dat het lage aantal besmettingen/opnames bij ouderen (in vergelijking met) bewijs is dat ouderen gewoon braaf zijn.
Jammer alleen dat je die redenatie in het voorjaar andersom niet had; toen mochten we niet generaliseren richting ouderen, want ja, jongeren deden het toen ook fout. Nu doe je niks anders dan generaliseren.
Nu is dit niet echt een meezingconcert, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dit snel misgaat bij een Davina Michelle (staat in Ahoy binnenkort). Zal wel een half gedoogbeleid worden. Ik las dat bij Feyenoord 15.000 toeschouwers toegelaten gaan worden. Net of die allemaal braaf hun mond gaan houden.quote:Op zondag 13 september 2020 13:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het rivm heeft toch als richtlijn dat er niet meegezongen mag worden?
Ben benieuwd hoe dat zal gaan dan.
Ik denk dat dat met generiek voor een ander thuiswerken, de thuiswerkers snel teleurgesteld zal worden voor/in dat "mooie" gebaar. Werk thuis voor jezelf in en/of de mensen die je kent. Wanneer de rest dat ook benaderd, lost het zich vanzelf goed op.quote:Op zondag 13 september 2020 10:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Idd, wel goede testcase. Ik maak me niet eens echt zorgen over 15k fans in de kuip zelf bv maar de logistiek erom heen, wc's, indrinken in kroegen, na afloop massaal bij die restaurants erom heen eten kan ervoor zorgen dat het alsnog mis gaat.quote:Op zondag 13 september 2020 13:20 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Nu is dit niet echt een meezingconcert, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dit snel misgaat bij een Davina Michelle (staat in Ahoy binnenkort). Zal wel een half gedoogbeleid worden. Ik las dat bij Feyenoord 15.000 toeschouwers toegelaten gaan worden. Net of die allemaal braaf hun mond gaan houden.
Correctie, het gaat om 13.000 toeschouwersquote:Op zondag 13 september 2020 13:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, wel goede testcase. Ik maak me niet eens echt zorgen over 15k fans in de kuip zelf bv maar de logistiek erom heen, wc's, indrinken in kroegen, na afloop massaal bij die restaurants erom heen eten kan ervoor zorgen dat het alsnog mis gaat.
Maar het is goed dat er weer dingen ondernomen worden.
Hopelijk gaan we dat hier ook zienquote:Duitsland heeft er in 24 uur 948 bevestigde coronabesmettingen bijgekregen, meldt het Robert Koch Instituut (RKI).
Waarom puur Feyenoord hierbij betrekken dan?quote:Op zondag 13 september 2020 13:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Correctie, het gaat om 13.000 toeschouwers
https://nos.nl/artikel/23(...)aten-in-de-kuip.html
We zullen het zien over een week.
Zijn het er 13.000?quote:Op zondag 13 september 2020 13:36 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Waarom puur Feyenoord hierbij betrekken dan?
Overal zitten er gewoon supporters nu bij voetbalwedstrijden.
Bij Twente zaten er bv. 8000.quote:
Concerten en films zijn heerlijk in deze tijd.quote:Op zondag 13 september 2020 12:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker zitten, niet meezingen, niet dansen.
En je buren zitten op 1,5 meter of verder.
Opnames dan klopt het. Toen werd er zo weinig getest dat we toen echt het topje van de ijsberg gezien hebben. Dus er zullen toen ook genoeg jongeren besmet zijn geweest. Sowieso lopen mensen die veel sociale contacten hebben meer risico om besmet te raken wat vaak jongeren zijn. Maar ik heb al berekeningen gezien dat je niet gek moet staan te kijken dat er toen rond de 2 miljoen mensen besmet geweest zijn. Ook is uit studies gebleken dat niet iedereen anti lichamen aanmaakt en dat andere immuun cellen het virus bestrijden. Dus ja het is moeilijk te controleren dus het blijft een hoop speculatie tot nu toe.quote:Op zondag 13 september 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ruimte zat, maar kennelijk ook genoeg geschreeuw en gezangquote:Op zondag 13 september 2020 13:42 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Bij Twente zaten er bv. 8000.
In de Kuip kunnen 45.000 man, dus 13.000 is gewoon dikke prima. Zijn al eerder twee oefenwedstrijden geweest met 5000 supporters in de Kuip en er was ruimte zat, alles ging prima.
Supporters komen in tijdsvakken naar het stadion toe voor om erin te komen.
Gezang en emotie kan je gewoon niet verbieden bij voetbalwedstrijden. Onmogelijk.quote:Op zondag 13 september 2020 13:49 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ruimte zat, maar kennelijk ook genoeg geschreeuw en gezang
Maakt mij verder niet uit, maar dat is dus dat gedoogbeleid waar ik het over had.
Vrij algemene kennis dat het toen vooral de ouderen raakten. Jongeren werden inderdaad minder snel getest, maar je hoefde alleen maar naar de leeftijdsverdelingen binnen ziekenhuizen te kijken om vast te stellen dat het voornamelijk ouderen waren.quote:Op zondag 13 september 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Bron?
Er zijn amper testen afgenomen in die periode, 18.000 tegen 190.000 nu. En je werd eigenlijk alleen getest als je in het ziekenhuis terecht kwam. Dus zelfs als wat je stelt klopt is simpelweg stellen dat voornamelijk ouderen besmet raakten. natuurlijk niet per se een reëel beeld van de gang van zaken, jongeren werden simpelweg niet getest.
Uiteraard kwamen er meer ouderen in het ziekenhuis, jongeren met corona hoeven doorgaans niet opgenomen te worden.quote:Op zondag 13 september 2020 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrij algemene kennis dat het toen vooral de ouderen raakten. Jongeren werden inderdaad minder snel getest, maar je hoefde alleen maar naar de leeftijdsverdelingen binnen ziekenhuizen te kijken om vast te stellen dat het voornamelijk ouderen waren.
Ik erken dat de situaties anders waren; er werd toen veel minder getest, maar de ziekenhuizen gaven toch aan dat het de ouderen enorm raakten.
Ik haalde het er alleen maar bij omdat we met de kennis die we toentertijd hadden (en dan dus voornamelijk leeftijdsverdelingen binnen ziekenhuizen) ook niet riepen dat dat bewijs was dat de jongeren allemaal super braaf waren omdat die veel minder werden opgenomen/op de IC lagen.
Je hele ''ouderen worden nu minder besmet, dus overtreden de regels niet'' is dus gewoon wat raar. Dat riepen we toentertijd andersom ook niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat ouderen nu ook massaal de regels overtreden, voordat je dat er weer van maakt. Enkel dat er in elke leeftijdsgroep wel mensen zijn (toen, maar ook nu) die de regels niet volgen. Het zijn wellicht vooral jongeren, maar niet allemaal. Dat is alles wat ik probeer te zeggen.
Ook herkenbaar. Zeker in een creatieve besmettingssettingquote:Op zondag 13 september 2020 12:42 schreef DarkY.NL het volgende:
Nog 2 dagen en dan een half jaar niet op kantoor geweest, toen even snel een monitor, dockingstation en wat extra laptops meegenomen. Afgelopen maandag even 3 stappen in het gebouw geweest (toegangspas slagboom ophalen).
Alhoewel we alle tools hebben om met elkaar in contact te komen, mis ik soms de nutteloze gesprekken en geluid om mij heen. We hebben wel 3x per week een koffie-meeting staan en proberen ergens in de komende 2 weken een lunch meeting te plannen met ons groepje.
Het raakt nu nog steeds primair de ouderen en kwetsbaren, er is in absolute zin helemaal niks veranderd behalve het testbeleid waardoor er een completer beeld is over het wie wat waar besmet raakt. En dat ouderen veel meer risicomijdend zijn geworden. Jongeren trouwens over het algemeen trouwens ook naar ouderen toe, het is echt niet allemaal kut wat ze doen want vooralsnog besmetten ze vooral elkaar. We moeten alleen als samenleving wel uitkijken dat er straks niet weer ongewenste overlap ontstaat omdat het virus simpelweg te wijd verspreid is.quote:Op zondag 13 september 2020 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrij algemene kennis dat het toen vooral de ouderen raakten. Jongeren werden inderdaad minder snel getest, maar je hoefde alleen maar naar de leeftijdsverdelingen binnen ziekenhuizen te kijken om vast te stellen dat het voornamelijk ouderen waren.
Ik erken dat de situaties anders waren; er werd toen veel minder getest, maar de ziekenhuizen gaven toch aan dat het de ouderen enorm raakten.
Ik haalde het er alleen maar bij omdat we met de kennis die we toentertijd hadden (en dan dus voornamelijk leeftijdsverdelingen binnen ziekenhuizen) ook niet riepen dat dat bewijs was dat de jongeren allemaal super braaf waren omdat die veel minder werden opgenomen/op de IC lagen.
Je hele ''ouderen worden nu minder besmet, dus overtreden de regels niet'' is dus gewoon wat raar. Dat riepen we toentertijd andersom ook niet. Waarmee ik niet wil zeggen dat ouderen nu ook massaal de regels overtreden, voordat je dat er weer van maakt. Enkel dat er in elke leeftijdsgroep wel mensen zijn (toen, maar ook nu) die de regels niet volgen. Het zijn wellicht vooral jongeren, maar niet allemaal. Dat is alles wat ik probeer te zeggen.
Wat is dan het het risico voor maatschappij?quote:Op zondag 13 september 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
We moeten alleen als samenleving wel uitkijken dat er straks niet weer ongewenste overlap ontstaat omdat het virus simpelweg te wijd verspreid is.
In theorie meer ziekenhuisopnames en economische schade door maatregelen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat is dan het het risico voor maatschappij?
Zijn die maatregelen nog wel haalbaar? Ik was gisteren bij mijn grootmoeder (80+) op de koffie en die liet wel doorschemeren dat ze liever over een jaar in een kist ligt met Corona-besmetting dan dat ze nog een jaar beperkt wordt in haar bestaan zonder Corona-besmetting. Ik kreeg ook wel de indruk dat het merendeel van de bejaarden buren daar hetzelfde over denkt.quote:Op zondag 13 september 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
In theorie meer ziekenhuisopnames en economische schade door maatregelen.
Ik vraag mij af of en hoe lang dat voor organisaties "uit" zal kunnen ? Omzet/kosten laat staan winst.quote:Op zondag 13 september 2020 13:42 schreef Randier het volgende:
[..]
Concerten en films zijn heerlijk in deze tijd.
Zonder steun haalt het merendeel het einde van het jaar niet.quote:Op zondag 13 september 2020 14:16 schreef Vallon het volgende:
Ik vraag mij af of en hoe lang dat voor organisaties "uit" zal kunnen ? Omzet/kosten laat staan winst.
Uiteindelijk is "ons" vermaak, keiharde business die het nu moet doen met in het allerbeste geval, de helft van vroegere omzet op de oude oppervlakte
Dat risico is wel aanwezig voor een aantal ondernemingen, maar daarom zijn er in het derde steunpakketten ook aardige sommen voor omscholing opgenomen. Bedrijven die hun verdienmodel gebouwd hebben op het zo veel mogelijk mensen op zo min mogelijk ruimte plaatsen zullen het komende jaar of anderhalf waarschijnlijk niet veel kunnen doen, dus die zullen echt wat anders moeten verzinnen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:18 schreef Fred het volgende:
[..]
Zonder steun haalt het merendeel het einde van het jaar niet.
Ik heb misschien pech gehad... Maar persoonlijk iets te vaak shitty ervaringen gehad met naar de bioscoop gaan.quote:Op zondag 13 september 2020 14:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelf wordt ik vrij depri in een halflege bioscoop en word thuis blijer om een (zoom)concert in de "(man)cave" te bekijken. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de mogelijkheden daartoe.
Met het omscholen van een bioscoopbediende kan de bioscoop niet langer openblijven.quote:Op zondag 13 september 2020 14:21 schreef hooibaal het volgende:
Dat risico is wel aanwezig voor een aantal ondernemingen, maar daarom zijn er in het derde steunpakketten ook aardige sommen voor omscholing opgenomen.
Volgens een filmhuis waar ik regelmatig kom verdienen ze nu nagenoeg niets (dwz maken geen winst). Zolang ze open kunnen blijven, boeit het ze echter niet heel veel. Maar dan hebben we het over een filmhuis ipv een commercieler aangelegd bedrijf als Pathé...quote:Op zondag 13 september 2020 14:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of en hoe lang dat voor organisaties "uit" zal kunnen ? Omzet/kosten laat staan winst.
Uiteindelijk is "ons" vermaak, keiharde business die het nu moet doen met in het allerbeste geval, de helft van vroegere omzet op de oude oppervlakte
Kan mij voorstellen dat wanneer het gaat om het "doel"; de ruimte doorgaans als heerlijk wordt gezien.
Zelf wordt ik vrij depri in een halflege bioscoop en word thuis blijer om een (zoom)concert in de "(man)cave" te bekijken. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de mogelijkheden daartoe.
Dat zeg ik toch ook niet? Het doel is om werkloosheid te voorkomen/beperken, niet om bedrijven zonder overlevingskansen overeind te houden.quote:Op zondag 13 september 2020 14:24 schreef Fred het volgende:
[..]
Met het omscholen van een bioscoopbediende kan de bioscoop niet langer openblijven.
Vorige dagen trok dat ook altijd bij rond 4 uur.quote:Op zondag 13 september 2020 14:22 schreef hooibaal het volgende:
17 nieuwe opnames. Het gaat hard nu.
Idem. Thuis kijkt veel relaxter.quote:Op zondag 13 september 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb misschien pech gehad... Maar persoonlijk iets te vaak shitty ervaringen gehad met naar de bioscoop gaan.
Groepen jongeren die grotendeels door de film luidkeels heen zitten te praten of met hun telefoon gaan zitten. (en als je er wat van zegt riskeer je een grote bek van die hele groep)
Of een of andere freak van 3 meter lang die nét voor je gaat zitten. En natuurlijk de knie van degene die achter je zit die meerdere keren tijdens de film gratis je rug 'masseert'.
Daarom blij dat ik heb geïnvesteerd in een mooie oled tv en goed geluidssysteem zodat ik in alle relaxtheid films thuis kan kijken
Die bedrijven hebben vaak prima overlevingskansen zonder de beperkingen van de overheid. Bioscopen, theaters, horeca etc hebben er niks aan als hun personeel wat anders gaat doen. Tegen de tijd dat de beperkingen worden opgeheven is er dan geen ondernemer meer die gekwalificeerd personeel heeft om dat soort zaken weer volledig te openen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:25 schreef hooibaal het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet? Het doel is om werkloosheid te voorkomen/beperken, niet om bedrijven zonder overlevingskansen overeind te houden.
Heb toch een ander beeld van de realiteit, mijn moeder 60+ komt alleen nog buiten voor de noodzakelijke dingen en haar kleinkinderen. Al haar clubjes zijn tot nader orde opgeschort. Het is natuurlijk ook niet alleen de groep 80+ in verzorgingshuizen, veel ouderen durfden bijvoorbeeld amper nog op vakantie. Kan me voorstellen dat als je echt in je laatste levensfase zit het je allemaal niet zoveel meer kan schelen. Maar als de besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zouden blijven toenemen komen er vanzelf weer strengere bezoekregelingen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Zijn die maatregelen nog wel haalbaar? Ik was gisteren bij mijn grootmoeder (80+) op de koffie en die liet wel doorschemeren dat ze liever over een jaar in een kist ligt met Corona-besmetting dan dat ze nog een jaar beperkt wordt in haar bestaan zonder Corona-besmetting. Ik kreeg ook wel de indruk dat het merendeel van de bejaarden buren daar hetzelfde over denkt.
Dus waarom de economie dan verder toetakelen?
Ik verbaas me over het aantal opnames bij 0-60 jaar eigenlijk. Zijn er best veel.quote:Op zondag 13 september 2020 14:30 schreef _serial_ het volgende:
Het is ook weer tijd voor de leeftijdsverdeling de afgelopen 2 weken
Leeftijdgroep - Aantal besmettingen - Aantal Opnames - Aantal overleden
0-9 - 137 besmettingen - 2 opnames - 0 overleden
10-19 - 1546 besmettingen - 1 opnames - 0 overleden
20-29 - 3832 besmettingen - 5 opnames - 0 overleden
30-39 - 1959 besmettingen - 10 opnames - 0 overleden
40-49 - 1577 besmettingen - 10 opnames - 0 overleden
50-59 - 1550 besmettingen - 19 opnames - 1 overleden
60-69 - 755 besmettingen - 23 opnames - 5 overleden
70-79 - 323 besmettingen - 31 opnames - 4 overleden
80-89 - 207 besmettingen - 12 opnames - 15 overleden
90+ - 71 besmettingen - 4 -opnames - 5 overleden
Het grote probleem is draagvlak. Als je ziekenhuizen maanden lang zo goed als leegblijven, kan je simpelweg niet verkopen dat je strengere maatregelen gaat nemen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb toch een ander beeld van de realiteit, mijn moeder 60+ komt alleen nog buiten voor de noodzakelijke dingen en haar kleinkinderen. Al haar clubjes zijn tot nader orde opgeschort. Het is natuurlijk ook niet alleen de groep 80+ in verzorgingshuizen, veel ouderen durfden bijvoorbeeld amper nog op vakantie. Kan me voorstellen dat als je echt in je laatste levensfase zit het je allemaal niet zoveel meer kan schelen. Maar als de besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zouden blijven toenemen komen er vanzelf weer strengere bezoekregelingen.
Iedereen oud en jong is er bij gebaat om de boel zo snel mogelijk weer in een dalende trend terug te krijgen.
Hmm ligt eraan wat je definitie van veel is...quote:Op zondag 13 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik verbaas me over het aantal opnames bij 0-60 jaar eigenlijk. Zijn er best veel.
Bedankt trouwens voor jouw prachtige dagelijkse overzichtjes.
Eigenlijk valt het natuurlijk in het niets bij algemene opnames in ziekenhuizen:quote:Op zondag 13 september 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik verbaas me over het aantal opnames bij 0-60 jaar eigenlijk. Zijn er best veel.
Bedankt trouwens voor jouw prachtige dagelijkse overzichtjes.
Ja, precies: alles is opgeschort. Dat maakt het leven echt niet leuker.quote:Op zondag 13 september 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
Heb toch een ander beeld van de realiteit, mijn moeder 60+ komt alleen nog buiten voor de noodzakelijke dingen en haar kleinkinderen. Al haar clubjes zijn tot nader orde opgeschort. Het is natuurlijk ook niet alleen de groep 80+ in verzorgingshuizen, veel ouderen durfden bijvoorbeeld amper nog op vakantie. Kan me voorstellen dat als je echt in je laatste levensfase zit het je allemaal niet zoveel meer kan schelen.
Ik verneem dat, kwaliteit >>> kwantiteit, ook in mijn omgeving. Zeker bij wat fors ouderen (80+) en ondanks dat zij vaak al wat mankeren. Zelf vind ik dat meer ruimte moet zijn voor (ook die) zelfbeschikking.quote:Op zondag 13 september 2020 14:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Zijn die maatregelen nog wel haalbaar? Ik was gisteren bij mijn grootmoeder (80+) op de koffie en die liet wel doorschemeren dat ze liever over een jaar in een kist ligt met Corona-besmetting dan dat ze nog een jaar beperkt wordt in haar bestaan zonder Corona-besmetting. Ik kreeg ook wel de indruk dat het merendeel van de bejaarden buren daar hetzelfde over denkt.
Dus waarom de economie dan verder toetakelen?
Ja, ik verwoorde het ook verkeerd. In aantal is het niet veel, ik bedoelde meer in verhouding tot het aantal opnames onder ouderen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm ligt eraan wat je definitie van veel is...
Als ik kijk naar mijn eigen leeftijdsgroep 30-39 zie ik dat er 1959 besmettingen en 10 daarvan opgenomen zijn.
In procenten komt dat neer op plusminus 0.5 procent van alle besmettingen. Niet heel schokkend op zich vind ik persoonlijk.
Mee eens hoor.quote:Op zondag 13 september 2020 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grote probleem is draagvlak. Als je ziekenhuizen maanden lang zo goed als leegblijven, kan je simpelweg niet verkopen dat je strengere maatregelen gaat nemen.
Ook daar zit nog steeds een significant verschilquote:Op zondag 13 september 2020 14:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, ik verwoorde het ook verkeerd. In aantal is het niet veel, ik bedoelde meer in verhouding tot het aantal opnames onder ouderen.
Dit ja. Zowel de positief geteste mensen als de r zijn door de signaalwaarde heen. Dan moet je toch eens aan ingrijpen gaan denken. Zeker als de andere indicatoren ook aan een opmars lijken te beginnen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens hoor.
De vraag is alleen wanneer je moet ingrijpen, er vanuit gaande dat er een substantiële vertraging zit in wat je bedenkt en de situatie ziekenhuizen en je niet te laat wil ingrijpen waardoor het een noodstop in plaats van bijsturen wordt.
Aan de beademing op de IC draagt anderzijds ook niet bepaald bij aan je levensvreugde. Laten we niet uit het oog verliezen waarom we tot zulke rigoreuze maatregelen zijn gekomen.quote:Op zondag 13 september 2020 14:41 schreef Fred het volgende:
[..]
Ja, precies: alles is opgeschort. Dat maakt het leven echt niet leuker.
De meest kwetsbare groep wordt in levensgeluk door de maatregelen harder geraakt dan door het virus zelf, zoals je hierboven al beschrijft.
Daarom zeg ik ook maandenlang leegblijven, ik heb het hier niet over een week. Het ligt voor de hand dat is het een toename krijgen, maar als we dit met de huidige besmettingen nog maandenlang zo goed als lege ziekenhuizen hebben, moet je echt gaan afvragen of beleid niet nog verder gaat afschakelen. Maar de tijd zal het leren.quote:Op zondag 13 september 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens hoor.
De vraag is alleen wanneer je moet ingrijpen, er vanuit gaande dat er een substantiële vertraging zit in wat je bedenkt en de situatie ziekenhuizen en je niet te laat wil ingrijpen waardoor het een noodstop in plaats van bijsturen wordt.
Dat omscholen en ff iets anders gaan doen en steun als eindoplossing wordt voor menigeen sws nog een dooie mus uit eigen doos.quote:Op zondag 13 september 2020 14:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat risico is wel aanwezig voor een aantal ondernemingen, maar daarom zijn er in het derde steunpakketten ook aardige sommen voor omscholing opgenomen. Bedrijven die hun verdienmodel gebouwd hebben op het zo veel mogelijk mensen op zo min mogelijk ruimte plaatsen zullen het komende jaar of anderhalf waarschijnlijk niet veel kunnen doen, dus die zullen echt wat anders moeten verzinnen.
Yep, dat zet het weer in perspectief ja.quote:Op zondag 13 september 2020 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ook daar zit nog steeds een significant verschil
Bijv de 70-79 jarigen hebben een totaal van 323 besmettingen (veel minder dan de dertigers) en daarvan zijn er 31 opgenomen.
Als je dat in percentage van het geheel afzet kom je op 9.6 % uit.
Aanzienlijk meer dus.
Hoe zeer sommigen ook anders wil doen geloven (ook hier) is er gewoon een direct causaal ook verband tussen de besmettingen en de ziekenhuisopnames.quote:Op zondag 13 september 2020 14:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook maandenlang leegblijven, ik heb het hier niet over een week. Het ligt voor de hand dat is het een toename krijgen, maar als we dit met de huidige besmettingen nog maandenlang zo goed als lege ziekenhuizen hebben, moet je echt gaan afvragen of beleid niet nog verder gaat afschakelen. Maar de tijd zal het leren.
Verontrustendquote:Op zondag 13 september 2020 14:24 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1112
Totaal: 82099 (+1087 ivm -25 corr.)
Opgenomen: 17
Totaal: 12283
Het is vooral met welke verwachting je, waar, het beste naar (welke) film gaat.quote:Op zondag 13 september 2020 14:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb misschien pech gehad... Maar persoonlijk iets te vaak shitty ervaringen gehad met naar de bioscoop gaan.
Groepen jongeren die grotendeels door de film luidkeels heen zitten te praten of met hun telefoon gaan zitten. (en als je er wat van zegt riskeer je een grote bek van die hele groep)
Of een of andere freak van 3 meter lang die nét voor je gaat zitten. En natuurlijk de knie van degene die achter je zit die meerdere keren tijdens de film gratis je rug 'masseert'.
Daarom blij dat ik heb geïnvesteerd in een mooie oled tv en goed geluidssysteem zodat ik in alle relaxtheid films thuis kan kijken
Helaas is de situatie van Spanje niet 100% te vergelijken met die van Nederland.quote:Op zondag 13 september 2020 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zeer sommigen ook anders wil doen geloven (ook hier) is er gewoon een direct causaal ook verband tussen de besmettingen en de ziekenhuisopnames.
https://www.spanjevandaag(...)anje-in-24-uur-tijd/
+1000 opnames in 24 uur, nou moeten we daar wel noteren dat Spanje A veel meer inwoners heeft en B drie weken terug de 400.000 besmettingsgevallen noteerden. Op dat punt zijn we nog lang niet hier, maar de waakzaamheid moet er wel zijn natuurlijk.
Spanje kan dit soort aantallen makkelijk lijden. Niet helemaal 1 op 1 te vergelijken. Maar het geeft wel een indicatie wat je staat te wachten als je het blijft laten oplopen..quote:Op zondag 13 september 2020 15:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helaas is de situatie van Spanje niet 100% te vergelijken met die van Nederland.
Men heeft daar een hele strenge lockdown gehad van 50 dagen opgesloten zitten, en daardoor nauwelijks kunnen wennen als veel landen rond ons heen aan social distancing. Toen men daar weer mocht nam men het er goed van, en dan vooral ook in groot familieverband met ditto feesten en samenkomsten.
Tel daar bij op dat de woonsituatie van veel ouderen daar heel anders is dan bij ons, nog wat losbandig vakantievolk en je hebt een hele andere onvergelijkbare situatie
Natuurlijk is het zo hoe meer besmettingen hoe meer ziekenhuisopnames maar zolang dit binnen bepaalde bandbreedte houden is er niet echt een crisis aan de gang
quote:Naast de 1.141 personen die de afgelopen 24 uur in ziekenhuizen zijn opgenomen zijn er ook de afgelopen 24 uur 4.137 personen positief getest
Het is een wat moeizame discussie omdat men juist bedrijven & ondernemerschap in stand moet zien te houden. Die overlevingskansen worden nu extern & rigide bepaalt door "regels" die vooraf ondenkbaar waren en vooral eenzijdig onbetrouwbaar zijn. Dat zien als ondernemingsrisico noem ik kortzichtig.quote:Op zondag 13 september 2020 14:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Het doel is om werkloosheid te voorkomen/beperken, niet om bedrijven zonder overlevingskansen overeind te houden.
Daarom wordt er, net als elders, meer gehamerd op verspreiding als ernstige zaak. Dit laatste is op zichzelf natuurlijk geen complete onzin omdat verspreiding immers kan leiden tot opname etc.etc.quote:Op zondag 13 september 2020 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grote probleem is draagvlak. Als je ziekenhuizen maanden lang zo goed als leegblijven, kan je simpelweg niet verkopen dat je strengere maatregelen gaat nemen.
Containment, is dat het woordje van de week? Zie het overal ineens opduiken.quote:Op zondag 13 september 2020 15:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Neem aan dat met deze aantallen containment niet meer mogelijk is, dus we maar beter het virus op zijn beloop kunnen laten gaan?
Dat zal je mij niet horen zeggen. Maar toch stijgt het sentiment onder ouderen dat ze liever nu gewoon hun gang kunnen gaan met een grotere kans op Corona, dan thuis geïsoleerd moeten afwachten of ze voor hun dood nog wel écht kunnen leven.quote:Op zondag 13 september 2020 14:51 schreef Elan het volgende:
Aan de beademing op de IC draagt anderzijds ook niet bepaald bij aan je levensvreugde. Laten we niet uit het oog verliezen waarom we tot zulke rigoreuze maatregelen zijn gekomen.
Nee, alles op alles zetten om de curve zo snel mogelijk weer plat te drukken, waarna je veel gemakkelijker containment kunt volhouden. Ik heb niet de indruk dat je je veel in de strategieën verdiept hebtquote:Op zondag 13 september 2020 15:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Neem aan dat met deze aantallen containment niet meer mogelijk is, dus we maar beter het virus op zijn beloop kunnen laten gaan?
"Wij" zijn ook een uitzonderlijk volkje....quote:Op zondag 13 september 2020 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist niet, wij worden zo snel immuun!
Dan ontgaan je blijkbaar de belangrijke ethische thema's die zij bespreekbaar wil maken/quote:Op zondag 13 september 2020 15:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Een virus te slim af zijn. Hoe kunnen we het tarten?![]()
Wat afschuwelijk geschreven maar dan ook echt. Kan me er alles bij voorstellen dat sommigen hiermee dwepen want het is net als jazz, vreselijk irritant maar er is gewoon een doelgroep voor dat zenuwachtige gejengel.
Ik heb niet de indruk dat je ook maar een enig denkvermogen hebt, aangezien je enkel tweets kan repliceren.quote:Op zondag 13 september 2020 15:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, alles op alles zetten om de curve zo snel mogelijk weer plat te drukken, waarna je veel gemakkelijker containment kunt volhouden. Ik heb niet de indruk dat je je veel in de strategieën verdiept hebt
Soms denk je dat idd. Dat wij nog steeds stiekem op de herd immunity koers zittem met Zweden en het VK.quote:Op zondag 13 september 2020 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist niet, wij worden zo snel immuun!
Als een invloedrijk persoon op twitter informatie deelt die voor de lezers van dit topic ook interessant kan zijn zie ik niet in waarom het hier niet gedeeld kan worden. De Twitter-knop is er niet voor niets.quote:Op zondag 13 september 2020 15:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lijkt net Twitter hier met constante retweets van sjonnie en tante sjaan
Ja ik pas op met al die informatie uit het buitenland die door containment gekkies selectief verzameld wordt. Straks loop ik over straat met allerlei maskers waarvan het dubieus is of ze helpen, maar waarvan we zeker weten dat het in elk geval gezonde mensen niet helpt. Houden we spatschermen, blijven we neurotisch handen ´´stuk´´ wassen, en laten we kinderen opgroeien in een omgeving waarin mensen worden aangewezen als gezondheidsrisico´s, en waarin het coveren van je gezicht normaal is.quote:Op zondag 13 september 2020 15:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
"Wij" zijn ook een uitzonderlijk volkje....![]()
Het is onzinnig om jezelf als natie met anderen., laat staan in vage cijfers, te vergelijken.
Hooguit dat men kijkt om daar al of niet wat lering uit te trekken.
Een trend elders zal hier tzt ook wel plaatsvinden. Hierbij dan afwegen hoe dat te (be)zien.
Alsjeblieft niet...quote:Op zondag 13 september 2020 15:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kortom hoogtijd voor een volksraadpleging waarin mensen hun zelfbeschikking kunnen opeisen omtrent (vermeende) risico's. "Wilt u meer of minder regels, nou dan gaan we dat regelen".
Hoe weet je dat dat sentiment stijgt? Zullen er ook niet net zoveel gewoon aan het wachten tot er een vaccin is? Nu dat steeds dichterbij lijkt te komen.quote:Op zondag 13 september 2020 15:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat zal je mij niet horen zeggen. Maar toch stijgt het sentiment onder ouderen dat ze liever nu gewoon hun gang kunnen gaan met een grotere kans op Corona, dan thuis geïsoleerd moeten afwachten of ze voor hun dood nog wel écht kunnen leven.
Ik ga je weer rapporteren, want het enige waar jij je consequent mee bezig bent in dit topic is mij en anderen met wie je het inhoudelijk niet eens bent persoonlijk aanvallen. Dat is tegen de forumregels.quote:Op zondag 13 september 2020 15:56 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat je ook maar een enig denkvermogen hebt, aangezien je enkel tweets kan repliceren.
Mensen hebben geen recht op zelfbeschikking?quote:
Bron voor deze opvallende bewering? Kun je linken naar een bevolkingsenquête waar deze premisse uit zou blijken?quote:Op zondag 13 september 2020 15:54 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat zal je mij niet horen zeggen. Maar toch stijgt het sentiment onder ouderen dat ze liever nu gewoon hun gang kunnen gaan met een grotere kans op Corona, dan thuis geïsoleerd moeten afwachten of ze voor hun dood nog wel écht kunnen leven.
Handen wassen en een spatscherm terreur noemenquote:Op zondag 13 september 2020 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik pas op met al die informatie uit het buitenland die door containment gekkies selectief verzameld wordt. Straks loop ik over straat met allerlei maskers waarvan het dubieus is of ze helpen, maar waarvan we zeker weten dat het in elk geval gezonde mensen niet helpt. Houden we spatschermen, blijven we neurotisch handen ´´stuk´´ wassen, en laten we kinderen opgroeien in een omgeving waarin mensen worden aangewezen als gezondheidsrisico´s, en waarin het coveren van je gezicht normaal is.
Kortom terreur.
Niet als het ten koste van anderen gaatquote:Op zondag 13 september 2020 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen hebben geen recht op zelfbeschikking?
Een paar weken geleden was ging het gesprek bij mijn oma over dat de hele flat zo blij was dat de overheid zulke goede maatregelen heeft genomen. Nu gaat het gesprek over het gebrek aan vrijheid en dat ze liever weer willen kunnen gaan en staan waar ze willen.quote:
Uiteraard zullen mensen ook daar op wachten.quote:Zullen er ook niet net zoveel gewoon aan het wachten tot er een vaccin is?
Eigen waarneming in een conservatieve bejaardenflat in een conservatieve gemeente.quote:Op zondag 13 september 2020 16:00 schreef Gretzl het volgende:
Bron voor deze opvallende bewering? Kun je linken naar een bevolkingsenquête waar deze premisse uit zou blijken?
Die anderen zijn rokers en te dikke mensen.quote:Op zondag 13 september 2020 16:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Niet als het ten koste van anderen gaat
Dus mogen ze dood?quote:Op zondag 13 september 2020 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die anderen zijn rokers en te dikke mensen.
Die mogen geholpen worden om hun levensstijl te wijzigen.quote:
Risicogroep is wel wat groter dan bejaarden, rokers of mebsen met obesitas.quote:Op zondag 13 september 2020 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga toch weg met je lijden.quote:Op zondag 13 september 2020 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die mogen geholpen worden om hun levensstijl te wijzigen.
In elk geval wil ik er niet om lijden. Tevens weet iedereen wat een gezonde levensstijl is.
Daarom zou de oudere/kwetsbare bevolkingsgroep eigenlijk juist massaal voor een containmentstrategie moeten zijn, omdat dit tot best of both worlds leidt. Gezondheidsrisico's die zo klein mogelijk worden gehouden en tegelijkertijd wel zoveel mogelijk relatieve vrijheid terug voor de gehele bevolking. Dan kan echt alleen als je het niveau van virusverspreiding zo laag mogelijk probeert te houden (en dat is gewoon mogelijk, zie andere landen). Succesvol containment leidt op termijn juist tot méér vrijheid dan de strategie waar het Nederlandse kabinet nu voor heeft gekozen. Het klinkt misschien voor sommigen als een paradox, maar dit is het absoluut niet.quote:Op zondag 13 september 2020 16:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Een paar weken geleden was ging het gesprek bij mijn oma over dat de hele flat zo blij was dat de overheid zulke goede maatregelen heeft genomen. Nu gaat het gesprek over het gebrek aan vrijheid en dat ze liever weer willen kunnen gaan en staan waar ze willen.
[..]
quote:Dat mensen compleet in de verdrukking komen, dat we hen door werk, school, schoolgaande kinderen, zorg, persoonlijke verzorging of sociale druk bewust blootstellen aan risico, willen we niet horen. Twee tot vier miljoen mensen. Alsof we ze uit de samenleving weg kunnen denken. Op social media is het lekker ze nog verder een hoek in te drijven: ‘Aansteller, angsthaas’. Meestal IN HOOFDLETTERS en gevolgd door !!!!1!1!! Hoeveel stress levert dat op bij mensen in de risicogroepen? Hoeveel zelftwijfel? Hoeveel zorgelijkheid? En is het gerechtvaardigd hen 7 maanden uit te sluiten? Hun belangen totaal niet te zien? En hoe zit het met de rest van de samenleving? Zij die deze mensen willen beschermen? Hun gezinnen? Henzelf? Hun geliefden? Zij zijn van ondergeschikt belang aan de vrijheid van een minderheid van schreeuwlelijken. Ze worden niet hard op hun plaats gezet. In plaats daarvan krijgen ze een mooi podium in de om kijkcijfers strijdende talkshows. Beleid wordt op hun zucht naar vrijheid afgestemd. Wie het hardst schreeuwt, krijgt zijn zin.
Wat mij betreft houden we referendum over mondkapjes.quote:Op zondag 13 september 2020 16:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ga toch weg met je lijden.
Bovendien is >50% te zwaar... Stemming ga je dus verliezen
Wie nog meer?quote:Op zondag 13 september 2020 16:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Risicogroep is wel wat groter dan bejaarden, rokers of mebsen met obesitas.
Leuke stropop, maar er zitten veel mensen in de risicogroep natuurlijk.quote:Op zondag 13 september 2020 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn onzin... Zie Frankrijk, Spanje etcquote:Op zondag 13 september 2020 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft houden we referendum over mondkapjes.
Kunnen we dan niet beter bezig gaan met een gezondere levensstijl?quote:Op zondag 13 september 2020 16:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Leuke stropop, maar er zitten veel mensen in de risicogroep natuurlijk.
Prima voor de dikkerdjes en rokersquote:Op zondag 13 september 2020 16:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn onzin... Zie Frankrijk, Spanje etc
Zit nu in Italië en moet om de haverklap zo'n ding op
Dan is niet van de een op andere dag geregeld, dus nee. En hoe beschermd dat mensen met onderliggende aandoeningen precies?quote:Op zondag 13 september 2020 16:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen we dan niet beter bezig gaan met een gezondere levensstijl?
Maar wat moeten we dan concreet doen voor die "containment"?quote:Op zondag 13 september 2020 16:07 schreef Gretzl het volgende:
Daarom zou de oudere/kwetsbare bevolkingsgroep eigenlijk juist massaal voor een containmentstrategie moeten zijn, omdat dit tot best of both worlds leidt. Gezondheidsrisico's die zo klein mogelijk worden gehouden en tegelijkertijd wel zoveel mogelijk relatieve vrijheid terug voor de gehele bevolking. Dan kan echt alleen als je het niveau van virusverspreiding zo laag mogelijk probeert te houden (en dat is gewoon mogelijk, zie andere landen). Succesvol containment leidt op termijn juist tot méér vrijheid dan de strategie waar het Nederlandse kabinet nu voor heeft gekozen. Het klinkt misschien voor sommigen als een paradox, maar dit is het absoluut niet.
Waar zijn veel van die onderliggende aandoeningen op de ic aan gerelateerd?quote:Op zondag 13 september 2020 16:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan is niet van de een op andere dag geregeld, dus nee. En hoe beschermd dat mensen met onderliggende aandoeningen precies?
Als een aanzienlijk deel van de bevolking schijt heeft om zich nog (voldoende) aan de rest van de maatregelen/voorschriften te houden dan gaan alleen mondmaskers het reproductiegetal niet voldoende kunnen dempen. Ik hoopte dat het nu iedereen wel duidelijk zou zijn dat je er met 1 enkele maatregel niet komt.quote:Op zondag 13 september 2020 16:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mondkapjes zijn onzin... Zie Frankrijk, Spanje etc
Zit nu in Italië en moet om de haverklap zo'n ding op
Mensen met hart- en vaatziekten, longaandoeningen, nieraandoeningen, oud kanker patiënten etc etc.quote:
Derde mogelijkheid: het virus besmet waar(toe) het gelegenheid heeft.quote:Op zondag 13 september 2020 15:56 schreef Gretzl het volgende:
....
"Een coronapatiënt is óf slachtoffer van het eigen gedrag, óf van dat van een ander. Zolang we dat niet begrijpen, zullen we corona niet kunnen bestrijden."
Waar worden veel van die aandoeningen door veroorzaakt?quote:Op zondag 13 september 2020 16:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Mensen met hart- en vaatziekten, longaandoeningen, nieraandoeningen, oud kanker patiënten etc etc.
Hoe dat ?quote:Op zondag 13 september 2020 16:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prima voor de dikkerdjes en rokers
Genen, ouderdom, levensstijl.quote:Op zondag 13 september 2020 16:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar worden veel van die aandoeningen door veroorzaakt?
Omdat die bescherm moeten worden.quote:
Plus de correlatie met de sociaal economische situatie.quote:
Net wilde je ze nog dood hebben of in een afkickkliniek opsluitenquote:Op zondag 13 september 2020 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat die bescherm moeten worden.
Wil je die citaat van mij even opzoeken?quote:Op zondag 13 september 2020 16:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Net wilde je ze nog dood hebben of in een afkickkliniek opsluiten
Er is een heel scala aan effectieve maatregelen die gebruikt kan worden om in te dammen. Ik kan je wel een voorzetje geven van wat er in Nederland mogelijk zou zijn:quote:Op zondag 13 september 2020 16:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar wat moeten we dan concreet doen voor die "containment"?
Klinkt als een buzz-word dat graag wordt overgenomen, maar waarvan niemand weet wat het concreet inhoud.
Zou je aub willen stoppen met het delen van containmentnu propapganda.quote:Op zondag 13 september 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er is een heel scala aan effectieve maatregelen die gebruikt kan worden om in te dammen. Ik kan je wel een voorzetje geven van wat er in Nederland mogelijk zou zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is goed te vergelijken met de maatregelen die Taiwan heeft genomen om de virusverspreiding minimaal te houden.
Dat stuk over scholen slaat helemaal nergens op en is gewoon niet waar. Net als de rest van het 'bewijs' dat ze aandragen.quote:Op zondag 13 september 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er is een heel scala aan effectieve maatregelen die gebruikt kan worden om in te dammen. Ik kan je wel een voorzetje geven van wat er in Nederland mogelijk zou zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is goed te vergelijken met de maatregelen die Taiwan heeft genomen om de virusverspreiding minimaal te houden.
Het stoplichtsysteem dat in de folder wordt voorgesteld is vergelijkbaar met het systeem van waarschuwingsniveaus dat een land als Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld ook heeft. Zodat je consequent effectief kunt ingrijpen voordat het echt uit de hand loopt.
Het is geen propapganda. Ik geef alleen antwoord op de vraag van Fred die wil weten wat containment/indammen nu precies inhoudt.quote:Op zondag 13 september 2020 16:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou je aub willen stoppen met het delen van containmentnu propapganda.
Dat er een clubje is die vind dat het virus op die manier ingedamd moet worden is helemaal prima, maar wij hoeven er niet mee doodgegooid te worden
Viruswaanzin is een onwetenschappelijke groepering. Verschillende media hebben aangetoond dat hun gedachtegoed is gebaseerd op uitspraken die aantoonbaar onjuist zijn. Zij staan lijnrecht tegenover de mensen die pleiten voor containment/maximaal indammen (een strategie waar genoeg buitenlandse wetenschappers al vanaf het begin van de pandemie voorstander van zijn). Mag hopen dat dat verschil voor de meeste mensen wel te zien isquote:Op zondag 13 september 2020 16:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een renault clio vol virus waanzin stikkers...
Word steeds gekker overal.
Nee, jij onderbouwt je posts lekker goedquote:Op zondag 13 september 2020 16:28 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Dat stuk over scholen slaat helemaal nergens op en is gewoon niet waar. Net als de rest van het 'bewijs' dat ze aandragen.
Weet ik. Bedoelde meer dat je steeds mer zulke onzin ziet van beide kampen. Pamflets, stickers, graffiti, posters etc.quote:Op zondag 13 september 2020 16:35 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Viruswaanzin is een onwetenschappelijke groepering. Die staan lijnrecht tegenover de mensen die pleiten voor containment/maximaal indammen. Mag hopen dat dat verschil voor de meeste mensen wel te zien is
Kleine kinderen dwingen om maskers op te doen, kom op zegquote:Op zondag 13 september 2020 16:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, jij onderbouwt je posts lekker goed'gewoon niet waar'
![]()
Rtlz12 ik wil je voor de zoveelste keer vragen om te stoppen met de persoonlijke aanvallen.
Als je het niet eens bent met het officiële overheidsbeleid in de grootste crisis sinds WOII en het nog een tijdje duurt voordat de nieuwe verkiezingen plaatsvinden dan zit er weinig meer op dan als gelijkgestemde burgers in protest te komen niet? Actiegroepen, petities, protesten, oproepen etc. zijn van alle tijden.quote:Op zondag 13 september 2020 16:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weet ik. Bedoelde meer dat je steeds mer zulke onzin ziet van beide kampen. Pamflets, stickers, graffiti, posters etc.
Op elke onderbouwing ga je niet in om vervolgens enkele pagina's later weer een tweet te droppen, dus bespaar mezelf de moeite bij jou.quote:Op zondag 13 september 2020 16:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, jij onderbouwt je posts lekker goed'gewoon niet waar'
![]()
Rtlz12 ik wil je voor de zoveelste keer vragen om te stoppen met de persoonlijke aanvallen.
Mijn punt blijft staan, we zitten gewoon niet te wachten op containmentnu zooi.quote:Op zondag 13 september 2020 16:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het is geen propapganda. Ik geef alleen antwoord op de vraag van Fred die wil weten wat containment/indammen nu precies inhoudt.
Ja, miljoenen Taiwanese hebben vele maanden nachtmerries van de mondmaskers. Kom zegquote:Op zondag 13 september 2020 16:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kleine kinderen dwingen om maskers op te doen, kom op zeg
Een handjevol gelijkgestemden gisteren als ik het Parool mag geloven. Blijkbaar wordt de strategie van containment niet erg breed gedragen.quote:Op zondag 13 september 2020 16:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met het officiële overheidsbeleid in de grootste crisis sinds WOII en het nog een tijdje duurt voordat de nieuwe verkiezingen plaatsvinden dan zit er weinig meer op dan als gelijkgestemde burgers in protest te komen niet? Actiegroepen, petities, protesten, oproepen etc. zijn van alle tijden.
Het is juist onzin om er klakkeloos vanuit te gaan dat de Nederlandse regering altijd voor de beste oplossingen/beleid kiest. Zeker in een crisis als deze.
En wanneer schaffen we die dingen weer af volgens jou>?quote:Op zondag 13 september 2020 16:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, miljoenen Taiwanese hebben vele maanden nachtmerries van de mondmaskers. Kom zeg
Ik heb het al meermalen uitgelegdquote:Op zondag 13 september 2020 16:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn punt blijft staan, we zitten gewoon niet te wachten op containmentnu zooi.
Je kan ook uitleggen wat het is, zonder hun visie te delen door al hun folders hier te delen.
Als je net zoals Nieuw-Zeeland nauwelijks community spread meer heb je alleen nog maar maskers nodig op drukke plaatsen waar afstand houden een moeilijk verhaal is (OV). Bereikt een land level 1 dan zijn maskers in het geheel niet meer nodig.quote:Op zondag 13 september 2020 16:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En wanneer schaffen we die dingen weer af volgens jou>?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |