Nou, ik wil graag een beetje ruimte houden om mijn ding te doen. Daarvoor moet ook ik een hoop inleveren, net als iedereen dus.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ja joh, de hele maatschappij. Alsof al die maatregeltoejuichers op andere momenten ook maar één reet om de maatschappij gevenmaar nu zichzelf allemaal op de borst kloppen vanwege hun SoliDaRitEiT
![]()
Ben op dit Moment op vakantie in zwitserland en hier merk je niks van corona, liep in de stad ook langs een kroeg waarbinnen een mooi feestje aan de gang was, gok zeker een man of 50 dicht op elkaar geplakt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:49 schreef ZarB het volgende:
[..]
God, mensen die dit uit die persco hebben gehaald.![]()
![]()
Dat is helemaal niet gezegd.
Er werd gezegd: binnen moet je ook afstand houden en dat komt ongeveer neer op maximaal 6 mensen want de meesten hebben niet zo'n grote woonkamer.
Dus als jij 30 man op bezoek wilt hebben in je huis of tuin moet je het lekker zelf weten, maar Rutte deed even een meedenkertje.
Er zijn werkelijk waar elke dag weer talloze mensen die zich niet aan de maatregelen (kunnen) houden. Kijk alleen al naar de horeca. Mensen die dan zo graag een stelletje feestgangers willen verraden zijn gewoon zielig.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:15 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, ik wil graag een beetje ruimte houden om mijn ding te doen. Daarvoor moet ook ik een hoop inleveren, net als iedereen dus.
Maar die mate van inleveren wordt wel mede bepaald door het gedrag van anderen. Als anderen dus met hun gedrag verspreiding weer enorm gaan versnellen hebben ze misschien wel een leuke avond gehad maar beperken ze dus mogelijk heel veel anderen waaronder ikzelf.
Ik kies ervoor om grotendeels de bindende adviezen te volgen zoals dus niet bij elkaar koffie te drinken na het sporten en zelfs tijdens dat sporten en andere bezigheden door zoveel mogelijk afstand te houden. Of je het geloofd of niet maar dat is voor mij ook een langdurige beperking van wat ik wil.
Als een clubje dan op één avond even ongedaan gaat maken waarvoor ik me al maanden moet inhouden dan ben ik daar niet blij mee. Zacht uitgedrukt.
En wat als mijn werk stil ligt, omdat anderen elkaar zitten te besmetten en daarmee voor aangescherpte maatregelen zorgen?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:15 schreef galantis het volgende:
Bemoei je met je eigen zaken zou ik zeggen. Iedereen daar is akkoord gegaan met het risico. En voor het ge-'maar ze kunnen ook anderen aansteken' begint, dáár geldt weer exact hetzelfde: iedereen die dan weer geen afstand houdt gaat akkoord met het risico.
En trouwens zo kan ik elke dag wel 10x de politie bellen voor weet ik veel wat ik op straat zie. Doet ook niemand. Maar nee nu brengt corona het beroerdste in mensen naar boven om anderen de maat te nemen en erger.
Ik zeg helemaal niet dat mensen elkaar massaal zouden moeten gaan verklikken voor strafbare feiten. Een verklikcultuur, dat zou het andere uiterste zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:13 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je gewoon voor jezelf je gezonde verstand moet gebruiken en niet als 1 of andere kneus meerdere keren langs een huis gaan lopen om te situatie nogmaals te checken omdat je ze zo graag wilt verraden bij de politie.
Die vraag kun alleen jij beantwoorden. Ik zou de BOA's bellen... Die geven momenteel bijna geen boetes meer (ivm Grapperhause gate), maar kunnen wel assistentie van de politie vragen, als deze groep recalcitrant reageert.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:56 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit is niet gewoon een verjaardagsfeestje met wat familie en vrienden ofzo.
Er staan meerdere partytenten en er is volgens mij ook een DJ. In een van de tenten staat een bar. Het is wel een redelijk grote tuin maar iedereen staat lekker hutje opelkaar te dansen.
Nja, het is zo'n 10 minuten lopen. Misschien maak ik zo nog ff een wandeling om te kijken.
Had ik wel verwacht eigenlijk. Het aantal verstandige mensen met een moreel besef is gelukkig ook nog aardig hoog.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:18 schreef Nikonlover het volgende:
Update: Feest is nog steeds in volle gang. Ik heb de politie gebeld. Ze hebben meerdere meldingen gehad voor dat adres en zijn al onderweg zei de aardige mevrouw. Ik ga nu weer naar huis
Ik weet niet waar je woont maar de horeca waar ik kom houd zich redelijk aan de regels. Het scheelt wel per gemeente moet ik zeggen. Juist in de gemeentes die heel erg van toerisme afhankelijk zijn worden de regels redelijk aangehouden.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:17 schreef ZarB het volgende:
[..]
Er zijn werkelijk waar elke dag weer talloze mensen die zich niet aan de maatregelen (kunnen) houden. Kijk alleen al naar de horeca. Mensen die dan zo graag een stelletje feestgangers willen verraden zijn gewoon zielig.
Dat is dus verklikken.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat mensen elkaar massaal zouden moeten gaan verklikken voor strafbare feiten. Een verklikcultuur, dat zou het andere uiterste zijn.
Maar als je als burger in deze coronacrisis een onveilige situatie aantreft waarin de wettelijke coronaregels overduidelijk worden overtreden door een grote groep mensen is het volgens mij volkomen legitiem om het te melden bij de politie. Er zijn helaas gewoon te weinig mensen die eigen verantwoordelijkheid nemen. Sancties bestaan niet voor niks in de Nederlandse wet he. Anders zouden mensen ook in grote getalen verkeersovertredingen plegen.
Beetje jammer dit, vlak voor de ontknoping maar naar huis gaan. Verwacht nu idd ook nog wat updates of een live streamquote:Op zaterdag 12 september 2020 23:18 schreef Nikonlover het volgende:
Update: Feest is nog steeds in volle gang. Ik heb de politie gebeld. Ze hebben meerdere meldingen gehad voor dat adres en zijn al onderweg zei de aardige mevrouw. Ik ga nu weer naar huis
Niet in een regio die afhankelijk is van toeristen, maar hier zitten ze gewoon met 20 man aan een tafel. Overigens laatst ook in een regio die wel afhankelijk is van toerisme.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont maar de horeca waar ik kom houd zich redelijk aan de regels. Het scheelt wel per gemeente moet ik zeggen. Juist in de gemeentes die heel erg van toerisme afhankelijk zijn worden de regels redelijk aangehouden.
Dan is dat de schuld van de maatregelen. Jouw werk platleggen terwijl het feitelijke probleem bij privefeestjes ligt? Klinkt niet echt logisch.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:18 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
En wat als mijn werk stil ligt, omdat anderen elkaar zitten te besmetten en daarmee voor aangescherpte maatregelen zorgen?
Ja, geeft mij iig ook het gevoel dat ik mij niet hoef te schamen voor het telefoontje.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Had ik wel verwacht eigenlijk. Het aantal verstandige mensen met een moreel besef is gelukkig ook nog aardig hoog.
Politie kan het niet alleen als het om handhaving gaat, mag hopen dat iedereen dat beseft. Niet alleen als het om de coronaregels gaat.
Ja en door wie worden die maatregelen beinvloedt?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan is dat de schuld van de maatregelen. Jouw werk platleggen terwijl het feitelijke probleem bij privefeestjes ligt? Klinkt niet echt logisch.
Ik heb gewoon de politie gebeld op 0900-8844quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:20 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Die vraag kun alleen jij beantwoorden. Ik zou de BOA's bellen... Die geven momenteel bijna geen boetes meer (ivm Grapperhause gate), maar kunnen wel assistentie van de politie vragen, als deze groep recalcitrant reageert.
Dan hebben die feestgangers nog een kans om onder een boete uit te komen (die gaan trouwens naar beneden).
En dan maar hopen voor ze, dat ze luisteren naar de BOA's, en zo niet... nou ja dan maken ze het er ook naar dat ze boetes krijgen.
Rest de vraag, op welk telefoonnummer je nog BOA's aan de lijn krijgt?
Je zegt dat deze mensen buiten zijn en dat er een tap aanwezig is. Verschilt het in jouw ogen dan nog erg met een terras waar 60+ man op zitten?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:34 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja, geeft mij iig ook het gevoel dat ik mij niet hoef te schamen voor het telefoontje.
Ik vind het nog steeds verbazend dat mensen zo'n schijt hebben aan de regels. Een verjaardagsfeestje met een beperkt aantal mensen kan ik mij wel voorstellen. Maar zo'n groot feest als dit....
Ze hebben meerdere meldingen gehad, ik neem aan dat ze wel echt een kijkje gaan nemen. Al zal een inbraak ofzo wel voorrang krijgen denk ik.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:33 schreef hooibaal het volgende:
Toevallig gisteren nog gedaan. Ze zeiden dat ze langs zouden gaan, geen idee of dat ook gebeurd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |