Wij zijn het eens hoor, dat vaccin neem ik ook niet. Ik ben niet ziek en ben absoluut niet oud. Dus voor mij geen reden om een vaccin te nemen waar risico´s aan kleven.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laten we een "in between" methode aannemen...
Het lijkt mij juist onverantwoord om dan kwetsbaren te gaan injecteren met een vaccin. Kwetsbaren die juist fragiel zijn omdat zij aandoeningen hebben en/of niet (meer) weerbaar zijn. Een tijdelijk vaccin zal wel heel erg goed getest moeten zijn om zekerheid te hebben dat die bescherming niet iets anders veroorzaakt.
Zelf sta ik sws ergens achteraan om mij of de mijnen te laten injecteren met een hip vaccin, laat staan dat ik dat aanbeveel aan kwetsbaren.
Je hebt gelijk dat een tussentijdswerkende oplossing als tijdelijk "hub" gebruikt kan worden voor een meer permanente methode. Ik geeft het 50/50 via een vaccin omdat de kans daarop matig is. Tal van virale aandoeningen waar dat tot op de dag van vandaag (ook) nog niet is (uit)gevonden.
Zelf ben ik veel meer geneigd om vol in te gaan zetten op vooral behandeling en medicijnen. Wordt iemand dan besmet en ondervindt die gevolgen, kan die persoon er "doorheen" geholpen worden.
Misschien wel zo dat beademing/ic-bezoek niet eens nodig is. "Gewoon" iemand in behandeling laten uitzieken (en pijnlijk, wanneer dat niet meer gaat; het menswaardig laten gaan).
Pure chantage. Als jullie onze feestjes afpakken dan gaan we ons nog onverantwoordelijker gedragen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 19:10 schreef Gretzl het volgende:
F*cking hell...
https://www.ad.nl/binnenl(...)-uitbraken~a584b9fe/
Inderdaad. Huis-/sociëteits-/tuinfeestjes van studenten en anderen die denken dat de wereld om hen draait zijn een van de hoofdredenen dat het niet lukt om de epidemie onder controle te houden. De eigen verantwoordelijkheid waar het kabinet steeds op hamerde is blijkbaar in onvoldoende mate aanwezig.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Pure chantage. Als jullie onze feestjes afpakken dan gaan we ons nog onverantwoordelijker gedragen.
Hoe zou jij het dan vinden als een asociale feestganger een van je ouders aansteekt, die vervolgens in het ziekenhuis belandt?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:23 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat is dus verklikken.
Ik vraag me inmiddels af of de totale paniek gegrond is (aantal doden/ziekenhuisopnames t.o.v. het aantal besmettingen) dus ik vind het wat overdreven.
Mooi man, lekker leven, geef ze geen ongelijk. Die coronaministers kunnen zich beter focussen op de oudjes, inplaats van die studenten constant lastig te vallen met al die bullshitplannetjes.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Pure chantage. Als jullie onze feestjes afpakken dan gaan we ons nog onverantwoordelijker gedragen.
Sorry had niet door dat het vorige topic al vol wasquote:Op zaterdag 12 september 2020 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Dan open ik maar een nieuwe, hè.
Dat dus.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooi man, lekker leven, geef ze geen ongelijk. Die coronaministers kunnen zich beter focussen op de oudjes, inplaats van die studenten constant lastig te vallen met al die bullshitplannetjes.
"een deel van de bevolking heeft overgewicht, laten we allemaal proberen gezond te eten" lijkt me een betere vergelijking.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat dus.
Dit is een beetje beleid van in: een deel van de bevolking heeft last van hoge bloeddruk, nu moet de hele bevolking beta blockers gaan slikken.
Idioot beleid gewoon. Gelukkig wordt dat opgemerkt.
Waarom zouden die mensen die al gezond eten dan opgenomen moeten worden in dat regime>?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
"een deel van de bevolking heeft overgewicht, laten we allemaal proberen gezond te eten" lijkt me een betere vergelijking.
Ken je geschiedenis. De pest, Spaanse griep, etc vergeten?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:46 schreef Gretzl het volgende:
Had niet gedacht dat er zoveel viruswaanzinnigen op FOK! zouden rondhangen.
Waarom snappen jullie niet dat de wereld kampt met de grootste en gevaarlijkste pandemie sinds mensenheugenis? En dat bepaalde dingen in 2020 gewoon niet verstandig zijn, zeker niet in landen waar het virus nog massaal rondwaart.
Omdat zowel zij zelf als de rest van de maatschappij daar baat bij hebben. Iets wat in het geval van je betablockersvoorbeeld natuurlijk niet zo is.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zouden die mensen die al gezond eten dan opgenomen moeten worden in dat regime>?
Ja, de pandemie met de grootste impact sinds de Spaanse griep in ieder geval. Die was meer dan 100 jaar geleden.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ken je geschiedenis. De pest, Spaanse griep, etc vergeten?
Impact misschien wel, dat komt door angsthazen zoals jij. Gelukkig neemt het realisme toe, en de immuniteit ook als ik de statistieken met infecties kan vertrouwen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, de pandemie met de grootste impact sinds de Spaanse griep in ieder geval. Die was meer dan 100 jaar geleden.
Hahhaha geweldig. Ze kunnen niets maken dat weten ze in de tweede kamer ook wel. Jammer johhquote:Op zaterdag 12 september 2020 23:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat gaat je de komende dagen nog verbazen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:55 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Hahhaha geweldig. Ze kunnen niets maken dat weten ze in de tweede kamer ook wel. Jammer johh
Volgens mij hadden we inmiddels al 3 persco's moeten hebben de laatste dagen.quote:Op zondag 13 september 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gaat je de komende dagen nog verbazen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)regels-heeft-dat-zinquote:Actiegroep Containment Nu pleit voor meer maatregelen Beeld © ANP
Het aantal coronabesmettingen in Nederland blijft maar stijgen. Dat baart actiegroep Containment Nu grote zorgen. Vandaag demonstreren de leden in Amsterdam voor strengere regels. Maar zijn die wel echt nodig?
In de afgelopen 24 uur zijn er 1231 mensen positief getest op het coronavirus. Het aantal besmettingen per inwoner steeg de afgelopen week het hardst in Delft, Amsterdam en Den Haag, met respectievelijk 169, 1.067 en 662 besmettingen. Hier kun je de actuele cijfers per gebied vinden.
Meer mondkapjes
Volgens de inmiddels 18.000 leden van Containment Nu moet de overheid harder optreden tegen die stijging. "Wij willen andere én strengere regels. Er moeten méér mondkapjes worden gedragen op drukke plekken", zegt Michael Blok, lid van Containment Nu, tegen EditieNL.
"Ook pleiten wij voor meer testen. Vooral de mensen die het virus snel overdragen, moeten om de een à twee weken pro-actief worden getest. Denk bijvoorbeeld aan zorgmedewerkers."
Ondanks het stijgend aantal besmettingen is de situatie in de ziekenhuizen en de intensive cares stabiel. "De afgelopen zes weken zijn er steeds tussen de 30 en 36 patiënten op de ic’s", zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. Gommers is geen voorstander voor meer regels. "Ik wacht liever met strengere maatregelen tot die echt nodig zijn", zegt hij.
Risicogroep
Afwachten ziet Michael Blok niet zitten. "De mensen die zich bij ons hebben aangemeld, zijn mensen die binnen de risicogroep vallen. Dat zijn mensen die corona hebben gehad en bij lange na niet de oude zijn. Ze kunnen niet eens lopen."
Nieuwe situatie
Volgens Gommers is er sprake van een nieuwe situatie die niet te vergelijken is met maart en april: "Toen werden we door het virus overvallen. Nu zitten we veel meer boven op de besmettingen. En de dokters weten meer."
Hij vervolgt: "In die nieuwe situatie zien we dat we onszelf ook ander gedrag hebben aangeleerd. Dat vind ik mooi. Ik ben boven de vijftig dus ik houd meer afstand. En dat doen meer leeftijdsgenoten. Jongeren kunnen elkaar weer zien."
Oppassen
Ook viroloog Menno de Jong van het Amsterdam UMC pleit niet voor meer regels. Wel roept hij op dat we ons blijven houden aan de bestaande regels. "Het aantal infecties stijgt, vooral onder jongere mensen. We moeten oppassen dat het risico niet groter wordt dat de kwetsbaren onder ons besmet raken."
Als er steeds meer mensen rondom de kwetsbaren ziek worden, dan is het volgens de viroloog een kwestie van tijd voordat we weer terug bij af zijn. "Laten we ons niet pas weer bekommeren om anderen en aan de regels houden als de ziekenhuizen vol liggen."
Paul Savelkoul, hoogleraar medische microbiologie aan het Maastricht UMC, is geen voorstander van de extra regels die Containment Nu voorstelt, zoals meer mondkapjes dragen. "Bij mondkapjes kan schijnveiligheidontstaan. Mensen gaan dan dichter bij elkaar staan. Ook zien we dat het averechts werkt: mensen dragen het kapje onder de kin, onder de neus of laten ‘m een week lang ongewassen in de tas."
Extra testen
Ook ziet hij het extra testen niet zitten. "Vandaag kun je negatief zijn en morgen positief. Welk probleem wil je dan oplossen? De systemen raken nu al overbelast." Als we ons aan de bestaande maatregelen houden, dan zijn nieuwe maatregelen volgens de hoogleraar niet nodig.
Ooh nou spannend hoor. 'bedreigingen' over en weer. Wooooooquote:Op zondag 13 september 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gaat je de komende dagen nog verbazen.
Overdrijven is ook een vak vak hoorquote:Op zaterdag 12 september 2020 23:46 schreef Gretzl het volgende:
Waarom snappen jullie niet dat de wereld kampt met de grootste en gevaarlijkste pandemie sinds mensenheugenis? En dat bepaalde dingen in 2020 gewoon niet verstandig zijn, zeker niet in landen waar het virus nog massaal rondwaart.
Heeft niks met chantage te maken. Is gewoon de realiteit. Je gaat het probleem alleen maar verplaatsen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zijn mensen die een andere mening hebben dan jij. Die terechte vragen stellen/opmerkingen plaatsen. Dat is niet meteen virus waanzin. Je vind het toch ook niet tof om een paniekzaaier genoemd te worden?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:46 schreef Gretzl het volgende:
Ja, echt hè. En ze blijven het roepen. Geweldig.quote:Op zondag 13 september 2020 00:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we inmiddels al 3 persco's moeten hebben de laatste dagen.
Ik ben razend benieuwd.
Ja, dit is toch de ergste pandemie sinds de Spaanse griep? Er leeft op de hele wereld vrijwel niemand meer die de periode van de Spaanse griep bewust heeft gemaakt.quote:Op zondag 13 september 2020 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak vak hoor
Ik noem een Spaanse griep.
Lol. Bijna niemand die maar beetje gestudeerd heeft pleit voor containment.quote:Op zondag 13 september 2020 00:17 schreef Gretzl het volgende:
Wie vindt er ook dat er z.s.m. strengere/effectievere maatregelen moeten komen om de verspreiding opnieuw in te dammen?
Actiegroep pleit voor méér coronaregels, maar deskundigen zijn kritisch
[ afbeelding ]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)regels-heeft-dat-zin
Jawel hoor. Nog honderdduizenden mensenquote:Op zondag 13 september 2020 00:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, dit is toch de ergste pandemie sinds de Spaanse griep? Er leeft op de hele wereld vrijwel niemand meer die de periode van de Spaanse griep bewust heeft gemaakt.
Dat is te simplistisch gesteld, jonge mensen werken ook het meest in beroepen die direct met het publiek te maken hebben, de oorzaken van besmettingen zijn maar in een beperkt aantal gevallen direct te herleiden naar horeca of feesten.quote:Op zondag 13 september 2020 00:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Veel studenten boeit het niet of ze hun ouders, opa/oma's of anderen aansteken.
Doorgeslagen hyperindividualisme waardoor veel van hen niet verder kijken dan: geen gevaar voor mij -> geen concessies.
Is inmiddels wel duidelijk dat ze er toch schijt aan hebben en gewoon hun lolletje, zuipfeesten en instagram momentje voor de bühne boven alles plaatsen.
Mocht dat echter niet de oorzaak van het grote aantal besmettingen onder jongeren blijken dan boeit het inderdaad niet en kunnen ze prima verder los gaan.
Nouja breng maar in kaart waar het dan is? Ik heb mijn vraagtekens bij contact tracing met een incubatietijd van 5/6 dagen en veel contacten gedurende de dag. Succes met het uitvogelen onder druk. Ze weten het gewoon niet.quote:Op zondag 13 september 2020 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is te simplistisch gesteld, jonge mensen werken ook het meest in beroepen die direct met het publiek te maken hebben, de oorzaken van besmettingen zijn maar in een beperkt aantal gevallen direct te herleiden naar horeca of feesten.
Dus niet jammer jongen. Gezeik ook over de besmettingen. Voor mij part krijgen we elke dag 10000 besmettingen erbij. Graag zelfs als er dan na weken nog steeds nauwelijks stijgingen in het ziekenhuis komen weten we gelijk dat het virus niets meer voorstelt.quote:Op zondag 13 september 2020 01:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Groter aantal besmettingen leidt tot meer ic opnamens, meer persoonlijk leed waar je een bijdrage aan levert, langer durende crisis, meer kosten,slechtere economie, hogere werkeloosheid en slechtere toekomst voor uitgerekend jongeren. En dat is nog los van de gezondheidsklachten op lange termijn.
Jij denkt dat studenten in een vacuüm leven?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooi man, lekker leven, geef ze geen ongelijk. Die coronaministers kunnen zich beter focussen op de oudjes, inplaats van die studenten constant lastig te vallen met al die bullshitplannetjes.
Ik geloof er geen fuck van dat dat nou echt de grote factor is. Volgens mij is het meer dat die mensen in die slecht geventileerde ruimtes zich aan geen enkele regel meer houden. Als je bij elkaar om de nek hangt, gewoon in elkaars gezicht zit te praten en lachen gaat het niet goed komen natuurlijk.quote:Op zondag 13 september 2020 01:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Binnen met veel mensen in een slecht geventileerde ruimte voor langere tijd lijkt toch steeds de rode draad te zijn.
Me2. Zoals je zegt, de behandeling en haalbaarheid daarvan is verbeterd.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zijn het eens hoor, dat vaccin neem ik ook niet. Ik ben niet ziek en ben absoluut niet oud. Dus voor mij geen reden om een vaccin te nemen waar risico´s aan kleven.
Ik hoop sowieso dat er een vaccin komt, of het nu werkt of niet werkt maakt toch niet meer uit. Er moet blijkbaar iets geïnjecteerd worden voor we weer terug naar normaal kunnen. Dit pad is door ongeveer de hele wereld ingestoken, en daar kunnen ze niet meer van afwijken omdat je dan aan gezichtsverlies zou lijden.
Behandelen zou ook mijn voorkeur hebben, gebeurt natuurlijk al. Had gelezen dat de behandelingen qua succes ratio met 30 procent zijn toegenomen. Maar dat is dus blijkbaar geen reden voor verdere versoepeling of loslaten van de restricties.
Zelden zo een sneu en ongefundeerd stuk gelezen. Ik hoop maar dat je geld krijgt voor je propaganda van deze kneuzenclub. Mensen die zich trots laten zien met een mondkapje, allemaal vergeten wat een mens is en er voldoening uit halen. Maar leef lekker in een wereld waar iedereen gevaarlijk is...quote:Op zondag 13 september 2020 00:17 schreef Gretzl het volgende:
Wie vindt er ook dat er z.s.m. strengere/effectievere maatregelen moeten komen om de verspreiding opnieuw in te dammen?
Actiegroep pleit voor méér coronaregels, maar deskundigen zijn kritisch
[ afbeelding ]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)regels-heeft-dat-zin
Dat valt idd te bezien. Dat de teststraten overspoeld raken, we het overzicht kwijtraken en zo verkeerde maatregelen worden genomen is natuurlijk wel een probleem.quote:Op zondag 13 september 2020 01:16 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dus niet jammer jongen. Gezeik ook over de besmettingen. Voor mij part krijgen we elke dag 10000 besmettingen erbij. Graag zelfs als er dan na weken nog steeds nauwelijks stijgingen in het ziekenhuis komen weten we gelijk dat het virus niets meer voorstelt.
Klopt, als dat zo is dan is het anders. Maar blijkbaar is het probleem heel lastig in te kaderen in dat opzicht.quote:Op zondag 13 september 2020 01:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik geloof er geen fuck van dat dat nou echt de grote factor is. Volgens mij is het meer dat die mensen in die slecht geventileerde ruimtes zich aan geen enkele regel meer houden. Als je bij elkaar om de nek hangt, gewoon in elkaars gezicht zit te praten en lachen gaat het niet goed komen natuurlijk.
Dat is idd wat lastig te kwantificeren waarschijnlijk. Maar het is geen 'echt' airborne virus zoals ze dat noemen. Niet zoals de mazelen bijvoorbeeld. Als dat wel zo was dan zou de besmettelijkheid veel hoger moeten liggen.quote:Op zondag 13 september 2020 02:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, als dat zo is dan is het anders. Maar blijkbaar is het probleem heel lastig in te kaderen in dat opzicht.
Misschien speelt de viral load en tijdsduur een rol?quote:Op zondag 13 september 2020 02:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is idd wat lastig te kwantificeren waarschijnlijk. Maar het is geen 'echt' airborne virus zoals ze dat noemen. Niet zoals de mazelen bijvoorbeeld. Als dat wel zo was dan zou de besmettelijkheid veel hoger moeten liggen.
Alle deskundigen in jouw artikel iig niet.quote:Op zondag 13 september 2020 00:17 schreef Gretzl het volgende:
Die zitten dan ook vast niet op Twitter want anders zouden ze die zelfstudie daar wel ter harte nemen.quote:Op zondag 13 september 2020 05:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Alle deskundigen in jouw artikel iig niet.
Is al een oud filmpje eigenlijk.... maar wel goed filmpje... als je niet het héle filmpje wil kijkenquote:Op zondag 13 september 2020 01:16 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dus niet jammer jongen. Gezeik ook over de besmettingen. Voor mij part krijgen we elke dag 10000 besmettingen erbij. Graag zelfs als er dan na weken nog steeds nauwelijks stijgingen in het ziekenhuis komen weten we gelijk dat het virus niets meer voorstelt.
Wat een mazzel dat ze dan ook iemand met zo’n relevante naam weten te vinden om het uit te leggen!quote:Op zondag 13 september 2020 08:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is al een oud filmpje eigenlijk.... maar wel goed filmpje... als je niet het héle filmpje wil kijken
kijk dan in ieder geval vanaf minuut 2.55 minuten.
Nog niet, maar als het aan de coronaminister ligt wel.quote:Op zondag 13 september 2020 01:17 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Jij denkt dat studenten in een vacuüm leven?
Volgens jou ja ?quote:Op zondag 13 september 2020 00:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we inmiddels al 3 persco's moeten hebben de laatste dagen.
Ik ben razend benieuwd.
Nee, volgens jou. Binnen 48 uur een persconferentie én nieuwe maatregelen. Dat was vrijdagmiddag.quote:
Om die stoere praat in zo'n artikeltje dat jongeren zich kennelijk onaantastbaar wanen kan ik alleen maar om lachen. Zodra er maatregelen komen gekoppeld aan sancties komen volgt het gros ze die gewoon als een stel makke schapen op.quote:Op zondag 13 september 2020 00:18 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ooh nou spannend hoor. 'bedreigingen' over en weer. Woooooo
Nou en dan worden het er 72 of 96, die persco komt er echt wel maak je zorgen meid.quote:Op zondag 13 september 2020 09:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, volgens jou. Binnen 48 uur een persconferentie én nieuwe maatregelen. Dat was vrijdagmiddag.
Dus we wachten rustig af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |