abonnement Unibet Coolblue
pi_194960574


Crowdfunding is hot!! In 2019 is in Nederland 424 miljoen europ opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 329 miljoen euro (2017: 223 miljoen euro). Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 10.000 projecten en ondernemingsplannen mogelijk (2019: > 8.700). En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
All4funding (A4F), inspirerend investeren

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_194962530
Nieuw HcN project:

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Wok To Go Amsterdam. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.


deze durf ik wel aan, morgen nog ff goed lezen, opm waarom stopt de huidige toko in de winkel?
pi_194965407
Aankoop bedrijfspanden
https://www.collincrowdfund.nl/remote-advies-en-ingenieursbureau/
2x 2e hypotheek, wel tegen 8%
1e hypotheek loopt via https://www.briqwise.com/ tegen 6,5%

Collin heeft het over een 1e hypotheek van 210.000, terwijl deze op briqwise staat voor 220.000

https://www.google.com/ma(...)52.39071!4d4.7760145

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 09-09-2020 08:48:07 ]
pi_194965510
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:43 schreef peterc het volgende:
Nieuw HcN project:

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Wok To Go Amsterdam. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.


deze durf ik wel aan, morgen nog ff goed lezen, opm waarom stopt de huidige toko in de winkel?
Ik mis toch wat details over de zekerheden die geboden worden. Verder vind ik 7.5 best veel voor een ondernemer met een dergerlijk trackrecord, had verwacht dat hij een bewezen concept wel goedkoper gefinancierd kon krijgen.
pi_194965906
U heeft geïnvesteerd in het project Henegouwenstraat 44 te Amsterdam. De vestiging van de hypotheek bij de notaris heeft op 28 augustus 2020 plaats gevonden. Uw rente en eventuele aflossing wordt vanaf deze datum berekend.

Het digitale afschrift van de hypotheekakte, inschrijving bij het Kadaster en de getekende hypotheek offerte van de geldaanvrager kunt u vinden bij het betreffende project op de SIG website onder de titel "Documenten".


Hmm, ik zie het nergens staan bij het project. Kijk ik slecht?
Pecunia non olet
pi_194965944
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:27 schreef obligataire het volgende:
U heeft geïnvesteerd in het project Henegouwenstraat 44 te Amsterdam. De vestiging van de hypotheek bij de notaris heeft op 28 augustus 2020 plaats gevonden. Uw rente en eventuele aflossing wordt vanaf deze datum berekend.

Het digitale afschrift van de hypotheekakte, inschrijving bij het Kadaster en de getekende hypotheek offerte van de geldaanvrager kunt u vinden bij het betreffende project op de SIG website onder de titel "Documenten".


Hmm, ik zie het nergens staan bij het project. Kijk ik slecht?
Achter deze knop. In het scherm "Overzicht mijn investeringen"


[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 09-09-2020 09:36:38 ]
pi_194965973
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Achter deze knop
[ afbeelding ]
Inderdaad ja, had het net ook gevonden. In de gequote tekst wordt gesuggereerd dat de akte op een andere plek staat dan de overige documenten (onder ' mijn investeringen' ).
Pecunia non olet
pi_194965981
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inderdaad ja, had het net ook gevonden. In de gequote tekst wordt gesuggereerd dat de akte op een andere plek staat dan de overige documenten.
Ik moest de eerste keer ook goed zoeken inderdaad. Het kan wat duidelijk vermeld worden. De aktes staan er alleen van de nieuwste projecten. Van de oude projecten zijn deze nog niet geupload op deze plek
pi_194966068
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop bedrijfspanden
https://www.collincrowdfund.nl/remote-advies-en-ingenieursbureau/
2x 2e hypotheek, wel tegen 8%
1e hypotheek loopt via https://www.briqwise.com/ tegen 6,5%

Collin heeft het over een 1e hypotheek van 210.000, terwijl deze op briqwise staat voor 220.000
[ afbeelding ]
https://www.google.com/ma(...)52.39071!4d4.7760145

Serieuze ondernemer lijkt het, zie ook zijn LinkedIn.
Als iemand een linkje heeft neem ik m bescheiden mee
pi_194966259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:53 schreef Bieselke het volgende:

[..]

Ik mis toch wat details over de zekerheden die geboden worden. Verder vind ik 7.5 best veel voor een ondernemer met een dergerlijk trackrecord, had verwacht dat hij een bewezen concept wel goedkoper gefinancierd kon krijgen.
Horeca goedkoper? Er wordt verwacht dat als de corona situatie niet snel veranderd dat 50% van de zaken het loodje legt. Dus ik denk dat 7.5% aan de lage kant is. Zeker in Amsterdam waar haast geen toerist meer te bekennen is zal de corona crisis op termijn hard toeslaan. Ik mis hier een risico premie.
pi_194966386
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Horeca goedkoper? Er wordt verwacht dat als de corona situatie niet snel veranderd dat 50% van de zaken het loodje legt. Dus ik denk dat 7.5% aan de lage kant is. Zeker in Amsterdam waar haast geen toerist meer te bekennen is zal de corona crisis op termijn hard toeslaan. Ik mis hier een risico premie.
Helemaal mee eens. Ik lees, los van welk platform dan ook, horeca projecten met <8% en geen echte zekerheden geen eens meer.
pi_194966897
Bij mij ook de SiG gelden van de twee genoemde projecten terug geboekt.
Altijd lastig als je geld terug krijgt, maar er geen geschikte projecten zijn om het weer in te herinvesteren. Je geld renteloos laten staan drukt ook de rendementen.

Hoe doen jullie dat met vrijgekomen geld?
pi_194966948
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:37 schreef dyna18 het volgende:
Bij mij ook de SiG gelden van de twee genoemde projecten terug geboekt.
Altijd lastig als je geld terug krijgt, maar er geen geschikte projecten zijn om het weer in te herinvesteren. Je geld renteloos laten staan drukt ook de rendementen.

Hoe doen jullie dat met vrijgekomen geld?
Mij lukt het herinvesteren (in projecten met 1e hypotheek) nog steeds, maar ik investeer met kleine bedragen dan jij. Dan zal het denk ik makkelijker zijn.
pi_194967532
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:37 schreef dyna18 het volgende:
Bij mij ook de SiG gelden van de twee genoemde projecten terug geboekt.
Altijd lastig als je geld terug krijgt, maar er geen geschikte projecten zijn om het weer in te herinvesteren. Je geld renteloos laten staan drukt ook de rendementen.

Hoe doen jullie dat met vrijgekomen geld?
Helaas gewoon op de "stapel" die ligt te wachten op voor mij interessante projecten.
Maar liever op die stapel dan geïnvesteerd in een project waar je inleg niet van terug komt.
pi_194967711
quote:
helemaal geen zekerheden....alleen een zekerheidje dat het geld naar de Rabo gaat ?
Bij de vorige Jamin projecten had je nog: pandrecht, ORV, terugkoopgarantie,
pi_194967856
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Helaas gewoon op de "stapel" die ligt te wachten op voor mij interessante projecten.
Maar liever op die stapel dan geïnvesteerd in een project waar je inleg niet van terug komt.
Helemaal mee eens. Blijf altijd kritische, ook al is er tijdelijk minder aanbod. Advies investeer dan meer in een goed project dan zoveel mogelijk spreiden.

Ik investeer ook altijd in een bepaalde bandbreete,van mijn vermogen alleen in projecten waar ik 100% achtersta en ik moet zeggen dat dit to op heden redelijk lukt. Mochten er lange tijd minder projecten komen gaat gewoon % extra naar aandelen. Afgelopen periode redelijk wat Collin projectjes (met dank aan de linkjes hier! Als ik kijk naar afgelopen jaren, blijft bij mij het uitstaand bedrag nog elk jaar stijgen. Dus zijn er gemiddeld genomen nog steeds voldoende projecten, voor groei.
pi_194968519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Horeca goedkoper? Er wordt verwacht dat als de corona situatie niet snel veranderd dat 50% van de zaken het loodje legt. Dus ik denk dat 7.5% aan de lage kant is. Zeker in Amsterdam waar haast geen toerist meer te bekennen is zal de corona crisis op termijn hard toeslaan. Ik mis hier een risico premie.
En toch 3/4 vol binnen 4 minuten. Ik pak deze om andere redenen dan jullie niet mee, maar een to-go project is sowieso al minder coronagevoelig, daarmee vond ik 7.5 al genoeg, al ken ik het bestaande aanbod in A'dam verder niet.
Denk sowieso dat Amsterdam even op slot gaat qua nieue investeringen voor mij, maar als ik kijk naar de hotelbezettingen en doordeweekse restaurantbezoeken (nu bv Heerenveen en Emmen) dat er toch niet geklaagd kan worden in de minder standaard-regio's voor buitenlands massatoerisme.
pi_194970135
Kvik keukenboer collin
https://www.collincrowdfund.nl/kvik-zoetermeer/
Van een kapsalon naar telecom naar keukens
Leuke carrière
pi_194970303
quote:
Geldvoorelkaar wenst geen waardevermeerdering zie ik
quote:
De huidige taxatiewaarde van het beleggingspand is ¤ 340.000,-. Na de mogelijke verbouwing is de marktwaarde van het pand in verhuurde staat getaxeerd op ¤ 1.630.000,-. Overigens vindt de verbouwing voorlopig nog niet plaats. Met Geldvoorelkaar.nl is schriftelijk vastgelegd dat de verbouwing alleen kan plaatsvinden nadat de nu gevraagde financiering weer geheel (vervroegd) is afgelost.
pi_194970356
[quote]0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:50 schreef Buurman_ het volgende:
Vastgoed op GvE
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22722
[/quote]
[quote]0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Geldvoorelkaar wenst geen waardevermeerdering zie ik
[..]

[/quote]

Vraag prijs was echter maar 275k.

https://www.funda.nl/koop(...)656-visserstraat-19/


[ Bericht 38% gewijzigd door Horsemen op 09-09-2020 14:01:53 (foute informatie) ]
pi_194970404
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Vraag prijs was echter maar 275k.

https://www.funda.nl/koop(...)656-visserstraat-19/

Dat is Bussum, Pand staat in Eindhoven ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 09-09-2020 14:09:09 ]
pi_194970444
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat is Bussum, Pand staat in Eindhoven ;)
Oeps, foutje bedankt o|O
pi_194970454
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Geldvoorelkaar wenst geen waardevermeerdering zie ik
[..]

Wat gaat er dan in de tussentijd met het bedrijfspand gebeuren, is het te verhuren als woning zonder verbouwing ?
pi_194970484
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:01 schreef fok321 het volgende:

[..]

Wat gaat er dan in de tussentijd met het bedrijfspand gebeuren, is het te verhuren als woning zonder verbouwing ?
Ze verhuren het voor 30.000 per jaar

Overzicht jaarlijkse cashflow van de Visserstraat 19.

Situatie na financiering Geldvoorelkaar.nl
Bruto kale huurinkomsten ¤ 30.000,-
Af: Onderhoudskosten ¤ 4.000,-
Af: Betaalverplichtingen lopende leningen ¤ 1.000,-
Af: Betaalverplichting Geldvoorelkaar.nl ¤ 14.000,-
Vrij beschikbare cashflow ¤ 11.000,-

Marob B.V. huurt het pand nu. Ondernemer is reeds eigenaar van het pand. Hij koopt het nu privé van zijn bedrijf
pi_194970575
quote:
Het pand ziet er niet al te florissant uit. De rente is nog wel redelijk. Wel jammer dat het een aflossingsvrije lening betreft.
pi_194970594
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:01 schreef fok321 het volgende:

[..]

Wat gaat er dan in de tussentijd met het bedrijfspand gebeuren, is het te verhuren als woning zonder verbouwing ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk wel. Eerst vol drukken met studenten en wanneer de lening is afgelost gaan verbouwen.
pi_194970643
Tussendoor, zag ik dat inmiddels Telecombinatie Gorcum (KOM) en Kubus Breda-West (FNCN) de eindstreep gehaald hebben, lof en bloemen *O*
Pecunia non olet
pi_194970839
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het pand ziet er niet al te florissant uit. De rente is nog wel redelijk. Wel jammer dat het een aflossingsvrije lening betreft.
Om deze redenen laat ik hem lopen. Afgeleefd oud hok. Binnen zal het wel niet veel beter zijn. En leuk die taxatie na verbouwing maar voor deze pitch is het totaal niet relevant.
Pecunia non olet
pi_194971151
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het pand ziet er niet al te florissant uit. De rente is nog wel redelijk. Wel jammer dat het een aflossingsvrije lening betreft.
Raar project. Wat er nu in het pand zit is niet echt duidelijk. Of staat het leeg en is het gekocht als ontwikkelgrond.

Wanneer er dan geen 10 apartemente op mogen is het dure grond..
pi_194971173
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik lees, los van welk platform dan ook, horeca projecten met <8% en geen echte zekerheden geen eens meer.
Mee eens.
En toch zat het Wok To Go project weer snel vol.
Het lijkt me wel een redelijk Coronabestendige formule, maar toch ...
pi_194971205
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:42 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Raar project. Wat er nu in het pand zit is niet echt duidelijk. Of staat het leeg en is het gekocht als ontwikkelgrond.

Wanneer er dan geen 10 apartemente op mogen is het dure grond..
Marob B.V. huurt het pand nu. Ondernemer is reeds eigenaar van het pand. Hij koopt het nu privé van zijn bedrijf
pi_194971593
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:01 schreef fok321 het volgende:

[..]

Wat gaat er dan in de tussentijd met het bedrijfspand gebeuren, is het te verhuren als woning zonder verbouwing ?
Dat is niet mogelijk, is echt een bedrijfspand, zit nu Marob bv in vlgs internet (speelautomaten) zal er eens ff langsknorren denk ik morgen, de verwijzing naar het archi-buro werkt bij mij niet, kan iemand de naam vh archi-buro op het forum zetten. Lijkt me wel een klein stukje voor 11 app / studio's, maar goed misschien ter plaatse anders.

Gebied is achter de kruisstraat, Woenselse Markt in Ehv een "dynamisch" stukje Ehv , met veel ..... lounges / shoarma tokos en andere "winkels" op een relatief klein gebied waarvan menigeen afvraagt hoe dat allemaal kan bestaan.
Ook een gebied waar van alles happens, zie www.ed.nl zoeken kruisstraat, Terrasjes, dure auto's, bontkraagjes, scootertjes, medelanders uit Maroc, pilletjes usw, zo Netflix. Gebied heeft ook zeer de aandacht van de Politie.

Maar goed gaat niet om het gebied maar om de hut, knorr dan ook wel ff langs het vestigingsadres op de Habraken. Ge wit ooit nooit nie. Report follows.

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 09-09-2020 23:14:04 ]
pi_194972164
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Horeca goedkoper? Er wordt verwacht dat als de corona situatie niet snel veranderd dat 50% van de zaken het loodje legt. Dus ik denk dat 7.5% aan de lage kant is. Zeker in Amsterdam waar haast geen toerist meer te bekennen is zal de corona crisis op termijn hard toeslaan. Ik mis hier een risico premie.
Risicopremie is een groot woord, maar een paar maanden geleden zou deze waarschijnlijk voor 7% zijn gegaan, en binnen 1 minuut vol zitten.

Pluspunt van deze is m.i. wel dat er 3 aandeelhouders zijn, die alle 3 ervaring hebben met de formule.
pi_194972480
quote:
12s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:46 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Risicopremie is een groot woord, maar een paar maanden geleden zou deze waarschijnlijk voor 7% zijn gegaan, en binnen 1 minuut vol zitten.

Pluspunt van deze is m.i. wel dat er 3 aandeelhouders zijn, die alle 3 ervaring hebben met de formule.
Die afhaaltokootjes hebben het prima gedaan tijdens de crisis. Ik zie niet in waarom dat bij een eventuele 2 golf anders zou zijn?


Los daarvan, voor een aantal b*tt projecten kwam de crisis zelfs als een zegen uit de hemel want die kregen ineens subsidie, nauwelijks met controle van overheid, die anders allang failliet waren geweest O-)
Pecunia non olet
pi_194973811
quote:
Dat smaakt naar meer
pi_194977087
Meende eerst te begrijpen dat zijn mobieltjesreparatiebedrijf in het pand zit. Een reden om het aan zichzelf te verkopen zou dan kunnen zijn dat het bedrijf liquide middelen nodig heeft.
Als er plannen zijn om het in de toekomst plat te gooien en te vervangen door appartementen dan zal er niet al te veel meer aan onderhoud uitgegeven worden. Lijkt me dat deze info vooral toegevoegd is om extra waarde aan de zekerheid toe te schrijven, mocht deze ooit geveild moeten worden. Als het huidige pand door woningen vervangen gaat worden dan wordt het een heel ander project, terecht dat GVE dat niet binnen dit project toestaat.

De distilleerderij heb ik wel goede gevoelens bij, maar magere zekerheden en een hockeystickprognose.
pi_194981272
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:29 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Meende eerst te begrijpen dat zijn mobieltjesreparatiebedrijf in het pand zit. Een reden om het aan zichzelf te verkopen zou dan kunnen zijn dat het bedrijf liquide middelen nodig heeft.
De door de ondernemer verwachte waardevermeerdering is fiscaal vanuit privé veel interessanter dan uit zijn bedrijf. De waardestijging vanuit privé is belastingvrij. Dit is m.i. de belangrijkste reden om het pand privé te willen bezitten. De gelden die het bedrijf nu krijgt, kunnen mogelijk in de toekomst gebruikt worden (voor een lening aan prive) voor de verbouwing.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 10-09-2020 08:29:18 ]
pi_194981782
quote:
12s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:08 schreef peterc het volgende:
de verwijzing naar het archi-buro werkt bij mij niet, kan iemand de naam vh archi-buro op het forum zetten.
http://www.vdlp-architecten.nl/
pi_194981976
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 06:49 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De door de ondernemer verwachte waardevermeerdering is fiscaal vanuit privé veel interessanter dan uit zijn bedrijf. De waardestijging vanuit privé is belastingvrij. Dit is m.i. de belangrijkste reden om het pand privé te willen bezitten. De gelden die het bedrijf nu krijgt, kunnen mogelijk in de toekomst gebruikt worden (voor een lening aan prive) voor de verbouwing.
Precies dit. Voor mij is dit ook het de meest logische redenering. Overigens zijn er natuurlijk nooit garanties dat het ook lukt maar met de huidige krapte op de huizenmarkt...
pi_194983033
quote:
Kan iemand deze berekening volgen?

Ik mis ergens 82.000 euro
pi_194983203
Vastgoedfeestje volgend jaar voorbij *

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*Bron Telegraaf
https://www.telegraaf.nl/(...)volgend-jaar-voorbij
pi_194983400
Helaas weer een vervroegde GvE lening:

quote:
U heeft geïnvesteerd in het project 19278 | Aankoop beleggingspand Alphen a/d Rijn.

Van dit project zijn reeds 18 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten deze lening vroegtijdig af te lossen. Dit conform de Algemene Voorwaarden. Het gewijzigde betaalschema is zichtbaar in uw eigen omgeving. Deze aflossing zal binnen enkele dagen aan u worden overgemaakt als termijn 49.
pi_194983433
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:43 schreef Horsemen het volgende:
Helaas weer een vervroegde GvE lening:
[..]

Geen duimpje omhoog. Kreeg ook net de email. Hopelijk is dit een van de laatste die boetevrij afgelost kan worden.
pi_194983503
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:46 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Geen duimpje omhoog. Kreeg ook net de email. Hopelijk is dit een van de laatste die boetevrij afgelost kan worden.
Dit was nog geen eens een vastgoedlening, maar een flexlening. Normaal 10 maanden rentevergoeding. Bij dit project was een afwijkende voorwaarde afgesproken met boetevrije aflossing
pi_194983513
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:46 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Geen duimpje omhoog. Kreeg ook net de email. Hopelijk is dit een van de laatste die boetevrij afgelost kan worden.
Ik kan het even niet nakijken maar ik meen dat dit ee standaard flexlening was. In dat geval volgens mij met een boete rente.
pi_194983528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Bij dit project was een afwijkende voorwaarde afgesproken met boetevrije aflossing
Kijk, dat is dan weer extra zuur :(

Gelukkig hebben we momenteel dit soort lening niet meer.
pi_194983615
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:44 schreef KrekelJapie het volgende:
Lendahand blijft de accounts gijzelen van de investeerders die de nieuwe algemene voorwaarden niet willen accepteren. Dashboards zijn niet meer beschikbaar.
Vandaag eindelijk een reactie van LdH op mijn klacht gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb inmiddels overigens weer normaal toegang tot mijn account.
pi_194983669
Collin Whole Trading Holland B.V.

https://www.collincrowdfund.nl/whole-trading-holland-b-v/

Inmiddels open en al vol.
pi_194983793
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag eindelijk een reactie van LdH op mijn klacht gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb inmiddels overigens weer normaal toegang tot mijn account.
Mijn profiel is nog steeds geblokkeerd en heb ook niets meer gehoord over mijn klacht. Vreemde toko daar
pi_194983830
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Kan iemand deze berekening volgen?
[ afbeelding ]
Ik mis ergens 82.000 euro
opheldering door GVE of NGU dan maar.

net langs het hutje Visserstraat gereden, staat te huur bij www .regio56huisvesting.nl // 040-2351234 volgens bord op het raam, mijn inziens staat pand leeg. Bij de makelaar kreeg ik het pand niet zo snel boven tafel. Bovendien vind ik het perceel wel heel erg klein om er 11 studio's op te zetten, zie ook kadastrale kaart.

Het is geen flitsend pand, maar is ook geen bouwval, buitenzijde niets kapot of verwaarloosd, een keer vegen , onkruid weg en ramen wassen en poetsen en misschien nog iets anders, en je hebt een onopvallend maar misschien functioneel bedrijfshutje met bedrijfsruimte, kantoor en roldeur..

De huidige bedrijfshuisvesting van NGU is een standaard circa 200k bedrijvenunit,, basic, netjes, niets bijzonder.
pi_194984229
Nieuwe hypotheekrentes bij SIG. Was denk ik wel nodig, al had ik liever gezien dat ze de Ltv, hadden verlaagd naar max 80. Schijf 3, blijft in mijn ogen met de nieuwe voorwaarde bij afsluiten al onder water staan. Zeker met inachtneming van de verhoogde overdrachtsbelasting met ingang van 01-01-2020.

[ Bericht 17% gewijzigd door Hanzul2 op 10-09-2020 11:58:42 ]
pi_194984698
Bericht van SIG

quote:
Aanpassing van de projecten
Wij hebben gemerkt dat er door de situatie rondom de Corona er terughoudend is bij een deel van onze investeerders. Door een aanpassing van de rentevergoeding hopen wij deze investeerders over de streep te trekken en ook nieuwe investeerders te vinden.
Voor de aangepaste rentepercentages zie dit nieuwe project en de projecten die eraan komen.
De nieuwe percentages zijn 5,2% - 5,45% - 6,5% - 7,25%
pi_194985189
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:51 schreef Hanzul2 het volgende:
Nieuwe hypotheekrentes bij SIG. Was denk ik wel nodig, al had ik liever gezien dat ze de Ltv, hadden verlaagd naar max 80. Schijf 3, blijft in mijn ogen met de nieuwe voorwaarde bij afsluiten al onder water staan. Zeker met inachtneming van de verhoogde overdrachtsbelasting met ingang van 01-01-2020.
Je kan toch zelf kiezen voor een andere schijf dan schijf 3?
pi_194985196
Uit de pitch van het nieuwe SIG-project in Maastricht: "Deze lening heeft een looptijd en rentevast periode van 1 jaar. "

Alle andere projecten hebben voor zover ik weet een looptijd en rentevastperiode van 5 jaar. Is dit een slordigheid of bewust een hele korte looptijd?
pi_194985296
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:55 schreef probablyunsure het volgende:
Uit de pitch van het nieuwe SIG-project in Maastricht: "Deze lening heeft een looptijd en rentevast periode van 1 jaar. "

Alle andere projecten hebben voor zover ik weet een looptijd en rentevastperiode van 5 jaar. Is dit een slordigheid of bewust een hele korte looptijd?
Er zijn wel vaker projecten geweest die korter dan 5 jaar liepen, ook wel van 1 jaar. Dit lijkt in alles een project van 12 maanden

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 10-09-2020 13:10:33 ]
pi_194985440
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:19 schreef Aster1X het volgende:
Bericht van SIG
[..]

De nieuwe percentages zijn 5,2% - 5,45% - 6,5% - 7,25%
Dit zijn de percentages voor een 1 jarig project. Voor een 5 jarig project was deze in de oude situatie een paar tienden hoger dan een project van 1 jaar.
pi_194985671
Dierenarts kapitaalopmaat
quote:
De betaling voor de huidige maand is niet tijdig ontvangen op de bankrekening van Stichting Derdengelden Kapitaal op Maat en een eventueel verzoek voor uitstel van betaling in verband met Corona is vooralsnog niet gehonoreerd. Hierdoor heeft de doorbetaling naar de investeerders niet heeft kunnen plaats vinden.
De niet tijdige betaling door de ondernemer kan verschillende oorzaken hebben.
De ondernemer is bekend met het kunnen informeren van zijn investeerders via het plaatsen van updates. Wij moedigen de ondernemer aan hiervan gebruik te maken en de investeerders te informeren over de reden van de vertraging en wanneer betaling verwacht kan worden.

Kapitaal op Maat
pi_194985728
CRE, woningen Plattenburg, looptijdverlenging met max 6 maanden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194985784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Je kan toch zelf kiezen voor een andere schijf dan schijf 3?
Klopt, alleen vind ik het wel wat zeggen als je als leningnemer zelf niets inlegt. Je bent dan eigenlijk enkel aan het beleggen met andermans geld en dat vind dat onverantwoord en daarnaast ook wel een hoger risico voor investeerders in de lagere schijven.
pi_194986365
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:42 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Klopt, alleen vind ik het wel wat zeggen als je als leningnemer zelf niets inlegt. Je bent dan eigenlijk enkel aan het beleggen met andermans geld en dat vind dat onverantwoord en daarnaast ook wel een hoger risico voor investeerders in de lagere schijven.
Ik neem alleen in de eerste schijf mee en los van de debiteur denk ik dat in die schijf de euro's wel terugkomen. Deze renteverhoging is leuk.
pi_194987216
Ze geven als reden Corona aan, maar het zou mij niets verbazen als de oorzaak niet meer in het verhokken en maximaal financieren te vinden is.
pi_194989958
Voor de timmerman zijn ze bij Collin ook nog even met de pet rondgegaan op kantoor. Hij zit nu vol.
pi_194993191
Sleepduwboot met 1e hypotheek op CrowdPartners:

https://mijn.crowdpartner(...)m_campaign=msWilleke
Pecunia non olet
pi_194993713
quote:
Hij kan beter eens investeren in zn website |:(
  donderdag 10 september 2020 @ 22:35:10 #69
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_194994063
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:50 schreef obligataire het volgende:
Sleepduwboot met 1e hypotheek op CrowdPartners:

https://mijn.crowdpartner(...)m_campaign=msWilleke
Die had een leninkje (¤ 15000) lopen bij FNC. Punctuele betaler. Nog 3 termijnen te gaan van de 24.
pi_194994765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Kan iemand deze berekening volgen?
[ afbeelding ]
Ik mis ergens 82.000 euro
aangepast in pitch is eigen inbreng,>> HA + 1e hypo op hutje, NGU is ook een sponsor vd FC Eindhoven en de meneer timmert publicitair aardig aan de weg, zie div publicaties. Morgen kijken of iets nog te vinden is inzake het te huur staan vh pand. De 340k "geloof" ik wel of niet, de 225k zie ik de hut wel dekken, maar ook niet veel meer dan dat, tenzij inrichting vh pand OK is, maar nog niets te vinden bij de makelaar
pi_194994946
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:35 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Die had een leninkje (¤ 15000) lopen bij FNC. Punctuele betaler. Nog 3 termijnen te gaan van de 24.
Thanks. Scheepje ooit gezonken geweest, niet veel impact op de waarde. Gun m wel dat zn gezondheid goed blijft. Mócht hij ooit stoppen, verkoopt hij het scheepje, lost CP af en heeft dan nog wat pensioen over.
pi_194996117
quote:
12s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:16 schreef peterc het volgende:
NGU is ook een sponsor vd FC Eindhoven
Betreft een zaalvoetbalvereniging, niet de profclub. Het is ook niet de hoofdsponsor
pi_194996856
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:28 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Thanks. Scheepje ooit gezonken geweest, niet veel impact op de waarde. Gun m wel dat zn gezondheid goed blijft. Mócht hij ooit stoppen, verkoopt hij het scheepje, lost CP af en heeft dan nog wat pensioen over.
Heeft wel al jaren beroerde solvabiliteit ondanks toch goede resultaten.
Pecunia non olet
pi_194998733
Hobby-er gaat een autogarage starten
https://www.collincrowdfund.nl/cargoenfix/
1e hypotheek op bedrijfspand

Mogelijk een van deze: https://www.fundainbusine(...)6415-tjalk-rijnhoek/
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl

[ Bericht 23% gewijzigd door KrekelJapie op 11-09-2020 10:56:15 ]
pi_194998892
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Hobby-er gaat een autogarage starten
https://www.collincrowdfund.nl/cargoenfix/
1e hypotheek op bedrijfspand

Mogelijk een van deze: https://www.fundainbusine(...)6415-tjalk-rijnhoek/
Dat zou inderdaad goed kunnen volgens de site makelaar https://www.dupreemakelaa(...)Tjalk-Rijnhoek-0ong/ zou oplevering 2019 zijn. Met een beetje uitloop zou dat dus nu kunnen zijn. 80m2 sleutelruimte +80m2 kantoor/opslag op eerste etage dus. Het zijn behoorlijke units als dit inderdaad het onderpand is.

De sleutelaar is een voorzichtig type zo te lezen die niet over een nacht ijs gaat en gelijk zijn oude schoenen weggooid. Het zal wel hard werken worden een garage naast zijn bestaande baan. Ik denk dat ik deze starter met onderpand wel mee wil nemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-09-2020 11:00:43 ]
pi_194999074
Voor de liefhebber staat de scootmobiel berging op Collin nu open https://www.collincrowdfund.nl/scootmobielberging-nl/
pi_194999130
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de liefhebber staat de scootmobiel berging op Collin nu open https://www.collincrowdfund.nl/scootmobielberging-nl/
Even getwijfeld, ik sla over.. Nog schuld vanuit het vorige bedrijf, rasondernemer en dan zo een beperkte inleg en enkel morele waarde in prive.. Te weinig zekerheden voor mij.
-
pi_194999508
Nieuwe poging Zandlevenstraat sameningeld
https://investeren.sameni(...)-a-zandlevenstraat-7
Schijf 1a: 5,45%
Schijf ib: 5,70%
Schijf 2: 6,75%
Schijf 3: 7,50%
pi_194999664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe poging Zandlevenstraat sameningeld
https://investeren.sameni(...)-a-zandlevenstraat-7
Schijf 1a: 5,45%
Schijf ib: 5,70%
Schijf 2: 6,75%
Schijf 3: 7,50%
Wat zijn de kosten bij SiG? Vrij opneembaar, rechtstreeks op je rekening of een wallet oid?
Voorheen niet naar gekeken ivm lagere rentes, niet wordt het wel interessant
pi_194999694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:40 schreef impact9 het volgende:

[..]

Wat zijn de kosten bij SiG? Vrij opneembaar, rechtstreeks op je rekening of een wallet oid?
Voorheen niet naar gekeken ivm lagere rentes, niet wordt het wel interessant
Bij 5 jarige lening 0,3% gemiddeld kosten. Ze werken met een wallet. Hiervandaar kan je zelf storten naar je eigen rekening.
pi_194999761
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Bij 5 jarige lening 0,3% gemiddeld kosten. Ze werken met een wallet. Hiervandaar kan je zelf storten naar je eigen rekening.
0,3% op jaarbasis? Dus schijf 1 5,15% netto?
Kost overboeken van de wallet nog centjes?
pi_194999777
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:46 schreef impact9 het volgende:

[..]

0,3% op jaarbasis? Dus schijf 1 5,15% netto?
Kost overboeken van de wallet nog centjes?
ja op jaarbasis: https://sameningeld.nl/ta(...)20uitstaande%20saldo.

Wallet overboeken kost niets

pi_194999793
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:47 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

ja op jaarbasis. Wallet overboeken kost niets
Top thanks!
pi_194999836
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de liefhebber staat de scootmobiel berging op Collin nu open https://www.collincrowdfund.nl/scootmobielberging-nl/
Is deze besproken? Ik aarzel een beetje vanwege de matige solvabiliteit en die priv'e rc verhouding.
Pecunia non olet
pi_194999996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe poging Zandlevenstraat sameningeld
https://investeren.sameni(...)-a-zandlevenstraat-7
Schijf 1a: 5,45%
Schijf ib: 5,70%
Schijf 2: 6,75%
Schijf 3: 7,50%
Rente tarieven zijn meer dan prima. Alleen verwachte huuropbrengst van ¤2500, kaal voor een tussenwoning in zaandam. Zelfs bij kamergewijze verhuur betekend dat je minimaal gemiddeld ¤600 per kamer moet vragen, met gedeelde voorzieningen met 5 huisgenoten. Zelfs voor de kleinste van mischien 8m2..
Daarnaast mag er dan geen kamer een maandje leegstaan.

Dit is echt zo speculantie, ook als je naar zijn verhaal kijkt. Dan heb je daarnaast nog het morele aspect.

In schijf 1a, zal je wel veilig zitten, als SIG, pro actief oppakt, bij achterstanden maar ik weiger uit principe in dit soort verhalen mee te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanzul2 op 11-09-2020 13:46:44 ]
pi_195000343
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe poging Zandlevenstraat sameningeld
https://investeren.sameni(...)-a-zandlevenstraat-7
Ik sta niet achter verkamering van normale woonhuizen. In een normaal huis komen dan 5 of 6 mensen te leven. Vaak immigranten of studenten. Niet zo fijn ook voor de buurt dus.
Ik zal hier dan ook uit principe niet aan meedoen.

[ Bericht 7% gewijzigd door dyna18 op 11-09-2020 12:21:57 ]
pi_195002821
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuwe poging Zandlevenstraat sameningeld
https://investeren.sameni(...)-a-zandlevenstraat-7
Schijf 1a: 5,45%
Schijf ib: 5,70%
Schijf 2: 6,75%
Schijf 3: 7,50%
Ik overweeg om deze gewoon mee te nemen.

De rente is voor mij weer op een acceptabel niveau gekomen en ook de gemeente heeft hier klaarblijkelijk een vergunning voor afgegeven. https://zaanstad.nieuws.n(...)n-voor-kamerverhuur/ Is het allemaal optimaal? Nee, zeker niet maar er is nu eenmaal een woningtekort en dan moet je wat. Onder een kartonnen doos is ook niet alles... Daarnaast roept Brussel dit, met o.a. haar rentebeleid, natuurlijk over ons af.
pi_195004148
quote:
Als er al foute/onjuistheden in de pitch gaan stop ik met verder beoordelen. Zo ik in dit geval. Er staat dat ze de enige in de driehoek midden limburg zijn. Dit is niet juist, je hebt hier een grote speler Penders voetzorg. Het kan wel dat ze de enige in Echt- Susteren zijn, echter in Weert, Roermond, Sittard zitten allemaal andere aanbieders, waarvan Penders de grootste/bekendste is.
pi_195005027
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is deze besproken? Ik aarzel een beetje vanwege de matige solvabiliteit en die priv'e rc verhouding.
Hij zit al vol,
lijkt mij een link project doordat hij een stuk grond naar prive kan halen

Als hij het niet red nadat het stuk grond naar prive is ben je de bouwvergunning voor een huis kwijt en met een beetje pech staat er ook nog geen loods.
pi_195005223
Crowdrealestate wil 2,2 miljoen ophalen voor het volgende project (in drie delen).

Fors bedrag.
pi_195006653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:29 schreef KrekelJapie het volgende:
Crowdrealestate wil 2,2 miljoen ophalen voor het volgende project (in drie delen).

Fors bedrag.
Heb je een link? Ik zie daar nog niets van. Weer de gelieerde partij?
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_195008110
- gewijzigd

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:38 schreef VDF het volgende:

[..]

Heb je een link? Ik zie daar nog niets van. Weer de gelieerde partij?
Lijkt hierom te gaan: https://www.crowdrealestate.nl/projecten/298-appartementen-saksen

"De lening wordt verstrekt aan initiatiefnemer G2 Immobililien GmbH voor het verwerven van een aandelenbelang in de objectvennootschap. G2 Immobilien GmbH heeft reeds de proposities 'Appartementen Wilhelmshaven', 'Appartementen Wilhemshaven II', 'Appartementencomplexen Gössnitz' en 'Appartementencomplexen Gössnitz II' succesvol via Crowdrealestate geplaatst."

Dit hebben we zoals er geschreven staat al eerder gezien. Zijn er mensen hier die goed kunnen uitleggen hoe deze constructie werkt? Zij kopen een aandelenbelang in bij een andere partij. Deze andere partij koopt het vastgoed waarbij de investeerders het eerste hypotheekrecht hebben.

Hoe werkt dit aandelen belang? Kopen zij letterlijk een aantal % van het bedrijf? En op basis waarvan is de waarde? Huidige portefeuille? Gezien ze al meerdere keren met deze constructie gewerkt hebben wijzigt z'n % natuurlijk constant.

[ Bericht 68% gewijzigd door CFinvestor22 op 11-09-2020 19:51:25 ]
pi_195010195
quote:
Dank voor het delen.
Interessant om te volgen hoe mensen de beoordeling doen.

In de comments wel grappig om te zien dat allerlei jongeren balen dat je 18 moet zijn om te investeren. Blijkbaar hebben ze een jong publiek :)
Jong geleerd is oud gedaan denk ik dan maar.

[ Bericht 6% gewijzigd door dyna18 op 11-09-2020 21:19:53 ]
pi_195011227
Ik kijk dat video'tje, wordt op een gegeven moment gezegd "WOZ waarde = executie waarde"
Wat een onzin
pi_195011579
Ik trouwens ook deze video te kijken. Van SiG zelf.

Hierin werd genoemd dat er sinds kort bij SiG ook 1 maand borg gevraagd wordt aan de leningnemers. Was dat al bekend? Het verhoogd in ieder geval de zekerheid nog een beetje meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 11-09-2020 22:24:45 ]
pi_195015181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:18 schreef dyna18 het volgende:
Hierin werd genoemd dat er sinds kort bij SiG ook 1 maand borg gevraagd wordt aan de leningnemers. Was dat al bekend? Het verhoogd in ieder geval de zekerheid nog een beetje meer.
Nieuwsbrief 31-3
quote:
Corona standpunten en aanpassingen!


SamenInGeld Nieuwsbrief


Er komen bij ons vragen binnen van investeerders over het wel of niet opschorten van rente betalingen en eventueel aflosverplichtingen voor aanvragers. Dit zijn wij momenteel niet van plan, omdat wij van mening zijn dat met de genomen maatregelen van de overheid de huren normaal doorbetaald kunnen worden. Daarnaast nemen wij aan dat onze projectaanvragers altijd wel buffers hebben om aan hun betalingsverplichtingen te blijven voldoen.

Ook heeft SamenInGeld de algemene voorwaarden onlangs aangepast. Dit was al een voornemen voor de Corona crisis en geeft nu ook extra zekerheid.

Nieuw is dat projectaanvragers bij het vestigen van de hypotheek nu een maand borg voor rente en aflossing dienen te laten staan in hun e-wallet. Hiermee zijn de betalingen aan de investeerders nog verder gewaarborgd. Ook in deze lastige tijd.
pi_195015195
Japanse roestvrij stalen haarscharen
https://www.kapitaalopmaat.nl/Crowdfunding-projecten/Ampire-B-V-

[ Bericht 11% gewijzigd door KrekelJapie op 12-09-2020 06:05:00 ]
pi_195018012
https://investeren.sameni(...)holsteinbastion-45-b
Staat open

Ik ben eigenlijk wel blij dat de Jaersveltstraat en Zegenstraat eerder deze week afgelost zijn. Daarop kreeg ik 4.5% en 5.5% rente. Dat heb ik nu kunnen inruilen voor 5.45% en 7.25% met dit nieuwe project. Dat is een mooie verbetering.

[ Bericht 19% gewijzigd door dyna18 op 12-09-2020 11:38:47 ]
pi_195018200
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:32 schreef dyna18 het volgende:
https://investeren.sameni(...)holsteinbastion-45-b
Staat open

Ik ben eigenlijk wel blij dat de Jaersveltstraat en Zegenstraat eerder deze week afgelost zijn. Daarop kreeg ik 4.5% en 5.5% rente. Dat heb ik nu kunnen inruilen voor 5.45% en 7.25% met dit nieuwe project. Dat is een mooie verbetering.
Meegenomen! Was wel even toe aan een goed jaar projectje tussendoor.
pi_195018358
Saksen crowd real estate.
https://www.crowdrealesta(...)partementen-saksen-i

quote:
Als aanvullende zekerheid wordt daarnaast een tweede recht van hypotheek op een woonobject in Nederland gevestigd. Op basis hiervan is de loan-to-value vastgesteld op 65%.
Er wordt helaas niets vermeld over de waarde van deze extra zekerheid
pi_195019034
quote:
Zo goed als vol. Alleen klein beetje in 1b ruimte
pi_195020684
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zo goed als vol. Alleen klein beetje in 1b ruimte
Dank je. 1b opgevuld
  zaterdag 12 september 2020 @ 15:14:01 #104
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_195020977
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Niets meer gehoord over de aflossing van project Village des Cigales
Ik heb afgelopen dinsdag een mailtje gestuurd naar platform en aangegeven dat mijns inziens de betreffende ondernemers misbruik maken van de vriendelijkheid waarmee zij behandeld worden. Het minste wat zou moeten gebeuren is natuurlijk dat de rente gewoon maandelijks wordt uitbetaald, maar dat gebeurt ook niet. Tot op heden geen reactie gehad. Ik denk dat deze meneer heel blij is als hij eindelijk van het platform verlost zal zijn.
pi_195021062
Een project op zaterdag bij Collin live. Dat heb ik niet eerder gezien
https://www.collincrowdfund.nl/kvik-zoetermeer/
pi_195021105
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Saksen crowd real estate.
https://www.crowdrealesta(...)partementen-saksen-i
[..]

Er wordt helaas niets vermeld over de waarde van deze extra zekerheid
Deel 1 zit al vol. Deel 2 staat open
https://www.crowdrealesta(...)artementen-saksen-ii
pi_195022251
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Een project op zaterdag bij Collin live. Dat heb ik niet eerder gezien
https://www.collincrowdfund.nl/kvik-zoetermeer/
Komt inderdaad niet zo vaak voor maar is wel een paar keer eerder gebeurd. Ook op de zondag trouwens.
pi_195022280
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Komt inderdaad niet zo vaak voor maar is wel een paar keer eerder gebeurd. Ook op de zondag trouwens.
Het project is weer gesloten. Misschien toch een fout
pi_195032437
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:21 schreef KrekelJapie het volgende:
Deel 1 zit al vol. Deel 2 staat open
https://www.crowdrealesta(...)artementen-saksen-ii
Zit iemand in beide delen?
I come for the woman... and your head
pi_195032470
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 08:03 schreef Stefo het volgende:

[..]

Zit iemand in beide delen?
Dat heeft weinig zin volgens mij omdat alle 3 de delen uiteindelijk 1 project vormen met 1 hypotheekrecht.
pi_195035054
Zandlevenstraat 7 van SiG staat open en gaat hard.
pi_195035074
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:32 schreef TisIk het volgende:
Zandlevenstraat 7 van SiG staat open en gaat hard.
Dank, meegenomen.
pi_195035131
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank, meegenomen.
Ik trouwens ook.
pi_195036223
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:32 schreef TisIk het volgende:
Zandlevenstraat 7 van SiG staat open en gaat hard.
Deze stond er vorige week al op. Betekent dit dat door de rentewijzigingen alle lopende projecten geannuleerd werden en naar keuze opnieuw aangeboden?
pi_195036339
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 12:48 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Deze stond er vorige week al op. Betekent dit dat door de rentewijzigingen alle lopende projecten geannuleerd werden en naar keuze opnieuw aangeboden?
Klopt.
pi_195036357
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt.
Thanks. Zal die Kas dan ook niet leuk vinden. Wel meegedaan, de rentes worden interessant nu.
pi_195036365
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 12:48 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Deze stond er vorige week al op. Betekent dit dat door de rentewijzigingen alle lopende projecten geannuleerd werden en naar keuze opnieuw aangeboden?
De 3 projecten zin geannuleerd ivm te weinig interesse. Dit project is opnieuw aangeboden tegen de nieuwe hogere rentes. Of de andere 2 projecten ook opnieuw worden aangeboden is niet bekend.
pi_195037647
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De 3 projecten zin geannuleerd ivm te weinig interesse. Dit project is opnieuw aangeboden tegen de nieuwe hogere rentes. Of de andere 2 projecten ook opnieuw worden aangeboden is niet bekend.
Volgens de nieuwsbrief niet.

quote:
Vanwege de aangepaste rentepercentages hebben twee van de huidige aanvragers besloten hun lopende aanvraag terug te willen trekken. Het derde lopende project heeft de nieuwe aanbieding nog in beraad.
Deze derde is dus vandaag opengesteld.
Wie weet bedenken ze zich nog.
pi_195038007
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 14:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens de nieuwsbrief niet.
[..]

Deze derde is dus vandaag opengesteld.
Wie weet bedenken ze zich nog.
Zou vreemd zijn dat de leningnemers opeens een hogere rente zouden moeten betalen. Ze hadden neem ik aan een offerte met de lagere rente getekend. De projecten hadden echter niet volgekomen, verdergaan had weinig zin.

Wat ik wel opvallend vond is dat het project in Zaandam weer met 0 euro begon terwijl deze reeds 40% gefund was. Had volgens mij ook gewoon renteverhoging van het oude project kunnen zijn.
pi_195040728
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 12:57 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Thanks. Zal die Kas dan ook niet leuk vinden. Wel meegedaan, de rentes worden interessant nu.
Zeker :) maar het voordeel van de een is het nadeel van de ander. Zal wel vrij spoedig geherfinancierd worden. Om die reden maar eens een extra hapje schijf 3 meegepakt. Dan heb ik toch een leuke rente gehad voor zolang het duurt.
Pecunia non olet
pi_195040829
Hcn mambo beach club, de Pavarotti man stapt eruit.


https://www.missethoreca.(...)club-mambo-101339836

(Ik kan het artikel zelf niet volledig lezen, zit al aan mijn limiet. Maar ik zit ook niet in Mambo)
pi_195043202
Kan wel het hele artikel lezen:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit er wel in voor standaard bedrag. Weet alleen even niet hoe het met aansprakelijkheid van beide zit en wat dit betekent voor de lening.

Moet ik nog eens nakijken
pi_195043852
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 17:36 schreef flexion het volgende:
Kan wel het hele artikel lezen:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit er wel in voor standaard bedrag. Weet alleen even niet hoe het met aansprakelijkheid van beide zit en wat dit betekent voor de lening.

Moet ik nog eens nakijken
Je moet goed opletten wat horeca crowdfunding gaat doen. In een andere situatie wilde ze de vertrekkende ondernemer ontslaan van de hoofdelijke aansprakelijkheid. Door tijdig ingrijpen van de crowd is dat toen uiteindelijk niet gebeurd en bleef de vertrekkende ondernemer hoofdelijk aansprakelijk voor de schuld. Ook nu zou dit moeten gebeuren of de lening moet afgelost worden.
pi_195044057
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Je moet goed opletten wat horeca crowdfunding gaat doen. In een andere situatie wilde ze de vertrekkende ondernemer ontslaan van de hoofdelijke aansprakelijkheid. Door tijdig ingrijpen van de crowd is dat toen uiteindelijk niet gebeurd en bleef de vertrekkende ondernemer hoofdelijk aansprakelijk voor de schuld. Ook nu zou dit moeten gebeuren of de lening moet afgelost worden.
Goed om te lezen dat HcN hierin blijkbaar wel luistert naar de crowd (al is het jammer dat hun initiele benadering niet correct is).
Heb hetzelfde aan de hand gehad met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, platform bleef gewoon zijn schouders ophalen en stelde zich op het standpunt "ach, als een ondernemer zich uit de onderneming terugtrekt is het toch logisch dat die niet meer aansprakelijk is".
  zondag 13 september 2020 @ 20:13:23 #125
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_195046061
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:14 schreef InVestEerder het volgende:
Ik heb afgelopen dinsdag een mailtje gestuurd naar platform en aangegeven dat mijns inziens de betreffende ondernemers misbruik maken van de vriendelijkheid waarmee zij behandeld worden. Het minste wat zou moeten gebeuren is natuurlijk dat de rente gewoon maandelijks wordt uitbetaald, maar dat gebeurt ook niet. Tot op heden geen reactie gehad. Ik denk dat deze meneer heel blij is als hij eindelijk van het platform verlost zal zijn.
Om bovengenoemde reden vanochtend maar een mailtje rechtstreeks naar de ondernemer van Village des Cigales gestuurd. Binnen een uurtje antwoord. "Met platform is afgesproken dat de gehele lening deze week zal worden afgelost. Met hartelijke dank voor al het geduld".
Daar moeten we dan maar vanuit gaan.....
pi_195052212
Ben er nog niet uit of het meer crowdfunding, p2p of obligaties is/zijn, maar zijn er ervaringen met exporo.nl? 2x zo groot als GVE, van oorsprong Duits en sinds 2019 ook in NL.
pi_195052592
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 09:31 schreef Jaco078 het volgende:
Ben er nog niet uit of het meer crowdfunding, p2p of obligaties is/zijn, maar zijn er ervaringen met exporo.nl? 2x zo groot als GVE, van oorsprong Duits en sinds 2019 ook in NL.
Ze noemen het zelf crowdinvesting. Wat ik zie krijg je dividend en kan je meeprofiteren met waardestijgingen.
pi_195052608
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 20:13 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Om bovengenoemde reden vanochtend maar een mailtje rechtstreeks naar de ondernemer van Village des Cigales gestuurd. Binnen een uurtje antwoord. "Met platform is afgesproken dat de gehele lening deze week zal worden afgelost. Met hartelijke dank voor al het geduld".
Daar moeten we dan maar vanuit gaan.....
Ik heb wel de toezegging van het platform dat alle rente die nog niet is betaald ook wordt afgerekend in de eindafrekening bij de notaris.
pi_195053300
https://www.collincrowdfund.nl/kvik-zoetermeer/ keukenboer Collin staat open. Ik doe niet mee, heb al een paar van deze keuken verkopers die wel netjes betalen.
pi_195054079
Ik verwacht van HCN ook wel een update nav de beachclub.

De betrokkenheid van RB is/was voor mij een belangrijk onderdeel, dat gaat verder dan alleen die hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat “uitstappen” geregeld wordt. Wordt hij uitgekocht? Hoe?
pi_195054408
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:04 schreef escortmk2 het volgende:
Ik verwacht van HCN ook wel een update nav de beachclub.

De betrokkenheid van RB is/was voor mij een belangrijk onderdeel, dat gaat verder dan alleen die hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat “uitstappen” geregeld wordt. Wordt hij uitgekocht? Hoe?
Had de vraag gesteld idd. Ze zijn er mee bezig

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien zelf nog even mailen met jouw specifieke vraag en dat die betrokkenheid van RB ook een van de redenen was om mee te doen.

Beste zou uitschrijven nieuwe lening zijn en de bestaande aflossen
pi_195054929
Het viel mij vandaag op dat het project van Ver*eijen Veehandel (Collin) niet meer bij mijn verlaten projecten staat. Mijn vermoeden is dat het onderpand inmiddels verkocht is en we op korte termijn ons geld terug gaan zien.
pi_195054991
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2020 13:11 schreef Horsemen het volgende:
Het viel mij vandaag op dat het project van Ver*eijen Veehandel (Collin) niet meer bij mijn verlaten projecten staat. Mijn vermoeden is dat het onderpand inmiddels verkocht is en we op korte termijn ons geld terug gaan zien.
Of dat is omdat het betaalschema is aangepast, namelijk geen aflossing meer en slechts een deel (ca 1/3) van de rente betalen (en dat deel is voldaan)
pi_195055098
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 13:16 schreef tnhb het volgende:

[..]

Of dat is omdat het betaalschema is aangepast, namelijk geen aflossing meer en slechts een deel (ca 1/3) van de rente betalen (en dat deel is voldaan)
Zolang we geen update hebben kan natuurlijk alles maar ik denk het niet. De laatste aanpassing van het betaalschema is van 6-8-2020 en het verdwijnen van het project bij de verlaten betalingen alsmede het oplopen van mijn totale netto rendement is van de afgelopen week.
pi_195055362
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 09:31 schreef Jaco078 het volgende:
Ben er nog niet uit of het meer crowdfunding, p2p of obligaties is/zijn, maar zijn er ervaringen met exporo.nl? 2x zo groot als GVE, van oorsprong Duits en sinds 2019 ook in NL.
Ik heb er onlangs in een project geïnvesteerd. In deze periode nog geen relvante ervaring verder opgedaan.
Er zouden deze maand enkele projecten, waaronder in NL, volgen.
pi_195055933
Jamin Maarssenbroek staat open..
Pecunia non olet
pi_195056119
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:20 schreef obligataire het volgende:
Jamin Maarssenbroek staat open..
Beste bezoeker,

Onze website ondergaat momenteel een update. We voegen enkele nieuwe mogelijkheden toe om ons platform nog toegankelijker te maken. We verwachten binnen enkele minuten weer online te zijn.

Onze excuses voor het ongemak.

Site doet t weer én project vol.
pi_195063768
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 11:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
keukenboer Collin staat open. Ik doe niet mee, heb al een paar van deze keuken verkopers die wel netjes betalen.
In de pitch wordt gesproken over De*iz Investments. Doet mij teveel aan een bandenboer bij Collin denken. Ik doe niet mee.
pi_195063826
ligt de website van SIG er bij jullie ook al heel de dag uit??
pi_195064076
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:38 schreef cubje het volgende:
ligt de website van SIG er bij jullie ook al heel de dag uit??
Nee, werkt prima.
pi_195066400
Mail gisteravond van LAH dat de NPFC bedragen zijn afgeschreven.

Dat had ik ook al gezien toen ik mijn wallet raadpleegde. Had het wel netjes gevonden als we eerst de mail hadden ontvangen en pas daarna de aanpassing aan de wallet. Niet dat het nog een verrassing is, maar als je snel even je administratie wil bijwerken/bedragen checken, is het vervelend om zulke dingen zelf te moeten uitzoeken.
pi_195066464
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:09 schreef lykkefund het volgende:
Mail gisteravond van LAH dat de NPFC bedragen zijn afgeschreven.

Dat had ik ook al gezien toen ik mijn wallet raadpleegde. Had het wel netjes gevonden als we eerst de mail hadden ontvangen en pas daarna de aanpassing aan de wallet. Niet dat het nog een verrassing is, maar als je snel even je administratie wil bijwerken/bedragen checken, is het vervelend om zulke dingen zelf te moeten uitzoeken.
Is ook al bekend wat dit betekend voor de algemene rendementen van lendahand?
pi_195066841
https://www.openbareverkoop.nl/kavel/2586/genneperweg-4-eindhoven

Openbare verkoop van SIG Genneperweg 4 in Eindhoven?
pi_195066985
Heeft iedereen zijn lendahand account weer tot zijn beschikking?
pi_195067136
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag eindelijk een reactie van LdH op mijn klacht gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb inmiddels overigens weer normaal toegang tot mijn account.
Net nog even gecontroleerd maar ik heb weer volledige toegang en dus de bevestiging dat de oude voorwaarden op mijn lopende projecten van toepassing zullen blijven.
pi_195067448
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:12 schreef cubje het volgende:
https://www.openbareverkoop.nl/kavel/2586/genneperweg-4-eindhoven

Openbare verkoop van SIG Genneperweg 4 in Eindhoven?
Bijzondere situatie. Ik lees in ieder geval het volgende:
quote:
Wellicht wordt er in strijd met het in de hypotheekakte opgenomen huurbeding verhuurd.
Het verzoekschrift voor verlof tot het inroepen van het huurbeding zal bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank worden ingediend.
Betekent dit, dat de ruimte helemaal niet verhuurd mocht worden?
pi_195067497
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:58 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Bijzondere situatie. Ik lees in ieder geval het volgende:
[..]

Betekent dit, dat de ruimte helemaal niet verhuurd mocht worden?
Ja ik las het ook. Vind het ook bijzonder. Werd volgens de pitch al jaren verhuurd... Hebben ook nog geen melding gehad van SIG dat de hypotheek nu inmiddels gevestigd is toch? Heb een mail gestuurd naar SIG voor opheldering. Laatste nieuws was dat passeerdatum onbekend was.
Heel vreemd dit.
pi_195067519
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:58 schreef dyna18 het volgende:
Betekent dit, dat de ruimte helemaal niet verhuurd mocht worden?
Ik vermoed dat dit heel vaak gebeurd in Nederland en meestal zal het goed gaan. Ik snap alleen niet waarom deze actie wordt ingezet als er bij een andere partij al nieuwe financiering beschikbaar is. Dat zou toch voor de vorige hypotheekverstrekker veruit de goedkoopste oplossing zijn om van de hypotheeknemer af te komen.
pi_195067772
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:01 schreef cubje het volgende:

[..]

Ja ik las het ook. Vind het ook bijzonder. Werd volgens de pitch al jaren verhuurd... Hebben ook nog geen melding gehad van SIG dat de hypotheek nu inmiddels gevestigd is toch? Heb een mail gestuurd naar SIG voor opheldering. Laatste nieuws was dat passeerdatum onbekend was.
Heel vreemd dit.
Ik ben ook héél benieuwd naar de uitleg van SiG. Hou je ons op de hoogte als je een reactie gehad hebt?
pi_195067850
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben ook héél benieuwd naar de uitleg van SiG. Hou je ons op de hoogte als je een reactie gehad hebt?
Ja zeer vreemde situatie. Vermoedelijk heeft deze leningnemer een onderhands bod geplaatst en is het uiteindelijk niet geaccepteerd dan wel wil hij klaar zijn voor de veiling. Het blijft natuurlijk speculeren maar vreemd is het wel. Afijn hij betaald rente en zal bij het niet doorgaan ook de boete rente moeten betalen naar ik aanneem. We gaan het zien!
pi_195067865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja zeer vreemde situatie. Vermoedelijk heeft deze leningnemer een onderhands bod geplaatst en is het uiteindelijk niet geaccepteerd dan wel wil hij klaar zijn voor de veiling. Het blijft natuurlijk speculeren maar vreemd is het wel. Afijn hij betaald rente en zal bij het niet doorgaan ook de boete rente moeten betalen naar ik aanneem. we gaan het zien.
Leningnemer was toch reeds in bezit van de woning en aan het oversluiten omdat zijn oude hypotheekgever wou stoppen met de hypotheek?
pi_195067952
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Leningnemer was toch reeds in bezit van de woning en aan het oversluiten omdat zijn oude hypotheekgever wou stoppen met de hypotheek?
ik heb de pitch nog even nagelezen. Inderdaad je hebt gelijk het zou om een herfinanciering gaan volgens de pitch. Vreemde zaak. Zou er een dispuut zijn tussen oude hypotheek gever en nemer en dat er nu druk gezet wordt door de aangekondigde executie verkoop? Afijn als het goed is staat ons geld nog op de rekening van SIG en kan er niet echt veel ongemak voor ons ontstaan behalve dan dat misschien de lening niet door gaat.
pi_195068131
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik heb de pitch nog even nagelezen. Inderdaad je hebt gelijk het zou om een herfinanciering gaan volgens de pitch. Vreemde zaak. Zou er een dispuut zijn tussen oude hypotheek gever en nemer en dat er nu druk gezet wordt door de aangekondigde executie verkoop? Afijn als het goed is staat ons geld nog op de rekening van SIG en kan er niet echt veel ongemak voor ons ontstaan behalve dan dat misschien de lening niet door gaat.
idem, geld zal nog wel op de rekening staan bij SIG, lijkt me zinvol dat SIG dat bevestigd en verder zegt dat ze ermee bezig zijn / of kort informeren wat zij al weten, middels een update e-mail / update bij het project.
Via de link kun je een 69 pag brochure downloaden inzake deze executie verkoop, Leesstof voor een keer

Benieuwd en toch ook wel weer informatief en we steken er weer iets van op...toch
pi_195068198
Zou op zich fijn zijn als hij niet doorgaat gezien de nieuwe rentepercentages ;-)
pi_195068379
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:12 schreef cubje het volgende:
https://www.openbareverkoop.nl/kavel/2586/genneperweg-4-eindhoven

Openbare verkoop van SIG Genneperweg 4 in Eindhoven?
Blijkbaar, en ook niet pas sinds gisteren, ik zie dat bijvoorbeeld de specificatie kosten van 24 augustus is, ben benieuwd naar de reactie van SIG. Datum overdracht was nog niet bekend, wel zou lening vanaf 1 sept rentedragend zijn?
pi_195068526
De orthopedische schoenen op Collin staat nu open. https://www.collincrowdfund.nl/dg-schoen-techniek/
pi_195068779
opm. SIG Genneperweg Ehv, // zou de hypo-gever wakker zijn geworden agv de SIG pitch op internet, uit de SIG pitch denk ik te begrijpen dat de verhuur situatie sinds 2007 is (2005 + 2jr) .is
Slapende honden zijn wakker geworden.

Dan zou bestaande hyp aflossen en herfinan SIG de kortste weg zijn, en het minste gedoe, maar ja, pragmatisch en praktisch is niet altijd de oplossing waarvoor men kiest, en dan zit er ook nog een huurder in?
pi_195069843
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:20 schreef peterc het volgende:
opm. SIG Genneperweg Ehv, // zou de hypo-gever wakker zijn geworden agv de SIG pitch op internet, uit de SIG pitch denk ik te begrijpen dat de verhuur situatie sinds 2007 is (2005 + 2jr) .is
Slapende honden zijn wakker geworden.

Dan zou bestaande hyp aflossen en herfinan SIG de kortste weg zijn, en het minste gedoe, maar ja, pragmatisch en praktisch is niet altijd de oplossing waarvoor men kiest, en dan zit er ook nog een huurder in?
Dit was destijds de verklaring van de herfinanciering
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:11 schreef Slijker het volgende:

[..]

Heb zojuist mailtje gehad van SIG. over Genneperweg Eindhoven.
Hij wil zijn lopende financiering aflossen.
De geldverstrekker waar hij nu zit wil graag af van de lopende hypotheek i.v.m. herpositionering van dat bedrijf.
pi_195069923
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:31 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit was destijds de verklaring van de herfinanciering
[..]

Van die verklaring klopt blijkbaar niet zo veel :r
pi_195069939
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Van die verklaring klopt blijkbaar niet zo veel :r
Ze willen wel af van de lopende hypotheek oO/
pi_195070076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ze willen wel af van de lopende hypotheek oO/
De pitch info komt van de geldnemer, in hoeverre SIG dat checkt of kan checken, kadaster & hypo register kunnen wel in natuurlijk, maar de beweegreden van de leningnemer is een ? Evenwel heeft hij dit niet zo strak geregeld.
pi_195070179
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:45 schreef peterc het volgende:

[..]

De pitch info komt van de geldnemer, in hoeverre SIG dat checkt of kan checken, kadaster & hypo register kunnen wel in natuurlijk, maar de beweegreden van de leningnemer is een ? Evenwel heeft hij dit niet zo strak geregeld.
Was/is ook gewoon een mooi project. Snap van de ene kant niet, waarom huidige hypotheekgever niet mee wil werken aan overdracht naar SIG, als hiermee de volledige som zou worden afgelost. Precedent werking? Bij huidige eigenaren. Als SIG hem gewoon over kan nemen blijft het in mijn ogen gewoon een mooi project.

Als iemand opheldering heeft gekregen van SIG hoor ik het graag.
pi_195070328
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:54 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Was/is ook gewoon een mooi project. Snap van de ene kant niet, waarom huidige hypotheekgever niet mee wil werken aan overdracht naar SIG, als hiermee de volledige som zou worden afgelost. Precedent werking? Bij huidige eigenaren. Als SIG hem gewoon over kan nemen blijft het in mijn ogen gewoon een mooi project.

Als iemand opheldering heeft gekregen van SIG hoor ik het graag.
Ik zou me voor kunnen stellen dat er een dispuut is aangaande de (vervroegde ) aflossingsvoorwaarden. Immers er is vermoedelijk al jaren een rente percentage betaald op basis van zelfbewoning. Verhuurd is het rente percentage hoger.Dus naheffing. Daarnaast zou het kunnen zijn dat hypotheek voortijdig wordt opgezegd dus ook hier boete rente. Daarnaast zijn er misschien nog wel andere boete clausules. Dus de de hypotheek houder wrijft zich misschien wel in de handen om al deze gelden naast de leensom binnen te halen.
pi_195070348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:54 schreef Hanzul2 het volgende:
Precedent werking?
Dubbel O-) (zie NRDZ)
pi_195073144
reactie SIG

SamenInGeld is hiervan op de hoogte en heeft direct contact opgenomen met de projecteigenaar voor uitleg.

De afspraak is gemaakt dat wij morgen uitsluitsel krijgen van de eigenaar en vanaf dat moment bepalen we wat er verder gebeurt.

De opgehaalde gelden staan geparkeerd bij SamenInGeld en wij hebben wél de afspraak dat het project per 1 september 2020 rentedragend is geworden en daarmee is de eigenaar per deze datum verplicht om de rente te voldoen.

Per de 1e werkdag van de eerstvolgende maand wordt dit zichtbaar in je account.
pi_195074200
Van HCN heb ik op 14 augustus bericht gekregen dat de procedure van het incassobureau rond het project V*ll* Fio**ta zou zijn afgerond en dat die week de betaling zou worden uitgekeerd. Een week later was er vertraging bij het incassobureau vanwege de vakantieperiode. Sindsdien wordt er niet meer gereageerd op mijn verzoeken om nadere info vanwege het uitblijven van die eindafrekening.
Ik heb weinig ervaring met HCN maar dit nodigt niet uit tot het deelnemen aan meer projecten bij HCN, ook omdat de recovery bij dit project blijkbaar niet goed gaat. Toevallige ervaring of structureel probleem qua infovoorziening en recovery...?
pi_195074705
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zou me voor kunnen stellen dat er een dispuut is aangaande de (vervroegde ) aflossingsvoorwaarden. Immers er is vermoedelijk al jaren een rente percentage betaald op basis van zelfbewoning. Verhuurd is het rente percentage hoger.Dus naheffing. Daarnaast zou het kunnen zijn dat hypotheek voortijdig wordt opgezegd dus ook hier boete rente. Daarnaast zijn er misschien nog wel andere boete clausules. Dus de de hypotheek houder wrijft zich misschien wel in de handen om al deze gelden naast de leensom binnen te halen.
Hypotheekinschrijving is 190k, op 1 nov 2005 afgesloten bij obvion. Lijkt dan idd zijn 1e appartement waar hij vlgns pitch 2 jaar zelf in heeft gewoond en daarna verhuurd... Zou obvion zijn gaan speuren nadat hij zijn hypotheekverlengvoorstel heeft afgeslagen of zo?
pi_195074818
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Hypotheekinschrijving is 190k, op 1 nov 2005 afgesloten bij obvion. Lijkt dan idd zijn 1e appartement waar hij vlgns pitch 2 jaar zelf in heeft gewoond en daarna verhuurd... Zou obvion zijn gaan speuren nadat hij zijn hypotheekverlengvoorstel heeft afgeslagen of zo?
Dat zou zo maar kunnen. Obion is volgens mij een 100% dochter van de Rabobank.
pi_195079249
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:07 schreef Camogli het volgende:
Van HCN heb ik op 14 augustus bericht gekregen dat de procedure van het incassobureau rond het project V*ll* Fio**ta zou zijn afgerond en dat die week de betaling zou worden uitgekeerd. Een week later was er vertraging bij het incassobureau vanwege de vakantieperiode. Sindsdien wordt er niet meer gereageerd op mijn verzoeken om nadere info vanwege het uitblijven van die eindafrekening.
Ik heb weinig ervaring met HCN maar dit nodigt niet uit tot het deelnemen aan meer projecten bij HCN, ook omdat de recovery bij dit project blijkbaar niet goed gaat. Toevallige ervaring of structureel probleem qua infovoorziening en recovery...?
Ik zit in 80+ projecten bij HCN (waarvan ook al een 20 volledig afgelost) en die villa van Hans-Poul is in mijn geval ook het enige project met gezeur. Gezien het totale leenbedrag van 75k en het feit dat er (met wat vertraging, dat wel) toch 26 van de 36 termijnen al betaald zijn, verwacht ik dat hier nog wel wat van terug komt, ik kan me tenminste niet voorstellen dat deze persoon zich daarvoor echt in de nesten gaat werken.

Verder ben ik over het algemeen wel tevreden met de communicatie van HCN. Horeca heeft natuurlijk flinke klappen gehad en ik vind dat HCN hier tot nu toe goed mee om is gegaan qua aanpassingen in aflosschema's en communicatie, mijn ervaring is ook dat als je vragen of opmerkingen hebt je hier een snelle en inhoudelijke reactie op krijgt.

Hoe corona verder gevolgen gaat hebben voor horeca is lastig te zeggen, maar ik durf wel te zeggen dat als je in horeca wilt/durft te investeren, HCN hiervoor het beste platform is.
pi_195087510
quote:
Nauwelijks leningen en positief eigen vermogen.
Helaas wel failliet geweest:
https://www.faillissement(...)-co-kappers-b-v.aspx.
Zelf kan ik de dossiers niet inzien, nog geen account.
O.b.v. de moraliteit die blijkt uit het faillissement kan ik een linkje proberen te krijgen.
pi_195088565
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:48 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Nauwelijks leningen en positief eigen vermogen.
Helaas wel failliet geweest:
https://www.faillissement(...)-co-kappers-b-v.aspx.
Zelf kan ik de dossiers niet inzien, nog geen account.
O.b.v. de moraliteit die blijkt uit het faillissement kan ik een linkje proberen te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195090473
Colin

Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van maatschap HOH met leningnummer 32136 per 1 oktober 2020. De ondernemers hebben de mogelijkheid om in maandtermijn 13 in afwijking van de Algemene Voorwaarden de lening in een keer volledig vergoedingsrente vrij af te lossen. Van deze mogelijkheid maken de ondernemers gebruik. Als blijk van waardering keren zij één maand vergoedingsrente uit aan de investeerders in aanvulling op de volledige aflossing van het openstaande bedrag en de reguliere rente.
pi_195090927
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:14 schreef zeeland6 het volgende:
Als blijk van waardering keren zij één maand vergoedingsrente uit aan de investeerders in aanvulling op de volledige aflossing van het openstaande bedrag en de reguliere rente.
Dat is netjes van ze.
pi_195091451
Na crowdfunding het grote geld voor de fietsenmakers van Vanmoof. https://www.nu.nl/auto/60(...)oor-uitbreiding.html
pi_195096290
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:48 schreef Jaco078 het volgende:
Helaas wel failliet geweest:
https://www.faillissement(...)-co-kappers-b-v.aspx.
Zelf kan ik de dossiers niet inzien, nog geen account.
Via deze link kun je rechtstreeks via de website van de nederlandse rechtbanken in het centraal insolventieregister zoeken, heb je helemaal geen abonnement voor nodig. Als je de naam, of nog beter het KvK nummer, weet is alle (openbare) info die de curator heeft opgesteld beschikbaar. Ik schat in dat uiteindelijk ook die andere websites daar hun info vandaan halen en vervolgens in bepaalde gevallen geld voor vragen.
pi_195096548
Sinds lange tijd weer eens een post van mij. Heb KOM geheel afgesloten, laatste investering in 2015. Totaal 6000 geïnvesteerd in 12 projecten en netto 6037 euro terug ontvangen met afboekingen van 4 projecten. Hoef nu ook niets meer te verwachten. Leuke les en kan er, na 5 jaar, een keer een pizzaatje van kopen. Andere platformen lopen nog maar geven gelijk beeld.
pi_195096666
Kom geeft trouwens wel aan dat ik een netto rendement heb van 2.5% per jaar. Komt door het geld wat ik. Og van failliete bedrijven moet krijgen.
pi_195096904
Collin zelfde,verhaal 32.5k geïnvesteerd. 30k reeds terug en maximaal nog 4.4k te verwachten. Laatste investering in 2017.
pi_195097921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:17 schreef snoopy40 het volgende:
Collin zelfde,verhaal 32.5k geïnvesteerd. 30k reeds terug en maximaal nog 4.4k te verwachten. Laatste investering in 2017.
Bedankt voor het inkijkje in je portefeuille. Het klinkt alsof je grotendeels met nieuwe crowdfundingprojecten bent gestopt. Waarin investeer je nu, als ik vragen mag?
pi_195098311
Mwah is mi. nog lang zo gek nog niet als je 32,5k geïnvesteerd hebt (voor 2017) en nu 3 jaar niks meer gedaan hebt en dan een positief saldo hebt van 1,5k = 5% over het geïnvesteerde bedrag maar meestal met aflossing dus het werkelijke rendement ligt nog hoger.

Vergeleken met 0,1% op de bankrekening toch aardig, al zijn er betere rendementen haalbaar.... met CF ga je natuurlijk nooit 30% halen.

Van de rente die ik nu nog ontvang van diverse platformen per jaar opgeteld kan ik ook niet meer van uit eten... maar ook ik ben al een tijdje gestopt met nieuwe projecten.
pi_195104945
Het heeft even geduurd, maar....
quote:
Geachte investeerders van Village des Cigales,

Met enige vertraging is er goed nieuws uit Frankrijk. Het nog verschuldigde bedrag is inclusief de vertragingsrente ontvangen. Daarmee is de lening volledig afgelost!

De maandtermijnen zijn inmiddels naar u overgemaakt. De vertragingsrente volgt later vandaag.

Wij danken u voor uw geduld in dit project.
pi_195105728
dubbel

[ Bericht 100% gewijzigd door KrekelJapie op 17-09-2020 12:17:57 ]
pi_195106329
Voor de liefhebber nu open truckcentrum van Collin https://www.collincrowdfund.nl/truck-centrum-bergh/.
pi_195106342
quote:
0s.gif Op 16 september 2020 mailde Collin Crowdfund het volgende:

Beste investeerder,

Eind juli jl. hebben wij u voor het laatst geïnformeerd over de afwikkeling van Vietnamese keuken medegedeeld dat wij voor 1 september een betalingsvoorstel van de ondernemer zouden ontvangen.

Ondertussen heeft de ondernemer ons medegedeeld dat het restaurant weer open is en heeft hij concreet voorgesteld om ¤ 682,74 per maand te betalen voor het eerst op 30 september 2020. De binnenkomende betalingen zullen wij eerst verwerken ter inloop van de achterstallige rente en kosten en ten behoeve van de gemaakte incassokosten in het kader van het gelegde beslag. In het eerste kwartaal van 2021 zal de betalingsregeling opnieuw worden herzien.

Wij zijn hiermee akkoord gegaan waarbij het beslag op de woning in tussentijd blijft gecontinueerd.

De achterstallige termijn van januari 2020 zullen wij terugboeken, aangezien de aflossing achterstallig is. Wij hebben een betaling ontvangen ter hoogte van één termijn rente en kosten. Waardoor wij de rente van januari vervolgens aan u zullen uitbetalen.

Zodra wij een definitief betalingsvoorstel van de onderneming hebben ontvangen, zullen wij u hierover informeren.

ehhh, Collin onttrekt nu zomaar geld uit mijn wallet?
en in het terugbetaalschema zijn met terugwerkende kracht bedragen toegevoegd die echter niet zijn uitgekeerd.
wat een zooitje zeg... heeft iemand hierover uitleg gevraagd bij Collin?
pi_195106988
quote:
12s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:02 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

ehhh, Collin onttrekt nu zomaar geld uit mijn wallet?
en in het terugbetaalschema zijn met terugwerkende kracht bedragen toegevoegd die echter niet zijn uitgekeerd.
wat een zooitje zeg... heeft iemand hierover uitleg gevraagd bij Collin?
Misschien zijn ze even de cijfers aan het oppoetsen zo tegen het einde van het kwartaal? :N
Zoals eerder opgemerkt is er ook minimaal één ander project waar ze ook de achterstand achteraf administratief weggewerkt hebben door een aangepast aflosschema. In dat geval werd door een van de forumleden aangegeven dat er dan misschien toch verkocht zou zijn en afgelost zou gaan worden, ik heb dat vertrouwen helaas nog niet en ook geen bevestiging gezien.
pi_195107789
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de liefhebber nu open truckcentrum van Collin https://www.collincrowdfund.nl/truck-centrum-bergh/.
ik kom er niet aan uit wat er nu niet bijhoort.

ergens mis je vierkante meters als je op funda in business kijkt.
zou de woning er niet bij zijn + een gedeelte bedrijfsterrein?
totale terrein lijkt 9730 vierkante meter
pi_195108995
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 12:29 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

ik kom er niet aan uit wat er nu niet bijhoort.

ergens mis je vierkante meters als je op funda in business kijkt.
zou de woning er niet bij zijn + een gedeelte bedrijfsterrein?
totale terrein lijkt 9730 vierkante meter
Deze drie komen het dichtste bij de 7250:
A. Ca. 5.200 m² bedrijfsterrein, direct aan de Oude IJssel.
(Opstallen worden gesloopt)

B. Ca. 1.650 m² bedrijfsterrein, direct gelegen aan de IJsselweg.

C.Kantoor ca. 450 m²

Woning zou er dan niet bij horen.
pi_195109014
quote:
12s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:02 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

ehhh, Collin onttrekt nu zomaar geld uit mijn wallet?
en in het terugbetaalschema zijn met terugwerkende kracht bedragen toegevoegd die echter niet zijn uitgekeerd.
wat een zooitje zeg... heeft iemand hierover uitleg gevraagd bij Collin?
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:42 schreef tnhb het volgende:

[..]

Misschien zijn ze even de cijfers aan het oppoetsen zo tegen het einde van het kwartaal? :N
Zoals eerder opgemerkt is er ook minimaal één ander project waar ze ook de achterstand achteraf administratief weggewerkt hebben door een aangepast aflosschema. In dat geval werd door een van de forumleden aangegeven dat er dan misschien toch verkocht zou zijn en afgelost zou gaan worden, ik heb dat vertrouwen helaas nog niet en ook geen bevestiging gezien.
Ik moet zeggen dat ik inmiddels ook mijn bedenkingen heb over deze gang van zaken. Ik ben er ook zeker niet voor dat Collin met terugwerkende kracht en soms maanden later zo maar termijnen terug gaat boeken uit je wallet. Op deze manier heb je dus nog steeds geen idee welke termijnen er nu echt voldaan zijn. Van mij hoeft Collin overigens ook geen termijnen voor te schieten. Als ze dat wel willen doen (om vragen te voorkomen) moeten ze dat voor eigen rekening en risico doen. Als Collin geld in mijn wallet stort wil ik er vanuit kunnen gaan dat dit geld ook echt door mij ontvangen is.

Daarnaast lijkt het er inderdaad steeds meer op dat Collin haar netto behaalde rendement (ten onrechte) aan het oppoetsen is. Een slechte ontwikkeling.
pi_195109131
quote:
0s.gif Op 17 september 2020 mailde IVM het volgende:

Inmiddels is er veel gebeurd wat invloed heeft op het traject.

De onderneming waar we de incasso uit handen hebben gegeven is tussentijds failliet gegaan. We hebben nu zelf de contacten met de ondernemer opgepakt en daarnaast heeft de ondernemer weer een nieuwe baan gevonden. We verwachten dat de betalingen binnen 2 maanden hervat kunnen worden.

Het blijft een lastige situatie maar de ondernemer heeft aangegeven over 2 maanden weer te kunnen hervatten.
Na veel aandringen eindelijk een update over een ondernemer die Lekkere dingen enzo maakt.
Leenbedrag van 32.000, 29 van de 36 termijnen voldaan, sinds december 2018 echter niets meer ontvangen en amper communicatie. Nu blijkt het incassobureau tussentijds failliet te zijn gegaan... bijzonder.
pi_195110137
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ik moet zeggen dat ik inmiddels ook mijn bedenkingen heb over deze gang van zaken. Ik ben er ook zeker niet voor dat Collin met terugwerkende kracht en soms maanden later zo maar termijnen terug gaat boeken uit je wallet. Op deze manier heb je dus nog steeds geen idee welke termijnen er nu echt voldaan zijn. Van mij hoeft Collin overigens ook geen termijnen voor te schieten. Als ze dat wel willen doen (om vragen te voorkomen) moeten ze dat voor eigen rekening en risico doen. Als Collin geld in mijn wallet stort wil ik er vanuit kunnen gaan dat dit geld ook echt door mij ontvangen is.

Daarnaast lijkt het er inderdaad steeds meer op dat Collin haar netto behaalde rendement (ten onrechte) aan het oppoetsen is. Een slechte ontwikkeling.
Ik zou me ook voor kunnen stellen dat men de eventueel door CCF vooruit betaalde maand verrekent met de alsnog binnen komende gelden. Het zal als het goed is immers (bijna) nooit voorkomen dat de recovery bij wanbetaling helemaal niets oplevert.

Wil men toch speling houden in de admin. dan kan men ook net als bij andere( GVE, HCN) platformen een (of meer) maandtermijn(en) van de leningnemer in depot houden om bij wanbetaling in te zetten om van dit soort gezeur af te zijn.

Ongevraagd geld terug nemen uit je portemonnee kan niet de bedoeling zijn van het creëren van een Wallet.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-09-2020 14:54:45 ]
pi_195110257
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zou me ook voor kunnen stellen dat men de eventueel door CCF vooruit betaalde maand verrekent met de alsnog binnen komende gelden. Het zal als het goed is immers (bijna) nooit voorkomen dat de recovery bij wanbetaling helemaal niets oplevert.
Zeker! collin heeft ook de afspraak gemaakt om 682 per maand te ontvangen. Deze bedragen kunnen ze toch inhouden totdat het bedrag dat reeds is uitbetaald is terugbetaald lijkt me?
pi_195115075
quote:
Als je het googlet krijg je ook een ander autobedrijf met dezelfde naam, maar dat is een Belgisch autobedrijf.

Over deze: qua zekerheden vind ik dit er goed uitzien. Het aanbod op marktplaats vind ik wel wat weinig en de echte site die ze hebben die ligt er uit.
pi_195116647
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:29 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Als je het googlet krijg je ook een ander autobedrijf met dezelfde naam, maar dat is een Belgisch autobedrijf.

Over deze: qua zekerheden vind ik dit er goed uitzien. Het aanbod op marktplaats vind ik wel wat weinig en de echte site die ze hebben die ligt er uit.
Ik maakte me idd even zorgen toen ik het bericht op pzc.nl las, maar dat was de Belgische BR Cars. Deze toko wil ik gezien de zekerheden wel meenemen. Een linkje is zeer welkom! :Y
pi_195119623
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:12 schreef cubje het volgende:
https://www.openbareverkoop.nl/kavel/2586/genneperweg-4-eindhoven

Openbare verkoop van SIG Genneperweg 4 in Eindhoven?
17sept20 e-mail SIG Openbare Verkoop is komen te vervallen.

https://www.openbareverkoop.nl/kavel/2586/genneperweg-4-eindhoven
pi_195120456
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:48 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik maakte me idd even zorgen toen ik het bericht op pzc.nl las, maar dat was de Belgische BR Cars. Deze toko wil ik gezien de zekerheden wel meenemen. Een linkje is zeer welkom! :Y
Bijgaand het linkje naar BR C*rs


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195121907
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:48 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik maakte me idd even zorgen toen ik het bericht op pzc.nl las, maar dat was de Belgische BR Cars. Deze toko wil ik gezien de zekerheden wel meenemen. Een linkje is zeer welkom! :Y
Ik neem BC Card niet mee vanwege moeilijk verkoopbaar pand in combinatie met erfpacht en de toestemming die de (mogelijke grillen van de) gemeente moet geven voor een andere bestemming van het pand.
pi_195122148
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 06:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik neem BC Card niet mee vanwege moeilijk verkoopbaar pand in combinatie met erfpacht en de toestemming die de (mogelijke grillen van de) gemeente moet geven voor een andere bestemming van het pand.
Ik hik ook wat aan tegen de relatief lage omzet, is m.i. laag voor een autobedrijf met tevens verkoop auto's, ze lenen totaal bijna 2 jaaromzetten...

Wel positief dat ze 2 ton inbrengen. Hopelijk is dat geen 2e hypotheek op hun EW.
Pecunia non olet
pi_195122331
Een update van KOM op een van de projecten die al sinds mei problemen geeft, niet helemaal 1 op 1 maar:

Ondernemers reageren niet op onze berichten dus ons verzoek aan jullie is of er iemand is die bekend is met het functioneren van B*** en/of R** Thak****** en hun onderneming

Betreft project nummer 1.571 M*Tr*pB**k*r
Project loopt al sinds aug 2016 en er zijn 45/ 48 betalingen gedaan (soms wel vertraagd)
Er is inmiddels 92,8% afgelost en 14,9% aan rente betaald, de investering is er dus wel uit...
Van de 249k is dus inmiddels 231k afgelost en 37k rente betaald en nu problemen over de laatste 18k + een beetje rente :(

In het project / reacties staat dat de heren (ook) eigenaar zijn van andere sites maar (ook) die lijken momenteel alle 2 uit de lucht net als M*Tr*pB**k*r
pi_195122599
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 23:40 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Bijgaand het linkje naar BR C*rs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje! Ik heb hem meegenomen, niet al te ruim i.v.m. de lage omzet. Bestemmingsplan en erfpacht geloof ik wel. Gemeente zal vrij standaard ontheffing verlenen daar niemand meer iets in de boeken start ;).
-
pi_195124198
Goeie vraag op collin:

quote:
Er staat nogal wat informatie in deze pitch. In hoeverre heeft Collin dit allemaal geverifieerd en gecontroleerd?
Één van de weinige getallen die ikzelf kan controleren is de omzet van Stena, die volgens de pitch 5,9 miljard euro is, maar volgens de jaarrekening 2019 van Stena slechts 3,6 miljard euro. Dat scheelt bijna de helft. Hoe kan ik nu erop vertrouwen dat al die andere informatie wel klopt?

Collin Crowdfund
17-09-2020 17:36
De positie van de franchisegever, Kvik A/S Denmark, is in mei 2020 nog getoetst bij Dun&Bradstreet en krijgt een minimaal risico en een AA-rating. Collin krijgt automatisch een signaal van D&B indien de rating wijzigt. Kvik A/S is een zelfstandig opererend onderdeel van Ballingslöv International Danmark A/S, die op zijn beurt weer zelfstandig onderdeel is van Stena Adactum. De totale omzet van het concern enkelvoudig of geconsolideerd is informatie die lastiger voorhanden is. De gemelde omzet is gebaseerd op informatie verkregen van Kvik aan het begin van het jaar en is niet verder geverifieerd.
pi_195125103
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 23:40 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Bijgaand het linkje naar BR C*rs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
pi_195125242
quote:
Zal deze nog een keer online komen? hij is nog niet aangekondigd?
pi_195126609
Shoarma met 1e hypotheek en 8% rente
https://www.collincrowdfund.nl/eetcaf%c3%a9-t-goudhaantje/

Typische volksbuurt met veel culturen. Ik wil deze wel meenemen obv de 1e hypotheek.

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 18-09-2020 12:53:38 ]
pi_195127520
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:35 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Ik zit in 80+ projecten bij HCN (waarvan ook al een 20 volledig afgelost) en die villa van Hans-Poul is in mijn geval ook het enige project met gezeur. Gezien het totale leenbedrag van 75k en het feit dat er (met wat vertraging, dat wel) toch 26 van de 36 termijnen al betaald zijn, verwacht ik dat hier nog wel wat van terug komt, ik kan me tenminste niet voorstellen dat deze persoon zich daarvoor echt in de nesten gaat werken.

Het geld is binnen, netjes geregeld door HCN.
Pecunia non olet
pi_195127864
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Shoarma met 1e hypotheek en 8% rente
https://www.collincrowdfund.nl/eetcaf%c3%a9-t-goudhaantje/

Typische volksbuurt met veel culturen. Ik wil deze wel meenemen obv de 1e hypotheek.
Pfff, een ltv van 100% op een bedrijfspand maar wel tegen 8% met een 1e hypotheek. Beoordelingen/reviews van het restaurant zijn door elkaar genomen heel behoorlijk.
Ik ben ook wel voornemens om hem mee te nemen (dus een linkje is zeker welkom). Wel heb ik het idee dat ik deze locatie enige tijd geleden ook al heb bekeken…???
pi_195128066
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het geld is binnen, netjes geregeld door HCN.
kleine correctie:

Het geld is binnen, na aftrek van de bemiddelingsfee en incassokosten hou je net een positief rendement over, netjes geregeld door HCN.
pi_195128350
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Shoarma met 1e hypotheek en 8% rente
https://www.collincrowdfund.nl/eetcaf%c3%a9-t-goudhaantje/

Typische volksbuurt met veel culturen. Ik wil deze wel meenemen obv de 1e hypotheek.
Is dat een Direct lening?
Normaal stond dat altijd met grote letters bovenaan, nu zie ik alleen iets onderaan staan.
Willen ze bewust maskeren dat dit een Direct lening is en zo een hogere fee opstrijken?
pi_195128484
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:51 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

kleine correctie:

Het geld is binnen, na aftrek van de bemiddelingsfee en incassokosten hou je net een positief rendement over, netjes geregeld door HCN.
Misschien komt dat nog (incasso), dit zijn normaliter toch kosten die op de debiteur rusten?

Ik had deze pitch al afgeschreven...
Pecunia non olet
pi_195128610
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:02 schreef TisIk het volgende:

[..]

Is dat een Direct lening?
Normaal stond dat altijd met grote letters bovenaan, nu zie ik alleen iets onderaan staan.
Willen ze bewust maskeren dat dit een Direct lening is en zo een hogere fee opstrijken?
Dit is inderdaad een Collin Direct lening. Bijna iedere lening <100k is een direct lening.
pi_195129118
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:07 schreef obligataire het volgende:

[..]

Misschien komt dat nog (incasso), dit zijn normaliter toch kosten die op de debiteur rusten?

Ik had deze pitch al afgeschreven...

Ik heb het niet nagevraagd noch uitgezocht, maar zou inderdaad verwachten dat deze kosten voor rekening van de geldlener komen.

Ik had 'm overigens nog lang niet afgeschreven hoor. Het ging om een vrij klein leenbedrag van een persoon die dit volgens mij makkelijk zou moeten kunnen betalen maar gewoon bluft en denkt overal mee weg te komen.
pi_195129606
Aankondiging nieuwe projecten Geldvoorelkaar
quote:
De komende weken zijn er weer mooie projecten op komst:

1. Binnenvaartschip: ¤ 140.000,- euro | 7,5% rente

2. Groothandel in biologische diervoeding: ¤ 40.000,- euro | 7,5% rente

3. Vastgoed Eindhoven II: ¤ 285.000,- euro | 6,5% rente

4. Herfinanciering grondpercelen: ¤ 1.000.000,- euro | 6% rente

5. Vastgoed - verhuur zorginstelling: ¤ 390.000,- euro | 5% rente

6. Aankoop vastgoed Den-Haag: ¤ 30.000,- | 6% rente

7. Aankoop vastgoed Emmeloord: ¤ 60.000,- | 5% rente
pi_195132009
De snelheid waarmee SiG project Zandlevenstraat vol komt valt mij, ondanks de nette rentevergoeding, tegen.
pi_195132463
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:05 schreef Horsemen het volgende:
De snelheid waarmee SiG project Zandlevenstraat vol komt valt mij, ondanks de nette rentevergoeding, tegen.
Mij ook.
Ik had gedacht dat dit project binnen een dag vol zou zijn.
Ik vraag mij af wat mensen tegenhoudt (behalve dat sommigen tegen het 'verhokken' zijn).
In mijn ogen is dit wat risico<->rente betreft, een prima project.
Zie ik misschien iets over het hoofd??
pi_195132469
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 14:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zou me ook voor kunnen stellen dat men de eventueel door CCF vooruit betaalde maand verrekent met de alsnog binnen komende gelden. Het zal als het goed is immers (bijna) nooit voorkomen dat de recovery bij wanbetaling helemaal niets oplevert.

Ongevraagd geld terug nemen uit je portemonnee kan niet de bedoeling zijn van het creëren van een Wallet.
Ik heb hier zelf gelukkig nog niet mee te maken gehad.

Onvoorstelbaar dat Collin zo maar geld uit je wallet/portemonnee haalt en dat naar ik begrijp soms wel maanden na bijschrijving/ontvangst. Als ik het dus goed begrijp is het nu dus maar de vraag welk deel van de ontvangen gelden in mijn wallet nu echt van mij zijn en dus veilig uit de handen van Collin kunnen blijven. Het door Collin behaalde netto resultaat (3,37% netto) is in werkelijkheid dus misschien nog wel lager! Zeker als er naar ik begrijp bij sommige projecten nog resultaten/achterstanden opgepoetst worden.

Ook ik zit niet te wachten dat Collin bedragen zogenaamd gaat voorschieten om maar van vragen af te zijn. Mijn hele inzicht in eventuele achterstanden raak ik op deze manier kwijt. Geld wat in mijn portemonnee zit zou van mij moeten zijn en daar moeten ze gewoon vanaf blijven!
pi_195132638
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:27 schreef TisIk het volgende:

[..]

Mij ook.
Ik had gedacht dat dit project binnen een dag vol zou zijn.
Ik vraag mij af wat mensen tegenhoudt (behalve dat sommigen tegen het 'verhokken' zijn).
In mijn ogen is dit wat risico<->rente betreft, een prima project.
Zie ik misschien iets over het hoofd??
Schijf 2 en 3 staan nog redelijk open.. rest is vol (lig), lijkt mij dus een risico afweging. Niet raar gezien de tijd waarin we nu leven...
pi_195132784
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:40 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Schijf 2 en 3 staan nog redelijk open.. rest is vol (lig), lijkt mij dus een risico afweging. Niet raar gezien de tijd waarin we nu leven...
Ik snap er zeker voor de lagere schalen niets van. Ik heb in 1a en 2 totaal 1500 euro geïnvesteerd. Mocht er om wat voor reden dan ook straks wanbetaling zijn dan koop ik het zelf wel goedkoop op de veiling. Een woning met kamervergunning in de randstad zal al snel 2000 euro per maand opleveren, als ik er 360k of minder voor kan betalen is dat een prima deal. Dat het geld grotendeels terugkomt geloof ik dus wel in.
-
pi_195133177
2 percelen van een 1 miljoen ter herfinanciering
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22946
1e hypotheek, aflossingsvrij, 36 mnd

Fors bedrag voor Geldvoorelkaar
Edit: Deze financieringsaanvraag wordt samen met een ander crowdfundingproject verzorgd
pi_195133273
IBD Nederland zet in samenwerking met Collin Crowdfund onder de naam Vastgoed Crowdfinance een platform in de markt waarmee de toegang tot de financieringsmarkt voor professionele leningnemers, vastgoedbeleggers, investeerders en intermediaire partijen makkelijker wordt.

Nu het merkbaar is, dat reguliere bronnen van financiering een meer conservatieve risicohouding aannemen, is er veel behoefte aan een creatieve manier van financieren. Funding via crowdfinance voorziet in die behoefte.

In tegenstelling tot de traditionele vorm van crowdfunding waar veelal werkkapitaal wordt gevraagd en investeerders overwegend particulieren zijn is deze nieuwe financieringsvorm Vastgoed Crowdfinance gericht op:

Grotere commerciële vastgoedtransacties;
Project/transformatie financieringen;
Tijdelijke bridge financieringen;
Vastgoed voor huisvesting van eigen gebruik;
Box 3 financieringen van vastgoed portefeuilles.
Bij crowdfinance zijn zowel de aanbiedende als investerende partij aan te merken als professional en/of institutionele partij voor funding. In de eerste fase worden transacties beoogd tot ¤2,5 miljoen. Met het stapelen van financieringsvormen en aanbieders zijn grotere financieringen mogelijk. Investeringskansen worden enkel gecommuniceerd naar aangemelde en in aanmerking komende partijen en zijn anders dan reguliere crowdfunding aanvragen niet publiek toegankelijk c.q. zichtbaar.

De lancering van Vastgoed Crowdfinance vindt plaats op 21 september a.s. op te Nieuwegein.

Samenwerking
IBD Nederland (Intermediaire Business Desk Nederland) is gevestigd te ‘s-Hertogenbosch en richt zich als distributiepartij (serviceprovider) op het professionele intermediair die zakelijke vastgoedfinancieringen voor hun relaties behartigen. Collin Crowdfund is het grootste crowdfunding platform van Nederland en is gevestigd te Oisterwijk. IBD Nederland zal in deze samenwerking fungeren als distributiepartner en eerste
point of contact voor deze propositie. Collin Crowdfund zal de fiattering, de backend en administratie verzorgen.
pi_195133486
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:18 schreef KrekelJapie het volgende:
2 percelen van een 1 miljoen ter herfinanciering
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22946
1e hypotheek, aflossingsvrij, 36 mnd

Fors bedrag voor Geldvoorelkaar
Edit: Deze financieringsaanvraag wordt samen met een ander crowdfundingproject verzorgd
Interessant.
pi_195133575
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:05 schreef Horsemen het volgende:
De snelheid waarmee SiG project Zandlevenstraat vol komt valt mij, ondanks de nette rentevergoeding, tegen.
Naar mijn idee is voor SiG dit nog steeds een groot bedrag. Met een totaal van 193 investeerders die mee doen zit dat al redelijk op de top van aantal actieve investeerders die ze hebben.

Daarnaast kan het zijn dat mensen waarde hechten om niet boven de WOZ waarde te investeren.

Ook dacht ik dat het nog niet zeker is dat de vergunning er komt. Zeker nu Zaandam zeer terughoudend met het uitgeven van vergunningen is.

Dit zijn de redenen die ik zo kan bedenken.
Zelf doe ik niet mee omdat ik tegen de verhokking van normale woonhuizen ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door dyna18 op 18-09-2020 19:54:36 ]
pi_195133672
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:51 schreef dyna18 het volgende:
Ook is het nog helemaal niet zeker dat de vergunning er komt. Zeker nu Zaandam zeer terughoudend met het uitgeven van vergunningen is.
Horsemen had al uitgezocht dat de vergunning reeds is verleend
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik overweeg om deze gewoon mee te nemen.

De rente is voor mij weer op een acceptabel niveau gekomen en ook de gemeente heeft hier klaarblijkelijk een vergunning voor afgegeven. https://zaanstad.nieuws.n(...)n-voor-kamerverhuur/ Is het allemaal optimaal? Nee, zeker niet maar er is nu eenmaal een woningtekort en dan moet je wat. Onder een kartonnen doos is ook niet alles... Daarnaast roept Brussel dit, met o.a. haar rentebeleid, natuurlijk over ons af.
Ik vind het helemaal niet gek dat schijf 2 en 3 nog niet helemaal is volgeschreven. Zeer gezond zelfs. Het is totaal niet erg als er 20.000 minder wordt opgehaald voor een dergelijke woning. Zeker omdat het geld niet nodig is voor de aankoop van de woning, maar een vorm van herfinanciering is om weer een nieuwe woning aan te kunnen schaffen.

[ Bericht 16% gewijzigd door KrekelJapie op 18-09-2020 19:08:11 ]
pi_195133842
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Shoarma met 1e hypotheek en 8% rente
https://www.collincrowdfund.nl/eetcaf%c3%a9-t-goudhaantje/

Typische volksbuurt met veel culturen. Ik wil deze wel meenemen obv de 1e hypotheek.
Hier het linkje van de shoarmaboer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195133892
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier het linkje van de shoarmaboer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! Jacco
pi_195137358
Blijkbaar door het kijken van eerdere vastgoed video's krijg ik ze nu ook als suggestie van Youtube :)
Ik kwam op youtube dit interview tegen met Susanna Thakoeri.
Haar kennen we van:
https://investeren.sameni(...)landweg-422-te-gouda
https://investeren.sameni(...)renlaan-49-live-xxxx

Ze spreekt over de samenwerking / coaching met David Law en wat haar plannen zijn met het vastgoed.


Update: en de website van haar vastgoed BV https://stathe-vastgoed.nl/

[ Bericht 5% gewijzigd door dyna18 op 18-09-2020 22:13:14 ]
pi_195137587
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier het linkje van de shoarmaboer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank Sherlock! Je maakt het een stuk makkelijker voor mij (ons)!
pi_195137778
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier het linkje van de shoarmaboer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb je weer snel geregeld!
Dank.
pi_195138776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Het heeft even geduurd, maar....
[..]

ik mis nog de vertragingsrente?!
pi_195139086
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat heb je weer snel geregeld!
Dank.
Graag gedaan.
Maar waar zit t hutje eigenlijk:
https://www.google.com/ma(...)A!2e0!7i13312!8i6656
pi_195140242
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:06 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Graag gedaan.
Maar waar zit t hutje eigenlijk:
https://www.google.com/ma(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Je moet van de Graaf Waltgerlaan uit kijken. Helemaal op de hoek van de straat kijk je precies tegen de laagbouw aan. Ziet er niet geweldig uit, maar wat wil je voor 75k...

https://www.google.com/ma(...)RaGhwlhFKZwxGdgQ!2e0

(De linkerhelft van het gebouwtje)
pi_195140601
Best wat wandelend publiek denk ik die nog even shoarma gaan eten. Ik neem m mee.
Overigens, ooit was collin Direct bedoelt om net als FNC volledig af te lossen. Vaak, ook nu weer 1 met een slottermijn. Ik neem m wel mee, daar niet van. Maar zo waren direct leningen aanvankelijk niet bedoeld.
pi_195141769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:52 schreef Camogli het volgende:

[..]

ik mis nog de vertragingsrente?!
Klopt, maar ga er wel vanuit dat dit ook nog goed gaat komen vanwege duidelijke toezegging platform.
pi_195141911
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:40 schreef Jaco078 het volgende:
Overigens, ooit was collin Direct bedoelt om net als FNC volledig af te lossen. Vaak, ook nu weer 1 met een slottermijn. Ik neem m wel mee, daar niet van. Maar zo waren direct leningen aanvankelijk niet bedoeld.
Ik vind het in dit geval wel een goede keuze van de ondernemer. Hij had kunnen kiezen voor een 10 jarige lening waarbij tot 0 werd afgelost, nu kan hij over 5 jaar de lening herfinancieren tegen 5 of 6%. Over 10 jaar heeft hij zijn zaak vrij van huur of financiering.

Het is inderdaad zo dat direct leningen,volgens Collin, zeer eenvoudige leningen moeten zijn, zonder complexe voorwaarden. Je kan je afvragen of een herfinanciering hier binnen past. Voor mij is dit echter geen reden om niet te investeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 19-09-2020 08:31:03 ]
  zaterdag 19 september 2020 @ 09:34:38 #235
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_195142830
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:52 schreef Camogli het volgende:
ik mis nog de vertragingsrente?!
Klopt, die is kennelijk nog niet overgemaakt. Wel een beetje slordig als je als platform op donderdagmorgen een mail rondstuurt dat dit later op de dag nog zal gaan gebeuren. Maar enfin, we gaan er maar gewoon vanuit dat dit laatste restje dan óók nog wel zal binnenkomen...
pi_195142961
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:18 schreef KrekelJapie het volgende:
2 percelen van een 1 miljoen ter herfinanciering
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22946
1e hypotheek, aflossingsvrij, 36 mnd

Fors bedrag voor Geldvoorelkaar
Edit: Deze financieringsaanvraag wordt samen met een ander crowdfundingproject verzorgd
Het andere platform is credionfunding, dus eigenlijk 2x Geldvoorelkaar
pi_195143232
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 06:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik vind het in dit geval wel een goede keuze van de ondernemer. Hij had kunnen kiezen voor een 10 jarige lening waarbij tot 0 werd afgelost, nu kan hij over 5 jaar de lening herfinancieren tegen 5 of 6%. Over 10 jaar heeft hij zijn zaak vrij van huur of financiering.

Het is inderdaad zo dat direct leningen,volgens Collin, zeer eenvoudige leningen moeten zijn, zonder complexe voorwaarden. Je kan je afvragen of een herfinanciering hier binnen past. Voor mij is dit echter geen reden om niet te investeren.
Thnx for the link, ook meegenomen, niet spectaculair WYSIWYG, lijkt me ideaal hutje voor snackbar/shoarma/pizza afhaal/klein terrasje/ thuisbezorgen/scootertjes, past lijkt mij ook wel in de buurt. *O*
pi_195143246
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:34 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Klopt, die is kennelijk nog niet overgemaakt. Wel een beetje slordig als je als platform op donderdagmorgen een mail rondstuurt dat dit later op de dag nog zal gaan gebeuren. Maar enfin, we gaan er maar gewoon vanuit dat dit laatste restje dan óók nog wel zal binnenkomen...
dat verwacht ik ook wel.
pi_195143845
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier het linkje van de shoarmaboer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx Jaco, heb er ook wat in gestopt. Mooie rente, risico te overzien.
Pecunia non olet
pi_195144088
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier het linkje van de shoarmaboer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank Jaco!
De Tielse shoarma tent ook van wat geld voorzien om zijn OG aan te kopen. Wat ik wel mis in de pitch is een taxatie waarde/rapport van het pand.
Is dit een nieuwe trend bij Collin?
Afijn in dit geval vind ik het niet zo spannend gezien het lage leen bedrag en dat er in de exploitatie niet zo veel verschil zal zijn in kosten nu en na aankoop. Dus per saldo zal deze laagdrempelige eettent wel gewoon zijn leentermijn uitdienen.
pi_195144321
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank Jaco!
De Tielse shoarma tent ook van wat geld voorzien om zijn OG aan te kopen. Wat ik wel mis in de pitch is een taxatie waarde/rapport van het pand.
Is dit een nieuwe trend bij Collin?
Is omdat het een direct lening is, daar doet Collin deze zaken niet. De info en het werk dat Collin hiervoor doet is heel beperkt.
pi_195145296
4* burgers horecacrowdfunding
https://horecacrowdfundin(...)-amersfoort-1ep1ddp3

Toegevoegd investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195145814
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 13:09 schreef KrekelJapie het volgende:
4* burgers horecacrowdfunding
https://horecacrowdfundin(...)-amersfoort-1ep1ddp3

Toegevoegd investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik steek toch liever mijn geld in een shoarma boer met 1 ste hypotheek dan in een startende Burgerme franchise nemer met als enige zekerheid 3 termijnen van de franchise gever.
Zou hier een overname/terugkoop garantie niet beter op zijn plaats zijn?
pi_195145887
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier het linkje van de shoarmaboer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hier is de dank voor het linkje weer groot! Lijkt me een prima rente voor een schuurtje dat in het slechtste geval vast nog wel iets opbrengt.
pi_195147384
@Jaco078: bedankt voor de link, heb m meegenomen om redenen die hiervoor al genoemd zijn.

Burgerme twijfel ik nog even over, zou ik bijna vooral doen obv eerdere HCN-ervaringen. In sommige opzichten zijn ze aardig vergelijkbaar, maar met een flink hoger leenbedrag en flink mindere zekerheid is het totaalplaatje toch minder gunstig.
pi_195147729
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 15:49 schreef escortmk2 het volgende:
@:Jaco078: bedankt voor de link, heb m meegenomen om redenen die hiervoor al genoemd zijn.

Burgerme twijfel ik nog even over, zou ik bijna vooral doen obv eerdere HCN-ervaringen. In sommige opzichten zijn ze aardig vergelijkbaar, maar met een flink hoger leenbedrag en flink mindere zekerheid is het totaalplaatje toch minder gunstig.
https://www.fundainbusine(...)ct-40393607-kamp-72/

bescheiden meegenomen / heb er wel geloof in / ook dempend effect van partner + HA / 30 zitplaatsen / klein terrasje neem ik aan / afhalen en bezorgen heeft mogelijkheden en moet kunnen ook in deze tijd /
De Tieler shoarma-man heb ik ook meegenomen, zekerheden daar inderdaad beter, alhoewel de buurman daar ook een eettent is, waarvan ik nog niet veel hoogte krijg wat het nu precies is.

aanv ; denk geen terrasje / of toch enkele stoeltjes op de stoep net als verderop i d straat

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 20-09-2020 10:29:20 ]
pi_195160940
GVE/Studentstay vandaag ook helemaal afgelost _O_
Pecunia non olet
pi_195161245
GvE/Verhuur Electric City Mobiles ook. Alle termijnen keurig betaald. 👍
pi_195162358
Iemand ervaring met greenfundholland.nl? staat nu een vastgoed project open voor 6,5% met derde hypotheek?
pi_195162910
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:41 schreef 109796 het volgende:
Iemand ervaring met greenfundholland.nl? staat nu een vastgoed project open voor 6,5% met derde hypotheek?
Niet zo'n bekende. Nog geen miljoen gefund:

https://www.crowdfundingcijfers.nl/greenfund-holland/
pi_195164198
Net mijn CRE portefeuille door te nemen, staan bij div BRD projecten updates bij de proj welke al een tijdje lopen 16sept20 oa Gross Plasten. Saksen, Parkhuys, Kassberg, Chemnitz II, at your service
pi_195166139
quote:
12s.gif Op zondag 20 september 2020 15:36 schreef peterc het volgende:
Net mijn CRE portefeuille door te nemen, staan bij div BRD projecten updates bij de proj welke al een tijdje lopen 16sept20 oa Gross Plasten. Saksen, Parkhuys, Kassberg, Chemnitz II, at your service
Blijft oppassen met informatie van het platform

Voor de start van het project
quote:
Indien de huurder wegvalt staat AB InBev voor een periode van minimaal 3 jaar garant voor de huurinkomsten. Het exploitatierisico is mede hierdoor zeer beperkt te noemen. Gezien de sterke financiële positie van AB InBev als grootste bierproducent ter wereld is deze huurgarantie van grote toegevoegde waarde.
Nu de huurinkomsten sinds juni zijn weggevallen
quote:
De verwachting is dat begin volgend jaar een beroep gedaan kan worden op de huurgarantie van AB inBev. Desondanks voldoet de initiatiefnemer nog steeds aan zijn renteverplichtingen.
pi_195168873
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 17:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Blijft oppassen met informatie van het platform

Voor de start van het project
[..]

Nu de huurinkomsten sinds juni zijn weggevallen
[..]

Inderdaad, scherp van je. Welk project betreft dit?
pi_195173260
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:19 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Inderdaad, scherp van je. Welk project betreft dit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195174518
Project 19154 Beleggingspand Muntendam staat te koop:
https://www.fundainbusine(...)-herman-gorterweg-1/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195175187
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Project 19154 Beleggingspand Muntendam staat te koop:
https://www.fundainbusine(...)-herman-gorterweg-1/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mmm, en zo te zien staat het al ruim een halfjaar te koop. Jammer dat het klaarblijkelijk geen succes is. De vraagprijs van 360k is aardig in overeenstemming met de taxatiewaarde (11-2018) van 350k maar klaarblijkelijk is er voor die prijs geen koper te vinden. Gelukkig is dit een lening die volledig zou worden afgelost in 5 jaar dus er is al een leuk stukje terug. Als de geldnemer er voor zorgt dat er geen incassokosten bij gaan komen dan hebben de investeerders al genoeg aan een opbrengst van omstreeks 180k dus dat zou toch goed moeten komen.
pi_195176016
Ik had echt verwacht dat de kavels op GVE binnen 1 minuut zouden vol zitten, a la APOC. Maar dat valt nog mee.
pi_195176082
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 11:08 schreef Jaco078 het volgende:
Ik had echt verwacht dat de kavels op GVE binnen 1 minuut zouden vol zitten, a la APOC. Maar dat valt nog mee.
Waar baseer je dat op? ik zie niet waarom dit een beter project zijn dan andere vastgoedprojecten die vaak 3 weken over doen om vol te raken. Het gaat enkel om een stuk grond. Het rentepercentage is een grote trekker bij de projecten van geldvoorelkaar. Deze is voor dit project een stukje lager dan de apoc projecten
pi_195176171
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? ik zie niet waarom dit een beter project zijn dan andere vastgoedprojecten die vaak 3 weken over doen om vol te raken. Het gaat enkel om een stuk grond. Het rentepercentage is een grote trekker bij de projecten van geldvoorelkaar. Deze is voor dit project een stukje lager dan de apoc projecten
O.b.v. de hoofdelijke aansprakelijkheid van materiële waarde. Ik weet niet wat de privé verplichtingen zijn, maar als je googlet op alle 4 de leningnemers, wonen ze alle 4 in een forse vrijstaande woning.
pi_195176206
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2020 10:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mmm, en zo te zien staat het al ruim een halfjaar te koop. Jammer dat het klaarblijkelijk geen succes is. De vraagprijs van 360k is aardig in overeenstemming met de taxatiewaarde (11-2018) van 350k maar klaarblijkelijk is er voor die prijs geen koper te vinden. Gelukkig is dit een lening die volledig zou worden afgelost in 5 jaar dus er is al een leuk stukje terug. Als de geldnemer er voor zorgt dat er geen incassokosten bij gaan komen dan hebben de investeerders al genoeg aan een opbrengst van omstreeks 180k dus dat zou toch goed moeten komen.
Iemand hier had geruime tijd geleden al opgemerkt dat dit pand weer te koop stond, want inmiddels staat dit in mijn sheet al een poos erbij genoteerd.

Waarde is wel obv verhuurde staat, als het leeg staat...
pi_195176527
Via LinkedIn liep ik bij toeval tegen een Crowdfunding project aan, lijkt op het eerste gezicht een sympathiek project
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/beterboeken

Is deze hier al eerder besproken?
pi_195176550
quote:
12s.gif Op maandag 21 september 2020 11:38 schreef escortmk2 het volgende:
Via LinkedIn liep ik bij toeval tegen een Crowdfunding project aan, lijkt op het eerste gezicht een sympathiek project
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/beterboeken

Is deze hier al eerder besproken?
Gister zeker VPRO tegenlicht gezien;)?
pi_195176961
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:40 schreef impact9 het volgende:

[..]

Gister zeker VPRO tegenlicht gezien;)?
haha, was een LinkedIn post nav die uitzending ja. Die uitzending wil ik ook nog wel eens terugkijken, maar in dit topic moeten we het vooral over het Crowdfunding-project hebben ;-)
pi_195177017
quote:
12s.gif Op maandag 21 september 2020 12:02 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

haha, was een LinkedIn post nav die uitzending ja. Die uitzending wil ik ook nog wel eens terugkijken, maar in dit topic moeten we het vooral over het Crowdfunding-project hebben ;-)
Dit forum gaat vooral over crowdlending. Het project heeft dat totaal niet. Discussie hoort niet niet zo thuis denk ik. Het is meer vergelijkbaar de initiatieven om de hema te redden.
pi_195178021
Nou ja, dat is dus eigenlijk mijn vraag. Misschien doe ik wel mee als crowdlending en zie ik het als gift. Of leg ik wat meer in met het idee dat het financieel ook wat op kan leveren.

CAN wordt hier ook wel eens vaker besproken en ik heb er ook een account, maar nog geen project lopen.
pi_195178458
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:20 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Iemand hier had geruime tijd geleden al opgemerkt dat dit pand weer te koop stond, want inmiddels staat dit in mijn sheet al een poos erbij genoteerd.

Waarde is wel obv verhuurde staat, als het leeg staat...
Precies en het staat leeg als ik de funda foto's moet geloven. Hoe kan ik weten dat ereen termijn uit depot is betaald? Heb ik een mail gemist?
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!
pi_195178555
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Hoe kan ik weten dat ereen termijn uit depot is betaald? Heb ik een mail gemist?
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!
staat in je updates. Er is geen mail gestuurd
pi_195178658
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:26 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

staat in je updates. Er is geen mail gestuurd
dat is vreemd. Ik dacht dat als er iets bij de updates gezet werd er automatisch een melding per mail kwam. Is er iets veranderd wat dat betreft?
pi_195178752
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

dat is vreemd. Ik dacht dat als er iets bij de updates gezet werd er automatisch een melding per mail kwam. Is er iets veranderd wat dat betreft?
Geen idee, ik krijg heel vaak geen mailtjes over een update. Lijkt dat geldvoorelkaar 2 soorten updates plaatst. per mail en zonder mail.

edit: het lijkt dat je updates met een pijl wel via mail krijgt, en updates zonder pijl niet.


[ Bericht 6% gewijzigd door KrekelJapie op 21-09-2020 13:50:16 ]
pi_195179214
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Geen idee, ik krijg heel vaak geen mailtjes over een update. Lijkt dat geldvoorelkaar 2 soorten updates plaatst. per mail en zonder mail.

edit: het lijkt dat je updates met een pijl wel via mail krijgt, en updates zonder pijl niet.
[ afbeelding ]
Klopt, dat ben ik ook onlangs achter gekomen. Als er geen pijl achter staat, bevat het ook verder geen info, alleen dat zinnetje zie je dan. Vind het erg karig qua info op die manier.
pi_195179760
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 11:18 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

O.b.v. de hoofdelijke aansprakelijkheid van materiële waarde. Ik weet niet wat de privé verplichtingen zijn, maar als je googlet op alle 4 de leningnemers, wonen ze alle 4 in een forse vrijstaande woning.
Maar hoe hard zijn die HA altijd?
Genoeg voorbeelden van deals die voorgelegd worden waarin het grootste deel vd investerdeers mee instemmen ondanks het negatieve(re) beeld bij investeerders op dit forum...
pi_195181350
Hopelijk is er snel meer duidelijkheid over de vergunning voor het hotel in Kaatsheuvel (CCF)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195181497
En twee nieuwe projecten op CCF

Vliegengordijnen met een 2e hypotheek:
https://www.collincrowdfund.nl/lisoflex-international-b-v/

¤ 240.000 | 7,0% rente | 60 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een supermarkt met 2e hypotheken:
https://www.collincrowdfund.nl/supermarkt-ram2/

¤ 150.000 | 7,0% rente | 120 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195181540
Nieuwsbrief van Crowdrealestate gehad. Morgen om 10.00 gaat Saksen III online.
pi_195181666
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:25 schreef W1241302 het volgende:
Nieuwsbrief van Crowdrealestate gehad. Morgen om 10.00 gaat Saksen III online.
Ja, en dit vind ik eigenlijk interessanter:
Update van uw persoonlijke portefeuille
Eind deze week zal uw persoonlijke portefeuille worden uitgebreid. In uw portefeuille kunt u straks de data van alle rentebetalingen terugvinden. Ook wordt het op korte termijn mogelijk om deze rentebetalingen en andere gegevens eenvoudig te exporteren.
pi_195182944
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:25 schreef W1241302 het volgende:
Nieuwsbrief van Crowdrealestate gehad. Morgen om 10.00 gaat Saksen III online.
De link er naar toe: https://www.crowdrealesta(...)rtementen-saksen-iii voorinschrijving staat al open (8% reeds vooringeschreven).
pi_195183549
Innercrowdproject waardevoorjegeld
https://waardevoorjegeld.nl/project/meneerverheul
pi_195183790
In het artikel van het hotel staat de volgende opmerking.

Pearl Maasland vreest dat veel kleinere investeerders hun geld zullen kwijtraken. Het pand zelf is onderpand, dat zal eventueel naar de grootste geldverstrekker gaan.

Ik neem aan dat dit niet klopt. Bij verkoop krijgt een ieder toch een deel naar rato terug?
pi_195183879
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:27 schreef raser1981 het volgende:
In het artikel van het hotel staat de volgende opmerking.

Pearl Maasland vreest dat veel kleinere investeerders hun geld zullen kwijtraken. Het pand zelf is onderpand, dat zal eventueel naar de grootste geldverstrekker gaan.

Ik neem aan dat dit niet klopt. Bij verkoop krijgt een ieder toch een deel naar rato terug?
Collin is de grootste geldverstrekker. Dus investeerders van collin krijgen de opbrengst van de verkoop van het pand. wellicht hebben de ondernemers ook lokaal nog wat geld opgehaald voor andere zaken dan het pand.
pi_195185443
Vliegengordijnen met een 2e hypotheek:
https://www.collincrowdfund.nl/lisoflex-international-b-v/

¤ 240.000 | 7,0% rente | 60 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een supermarkt met 2e hypotheken:
https://www.collincrowdfund.nl/supermarkt-ram2/

¤ 150.000 | 7,0% rente | 120 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]
inzake proj 36100 Supermarkt RAM , ter info inzake 2e hypo OG Barendracht

https://www.fundainbusine(...)160225-tielseweg-15/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195186994
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 17:40 schreef CFinvestor22 het volgende:

[..]

De link er naar toe: https://www.crowdrealesta(...)rtementen-saksen-iii voorinschrijving staat al open (8% reeds vooringeschreven).
Bedankt.
Wanneer krijg je eigenlijk zo'n link?
Ik doe mee mee met Appartementen Saksen I en diverse andere projecten bij CRE, maar ik heb geen link gekregen.
En betaal je ook geen kosten als zo'n link krijgt?
pi_195192217
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:53 schreef TisIk het volgende:

[..]

Bedankt.
Wanneer krijg je eigenlijk zo'n link?
Ik doe mee mee met Appartementen Saksen I en diverse andere projecten bij CRE, maar ik heb geen link gekregen.
En betaal je ook geen kosten als zo'n link krijgt?
Je krijgt geen link, die moet je bij crowdrealestate zelf vinden(linknaampuzzelen). Een paar dagen voor livegang staat het project al verborgen op de website.
pi_195192231
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier het linkje van de shoarmaboer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al 26.000 voor de shoarma boer. Waarschijnlijk veelal van dit dit forum.
pi_195194193
Aankoop bedrijfspand
https://www.collincrowdfund.nl/bouw-actief/
8% rente, 100% ltv, 120 mnd, aflossen tot 0

edit: opmerking VDF over BTW is terecht. Hij zou beter zijn als de BTW teruggave wordt afgelost op de lening

[ Bericht 23% gewijzigd door KrekelJapie op 22-09-2020 11:13:30 ]
pi_195194346
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop bedrijfspand
https://www.collincrowdfund.nl/bouw-actief/
8% rente, 100% ltv, 120 mnd, aflossen tot 0

What could possibly go wrong?
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_195194380
Geinig. Klusser leent bedrag inclusief BTW en kan van de BTW-teruggaaf consumeren. Mooie propositie van Collin hoor!
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_195194473
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop bedrijfspand
https://www.collincrowdfund.nl/bouw-actief/
8% rente, 100% ltv, 120 mnd, aflossen tot 0

Deze komt het dichtsbij: https://www.fundainbusine(...)-41632980-de-aar-55/ Wordt wel over nummer 9 gesproken.
pi_195194536
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:06 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Deze komt het dichtsbij: https://www.fundainbusine(...)-41632980-de-aar-55/ Wordt wel over nummer 9 gesproken.
prijs klopt alleen niet, zou mogelijk deze kunnen zijn https://www.kerremansmake(...)en-20191129131926380

[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 22-09-2020 11:13:50 ]
pi_195194978
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:00 schreef VDF het volgende:
Geinig. Klusser leent bedrag inclusief BTW en kan van de BTW-teruggaaf consumeren. Mooie propositie van Collin hoor!
Al met al een LTV van rond de 140%. :r

Jammer want rente en aflossingsschema spreken me wel aan. Ben alleen bang dat bij een default in de eerste 3 jaar er een verlies resteert en dan moet het ding ook nog tegen aanschafwaarde verkocht kunnen worden.

Ik denk er een klein bedragje in te stoppen. Bij ongewijzigde bedrijfsvoering moet dit wel op te brengen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 22-09-2020 10:53:10 ]
Pecunia non olet
pi_195195074
Nieuw project WVJG.

Ik krijg een licht déjà vu gevoel met dat boekenhandeltje in Weesp (mijn eerste default bij Collin).
Pecunia non olet
pi_195195179
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:52 schreef obligataire het volgende:
Nieuw project WVJG.

Ik krijg een licht déjà vu gevoel met dat boekenhandeltje in Weesp (mijn eerste default bij Collin).
Als je in de omgeving woont, is het nog wel aardig (met die cadeaubonnen jaarlijks), als je toch al zulke dingen zou kopen.
Voor mij niet interessant verder.
pi_195195283
Wereldkampioen BS en vage toezeggingen: Rob K*ene van de Floating cabines aan het woord. Toch weer handig een maandje uitstel geregeld, is ook een gave.
Gelukkig draait het nog slechts om wat tientjeswerk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_195196500
Volgens mij is die bloemenzaak voor een groot deel door mensen uit de omgeving gefund, bescheiden leenbedrag, ik zie dit wel goedkomen, ook zonder mijn bijdrage.


Mbt de HCN-villa heb ik een uitgebreid antwoord op wat vragen gekregen. In het kort komt het er op neer dat de ondernemer voor een groot deel van alle proces-, executie-, invorderings- en incassokosten opdraait maar dat HCN helaas niet alles kan verhalen. Dit restant komt dan voor rekening van de investeerders. Klinkt plausibel, onder aan de streep ook een klein positief bedrag overgehouden dus ik ben tevreden.
pi_195196502
Snackbar Breda
https://horecacrowdfundin(...)chise-breda-569mmg9k

Edit: investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195196698
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:04 schreef escortmk2 het volgende:
Volgens mij is die bloemenzaak voor een groot deel door mensen uit de omgeving gefund, bescheiden leenbedrag, ik zie dit wel goedkomen, ook zonder mijn bijdrage.
Zit al vol
pi_195197410
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Snackbar Breda
https://horecacrowdfundin(...)chise-breda-569mmg9k

Edit: investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt!
pi_195197431
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Snackbar Breda
https://horecacrowdfundin(...)chise-breda-569mmg9k

Edit: investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bedankt
pi_195197481
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:58 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Als je in de omgeving woont, is het nog wel aardig (met die cadeaubonnen jaarlijks), als je toch al zulke dingen zou kopen.
Voor mij niet interessant verder.
Inderdaad, als het bij mij in de buurt was had ik deze waarschijnlijk wel (bescheiden) meegenomen.
pi_195197869
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Snackbar Breda
https://horecacrowdfundin(...)chise-breda-569mmg9k

Edit: investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het concept van deze franchise wel aardig uitgewerkt, en geloof wel dat dit redelijk crisis bestendige horeca is. Maar ik verbaas me eigenlijk toch over de hoogte van de investering in zo'n veredelde snackbar.
Ik laat hem lopen.
pi_195197957
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zit al vol
Ik bedoelde dat ik ook wel vertrouwen heb in een goede afloop als in afbetaling van dit project.
pi_195197976
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:04 schreef escortmk2 het volgende:
Volgens mij is die bloemenzaak voor een groot deel door mensen uit de omgeving gefund, bescheiden leenbedrag, ik zie dit wel goedkomen, ook zonder mijn bijdrage.

Mbt de HCN-villa heb ik een uitgebreid antwoord op wat vragen gekregen. In het kort komt het er op neer dat de ondernemer voor een groot deel van alle proces-, executie-, invorderings- en incassokosten opdraait maar dat HCN helaas niet alles kan verhalen. Dit restant komt dan voor rekening van de investeerders. Klinkt plausibel, onder aan de streep ook een klein positief bedrag overgehouden dus ik ben tevreden.
plus eigenaar is toch eigenaar van de plus (supermarkt)? meende ik ff snel gelezen te hebben / had deze wel bescheiden mee willen nemen maar zit al vol / up naar de next one
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')