Ennnn weer terug bij (AVRO-)TROSquote:Dit Was Het Nieuws (DWHN)
Het satirische nieuwsprogramma Dit Was Het Nieuws is na een overstap van de TROS weer terug bij RTL 4. Ook de originele bezetting van 1996 tot 2001 is terug, met presentator Harm Edens en teamcaptains Raoul Heertje en Thomas Acda.
In verschillende rondes worden de twee gasten aan de tand gevoeld door opvallende krantenkoppen en nieuwsfeiten. Wat de context is of hoe die wordt gezien door de twee teams levert de nodige hilariteit op.
Wordt regelmatig op zaterdagavond uitgezonden bij RTL 4.
quote:Cabaretier Peter Pannekoek schuift samen met Jan Jaap van der Wal als teamcaptain aan bij het satirische programma Dit was het nieuws bij Avrotros op NPO 1. "Een droom die uitkomt", aldus Pannekoek.
Dat maakte de Avrotros maandag bekend. Voor Van der Wal is het niet voor het eerst dat hij in het programma als teamcaptain aan de desk zit. Pannekoek maakt wel zijn debuut. Hij schrijft al langer mee aan de serie.
"Dit was het nieuws was van jongs af aan mijn favoriete programma. Een droom dus die uitkomt. Tevens vind ik dat we de afgelopen jaren zo'n programma enorm gemist hebben op televisie. Een grote eer als niet-Volendammer", aldus de cabaretier.
Dit was het nieuws is vanaf zondag 17 december elke week te zien op NPO 1. Harm Edens is opnieuw de presentator van dienst.
Ik denk dat er geen Nederlander te vinden die zes maanden lang 1,5m afstand heeft gehoudenquote:Op zaterdag 5 september 2020 21:44 schreef monkyyy het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, zou ik al een aantal boetes moeten hebben
Aquarium?quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:03 schreef Bluedisplay het volgende:
Die donkere kerel hoor je ook niet vandaag
Zonder leuke gasten geen leuke uitzendingquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:49 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Dit seizoen gaat echt niet meer goedkomen.
Denk dat het eerder aan het gebrek aan goede tekstschrijvers ligt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:52 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Zonder leuke gasten geen leuke uitzending
Ik ken ze helemaal niet...quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:12 schreef NoCigar het volgende:
Tamelijk saaie gasten zeg. Ze vinden zichzelf interessanter dan ik ze vind.
Oxygene toch?quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Hoe heet dat nummer? Zoek ik al jaren!
Oxygene part 4 van Jean-Michel Jarrequote:Op zaterdag 12 september 2020 22:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Hoe heet dat nummer? Zoek ik al jaren!
Ja ook wel idd PoppelGodquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denk dat het eerder aan het gebrek aan goede tekstschrijvers ligt.
Inderdaad, veel beter kun je ze niet krijgen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 17:07 schreef Stofje het volgende:
Maarten van Roosmalen. Nou, daar heb je toch je ideale DWHN-gast, zou je op voorhand zeggen.
quote:
mwa, kijkt wel lekker wegquote:
Heb jij ook een belletje om? @Charrellquote:Op zaterdag 19 september 2020 22:06 schreef monkyyy het volgende:
Kadden moet je vetmesten en een belletje omdoen, vangen ze niets meer.
picsquote:Op zaterdag 19 september 2020 22:18 schreef superniger het volgende:
Captain Amerika liet zijn lul zien.
11 jaar leeftijdsverschil, zal Marcel leuk vinden.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
Marcel en Jan Jaap zijn net vader en zoon.
Piksquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
Dat van Rutte ookquote:Op zaterdag 19 september 2020 22:24 schreef Zipportal het volgende:
Nul keer gelachen om de eindfoto's.
Gewoon.
#GOUDquote:
Niet gezien, maar ik geloof het graag.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat van Rutte ookAl die grapjes zijn zo enorm belegen.
Niet de moeite waard om te kijken?quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:24 schreef Zipportal het volgende:
Gewoon.
Bakkesquote:Op zaterdag 19 september 2020 22:07 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb jij ook een belletje om? @:Charrell
Die eindfoto's waren leuk in het begin, maar na 24 jaarquote:Op zaterdag 19 september 2020 22:24 schreef Zipportal het volgende:
Gewoon.
Die komen aanvliegen, net als die Thorium reactoren van 'mquote:
Alles is gescript, ook die eindfoto's en de anecdotes die Janjaap en Peter doen.quote:Op zondag 20 september 2020 07:09 schreef marzman het volgende:
[..]
Die eindfoto's waren leuk in het begin, maar na 24 jaaris het leuke daar inderdaad wel af. Het lijkt alsof ze de hele uitzending daar over na kunnen denken, maar ze zijn natuurlijk continu bezig. Dan zijn die scripted grapjes van Harm nog leuker. Maar het concept van het programma is nog steeds leuk.
JanJaap zal wel veel nieuws kijken in Belgie en in Nederland, want in Vlaanderen heeft hij ook dagelijks een grappig actualiteitenprogramma (als presentator).
zelfs Barbie zit minder plastic in..quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:20 schreef Eightyone het volgende:
"Alle kinderen willen toch een pratende pop die echt kan plassen."
(Over Sylvie)
Bas Haring.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:05 schreef ArnosL het volgende:
Die gast met die bril (weet z'n naam niet) snapt het programma niet volgens mij.
Beter dan niks zeggen of geforceerd grappig doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:05 schreef ArnosL het volgende:
Die gast met die bril (weet z'n naam niet) snapt het programma niet volgens mij.
Wanneer is humor niet geforceerd?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:39 schreef PzKpfw het volgende:
Die vrouw komt zo nep over met die geforceerde humor.
Als het van mannen komt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wanneer is humor niet geforceerd?
De aflevering in Dronten met de slagerij was toch wel heftige aflevering voor een klein WcPotjequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:46 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja dan wist je dat het kwam en volgens zie je niks, alleen de afloop
Met die hand die erin kwam tochquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:47 schreef WcPot het volgende:
[..]
De aflevering in Dronten met de slagerij was toch wel heftige aflevering voor een klein WcPotje
Ken ik niet. Hoeft het niet te zienquote:
Dit is toch geen muziek.quote:
Je kan beter de ongecensureerde versie beluisteren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ken ik niet. Hoeft het niet te zien
Dit gehuil hoor ik al twintig jaar lang.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:56 schreef RipCity het volgende:
Begin bijna te denken dat het maar tijd is voor dit programma om te stoppen...
Gewoon HEEL matige schrijvers. Vooral harm's grappen zijn het totaal niet meer.. Misschien zijn de schrijvers bang? Voorheen waren zijn grappen juist keihard maar nu ...
Dat valt wel mee, alleen Peter zou vervangen moeten worden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:56 schreef RipCity het volgende:
Begin bijna te denken dat het maar tijd is voor dit programma om te stoppen...
Gewoon HEEL matige schrijvers. Vooral harm's grappen zijn het totaal niet meer.. Misschien zijn de schrijvers bang? Voorheen waren zijn grappen juist keihard maar nu ...
Is ie ook toch.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 21:48 schreef superniger het volgende:
Daniel Verlaan denkt dat hij mister bigstar is.
Ik vermaak me er ook best mee. Er lopen gewoon een paar chronische janksmoelen rond op fok.quote:Op zondag 18 oktober 2020 16:45 schreef Stofje het volgende:
FOK! vergeten qua DWHN, dus de negativiteit over het programma gelukkig ook gemist. En dat is helemaal niet erg. Ik vond het een prima seizoen. Hup Harm!
Het is een stokpaardje van me hoor, maar DWHN is echt altijd zo geweest. Omdat er zoveel oude fragmenten / hoogtepunten op YouTube staan, líjkt het alsof het vroeger echt beter was. Ben ik het overigens ook wel deels mee eens, Raoul Heertje is ongeëvenaard. Jan Jaap doet het overigens ook heel goed, maar haalt dat niveau niet. Als je dat idee loslaat, was dit gewoon een prima seizoen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 16:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vermaak me er ook best mee. Er lopen gewoon een paar chronische janksmoelen rond op fok.
Acda en Heertje was gewoon een godenduoquote:Op zondag 18 oktober 2020 16:57 schreef Stofje het volgende:
[..]
Het is een stokpaardje van me hoor, maar DWHN is echt altijd zo geweest. Omdat er zoveel oude fragmenten / hoogtepunten op YouTube staan, líjkt het alsof het vroeger echt beter was. Ben ik het overigens ook wel deels mee eens, Raoul Heertje is ongeëvenaard. Jan Jaap doet het overigens ook heel goed, maar haalt dat niveau niet. Als je dat idee loslaat, was dit gewoon een prima seizoen..
Dat geldt niet enkel voor DWHN. Bij elke langlopende show herinneren mensen zich vooral de hoogtepunten en hebben ze bij een mindere aflevering vaak het idee dat het vroeger allemaal beter was, maar die mindere afleveringen van vroeger zijn vaak gewoon vergeten.quote:Op zondag 18 oktober 2020 16:57 schreef Stofje het volgende:
[..]
Het is een stokpaardje van me hoor, maar DWHN is echt altijd zo geweest. Omdat er zoveel oude fragmenten / hoogtepunten op YouTube staan, líjkt het alsof het vroeger echt beter was. Ben ik het overigens ook wel deels mee eens, Raoul Heertje is ongeëvenaard. Jan Jaap doet het overigens ook heel goed, maar haalt dat niveau niet. Als je dat idee loslaat, was dit gewoon een prima seizoen..
heb wel het idee dat Peter Pannekoek beter is als schrijver dan als deelnemer... Hij zit er beetje gezapig bij en de scherpte lijkt er vanaf.quote:Op zondag 18 oktober 2020 17:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat geldt niet enkel voor DWHN. Bij elke langlopende show herinneren mensen zich vooral de hoogtepunten en hebben ze bij een mindere aflevering vaak het idee dat het vroeger allemaal beter was, maar die mindere afleveringen van vroeger zijn vaak gewoon vergeten.
Beetje tweedehands grappen verkopen op de staatszender...quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:19 schreef Monolith het volgende:
Zit de slimste mens ter wereld te kijken en daar zit Jan-Jaap exact dezelfde grap / anekdote te vertellen als bij DWHN over zijn coronatest.
Niets mis mee. Anders land, ander programma.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:19 schreef Monolith het volgende:
Zit de slimste mens ter wereld te kijken en daar zit Jan-Jaap exact dezelfde grap / anekdote te vertellen als bij DWHN over zijn coronatest.
Precies. Lijkt me loodzwaar: constant altijd origineel en nieuw materiaal brengen. En dan heb je een goed verhaal, kun je het maar één keer vertellen. Best kut. Pas geleden zei iemand hier: Peter Pannekoek test zijn grappen bij DWHN. Dat is natuurlijk pertinente onzin: hij kan die grappen juist nevernooit meer gebruiken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 19:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niets mis mee. Anders land, ander programma.
Nee, hij test z'n grappen niet, hij gebruikt anecdotes en grappen uit zijn shows, hij verzint op dat moment niks nieuws maar aangezien het grootste deel van de kijkers die shows niet hebben gezien weten die dat toch niet.quote:Op zondag 25 oktober 2020 17:01 schreef Stofje het volgende:
[..]
Precies. Lijkt me loodzwaar: constant altijd origineel en nieuw materiaal brengen. En dan heb je een goed verhaal, kun je het maar één keer vertellen. Best kut. Pas geleden zei iemand hier: Peter Pannekoek test zijn grappen bij DWHN. Dat is natuurlijk pertinente onzin: hij kan die grappen juist nevernooit meer gebruiken.
Dat is wel vaker, hij doet ook De Ideale Wereld in Belgie en dat is ook een grappig actualiteitenprogramma, dus tja. Waarom ook niet, ander land, ander publiek.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:19 schreef Monolith het volgende:
Hopelijk snapt Sinan dit spelletje wel.quote:Op donderdag 14 januari 2021 19:59 schreef Operc het volgende:
Vanavond weer, met Sinan Can en Bram Krikke als gasten.
Ging het bij een ander programma fout dan?quote:Op donderdag 14 januari 2021 20:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hopelijk snapt Sinan dit spelletje wel.
Was bij de Slimste niet echt een succes nee.quote:Op donderdag 14 januari 2021 20:39 schreef Operc het volgende:
[..]
Ging het bij een ander programma fout dan?
Hij leek het ook niet heel leuk te vindenquote:Op donderdag 14 januari 2021 20:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Was bij de Slimste niet echt een succes nee.
Oeh, misschien even terugzoeken dan.quote:Op donderdag 14 januari 2021 20:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Was bij de Slimste niet echt een succes nee.
Wellicht....hij had wel schik ja!quote:
Kan bijna niet als je aan de sinas zit.quote:
Met Raoul Heertje en Thomas Acda was het soms nog wel grappig en iets minder gescript, ja.quote:Op donderdag 14 januari 2021 22:57 schreef Heufd het volgende:
Ooit was dit oprecht een grappig programma, toch?
Waarom zit dit topic vol mensen die alleen maar klagen dat het vroeger veel leuker was? Als je het niet leuk meer vindt, waarom kijk je het dan nu nog? Alleen maar om ons te kunnen informeren dat het (volgens jou) nog steeds niet meer leuk is?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Met Raoul Heertje en Thomas Acda was het soms nog wel grappig en iets minder gescript, ja.
Dat was niet de reden dan het slecht was.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:48 schreef M.Ritcher het volgende:
Slechtste uitzending ooit gisteren. 100 keer Trump bashen en toen kwam Baudet aan het einde aan de beurt. Indoctrinatie televisie. Of je nu voor of tegen bent. Dit hoort niet.
Die was leuk jaquote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat was niet de reden dan het slecht was.
Gister was gewoon niet grappig. De Gordon grap was de enige keer dat ik heb gelachen.
Elk seizoen hetzelfde inderdaadquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom zit dit topic vol mensen die alleen maar klagen dat het vroeger veel leuker was? Als je het niet leuk meer vindt, waarom kijk je het dan nu nog? Alleen maar om ons te kunnen informeren dat het (volgens jou) nog steeds niet meer leuk is?
Sorry hoor, maarreh...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:48 schreef M.Ritcher het volgende:
Slechtste uitzending ooit gisteren. 100 keer Trump bashen en toen kwam Baudet aan het einde aan de beurt. Indoctrinatie televisie. Of je nu voor of tegen bent. Dit hoort niet.
Vrouwen te gast héquote:Op donderdag 21 januari 2021 22:12 schreef Nielojram75 het volgende:
Laffe show.
Jammer, met het huidige nieuws was er best wat leux uit te halen.
Volgende week nieuwe kansen.
Ik vond de uitleg van de avondklok wel leuk. En er was nog wel een vrij lompe grap die ik alweer vergeten ben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:14 schreef daan1601 het volgende:
Ik mis de keiharde grappen wel een beetje..
Als je niet tegen eetgeluiden kunt, ga dan lekker in Afrika wonen?quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond de uitleg van de avondklok wel leuk. En er was nog wel een vrij lompe grap die ik alweer vergeten ben.
Oh ja, dat was hem.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:18 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Als je niet tegen eetgeluiden kunt, ga dan lekker in Afrika wonen?
Die homo begint ook steeds meer te deugen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:14 schreef daan1601 het volgende:
Ik mis de keiharde grappen wel een beetje..
Eenschquote:Op donderdag 28 januari 2021 21:48 schreef monkyyy het volgende:
Hugo zou een precisie bombardement moeten aanvragen voor dit soort lui.
Ik kijk niet meer. De chemie ontbreekt, en wat jij zegt.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 10:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Er is een reden dat ze naar donderdag geschopt zijn.
Normaal gesproken keek ik ze op zondagavond of maandagochtend terug, maar het word onderhand wel heel erg zielig wat de gescrpite grapjes betreft.
Dat argument lees ik al sinds ik hier kom, nostalgische jankzakken.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 10:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Normaal gesproken keek ik ze op zondagavond of maandagochtend terug, maar het word onderhand wel heel erg zielig wat de gescrpite grapjes betreft.
Eerste 2 afleveringen waren echt goed.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 10:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Je hebt het over de aller aller eerste afleveringen neem ik aan.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:05 schreef tralalala het volgende:
[..]
Eerste 2 afleveringen waren echt goed.
Hopelijk vanavond weer dit soort grappen.quote:Op zondag 31 januari 2021 17:39 schreef tralalala het volgende:
Zou dit niet meer mogen op de publieke omroep?
De zus van Woody Allen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:38 schreef Snowsquall het volgende:
Wat is dat voor ding naast Peter????????????????/![]()
quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hopelijk vanavond weer dit soort grappen.
noemen ze dit tegenwoordig een 'vrouw'?quote:
quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:38 schreef Snowsquall het volgende:
Iemand die voor de radio werkt.quote:
okeej thnx! Ik vind het gewoon eng om naar 'het' te kijken..quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:49 schreef monkyyy het volgende:
[..]
[..]
Iemand die voor de radio werkt.
het heeft in ieder geval een radiohoofd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:49 schreef monkyyy het volgende:
[..]
[..]
Iemand die voor de radio werkt.
een dragonderquote:Op donderdag 4 februari 2021 21:38 schreef Snowsquall het volgende:
De reacties waren dat allesbehalve. Nogal een mannenhater.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:38 schreef Snowsquall het volgende:
Oh alleen dit seizoenquote:Op donderdag 11 februari 2021 21:58 schreef potjecreme het volgende:
Ik erger mij dit seizoen aan JJ vd Wal.
idd blijf maar in Belgiëquote:Op donderdag 11 februari 2021 21:58 schreef potjecreme het volgende:
Ik erger mij dit seizoen aan JJ vd Wal.
Ze hadden Heertje en Acda als gasten moeten hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:12 schreef golfer het volgende:
Leuk, die stukjes uit 1996.
Mooie hommage op het eind ook aan Thomas Acda en Raoul Heertje die het programma toch wel 'groot' gemaakt hebben.
En er kwamen ook nog even wat intussen overleden gasten langs.
Zoals Jan Jaap alleen wel correct constateerden: toen werd ook gewoon om alles gelachen. De lat is mee naar boven gegroeid. Die nostalgie bleek ook redelijk vals toen Acda weer een seizoen deed op RTL.quote:Op donderdag 11 februari 2021 23:12 schreef golfer het volgende:
Leuk, die stukjes uit 1996.
Mooie hommage op het eind ook aan Thomas Acda en Raoul Heertje die het programma toch wel 'groot' gemaakt hebben.
En er kwamen ook nog even wat intussen overleden gasten langs.
Sowieso zul je dan in de archieven van de NPO én in die van RTL moeten duiken. Ik ben even kwijt wie wanneer welk seizoen uitzond. NPO gaat maar 1 jaar terug zie ik. Vreemd, want soms gaan ze wel tot 10 jaar terug (Van bijvoorbeeld De Slimste Mens staan alle 19 seizoenen er).quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:58 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Kan je ergens oude afleveringen terugkijken? Dan bedoel ik heel erg oud
En dat klopt inderdaad ook bijna elke keer weer. Ik had dat 'nostalgie-effect' zelf eens met oude afleveringen van De Wrekers. Superspannend en soms gewoon ronduit eng in mijn herinnering. Tot ik terugkeek. Ik schrok me kapot toen ik de decorstukken zag wapperen. En alles ging trààg.quote:Op zondag 14 februari 2021 01:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zoals Jan Jaap alleen wel correct constateerden: toen werd ook gewoon om alles gelachen. De lat is mee naar boven gegroeid. Die nostalgie bleek ook redelijk vals toen Acda weer een seizoen deed op RTL.
Er staat wel het een en ander op Youtube, wel leuk om te zien.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:58 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Kan je ergens oude afleveringen terugkijken? Dan bedoel ik heel erg oud
Net gekeken, was leuk inderdaadquote:Op zondag 14 februari 2021 08:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Er staat wel het een en ander op Youtube, wel leuk om te zien.
Showbizzcityyyyyquote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ze hadden Heertje en Acda als gasten moeten hebben.
En dan Cityyyy of justiceeeee cityyyy of joy!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |