Het is GoT as we speak.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat zegt weinig leert de historie
Ik vrees dat het formeren een aardig lange tijd gaat duren met de versplintering en relatief veel zetels voor partijen die wel roepen maar geen verantwoordelijkheid willen nemen.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In maart al? Behoorlijk snelle formatie dan.
Nouja we gaan er altijd maar vanuit dat er een hele concrete verklaring voor moet zijn, maar van die opleving in augustus weten we het eigenlijk ook niet. Ook niet waarom het stabiliseerde trouwens. We hebben hooguit een vermoeden.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Zonder een goede verklaring voor die toename te hebben lijkt me dat vrij lastig.
Dat denk ik ook daarom vond ik het wel humor dat er in maart al nieuwe ministers zouden zitten.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:51 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vrees dat het formeren een aardig lange tijd gaat duren met de versplintering en relatief veel zetels voor partijen die wel roepen maar geen verantwoordelijkheid willen nemen.
Het is sowieso de gewoonte om geen grote beslissingen meer te nemen wanneer de kabinetsperiode op z'n eind loopt. Verder functioneert het ministerie van veiligheid & justitie toch gewoon? Ik denk dat het OMT, het RIVM, de minister van volksgezondheid en de premier best in staat zijn om de coronacrisis verder te managen zonder dat de minister van justitie daar een bijzonder grote rol in hoeft te spelen. Zeker nu alle verantwoordelijkheid meer bij de lokale regio's wordt gelegd.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Pardon? Een staatssecretaris die op de winkel past, in tijden van nationale crisis?
Dat inderdaad. Vrienden van me hebben hun bruiloft al 2 keer verzet (eerst naar oktober en nu naar eind volgend jaar) omdat het ze niet goed mogelijk leek zich aan de regels te houden.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is GoT as we speak.
Jammer dat het voor tal van mensen zo serieus uitpakt(e), inclusief het verbod om een begrafenis te mogen bijwonen om afscheid te nemen van dierbaren. Dat een minister, dat even inwerkend van @:Claudia_X (vorig topic thx), dan zijn gezellige partijtje houdt, ervaar ik ook als pijnlijke slag in het gezicht.
Als vandaag het debat over de houdbaarheid van de minister is, hebben die (eventuele nieuwe) foto's morgen politiek niet zo'n zin meer.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:48 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt er vanuit gaan dat die er zijn, misschien zelfs gemaakt door het personeel van NAP dat alvast inspeelde op een mefiapubliek met hun opgeplakt foldertjes.
De handhaving is aan hen, dus wanneer de minister van justitie zich niet aan de regels houdt leg je dat discreet vast, ik hoop dat voor hen tenminste, want ze zijn in overtreding.
Gathering of Tweakers?quote:Op woensdag 2 september 2020 15:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is GoT as we speak.
Jammer dat het voor tal van mensen zo serieus uitpakt(e), inclusief het verbod om een begrafenis te mogen bijwonen om afscheid te nemen van dierbaren. Dat een minister, dat even inwerkend van @:Claudia_X (vorig topic thx), dan zijn gezellige partijtje houdt, ervaar ik ook als pijnlijke slag in het gezicht.
Vandaar mijn suggestie om Bruls als vervanger aan te stellen. Vanuit zijn functie als hoofd Veiligheidsregio's zit hij al goed in het belangrijkste dossier.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is sowieso de gewoonte om geen grote beslissingen meer te nemen wanneer de kabinetsperiode op z'n eind loopt. Verder functioneert het ministerie van veiligheid & justitie toch gewoon? Ik denk dat het OMT, het RIVM, de minister van volksgezondheid en de premier best in staat zijn om de coronacrisis verder te managen zonder dat de minister van justitie daar een bijzonder grote rol in hoeft te spelen. Zeker nu alle verantwoordelijkheid meer bij de lokale regio's wordt gelegd.
Dat is typisch Rutte, die blijft altijd achter zijn bewindslieden staan, ook al zijn ze al half afgeschoten. Wat dat betreft is Mark zelf ook compleet ongeloofwaardig geworden. Die heeft wel ergere dingen lopen verdedigen dan een paar foto'squote:Op woensdag 2 september 2020 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Rutte vind Ferd ook nog houdbaar geeft ie zojuist toe.
Daar gaat Ferry's winstquote:Op woensdag 2 september 2020 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Als vandaag het debat over de houdbaarheid van de minister is, hebben die (eventuele nieuwe) foto's morgen politiek niet zo'n zin meer.
In hoeverre dat werkelijk goed nieuws is valt te bezien. Rutte bleef eerder tot het bittere einde achter uiteindelijk vertrekkende vertrekkende bewindslieden staan. Dat patroon werd zichtbaar bij minister van Buitenlandse Zaken Halbe Zijlstra, minister Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten, diens staatssecretaris Fred Teeven, Opsteltens opvolger Ard van der Steur en minister van Defensie Jeanine Hennis.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is typisch Rutte, die blijft altijd achter zijn bewindslieden staan, ook al zijn ze al half afgeschoten. Wat dat betreft is Mark zelf ook compleet ongeloofwaardig geworden. Die heeft wel ergere dingen lopen verdedigen dan een paar foto's
Precies. Het is als een clubhoofd dat vertrouwen uitspreekt in de trainer na een grote nederlaag. Dan weet je zeker dat-ie morgen op straat staatquote:Op woensdag 2 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
In hoeverre dat werkelijk goed nieuws is valt te bezien. Rutte bleef eerder tot het bittere einde achter uiteindelijk vertrekkende vertrekkende bewindslieden staan. Dat patroon werd zichtbaar bij minister van Buitenlandse Zaken Halbe Zijlstra, minister Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten, diens staatssecretaris Fred Teeven, Opsteltens opvolger Ard van der Steur en minister van Defensie Jeanine Hennis.
Rip Ferd
Game of Thrones.quote:
Hij is toch die oud bodyguard van iets in dat Holleeder netwerk? Denk dat er wellicht ook een stukje rancune meespeelt.quote:
Mja, ik weet daar allemaal niet zoveel van, maar dat het een louche figuur is, staat als een paal boven water. Neemt natuurlijk niet weg dat die foto's gewoon legit zijn.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij is toch die oud bodyguard van iets in dat Holleeder netwerk? Denk dat er wellicht ook een stukje rancune meespeelt.
Nogmaals. Ik heb geen foto's gezien waarin dat gebeurde. Zie vorige topic.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:00 schreef Mondkapje het volgende:
Anderhalve meter is nog daaraantoe, maar handen schudden? Dat zit er zó in dat dat niet meer mag, onbegrijpelijk dat ie dat gewoon doet met camera's erbovenop.
Dat bedoel ik dus, steun van Rutte is nietszeggend geworden omdat hij altijd tot het bittere einde achter zijn mensen blijft staan.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
In hoeverre dat werkelijk goed nieuws is valt te bezien. Rutte bleef eerder tot het bittere einde achter uiteindelijk vertrekkende vertrekkende bewindslieden staan. Dat patroon werd zichtbaar bij minister van Buitenlandse Zaken Halbe Zijlstra, minister Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten, diens staatssecretaris Fred Teeven, Opsteltens opvolger Ard van der Steur en minister van Defensie Jeanine Hennis.
Rip Ferd
Ik denk ook dat hij zelf vertrekt. Ook als persoon zou ik zelf die shit niet over mij (n huwelijk) heen willen hebben.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Rip Ferd
Oh, ik las net dat een fotograaf zei dat ie nog honderden foto's had.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Nogmaals. Ik heb geen foto's gezien waarin dat gebeurde. Zie vorige topic.
Huh, natuurlijk staat hij achter zijn ministers. Dat is zijn rol toch juist?quote:Op woensdag 2 september 2020 16:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, steun van Rutte is nietszeggend geworden omdat hij altijd tot het bittere einde achter zijn mensen blijft staan.
Ik vind dat dus zwak van Mark, je moet weten wanneer iemand onhoudbaar is geworden en niet uit een blinde loyaliteit iedereen blijven verdedigen.
Er is idd niet letterlijk te zien dat er handen worden geschud.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Nogmaals. Ik heb geen foto's gezien waarin dat gebeurde. Zie vorige topic.
Laat maar zien dan.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Oh, ik las net dat een fotograaf zei dat ie nog honderden foto's had.
En hij heeft al laten weten dat het gebeurde. Gelet op zijn insteek zit hij waarschijnlijk te wachten tot hij een goed bod heeft op de volgende lading foto's.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:01 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Oh, ik las net dat een fotograaf zei dat ie nog honderden foto's had.
Dat hangt er vanaf, als een minister echt een scheve schaats rijdt, kun je ook juist daar je handen vanaf willen trekken om te zorgen dat het niet aan jou gaat kleven.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, natuurlijk staat hij achter zijn ministers. Dat is zijn rol toch juist?
Ik ga ervanuit dat die in beperkte kring beschikbaar zijn vandaag.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:53 schreef capricia het volgende:
Als vandaag het debat over de houdbaarheid van de minister is, hebben die (eventuele nieuwe) foto's morgen politiek niet zo'n zin meer.
Dit is wel een schaamteloze AD copy/paste he chefquote:Op woensdag 2 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Rip Ferd
Hij is al jaren (of je het nu met hem eens bent of niet) succesvol minister-president. Dat hij achter 'zijn' mensen blijft staan is een van de redenen van zijn succes. Denk maar eens aan hoe eenvoudig Grapperhaus Halsema liet vallen. Wie zou dat nou willen van een collega of zelfs een leidinggevende?quote:Op woensdag 2 september 2020 16:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, steun van Rutte is nietszeggend geworden omdat hij altijd tot het bittere einde achter zijn mensen blijft staan.
Ik vind dat dus zwak van Mark, je moet weten wanneer iemand onhoudbaar is geworden en niet uit een blinde loyaliteit iedereen blijven verdedigen.
is dat belang om het nog aan te nemen of zijn we letters aan verneuken van een eend die kwaakt.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er is idd niet letterlijk te zien dat er handen worden geschud.
Als-ie nu zelf het initiatief neemt om af te treden, kan-ie straks in maart gewoon in het nieuwe kabinet gaan zitten.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:03 schreef Mondkapje het volgende:
Het was echt de perfecte minister van Justitie, ik vind het jammer.
De bruidsfotograaf zal er vast wat hebbenquote:Op woensdag 2 september 2020 16:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ga ervanuit dat die in beperkte kring beschikbaar zijn vandaag.
Hij gaat echt niet aftreden hoor, maak je geen zorgenquote:Op woensdag 2 september 2020 16:03 schreef Mondkapje het volgende:
Het was echt de perfecte minister van Justitie, ik vind het jammer.
Ik ga er pas vanuit als ik ze gezien heb (of als Ferd het zelf toegeeft).quote:Op woensdag 2 september 2020 16:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ga ervanuit dat die in beperkte kring beschikbaar zijn vandaag.
Die steun hoort alleen niet onvoorwaardelijk te zijn. Dat neem ik hem kwalijk. Blinde loyaliteit is niet iets wat ik een goede eigenschap vind, zeker niet voor een premier.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, natuurlijk staat hij achter zijn ministers. Dat is zijn rol toch juist?
Denk je dat het overigens heel veel toevoegt na de bejaarde knuffel foto?quote:Op woensdag 2 september 2020 16:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat maar zien dan.
Heb jij al handenschuddende foto's gezien?
Helemaal prima. Maar kom dan niet aan met handen schudden. Hou het wel zuiver aub.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
is dat belang om het nog aan te nemen of zijn we letters aan verneuken van een eend die kwaakt.
De hugfoto maakt zaken voor mij veel duidelijker, de rest is hooguit ondersteunend.
NOS zegt 5 uur.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:06 schreef Dimachaerus het volgende:
Wanneer komt grapperhaus nou ter sprake in het debat?
Mieremet. Dat waren geen vriendjes (meer).quote:Op woensdag 2 september 2020 16:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga er pas vanuit als ik ze gezien heb (of als Ferd het zelf toegeeft).
Iedereen kan wel wat zeggen. Zeker die vriendjes uit het netwerk van Holleeder zoals die fotograaf.
Ik vermoed dat dat debat pas om 17.00 uur begint. Bron.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:06 schreef Dimachaerus het volgende:
Wanneer komt grapperhaus nou ter sprake in het debat?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-zijn-gezag-hiermeequote:'Hij is gezagloos geworden'
Pijnlijke kwestie
02 september 2020 09:53
De nieuwe foto's van de bruiloft van minister Grapperhaus hebben zijn gezag ontoelaatbaar aangetast, zegt politiek commentator Frits Wester. "Er rest hem nu nog maar één ding: dat is opstappen."
Gisteravond zijn nieuwe foto's opgedoken van de bruiloft van minister van Justitie Ferd Grapperhaus, waarop te zien is hoe de minister zelf zich ook niet aan de coronaregels houdt.
Uit de nieuwe beelden, in handen van Shownieuws, lijkt Grapperhaus op een van de foto's de hand te schudden van een van zijn gasten. Ook omhelst hij zijn schoonmoeder.
'Gaat om ambt van minister'
Volgens de politiek commentator werpen de nieuwe foto's een nieuwe visie op de kwestie: het gaat nu niet meer om een menselijke fout van de bruidegom. "Het gaat nu om het aanzien van het ambt van minister. Dat is hard, maar wel zuiver ", zegt Wester.
Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:
Nieuwe foto's van handenschuddende Grapperhaus op bruiloft
"Hoe sneu ook, Grapperhaus heeft de pech minister van Justitie te zijn. De man die ons in grote woorden toegesproken heeft dat wij ons echt aan de regels moeten houden. Nu hij dat zelf niet doet, kan hij anderen er ook niet meer op aanspreken."
"Rutte heeft het de afgelopen dagen nog voor Grapperhaus opgenomen. Maar die komt ook steeds meer in een lastig parket. En hij worstelt met de menselijke kant van het verhaal en de politieke realiteit. Ook in het CDA proefde je de afgelopen dagen het groeiend ongemak. Prominente partijleden begonnen zich steeds meer zorgen te maken."
Gezagloos
Grapperhaus betuigde eerder al spijt voor de bordesfoto, die vorige week donderdag naar buiten kwam Ook doneerde hij 780 euro aan het Rode Kruis om zijn spijtbetuiging kracht bij te zetten.
Wester: "Deze nieuwe foto's laten zien dat Grapperhaus zelf ook knuffelt en met mensen handen schudt. Dat maakt de kwestie nog pijnlijker. Hoe kun je nog van jongeren vragen om oma niet te knuffelen, om maar een voorbeeld te noemen? Deze minister is nu echt gezag- en tandeloos."
Kabinet heeft er last van
Volgens Wester krijgt daar niet alleen het kabinet last van, maar ook zijn uitvoerders. "Er rest hem eigenlijk maar één ding en dat is opstappen", concludeert Wester.
"Als hij dat zelf niet ziet, is het nu het moment voor zijn nieuwe partijleider Hugo de Jonge om op te treden. Want die moet ook wel zien dat hij hier met zijn partij het CDA hier veel last van gaat krijgen”.
Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:
Politiebonden eisen ander coronabeleid: 'Regels zijn niet meer uit te leggen'
Oppositie kritisch over nieuwe foto's: 'Handen schudden? Dat doe je gewoon niet'
In de aanloop naar het Kamerdebat reageren oppositiepartijen vanochtend kritisch op de nieuwe foto's die zijn verschenen. "Een vergissing maken en even te dicht bij een ander staan, kan ons allemaal overkomen", vindt GroenLinks-leider Jesse Klaver. "Maar handen schudden dat doe je gewoon niet, zeker niet als minister van Justitie."
Geert Wilders doet er nog een schepje bovenop en vindt dat Grapperhaus 'met de minuut ongeloofwaardiger wordt'. "Voor iemand als Grapperhaus die anderen stevig de maat neemt en aso’s noemt en forse boetes uitdeelt aan gewone mensen en bedrijven, is dit een totale afgang", laat de PVV-leider in een reactie weten.
De PvdA wil vanmiddag van het kabinet horen hoe de minister denkt zijn gezag te herstellen. Nu boa's op straat steeds minder boetes uit kunnen schrijven is er volgens de partij een 'gezagsprobleem' ontstaan.
SP'er Lilian Marijnissen sluit zich daarbij aan. "Het zou goed zijn als Grapperhaus zich hier uitgebreid over verantwoordt, want hij brengt hierbij boa’s en agenten in een heel lastig parket en ondermijnt het draagvlak voor zijn eigen beleid."
Het was mijn reactie op deze post:quote:Op woensdag 2 september 2020 16:06 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Denk je dat het overigens heel veel toevoegt na de bejaarde knuffel foto?
En dat is dus (bij de nu bekende feiten) niet het geval.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:00 schreef Mondkapje het volgende:
Anderhalve meter is nog daaraantoe, maar handen schudden? Dat zit er zó in dat dat niet meer mag, onbegrijpelijk dat ie dat gewoon doet met camera's erbovenop.
En dat is dan alleen nog maar uit strategische overwegingen. Er is ook nog zoiets als een morele overweging. Als jij als premier altijd alles wat krom is recht wil lullen zegt dat imo ook nogal wat over je eigen moreel kompas.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf, als een minister echt een scheve schaats rijdt, kun je ook juist daar je handen vanaf willen trekken om te zorgen dat het niet aan jou gaat kleven.
Het was z'n dubbelganger Frits Moppertechno.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:08 schreef Mondkapje het volgende:
Hij moet echt met een héél goed verhaal komen. Bijvoorbeeld dat hij op een of andere manier de controle kwijt was.
Eensch maar dat uit houding en gedrag het zeer aanemelijk is dat hij sex heeft gehad en daarbij (nog) geen relatie had met zijn partner; is moeilijk vol te houden.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal prima. Maar kom dan niet aan met handen schudden. Hou het wel zuiver aub.
Kan inderdaad heel goed dat Grapperhaus de eerste dominosteen is die omvalt. In een fatsoenlijk land had een minister van Volksgezondheid allang de eer aan zichzelf gehouden als ie zo overduidelijk geblunderd had. Het ego van Hugo de Jonge moet blijkbaar enorm zijn dat ie er nog steeds zit.quote:Op woensdag 2 september 2020 15:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk, los van hier, dat de bloedkraan is opengezet voor een exit en het vooral wordt wie de volgende faal blijkt te zijn. Het lot van toppers, dat je vaak maar één keer echt kunt schitteren.
Ferd: your time is up and we are the precedent.
Het zijn wel weer bijzondere tijden die zo lekker afleiden van het onderwerp.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:12 schreef Vliegbaard het volgende:
De laatste dagen van Grapperhaus zijn geteld.
Jij vindt Nederland geen fatsoenlijk land, begrijp ik hieruit?quote:Op woensdag 2 september 2020 16:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kan inderdaad heel goed dat Grapperhaus de eerste dominosteen is die omvalt. In een fatsoenlijk land had een minister van Volksgezondheid allang de eer aan zichzelf gehouden als ie zo overduidelijk geblunderd had. Het ego van Hugo de Jonge moet blijkbaar enorm zijn dat ie er nog steeds zit.
Eens hoor, maar ik houd me gewoon bij de feiten en dat is dat er niet letterlijk te zien is of er wel of geen hand geschud is op de betreffende fotoquote:Op woensdag 2 september 2020 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
is dat belang om het nog aan te nemen of zijn we letters aan verneuken van een eend die kwaakt.
De hugfoto maakt zaken voor mij veel duidelijker, de rest is hooguit ondersteunend.
Ik verwacht van niemand blinde loyaliteit. Dat vind ik echt een heel slechte eigenschap. Ik verwacht dat ik aangesproken wordt op fouten door leidinggevenden en kleega's. Die houding van 'geen matennaaierij in onze organisatie!' zorgt er juist vaak voor dat zeer onwenselijke situaties jaaaaaaaren lang door kunnen etteren. Waarna iedereen 'verbaasd' en 'geschokt' is dat zulke wantoestanden niet eerder aan het licht zijn gekomen.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij is al jaren (of je het nu met hem eens bent of niet) succesvol minister-president. Dat hij achter 'zijn' mensen blijft staan is een van de redenen van zijn succes. Denk maar eens aan hoe eenvoudig Grapperhaus Halsema liet vallen. Wie zou dat nou willen van een collega of zelfs een leidinggevende?
Tuurlijk, maar van een moreel kompas heb ik bij politici (en al helemaal die van de VVD) niet zo'n hoge pet opquote:Op woensdag 2 september 2020 16:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dat is dan alleen nog maar uit strategische overwegingen. Er is ook nog zoiets als een morele overweging. Als jij als premier altijd alles wat krom is recht wil lullen zegt dat imo ook nogal wat over je eigen moreel kompas.
Nee, ik ook zeker nietquote:Op woensdag 2 september 2020 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar van een moreel kompas heb ik bij politici (en al helemaal die van de VVD) niet zo'n hoge pet op
Ik bedoel eigenlijk te zeggen een goed functionerend land waar de controlefunctie van de media en de oppositie heuglijk in orde is. En waar de hele regering niet blind vaart op een instituut dat er niet vies van is om eigenwijze standpunten in te nemen, tegen de wetenschappelijke consensus in.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij vindt Nederland geen fatsoenlijk land, begrijp ik hieruit?
Dat maakt wel degelijkheid uit, dat het nuttig is om je bij de feiten te houden. Feiten die ivm Covid19 al lang geen waarheden zijn.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ik houd me gewoon bij de feiten en dat is dat er niet letterlijk te zien is of er wel of geen hand geschud is op de betreffende fotoVoor het hele debat maakt dat verder niks uit idd.
Dat had hij een paar dagen terug moeten doen. Nu blijkt de verklaring ook gelogen te zijn.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:08 schreef Mondkapje het volgende:
Hij moet echt met een héél goed verhaal komen. Bijvoorbeeld dat hij op een of andere manier de controle kwijt was.
Heb jij aandelen in de Duitse overheid of wat is je fascinatie met Duitsland?quote:Op woensdag 2 september 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk te zeggen een goed functionerend land waar de controlefunctie van de media en de oppositie heuglijk in orde is. En waar de hele regering niet blind vaart op een instituut dat er niet vies van is om eigenwijze standpunten in te nemen, tegen de wetenschappelijke consensus in.
Weet wel zeker dat een Hugo de Jonge in Duitsland niet was weggekomen met die leugens over tekorten aan beschermingsmiddelen en beperkte testcapaciteit. De vele drama's in de verpleeghuizen kun je hem zeker voor een deel aanrekenen, want hij is verantwoordlijk voor het beleid.
Van 462 (gisteren) naar 745 (vandaag). Een stijging van een kleine 300. Iemand hier een zinnige verklaring voor?quote:Op woensdag 2 september 2020 15:35 schreef TheVulture het volgende:
Flinke piek in het aantal besmettingen ineens
Wat maakt het uit of hij in Duitsland al dan niet was weggekomen met wat je stelt? Of het leugens waren laat ik in het midden en of de drama's hem (voor een deel) zijn aan te rekenen ook, maar het is een behoorlijke aanname dat het in Duitsland anders was geweest. Jouw blinde vertrouwen in onze Oosterburen is echt opmerkelijk.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk te zeggen een goed functionerend land waar de controlefunctie van de media en de oppositie heuglijk in orde is. En waar de hele regering niet blind vaart op een instituut dat er niet vies van is om eigenwijze standpunten in te nemen, tegen de wetenschappelijke consensus in.
Weet wel zeker dat een Hugo de Jonge in Duitsland niet was weggekomen met die leugens over tekorten aan beschermingsmiddelen en beperkte testcapaciteit. De vele drama's in de verpleeghuizen kun je hem zeker voor een deel aanrekenen, want hij is verantwoordlijk voor het beleid.
Ik hoop dat het wat achterstallige administratie isquote:Op woensdag 2 september 2020 16:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Van 462 (gisteren) naar 745 (vandaag). Een stijging van een kleine 300. Iemand hier een zinnige verklaring voor?
[ twitter ]
In mijn ogen is enige verklaring achterstallige registraties. Vorige week was er ook een nieuwsbericht dat de GGD's de registraties met vertraging doorgaven, en dat was als ik me goed herinner ook op woensdag.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Van 462 (gisteren) naar 745 (vandaag). Een stijging van een kleine 300. Iemand hier een zinnige verklaring voor?
[ twitter ]
Zou je tweets achterwege kunnen laten als ze weinig tot niets toevoegen? Je post de cijfers zelf al, en die zijn hier ook al een paar keer benoemd. Tweets zorgen ervoor dat het forum trager laadt en continu verspringt.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ twitter ]
Genoeg mensen die hun festiviteiten hebben afgezegd de afgelopen tijd, zeker sinds de laatste ronde persco's. Dat had de minister van justitie ook kunnen doen, maar nee, hij geeft toch een feest en nodigt daarbij nota bene z'n bejaarde schoonmoeder uit, die hij vervolgens ook nog eens omhelst. Dat is geen foutje meer, dat is gewoon bewust de regels in de wind slaan.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:27 schreef GemMagic het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen zich 100% aan de regels houdt.
Je hebt het inderdaad niet heel erg gevolgd.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:41 schreef warp995 het volgende:
Ik heb het niet heel erg gevolgd maar wat zijn nou de grootste problemen van het vaccin? Het kost normaal 10 jaar om te maken maar maken het nu in een jaartje waardoor stappen worden overgeslagen plus het is niet bekend of het werkt en wat de gevolgen zijn op lange termijn? Puur om geld te maken.
Juist iets met geloofwaardigheid waarop zijn "werknemers" nu dagelijks op worden aangesproken en hij sws niet moest onderstrepen dat je anders asociaal bent.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:27 schreef GemMagic het volgende:
Compleet onzin om hem om deze reden af te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen zich 100% aan de regels houdt. Het is nu eenmaal tegen-natuurlijk en in sommige situaties erg lastig.
Daarnaast wordt hij verantwoordelijk gehouden niet alleen voor zijn eigen gedrag, maar ook dat van zijn gasten. Dat is niet hoe het werkt bij private bijeenkomsten. Voor de wet bestaat de voorbeeldrol niet, we zijn alleen gelijk, mogelijk kan obv de beelden als daar aanleiding toe is besloten worden om een boete op te leggen aan de direct betrokkenen. Zelfs dat betwijfel ik.
Politiek gezien is het natuurlijk prijsschieten.. het zal knap lastig worden om hier geloofwaardig uit te komen.
Oh dus dat is het probleem niet?quote:Op woensdag 2 september 2020 16:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt het inderdaad niet heel erg gevolgd.
En veel mensen hebben voor exact dat een boete gekregen plus aantekening op strafblad.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:37 schreef Tijn het volgende:
Dat is geen foutje meer, dat is gewoon bewust de regels in de wind slaan.
Dat is idd meer in lijn met wat ik van een minister van Justitie (van CDA-huize nota bene, dé partij die zo graag prat gaat op fatsoen) zou verwachten. En daar had hij dan van mij ook credits voor gekregen.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Juist iets met geloofwaardigheid waarop zijn "werknemers" nu dagelijks op worden aangesproken en hij sws niet moest onderstrepen dat je anders asociaal bent.
Daarbij, idd een eigen gevoelsargument, dat het wel heel pijnlijk is dat hij een feestje houdt terwijl anderen nog niet eens als mens afscheid konden nemen van hun dierbare. Hij had prima kunnen kiezen voor een huwelijk met 2 getuigen en dan als ware held daarmee verschijnen dat hij het ongepast vindt dat in deze tijden groter te maken dan strikt nodig.
Over welk vaccin heb je het sowieso? Er zijn er minstens 7 in ontwikkeling, allen in verschillende stadia en met verschillende doorlooptijden, maar geen enkele daarvan heeft alle tests al doorlopen.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:43 schreef warp995 het volgende:
[..]
Oh dus dat is het probleem niet?
Rolstoel en een zuurstofapparaat. Het is niet anders.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
Abrupt einde aan de carrière van Neymar![]()
Er zijn bij Paris Saint-Germain drie spelers die positief hebben getest op het coronavirus. De kampioen van Frankrijk meldt zelf niet om welke spelers het gaat, maar L'Equipe heeft meer informatie: het gaat om Neymar, Ángel Di María en Leandro Paredes. De Braziliaan en de twee Argentijnen testten woensdag positief nadat ze terugkeerden van een vakantie op Ibiza. Het drietal moet een week in quarantaine.
Deze afgelopen week veel in Spanje gezien. Ook echt een wassen neus als je die filmpje zo ziet:quote:Op woensdag 2 september 2020 16:46 schreef Tarado het volgende:
je hebt maskers en maskers, scheelt toch wel of je naast de ene of de andere zit in OV of vliegtuig
[ twitter ]
https://aip.scitation.org/doi/10.1063/5.0022968
ja dat is echt zinloos inderdaadquote:Op woensdag 2 september 2020 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze afgelopen week veel in Spanje gezien. Ook echt een wassen neus als je die filmpje zo ziet:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 september 2020 16:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het was al een tijdje geleden aangetoond dat die doorzichtige maskers totaal niet werken.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze afgelopen week veel in Spanje gezien. Ook echt een wassen neus als je die filmpje zo ziet:
[ afbeelding ]
Daar hoef je geen wetenschappelijk onderzoek voor te zien. Dat kan elk welkdenkend mens wel verzinnenquote:Op woensdag 2 september 2020 16:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was al een tijdje geleden aangetoond dat die doorzichtige maskers totaal niet werken.
Tot hoe laat is er geschorst, dat kreeg ik even niet mee hierquote:Op woensdag 2 september 2020 16:54 schreef F.Sinatra het volgende:
Ze zijn de kamer aan het poetsen. De verdachte wordt zo binnen geleid.
Tegen spettertjes die je uitstoot tijdens het praten zal het best helpen. Tegen aerosolen nauwelijks. Maar goed, dat geldt volgens mij voor heel veel maskers. De wegwerpdingen die ik heb sluiten ook totaal niet goed om je gezicht aan. Dus daar vliegen de aerosolen ook alle kanten op.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Paniek om niks dus, uiteindelijk.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:52 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Correctie cijfers 2 september in aantal positief geteste mensen
Vanwege een eerdere technische storing bij het RIVM ontbreekt een aantal meldingen in de rapportage van 1 september. Deze meldingen zijn opgenomen in de rapportage van 2 september. Hierdoor is het aantal nieuwe positief geteste personen gemeld op 2 september (734) bijna 300 meldingen hoger dan op 1 september (462).
Aldus de toelichting op het dashboard
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/verantwoording
Je verwacht het niet.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:00 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Paniek om niks dus, uiteindelijk.
Incapabele bende, dat RIVM.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:52 schreef Hannnnn het volgende:
[..]
Vanwege een eerdere technische storing bij het RIVM ontbreekt een aantal meldingen in de rapportage van 1 september. Deze meldingen zijn opgenomen in de rapportage van 2 september. Hierdoor is het aantal nieuwe positief geteste personen gemeld op 2 september (734) bijna 300 meldingen hoger dan op 1 september (462).
Aldus de toelichting op het dashboard
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/verantwoording
Duidelijk. Toch wel weer een lichte toename dan? Maar goed, we zien wel hoe dat zich in de loop van de week ontwikkelt.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:00 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat iemand hier oprecht van in paniek raakt. Als je de complexiteit van een pandemie weet te reduceren tot een blinde focus op een op zichzelf betekenisloos statistiekje dan heb je het niet helemaal begrepen.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:00 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Wat wil je weten of beter, niet ?quote:Op woensdag 2 september 2020 16:41 schreef warp995 het volgende:
Ik heb het niet heel erg gevolgd maar wat zijn nou de grootste problemen van het vaccin? Het kost normaal 10 jaar om te maken maar maken het nu in een jaartje waardoor stappen worden overgeslagen plus het is niet bekend of het werkt en wat de gevolgen zijn op lange termijn? Puur om geld te maken.
Ik heb hier in dit topic 0,0 paniek gezien in elk geval. Het ging eigenlijk alleen maar over Grapperhausquote:Op woensdag 2 september 2020 17:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat iemand hier oprecht van in paniek raakt.
Gezien de reacties en een aantal scenario's die dit teweeg bracht waren flink wat mensen (onbewust) in paniek hier.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat iemand hier oprecht van in paniek raakt. Als je de complexiteit van een pandemie weet te reduceren tot een blinde focus op een op zichzelf betekenisloos statistiekje dan heb je het niet helemaal begrepen.
Ook al gezien in Frankrijk, keukens. Op zich ook qua schoonheid beter dan een wasemendkapje wat in gedrag dan niet meer voor bewuste afstand zorgt.quote:Op woensdag 2 september 2020 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 september 2020 16:54 schreef F.Sinatra het volgende:
Ze zijn de kamer aan het poetsen. De verdachte wordt zo binnen geleid.
In welk topic was dat dan??quote:Op woensdag 2 september 2020 17:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gezien de reacties en een aantal scenario's die dit teweeg bracht waren flink wat mensen (onbewust) in paniek hier.
17:00quote:Op woensdag 2 september 2020 16:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Tot hoe laat is er geschorst, dat kreeg ik even niet mee hier
We zitten dan op gemiddeld 598 per dag over gisteren en vandaag.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Duidelijk. Toch wel weer een lichte toename dan? Maar goed, we zien wel hoe dat zich in de loop van de week ontwikkelt.
...
Misschien werkt dat wel averechts, voor zo lange tijd stabiele cijfers, en wordt men er juist nerveus van.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gezien de reacties en een aantal scenario's die dit teweeg bracht waren flink wat mensen (onbewust) in paniek hier.
Geen enkel masker werkt, of je moet zo'n N95 masker hebben, die helpt een beetje als je die paar keer per dag verwisseldquote:Op woensdag 2 september 2020 16:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was al een tijdje geleden aangetoond dat die doorzichtige maskers totaal niet werken.
Ik vraag me oprecht af wat ik zou doen als ik nu in zijn schoenen stond...quote:Op woensdag 2 september 2020 17:19 schreef Vallon het volgende:
TK: Ferd is driftig aan het schrijven. Ik zie enige nervositeit.
Mogelijk, klein groot gokje: debat afronden en dan opstappen.
Ik ook niet. En dus de eer min of meer aan mezelf houden en opstappen.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:23 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik zou mezelf niet kunnen verdedigen met valide punten.
Meh, de meeste partijen vragen niet om vertrek maar uitleg, en aan het drukke schrijven te zien gaat hij daar ook aan proberen te voldoen.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:19 schreef Vallon het volgende:
TK: Ferd is driftig aan het schrijven. Ik zie enige nervositeit.
Mogelijk, klein groot gokje: debat afronden en dan opstappen.
Ik zou het dan wel een vent vinden. Beantwoord alle TK repliek zoals je moet in die functie en maak dan de persoonlijke overweging; zelfs als je politiek dat niet hoeft. Dit laatste maakt het mogelijk om in 2021, geleerd van lessen, terug te komen.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Meh, de meeste partijen vragen niet om vertrek maar uitleg, en aan het drukke schrijven te zien gaat hij daar ook aan proberen te voldoen.
Hij zal dus niet direct opstappen vermoed ik. Zou ook nogal lullig zijn als hij dat pas na het debat aangeeft
Natuurlijk vragen ze niet om zijn vertrek. Ze zijn vast munitie aan het verzamelen voor komende debatten over de coronawet.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Meh, de meeste partijen vragen niet om vertrek maar uitleg, en aan het drukke schrijven te zien gaat hij daar ook aan proberen te voldoen.
Hij zal dus niet direct opstappen vermoed ik. Zou ook nogal lullig zijn als hij dat pas na het debat aangeeft
Doe het dan gewoon op voorhand, maar ga niet iedereens tijd verspillen door eerst een compleet debat over alle details te houdenquote:Op woensdag 2 september 2020 17:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou het dan wel een vent vinden. Beantwoord alle TK repliek zoals je moet in die functie en maak dan de persoonlijke overweging; zelfs als je politiek dat niet hoeft. Dit laatste maakt het mogelijk om in 2021, geleerd van lessen, terug te komen.
Haha, inderdaad, dat zou wel suf zijn.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Doe het dan gewoon op voorhand, maar ga niet iedereens tijd verspillen door eerst een compleet debat over alle details te houden
Ik weet dat zo net nog niet. Zal afhangen van het verloop en zijn antwoorden denk ik.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:29 schreef Rlz12 het volgende:
Natuurlijk vragen ze niet om zijn vertrek.
O ja, die wet hebben we ook nog. Wat zou dat een lachertje worden zeg. Aan het ministerie van Grapperhaus de uitvoerende en handhavende taak zekerquote:Op woensdag 2 september 2020 17:29 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Natuurlijk vragen ze niet om zijn vertrek. Ze zijn vast munitie aan het verzamelen voor komende debatten over de coronawet.
Ik denk dattie opstapt. Aan de andere kant denk ik dat het ook wel zo een bokkelul is om te zeggen dan stuur me maar weg, want zelf opstappen ga ik niet doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:34 schreef Vliegbaard het volgende:
Grapperhaus ligt met zijn hoofd op het hakblok. Er is geen weg terug.
Meh, optie C, hij blijft gewoon aan.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dattie opstapt. Aan de andere kant denk ik dat het ook wel zo een bokkelul is om te zeggen dan stuur me maar weg, want zelf opstappen ga ik niet doen.
Dat is niet hoe politiek hoort te werken in mijn denken.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Doe het dan gewoon op voorhand, maar ga niet iedereens tijd verspillen door eerst een compleet debat over alle details te houden
Hij is echt een goede spreker.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:36 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wilders is goed in het visueel maken van zijn gedachtengoed
Kan niet.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Meh, optie C, hij blijft gewoon aan.
We gaan het zienquote:
Na de nieuwe foto's?quote:Op woensdag 2 september 2020 17:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik geef het tot morgen 12 uur
Lilian Marijnissenquote:Op woensdag 2 september 2020 17:40 schreef kol7680 het volgende:
Gijl wijf nu. Lekkere tetten, hoe heet ze?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Femke_Merel_van_Kooten-Arissenquote:Op woensdag 2 september 2020 17:40 schreef kol7680 het volgende:
Gijl wijf nu. Lekkere tetten, hoe heet ze?
Lekker.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Femke_Merel_van_Kooten-Arissen
Nog niet bijna.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:37 schreef Mondkapje het volgende:
Waren wij kampioen bonnen geven in Europa?
Ging met stampij weg bij de PvdD. Ging daarna samenwerken met Krol. En toen na drie maanden toch maar niet meer. Het is nauwelijks te volgen.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Femke_Merel_van_Kooten-Arissen
Frankrijk zat eind april al boven de miljoen.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:46 schreef Mondkapje het volgende:
Tot juli bijna 23000 boetes uitgeschreven!
Inderdaad. Al snap ik ook niet zo goed waarom Heerma Grapperhaus zou moeten verdedigen.quote:
Krijgen ze daar ook een aantekening?quote:Op woensdag 2 september 2020 17:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Frankrijk zat eind april al boven de miljoen.
Inhoudelijk niets. Het gaat hier vooral om de tegenstelling en de inhoud.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:46 schreef StephanL het volgende:
Een minister en advocaat die een strafblad krijgt waar die nooit last van krijgt. Wat is dan de toegevoegde waarde daarvan vraag je je dan af.
Ze doen maar. Dat soort relatief autoritaire landen heb ik totaal geen boodschap aan.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Frankrijk zat eind april al boven de miljoen.
Ik ookquote:Op woensdag 2 september 2020 17:43 schreef Mondkapje het volgende:
Ik ben voor aftreden, nieuwe minister en dan die aantekening bij boete direct schrappen en ook boetes kwijtschelden.
Frankrijk is ook weer een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Ze doen maar. Dat soort relatief autoritaire landen heb ik totaal geen boodschap aan.
Als je denkt dat je het zo moet gaan oplossen..
Gelukkig hebben de boetes daar hun vruchten afgeworpen.
Partijpolitiek, net als de solidariteitswaanzin dat je als baas (Rutte) altijd je werknemers moet verdedigen.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Al snap ik ook niet zo goed waarom Heerma Grapperhaus zou moeten verdedigen.
Ik bedoel dat ik het procedureel niet snap. Het komt omslachtig op mij over dat de kritische vragen niet meteen aan Grapperhaus zelf worden gesteld. Maar ja, dat zal de politieke dans wel zijn.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Partijpolitiek, net als de solidariteitswaanzin dat je als baas (Rutte) altijd je werknemers moet verdedigen.
Heerma neemt overigens niet de volledige wind weg, hij schuttert in de (on)redelijkheid.
Ja of Spanje. Zware pressiemiddelen is het ideale recept voor een 'ongehoorzame' bevolking.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Frankrijk is ook weer een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
Omdat het CDA blijkbaar hun eigen minister niet wil afvallen.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Al snap ik ook niet zo goed waarom Heerma Grapperhaus zou moeten verdedigen.
Klopt. Zoals gezegd het gaat om meer dan alleen de foto’s. Het is een lastig discussie wat snijdT aan twee kantenquote:Op woensdag 2 september 2020 17:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Inhoudelijk niets. Het gaat hier vooral om de tegenstelling en de inhoud.
En wij beiden weten dat Ferd niet die weg van een bananrepubliek op wil gaan.... als rechtvaardig minister (hoe ook, ik Ferd zie) een strafblad oplopen doet wat met je als mens.
Eerst komen alle sprekers aan bod, die hebben zich vooraf bij de voorzitter gemeld en krijgen een tijdslot om hun verhaal te doen. Als iedereen is geweest, komt Grapperhaus aan het woord om erop in te gaan.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik het procedureel niet snap. Het komt omslachtig op mij over dat de kritische vragen niet meteen aan Grapperhaus zelf worden gesteld. Maar ja, dat zal de politieke dans wel zijn.
Iemand die privé steken laat vallen die haaks staan op zijn eigen beleid mag zich daar toch lekker zelf voor verantwoorden zou ik zeggen.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het CDA blijkbaar hun eigen minister niet wil afvallen.
En in de tussentijd gaan ze in debat met Heerma, wat dus omslachtig op mij overkomt. En zo verdwijnt er inderdaad allemaal tijd om het over (andere) wezenlijke zaken te hebben.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerst komen alle sprekers aan bod, die hebben zich vooraf bij de voorzitter gemeld en krijgen een tijdslot om hun verhaal te doen. Als iedereen is geweest, komt Grapperhaus aan het woord om erop in te gaan.
Dat denk ik.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:57 schreef Chia het volgende:
[..]
Iemand die privé steken laat vallen die haaks staan op zijn eigen beleid mag zich daar toch lekker zelf voor verantwoorden zou ik zeggen.
Hij kan ook daadwerkelijk beslissen om die boetes terug te draaien toch?
Er komt nog een tweede termijn.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En in de tussentijd gaan ze in debat met Heerma, wat dus omslachtig op mij overkomt. En zo verdwijnt er inderdaad allemaal tijd om het over (andere) wezenlijke zaken te hebben.
Ah, dat is hoe het Kamer-circus werkt zie kort wiki.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik het procedureel niet snap. Het komt omslachtig op mij over dat de kritische vragen niet meteen aan Grapperhaus zelf worden gesteld.
Haalbaarheid van wat? Motie van wantrouwen?quote:Op woensdag 2 september 2020 18:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ah, dat is hoe het Kamer-circus werkt zie kort wiki.
Eerst de volksvertegenwoordiging, daarna moet de minister als lid van het kabinet zich verantwoorden. Het debat vooraf is ook (vaak) een soort politieke peiling, met hoe de haalbaarheidswind staat.... hier niet goed.
Er is een wettelijk uitweg maar of het Kabinet die weg nu op wil......... anders dan gedwongen omdat ander de boel valt.. betwijfel ik. Het is vooral proberen de wind te luwen en als dat niet lukt (waar het op lijkt), iemand op te offeren.quote:
Dan zullen er flink wat bekken schuimen hier.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Meh, optie C, hij blijft gewoon aan.
Geloofwaardigheid.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Haalbaarheid van wat? Motie van wantrouwen?
Ferd is sws niet te houden, ook omdat je "samen" nog verder moet in de "crisis"quote:Op woensdag 2 september 2020 18:13 schreef Zorro het volgende:
Het lijkt wel een soort chantage. "Wij zeggen er niks van, maar dan moet je wel doen wat wij zeggen!"
Hij kan ook zelf besluiten eieren voor zijn geld te kiezen.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geloofwaardigheid.
Motie van wantrouwen zie ik 123 niet..... want daarvoor moet je voor het slagen daarvan; een Kamermeerderheid hebben. Ik denk zo maar, dat Regeringspartijen het niet zover willen laten komen.
Genoeg mensen in de partijen die daar geen hoofdelijke stemming over/van/voor willen hebben.![]()
Iets met de rekening daarvan bij verkiezingen volgend jaar alsmede niet weglopen uit een crisis.
quote:Op woensdag 2 september 2020 18:13 schreef Zorro het volgende:
Het lijkt wel een soort chantage. "Wij zeggen er niks van, maar dan moet je wel doen wat wij zeggen!"
Ja, genietenquote:Op woensdag 2 september 2020 18:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan zullen er flink wat bekken schuimen hier.
Voorbeeldpoliticus.quote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)anders-zijn-a4010586quote:IJslandse neuroloog Kári Stefánsson: ‘We hebben de beste instituten van de VS en het VK verslagen’
Christiaan Paauwe 2 september 2020 om 10:16
Kári Stefánsson zit voorovergebogen boven een onderzoeksmanuscript in zijn werkkamer. De neuroloog heeft daar eindelijk weer eens tijd voor, sinds zijn bedrijf in maart begon met het massaal testen van de IJslandse bevolking op het coronavirus. De eigenzinnige Stefánsson is oprichter van deCODE genetics, dat een cruciale rol speelde in de succesvolle corona-aanpak van IJsland. In zijn thuisland heeft hij de reputatie van een rockster. Niet alleen door zijn successen, maar ook vanwege zijn vaak gepeperde uitspraken over politici. Zo noemde hij de minister van Volksgezondheid in mei nog een „arrogant, tien jaar oud meisje dat niemand laat uitspreken”, omdat ze het oneens waren over de testaanpak op het vliegveld van Keflavík.
Aan het begin van een interview in zijn chaotische werkkamer doet hij zijn reputatie meteen eer aan. Met zijn twee meter, grijze baard en blind rechteroog is Stefánsson een imponerende verschijning. „Ik heb geen flauw benul wat je hier komt doen, ga zitten”, zegt hij zonder op te kijken.
59.000 tests
In vier maanden tijd heeft deCODE ongeveer 59.000 pcr- en antistoffentests afgenomen – goed voor een zesde van de IJslandse bevolking, vertelt hij. In een woensdag gepubliceerd artikel in The New England Journal of Medicine concluderen Stefánssons onderzoekers op basis van gegevens van ruim 30.000 personen die Covid-19 hebben gehad dat de antistoffen tegen het virus zeker vier maanden in het bloed blijven. Dat weerspreekt een recente publicatie van Britse onderzoekers, die vaststelden dat de afweer tegen Covid-19 snel slijt. Het is voor het eerst dat op deze schaal antistoffen in het bloed zijn onderzocht. De bevindingen van Stefánssons team bieden hoop voor vaccins en groepsimmuniteit.
Kári Stefánsson
Foto Christopher Lund
Neuroloog en geneticus Kári Stefánsson (1949) is directeur van deCODE genetics en verbonden aan de universiteit van IJsland. Eerder woonde hij twintig jaar in de VS en doceerde aan Harvard en de Universiteit van Chicago. Als hoogleraar begon hij in de jaren negentig aan revolutionair genetisch onderzoek naar multiple sclerose, waar academici tot dan vooral biologisch onderzoek naar de ziekte deden. In 1997 keerde Stefánsson terug naar IJsland – met 12 miljoen dollar van Amerikaanse investeerders om deCODE op te richten, het eerste bedrijf ter wereld dat begon met grootschalig onderzoek naar het menselijk genoom. deCODE achterhaalde onder meer een stukje van de genetische basis van Alzheimer, schizofrenie en verschillende vormen van kanker. Sinds 2012 is het bedrijf in handen van de Amerikaanse farmagigant Amgen.
Stefánsson reed begin maart naar zijn werk en hoorde op de radio dat in China 3,4 procent van de coronapatiënten overleed. IJsland had toen al zijn eerste besmettingen en Stefánsson bood de regering direct aan om iedereen die wilde op het eiland te testen. „We wilden zoveel mogelijk data verzamelen om vast te stellen wat er aan de hand was.” De laboratoria van deCODE, die normaal gesproken worden gebruikt voor genetisch onderzoek naar ziektes, werden binnen een paar dagen omgebouwd om op grote schaal coronatests te verwerken. „Het was alsof we twintig jaar voor dit moment hadden getraind.”
IJsland wordt internationaal geroemd om zijn succesvolle aanpak van het coronavirus. Met Stefánsson’s teststrategie en een snel opgezet team voor bron- en contactonderzoek onder leiding van politierechercheurs, had het land de uitbraak binnen een maand onder controle. Tegen april was IJsland ‘coronavrij’ en probeerde het land weer toeristen aan te trekken. Iedereen die aankomt op het eiland, wordt verplicht getest of moet twee weken in quarantaine. De regering van premier Katrín Jakobdóttir was zelfs zo zelfverzekerd dat zij aan het begin van de zomer bij Schengenpartners in Brussel lobbyde om Amerikaanse bezoekers toe te mogen laten op het eiland.
Een nieuwe uitbraak eind juli, met tientallen nieuwe besmettingen, was binnen twee weken onder controle. Onder druk van Stefánsson en andere experts besloot IJsland het grensbeleid wel iets aan te scherpen. Sinds een paar weken moet iedereen die aankomt twee tests doen, bij aankomst en vijf dagen later, en daar tussenin moeten mensen in quarantaine. Die strategie is cruciaal, stelt Stefánsson, om een nieuwe uitbraak te voorkomen. In totaal heeft IJsland nu iets meer dan tweeduizend bevestigde besmettingen gehad, en tien doden als gevolg van Covid-19.
Wat hebben jullie van het onderzoek naar Covid-19 geleerd?
„Dat de bestrijding ervan relatief simpel is. Je kan makkelijk een groot percentage van de bevolking testen. De informatie die dat oplevert, kun je gebruiken om de uitbraak te monitoren en personen te isoleren of in quarantaine te plaatsen. Wij hebben onze grenzen nooit gesloten, we hebben onze basisscholen en winkels opengehouden. Ja, we hadden een verbod op samenkomsten van meer dan twintig mensen op het hoogtepunt van de uitbraak. Muziekzalen, bioscopen en bars gingen dicht. Maar de samenleving was zo goed als open. Als je een lockdown instelt zoals dat op veel plekken is gebeurd, ben je eigenlijk bezig met een ongerichte quarantaine. Wij deden een gerichte quarantaine.”
Je kunt ook zeggen: jullie hebben als eiland mazzel gehad, met maar één internationaal vliegveld en een kleine bevolking.
„Dat is absolute nonsens. IJsland heeft geluk gehad dat wij er waren, zodat we snel het testen op ons konden nemen. Maar als het Verenigd Koninkrijk zijn instituten op dezelfde wijze als IJsland had ingezet – Oxford, Cambridge – hadden ze precies hetzelfde kunnen bereiken als wij. Of neem de Verenigde Staten, met de 25 beste universiteiten van de wereld, vol mensen die barsten van het talent. Die universiteiten hadden ook ingezet kunnen worden om op tijd te beginnen met testen en data te verwerken. Die twee landen hebben gefaald als samenlevingen.”
Zijn jullie betaald voor het werk?
„Nee, daar hebben we niet om gevraagd. Je moet je voorstellen dat het aan het begin van de epidemie alle hens aan dek was. Het zag er heel eng uit. Iedereen deed mee om de uitbraak onder controle te krijgen.”
Dat klinkt nobel voor een commerciële onderneming.
„Nee, we beschermden simpelweg de samenleving waarvan wij zelf deel uitmaken. De coronacrisis heeft op de meeste plekken het goede in mensen naar boven gehaald. Hoewel ik de VS als uitzondering beschouw, omdat ze daar een raaskallende gek als president hebben.” Stefánsson grinnikt: „Maar dat is niet een heel originele uitspraak.”
De internationale erkenning voor deCODE’s werk moet prettig zijn.
Hij zucht. „Luister, ik wist precies waartoe wij in staat waren. Wij lopen al twintig jaar wereldwijd voorop op het gebied van menselijke genetica. Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat een landje van 360.000 inwoners een organisatie heeft opgetuigd die het beter deed dan de rest van de wereld. We hebben de beste instituten van de VS en het VK verslagen.”
In Nederland werden aanvankelijk alleen mensen getest met een verhoogd risico. En voor het laten doen van een antistoffentest, moet je op dit moment betalen.
„Het is extreem belangrijk dat zowel de virustest als antistoffentest gratis en beschikbaar zijn voor wie maar wil. Je hebt die informatie namelijk nodig om je voor te bereiden op een nieuwe golf besmettingen. Anders heb je geen flauw idee in hoeverre het virus zich heeft verspreid.”
Wat is uw grootste zorg nu?
„Ik maak mij het meest zorgen om de economische gevolgen van deze crisis. De epidemie treft armen zwaarder dan rijken, net als bijna alle andere ziektes. Dat zie je vooral duidelijk in de VS. Een van de belangrijkste factoren die je gezondheid bepalen, is je sociaal-economische status. Die is uiteindelijk een kwestie van geluk. Misschien zal de epidemie dat onder de aandacht brengen, zodat we er iets aan gaan doen. De huidige vorm van kapitalisme in het Westen heeft gefaald. De epidemie gaat vooral buitengewoon ernstige gevolgen hebben voor mensen die het toch al moeilijk hadden.”
Ik gok daar dan ook op... nadat hij de Kamer, koninklijk, te woord heeft gestaan en dan in 2021 op de rode loper terug.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij kan ook zelf besluiten eieren voor zijn geld te kiezen.
Ik vraag me wel af wie daarbij gebaat zou zijn.quote:
Allemaal en wij (nu) ook.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wie daarbij gebaat zou zijn.
Hij heeft het gezegd.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:31 schreef StephanL het volgende:
[..]
Geen idee, heb het nog nooit gelezen. Lijk mij sterk dat hij dat zegt
Geert mag dat zeggen in de Kamer (iets met oppositionele immuniteit) en volgens mij deed hij dat ook.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:31 schreef StephanL het volgende:
[..]
Geen idee, heb het nog nooit gelezen. Lijk mij sterk dat hij dat zegt
Nee, dank je.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:29 schreef Gretzl het volgende:
Kan alle reageerders die dit artikel nog niet gelezen hebben even aanraden om het alsnog te doen ipv naar Wilders te luisteren
[ twitter ]
https://www.vpro.nl/argos(...)nadijken-breken.html
Waarom komt zulke info pas zolaat beschikbaar als men dat direct had gemeld was het nog uit te leggen.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wat betreft dat 'kinderfeest': https://www.nhnieuws.nl/n(...)-gedrag-helaas-nodig
Makkelijk lullen als IJslander. Een gemiddelde stad in NL heeft meer inwoners dan heel IJsland. En het is een eiland. Met nogal ingetogen mensen.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:23 schreef Gretzl het volgende:
Ondertussen in Reykjavik. Heerlijk interview in NRC met de IJslandse Alex Friedrich, aka de arts die een sleutelrol speelde in het zeer succesvol testbeleid aldaar
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)anders-zijn-a4010586
Ik weet dat aftreden nog niet zo zeker.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:35 schreef Mondkapje het volgende:
Het kan best zijn dat Heerma alles moet verdedigen en dat Grapperhaus met een kort verhaal komt en gaat aftreden.
Bericht is van (dinsdag) 25 augustus, het feest werd (zaterdag) 23 augustus beëindigd. Dat vind ik snel genoeg.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Waarom komt zulke info pas zolaat beschikbaar als men dat direct had gemeld was het nog uit te leggen.
In de Kamer ja, of dit helpt op straat is uiterst twijfelachtig.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet dat aftreden nog niet zo zeker.
Velen hier zijn er van overtuigd. Maar ik denk eerder een 'ontsnappingsroute'.
Beetje meegeven.
Yep, dus iedereen zal vooral inschatten of hij op straat bij de mensen nog kan verschijnen.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Lijkt er niet op dat de oppositie er happig op is om Ferd weg te sturen.
(Of Ferd heeft in de achterkamers al verteld dat hij de eer aan zichzelf gaat houden)
Als hij nu weggestuurd wordt/weggaat betekent dat wel dat we ons committeren aan die anderhalvemeterregel, want 'we' kunnen hem niet wegsturen en vervolgens alsnog de regels (deels) overboord gooien na twee maanden.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:54 schreef Vallon het volgende:
Ferd lig goed maar is wmb nu niet te houden. Het instituut komt door de persoon, ter discussie.
Die 1.5m maatregel is echt het allerlaatste wat men zal versoepelen.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als hij nu weggestuurd wordt/weggaat betekent dat wel dat we ons committeren aan die anderhalvemeterregel, want 'we' kunnen hem niet wegsturen en vervolgens alsnog de regels (deels) overboord gooien na twee maanden.
De anderhalvemetersamenleving blijft bestaan tot we een vaccin hebben. De regering is daar duidelijk en eensgezind over geweest.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als hij nu weggestuurd wordt/weggaat betekent dat wel dat we ons committeren aan die anderhalvemeterregel, want 'we' kunnen hem niet wegsturen en vervolgens alsnog de regels (deels) overboord gooien na twee maanden.
Er is wel een verschil in de mate waarin je deze stringent wil gaan handhaven.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De anderhalvemetersamenleving blijft bestaan tot we een vaccin hebben. De regering is daar duidelijk en eensgezind over geweest.
Hij bestaat überhaupt niet.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De anderhalvemetersamenleving blijft bestaan tot we een vaccin hebben. De regering is daar duidelijk en eensgezind over geweest.
Het is geen uitruil. Dat kan ook prima want het accent moet juist zijn de 1.5m een fatsoensintentie zonder dwang wordt om afstand te houden.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat beweerde ik niet. Ik beweerde dat de aannames niet per se tot de conclusies leiden. Men heeft het over asymptomatisch en presymptomatisch, maar dat wordt al in zijn geheel onderuit gehaald door het feit dat men dat eigenlijk niet zeker weet.quote:Op woensdag 2 september 2020 12:04 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jij hebt enkel beweerd dat je je niet kon vinden in de conclusies van het artikel dat ik deelde. Zonder een goede inhoudelijke uitleg te geven. Zoals het meestal gaat zodra je het met mijn standpunt niet eens bent. Ik weet nu nog steeds niet waarom het zo duidelijke 'kant noch wal raakte'.
Het onderzoek van Hertogh en Buurman over de superverspreiding in dat Dordse verpleeghuis is in ieder geval zeer serieus te nemen. Zoals de meeste Nederlandse media gisteren ook deden. OMT moest met deze conclusies wel haar standpunten aanpassen. Maar beter hadden ze in maart al ontdekt dat er in het buitenland al voldoende consensus was over het belang van pre-/asyptompatische besmettingen.
Please steek eens je hand in eigen boezem
Verder poneren ze nog een stelling die niet waar is:quote:Een belangrijke nuance daarbij, zegt Buurman: ‘We weten niet of de bewoners met dementie daadwerkelijk geen symptomen hebben of dat we ze niet kunnen herkennen. Wellicht hebben deze mensen wel klachten, maar kunnen ze die niet uiten. Vooral symptomen als reuk- en smaakverlies, keelpijn en hoofdpijn zijn moeilijk te herkennen.’ Medewerkers rapporteren de klachten nauwelijks bij hun bewoners, terwijl ze er zelf bij een besmetting veelvuldig last van hebben.
Dit is gewoon niet waar. De hoeveelheid virus zegt niks over de mate van besmettelijkheid.quote:Ook opvallend: er is geen verschil in de ct-waarde van de patiënten; dat wil zeggen dat ze allemaal evenveel virus bij zich dragen en in theorie dus even besmettelijk zijn.
En wel in de (nood)verordeningen van Veligheidsregio's die op ministeriëel aanwijzen zijn opgelegd om te handhaven.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Alleen op papier inderdaad.
Dat feest gaat dus niet door.quote:Op woensdag 2 september 2020 18:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het feest ging wel door. Dat was nou juist het probleem.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:10 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat feest gaat dus niet door.
Vind je veel?quote:
Ceker wanneer je afstand moet houden.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja![]()
Maar ja, broodje kroketten tijd
Zegt veel over hem.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:21 schreef DireStraits7 het volgende:
'Een nationale crisis, dat is de droom van ieder kind'
- Baudet, 2020
Ik vind het niet zoveel. Die mensen hebben daar urenlang gezeten (en moeten straks weer urenlang zitten), het kabinet moet antwoorden voorbereiden (ondanks dat ze de vragen wel enigszins in kunnen schatten, moet je deze toch nu personaliseren) en dan moet er ook nog gegeten worden (en op broodjes kroket kom je de avond niet door).quote:Op woensdag 2 september 2020 19:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja![]()
Maar ja, broodje kroketten tijd
In een crisis is het wel makkelijker om draagvlak te vinden voor grote veranderingen. Wat dat betreft heeft hij een punt.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:21 schreef DireStraits7 het volgende:
'Een nationale crisis, dat is de droom van ieder kind'
- Baudet, 2020
Dat is wel laatquote:Op woensdag 2 september 2020 18:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bericht is van (dinsdag) 25 augustus, het feest werd (zaterdag) 23 augustus beëindigd. Dat vind ik snel genoeg.
Alleen dit soort berichten wordt weinig ruchtbaarheid aan gegeven, terwijl een Wilders uiteraard maar blijft benadrukken dat er een kinderfeest gesloten is, omdat hem dat electoraal beter uitkomt.
Lees net in het Grapperhaus NWS topic dat die hoge melding komt door een fout in de appquote:Op woensdag 2 september 2020 19:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
Trouwens ook best wel hinderlijk dat ze vandaag op de radio alleen maar spraken over de "forse" stijging in het aantal besmettingen. Zonder er bij te vertellen dat er een correctie was van meldingen van gisteren.
Bedankt voor de link en de glasheldere uitleg! Heb er een beter beeld bij. Zal me weleens verder verdiepen met wat artikelen etc. vind het bij nader inzien toch wel een interessante kwestie.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat wil je weten of beter, niet ?
Het is wel wat zinnig om je een beetje (zie bv wiki en dan bvk de Engelse versie) in te lezen om inhoudelijk in gesprek te komen.
Lees verder voor "problemen" die er (ook) zijn voor de omstandigheden. Discussie over vaccin zelf, technisch, is met onze (zeker mijn, "gebrek" aan) kennis) ws wat zinloos.
Probleem is vooral wanneer je dat er (niet) van maakt. Afgezien van technologie, is het grootste risico dat gerechtvaardigd lijkt dat "bestaande" (veiligheids)protocollen voor ontwikkeling, onder een enorme druk worden geminimaliseerd, gewijzigd of zelfs "legaal" mogen worden overgeslagen.
Normaal kost een vaccin dat je voor algemeen gebruik vrijgeeft aan dwz de totale bevolking, iets van gemiddeld 30 jaar. Ruwweg 15 jaar voor ontwikkeling en dan nog eens 15 jaar voordat je wat zekerheid hebt over de lange termijn bijwerkingen. laten we aannemen dat er al wat onderzoek was, SARS en MERS irt Covid19, dan mag je daarvan 5 jaar afhalen omdat die vaccin-onderzoeken eerder waren stilgelegd vanwege gebrek aan besmettingen.
Los daarvan is volstrekt onduidelijk waartegen "het vaccin" precies gaat of moet werken. Ook omdat eveneens onduidelijk is wat het virus nu precies (niet) is. Men weet heel veel juist niet waar dan veel discussie over is.
Ik vind het beangstigend dat de wetenschap het onderling niet eens is en de commercie dat niettemin al op voorhand gaat fabriceren om in afwachting van een overheidstoestemming, dat snel aan ons te willen toedienen.
Dat de wetenschap het onderling oneens is, is niet om moeilijk te doen noch dat zij dom zijn, maar juist door toetsing tot oordeel te komen dat men het eens is. Dat proces kost ook (veel, soms oneindig) veel tijd die je niet onder welke druk dan ook moet willen versnellen. Jammer dan dat er geen ...vul-in... is wat beter is dan dat je iets hebt dat in het beste geval niet werkt en in het andere extreme geval zorgt voor onvermoede aandoeningen.
Dat al of niet aantonen, kost tijd.
Dat kan je (beter) plussen en minnen, al naar gelang het doel en belang dat je daarbij hebt.
Die app was toch uitgesteld?quote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Lees net in het Grapperhaus NWS topic dat die hoge melding komt door een fout in de app
Geen symptomen. Las ik.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik lees net dat Silvio Berlusconi besmet is, jammer want ik mocht hem wel.
Ja werd ook exht verplichtquote:Op woensdag 2 september 2020 20:28 schreef Vallon het volgende:
Grapperhaus had liever met zijn tweeën getrouwd. Jetzt geht es weiter los.
Af en toe lijkt het er bijna op. Totdat hij dan aan zijn volgende zin begint, dan is het al voorbij!quote:
Het is ook bijna lachwekkend ja. Echter, als je die regel voor anderen stelt, zal je die zelf ook zeker moeten uitdragen.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:39 schreef galantis het volgende:
Dat je zo'n door het stof moet voor een bruiloftje. Dat geeft wel aan hoe gespannen de hele setting van tegenwoordig is. Als je me dit een halfjaar terug had verteld had ik je vierkant uitgelachen.
Het gaat dus ook niet om de bruiloft. Het gaat erom dat je zelf de regels naleeft die je anderen oplegt en waar jouw departement boetes en strafbladen voor geeft.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:39 schreef galantis het volgende:
Dat je zo'n door het stof moet voor een bruiloftje. Dat geeft wel aan hoe gespannen de hele setting van tegenwoordig is. Als je me dit een halfjaar terug had verteld had ik je vierkant uitgelachen.
Kun je nagaan hoe die spanning over een half jaar is als er nog steeds geen uitzicht is op een vaccin of een alternatief doorvoor en steeds meer mensen in de financiële en emotionele shit raken.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:39 schreef galantis het volgende:
Zeker, en met die strikte regel is eigenlijk al de gehele toon gezet. Hoe dystopischer mensen zich gedragen, hoe groter de acceptatie is. Het is van de zotte.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is ook bijna lachwekkend ja. Echter, als je die regel voor anderen stelt, zal je die zelf ook zeker moeten uitdragen.
Hij moet door het stof omdat hij door zijn acties het werk van de handhavers onmogelijk gemaakt heeft.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:39 schreef galantis het volgende:
Dat besef ik me wel. Alleen ik deed even een stapje terug om het met een pre-corona blik te bekijken en als je je dan afvraagt wat er nou féítelijk is voorgevallen.. pfff.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het gaat dus ook niet om de bruiloft. Het gaat erom dat je zelf de regels naleeft die je anderen oplegt en waar jouw departement boetes en strafbladen voor geeft.
Hij kan moeilijk nee zeggen.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:45 schreef Twinkle20 het volgende:
En hij durft zelf te zeggen dat ie wel geloofwaardig is![]()
We hebben het hier niet over fuvking wapens en wapenuitrustig.. lul er niet omheen man.
Tja...welcome to 2020quote:Op woensdag 2 september 2020 20:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat besef ik me wel. Alleen ik deed even een stapje terug om het met een pre-corona blik te bekijken en als je je dan afvraagt wat er nou féítelijk is voorgevallen.. pfff.
Motie van wantrouwen, regeringspartijen blijven steunen en er verandert niks.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe laat zal dit z’n conclusie krijgen?
Hij blijft er bijna inquote:Op woensdag 2 september 2020 20:52 schreef Vallon het volgende:
We zijn mogelijk aan het kijken wanneer iemand ter aarde stort.
Dit gaat samen met Hugo die binnenkort ook nog wel verder aangeschoten gaat worden een heerlijk item worden in de verkiezingen over wat een onbetrouwbaar en incapabel zootje het CDA is.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:
En morgen staat iedereen weer op alsof dit hele akkefietje er nooit niet is geweest en kan onze Ferd weer adem halen
Ik ben bang dat tegen die tijd de mensen dit al lang weer vergeten zijnquote:Op woensdag 2 september 2020 20:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit gaat samen met Hugo die binnenkort ook nog wel verder aangeschoten gaat worden een heerlijk item worden in de verkiezingen over wat een onbetrouwbaar en incapabel zootje het CDA is.
Dat ligt er maar helemaal aan wat er nog meer gaat gebeuren.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit gaat samen met Hugo die binnenkort ook nog wel verder aangeschoten gaat worden een heerlijk item worden in de verkiezingen over wat een onbetrouwbaar en incapabel zootje het CDA is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |