SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
• Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ze hadden de grote pech dat op het moment dat er vorderingen gemaakt werden Trump ongevraagd troepen ging sturen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het grotere probleem is dat Wheeler al bijna 2 maanden de boel niet onder controle heeft, nu is Portland altijd een bijzondere stad geweest waar Weird hoog in het vaandel staat maar toch, de meeste andere steden hadden toch wel grip op de situatie na een paar dagen.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ja, maar toen was het al weken aan de gang, volgens mij, gisteren zaten ze aan 79 dagen op rij, dacht ik.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze hadden de grote pech dat op het moment dat er vorderingen gemaakt werden Trump ongevraagd troepen ging sturen.![]()
Interessant is ook wel dat er in Portland na de verkiezing van Trump ook 3 dagen gereld is, met als resultaat meer dan 100 arrestatiesquote:Op zondag 30 augustus 2020 23:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar toen was het al weken aan de gang, volgens mij, gisteren zaten ze aan 79 dagen op rij, dacht ik.![]()
Juist daarom was het sturen van troepen op dat moment olie op het vuur gooien. Maar dat wist Trump natuurlijk ook wel.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar toen was het al weken aan de gang, volgens mij, gisteren zaten ze aan 79 dagen op rij, dacht ik.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Trump dinsdag al in Kenosha.
Maar als troef heeft hij altijd nog een bezoek aan Portland in zijn zak, vlak voor de verkiezingen.![]()
Portland heeft een enorme "alternatieve" scene, de rest van Oregon is niet zo progressief, overigens.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:24 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
Interessant is ook wel dat er in Portland na de verkiezing van Trump ook 3 dagen gereld is, met als resultaat meer dan 100 arrestaties![]()
![]()
En terecht.
[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 31-08-2020 02:21:06 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Heeft iemand al iets gezien van Trumps fantastische healthcare plan? Dat zou toch al weken geleden gepresenteerd worden?
Ondertussen komen er per dag nog steeds rond de 45.000 corona gevallen bij. Iedere dag weer en zijn de Obamacare exchanges op last van Trump nog steeds gesloten. No healthcare insurance for you!![]()
Niet?quote:Op maandag 31 augustus 2020 00:35 schreef VoMy het volgende:
Hoe werkt dat nou precies, dat deze landelijke verkiezingen over gemeentepolitiek gaan?
Sowieso, het RNC programma voor de verkiezingen is, ietwat overdreven gezegd, een A4'tje met bullet points.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 00:47:20 ]![]()
Het was dus Rosenstein die (in het geheim) het counterintelligence onderzoek tegenhield.Reactie McCabe:quote:The Justice Department secretly took steps in 2017 to narrow the investigation into Russian election interference and any links to the Trump campaign, according to former law enforcement officials, keeping investigators from completing an examination of President Trump’s decades-long personal and business ties to Russia.
The special counsel who finished the investigation, Robert S. Mueller III, secured three dozen indictments and convictions of some top Trump advisers, and he produced a report that outlined Russia’s wide-ranging operations to help get Mr. Trump elected and the president’s efforts to impede the inquiry.
But law enforcement officials never fully investigated Mr. Trump’s own relationship with Russia, even though some career F.B.I. counterintelligence investigators thought his ties posed such a national security threat that they took the extraordinary step of opening an inquiry into them. Within days, the former deputy attorney general Rod J. Rosenstein curtailed the investigation without telling the bureau, all but ensuring it would go nowhere.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Het grappige is dat de Democraten het dan ook heel eenvoudig over de resultaten van de Staten kunnen gaan hebben. 80% van de rode Staten zijn armeluis gebieden, de welvarende Staten zijn democratisch.quote:Op maandag 31 augustus 2020 00:35 schreef VoMy het volgende:
Hoe werkt dat nou precies, dat deze landelijke verkiezingen over gemeentepolitiek gaan?![]()
![]()
Seth vat het nog eens samen.
“ CONCLUSION/ What's going on at the protests is confusing. If you were going to focus on VIOLENCE, you'd look at the police, militias, and right-wing agitators. If you were focused on LOOTING, you'd look at organized crime. And if you focused on DISORDER, you'd look at anarchists.”![]()
![]()
Tja, nog eentje van Seth: hij schrijft sterke teksten.
Helaasch dat twitter zo’n ‘snel’ medium is.
Gelukkig zijn er nu drie boeken van zijn hand, die Alles Wat Vooraf Ging nog eens beschrijft.![]()
Als je nu nog gelooft dat BLM & antifa niet verantwoordelijk zijn voor de rellen, looten en moorden leef je echt in een andere dimensie en is elke vorm van objectieve discussie onmogelijk.
Hoe kun je dat met droge ogen beweren :’)![]()
Vraag dat aan de fbi.quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:30 schreef Platinumgoat het volgende:
Als je nu nog gelooft dat BLM & antifa niet verantwoordelijk zijn voor de rellen, looten en moorden leef je echt in een andere dimensie en is elke vorm van objectieve discussie onmogelijk.
Hoe kun je dat met droge ogen beweren :’)What Would Goku Do![]()
Er is altijd een tweet of een ‘hot mike’.
https://www.motherjones.c(...)-camera-was-rolling/
#mob griezel.![]()
Wat is Antifa precies en wat is BLM? Kan ik me ergens aanmelden?quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:30 schreef Platinumgoat het volgende:
Wanneer je niet kijkt naar oorzaak en gevolg dan kun je inderdaad de slachtoffers van onderdrukking en racisme tot daders verklaren. Dat kan, dat is de klassieke facistische verklaring tenslotte.quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:30 schreef Platinumgoat het volgende:
Hoe kun je dat met droge ogen beweren :’)
99% van de moorden worden door extreemrechts gepleegd, maar bushokjes vernielen is inderdaad ook erg.
Maar ga vooral door met mensen als trump verdedigen, het gaat tenslotte geweldig met de VS![]()
Kent iemand toevallig een goed boek over de Amerikaanse verkiezingen waar veel statistieken in staan?[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Obama noemde rioters thugs and criminals. Is obama nu een fascist volgens jou ?quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer je niet kijkt naar oorzaak en gevolg dan kun je inderdaad de slachtoffers van onderdrukking en racisme tot daders verklaren. Dat kan, dat is de klassieke facistische verklaring tenslotte.
99% van de moorden worden door extreemrechts gepleegd, maar bushokjes vernielen is inderdaad ook erg.
Maar ga vooral door met mensen als trump verdedigen, het gaat tenslotte geweldig met de VShttps://www.usatoday.com/(...)ings-blake/26585143/quote:Obama stands by the term 'thugs,' White House says
President Obama doesn't regret using the term "thug" in describing the violent rioters in Baltimore this week, spokesman Josh Earnest said Wednesday.
"Whether it's arson or, you know, the looting of a liquor store ... those were thuggish acts," Earnest said.
In discussing the riots Tuesday, Obama assailed the "criminals and thugs who tore up the place," and described them as a distraction from the real issues of police brutality.
Some critics ascribe racial connotations to the word "thug" -- Baltimore Mayor Stephanie Rawlings-Blake walked back the term earlier this week -- but Obama doesn't agree, officials said.
The vast majority of the protesters of a recent police killing acted in a law-abiding way, Earnest said.
"At the same time, we saw a small minority of individuals engaged in other activity that was not responsible that is clearly a crime," Earnest said.
He added: "And when you're looting up a convenience store or you're throwing a cinder block at a police officer, you're engaging in thuggish behavior and that's why the President used that word."![]()
Ik heb geen idee. Is dat zo? Heb je een bron?quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
99% van de moorden worden door extreemrechts gepleegd, maar bushokjes vernielen is inderdaad ook erg.Of het goed gaat met een land is een lastige volgens mij. Je kunt zo veel criteria hanteren... En ik weet niet of het onder Obama veel beter ging.quote:Maar ga vooral door met mensen als trump verdedigen, het gaat tenslotte geweldig met de VS[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Kijk je geeft dus toe dat Democraten niets met deze rellen te maken hebben. Mooi.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Obama noemde rioters thugs and criminals. Is obama nu een fascist volgens jou ?
[..]
https://www.usatoday.com/(...)ings-blake/26585143/
De rellen zijn treurig, de echte veroorzakers precies die mensen die stemmen op een figuur als trump. En trump wakkert het continu aan. Makkelijk zat.
Doe iets aan de sociale cohesie, pak het tuig aan beide kanten aan en ga vooral in gesprek over de onderliggende oorzaken. Das leiderschap. Zoals je van een Obama mag verwachten en grappig genoeg van een Biden waarschijnlijk ook.![]()
Het Twitter account van Herman Cain, die overleden is aan Covid-19 nadat hij naar een Trump rally is geweest post nu dat Covid-19 wel meevalt.
Doodgaan aan Corona en shitposten vanuit je graf to own the libs. Dit moet peak Trump cult zijn. Tot volgende week tenminste, dan gaat ongetwijfeld iemand hier weer overheen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Huh, degenen die rellen zijn toch Antifa en BLM? Die stemmen allemaal Democratisch - voor zover ze stemmen. Ik zou niet met een MAGA-petje op tussen die rellers durven lopen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kijk je geeft dus toe dat Democraten niets met deze rellen te maken hebben. Mooi.
De rellen zijn treurig, de echte veroorzakers precies die mensen die stemmen op een figuur als trump. En trump wakkert het continu aan. Makkelijk zat.
Doe iets aan de sociale cohesie, pak het tuig aan beide kanten aan en ga vooral in gesprek over de onderliggende oorzaken. Das leiderschap. Zoals je van een Obama mag verwachten en grappig genoeg van een Biden waarschijnlijk ook.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Prima, kom met een tegenargument met bewijs. Als jij denkt dat je het beter weet dan de FBI dan wil iedereen dat graag horen, denkelijk.quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:30 schreef Platinumgoat het volgende:
Dus als Trump rioters veroordeeld dan is dat extreem rechts facisme volgens jou.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kijk je geeft dus toe dat Democraten niets met deze rellen te maken hebben. Mooi.
Doe iets aan de sociale cohesie, pak het tuig aan beide kanten aan en ga vooral in gesprek over de onderliggende oorzaken. Das leiderschap. Zoals je van een Obama mag verwachten en grappig genoeg van een Biden waarschijnlijk ook.
Als Obama rioters veroordeeld dan is dat leiderschap zoals je mag verwachten.
Ik vind het bijzonder.![]()
Twee dingen die niet zijn aangetoond:quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Huh, degenen die rellen zijn toch Antifa en BLM? Die stemmen allemaal Democratisch - voor zover ze stemmen. Ik zou niet met een MAGA-petje op tussen die rellers durven lopen.
A: degenen die rellen zijn niet Antifa of BLM. Sowieso zijn beide geen organisaties waar je lid van kan zijn o.i.d. en daarnaast zitten er tussen de demonstraties ook veel mensen die juist om een heel andere reden daar zijn dan antifa of BLM. Juist diegenen zijn waarschijnlijk de relschoppers en plunderaars.
B: Voorstanders van Antifa en BLM stemmen niet persé allemaal Democratisch. En dan nog kun je dat de democraten niet zomaar in de schoenen schuiven. Neo-nazi's zullen ook overwegend Republikeins stemmen, dat kun je Republikeinen ook niet aanrekenen.![]()
- Nope, niet alleen meme's posten -
[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 10:53:38 ]They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het kunnen hooguit sympathisanten zijn maar ik heb nog nergens gezien dat Antifa en BLM opriepen tot geweld. De eerdere genoemde rechtse groeperingen doen dat wel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Huh, degenen die rellen zijn toch Antifa en BLM? Die stemmen allemaal Democratisch - voor zover ze stemmen. Ik zou niet met een MAGA-petje op tussen die rellers durven lopen.
Het hele Antifa verhaal is gebaseerd op Trump Twitter boodschappen en niet op bewijs wat er volgens de FBI ook niet is.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 10:48:27 ]![]()
Als leider veroordeel je geweld en probeer je het bij de bron aan te pakken. Zoals Biden nu doet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dus als Trump rioters veroordeeld dan is dat extreem rechts facisme volgens jou.
Ik vind het bijzonder.
Trump veroordeelt maar een zijde en rekent dat onterecht een hele groep aan. Daardoor vergroot je de tweedeling en daarmee ben je ongeschikt als leider.![]()
Rioters en looters, ja. En terecht. Nee, Obama is geen fascist.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:34 schreef Sjemmert het volgende:
Obama noemde rioters thugs and criminals. Is obama nu een fascist volgens jou ?
Trump noemde protestors THUGS, dat is dus iets anders, he? En dat weet jij vast wel.![]()
Het is ook wel triest dat vrijwel alle fake news als NYT en CNN het woordje thugs uit Obama zijn speech hebben geknipt in hun beeldmateriaal. Zou bij Trump niet gebeuren vermoed ik zomaar.![]()
Het maakt me niet uit of ze er lid van zijn, maar als ze dat Antifa- f BLM-logo dragen heb ik het idee dat ze ermee sympathiseren. Waarom zouden juist degenen die geen sympathie hebben voor Antifa of BLM de relschoppers zijn?quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:46 schreef archito het volgende:
[..]
Twee dingen die niet zijn aangetoond:
A: degenen die rellen zijn niet Antifa of BLM. Sowieso zijn beide geen organisaties waar je lid van kan zijn o.i.d. en daarnaast zitten er tussen de demonstraties ook veel mensen die juist om een heel andere reden daar zijn dan antifa of BLM. Juist diegenen zijn waarschijnlijk de relschoppers en plunderaars.Er zijn Antifa's en BLM'er die op Trump stemmen?quote:B: Voorstanders van Antifa en BLM stemmen niet persé allemaal Democratisch.Nee, maar dat gebeurt wel. Als een neonazi sympathie heeft voor Trump wordt dat Trump tegengeworpen.quote:En dan nog kun je dat de democraten niet zomaar in de schoenen schuiven. Neo-nazi's zullen ook overwegend Republikeins stemmen, dat kun je Republikeinen ook niet aanrekenen.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Stephan paddock, 59 doden, Brenton Harrison Tarrant, 51 doden, Robert Gregory Bowers 11 doden, Patrick Crusius, 23 doden, Anderson en Graham, 6 doden. Rechtse gekkies zijn minstens even dodelijk als terroristische reli’squote:Op maandag 31 augustus 2020 10:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Is dat zo? Heb je een bron?
[..]
Of het goed gaat met een land is een lastige volgens mij. Je kunt zo veel criteria hanteren... En ik weet niet of het onder Obama veel beter ging.![]()
Je blijft een bijzonder kind. Trump is aan de macht lieverd, daar verwacht ik iets meer van dan van de man die ooit president was.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dus als Trump rioters veroordeeld dan is dat extreem rechts facisme volgens jou.
Ik vind het bijzonder.
Dus ja, trump mag best wat roepen, maar gewoon zijn werk doen is wat ik eigenlijk verwacht. En zijn werk doen is niet oproepen tot geweld of burgeroorlog.
Onder Obama bestonden deze rellen niet, misschien moet je dat eens aan het denken zetten?![]()
Er zijn vast mensen die de rellen misbruiken om te rellen en plunderen denk je niet? Een shirt met BLM is zo gemaakt. Het blijft onterecht om dat op een hele groep af te schuiven en de reden dat ze demonstreren opzij te schuiven.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:55 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit of ze er lid van zijn, maar als ze dat Antifa- f BLM-logo dragen heb ik het idee dat ze ermee sympathiseren. Waarom zouden juist degenen die geen sympathie hebben voor Antifa of BLM de relschoppers zijn?
[..]
Er zijn Antifa's en BLM'er die op Trump stemmen?
[..]
Nee, maar dat gebeurt wel. Als een neonazi sympathie heeft voor Trump wordt dat Trump tegengeworpen.En vind je dat laatste terecht of onterecht?quote:Nee, maar dat gebeurt wel. Als een neonazi sympathie heeft voor Trump wordt dat Trump tegengeworpen.![]()
Dat zijn er wel veel. Ik ga het opzoeken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Stephan paddock, 59 doden, Brenton Harrison Tarrant, 51 doden, Robert Gregory Bowers 11 doden, Patrick Crusius, 23 doden, Anderson en Graham, 6 doden. Rechtse gekkies zijn minstens even dodelijk als terroristische reli’sJat denk denk ik ook, maar ik kan me niet goed voorstellen dat het voor het merendeel geldt. Ik ben ook weleens bij een bijeenkomst geweest waar mensen waren die zich Antifa's noemden (inclusief logo). De stap naar geweldig is volgens mij klein voor ze.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:00 schreef archito het volgende:
[..]
Er zijn vast mensen die de rellen misbruiken om te rellen en plunderen denk je niet? Een shirt met BLM is zo gemaakt. Het blijft onterecht om dat op een hele groep af te schuiven en de reden dat ze demonstreren opzij te schuiven.
[..]Niet terecht.quote:En vind je dat laatste terecht of onterecht?[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Laat dat bijzonder kind maar achterwege.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:58 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je blijft een bijzonder kind. Trump is aan de macht lieverd, daar verwacht ik iets meer van dan van de man die ooit president was.
Dus ja, trump mag best wat roepen, maar gewoon zijn werk doen is wat ik eigenlijk verwacht. En zijn werk doen is niet oproepen tot geweld of burgeroorlog.
Onder Obama bestonden deze rellen niet, misschien moet je dat eens aan het denken zetten?
Obama deed die speech ivm de Baltimore riots wat ook om politie geweld ging tegen zwarten. Obama was toen president. Dus ja ook onder Obama waren er zulke rellen.https://en.m.wikipedia.org/wiki/2015_Baltimore_protestsquote:On April 12, 2015, Baltimore Police Department officers arrested Freddie Gray, a 25-year-old African American resident of Baltimore, Maryland. Gray's neck and spine were injured while he was in a police vehicle and he went into a coma. On April 18, there were protests in front of the Western district police station.[1][2] Gray died April 19.
Further protests were organized after Gray's death became public knowledge, amid the police department's continuing inability to adequately or consistently explain the events following the arrest and the injuries. Spontaneous protests started after the funeral service, although several included violent elements. Civil unrest continued with at least twenty police officers injured, at least 250 people arrested, 285 to 350 businesses damaged, 150 vehicle fires, 60 structure fires,[13] 27 drugstores looted,[14] thousands of police and Maryland National Guard troops deployed, and with a state of emergency declared in the city limits of Baltimore.[15][16] The state of emergency was lifted on May 6.[17] The series of protests took place against a historical backdrop of racial and poverty issues in Baltimore.[18][19]
On May 1, 2015, Gray's death was ruled by the medical examiner to be a homicide. Six officers were charged with various offenses, including second-degree murder, in connection with Gray's death.[20] Three officers were subsequently acquitted; in July 2016, following the acquittals, Baltimore City State's Attorney Marilyn Mosby dropped charges against the remaining three officers.[21]![]()
Deze past hier ook wel:quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er valt Trump dan ook het nodige te verwijten. In plaats van zalvende woorden te uiten, in een poging de gemoederen te sussen, gooit de president enkel olie op het vuur.
Let wel: dat Trump de rellen en plunderingen in sterke bewoordingen veroordeelt, daar is niets mis mee. Maar wat hij ook doet, is angst aanwakkeren en zijn fanatieke aanhangers doembeelden voorschotelen. En wanneer zijn fans afreizen naar Portland - wat leidt tot een confrontatie met BLM-supporters - juicht hij dat toe. Je kunt dat terecht vinden, maar de woorden van de president leiden niet tot de-escalatie. Integendeel, zowel zijn eigen aanhangers als de BLM'ers voelen zich gesterkt door de uitlatingen van Trump.
Het is alsof Rutte zou toejuichen dat tegendemonstranten de confrontatie zoeken met die gasten van Viruswaanzin. Dat zou onze premier de kop kosten, en terecht.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Dat is iig wat betreft de NYT een leugen:quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:54 schreef Sjemmert het volgende:
Het is ook wel triest dat vrijwel alle fake news als NYT en CNN het woordje thugs uit Obama zijn speech hebben geknipt in hun beeldmateriaal. Zou bij Trump niet gebeuren vermoed ik zomaar.Kun je uitleggen waarom je dat doet en waarom je weer eens met dat fake news verhaal aankomt? Want bewijs lijk je er niet voor te hebben.quote:He said the that “overwhelming majority” in Baltimore protested peacefully and went back into the streets Tuesday to clean up after “a handful of criminals and thugs who tore up the place.”
https://www.nytimes.com/2(...)s-us-obama-says.html
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 11:30:31 ]![]()
Ah wij van wc een liegen niet. Come on man !quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is iig wat betreft de NYT een leugen:
[..]
Kijk gewoon de beelden van de NYT en je ziet dat ze het eruit hebben geknipt. Dat is geen leugen maar een simpel verifieerbaar feit.
![]()
Voor wat wil je nu precies bewijs ? Bewijs dat Obama rioters veroordeelde en thugs noemde of bewijs dat fake news zenders dat stuk er uit geknipt hebben ?quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is iig wat betreft de NYT een leugen:
[..]
Kun je uitleggen waarom je dat doet en waarom je weer eens met dat fake news verhaal aankomt? Want bewijs lijk je er niet voor te hebben.
Overigens komt het woord thugs niet voor in het artikel waar jij naar linkt. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Sjemmert op 31-08-2020 11:23:15 ]![]()
Ik lees hierboven dat de NYT Obama letterlijk citeerde toen hij het woord 'thugs' in de mond nam.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Voor wat wil je nu precies bewijs ? Bewijs dat Obama rioters veroordeelde en thugs noemde of bewijs dat fake news zenders dat stuk er uit geknipt hebben ?
Sjemmert, waar ben je nou mee bezig man? Dit is spijkers op laag water zoeken en gaat nergens over. Reageer liever op deze post:quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er valt Trump dan ook het nodige te verwijten. In plaats van zalvende woorden te uiten, in een poging de gemoederen te sussen, gooit de president enkel olie op het vuur.
Let wel: dat Trump de rellen en plunderingen in sterke bewoordingen veroordeelt, daar is niets mis mee. Maar wat hij ook doet, is angst aanwakkeren en zijn fanatieke aanhangers doembeelden voorschotelen. En wanneer zijn fans afreizen naar Portland - wat leidt tot een confrontatie met BLM-supporters - juicht hij dat toe. Je kunt dat terecht vinden, maar de woorden van de president leiden niet tot de-escalatie. Integendeel, zowel zijn eigen aanhangers als de BLM'ers voelen zich gesterkt door de uitlatingen van Trump.
Het is alsof Rutte zou toejuichen dat tegendemonstranten de confrontatie zoeken met die gasten van Viruswaanzin. Dat zou onze premier de kop kosten, en terecht.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Quote graag want ik zie het niet. Misschien lees ik erover heen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik lees hierboven dat de NYT Obama letterlijk citeerde toen hij het woord 'thugs' in de mond nam.
Sjemmert, waar ben je nou mee bezig man? Dit is spijkers op laag water zoeken en gaat nergens over. Reageer liever op deze post:
[..]![]()
Heb het gekeken, ik had verwacht dat ze het gecensureerd hadden ofzo. Maar uit mijn hoofd duurde die speech 18 minuten? Dan is de kans toch groot dat het segment waar het woord thugs inzit wegvalt als je het samenvat in 1 minuut?quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ah wij van wc een liegen niet. Come on man !
Kijk gewoon de beelden van de NYT en je ziet dat ze het eruit hebben geknipt. Dat is geen leugen maar een simpel verifieerbaar feit.
Maar ik vermoed dat ik iets mis, want je brengt dit wel als groots bewijs van de bias van NYT.![]()
Laatste alinea:quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Quote graag want ik zie het niet. Misschien lees ik erover heen.quote:He said the that “overwhelming majority” in Baltimore protested peacefully and went back into the streets Tuesday to clean up after “a handful of criminals and thugs who tore up the place.”Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Staat in mijn post, ik heb het even bold gemaakt voor je.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Quote graag want ik zie het niet. Misschien lees ik erover heen.![]()
Excuus, daar heb ik overheen gelezen dan. (Het staat ook in de quote van tijger zie ik nu)quote:
Maar het punt ging om het beeldmateriaal. CNN NYT etc hebben allen precies dat stukje eruit geknipt. Denk daarvan wat je wilt.![]()
Geen groot bewijs. Wel een van de vele kleine dingen die opvallen. Of denk je dat ze bij Trump dat ook eruit geknipt hadden ?quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heb het gekeken, ik had verwacht dat ze het gecensureerd hadden ofzo. Maar uit mijn hoofd duurde die speech 18 minuten? Dan is de kans toch groot dat het segment waar het woord thugs inzit wegvalt als je het samenvat in 1 minuut?
Maar ik vermoed dat ik iets mis, want je brengt dit wel als groots bewijs van de bias van NYT.![]()
Trumpie gaat morgen gewoon het zaakje even opnaaien en antifa en blm zullen precies doen wat de rep willen. Protesteren en rellen.![]()
Ik heb in 2016 echt genoten van de tranen van paarsharige meisjes. Heel slecht ik weet het. De beste man heeft nu al 4 jaar het land verneukt, maar maakt een goede kans om weer te winnen, omdat links zichzelf weer eens in de voet heeft geschoten. Alle polls over wat mensen vinden en de demografische trends wijzen uit dat de republikeinen kansloos zouden moeten zijn, maar ze zijn het toch niet. De schuld wordt dan al snel neergelegd bij propaganda kanalen als Fox, maar de afgelopen week hebben we weer goed kunnen zien dat er van links ook genoeg bullshit wordt verspreid.
Trump blijft zitten tot hij in 2023 dood neervalt.![]()
En dan schuiven ze Ivanka naar vorenquote:Op maandag 31 augustus 2020 11:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Trump blijft zitten tot hij in 2023 dood neervalt.![]()
Is dit nou echt de discussie die je wilt voeren? Janken over of NYT wel of niet in een filmpje van Trump zou hebben geknipt als die een soortgelijke speech hield.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Geen groot bewijs. Wel een van de vele kleine dingen die opvallen. Of denk je dat ze bij Trump dat ook eruit geknipt hadden ?
En dan in NWS over ons janken. Triest figuur.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Wie kijkt er überhaupt nog tv?quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:43 schreef riazop het volgende:
Nog 4 jaar Trump zal ik wel aankunnen, maar kunnen we nog 4 jaar een hysterische Jinek aan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.![]()
Trumpquote:Op maandag 31 augustus 2020 11:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wie kijkt er überhaupt nog tv?![]()
![]()
Nog vier jaar GOP die vol voor een eenpartijstaat gaat lijkt me ernstiger.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat is de keus en het probleem van de Amerikaanse kiezer uiteindelijk.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:58 schreef Ulx het volgende:
Nog vier jaar GOP die vol voor een eenpartijstaat gaat lijkt me ernstiger.
Maar het is heel goed mogelijk dat Trump kan winnen en dat de Democraten zowel het Huis als de Senaat in handen krijgen en dan zal Trump toch echt uit een ander vaatje moeten tappen.![]()
Niet persee. Het was maar een simpele constatering van mijn kant hoor.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dit nou echt de discussie die je wilt voeren? Janken over of NYT wel of niet in een filmpje van Trump zou hebben geknipt als die een soortgelijke speech hield.
En dan in NWS over ons janken. Triest figuur.![]()
De top van de democraten heeft liever dat, dan maatschappelijke verandering lijkt het. Zijn we dus al niet bij het eenpartijstelsel?quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:58 schreef Ulx het volgende:
Nog vier jaar GOP die vol voor een eenpartijstaat gaat lijkt me ernstiger.![]()
Dat is wel een vreemde conclusie, waar baseer je dat op? Vermoedelijk niet op het verkiezingsprogrammaquote:Op maandag 31 augustus 2020 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De top van de democraten heeft liever dat, dan maatschappelijke verandering lijkt het. Zijn we dus al niet bij het eenpartijstelsel?![]()
Dus de MAGSts kunt de libs keihard ownen door op de Democraten te stemmen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De top van de democraten heeft liever dat, dan maatschappelijke verandering lijkt het.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
2x Bernie saboteren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel een vreemde conclusie, waar baseer je dat op? Vermoedelijk niet op het verkiezingsprogramma![]()
Dat is wel een heel apart verhaal. Volgens mij heeft Bernie gewoon de stemmen niet van Democratische kiezers.quote:![]()
Waar verdedig ik Trump? Echt bizar hoe alles hier word gezien als Trump verdedigen, zodra het even niet in het anti Trump straatje past.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wanneer je niet kijkt naar oorzaak en gevolg dan kun je inderdaad de slachtoffers van onderdrukking en racisme tot daders verklaren. Dat kan, dat is de klassieke facistische verklaring tenslotte.
Maar ga vooral door met mensen als trump verdedigen, het gaat tenslotte geweldig met de VS![]()
Ik denk dat ik mij hier maar niet meer ga mengen, want de desillusie van bepaalde mensen is hier wel enorm groot. Letterlijke beelden worden niet gezien als "feiten" & zodra je niet ultra pro Biden bent word je weggezet als Trump aanhanger.![]()
Bernie was gewoon niet populair genoeg.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
In 2016 deed hij het veel beter tegen Trump in de Polls dan Hillary en er was toen ook de Russische hack die een negatief beeld schetste over de partij.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel een heel apart verhaal. Volgens mij heeft Bernie gewoon de stemmen niet van Democratische kiezers.![]()
The Daily Show pakt uit met paginagrote advertenties in de grootste kranten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Eh ja? En in 2020 kreeg Bernie veel minder stemmen dan in 2016 in de primaries en in 2016 verloor hij al dik van Hillary.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In 2016 deed hij het veel beter tegen Trump in de Polls dan Hillary en er was toen ook de Russische hack die een negatief beeld schetste over de partij.
Bernie heeft nu weinig te klagen, Biden heeft heel wat van zijn punten opgenomen in zijn programma, tenslotte.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 13:05:46 ]![]()
Biden ook niet, maar toen kwamen de endorsements en was hij het wel. Was misschien beter geweest om met zijn allen achter Bernie te gaan staan die heeft een véél beter verhaal. Maarja dat is niet gebeurd dus een beetje zinloos om over zoiets nog te discussiëren. De democraten hebben in 4 jaar wel beter geleerd hoe ze Bernie aan moesten pakken, dit keer ging het heel smooth. Maar ze hebben jammer genoeg zo te zien nog ongeveer niet geleerd hoe ze Trump aan moeten pakken.quote:![]()
Trump zou in een verhaal van een kwartier wel een stuk meer van dat soort taal bezigen, dus puur statistisch is de kans al een stuk groter dat het in een segment van een minuut zou zitten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Geen groot bewijs. Wel een van de vele kleine dingen die opvallen. Of denk je dat ze bij Trump dat ook eruit geknipt hadden ?
Ik geloof overigens best in een bias van linkse media hoor, maar dit vind ik geen goed voorbeeld. Juist in die speech wijdt Obama ook uit over vreedzame protesten, over systematisch racisme, over politiegeweld. Als ze het nu zo geknipt hadden dat je alleen zou horen over vreedzame protesten en racisme, dan had de focus op "linkse" punten gelegen (juist bij zo'n punt gebruikte Obama in een bijzin het woord thugs). Als er in deze knip al een bias zit, dan hebben ze juist de focus op de veroordeling van het geweld gelegd. Dus als je dit brengt als voorbeeld van MSM linkse bias, dan ben ik toch geneigd te denken dat de bias van FOX echt vele malen groter is.![]()
Sanders is allereerst nauwelijks een democraat (zit altijd als onafhankelijk in de senaat) en is ook gewoon niet zo populair onder de democratische kiezers als jij hoopt. Verder hebben de Sandersaanhangers nu toch gewoon Harris, die bijna exact hetzelfde als Sanders stemt in de senaat?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In 2016 deed hij het veel beter tegen Trump in de Polls dan Hillary en er was toen ook de Russische hack die een negatief beeld schetste over de partij.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
De polls zeggen iets anders, volgens mij. Biden heeft het tot nu toe gewoon heel slim aangepakt met Trump en nu er meer nodig is komt Biden aardig sterk uit de hoek tegenover Trump.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Biden ook niet, maar toen kwamen de endorsements en was hij het wel. Was misschien beter geweest om met zijn allen achter Bernie te gaan staan die heeft een véél beter verhaal. Maarja dat is niet gebeurd dus een beetje zinloos om over zoiets nog te discussiëren. De democraten hebben in 4 jaar wel beter geleerd hoe ze Bernie aan moesten pakken, dit keer ging het heel smooth. Maar ze hebben jammer genoeg zo te zien nog ongeveer niet geleerd hoe ze Trump aan moeten pakken.
Trump praat alleen nog maar met een deel van zijn achterban wat hem toch wel gaat steunen. De meeste Amerikanen zijn helemaal niet gecharmeerd van het ophitsen wat er nu gebeurt.![]()
Er is veel kritiek vanuit de Linkse kant van de partij dat Harris als ex-politieagente en DOJ van Californië bij heeft gedragen aan het systematisch onderdrukken van de zwarte bevolking.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sanders is allereerst nauwelijks een democraat (zit altijd als onafhankelijk in de senaat) en is ook gewoon niet zo populair onder de democratische kiezers als jij hoopt. Verder hebben de Sandersaanhangers nu toch gewoon Harris, die bijna exact hetzelfde als Sanders stemt in de senaat?Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Niet meer nu. Dat was wel Sanders' plan, om bij de volgende Senaatsverkiezingen als Independent op de affiche te staan maar daar heeft men een stokje voor gestoken, Sanders staat nu op de rol als Democraat en zal dat ook bij de volgende Senaatsverkiezingen zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sanders is allereerst nauwelijks een democraat (zit altijd als onafhankelijk in de senaat) en is ook gewoon niet zo populair onder de democratische kiezers als jij hoopt. Verder hebben de Sandersaanhangers nu toch gewoon Harris, die bijna exact hetzelfde als Sanders stemt in de senaat?
Maar inderdaad, na de vorige primary ging hij weer gewoon doodleuk als Independent in de Senaat zitten. Dat zat en zit veel Democratische kiezers niet lekker.![]()
De polls laten ook zien dat Biden nu toch wel door een dip gaat. Er is nog een hele tijd gaan voordat het November is, maar ik zie de democraten weer in exact dezelfde vallen trappen als dat ze deden in 2016. Trump graaft zijn eigen graf met zijn acties, en Biden hoeft niet eens op de voorgrond te treden, en we hebben het Huis in handen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De polls zeggen iets anders, volgens mij. Biden heeft het tot nu toe gewoon heel slim aangepakt met Trump en nu er meer nodig is komt Biden aardig sterk uit de hoek tegenover Trump.
Trump praat alleen nog maar met een deel van zijn achterban wat hem toch wel gaat steunen. De meeste Amerikanen zijn helemaal niet gecharmeerd van het ophitsen wat er nu gebeurt.
Blijkbaar werkt het niet. Er was ook een opiniestuk in de NYT dat Biden een schop onder zijn kont moet krijgen en weer op de campagnetoer moet gaan. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens; wie kiest er een onzichtbare kandidaat?Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Ja, klopt. Maar dat vind ik dan ook enigzins ridicuul en een ontkenning van de feiten, er zijn wel degelijk redenen waarom er veel criminaliteit onder zwarte Amerikanen is maar het kan ook niet zo zijn dat je dat maar negeert omdat het je niet goed uitkomt.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:13 schreef Puddington het volgende:
[..]
Er is veel kritiek vanuit de Linkse kant van de partij dat Harris als ex-politieagente en DOJ van Californië bij heeft gedragen aan het systematisch onderdrukken van de zwarte bevolking.![]()
Er is hier niemand pro-Biden hoor. Men is hooguit anti-Trump.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:46 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
...zodra je niet ultra pro Biden bent word je weggezet als Trump aanhanger.![]()
Ik zal niet ontkennen dat het complex is; sociaal-economische status, institutioneel racisme, segregatie van woonwijken, het telt allemaal mee dat er criminaliteit is onder zwarte Amerikanen. Maar Harris wordt wel gezien als een grote factor die heeft bijgedragen aan het probleem. Of je haar daar compleet voor moet afbranden valt te betwijfelen maar ik vind het wel goed dat ze ter verantwoording wordt geroepen voor haar verleden. Democraten moeten er niet zomaar van uit gaan dat mensen blindelings op Harris stemmen vanwege haar kleur - ze kan zelfs worden gezien als een Uncle Tom-figuur.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar dat vind ik dan ook enigzins ridicuul en een ontkenning van de feiten, er zijn wel degelijk redenen waarom er veel criminaliteit onder zwarte Amerikanen is maar het kan ook niet zo zijn dat je dat maar negeert omdat het je niet goed uitkomt.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Volgens mij is Harris er meer omdat ze vrouw is en gekleurd en het goed doet bij moderates. Ik heb nog niemand die zich identificeerd als links met haar weg horen lopen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sanders is allereerst nauwelijks een democraat (zit altijd als onafhankelijk in de senaat) en is ook gewoon niet zo populair onder de democratische kiezers als jij hoopt. Verder hebben de Sandersaanhangers nu toch gewoon Harris, die bijna exact hetzelfde als Sanders stemt in de senaat?We zullen zien, ik denk zeker dat Biden er sterker voor staat dan Trump. Ik denk echter ook dat de Republikeinse campagne gewoon beter is, ik heb grote delen van de Republikeinse en Democratische conventie gekeken een verschil van dag en nacht. Trump praat ook niet met alleen zijn achterban hij probeert heel Amerika te bereiken door keiharde law en order taal uit te slaan en de rellen zo hoog mogelijk op te stoken. Als jij zegt dat dat niet gaat werken hoop ik dat met je mee maar ik denk dat het wel zomaar kan werken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De polls zeggen iets anders, volgens mij. Biden heeft het tot nu toe gewoon heel slim aangepakt met Trump en nu er meer nodig is komt Biden aardig sterk uit de hoek tegenover Trump.
Trump praat alleen nog maar met een deel van zijn achterban wat hem toch wel gaat steunen. De meeste Amerikanen zijn helemaal niet gecharmeerd van het ophitsen wat er nu gebeurt.![]()
De vraag is eerder of ze de Bernie fans naar de stembus gaan krijgen dit keerquote:Op maandag 31 augustus 2020 13:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De democraten hebben in 4 jaar wel beter geleerd hoe ze Bernie aan moesten pakken, dit keer ging het heel smooth.![]()
Ben het met Ronddraai trouwens eens, Biden voert gewoon een matige zo niet zwakke campagne.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
De enige hoop voor Biden is in zijn bunker te blijven zitten. Zwijgen en hopen dat Trump de bal laat vallen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:14 schreef Puddington het volgende:
Blijkbaar werkt het niet. Er was ook een opiniestuk in de NYT dat Biden een schop onder zijn kont moet krijgen en weer op de campagnetoer moet gaan. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens; wie kiest er een onzichtbare kandidaat?![]()
Harris heeft een programma opgezet om first time offenders naar school te sturen ipv naar de gevangenis. Als dat al niet telt dan is er geen hoop welke zwarte kandidaat dan ook.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:20 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat het complex is; sociaal-economische status, institutioneel racisme, segregatie, het telt allemaal mee dat er criminaliteit is onder zwarte Amerikanen. Maar Harris wordt wel gezien als een grote factor die heeft bijgedragen aan het probleem. Of je haar daar compleet voor moet afbranden valt te betwijfelen maar ik vind het wel goed dat ze ter verantwoording wordt geroepen voor haar verleden. Democraten moeten er niet zomaar van uit gaan dat mensen blindelings op Harris stemmen vanwege haar kleur - ze kan zelfs worden gezien als een Uncle Tom-figuur.
Er is geen Mandela (die vermoedelijk ook afgebrand zou worden door de extremisten) die wacht op vrijlating in de VS.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 13:25:09 ]![]()
No offense, maar ik denk dat je onderschat hoe diep de wond is bij de zwarte bevolking. Al jaren worden zwarten zonder pardon neergeschoten door hun buren en het instituut dat hen moet beschermen doet vrolijk mee. Onder Obama werd gehoopt dat dat zou veranderen maar het gebeurt nog steeds, en het is nog erger geworden onder Trump. Harris heeft niks gedaan in haar positie als DOJ en agente om die bevolking te helpen en het moorden te stoppen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Harris heeft een programma opgezet om first time offenders naar school te sturen ipv naar de gevangenis. Als dat al niet telt dan is er geen hoop welke zwarte kandidaat dan ook.
Dat van die first time offenders naar school sturen legt naar mijn mening de schuld ook bij de slachtoffers neer in plaats van de daders. BLM protesters zijn heel duidelijk: stop met ons te vermoorden omdat we zwart zijn. Dat Harris dan met een plan komt wat niks daar aan doet maar ook nog eens aan de verkeerde kant de oplossing zoekt is behoorlijk toondoof.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Dat zijn dan ook vrij idiote mensen, die 1 van de meest linkse landelijke politici van de VS niet links genoeg vinden. Die groep kun je niet tevreden maken zonder jezelf kansloos te maken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volgens mij is Harris er meer omdat ze vrouw is en gekleurd en het goed doet bij moderates. Ik heb nog niemand die zich identificeerd als links met haar weg horen lopen.
[..]Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Verwar je nu niet een beetje de tijdlijn?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:28 schreef Puddington het volgende:
[..]
No offense, maar ik denk dat je onderschat hoe diep de wond is bij de zwarte bevolking. Al jaren worden zwarten zonder pardon neergeschoten door hun buren en het instituut dat hen moet beschermen doet vrolijk mee. Onder Obama werd gehoopt dat dat zou veranderen maar het gebeurt nog steeds, en het is nog erger geworden onder Trump. Harris heeft niks gedaan in haar positie als DOJ en agente om die bevolking te helpen en het moorden te stoppen.
Dat van die first time offenders naar school sturen legt naar mijn mening de schuld ook bij de slachtoffers neer in plaats van de daders. BLM protesters zijn heel duidelijk: stop met ons te vermoorden omdat we zwart zijn. Dat Harris dan met een plan komt wat niks daar aan doet maar ook nog eens aan de verkeerde kant de oplossing zoekt is behoorlijk toondoof.![]()
Hoe dat zo?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Verwar je nu niet een beetje de tijdlijn?Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Tja dit soort aannames zijn vrij idioot. Je kunt het beter omdraaien. Als een van de meest linkse kandidaten nog niet links genoeg is zie je hoe groot het probleem bij de DNC is. Als DNC wil je een zo groot mogelijke groep vertegenwoordigen en ook de zwakkeren in de maatschappij vertegenwoordigen. Op dit moment zitten ze zo dicht op de Republikeinen qua dat als je bijvoorbeeld de Republikeinse conventie kijkt zelfs de Republikeinen nog proberen stemmers op links van de Democraten af te pakken met eenzelfde type beloftes. De democraten kunnen echt makkelijker winnen door de groep voor wie ze zouden moeten staan goed te vertegenwoordigen dan door wat ze nu doen ook appealing te zijn voor Republikeinse stemmers.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook vrij idiote mensen, die 1 van de meest linkse landelijke politici van de VS niet links genoeg vinden. Die groep kun je niet tevreden maken zonder jezelf kansloos te maken.
Maargoed het is ook wel duidelijk veel moderates als jij zien ook liever 4 jaar Trump dan bijvoorbeeld een Bernie.![]()
Dat is toch hun core business?quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:40 schreef riazop het volgende:
Trumpie gaat morgen gewoon het zaakje even opnaaien en antifa en blm zullen precies doen wat de rep willen. Protesteren en rellen.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Maar hij moet toch op een gegeven moment met Trump in debat op tv? Dat lijkt me niet makkelijk voor Biden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:23 schreef riazop het volgende:
[..]
De enige hoop voor Biden is in zijn bunker te blijven zitten. Zwijgen en hopen dat Trump de bal laat vallen.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Heb je Trump wel eens gehoord live?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar hij moet toch op een gegeven moment met Trump in debat op tv? Dat lijkt me niet makkelijk voor Biden.![]()
![]()
Ja, zeker. Alleen hij staat niet te stuntelen tijdens debatten; voor mijn part slaat het vaak nergens op wat hij zegt, maar hij staat niet met zijn mond vol tanden. Bij Biden ben ik heel benieuwd hoe hij ermee omgaat.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb je Trump wel eens gehoord live?[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
No puppet, no puppet, you're the puppet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zeker. Alleen hij staat niet te stuntelen tijdens debatten; voor mijn part slaat het vaak nergens op wat hij zegt, maar hij staat niet met zijn mond vol tanden. Bij Biden ben ik heel benieuwd hoe hij ermee omgaat.Géén kloon van tvlxd!![]()
Mwah, ik denk dat je dat enigzins rooskleurig voor Trump brengt, en hij staat geregeld met zijn mond vol tanden en slaat dan volkomen wartaal uit. Tegenover journalisten kan hij dan doen alsof hij de vraag niet hoorde maar dat gaat in een debat niet lukkenquote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zeker. Alleen hij staat niet te stuntelen tijdens debatten; voor mijn part slaat het vaak nergens op wat hij zegt, maar hij staat niet met zijn mond vol tanden. Bij Biden ben ik heel benieuwd hoe hij ermee omgaat.
En Trump is heel makkelijk te triggeren, 4 jaar geleden had men daar nog weinig ervaring mee maar inmiddels weet men wel hoe je hem kan laten ontsporen en reken maar dat Biden dat gaat gebruiken.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 13:58:11 ]![]()
Het vervelende is dat hij wel degelijk met zijn mond vol tanden staat en dan maar gewoon wat zegt, zonder enige kennis van zaken. En het maakt niet uit hoe dom het is wat hij zegt, want er zitten bepaalde mensen te kijken die helemaal niets met politiek of de waarheid hebben. Trump is absoluut niet het probleem, maar de mensen die hem steunen wel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zeker. Alleen hij staat niet te stuntelen tijdens debatten; voor mijn part slaat het vaak nergens op wat hij zegt, maar hij staat niet met zijn mond vol tanden. Bij Biden ben ik heel benieuwd hoe hij ermee omgaat.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Krijg ik trouwens nog opheldering hoe ik tijdlijnen verwar, Tijger?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat je dat enigzins rooskleurig voor Trump brengt, en hij staat geregeld met zijn mond vol tanden en slaat dan volkomen wartaal uit. Tegenover journalisten kan hij dan doen alsof hij de vraag niet hoorde maar dat gaat in een debat niet lukken
En Trump is heel makkelijk te triggeren, 4 jaar geleden had men daar nog weinig ervaring mee maar inmiddels weet men wel hoe je hem kan laten ontsporen en reken maar dat Biden dat gaat gebruiken.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Lying dog faced pony soldier !quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:56 schreef Montov het volgende:
[..]
No puppet, no puppet, you're the puppet.
Ja, die debatten gaan leuk worden iig.![]()
Oh, sorry. Ik krijg het idee dat je praat alsof Harris dat programma nu voorstelt terwijl BLM roept om het stoppen van zwarte mensen vermoorden terwijl Harris als 3 jaar Senator is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:59 schreef Puddington het volgende:
[..]
Krijg ik trouwens nog opheldering hoe ik tijdlijnen verwar, Tijger?![]()
Welk debat was dat?quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Lying dog faced pony soldier !
Ja, die debatten gaan leuk worden iig.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Wat bedoel je?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:56 schreef Montov het volgende:
[..]
No puppet, no puppet, you're the puppet.Ik doel op de debatten tegen Hillary. Vond hem toen wel overtuigend overkomen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat je dat enigzins rooskleurig voor Trump brengt, en hij staat geregeld met zijn mond vol tanden en slaat dan volkomen wartaal uit. Tegenover journalisten kan hij dan doen alsof hij de vraag niet hoorde maar dat gaat in een debat niet lukkenDan moet hij wel eerst even oefenen om niet halverwege een zin te vergeten wat hij wil zeggen.quote:En Trump is heel makkelijk te triggeren, 4 jaar geleden had men daar nog weinig ervaring mee maar inmiddels weet men wel hoe je hem kan laten ontsporen en reken maar dat Biden dat gaat gebruiken.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Nee, zeker niet. Bij de keuze Sanders-Trump kies ik Sanders. Maar bij de keuze Sanders-Biden kies ik Biden, ook omdat Sanders 100% kansloos zou zijn in de verkiezingen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maargoed het is ook wel duidelijk veel moderates als jij zien ook liever 4 jaar Trump dan bijvoorbeeld een Bernie.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Dat is ook wat ik vooral bedoel. Een vroegere vriend van mij won alle discussies en soms sloeg het nergens op wat hij zei, maar hij was ad remmer dan in. Maar de perceptie ervan is wat zwaarder telt dan de inhoudelijke juistheid.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het vervelende is dat hij wel degelijk met zijn mond vol tanden staat en dan maar gewoon wat zegt, zonder enige kennis van zaken. En het maakt niet uit hoe dom het is wat hij zegt, want er zitten bepaalde mensen te kijken die helemaal niets met politiek of de waarheid hebben. Trump is absoluut niet het probleem, maar de mensen die hem steunen wel.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Ja, zo kreeg ik de indruk van hoe je het aankondigde, alsof het iets was dat ze net bij de verkiezingen had aangekondigd. Misverstand dusquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, sorry. Ik krijg het idee dat je praat alsof Harris dat programma nu voorstelt terwijl BLM roept om het stoppen van zwarte mensen vermoorden terwijl Harris als 3 jaar Senator is.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Dat was een letterlijk zin van Trump bij het debat met Clinton.quote:Ja, ok. Smaken verschillen.quote:Ik doel op de debatten tegen Hillary. Vond hem toen wel overtuigend overkomen.Nogmaals, Trump lijkt daar meer moeite mee te hebben dan Biden de laatste tijd.quote:Dan moet hij wel eerst even oefenen om niet halverwege een zin te vergeten wat hij wil zeggen.![]()
Andersom toch? Biden vergeet af en toe een woord, maar kan wel een coherent verhaal brengen. Trump kan juist helemaal geen samenhangende antwoorden geven, op de meest simpele vragen nog niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, zeker. Alleen hij staat niet te stuntelen tijdens debatten; voor mijn part slaat het vaak nergens op wat hij zegt, maar hij staat niet met zijn mond vol tanden. Bij Biden ben ik heel benieuwd hoe hij ermee omgaat.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ow, da's niet zo'n mooie zin.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was een letterlijk zin van Trump bij het debat met Clinton.
Zijn er dingen aan Trump die jij goed/positief vindt? (En dan bedoel ik niet dat dingen als dat hij nog maar maximaal vier jaar president kan zijn.)quote:[..]
Ja, ok. Smaken verschillen.We gaan het zien. Ik ben heel benieuwd.quote:[..]
Nogmaals, Trump lijkt daar meer moeite mee te hebben dan Biden de laatste tijd.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Het is inderdaad een trieste constatering. Het zou juist over de inhoud moeten gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik vooral bedoel. Een vroegere vriend van mij won alle discussies en soms sloeg het nergens op wat hij zei, maar hij was ad remmer dan in. Maar de perceptie ervan is wat zwaarder telt dan de inhoudelijke juistheid.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ah, sorry, nee, dat was een programma wat ze als AG invoerde. De cirkel is vrij consistent en duidelijk, jeugdige criminelen zijn vaak highschool dropout die daardoor geen enkele kans maken om een ander bestaan op te bouwen dan een crimineel bestaan. Door ze de kans te geven school af te maken ipv naar de gevangenis te gaan maak je het mogelijk dat ze wel een ander bestaan op kunnen bouwen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ja, zo kreeg ik de indruk van hoe je het aankondigde, alsof het iets was dat ze net bij de verkiezingen had aangekondigd. Misverstand dus
En als je eenmaal een strafblad hebt en in de gevangenis gezeten hebt is de kans op recidive ook torenhoog in de VS.![]()
Wat wel goed is aan Trump is dat het erop lijkt dat hij een flinke deuk heeft geslagen in dat exceptionalisme dat veel Amerikanen hebben. Altijd het idee dat ze het beste en de shining city on the hill zijn terwijl het gewoon een racistisch derdewereldland is wanneer het aankomt op economie en sociale verhoudingen.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Ik ben het er helemaal mee eens. Helaas telt die denk ik voor nog geen 10% mee.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een trieste constatering. Het zou juist over de inhoud moeten gaan.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Wat bedoel je met een racistisch land? Ze hebben twee keer op rij een zwarte president gekozen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:07 schreef Puddington het volgende:
Wat wel goed is aan Trump is dat het erop lijkt dat hij een flinke deuk heeft geslagen in dat exceptionalisme dat veel Amerikanen hebben. Altijd het idee dat ze het beste en de shining city on the hill zijn terwijl het gewoon een racistisch derdewereldland is wanneer het aankomt op economie en sociale verhoudingen.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Nee, ik zie geen enkel facet bij Trump waar ik positief over kan zijn. Het begint met het liegen en het ziekelijke narcisme , natuurlijk, maar ook de complete incompetentie en het feit dat in alles loyaliteit aan hem boven loyaliteit aan het land ten koste van alles moet gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ow, da's niet zo'n mooie zin.
[..]
Zijn er dingen aan Trump die jij goed/positief vindt? (En dan bedoel ik niet dat dingen als dat hij nog maar maximaal vier jaar president kan zijn.)
[..]
We gaan het zien. Ik ben heel benieuwd.
En wees reeeel, van alle zaken die Trump zou gaan regelen als President, welke heeft hij er waargemaakt? Volgens mij geen enkele behalve belastingverlaging wat, zoals al voorspelt, desastreus uitpakt.
Er zijn nog wel een paar aspecten maar bovenstaande vind ik toch wel de meeste diskwalificerende.![]()
Waarom denk je dat er duizenden zwarte Amerikanen en hun bondgenoten de straat op gaan? Voor een leuk theekransje met de politie?quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een racistisch land? Ze hebben twee keer op rij een zwarte president gekozen.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Omdat ze zich achtergesteld voelen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:12 schreef Puddington het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er duizenden zwarte Amerikanen en hun bondgenoten de straat op gaan? Voor een leuk theekransje met de politie?[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Wat overigens een conclusie is waar 69% van de Amerikanen het mee eens zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Omdat ze zich achtergesteld voelen.
https://www.theguardian.c(...)tality-problems-poll![]()
In Afghanistan zijn er ook vele vrouwen in de regering, het zal d'r wel knor zijn met vrouwenrechten en behandeling van vrouwen in het algemeen. "Jamaar dat is slechts in regering, niet als president!" Klopt, maar datzelfde speelt in in de VS, wat al langer een democratie is en ook nog geen vrouwelijke president heeft gehad. (Het verschil hier is de hoogte van de rol, in de VS is er nu 1 keer een vrouwelijke presidentskandidaat geweest, in Afghanistan is de hoogste rol waar vrouwen verkiesbaar zijn geweest vicepresident)quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een racistisch land? Ze hebben twee keer op rij een zwarte president gekozen.
EDIT: Iets meer onderzoek gedaan. in 2018 was afgerond 21% van het congres vrouw. In Afghanistan was in hetzelfde jaar 28% van de parlementsleden vrouw.
[ Bericht 5% gewijzigd door Fsmxi op 31-08-2020 14:35:51 ]![]()
Oké, maar de meeste mensen denken volgens mij niet echt kritisch na en baseren zich op flarden uit de media. Ik wil niet zeggen dat racisme geen probleem zou zijn in de VS. Dat kan ik helemaal niet beoordelen. Maar dat 69% van de mensen vindt dat dat zo is, vind ik niet overtuigend.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat overigens een conclusie is waar 69% van de Amerikanen het mee eens zijn.
https://www.theguardian.c(...)tality-problems-poll[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Hoe bedoel je dat je dat niet overtuigend vind?quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, maar de meeste mensen denken volgens mij niet echt kritisch na en baseren zich op flarden uit de media. Ik wil niet zeggen dat racisme geen probleem zou zijn in de VS. Dat kan ik helemaal niet beoordelen. Maar dat 69% van de mensen vindt dat dat zo is, vind ik niet overtuigend.![]()
De meeste mensen maken geen studie van dit soort dingen. Ze oordelen op basis van intuïtie en onderbuikgevoel. Het is voor mij geen teken dat racisme inderdaad een groot probleem is. En nogmaals, het kan best zijn dat racisme een groot probleem is, maar dit vind ik dus geen betrouwbare bron.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat je dat niet overtuigend vind?[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
95 procent van het menselijk gedrag is intuïtie, gewoonte en reflex, dus met die logica kun je elk statistisch onderzoek wel afserveren. Er is vast wat af te dingen op de onderzoeksmethode, maar,dat wil niet zeggen dat de cijfers niet valide zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:37 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
De meeste mensen maken geen studie van dit soort dingen. Ze oordelen op basis van intuïtie en onderbuikgevoel. Het is voor mij geen teken dat racisme inderdaad een groot probleem is. En nogmaals, het kan best zijn dat racisme een groot probleem is, maar dit vind ik dus geen betrouwbare bron.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Ik geloof zo dat 69% van de mensen dat vindt. Dat betwist ik niet. Maar ze vragen in dat onderzoek toch naar de mening van mensen? Als 80% vind dat iets het geval is, betekent dat toch niet dat het ook echt het geval is?quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:42 schreef Puddington het volgende:
[..]
95 procent van het menselijk gedrag is intuïtie, gewoonte en reflex, dus met die logica kun je elk statistisch onderzoek wel afserveren. Er is vast wat af te dingen op de onderzoeksmethode, maar,dat wil niet zeggen dat de cijfers niet valide zijn.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Maar je impliceert vervolgens dat verkozen worden wel een harde maatstaf is gezien de verkiezing van obama. Maar volgens dezelfde standaard is de VS dan immers sexistisch (nooit een vrouwelijke president), of minder vrouwvriendelijke iig dan Afghanistan (kleiner percentage vrouwen in de regering)quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik geloof zo dat 69% van de mensen dat vindt. Dat betwist ik niet. Maar ze vragen in dat onderzoek toch naar de mening van mensen? Als 80% vind dat iets het geval is, betekent dat toch niet dat het ook echt het geval is?![]()
Ja, omdat het dan gaat om een optelsom van wat mensen zelf doen. Stel dat alle kiezers op Obama hadden gestemd. Dan kun je toch moeilijk zeggen dat Amerika een racistisch land is? Het kan nog steeds, maar waarom zou een racist op een zwarte presidentskandidaat stemmen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:54 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
Maar je impliceert vervolgens dat verkozen worden wel een harde maatstaf is gezien de verkiezing van obama.Ja, da's waar.quote:Maar volgens dezelfde standaard is de VS dan immers sexistisch (nooit een vrouwelijke president), of minder vrouwvriendelijke iig dan Afghanistan (kleiner percentage vrouwen in de regering)[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Maar dat hebben ze niet gedaan. 2008 had een opkomst van 58.2% voor de presidentiële verkiezingen, waarvan 52,9% voor Obama heeft gestemd. Niet echt een gigantische meerderheid. En in 2012 was de opkomst nog lager, 54.9%, en kreeg obama nog minder stemmen, zowel absoluut als percentueel: 51.1%. Dus in feite heeft slechts 30.8% van de Amerikanen voor obama gestemd in 2008, en 28.1% in 2012quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, omdat het dan gaat om een optelsom van wat mensen zelf doen. Stel dat alle kiezers op Obama hadden gestemd. Dan kun je toch moeilijk zeggen dat Amerika een racistisch land is? Het kan nog steeds, maar waarom zou een racist op een zwarte presidentskandidaat stemmen.
[..]
Ja, da's waar.![]()
Als we kiezers gaan tellen heeft een ruime minderheid voor trump gestemd.
2016
55.7% opkomst waarvan maar 46.1% voor trump koos tov 48.2% voor hillary.
https://en.wikipedia.org/(...)residential_election![]()
Die cijfers zijn al weer oud. Ondertussen is het geloof ik alweer gezakt tot onder de 60% en het is nog steeds zakkende.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik geloof zo dat 69% van de mensen dat vindt. Dat betwist ik niet. Maar ze vragen in dat onderzoek toch naar de mening van mensen? Als 80% vind dat iets het geval is, betekent dat toch niet dat het ook echt het geval is?
https://fivethirtyeight.c(...)ong-white-americans/![]()
Onder blanke Amerikanen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die cijfers zijn al weer oud. Ondertussen is het geloof ik alweer gezakt tot onder de 60% en het is nog steeds zakkende.
https://fivethirtyeight.c(...)ong-white-americans/
Wat veel interessanter is dat is het grafiekje over de media aandacht, je ziet dat als de media meer aandacht besteed aan dat racisme de curve omhoog schiet in het onderzoek over racisme dus blijkbaar hangt het sterk samen met media aandacht voor racisme.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 15:31:48 ]![]()
Wat een rare discussie, iemand die begint met "Ik wil niet zeggen dat racisme geen probleem zou zijn in de VS. Dat kan ik helemaal niet beoordelen." om het vervolgens over de onderbuik te hebben en daar zelf volledig uit lijkt te argumenteren."Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
Is toch juist wel een sterk argument? Het is moeilijk, filosofisch praktisch onmogelijk, waarheid vast te stellen. Maar wisdom of the crowd is toch wel een krachtig principe. Zijn er veel naoorlogse feiten waarin het gros van de mensen ernaast zat? In vergelijking met feiten waarin de mensen het gewoon correct hebben?quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik geloof zo dat 69% van de mensen dat vindt. Dat betwist ik niet. Maar ze vragen in dat onderzoek toch naar de mening van mensen? Als 80% vind dat iets het geval is, betekent dat toch niet dat het ook echt het geval is?![]()
In Texas zijn ze in ieder geval druk bezig mensen over te halen om te gaan stemmen.
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_OtherAut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Hoe doe ik dat dan? Ik benader het volgens mij redelijk rationeel. Wat ik zeg, is dat ik het niet weet en dat ik mijn twijfels heb bij de genoemde bron.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:15 schreef OMG het volgende:
Wat een rare discussie, iemand die begint met "Ik wil niet zeggen dat racisme geen probleem zou zijn in de VS. Dat kan ik helemaal niet beoordelen." om het vervolgens over de onderbuik te hebben en daar zelf volledig uit lijkt te argumenteren.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
3 NBA stadions in Dallas, San Antonio en Houston, zullen ingericht worden als stemlokalen en teams die daar spelen zullen de kosten van busvervoer op zich nemen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:51 schreef Barbusse het volgende:
In Texas zijn ze in ieder geval druk bezig mensen over te halen om te gaan stemmen.
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Other![]()
M'n ouders woonden in de suburbs van Pennsylvania. Toen er in de bejaarde (3 hartoperaties het afgelopen jaar in het zijstraatje alleen al) blanke wijk een negert was gezien die zich "verdacht" gedroeg, werd het in de groepschat gezet kwam de buurman aan m'n vader vragen of hij een van z'n pistolen wilde lenen. Dit was rond 2014. Klein persoonlijk verhaal die voor jullie niet te checken is, maar voor mij wel duidelijk bewijst dat racisme nog wel een probleem is en buiten lopen gevaarlijk is voor zwarte mensen.![]()
Ja, dat las ik. Maar dat gaat natuurlijk geen donder uitmaken als mensen niet gaan stemmenquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
3 NBA stadions in Dallas, San Antonio en Houston, zullen ingericht worden als stemlokalen en teams die daar spelen zullen de kosten van busvervoer op zich nemen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Ja, daar moet nog flink wat werk gebeuren, inderdaad. Veel te weinig Amerikanen stemmen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dat las ik. Maar dat gaat natuurlijk geen donder uitmaken als mensen niet gaan stemmen![]()
Ik heb in de VS gewoond, in Californie en Georgia (breek me de bek niet open over Ga. en racisme, dat is daar zo normaal als water) en ik herken dit wel, ja. In Californie was het vaak wat bedekter en omzichtiger en ook vaak tegen hispanics gericht maar het was er wel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
M'n ouders woonden in de suburbs van Pennsylvania. Toen er in de bejaarde (3 hartoperaties het afgelopen jaar in het zijstraatje alleen al) blanke wijk een negert was gezien die zich "verdacht" gedroeg, werd het in de groepschat gezet kwam de buurman aan m'n vader vragen of hij een van z'n pistolen wilde lenen. Dit was rond 2014. Klein persoonlijk verhaal die voor jullie niet te checken is, maar voor mij wel duidelijk bewijst dat racisme nog wel een probleem is en buiten lopen gevaarlijk is voor zwarte mensen.![]()
Ik neem aan dat er echt eindeloze voorbeelden zijn van feiten waarin de meeste mensen er naast zitten. Het argument een groep vindt iets dus dan is dat zo vind ik zeer zwak.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is toch juist wel een sterk argument? Het is moeilijk, filosofisch praktisch onmogelijk, waarheid vast te stellen. Maar wisdom of the crowd is toch wel een krachtig principe. Zijn er veel naoorlogse feiten waarin het gros van de mensen ernaast zat? In vergelijking met feiten waarin de mensen het gewoon correct hebben?![]()
Rationeel, niet echt, met het argument dat omdat Obama president is geweest het geen racistisch land zou kunnen zijn bijvoorbeeld.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe doe ik dat dan? Ik benader het volgens mij redelijk rationeel. Wat ik zeg, is dat ik het niet weet en dat ik mijn twijfels heb bij de genoemde bron.
En waarom meteen vraagtekens zetten bij een bron over iets waar je zelf al zegt niks vanaf te weten?"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
Precies. Het motiveren om te gaan stemmen is net zo belangrijk - zo niet belangrijker dan - de mogelijkheid om te gaan stemmen te vergroten. Hopelijk heeft het voldoende effect, met name op de jeugd.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daar moet nog flink wat werk gebeuren, inderdaad. Veel te weinig Amerikanen stemmen.Aut viam inveniam, aut faciam
Dat was iets wat ik moeilijk met elkaar kan rijmen. Ik beweer trouwens ook niet dat alles wat ik zeg rationeel is. Ik probeer alles rationeel te benaderen. En sowieso val ik mensen niet persoonlijk aan en dat gebeurt hier helaas wel veel; dat vind ik ook nooit zo rationeel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:08 schreef OMG het volgende:
[..]
Rationeel, niet echt, met het argument dat omdat Obama president is geweest het geen racistisch land zou kunnen zijn bijvoorbeeld.Dat heb ik volgens mij al uitgelegd. Mensen roepen dingen op basis van intuïtie en onderbuikgevoel. Dat mensen in meerderheid iets roepen, zegt toch niet dat het zo is?quote:En waarom meteen vraagtekens zetten bij een bron over iets waar je zelf al zegt niks vanaf te weten?[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Je weet waarschijnlijk dat de NBA spelers de laatste weken nogal activistisch zijn geweest maar de spelers werden afgelopen vrijdag door Lebron James en Chris Paul ook zelf flink op het matje geroepen omdat maar 25% van de spelers zelf als stemmer geregistreerd bleek te zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Precies. Het motiveren om te gaan stemmen is net zo belangrijk - zo niet belangrijker dan - de mogelijkheid om te gaan stemmen te vergroten. Hopelijk heeft het voldoende effect, met name op de jeugd.
De teams van Lebron James en Chris Paul zijn overigens wel allemaal als stemmer geregistreerd
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 16:23:10 ]![]()
Misschien kan de nakende Tik Tok ban (als de verkoop ervan niet doorgaat) een deel van de jongeren motiveren...quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Precies. Het motiveren om te gaan stemmen is net zo belangrijk - zo niet belangrijker dan - de mogelijkheid om te gaan stemmen te vergroten. Hopelijk heeft het voldoende effect, met name op de jeugd.are we infinite or am I alone![]()
Veel redeneringen die eindigen met "Dus dan is het zo" zijn zeer zwak. Bijvoorbeeld als die beginnen met een aannamequote:Op maandag 31 augustus 2020 16:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er echt eindeloze voorbeelden zijn van feiten waarin de meeste mensen er naast zitten. Het argument een groep vindt iets dus dan is dat zo vind ik zeer zwak..
Het is geen doorslaggevend bewijs ofzo. Het is een aanwijzing. Een ander voorbeeld; ik vind massale protesten tegen iets ook een aanwijzing dat er daadwerkelijk wat aan de hand is. Als er gigantische protesten tegen een bepaald regime zijn, sterkt dat mij in de gedachte dat er e.e.a. mis is met dat regime. Als er miljoenen jongeren demonstreren tegen beleid omtrent klimaatverandering, idem. Als er massale protesten van bruine en zwarte mensen tegen racisme zijn, ben ik ook geneigd te denken dat er iets inzit. Dan ga ik niet opeens dat diskwalificeren omdat de "mening" me niet uitkomt.![]()
Dit soort dingen zijn allemaal toe te juichen, los van op wie men stemtquote:Op maandag 31 augustus 2020 16:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je weet waarschijnlijk dat de NBA spelers de laatste weken nogal activistisch zijn geweest maar de spelers werden afgelopen vrijdag door Lebron James en Chris Paul ook zelf flink op het matje geroepen omdat maar 25% van de spelers zelf als stemmer geregistreerd bleek te zijn.
De teams van Lebron James en Chris Paul zijn overigens wel allemaal als stemmer geregistreerd
Aut viam inveniam, aut faciam
Ja, hoe dan ook moet de participatie omhoog als de VS een werkende democratie wil zijn/blijven.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit soort dingen zijn allemaal toe te juichen, los van op wie men stemt![]()
Beste manier zou zijn het afschaffen van het electoral college. Heb de statistieken opgezocht, en in1900 was de laatste keer dat de opkomst boven de 70% was. Slechts 5 verkiezingen met opkomst van meer dan 80%, met als hoogste de verkiezing van 1876, 82.6%quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, hoe dan ook moet de participatie omhoog als de VS een werkende democratie wil zijn/blijven.
Heb toen ook uitgerekend met hoeveel % iedere president heeft gewonnen als je kijkt naar het totaal aantal kiesgerechtigden. Dit piekte in 1868 met de verkiezing van Ulysses S Grant, 42.6%. In 1896 was dit percentage voor het laatst meer dan 40%
Tabel+Grafiek in deze afbeelding te zienSPOILER: spoiler wegens grote afbeeldingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij gaat zich ziek melden vrees ik.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar hij moet toch op een gegeven moment met Trump in debat op tv? ....
Of anders houdt Nancy Pelosi zijn hand vast.![]()
Trump is miet adrem. Hij is heel makkelijk te grazen te nemen door door te vragen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik vooral bedoel. Een vroegere vriend van mij won alle discussies en soms sloeg het nergens op wat hij zei, maar hij was ad remmer dan in. Maar de perceptie ervan is wat zwaarder telt dan de inhoudelijke juistheid.
De pers heeft hem altijd met fluwelen handschoenen aangepakt. Die zijn altijd poeslief geweest, maar die Swan stelde wat vragen Trump donderstraalde zo door het ijs. Ineens werd heel duidelijk dat de keizer in zijn blote reet onzin uit stond te kramen.
Laten we eerlijk zijn, Trump's truukjes zie je drie weken van te voren aankomen. Hij is zo voorspelbaar als wat.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
In NL hadden de eu verkiezingen een opkomst van 41%. Een record trouwensquote:Op maandag 31 augustus 2020 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, hoe dan ook moet de participatie omhoog als de VS een werkende democratie wil zijn/blijven.![]()
En dat was schandalig.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:46 schreef riazop het volgende:
[..]
In NL hadden de eu verkiezingen een opkomst van 41%. Een record trouwens![]()
Belachelijk laag maar wel een volksvertegenwoordiging die niet echt ergens over gaat. De invloed van president en senaat zijn veel groter...quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:46 schreef riazop het volgende:
[..]
In NL hadden de eu verkiezingen een opkomst van 41%. Een record trouwens![]()
Het zigzagbeleid van Trump blijft zigzaggen.quote:Acosta had asked a White House official why there was apparently no effort to implement social distancing measures for the audience at the speech. The official’s response?
“Everybody is going to catch this thing eventually,” the official reportedly said.
It’s a staggering comment, for a variety of reasons. The most obvious is that everyone won’t catch the novel coronavirus eventually, ideally; the point of developing a vaccine is to keep that from happening. What’s more, even if there were no vaccine, there’s a big difference between people catching it now and catching it in a year or two when there might be better therapeutic treatments or potentially a cure. It’s like shrugging at people getting infections before the invention of penicillin.
But this was also one comment from one official, and it was not something that we could simply ascribe to the administration overall as a deliberate strategy.
Until Monday morning, when The Washington Post reported that something along these lines is gaining acceptance among White House leadership.
(..)
He's also repeatedly downplayed the risks associated with contracting the virus. At times, he's insisted that 99 percent of infections are “totally harmless,” a claim that both misrepresents the deadliness of the virus and ignores the body of evidence showing that some infections yield long-term health effects and potentially permanent damage.
Over the weekend, he sought to bolster the idea that the virus isn't really as deadly as experts say by retweeting a QAnon supporter's claim that a CDC report showed that 94 percent of those identified as dying from covid-19, the disease caused by the virus, had other conditions at the time of their deaths. What the report actually showed was that in most cases, covid-19 killed people who were living with other conditions.
Trump says he 'appreciates' QAnon support
Asked about the fringe conspiracy theory QAnon on Aug. 19, President Trump said he knew little of the group beyond "they like me very much." (The Washington Post)
As one expert on cancer put it: “600,000 die of cancer each year. 95% likely have comorbidities. Doesn’t mean cancer was not cause of their death."
(..)
One projection of the death toll from the virus figures that the country will add another 90,000 deaths by Election Day. That assumes a reduction in efforts to contain the virus — which is reportedly what the White House is embracing.
Trump understood the risks of letting the virus spread without containment back in April, when he was defending the administration’s decision to endorse a shutdown of economic activity. At a news briefing centered on the virus, Trump was asked about Sweden’s decision to embrace a “herd immunity” approach to it, allowing it to spread widely enough that there would be enough people with immunity to slow the spread.
“I think we could have followed that approach,” Trump said of Sweden's strategy. “And if we did follow that approach, I think we might have 2 million people dead."
That figure comes from an estimate developed by Imperial College London. When the White House first announced its support of containment measures, it used an upper-end estimate of 2.2 million deaths to describe what could happen if Americans didn't try to contain the virus's spread.
“Sweden,” Trump added, “is suffering greatly."
Bron: WaPoGéén kloon van tvlxd!![]()
Opkomst laatste Tweede Kamerverkiezingen (in 2017) was 81,9 procent.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:46 schreef riazop het volgende:
[..]
In NL hadden de eu verkiezingen een opkomst van 41%. Een record trouwensOp maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Nouja de aanname is dat er oneindige dingen zijn waar mensen naast zitten. Het is ook mogelijk dat het een groot aantal zaken is. In ieder geval zijn er heel veel zaken die mensen denken te weten die dan vervolgens niet kloppen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Veel redeneringen die eindigen met "Dus dan is het zo" zijn zeer zwak. Bijvoorbeeld als die beginnen met een aanname.
Massale protesten zeggen mij niet veel, ja dat de mogelijkheid tot protesteren er is. Als je bijvoorbeeld gisteren kijkt in Berlijn waren er massale protesten tegen het corona beleid. Ik denk dat die lui er naast zitten maakt niet uit of het er 100 zijn of 1 miljoen. In Noord-Korea waren gisteren geen massale protesten, ik denk dat ze daar wel veel te klagen hebben. Onddanks dat er niet veel protesteren. Ik diskwalificeer uberhaupt niks wat mij niet uitkomt. Ik diskwalificeer het idee dat als er veel mensen achter iets staan dat het dan zo is.quote:Het is geen doorslaggevend bewijs ofzo. Het is een aanwijzing. Een ander voorbeeld; ik vind massale protesten tegen iets ook een aanwijzing dat er daadwerkelijk wat aan de hand is. Als er gigantische protesten tegen een bepaald regime zijn, sterkt dat mij in de gedachte dat er e.e.a. mis is met dat regime. Als er miljoenen jongeren demonstreren tegen beleid omtrent klimaatverandering, idem. Als er massale protesten van bruine en zwarte mensen tegen racisme zijn, ben ik ook geneigd te denken dat er iets inzit. Dan ga ik niet opeens dat diskwalificeren omdat de "mening" me niet uitkomt.
Als miljoenen demonstreren tegen het huidige klimaatbeleid zegt me dat niet meer dan als 1000 dat doen. Ze hebben een punt het klimaatbeleid moet beter maar dat heeft niks met het aantal mensen dat dat denkt te maken. Als alle scholieren hadden gedemonstreerd vóór het huidige klimaatbeleid hadden ze allemaal ongelijk ongeacht hoeveel ze er op de been voor brengen. Dan maakt het niet uit dat mijn mening dat niet uitkomt, het gaat erom dat ze dan zelf geen redelijk argument kunnen presenteren.![]()
Alsof trump of trawanten iets begrijpen van statiek en wetenschap.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Het zigzagbeleid van Trump blijft zigzaggen.![]()
Meeste wetgeving komt tegenwoordig uit de EU, dus die lage opkomst is best wel dramatisch te noemen. Al gaat het wel om een fopparlement in het geval van de EU.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Opkomst laatste Tweede Kamerverkiezingen (in 2017) was 81,9 procent.
https://www.nationalcivic(...)-in-local-elections/
In de VS hebben ze lokale verkiezingen met een opkomst van 6%. Hilarisch.![]()
Trump is best een slimme vent. Een echte dummie was niet op zijn plek gekomen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Alsof trump of trawanten iets begrijpen van statiek en wetenschap.![]()
Er is een wereld van verschil tussen slim en intelligentquote:Op maandag 31 augustus 2020 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trump is best een slimme vent. Een echte dummie was niet op zijn plek gekomen.![]()
![]()
Ergens heb ik het gevoel dat intellect wel wat overrated is, het lijkt me dat een betere kwalificatie is of je dingen voor elkaar krijgt en dat je de juiste beslissingen neemt. Je hoeft echt niet de slimste te zijn om het juiste te doen en daarvoor te zorgen dat het gebeurd.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trump is best een slimme vent. Een echte dummie was niet op zijn plek gekomen.
Tegenwoordig wordt intelligentie teveel gebruikt als heilige graal.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ambitieus, grote bek en geld, veel belangrijker dan intelligentiequote:Op maandag 31 augustus 2020 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trump is best een slimme vent. Een echte dummie was niet op zijn plek gekomen.![]()
Als we 2 Presidenten naast elkaar houden, Obama en Trump, dan is het wel duidelijk wie intelligent is en wie in staat is om goede beslissingen te makenquote:Op maandag 31 augustus 2020 17:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ergens heb ik het gevoel dat intellect wel wat overrated is, het lijkt me dat een betere kwalificatie is of je dingen voor elkaar krijgt en dat je de juiste beslissingen neemt. Je hoeft echt niet de slimste te zijn om het juiste te doen en daarvoor te zorgen dat het gebeurd.
Tegenwoordig wordt intelligentie teveel gebruikt als heilige graal.
Intelligentie an sich is inderdaad niet zalig makend, nee, autisten zijn meestal ook heel intelligent, EQ bij je IQ hebben kan bepaald geen kwaad.![]()
![]()
Dit bericht verontrust mij meer.
Campaign team Biden zal het toch wel zien?!
Zag wel een filmpje waarop Biden soepel de trap van het vliegtuig ophuppelde, onderweg naar...
En zagen jullie het arrogante smoelwerk in het filmpje met ‘open mic’ van de rechtszaak vanwege trumps university.
De man is een straatvechter met primaire instincten. Die heeft geen last van intelligentie.![]()
Was Obama niet die gast die 4.000 mensen zonder vorm van proces met zijn droons liet vermoorden?quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als we 2 Presidenten naast elkaar houden, Obama en Trump, dan is het wel duidelijk wie intelligent is en wie in staat is om goede beslissingen te maken![]()
Dat ging niet om de eigen burgers. Dan zijn de meeste mensen niet geïnteresseerd en Amerikanen ook voor het grootste deel niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Was Obama niet die gast die 4.000 mensen zonder vorm van proces met zijn droons liet vermoorden?![]()
Obama was soms wel een hypocriet figuur.
Had wel mooie speeches en een berg charisma. Daar stond echt iemand.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Sinds trump geen droneacties meer? Voor trump geen militaire acties in het buitenland?quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Was Obama niet die gast die 4.000 mensen zonder vorm van proces met zijn droons liet vermoorden?
Laten we wel wezen. Had Obama alle buitenlandse militaire bemoeienis gestaakt zouden jullie daarover zeiken.
Het lijkt mij juist dat Obama als president van alle Amerikanen geslaagd is omdat hij niet als een kip zonder kop de door Republikeinen begonnen oorlogen zomaar heeft opgezegd. Iets met bondgenoten en belangen en zo. Iets waar trump dan weer geen boodschap aan heeft.![]()
En Trump heeft dat verdubbeld. Whats your point?quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Was Obama niet die gast die 4.000 mensen zonder vorm van proces met zijn droons liet vermoorden?![]()
Nou ja, om goede keuzes te maken moet je doorgaans wel iets van intelligentie bezitten en in staat zijn informatie tot je te nemen en de materie te snappen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ergens heb ik het gevoel dat intellect wel wat overrated is, het lijkt me dat een betere kwalificatie is of je dingen voor elkaar krijgt en dat je de juiste beslissingen neemt. Je hoeft echt niet de slimste te zijn om het juiste te doen en daarvoor te zorgen dat het gebeurd.
Tegenwoordig wordt intelligentie teveel gebruikt als heilige graal.
Volgens mij is de aanpak bij Trump meer dat hij redelijk binaire keuzes krijgt voorgeschoteld met wat eenvoudige plaatjes en dan kiest hij wat op onderbuikgevoel.
Sowieso denk ik dat het poppetje aan de top (zeker in de politiek) nog wel eens overschat wordt. Zeker bij iemand als Trump wordt concreet beleid en concrete plannen vormgegeven door mensen als bv Kudlow of Miller. Trump mag ermee dwepen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Obama was geen pacifist en heeft volgens mij ook nooit geclaimd een pacifist te zijn dus ik snap niet waarom je dat hypocriet noemt.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:14 schreef Harvest89 het volgende:
Obama was soms wel een hypocriet figuur.
Had wel mooie speeches en een berg charisma. Daar stond echt iemand.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 18:25:45 ]![]()
De zaak Flynn wordt niet verworpen en gaat terug naar Judge Sullivan:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Waar zeg ik dat hij een pacifist is?quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Obama was geen pacifist en heeft volgens mij ook nooit geclaimd een pacifist te zijn dus ik snap niet waarom je dat hypocriet noemt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Mooi. 8-2. Als Ajacied vind ik dat altijd mooi. Benieuwd wat Trump nu gaat doen. Er is nog geen straf om kwijt te schelden en een pardon kan ook problemen opleveren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:32 schreef Kijkertje het volgende:
De zaak Flynn wordt niet verworpen en gaat terug naar Judge Sullivan:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 31-08-2020 19:48:14 ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Verder: Meltdown in 10.....9......8.....I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Pardon incoming 3,2,1...How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Dit is wel een leuke voor de liefhebber:quote:Trump frequently accuses the far-left of inciting violence, yet right-wing extremists have killed 329 victims in the last 25 years, while antifa members haven’t killed any, according to a new study
New research, based on almost 900 politically-motivated plots and murders in the US since 1994, found only one person’s death in the last 25 years was linked to “antifa” or anti-fascists, and the person who died was the attacker.
In comparison, over that same period, 329 murders were linked to the far-right.
When the label was broadened from anti-fascists to left-wing violence, it found 21 victims had been killed since 2010, compared to 117 in right-wing violence in the same time period.
Jihadist groups were responsible for 95 people’s deaths since 2010.
The database, which was compiled by a thinktank called the Center for Strategic and International Studies, was launched after Trump’s administration spent several months stoking the possibility of left-wing violence, especially during the George Floyd protests.
Seth Jones, a counter-terrorism expert, who helped create the dataset, told The Guardian: “Left-wing violence has not been a major terrorism threat.”
He said: “The most significant domestic terrorism threat comes from white supremacists, anti-government militias and a handful of individuals associated with the ‘boogaloo’ movement that are attempting to create a civil war in the United States.”
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US![]()
Maar je weet toch dat het slopen van bushokjes erger is!quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is wel een leuke voor de liefhebber:
[..]![]()
Ja, dat weet ik uiteraard. Maar het blijft mij opvallen dat werkelijk iedere keer dat ik heb gevraagd om eens aan te tonen dat Antifa ergens bij betrokken is het angstvallig stil blijft. Niet eens ontkenning of gaslighting maar gewoon helemaal niets.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar je weet toch dat het slopen van bushokjes erger is!![]()
We gaan het zienquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met een pardon geeft Trump toe dat Flynn schuldig is.
Las dit ook nog ergens:UCMJ = Uniform Code of Military Justicequote:Servicemembers, even retired ones, can be court martialed for civilian misconduct. Double jeopardy rules do not apply.
Trump can pardon him before the election and after Trump loses the military can go after him using UCMJ.
[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 31-08-2020 19:55:20 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Dus het petit comité van de appeals court stemt 1-2 voor verwerping van de zaak, de ene dissident roept de voltallige court bij elkaar die vervolgens 8-2 tegen verwerping stemt?
... oooeeeffff staan die 2 (waaronder 1 aangesteld door Trump..natuurlijk) er gekleurd op...They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Was het volledige appeals court niet 7-3 democratisch ?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:40 schreef speknek het volgende:
Dus het petit comité van de appeals court stemt 1-2 voor verwerping van de zaak, de ene dissident roept de voltallige court bij elkaar die vervolgens 8-2 tegen verwerping stemt?
... oooeeeffff staan die 2 (waaronder 1 aangesteld door Trump..natuurlijk) er gekleurd op...![]()
Ik ben bang dat je je daarin vergist. Populisme heeft niets met slimheid te maken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Trump is best een slimme vent. Een echte dummie was niet op zijn plek gekomen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Weten hoe je een massa kan bespelen vereist intelligentie. Wellicht een ander soort dan om relativiteitstheorie te bedenken, maar alsnog intelligentie.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je je daarin vergist. Populisme heeft niets met slimheid te maken.![]()
We kunnen hem gerust een narcist, sociopaat, of arrogante kwast noemen. Take your pick, maar dom is ie niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je je daarin vergist. Populisme heeft niets met slimheid te maken.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Dan neem je voor het gemak aan dat het Trump was die dat plan heeft gemaakt. Campagne voeren doe je niet alleen. Miller en Bannon zijn niet dom en ik geloof nooit dat Trump ook maar enige tactiek zelf heeft bepaald.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Weten hoe je een massa kan bespelen vereist intelligentie. Wellicht een ander soort dan om relativiteitstheorie te bedenken, maar alsnog intelligentie.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ja, als je hem hoort praten en als hij afwijkt van het script is het meteen duidelijk dat deze man inderdaad bijzonder dom is. Mensen om heen heen hoeven daarom niet dom te zijn. Als je een slim team hebt, kan een dom iemand aan de macht komen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We kunnen hem gerust een narcist, sociopaat, of arrogante kwast noemen. Take your pick, maar dom is ie niet.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ja, dat klopt en voor generaals b.d. blijft de UCMJ van kracht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
We gaan het zien
Las dit ook nog ergens:
[..]
UMCJ = Uniform Code of Military Justice
MAAR het komt echt heel zelden voor dat er iets mee gedaan word.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 19:56:02 ]![]()
Waren die ook aan het fluisteren wat hij moest zeggen tijdens de debatten? Hij heeft heel wat van zijn tegenstanders echt verneukt met een snelle grap.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan neem je voor het gemak aan dat het Trump was die dat plan heeft gemaakt. Campagne voeren doe je niet alleen. Miller en Bannon zijn niet dom en ik geloof nooit dat Trump ook maar enige tactiek zelf heeft bepaald.![]()
https://www.oregonlive.co(...)ortland-protest.htmlquote:Man under investigation in fatal shooting after pro-Trump rally allegedly took loaded gun to earlier Portland protest
A 48-year-old man who was accused of carrying a loaded gun at an earlier downtown Portland protest is under investigation in the fatal shooting Saturday night of a right-wing demonstrator after a pro-Trump rally.
Michael Forest Reinoehl calls himself an anti-fascist and has posted videos and photos of demonstrations he attended since late June, accompanied by the hashtags #blacklivesmatter, #anewnation and #breonnataylor.
Reinoehl was raised in Sandy and has had recent addresses in Northeast Portland, Gresham and Clackamas. He described himself on social media and in a video interview with Bloomberg QuickTake News as a professional snowboarder and contractor who has former military experience but “hated” his time in the army.
Sources familiar with the case but not authorized to speak said police are investigating Reinoehl. A family member also identified him as a man captured in photos and video seen leaving the shooting scene shortly before 9 p.m. Saturday.
Aaron Danielson, a supporter of the conservative group Patriot Prayer, was shot in the chest and died in the street. It was soon after most cars in a caravan of supporters of President Donald Trump had left the city’s downtown streets.
Reinoehl’s posts indicate he attended many protests in Portland that began three months ago after the death of George Floyd in Minneapolis under the knee of a police officer.
On July 5 at one of the demonstrations, Reinoehl was cited at 2:10 a.m. in the 700 block of Southwest Main Street on allegations of possessing a loaded gun in a public place, resisting arrest and interfering with police
He was given a date to appear in court later that month, but the allegations were dropped on July 30 with a “no complaint,” according to court records. The documents don’t indicate why prosecutors decided not to pursue the accusations. Reinoehl spent no time behind bars.
Brent Weisberg, a spokesman for Multnomah County District Attorney Mike Schmidt, said the office is still reviewing that July case involving Reinoehl.
Schmidt earlier Sunday decried the deadly violence. He took office on Aug. 1 and quickly announced that he wouldn’t pursue low-level charges against demonstrators, such as interfering with police or resisting arrest. He wasn’t district attorney when the office handled Reinoehl’s gun case.
Video images of the fatal shooting captured a tall, thin white man in a hat and white tube socks running from the scene at Southwest Third Avenue and Alder Street around 8:45 p.m. Screenshots zeroed in a tattoo of a fist on the man’s neck.
The grainy video and other photos, together with witness statements from live streamer Justin Dunlap, suggest the victim may have used some type of mace or pepper spray and then collapsed after gunshots ring out.
Reinoehl’s 36-year-old sister said she was awakened just before 8 a.m. Sunday by a threatening phone call from someone who told her that “our whole family was in danger unless we turned him over.”
“That’s how I found out,” that her brother was allegedly involved, she told The Oregonian/OregonLive.
She called Sandy police to report the threat, she said. Once she looked online and saw screenshots of her brother’s photo, she said she called Portland detectives.
“We reached out to police and confirmed that we recognized Michael in the screenshots,” she said. She asked that her name not be used because of the threats.
Michael Reinoehl has been estranged from the family – including her, their parents and a younger brother – for at least three years, his sister said.
“On the one hand, this whole thing surprises the daylights out of us, because we always thought he is a lot of bark, not a lot of bite,” she said. “But he’s also been very impulsive and irrational.”
Reinoehl has stolen their mother’s seizure medication and owes a lot of debt, often giving his relatives’ addresses as his own to avoid responsibility, she said.
He has a son and daughter and is split from their mother, she said.
“I have friends, family and loved ones on both sides of the conflict,” Reinoehl’s sister said. “Violence begets violence and hatred begets hatred. This is not the solution. My heart goes out to the victim. It always has, before I even knew my brother was involved.”
Reinoehl is also wanted on a failure to appear warrant in a June 8 speed racing case in Baker County in eastern Oregon. He and his 17-year-old son were racing in two different cars at speeds of up to 111 mph heading east on Interstate 84 after midnight near North Powder, according to state police.
Michael Reinoehl faces allegations including driving under the influence of a controlled substance, recklessly endangering another, unlawful possession of a gun and driving while suspended and uninsured.
He was stopped driving a 2005 Cadillac STS with his 11-year-old daughter as a passenger, police said. Inside the car, police said they found marijuana, “unidentified prescription pills” and a loaded Glock pistol for which Reinoehl didn’t have a concealed handgun license.
Shortly after that, Reinoehl began posting about the protests in Portland.
On June 16, he wrote, “Every Revolution needs people that are willing and ready to fight. There are so many of us protesters that are just protesting without a clue of where that will lead. That’s just the beginning that’s that where the fight starts. If that’s as far as you can take it thank you for your participation but please stand aside and support the ones that are willing to fight. I am 100 % ANTIFA all the way! I am willing to fight for my brothers and sisters! ... We do not want violence but we will not run from it either! ... Today’s protesters and antifa are my brothers in arms.”
On the Bloomberg video posted July 27, Reinoehl said he had been shot and turns to the camera to show a bloody bandage on his right arm. He claimed he intervened in an earlier fight between a man with a gun and Black youths.
He said on the video that he’d been “working security and trying to keep protected” someone in the crowd when he got shot as he tried to wrestle a gun away from the man harassing the kids. He didn’t say where that it happened. The account couldn’t be immediately confirmed.
On July 2, Reinoehl wrote on Instagram, “We will not stop until there is change. Now more than ever we need to join together. Join the cause support the people that are willing to take a rubber bullet. Give them supplies food water Medical anything that can help. Bring balloons and paint for paint balloons. #blaklivesmatter #breonnataylor.”
His social media pages also are filled with videos and photos of him snowboarding at Mt. Hood Meadows, sometimes with his dog Ezo accompanying him.
In a February Facebook post, Michael Reinoehl wrote that “it can be hard and confusing at times living in a world consumed by individuality.”
“When as beings we truly are connected to everything in the university and Beyond. Some of us feel trapped in a shell surrounded and controlled by individuals that have no clue,” he says in the post. “Or even worse refuse to accept the truth because they would have to give up their control. For those of you who know and feel the same as I do know this. Our time here is short, always stay true to what you know. And know that you are here to help the innocent ones who do not know. Be that bright light to the ones who are lost. And as you like your own way hopefully some will follow. #love #loveeverything #loveeveryone.”
In one post, he shared a video of people burning a “Trump 2020” flag outside the Multnomah County Justice Center steps earlier this summer. A post from November 2015 shows a Trump face painted on the wall of a restroom with a urinal in place of the mouth. Another post shows a poster of Malala Yousafzai with the quote: “With guns you can kill terrorists. With education, you can kill terrorism.”
Other posts appear to be tied to the Free Thought Project, which bills itself on its website as a “hub for Free Thinking conversations about the promotion of liberty and the daunting task of government accountability.”
Other posts display pictures of his family, friends and his dog and describe him seeking work cleaning gutters to make extra money. In a 2018 post, he says he works for a company that remodels houses. His Facebook page says he studied television production at Mt. Hood Community College.
On Sunday, much of his social media filled up with others commenting, posting pointed messages such as “Turn yourself in” to “You better pray to God that the law gets to you first…Because The Patriots are Storming!!”![]()
Hij zal niet dom zijn, maar intelligentie is helaas geen garantie voor goed beleid, laat staan uitvoering. En intelligentie gecombineerd met zijn mentale afwijkingen heeft tot een onrustbarende uitkomst geleidquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We kunnen hem gerust een narcist, sociopaat, of arrogante kwast noemen. Take your pick, maar dom is ie niet.![]()
Politiek gezien is dat natuurlijk het tegenovergestelde van slim. En veel domme mensen vielen ervoor. 'Hij zegt wat ik denk' is zo'n mooie. De meest slimme figuren op aarde zeiden echt niet wat de meeste mensen al dachten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waren die ook aan het fluisteren wat hij moest zeggen tijdens de debatten? Hij heeft heel wat van zijn tegenstanders echt verneukt met een snelle grap.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Sorry, maar zodra deze man afwijkt van het script zegt hij de meest domme dingen. Dat hij aan de macht is gekomen komt door een doordacht plan van o.a. Bannon, die het narratief kon beïnvloeden met Breitbart. Hij werd op vele punten bijgestaan door Stephen Miller, engnek met een duidelijk agenda en een strategisch inzicht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hij zal niet dom zijn, maar intelligentie is helaas geen garantie voor goed beleid, laat staan uitvoering. En intelligentie gecombineerd met zijn mentale afwijkingen heeft tot een onrustbarende uitkomst geleidHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
We hebben het niet over dat hij een van de slimste figuren op aarde is, alleen dat hij niet dom is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Politiek gezien is dat natuurlijk het tegenovergestelde van slim. En veel domme mensen vielen ervoor. 'Hij zegt wat ik denk' is zo'n mooie. De meest slimme figuren op aarde zeiden echt niet wat de meeste mensen al dachten.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Nee we hebben het erover dat een dom iemand niet president kan worden. Maar dat kan heel makkelijk, als je team maar slim is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We hebben het niet over dat hij een van de slimste figuren op aarde is, alleen dat hij niet dom is.
Dan nog is Trump inderdaad heel dom. Man kan amper lezen of relativeren. Trumpsupporters gaan ook zeker niet voor zijn intelligentie, maar om hele niet-politieke redenen. Anti-politiek en oppositie voeren terwijl hij toch echt de macht heeft.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Zelfverdediging, uiteraard. Misschien dat iemand nog even een foto kan vinden waar deze meneer iets aan het opruimen is.quote:
[ Bericht 8% gewijzigd door capricia op 31-08-2020 20:11:45 ]"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
7-4 (en nu 7-5, maar die mocht nog niet stemmen)quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Was het volledige appeals court niet 7-3 democratisch ?
Alhoewel Katsas niet meedeed, dus het stemmen was inderdaad 7-3.
[ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 31-08-2020 20:14:05 ]They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Nou ja, de man die het filmde zei dat het slachtoffer met bear mace spoot en dat daarna de schoten vielen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:08 schreef OMG het volgende:
[..]
Zelfverdediging, uiteraard. Misschien dat iemand nog even een foto kan vinden waar deze meneer iets aan het opruimen is.
Ik weet niet of dat dan zelfverdediging is maar het is volgens velen wel zelfverdediging als het een plastic zak of een skateboard is.
De rechter mag dat op een bepaald moment gaan bepalen.![]()
Uit de toespraak van Biden in Pittsburgh“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Er zijn verschillende vormen van intelligentie. Het zou kunnen dat Trump moeite heeft om een kruiswoordpuzzel te voltooien en dat hij een gebrek van kennis heeft omdat hij geen boeken leest. Maar hij is wel bedreven in toespraken en mensen te bespelen/manipuleren, heeft politiek inzicht, erg sociaal. Hij heeft gewoon kenmerken waaruit blijkt dat hij niet dom is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee we hebben het erover dat een dom iemand niet president kan worden. Maar dat kan heel makkelijk, als je team maar slim is.
Dan nog is Trump inderdaad heel dom. Man kan amper lezen of relativeren. Trumpsupporters gaan ook zeker niet voor zijn intelligentie, maar om hele niet-politieke redenen. Anti-politiek en oppositie voeren terwijl hij toch echt de macht heeft.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Mwah, niet slecht, Biden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:15 schreef Kijkertje het volgende:
Uit de toespraak van Biden in Pittsburgh
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
Dat is wel echt 1 sec voor de schoten gelost worden volgens mij. Dat duidt mogelijk op een laatste poging zich te verdedigen. Maar dat zal inderdaad verder uitgezocht moeten worden. De beschikbare beelden zijn ook niet heel duidelijk.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, de man die het filmde zei dat het slachtoffer met bear mace spoot en dat daarna de schoten vielen.
Ik weet niet of dat dan zelfverdediging is maar het is volgens velen wel zelfverdediging als het een plastic zak of een skateboard is.
De rechter mag dat op een bepaald moment gaan bepalen.![]()
Dus het is politiek helemaal niet slim om een winnende strategie te gebruiken?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Politiek gezien is dat natuurlijk het tegenovergestelde van slim. En veel domme mensen vielen ervoor. 'Hij zegt wat ik denk' is zo'n mooie. De meest slimme figuren op aarde zeiden echt niet wat de meeste mensen al dachten.![]()
Weet je wat bear mace is? Het kan zelfs een ongeluk geweest zijn als hij een lading bear mace is zijn gezicht kreeg, ik kan mij goed voorstellen dat je dan per ongeluk de trekker overhaalt.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is wel echt 1 sec voor de schoten gelost worden volgens mij. Dat duidt mogelijk op een laatste poging zich te verdedigen. Maar dat zal inderdaad verder uitgezocht moeten worden.
PS: Bear mace is niet legaal voor gebruik tegen mensen, het gebruiken tegen mensen staat gelijk aan het gebruiken van een vuurwapen.
Dit is uiteraard allemaal hearsay en speculatie, ik maak geen excuses voor wie dan ook maar dat de zaak wat complexer is mag ook wel aangegeven worden.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 20:26:55 ]![]()
Ik heb hem nog nooit iets zien zeggen dat ook maar ietwat blijk geeft van politiek inzicht. Sociaal? de enige mensen die hij bespeeld zijn de mensen die ook niet verder kunnen nadenken, de rest heeft die man gewoon door. Je hoeft echt alleen maar tegen te zijn en je krijgt al een hele groep ontevreden mensen mee.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zijn verschillende vormen van intelligentie. Het zou kunnen dat Trump moeite heeft om een kruiswoordpuzzel te voltooien en dat hij een gebrek van kennis heeft omdat hij geen boeken leest. Maar hij is wel bedreven in toespraken en mensen te bespelen/manipuleren, heeft politiek inzicht, erg sociaal. Hij heeft gewoon kenmerken waaruit blijkt dat hij niet dom is.
Maar prima als je denkt dat Trump enige vorm van intelligentie heeft, al vraag ik mij echt af of antipolitiek bedrijven en steunen, terwijl je aan de macht bent zou kunnen aantonen dat de man of supporter inzicht heeft.
Het wordt mooi weergegeven in dit filmpje van Koefnoen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
"Because you'd be in jail."quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waren die ook aan het fluisteren wat hij moest zeggen tijdens de debatten? Hij heeft heel wat van zijn tegenstanders echt verneukt met een snelle grap.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Zou het dan de eerste Antifa-moord zijn?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
https://www.oregonlive.co(...)ortland-protest.html[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
We hebben het over Trump, he? Niet over zijn campagneteam. Ja 's ochtends een broek aan kunnen doen is ook een winnende strategie, maar heeft weinig met intelligentie te maken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus het is politiek helemaal niet slim om een winnende strategie te gebruiken?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Nee, hij is niet in staat twee samenhangende zinnen te formuleren en uit te spreken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar hij is wel bedreven in toespraken![]()
Wie weet dat het nu ineens een terroristische organisatie genoemd gaat worden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zou het dan de eerste Antifa-moord zijn?Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Toen ik de instructie in de OP las, acht ik dat er misschien een genuanceerde discussie zou zijn, maar wat is het allemaal zwart-wit zeg...[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Dat had Trump al wel gedaan toch?quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wie weet dat het nu ineens een terroristische organisatie genoemd gaat worden.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Trump doet al een tijdje.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wie weet dat het nu ineens een terroristische organisatie genoemd gaat worden.![]()
quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:30 schreef Federer-fan het volgende:
Toen ik de instructie in de OP las, acht ik dat er misschien een genuanceerde discussie zou zijn, maar wat is het allemaal zwart-wit zeg...Ja, we hebben allemaal zo onze blinde vlekken denk ik.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Huh, degenen die rellen zijn toch Antifa en BLM? Die stemmen allemaal Democratisch - voor zover ze stemmen. Ik zou niet met een MAGA-petje op tussen die rellers durven lopen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
En toch vinden mensen het leuker om naar zijn speeches te gaan, dan naar die van zijn tegenstanders (uitgezonderd het incidentje bij de National Mall).quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, hij is niet in staat twee samenhangende zinnen te formuleren en uit te spreken.![]()
Daar zijn ze mee bezig geloof ik.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wie weet dat het nu ineens een terroristische organisatie genoemd gaat worden.
https://www.congress.gov/(...)enate-resolution/279![]()
Ja, absoluut. Jij ook denk ik zomaar. Maar ik stel nog weleens een vraag met het doel om iets te leren in plaats van een retorische vraag om te proberen de ander onderuit te halen of mijn eigen gelijk bevestigd te zien. En ik zeg niet dat Trump niets fout doet of dat Trump-aanhangers niets verkeerd doen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Ja, we hebben allemaal zo onze blinde vlekken denk ik.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Je begrijpt het gewoon niet he.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:26 schreef Vis1980 het volgende:
Ik heb hem nog nooit iets zien zeggen dat ook maar ietwat blijk geeft van politiek inzicht. Sociaal? de enige mensen die hij bespeeld zijn de mensen die ook niet verder kunnen nadenken, de rest heeft die man gewoon door. Je hoeft echt alleen maar tegen te zijn en je krijgt al een hele groep ontevreden mensen mee.
Maar prima als je denkt dat Trump enige vorm van intelligentie heeft, al vraag ik mij echt af of antipolitiek bedrijven en steunen, terwijl je aan de macht bent zou kunnen aantonen dat de man of supporter inzicht heeft.
Het wordt mooi weergegeven in dit filmpje van Koefnoen.
Niet hoog intelligent zijn betekent niet dat je dom bent.
Dit topic lijkt af en toe wel Reddit waar mensen posts openen met "Trump is sooo stuuuuupid" in de hoop dat ze dan makkelijk veel karma/upvotes krijgen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Die zou ik als ik Trump was niet gaan maken tijdens een debat.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Zou het veel uitmaken? Misschien voor de zwevende kiezer.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die zou ik als ik Trump was niet gaan maken tijdens een debat.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Who cares? Hij krijgt niets voor elkaar. Noppes.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je begrijpt het gewoon niet he.
Dit topic lijkt af en toe wel Reddit waar mensen posts openen met "Trump is sooo stuuuuupid" in de hoop dat ze dan makkelijk veel karma/upvotes krijgen.
Dan kun je wel gaan roepen dat Trump slim is of whatever, maar de resultaten zijn er niet.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De voorrondes van idols trekken ook meer kijkers dan de gemiddelde opera.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En toch vinden mensen het leuker om naar zijn speeches te gaan, dan naar die van zijn tegenstanders (uitgezonderd het incidentje bij de National Mall).![]()
Dat was juist mijn punt, Trump heeft dat niet geroepen, omdat het echt een terroristische groep is ....met geen enkele dode... Hier wordt vaak in het topic geroepen dat Antifa zulke vreselijke anarchistische moordenaar zijn, en daardoor de goedwillende blanke mannen wel met een AR naar een andere staat moeten gaan om daar bezittingen te verdedigen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat had Trump al wel gedaan toch?
Ja, dit klinkt wat kort door de bocht, maar het blijft vreemd dat Trump dat over Twitter heeft geroepen, terwijl er zat groeperingen zijn in de USA met veel moorden op hun naam, die wel een organisatie zijn.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ja, dat weet ik, en dat is natuurlijk grote BS, en sommige figuren stonden toen te juichen (na de Tweet van Trump). Dat terwijl het niets meer was dan vuur opstoken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:33 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Daar zijn ze mee bezig geloof ik.
https://www.congress.gov/(...)enate-resolution/279Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Voor de deplorables zal het niks uitmaken. Maar daar zijn er te weinig van.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zou het veel uitmaken? Misschien voor de zwevende kiezer.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hij heeft het wel geroepen toch? Volgens mij begrijp ik je eerste zin niet goed.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat was juist mijn punt, Trump heeft dat niet geroepen, omdat het echt een terroristische groep is ....met geen enkele dode... Hier wordt vaak in het topic geroepen dat Antifa zulke vreselijke anarchistische moordenaar zijn, en daardoor de goedwillende blanke mannen wel met een AR naar een andere staat moeten gaan om daar bezittingen te verdedigen.
Ja, dit klinkt wat kort door de bocht, maar het blijft vreemd dat Trump dat over Twitter heeft geroepen, terwijl er zat groeperingen zijn in de USA met veel moorden op hun naam, die wel een organisatie zijn.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Dat verschil ken ik wel zeker. En ja met die wetenschap in het hoofd stelde ik ook dat Trump dom is. Kan er echt niets meer van maken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je begrijpt het gewoon niet he.
Dit topic lijkt af en toe wel Reddit waar mensen posts openen met "Trump is sooo stuuuuupid" in de hoop dat ze dan makkelijk veel karma/upvotes krijgen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Als je als politicus geen menigte kan trekken, dan maakt al het andere wat je doet ook niet uit.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De voorrondes van idols trekken ook meer kijkers dan de gemiddelde opera.![]()
Het gaat om de politiek, niet een theekransje. Leuk is eigenlijk een slecht signaal als het om dit soort belangrijke zaken gaat.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En toch vinden mensen het leuker om naar zijn speeches te gaan, dan naar die van zijn tegenstanders (uitgezonderd het incidentje bij de National Mall).Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ik zeg dat Trump dat heeft geroepen, maar niet omdat Antifa echt een terroristische organisatie is. Het gaat puur om het stoken en pleasen van de groep die het niet te doen is om politiek.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij heeft het wel geroepen toch? Volgens mij begrijp ik je eerste zin niet goed.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Oké, bedankt, ik snap het.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zeg dat Trump dat heeft geroepen, maar niet omdat Antifa echt een terroristische organisatie is. Het gaat puur om het stoken en pleasen van de groep die het niet te doen is om politiek.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
En daarom trappen er zoveel mensen in figuren als Trump. Als je met die instelling naar politiek gaat kijken, moet je niet gek opkijken als een een dom persoon aan de macht komt.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je als politicus geen menigte kan trekken, dan maakt al het andere wat je doet ook niet uit.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Die komma stond wat verkeerd inderdaad. En om nog even terug te komen op de blinde vlek: ja we hebben allemaal ergens een blinde vlek of geen verstand van iets, waarvan we dat wel denken te hebben, dus ik ook.quote:Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Laten we even zeggen dat hij inderdaad dom is. Dan kun je hem toch ook niet echt verantwoordelijk houden voor wat hij doet?quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En daarom trappen er zoveel mensen in figuren als Trump. Als je met die instelling naar politiek gaat kijken, moet je niet gek opkijken als een een dom persoon aan de macht komt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Blijkbaar kun je het verschil dan toch niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat verschil ken ik wel zeker. En ja met die wetenschap in het hoofd stelde ik ook dat Trump dom is. Kan er echt niets meer van maken.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Oké. Ja, alleen wat ik zo jammer vind in topic als dit, is dat het een discussie is en geen gedachtewisseling. Het voelt alsof mensen zich ingraven in hun standpunt en dat ten koste van alles willen verdedigen. Alsof hun eigen identiteit op het spel staat. En in zekere zin is dat ook zo. Maar volgens mij zou het leerzamer zijn als mensen informeren naar wat de ander beweegt en er niet van zouden uitgaan dat iedereen met een andere mening achterlijk is en/of ongelijk heeft.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die komma stond wat verkeerd inderdaad. En om nog even terug te komen op de blinde vlek: ja we hebben allemaal ergens een blinde vlek of geen verstand van iets, waarvan we dat wel denken te hebben, dus ik ook.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Hij weet vaak precies wat hij doet. Het interesseert hem alleen geen ene fuck.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ik denk dat je je negatieve gevoelens over Trump je logica laat overtreffen. Als Hillary wat beter in menigten trekken was, dan hadden we het nu niet over Trump gehad. Als mensen het vandaag over Hillary hebben is het altijd in de context van Trump, niet omdat ze zelf wat voor elkaar krijgt. Ergo: als politici niet goed zijn in het trekken van menigten maakt de rest ook niet uit. Of je er blij mee moet zijn is een tweede, maar het is wel de wereld.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En daarom trappen er zoveel mensen in figuren als Trump. Als je met die instelling naar politiek gaat kijken, moet je niet gek opkijken als een een dom persoon aan de macht komt.![]()
Eerlijk gezegd vind ik het verhaal of hij dom is of niet weinig boeiend, George Bush was ook geen groot licht, bijvoorbeeld.
De problemen met Trump liggen meer in zijn karakter en gedrag dan zijn IQ.![]()
Waarom zou je iemand niet op zijn daden kunnen beoordelen? Natuurlijk kis hij wel verantwoordelijk voor het beleid, hij is de president. Maar de meest slimme personen komen zonder geld of hulp echt niet aan een baan als president. Dan moet je echt een slim team hebben.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Laten we even zeggen dat hij inderdaad dom is. Dan kun je hem toch ook niet echt verantwoordelijk houden voor wat hij doet?
Ik snap dat je wil zeggen dat hij toch wel iets moet kunnen als hij zo'n team bij elkaar kan krijgen, maar wie zegt dat dat zijn plan was? Kan ook zijn dat andere mensen met ideeen juist hem hebben gespannen voor hun agenda. Hij is immers een bekende naam in de USA, waar veel mensen veel geld met intelligentie verwarren.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Dat is ook niet waar, natuurlijk, hij heeft een huidje zo dun als een pasgeboren baby en alles is een persoonlijke aanval op hem, hij loopt zelfs meteorologische kaarten te vervalsen om maar in controle te lijken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:47 schreef Harvest89 het volgende:
Hij weet vaak precies wat hij doet. Het interesseert hem alleen geen ene fuck.
Ik bedoel, dan zit er toch ergens een steekje los?![]()
Je kunt op de plaats van de naam 'Trump' zo ongeveer alles neerzetten en dan klopt het bij veel mensen zo goed als altijd. Als mensen een negatieve eerste indruk van iemand hebben, vormt die volgens mij het filter waar de gebeurtenissen die erna plaatsvinden heen gaan. En dat brengt dan mee dat alles negatief wordt uitgelegd.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat je je negatieve gevoelens over Trump je logica laat overtreffen. [...][b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Ja dat is onderhand wel duidelijk.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik bedoel, dan zit er toch ergens een steekje los?Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Goed punt, en daar ben ik het in grote lijnen wel mee eens. Helaas zijn sommige mensen herhaaldelijk achter die man aan blijven hollen, maar niet om zijn goede ideeën. Als iemand alleen maar politiek iemand steunt, omdat Trump grappig en 'gevat' zou zijn tegen de linksche gutmenschen, dan zou je kunnen stellen dat er weinig discussie mogelijk is. Ja, ik ben daar wat bitter in geworden nadat ik vaak heb geprobeerd wel de discussie aan te gaan. En soms scheer ik daarbij ongewenst meer mensen over 1 kam dan de bedoeling zou moeten zijn. Dat is mijn blinde vlek.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:46 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké. Ja, alleen wat ik zo jammer vind in topic als dit, is dat het een discussie is en geen gedachtewisseling. Het voelt alsof mensen zich ingraven in hun standpunt en dat ten koste van alles willen verdedigen. Alsof hun eigen identiteit op het spel staat. En in zekere zin is dat ook zo. Maar volgens mij zou het leerzamer zijn als mensen informeren naar wat de ander beweegt en er niet van zouden uitgaan dat iedereen met een andere mening achterlijk is en/of ongelijk heeft.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Als hij te dom is om de gevolgen van zijn handelen te overzien, kun je hem er niet goed voor verantwoordelijk houden vind ik.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand niet op zijn daden kunnen beoordelen?Nee, ik wil juist zeggen: Als Trump echt zo dom is als veel mensen denken, moeten ze niet Trump ervoor veroordelen maar de mensen die niet ingrijpen en hem daar laten zitten. Je kunt een president toch afzetten als hij mentally incapacitated is? Volgens mij zijn er best wat mensen die dat vinden. Maar goed, waarschijnlijk te weinig om een afzettingsprocedure te laten slagen.quote:Natuurlijk kis hij wel verantwoordelijk voor het beleid, hij is de president. Maar de meest slimme personen komen zonder geld of hulp echt niet aan een baan als president. Dan moet je echt een slim team hebben.
Ik snap dat je wil zeggen dat hij toch wel iets moet kunnen als hij zo'n team bij elkaar kan krijgen, maar wie zegt dat dat zijn plan was? Kan ook zijn dat andere mensen met ideeen juist hem hebben gespannen voor hun agenda. Hij is immers een bekende naam in de USA, waar veel mensen veel geld met intelligentie verwarren.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Mijn post geldt voor een groot deel van de FOK!-topics.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Goed punt, en daar ben ik het in grote lijnen wel mee eens.Dat is waar.quote:Helaas zijn sommige mensen herhaaldelijk achter die man aan blijven hollen, maar niet om zijn goede ideeën. Als iemand alleen maar politiek iemand steunt, omdat Trump grappig en 'gevat' zou zijn tegen de linksche gutmenschen, dan zou je kunnen stellen dat er weinig discussie mogelijk is.Dat snap ik wel. Zelf heb ik liever Trump dan Biden, maar ik verafgood Trump bepaald niet. Ik zou liever hebben dat de Libertarian Party won.quote:Ja, ik ben daar wat bitter in geworden nadat ik vaak heb geprobeerd wel de discussie aan te gaan. En soms scheer ik daarbij ongewenst meer mensen over 1 kam dan de bedoeling zou moeten zijn. Dat is mijn blinde vlek.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Zo werkt dat niet in de VS waar ze mensen met een IQ van 56 executeren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als hij te dom is om de gevolgen van zijn handelen te overzien, kun je hem er niet goed voor verantwoordelijk houden vind ik.![]()
Wat Trump maakt van de toespraak van Biden.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Obama kreeg niet alles voor elkaar, Clinton ben ik nooit fan van geweest. Er zijn altijd redenen dat iets is zoals het is, alleen gaat het nu om Trump en kunnen we net doen alsof het anders was gelopen, maar dat is niet zo.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat je je negatieve gevoelens over Trump je logica laat overtreffen. Als Hillary wat beter in menigten trekken was, dan hadden we het nu niet over Trump gehad. Als mensen het vandaag over Hillary hebben is het altijd in de context van Trump, niet omdat ze zelf wat voor elkaar krijgt. Ergo: als politici niet goed zijn in het trekken van menigten maakt de rest ook niet uit. Of je er blij mee moet zijn is een tweede, maar het is wel de wereld.
Inderdaad heb je te maken met een groot aantal mensen die de politiek niet volgen, maar er toch een uitgesproken mening op nahouden. Dat is vervelend, maar inderdaad hebben die mensen uiteindelijk ook een ste,. Wat ik bij Trump echter een probleem daarin vindt dat het gaat om het enorme corruptie en dat dat dan juist wordt toegejuicht, terwijl mensen zichzelf in de voeten schieten.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ik heb ook geen positieve gevoelens over Bush, per se. Maar die kon tenminste wel iemand fatsoenlijk te woord staan. Mijn vent was het niet, maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik hem in hetzelfde licht zet als Trump. Laatstgenoemde gaat wel erg ver met corruptie en pesten, dat ik niet snap dat men dit allemaal toelaat in eigen land. Als Rutte maar één dag had gekopieerd van Trump was hij al afgetreden. Daarbij zeggende dat ik absoluut geen Rutte fan ben, maar dat dat mij niet beïnvloed in mijn eventuele respect of mening over die man. Dat kan prima naast elkaar bestaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je kunt op de plaats van de naam 'Trump' zo ongeveer alles neerzetten en dan klopt het bij veel mensen zo goed als altijd. Als mensen een negatieve eerste indruk van iemand hebben, vormt die volgens mij het filter waar de gebeurtenissen die erna plaatsvinden heen gaan. En dat brengt dan mee dat alles negatief wordt uitgelegd.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Er is een verschil tussen dom en niet toerekeningsvatbaar.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als hij te dom is om de gevolgen van zijn handelen te overzien, kun je hem er niet goed voor verantwoordelijk houden vind ik.
[..]
Nee, ik wil juist zeggen: Als Trump echt zo dom is als veel mensen denken, moeten ze niet Trump ervoor veroordelen maar de mensen die niet ingrijpen en hem daar laten zitten. Je kunt een president toch afzetten als hij mentally incapacitated is? Volgens mij zijn er best wat mensen die dat vinden. Maar goed, waarschijnlijk te weinig om een afzettingsprocedure te laten slagen.
Het dikgedrukte gedeelte in jouw reactie is precies mijn punt. Ja, natuurlijk moet je juist die mensen in twijfel stellen, omdat men het gemaakte systeem tegenwerkt om die man in positie te houden. Daarnaast zijn fans makkelijk beinvloedbaar via internet, maar ook die zijn verantwoordelijk, want hoe kun je nu echt geloven dat deze man op politiekgebied ook maar ietwat in staat is politiek te bedirjven? Maar het gaat daarbij om het ownnen van de libs en het zien van internationale verdragen als politiek correct. Het is al de voorzitter van de KNVB iemand laten zijn die voetbal haat en vooral wil dat we stoppen met voetballen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ja, alleen het maakt ook wel erg uit wie je volgt. Ik volg op Facebook veel pagina's die heel positief zijn over Trump (en dat zijn echt geen simpele zielen wat mij betreft) en dat beïnvloedt me wel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Obama kreeg niet alles voor elkaar, Clinton ben ik nooit fan van geweest. Er zijn altijd redenen dat iets is zoals het is, alleen gaat het nu om Trump en kunnen we net doen alsof het anders was gelopen, maar dat is niet zo.
Inderdaad heb je te maken met een groot aantal mensen die de politiek niet volgen, maar er toch een uitgesproken mening op nahouden. Dat is vervelend, maar inderdaad hebben die mensen uiteindelijk ook een ste,. Wat ik bij Trump echter een probleem daarin vindt dat het gaat om het enorme corruptie en dat dat dan juist wordt toegejuicht, terwijl mensen zichzelf in de voeten schieten.Ik vind Trump ook niet erg presidentieel overkomen. Alle presidenten tot nu toe die ik ken, kwamen presidentieel op me over. En dat getwitter helpt al helemaal niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen positieve gevoelens over Bush, per se. Maar die kon tenminste wel iemand fatsoenlijk te woord staan. Mijn vent was het niet, maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik hem in hetzelfde licht zet als Trump. Laatstgenoemde gaat wel erg ver met corruptie en pesten, dat ik niet snap dat men dit allemaal toelaat in eigen land. Als Rutte maar één dag had gekopieerd van Trump was hij al afgetreden. Daarbij zeggende dat ik absoluut geen Rutte fan ben, maar dat dat mij niet beïnvloed in mijn eventuele respect of mening over die man. Dat kan prima naast elkaar bestaan.Dat klinkt voor mij wel wat kort door de bocht. Want hoewel hij weinig op heeft met internationale verdragen, is hij wel iemand die banen wil creëren, de economie wil verbeteren, het recht op vrij wapenbezit wil beschermen, ongeboren leven wil beschermen, illegale immigratie wil tegengaan. Hij is wel erg gericht op Amerika als opzichzelfstaand land. Da's waar.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen dom en niet toerekeningsvatbaar.
Het dikgedrukte gedeelte in jouw reactie is precies mijn punt. Ja, natuurlijk moet je juist die mensen in twijfel stellen, omdat men het gemaakte systeem tegenwerkt om die man in positie te houden. Daarnaast zijn fans makkelijk beinvloedbaar via internet, maar ook die zijn verantwoordelijk, want hoe kun je nu echt geloven dat deze man op politiekgebied ook maar ietwat in staat is politiek te bedirjven? Maar het gaat daarbij om het ownnen van de libs en het zien van internationale verdragen als politiek correct. Het is al de voorzitter van de KNVB iemand laten zijn die voetbal haat en vooral wil dat we stoppen met voetballen.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Toch wel iets meer dan de mogelijkheid. Het doet mensen blijkbaar genoeg om tijd en moeite te besteden aan een demonstratie.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja de aanname is dat er oneindige dingen zijn waar mensen naast zitten. Het is ook mogelijk dat het een groot aantal zaken is. In ieder geval zijn er heel veel zaken die mensen denken te weten die dan vervolgens niet kloppen.
[..]
Massale protesten zeggen mij niet veel, ja dat de mogelijkheid tot protesteren er is. Als je bijvoorbeeld gisteren kijkt in Berlijn waren er massale protesten tegen het corona beleid. Ik denk dat die lui er naast zitten maakt niet uit of het er 100 zijn of 1 miljoen. In Noord-Korea waren gisteren geen massale protesten, ik denk dat ze daar wel veel te klagen hebben. Onddanks dat er niet veel protesteren. Ik diskwalificeer uberhaupt niks wat mij niet uitkomt. Ik diskwalificeer het idee dat als er veel mensen achter iets staan dat het dan zo is.
Als miljoenen demonstreren tegen het huidige klimaatbeleid zegt me dat niet meer dan als 1000 dat doen. Ze hebben een punt het klimaatbeleid moet beter maar dat heeft niks met het aantal mensen dat dat denkt te maken. Als alle scholieren hadden gedemonstreerd vóór het huidige klimaatbeleid hadden ze allemaal ongelijk ongeacht hoeveel ze er op de been voor brengen. Dan maakt het niet uit dat mijn mening dat niet uitkomt, het gaat erom dat ze dan zelf geen redelijk argument kunnen presenteren.
Hoe ver trek je dat door dan? Als 16.999.999 Nederlanders iets vinden zegt dat jou nog steeds niets? Het kan natuurlijk prima dat de meerderheid ernaast zit, maar je kan het allicht meenemen in je overweging.
Wat betreft racisme komt daar nog eens bij dat het mensen hun eigen ervaring is. Mij heeft dat wel de ogen geopend. Ik dacht dat er weinig racisme was in Nederland, maar als er zo veel genuanceerde mensen zo van overtuigd zijn en zo emotioneel door geraakt zijn, dan neem ik dat mee in mijn overweging. Ik zou het arrogant van mezelf vinden als ik het beter zou denken te weten dan zij. Net zoals ik verbijsterd was over de hoeveelheid seksuele intimidatie die vrouwen te verduren krijgen. Ook dan ga ik niet beweren dat het allemaal wel meevalt.![]()
Je vraagt het niet aan mij, maar mij zegt het nooit zo heel veel. Als ik me afvraag wat ik ergens van vindt en 16.999.999 vinden A dan voel ik me niet geremd om B te vinden als dat mijn overtuiging is. En uiteraard kan het dan gebeuren dat ik ernaast zit, maar vaak zijn dingen ook een kwestie van smaak en niet van goed of fout.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Toch wel iets meer dan de mogelijkheid. Het doet mensen blijkbaar genoeg om tijd en moeite te besteden aan een demonstratie.
Hoe ver trek je dat door dan? Als 16.999.999 Nederlanders iets vinden zegt dat jou nog steeds niets? [...][b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Zou je mij kunnen vertellen wat voor succesvol beleid hij daar op heeft gevoerd en hoe dat verschilt van zijn voorganger? Dit is overigens geen negatieve vraag, ondanks dat ik zelf ook een hoop wil, maar dat dat mij geen goede president maakt (integendeel). Ik ben oprecht benieuwd naar je antwoord.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, alleen het maakt ook wel erg uit wie je volgt. Ik volg op Facebook veel pagina's die heel positief zijn over Trump (en dat zijn echt geen simpele zielen wat mij betreft) en dat beïnvloedt me wel.
[..]
Ik vind Trump ook niet erg presidentieel overkomen. Alle presidenten tot nu toe die ik ken, kwamen presidentieel op me over. En dat getwitter helpt al helemaal niet.
[..]
Dat klinkt voor mij wel wat kort door de bocht. Want hoewel hij weinig op heeft met internationale verdragen, is hij wel iemand die banen wil creëren, de economie wil verbeteren, het recht op vrij wapenbezit wil beschermen, ongeboren leven wil beschermen, illegale immigratie wil tegengaan. Hij is wel erg gericht op Amerika als opzichzelfstaand land. Da's waar.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Dat is wat hij zegt. Heb je ook gecheckt of dat klopt?quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, alleen het maakt ook wel erg uit wie je volgt. Ik volg op Facebook veel pagina's die heel positief zijn over Trump (en dat zijn echt geen simpele zielen wat mij betreft) en dat beïnvloedt me wel.
[..]
Ik vind Trump ook niet erg presidentieel overkomen. Alle presidenten tot nu toe die ik ken, kwamen presidentieel op me over. En dat getwitter helpt al helemaal niet.
[..]
Dat klinkt voor mij wel wat kort door de bocht. Want hoewel hij weinig op heeft met internationale verdragen, is hij wel iemand die banen wil creëren, de economie wil verbeteren, het recht op vrij wapenbezit wil beschermen, ongeboren leven wil beschermen, illegale immigratie wil tegengaan. Hij is wel erg gericht op Amerika als opzichzelfstaand land. Da's waar.Frankly, my dear, I don't give a damn.![]()
Volgens mij si het zo dat hij heel veel bureaucratie/regelgeving heeft geschrapt en heel veel banen heeft gecreëerd waardoor de werkloosheid heel laag werd.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zou je mij kunnen vertellen wat voor succesvol beleid hij daar op heeft gevoerd en hoe dat verschilt van zijn voorganger? Dit is overigens geen negatieve vraag, ondanks dat ik zelf ook een hoop wil, maar dat dat mij geen goede president maakt (integendeel). Ik ben oprecht benieuwd naar je antwoord.
Wat het vrij wapenbezit betreft, als het goed is, heeft hij geen wetgeving aangenomen die dat beperkt.
Wat abortus betreft, hij heeft gesproken op een pro-lifebijeenkomst. Hij neemt in elk geval een standpunt in op dat gebied en zorgt volgens mij niet voor verruiming van de abortuswetgeving.
Illegale immigratie probeert hij volgens mij tegen te gaan met een zero-tolerancebeleid waarbij omstreden is dat kinderen worden gescheiden van hun ouders.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Eens, alleen kun je B vinden, terwijl feiten A zeggen. Kijk naar bnw bijvoorbeeld, mensen blijven beweren dat bijvoorbeeld de aarde plat is, ondanks dat mensen allerlei feiten aandragen, maar de bewerende het liever houdt bij zijn verhaal. En ja, dat mag diegene lekker zelf weten inderdaad, maar als dat je partner blijkt te zijn ga je toch wel meer twijfelen aan andere verhalen bijvoorbeeld. Er is heel veel bewust of onbewuste verdraaien van informatie op het internet te vinden en er lijkt een sterke stijging te zitten in het aantal mensen dat een obscure website (met complotten als hoofdonderwerp) meer vertrouwen dan een wetenschapper bijvoorbeeld. Normaal zou je zeggen dat het aantal complotdenkers in het niet valt bij de massa, maar als dat de massa is heb je naar mijn mening een groot probleem als maatschappij.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je vraagt het niet aan mij, maar mij zegt het nooit zo heel veel. Als ik me afvraag wat ik ergens van vindt en 16.999.999 vinden A dan voel ik me niet geremd om B te vinden als dat mijn overtuiging is. En uiteraard kan het dan gebeuren dat ik ernaast zit, maar vaak zijn dingen ook een kwestie van smaak en niet van goed of fout.
Ik dwaal wat af, sorry.
Zo onschuldig was dat bezoekje aan het ziekenhuis dus niet:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ik reageerde op de vergelijking "Het is al de voorzitter van de KNVB iemand laten zijn die voetbal haat en vooral wil dat we stoppen met voetballen." Mijn reactie was dat ik dat wat kort door de bocht vind, omdat er veel meer onderwerpen zijn dan alleen internationale verdragen en dat Trump wel allerlei andere - binnenlandse - onderwerpen belangrijk vindt.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:21 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dat is wat hij zegt. Heb je ook gecheckt of dat klopt?[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Nee, zeker. En het slaat nergens op als mensen denken zich positief te onderscheiden van de massa door gewoonweg iets anders te vinden dan de massa. "Als de massa A vindt, vind ik B." Maar ik vind het wel goed als het inzichten zijn die een basis hebben in de realiteit (in feiten en/of logica).quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eens, alleen kun je B vinden, terwijl feiten A zeggen. Kijk naar bnw bijvoorbeeld, mensen blijven beweren dat bijvoorbeeld de aarde plat is, ondanks dat mensen allerlei feiten aandragen, maar de bewerende het liever houdt bij zijn verhaal. En ja, dat mag diegene lekker zelf weten inderdaad, maar als dat je partner blijkt te zijn ga je toch wel meer twijfelen aan andere verhalen bijvoorbeeld. Er is heel veel bewust of onbewuste verdraaien van informatie op het internet te vinden en er lijkt een sterke stijging te zitten in het aantal mensen dat een obscure website (met complotten als hoofdonderwerp) meer vertrouwen dan een wetenschapper bijvoorbeeld. Normaal zou je zeggen dat het aantal complotdenkers in het niet valt bij de massa, maar als dat de massa is heb je naar mijn mening een groot probleem als maatschappij.
Ik dwaal wat af, sorry.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Nogmaals: dat is wat hij zegt. Zijn acties onderschrijven dat niet per se.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik reageerde op de vergelijking "Het is al de voorzitter van de KNVB iemand laten zijn die voetbal haat en vooral wil dat we stoppen met voetballen." Mijn reactie was dat ik dat wat kort door de bocht vind, omdat er veel meer onderwerpen zijn dan alleen internationale verdragen en dat Trump wel allerlei andere - binnenlandse - onderwerpen belangrijk vindt.Frankly, my dear, I don't give a damn.![]()
En die regels hadden vooral nadelen voor Trumps bedrijven en de bedrijven van donateurs en vrienden. En de werkeloosheid daalde onder Obama harder en is nu op record hoogte gekomen door Trumps desastrueze handelen in de eerste crisis die hij ervaart.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Volgens mij si het zo dat hij heel veel bureaucratie/regelgeving heeft geschrapt en heel veel banen heeft gecreëerd waardoor de werkloosheid heel laag werd.
Drinkwater is nu onveiliger, het klimaat slechter en letterlijk ongezonder.Dat had Obama ook niet, dat is geen verdienste van de President maar ligt bij het Congress en de Senaat.quote:Wat het vrij wapenbezit betreft, als het goed is, heeft hij geen wetgeving aangenomen die dat beperkt.Leuk maar abortus is toevallig wel een grondrecht net als wapenbezit. En de enige reden dat Trump dat doet is om de steun van de christelijke fundamentalisten te krijgen.quote:Wat abortus betreft, hij heeft gesproken op een pro-lifebijeenkomst. Hij neemt in elk geval een standpunt in op dat gebied en zorgt volgens mij niet voor verruiming van de abortuswetgeving.Trump heeft minder illegalen gedeporteerd dan Obama. Dus Zero Tolerance sorteert minder effect dan Obama's beleid.quote:Illegale immigratie probeert hij volgens mij tegen te gaan met een zero-tolerancebeleid waarbij omstreden is dat kinderen worden gescheiden van hun ouders.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 21:37:31 ]![]()
Maar zie je hem pogingen ondernemen om het recht op vrij wapenbezit in te perken, illegale immigratie makkelijker te maken of het recht op abotus te verruimen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:30 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Nogmaals: dat is wat hij zegt. Zijn acties onderschrijven dat niet per se.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Deze topicreeks is zó een herhaling van zetten..
Is daar nou echt niks aan te doen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Met alle respect, het eerste punt kan ik niet ontkennen, al is die lijn al eerder ingezet voordat Trump plaats nam. Op het moment ligt het cijfer juist weer enorm hoog.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Volgens mij si het zo dat hij heel veel bureaucratie/regelgeving heeft geschrapt en heel veel banen heeft gecreëerd waardoor de werkloosheid heel laag werd.
Wat het vrij wapenbezit betreft, als het goed is, heeft hij geen wetgeving aangenomen die dat beperkt.
Wat abortus betreft, hij heeft gesproken op een pro-lifebijeenkomst. Hij neemt in elk geval een standpunt in op dat gebied en zorgt volgens mij niet voor verruiming van de abortuswetgeving.
Illegale immigratie probeert hij volgens mij tegen te gaan met een zero-tolerancebeleid waarbij omstreden is dat kinderen worden gescheiden van hun ouders.
Wapenwet heeft hij niets op aangenomen, is niet echt een verdienste in mijn ogen. Overigens vond hij 1 dag lang wel dat het moest veranderen maar na een gesprek met de rnc liet hij dat weer vallen.
Spreken op een pro-life bijeenkomst kun je natuurlijk moeilijk beleid noemen en daarnaast (maar dat is persoonlijke voorkeur) snap ik niet helemaal waarom vrouwen zelf niet te laten kiezen een positief punt is.
Kinderen in kooien stoppen is inderdaad een beleid, maar het lijkt mij niet echt een humaan beleid. Ja, dat is vast ook een voorkeur, maar hierbij snap ik ook niet waarom zoiets dan gewenst zou moeten zijn. De laatste 3 punten zijn dan in mijn mening ook juist punten waarbij je als Nederlander weinig anders kunt doen dan je wenkbrauwen fronsen.
Fijn overigens dat je bereid bent om er eerlijk over te zijn en het gesprek aan te gaan.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Of deregulering daadwerkelijk heeft bijgedragen aan de dalende werkloosheid. In de laatste termijn van Obama kwamen er meer banen bij dan onder Trump. De economie draaide jaren als een tierelier. Dat zorgt voor logischerwijs voor een lagere werkloosheid.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Verder is deregulering niet per definitie wenselijk. Deze regering heeft vooral veel milieuwetgeving de nek omgedraaid, die bijvoorbeeld was bedoeld om (drink)water te beschermen. Ik weet niet of jij daar vrolijk van wordt, maar ik heb daar zo mijn twijfels bij.
Interessant leesvoer: Watchdogs Criticize Trump Administration's Deregulation Efforts During PandemicOp maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Zie jij hem acties ondernemen om het leven van de gemiddelde amerikaan beter te maken?quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar zie je hem pogingen ondernemen om het recht op vrij wapenbezit in te perken, illegale immigratie makkelijker te maken of het recht op abotus te verruimen?Frankly, my dear, I don't give a damn.![]()
Er wordt op zijn minst geen ruzie gemaakt, maar dat mag geen ijkpunt zijn. Waar wil je dat we het over gaan hebben?quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is daar nou echt niks aan te doen?
(ja ik ridiculiseer je comment een beetje.
Het is lastig als er nieuwelingen komen die overduidelijk slecht op de hoogte zijn van het doen en laten van Trump de laatste 4 jaar. Moet alles weer opnieuw uitgelegd/ verduidelijkt worden
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ik sta open voor suggestiesquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is daar nou echt niks aan te doen?![]()
![]()
Be nicequote:Op maandag 31 augustus 2020 21:42 schreef Kijkertje het volgende:
Het is lastig als er nieuwelingen komen die overduidelijk slecht op de hoogte zijn van het doen en laten van Trump de laatste 4 jaar. Moet alles weer opnieuw uitgelegd/ verduidelijkt worden![]()
![]()
Bernie Sanders zegt dat Trump moet vertrekken. Zou dit Bernie Bros overhalen om op Biden te stemmen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten maar het neemt wel veel posts in beslag en nieuws wordt ondergesneeuwd.quote:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ja okay, maar tijd en moeite besteden mensen aan de raarste dingen. Dat overtuigt mij niet zo.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Toch wel iets meer dan de mogelijkheid. Het doet mensen blijkbaar genoeg om tijd en moeite te besteden aan een demonstratie.Natuurlijk, ik ben geïnteresseerd in wat mensen denken en waarom ze dat denken. Maar of alle Nederlanders iets vinden waar ik het niet mee eens ben maakt niet uit voor mijn mening, ik hoef me niet te conformeren. Dat zou ook raar zijn waar leg je het kantelpunt dat iedereen die mening dan maar moet delen?quote:Hoe ver trek je dat door dan? Als 16.999.999 Nederlanders iets vinden zegt dat jou nog steeds niets? Het kan natuurlijk prima dat de meerderheid ernaast zit, maar je kan het allicht meenemen in je overweging.Ik moet het hier met je eens zijn, praten over racisme met mensen met een andere achtergrond praten over sexisme met vrouwen heeft me zeker de ogen geopend dat er in Nederland daar ook structurele problemen mee zijn. Maar dat gaat mij totaal niet om het aantal. Als het merendeel van de vrouwen of migranten in Nederland het prima vindt zoals het is hebben de mensen waar ik mee gepraat heb nog een punt hun aantal is wat mij betreft daar niet relevant bij. In die zin vind ik het meenemen van hoeveel mensen iets vinden ook erg minachtend naar minderheden, also hun problemen automatisch weinig relevant zijn want geen tijd en geld om te demonstreren en met minder mensen dus niet even legitiem.quote:Wat betreft racisme komt daar nog eens bij dat het mensen hun eigen ervaring is. Mij heeft dat wel de ogen geopend. Ik dacht dat er weinig racisme was in Nederland, maar als er zo veel genuanceerde mensen zo van overtuigd zijn en zo emotioneel door geraakt zijn, dan neem ik dat mee in mijn overweging. Ik zou het arrogant van mezelf vinden als ik het beter zou denken te weten dan zij. Net zoals ik verbijsterd was over de hoeveelheid seksuele intimidatie die vrouwen te verduren krijgen. Ook dan ga ik niet beweren dat het allemaal wel meevalt.
Gevoelens van discriminatie of racisme daar ben ik altijd wel redelijk sceptisch over of die iets zeggen over de daadwerkelijke gang van zaken. Bijvoorbeeld een onderzoek waarbij identieke cv's en sollicitatiebrieven met andere namen worden gestuurd en dan blijkt dat Nederlandse namen vaker uitgenodigt worden laat voor mij duidelijk racisme zien. Maar de mening van een individu dat hij niet uitgenodigd is door racisme vind ik dan weer weinig waard. Er zijn zoveel factoren die het individu niet kan beoordelen maar het is natuurlijk heel menselijk om bij zoiets altijd aan een oorzaak buiten jezelf te leggen. Mijn tante zegt bijvoorbeeld al jaren dat ze in Canada niet aan de bak komt als psycholoog omdat ze niet de Canadese nationaliteit heeft. Het kan dat ze gediscrimineerd wordt het kan ook dat ze op andere kwalificaties gewoon onderdoet voor anderen.![]()
Dat is de vraag, Sanders riep zijn aanhangers ook op om op Clinton te stemmen, 10% van de Sanders stemmers stemde daarna op Trump.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:45 schreef Ulx het volgende:
Bernie Sanders zegt dat Trump moet vertrekken. Zou dit Bernie Bros overhalen om op Biden te stemmen?![]()
Goede speech van Biden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
De hele speech:quote:
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
De voorzitter van USPS Board of Governors blijkt Director te zijn in het Mitch McConnell herverkiezingssuperPAC.
Wauw. Kan een Trumpist mij Drain the Swamp nog eens uitleggen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
McEnany zegt dat Trump geen commentaar heeft over Rittenhouse maar ondertussen retweet hij wel mensen die de actie van de schutter de hemel in prijzen
quote:White House Press Secretary Kayleigh McEnany said on Monday that President Donald Trump will not offer any comment on the alleged murders committed by vigilante kid Kyle Rittenhouse, who is suspected of killing two protesters in Kenosha and injuring another one.
After confirming that the president had no plans on visiting the family of Jacob Blake—whose shooting by police kicked off the protests in Kenosha—McEnany was then asked if the president intends to condemn the 17-year-old Rittenhouse’s actions. “The president is not going to weigh in on that, he may weigh in further this evening but at the moment, he’s not weighing in,” the press secretary replied.
Further pressed on why the president recently liked a tweet praising Rittenhouse, McEnany claimed the president was just trying to bring attention to “details that aren’t as well-known” about the shootings, such as the fact that one of his alleged victims had a gun and that Rittenhouse—a fervent Trump supporter—”was being attacked.”
Asked whether the president wanted his “supporters show up” to engage in similar vigilante justice, McEnany insisted that the “president roundly condemns violence in all of its forms.”“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Prima speech van Biden inderdaad. Als hij zichzelf vaak zo in de kijker zet kan ik me niet voorstellen dat hij verliest. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Nu is hij toch ook weer voor een groot deel in de verdediging, in die zin blijft Trump goed in het bepalen van waar over gediscussierd wordt.![]()
Het is gewoon bizar dat Trump als zittend president een hoop chaos en geweld weet aan te zwengelen en zichzelf dan als de oplossing van het zelfgecreëerde probleem zietHet zou nog bizarder zijn als het 'm de zege op gaat leveren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Dat is ok want hij schiet alleen de slechten neer, snap dat dan. En een 17 jarige high school drop out die het Amerikaanse leger al bij de eerste drempel weigert mag bepalen wie de goeden en de slechten zijn. Mooi, he?quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:13 schreef Kijkertje het volgende:
McEnany zegt dat Trump geen commentaar heeft over Rittenhouse maar ondertussen retweet hij wel mensen die de actie van de schutter de hemel in prijzen![]()
[ twitter ]
[..]![]()
Dat was de hele RNC conventie "Elect me because only I can fix the chaos I made....but dont ask for any plans"quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:16 schreef TheVulture het volgende:
Het is gewoon bizar dat Trump als zittend president een hoop chaos en geweld weet aan te zwengelen en zichzelf dan als de oplossing van het zelfgecreëerde probleem zietHet zou nog bizarder zijn als het 'm de zege op gaat leveren
![]()
Veel cijfertjes in draadje:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
quote:"We need to elect a president with a commitment to LGBTQ equality, ending racism and racial violence, promoting small businesses and entrepreneurship, and ensuring a safe and equitable society for every American. Joe Biden is that candidate," NGLCC Co-Founder and President Justin Nelson wrote in a statement provided to ABC News.
The group also praised Biden's economic agenda and highlighted the need to provide support to small businesses that have been severely impacted by the ongoing coronavirus pandemic.
"Our campaign is deeply honored to receive the endorsement of the National LGBT Chamber of Commerce. LGBTQ+ businesses add $1.7 trillion to the economy each year, making LGBTQ+ business owners central to Vice President Biden's plans to build a stronger, more equitable economy, promote entrepreneurship, tackle structural racism, fight systemic injustice, and end discrimination against LGBTQ+ people once and for all," Reggie Greer, the Biden campaign's LGBTQ+ Vote Director wrote in a statement reacting to the endorsement.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Ik vrees dat dat dit jaar sws een chaos wordtquote:Op maandag 31 augustus 2020 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat maakt Election Night wel een beetje overbodig
Ja, als resultaten tot 3 dagen later binnen kunnen komen dan word het wel een feest, echt 2020, dat dan weer welquote:Op maandag 31 augustus 2020 23:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat dit jaar sws een chaos wordt![]()
![]()
Trump heeft weer een nieuwe adviseur die hem vertelt wat hij wil horen, dit keer gaan we over op "herd immunity" want dat werkt echt goed met COVID!
Wel een beetje dodelijk voor het volk en de economie maar, hey, je moet er wat voor over hebben. Toch?Oh, en deze expert is een neuroradioloog want we weten allemaal dat die experts zijn op het gebied van virussen en epidemieen.quote:New Trump pandemic adviser pushes controversial ‘herd immunity’ strategy, worrying public health officials
One of President Trump’s top medical advisers is urging the White House to embrace a controversial “herd immunity” strategy to combat the pandemic, which would entail allowing the coronavirus to spread through most of the population to quickly build resistance to the virus, while taking steps to protect those in nursing homes and other vulnerable populations, according to five people familiar with the discussions.
The administration has already begun to implement some policies along these lines, according to current and former officials as well as experts, particularly with regard to testing.
The approach’s chief proponent is Scott Atlas, a neuroradiologist from Stanford’s conservative Hoover Institution, who joined the White House earlier this month as a pandemic adviser. He has advocated that the United States adopt the model Sweden has used to respond to the virus outbreak, according to these officials, which relies on lifting restrictions so the healthy can build up immunity to the disease rather than limiting social and business interactions to prevent the virus from spreading.
https://www.washingtonpos(...)73a1c2392_story.html![]()
Lekker toch gewoon het virus zijn gang laten gaan en de vele doden voor lief nemen. 'It is what it is'. Kan hij lekker al zijn aandacht aan de rellen wijden, dat levert tenminste stemmen op!quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:35 schreef Tijger_m het volgende:
Trump heeft weer een nieuwe adviseur die hem vertelt wat hij wil horen, dit keer gaan we over op "herd immunity" want dat werkt echt goed met COVID!
Wel een beetje dodelijk voor het volk en de economie maar, hey, je moet er wat voor over hebben. Toch?
[..]
Oh, en deze expert is een neuroradioloog want we weten allemaal dat die experts zijn op het gebied van virussen en epidemieen.
Iedere x weer gezanik over de media..quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er wordt op zijn minst geen ruzie gemaakt, maar dat mag geen ijkpunt zijn. Waar wil je dat we het over gaan hebben?
(ja ik ridiculiseer je comment een beetje.
Iedere x weer gezanik over links/rechts
Iedere x weer slachtoffergejammer"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Het is dat er echt nog nws gepost wordt hier.."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
En het is niet eens NWS hierquote:Op maandag 31 augustus 2020 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is dat er echt nog nws gepost wordt hier..![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: