abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2020 @ 23:20:27 #1
862 Arcee
Look closer
pi_194803654
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_194803670
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het grotere probleem is dat Wheeler al bijna 2 maanden de boel niet onder controle heeft, nu is Portland altijd een bijzondere stad geweest waar Weird hoog in het vaandel staat maar toch, de meeste andere steden hadden toch wel grip op de situatie na een paar dagen.
Ze hadden de grote pech dat op het moment dat er vorderingen gemaakt werden Trump ongevraagd troepen ging sturen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194803676
quote:
15s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ze hadden de grote pech dat op het moment dat er vorderingen gemaakt werden Trump ongevraagd troepen ging sturen.
Ja, maar toen was het al weken aan de gang, volgens mij, gisteren zaten ze aan 79 dagen op rij, dacht ik.
pi_194803697
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar toen was het al weken aan de gang, volgens mij, gisteren zaten ze aan 79 dagen op rij, dacht ik.
Interessant is ook wel dat er in Portland na de verkiezing van Trump ook 3 dagen gereld is, met als resultaat meer dan 100 arrestaties
pi_194803740
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Juist daarom was het sturen van troepen op dat moment olie op het vuur gooien. Maar dat wist Trump natuurlijk ook wel.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194803777
Trump dinsdag al in Kenosha.

Maar als troef heeft hij altijd nog een bezoek aan Portland in zijn zak, vlak voor de verkiezingen.
pi_194803782
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:24 schreef Fsmxi het volgende:

[..]

Interessant is ook wel dat er in Portland na de verkiezing van Trump ook 3 dagen gereld is, met als resultaat meer dan 100 arrestaties
Portland heeft een enorme "alternatieve" scene, de rest van Oregon is niet zo progressief, overigens.
pi_194804177
twitter

En terecht.

twitter

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 31-08-2020 02:21:06 ]
pi_194804204
Heeft iemand al iets gezien van Trumps fantastische healthcare plan? Dat zou toch al weken geleden gepresenteerd worden?

Ondertussen komen er per dag nog steeds rond de 45.000 corona gevallen bij. Iedere dag weer en zijn de Obamacare exchanges op last van Trump nog steeds gesloten. No healthcare insurance for you!
  maandag 31 augustus 2020 @ 00:35:25 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194804245
Hoe werkt dat nou precies, dat deze landelijke verkiezingen over gemeentepolitiek gaan?
pi_194804277
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:35 schreef VoMy het volgende:
Hoe werkt dat nou precies, dat deze landelijke verkiezingen over gemeentepolitiek gaan?
Niet? :D

Sowieso, het RNC programma voor de verkiezingen is, ietwat overdreven gezegd, een A4'tje met bullet points.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 00:47:20 ]
pi_194804614
Het was dus Rosenstein die (in het geheim) het counterintelligence onderzoek tegenhield.

twitter

quote:
The Justice Department secretly took steps in 2017 to narrow the investigation into Russian election interference and any links to the Trump campaign, according to former law enforcement officials, keeping investigators from completing an examination of President Trump’s decades-long personal and business ties to Russia.

The special counsel who finished the investigation, Robert S. Mueller III, secured three dozen indictments and convictions of some top Trump advisers, and he produced a report that outlined Russia’s wide-ranging operations to help get Mr. Trump elected and the president’s efforts to impede the inquiry.

But law enforcement officials never fully investigated Mr. Trump’s own relationship with Russia, even though some career F.B.I. counterintelligence investigators thought his ties posed such a national security threat that they took the extraordinary step of opening an inquiry into them. Within days, the former deputy attorney general Rod J. Rosenstein curtailed the investigation without telling the bureau, all but ensuring it would go nowhere.
Reactie McCabe:

twitter
  maandag 31 augustus 2020 @ 07:56:45 #14
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194805388
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:35 schreef VoMy het volgende:
Het grappige is dat de Democraten het dan ook heel eenvoudig over de resultaten van de Staten kunnen gaan hebben. 80% van de rode Staten zijn armeluis gebieden, de welvarende Staten zijn democratisch.
pi_194805645
twitter

Zou de man nou never nooit aan enige introspectie doen?
pi_194805671
twitter

Seth vat het nog eens samen.

“ CONCLUSION/ What's going on at the protests is confusing. If you were going to focus on VIOLENCE, you'd look at the police, militias, and right-wing agitators. If you were focused on LOOTING, you'd look at organized crime. And if you focused on DISORDER, you'd look at anarchists.”
pi_194805694
twitter

Tja, nog eentje van Seth: hij schrijft sterke teksten.
Helaasch dat twitter zo’n ‘snel’ medium is.
Gelukkig zijn er nu drie boeken van zijn hand, die Alles Wat Vooraf Ging nog eens beschrijft.
pi_194806090
Als je nu nog gelooft dat BLM & antifa niet verantwoordelijk zijn voor de rellen, looten en moorden leef je echt in een andere dimensie en is elke vorm van objectieve discussie onmogelijk.

Hoe kun je dat met droge ogen beweren :’)
pi_194806118
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 09:30 schreef Platinumgoat het volgende:
Als je nu nog gelooft dat BLM & antifa niet verantwoordelijk zijn voor de rellen, looten en moorden leef je echt in een andere dimensie en is elke vorm van objectieve discussie onmogelijk.

Vraag dat aan de fbi.
What Would Goku Do
pi_194806169
Er is altijd een tweet of een ‘hot mike’.
https://www.motherjones.c(...)-camera-was-rolling/
#mob griezel.
  maandag 31 augustus 2020 @ 09:56:31 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194806282
quote:

Wat is Antifa precies en wat is BLM? Kan ik me ergens aanmelden?
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:02:13 #22
403588 mcmlxiv
pi_194806340
quote:

Wanneer je niet kijkt naar oorzaak en gevolg dan kun je inderdaad de slachtoffers van onderdrukking en racisme tot daders verklaren. Dat kan, dat is de klassieke facistische verklaring tenslotte.

99% van de moorden worden door extreemrechts gepleegd, maar bushokjes vernielen is inderdaad ook erg.

Maar ga vooral door met mensen als trump verdedigen, het gaat tenslotte geweldig met de VS
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:29:20 #23
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194806604
Kent iemand toevallig een goed boek over de Amerikaanse verkiezingen waar veel statistieken in staan?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_194806651
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Wanneer je niet kijkt naar oorzaak en gevolg dan kun je inderdaad de slachtoffers van onderdrukking en racisme tot daders verklaren. Dat kan, dat is de klassieke facistische verklaring tenslotte.

99% van de moorden worden door extreemrechts gepleegd, maar bushokjes vernielen is inderdaad ook erg.

Maar ga vooral door met mensen als trump verdedigen, het gaat tenslotte geweldig met de VS
Obama noemde rioters thugs and criminals. Is obama nu een fascist volgens jou ?

quote:
Obama stands by the term 'thugs,' White House says

President Obama doesn't regret using the term "thug" in describing the violent rioters in Baltimore this week, spokesman Josh Earnest said Wednesday.

"Whether it's arson or, you know, the looting of a liquor store ... those were thuggish acts," Earnest said.

In discussing the riots Tuesday, Obama assailed the "criminals and thugs who tore up the place," and described them as a distraction from the real issues of police brutality.

Some critics ascribe racial connotations to the word "thug" -- Baltimore Mayor Stephanie Rawlings-Blake walked back the term earlier this week -- but Obama doesn't agree, officials said.

The vast majority of the protesters of a recent police killing acted in a law-abiding way, Earnest said.

"At the same time, we saw a small minority of individuals engaged in other activity that was not responsible that is clearly a crime," Earnest said.

He added: "And when you're looting up a convenience store or you're throwing a cinder block at a police officer, you're engaging in thuggish behavior and that's why the President used that word."
https://www.usatoday.com/(...)ings-blake/26585143/
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:35:56 #25
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194806669
quote:

[..]

Ik heb geen idee. Is dat zo? Heb je een bron?
quote:
Of het goed gaat met een land is een lastige volgens mij. Je kunt zo veel criteria hanteren... En ik weet niet of het onder Obama veel beter ging.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:38:28 #26
403588 mcmlxiv
pi_194806693
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

[..]

https://www.usatoday.com/(...)ings-blake/26585143/
Kijk je geeft dus toe dat Democraten niets met deze rellen te maken hebben. Mooi.

De rellen zijn treurig, de echte veroorzakers precies die mensen die stemmen op een figuur als trump. En trump wakkert het continu aan. Makkelijk zat.

Doe iets aan de sociale cohesie, pak het tuig aan beide kanten aan en ga vooral in gesprek over de onderliggende oorzaken. Das leiderschap. Zoals je van een Obama mag verwachten en grappig genoeg van een Biden waarschijnlijk ook.
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:40:08 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_194806710
Het Twitter account van Herman Cain, die overleden is aan Covid-19 nadat hij naar een Trump rally is geweest post nu dat Covid-19 wel meevalt.

twitter

Doodgaan aan Corona en shitposten vanuit je graf to own the libs. Dit moet peak Trump cult zijn. Tot volgende week tenminste, dan gaat ongetwijfeld iemand hier weer overheen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:41:42 #28
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194806727
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:38 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Kijk je geeft dus toe dat Democraten niets met deze rellen te maken hebben. Mooi.

De rellen zijn treurig, de echte veroorzakers precies die mensen die stemmen op een figuur als trump. En trump wakkert het continu aan. Makkelijk zat.

Doe iets aan de sociale cohesie, pak het tuig aan beide kanten aan en ga vooral in gesprek over de onderliggende oorzaken. Das leiderschap. Zoals je van een Obama mag verwachten en grappig genoeg van een Biden waarschijnlijk ook.
Huh, degenen die rellen zijn toch Antifa en BLM? Die stemmen allemaal Democratisch - voor zover ze stemmen. Ik zou niet met een MAGA-petje op tussen die rellers durven lopen.
pi_194806791
quote:

Prima, kom met een tegenargument met bewijs. Als jij denkt dat je het beter weet dan de FBI dan wil iedereen dat graag horen, denkelijk.
pi_194806808
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:38 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dus als Trump rioters veroordeeld dan is dat extreem rechts facisme volgens jou.

Als Obama rioters veroordeeld dan is dat leiderschap zoals je mag verwachten.

Ik vind het bijzonder.
pi_194806811
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:41 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Huh, degenen die rellen zijn toch Antifa en BLM? Die stemmen allemaal Democratisch - voor zover ze stemmen. Ik zou niet met een MAGA-petje op tussen die rellers durven lopen.
Twee dingen die niet zijn aangetoond:

A: degenen die rellen zijn niet Antifa of BLM. Sowieso zijn beide geen organisaties waar je lid van kan zijn o.i.d. en daarnaast zitten er tussen de demonstraties ook veel mensen die juist om een heel andere reden daar zijn dan antifa of BLM. Juist diegenen zijn waarschijnlijk de relschoppers en plunderaars.

B: Voorstanders van Antifa en BLM stemmen niet persé allemaal Democratisch. En dan nog kun je dat de democraten niet zomaar in de schoenen schuiven. Neo-nazi's zullen ook overwegend Republikeins stemmen, dat kun je Republikeinen ook niet aanrekenen.
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:46:32 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_194806822
- Nope, niet alleen meme's posten -

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 10:53:38 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194806832
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:41 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het kunnen hooguit sympathisanten zijn maar ik heb nog nergens gezien dat Antifa en BLM opriepen tot geweld. De eerdere genoemde rechtse groeperingen doen dat wel.

Het hele Antifa verhaal is gebaseerd op Trump Twitter boodschappen en niet op bewijs wat er volgens de FBI ook niet is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 10:48:27 ]
pi_194806883
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:45 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dus als Trump rioters veroordeeld dan is dat extreem rechts facisme volgens jou.

Ik vind het bijzonder.
Als leider veroordeel je geweld en probeer je het bij de bron aan te pakken. Zoals Biden nu doet.

Trump veroordeelt maar een zijde en rekent dat onterecht een hele groep aan. Daardoor vergroot je de tweedeling en daarmee ben je ongeschikt als leider.
pi_194806911
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:34 schreef Sjemmert het volgende:

Rioters en looters, ja. En terecht. Nee, Obama is geen fascist.

Trump noemde protestors THUGS, dat is dus iets anders, he? En dat weet jij vast wel.
pi_194806946
Het is ook wel triest dat vrijwel alle fake news als NYT en CNN het woordje thugs uit Obama zijn speech hebben geknipt in hun beeldmateriaal. Zou bij Trump niet gebeuren vermoed ik zomaar.
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:55:12 #37
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194806953
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:46 schreef archito het volgende:

[..]

Twee dingen die niet zijn aangetoond:

A: degenen die rellen zijn niet Antifa of BLM. Sowieso zijn beide geen organisaties waar je lid van kan zijn o.i.d. en daarnaast zitten er tussen de demonstraties ook veel mensen die juist om een heel andere reden daar zijn dan antifa of BLM. Juist diegenen zijn waarschijnlijk de relschoppers en plunderaars.
Het maakt me niet uit of ze er lid van zijn, maar als ze dat Antifa- f BLM-logo dragen heb ik het idee dat ze ermee sympathiseren. Waarom zouden juist degenen die geen sympathie hebben voor Antifa of BLM de relschoppers zijn?
quote:
B: Voorstanders van Antifa en BLM stemmen niet persé allemaal Democratisch.
Er zijn Antifa's en BLM'er die op Trump stemmen?
quote:
En dan nog kun je dat de democraten niet zomaar in de schoenen schuiven. Neo-nazi's zullen ook overwegend Republikeins stemmen, dat kun je Republikeinen ook niet aanrekenen.
Nee, maar dat gebeurt wel. Als een neonazi sympathie heeft voor Trump wordt dat Trump tegengeworpen.
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:55:29 #38
403588 mcmlxiv
pi_194806959
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Is dat zo? Heb je een bron?
[..]

Of het goed gaat met een land is een lastige volgens mij. Je kunt zo veel criteria hanteren... En ik weet niet of het onder Obama veel beter ging.
Stephan paddock, 59 doden, Brenton Harrison Tarrant, 51 doden, Robert Gregory Bowers 11 doden, Patrick Crusius, 23 doden, Anderson en Graham, 6 doden. Rechtse gekkies zijn minstens even dodelijk als terroristische reli’s
  maandag 31 augustus 2020 @ 10:58:59 #39
403588 mcmlxiv
pi_194806999
quote:

[..]

Ik vind het bijzonder.
Je blijft een bijzonder kind. Trump is aan de macht lieverd, daar verwacht ik iets meer van dan van de man die ooit president was.

Dus ja, trump mag best wat roepen, maar gewoon zijn werk doen is wat ik eigenlijk verwacht. En zijn werk doen is niet oproepen tot geweld of burgeroorlog.

Onder Obama bestonden deze rellen niet, misschien moet je dat eens aan het denken zetten?
pi_194807014
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het maakt me niet uit of ze er lid van zijn, maar als ze dat Antifa- f BLM-logo dragen heb ik het idee dat ze ermee sympathiseren. Waarom zouden juist degenen die geen sympathie hebben voor Antifa of BLM de relschoppers zijn?
[..]

Er zijn Antifa's en BLM'er die op Trump stemmen?
[..]

Nee, maar dat gebeurt wel. Als een neonazi sympathie heeft voor Trump wordt dat Trump tegengeworpen.
Er zijn vast mensen die de rellen misbruiken om te rellen en plunderen denk je niet? Een shirt met BLM is zo gemaakt. Het blijft onterecht om dat op een hele groep af te schuiven en de reden dat ze demonstreren opzij te schuiven.

quote:
En vind je dat laatste terecht of onterecht?
  maandag 31 augustus 2020 @ 11:04:56 #41
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194807063
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:55 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Stephan paddock, 59 doden, Brenton Harrison Tarrant, 51 doden, Robert Gregory Bowers 11 doden, Patrick Crusius, 23 doden, Anderson en Graham, 6 doden. Rechtse gekkies zijn minstens even dodelijk als terroristische reli’s
Dat zijn er wel veel. Ik ga het opzoeken.
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:00 schreef archito het volgende:

[..]

Er zijn vast mensen die de rellen misbruiken om te rellen en plunderen denk je niet? Een shirt met BLM is zo gemaakt. Het blijft onterecht om dat op een hele groep af te schuiven en de reden dat ze demonstreren opzij te schuiven.
[..]
Jat denk denk ik ook, maar ik kan me niet goed voorstellen dat het voor het merendeel geldt. Ik ben ook weleens bij een bijeenkomst geweest waar mensen waren die zich Antifa's noemden (inclusief logo). De stap naar geweldig is volgens mij klein voor ze.
quote:
En vind je dat laatste terecht of onterecht?
Niet terecht.
pi_194807108
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Je blijft een bijzonder kind. Trump is aan de macht lieverd, daar verwacht ik iets meer van dan van de man die ooit president was.

Dus ja, trump mag best wat roepen, maar gewoon zijn werk doen is wat ik eigenlijk verwacht. En zijn werk doen is niet oproepen tot geweld of burgeroorlog.

Onder Obama bestonden deze rellen niet, misschien moet je dat eens aan het denken zetten?
Laat dat bijzonder kind maar achterwege.

Obama deed die speech ivm de Baltimore riots wat ook om politie geweld ging tegen zwarten. Obama was toen president. Dus ja ook onder Obama waren er zulke rellen.

quote:
On April 12, 2015, Baltimore Police Department officers arrested Freddie Gray, a 25-year-old African American resident of Baltimore, Maryland. Gray's neck and spine were injured while he was in a police vehicle and he went into a coma. On April 18, there were protests in front of the Western district police station.[1][2] Gray died April 19.

Further protests were organized after Gray's death became public knowledge, amid the police department's continuing inability to adequately or consistently explain the events following the arrest and the injuries. Spontaneous protests started after the funeral service, although several included violent elements. Civil unrest continued with at least twenty police officers injured, at least 250 people arrested, 285 to 350 businesses damaged, 150 vehicle fires, 60 structure fires,[13] 27 drugstores looted,[14] thousands of police and Maryland National Guard troops deployed, and with a state of emergency declared in the city limits of Baltimore.[15][16] The state of emergency was lifted on May 6.[17] The series of protests took place against a historical backdrop of racial and poverty issues in Baltimore.[18][19]

On May 1, 2015, Gray's death was ruled by the medical examiner to be a homicide. Six officers were charged with various offenses, including second-degree murder, in connection with Gray's death.[20] Three officers were subsequently acquitted; in July 2016, following the acquittals, Baltimore City State's Attorney Marilyn Mosby dropped charges against the remaining three officers.[21]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2015_Baltimore_protests
pi_194807114
quote:

[..]

Ik vind het bijzonder.
Deze past hier ook wel:

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er valt Trump dan ook het nodige te verwijten. In plaats van zalvende woorden te uiten, in een poging de gemoederen te sussen, gooit de president enkel olie op het vuur.

Let wel: dat Trump de rellen en plunderingen in sterke bewoordingen veroordeelt, daar is niets mis mee. Maar wat hij ook doet, is angst aanwakkeren en zijn fanatieke aanhangers doembeelden voorschotelen. En wanneer zijn fans afreizen naar Portland - wat leidt tot een confrontatie met BLM-supporters - juicht hij dat toe. Je kunt dat terecht vinden, maar de woorden van de president leiden niet tot de-escalatie. Integendeel, zowel zijn eigen aanhangers als de BLM'ers voelen zich gesterkt door de uitlatingen van Trump.

Het is alsof Rutte zou toejuichen dat tegendemonstranten de confrontatie zoeken met die gasten van Viruswaanzin. Dat zou onze premier de kop kosten, en terecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194807130
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:54 schreef Sjemmert het volgende:
Het is ook wel triest dat vrijwel alle fake news als NYT en CNN het woordje thugs uit Obama zijn speech hebben geknipt in hun beeldmateriaal. Zou bij Trump niet gebeuren vermoed ik zomaar.
Dat is iig wat betreft de NYT een leugen:

quote:
He said the that “overwhelming majority” in Baltimore protested peacefully and went back into the streets Tuesday to clean up after “a handful of criminals and thugs who tore up the place.”

https://www.nytimes.com/2(...)s-us-obama-says.html
Kun je uitleggen waarom je dat doet en waarom je weer eens met dat fake news verhaal aankomt? Want bewijs lijk je er niet voor te hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 11:30:31 ]
pi_194807184
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

[..]

Ah wij van wc een liegen niet. Come on man !

Kijk gewoon de beelden van de NYT en je ziet dat ze het eruit hebben geknipt. Dat is geen leugen maar een simpel verifieerbaar feit.

pi_194807213
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

[..]

Kun je uitleggen waarom je dat doet en waarom je weer eens met dat fake news verhaal aankomt? Want bewijs lijk je er niet voor te hebben.
Voor wat wil je nu precies bewijs ? Bewijs dat Obama rioters veroordeelde en thugs noemde of bewijs dat fake news zenders dat stuk er uit geknipt hebben ?

Overigens komt het woord thugs niet voor in het artikel waar jij naar linkt. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjemmert op 31-08-2020 11:23:15 ]
pi_194807301
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Voor wat wil je nu precies bewijs ? Bewijs dat Obama rioters veroordeelde en thugs noemde of bewijs dat fake news zenders dat stuk er uit geknipt hebben ?
Ik lees hierboven dat de NYT Obama letterlijk citeerde toen hij het woord 'thugs' in de mond nam.

Sjemmert, waar ben je nou mee bezig man? Dit is spijkers op laag water zoeken en gaat nergens over. Reageer liever op deze post:

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er valt Trump dan ook het nodige te verwijten. In plaats van zalvende woorden te uiten, in een poging de gemoederen te sussen, gooit de president enkel olie op het vuur.

Let wel: dat Trump de rellen en plunderingen in sterke bewoordingen veroordeelt, daar is niets mis mee. Maar wat hij ook doet, is angst aanwakkeren en zijn fanatieke aanhangers doembeelden voorschotelen. En wanneer zijn fans afreizen naar Portland - wat leidt tot een confrontatie met BLM-supporters - juicht hij dat toe. Je kunt dat terecht vinden, maar de woorden van de president leiden niet tot de-escalatie. Integendeel, zowel zijn eigen aanhangers als de BLM'ers voelen zich gesterkt door de uitlatingen van Trump.

Het is alsof Rutte zou toejuichen dat tegendemonstranten de confrontatie zoeken met die gasten van Viruswaanzin. Dat zou onze premier de kop kosten, en terecht.
pi_194807314
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik lees hierboven dat de NYT Obama letterlijk citeerde toen hij het woord 'thugs' in de mond nam.

Sjemmert, waar ben je nou mee bezig man? Dit is spijkers op laag water zoeken en gaat nergens over. Reageer liever op deze post:
[..]

Quote graag want ik zie het niet. Misschien lees ik erover heen.
pi_194807318
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ah wij van wc een liegen niet. Come on man !

Kijk gewoon de beelden van de NYT en je ziet dat ze het eruit hebben geknipt. Dat is geen leugen maar een simpel verifieerbaar feit.

Heb het gekeken, ik had verwacht dat ze het gecensureerd hadden ofzo. Maar uit mijn hoofd duurde die speech 18 minuten? Dan is de kans toch groot dat het segment waar het woord thugs inzit wegvalt als je het samenvat in 1 minuut?

Maar ik vermoed dat ik iets mis, want je brengt dit wel als groots bewijs van de bias van NYT.
pi_194807354
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Laatste alinea:

quote:
He said the that “overwhelming majority” in Baltimore protested peacefully and went back into the streets Tuesday to clean up after “a handful of criminals and thugs who tore up the place.”
pi_194807403
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Staat in mijn post, ik heb het even bold gemaakt voor je.
pi_194807410
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laatste alinea:
[..]

Excuus, daar heb ik overheen gelezen dan. (Het staat ook in de quote van tijger zie ik nu)

Maar het punt ging om het beeldmateriaal. CNN NYT etc hebben allen precies dat stukje eruit geknipt. Denk daarvan wat je wilt.
pi_194807445
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Heb het gekeken, ik had verwacht dat ze het gecensureerd hadden ofzo. Maar uit mijn hoofd duurde die speech 18 minuten? Dan is de kans toch groot dat het segment waar het woord thugs inzit wegvalt als je het samenvat in 1 minuut?

Maar ik vermoed dat ik iets mis, want je brengt dit wel als groots bewijs van de bias van NYT.
Geen groot bewijs. Wel een van de vele kleine dingen die opvallen. Of denk je dat ze bij Trump dat ook eruit geknipt hadden ?
pi_194807452
Goeverneur van Wisconsin wil Trump morgen niet in Kenosha
pi_194807541
Trumpie gaat morgen gewoon het zaakje even opnaaien en antifa en blm zullen precies doen wat de rep willen. Protesteren en rellen.
pi_194807563
Ik heb in 2016 echt genoten van de tranen van paarsharige meisjes. Heel slecht ik weet het. De beste man heeft nu al 4 jaar het land verneukt, maar maakt een goede kans om weer te winnen, omdat links zichzelf weer eens in de voet heeft geschoten. Alle polls over wat mensen vinden en de demografische trends wijzen uit dat de republikeinen kansloos zouden moeten zijn, maar ze zijn het toch niet. De schuld wordt dan al snel neergelegd bij propaganda kanalen als Fox, maar de afgelopen week hebben we weer goed kunnen zien dat er van links ook genoeg bullshit wordt verspreid.

Trump blijft zitten tot hij in 2023 dood neervalt.
pi_194807582
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:41 schreef Glazenmaker het volgende:

Trump blijft zitten tot hij in 2023 dood neervalt.
En dan schuiven ze Ivanka naar voren
pi_194807602
Nog 4 jaar Trump zal ik wel aankunnen, maar kunnen we nog 4 jaar een hysterische Jinek aan?
pi_194807714
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Geen groot bewijs. Wel een van de vele kleine dingen die opvallen. Of denk je dat ze bij Trump dat ook eruit geknipt hadden ?
Is dit nou echt de discussie die je wilt voeren? Janken over of NYT wel of niet in een filmpje van Trump zou hebben geknipt als die een soortgelijke speech hield.

En dan in NWS over ons janken. Triest figuur.
  maandag 31 augustus 2020 @ 11:56:10 #60
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194807806
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:43 schreef riazop het volgende:
Nog 4 jaar Trump zal ik wel aankunnen, maar kunnen we nog 4 jaar een hysterische Jinek aan?
Wie kijkt er überhaupt nog tv? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_194807819
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wie kijkt er überhaupt nog tv? :')
Trump :o
  Overall beste user 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 11:58:12 #62
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194807853
Nog vier jaar GOP die vol voor een eenpartijstaat gaat lijkt me ernstiger.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194807896
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:58 schreef Ulx het volgende:
Dat is de keus en het probleem van de Amerikaanse kiezer uiteindelijk.

Maar het is heel goed mogelijk dat Trump kan winnen en dat de Democraten zowel het Huis als de Senaat in handen krijgen en dan zal Trump toch echt uit een ander vaatje moeten tappen.
pi_194807914
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dit nou echt de discussie die je wilt voeren? Janken over of NYT wel of niet in een filmpje van Trump zou hebben geknipt als die een soortgelijke speech hield.

En dan in NWS over ons janken. Triest figuur.
Niet persee. Het was maar een simpele constatering van mijn kant hoor.
pi_194808422
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:58 schreef Ulx het volgende:
De top van de democraten heeft liever dat, dan maatschappelijke verandering lijkt het. Zijn we dus al niet bij het eenpartijstelsel?
pi_194808512
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De top van de democraten heeft liever dat, dan maatschappelijke verandering lijkt het. Zijn we dus al niet bij het eenpartijstelsel?
Dat is wel een vreemde conclusie, waar baseer je dat op? Vermoedelijk niet op het verkiezingsprogramma
  Overall beste user 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 12:44:03 #67
3928 Ulx
pi_194808578
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De top van de democraten heeft liever dat, dan maatschappelijke verandering lijkt het.
Dus de MAGSts kunt de libs keihard ownen door op de Democraten te stemmen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194808584
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is wel een vreemde conclusie, waar baseer je dat op? Vermoedelijk niet op het verkiezingsprogramma
2x Bernie saboteren.
pi_194808596
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:44 schreef Glazenmaker het volgende:

2x Bernie saboteren.
Dat is wel een heel apart verhaal. Volgens mij heeft Bernie gewoon de stemmen niet van Democratische kiezers.
pi_194808601
quote:

[..]

Waar verdedig ik Trump? Echt bizar hoe alles hier word gezien als Trump verdedigen, zodra het even niet in het anti Trump straatje past. :')

Ik denk dat ik mij hier maar niet meer ga mengen, want de desillusie van bepaalde mensen is hier wel enorm groot. Letterlijke beelden worden niet gezien als "feiten" & zodra je niet ultra pro Biden bent word je weggezet als Trump aanhanger.
  Overall beste user 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 12:47:00 #71
3928 Ulx
pi_194808615
Bernie was gewoon niet populair genoeg.
pi_194808865
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is wel een heel apart verhaal. Volgens mij heeft Bernie gewoon de stemmen niet van Democratische kiezers.
In 2016 deed hij het veel beter tegen Trump in de Polls dan Hillary en er was toen ook de Russische hack die een negatief beeld schetste over de partij.
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:01:24 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_194808871
The Daily Show pakt uit met paginagrote advertenties in de grootste kranten.

pi_194808909
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In 2016 deed hij het veel beter tegen Trump in de Polls dan Hillary en er was toen ook de Russische hack die een negatief beeld schetste over de partij.
Eh ja? En in 2020 kreeg Bernie veel minder stemmen dan in 2016 in de primaries en in 2016 verloor hij al dik van Hillary.

Bernie heeft nu weinig te klagen, Biden heeft heel wat van zijn punten opgenomen in zijn programma, tenslotte.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2020 13:05:46 ]
pi_194809006
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:47 schreef Ulx het volgende:
Bernie was gewoon niet populair genoeg.
Biden ook niet, maar toen kwamen de endorsements en was hij het wel. Was misschien beter geweest om met zijn allen achter Bernie te gaan staan die heeft een véél beter verhaal. Maarja dat is niet gebeurd dus een beetje zinloos om over zoiets nog te discussiëren. De democraten hebben in 4 jaar wel beter geleerd hoe ze Bernie aan moesten pakken, dit keer ging het heel smooth. Maar ze hebben jammer genoeg zo te zien nog ongeveer niet geleerd hoe ze Trump aan moeten pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')