-------------------------------quote:Rapper Bigidagoe neergeschoten in Amsterdam-Zuid
Amsterdam - Een man is dinsdagmiddag tegen 16.00 uur zwaargewond geraakt bij een schietincident in de Vechtstraat in de Amsterdamse Rivierenbuurt. Het gaat om rapper Bigidagoe uit de Amsterdamse buurt Holendrecht, zo laten bronnen weten aan De Telegraaf. Hij zou geraakt zijn in zijn been. De schutter is voortvluchtig, meldt de politie. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht.
De agenten kwamen af op een melding van een schietpartij. Naast politiewagens kwamen ook twee ambulances en een traumahelikopter af op het incident om het slachtoffer medische bijstand te verlenen. Dat meldt Het Parool.
De agenten kwamen af op een melding van een schietpartij. Naast politiewagens kwamen ook twee ambulances en een traumahelikopter af op het incident om het slachtoffer medische bijstand te verlenen. Dat meldt Het Parool.
Getuigenverklaring
Op basis van eerste getuigenverklaringen is de politie op zoek naar een mannelijke schutter met een donker getinte huidskleur. Hij droeg zwarte kleding en had mogelijk dreadlocks.
De politie heeft de plek van het schietincident afgezet voor onderzoek en is op zoek naar getuigen. Ook is er een ’calamiteitencontainer’ in de straat geplaatst.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-in-amsterdam-zuid
Ja het is super.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:27 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit zijn de dingen die bij een stad horen.
Zo ook bij een "lieve" stad.
quote:Rapper Bigidagoe in Amsterdam niedergeschossen
Schüsse in Amsterdam ...
Wie die niederländische Zeitung „Het Parool“ meldet, fielen am Nachmittag gegen 16 Uhr Schüsse im Amsterdamer Stadtteil Rivierenbuurt. Dabei soll der Rapper Bigidagoe schwer verletzt worden sein.
Laut „Het Parool“ soll der Rapper die rechte Hand des Frontmanns Joey AK der Rap-Gruppe Zone sein. Die Gruppe wird nach Informationen der niederländischen Medien, mit dem internationalen Drogenhandel in Verbindung gebracht.
Wie die Polizei Amsterdam in einem Tweet mitteilt, sei der Schütze nach der Tat geflohen. Der Tatort wurde abgesperrt und von Spezialisten untersucht. Nach ersten Zeugenaussagen soll der Schütze dunklen Hauttyps sein, schwarze Kleidung getragen und Dreadocks gehabt haben.
https://www.bild.de/unter(...)n-72571468.bild.html
JoeyAK, waar kennen we die ook alweer van? O ja: https://www.ad.nl/show/am(...)n-kinderen~a079cca3/quote:Bigidagoe wordt gezien als de rechterhand van Joël H., alias Joey AK, de frontman van rapformatie Zone 6.
Een donker geklede man met capuchon, mogelijk met dreadlocks, schoot hem rond 15.45 uur neer.
Rond rapformatie Zone 6, waarvan sleutelspelers aan de internationale drugshandel worden gelinkt, is het al maanden onrustig.
Gezellige jongensquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah, nog meer dronken cameramannen en brabbelaars die schietgebaren maken.
[..]
JoeyAK, waar kennen we die ook alweer van? O ja: https://www.ad.nl/show/am(...)n-kinderen~a079cca3/
De vraag is: hoe is hij helemaal op dat dak gekomenquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:32 schreef Nikonlover het volgende:
Het is zelfs in Duitsland nieuws
[..]
Jep.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:15 schreef Hathor het volgende:
Bigidagoe=grote hond/big dawg? Of zoiets?
En natuurlijk van NPO/BNN-VARA/101barz/funx lievelingetje Esko:quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
JoeyAK, waar kennen we die ook alweer van? O ja: https://www.ad.nl/show/am(...)n-kinderen~a079cca3/
Zo! "Hoewel een man kun je moeilijk naast die bos hout voor de deur kijken"quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:32 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En, wat is de staat van dat dak nuquote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
De vraag is: hoe is hij helemaal op dat dak gekomen
Holendrecht Anthemquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Vast rapper Gangster Boedachu van de Pijp 73.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 08:43 schreef Nikonlover het volgende:
Er is weer iemand neergeschoten in dezelfde straat![]()
[ twitter ]
En ben je nou niet blij dat je even geklikt hebt op dit topic?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 08:31 schreef Hexagon het volgende:
Nouja weet ik in ieder geval wie Bigidagoe is
Mis je weinig aan inderdaadquote:Op woensdag 26 augustus 2020 08:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Holendrecht Anthem
Kansloos dit. met die wapens. weet je gelijk wat voor volk het hier betreft.
Kijk dat 1e filmpje de eerste minuut.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En natuurlijk van NPO/BNN-VARA/101barz/funx lievelingetje Esko:
Vechtstraat, what's in name.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 08:43 schreef Nikonlover het volgende:
Er is weer iemand neergeschoten in dezelfde straat![]()
[ twitter ]
Als je op school opgelet had, had je de connectie ‘Rivierenbuurt’ - ‘Vechtstraat’ gemaakt.quote:
En het doelwit is groot genoegquote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:28 schreef RamboDirk het volgende:
Het is wel vervelend dat die gasten zo slecht kunnen mikken. Ik heb een donkerbruin (noRacist) dat een gewonde de maatschappij meer kost dan een dooie.
Dik kans dat het gewoon een verdwaalde kogel was.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:28 schreef RamboDirk het volgende:
Het is wel vervelend dat die gasten zo slecht kunnen mikken.
quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dik kans dat het gewoon een verdwaalde kogel was.
Daar word je niet rapper van.quote:Het gaat om rapper Bigidagoe uit de Amsterdamse buurt Holendrecht, zo laten bronnen weten aan De Telegraaf. Hij zou geraakt zijn in zijn been. De schutter is voortvluchtig, meldt de politie. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis gebracht.
Die is zwaargewond? Geraakt met een RPG?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:32 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze waren een spatie vergeten.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:38 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die is zwaar gewond? Geraakt met een RPG?
quote:
Precies.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:16 schreef herverwijderd het volgende:
Ik neem aan dat deze man weken geleden al gerapt heeft over hoe ze hem neer gaan knallen en weet ik het? Dat hoort er toch een beetje bij, bij een echte rappersschietpartij.
Is dat een Teletubbie?quote:
Joh!!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je op school opgelet had, had je de connectie ‘Rivierenbuurt’ - ‘Vechtstraat’ gemaakt.
Je zou echt het dubbele zeggen, ná zijn eerste twee dotterbehandelingen en een pak instabiele diabetes waar je u tegen zegtquote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:35 schreef hoekandit het volgende:
Ik lees net dat deze gast 23! is...Waarom proberen ze hem te doden? Oud wordt ie sowieso toch niet
quote:Tweede schietpartij in twaalf uur tijd in Vechtstraat Zuid; slachtoffer overgebracht naar ziekenhuis
https://www.at5.nl/artike(...)acht-naar-ziekenhuis
Bizar, zelfde straat ook nogquote:Op woensdag 26 augustus 2020 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vannacht was er weer een schietpartij in dezelfde straat in Amsterdam Oud-Zuid. Gaat lekker daar.
[..]
Zullen we ook niks meer van horen.quote:
het is de Vechtstraat ... wat wil jequote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bizar, zelfde straat ook nog
Wie was dit keer het slachtoffer? Zijn astmatische collega Puf Doodoo?
Ik las heel even ‘Gangster Pikachu’.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Vast rapper Gangster Boedachu van de Pijp 73.
Gotta shoot 'em all!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik las heel even ‘Gangster Pikachu’.![]()
quote:Muisje Pierieliepiepielo
Muisje Poereliepoepielie
Egeltje Fapfoepfieppiepknor
Eendje Kwakkelekwakkelekwak
Eekhoorntje Fliflafloflapperierario
Lammetje Lililililili
Kikkertje Ribidibadibongo
Kikkertje Ribidibadibang
Hondje Waffelieblaffelie
Slakje Slieksloekwakkie
Ratje Retteketetteketet
Schildpadje Stoffelieboffelie
Uiltje Oerelieboerelie
Poesje Minimanimalimo
Kwartel Kwarteliebartelie
Wasbeertje Slabberdeslapflap
Haasje Huppeldepuppeldepup
Varkentje Knorrelieborrelie
Daar gaan we weer....quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:40 schreef myShizzle het volgende:
19 kogels in de woning van zijn moeder gepompt
https://www.geenstijl.nl/(...)19-kogels-doorzeefd/
Nummer 3 in pakweg 24 uur toch?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:40 schreef myShizzle het volgende:
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 10:40 schreef myShizzle het volgende:
Dat is natuurlijk eigenlijk niet waar, zo zal een niet onaanzienlijk gedeelte van je inwoners een vrij onwaarschijnlijke veroorzaker zijn van dit vuurwapengeweld. Henk van 81 en Marietje van 84 zijn over het algemeen geen deelnemers in een dodelijke, door drugshandel en andere vormen van criminaliteit ingegeven, geweldsspiraal. Maar ja, dan beland je al snel op profilering en dat is dusdanig uit den boze dat men dan nog liever helemaal niets doet.quote:"je voorzichtig moet zijn met het stigmatiseren van bevolkingsgroepen, maar dat neemt niet weg dat ik het wapengeweld in Amsterdam ernstig genoeg vind. Ik wil een ding zeggen over de suggestie die er in zit, namelijk dat je met preventief fouilleren dit soort incidenten had kunnen voorkomen. Dat is echt niet waar. Dat betekent dat je de hele stad preventief moet fouilleren, vrijwel continu. Dat kan niet."
Een man die gevlucht is uit Irak vind Amsterdam nu lijken op zijn geboorteland wat betreft schietpartijen en een andere Amsterdammer die naar Rio de Janeiro gaat verhuizen verwacht dat het daar veiliger zal zijn dan in Amsterdam.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk eigenlijk niet waar, zo zal een niet onaanzienlijk gedeelte van je inwoners een vrij onwaarschijnlijke veroorzaker zijn van dit vuurwapengeweld. Henk van 81 en Marietje van 84 zijn over het algemeen geen deelnemers in een dodelijke, door drugshandel en andere vormen van criminaliteit ingegeven, geweldsspiraal. Maar ja, dan beland je al snel op profilering en dat is dusdanig uit den boze dat men dan nog liever helemaal niets doet.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 12:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een man die gevlucht is uit Irak vind Amsterdam nu lijken op zijn geboorteland wat betreft schietpartijen en een andere Amsterdammer die naar Rio de Janeiro gaat verhuizen verwacht dat het daar veiliger zal zijn dan in Amsterdam.
Ja Femke, het is ook niet de bedoeling dat het waar & wanneer van de controles aangekondigd worden he...quote:"Wapengeweld bestrijden is buitengewoon ingewikkeld." Als er preventief gefouilleerd wordt, laten "mensen die kwaad in de zin hebben hun wapen thuis om op een later moment geweld uit te oefenen".
Echt hoor, dat zulke mensen burgemeester kunnen zijn van zo'n grote stad......hoe dom ben je dan.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 21:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vanwege het aanhoudende geweld toch maar een proef met preventief fouilleren:
https://www.nu.nl/binnenl(...)d-tegen-te-gaan.html
[..]
Ja Femke, het is ook niet de bedoeling dat het waar & wanneer van de controles aangekondigd worden he...
Niet alleen op die jongens maar ook op hun moeders die dergelijk gedrag/zo'n (straat)cultuur goedpraten, nu nog kritiek op de veelal witte omroepmensen die het vanuit de NPO/BNN-VARA/FunX op een voetstuk aan beinvloedbare jeugd presenteren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:17 schreef Ciclon het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)%2Fwww.google.com%2F
Eindelijk kritiek vanuit die zelfde gemeenschap op haar jongens.
quote:Halsema sluit beschoten woning moeder van neergeschoten rapper
Burgemeester Femke Halsema heeft zaterdag de Amsterdamse woning laten sluiten van de moeder van rapper Danzel S., ook wel bekend als Bigidagoe. De moeder is elders ondergebracht.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-rapper~af092a05/
Berry van Aerle die alle post in een Helmondse sloot flikkert?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
-------------------------------
Lekker Amerikaans dagje vandaagKind die met pistool speelt en zichzelf neerschiet en een rapper die neergeschoten is..... Tjonge. Wat is het volgende?
quote:Neergeschoten rapper Bigidagoe laat schotwonden zien, is boos en houdt van zijn haters
AMSTERDAM - De vorige week neergeschoten rapper Bigidagoe heeft in een Instagramfilmpje voor het eerst sinds de schietpartij van zich laten horen. In het filmpje laat hij ook zijn schotwonden zien.
De 23-jarige Danzel S., de echte naam van rapper Bigidagoe, noemt de schietpartij 'een ongeluk in een klein hoekje'. Ook zegt hij: "Ik praat het allemaal niet goed, maar zo fout ben ik ook weer niet bezig geweest."
Danzel S. benadrukt dat hij een jongen is die gewoon muziek maakt en niet in de drugswereld is verwikkeld. Eerder meldde Het Parool dat de rapper volgens ingewijden volop verbanden heeft met de drugswereld. "Ik ga muziek blijven maken. Sommige mensen zullen dat niet leuk vinden, maar jammer dan. Jullie weten wat ik zoek. Ik zoek een fucking miljoen."
Beschoten woning
De 23-jarige rapper uit Holendrecht werd dinsdag neergeschoten in de Vechtstraat in Zuid. De daaropvolgende nacht werd een woning van vermoedelijk zijn moeder aan de Nieuwersluishof in Zuidoost meerdere keren beschoten. Gisteren besloot Burgemeester Halsema het pand te laten sluiten "om de rust en het vertrouwen terug te brengen in deze buurt waar ook kinderen wonen"
De politie wilde niet bevestigen dat het om de woning van de moeder ging, maar in het filmpje laat Rapper Bigidagoe weten dat het inderdaad de woning van zijn moeder is. Het is duidelijk dat hij daar niet blij mee is: "Waar moet mijn moeder terecht, waar moet ik zijn? Maar ja, het is wat het is, snap je."
'Hou van mijn haters'
De rapper is vastbesloten sterker uit de situatie te komen. "Jullie kunnen me schieten, jullie kunnen me zwartmaken, jullie kunnen doen wat jullie willen. Maar jullie kunnen me niet breken."
Hij sluit af met een boodschap voor zijn fans én 'haters': "Ik hou van mijn moeder, ik hou van mijn fans, ik hou zelfs van mijn haters."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)oudt-van-zijn-haters
Hij heeft grotere tetten dan mijn zuster.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:03 schreef Nikonlover het volgende:
Video op zijn instagramDie buik
![]()
![]()
https://www.instagram.com/tv/CEjQb5cAgLe/?utm_source=ig_embed
Dat is al snel.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij heeft grotere tetten dan mijn zuster.![]()
Nee man gewoon lekker laten hangen, dan kun je er beter mee twerken.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:33 schreef WammesWaggel het volgende:
GoFundme om een BH voor hem te financieren?
quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij heeft grotere tetten dan mijn zuster.![]()
KFC zal wel blij zijn dat ie nog leeft.
Wat zijn de precieze criteria hiervan? Want in de horeca is dit volgens mij zwaar misbruikt om tegenstanders failliet te laten gaan. Handgranaat voor de deur en zo, concurrent maanden dicht..quote:De Vechtstraat in Amsterdam werd vorige week opgeschrikt door twee schietpartijen in twee dagen tijd. Twee mannen, waaronder Danzel S., raakten daarbij gewond. Een dag na de schietpartijen, in de nacht van woensdag op donderdag, werd ook een woning aan de Nieuwersluishof onder vuur genomen. Het blijkt later te gaan om de woning van de moeder van de 23-jarige rapper.
S. heeft in zijn video geen goed woord over voor de sluiting van de woning van zijn moeder. “Waar moet mijn moeder dan zijn? Waar moet ik zijn? Ze geven me zelfs een verbod om bij mijn vriendin te zijn”, vertelt S. “Maarja, het is wat het is.”
https://www.hartvannederl(...)in-een-klein-hoekje/
Dat vraagt toch om Koefnoen, Jiskefet of TV Kantine?quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:03 schreef Nikonlover het volgende:
Video op zijn instagramDie buik
![]()
![]()
https://www.instagram.com/tv/CEjQb5cAgLe/?utm_source=ig_embed
quote:Op donderdag 3 september 2020 11:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat vraagt toch om Koefnoen, Jiskefet of TV Kantine?
Misschien kunnen ze Terror Jaap polsen voor deze rol, met een pot schoensmeer.
Dat mag.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:56 schreef RamboDirk het volgende:
ik moet elke keer weer gniffelen om die naam als dit topic weer naar boven komt in mij MyAT
Dit idd. Voor de aandacht.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:58 schreef tjoptjop het volgende:
Bij neergeschoten rappers moet ik altijd denken aan deze scene uit de Sopranos
quote:’Rapper Bigidagoe op slippers afgevoerd in politiebus’
AMSTERDAM - Danzel S., beter bekend als rapper Bigidagoe, is woensdagavond rond 21.00 uur opgepakt in Amsterdam-Zuidoost. In de Bijlmer werd hij op de Kleefkruidstraat door agenten uit zijn auto gehaald, blijkt uit beelden.
De advocaat van de rapper bevestigt tegen AT5 dat Bigidagoe is aangehouden vanwege een verdenking op overtreding van de wapenwet. Ook drie andere mannen werden tijdens de actie aangehouden. Ze zitten allen vast. Een speciaal team verrichte de arrestaties die het nodige bekijks trokken op straat. Bigidagoe werd op zijn slippers in een politiebusje afgevoerd.
De politie zou informatie hebben gekregen dat de rapper over een wapen beschikt. Het voertuig is in beslag genomen en weggesleept.
Bigidagoe werd vorig jaar augustus nog beschoten in de Vechtstraat in Amsterdam-Zuid. Ook het huis van zijn moeder werd meermaals onder vuur genomen. De achtergrond van het geweld zou onderling geruzie van Amsterdamse jongerengroepen zijn. Aanhangers van verschillende rappers in de hoofdstad liggen al langere tijd in de clinch met elkaar.
Met een heftruck?quote:In de Bijlmer werd hij op de Kleefkruidstraat door agenten uit zijn auto gehaald.
Zag hem zojuist voorbijkomen in dit filmpje:quote:
Filmpje bekeken. Nou die mag wel een keertje KFC overslaan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 15:42 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Zag hem zojuist voorbijkomen in dit filmpje:
https://www.at5.nl/artike(...)-na-vondst-vuurwapen
Heb even opgezocht hoeveel hij nou weegt, ik denk rond 230 kilo.
Dan zijn ze binnen een week failliet.quote:Op donderdag 3 juni 2021 15:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Filmpje bekeken. Nou die mag wel een keertje KFC overslaan.
als Danzel S. richting een 'all you can eat' restaurant loopt dan zetten ze heel snel het bordje bij de deur op gesloten.quote:Op donderdag 3 juni 2021 16:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zijn ze binnen een week failliet.
quote:Op donderdag 3 juni 2021 15:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Filmpje bekeken. Nou die mag wel een keertje KFC overslaan.
Bigidagoe niet kennenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 08:23 schreef thedeedster het volgende:
Bigidagoe...
Is dat net zoiets als Jabbedabbedoe?
Die beruchte dikke? wat is daar nou bijzonder aan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 16:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Die wil natuurlijk gewoon de nieuwe Biggie zijn, maar dat zal niemand lukken
quote:Dikke, dikke, dikke, zie je het niet?
Soms hypnotiseren je woorden me gewoon
En ik hou gewoon van je flitsende manieren
Ik denk dat ze daarom zo blut zijn, en jij zo dik betaald.
quote:Op donderdag 3 juni 2021 16:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Die beruchte dikke? wat is daar nou bijzonder aan.
[..]
Ik kijk geen Opsporing Verzocht.quote:
Niks tegen een goeie 'je moeder'-grap, maar dit gaat wat ver.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook het huis van zijn moeder werd meermaals onder vuur genomen
quote:Op donderdag 3 juni 2021 15:42 schreef Rambolin het volgende:
Heb even opgezocht hoeveel hij nou weegt, ik denk rond 230 kilo.
Ooggetuigen vergisten zich, zagen niet dat hij op volledig geplette sneakers liep.quote:Bigidagoe werd op zijn slippers in een politiebusje afgevoerd.
Moest lachenquote:Op donderdag 3 juni 2021 16:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Die beruchte dikke? wat is daar nou bijzonder aan.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |