abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:04:57 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194680512


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:15:10 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194680670
Over Geldermalsen gesproken: ik ben daar vorig weekend eens gaan kijken, en wat is het veranderend zeg!

Spoor 4 is ingekort (de perronfases zijn verdwenen) en er is een nieuw perron gebouwd. Spoor 6 ligt er al, kopspoor 7 wordt later aangelegd en is waar de trein uit Dordrecht gaat keren.



En ook aan de andere kant is er flink gebouwd: spoor 1 heeft een nieuw perron gekregen en spoor 3 is ingekort.



Als ik het goed heb begrepen wordt dit het uiteindelijke spoorgebruik wanneer de verbouwing klaar is:

Spoor 1: stoptrein uit Tiel richting Utrecht
Spoor 2: doorrijdende treinen richting Utrecht
Spoor 3: stoptrein uit Den Bosch richting Utrecht
Spoor 4: stoptrein uit Utrecht richting Tiel
Spoor 5: doorrijdende treinen uit Utrecht richting Den Bosch/Betuweroute
Spoor 6: stoptrein uit Utrecht richting Den Bosch
Spoor 7: MerwedeLingelijn

En als er 6 stoptreinen per uur tussen Utrecht en Geldermalsen rijden moeten die ook nog ergens keren, dat gebeurt dan op 3 denk ik?
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:40:50 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194681053
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:15 schreef James1988 het volgende:
En als er 6 stoptreinen per uur tussen Utrecht en Geldermalsen rijden moeten die ook nog ergens keren, dat gebeurt dan op 3 denk ik?
Rijden die dan niet door tot Den Bosch?
So we just called him Fred
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:46:47 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194681141
Voor zover ik weet blijft Geldermalsen - Den Bosch 2×/u.
  zondag 23 augustus 2020 @ 02:39:30 #5
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194683901
Klopt. Al zullen extra sprinters buiten de spits het eerst op de schopstoel zitten als de exploitatiekosten omlaag moeten. Als n.a.v. corona de spitsvraag lager blijft zullen er denk ik zelfs nooit 6 sprinters per uur tussen Houten en Geldermalsen rijden. Maarja, dat is koffiedik kijken..
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 13:20:33 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194687559
Op m'n oude laptop vond ik wat foto's weer, waaronder een van een rijtuig waarin ik een bijzonder comfortabel ritje heb gemaakt. De B9mnopuz van PKP-IC.

Dit was een ritje Poznan-Wroclaw nadat ik Arnhem-Poznan met de EN had gedaan. Terugweg deed ik Wroclaw-Hamburg, daar zaten B10 rijtuigen in. Die 10 staat denk ik niet voor de 'generatie' want het zag er veel ouder uit...
https://www.vagonweb.cz/r(...)nazev=Wawel&rok=2014
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194688081
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Op m'n oude laptop vond ik wat foto's weer, waaronder een van een rijtuig waarin ik een bijzonder comfortabel ritje heb gemaakt. De B9mnopuz van PKP-IC.

Dit was een ritje Poznan-Wroclaw nadat ik Arnhem-Poznan met de EN had gedaan. Terugweg deed ik Wroclaw-Hamburg, daar zaten B10 rijtuigen in. Die 10 staat denk ik niet voor de 'generatie' want het zag er veel ouder uit...
https://www.vagonweb.cz/r(...)nazev=Wawel&rok=2014
Ah de B9mnopuz, zalig rijtuig. PKP-IC _O_
  Moderator zondag 23 augustus 2020 @ 14:01:19 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194688214
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Ah de B9mnopuz, zalig rijtuig. PKP-IC _O_
Jup. Die beenruimte, met m'n 199,5cm had in coach opstelling nog gewoon 10cm ruimte tussen m'n knieën en de stoel er voor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:59:15 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194717008
NS wil een dagkaart introduceren voor jongeren van 12 t/m 17 jaar. Prijs zou ¤7,50 moeten worden, niet geldig in de spits en ook niet bij andere vervoerders (!). https://www.locov.nl/bina(...)rt_tcm118-460480.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_194717921
En dat laatste is niet bepaald de wens van NS zo lees ik
pi_194718225
Belachelijk plan: laat de treinen op een lage bezetting voor mensen die er afhankelijk van zijn.

Die zitten niet te wachten op nieuwe drukte en zeker niet in de voornoemde baldadige leeftijdscategorie.
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:03:39 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194718248
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:01 schreef Socios het volgende:
Belachelijk plan: laat de treinen op een lage bezetting voor mensen die er afhankelijk van zijn.

Die zitten niet te wachten op nieuwe drukte en zeker niet in de voornoemde baldadige leeftijdscategorie.
Die mogen nog steeds met de trein. En die baldadige klasse die koopt toch geen kaartje, dus die zitten sowieso wel in de trein.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194724329
Ik lees wel met wat goede wil dat men aan het afstappen is van die hel en verdoemenis die OV-Chipkaart heet:
quote:
Jongeren kunnen het nieuwe ticket kopen via de NS-app. Er is geen ov-chipkaart voor nodig. De poortjes op het station kunnen met een barcode worden geopend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_194724395
quote:
3s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik lees wel met wat goede wil dat men aan het afstappen is van die hel en verdoemenis die OV-Chipkaart heet:
[..]

komen ze vanzelf op terug als er massaal gefraudeerd mee wordt
pi_194724416
quote:
3s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik lees wel met wat goede wil dat men aan het afstappen is van die hel en verdoemenis die OV-Chipkaart heet:
[..]

Dat kan met een gewone enkele reis ook al...
pi_194724436
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:26 schreef mschol het volgende:

[..]

komen ze vanzelf op terug als er massaal gefraudeerd mee wordt
Als dat gebeurt wordt het eerder afgeschaft dan verchipt lijkt me? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_194724496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als dat gebeurt wordt het eerder afgeschaft dan verchipt lijkt me? :?
als je met het product wel meer klanten krijgt schaf je em niet af lijkt mij, verchippen is dan slimmer
pi_194726784
twitter


Nu de HSL tunnels en overige tunnels zonder bereik nog
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194726878
Eigenlijk bizar dat je in zo'n lullig tunneltje onder het groene hart zonder bereik komt te zitten terwijl je in de Eurotunnel of de Gotthard-basistunnel over de gehele lengte gewoon fatsoenlijk 4G krijgt.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 13:58:00 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194727301
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:29 schreef Ireyon het volgende:
Eigenlijk bizar dat je in zo'n lullig tunneltje onder het groene hart zonder bereik komt te zitten terwijl je in de Eurotunnel of de Gotthard-basistunnel over de gehele lengte gewoon fatsoenlijk 4G krijgt.
In de Karawankentunnel tussen Slovenië en Oostenrijk ga echt zo'n beetje op de grens over van provider. Volgens mij ook gewoon 4G
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194730548
Nou, boehoe, een tijdje zonder internet... Dat is erg... :')
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:57:22 #22
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194732615
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:26 schreef mschol het volgende:

[..]

komen ze vanzelf op terug als er massaal gefraudeerd mee wordt
Reizen met e-tickets kan toch al jaren? :?

Waarom zou daar massaal mee gefraudeerd worden?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 20:58:30 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194734762
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Reizen met e-tickets kan toch al jaren? :?

Waarom zou daar massaal mee gefraudeerd worden?
Die zijn op naam, zo'n ticket niet direct. Maar als je het net als bij de Länder- of QdL je naam op het ticket moet zetten, dan sluit je fraude toch wel deels uit...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:34:09 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194736694
quote:
81s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:54 schreef Socios het volgende:
Nou, boehoe, een tijdje zonder internet... Dat is erg... :')
Het is best wel irritant, ja. Als ik in de trein aan het werk ben is het niet handig als ik tijdens een rit van 50 minuten (Breda - Schiphol) 5 keer een VPN-verbinding kwijt ben.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 22:38:55 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194736825
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is best wel irritant, ja. Als ik in de trein aan het werk ben is het niet handig als ik tijdens een rit van 50 minuten (Breda - Schiphol) 5 keer een VPN-verbinding kwijt ben.
Ach ja, alles wat je vindt de trein doet is sowieso al bonus toch...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194740419
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 20:58 schreef derLudolf het volgende:
Die zijn op naam, zo'n ticket niet direct. Maar als je het net als bij de Länder- of QdL je naam op het ticket moet zetten, dan sluit je fraude toch wel deels uit...
E-tickets in een app zijn indirect toch ook gekoppeld aan een persoon?
So we just called him Fred too
pi_194740427
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Ach ja, alles wat je vindt de trein doet is sowieso al bonus toch...
Voor mij is het onderdeel van de keuze auto of trein:
Of sneller thuis of onderweg dingen afmaken.
So we just called him Fred too
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 09:04:03 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194740643
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:23 schreef Fred2 het volgende:

[..]

E-tickets in een app zijn indirect toch ook gekoppeld aan een persoon?
Ja toch, maar ik dacht dat je deze nieuwe tickets juist uit een automaat kon halen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194740665
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Reizen met e-tickets kan toch al jaren? :?

Waarom zou daar massaal mee gefraudeerd worden?
barcode scan kan mee worden gefraudeerd.

vziw zit er geen geldigheids/controlecheck in die scan en kan je dus een willekeurige barcode gebruiken om een poortje te openen

ik heb wel eens een oud ns internationaal ticket gebruikt om een poortje te openen.

jongeren zijn *iets* gevoeliger voor misbruik maken van zo'n situatie, zeker gezien hoe weinig er gecontroleerd wordt nu..
  donderdag 27 augustus 2020 @ 10:42:33 #30
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_194741726
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 09:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja toch, maar ik dacht dat je deze nieuwe tickets juist uit een automaat kon halen?
Nee, juist alleen te koop in de app.
  Redactie Sport vrijdag 28 augustus 2020 @ 01:59:00 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194756340
Blijkbaar kunnen machinisten zelf de treinsamenstelling op de borden wijzigen in Duitsland :o

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:25:02 #32
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194760154
Alweer een brug ingestort boven een spoorlijn, dit keer midden in Wuppertal: https://bahnblogstelle.ne(...)kenschaden-gesperrt/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:51:10 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194761717
quote:
83s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:25 schreef dennistd het volgende:
Alweer een brug ingestort boven een spoorlijn, dit keer midden in Wuppertal: https://bahnblogstelle.ne(...)kenschaden-gesperrt/
Zo oud ziet die brug er niet uit :o

Fernverkehr omgeleid en slechts 10 minuten extra reistijd, dat vind ik dan wel weer netjes. :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:57:53 #34
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194761828
quote:
83s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:25 schreef dennistd het volgende:
Alweer een brug ingestort boven een spoorlijn, dit keer midden in Wuppertal: https://bahnblogstelle.ne(...)kenschaden-gesperrt/
Dit noemen de Duitsers slechts "eines Brückenschadens". :z
Ik vraag me inmiddels wel af wanneer ze daar spreken van instorten :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:02:30 #35
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_194761900
quote:
83s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:25 schreef dennistd het volgende:
Alweer een brug ingestort boven een spoorlijn, dit keer midden in Wuppertal: https://bahnblogstelle.ne(...)kenschaden-gesperrt/
Blijkbaar werd die brug gesloopt, en ging het daarbij mis.

https://www.wuppertaler-r(...)stuerzt_aid-53016225
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:11:03 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194762855
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:57 schreef Eix het volgende:

[..]

Dit noemen de Duitsers slechts "eines Brückenschadens". :z
Ik vraag me inmiddels wel af wanneer ze daar spreken van instorten :')
Als die achterste boog ook op het spoor ligt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194769650
Hoi liefjes!
Bier.
pi_194770933
Dikkie
  Redactie Sport zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:11:06 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194776705
Opvallende advertentie van goederenvervoerder HSL vanmorgen in de krant. Blijkbaar zoeken ze mensen die voor een appel en een ei taxi willen gaan spelen....

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_194776834
Ik zeg nergens staan dat het mega goedkoop moet zijn? Alleen dat het een pensionado moet zijn is wel weird natuurlijk
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:23:55 #41
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194776862
Pensionado en 0-urencontract.. Waar rook is, is vuur zou ik zeggen.
pi_194776915
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:22 schreef b2py het volgende:
Ik zeg nergens staan dat het mega goedkoop moet zijn? Alleen dat het een pensionado moet zijn is wel weird natuurlijk
juist niet: zijn vaak de mensen die zelf makkelijker hun tijd willen indelen en veel beschikbaar zijn indien nodig

een jongere wil echt niet zomaar opgeroepen worden, kunnen ze niet feesten
pi_194776997
HSL Netherhands :+
  Redactie Sport zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:09:15 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194777539
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:35 schreef Maegrim het volgende:
HSL Netherhands :+
Was me nog niet eens opgevallen :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_194779858
Kwam nog dit stukje van een ex collega tegen in m'n mailbox :+

pi_194781030
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:37 schreef Maegrim het volgende:
Kwam nog dit stukje van een ex collega tegen in m'n mailbox :+

[ afbeelding ]
Beetje meer context misschien?
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 augustus 2020 @ 19:47:25 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194799892
https://www.nhnieuws.nl/n(...)uizeneus-en-hondekop

Zag al ruim van te voren vele mensen met een camera klaar staan op Haarlem :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194828255
Wat treinennieuws vandaag:

Vandaag is begonnen met het volledig rookvrij maken van de stations. Vanaf 1 oktober mag er niet meer gerookt worden op de stations: https://nieuws.ns.nl/prorail-en-ns-maken-perrons-rookvrij/

Er komt een tienminutentrein tussen Rotterdam - Leiden - Schiphol (en rijdt daarna als tienminutentrein door naar Amsterdam Zuid - Utrecht - Arnhem) en er gaat tussen Rotterdam en Dordrecht een tienminutensprinter rijden. Vanaf 2025 moet die tienminutensprinter ook doorgetrokken worden naar Den Haag (ik schat in als de infra bij Delft gereed is). Ambities zijn er voor een vijfminutensprinter, maar daarvoor moet Delft - Schiedam eerst verdubbeld worden: https://nieuws.ns.nl/derd(...)-leiden-en-schiphol/
pi_194828884
Foutje
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:19:00 #50
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_194830317
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:07 schreef MTL het volgende:Er komt een tienminutentrein tussen Rotterdam - Leiden - Schiphol
Hé, die had ik niet verwacht. Dit traject heb ik tenminste nog niet eerder gezien op de kaartjes van PHS.
Het plan was tot nu wel 8 IC's per uur tussen Den Haag en Rotterdam, maar daarvan zouden er vier in Den Haag Centraal beginnen.

Aanvulling uit de kamerbrief: om ruimte te maken voor de tienminutentrein, rijden er dan geen Beneluxtreinen meer naar Den Haag.

[ Bericht 7% gewijzigd door ReisT op 01-09-2020 17:27:09 ]
pi_194831433
Moeten we dan niet wat extra reizigers importeren uit Afrika om al die treinen te vullen?
pi_194831561
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:19 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hé, die had ik niet verwacht. Dit traject heb ik tenminste nog niet eerder gezien op de kaartjes van PHS.
Het plan was tot nu wel 8 IC's per uur tussen Den Haag en Rotterdam, maar daarvan zouden er vier in Den Haag Centraal beginnen.
Voor mij lopen alle interne en externe communicatiestromen wat dit betreft behoorlijk door elkaar (geen idee wat ik precies waar heb gelezen), maar ik dacht dat het al geruime tijd bekend was dat er een IC Arnhem - Rotterdam zou komen vanaf 2022, wat alvast een voorproefje zou zijn op de vele doorkoppelingen die gaan volgen in 2023 met het nieuwe dienstregelingontwerp om zo efficiënt mogelijk met materieel om te gaan. Nu het merendeel van de mensen de app/site gebruikt om een reis te plannen maken vreemde eindbestemmingen ook minder uit.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:01:28 #53
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_194832024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:31 schreef MTL het volgende:

[..]
maar ik dacht dat het al geruime tijd bekend was dat er een IC Arnhem - Rotterdam zou komen vanaf 2022,
Ja, maar niet zes keer per uur.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 september 2020 @ 20:45:59 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194834524
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:01 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ja, maar niet zes keer per uur.
Dat niet, maar er werd al wel een voorschot op genomen van 4x per uur toen bekend werd dat de IC Enschede - Schiphol doorgetrokken zou worden over de HSL. Dan is het nog maar een kleine stap om te breken met de as Arnhem - Amsterdam CS en te ruilen met Eindhoven - Schiphol, zodat je een gelijkmatiger dienstregeling kunt bieden op beide assen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 september 2020 @ 21:35:10 #55
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_194835347
Zes keer per uur Arnhem-Schiphol is ook geen grote verrassing, dat is altijd al het plan geweest.

Ik verbaas me er alleen maar over dat er nu ineens een frequentieverhoging wordt aangekondigd voor een traject (Leiden-Rotterdam) waar dat nooit gepland was. Ben benieuwd hoe dat gaat passen, zonder capaciteitsuitbreiding.
  Redactie Sport woensdag 2 september 2020 @ 01:16:04 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194838530
We klagen in Nederland wel eens over het geheel niet rijden van treinen tijdens werkzaamheden, maar als je dan ziet dat er in Duitsland in de afgelopen twee nachten drie doden zijn gevallen tijdens werkzaamheden.... https://bahnblogstelle.ne(...)ter-von-zug-erfasst/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 september 2020 @ 13:08:55 #57
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194843997
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:35 schreef ReisT het volgende:
Zes keer per uur Arnhem-Schiphol is ook geen grote verrassing, dat is altijd al het plan geweest.

Ik verbaas me er alleen maar over dat er nu ineens een frequentieverhoging wordt aangekondigd voor een traject (Leiden-Rotterdam) waar dat nooit gepland was. Ben benieuwd hoe dat gaat passen, zonder capaciteitsuitbreiding.
Op Schiphol-Rotterdam is/was het meer nodig dan op Schiphol-Arnhem. Zolang de dienstregeling gewoon passend gemaakt kan worden is dat natuurlijk geen probleem. Daarvoor moest alleen wel de Benelux tussen Den Haag en Rotterdam wijken..
pi_194845717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op Schiphol-Rotterdam is/was het meer nodig dan op Schiphol-Arnhem. Zolang de dienstregeling gewoon passend gemaakt kan worden is dat natuurlijk geen probleem. Daarvoor moest alleen wel de Benelux tussen Den Haag en Rotterdam wijken..
Ik vraag me oprecht wel eens af hoeveel mensen nou op Hollandsspoor instappen en die ook daadwerkelijk naar Antwerpen of Brussel reizen. Denk dat het overgrote merendeel hun reis ook met een andere trein kan doen zonder over te stappen.
  woensdag 2 september 2020 @ 16:05:25 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194847371
Naar het schijnt is er vandaag een ELL-Vectron (193 766) aangekomen op de Watergraafsmeer, die straks voor de Nightjet gebruikt zal gaan worden.
pi_194847679
Die staat er al een paar dagen :P

Edit: of althans: een Vectron. Geen idee van exacte nummertjes. Het ding stond eergisteren op de Zaanstraat.
  donderdag 3 september 2020 @ 10:02:45 #61
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194860470
Dat is hem inderdaad. Sleuteloverdracht was op 1 september.
  Redactie Sport donderdag 3 september 2020 @ 13:15:37 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194863661
Hoeveel schermen kun je in één cabine kwijt :X

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 3 september 2020 @ 20:02:03 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194871395
Beelden van de aanrijding in Roermond: https://www.dumpert.nl/item/7978325_658aa942
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 september 2020 @ 20:07:44 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194871527
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:02 schreef dennistd het volgende:
Beelden van de aanrijding in Roermond: https://www.dumpert.nl/item/7978325_658aa942
De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...

Naast dat het weer een witte plaat is die betrokken is bij een ongeval
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 september 2020 @ 20:23:23 #65
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194871841
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:05 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt is er vandaag een ELL-Vectron (193 766) aangekomen op de Watergraafsmeer, die straks voor de Nightjet gebruikt zal gaan worden.
Welke vervoerder gaat die tractie aan de Nightjet eigenlijk leveren? Heeft NS die Vectron geregeld of is dat ÖBB spul?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 3 september 2020 @ 20:26:44 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194871887
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:23 schreef Eix het volgende:

[..]

Welke vervoerder gaat die tractie aan de Nightjet eigenlijk leveren? Heeft NS die Vectron geregeld of is dat ÖBB spul?
NS.

Op Somda valt te lezen dat er 3 Vectrons zouden komen, die tot december gaan rijden op de IC Berlijn zodat machinisten kunnen worden opgeleid. A.s. zaterdag zou de eerste trein zijn, in treinen 145 en 146.
  donderdag 3 september 2020 @ 20:34:33 #67
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194872035
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS.

Op Somda valt te lezen dat er 3 Vectrons zouden komen, die tot december gaan rijden op de IC Berlijn zodat machinisten kunnen worden opgeleid. A.s. zaterdag zou de eerste trein zijn, in treinen 145 en 146.
Beter. :s)

En het feit dat het om drie stuks gaat lijkt ook ergens wel aan te geven dat die 1700'en niet het eeuwige leven meer hebben. Althans, neem aan dat de Nightjet gewoon met locwissel aan de grens rijdt? En dus strikt genomen enkel een loc per dag benodigd is?

-edit- tot Keulen schijnbaar. :Y
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_194872063
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:02 schreef dennistd het volgende:
Beelden van de aanrijding in Roermond: https://www.dumpert.nl/item/7978325_658aa942
:D
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  donderdag 3 september 2020 @ 20:37:10 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194872076
Deze site meldt dat het om 2 locs zou gaan, ipv 3.

En nee, alleen inzet voor de Nightjet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 september 2020 @ 20:38:21 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194872098
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:34 schreef Eix het volgende:

[..]

Beter. :s)

En het feit dat het om drie stuks gaat lijkt ook ergens wel aan te geven dat die 1700'en niet het eeuwige leven meer hebben. Althans, neem aan dat de Nightjet gewoon met locwissel aan de grens rijdt? En dus strikt genomen enkel een loc per dag benodigd is?
Je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat de 1700 eerder weg is dan de getrokken pimpel naar Berlijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 september 2020 @ 20:41:13 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194872161
quote:
14s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat de 1700 eerder weg is dan de getrokken pimpel naar Berlijn
Want?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 september 2020 @ 20:46:38 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194872290
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Want?
een kleine vloot die veel onderhoud vergt, terwijl je daarnaast ook een stel Traxxen hebt die vrijkomen van de HSL. Hangt wel van de leasecontracten af natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 september 2020 @ 20:57:09 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194872508
Ah, op die fiets. Ik dacht dat je doelde op Vectrons op de ICB. :)
pi_194872934
twitter
pi_194873753
Het lijkt alsof hij de overgang niet verder kapot heeft willen rijden....
  donderdag 3 september 2020 @ 22:05:06 #76
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_194873875
quote:
15s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...

Naast dat het weer een witte plaat is die betrokken is bij een ongeval
Als je niet weet hoe je Weert schrijft, ben je al af. :|W
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:53:16 #77
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194878107
Het stomme is dat overwegbomen zo zijn geconstrueerd dat ze afbreken als je probeert weg te komen. Afgezien van een technisch defect aan de vrachtwagen is er geen reden om te blijven staan.
pi_194878790
Maar is dat ook een logische reactie, om door te rijden?
pi_194879084
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:45 schreef b2py het volgende:
Maar is dat ook een logische reactie, om door te rijden?
Als er een trein op je af komt?
dag
pi_194883752
Ja, het is of doorrijden of uitstappen. Meestal is er al iets aan de hand waardoor je klem zit tussen de bomen dus kom je er dan nog makkelijk uit door de bomen om ver te rijden? Als je daar al aan denkt?
  zaterdag 5 september 2020 @ 11:35:43 #81
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194897957
Die chauffeur moet al een slechte dag hebben gehad: de weg waar hij vandaan komt is niet bepaald aangelegd voor vrachtwagens.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 september 2020 @ 11:58:52 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194898303
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:35 schreef Fred het volgende:
Die chauffeur moet al een slechte dag hebben gehad: de weg waar hij vandaan komt is niet bepaald aangelegd voor vrachtwagens.
Tsja, je bent er onbekend en volgt blindelings het navigatiesysteem ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 5 september 2020 @ 12:52:25 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194898897
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:35 schreef Fred het volgende:
Die chauffeur moet al een slechte dag hebben gehad: de weg waar hij vandaan komt is niet bepaald aangelegd voor vrachtwagens.
Je mag er niet eens in als je geen bestemmingsverkeer bent. Als hij bij het papierbedrijf vandaan kwam zou het logisch zijn om de hoofd in- en uitgang te gebruiken, (hier zit een soort achter-/noodingang). Dan zou ie hier in theorie nooit legaal kunnen komen.
pi_194899004
quote:
15s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...

Naast dat het weer een witte plaat is die betrokken is bij een ongeval
Het commentaar dat hij schrijft dat de machinist beter had moeten reageren is ook bizar.

Het ligt in een bocht(minder zicht) en je hebt daar al bijna de baanvaksnelheid van 130km/u. Zeg 110 en dan sta je niet zo snel stil. Sterker nog, de machinist heeft zelfs uitstekend gereageerd. Die moet vooraf al alles hebben gedaan om het gat in de treinleiding zo groot als mogelijk te maken.
  Redactie Sport zaterdag 5 september 2020 @ 13:46:11 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194899491
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:01 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het commentaar dat hij schrijft dat de machinist beter had moeten reageren is ook bizar.

Het ligt in een bocht(minder zicht) en je hebt daar al bijna de baanvaksnelheid van 130km/u. Zeg 110 en dan sta je niet zo snel stil. Sterker nog, de machinist heeft zelfs uitstekend gereageerd. Die moet vooraf al alles hebben gedaan om het gat in de treinleiding zo groot als mogelijk te maken.
Als ik dit filmpje zo even bekijk kan de machinist de overweg pas op minder dan 350m afstand hebben gezien inderdaad:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 5 september 2020 @ 14:06:38 #86
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194899743
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tsja, je bent er onbekend en volgt blindelings het navigatiesysteem ...
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
. Dan zou ie hier in theorie nooit legaal kunnen komen.
Toch zit hier wel de crux. Om een navigatie-systeem überhaupt te kunnen voorzien van de juiste geslotenverklaringen is het van belang dat de wegbeheerder de borden volledig op orde heeft conform de systematiek. Namelijk:
- een zone wordt gekenmerkt met een ingang en een uitgang (evt. meerdere)
- een regulier (niet-zone) bord is enkel van toepassing op een specifiek wegsegment

Nu staat er aan de ene zijde van de weg inderdaad een zonebord met geslotenverklaring voor vrachtauto's (muv bestemmingsverkeer). Dus de conclusie dat die vrachtauto daar niet thuis hoort lijkt evident. Alleen als ik op Streetview naar de andere entreepunten van de zone kijk dan kan kan ik ter hoogte van de 'Schouwberg' nergens het begin of einde van de zone vinden. Enkel een "reguliere" geslotenverklaring. Een ontwikkelaar van navigatiesystemen kan er op die manier dus niks mee. De zone is dan immers lek. :{

Daarnaast vind ik die waarschuwingsborden voor diepladers ook een bijzonder fenomeen. Het zijn immers geen geslotenverklaringen. En exceptioneel transport is sowieso verplicht om bij het RDW een ontheffing aan te vragen en dus vooraf ook de route te checken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_194908183
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als ik dit filmpje zo even bekijk kan de machinist de overweg pas op minder dan 350m afstand hebben gezien inderdaad:
Vanuit Weert naar Roermond is het nog erger. Je hebt daar nog 120 km/u zo gemiddeld. Dan heb je niet eens tijd om de cabine uit te komen. Pfff je moet er niet aan denken wat dat voor een chaos geweest zou zijn.
pi_194908270
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:01 schreef Cherni het volgende:
Die moet vooraf al alles hebben gedaan om het gat in de treinleiding zo groot als mogelijk te maken.
Wat bedoel je hier precies mee? :@
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 september 2020 @ 22:47:11 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194908422
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? :@
op volle kracht remmen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194908465
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? :@
Dode man los, snelremming. Alle lucht zo snel mogelijk uit de treinleiding.
pi_194908558
Een trein werkt met een luchtleiding die door de hele trein heen loopt. Dat wordt de treinleiding genoemd.
Als de luchtdruk in de treinleiding op het juiste niveau is (5 bar), dan zijn de remmen volledig los en wordt er dus niet geremd (en voor de mensen met verstand van moderne remsystemen, nee, dat is niet het hele verhaal, maar ik hou het even gemakkelijk :P).
Zodra de druk in die treinleiding zakt/wegvalt, dan zullen de remmen van de trein aanslaan. Bij een noodremming wil je dus dat alle druk in die treinleiding zo snel mogelijk volledig wegvalt, zodat de remmen in één keer maximaal aanslaan. Maar omdat de lucht altijd even weg moet stromen, zit er een kleine vertraging in.
Je maakt dus een zo groot mogelijk "gat" in de treinleiding om zo veel mogelijk lucht tegelijkertijd te laten ontsnappen, zodat de remmen zo snel mogelijk aanslaan.

Gat tussen aanhalingstekens, omdat het met de hendel of knop gemaakt wordt en dus ook weer eenvoudig hersteld kan worden.
pi_194908564
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op volle kracht remmen ;)
Precies. Meer kun je niet doen.
pi_194908641
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:52 schreef MTL het volgende:
Een trein werkt met een luchtleiding die door de hele trein heen loopt. Dat wordt de treinleiding genoemd.
Als de luchtdruk in de treinleiding op het juiste niveau is (5 bar), dan zijn de remmen volledig los en wordt er dus niet geremd (en voor de mensen met verstand van moderne remsystemen, nee, dat is niet het hele verhaal, maar ik hou het even gemakkelijk :P).
Zodra de druk in die treinleiding zakt/wegvalt, dan zullen de remmen van de trein aanslaan. Bij een noodremming wil je dus dat alle druk in die treinleiding zo snel mogelijk volledig wegvalt, zodat de remmen in één keer maximaal aanslaan. Maar omdat de lucht altijd even weg moet stromen, zit er een kleine vertraging in.
Je maakt dus een zo groot mogelijk "gat" in de treinleiding om zo veel mogelijk lucht tegelijkertijd te laten ontsnappen, zodat de remmen zo snel mogelijk aanslaan.

Gat tussen aanhalingstekens, omdat het met de hendel of knop gemaakt wordt en dus ook weer eenvoudig hersteld kan worden.
Prima uitleg. Gat in treinleiding is een term die spoormensen gebruiken. Leuk dat je de moeite hebt genomen het uit te leggen voor niet spoormensen.
pi_194908717
Dank voor de uitleg! Weer wat geleerd :)
pi_194909719
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:52 schreef MTL het volgende:
Een trein werkt met een luchtleiding die door de hele trein heen loopt. Dat wordt de treinleiding genoemd.
Als de luchtdruk in de treinleiding op het juiste niveau is (5 bar), dan zijn de remmen volledig los en wordt er dus niet geremd (en voor de mensen met verstand van moderne remsystemen, nee, dat is niet het hele verhaal, maar ik hou het even gemakkelijk :P).
Zodra de druk in die treinleiding zakt/wegvalt, dan zullen de remmen van de trein aanslaan. Bij een noodremming wil je dus dat alle druk in die treinleiding zo snel mogelijk volledig wegvalt, zodat de remmen in één keer maximaal aanslaan. Maar omdat de lucht altijd even weg moet stromen, zit er een kleine vertraging in.
Je maakt dus een zo groot mogelijk "gat" in de treinleiding om zo veel mogelijk lucht tegelijkertijd te laten ontsnappen, zodat de remmen zo snel mogelijk aanslaan.

Gat tussen aanhalingstekens, omdat het met de hendel of knop gemaakt wordt en dus ook weer eenvoudig hersteld kan worden.
En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?
  Redactie Sport zondag 6 september 2020 @ 01:19:52 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194910474
Vandaag gaat de kameel op pad:
twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_194911339
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:45 schreef b2py het volgende:

[..]

En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?
De magneetrem wordt bij een snelremming automatisch in werking gezet :)

(En ja, opnieuw zitten daar wat haken en ogen aan, maar om het even simpel te houden :P).
  zondag 6 september 2020 @ 08:34:19 #98
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_194911706
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 01:19 schreef dennistd het volgende:
Vandaag gaat de kameel op pad:
[ twitter ]
Dan mag Railcam wel weer gauw online komen.

quote:
404 Not Found
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_194912325
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 08:34 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

Dan mag Railcam wel weer gauw online komen.
[..]

Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
pi_194913448
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:45 schreef b2py het volgende:

[..]

En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?
Die komt er automatisch bij als je de remhandel in de snelremstand trekt. Was al antwoord op gegeven. Dubbel. :)

Overigens blijft het vreemd dat men in Nederland niet een wipschakelaar gebruikt om de magneetrem te bedienen. Waarbij die wipschakelaar naar een eindstand getrokken kan worden. In Duitsland waar ik op de Talent reed was dat wel aanwezig. En als je ging glijden gebruikte je heel even de magneetrem door met die wipschakelaar wat te spelen. Werkte fantastisch.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cherni op 06-09-2020 11:16:08 ]
pi_194914078
Nou ja, we hebben zoiets geprobeerd op de VIRM. Alleen gebruikten de machinisten het vervolgens als normale rem, met beschadigingen aan het spoor tot gevolg. Daarna werd de handmatige aansturing heel erg snel naar de achterwand verplaatst waar de machinist wat meer moeite moest doen om het te gebruiken.
  zondag 6 september 2020 @ 13:02:24 #102
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194915356
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 13:34:59 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194915903
Staat deze helse machine altijd al in Münster (Westf)?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 13:46:11 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194916093
Is dit gedeklaseerde eerste klas ofzo? :D vanwege de 1+2 opstelling.
Ziet er prima uit
https://www.db-gebrauchtz(...)gwagen,1,Fernverkehr

BR120 en een bord restaurant er bij (zijn ook te koop) er bij en we kunnen met 200km/u een Corona proof FOK! ronde mee doen _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 13:46:58 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194916113
Staat BSE transploft nog ingeschreven?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194916458
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
Nou nee, niet echt. Daar gaat ProRail absoluut niet blij mee zijn, omdat het spoor er volledig van naar de klote gaat, zeker bij hoge snelheden. Voor noodgevallen is het fijn om te hebben, maar meer ook niet.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 14:40:55 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194917084
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:37 schreef James1988 het volgende:
Deze site meldt dat het om 2 locs zou gaan, ipv 3.

En nee, alleen inzet voor de Nightjet.
Die Talgo's zijn die nou getrokken of niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 september 2020 @ 14:43:13 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194917133
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die Talgo's zijn die nou getrokken of niet?
ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194917466
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2020 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de spoiler. Daar had ik niet bij stilgestaan
pi_194917490
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:47 schreef MTL het volgende:
Nou ja, we hebben zoiets geprobeerd op de VIRM. Alleen gebruikten de machinisten het vervolgens als normale rem, met beschadigingen aan het spoor tot gevolg. Daarna werd de handmatige aansturing heel erg snel naar de achterwand verplaatst waar de machinist wat meer moeite moest doen om het te gebruiken.
Alleen was dat bij die VIRM een drukknop magneet bedienen en een andere knop om de magneetrem weer van het spoor af te halen . In Duitsland is dat een wipschakelaar die altijd terug gaat naar de nulstand zodra je de schakelaar niet meer bediend dus loslaat. Dan komen de magneetremmen weer omhoog. Je kon die wipschakelaar doortrekken over een bepaald punt waardoor het lijkt op het systeem van de VIRM die dit met de drukknoppen had.

Maar ja zoals nu met die tweede remstand in de VIRM om het remcriterium te bereiken zullen er helaas machinisten zijn die dit nodig hebben. Persoonlijk vind ik het een achteruitgang.

Maar goed dat de rijvoorwaarde deuren dicht bij het nieuwe materieel is ingevoerd was in Duitsland al 20 jaar geleden vrij normaal. Maar op andere punten mbt seinenstelsel en infra is dit weer in Nederland beter dan bij onze buren.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 15:38:12 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194918239
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2020 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hehe. Ik dacht dat de plannen inmiddels weer gewijzigd waren en dat er treinstellen zouden gaan rijden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194918810
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 15:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar goed dat de rijvoorwaarde deuren dicht bij het nieuwe materieel is ingevoerd was in Duitsland al 20 jaar geleden vrij normaal. Maar op andere punten mbt seinenstelsel en infra is dit weer in Nederland beter dan bij onze buren.
Het is meer dat we in die tijd geen nieuwe treinen hebben besteld. VIRM was natuurlijk het laatste echt nieuwe materieel en dat was al begin jaren 90 ontworpen. In Duitsland zijn ze eind jaren 90 met een soort van inhaalslag begonnen met het vernieuwen van regionaal materieel.
Met de opkomst van de boordcomputer eind jaren 90 kwamen ook dat soort features standaard op de treinen te zitten.
pi_194920518
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

hehe. Ik dacht dat de plannen inmiddels weer gewijzigd waren en dat er treinstellen zouden gaan rijden.
Soort Railjet wordt het
  maandag 7 september 2020 @ 10:16:20 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_194930655
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
Volgens mij is het ding totaal niet regelbaar. Het is op het spoor met volle vertraging en dito spoorslijtage of ophoog en dan doet ie niets. Je kunt beter een wervelstroomrem hebben, maar die is in Nederland helaas verboden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 september 2020 @ 10:54:36 #115
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194931137
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:04 schreef MTL het volgende:

[..]

Nou nee, niet echt. Daar gaat ProRail absoluut niet blij mee zijn, omdat het spoor er volledig van naar de klote gaat, zeker bij hoge snelheden. Voor noodgevallen is het fijn om te hebben, maar meer ook niet.
Het kan wel zijn dat ProRail daar niet blij mee is, maar als het puntje bij het paaltje komt hebben ze wel een bepaalde verantwoordelijkheid om een bepaald minimum aan adhesie te garanderen. Dat doen ze in de praktijk niet en dat laten ze aan de vervoerders. NS geeft miljoenen per jaar uit aan sandite, zandstrooiers kunnen niet vanwege de spoorstroomlopen en de wervelstroomrem waar Duvel het over heeft kan niet in combinatie met de spoorstroomlopen die we voor de ATB gebruiken. Als vervoerder heb je wel een probleem met veiligheid en punctualiteit maar vrijwel geen mogelijkheden om daar kosteneffectief wat aan te doen. Dan blijft poetsen met een railrem over op het moment dat het echt niet te doen is.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 11:05:39 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194931303
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

NS geeft miljoenen per jaar uit aan sandite, zandstrooiers kunnen niet vanwege de spoorstroomlopen
Oh Sandite is dus geen zand. Strooien ze een soort ijzerslijpsel over de rails dan? :) Dat het geen zand is, is zeker omdat het niet geleidt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 september 2020 @ 12:40:56 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194932794
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 11:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh Sandite is dus geen zand. Strooien ze een soort ijzerslijpsel over de rails dan? :) Dat het geen zand is, is zeker omdat het niet geleidt?
quote:
Daarom gebruiken we 'Sandite': een gel bestaande uit zand, metaaldeeltjes en aardappelzetmeel.
https://www.prorail.nl/ni(...)en-blad-op-het-spoor
pi_194935037
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:34 schreef derLudolf het volgende:
Staat deze helse machine altijd al in Münster (Westf)?
[ afbeelding ]
geinig.
de NS heeft ook een 'te koop' webpagina.
deze webpagina is voor zover ik het begrijp verouderd. als je weet dat de afvoer van DDAR en DDM1 al begonnen is.

https://www.ns.nl/uitgeli(...)treinen-verkoop.html

"Interessant voor u" :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194935269
Leuk voor in de voortuin zo’n 1700
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 16:02:37 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194935309
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

geinig.
de NS heeft ook een 'te koop' webpagina.
deze webpagina is voor zover ik het begrijp verouderd. als je weet dat de afvoer van DDAR en DDM1 al begonnen is.

https://www.ns.nl/uitgeli(...)treinen-verkoop.html

"Interessant voor u" :)
Ghehehe.
Met zulks materieel begin je niet direct iets nee, zeker niet in Nederland.

Er zijn weinig alternatieve routes en extra treinen die je kunt rijden.

Mogen die intercity rijtuigen die DB op de site heeft staan, allemaal de grens over eigenlijk?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194935461
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:59 schreef Salatrel het volgende:
Leuk voor in de voortuin zo’n 1700
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194935552
quote:
Leeghalen en inrichten als Airbnb :D
  maandag 7 september 2020 @ 16:29:28 #123
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_194935738
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 16:02 schreef derLudolf het volgende:

Mogen die intercity rijtuigen die DB op de site heeft staan, allemaal de grens over eigenlijk?
Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 16:53:52 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194936048
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
Als ik een enorme bak geld had...
Ludmila, BR120, wat rijtuigen.

Even zorgen dat er weer een brug over de Eems ligt en dan een flixtrain achtig iets naar Hamburg 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport maandag 7 september 2020 @ 17:49:12 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194936923
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
Enige probleem kan de spanning van de rijtuigen zijn. In Nederland voert de loc de 1500V DC gewoon door naar de rijtuigen, terwijl in Duitsland de 15kV 16,7Hz vanaf de bovenleiding door de loc als 1000V 16,7Hz aan de rijtuigen geleverd wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 7 september 2020 @ 20:56:08 #126
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_194940684
Het ligt toch niet echt voor de hand, dat rijtuigen die de grens over mogen geen buitenlandse spanning lusten?

Gelukkig is DB Gebrauchtzug zo aardig geweest foto's te maken van de UIC-rasters, kan je het even checken voor je wat koopt, zoals bijvoorbeeld hier:
R264.3 2. Klasse Reisezugwagen. (Dit type reed heeft nog een tijdje bij NS gereden als ICL)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2020 @ 21:05:22 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194941001
quote:
Een recordhouder
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 september 2020 @ 21:08:42 #128
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194941117
Wel goed gedaan, die photoshop.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 21:10:21 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194941183
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:56 schreef ReisT het volgende:
Het ligt toch niet echt voor de hand, dat rijtuigen die de grens over mogen geen buitenlandse spanning lusten?

Gelukkig is DB Gebrauchtzug zo aardig geweest foto's te maken van de UIC-rasters, kan je het even checken voor je wat koopt, zoals bijvoorbeeld hier:
R264.3 2. Klasse Reisezugwagen. (Dit type reed heeft nog een tijdje bij NS gereden als ICL)
Dan liever R125.3, want die heeft een Klimaanlage :D
En ziet er kek uit, rode stoelen, gordijntjes O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194941367
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2020 21:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een recordhouder
NS 1607 trok "de langste trein ter wereld". Althans, enige tijd was dat in 1989 het geval.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194941931
Station Alkmaar Noord is afgelopen weekend gesloopt. Sindsdien moeten reizigers die naar de andere kant willen een stukje omlopen. men schat dat dit 7 minuten lopen is.
Er gaat het gerucht dat er veel mensen over de sporen lopen, in plaats van omlopen.
ik heb slechts gezien dat er jongeren van het einde van het perron af springen en dan langs het spoor via de overweg weer naast het andere spoor naar de andere kant lopen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 21:34:44 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194942061
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
men schat dat dit 7 minuten lopen is.
Genoeg om nat te worden als het hard begint te regenen :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:18:03 #133
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_194951704
Volgende week al Nightjet materieel naar Nederland voor een test, 15 september wordt als datum genoemd:

twitter
  Redactie Sport woensdag 9 september 2020 @ 12:59:15 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194969415
DB heeft een test gedaan of conducteurs vaker besmet zijn met Corona dan andere medewerkers. En het resultaat zal je verbazen!!!11!!!!!1!!!

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_194970460
Wat wil je met al die uitroeptekens en 1’en zeggen dan?
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:34:15 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194970984
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:59 schreef dennistd het volgende:
DB heeft een test gedaan of conducteurs vaker besmet zijn met Corona dan andere medewerkers. En het resultaat zal je verbazen!!!11!!!!!1!!!

[ twitter ]
De conclusie is dat "Zugbegleiter" niet vaker zijn besmet met ander DB personeel. Dat is statistisch gezien iets anders dan dat ze minder vaak besmet zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194971101
Hoeveel tijd krijg je van een conducteur om een vervoersbewijs te tonen.
Denk je dat het lukt om in die tijd online een treinkaartje te kopen en deze te tonen?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194971301
Nope. De conducteur krijgt dan een waarschuwing dat het kaartje net gekocht is en daarmee is het kaartje volgens de voorwaarden niet geldig. Die geeft je dus er nog een mooie boete bovenop voor het niet kunnen tonen van een geldig vervoersbewijs.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 18:45:13 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194975421
Julien (de YT'er) heeft de 10.000 abonnees. Hij gaat een challenge doen dit weekend. In een hoge hoed doet hij
10 random bushaltes in Nederland
20 random treinstations in Nederland
10 random treinstations in België
10 random treinstations in NRW
10 random treinstations in NDS

In 24 uur tijd moet hij daar 10 van doen en mag er twee keer een overslaan (als je van Koksijde naar Braunschweig moet ofzo) en een nieuwe pakken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 9 september 2020 @ 20:58:48 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194977510
Een conducteur in deze tijd? Wat is dat?
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 21:08:11 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194977647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:58 schreef James1988 het volgende:
Een conducteur in deze tijd? Wat is dat?
Hmm in D wordt ik altijd gecontroleerd. Werd laatst met een NDS ticket nog naar een Ausweis gevraagd. Totdat de conducteur zag dat ie al gestempeld is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194977939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoeveel tijd krijg je van een conducteur om een vervoersbewijs te tonen.
Denk je dat het lukt om in die tijd online een treinkaartje te kopen en deze te tonen?
Als jij dat kaartje pas online gaat kopen op het moment dat ie voor je neus staat en ernaar vraagt ben je sowieso al te laat.
  woensdag 9 september 2020 @ 21:51:42 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194978326
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmm in D wordt ik altijd gecontroleerd. Werd laatst met een NDS ticket nog naar een Ausweis gevraagd. Totdat de conducteur zag dat ie al gestempeld is.
De enige treinen waarin ik onlangs controle heb gehad waren die van NS International. In treinen van NSR zie ik de conducteur wel eens langslopen, maar dat is het dan ook wel.
pi_194979187
Ik ben afgelopen zaterdag gecontroleerd op de stoptrein van Geldermalsen naar Dordrecht. Ze kennen hun publiek wel want ondanks dat de controleurs er al vanaf Geldermalsen waren kwamen ze controleren tussen stadspolders en dordrecht
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 23:27:20 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194980027
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:29 schreef Salatrel het volgende:
Ik ben afgelopen zaterdag gecontroleerd op de stoptrein van Geldermalsen naar Dordrecht. Ze kennen hun publiek wel want ondanks dat de controleurs er al vanaf Geldermalsen waren kwamen ze controleren tussen stadspolders en dordrecht
Want in Stadspolders stapt een bepaalde demografische groep in die statistisch gezien eerder hun vervoersbewijs vergeten? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194981970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:58 schreef James1988 het volgende:
Een conducteur in deze tijd? Wat is dat?
Alvast aan het oefenen als ze niet meer standaard op een trein nodig zijn. Net als machinisten.
pi_194983848
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 23:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Want in Stadspolders stapt een bepaalde demografische groep in die statistisch gezien eerder hun vervoersbewijs vergeten? :+
Ik denk dat het percentage daar enigsins afwijkt ten opzichte van Hardinxveld-Giessendam en Arkel om maar eens 3 metropolen te noemen.
pi_194990348
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Julien (de YT'er) heeft de 10.000 abonnees. Hij gaat een challenge doen dit weekend. In een hoge hoed doet hij
10 random bushaltes in Nederland
20 random treinstations in Nederland
10 random treinstations in België
10 random treinstations in NRW
10 random treinstations in NDS

In 24 uur tijd moet hij daar 10 van doen en mag er twee keer een overslaan (als je van Koksijde naar Braunschweig moet ofzo) en een nieuwe pakken.
En als straf een klap met een kapotte windmolen als het niet lukt?
pi_194990465
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Julien (de YT'er) heeft de 10.000 abonnees. Hij gaat een challenge doen dit weekend. In een hoge hoed doet hij
10 random bushaltes in Nederland
20 random treinstations in Nederland
10 random treinstations in België
10 random treinstations in NRW
10 random treinstations in NDS

In 24 uur tijd moet hij daar 10 van doen en mag er twee keer een overslaan (als je van Koksijde naar Braunschweig moet ofzo) en een nieuwe pakken.
Leuk toch :)
Wat doen jullie dan, stelletje huilies?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 12 september 2020 @ 12:22:14 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_195018592
twitter


Ga nooit op pad zonder betonschaar 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 12 september 2020 @ 12:33:23 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_195018784
De SBB begint een proef waarbij reizigers bij 5 minuten vertraging al een kwart van de ticketprijs terugkrijgen, en bij 10 minuten zelfs de helft: https://bahnblogstelle.ne(...)minuten-verspaetung/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')