Als je niet weet hoe je Weert schrijft, ben je al af.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...
Naast dat het weer een witte plaat is die betrokken is bij een ongeval
Als er een trein op je af komt?quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:45 schreef b2py het volgende:
Maar is dat ook een logische reactie, om door te rijden?
Tsja, je bent er onbekend en volgt blindelings het navigatiesysteem ...quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:35 schreef Fred het volgende:
Die chauffeur moet al een slechte dag hebben gehad: de weg waar hij vandaan komt is niet bepaald aangelegd voor vrachtwagens.
Je mag er niet eens in als je geen bestemmingsverkeer bent. Als hij bij het papierbedrijf vandaan kwam zou het logisch zijn om de hoofd in- en uitgang te gebruiken, (hier zit een soort achter-/noodingang). Dan zou ie hier in theorie nooit legaal kunnen komen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:35 schreef Fred het volgende:
Die chauffeur moet al een slechte dag hebben gehad: de weg waar hij vandaan komt is niet bepaald aangelegd voor vrachtwagens.
Het commentaar dat hij schrijft dat de machinist beter had moeten reageren is ook bizar.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...
Naast dat het weer een witte plaat is die betrokken is bij een ongeval
Als ik dit filmpje zo even bekijk kan de machinist de overweg pas op minder dan 350m afstand hebben gezien inderdaad:quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het commentaar dat hij schrijft dat de machinist beter had moeten reageren is ook bizar.
Het ligt in een bocht(minder zicht) en je hebt daar al bijna de baanvaksnelheid van 130km/u. Zeg 110 en dan sta je niet zo snel stil. Sterker nog, de machinist heeft zelfs uitstekend gereageerd. Die moet vooraf al alles hebben gedaan om het gat in de treinleiding zo groot als mogelijk te maken.
quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, je bent er onbekend en volgt blindelings het navigatiesysteem ...
Toch zit hier wel de crux. Om een navigatie-systeem überhaupt te kunnen voorzien van de juiste geslotenverklaringen is het van belang dat de wegbeheerder de borden volledig op orde heeft conform de systematiek. Namelijk:quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
. Dan zou ie hier in theorie nooit legaal kunnen komen.
Vanuit Weert naar Roermond is het nog erger. Je hebt daar nog 120 km/u zo gemiddeld. Dan heb je niet eens tijd om de cabine uit te komen. Pfff je moet er niet aan denken wat dat voor een chaos geweest zou zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik dit filmpje zo even bekijk kan de machinist de overweg pas op minder dan 350m afstand hebben gezien inderdaad:
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:01 schreef Cherni het volgende:
Die moet vooraf al alles hebben gedaan om het gat in de treinleiding zo groot als mogelijk te maken.
Prima uitleg. Gat in treinleiding is een term die spoormensen gebruiken. Leuk dat je de moeite hebt genomen het uit te leggen voor niet spoormensen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:52 schreef MTL het volgende:
Een trein werkt met een luchtleiding die door de hele trein heen loopt. Dat wordt de treinleiding genoemd.
Als de luchtdruk in de treinleiding op het juiste niveau is (5 bar), dan zijn de remmen volledig los en wordt er dus niet geremd (en voor de mensen met verstand van moderne remsystemen, nee, dat is niet het hele verhaal, maar ik hou het even gemakkelijk ).
Zodra de druk in die treinleiding zakt/wegvalt, dan zullen de remmen van de trein aanslaan. Bij een noodremming wil je dus dat alle druk in die treinleiding zo snel mogelijk volledig wegvalt, zodat de remmen in één keer maximaal aanslaan. Maar omdat de lucht altijd even weg moet stromen, zit er een kleine vertraging in.
Je maakt dus een zo groot mogelijk "gat" in de treinleiding om zo veel mogelijk lucht tegelijkertijd te laten ontsnappen, zodat de remmen zo snel mogelijk aanslaan.
Gat tussen aanhalingstekens, omdat het met de hendel of knop gemaakt wordt en dus ook weer eenvoudig hersteld kan worden.
En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:52 schreef MTL het volgende:
Een trein werkt met een luchtleiding die door de hele trein heen loopt. Dat wordt de treinleiding genoemd.
Als de luchtdruk in de treinleiding op het juiste niveau is (5 bar), dan zijn de remmen volledig los en wordt er dus niet geremd (en voor de mensen met verstand van moderne remsystemen, nee, dat is niet het hele verhaal, maar ik hou het even gemakkelijk ).
Zodra de druk in die treinleiding zakt/wegvalt, dan zullen de remmen van de trein aanslaan. Bij een noodremming wil je dus dat alle druk in die treinleiding zo snel mogelijk volledig wegvalt, zodat de remmen in één keer maximaal aanslaan. Maar omdat de lucht altijd even weg moet stromen, zit er een kleine vertraging in.
Je maakt dus een zo groot mogelijk "gat" in de treinleiding om zo veel mogelijk lucht tegelijkertijd te laten ontsnappen, zodat de remmen zo snel mogelijk aanslaan.
Gat tussen aanhalingstekens, omdat het met de hendel of knop gemaakt wordt en dus ook weer eenvoudig hersteld kan worden.
De magneetrem wordt bij een snelremming automatisch in werking gezetquote:Op zaterdag 5 september 2020 23:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?
Dan mag Railcam wel weer gauw online komen.quote:Op zondag 6 september 2020 01:19 schreef dennistd het volgende:
Vandaag gaat de kameel op pad:
[ twitter ]
quote:404 Not Found
quote:Op zondag 6 september 2020 08:34 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Dan mag Railcam wel weer gauw online komen.
[..]
Die komt er automatisch bij als je de remhandel in de snelremstand trekt. Was al antwoord op gegeven. Dubbel.quote:Op zaterdag 5 september 2020 23:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |