abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 september 2020 @ 22:05:06 #76
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_194873875
quote:
15s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...

Naast dat het weer een witte plaat is die betrokken is bij een ongeval
Als je niet weet hoe je Weert schrijft, ben je al af. :|W
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:53:16 #77
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194878107
Het stomme is dat overwegbomen zo zijn geconstrueerd dat ze afbreken als je probeert weg te komen. Afgezien van een technisch defect aan de vrachtwagen is er geen reden om te blijven staan.
pi_194878790
Maar is dat ook een logische reactie, om door te rijden?
pi_194879084
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:45 schreef b2py het volgende:
Maar is dat ook een logische reactie, om door te rijden?
Als er een trein op je af komt?
dag
pi_194883752
Ja, het is of doorrijden of uitstappen. Meestal is er al iets aan de hand waardoor je klem zit tussen de bomen dus kom je er dan nog makkelijk uit door de bomen om ver te rijden? Als je daar al aan denkt?
  zaterdag 5 september 2020 @ 11:35:43 #81
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194897957
Die chauffeur moet al een slechte dag hebben gehad: de weg waar hij vandaan komt is niet bepaald aangelegd voor vrachtwagens.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 september 2020 @ 11:58:52 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194898303
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:35 schreef Fred het volgende:
Die chauffeur moet al een slechte dag hebben gehad: de weg waar hij vandaan komt is niet bepaald aangelegd voor vrachtwagens.
Tsja, je bent er onbekend en volgt blindelings het navigatiesysteem ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 5 september 2020 @ 12:52:25 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194898897
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:35 schreef Fred het volgende:
Die chauffeur moet al een slechte dag hebben gehad: de weg waar hij vandaan komt is niet bepaald aangelegd voor vrachtwagens.
Je mag er niet eens in als je geen bestemmingsverkeer bent. Als hij bij het papierbedrijf vandaan kwam zou het logisch zijn om de hoofd in- en uitgang te gebruiken, (hier zit een soort achter-/noodingang). Dan zou ie hier in theorie nooit legaal kunnen komen.
pi_194899004
quote:
15s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...

Naast dat het weer een witte plaat is die betrokken is bij een ongeval
Het commentaar dat hij schrijft dat de machinist beter had moeten reageren is ook bizar.

Het ligt in een bocht(minder zicht) en je hebt daar al bijna de baanvaksnelheid van 130km/u. Zeg 110 en dan sta je niet zo snel stil. Sterker nog, de machinist heeft zelfs uitstekend gereageerd. Die moet vooraf al alles hebben gedaan om het gat in de treinleiding zo groot als mogelijk te maken.
  Redactie Sport zaterdag 5 september 2020 @ 13:46:11 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194899491
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:01 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het commentaar dat hij schrijft dat de machinist beter had moeten reageren is ook bizar.

Het ligt in een bocht(minder zicht) en je hebt daar al bijna de baanvaksnelheid van 130km/u. Zeg 110 en dan sta je niet zo snel stil. Sterker nog, de machinist heeft zelfs uitstekend gereageerd. Die moet vooraf al alles hebben gedaan om het gat in de treinleiding zo groot als mogelijk te maken.
Als ik dit filmpje zo even bekijk kan de machinist de overweg pas op minder dan 350m afstand hebben gezien inderdaad:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 5 september 2020 @ 14:06:38 #86
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_194899743
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tsja, je bent er onbekend en volgt blindelings het navigatiesysteem ...
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
. Dan zou ie hier in theorie nooit legaal kunnen komen.
Toch zit hier wel de crux. Om een navigatie-systeem überhaupt te kunnen voorzien van de juiste geslotenverklaringen is het van belang dat de wegbeheerder de borden volledig op orde heeft conform de systematiek. Namelijk:
- een zone wordt gekenmerkt met een ingang en een uitgang (evt. meerdere)
- een regulier (niet-zone) bord is enkel van toepassing op een specifiek wegsegment

Nu staat er aan de ene zijde van de weg inderdaad een zonebord met geslotenverklaring voor vrachtauto's (muv bestemmingsverkeer). Dus de conclusie dat die vrachtauto daar niet thuis hoort lijkt evident. Alleen als ik op Streetview naar de andere entreepunten van de zone kijk dan kan kan ik ter hoogte van de 'Schouwberg' nergens het begin of einde van de zone vinden. Enkel een "reguliere" geslotenverklaring. Een ontwikkelaar van navigatiesystemen kan er op die manier dus niks mee. De zone is dan immers lek. :{

Daarnaast vind ik die waarschuwingsborden voor diepladers ook een bijzonder fenomeen. Het zijn immers geen geslotenverklaringen. En exceptioneel transport is sowieso verplicht om bij het RDW een ontheffing aan te vragen en dus vooraf ook de route te checken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_194908183
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als ik dit filmpje zo even bekijk kan de machinist de overweg pas op minder dan 350m afstand hebben gezien inderdaad:
Vanuit Weert naar Roermond is het nog erger. Je hebt daar nog 120 km/u zo gemiddeld. Dan heb je niet eens tijd om de cabine uit te komen. Pfff je moet er niet aan denken wat dat voor een chaos geweest zou zijn.
pi_194908270
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:01 schreef Cherni het volgende:
Die moet vooraf al alles hebben gedaan om het gat in de treinleiding zo groot als mogelijk te maken.
Wat bedoel je hier precies mee? :@
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 september 2020 @ 22:47:11 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194908422
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? :@
op volle kracht remmen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194908465
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:40 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? :@
Dode man los, snelremming. Alle lucht zo snel mogelijk uit de treinleiding.
pi_194908558
Een trein werkt met een luchtleiding die door de hele trein heen loopt. Dat wordt de treinleiding genoemd.
Als de luchtdruk in de treinleiding op het juiste niveau is (5 bar), dan zijn de remmen volledig los en wordt er dus niet geremd (en voor de mensen met verstand van moderne remsystemen, nee, dat is niet het hele verhaal, maar ik hou het even gemakkelijk :P).
Zodra de druk in die treinleiding zakt/wegvalt, dan zullen de remmen van de trein aanslaan. Bij een noodremming wil je dus dat alle druk in die treinleiding zo snel mogelijk volledig wegvalt, zodat de remmen in één keer maximaal aanslaan. Maar omdat de lucht altijd even weg moet stromen, zit er een kleine vertraging in.
Je maakt dus een zo groot mogelijk "gat" in de treinleiding om zo veel mogelijk lucht tegelijkertijd te laten ontsnappen, zodat de remmen zo snel mogelijk aanslaan.

Gat tussen aanhalingstekens, omdat het met de hendel of knop gemaakt wordt en dus ook weer eenvoudig hersteld kan worden.
pi_194908564
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op volle kracht remmen ;)
Precies. Meer kun je niet doen.
pi_194908641
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:52 schreef MTL het volgende:
Een trein werkt met een luchtleiding die door de hele trein heen loopt. Dat wordt de treinleiding genoemd.
Als de luchtdruk in de treinleiding op het juiste niveau is (5 bar), dan zijn de remmen volledig los en wordt er dus niet geremd (en voor de mensen met verstand van moderne remsystemen, nee, dat is niet het hele verhaal, maar ik hou het even gemakkelijk :P).
Zodra de druk in die treinleiding zakt/wegvalt, dan zullen de remmen van de trein aanslaan. Bij een noodremming wil je dus dat alle druk in die treinleiding zo snel mogelijk volledig wegvalt, zodat de remmen in één keer maximaal aanslaan. Maar omdat de lucht altijd even weg moet stromen, zit er een kleine vertraging in.
Je maakt dus een zo groot mogelijk "gat" in de treinleiding om zo veel mogelijk lucht tegelijkertijd te laten ontsnappen, zodat de remmen zo snel mogelijk aanslaan.

Gat tussen aanhalingstekens, omdat het met de hendel of knop gemaakt wordt en dus ook weer eenvoudig hersteld kan worden.
Prima uitleg. Gat in treinleiding is een term die spoormensen gebruiken. Leuk dat je de moeite hebt genomen het uit te leggen voor niet spoormensen.
pi_194908717
Dank voor de uitleg! Weer wat geleerd :)
pi_194909719
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:52 schreef MTL het volgende:
Een trein werkt met een luchtleiding die door de hele trein heen loopt. Dat wordt de treinleiding genoemd.
Als de luchtdruk in de treinleiding op het juiste niveau is (5 bar), dan zijn de remmen volledig los en wordt er dus niet geremd (en voor de mensen met verstand van moderne remsystemen, nee, dat is niet het hele verhaal, maar ik hou het even gemakkelijk :P).
Zodra de druk in die treinleiding zakt/wegvalt, dan zullen de remmen van de trein aanslaan. Bij een noodremming wil je dus dat alle druk in die treinleiding zo snel mogelijk volledig wegvalt, zodat de remmen in één keer maximaal aanslaan. Maar omdat de lucht altijd even weg moet stromen, zit er een kleine vertraging in.
Je maakt dus een zo groot mogelijk "gat" in de treinleiding om zo veel mogelijk lucht tegelijkertijd te laten ontsnappen, zodat de remmen zo snel mogelijk aanslaan.

Gat tussen aanhalingstekens, omdat het met de hendel of knop gemaakt wordt en dus ook weer eenvoudig hersteld kan worden.
En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?
  Redactie Sport zondag 6 september 2020 @ 01:19:52 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194910474
Vandaag gaat de kameel op pad:
twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_194911339
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:45 schreef b2py het volgende:

[..]

En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?
De magneetrem wordt bij een snelremming automatisch in werking gezet :)

(En ja, opnieuw zitten daar wat haken en ogen aan, maar om het even simpel te houden :P).
  zondag 6 september 2020 @ 08:34:19 #98
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_194911706
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 01:19 schreef dennistd het volgende:
Vandaag gaat de kameel op pad:
[ twitter ]
Dan mag Railcam wel weer gauw online komen.

quote:
404 Not Found
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_194912325
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 08:34 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

Dan mag Railcam wel weer gauw online komen.
[..]

Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
pi_194913448
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:45 schreef b2py het volgende:

[..]

En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?
Die komt er automatisch bij als je de remhandel in de snelremstand trekt. Was al antwoord op gegeven. Dubbel. :)

Overigens blijft het vreemd dat men in Nederland niet een wipschakelaar gebruikt om de magneetrem te bedienen. Waarbij die wipschakelaar naar een eindstand getrokken kan worden. In Duitsland waar ik op de Talent reed was dat wel aanwezig. En als je ging glijden gebruikte je heel even de magneetrem door met die wipschakelaar wat te spelen. Werkte fantastisch.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cherni op 06-09-2020 11:16:08 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')