Voor mij lopen alle interne en externe communicatiestromen wat dit betreft behoorlijk door elkaar (geen idee wat ik precies waar heb gelezen), maar ik dacht dat het al geruime tijd bekend was dat er een IC Arnhem - Rotterdam zou komen vanaf 2022, wat alvast een voorproefje zou zijn op de vele doorkoppelingen die gaan volgen in 2023 met het nieuwe dienstregelingontwerp om zo efficiënt mogelijk met materieel om te gaan. Nu het merendeel van de mensen de app/site gebruikt om een reis te plannen maken vreemde eindbestemmingen ook minder uit.quote:Op dinsdag 1 september 2020 17:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hé, die had ik niet verwacht. Dit traject heb ik tenminste nog niet eerder gezien op de kaartjes van PHS.
Het plan was tot nu wel 8 IC's per uur tussen Den Haag en Rotterdam, maar daarvan zouden er vier in Den Haag Centraal beginnen.
Ja, maar niet zes keer per uur.quote:Op dinsdag 1 september 2020 18:31 schreef MTL het volgende:
[..]
maar ik dacht dat het al geruime tijd bekend was dat er een IC Arnhem - Rotterdam zou komen vanaf 2022,
Dat niet, maar er werd al wel een voorschot op genomen van 4x per uur toen bekend werd dat de IC Enschede - Schiphol doorgetrokken zou worden over de HSL. Dan is het nog maar een kleine stap om te breken met de as Arnhem - Amsterdam CS en te ruilen met Eindhoven - Schiphol, zodat je een gelijkmatiger dienstregeling kunt bieden op beide assen.quote:
Op Schiphol-Rotterdam is/was het meer nodig dan op Schiphol-Arnhem. Zolang de dienstregeling gewoon passend gemaakt kan worden is dat natuurlijk geen probleem. Daarvoor moest alleen wel de Benelux tussen Den Haag en Rotterdam wijken..quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:35 schreef ReisT het volgende:
Zes keer per uur Arnhem-Schiphol is ook geen grote verrassing, dat is altijd al het plan geweest.
Ik verbaas me er alleen maar over dat er nu ineens een frequentieverhoging wordt aangekondigd voor een traject (Leiden-Rotterdam) waar dat nooit gepland was. Ben benieuwd hoe dat gaat passen, zonder capaciteitsuitbreiding.
Ik vraag me oprecht wel eens af hoeveel mensen nou op Hollandsspoor instappen en die ook daadwerkelijk naar Antwerpen of Brussel reizen. Denk dat het overgrote merendeel hun reis ook met een andere trein kan doen zonder over te stappen.quote:Op woensdag 2 september 2020 13:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op Schiphol-Rotterdam is/was het meer nodig dan op Schiphol-Arnhem. Zolang de dienstregeling gewoon passend gemaakt kan worden is dat natuurlijk geen probleem. Daarvoor moest alleen wel de Benelux tussen Den Haag en Rotterdam wijken..
De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...quote:Op donderdag 3 september 2020 20:02 schreef dennistd het volgende:
Beelden van de aanrijding in Roermond: https://www.dumpert.nl/item/7978325_658aa942
Welke vervoerder gaat die tractie aan de Nightjet eigenlijk leveren? Heeft NS die Vectron geregeld of is dat ÖBB spul?quote:Op woensdag 2 september 2020 16:05 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt is er vandaag een ELL-Vectron (193 766) aangekomen op de Watergraafsmeer, die straks voor de Nightjet gebruikt zal gaan worden.
NS.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:23 schreef Eix het volgende:
[..]
Welke vervoerder gaat die tractie aan de Nightjet eigenlijk leveren? Heeft NS die Vectron geregeld of is dat ÖBB spul?
Beter.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS.
Op Somda valt te lezen dat er 3 Vectrons zouden komen, die tot december gaan rijden op de IC Berlijn zodat machinisten kunnen worden opgeleid. A.s. zaterdag zou de eerste trein zijn, in treinen 145 en 146.
quote:Op donderdag 3 september 2020 20:02 schreef dennistd het volgende:
Beelden van de aanrijding in Roermond: https://www.dumpert.nl/item/7978325_658aa942
Je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat de 1700 eerder weg is dan de getrokken pimpel naar Berlijnquote:Op donderdag 3 september 2020 20:34 schreef Eix het volgende:
[..]
Beter.![]()
En het feit dat het om drie stuks gaat lijkt ook ergens wel aan te geven dat die 1700'en niet het eeuwige leven meer hebben. Althans, neem aan dat de Nightjet gewoon met locwissel aan de grens rijdt? En dus strikt genomen enkel een loc per dag benodigd is?
Want?quote:Op donderdag 3 september 2020 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat de 1700 eerder weg is dan de getrokken pimpel naar Berlijn
een kleine vloot die veel onderhoud vergt, terwijl je daarnaast ook een stel Traxxen hebt die vrijkomen van de HSL. Hangt wel van de leasecontracten af natuurlijk.quote:
Als je niet weet hoe je Weert schrijft, ben je al af.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...
Naast dat het weer een witte plaat is die betrokken is bij een ongeval
Als er een trein op je af komt?quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:45 schreef b2py het volgende:
Maar is dat ook een logische reactie, om door te rijden?
Tsja, je bent er onbekend en volgt blindelings het navigatiesysteem ...quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:35 schreef Fred het volgende:
Die chauffeur moet al een slechte dag hebben gehad: de weg waar hij vandaan komt is niet bepaald aangelegd voor vrachtwagens.
Je mag er niet eens in als je geen bestemmingsverkeer bent. Als hij bij het papierbedrijf vandaan kwam zou het logisch zijn om de hoofd in- en uitgang te gebruiken, (hier zit een soort achter-/noodingang). Dan zou ie hier in theorie nooit legaal kunnen komen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:35 schreef Fred het volgende:
Die chauffeur moet al een slechte dag hebben gehad: de weg waar hij vandaan komt is niet bepaald aangelegd voor vrachtwagens.
Het commentaar dat hij schrijft dat de machinist beter had moeten reageren is ook bizar.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...
Naast dat het weer een witte plaat is die betrokken is bij een ongeval
Als ik dit filmpje zo even bekijk kan de machinist de overweg pas op minder dan 350m afstand hebben gezien inderdaad:quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het commentaar dat hij schrijft dat de machinist beter had moeten reageren is ook bizar.
Het ligt in een bocht(minder zicht) en je hebt daar al bijna de baanvaksnelheid van 130km/u. Zeg 110 en dan sta je niet zo snel stil. Sterker nog, de machinist heeft zelfs uitstekend gereageerd. Die moet vooraf al alles hebben gedaan om het gat in de treinleiding zo groot als mogelijk te maken.
quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, je bent er onbekend en volgt blindelings het navigatiesysteem ...
Toch zit hier wel de crux. Om een navigatie-systeem überhaupt te kunnen voorzien van de juiste geslotenverklaringen is het van belang dat de wegbeheerder de borden volledig op orde heeft conform de systematiek. Namelijk:quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
. Dan zou ie hier in theorie nooit legaal kunnen komen.
Vanuit Weert naar Roermond is het nog erger. Je hebt daar nog 120 km/u zo gemiddeld. Dan heb je niet eens tijd om de cabine uit te komen. Pfff je moet er niet aan denken wat dat voor een chaos geweest zou zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik dit filmpje zo even bekijk kan de machinist de overweg pas op minder dan 350m afstand hebben gezien inderdaad:
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:01 schreef Cherni het volgende:
Die moet vooraf al alles hebben gedaan om het gat in de treinleiding zo groot als mogelijk te maken.
Prima uitleg. Gat in treinleiding is een term die spoormensen gebruiken. Leuk dat je de moeite hebt genomen het uit te leggen voor niet spoormensen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:52 schreef MTL het volgende:
Een trein werkt met een luchtleiding die door de hele trein heen loopt. Dat wordt de treinleiding genoemd.
Als de luchtdruk in de treinleiding op het juiste niveau is (5 bar), dan zijn de remmen volledig los en wordt er dus niet geremd (en voor de mensen met verstand van moderne remsystemen, nee, dat is niet het hele verhaal, maar ik hou het even gemakkelijk).
Zodra de druk in die treinleiding zakt/wegvalt, dan zullen de remmen van de trein aanslaan. Bij een noodremming wil je dus dat alle druk in die treinleiding zo snel mogelijk volledig wegvalt, zodat de remmen in één keer maximaal aanslaan. Maar omdat de lucht altijd even weg moet stromen, zit er een kleine vertraging in.
Je maakt dus een zo groot mogelijk "gat" in de treinleiding om zo veel mogelijk lucht tegelijkertijd te laten ontsnappen, zodat de remmen zo snel mogelijk aanslaan.
Gat tussen aanhalingstekens, omdat het met de hendel of knop gemaakt wordt en dus ook weer eenvoudig hersteld kan worden.
En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:52 schreef MTL het volgende:
Een trein werkt met een luchtleiding die door de hele trein heen loopt. Dat wordt de treinleiding genoemd.
Als de luchtdruk in de treinleiding op het juiste niveau is (5 bar), dan zijn de remmen volledig los en wordt er dus niet geremd (en voor de mensen met verstand van moderne remsystemen, nee, dat is niet het hele verhaal, maar ik hou het even gemakkelijk).
Zodra de druk in die treinleiding zakt/wegvalt, dan zullen de remmen van de trein aanslaan. Bij een noodremming wil je dus dat alle druk in die treinleiding zo snel mogelijk volledig wegvalt, zodat de remmen in één keer maximaal aanslaan. Maar omdat de lucht altijd even weg moet stromen, zit er een kleine vertraging in.
Je maakt dus een zo groot mogelijk "gat" in de treinleiding om zo veel mogelijk lucht tegelijkertijd te laten ontsnappen, zodat de remmen zo snel mogelijk aanslaan.
Gat tussen aanhalingstekens, omdat het met de hendel of knop gemaakt wordt en dus ook weer eenvoudig hersteld kan worden.
De magneetrem wordt bij een snelremming automatisch in werking gezetquote:Op zaterdag 5 september 2020 23:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?
Dan mag Railcam wel weer gauw online komen.quote:Op zondag 6 september 2020 01:19 schreef dennistd het volgende:
Vandaag gaat de kameel op pad:
[ twitter ]
quote:404 Not Found
quote:Op zondag 6 september 2020 08:34 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Dan mag Railcam wel weer gauw online komen.
[..]
Die komt er automatisch bij als je de remhandel in de snelremstand trekt. Was al antwoord op gegeven. Dubbel.quote:Op zaterdag 5 september 2020 23:45 schreef b2py het volgende:
[..]
En de magneetrem? Gebruik je die ook voor noodremacties?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |