Voor mij lopen alle interne en externe communicatiestromen wat dit betreft behoorlijk door elkaar (geen idee wat ik precies waar heb gelezen), maar ik dacht dat het al geruime tijd bekend was dat er een IC Arnhem - Rotterdam zou komen vanaf 2022, wat alvast een voorproefje zou zijn op de vele doorkoppelingen die gaan volgen in 2023 met het nieuwe dienstregelingontwerp om zo efficiënt mogelijk met materieel om te gaan. Nu het merendeel van de mensen de app/site gebruikt om een reis te plannen maken vreemde eindbestemmingen ook minder uit.quote:Op dinsdag 1 september 2020 17:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hé, die had ik niet verwacht. Dit traject heb ik tenminste nog niet eerder gezien op de kaartjes van PHS.
Het plan was tot nu wel 8 IC's per uur tussen Den Haag en Rotterdam, maar daarvan zouden er vier in Den Haag Centraal beginnen.
Ja, maar niet zes keer per uur.quote:Op dinsdag 1 september 2020 18:31 schreef MTL het volgende:
[..]
maar ik dacht dat het al geruime tijd bekend was dat er een IC Arnhem - Rotterdam zou komen vanaf 2022,
Dat niet, maar er werd al wel een voorschot op genomen van 4x per uur toen bekend werd dat de IC Enschede - Schiphol doorgetrokken zou worden over de HSL. Dan is het nog maar een kleine stap om te breken met de as Arnhem - Amsterdam CS en te ruilen met Eindhoven - Schiphol, zodat je een gelijkmatiger dienstregeling kunt bieden op beide assen.quote:
Op Schiphol-Rotterdam is/was het meer nodig dan op Schiphol-Arnhem. Zolang de dienstregeling gewoon passend gemaakt kan worden is dat natuurlijk geen probleem. Daarvoor moest alleen wel de Benelux tussen Den Haag en Rotterdam wijken..quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:35 schreef ReisT het volgende:
Zes keer per uur Arnhem-Schiphol is ook geen grote verrassing, dat is altijd al het plan geweest.
Ik verbaas me er alleen maar over dat er nu ineens een frequentieverhoging wordt aangekondigd voor een traject (Leiden-Rotterdam) waar dat nooit gepland was. Ben benieuwd hoe dat gaat passen, zonder capaciteitsuitbreiding.
Ik vraag me oprecht wel eens af hoeveel mensen nou op Hollandsspoor instappen en die ook daadwerkelijk naar Antwerpen of Brussel reizen. Denk dat het overgrote merendeel hun reis ook met een andere trein kan doen zonder over te stappen.quote:Op woensdag 2 september 2020 13:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Op Schiphol-Rotterdam is/was het meer nodig dan op Schiphol-Arnhem. Zolang de dienstregeling gewoon passend gemaakt kan worden is dat natuurlijk geen probleem. Daarvoor moest alleen wel de Benelux tussen Den Haag en Rotterdam wijken..
De filmer is een kneus eerste klas door over het spoor te lopen en ook nog te verwachten dat een trein wel op tijd zal stoppen ...quote:Op donderdag 3 september 2020 20:02 schreef dennistd het volgende:
Beelden van de aanrijding in Roermond: https://www.dumpert.nl/item/7978325_658aa942
Welke vervoerder gaat die tractie aan de Nightjet eigenlijk leveren? Heeft NS die Vectron geregeld of is dat ÖBB spul?quote:Op woensdag 2 september 2020 16:05 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt is er vandaag een ELL-Vectron (193 766) aangekomen op de Watergraafsmeer, die straks voor de Nightjet gebruikt zal gaan worden.
NS.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:23 schreef Eix het volgende:
[..]
Welke vervoerder gaat die tractie aan de Nightjet eigenlijk leveren? Heeft NS die Vectron geregeld of is dat ÖBB spul?
Beter.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS.
Op Somda valt te lezen dat er 3 Vectrons zouden komen, die tot december gaan rijden op de IC Berlijn zodat machinisten kunnen worden opgeleid. A.s. zaterdag zou de eerste trein zijn, in treinen 145 en 146.
quote:Op donderdag 3 september 2020 20:02 schreef dennistd het volgende:
Beelden van de aanrijding in Roermond: https://www.dumpert.nl/item/7978325_658aa942
Je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat de 1700 eerder weg is dan de getrokken pimpel naar Berlijnquote:Op donderdag 3 september 2020 20:34 schreef Eix het volgende:
[..]
Beter.
En het feit dat het om drie stuks gaat lijkt ook ergens wel aan te geven dat die 1700'en niet het eeuwige leven meer hebben. Althans, neem aan dat de Nightjet gewoon met locwissel aan de grens rijdt? En dus strikt genomen enkel een loc per dag benodigd is?
Want?quote:Op donderdag 3 september 2020 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat de 1700 eerder weg is dan de getrokken pimpel naar Berlijn
een kleine vloot die veel onderhoud vergt, terwijl je daarnaast ook een stel Traxxen hebt die vrijkomen van de HSL. Hangt wel van de leasecontracten af natuurlijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |