Nou nee, niet echt. Daar gaat ProRail absoluut niet blij mee zijn, omdat het spoor er volledig van naar de klote gaat, zeker bij hoge snelheden. Voor noodgevallen is het fijn om te hebben, maar meer ook niet.quote:Op zondag 6 september 2020 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
Die Talgo's zijn die nou getrokken of niet?quote:Op donderdag 3 september 2020 20:37 schreef James1988 het volgende:
Deze site meldt dat het om 2 locs zou gaan, ipv 3.
En nee, alleen inzet voor de Nightjet.
jaquote:Op zondag 6 september 2020 14:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die Talgo's zijn die nou getrokken of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 6 september 2020 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jaBedankt voor de spoiler. Daar had ik niet bij stilgestaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen was dat bij die VIRM een drukknop magneet bedienen en een andere knop om de magneetrem weer van het spoor af te halen . In Duitsland is dat een wipschakelaar die altijd terug gaat naar de nulstand zodra je de schakelaar niet meer bediend dus loslaat. Dan komen de magneetremmen weer omhoog. Je kon die wipschakelaar doortrekken over een bepaald punt waardoor het lijkt op het systeem van de VIRM die dit met de drukknoppen had.quote:Op zondag 6 september 2020 11:47 schreef MTL het volgende:
Nou ja, we hebben zoiets geprobeerd op de VIRM. Alleen gebruikten de machinisten het vervolgens als normale rem, met beschadigingen aan het spoor tot gevolg. Daarna werd de handmatige aansturing heel erg snel naar de achterwand verplaatst waar de machinist wat meer moeite moest doen om het te gebruiken.
quote:Op zondag 6 september 2020 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jahehe. Ik dacht dat de plannen inmiddels weer gewijzigd waren en dat er treinstellen zouden gaan rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Het is meer dat we in die tijd geen nieuwe treinen hebben besteld. VIRM was natuurlijk het laatste echt nieuwe materieel en dat was al begin jaren 90 ontworpen. In Duitsland zijn ze eind jaren 90 met een soort van inhaalslag begonnen met het vernieuwen van regionaal materieel.quote:Op zondag 6 september 2020 15:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar goed dat de rijvoorwaarde deuren dicht bij het nieuwe materieel is ingevoerd was in Duitsland al 20 jaar geleden vrij normaal. Maar op andere punten mbt seinenstelsel en infra is dit weer in Nederland beter dan bij onze buren.
Soort Railjet wordt hetquote:Op zondag 6 september 2020 15:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
hehe. Ik dacht dat de plannen inmiddels weer gewijzigd waren en dat er treinstellen zouden gaan rijden.
Volgens mij is het ding totaal niet regelbaar. Het is op het spoor met volle vertraging en dito spoorslijtage of ophoog en dan doet ie niets. Je kunt beter een wervelstroomrem hebben, maar die is in Nederland helaas verboden.quote:Op zondag 6 september 2020 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
Het kan wel zijn dat ProRail daar niet blij mee is, maar als het puntje bij het paaltje komt hebben ze wel een bepaalde verantwoordelijkheid om een bepaald minimum aan adhesie te garanderen. Dat doen ze in de praktijk niet en dat laten ze aan de vervoerders. NS geeft miljoenen per jaar uit aan sandite, zandstrooiers kunnen niet vanwege de spoorstroomlopen en de wervelstroomrem waar Duvel het over heeft kan niet in combinatie met de spoorstroomlopen die we voor de ATB gebruiken. Als vervoerder heb je wel een probleem met veiligheid en punctualiteit maar vrijwel geen mogelijkheden om daar kosteneffectief wat aan te doen. Dan blijft poetsen met een railrem over op het moment dat het echt niet te doen is.quote:Op zondag 6 september 2020 14:04 schreef MTL het volgende:
[..]
Nou nee, niet echt. Daar gaat ProRail absoluut niet blij mee zijn, omdat het spoor er volledig van naar de klote gaat, zeker bij hoge snelheden. Voor noodgevallen is het fijn om te hebben, maar meer ook niet.
Oh Sandite is dus geen zand. Strooien ze een soort ijzerslijpsel over de rails dan? Dat het geen zand is, is zeker omdat het niet geleidt?quote:Op maandag 7 september 2020 10:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
NS geeft miljoenen per jaar uit aan sandite, zandstrooiers kunnen niet vanwege de spoorstroomlopen
quote:Op maandag 7 september 2020 11:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh Sandite is dus geen zand. Strooien ze een soort ijzerslijpsel over de rails dan? Dat het geen zand is, is zeker omdat het niet geleidt?
https://www.prorail.nl/ni(...)en-blad-op-het-spoorquote:Daarom gebruiken we 'Sandite': een gel bestaande uit zand, metaaldeeltjes en aardappelzetmeel.
geinig.quote:Op zondag 6 september 2020 13:34 schreef derLudolf het volgende:
Staat deze helse machine altijd al in Münster (Westf)?
[ afbeelding ]
Ghehehe.quote:Op maandag 7 september 2020 15:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
geinig.
de NS heeft ook een 'te koop' webpagina.
deze webpagina is voor zover ik het begrijp verouderd. als je weet dat de afvoer van DDAR en DDM1 al begonnen is.
https://www.ns.nl/uitgeli(...)treinen-verkoop.html
"Interessant voor u"
Leeghalen en inrichten als Airbnbquote:
Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.quote:Op maandag 7 september 2020 16:02 schreef derLudolf het volgende:
Mogen die intercity rijtuigen die DB op de site heeft staan, allemaal de grens over eigenlijk?
Als ik een enorme bak geld had...quote:Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
Enige probleem kan de spanning van de rijtuigen zijn. In Nederland voert de loc de 1500V DC gewoon door naar de rijtuigen, terwijl in Duitsland de 15kV 16,7Hz vanaf de bovenleiding door de loc als 1000V 16,7Hz aan de rijtuigen geleverd wordt.quote:Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef ReisT het volgende:
[..]
Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |