abonnement Unibet Coolblue
pi_194914078
Nou ja, we hebben zoiets geprobeerd op de VIRM. Alleen gebruikten de machinisten het vervolgens als normale rem, met beschadigingen aan het spoor tot gevolg. Daarna werd de handmatige aansturing heel erg snel naar de achterwand verplaatst waar de machinist wat meer moeite moest doen om het te gebruiken.
  zondag 6 september 2020 @ 13:02:24 #102
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194915356
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 13:34:59 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194915903
Staat deze helse machine altijd al in Münster (Westf)?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 13:46:11 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194916093
Is dit gedeklaseerde eerste klas ofzo? :D vanwege de 1+2 opstelling.
Ziet er prima uit
https://www.db-gebrauchtz(...)gwagen,1,Fernverkehr

BR120 en een bord restaurant er bij (zijn ook te koop) er bij en we kunnen met 200km/u een Corona proof FOK! ronde mee doen _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 13:46:58 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194916113
Staat BSE transploft nog ingeschreven?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194916458
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
Nou nee, niet echt. Daar gaat ProRail absoluut niet blij mee zijn, omdat het spoor er volledig van naar de klote gaat, zeker bij hoge snelheden. Voor noodgevallen is het fijn om te hebben, maar meer ook niet.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 14:40:55 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194917084
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:37 schreef James1988 het volgende:
Deze site meldt dat het om 2 locs zou gaan, ipv 3.

En nee, alleen inzet voor de Nightjet.
Die Talgo's zijn die nou getrokken of niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 september 2020 @ 14:43:13 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194917133
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die Talgo's zijn die nou getrokken of niet?
ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194917466
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2020 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de spoiler. Daar had ik niet bij stilgestaan
pi_194917490
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:47 schreef MTL het volgende:
Nou ja, we hebben zoiets geprobeerd op de VIRM. Alleen gebruikten de machinisten het vervolgens als normale rem, met beschadigingen aan het spoor tot gevolg. Daarna werd de handmatige aansturing heel erg snel naar de achterwand verplaatst waar de machinist wat meer moeite moest doen om het te gebruiken.
Alleen was dat bij die VIRM een drukknop magneet bedienen en een andere knop om de magneetrem weer van het spoor af te halen . In Duitsland is dat een wipschakelaar die altijd terug gaat naar de nulstand zodra je de schakelaar niet meer bediend dus loslaat. Dan komen de magneetremmen weer omhoog. Je kon die wipschakelaar doortrekken over een bepaald punt waardoor het lijkt op het systeem van de VIRM die dit met de drukknoppen had.

Maar ja zoals nu met die tweede remstand in de VIRM om het remcriterium te bereiken zullen er helaas machinisten zijn die dit nodig hebben. Persoonlijk vind ik het een achteruitgang.

Maar goed dat de rijvoorwaarde deuren dicht bij het nieuwe materieel is ingevoerd was in Duitsland al 20 jaar geleden vrij normaal. Maar op andere punten mbt seinenstelsel en infra is dit weer in Nederland beter dan bij onze buren.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 15:38:12 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194918239
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2020 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hehe. Ik dacht dat de plannen inmiddels weer gewijzigd waren en dat er treinstellen zouden gaan rijden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194918810
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 15:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar goed dat de rijvoorwaarde deuren dicht bij het nieuwe materieel is ingevoerd was in Duitsland al 20 jaar geleden vrij normaal. Maar op andere punten mbt seinenstelsel en infra is dit weer in Nederland beter dan bij onze buren.
Het is meer dat we in die tijd geen nieuwe treinen hebben besteld. VIRM was natuurlijk het laatste echt nieuwe materieel en dat was al begin jaren 90 ontworpen. In Duitsland zijn ze eind jaren 90 met een soort van inhaalslag begonnen met het vernieuwen van regionaal materieel.
Met de opkomst van de boordcomputer eind jaren 90 kwamen ook dat soort features standaard op de treinen te zitten.
pi_194920518
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

hehe. Ik dacht dat de plannen inmiddels weer gewijzigd waren en dat er treinstellen zouden gaan rijden.
Soort Railjet wordt het
  maandag 7 september 2020 @ 10:16:20 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_194930655
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
Volgens mij is het ding totaal niet regelbaar. Het is op het spoor met volle vertraging en dito spoorslijtage of ophoog en dan doet ie niets. Je kunt beter een wervelstroomrem hebben, maar die is in Nederland helaas verboden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 september 2020 @ 10:54:36 #115
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194931137
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:04 schreef MTL het volgende:

[..]

Nou nee, niet echt. Daar gaat ProRail absoluut niet blij mee zijn, omdat het spoor er volledig van naar de klote gaat, zeker bij hoge snelheden. Voor noodgevallen is het fijn om te hebben, maar meer ook niet.
Het kan wel zijn dat ProRail daar niet blij mee is, maar als het puntje bij het paaltje komt hebben ze wel een bepaalde verantwoordelijkheid om een bepaald minimum aan adhesie te garanderen. Dat doen ze in de praktijk niet en dat laten ze aan de vervoerders. NS geeft miljoenen per jaar uit aan sandite, zandstrooiers kunnen niet vanwege de spoorstroomlopen en de wervelstroomrem waar Duvel het over heeft kan niet in combinatie met de spoorstroomlopen die we voor de ATB gebruiken. Als vervoerder heb je wel een probleem met veiligheid en punctualiteit maar vrijwel geen mogelijkheden om daar kosteneffectief wat aan te doen. Dan blijft poetsen met een railrem over op het moment dat het echt niet te doen is.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 11:05:39 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194931303
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

NS geeft miljoenen per jaar uit aan sandite, zandstrooiers kunnen niet vanwege de spoorstroomlopen
Oh Sandite is dus geen zand. Strooien ze een soort ijzerslijpsel over de rails dan? :) Dat het geen zand is, is zeker omdat het niet geleidt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 september 2020 @ 12:40:56 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194932794
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 11:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh Sandite is dus geen zand. Strooien ze een soort ijzerslijpsel over de rails dan? :) Dat het geen zand is, is zeker omdat het niet geleidt?
quote:
Daarom gebruiken we 'Sandite': een gel bestaande uit zand, metaaldeeltjes en aardappelzetmeel.
https://www.prorail.nl/ni(...)en-blad-op-het-spoor
pi_194935037
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:34 schreef derLudolf het volgende:
Staat deze helse machine altijd al in Münster (Westf)?
[ afbeelding ]
geinig.
de NS heeft ook een 'te koop' webpagina.
deze webpagina is voor zover ik het begrijp verouderd. als je weet dat de afvoer van DDAR en DDM1 al begonnen is.

https://www.ns.nl/uitgeli(...)treinen-verkoop.html

"Interessant voor u" :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194935269
Leuk voor in de voortuin zo’n 1700
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 16:02:37 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194935309
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

geinig.
de NS heeft ook een 'te koop' webpagina.
deze webpagina is voor zover ik het begrijp verouderd. als je weet dat de afvoer van DDAR en DDM1 al begonnen is.

https://www.ns.nl/uitgeli(...)treinen-verkoop.html

"Interessant voor u" :)
Ghehehe.
Met zulks materieel begin je niet direct iets nee, zeker niet in Nederland.

Er zijn weinig alternatieve routes en extra treinen die je kunt rijden.

Mogen die intercity rijtuigen die DB op de site heeft staan, allemaal de grens over eigenlijk?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194935461
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:59 schreef Salatrel het volgende:
Leuk voor in de voortuin zo’n 1700
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194935552
quote:
Leeghalen en inrichten als Airbnb :D
  maandag 7 september 2020 @ 16:29:28 #123
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_194935738
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 16:02 schreef derLudolf het volgende:

Mogen die intercity rijtuigen die DB op de site heeft staan, allemaal de grens over eigenlijk?
Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 16:53:52 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194936048
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
Als ik een enorme bak geld had...
Ludmila, BR120, wat rijtuigen.

Even zorgen dat er weer een brug over de Eems ligt en dan een flixtrain achtig iets naar Hamburg 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport maandag 7 september 2020 @ 17:49:12 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194936923
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
Enige probleem kan de spanning van de rijtuigen zijn. In Nederland voert de loc de 1500V DC gewoon door naar de rijtuigen, terwijl in Duitsland de 15kV 16,7Hz vanaf de bovenleiding door de loc als 1000V 16,7Hz aan de rijtuigen geleverd wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')