ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Over Geldermalsen gesproken: ik ben daar vorig weekend eens gaan kijken, en wat is het veranderend zeg!
Spoor 4 is ingekort (de perronfases zijn verdwenen) en er is een nieuw perron gebouwd. Spoor 6 ligt er al, kopspoor 7 wordt later aangelegd en is waar de trein uit Dordrecht gaat keren.
En ook aan de andere kant is er flink gebouwd: spoor 1 heeft een nieuw perron gekregen en spoor 3 is ingekort.
Als ik het goed heb begrepen wordt dit het uiteindelijke spoorgebruik wanneer de verbouwing klaar is:
Spoor 1: stoptrein uit Tiel richting Utrecht Spoor 2: doorrijdende treinen richting Utrecht Spoor 3: stoptrein uit Den Bosch richting Utrecht Spoor 4: stoptrein uit Utrecht richting Tiel Spoor 5: doorrijdende treinen uit Utrecht richting Den Bosch/Betuweroute Spoor 6: stoptrein uit Utrecht richting Den Bosch Spoor 7: MerwedeLingelijn
En als er 6 stoptreinen per uur tussen Utrecht en Geldermalsen rijden moeten die ook nog ergens keren, dat gebeurt dan op 3 denk ik?
Op zaterdag 22 augustus 2020 21:15 schreef James1988 het volgende: En als er 6 stoptreinen per uur tussen Utrecht en Geldermalsen rijden moeten die ook nog ergens keren, dat gebeurt dan op 3 denk ik?
Klopt. Al zullen extra sprinters buiten de spits het eerst op de schopstoel zitten als de exploitatiekosten omlaag moeten. Als n.a.v. corona de spitsvraag lager blijft zullen er denk ik zelfs nooit 6 sprinters per uur tussen Houten en Geldermalsen rijden. Maarja, dat is koffiedik kijken..
Op m'n oude laptop vond ik wat foto's weer, waaronder een van een rijtuig waarin ik een bijzonder comfortabel ritje heb gemaakt. De B9mnopuz van PKP-IC.
Dit was een ritje Poznan-Wroclaw nadat ik Arnhem-Poznan met de EN had gedaan. Terugweg deed ik Wroclaw-Hamburg, daar zaten B10 rijtuigen in. Die 10 staat denk ik niet voor de 'generatie' want het zag er veel ouder uit... https://www.vagonweb.cz/r(...)nazev=Wawel&rok=2014
Op zondag 23 augustus 2020 13:20 schreef derLudolf het volgende: Op m'n oude laptop vond ik wat foto's weer, waaronder een van een rijtuig waarin ik een bijzonder comfortabel ritje heb gemaakt. De B9mnopuz van PKP-IC.
Dit was een ritje Poznan-Wroclaw nadat ik Arnhem-Poznan met de EN had gedaan. Terugweg deed ik Wroclaw-Hamburg, daar zaten B10 rijtuigen in. Die 10 staat denk ik niet voor de 'generatie' want het zag er veel ouder uit... https://www.vagonweb.cz/r(...)nazev=Wawel&rok=2014
NS wil een dagkaart introduceren voor jongeren van 12 t/m 17 jaar. Prijs zou ¤7,50 moeten worden, niet geldig in de spits en ook niet bij andere vervoerders (!). https://www.locov.nl/bina(...)rt_tcm118-460480.pdf
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 25 augustus 2020 20:01 schreef Socios het volgende: Belachelijk plan: laat de treinen op een lage bezetting voor mensen die er afhankelijk van zijn.
Die zitten niet te wachten op nieuwe drukte en zeker niet in de voornoemde baldadige leeftijdscategorie.
Die mogen nog steeds met de trein. En die baldadige klasse die koopt toch geen kaartje, dus die zitten sowieso wel in de trein.
Ik lees wel met wat goede wil dat men aan het afstappen is van die hel en verdoemenis die OV-Chipkaart heet:
quote:
Jongeren kunnen het nieuwe ticket kopen via de NS-app. Er is geen ov-chipkaart voor nodig. De poortjes op het station kunnen met een barcode worden geopend.
Op woensdag 26 augustus 2020 10:21 schreef Dr_Flash het volgende: Ik lees wel met wat goede wil dat men aan het afstappen is van die hel en verdoemenis die OV-Chipkaart heet: [..]
komen ze vanzelf op terug als er massaal gefraudeerd mee wordt
Op woensdag 26 augustus 2020 10:21 schreef Dr_Flash het volgende: Ik lees wel met wat goede wil dat men aan het afstappen is van die hel en verdoemenis die OV-Chipkaart heet: [..]
Eigenlijk bizar dat je in zo'n lullig tunneltje onder het groene hart zonder bereik komt te zitten terwijl je in de Eurotunnel of de Gotthard-basistunnel over de gehele lengte gewoon fatsoenlijk 4G krijgt.
Op woensdag 26 augustus 2020 13:29 schreef Ireyon het volgende: Eigenlijk bizar dat je in zo'n lullig tunneltje onder het groene hart zonder bereik komt te zitten terwijl je in de Eurotunnel of de Gotthard-basistunnel over de gehele lengte gewoon fatsoenlijk 4G krijgt.
In de Karawankentunnel tussen Slovenië en Oostenrijk ga echt zo'n beetje op de grens over van provider. Volgens mij ook gewoon 4G
Die zijn op naam, zo'n ticket niet direct. Maar als je het net als bij de Länder- of QdL je naam op het ticket moet zetten, dan sluit je fraude toch wel deels uit...
Het is best wel irritant, ja. Als ik in de trein aan het werk ben is het niet handig als ik tijdens een rit van 50 minuten (Breda - Schiphol) 5 keer een VPN-verbinding kwijt ben.
Het is best wel irritant, ja. Als ik in de trein aan het werk ben is het niet handig als ik tijdens een rit van 50 minuten (Breda - Schiphol) 5 keer een VPN-verbinding kwijt ben.
Ach ja, alles wat je vindt de trein doet is sowieso al bonus toch...