SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vs.
De bookmakers:
Zeg het maar jongens.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Maar Carapaz wordt als plan B uitgespeeld, als we de verhalen moeten geloven.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eerherstel voor José graag (eerste zinnetje dan toch).
[..]
[ twitter ]
Bij Nibali wordt dat voorbehoud (terecht) nogal eens gemaakt. Dat mag hier ook best gedaan worden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:17 schreef showtimer het volgende:
[..]
Waarbij het überhaupt de vraag is of het er echt toe doet, niet? Van wekenlange dominantie wordt niemand beter en een meer verdiende winnaar was er toch ook niet te vinden.
Denk je dat dat een succes gaat worden?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar Carapaz wordt als plan B uitgespeeld, als we de verhalen moeten geloven.
Nee.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denk je dat dat een succes gaat worden?
[ afbeelding ]
Het wordt toch ‘gewoon’ Kindsoldaat?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:29 schreef Marcoss het volgende:
Volgens Zeeman is de Plus zeker geen optie voor de Tour (als Kruijswijk niet kan starten) omdat die nog steeds herstellende is en niet in staat is om te koersen. Hij hoopt dat hij de Giro wel gaat halen..
Die problemen waren er al in februari (dacht ik), wat heeft die allemaal gedaan?
Lijkt me wel ja, maar volgens Zeeman zou De Plus de meest logische vervanger zijn, maar die is helemaal geen optie door alle fysieke problemen. En de 1e reserve (Teunissen) is ook al niet beschikbaar, dan gaat het hard.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:36 schreef Szura het volgende:
[..]
Het wordt toch ‘gewoon’ Kindsoldaat?
Misschien Jansen, om dan maar extra pion op vlak te hebben?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja, maar volgens Zeeman zou De Plus de meest logische vervanger zijn, maar die is helemaal geen optie door alle fysieke problemen. En de 1e reserve (Teunissen) is ook al niet beschikbaar, dan gaat hard.
Ik snap eigenlijk niet dat Kruijswijk al afgeschreven is. Zoveel weten we ook niet toch?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Misschien Jansen, om dan maar extra pion op vlak te hebben?
Zeeman klinkt niet heel optimistischquote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat Kruijswijk al afgeschreven is. Zoveel weten we ook niet toch?
Zeeman zegt het zelf. Daarbuiten, moet je iemand mee willen nemen die terugkomend van blessure is en waar je mogelijk niks aan hebt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat Kruijswijk al afgeschreven is. Zoveel weten we ook niet toch?
Hoeveel grote rondes heeft Enzo uiteindelijk op een diefje gewonnen? Je zult er maar eentje mislopen omdat Papy all out gaat.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bij Nibali wordt dat voorbehoud (terecht) nogal eens gemaakt. Dat mag hier ook best gedaan worden.
Die van Kruijswijk staat iedereen natuurlijk bij. In de Tour van 2014 zat het wat dat betreft ook niet bepaald tegen (al was hij daar voor de verandering zelf ook bijzonder goed). Die andere 2 waren toch wel bijzonder, bijzonder, matig bezet.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:00 schreef showtimer het volgende:
[..]
Hoeveel grote rondes heeft Enzo uiteindelijk op een diefje gewonnen? Je zult er maar eentje mislopen omdat Papy all out gaat.
Vragen naar de bekende weg.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:00 schreef showtimer het volgende:
[..]
Hoeveel grote rondes heeft Enzo uiteindelijk op een diefje gewonnen? Je zult er maar eentje mislopen omdat Papy all out gaat.
6 euro betalen voor de Mart, wat een afzetterij.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:10 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[ twitter ]
Zitten we er allemaal al klaar voor?
Ze mogen blij zijn dat er publiek wil komen idd!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
6 euro betalen voor de Mart, wat een afzetterij.
Nja als Peraud 2e kan worden is de concurrentie ook niet moordend, dus hoe goed ie daar was is moeilijk te stellen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die van Kruijswijk staat iedereen natuurlijk bij. In de Tour van 2014 zat het wat dat betreft ook niet bepaald tegen (al was hij daar voor de verandering zelf ook bijzonder goed). Die andere 2 waren toch wel bijzonder, bijzonder, matig bezet.
Stream kan je blijkbaar wel gewoon gratis bekijken.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
6 euro betalen voor de Mart, wat een afzetterij.
250 kijkersquote:Op woensdag 19 augustus 2020 20:10 schreef Aguero het volgende:
[..]
Stream kan je blijkbaar wel gewoon gratis bekijken.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 20:19 schreef showtimer het volgende:
[..]
250 kijkers![]()
https://vimeo.com/event/232100/embed/5aa5890bee
Wat een toptafel mensen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 20:19 schreef showtimer het volgende:
[..]
250 kijkers![]()
Ik krijg lichte Avondetappe vibes.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 20:19 schreef showtimer het volgende:
[..]
250 kijkers![]()
De wijn vloeit rijkelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 20:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik krijg lichte Avondetappe vibes.
2011 he, Menchov was toen zelfs al weg.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Froome had de Tour voor Rabo kunnen winnenHadden ze rond die tijd geen Leipheimer?
Die reed tm 2004 bij Rabo hèquote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Froome had de Tour voor Rabo kunnen winnenHadden ze rond die tijd geen Leipheimer?
Bruyneel was ook een enorm succes.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:12 schreef wimderon het volgende:
Ooit werd Peter Luttenberger aangetrokken als nieuwe klassementsman
Ook op Mathijs.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
Mart kijkt met dedain naar de VARA quiz.
Van Louis van Gaal?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
Mart is een inspiratiebron voor, tja, wie niet eigenlijk?
Wel de overige Colombianen, daar valt Martinez ook onder.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Pogacar en Sivakov nog niet genoemd en het collectief van EF ook niet.
Uran Uran Uran kwam wel even voorbij tochquote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Pogacar en Sivakov nog niet genoemd en het collectief van EF ook niet.
Een dik en dikverdiende:quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tussendoor zijn ze bij B&B blijkbaar van plan om de selectie één voor één aan te kondigen. We kunnen niet wachten!
De eerste renner is Rolland, jawel.
Quiz was slechts onderdeel van, anders waren die gasten ook overbodig.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
2 uur gedaan over iets van 20 vragen![]()
Ik snap niet wat je hier mee bedoelt.quote:
Heb Mart lang niet zo scherp gezien inderdaad.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:45 schreef showtimer het volgende:
[..]
In topvorm zou ik zeggen. Nog geen aftakeling te merken.
kan zo aan de slag bij Op1quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:45 schreef showtimer het volgende:
[..]
In topvorm zou ik zeggen. Nog geen aftakeling te merken.
Het was ook de verkeerdequote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je hier mee bedoelt.
Die waren sowieso overbodig.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 21:46 schreef showtimer het volgende:
[..]
Quiz was slechts onderdeel van, anders waren die gasten ook overbodig.
quote:Nieuw in de Tour: laureaten krijgen op podium kussen van een miss én een mister
Tijdens de Tour zal er maar één podiummiss de truien overhandigen. Opvallend: zij zal worden bijgestaan door een podiummister.
De Tour wijzigt voor het eerst zijn protocol: een vrouw én een man zal de laureaten na de ritten huldigen op het podium. Dat zegt Tourdirecteur Christian Prudhomme, “Vroeger zag je de winnaars en truidragers op het podium omringd door twee vrouwen. Nu zullen ze worden gehuldigd door een man én een vrouw.''
Deed het in MSR wel prima, reed nog op kop voor van Aert op de Poggio.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die was toch ook niet in vorm?
Waar rijdt Kindsoldaat?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:01 schreef Marcoss het volgende:
Jammer voor Jumbo, maar "mooi" voor Kruijswijk zelf, denk ik. In de Tour zou hij altijd Dumoulin en Roglic voor zich houden waarschijnlijk (of in ieder geval 1 van de 2), terwijl hij in de Giro dé kopman wordt en in dat deelnemersveld ook gewoon ver kan komen.
Wel met vrij matige ondersteuning waarschijnlijk, maar toch.
Ik zou altijd Groenendaal meenemenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Deed het in MSR wel prima, reed nog op kop voor van Aert op de Poggio.
En denk dat Tolhoek qua capaciteiten bergop de meest logische vervanger zou zijn, maar waarschijnlijk gaan ze van Aert dan een plek opschuiven zodat er op het vlakke een plek vrij komt. Met de huidige selectie zou de kans best aanwezig zijn dat Tolhoek al lost bij het kopwerk van van Aert, dat lijkt me dan ook niet de bedoeling..
Die was al bevestigd voor de Giro, zal wel zo blijven.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waar rijdt Kindsoldaat?
Hoezo? Die man geeft je geen smakkerd op je wang.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als je een beetje karakter hebt weiger je dit.
Dan klopt de kop niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo? Die man geeft je geen smakkerd op je wang.
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 08:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waar is de transgender negerin?
Kleerhanger versus de haai tussen de sneeuwmuren 2.0quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:27 schreef Bill_Hillie het volgende:
Jammer voor Kruijswijk, maar vind het wel weer mooi dat hij kopman in de Giro kan zijn nu. Lijkt me wel een podiumkandidaat. Als het maar niet begint te sneeuwen daar in Italie in oktober hihi.
Aged well.quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:39 schreef Syntux het volgende:
Leuk geprobeerd, maar FroomeGOD, Bernal, Thomas >>>>>>>> die drie van jumbo.
Fuglsang, Thomas, Simon Yates volgens mij ook. Carapaz zou ook starten, maar die gaat nu naar de Tour.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:48 schreef hhh38 het volgende:
Welke klassementsrenners nu voor de Giro naast Kruijswijk en Nibali?
Ineos geeft Soda bijvoorbeeld. En je hebt nog Soler.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Fuglsang, Thomas, Simon Yates volgens mij ook. Carapaz zou ook starten, maar die gaat nu naar de Tour.
Sosa verwacht ik niet voor een klassement.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ineos geeft Soda bijvoorbeeld. En je hebt nog Soler.
Sosa gaat nooit van zijn leven meedoen om een klassement in een grote ronde.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En bij Astana ook nog Vlasov naast Fugslang, benieuwd wat hij kan.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Fuglsang, Thomas, Simon Yates volgens mij ook. Carapaz zou ook starten, maar die gaat nu naar de Tour.
Als het van Soler moet komen, is het wel vrij treurig gesteld.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Schrijf Vlasov maar vast op als winnaar.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als het van Soler moet komen, is het wel vrij treurig gesteld.
Begrijp ik goed dat een breukje nu als nieuws wordt gebracht? Dat was diezelfde dag al bekend.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 08:56 schreef Momo het volgende:
Geen Kruijswijk in de tour, breukje in de fameuze schouder.
Pozzo zal toch geen dubbel doen?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En bij Astana ook nog Vlasov naast Fugslang, benieuwd wat hij kan.
Verder Majka, Kelderman, Hagen, Pozzovivo, Oomen.. Het lijkt in ieder geval duidelijk de minst bezette grote ronde van het jaar te worden.
Oh ja, die rijdt ook de Tour. Dan kunnen we die vast ook schrappen..quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:06 schreef showtimer het volgende:
[..]
Pozzo zal toch geen dubbel doen?
moet jij wetenquote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik gooi de naam van McNulty in de ether.
Gister op 9 minuten van Gaviria gefinisht, samen met Brian Kamstra van Novo Nordisk, Igor Boef van Gazprom en de broertjes van Poppel.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik gooi de naam van McNulty in de ether.
O, ja, nee, die kan beter stoppen. Per direct.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:11 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Gister op 9 minuten van Gaviria gefinisht, samen met Brian Kamstra van Novo Nordisk, Igor Boef van Gazprom en de broertjes van Poppel.
Blij dat je het met mijn eens bent.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
O, ja, nee, die kan beter stoppen. Per direct.
Nu al zin inquote:Op donderdag 20 augustus 2020 09:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Kleerhanger versus de haai tussen de sneeuwmuren 2.0
Onze mods hebben geen ruggengraat en zijn notoire campinggangers, dan weet je het wel.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:39 schreef Pino112 het volgende:
Ja de poll zei toch dat merendeel WLR wilde
die luistercijfers laten ze niet lopen. Jammer voor jequote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:01 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoop dit jaar dat er geen Radio Tour de France komt op Radio 1.
Ja en vorig jaar was het andersom en deden ze ook weer het tegenovergestelde van wat ze zeiden.quote:
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:01 schreef Idisrom het volgende:
quote:Tussen 14.00 en 18.30 uur schijnt de Franse nazomerzon op NPO Radio 1. Vanwege de andere tijd van het jaar waarin de Tour plaatsvindt, is er doordeweeks en op zaterdag een samenwerking met EenVandaag (AVROTROS) en Nieuws & Co (NOS). Vanaf twee uur neemt presentator Gert van ’t Hof samen met Suzanne Bosman de eerste twee uur plaats achter de microfoon, waarna Robbert Meeder samen met Lara Rense de laatste kilometers van de etappe voor zijn rekening neemt. Het commentaar komt van Gio Lippens. Sebastiaan Timmerman koerst in Frankrijk mee op de motor. Ook de analisten Thomas Dekker en Tom Veelers schuiven aan voor de analyse van de race.
Precies vijftig jaar zijn Radio Tour de France en de Tour aan elkaar verbonden. Een editie met een goudgeel randje dus. Om hier op gepaste wijze aandacht aan te schenken, duikt Radio Tour de France tijdens de uitzending ieder uur de geschiedenis van vijftig jaar Tour de France in. Even terug in de tijd, naar het lang
vervlogen - maar nooit vergeten - radiocommentaar van Harrie Jansen, Heinze Bakker, Jorrit Jorritsma, Fred Racké en natuurlijk de ongeëvenaarde Theo Koomen. Verder zijn er quizvragen en rubrieken die helemaal passen bij Radio Tour de France.
NOS Radio Tour de France
14.00-18.30 uur, NPO Radio 1 (in de weekenden varieert de eindtijd)
Watquote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:01 schreef Idisrom het volgende:
Toevallig is kopman Dan Martin geblesseerd en is de kans aanwezig dat hij wel gewoon voor eigen kans mag gaan in etappes. Maar dat heeft vast niks met deze beslissing te maken!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:29 schreef Chiappucci het volgende:
Blijkbaar gaat Ben Hermans nu toch de Tour rijden voor Israel, in tegenstelling tot wat hij eerder beweerde.
Huh, rit 1 een bergrit en dan rit 2 niet?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 20:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Voor wie wel naar Joris van de Berg wil luisteren: het uitzendschema van de Tour de France
Als ze nu ook Ducrot nog vervangen wordt het Misschien nog watquote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:46 schreef RipCity het volgende:
NOS-commentator Herbert Dijkstra slaat Tour de France over door rugklachten
Herbert Dijkstra geeft dit jaar namens de NOS geen commentaar bij de Tour de France. De 54-jarige sportverslaggever moet de grootste wielerwedstrijd van het jaar voor het eerst sinds 1994 overslaan vanwege chronische rugklachten, meldt de NOS in een gepubliceerd persdossier.
Joris van den Berg vervangt Dijkstra als commentator. Oud-renners Maarten Ducrot en Stef Clement zullen hem bijstaan als cocommentator.
De NOS zendt ook dit jaar alle etappes in de Tour rechtstreeks uit. Bij tien etappes, waaronder de openingsetappe in Nice, schakelt de publieke omroep al vanaf de start in.
Zal fijn zijn als ze anno 2020 wel gewoon commentaar blijven gaan op in ieder geval de VRT-stream, maar dat zal er nog wel niet inzitten.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij de Belg zal het MENSONTERENDE een uur journaal wel weer heilig zijn
Ik heb nog liever Herbert dan Joris van den Berg.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:17 schreef crv het volgende:
[..]
Als ze nu ook Ducrot nog vervangen wordt het Misschien nog wat
Die 2 zaten altijd zo te ouwehoeren dat ze de helft van de koers misten
Maar van den Berg kan er helemaal niks vanquote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:17 schreef crv het volgende:
[..]
Als ze nu ook Ducrot nog vervangen wordt het Misschien nog wat
Die 2 zaten altijd zo te ouwehoeren dat ze de helft van de koers misten
Das ook wel weer waarquote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar van den Berg kan er helemaal niks van
beide niet ?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb nog liever Herbert dan Joris van den Berg.
De enige keer dat Joris goed commentaar gaf was tijdens de relayfinale in Montreal in 2014.quote:
Slechte titel. Ze moesten gewoon wachten op de uitslag op basis van punten en tijd. Niemand wist het eerder.quote:
Past wel bij de dramatiek van de tour, gele trui verlaat de Tour 3 dagen voor het eind vanwege positieve testen 2 knechten/masseurs/etc.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 07:48 schreef Pino112 het volgende:
Sow dat is nogal wat. Zullen ze dat ook in de laatste week bij de geletruidrager doen?
Komen daar nog maatregelen tegen? Ik las sowieso dat ze bergen een week van tevoren gaan afsluiten, waardoor er waarschijnlijk alleen ongemotoriseerd publiek is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 08:14 schreef Szura het volgende:
Je zou je maar strikt aan alle voorzorgsmaatregelen houden en dan besmet raken door losgeslagen schreeuwende meerenners op een bergflank.
Ik denk dat je dat gelimiteerd kan beperken, mensen kunnen overal gaan staan in een route van 200 km soms.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 08:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Komen daar nog maatregelen tegen? Ik las sowieso dat ze bergen een week van tevoren gaan afsluiten, waardoor er waarschijnlijk alleen ongemotoriseerd publiek is.
Maar een commentator zou beter moeten weten wat de regels zijn en dat volgens die regels Knegt kampioen ging worden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 08:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Slechte titel. Ze moesten gewoon wachten op de uitslag op basis van punten en tijd. Niemand wist het eerder.
Je zag aan de verwarring in de zaal bij iedereen dat niemand zeker wist wie de winnaar was.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar een commentator zou beter moeten weten wat de regels zijn en dat volgens die regels Knegt kampioen ging worden.
Mwah, in andere koersen gaat het tot nu toe verrassend goed met die bubbels toch? Heb nog geen coronagevallen in de koers meegekregen sinds de herstart in ieder geval.quote:
Houle de enige voorlopig, geloof ikquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:53 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mwah, in andere koersen gaat het tot nu toe verrassend goed met die bubbels toch? Heb nog geen coronagevallen in de koers meegekregen sinds de herstart in ieder geval.
Neequote:Op vrijdag 21 augustus 2020 08:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Slechte titel. Ze moesten gewoon wachten op de uitslag op basis van punten en tijd. Niemand wist het eerder.
En Silvan Dillier (die corona een hoax vindquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Houle de enige voorlopig, geloof ik
Het is wel aan de ploegen om het te melden toch? Dus 3 dagen voor het einde in de Tour id dat wel een dilemma als je in het geel rijdt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:59 schreef DecoAoreste het volgende:
Hmm. Nou ja, Dillier en Houle rijden niet voor dezelfde ploeg, dus laten we optimistisch blijven.
Ik hoop inderdaad vooral dat er zo weinig mogelijk publiek langs de kant staat.
Als Roglic of Dumoulin de gele trui heeft, en pakweg Amund Grondahl Jansen positief test op corona, gewoon liegen en hem naar huis sturen met een smoesje. Privé-omstandigheden ofzo.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het is wel aan de ploegen om het te melden toch? Dus 3 dagen voor het einde in de Tour id dat wel een dilemma als je in het geel rijdt.
Wij gaan op col de lusette staan vlak voor de mont Aigoual. Wel op gepaste afstand met mondkapje en niet mee rennen, maar dat doen we sowieso niet en gaat lastig op fietschoenenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:59 schreef DecoAoreste het volgende:
Hmm. Nou ja, Dillier en Houle rijden niet voor dezelfde ploeg, dus laten we optimistisch blijven.
Ik hoop inderdaad vooral dat er zo weinig mogelijk publiek langs de kant staat.
Denk dat de meesten wel bekend zijn maandag. En altijd nog een vervelend team dat vies laat is om hip te zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:28 schreef StevenHyde het volgende:
Wat zijn die definitieve selecties dit jaar relatief laat zeg. Komt vast door de blessures of wachten de nationale kampioenschappen af. Maar wel vervelend vanwege tourspellen.
Dit is vrij normaal toch? Franse ploegen wachten sowieso altijd tot na het NK omdat een eventuele Franse kampioen niet thuis willen laten en de meeste selecties zijn vaak dan rond dit weekend. En ook nu zijn er al best wat selecties bekend.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:28 schreef StevenHyde het volgende:
Wat zijn die definitieve selecties dit jaar relatief laat zeg. Komt vast door de blessures of wachten de nationale kampioenschappen af. Maar wel vervelend vanwege tourspellen.
Jij doelt hier toch niet op de altijd sympathieke Jonathan Vaughters?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat de meesten wel bekend zijn maandag. En altijd nog een vervelend team dat vies laat is om hip te zijn.
25 jaar terug was het nog via teletekst de avond ervoor alle teams checken (ja ben oud). Maar volgens mij waren de afgelopen jaren veel teams 2 weken van tevoren al bekend. Nu is het nog heel veel gissen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit is vrij normaal toch? Franse ploegen wachten sowieso altijd tot na het NK omdat een eventuele Franse kampioen niet thuis willen laten en de meeste selecties zijn vaak dan rond dit weekend. En ook nu zijn er al best wat selecties bekend.
Als de bubbeltjes al niet gaan knappen, gaat Frankrijk volledig op slot voordat Parijs is gehaald.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 09:53 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mwah, in andere koersen gaat het tot nu toe verrassend goed met die bubbels toch? Heb nog geen coronagevallen in de koers meegekregen sinds de herstart in ieder geval.
Geen García, Teuns of Tratnik?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:45 schreef Koffieplanter het volgende:
Ciro zegt: Caruso, Colbrelli, Landa, Poels, Bilbao, Mohoric, Haller, Valls
Garcia mag van Bahrain meedoen aan het EK, dus daarvan was sowieso al zeker dat hij geen Tour zal doen. En Tratnik zat niet in de voorselectiequote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:02 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Geen García, Teuns of Tratnik?
Dit is natuurlijk ook al een aardig 8-tal, maar zou Haller en Valls denk ik thuis gelaten hebben. En Poels heeft natuurlijk ook nog niets laten zien sinds de herstart.
Cyclingnews.comquote:Larry Warbasse tests positive for COVID-19 after Il Lombardia
French team pulls riders from Tour du Limousin and National Championships as precautionary measure
AG2R La Mondiale have announced that American rider Larry Warbasse has tested positive for COVID-19 during the latest round of internal testing carried out by the French squad.
Warbasse, who last raced at Il Lombardia on Saturday, is symptom-free, the team reported.
The 30-year-old is AG2R's second COVID-19 positive, after Silvan Dillier was forced to miss Strade Bianche after testing positive shortly before the race.
"As part of the systematic monitoring of our riders and staff, Larry Warbasse, who was symptom-free, tested positive for COVID-19," the team said in a statement.
The positive result has forced the team to isolate other riders and take precautionary measures which will impact their line-up for this weekend's French national championships. However none of the riders affected are on AG2R La Mondiale's Tour de France long list.
"The AG2R La Mondiale team has decided to take general precautionary measures concerning certain riders and members of the staff."
The measures mean that members of the team's Il Lombardia squad will be withdrawn from racing, with Geoffrey Bouchard, Axel Domont and Ben Gastauer pulling out of the Tour du Limousin on Friday and Clément Champoussin joining Domony and Bouchard in withdrawing from the French National Championships road race on Sunday.
Read more
Houle tests positive for asymptomatic COVID-19
Dillier out of Strade Bianche after positive COVID-19 test
La dernière gouttequote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:56 schreef TLC het volgende:
Bij een iemand positief op corona mag de ploeg blijven, maar bij 2 of meer moeten ze eruit ?
Haal ze dan ook gelijk uit koers bij 1 positief geval (omdat t meestal dan ook niet bij die ene blijft natuurlijk)
Bernard Hinault zei volgens mij in 1979 al dat er maar twee renners in Parijs hoefden aan te komen; de winnaar van de TdF en de verliezer, in casu; Joop Zoetemelk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:28 schreef Vriezzer het volgende:
Zonder renners in Parijs aankomen. Het gaat lukken dit jaar.
Wat een drama misschien.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
We gaan nooit meer fietsen @:Mani89
Terecht natuurlijk, heeft de afgelopen weken wel laten zien dat hij thuis hoort in de selectie!quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dielon is zwaar ontgoocheld. Doeme toch.
Te vroeg getekend? De sukkelaar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Maar die vlieger gaat ook op voor Poels.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk, heeft de afgelopen weken wel laten zien dat hij thuis hoort in de selectie!
Rugproblemen, je verzint het niet!quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk, heeft de afgelopen weken wel laten zien dat hij thuis hoort in de selectie!
Bahrain-McLaren neemt Wout Poels mee naar de Tour de France, maar laat Dylan Teuns thuis. De Belg, vorig jaar nog goed voor een fraaie zege in de etappe naar La Planche des Belles Filles, is ontgoocheld. ,,Ik heb vorig jaar een rit gewonnen, wat moet ik nog meer bewijzen om erbij te zijn? Zij denken dat ik niet in vorm ben, terwijl dat echt niet waar is”, zegt hij tegen Sporza.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hij is wel echt slecht in vorm, dat moet hij zelf toch ook kunnen toegeven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Bahrain-McLaren neemt Wout Poels mee naar de Tour de France, maar laat Dylan Teuns thuis. De Belg, vorig jaar nog goed voor een fraaie zege in de etappe naar La Planche des Belles Filles, is ontgoocheld. ,,Ik heb vorig jaar een rit gewonnen, wat moet ik nog meer bewijzen om erbij te zijn? Zij denken dat ik niet in vorm ben, terwijl dat echt niet waar is”, zegt hij tegen Sporza.
jumobo visma straks met roglic 1 en dumoulin 2 en dan de kok besmetquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:27 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-moeten-ze-naar-huis
Wat vinden we hier van dan? Dus als op de ochtend van de rit naar Parijs de jongste bediende en de kok positief getest zijn moet de hele ploeg er uit? Kun je op die manier nog spreken van een eerlijke competitie?
ik zou de doping test weigeren ivm corona besmettingskans, onbeperkt valsspelenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:30 schreef hhh38 het volgende:
Ploegen zien liever 2 positieve dopingtests dan 2 positieve coronatests deze Tour
Een eerlijke competitie is het sowieso al niet dit jaar. Zie maar het verschil tussen renners die een paar maanden opgesloten hebben gezeten in huis en renners die al die tijd buiten konden trainen. Ploegen met financiële problemen die lang in onzekerheid hebben gezeten tegenover ploegen die de zaken beter op orde hebben en dus door konden gaan alsof er niets aan de hand was.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:27 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-moeten-ze-naar-huis
Wat vinden we hier van dan? Dus als op de ochtend van de rit naar Parijs de jongste bediende en de kok positief getest zijn moet de hele ploeg er uit? Kun je op die manier nog spreken van een eerlijke competitie?
We hebben een topic met alle selecties hequote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ging Jasha ook shampoo halen?
Ja, gaat alles kaputt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:34 schreef AllesKaputt het volgende:
Maak je niet druk, waarschijnlijk halen ze de 3e week niet eens
Ben ik met je eens. Maar dat is niet iets waar je als organisatie invloed op hebt. Het verschil tussen arme en rijke ploegen heb je in de (wieler)sport altijd. Het hoort er bij. Corona heeft het wel uitvergroot ja.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een eerlijke competitie is het sowieso al niet dit jaar. Zie maar het verschil tussen renners die een paar maanden opgesloten hebben gezeten in huis en renners die al die tijd buiten konden trainen. Ploegen met financiële problemen die lang in onzekerheid hebben gezeten tegenover ploegen die de zaken beter op orde hebben en dus door konden gaan alsof er niets aan de hand was.
Iemand die positief test moet je uit koers halen dat is natuurlijk zo simpel als wat. Iemand met klachten ook. Maar waarom de renners uit koers moeten bij een besmetting van de kok en zijn hulpje snap ik niet. Dat vind ik te zwaar.quote:Het is verder ook een vrij ingewikkeld verhaal. Als er iemand positief test moet je toch iets doen. Je kan dan moeilijk iedereen verder laten fietsen omdat het anders slecht voor de koers zou zijn. De koers is toch nog altijd onderschikt aan de gezondheid, gok ik. En je moet ergens de grens trekken. Lijkt me alleen maar goed dat er een strak protocol is.
Dit is de kern van het verhaal. En het antwoord is eigenlijk nee, hier moet je helemaal niet aan beginnen. Maar de financiële belangen zijn zo groot dat we het toch doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:
Als het op die manier moet moet je je afvragen of je überhaupt wel een drieweekse koers moet organiseren.
Zoals al maanden geleden gezegd: het wordt een circusquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is de kern van het verhaal. En het antwoord is eigenlijk nee, hier moet je helemaal niet aan beginnen. Maar de financiële belangen zijn zo groot dat we het toch doen.
Zweelerquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:34 schreef Belgosome het volgende:
Iemand dat een Fantasy Tour spel met prijzen kan aanraden?
Gaat Barbier met Hofstetter duosprinten dan?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 21:25 schreef Marcoss het volgende:
Neilands nummer 5 bij Israel. Barbier, Martin en Politt lijken me vrij zeker (mits fysiek in orde), dan blijft Greipel dus thuis
Bij de aankondiging werd gezegd dat Hofstetter vooral meegaat voor de lastigere ritten, dus ga er vanuit dat Barbier dan de reguliere sprints mag doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:40 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Gaat Barbier met Hofstetter duosprinten dan?
https://www.letour.fr/fr/coureursquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij de aankondiging werd gezegd dat Hofstetter vooral meegaat voor de lastigere ritten, dus ga er vanuit dat Barbier dan de reguliere sprints mag doen.
Als hij meegaat uiteraard
Bij Movistar hadden ze vorige week een voorselectie van 11 renners (incl Soler), neem aan dat die recenter is dan deze lijst eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:00 schreef TheArt het volgende:
Op PCS staat de officiële inschrijflijst. Daar kunnen nog wat wijzigingen in plaatsvinden, maar ik denk dat 90% tot 95% uiteindelijk blijkt te kloppen.
Opvallendste renners in mijn ogen:
- Geen Kangert. Zal dat iets te maken hebben met zijn transfer?
- Geen Soler. Kwam in de Dauphine natuurlijk ook amper vooruit. Maar dan wel Lluis Mas. Die geeft toch ook weer niet blijk van grootse vorm.
- Geen Sabatini, maar wel Vanbilsen.
Hmm, toch gewoon Greipel dus ja, Barbier leek me wel een zekerheidjequote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
https://www.letour.fr/fr/coureurs
Ruud zit niet eens op de bank.
Ja, als deze Mas ook naar de Tour blijkt te mogen zijn ze officieel handelsonbekwaam. Verhaal van bewust wegblijven bij de nationale kampioenschappen valt dan ook weg. Selectie van 10 overigens, maar dit terzijde.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Movistar hadden ze vorige week een voorselectie van 11 renners (incl Soler), neem aan dat die recenter is dan deze lijst eigenlijk.
Oh, klopt ja, had onthouden dat er nog 2 af moesten vallen, maar ze rijden grote rondes met 8 natuurlijk tegenwoordigquote:Op zondag 23 augustus 2020 10:44 schreef showtimer het volgende:
[..]
Ja, als deze Mas ook naar de Tour blijkt te mogen zijn ze officieel handelsonbekwaam. Verhaal van bewust wegblijven bij de nationale kampioenschappen valt dan ook weg. Selectie van 10 overigens, maar dit terzijde.
Ze gaan nu beginnen op Canvas met pas een zap na het journaal.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij de Belg zal het MENSONTERENDE een uur journaal wel weer heilig zijn
Goed tekenquote:Op maandag 24 augustus 2020 17:20 schreef Evertjan het volgende:
Code Oranje voor Nice volgens de Nederlandse overheid.
Valt reizen naar de Tour onder ‘essentiële reizen’?quote:Op maandag 24 augustus 2020 17:20 schreef Evertjan het volgende:
Oranje boven! Winst voor een van onze 7mannen!quote:Op maandag 24 augustus 2020 17:20 schreef Evertjan het volgende:
Volgens Zeeman was hij fysiek wel in staat om te starten in de Dauphine, maar wilden ze het risico niet nemen. Zou me verbazen als hij dan 2 weken later niet voldoende hersteld is eigenlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2020 19:46 schreef noodgang het volgende:
[..]
Alle ballen op Tom![]()
Maar serieus, dit zou wel jammer zijn
Als ze de renners die aan het NK meededen opstellen sowieso nietquote:Op maandag 24 augustus 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Als Jumbo de tactiek van het NK aanhoudt gaan ze helemaal niks winnen. 🙈
Daar hadden ze met geen enkele tactiek gewonnen anders..quote:Op maandag 24 augustus 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou er niet voor thuisblijven, er is altijd Radio tourdefrance!quote:Op maandag 24 augustus 2020 19:50 schreef JohnDDD het volgende:
Verwachten jullie nog wat van die eerste etappe? Ik zit nog te denken of ik er zaterdag voor thuis ga blijven (had wat anders gepland). Ik vermoed dat het wel op een sprintje zal uitlopen met sterkere klimmers onder de sprinters. Of denken jullie van niet?
Voor Nederland oranje gebied.quote:Op maandag 24 augustus 2020 19:50 schreef Blik het volgende:
Ben benieuwd of ze de tour uberhaupt af gaan kunnen maken. Starten met de tour in code oranje gebied is natuurlijk vragen om moeilijkheden
Snap ik, maar dat doen ze niet omdat er 0 cases in dat gebied zijn natuurlijk. Dan is er wel degelijk een risicoquote:
Van der Poel rijd de tour niet dus ze kunnen een andere tactiek kiezenquote:Op maandag 24 augustus 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Staat genoteerd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:12 schreef TLC het volgende:
Maar goed, het is algemeen bekend dat Twan Poels deze Tour gaat winnen![]()
![]()
over drie weken mag dit gequoted worden
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Mag ik het absurd vinden dat Neilson Powless de Tour gaat rijden? Dit komt toch wel naarstig in de buurt van Steff Cras.
quote:‘Meester’ Jurgen Van den Broeck en ‘leerling’ Steff Cras, debutant en columnist in deze krant in de Tour: “Steff moet ervan genieten, dat heb ik te weinig gedaan”
Koersen deden ze nooit samen, maar Jurgen Van den Broeck (37) en Steff Cras (24) kennen elkaar al geruime tijd. De oudste blonk een decennium geleden uit in de Ronde van Frankrijk, met een derde en vierde plaats in het eindklassement als absolute hoogtepunten. De benjamin aan de tafel begint zaterdag aan zijn eerste Ronde van Frankrijk. En mag vanaf volgende week meteen columnist spelen in Het Nieuwsblad. De Tour door de ogen van een nieuwsgierige debutant.
Café De Welkom in Noorderwijk. Pleisterplaats bij uitstek voor wielerfreaks en in virusvrije jaren altijd van de partij in de Tour met hun tot rijdend café omgebouwde VW-busjes. Dit jaar niet. “Aan wie zou ik een pint verkopen?” vraagt cafébaas Jo Helsen zich af. Niet aan Steff Cras, de 24-jarige renner van Lotto-Soudal die zaterdag in Nice zijn eerste Tourkilometers rijdt. En ook niet aan Jurgen Van den Broeck, nog steeds afgetraind als zou hij zaterdag zo opnieuw op de fiets kunnen stappen. Sinds zijn afscheid drie jaar geleden liep hij al een marathon en afgelopen zondag debuteerde de Kempenaar in de VW Fun Cup op het circuit van Zolder.
Cras woont in Voortkapel, deelgemeente van Westerlo. “En Jurgens tante had een café in het nabijgelegen Oevel. Zo ben ik eigenlijk in contact gekomen met Jurgen. En we deelden dezelfde trainer, Marc Lamberts. Jammer dat ik niet meer met hem kan werken nu hij vast bij Jumbo-Visma in dienst is. Marc was mijn eerste trainer, die band blijft uniek.”
“En Marc werkt alleen maar met jongens die er alles voor doen en laten”, vult Van den Broeck aan. “Dus weet je meteen wat voor iemand Steff is. Als ik hem met mezelf vergelijk is hij veel meer een klimmerstype. Ik hoop dat hij in de bergen een beetje vrijheid krijgt, zoals ik in mijn eerste Tour voor Lotto. Waarom niet al meteen in het openingsweekend? Ik denk niet dat er in de buurt van Nice gespurt zal worden. Het wordt een lastige Tour met vooral kansen voor de vluchters. Dus ook voor Steff.”
“Spurten met Caleb Ewan is telkens het hoofddoel voor Lotto-Soudal, maar als dat geen optie is, moeten we proberen zoveel als mogelijk mee in de aanval te gaan”, aldus Cras. “In de overgangsetappes is het dus aan Gilbert, De Gendt en hopelijk mezelf. Het uitvallen van Tim Wellens kan voor mij wel wat veranderen. Met Frederik Frison erbij ga ik vermoedelijk in het vlakke gedeelte minder moeten werken en kan ik mij meer sparen voor de bergetappes. Het gaat een lastige Tour worden, heb ik gezien in het boekske van Het Nieuwsblad. De spurters gaan niet veel kansen krijgen, denk ik.”
Leeftijdsverschil
Ondanks een leeftijdsverschil van dertien jaar voelen de twee elkaar goed aan. “Ik vind het jammer dat we nooit samen gekoerst hebben”, vertelt Cras. “Hij is net gestopt toen ik naar de profs overstapte. Maar ik heb Jurgen vaak om advies gevraagd en ging in de winter al wel eens met hem mee op stage naar Calpe. Toen ik prof werd, heb ik ook gevraagd welke ploeg goed zou zijn voor mij. Jurgen raadde me Katusha aan omdat ik er met manager Azevedo iemand zou vinden die op de lange termijn werkt. Als ik één kwaliteit van Jurgen mag overnemen? Zijn doorzettingsvermogen.”
Ook nu nog heeft Van den Broeck goede raad voor zijn streekgenoot. “Steff moet van zijn eerste Tour genieten, want dat heb ik te weinig gedaan. Voor mij was de Tour de mooiste koers, maar het was nooit echt genieten, dat gevoel kwam pas als je in Parijs arriveerde. (grijnst) Hij heeft het geluk dat er door corona geen pers aan de bussen of na de aankomst wordt toegelaten. Ik heb me daar nooit van mijn beste zijde getoond omdat ik er niet op was voorbereid.”
“Ik reed vorig jaar de Vuelta, maar dat is toch een heel andere wedstrijd, zonder stress”, vertelt Cras. “Ook nu is er geen druk van de ploeg uit. De Tour rijden is een jeugddroom die in vervulling gaat. Ik had alleen niet gedacht dat het zo vroeg zou zijn. En als ik eerlijk moet zijn: zonder corona stond ik zaterdag niet in Nice. Dus wat mij betreft is het toch een heel klein beetje merci corona.”
Seizoen redden
Cras maakt zijn Tourdebuut op 24-jarige leeftijd, Van den Broeck was twee jaar ouder toen hij voor het eerst naar Frankrijk afzakte. Van den Broeck: “Of het te vroeg is? Neen, hij heeft vorig jaar de Vuelta goed verteerd. Het wordt wel een stressvolle Tour. Zowat elke ploeg moet proberen dit vreemde seizoen te redden in de Tour en dat ga je zien in het verloop van de etappes.”
“Dat zie je zelfs in andere koersen”, beweert Cras. “In de Ronde van Polen was het na amper twee uur koers superhard wringen om een plaatsje op te schuiven. Iedereen wil zijn publiciteit rapen. Ik ga dus telkens goed vooraan proberen te starten.”
Over Lotto-Soudal geen verkeerd woord. Cras: “Een Belgische ploeg, dat is toch altijd gezelliger. En ik kan er van heel wat renners nog heel veel leren. Tijdens onze stage in de Vogezen lag ik met Philippe Gilbert op de kamer. Ongelooflijk, maar die won al topkoersen toen ik nog niet aan wielrennen dacht. Ik begon te koersen toen hij in de Tour de gele trui pakte (2011, nvdr.). Heeft hij die dag jou niet geflikt, Jurgen?”
Van den Broeck: “Neen, dat was een paar dagen later, op de Mur de Bretagne. Ik moest aanzetten, deed wat werd gevraagd, maar niemand volgde. In plaats van het gat te laten reed Phil de kloof dicht en won… Cadel Evans. Ik denk dat hij panikeerde omdat er een ploegmaat dreigde te winnen (grijnst).”
Corona
Echt schrik heeft Cras niet voor zijn eerste Tour. Misschien voor het slechte weer. Onzin, vindt Van den Broeck. “Slecht? Jij gaat juist heel goed weer hebben. Normaal blijft in de Pyreneeën het asfalt aan je banden plakken. Nu gaat het een pak frisser zijn. En de grootste schrik die ik had – het publiek op de cols – gaat ook minder zijn.”
“Als ik misschien ergens schrik voor heb, dan zijn het de coronamaatregelen”, zegt Cras. “Twee man positief binnen de ploeg, en dat hoeven niet eens renners te zijn, en de ploeg vliegt eruit. Dan heb je het als renner niet meer zelf in de hand. Van corona zelf heb ik geen schrik. In de UAE Tour kwam ik in de lift mijn ex-ploegmaat Dimitri Strakhov tegen. Ik gaf hem een hand, ’s anderendaags hoorde ik dat hij positief had getest.”
“Wacht tot het team van de drager van de gele trui in die positie komt te zitten”, besluit Van den Broeck. “Wat gaan ze dan doen? Patrick Lefevere vroeg het zich in jullie krant al af. Awel, ik ook.”
Steff Cras
24 jaar
Tourdebutant
Jurgen Van den Broeck
37 jaar
Reed zeven keer de Tour
3de in 2010, 4de in 2012
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 22:16 schreef wimderon het volgende:
Maar ik heb Jurgen vaak om advies gevraagd en ging in de winter al wel eens met hem mee op stage naar Calpe. Toen ik prof werd, heb ik ook gevraagd welke ploeg goed zou zijn voor mij. Jurgen raadde me Katusha aan omdat ik er met manager Azevedo iemand zou vinden die op de lange termijn werkt.
We moeten nu elke dag afwachten of het parcours blijft zoals het is ja?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:18 schreef Chiappucci het volgende:
Als het aan de rennersvakbond CPA en diverse teams ligt, dan schrapt de ASO de gevaarlijke afdaling van de Col de Turini in de tweede etappe van de Tour de France.
De afdaling van de Col de Turini ligt zondag op 85 kilometer van de meet. Volgens de rennersvakbond ligt er teveel grind in deze technische afdaling, waardoor het onveilig zou zijn om de afzink naar beneden te maken.
De renners en de CPA zouden vorige week een brief hebben gestuurd naar de ASO, maar hebben voorlopig nog geen antwoord ontvangen.
Die zijn er in dat geval op zich wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
We moeten nu elke dag afwachten of het parcours blijft zoals het is ja?
Al zal het ook wel afhangen van de mogelijkheden die er zijn qua alternatieve routes.
Mag dat wel als hij vandaag start op EK?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:59 schreef Marcoss het volgende:
Bij FDJ duurt het wel lang voor de definitieve selectie komt. Zouden ze toch Demare nog mee willen nemen?
Die rijdt iedereen op een hoop als het om een sprint op een muurtje gaat in deze vorm.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:59 schreef Marcoss het volgende:
Bij FDJ duurt het wel lang voor de definitieve selectie komt. Zouden ze toch Demare nog mee willen nemen?
Waarom niet? Doen wel meer renners mee aan het EK die in de Tour starten toch? Er zijn wel ploegen die hun Tour-renners hebben verboden hebben om te starten op het EK, maar FDJ niet, zie Küng.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Mag dat wel als hij vandaag start op EK?
Van Avermaet en Naesen vliegen bijvoorbeeld met een chartervlucht naar Nice. Daar zal nog wel plek zijn voor Demaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Mag dat wel als hij vandaag start op EK?
Roglicquote:Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Hebben jullie al een top 3 in gedachten?
1. Pogacarquote:Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Roglicquote:Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
1. -quote:Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Maakt niet uit. Maar denk dat het wel voltooid wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:33 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
1. -
2. -
3. -
We halen Parijs niet
Best okay shirtje, kunnen ze ook weer wat extra merch verkopenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:01 schreef Chiappucci het volgende:
[ twitter ]
Bora heeft weer een aangepast tenue voor de Tour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |