Bernard Hinault zei volgens mij in 1979 al dat er maar twee renners in Parijs hoefden aan te komen; de winnaar van de TdF en de verliezer, in casu; Joop Zoetemelk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:28 schreef Vriezzer het volgende:
Zonder renners in Parijs aankomen. Het gaat lukken dit jaar.
Wat een drama misschien.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
We gaan nooit meer fietsen @:Mani89
Terecht natuurlijk, heeft de afgelopen weken wel laten zien dat hij thuis hoort in de selectie!quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dielon is zwaar ontgoocheld. Doeme toch.
Te vroeg getekend? De sukkelaar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Maar die vlieger gaat ook op voor Poels.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk, heeft de afgelopen weken wel laten zien dat hij thuis hoort in de selectie!
Rugproblemen, je verzint het niet!quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk, heeft de afgelopen weken wel laten zien dat hij thuis hoort in de selectie!
Bahrain-McLaren neemt Wout Poels mee naar de Tour de France, maar laat Dylan Teuns thuis. De Belg, vorig jaar nog goed voor een fraaie zege in de etappe naar La Planche des Belles Filles, is ontgoocheld. ,,Ik heb vorig jaar een rit gewonnen, wat moet ik nog meer bewijzen om erbij te zijn? Zij denken dat ik niet in vorm ben, terwijl dat echt niet waar is”, zegt hij tegen Sporza.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hij is wel echt slecht in vorm, dat moet hij zelf toch ook kunnen toegeven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Bahrain-McLaren neemt Wout Poels mee naar de Tour de France, maar laat Dylan Teuns thuis. De Belg, vorig jaar nog goed voor een fraaie zege in de etappe naar La Planche des Belles Filles, is ontgoocheld. ,,Ik heb vorig jaar een rit gewonnen, wat moet ik nog meer bewijzen om erbij te zijn? Zij denken dat ik niet in vorm ben, terwijl dat echt niet waar is”, zegt hij tegen Sporza.
jumobo visma straks met roglic 1 en dumoulin 2 en dan de kok besmetquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:27 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-moeten-ze-naar-huis
Wat vinden we hier van dan? Dus als op de ochtend van de rit naar Parijs de jongste bediende en de kok positief getest zijn moet de hele ploeg er uit? Kun je op die manier nog spreken van een eerlijke competitie?
ik zou de doping test weigeren ivm corona besmettingskans, onbeperkt valsspelenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:30 schreef hhh38 het volgende:
Ploegen zien liever 2 positieve dopingtests dan 2 positieve coronatests deze Tour
Een eerlijke competitie is het sowieso al niet dit jaar. Zie maar het verschil tussen renners die een paar maanden opgesloten hebben gezeten in huis en renners die al die tijd buiten konden trainen. Ploegen met financi๋le problemen die lang in onzekerheid hebben gezeten tegenover ploegen die de zaken beter op orde hebben en dus door konden gaan alsof er niets aan de hand was.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:27 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-moeten-ze-naar-huis
Wat vinden we hier van dan? Dus als op de ochtend van de rit naar Parijs de jongste bediende en de kok positief getest zijn moet de hele ploeg er uit? Kun je op die manier nog spreken van een eerlijke competitie?
We hebben een topic met alle selecties hequote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ging Jasha ook shampoo halen?
Ja, gaat alles kaputt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:34 schreef AllesKaputt het volgende:
Maak je niet druk, waarschijnlijk halen ze de 3e week niet eens
Ben ik met je eens. Maar dat is niet iets waar je als organisatie invloed op hebt. Het verschil tussen arme en rijke ploegen heb je in de (wieler)sport altijd. Het hoort er bij. Corona heeft het wel uitvergroot ja.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een eerlijke competitie is het sowieso al niet dit jaar. Zie maar het verschil tussen renners die een paar maanden opgesloten hebben gezeten in huis en renners die al die tijd buiten konden trainen. Ploegen met financi๋le problemen die lang in onzekerheid hebben gezeten tegenover ploegen die de zaken beter op orde hebben en dus door konden gaan alsof er niets aan de hand was.
Iemand die positief test moet je uit koers halen dat is natuurlijk zo simpel als wat. Iemand met klachten ook. Maar waarom de renners uit koers moeten bij een besmetting van de kok en zijn hulpje snap ik niet. Dat vind ik te zwaar.quote:Het is verder ook een vrij ingewikkeld verhaal. Als er iemand positief test moet je toch iets doen. Je kan dan moeilijk iedereen verder laten fietsen omdat het anders slecht voor de koers zou zijn. De koers is toch nog altijd onderschikt aan de gezondheid, gok ik. En je moet ergens de grens trekken. Lijkt me alleen maar goed dat er een strak protocol is.
Dit is de kern van het verhaal. En het antwoord is eigenlijk nee, hier moet je helemaal niet aan beginnen. Maar de financi๋le belangen zijn zo groot dat we het toch doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:
Als het op die manier moet moet je je afvragen of je berhaupt wel een drieweekse koers moet organiseren.
Zoals al maanden geleden gezegd: het wordt een circusquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is de kern van het verhaal. En het antwoord is eigenlijk nee, hier moet je helemaal niet aan beginnen. Maar de financi๋le belangen zijn zo groot dat we het toch doen.
Zweelerquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:34 schreef Belgosome het volgende:
Iemand dat een Fantasy Tour spel met prijzen kan aanraden?
Gaat Barbier met Hofstetter duosprinten dan?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 21:25 schreef Marcoss het volgende:
Neilands nummer 5 bij Israel. Barbier, Martin en Politt lijken me vrij zeker (mits fysiek in orde), dan blijft Greipel dus thuis
Bij de aankondiging werd gezegd dat Hofstetter vooral meegaat voor de lastigere ritten, dus ga er vanuit dat Barbier dan de reguliere sprints mag doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:40 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Gaat Barbier met Hofstetter duosprinten dan?
https://www.letour.fr/fr/coureursquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij de aankondiging werd gezegd dat Hofstetter vooral meegaat voor de lastigere ritten, dus ga er vanuit dat Barbier dan de reguliere sprints mag doen.
Als hij meegaat uiteraard
Bij Movistar hadden ze vorige week een voorselectie van 11 renners (incl Soler), neem aan dat die recenter is dan deze lijst eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:00 schreef TheArt het volgende:
Op PCS staat de offici๋le inschrijflijst. Daar kunnen nog wat wijzigingen in plaatsvinden, maar ik denk dat 90% tot 95% uiteindelijk blijkt te kloppen.
Opvallendste renners in mijn ogen:
- Geen Kangert. Zal dat iets te maken hebben met zijn transfer?
- Geen Soler. Kwam in de Dauphine natuurlijk ook amper vooruit. Maar dan wel Lluis Mas. Die geeft toch ook weer niet blijk van grootse vorm.
- Geen Sabatini, maar wel Vanbilsen.
Hmm, toch gewoon Greipel dus ja, Barbier leek me wel een zekerheidjequote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
https://www.letour.fr/fr/coureurs
Ruud zit niet eens op de bank.
Ja, als deze Mas ook naar de Tour blijkt te mogen zijn ze officieel handelsonbekwaam. Verhaal van bewust wegblijven bij de nationale kampioenschappen valt dan ook weg. Selectie van 10 overigens, maar dit terzijde.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Movistar hadden ze vorige week een voorselectie van 11 renners (incl Soler), neem aan dat die recenter is dan deze lijst eigenlijk.
Oh, klopt ja, had onthouden dat er nog 2 af moesten vallen, maar ze rijden grote rondes met 8 natuurlijk tegenwoordigquote:Op zondag 23 augustus 2020 10:44 schreef showtimer het volgende:
[..]
Ja, als deze Mas ook naar de Tour blijkt te mogen zijn ze officieel handelsonbekwaam. Verhaal van bewust wegblijven bij de nationale kampioenschappen valt dan ook weg. Selectie van 10 overigens, maar dit terzijde.
Ze gaan nu beginnen op Canvas met pas een zap na het journaal.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij de Belg zal het MENSONTERENDE een uur journaal wel weer heilig zijn
Goed tekenquote:Op maandag 24 augustus 2020 17:20 schreef Evertjan het volgende:
Code Oranje voor Nice volgens de Nederlandse overheid.
Valt reizen naar de Tour onder ‘essenti๋le reizen’?quote:Op maandag 24 augustus 2020 17:20 schreef Evertjan het volgende:
Oranje boven! Winst voor een van onze 7mannen!quote:Op maandag 24 augustus 2020 17:20 schreef Evertjan het volgende:
Volgens Zeeman was hij fysiek wel in staat om te starten in de Dauphine, maar wilden ze het risico niet nemen. Zou me verbazen als hij dan 2 weken later niet voldoende hersteld is eigenlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2020 19:46 schreef noodgang het volgende:
[..]
Alle ballen op Tom![]()
Maar serieus, dit zou wel jammer zijn
Als ze de renners die aan het NK meededen opstellen sowieso nietquote:Op maandag 24 augustus 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Als Jumbo de tactiek van het NK aanhoudt gaan ze helemaal niks winnen. 🙈
Daar hadden ze met geen enkele tactiek gewonnen anders..quote:Op maandag 24 augustus 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou er niet voor thuisblijven, er is altijd Radio tourdefrance!quote:Op maandag 24 augustus 2020 19:50 schreef JohnDDD het volgende:
Verwachten jullie nog wat van die eerste etappe? Ik zit nog te denken of ik er zaterdag voor thuis ga blijven (had wat anders gepland). Ik vermoed dat het wel op een sprintje zal uitlopen met sterkere klimmers onder de sprinters. Of denken jullie van niet?
Voor Nederland oranje gebied.quote:Op maandag 24 augustus 2020 19:50 schreef Blik het volgende:
Ben benieuwd of ze de tour uberhaupt af gaan kunnen maken. Starten met de tour in code oranje gebied is natuurlijk vragen om moeilijkheden
Snap ik, maar dat doen ze niet omdat er 0 cases in dat gebied zijn natuurlijk. Dan is er wel degelijk een risicoquote:
Van der Poel rijd de tour niet dus ze kunnen een andere tactiek kiezenquote:Op maandag 24 augustus 2020 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Staat genoteerd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:12 schreef TLC het volgende:
Maar goed, het is algemeen bekend dat Twan Poels deze Tour gaat winnen![]()
![]()
over drie weken mag dit gequoted worden
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:29 schreef Koffieplanter het volgende:
Mag ik het absurd vinden dat Neilson Powless de Tour gaat rijden? Dit komt toch wel naarstig in de buurt van Steff Cras.
quote:‘Meester’ Jurgen Van den Broeck en ‘leerling’ Steff Cras, debutant en columnist in deze krant in de Tour: “Steff moet ervan genieten, dat heb ik te weinig gedaan”
Koersen deden ze nooit samen, maar Jurgen Van den Broeck (37) en Steff Cras (24) kennen elkaar al geruime tijd. De oudste blonk een decennium geleden uit in de Ronde van Frankrijk, met een derde en vierde plaats in het eindklassement als absolute hoogtepunten. De benjamin aan de tafel begint zaterdag aan zijn eerste Ronde van Frankrijk. En mag vanaf volgende week meteen columnist spelen in Het Nieuwsblad. De Tour door de ogen van een nieuwsgierige debutant.
Caf้ De Welkom in Noorderwijk. Pleisterplaats bij uitstek voor wielerfreaks en in virusvrije jaren altijd van de partij in de Tour met hun tot rijdend caf้ omgebouwde VW-busjes. Dit jaar niet. “Aan wie zou ik een pint verkopen?” vraagt caf้baas Jo Helsen zich af. Niet aan Steff Cras, de 24-jarige renner van Lotto-Soudal die zaterdag in Nice zijn eerste Tourkilometers rijdt. En ook niet aan Jurgen Van den Broeck, nog steeds afgetraind als zou hij zaterdag zo opnieuw op de fiets kunnen stappen. Sinds zijn afscheid drie jaar geleden liep hij al een marathon en afgelopen zondag debuteerde de Kempenaar in de VW Fun Cup op het circuit van Zolder.
Cras woont in Voortkapel, deelgemeente van Westerlo. “En Jurgens tante had een caf้ in het nabijgelegen Oevel. Zo ben ik eigenlijk in contact gekomen met Jurgen. En we deelden dezelfde trainer, Marc Lamberts. Jammer dat ik niet meer met hem kan werken nu hij vast bij Jumbo-Visma in dienst is. Marc was mijn eerste trainer, die band blijft uniek.”
“En Marc werkt alleen maar met jongens die er alles voor doen en laten”, vult Van den Broeck aan. “Dus weet je meteen wat voor iemand Steff is. Als ik hem met mezelf vergelijk is hij veel meer een klimmerstype. Ik hoop dat hij in de bergen een beetje vrijheid krijgt, zoals ik in mijn eerste Tour voor Lotto. Waarom niet al meteen in het openingsweekend? Ik denk niet dat er in de buurt van Nice gespurt zal worden. Het wordt een lastige Tour met vooral kansen voor de vluchters. Dus ook voor Steff.”
“Spurten met Caleb Ewan is telkens het hoofddoel voor Lotto-Soudal, maar als dat geen optie is, moeten we proberen zoveel als mogelijk mee in de aanval te gaan”, aldus Cras. “In de overgangsetappes is het dus aan Gilbert, De Gendt en hopelijk mezelf. Het uitvallen van Tim Wellens kan voor mij wel wat veranderen. Met Frederik Frison erbij ga ik vermoedelijk in het vlakke gedeelte minder moeten werken en kan ik mij meer sparen voor de bergetappes. Het gaat een lastige Tour worden, heb ik gezien in het boekske van Het Nieuwsblad. De spurters gaan niet veel kansen krijgen, denk ik.”
Leeftijdsverschil
Ondanks een leeftijdsverschil van dertien jaar voelen de twee elkaar goed aan. “Ik vind het jammer dat we nooit samen gekoerst hebben”, vertelt Cras. “Hij is net gestopt toen ik naar de profs overstapte. Maar ik heb Jurgen vaak om advies gevraagd en ging in de winter al wel eens met hem mee op stage naar Calpe. Toen ik prof werd, heb ik ook gevraagd welke ploeg goed zou zijn voor mij. Jurgen raadde me Katusha aan omdat ik er met manager Azevedo iemand zou vinden die op de lange termijn werkt. Als ik ้้n kwaliteit van Jurgen mag overnemen? Zijn doorzettingsvermogen.”
Ook nu nog heeft Van den Broeck goede raad voor zijn streekgenoot. “Steff moet van zijn eerste Tour genieten, want dat heb ik te weinig gedaan. Voor mij was de Tour de mooiste koers, maar het was nooit echt genieten, dat gevoel kwam pas als je in Parijs arriveerde. (grijnst) Hij heeft het geluk dat er door corona geen pers aan de bussen of na de aankomst wordt toegelaten. Ik heb me daar nooit van mijn beste zijde getoond omdat ik er niet op was voorbereid.”
“Ik reed vorig jaar de Vuelta, maar dat is toch een heel andere wedstrijd, zonder stress”, vertelt Cras. “Ook nu is er geen druk van de ploeg uit. De Tour rijden is een jeugddroom die in vervulling gaat. Ik had alleen niet gedacht dat het zo vroeg zou zijn. En als ik eerlijk moet zijn: zonder corona stond ik zaterdag niet in Nice. Dus wat mij betreft is het toch een heel klein beetje merci corona.”
Seizoen redden
Cras maakt zijn Tourdebuut op 24-jarige leeftijd, Van den Broeck was twee jaar ouder toen hij voor het eerst naar Frankrijk afzakte. Van den Broeck: “Of het te vroeg is? Neen, hij heeft vorig jaar de Vuelta goed verteerd. Het wordt wel een stressvolle Tour. Zowat elke ploeg moet proberen dit vreemde seizoen te redden in de Tour en dat ga je zien in het verloop van de etappes.”
“Dat zie je zelfs in andere koersen”, beweert Cras. “In de Ronde van Polen was het na amper twee uur koers superhard wringen om een plaatsje op te schuiven. Iedereen wil zijn publiciteit rapen. Ik ga dus telkens goed vooraan proberen te starten.”
Over Lotto-Soudal geen verkeerd woord. Cras: “Een Belgische ploeg, dat is toch altijd gezelliger. En ik kan er van heel wat renners nog heel veel leren. Tijdens onze stage in de Vogezen lag ik met Philippe Gilbert op de kamer. Ongelooflijk, maar die won al topkoersen toen ik nog niet aan wielrennen dacht. Ik begon te koersen toen hij in de Tour de gele trui pakte (2011, nvdr.). Heeft hij die dag jou niet geflikt, Jurgen?”
Van den Broeck: “Neen, dat was een paar dagen later, op de Mur de Bretagne. Ik moest aanzetten, deed wat werd gevraagd, maar niemand volgde. In plaats van het gat te laten reed Phil de kloof dicht en won… Cadel Evans. Ik denk dat hij panikeerde omdat er een ploegmaat dreigde te winnen (grijnst).”
Corona
Echt schrik heeft Cras niet voor zijn eerste Tour. Misschien voor het slechte weer. Onzin, vindt Van den Broeck. “Slecht? Jij gaat juist heel goed weer hebben. Normaal blijft in de Pyrenee๋n het asfalt aan je banden plakken. Nu gaat het een pak frisser zijn. En de grootste schrik die ik had – het publiek op de cols – gaat ook minder zijn.”
“Als ik misschien ergens schrik voor heb, dan zijn het de coronamaatregelen”, zegt Cras. “Twee man positief binnen de ploeg, en dat hoeven niet eens renners te zijn, en de ploeg vliegt eruit. Dan heb je het als renner niet meer zelf in de hand. Van corona zelf heb ik geen schrik. In de UAE Tour kwam ik in de lift mijn ex-ploegmaat Dimitri Strakhov tegen. Ik gaf hem een hand, ’s anderendaags hoorde ik dat hij positief had getest.”
“Wacht tot het team van de drager van de gele trui in die positie komt te zitten”, besluit Van den Broeck. “Wat gaan ze dan doen? Patrick Lefevere vroeg het zich in jullie krant al af. Awel, ik ook.”
Steff Cras
24 jaar
Tourdebutant
Jurgen Van den Broeck
37 jaar
Reed zeven keer de Tour
3de in 2010, 4de in 2012
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 22:16 schreef wimderon het volgende:
Maar ik heb Jurgen vaak om advies gevraagd en ging in de winter al wel eens met hem mee op stage naar Calpe. Toen ik prof werd, heb ik ook gevraagd welke ploeg goed zou zijn voor mij. Jurgen raadde me Katusha aan omdat ik er met manager Azevedo iemand zou vinden die op de lange termijn werkt.
We moeten nu elke dag afwachten of het parcours blijft zoals het is ja?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:18 schreef Chiappucci het volgende:
Als het aan de rennersvakbond CPA en diverse teams ligt, dan schrapt de ASO de gevaarlijke afdaling van de Col de Turini in de tweede etappe van de Tour de France.
De afdaling van de Col de Turini ligt zondag op 85 kilometer van de meet. Volgens de rennersvakbond ligt er teveel grind in deze technische afdaling, waardoor het onveilig zou zijn om de afzink naar beneden te maken.
De renners en de CPA zouden vorige week een brief hebben gestuurd naar de ASO, maar hebben voorlopig nog geen antwoord ontvangen.
Die zijn er in dat geval op zich wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
We moeten nu elke dag afwachten of het parcours blijft zoals het is ja?
Al zal het ook wel afhangen van de mogelijkheden die er zijn qua alternatieve routes.
Mag dat wel als hij vandaag start op EK?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:59 schreef Marcoss het volgende:
Bij FDJ duurt het wel lang voor de definitieve selectie komt. Zouden ze toch Demare nog mee willen nemen?
Die rijdt iedereen op een hoop als het om een sprint op een muurtje gaat in deze vorm.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:59 schreef Marcoss het volgende:
Bij FDJ duurt het wel lang voor de definitieve selectie komt. Zouden ze toch Demare nog mee willen nemen?
Waarom niet? Doen wel meer renners mee aan het EK die in de Tour starten toch? Er zijn wel ploegen die hun Tour-renners hebben verboden hebben om te starten op het EK, maar FDJ niet, zie Kng.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Mag dat wel als hij vandaag start op EK?
Van Avermaet en Naesen vliegen bijvoorbeeld met een chartervlucht naar Nice. Daar zal nog wel plek zijn voor Demaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Mag dat wel als hij vandaag start op EK?
Roglicquote:Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Hebben jullie al een top 3 in gedachten?
1. Pogacarquote:Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Roglicquote:Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
1. -quote:Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Maakt niet uit. Maar denk dat het wel voltooid wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:33 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
1. -
2. -
3. -
We halen Parijs niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |