DombohetOlifantje1 | zondag 16 augustus 2020 @ 22:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2020 | |
DombohetOlifantje1 | zondag 16 augustus 2020 @ 22:12 |
Oftewel. Albon rijdt het seizoen gewoon uit bij RBR. | |
Bonobo11 | zondag 16 augustus 2020 @ 22:16 |
Die zit mij ietsiepietsie te veel in the reet van Lewis | |
#ANONIEM | zondag 16 augustus 2020 @ 22:16 |
Ik denk het wel, ja, vooral omdat dit seizoen een vreemde eend is waarvan we nog niet eens weten hoeveel races er zullen zijn. Daarbij, vergeten sommige mensen dat Red Bull voor de helft van een Thai is? Nee, de beste rijder krijgt niet per se een stoeltje in de F1, zo werkt het nu eenmaal en tot dusverre blijkt Max gewoon flink sneller in dezelfde auto als achtereenvolgens Ricciardo, Gasly en Albon. Hoeveel ga je er dan proberen in 3 jaar? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 22:16:58 ] | |
opreis | zondag 16 augustus 2020 @ 22:17 |
Hij praat ook veel poep, de helft klopt ook gewoon niet wat hij zegt of zuigt hij gewoon uit zn duim om interessant te lijken | |
beantherio | zondag 16 augustus 2020 @ 22:18 |
Ja. Maar Max vind ie net zo goed hoor. | |
Starflyer | zondag 16 augustus 2020 @ 22:18 |
Als dat al een reden is, hadden ze hem nooit uit het junior team gegooid. Dat was dus toen geen issue en nu ook niet. Sowieso is die Thai al in 2012 overleden. | |
Whiskers2009 | zondag 16 augustus 2020 @ 22:20 |
Eens | |
Marcoss | zondag 16 augustus 2020 @ 22:24 |
Dat lijkt me sowieso logisch ja. Toch is de situatie niet zoveel anders dan vorig jaar met Gasly, ook toen was de nummer 2 gewoon veel langzamer dan Verstappen. Toen maakte Albon indruk in de Toro Rosso en hebben ze de gok genomen. Ook nu maakt iemand in de Alpha Tauri indruk, maar ja, dat is dezelfde Gasly.. Denk eigenlijk dat Gasly op dit moment ook niet eens zou willen. | |
Whiskers2009 | zondag 16 augustus 2020 @ 22:26 |
Wil hij ook niet. Zegt hij iig. En ik denk dat hij het meent. Zit goed op zijn plek daar. | |
ChevyCaprice | zondag 16 augustus 2020 @ 22:38 |
Klopt. Hij rijdt lekker het seizoentje uit. En daarna zien we hem nooit meer terug. ![]() | |
bianconeri | zondag 16 augustus 2020 @ 22:41 |
Buiten de RBR fanboys hier zegt toch ook niemand dat RBR goed is? Wat een waardeloze TT heb je bedacht zeg. Waarom zou je geen free agent halen? Kvyat schiet je ook weinig mee op, Gasly wel maar goed die zit nou wss wel goed. Albon moet gewoon uit de F1 weg of maximaal Alpha Tauri. Als iemand zo keihard faalt in de Red Bull dan verdien je het gewoon niet. En in alle omstandigheden, dus het is niet dat er excuses zijn voor Albon. Ook qua cijfers onderling doet Albon het gewoon slechter dan Gasly (al was Gasly mss wat minder regelmatig in de race) en al helemaal veel minder dan Ricciardo, Ricciardo kon gewoon bij Max blijven en hem steunen. Dat is wat Max moet hebben. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 16 augustus 2020 @ 22:47 |
Jij bent geen fan van Albon. Dat is wel duidelijk. Toch blijft ie zitten. Helemaal in dit warrige seizoen. Optie Free agent heb ii nooit uigesloten, moet je wel goed gaan lezen. Al is die markt zeer beperkt met de juiste licentie op zak. De enige echte optie is zoals ze eerder gedaan hebben. Switchen met Alpha Tauri. Gaat niet gebeuren. Over ongeloofwaardigheid gesproken. Conclusie. Albon doet het niet naar behoren. Maar maakt het seizoen gewoon af. | |
opreis | zondag 16 augustus 2020 @ 22:50 |
https://streamable.com/cdhsls De radeloosheid in zijn stem, het is wel zielig want het is verder wel een aardige jongen. En zonder Lewis had hij nog 2 podiums als troost gehad. | |
ChevyCaprice | zondag 16 augustus 2020 @ 22:52 |
Lijkt wel of die huilt ![]() ![]() | |
Gezicht | zondag 16 augustus 2020 @ 22:53 |
Maar ligt het bandenmanagement aan set-up of komt dit meer op driver skill aan? | |
ChevyCaprice | zondag 16 augustus 2020 @ 22:53 |
Die banden ook ![]() | |
opreis | zondag 16 augustus 2020 @ 23:02 |
Hoe je het went of keert, het komt op de driver skill aan. Of hij nou de verkeerde set-up kiest of verkeerde lijnen rijdt. Bovendien kan hij alles 1 op 1 van Max kopieren | |
ChevyCaprice | zondag 16 augustus 2020 @ 23:03 |
Trouwens norris over Gasly: "He's just changing directions under braking" ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 augustus 2020 @ 23:15 |
Die Thai is dood, ja, zijn zoon, verasssend genoeg ook een Thai, is de erfgenaam. https://en.wikipedia.org/wiki/Chalerm_Yoovidhya | |
Justevo | zondag 16 augustus 2020 @ 23:17 |
Ik vind dat best wel zorgelijk klinken. | |
Whiskers2009 | zondag 16 augustus 2020 @ 23:18 |
Dus? Chauvinistischer ofzo? | |
Breekfast | zondag 16 augustus 2020 @ 23:23 |
De engineer die daarna ook nog even vermeldt dat Vettel het wel 37 rondes vol hield op de softs ![]() Even lekker erin wrijven. | |
Starflyer | zondag 16 augustus 2020 @ 23:25 |
Dan nog steeds geldt mijn andere opmerking. Als zijn nationaliteit een issue zou zijn hadden ze hem wel eerder aangetrokken, maar Albon was een noodgreep na het vertrek van en Ricciardo en Sainz. Net zoals het terughalen van Kvyat. Ook al omdat Hartley niet voldeed. | |
bianconeri | zondag 16 augustus 2020 @ 23:27 |
Nee, ik ben geen fan van Albon. Puur omdat hij gewoon veel te slecht is en ook in zijn hele doen en laten gewoon niets brengt. Wat een verschil met een Russel en Norris die gewoon een hele leuke persoonlijkheid brengen en op de baan ook gewoon echt veel laten zien. Natuurlijk zit Albon niet op de makkelijkste plek en is vergelijken met Max niet eerlijk. Maar er zo belachelijk ver naast zitten is nooit te accepteren, zelfs de grootste Albon en RBR fanboy zal dat moeten accepteren. Die hoort gewoon bij een Alfa Romeo of Haas (als hij al een plek zou verdienen). Een switch met Alpha Tauri vind ik ook niets. Gasly doet het ook beter dan Albon ondanks dat hij in 2e team zit. Ik zou niet weten waarom je niet gewoon midden in het seizoen een free agent er in zou zetten. Slechter wordt het er nooit op. Ach in Oostenrijk heeft hij zichzelf een podium door de neus geboord. En ik kan het echt niet zielig voor hem vinden hoor. Hij is gewoon compleet verslagen, maar wat wil je? Hij wordt aan alle kanten compleet verslagen en bakt er geen reet van. Alsof Albon blind is, die ziet dat zelf toch ook wel. Zo'n coureur heeft zelf ook wel door hoe slecht hij bezig is. | |
bianconeri | zondag 16 augustus 2020 @ 23:30 |
Beide. Albon lijkt ook niet sterk met de banden te zijn. Maar goed wie wel? (Max o.a. natuurlijk). Set-up is natuurlijk zeer belangrijk. Maar daarin kan hij dat perfect van Max kopiëren en nog aanpassen aan zijn eigen rijstijl. Ik neem aan dat hij na al die jaren wel begrijpt hoe hij dat nog een beetje in zijn eigen stijl kan aanpassen. En driver skill geeft het laatste zetje. En daar ontbreekt het bij Albon ook heel erg aan. Natuurlijk heeft hij wel wat skill, anders kwam je niet in F2 en een stap in de F1. Maar je merkt gewoon in alles dat het er totaal niet in zit. Combinatie van en Albon mist het gewoon op alles. Voor dat de haters komen: Albon is daarin natuurlijk niet de enige mindere van de goden. | |
Whiskers2009 | zondag 16 augustus 2020 @ 23:32 |
Na al die jaren? Albon? ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 16 augustus 2020 @ 23:36 |
Bedoelde die niet zo denk ik. | |
ChevyCaprice | zondag 16 augustus 2020 @ 23:37 |
Zit al langer in de racerij. | |
Whiskers2009 | zondag 16 augustus 2020 @ 23:38 |
Ja, doei ![]() Max al 20 jaar dan.. | |
Kleffe_Dop | zondag 16 augustus 2020 @ 23:40 |
Wat je je wel af kan vragen is hoé lang Russel nog wil wachten op Mercedes. Lewis lijkt door te willen gaan en Bottas wordt ieder jaar braaf verlengd. Voor Russel betekent dat voor 2021 een derde jaar Williams, wie zegt dat er daarna geen vierde en vijfde jaar volgt? En dan heeft Russel nog steeds geen enkele garantie, want mocht Lewis z'n helm aan de wilgen hangen, wie zegt dan dat Mercedes over 2/3 jaar niet een poging gaat wagen om Verstappen met een aflopend contract weg te kapen bij RBR? Maar stél dat Marko hem benaderd voor een stoeltje in de op één na beste bolide op de grid, en wel voor 2021, en niet pas 2/3/4 jaar later een mogelijk zitje bij Merc, maar zonder harde garanties. Dan moet je toch eens heel goed nadenken als je George Russel heet. | |
Whiskers2009 | zondag 16 augustus 2020 @ 23:42 |
Russell he mensen? | |
Kleffe_Dop | zondag 16 augustus 2020 @ 23:43 |
Russell | |
Whiskers2009 | zondag 16 augustus 2020 @ 23:43 |
En nee, die gaat niet switchen | |
Peterselieman | zondag 16 augustus 2020 @ 23:43 |
dat riep ik laatst ook al een keer. Hij zou de beste keuze zijn | |
Kleffe_Dop | zondag 16 augustus 2020 @ 23:46 |
Als hij in 2022 in een Mercedes zit niet. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat hij nog 2/3/4 seizoenen bij Williams wil rijden, dat moet hij ook echt niet willen voor z'n ontwikkeling. Of er moet hem een McLaren zitje aangeboden worden. | |
Starflyer | zondag 16 augustus 2020 @ 23:47 |
Russell zit sowieso vast aan een drie-jarig contract bij Williams, dus die is sowieso niet eerder dan 2022 beschikbaar, zonder dat dat voor heel veel geld afgekocht wordt. | |
Whiskers2009 | zondag 16 augustus 2020 @ 23:50 |
Wat Starflyer zegt. | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 00:01 |
Zolang Hamilton bij Mercedes blijft is er geen plek voor iemand anders dan Bottas als 2e rijder, vermoed ik. Mercedes wil titels pakken en het liefst zonder een heel seizoen drama en gekissebis zoals het laatste jaar van Rosberg. | |
DKUp | maandag 17 augustus 2020 @ 00:02 |
Verstappen naast Hamilton zal alleen gebeuren als laatste jaar van Hamilton, maar zelfs dat zie ik ze niet doen bij Mercedes. | |
Peterselieman | maandag 17 augustus 2020 @ 00:03 |
moet je op dat moment nog willen rijden voor Mercedes? Ik denk dat als Wolff een andere rol krijgt er meer gaat schuiven en het team wat uit elkaar valt | |
DKUp | maandag 17 augustus 2020 @ 00:04 |
2022 kan inderdaad nog wel eens een kantelpunt worden. Dat jaar kan je beter even afwachten. | |
M.Melandri | maandag 17 augustus 2020 @ 01:37 |
Wat klopt er niet aan dit verhaal dan? | |
SiGNe | maandag 17 augustus 2020 @ 04:00 |
Best triest voor Vettel, 6 races 16 punten. Vorig jaar had ie na 2 races al meer punten. (maar toen speelde Ferrari nog vals) | |
Lokale_Notabele | maandag 17 augustus 2020 @ 08:10 |
Ik hoop niet dat Max nu iedere strategische beslissing van zijn team in twijfel gaat trekken nadat dit in Silverstone toevallig goed uitgepakt heeft. Ik kan me voorstellen dat ze daar bij RBR dan op een gegeven moment moe van worden. Als kijker is het ook tenenkrommend om naar te luisteren. | |
Zorro | maandag 17 augustus 2020 @ 08:14 |
Hamilton doet het ook (al weet ik niet of je met die rijdende klaagbaak vergeleken wil worden ![]() "Ik wil geen softs!" "OK stay out" Krijgt een rondje later mediums. | |
shiz | maandag 17 augustus 2020 @ 08:16 |
Ik zou het tenenkrommend vinden als iemand zegt 'het gaat nog wel' terwijl het gaat over iets dat ik beleef. Dat is als tegen iemand met hoogteangst zeggen 'joh, die andere gast is al boven! Gewoon doen!'. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 08:26 |
..en wint de race | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 08:27 |
Ik denk niet dat hij het altijd beter weet. Het is juist de combinatie van wall en driver dat het goed doet. Maar het was hier wel duidelijk dat de wall niet met echt goede argumenten kwam, maar toch bleef pushen. Best zonde, want dat heeft Max misschien wel 4 seconden gekost. | |
Tarado | maandag 17 augustus 2020 @ 08:31 |
ze zullen hun argumenten echt wel hebben hoor alleen houden ze dat dan voor zich en die 4 seconden hebben toch niets uitgemaakt | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 08:33 |
De banden zagen er qua % niet beroerd uit. Dus de pitstrategie kon obv die statistiek gehandhaafd blijven. Verstappen reed zelf niet prettig meer met deze (staat van de) bandje. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2020 08:33:40 ] | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 08:35 |
Uiteindelijk niet nee, maar dan had hij wel op Hamilton gezeten na Ham's stop. Dan was er misschien nog wat actie geweest. | |
opreis | maandag 17 augustus 2020 @ 08:38 |
Het was toch duidelijk dat ze Max niet pitten omdat hij dan achter de RP's terecht zou komen en daar dus tijd aan zou verliezen. Max wilde nog steeds pitten omdat hij dacht dat hij die RP's dan wel makkelijk in kon halen terwijl RB het liever veilig speelde aangezien Bottas nog steeds achter hem zat. Als ze Max hadden gepit en hij had wel vast gezeten/tijd verloren aan de RP's dan had Bottas een overcut kunnen doen. De pitwall had het gewoon goed. | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 08:40 |
En hoe is elk rondje meer tijd verliezen de beste strategie om niet achter de RP's te komen? | |
opreis | maandag 17 augustus 2020 @ 08:41 |
Tijd verliezen ten op zichten van wie? | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 08:42 |
Max ging elk rondje langzamer rijden. Of heb ik gemist dat hij gelijk bleef/winst pakte op de RP's ? | |
opreis | maandag 17 augustus 2020 @ 08:44 |
Dat heb je gemist. Stroll was voorste van de RP's en zo ongeveer het moment dat hij een relatief veilige stop kon maken deden ze dat. Ook viel het reuze mee hoeveel tijd Max daad werkelijk op de band verloor per rondje. http://en.mclarenf-1.com/(...)n&dr2=Lance%20Stroll | |
Tarado | maandag 17 augustus 2020 @ 08:45 |
Hamilton had de controle die was sowieso niet te pakken, je ziet ook het verschil tussen hem en Bottas alleen al omdat Hamilton in de vrije lucht rijdt. | |
Monolith | maandag 17 augustus 2020 @ 08:47 |
Lijkt me ook gewoon wat een goede coureur hoort te doen. Jij rijdt in die auto dus jij weet waar je je comfortabel bij voelt. Leuk dat de data dan aangeeft dat zogenaamd de banden nog wel meekunnen of dat je op de softs ook wel een race uit kunt rijden, maar als je er zelf niet comfortabel mee rijdt, dan is het een slechte keuze. Heel vaak hoor je coureurs ná de pitstop vragen "Waarom zijn we nou zo lang door gereden op die banden, nu is m'n hele race naar de klote". Het toontje van Verstappen kwam nogal gefrustreerd over, maar met de inhoud was verder niet zoveel mis. | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 08:50 |
Ah right, thanks ![]() | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 08:56 |
Inderdaad. Iedereen ziet de tijden zakken als bakstenen, hij is echt aan het struggelen. Nee blijf nog maar even buiten... ![]() Natuurlijk heeft de rijder niet alle berekende tijden en scenarios voor zich maar als je zoveel tijd verliest is dat nooit goed. | |
mikieu | maandag 17 augustus 2020 @ 08:58 |
Ga je nou serieus het percentage op een dom plaatje als feit gebruiken? ![]() | |
opreis | maandag 17 augustus 2020 @ 09:01 |
http://en.mclarenf-1.com/(...)n&dr2=Lance%20Stroll Mag jij even aangeven waar die tijden zakken als bakstenen http://en.mclarenf-1.com/(...)n&dr2=Lance%20Stroll alleen lap 20 ging er een halve seconde af, en de ronde erna ging hij ook de pit in, precies op het juiste moment om voor Stroll te blijven. | |
VacaLoca | maandag 17 augustus 2020 @ 09:01 |
Z'n tijden zakten niet als een baksteen. Iets meer vertrouwen in je team mag wel. | |
Lokale_Notabele | maandag 17 augustus 2020 @ 09:06 |
Je kan niet blind naar tijden kijken het gaat ook om track position. Als hij eerder was gestopt en achter de Racing Points op de baan was gekomen dan had hij veel meer dan vier seconden verloren. Een coureur heeft dat overzicht en totaalplaatje van de race niet. Die gasten op de pitwall zitten er niet voor de grap. Maar het gaat ook om het toontje. De arrogantie druipt er vanaf. Als je zo weinig vertrouwen in het beoordelingsvermogen van je race engineer hebt dan moet je een nieuwe zoeken. | |
michiel_merk | maandag 17 augustus 2020 @ 09:15 |
Er komen gewoon nog 4 races bij ![]() | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 09:25 |
Ten opzichte van Hamilton verliest hij wel tijd vanaf rondje 10. Misschien kijkt hij vooruit ipv achteruit ![]() Het is ook aan het team om de juiste info te verstrekken, wellicht had "je komt in verkeer" wat uitgebreid kunnen worden dat ze hem op deze manier nog vrij konden krijgen. We krijgen natuurlijk ook niet alle boardradios mee op TV, misschien is het wel gezegd. Hij was gewoon aan het vechten met de auto en dat kun je ook niet heel lang volhouden, kost veel te veel energie en concentratie. | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 09:26 |
Gelukkig zit de F1 niet vol vrouwen die daar om gaan zeuren ipv zich op de race te concentreren. | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 09:32 |
Heb jij iets beters? | |
potjecreme | maandag 17 augustus 2020 @ 09:32 |
![]() ![]() | |
PzKpfw | maandag 17 augustus 2020 @ 09:34 |
Maar zonder fatsoenlijke grip wordt de kans dat je eraf gaat als een baksteen wel steeds groter. | |
VacaLoca | maandag 17 augustus 2020 @ 09:35 |
Aldus Max. Moet nog steeds wat volwassener worden, dan snap je namelijk wat beter dat het niet gaat om of hij het zelf zou snappen of niet. Maar hij is dan ook nog steeds heel jong. Op genoeg vlakken echter een volwassen coureur dus Red Bull zal hier ook niet wakker van liggen. | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 09:40 |
Ah, ze hebben weer wat gevonden om over te klagen. Een radioberichtje. Echt waar. ![]() | |
Lokale_Notabele | maandag 17 augustus 2020 @ 09:41 |
Iedereen wil met respect behandeld worden. Denk je dat zijn race engineer het leuk vindt om op deze manier te kakken gezet te worden door een ventje van begin 20. Zo'n man is ook met zijn eigen carrière bezig. Stoer doen tegen je team op de boordradio is gewoon dom. Dat heeft Alonso al lang en breed aangetoond. Je scoort er alleen punten mee bij pubers op YouTube maar daar heb je verder niks aan. | |
potjecreme | maandag 17 augustus 2020 @ 09:44 |
Ik vind "mate" erg cringe als ik het hoor. | |
spectrumanalyser | maandag 17 augustus 2020 @ 09:44 |
Jeremy Clarkson: "Iedereen die zijn banden aan het sparen is moet ontslagen worden" ![]() | |
PzKpfw | maandag 17 augustus 2020 @ 09:47 |
Als je echt denkt dat Max dit zei om stoer te doen dan zit je er wel flink naast. | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 09:47 |
Jij kijkt toch helemaal niet meer? Waar zeur je dan over? | |
vosss | maandag 17 augustus 2020 @ 09:52 |
Eigenlijk wel eens. F1 zou niet moeten draaien om banden of brandstof sparen. Het zou moeten draaien om zo hard mogelijk rond te rijden. | |
Lokale_Notabele | maandag 17 augustus 2020 @ 09:53 |
Gelukkig bepaal ik helemaal zelf waar ik wel of niet naar kijk en waar ik wel of niet over 'zeur'. Daar heb ik jou niet bij nodig. ![]() Ik denk dat je een beetje gefrustreerd begint te raken omdat je het inhoudelijk nooit van mij kunt winnen. Negen van de tien keer ga je rare schoolplein teksten posten waar ik niet zoveel mee kan. Probeer daaraan te werken. | |
Monolith | maandag 17 augustus 2020 @ 10:09 |
Uiteraard, maar het probleem ligt niet bij de coureurs. Die willen gewoon zo hoog mogelijk eindigen. Het ligt bij de regels die het laten lonen om 'efficiënt' te rijden. Als je dan ook nog circuits hebt waar bijna niet in te halen valt zonder significante overspeed en lang achter iemand rijden funest is voor je banden, dan loont het al helemaal om te temporiseren. Als je dan als Mercedes ook nog eens vaak zo superieur bent dat je je coureurs wel op halve kracht naar de finish kunt laten cruisen waarmee je weer je onderdelen spaart voor volgende races en dus penalties vermijdt (ook weer een regelkwestie), dan beloon je dat soort slap gedrag nog veel meer. | |
mikieu | maandag 17 augustus 2020 @ 10:10 |
Zeker | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 10:15 |
Nou vertel. Laat ons niet langer in spanning | |
Tinos85 | maandag 17 augustus 2020 @ 10:15 |
Je weet dat die statistieken helemaal niks zeggen? Ze krijgen van de teams geen data over die banden dus die percentages zeggen niks | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 10:16 |
Jouw posts zijn prima te weerleggen, een goede relatie gaat niet kapot na een minuutje frustratie die geuit wordt. Je probeert hier op slakken zout te leggen en vind niks aan de F1 goed. | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 10:20 |
Het is de enige info die ik heb plus een prima verklaring voor wat er is gebeurd. Dus tja. | |
franske19 | maandag 17 augustus 2020 @ 10:51 |
Ach hij heeft waarschijnlijk nooit aan enige vorm van teamsport gedaan en heeft dus geen idee hoe het er in het heetst van de strijd aan toe kan gaan. Zelfs op amateur niveau geef je elkaar er soms van langs en hier staat nog veel meer op het spel. Bovendien worden radioberichten uit context gehaald wat er voor zorgt dat je niet echt weet wat er nu precies besproken is. | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 11:01 |
Hij zei zelf achteraf dat hij bang was voor een undercut van Bottas, hij was dus niet echt bezig met Hamilton op dat moment ![]() | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 11:03 |
Ook niet met geduchte tegenstander Stroll dus ![]() | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 11:05 |
Eens ja, maar het blijft wel vreemd dat zo'n groot meningsverschil over de radio plaatsvindt. Dit zijn toch júist zaken die je vooraf bespreekt? Je kunt niet elke racesituatie simuleren/voorspellen, maar over het moment van binnenkomen na de 1e stint kun je afspraken over maken en vooraf de verschillende scenario's bespreken.. | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 11:06 |
Dat klopt, maar als Bottas nog een rondje doorrijdt en dan stopt, kan het (even) vastzitten achter Stroll hem juist net die plek kosten. Al denk ik dat Bottas op dat moment die snelheid ook niet had. | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 11:09 |
DIt is natuurlijk een randgeval, Max was aan het struggelen maar de RP was (bijna) buiten pitwindow, dus wilden ze nog even wachten zodat hij méér voordeel van nwe banden had. Wellicht te summier gecommuniceerd, ik weet het niet. Ik vind Max verder wel relaxed en legt zich al (lang) neer bij de 2e of derde plek. Terwijl enige frustratie na de 4e belofte voor een competitieve auto gewoon prima te begrijpen is. | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 11:10 |
Bottas reed achter Max en zou dan ook achter RPs komen, of veel langer moeten wachten waarmee Max het (eventuele) pitwindow weer zou kunnen dichtrijden. | |
Tinos85 | maandag 17 augustus 2020 @ 11:15 |
Trouwens maar 3 auto's in dezelfde ronde, wanneer is dat voor het laatst gebeurd? Is toch bizar, die drie rijden echt in hun eigen league. | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 11:20 |
Voor de helft van de race (ronde 30) lag de top 3 al 45 seconde voor op de rest, incl pitstops. Alleen Ocon had nog niet gepit, die lag op dat moment op P4 met 41 seconden. Kansloos, zeker aangezien de Mercedessen gewoon inhielden ![]() | |
Tarado | maandag 17 augustus 2020 @ 11:23 |
wat Hamilton ook zegt, deze banden zijn gewoon kut https://the-race.com/form(...)nated-every-what-if/ | |
spectrumanalyser | maandag 17 augustus 2020 @ 11:25 |
dus als ik 't goed begrijp; bij Leclerc viel het contact uit doordat hij over een trottoirband reed en daardoor blokkeerde de achterwielen. Bij het starten van de auto gingen de gordels los. | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 11:25 |
Ligt dat aan Pirelli of aan de regels? Als ze het aantal banden niet vooraf vastleggen kun je als team eronder flatsen wat je wil en vol gas gaan. Daar heeft Pirelli weinig mee te maken (oke, de supplies). Dit klinkt als een klaagzang van de diva omdat ie niet kon winnen vorige week. Daar was ie echt zuur van. | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 11:26 |
De achterwielen blokkeerden omdat de motor stilviel in de versnelling. En hij heeft natuurlijk zelf zijn gordels losgemaakt omdat hij dacht dat het over was, en hij stond een op een gevaarlijke plek. | |
spectrumanalyser | maandag 17 augustus 2020 @ 11:27 |
ah natuurlijk, de anti-stall werkt niet als er geen stroom op staat. | |
opreis | maandag 17 augustus 2020 @ 11:28 |
“we really need to put a lot of pressure on Pirelli for the future” so that tyre management races such as the one he performed so perfectly in Spain aren’t part of drivers’ lives in the next-generation rules." Wat een kont likken weer van deze journalist. Waarom was het banden management van Lewis zo perfect? Hij deed een 2 stop waar andere coureurs een 1 stop konden doen. | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 11:30 |
Ik las het als een quote van Hamilton die over Verstappen praat? | |
Starflyer | maandag 17 augustus 2020 @ 11:30 |
Pirelli wil wel. De vraag is of de FIA dat wil. Ze hadden ook betere banden voor 2020 ontwikkeld, maar die werden door de teams afgewezen. Dus voor een deel hebben ze het aan zichzelf te wijten. | |
Tarado | maandag 17 augustus 2020 @ 11:33 |
was toch gewoon goed al is dat vanaf P1 ook wel wat makkelijker | |
Starflyer | maandag 17 augustus 2020 @ 11:33 |
Hij kon veel langer met zijn banden doen dan Verstappen. De eerste 10 ronden managen, waardoor Verstappen bij kon blijven en daarna wegrijden zonder dat hij veel last kreeg van zijn banden. Niemand kwam verder maar in de buurt van zijn rondetijden. En een éénstopper was niet nodig. Zou waarschijnlijk ook langzamer geweest zijn. | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 11:33 |
Oostenrijk 2018 voor het laatst, toen won Max en zaten Raikkonen en Vettel op 1 en 3 seconden als nummers 2 en 3, maar werd de rest op 1 ronde gereden. Met Grosjean en Magnussen als nummers 4 en 5 ![]() | |
Starflyer | maandag 17 augustus 2020 @ 11:36 |
Al waren de Mercedessen toen uitgevallen ![]() | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 11:37 |
Klopt ja en volgens mij was dat ook de laatste uitvalbeurt van Hamilton | |
spectrumanalyser | maandag 17 augustus 2020 @ 11:42 |
Je moet toch wat verzinnen om F1 boeiender te maken. Raad hoeveel keer Olav mol 'Ja precies' zegt. | |
Rossdale | maandag 17 augustus 2020 @ 11:48 |
Dit ja. Schuld van de teams, niet Pirelli | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 11:52 |
Olav was wel weer flink uit vorm gisteren, die is met 10 dingen tegelijk bezig tijdens een race waardoor hij van alles mist. Met als "hoogtepunt" het onderzoek/de straf van Perez ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 12:03 |
Eh, ik heb Mol horen uitleggen dat Perez de blauwe vlag straf kreeg omdat hij Hamilton geen vrije baan gaf. Daar was een herhaling van te zien. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2020 12:04:24 ] | |
bianconeri | maandag 17 augustus 2020 @ 12:05 |
Ja? Want Albon is vorig jaar pas voor het eerst gaan racen? ![]() ![]() Jij denkt dat Albon een loodgieter was en ineens dacht laat ik F1 coureur worden en door Toro Rosso gevraagd werd om te komen? | |
bianconeri | maandag 17 augustus 2020 @ 12:06 |
Ik denk dat hij bedoelde dat Olav het totaal niet door had. Olav was totaal van slag dat Perez een onderzoek aan zijn broek kreeg. HOE KAN DAT NOU!! Perez rijdt totaal niet in de buurt van Hamilton. Had totaal niet door dat Hamilton net in de pits was gegaan en daardoor er weer net achter gekomen was. | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 12:07 |
Nadat hij al een paar keer had aangegeven dat Perez helemaal geen ronde achterstand had en Hamilton er ook niet dichtbij zat.. Pas bij de herhaling zag hij het inderdaad. Om zich dan aan het einde van de race af te vragen of Perez eigenlijk al een straf gekregen had. | |
bianconeri | maandag 17 augustus 2020 @ 12:08 |
Is ook niet helemaal eerlijk want het is de FIA die bepaald heeft dat dit jaar de banden niet gewijzigd wordt. Ook na geklaag van coureurs. Pirelli had banden klaar staan voor dit jaar, maar nee er moesten oudere banden gebruikt worden die natuurlijk niet helemaal mee ontwikkeld zijn voor de nieuwe auto's. | |
bianconeri | maandag 17 augustus 2020 @ 12:13 |
Heb je gelijk in. Maar zal hij daar niet iets over in zijn contract hebben staan dan? Op dit moment is het voor hem alleen maar goed. Want Gasly ging er aan onder door en Albon kan het ook totaal niet aan. Terwijl Russel en ook Norris het echt top doen. Al is het afwachten natuurlijk hoe het loopt bij Mercedes. Bottas zal daar denk ik niet veel langer blijven als het zoals dit blijft. Die zet gewoon net niet genoeg aan, wel de perfecte nummer 2 natuurlijk. Lewis zal ook wel eens weg gaan. Ik zou als Russel niet zo snel naar RBR gaan hoor. Raar team, altijd wel gedoe. 2e team? Ook niet eens. Misschien met zeer klein verschil en iemand als Russel kan mss ook er nog wel bovenuit stijgen. Maar de auto zelf is niet echt beter dan de rest van het middenveld. | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 12:31 |
Zolang Lewis het fysiek aan blijf kunnen en die auto blijft de beste van het veld, gaat die gewoon door, lijkt me. Denk eerder dat Mercedes helemaal uit de F1 stapt dan dat Lewis daar stopt.. Tenzij andere teams het gat dichten/beter worden uiteraard. | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 12:31 |
Wie denken jullie nou echt dat er om zit te springen om naast Max te gaan zitten? Als je niet beter bent dan Max wordt je totaal afgeserveerd, na 3 races al. Ik zie Vettel dat ook niet snel doen. Sainz, Ricciardo, Gasly, Hartley, Albon. Who's next om zijn carrière te laten ruïneren? | |
spectrumanalyser | maandag 17 augustus 2020 @ 12:36 |
En consistent de verkeerde coureur noemen. "We kijken nu naar Hamilton", terwijl Bottas in beeld was. blikje openmaken met de mic open. dadelijk gaat 'ie nog luidkeels boeren ook. | |
Starflyer | maandag 17 augustus 2020 @ 12:36 |
Hartley heeft niet naast Max gereden. Die kon zelfs Gasly niet bijhouden (net zoals Kvyat nu) | |
opreis | maandag 17 augustus 2020 @ 12:39 |
Waarom zou Vettel dat niet willen? Die heeft nog steeds een warme band met RB en zn reputatie is nu toch al naar de kloten. 2 jaar van Stroll winnen zou dat niet veranderen maar als hij in de buurt kan komen van Max dan krijgt hij toch weer een beetje glans. | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 12:40 |
Mja, "totaal afgeserveerd" ook weer niet natuurlijk, dat gebeurde bij Albon vorig jaar ook niet. Dat gebeurt eigenlijk dit seizoen pas echt omdat het verschil nog steeds enorm is en hij ook niet dichterbij komt. Hartley heeft nooit naast Max gezeten, terwijl Sainz en Ricciardo toch niet afgeserveerd zijn? Ricciardo wilde zelf weg omdat hij voelde dat hij duidelijk de nummer 2 zou worden, terwijl Sainz misschien iets te snel wilde in z'n carrière. Denk dat hij zomaar naast Max had kunnen zitten vorig jaar als hij in het RB-programma gebleven was. En die heeft met Ferrari alsnog z'n topteam gekregen. | |
tja77 | maandag 17 augustus 2020 @ 12:40 |
Want de carrieres van Gasly, Sainz, Albon en Ricciardo zijn om zeep geholpen? Vraag dat aan Ricciardo met z’n 40 miljoen. | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2020 @ 14:08 |
Een probleem, Mol zit niet op de baan maar in een Nederlandse studio en ziet precies hetzelfde wat wij zien op TV volgens mij en ik zat mij ook af te vragen hoe Perez in godsnaam een penalty investigation aan zijn broek had. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 17 augustus 2020 @ 14:11 |
Mol zit hartstikke hard op de baan. Die man mist gewoon veel te veel. Afgelopen twee races is het wel echt extreem. Prima kerel verder. | |
TagForce | maandag 17 augustus 2020 @ 14:15 |
Mol zit wel op de baan (sinds Silverstone 1) en heeft de beschikking over alle streams van de FIA. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar hij heeft iig de live timing aan staan, de live race, en ik denk ook nog wel een drivertracker en een onboard van iemand. Daarnaast heeft hij de beschikking over alle boordradios van alle coureurs, waarbij hij er een paar daadwerkelijk aan heeft staan (iig die van Max en Lewis). Maar dat kun je thuis ook doen met een TV, een computer met 3 schermen, en een F1TV abbo. Bij hem worden ze alleen gesynchroniseerd aangeleverd, en dat moet je thuis zelf even doen (met de pauzeknop in chrome). Ik zat dit keer ook alleen de ZST stream te kijken, en ik had ook gezien dat Hamilton Perez al voorbij was gegaan voor hij de pits in ging. Maar goed. Probeer het maar eens om 2 uur vol te ouwehoeren en geen enkel foutje te maken. | |
potjecreme | maandag 17 augustus 2020 @ 14:21 |
Hoogtepunt was het blikje. | |
daNpy | maandag 17 augustus 2020 @ 14:26 |
Hij wilde toch zogenaamd wk worden? Dat gaat wel lukken met die top 15 finishes. | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 14:44 |
Olav zit sinds Silverstone alweer gewoon op het circuit he ![]() edit: oh, dat was al gezegd, zat nog op de vorige pagina | |
Marcoss | maandag 17 augustus 2020 @ 15:11 |
Maar dat is z'n eigen keus geweest, niet die van Red Bull.. | |
Lokale_Notabele | maandag 17 augustus 2020 @ 15:25 |
Dhr. Kolles gooit nog wat kolen op het vuur: https://www.formule1.nl/n(...)n-mercedes-gekregen/ Persoonlijk twijfel ik niet aan de teksten van meneer Kolles. Als oud Midland, Spyker en Force India teambaas zal hij ongetwijfeld nog de nodige contacten hebben binnen Racing Point. Deze meneer bevestigd dus ook dat je een auto niet kunt kopiëren van foto's. Anders had Giancarlo Minardi natuurlijk al lang en breed een McLaren gekopieerd i.p.v. 20 jaar achteraan het veld te bungelen met zijn eigen ontwerpen. Het wordt tijd dat Toto Wolff open kaart gaat spelen. [ Bericht 1% gewijzigd door Lokale_Notabele op 17-08-2020 15:30:26 ] | |
Tarado | maandag 17 augustus 2020 @ 15:38 |
zijn verhaal klinkt wel aannemelijker dan dat van Stroll en Wolff | |
franklop | maandag 17 augustus 2020 @ 15:45 |
Pitstopjes zijn ze wel goed in bij Red Bull | |
opreis | maandag 17 augustus 2020 @ 15:45 |
Maar hoe komt Dhr. Kolles aan die informatie? | |
Lokale_Notabele | maandag 17 augustus 2020 @ 15:48 |
Hij heeft daar een eeuwigheid aan het roer gestaan. Op zich ook wel logisch dat Racing Point een windtunnel model gekregen heeft, anders kunnen ze de auto niet doorontwikkelen. Gaat wel ver allemaal die een-tweetjes tussen miljardairs. [ Bericht 16% gewijzigd door Lokale_Notabele op 17-08-2020 15:55:35 ] | |
tja77 | maandag 17 augustus 2020 @ 16:02 |
Beter schoppen ze die zonnebankbruine smoelsmid op straat, en laat iemand anders een stukje analyse en tijdmeting monitoren. | |
DKUp | maandag 17 augustus 2020 @ 16:07 |
Die kleur van Djuhek was gisteren om te janken. | |
Dauthi | maandag 17 augustus 2020 @ 16:34 |
https://www.motorsport.co(...)g-penalties/4858912/ De FIA heeft arbitrair een regel voor crackdown uitgekozen, maar vergeet dit weekend dan Ferrari en Leclerc te beboeten voor het rijden zonder gordels. De wind waait iedere week anders bij the Stewards of the Meeting. | |
Dazalbest | maandag 17 augustus 2020 @ 17:41 |
Denk dat het maken van een foutje af en toe ook geen probleem zou zijn. Mol geeft het alleen zeer weinig toe dat hij regelmatig dingen mist. Tuurlijk het is veel informatie, maar hij meent hardnekkig te moeten volhouden dat hij de enige is die de kijker van informatie kan voorzien. Daarnaast vind ik dat hij regelmatig de rijders belachelijk maakt wat zeer onprofessioneel overkomt. Nu ik via Skye kijk merk ik echt wel meer respect naar de rijders toe, volwassen verslaggeving. En ook daar zien ze het wel eens fout. Zo dachten ze een paar rondes eerder bij de klapbanden dat het al Lewis was terwijl we toen nog naar Bottas keken (argh mijn hart!) Maar ze wisselen elkaar goed af qua verslaggeving en corrigeren elkaar. En geen lullig woord om de rijders belachelijk te maken. Maar ieder zijn ding waar je liever naar kijkt natuurlijk. | |
beantherio | maandag 17 augustus 2020 @ 17:46 |
Niet duidelijk hoe betrouwbaar het onderstaande is maar Kolles zou wel eens eerder aanvaringen hebben gehad met Woff. Zie https://www.grandprix247.(...)ail-wolff-for-money/
| |
Starflyer | maandag 17 augustus 2020 @ 17:49 |
Je bedoelt dat ze dit beter gaan handhaven. Werd wel tijd, inderdaad. Normaal gesproken moet je binnen drie blauwe vlaggen aan de kant, niet pas na een half rondje. | |
beantherio | maandag 17 augustus 2020 @ 17:59 |
Dat met die blauwe vlaggen is iets wat blijkbaar steeds problematischer wordt en waarbij ze er nu voor gekozen hebben om er voortaan hard tegen op te treden om het de kop in te drukken. Dat is op zich niet bijzonder en is ook (blijkbaar) tijdens de rijdersbriefing aangekondigd. Dat zonder gordels rijden is iets heel aparts: ik kan me daar geen recent voorbeeld van herinneren. Hadden ze wel een straf voor mogen uitdelen, maar tegelijkertijd is dit niet iets waarvan je de angst moet hebben dat het voortaan vaker gaat gebeuren. Een rijder heeft er geen voordeel van je loopt zelfs grote risico's als je het doet. | |
Dauthi | maandag 17 augustus 2020 @ 18:22 |
Een paar jaar geleden heeft Grosjean het besproken met Charlie Whiting tijdens een drivers meeting, omdat bepaalde coureurs de gordels afdeden na de zwart wit geblokte vlag. Charlie deelde toen mee dat de gordels ten alle tijden om moeten blijven in de auto. | |
fathank | maandag 17 augustus 2020 @ 18:26 |
20 jaar geleden konden ze nog niet zoveel met fotogrammetrie als tegenwoordig. Zelfs bewegende objecten zijn sub-centimeter nauwkeurig te scannen met een simpele DSLR en de juiste software. Zet er een 3D scanner bij en je gaat nog een stukje nauwkeuriger. | |
Dauthi | maandag 17 augustus 2020 @ 18:29 |
Dat ze handhaven is uitstekend, maar handhaaf dan alles beter en niet enkel 1 regel. | |
Kleffe_Dop | maandag 17 augustus 2020 @ 18:29 |
En Bottas ging braaf naar de softs, die hem niets brachten... Dit dus, en om daar nog aan toe te voegen: Brundle vertelde in Silverstone dat het hokje waarin hij en Crofty zaten niet eens een raam had. Schijnbaar waren er andere cabines voor commentatoren dan gebruikelijk op Silverstone ivm COVID-19. Dus dat zal ook voor Z.iggo zo zijn geweest. Dus of je dan op het circuit naar 5 monitoren zit te staren, of in een studio in Hilversum maakt ook geen reet uit. | |
ChevyCaprice | maandag 17 augustus 2020 @ 20:03 |
Dit weekend zat Olav ook gewoon in een hok zonder zicht op de baan volgens mij. Maar ze kunnen tenminste coureurs interviewen. | |
MakkieR | maandag 17 augustus 2020 @ 20:04 |
Al met al was een P2 een prima uitslag met het materieel dat Max heeft. Vorige week heeft Max dan wel gewonnen maar we vergeten soms ook wel de realiteit waarin Max zich verkeerd en dat is niet best. Als Mercedes verliest dan is het een incident, als Max wint dan is het een wonder. Daar zit wel het verschil tussen wereldkampioen worden of niet. Mercedes heeft gewoon de allerbeste papieren. | |
Fer | maandag 17 augustus 2020 @ 20:11 |
Dan nog mis je informatie van de binnenzijde en nog belangrijker de werking ervan. Racing point gaat ongelofelijk goed in de race, ze weten heel goed hoe de wagen af te stellen. Het kan haast niet anders dan dat ze over veel meer informatie beschikken, dan een paar foto’s. | |
vosss | maandag 17 augustus 2020 @ 20:16 |
Dat gegeven weerhoudt de politie er ook niet van om boetes uit te schrijven voor het niet dragen van een gordel ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 augustus 2020 @ 22:32 |
Mexico 2018 had 4 auto's in dezelfde ronde, Bottas op een rondje, de rest op 2 of meer. Dat was ook wel bizar. De winnaar die race? Max | |
George_of_the_Jungle | maandag 17 augustus 2020 @ 22:47 |
Maar hoe vaak gebeurd het dat een teamgenoot op een ronde wordt gereden zonder dat diegene mechanische problemen heeft? | |
Tinos85 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:12 |
Gasly vorig jaar nog twee keer. | |
THEFXR | dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:39 |
het is weer tijd voor slipjescream . | |
tja77 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 06:33 |
Ergens wel schrijnend dat zonder Max het een nog saaiere race was geweest. Met Mercedes op 1 en 2 en de rest van het veld op een ronde achterstand. Dan te weten dat er mensen hier zijn die het anderen verwijten alleen naar Formule 1 te kijken vanwege het feit dat Max Verstappen meedoet. Ik kan me dat steeds beter voorstellen, want zonder Verstappen zou het een nog veel triester schouwspel opleveren. Kun je het iemand verwijten dat hij/zij de tv uitzet zodra Max uitvalt? Vettel die strijdt voor positie 7, en DOTD wordt was het hoogtepunt van de race. Voor de rest was het een machtsvertoon van Mercedes, met 1 RBR coureur die er nog probeerde iets van een race van te maken. Kortom: saaie meuk en zonder Verstappen geestdodende materie. | |
Kickinalfa | dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:00 |
Als F1 fan kijk ik ook wel zonder verstappen, maar je hebt gelijk dat het weer een treurig jaar gaat worden. De kwalifiicatie kun je per definitie overslaan. Als verstappen er niet was werd er gevochten om p5. Daarnaast is het toch niet gek van een nederlandse fan alleen kijkt als max meedoet? Een voetbalfan kijkt een heel EK, maar een "neutrale" kijker kijkt niet naar de wedstrijden van andere landen of stopt als het nederlands elftal is uitgeschakeld. | |
VacaLoca | dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:56 |
Arme Gasly, er is bij hem ingebroken.. Dure horloges, sieraden etc. en helmen foetsie. | |
heywoodu | dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:56 |
Met name dat van die helmen is wel kut ![]() | |
daNpy | dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:44 |
Tuig! ![]() | |
fathank | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:08 |
Zo arm is ie anders niet. | |
Dauthi | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:30 |
De prijs voor de allerdomste F1 coureur 2020 gaat naar Sergio Perez!!! Voor de epische woorden: "ik snap niet waarom ik niet mag racen, ik voel me prima", nadat hij positief testte op COVID-19. Geen wonder dat hij naar Mexico ging en geen wonder dat hij Corona kreeg, echt de arrogantie van zijn debiliteit kent blijkbaar ook geen grenzen. https://www.racefans.net/(...)rn-earlier-szafnauer | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:32 |
Een inbraak is altijd kut. Dus Max is de enige die een teamgenoot de afgelopen jaren op een ronde heeft gezet zonder dat mankementen waren. Maar Gasly toch echt niet zo'n slechte rijder, en Albon was dat ook niet tov Kvyat. Is Max zoveel beter geworden sinds hij met Ricciardo in het team zat? Als Max niet mee zou doen zou je de Mercedessen niet eens zien op TV, dan brengen ze alleen maar de strijd om P3-P10 in beeld. En Hamilton elke keer maar doen hoe zwaar het was, terwijl Max tijdens de wedstrijd aangaf dat Hamilton superlangzaam aan het rijden was. Bewonderenswaardig hoe goed mercedes is, maar het is wel jammer voor de spanning. | |
BorisDeLul | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:39 |
Maar hij kan wel snel een auto de bocht om sturen en daar gaat het uiteindelijk om. ![]() | |
BorisDeLul | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:40 |
Is het niet zo dat dit laat zien dat Ricciardo eigenlijk echt heel goed is en Gasly+Albon (in de Red Bull) niet? | |
daNpy | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:43 |
Stroll is voorlopig beter in die taxi-2. | |
Tarado | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:46 |
ik schat Ricciardo wel hoger in dan die 2 maar zijn rijstijl is ook wat dichter bij die van Max en dat scheelt ook wel | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:53 |
Daarnaast is de huidige wagen (noch die van vorig jaar) dezelde wagen als waar RIC in reed. | |
Tarado | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:54 |
echt? ![]() | |
vosss | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:54 |
Zeker, maar door je teamgenoot op een ronde gezet worden is pijnlijk. Ongeacht wie je zelf bent en wie je teamgenoot is. | |
franske19 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:55 |
Nog onderzoekje naar Leclerc? Beetje vreemd dat er nog steeds niets over bekend is. Lijkt me niet de bedoeling dat je een paar rondjes zonder gordels gaat rijden. Of zijn het dan toch weer die connecties die goed van pas komen. | |
vosss | dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:56 |
De connecties zaten los! Dat was het hele probleem!!!!! | |
Dauthi | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:00 |
Daar zijn de meningen over verdeeld. | |
3rr0r | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:01 |
Hij ging toch naar Mexico omdat zijn moeder in het ziekenhuis lag omdat ze een flink ongeluk had gehad? Lijkt me niet zo een hele vreemde actie. | |
Dauthi | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:02 |
Nee, nog veel erger. Hij ging naar Mexico omdat zijn moeder UIT het ziekenhuis kwam. Het reisadvies voor Mexico was toen, uitsluitend noodzakelijke reizen (mama uit ziekenhuis is niet noodzakelijk) en bij terugkomst 14 dagen quarantaine. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:04 |
Het is gewoon een factor die meespeelt ![]() | |
3rr0r | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:04 |
Nou ja, dan heb jij wellicht een andere verstandhouding met je moeder en prioriteiten in het leven. Mij klonk het niet zo raar in de oren ook al weet ik de details niet. Even afgezien van hoe hij zich verder daar gedragen heeft qua contacten, risico's. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:05 |
Uiteraard. Maar je weet niet hoe goed of slecht RIC in deze wagen zou zijn. | |
vosss | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:05 |
Waarschijnlijk slechter dan Max. | |
XL | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:05 |
Het is vooral geen verrassing dat het risico extra hoog is bij mensen die in een ziekenhuis waren | |
Dauthi | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:07 |
Wat maakt de verstandshouding uit. Reisadvies was enkel voor noodzakelijk reizen, mama die beter is, is geen noodzaak. Simpel! | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:09 |
Hier de mening van Horner: https://www.motorsport.co(...)ic_campaign=widget-1 | |
4-elements | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:09 |
Dus als jouw moeder een ongeluk krijgt, ga je niet even bij haar langs.. Zal ze blij mee zijn. | |
XL | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:10 |
Zie ik ook zo, maar met een tweede topcoureur zet je misschien ook RIC voor Bottas. Daarmee ben je een risico voor het wk-voor-teams-abo van Mercedes en wellicht moet Mercedes dan een topper naast Hamilton zetten. Daarmee kan die niet omgaan en misschien biedt dat nieuwe mogelijkheden. Nu met een tweede garnituur rijder naast Max is er geen psychische oorlogsvoering met Mercedes, waardoor ze lekker op zichzelf kunnen blijven focussen | |
vosss | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:13 |
Jep | |
3rr0r | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:14 |
Dat is nogal persoonlijk, of je zo'n bezoek dan noodzakelijk vindt en tevens afhankelijk van haar thuisituatie daar. Je hebt het emotionele aspect van zo'n gebeurtenis en als je uit het ziekenhuis mag betekent het niet per se dat je al helemaal prima bent. Kan het me best voorstellen dát iemand gaat in zo'n situatie. In ieder geval zou ik iemand die ervoor kiest om zo'n bezoek te doen niet dom noemen om die reden. | |
Dauthi | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:17 |
Oh zucht, net zo dom als Sergio. Het heeft niets te maken met willen, het heeft te maken met of het mag. Half Europa had graag ouders of grootouders bezocht in het verzorgingstehuis of aanwezig geweest in het ziekenhuis of bij de begrafenis, maar het mocht niet. | |
4-elements | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:18 |
Het mocht ook wel, anders was hij niet gegaan. En als ik het goed herinner heeft hij het virus waarschijnlijk van zijn personal trainer gekregen. | |
Dauthi | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:19 |
Oh, zucht. Het mocht niet. Dat hij zijn moeder wil bezoeken was niet dom. Dat hij niet begreep dat hij niet mocht racen omdat hij besmet is met Corona dat is dom. Dat hij zijn moeder heeft opgezocht terwijl het niet mocht, spreekt van stuitende arrogantie. | |
Tarado | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:20 |
niet zo goed als Max uiteraard maar durf toch wel te beweren beter dan Gasly en Albon | |
Tarado | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:21 |
kok | |
Tarado | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:23 |
je thuisland mag je ten allen tijden heen, of het verstandig is dat is een ander verhaal | |
Monolith | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:25 |
Voordeel van een goede tweede rijder is ook vooral dat wanneer je auto eens een keer beter of in ieder geval competitief is (zoals op Silverstone) je de niet standaard slechts 6-8 punten op je tegenstander pakt, maar mogelijk nog weer 3 extra. | |
3rr0r | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:27 |
Volgens mij is dat niet waar. Zijn team beperkt hem niet daarin en de F1 organisatie ook niet. En je insinueerde wel dat hij dom/debiel was door naar Mexico te gaan. Lees je eigen post maar: Maar goed, ieder zijn mening. | |
BorisDeLul | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:33 |
Maar véél beter dan Gasly+Albon. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:45 |
Stukje uit de tekst:
| |
daNpy | dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:01 |
Ricciardo is ook echt wel een stuk beter dan de Alfa Tauri pool. Maar ook hij ging van Max niet winnen en dat vond ie niet (meer) leuk. Nu rijdt ie voor hier en daar wat punten, maar dat is zijn eigen keus geweest. Wellicht volgend jaar beter, ik vind die McLarens maar gevaarlijk dichtbij met 2 rijders die nog niet het label top rijder hebben. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:36 |
Tsja, in Silverstone was hij wel leuk aan het inhalen ja. Maar als je de balans niet goed krijgt, terwijl dat wel kan (zoals bij Verstappen) dan kan Albon; of niet goed aangeven aan de enigneers wat er niet goed is aan de balans, of hij kan zijn rijstijl niet zo aanpassen dat hij goed met de balans van de auto om kan gaan. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:41 |
Dus LeClerc viel uiteindelijk uit omdat Ferrari geen reserve connector voor zijn seatbelt had? Er moet echt een bezem door dat team, beginnend bovenaan. Vrijwel alles kan beter daar. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:46 |
De FIA vermoedt gesjoemel met de motorenen start een onderzoek. Ze hebben daartoe data opgevraagd van de ERS-systemen van Mercedes, Honda, Renault en Ferrari. Het ERS-systeem van een motor, dat staat voor Energy Recovery System, bestaat uit de MGU-H en MGU-K, die hitte (H) en bewegingsenergie omzetten in elektriciteit en dus paardenkrachten. Begin augustus kregen de motorleveranciers middels een technical directive te horen dat ze voor 21 augustus (vrijdag) alle data van de ERS-systemen moeten uploaden naar de server van de FIA https://racingnews365.nl/(...)derzoek-naar-motoren Originele artikel: https://www.auto-motor-un(...)tem-untersuchung-f1/ | |
spectrumanalyser | dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:54 |
Inschattingsfout van Lerclerc die dacht dat zijn race over was. pas na het losmaken van de gordels deed hij een poging om de motor te starten? En dan gewoon op volle snelheid door gaan zonder gordel. Tjee. Heb Leclerc vorige jaar in een race zijn linkerbuitenspiegel vast zien houden. | |
Justevo | dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:37 |
Dat is best bijzonder nieuws.. | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:39 |
Typisch Japanse streek. | |
Justevo | dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:45 |
https://www.mclaren.com/r(...)ncorde-agreement-f1/ | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:56 |
Maar niemand, behalve de FIA en Ferrari weet wat voor een straf Ferrari voor die serieuze overtreding heeft gekregen. Waarom zit er eigenlijk een max aan hoeveel PK zo'n MGU-K systeem mag leveren? | |
Starflyer | dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:43 |
Niemand, behalve de FIA en Ferrari, weet ook of Ferrari inderdaad betrapt is. Geruchten gaan namelijk dat de FIA wel weet dat er gesjoemeld is maar dit niet kan hardmaken. | |
_UserName_ | dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:17 |
Wellicht hierom dus het vergelijken met de andere motoren, om het wel hard te kunnen maken. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:28 |
Lijkt me niet ![]() | |
_UserName_ | dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:32 |
Zou kunnen, we weten het niet maar ben benieuwd of het tussen Ferrari en de FIA klaar is of dat de kwalificatiemodus afschaffen een afleiding is om toch vanuit de FIA Ferrari nog eens aan de tand te voelen door het hard te maken. Maar goed, we weten het niet. Dat er is gesjoemeld (door wie dan ook) zal niemand verbazen. | |
Starflyer | dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:04 |
Of ze verdenken een ander team van gesjoemel met de MGU-K ![]() | |
XL | dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:37 |
Nou ja, ze vragen dit op en verbieden per direct vanaf de volgende race de party mode. Ik ben geen specialist op het gebied van f1 motoren, maar kan me voorstellen dat je hiermee kortstondig meer ps kunt opwekken. Omdat het toch te complex is om te bestraffen komt het verbod goed uit. We zullen nooit weten of dit de reden was waarop mercedes kon valsspelen. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:52 |
Wellicht verdenken ze RBR/Honda wel. Omdat ze als enige enigszins kunnen bijblijven ![]() | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:52 |
En wat dan als 1 of meer teams een MGU-K hebben die teveel paardenkrachten levert? Volgens mij kunnen ze niet in een paar weken ff een andere bouwen. Of kunnen ze die snel begrenzen, en controleren daarop? Dan weer een straf die niet openbaar wordt gemaakt? Zou lekker zijn als RBR wordt getroffen, dan zet mercedes iedereen elke race op een ronde. Zou wel leuk zijn als het Mercedes betreft en ze er echt iets aan moeten (en kunnen) doen. | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:54 |
De vraag van de FIA is logisch omdat je door slim gebruik van MGU-H en de MGU-K meer energie kunt gebruiken dan volgens de regels is toegestaan | |
Starflyer | dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:59 |
Na McLaren hebben ook Ferrari en Williams het Concorde Agreement ondertekend. https://www.motorsportwee(...)-concorde-agreement/ https://www.ferrari.com/e(...)5-concorde-agreement https://www.williamsf1.co(...)ent-with-formula-one | |
spectrumanalyser | dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:24 |
het is geen geheim dat Mercedes zijn snelheidswinst voornamelijk uit ERS haalt. de Mercedes-motor van vorig jaar deed dit namelijk al velen malen beter dan de concurrentie. aantonen van sjoemelen zal bijzonder lastig zijn omdat er een abstractielaag tussen zit in de vorm van software. teams moeten iets gaan uploaden. op goed vertrouwen? | |
Fer | dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:26 |
Zou dat niet slaan op trucjes om meer energie naar de k te sturen, dan toegestaan? Dan sturen ze bijvoorbeeld van de ES -> H -> K omdat dit ongelimiteerd is. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:29 |
Nee. Als de FIA (nog) twijfels heeft kunnen ze alsnog "fysiek" onderzoeken. | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:36 |
Klopt. Alleen de opslag en het verbruik van de batterij is gelimiteerd. Het heen en weer sturen van energie buiten de batterij om is grijs gebied en hier maken alle fabrikanten gebruik van | |
Justevo | dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:45 |
Dus als je kan zorgen dat je het rete snel op en neer kan sturen is er niks aan de hand? Maak het dan géén grijs gebied. | |
vosss | dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:11 |
Dit denk ik per dag minstens 20 keer. En dan over alledaagse dingen. Op het werk. Thuis. In de supermarkt. Overal. Tamelijk vermoeiend al die grijze gebieden. Ik hou er niet van. Doe mij maar aan of uit, zwart of wit, links of rechts, 1 of 0 etc etc. | |
Justevo | dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:13 |
Alles lekker simpel houden, gewoon nootjes en bier. | |
vosss | dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:14 |
Zo is dat. | |
opgebaarde | woensdag 19 augustus 2020 @ 07:50 |
Is het Honda? ![]() Motorsport Italië https://translate.googleu(...)MuCWscf7FJjEt_o29vWA | |
Rossdale | woensdag 19 augustus 2020 @ 09:23 |
Dat gaat over dubbele diffuser en niet over energy modes. Wel mooie vondst weer | |
Starflyer | woensdag 19 augustus 2020 @ 10:06 |
Maar er staat ook dit in de tekst
| |
vosss | woensdag 19 augustus 2020 @ 11:29 |
https://racingnews365.nl/(...)gers-onder-zijn-raamStrak plan dit. Ik zou het direct doen als ik Bottas was ![]() En dan gewoon elke dag Rosberg uitnodigen ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 19 augustus 2020 @ 11:31 |
Been there. #notvegan ![]() | |
George_of_the_Jungle | woensdag 19 augustus 2020 @ 11:41 |
Ook een steek naar ferrari
| |
Rossdale | woensdag 19 augustus 2020 @ 11:45 |
![]() | |
Smacked_Actor | woensdag 19 augustus 2020 @ 12:40 |
![]() ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 19 augustus 2020 @ 13:20 |
![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 19 augustus 2020 @ 13:52 |
Dat is de MGU-BBQ (20pk) | |
ESF1Gamer | woensdag 19 augustus 2020 @ 14:05 |
Je kan op die zwarte Mercedes wel BBQ als ie in de zon staat. | |
spectrumanalyser | woensdag 19 augustus 2020 @ 14:17 |
de Mercedes is ook een soort BBQ. Knakworstjes kun je bij de uitlaat opwarmen. | |
Zorro | woensdag 19 augustus 2020 @ 14:24 |
Bij Mercedes wordt dat rookworst. | |
Starflyer | woensdag 19 augustus 2020 @ 14:33 |
Bottas werd ook al bijna geroosterd door die zwarte overall ![]() | |
DKUp | woensdag 19 augustus 2020 @ 14:40 |
Bottas wilde liever in een wit overall de Spaanse GP rijden. Nou ja gewoon doen vanaf nu. | |
Rossdale | woensdag 19 augustus 2020 @ 17:22 |
White lives matter op zijn helmdesign, dan heb je Hamilton wel te pakken denk ik | |
vosss | woensdag 19 augustus 2020 @ 19:54 |
![]() | |
Ferdii | woensdag 19 augustus 2020 @ 20:52 |
dit en eerste beste race waar hamilton op pole start hem in de eerste bocht eraf rammen ![]() | |
potjecreme | woensdag 19 augustus 2020 @ 21:53 |
![]() | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 19 augustus 2020 @ 22:07 |
Istanbul wss even terug. Lekker ![]() Deze kalender is bijna goddelijker dan de oorspronkelijke kalender. Imola, Portimao, Nurburgring. Istanbul. ![]() Houden zo. | |
ESF1Gamer | woensdag 19 augustus 2020 @ 22:16 |
Alleen geen zandvoort | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 19 augustus 2020 @ 22:16 |
Was niet zo spannend geweest. Wordt net Barcelona. Niet om aan te gluren. | |
ESF1Gamer | woensdag 19 augustus 2020 @ 22:17 |
Ik keek wel uit naar de bankings op het circuit | |
Whiskers2009 | donderdag 20 augustus 2020 @ 09:35 |
Afschaffen partymodus wordt wellicht uitgesteld tot Monza: https://racingnews365.nl/(...)formule-1-uitgesteld | |
Lokale_Notabele | donderdag 20 augustus 2020 @ 09:42 |
Imola wordt wel spannend wil je zeggen? | |
DombohetOlifantje1 | donderdag 20 augustus 2020 @ 10:06 |
Imola wordt goddelijk ja. Zeker bovengemiddeld aan de usual kalender. | |
Nattekat | donderdag 20 augustus 2020 @ 10:25 |
Hier kan wel een slotje op, het algemene topic is er nog voor algemene zaken ![]() | |
Nattekat | donderdag 27 augustus 2020 @ 15:19 |
F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 Belgian Grand Prix 2020 #1 |