Ja en nu negatief. Dus weinig bijzonder aan.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 10:03 schreef Tinos85 het volgende:
[ twitter ]
Bijzonder dat hij gelijk weer terug mag komen op de paddock terwijl hij zaterdag nog positief testte.
Wel als je na een positieve test 10 dagen in quarantaine moet. Het is nog geen 10 dagen sinds zijn laatste positieve test.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja en nu negatief. Dus weinig bijzonder aan.
Hij is toch negatief getest? Lijkt mij veilig genoeg.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 10:14 schreef DKUp het volgende:
Ik zou hem lekker de volgende race pas laten rijden. Is toch wat veiliger.
Nou ja waarschijnlijk wel, maar voor de zekerheid zou ik het risico toch wat indammen.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 10:45 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hij is toch negatief getest? Lijkt mij veilig genoeg.
Bovendien had hij zelf geen last van symptomen, dus ik neem aan dat hij gewoon fit aan het weekend kan beginnen.
Hoeveel meer bewijs wil je dat het veilig is om iemand te laten rijden? Anders hadden ze hem net zo goed niet laten testen.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 10:14 schreef DKUp het volgende:
Ik zou hem lekker de volgende race pas laten rijden. Is toch wat veiliger.
Als hij ook maar een klein beetje een risico zou vormen, zouden ze hem niet tot de paddock toelaten. Dat risico willen ze niet nemen.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 10:50 schreef DKUp het volgende:
[..]
Nou ja waarschijnlijk wel, maar voor de zekerheid zou ik het risico toch wat indammen.
Het is veel minder strikt dan bijv. de regels die we hier in Nederland hebben: daar moet je na een negatieve test nog steeds 14 dagen in quarantaine. Ik vraag me af wat de regels in Spanje zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 10:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als hij ook maar een klein beetje een risico zou vormen, zouden ze hem niet tot de paddock toelaten. Dat risico willen ze niet nemen.
Engeland =/= Spanjequote:Op donderdag 13 augustus 2020 10:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wel als je na een positieve test 10 dagen in quarantaine moet. Het is nog geen 10 dagen sinds zijn laatste positieve test.
Niets aan de hand. Zo lang hij negatief test is hij daar gewoon welkom.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 11:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is veel minder strikt dan bijv. de regels die we hier in Nederland hebben: daar moet je na een negatieve test nog steeds 14 dagen in quarantaine. Ik vraag me af wat de regels in Spanje zijn.
Gezien de voorzichtigheid denk ik dat ook niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 10:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als hij ook maar een klein beetje een risico zou vormen, zouden ze hem niet tot de paddock toelaten. Dat risico willen ze niet nemen.
Tenzij je in de zorg werkt. Ik mocht na m'n negatieve test gelijk weer beginnen (niet dat het lichamelijk al ging, dus uiteindelijk nog veel langer dan die 14 dagen thuis gezeten )quote:Op donderdag 13 augustus 2020 11:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is veel minder strikt dan bijv. de regels die we hier in Nederland hebben: daar moet je na een negatieve test nog steeds 14 dagen in quarantaine. Ik vraag me af wat de regels in Spanje zijn.
De Ferrari's zijn er tussen uit gevallen.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:12 schreef MakkieR het volgende:
Best wel opmerkelijk, in 2019 had Max Verstappen over 5 wedstrijden zonder uitvalbeurt 76 wedstrijdpunten, nu in 2020 heeft Max met een uitvalbeurt al meer wedstrijdpunten dan vorig jaar.
Vier races op het podium, 3,2,2,1. Dat loopt aardig op qua puntenaantal. Vorig jaar twee keer een derde plek en drie keer een vierde plek.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:12 schreef MakkieR het volgende:
Best wel opmerkelijk, in 2019 had Max Verstappen over 5 wedstrijden zonder uitvalbeurt 76 wedstrijdpunten, nu in 2020 heeft Max met een uitvalbeurt al meer wedstrijdpunten dan vorig jaar.
^^ Dat.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De Ferrari's zijn er tussen uit gevallen.
Goed nieuws!quote:Op woensdag 12 augustus 2020 21:08 schreef Starflyer het volgende:
De FIA wil de speciale partymode voor de kwalificatie gaan verbieden door de engine mappings onder de parc fermé regels te scharen waardoor de mappings in de kwalificatie hetzelfde moeten zijn als in de race.
https://www.racefans.net/(...)ne-settings-in-2021/
Je kunt hier wel op uitmaken, dat Verstappen zijn positie dit jaar veel sterker is dan vorig jaar, toen nog met een veel sterker Ferrari, met andere woorden, hoeveel wedstrijdpunten zal Max dit jaar meer halen ten koste van Ferrari dan vorig jaar, en zal dit genoeg zijn om Hamilton van zijn troon te stoten.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:21 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Vier races op het podium, 3,2,2,1. Dat loopt aardig op qua puntenaantal. Vorig jaar twee keer een derde plek en drie keer een vierde plek.
Mja, vind het niet heel fair om halverwege de spelregels te veranderen. Max vind het ook niet helemaal eerlijk voor de fabrikanten die daar geld en hard werk aan besteed hebben.quote:
Alsof Ferrari nooit punten van Mercedes af paktequote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:34 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kunt hier wel op uitmaken, dat Verstappen zijn positie dit jaar veel sterker is dan vorig jaar, toen nog met een veel sterker Ferrari, met andere woorden, hoeveel wedstrijdpunten zal Max dit jaar meer halen ten koste van Ferrari dan vorig jaar, en zal dit genoeg zijn om Hamilton van zijn troon te stoten.
Vorig jaar pakte Ferrari veel meer punten af van RBR.
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:36 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Mja, vind het niet heel fair om halverwege de spelregels te veranderen. Max vind het ook niet helemaal eerlijk voor de fabrikanten die daar geld en hard werk aan besteed hebben.
Renault heeft ook veel geïnvesteerd in party mode heb ik 't idee.
Zie ook de discussie in het andere topic.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:56 schreef beantherio het volgende:
Ik vraag me af hoe ze het precies willen doen. Er wordt wel eens gedaan alsof "party mode" een knopje is in de auto waarmee simpelweg de limiet van het toerental wat wordt opgeschroefd, maar volgens mij is het wat ingewikkelder. En ik weet ook niet of het echt zoveel helpt om het te verbieden.
edit: wat ik ervan begrijp is dat ze het middels de parc ferme regels willen afdekken. Dus: je mag na de kwalificatie niks meer aan de auto veranderen en dus voortaan ook niet meer aan de motorinstellingen (wat een van de uitzonderingen was).
Volledig mee eens, hoewel het voor ons een stuk leuker gaat worden om races te kijken is het gewoon competitievervalsing om dat nu ineens door te voeren. Doe dat dan vanaf volgend seizoen. Of eigenlijk drie seizoenen geleden al.. Maargoedquote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:36 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Mja, vind het niet heel fair om halverwege de spelregels te veranderen. Max vind het ook niet helemaal eerlijk voor de fabrikanten die daar geld en hard werk aan besteed hebben.
Renault heeft ook veel geïnvesteerd in party mode heb ik 't idee.
Heb je ooit weleens een F1 race op Imola gezien? Het is doorgaans spannender om naar opdrogende verf te kijken.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Imola wordt goddelijk ja.
Zeker bovengemiddeld aan de usual kalender.
Meermaals.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je ooit weleens een F1 race op Imola gezien? Het is doorgaans spannender om naar opdrogende verf te kijken.
Eén van de beste races die ik me kan herinneren was op Imolaquote:Op donderdag 20 augustus 2020 10:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Heb je ooit weleens een F1 race op Imola gezien? Het is doorgaans spannender om naar opdrogende verf te kijken.
Kut Mercedesquote:"Vijf kwalificatieronden die minder gereden worden, geeft ons gedurende 25 ronden meer performance in de race.
Mercedes ploft in de laatste ronde.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:45 schreef vosss het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)formance-in-gp-.html
[..]
Kut Mercedes
Ja 1 bocht voor de finish zodat die alsnog kruipend als eerste over de streep komtquote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes ploft in de laatste ronde.
1 ronde eerder dan om het zeker te weten.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja 1 bocht voor de finish zodat die alsnog kruipend als eerste over de streep komt
Ok. Eens. Waar kan ik tekenen?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1 ronde eerder dan om het zeker te weten.
Kun je uit de doeken doen in welk jaar deze race waaraan je refereert plaats heeft gevonden?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén van de beste races die ik me kan herinneren was op Imola
Ik hoop dattie niet op 1 mei 1994 doeltquote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Kun je uit de doeken doen in welk jaar deze race waaraan je refereert plaats heeft gevonden?
Hij zal wel op 2005 Alonso vs Schumacher doelen. Al werd toen ook pijnlijk duidelijk dat je op Imola niet of nauwelijks in kunt halen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop dattie niet op 1 mei 1994 doelt
In plaats daarvan mogen ze geen betrouwbaarheidsupdates doorvoeren waardoor ze het nog langer kunnen volhouden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:45 schreef vosss het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)formance-in-gp-.html
[..]
Kut Mercedes
https://www.racefans.net/(...)-italian-grand-prix/quote:Under F1’s rules performance upgrades are tightly restricted. However appendix four of the sporting regulations allows manufacturers to “apply to the FIA” to make alterations to their power units “for the [purpose] of reliability”.
The FIA suspects some reliability changes requested by teams have arisen because ‘quali modes’ were used to run engines beyond their normal parameters. The requests for reliability changes may therefore be an indirect means of unlocking more performance.
U gaat door voor de koelkast.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij zal wel op 2005 Alonso vs Schumacher doelen. Al werd toen ook pijnlijk duidelijk dat je op Imola niet of nauwelijks in kunt halen.
We wachten in spanning af.
Mja, maar er valt wat voor te zeggen, want getuige de vele boordradios gedurende een qualy of race heeft een formule 1 wagen tegenwoordig een ECU van een kilometer of 3 groot. Telemetry wordt van de wagen naar de pits gestuurd, daar zit een een computer programma die aangeeft wat de ideale stand van de settings is om het eind van de race zo goed mogelijk te halen. Deze informatie wordt via de boordradio aan de coureur doorgegeven, die dan weer via knopjes op het stuur die instellingen instelt. Vroeger diende het Parc Fermé ervoor dat je geen wijzigingen aan de auto kon doen om een betere afstelling voor de race te zetten. Dat gold toen ook voor de motorische afstelling aangezien er welgeteld 2 knoppen op het stuur zaten: Radio, en Ignition, en twee hendeltjes om de rembalans en ARBs mee in te stellen. Tegenwoordig zitten er meer dan 70 functies op een stuur om alles door de coureur te laten instellen, van rembalans tot hoeveel benzine er vanaf welk percentage gas ingespoten wordt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso dat hele party mode gedoe....
Wat een onzin om daar naar te gaan kijken.
Omdat (met name) Mercedes een betere motor weet te bouwen dan de rest moet je Mercedes aanvallen op de party modus? Maak dan gewoon zelf een betere motor.
Dat is toch het hele punt ook van de F1? De hele ontwikkeling rond de auto's en er is geen enkele reden om dit weg te halen.
Dat er wordt gezegd dat dit onder Parc Ferme valt vind ik ook niet helemaal passend. Want het is niet alsof ze een andere motor er in doen die zwakker is. Het is gewoon een knopje die ze ook wel in de race schijnen te kunnen gebruiken.
Het is net als met ''overtake'' even een boost die je kunt gebruiken.
RBR had een perfecte auto met de oude voorvleugel, dat wordt ook veranderd. De banden hadden zij ook veel beter onder controle als Mercedes, dat wordt ook aangepakt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:18 schreef bianconeri het volgende:
Sowieso dat hele party mode gedoe....
Wat een onzin om daar naar te gaan kijken.
Omdat (met name) Mercedes een betere motor weet te bouwen dan de rest moet je Mercedes aanvallen op de party modus? Maak dan gewoon zelf een betere motor.
Dat is toch het hele punt ook van de F1? De hele ontwikkeling rond de auto's en er is geen enkele reden om dit weg te halen.
Dat er wordt gezegd dat dit onder Parc Ferme valt vind ik ook niet helemaal passend. Want het is niet alsof ze een andere motor er in doen die zwakker is. Het is gewoon een knopje die ze ook wel in de race schijnen te kunnen gebruiken.
Het is net als met ''overtake'' even een boost die je kunt gebruiken.
Het gaat er niet om of het kan, dat is waarschijnlijk vrij simpel of je verbiedt het omzetten van de knop voor het gebruik er van.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:46 schreef TagForce het volgende:
Wat mij betreft is het heel eenvoudig om èn de partymode te verwijderen, èn de kosten omlaag te brengen. Engine parameters mogen alleen bekabeld aangepast worden terwijl de wagen in de pitbox staat. Enige uitzonderingen daarop zijn de pitlimiter, en de beschikbare ERS opslag en afgifte. Dan hou je 5 knoppies over op het stuur, vallen er weer mensen uit omdat de motor het begeeft (je kan namelijk niet meer overschakelen naar "FAIL 3 position 6, Max, Urgent. FAIL 3 position 6"). En kan Hamilton niet meer 5 rondjes partyen, om vervolgens op 80% (Engine 3, position 1, Fuel 5, Setting 4, 2 clicks left volgens Bono) de race uit te cruisen.
Krijgen ze echt hulp dan? Ze doen het toch echt zelf. Natuurlijk is er veel mapping.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:33 schreef Starflyer het volgende:
En een coureur moet de auto 'alleen en zonder hulp' besturen, dus vanuit de pitbox aangeven in welke stand de motor moet staan is daarmee in tegenspraak.
De banden hebben ze nog steeds veel beter onder controle.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:22 schreef mikieu het volgende:
RBR had een perfecte auto met de oude voorvleugel, dat wordt ook veranderd. De banden hadden zij ook veel beter onder controle als Mercedes, dat wordt ook aangepakt.
Als je er over zou vallen dat het midden in het seizoen gebeurt snap ik dat, maar een keer iets wat Mercedes wat harder raakt als andere lijkt me niet zo gek.
Overigens vind ik Mercedes wel erg hard schreeuwen, waar ze normaal direct de underdog spelen doen ze nu iets te stoer. Ik denk dat we daar nog wel een plof gaan zien als die engine modes weg zijn.
Er is wel redelijk wat verschil tussen een overtake knop waarmee ze tijdelijk een rijker benzinemengsel inspuiten, of een 'motormanagement mode' instellen die 50+ parameters die de motor gebruikt op maximum zet.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het kan, dat is waarschijnlijk vrij simpel of je verbiedt het omzetten van de knop voor het gebruik er van.
Maar wat is er nou aan het veranderen dan? De party mode is niets anders dan dat je even de motor een schop geeft waardoor die meer kracht geeft. Net als de overtake button.
Het is niet alsof er op de 1 of andere manier iets aan de auto wordt veranderd voor of tijdens de race. Het is simpel een knopje die ze omzetten.
In wezen is er dus niets anders aan wat niet binnen Parc Ferme zou passen, want ze veranderen niets alleen ze gebruiken het praktisch niet omdat de motor gewoon niet langdurig zoveel kracht aan zou kunnen.
Is overigens niet alleen Hamilton hoor. Geldt net zo goed voor Max. Elke F1 auto heeft het, alleen die van Mercedes werkt beter. En zelfs zonder party mode zijn ze minstens een halve seconde sneller.
Dan moet je dus juist meerdere standen hebben, ipv altijd maar 1 conservatieve stand.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Op zich is het wel goed dat ze al die veranderingen in de motorstanden aanpakken. Laat de coureur er lekker vrij in om de motorstanden zelf te kiezen. Handhaaf het unaided op dat gebied
Ja maar aan de motor veranderd er in wezen niets. Want die party mode is er en verdwijnt niet voor of tijdens de race. Hij wordt alleen niet gebruikt, dat is toch wel een verschil.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:08 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er is wel redelijk wat verschil tussen een overtake knop waarmee ze tijdelijk een rijker benzinemengsel inspuiten, of een 'motormanagement mode' instellen die 50+ parameters die de motor gebruikt op maximum zet.
En jawel, want in Parc Fermé mag je dus niets aan de auto veranderen. In de geest van die regel (opgezet toen er nog carburateurs op zaten) mag je dus ook de sproeier van de carburateur niet aanpassen. En laat dat nou exact het soort wijziging zijn die de party mode (en het hele engine mapping selectiescherm van het stuur) wel doet.
Niet dat ze dat ooit gaan doen, maar het zou leuker zijn als ze gewoon weer volle bak moesten rijden, zonder dat ze in een relax stand gezet kunnen worden.
Dit is gewoon pure coaching, gaat eigenlijk helemaal nergens meer over.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Krijgen ze echt hulp dan? Ze doen het toch echt zelf. Natuurlijk is er veel mapping.
Maar vanuit de pitbox geven ze alleen de beste mogelijkheden aan. De coureur moet alles toch echt zelf doen.
Dit mag wat mij betreft verboden worden. Prima dat je doorgeeft als er iets op de track ligt, maar dit gaat nergens meer over.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 23:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dit is gewoon pure coaching, gaat eigenlijk helemaal nergens meer over.
LOLquote:Op donderdag 20 augustus 2020 22:27 schreef opreis het volgende:
Deze al geplaatst? Geweldige compilatie van de geweldige spectaculaire race van de beste racer ooit.
Wilde het net postenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:24 schreef Starflyer het volgende:
Williams is verkocht aan een investeringsmaatschappij, Dorilton Capital.
https://www.williamsf1.co(...)-by-dorilton-capital
Jammer, geen familiebedrijf meer. Maar wel noodzakelijke verkoop. Hadden ze eigenlijk al eerder moeten doen.quote:Deze transactie kreeg de unanieme steun van de raad van bestuur van Williams, waaronder Sir Frank, die vaststelde dat de transactie het beste resultaat oplevert voor de aandeelhouders van het bedrijf en het succes op lange termijn van het Williams Formule 1-team verzekert.
Als je 1 stand mag instellen voor de qualy en daar ook de race mee moet rijden, wat doe je dan? Een conservatieve stand? Met het risico dat je buiten de punten eindigt omdat je te conservatief was? Of ga je voor 'no guts, no glory' met een stand die wellicht in sommige gevallen het einde van de race niet gaat halen? Maar wel met een kans om de race te winnen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan moet je dus juist meerdere standen hebben, ipv altijd maar 1 conservatieve stand.
[..]
Ja maar aan de motor veranderd er in wezen niets. Want die party mode is er en verdwijnt niet voor of tijdens de race. Hij wordt alleen niet gebruikt, dat is toch wel een verschil.
Het doet wellicht wel wat meer dan een overtake button doet, maar het komt niet op heel veel anders neer vind ik ten minste.
Het geeft je gewoon toegang tot het maximale uit je motor, meer niet. En omdat een motor dat niet te lang kan hebben zorg je ervoor dat die dat niet de hele tijd heeft. Simple as that.
Toch knap van Claire, in 7 jaar het familiebedrijf gesloopt maar wel een OBE binnen gehengeld.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:24 schreef Starflyer het volgende:
Williams is verkocht aan een investeringsmaatschappij, Dorilton Capital.
https://www.williamsf1.co(...)-by-dorilton-capital
Wat zonde dat het zo gelopen is, net nu het ook zienderogen beter aan het gaan isquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:24 schreef Starflyer het volgende:
Williams is verkocht aan een investeringsmaatschappij, Dorilton Capital.
https://www.williamsf1.co(...)-by-dorilton-capital
Ik blijf het onterecht vinden om Claire daar de schuld van te geven. De achteruitgang was, imho, al ingezet na het vertrek van BMW. Ver voordat zij de dagelijkse leiding had. Toen al waren ze regelmatig in de achterhoede terug te vinden, met achtste en negende plaatsen in het constructeurskampioenschap.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:57 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Toch knap van Claire, in 7 jaar het familiebedrijf gesloopt maar wel een OBE binnen gehengeld.
Dr Mario Theissenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik blijf het onterecht vinden om Claire daar de schuld van te geven. De achteruitgang was, imho, al ingezet na het vertrek van BMW. Ver voordat zij de dagelijkse leiding had. Toen al waren ze regelmatig in de achterhoede terug te vinden, met achtste en negende plaatsen in het constructeurskampioenschap.
Sterker nog, onder haar leiding had Williams zelfs een opleving met twee derde en vijfde plaatsen, voordat Paddy Lowe met de slechtste Williams ooit op de proppen kwam.
De Williams filosofie om alles zelf te willen doen (zonder veel geld te hebben) is daar volgens mij debet aan, wat dus ook al onder de tijd van Frank het geval was.
Tja, het is haar keuze geweest om te pappen en nathouden ipv haar eigen koers te varen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik blijf het onterecht vinden om Claire daar de schuld van te geven. De achteruitgang was, imho, al ingezet na het vertrek van BMW. Ver voordat zij de dagelijkse leiding had. Toen al waren ze regelmatig in de achterhoede terug te vinden, met achtste en negende plaatsen in het constructeurskampioenschap.
Sterker nog, onder haar leiding had Williams zelfs een opleving met twee derde en vijfde plaatsen, voordat Paddy Lowe met de slechtste Williams ooit op de proppen kwam.
De Williams filosofie om alles zelf te willen doen (zonder veel geld te hebben) is daar volgens mij debet aan, wat dus ook al onder de tijd van Frank het geval was.
Indd, Adam Part staat aan de voet van mislukkingen van de jaren na BMW.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik blijf het onterecht vinden om Claire daar de schuld van te geven. De achteruitgang was, imho, al ingezet na het vertrek van BMW. Ver voordat zij de dagelijkse leiding had.
Van zijn pensioen aan het genieten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Dr Mario Theissen
Wat doet die eigenlijk nog vandaag de dag?
Dat kon ze ook niet in haar eentje. Dat soort beslissingen gingen altijd via het Executive Committee, waarin meer mensen zitten en de leiding in handen is van Mike O'Driscoll.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:14 schreef jpjedi het volgende:
Problemen waren duidelijk maar ze heeft nooit de noodzakelijke veranderingen tijdig doorgevoerd terwijl het allemaal steeds moeilijker werd. Ze konden ook geen tegenvallers meer absorberen.
quote:He Claire hoe is het gegaan met de Family heritage te bewaren door geen Mercedes B team te worden?
wijzen naar 1 persoon is altijd makkelijker maar het ligt meestal wat ingewikkelder inderdaad, Williams is iig behouden dat scheelt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat kon ze ook niet in haar eentje. Dat soort beslissingen gingen altijd via het Executive Committee, waarin meer mensen zitten en de leiding in handen is van Mike O'Driscoll.
En helemaal boven in de keten staat nog steeds Frank Williams, als voorzitter van de Holding.
Gvd, nog een week wachten...quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:06 schreef mikieu het volgende:
Officieel: FIA voert verbod op party mode in
https://racingnews365.nl/(...)-mode-in?utm_medium=
Monza dus
Wat betekent dit? Dat alle Mercedesmotoren in dezelfde mode staan, of ze nou in een Williams of een Racing Point zitten?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:37 schreef Starflyer het volgende:
• Vanaf de derde motor moeten alle motoren van dezelfde leverancier in dezelfde modes draaien.
Nee dat noemde ik al wel, de party mode doet veel meer dan even simpel wat kracht meer geven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 10:52 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als je 1 stand mag instellen voor de qualy en daar ook de race mee moet rijden, wat doe je dan? Een conservatieve stand? Met het risico dat je buiten de punten eindigt omdat je te conservatief was? Of ga je voor 'no guts, no glory' met een stand die wellicht in sommige gevallen het einde van de race niet gaat halen? Maar wel met een kans om de race te winnen.
Ik denk dat het tactisch veel interessantere races gaat opleveren.[quote]
Dat betwijfel ik want alle teams, of dat nou Mercedes is of bij RBR, zeggen dat de vol open stand (party mode) niet te doen is voor een hele race.
Oftewel dat wordt een conservatieve stand voor iedereen waardoor quali een stuk langzamer wordt met even goed grote verschillen. En de race wordt er ook niet anders op want ipv dat ze nu een knop kunnen omdraaien om even de party mode te gebruiken zetten ze die knop dan nooit open want een hele race lang overleeft een motor (zeggen ze dan) niet.
[quote]Mja, maar je kijkt dan niet naar wat de party mode daadwerkelijk is. Je gaat er vanuit dat het een knopje is, en dat dan de motor magisch ineens heel andere dingen doet. Er is niets magisch aan, dat knopje wijzigt dingen in de motor die tijdens het opstellen van de parc fermé regel tussen qualy en race simpelweg niet met een knopje gewijzigd konden worden. Daar moest het blok voor blootgelegd worden, om vervolgens met een kabeltje allerlei variabelen en met een schroevendraaier allerlei fysieke zaken aan te passen. Dat is wat de regel verbiedt, dus het is niet in de geest van de regel dat dat nu via het stuur kan.
Toen kwam er een periode waarin al die zaken gewoon vanuit de pits geregeld konden worden via de 2-way telemetry, en dat werd verboden door de regel dat de coureur de wagen zelf, en zonder assistentie, moest besturen. Wat was het gevolg? Al die zaken die vanuit de pits geregeld werden konden nu met knopjes op het stuur gewijzigd worden door de coureur zelf. De coureur krijgt de instructie om wijzigingen door te voeren via de boordradio. Als je kijkt naar de reden voor de regels, en de huidige situatie, dan kun je niet anders dan concluderen dat al die knopjes op het stuur er alleen maar zijn gekomen om de geldende regels mbt parc fermé te omzeilen. De enige manier om daar vanaf te komen is te zorgen dat je al die variabelen en andere zaken weer alleen maar met een kabeltje in de pitbox mag veranderen.
Maar goed, je mag dat anders zien, uiteraard.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat betekent dit? Dat alle Mercedesmotoren in dezelfde mode staan, of ze nou in een Williams of een Racing Point zitten?
Vanaf de derde motor die een team voor een coureur inzet. Omdat sommige teams al een tweede motor hebben ingezet zijn er verschillen in belasting tussen de motoren, waardoor ze om te zorgen dat de betrouwbaarheid niet in het geding komt met een lagere power mode willen rijden. Vanaf het inzetten van de derde motor is dat geen issue meer en moet elke motor van een leverancier in dezelfde power mode rijden.quote:
wel grappig als Williams de 1e is met de 3e motorquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:10 schreef mikieu het volgende:
3e motor in de pool, denk als de andere nog de 2e hebben dat die nog wel vrijheid hebben. Maar wie de 3e pakt moeten dat op elkaar afstemmen voor het weekend? Of 1 maal kiezen en zo laten?
Nee, de bedoeling is dat de motor in zowel de kwalificatie als de race in dezelfde motorstand blijft staan. De enige uitzondering is voor dingen als een in-lap, formatieronde, etc.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:27 schreef mikieu het volgende:
Its nice weather out there -> mode 1
Look a balloon -> mode 2
Etc..
Nee, je snapt niet wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee dat noemde ik al wel, de party mode doet veel meer dan even simpel wat kracht meer geven.
Alleen om het te activeren is het een simpel aan/uit knopje. Door dat ene knopje om te draaien komt er extra power vrij in de motor op wat voor manieren dan ook.
Omzeilt het Parc Ferme dan?
Parc Ferme zegt dat je niets mag veranderen aan de auto. In wezen doet bv de party mode dat niet.
Het is niet dat ze meer voorvleugel bij zetten, of een andere setting veranderen. In wezen veranderen ze helemaal niets en blijft de party mode setting actief zowel bij quali als tijdens de race. Het is ''gewoon'' dat ze het even moeten aanzetten, net als dat ze de overtake moeten activeren. Maar de party mode optie is er altijd, die is niet verdwenen uit de motor en is ook tijdens de race gewoon beschikbaar.
Heel vroeger zouden ze misschien wat zachter gaan rijden, nu doen ze dat o.a. door de motorkracht wat minder te maken om te besparen. Maar in wezen worden er helemaal geen veranderingen gedaan.
Wat natuurlijk wel heel anders is is dat ze heel erg veel coaching krijgen vanaf de pitmuur.
Dat er in de fabrieken heel veel mensen meekijken naar alle data en of je wel meer kracht kunt bijzetten en welke mode het beste is. Qua tactiek en opties hoeft de coureur het in wezen niet zelf uit te vogelen.
Daar krijgen ze advies in.
Dan zou ik als FIA zijnde eerder daar banden aan leggen dan aan dat knopje om even wat meer kracht tijdens quali en de race bij te voegen.
Ik denk dat je juist door die party mode veel meer spanning kunt krijgen dan wanneer iedereen altijd maar in een conservatieve modus zit. Juist als er vanuit de pitmuur minder coaching gedaan mag worden.
Maar dat betekent dus dat in Monza niet iedereen hieraan vastzit, alleen degene die al op de 3e motor zitten?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
[..]
Vanaf de derde motor die een team voor een coureur inzet.
Iedereen zit vanaf Monza vast aan één setting voor kwalificatie en race. Alleen hoeft die setting dan niet gelijk te zijn aan de andere coureurs die met dezelfde motor rijden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat betekent dus dat in Monza niet iedereen hieraan vastzit, alleen degene die al op de 3e motor zitten?
Uit het artikel:quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:57 schreef Starflyer het volgende:
Fernando Alonso krijgt een eigen serie op Amazon
https://primevideoaanbod.(...)-alonso-eigen-serie/
quote:Voorbij komen onder meer zijn races op de Indy 500, de 24 Uur van Le Mans en de Dakar-rally. Maar het gaat niet alleen maar over zijn Formule 1-prestaties; zo komen bijvoorbeeld ook zijn manager García Abad, zijn zus Lorena Alonso, zijn vrouw Linda Morselli en zijn collega Carlos Sainz voorbij in de serie van Prime Video.
Jij snapt niet wat ik bedoelquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:56 schreef TagForce het volgende:
Nee, je snapt niet wat ik bedoel.
Jij zegt: de partymode is er al, ze moeten hem alleen met de knop aanzetten.
Ik zeg: De partymode 'aanzetten' verandert fysieke zaken waar je vroeger een schroevendraaier voor nodig had. Nog steeds, alleen zit die nu vast aan een stappenmotor om het onderdeel te draaien.
En je hebt het alleen over de partymode, maar de regel geldt voor alle modi op de wagen. Het is dus niet alleen conservatief in qualy met de huidige racemodus voor in de race. Het is letterlijk hoeveel risico wil je nemen om snel te zijn. Te conservatief en de RB haalt de Merc in, te agressief en de Merc ploft. En hoe ver ga je daar in. Hoe betrouwbaar is die Honda als ie belast wordt.
De Merc rijdt bijvoorbeeld de eerste ronden op 95% en de rest op 80% zodat ze indien nodig aan het eind nog 90% kunnen rijden. Dat kan niet meer. Maar gaan ze dan op 85%, of 87% rijden, en rijdt de Bull dan de race uit op 89% om 2 seconden voor Ham te eindigen?
Maar je doet net alsof de motor maar 2 mappings heeft... Party Mode en Conservative Mode... Dat is niet zo. Alleen al op het stuur zit een knop met 12(!!) engine mapping presets waar de coureur uit kan kiezen. Waarom denk je dat ze de hele tijd over de radio roepen: Engine 5 position 7, en dat soort dingen? De "Party Mode" is niets anders dan die ene mapping waarbij de motor het meeste vermogen levert, maar ook het snelst naar z'n grootje is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 21:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij snapt niet wat ik bedoel
Ik snap wel wat jij bedoelt. Maar dat maakt nog altijd niets anders aan wat de party mode doet.
Heel leuk dat je aanhaalt wat vroeger met een schroevendraaier moest gebeuren, maar dat vind ik niet zo'n relevante vergelijking.
Het zou anders zijn als de party mode verdwenen zou zijn na de quali. Want dan is er blijkbaar iets veranderd aan de motor. Letterlijk gezien is er helemaal geen verschil tussen de motoren in quali en die in de race.
Alleen wordt op bepaalde momenten, zowel tijdens de quali als tijdens de race een knop omgezet waardoor er meer kracht beschikbaar komt voor de motoren. Persoonlijk vind ik dat geen veranderen, aangezien die optie er altijd op zit en niet toegevoegd of afgehaald wordt. Hij wordt alleen niet constant gebruikt (door geen enkele team) omdat de motoren dat niet aan zouden kunnen.
Ik haal de party mode als grootste voorbeeld aan. Maar overtake zou je idd ook kunnen aanhalen.
Maar dat heeft meer met het leegtrekken dan te maken, die laadt gewoon niet snel genoeg op om constant te kunnen gebruiken. Daarin krijgen ze erg veel coaching om die zo goed mogelijk te gebruiken.
Dat risico gaan ze dus absoluut niet nemen. Zoals jij zegt zou je moeten kiezen in 1 modus.
Of de agressieve modus (party mode) of conservatief. Maar er gaat geen enkele team kiezen voor agressief.
De Honda overleeft dat ook niet, de Merc niet en geen enkel team. Al zouden ze het 1 race volhouden dan kun je zo onderdelen afschrijven.
Het is dan een modus die je voor de hele wedstrijd moet gebruiken, dat wordt voor iedereen exact hetzelfde en dan is de Mercedes ook alsnog veel sneller.
Zelfs al zou de RB kiezen voor wel met party mode dan zouden ze er in elk geval qua 1 lap pace niet eens bij zitten (als je 1 seconde verschil neemt en daar alleen de 0,4 afhaalt van de Mercs mode en niet die van Honda).
Nee dat wordt geen 80, 81, 82 of wat dan ook voor midden percentage.
Ja hooguit qua ERS gebruik, maar daarin gaat niets veranderen.
De Mercs gaan de party mode niet meer gebruiken in de eerste ronden. Dus de 99% waar ze dan mss op zitten, of mss wel 100, zullen ze dan niet hebben. Maar goed Honda zal dat misschien ook wel doen, als ze dat vertrouwen althans.
Dus de Mercs gaan dan starten op 90%, en de rest van het veld ook. Dan zijn ze alsnog veel beter want iedereen moet op exact hetzelfde niveau zitten en wat dan het verschil maakt is wat al in de motor zit, het auto pakket en het ERS gebruik (waar Mercedes op elk vlak ook wint).
Ze zullen alleen even die extra power voordeel door de betere party modus die Mercedes heeft niet hebben. Maar ze kunnen dan gewoon de hele race op dezelfde modus uitrijden.
Het gaat hier echter om de party mode die er af zou moeten. Dat gaat om het enige wat ze willen weg doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 23:23 schreef TagForce het volgende:
Maar je doet net alsof de motor maar 2 mappings heeft... Party Mode en Conservative Mode... Dat is niet zo. Alleen al op het stuur zit een knop met 12(!!) engine mapping presets waar de coureur uit kan kiezen. Waarom denk je dat ze de hele tijd over de radio roepen: Engine 5 position 7, en dat soort dingen? De "Party Mode" is niets anders dan die ene mapping waarbij de motor het meeste vermogen levert, maar ook het snelst naar z'n grootje is.
De keuze voor de race strategy qua engine mapping is niet een 'party mode aan/uit' keuze... Voor elk van de 20 parameters waaronder de motor opereert kan een waarde gekozen worden die de motor meer of minder power geeft, en meer of minder wear. Nu kunnen ze elk van die parameters tijdens de race aanpassen op het stuur. Dat mag dus straks niet meer, dus moet er een instelling komen voor elk van die 20 parameters waarmee je het snelst gaat, zonder dat de motor de geest geeft. En dat kan dan een keuze worden voor een set parameters (een mapping) die heel veilig is, of 1 die wat minder veilig is, maar je over de hele race 15 seconden oplevert. En dan wordt de keus ineens lastig, want wat doen de andere teams? Gaan die voor safe, en kunnen wij ook voor safe gaan, of gaan die voor snelheid waardoor wij op safe het gaan afleggen tegen de Bulls. En gaan ze dan voor acceleratie uit langzame bochten, of voor extra PKs in een hoger toerenbereik? Met andere woorden: Blijf je ze voor als ze in DRS afstand komen, of kun je ze net buiten DRS houden door sneller uit die bochten weg te zijn en zo 2 tienden extra te hebben op het meetpunt voor de DRS.
zowaar een keer met je eens in grote lijnen, ik vind regelwijzigingen tijdens een seizoen ook niet goed en verwacht ook geen enorme veranderingen maar ik denk ook dat de voornaamste reden is dat de FIA de controle terug wil en dat is nu eenmaal makkelijker als er minder settings zijn dus minder kans op sjoemelen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:16 schreef bianconeri het volgende:
Buiten bovenstaande.
Als je podcasts hoort en alles wat je over deze mogelijk nieuwe regel hoort, dan is er bijna niemand echt positief over. Zeker de racers zien er weinig verandering mee komen.
Dan wordt er gezegd dat er meer spanning moet komen, maar waar? In de quali?
Ook zonder de party mode ligt elke auto ver achter de Mercedes.
Het gaat juist eerder in de rest van het veld dingen veranderen. Racing Point zal niet meer rond Max en andere middenveld auto's zitten en Russel? Tja die krijgt in flinke schop van de FIA en zul je niet meer even in Q2 zien.
Dat is toch erg jammer, dat spannende gevecht van de quali middenin wordt juist om zeep geholpen gok ik.
Vooraan om P1 zal er echt niets veranderen.
En ik heb echt nog niemand gehoord die denkt dat het de race beter gaat maken. Eigenlijk zeggen alle racers en F1 kenners juist aan dat de races er eerder voorspelbaarder en slechter van worden (aangezien Mercedes maximaler kan rijden bv) dan dat het er spannender op zou worden.
Veel vinden het ook niet helemaal eerlijk dat iemand gestraft wordt voor het doen van het beste werk aan de motor. Zeker niet om dat dan midden in het seizoen uit het niets. Omdat de rest van het veld faalt in het maken van een goede motor moet de ander maar gestraft worden voor het wel maken van een goede motor?
Nee toch? Ze gaan toch alle engine modes aan banden leggen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het gaat hier echter om de party mode die er af zou moeten.
Is uit 2018 kennelijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 00:00 schreef Starflyer het volgende:
GpToday had vandaag een tweet over die 12 engine mappings.
[ twitter ]
Het gaat niet om de partymode. Het gaat erom dat je nog maar 1 mapping mag gebruiken tijdens de qualy en race.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het gaat hier echter om de party mode die er af zou moeten. Dat gaat om het enige wat ze willen weg doen.
Dat gaat geen enkel verschil maken en de race alleen maar minder spannend maken.
Als Mercedes de motor minder hoeft te sparen vanwege het gebruik van die party mode dan hoeven ze niet te schommelen van 95-100% naar 80-85 vanwege het sparen van de motor. Dan kunnen ze gewoon volledig gaan.
Het zal eerder Honda zijn die moet gokken bij de start omdat Mercedes alleen dan even niet die maximum kan gebruiken.
Overigens als je kijkt bij de Mercedes is het wel degelijk gewoon een draai van een knopje aan/uit. Natuurlijk werkt het niet zo simpel maar het activeren en uitzetten wel.
Dat gaat echt helemaal niets veranderen voor die Mercedes, die zijn gewoon zo veel sneller dan de RB. Het enige wat kan verschillen is dat Max er dan 0,6 sec achter zit in quali (wow spanning) en dat de voorsprong geleidelijker opgebouwd gaat worden in de race ipv dat ze in 1x weg zijn.
Je hebt wel overmatig veel vertrouwen in de RB he. Honda moet gewoon een veel sterkere motor leveren om Mercedes bij te kunnen houden en RB zelf moet gewoon een betere auto bouwen. Want dat grote verschil tussen de 2 auto's zit grotendeels in die 2 dingen en niet in de party mode.
Dat hebben ze al, hoorquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:56 schreef vosss het volgende:
Hoog tijd dat Honda eens hun VTEC op die pruttelbak die ze een F1 motor noemen schroeft.
Waarom niet Hamilton ipv Bottas?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:10 schreef mikieu het volgende:
Zou leuk zijn wanneer Bottas Covid krijgt, dat Vandoorne nog even een GP wint
quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet Hamilton ipv Bottas?
Toch wel leuker wanneer hij Hamilton zou verslaan, maar kijkend naar het WDC mag dat ook welquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet Hamilton ipv Bottas?
vegans zijn niet vatbaarquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hamilton twee races van de kant toekijken zou het wel spannender maken ja.
Nog niet een F1 kanaal hebbenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:12 schreef Zipportal het volgende:
Grand Prix van België gratis te zien, ongeacht de provider
https://www.ad.nl/formule(...)e-provider~ad8d712b/
Itt een jaar of 3 geleden, kijkt niemand nog via streams tegenwoordigquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:12 schreef Zipportal het volgende:
Grand Prix van België gratis te zien, ongeacht de provider
https://www.ad.nl/formule(...)e-provider~ad8d712b/
Lang leve de grote databundelquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Itt een jaar of 3 geleden, kijkt niemand nog via streams tegenwoordig
Jij bent degene die met veel verschillen aan komtquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:59 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het gaat niet om de partymode. Het gaat erom dat je nog maar 1 mapping mag gebruiken tijdens de qualy en race.
Misschien moet je de nieuwe regels even bekijken.
dan draaien ze het terug als het saaier wordtquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij bent degene die met veel verschillen aan komt
Doet er niets aan af dat juist een rare verandering in regels zoals dit alleen maar in het voordeel is van de sterkste motor: Mercedes.
Die kunnen veel sterker rijden omdat ze toch niet hoeven te sparen en zijn in alles veel sterker dan de RB of welke auto dan ook.
Quali wordt totaal niet spannend en middenveld met RBR, RP enzo wordt wat minder en achterin ook met Williams. De race gaat ook minder zijn hierdoor omdat Mercedes er alleen maar krachtiger van wordt en er minder mogelijkheden zijn om even wat power bij te zetten om toch wat kracht bij te zetten.
Denk dat het gebrek aan legale alternatieven het probleem was.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lang leve de grote databundel
Denk het niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan draaien ze het terug als het saaier wordt
quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Itt een jaar of 3 geleden, kijkt niemand nog via streams tegenwoordig
quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Itt een jaar of 3 geleden, kijkt niemand nog via streams tegenwoordig
heb ik Z!ggo Go voor.quote:
mijn pa, in Nederland wonende en een Z!ggo account hebbende, komt elke zondag van de race "op bezoek"quote:
Aha, wat aardig van hem dat ie elke week langs komt.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
mijn pa, in Nederland wonende en een Z!ggo account hebbende, komt elke zondag van de race "op bezoek"
En aangezien je je Go account in het buitenland mag gebruiken kan ik dan gewoon kijken.
Het is nog aardiger als pa gebruikersnaam en ww geeft.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aha, wat aardig van hem dat ie elke week langs komt.
quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is nog aardiger als pa gebruikersnaam en ww geeft.
Belgen hequote:Op zondag 23 augustus 2020 11:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is nog aardiger als pa gebruikersnaam en ww geeft.
wie is Belg?quote:
Ik woon ook in België en meeste NL’rs kijken hier tv op Ziggo abbo van familie. Tot 4 apparaten tegelijk. Hoef zelfs mn vpn niet aan te slingeren.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
mijn pa, in Nederland wonende en een Z!ggo account hebbende, komt elke zondag van de race "op bezoek"
En aangezien je je Go account in het buitenland mag gebruiken kan ik dan gewoon kijken.
*kuch*IPTV via Ali*kuch*quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
heb ik Z!ggo Go voor.
Liever SkyF1 streams, maar die lijken de laatste tijd ook veelvuldig uit de lucht gehaald te worden door de FOM.
Als ze met de kwalificatie maar genoeg brandstof meenemenquote:
Zoals het wel vaker lijkt op maandag..quote:
Wel jammer dat Jerez nu definitief van de baan lijkt.quote:
Die baan is zo vet! Tilke heeft veel afschuwelijke banen gemaakt, maar dit is een pareltjequote:
klinkt niet bestquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:57 schreef Starflyer het volgende:
Briatore is opgenomen in het ziekenhuis met Covid-19.
https://www.racefans.net/(...)lised-with-covid-19/
Dat is geen leuke baan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel jammer dat Jerez nu definitief van de baan lijkt.
Mja, vrees dat turn 8 inmiddels ook gewoon vol gas is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:08 schreef Kyran het volgende:
Jerez is ook wel ok, maar die turn 8 in Istanbul is om te kwijlen. Prachtige baan dat.
Pirelli moet daar zachtste banden meenemen, die lekker op hun donder krijgen
quote:
Om een beetje context erbij te verschaffen, deze post op Reddit:quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:57 schreef Starflyer het volgende:
Briatore is opgenomen in het ziekenhuis met Covid-19.
https://www.racefans.net/(...)lised-with-covid-19/
quote:The thing is, a couple of days ago Briatore insulted the mayor of the village that basically closed his club, "The Bilionaire" after him and and every club owner in Costa Smeralda disregarded every safety norm the government put in place to prevent exactly this situation.
Then he flew back to Monaco ranting about the village, the mayor and Sardinia and making the same tired jokes about sheeps and Sardinia like the classy gentleman that he is.
I really wish him to get better soon but this has to be a reminder for everyone that you can't underestimate Covid that it's still here and we need to act with our safety and the safety of others in mind.
Hij schijnt niet op de IC te liggen: https://m.gpupdate.net/nl(...)etting-met-covid-19/quote:
Wat het in november in Istanbul voor weer is? Ze kunnen het weer van overmorgen geeneens voorspellen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:53 schreef Dimachaerus het volgende:
Hoe is het weer in Türkiye Istanbul in november dan? Ik hoop op een droge Qualy. Wil ze volgas door T8 zien jakkeren.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:22 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, vrees dat turn 8 inmiddels ook gewoon vol gas is.
Gemiddeld is het maximaal 15°C in november in Istanbul en minimaal rond de 12°C. Er valt in november op 11 Dagen neerslag met een totaal van 32 mm en het is deze maand 19 Dagen droog in Istanbul.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat het in november in Istanbul voor weer is? Ze kunnen het weer van overmorgen geeneens voorspellen.
Kun je geen informatie inwinnen bij familieleden in Turkije?
Vettelquote:
Nee, dat was Maleisië '13.quote:
Weet niet of ik hier voor op de bank ga staan. Het is een beetje een mehh(cedes) layout.quote:
Fijn ronde tijden van minder dan een minuut.quote:
Records gaan gebroken worden. Snelste pole ooit staat op 58.79s en snelste raceronde op 1:00.00. Beiden gereden in Dijon in 1974.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:53 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Fijn ronde tijden van minder dan een minuut.
Dat wordt een mega saaie race, lekker alleen maar DRS treintjes.
Joepie
Het is maar goed dat het circuit midden in de woestijn ligt, anders had ik niet kunnen bedenken waar Toto de zandzakken zou vullen voor deze lay-out.quote:
Waarom is dit de minst interessante layout? We hoeven zelf niet over het circuit te rijden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:12 schreef franklop het volgende:
Pakken wel de minst interessante layout zo
Hadden de oude layout moeten pakken
Haha, wat zal die scheppen moeten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is maar goed dat het circuit midden in de woestijn ligt, anders had ik niet kunnen bedenken waar Toto de zandzakken zou vullen voor deze lay-out.
Snel, dus erg in het voordeel van Mercedes en dus niet interessant voor strijd vooraan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom is dit de minst interessante layout? We hoeven zelf niet over het circuit te rijden.
Voor ons als toeschouwers kan het denk ik wel een leuke race worden om naar te kijken. Het is wel jammer dat het 'outer circuit' niet echt een oval zonder banking is zoals de oval in Rio de Janeiro vroeger was. Er zitten nog aardig wat bochtjes in. Ook zouden ze in turn 1 eigenlijk de korte route moeten nemen om het nog sneller te maken.
Nee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:30 schreef opreis het volgende:
Volgens mij gaan het van Toe in naar geen Toe. Hierdoor wordt het oppervlakte van de band dat in contact met de grond staat vergroot, maar belangrijker, de warmte wordt gelijkmatiger over de band verdeeld.
Naja, dan gaan ze van toe out naar geen toe, de gelijkmatige warmte verdeling in de band blijft nog steeds van kracht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:36 schreef mikieu het volgende:
[..]
Nee.
Toe uit wil je hebben bij ingaan van de bocht.
Daarnaast verander je geen contactoppervlak, en heb je sowieso meer wrijving met toe (maakt niet uit welke kant op) als zonder toe. Daarom zeiden ze ook dat ze hiermee de banden gingen sparen. Ze doen echter het tegenovergestelde.
De site van het circuit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:44 schreef Sunri5e het volgende:
Ik lees net dat de GP van Toscane op het circuit van Mugello wellicht met een beperkt aantal toeschouwers wordt gereden. Toevallig ben ik dat weekend daar in de buurt. Ik wil daarom graag kaartjes bemachtigen. Welke sites moet ik in de gaten houden? Gewoon formula1.com? Of kan ik beter ergens anders de kaarten bestellen?
Ze gaan van toe uit naar toe in op het rechte stuk tijdens een out lap/achter de sc om de banden beter op te warmen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 23:47 schreef mikieu het volgende:
Waarom warmt het DAS systeem de banden op? Als je kijkt gaan ze van toe uit naar geen toe toch? Er werd steeds gezegd dat ze dit deden om minder frictie te hebben en zo banden te sparen. Alle filmpjes erover vertelde ons dit, maar zetten ze nu in de race meer toe in dan ze uit hebben of juist meer uit?
Je hebt gelijk qua oppervlak geloof ik en daar zat ik fout mee, dat gebeurd met chamber.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:36 schreef mikieu het volgende:
[..]
Nee.
Toe uit wil je hebben bij ingaan van de bocht.
Daarnaast verander je geen contactoppervlak, en heb je sowieso meer wrijving met toe (maakt niet uit welke kant op) als zonder toe. Daarom zeiden ze ook dat ze hiermee de banden gingen sparen. Ze doen echter het tegenovergestelde.
Zit natuurlijk wel een kern van waarheid in.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:35 schreef Newone82 het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)snog-kampioen-wordt/
Lammers😂😂
Doe lijst zal er vast zijn bij de FIA. Alleen niet openbaar. De rest is speculatie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:23 schreef raptorix het volgende:
Is er eigenlijk een lijst met F1 superlicense houders? Er staan wat lijstjes op internet, maar die zijn vaak outdated, zo staat Schumacher er vaak niet tussen terwijl die hem al heeft gehaald.
Blijf hoop houden!!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:35 schreef Newone82 het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)snog-kampioen-wordt/
Lammers😂😂
Als Hamilton positief test kan het ook hard gaan. Blijft een onvoorspelbaar seizoen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zit natuurlijk wel een kern van waarheid in.
RBR staat bekend dat ze zich gedurende het seizoen ontwikkelen. Dus ja, de volledige potentie van deze RedBull is ook nog niet zichtbaar. Daarnaast kan 1 uitval van Hamilton het bovenin een stuk spannender maken.
Dus ja, Mercedes is nog steeds favoriet, maar is dat een garantie dat Hamilton kampioen wordt?
Mercedes is ontzettend dominant, meer desondanks staat Max na 6 races tussen beide Mercedessen, en heeft hij al een keer gewonnen. Voorgaande jaren stond hij er na 6 races een stuk slechter voor. Daarnaast weet Mercedes ook dat als ze iets een keer niet voor elkaar hebben (zie Silverstone) dat Max er als de kippen bij is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Hamilton positief test kan het ook hard gaan. Blijft een onvoorspelbaar seizoen.
Denk dat Max liever op de baan wint, overigens.
Ik kan mij overigens niet voorstellen dat ze internationale toeschouwers gaan toelaten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:44 schreef Sunri5e het volgende:
Ik lees net dat de GP van Toscane op het circuit van Mugello wellicht met een beperkt aantal toeschouwers wordt gereden. Toevallig ben ik dat weekend daar in de buurt. Ik wil daarom graag kaartjes bemachtigen. Welke sites moet ik in de gaten houden? Gewoon formula1.com? Of kan ik beter ergens anders de kaarten bestellen?
Gewoon naar het circuit toe gaan in de week aanlopend naar de race, als er kaarten zijn worden ze ook aan de deur verkocht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:44 schreef Sunri5e het volgende:
Ik lees net dat de GP van Toscane op het circuit van Mugello wellicht met een beperkt aantal toeschouwers wordt gereden. Toevallig ben ik dat weekend daar in de buurt. Ik wil daarom graag kaartjes bemachtigen. Welke sites moet ik in de gaten houden? Gewoon formula1.com? Of kan ik beter ergens anders de kaarten bestellen?
Ja, de motoren zijn bevroren voor dit jaar.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:58 schreef VacaLoca het volgende:
Klopt het dat Honda geen Power meer kan toevoegen dit seizoen?
https://the-race.com/form(...)-of-engine-upgrades/quote:F1 has put a freeze on engine development in place as part of its cost-saving mandate amid the coronavirus pandemic.
This means that each of the four manufacturers will have to see out the season with the very same spec they put on track for the Austrian Grand Prix, with the exception of changes for reliability purposes.
F1’s engine manufacturers will be able to introduce a new power unit specification for the start of 2021, and will be permitted to make one upgrade for each major component that year and the year after – before freezing the power units completely for 2023 and 2024.
Gelukkig hebben ze nog Red Bull achter de hand.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:58 schreef VacaLoca het volgende:
Klopt het dat Honda geen Power meer kan toevoegen dit seizoen?
Helaas voor ze, want komende zondag Monza en GP van Sakhir in december. Maar Monza wordt echt een blamage voor ze (thuiscircuit)quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:05 schreef Fer het volgende:
Hopelijk krijgt Ferrari een uitzondering want dit is wel heel zielig zo.
Ja joh, gewoon weer een uitzondering maken voor Ferrari.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:05 schreef Fer het volgende:
Hopelijk krijgt Ferrari een uitzondering want dit is wel heel zielig zo.
Mugello is nog meer thuiscircuit.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helaas voor ze, want komende zondag Monza en GP van Sakhir in december. Maar Monza wordt echt een blamage voor ze (thuiscircuit)
Als ze die winnen dan zijn ze wel legendarisch.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mugello is nog meer thuiscircuit.
Laat dat oude er maar af. Ze zijn zelfs eigenaar van die baan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Mugello is toch de oude test track van Ferrari?
Nice. Dan ga ik sowieso die kant opquote:Op dinsdag 1 september 2020 13:44 schreef Nattekat het volgende:
De organisatie van de Turkse GP mikt schijnbaar op 100.000 bezoekers
Dat dmv toegangskaarten van ¤10
Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Ze hebben geluk dat dat publiek er niet is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mugello is nog meer thuiscircuit.
Vraag me af hoe ze dat dan gaan combineren met de teams/drivers.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:44 schreef Nattekat het volgende:
De organisatie van de Turkse GP mikt schijnbaar op 100.000 bezoekers
Dat dmv toegangskaarten van ¤10
Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Ehm... laat maar.quote:Op dinsdag 1 september 2020 15:17 schreef Lionheaad het volgende:
Prijzen Mugello, per dag.
[ twitter ]
Allicht dat Ferrari zo wat geld kan bij elkaar sprokkelen voor een betere autoquote:Op dinsdag 1 september 2020 15:17 schreef Lionheaad het volgende:
Prijzen Mugello, per dag.
[ twitter ]
Zielig of niet, eigen schuld en dus terecht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:05 schreef Fer het volgende:
Hopelijk krijgt Ferrari een uitzondering want dit is wel heel zielig zo.
All invlusive? Heb je dat eruit na 2 broodjes hamburger.quote:Op dinsdag 1 september 2020 15:17 schreef Lionheaad het volgende:
Prijzen Mugello, per dag.
[ twitter ]
ftfyquote:Op dinsdag 1 september 2020 16:01 schreef mikieu het volgende:
[..]
All invlusive? Heb je dat eruit na 2 bakjes pasta quattro formaggio.
Ryanair praktijken dusquote:Op dinsdag 1 september 2020 13:44 schreef Nattekat het volgende:
De organisatie van de Turkse GP mikt schijnbaar op 100.000 bezoekers
Dat dmv toegangskaarten van ¤10
Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Gelukkig is Honda inmiddels op gelijke hoogte met de rest, en Renault lijkt ook het gat naar Mercedes te hebben gedicht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze nog Red Bull achter de hand.
Las vandaag dat Renault hun beroep tegen Racing Point ingetrokken hebben in ruil voor informatie van Mercedes over hoe meer uit hun motor te halen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:42 schreef Nattekat het volgende:
en Renault lijkt ook het gat naar Mercedes te hebben gedicht.
Volgend jaar vier RBsquote:Op dinsdag 1 september 2020 20:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Las vandaag dat Renault hun beroep tegen Racing Point ingetrokken hebben in ruil voor informatie van Mercedes over hoe meer uit hun motor te halen.
En direct staan ze in Spa veel verder naar voren.
Benieuwd hoeveel daar van waar is
Met maar 1 puike coureur. Dan winnen ze nog geen WK, want Mercedes heeft er dan 6quote:
Wel een bufferquote:Op dinsdag 1 september 2020 21:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Met maar 1 puike coureur. Dan winnen ze nog geen WK, want Mercedes heeft er dan 6
Via foto's zekerquote:
Zo dan, gezellig dagje uit met de familie voor de prijs van een leuke 2e hands auto.quote:Op dinsdag 1 september 2020 15:17 schreef Lionheaad het volgende:
Prijzen Mugello, per dag.
[ twitter ]
Nicequote:Sebastian Vettel doet een koopje: de Williams FW14B van Nigel Mansell
02 september 2020 — Volgens het Duitse 'Bild' heeft Sebastian Vettel één van de meest legendarische bolides in de F1-geschiedenis gekocht: de Williams FW14B.
De Williams FW14B is de wagen waarmee Nigel Mansell in 1992 richting de wereldtitel reed. Vettel heeft een voorliefde voor historische F1-bolides en de Duitser haalde dan ook maar al te graag de geldbuidel boven om deze historische F1-bolide te kopen.
De wagen werd geveild via het gerenommeerde veilinghuis ‘Bonhams’. Leuk extraatje voor Vettel is uiteraard dat de F1-bolide van Nigel Mansell het startnummer 5 draagt, Vettel zijn persoonlijk startnummer in de Formule 1.
Luidt de vraag natuurlijk nog wat Vettel voor deze zeer mooie F1-bolide heeft moeten neertellen?
Het bedrag dat Vettel betaalde werd niet meegedeeld maar in 2019 veilde Bonhams een andere Williams FW14B voor maar liefst 3 miljoen euro.
prachtige wagen ook, hij staat hier in miniatuur in de kastquote:Op woensdag 2 september 2020 09:16 schreef vosss het volgende:
http://www.f1journaal.be/(...)b-van-nigel-mansell/
[..]
Nice
Misschien kan hij ideeën opdoen om de Ferrari te verbeterenquote:Op woensdag 2 september 2020 09:16 schreef vosss het volgende:
http://www.f1journaal.be/(...)b-van-nigel-mansell/
[..]
Nice
quote:Op woensdag 2 september 2020 12:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien kan hij ideeën opdoen om de Ferrari te verbeteren
Dat 2022 anders gaat worden, ben benieuwd wat ze intern veranderd hebben.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Horner over Max: https://www.racefans.net/(...)-worked-with-horner/
Voor Max geldt natuurlijk hetzelfde als Hamilton. Ook de rbr heeft niet een team waar ze echt mee hoeven te vechten.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Horner over Max: https://www.racefans.net/(...)-worked-with-horner/
dat zeggen ze elk jaarquote:Op woensdag 2 september 2020 18:07 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dat 2022 anders gaat worden, ben benieuwd wat ze intern veranderd hebben.
Huh?quote:Op woensdag 2 september 2020 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Masi en de teams gaan bespreken hoe ze "kwalificatiefiles" op Monza kunnen voorkomen:
https://www.racefans.net/(...)a-qualifying-queues/
De hele Williams familie blijkbaar:quote:Op donderdag 3 september 2020 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Claire treedt na aankomend weekend af bij Williams https://www.nu.nl/formule(...)as-bij-williams.html
Zat erin natuurlijk. Als Claire enig idee had hoe ze van die laatste plaats af moesten komen, had ze het allang gedaan.quote:
https://www.williamsf1.co(...)as-family-step-asidequote:WILLIAMS RACING OPENS NEW CHAPTER AS FAMILY STEP ASIDE
03 SEP 2020
This weekend’s Italian Grand Prix at Monza will mark the final race for the Williams family in Formula One. After 43 years and 739 Grands Prix, the family is set to leave the sport following the recent change in ownership to Dorilton Capital.
Sir Frank and Claire have ensured the family have remained at the helm of the team since the first race on 8th May 1977 at the Circuito de Jarama in Spain. The team has been through many periods of triumph and adversity but has always navigated them as a family. Williams has won 114 Grands Prix, taken 128 pole positions and secured 133 fastest laps, culminating in nine Constructors’ and seven Drivers’ World Championships. It is the third longest standing team in the history of the sport and one of the most successful.
The recent conclusion of the Strategic Review process and consequent sale of Williams Grand Prix Engineering to US-based investment firm, Dorilton Capital ensures the long-term future of the Williams Formula One team and provides a timely point at which the Williams family have chosen to exit the sport.
Claire Williams OBE, Deputy Team Principal: “With the future of the team now secured, this feels like the appropriate time for us to step away from the sport. As a family, we have always prioritised Williams. We have demonstrated that by our recent actions with the Strategic Review process and we believe now is the right time to hand over the reins and give the new owners the opportunity to take the team into the future.
“We have been in this sport for more than four decades. We are incredibly proud of our track record and the legacy we leave behind. We have always been in it for the love of it, for the pure pleasure of going motor racing, so this is not a decision that we have taken lightly but after much reflection and as a family.
“We are greatly appreciative of Dorilton’s encouragement to continue, but in them we know the team will be in good hands and the Williams name will live on. This may be the end of an era for Williams as a family-run team, but it is the beginning of a new era for Williams Racing and we wish them much success in the future.
“On behalf of Frank and the Williams family, I would like to say how incredibly grateful and humbled we are for the support we have enjoyed over the years, from our friends in the paddock to the many fans around the world. But mostly, we would like to thank our team. People who have worked at Williams in the past and present. They are the true warriors of this team and have made it what it is and we wish them well. Formula One has been our life for so long and now it’s time for a new chapter in our lives to begin.”
Matthew Savage, Chairman of Dorilton Capital and Williams Grand Prix Engineering, said: “We fully respect the very tough decision of Claire and the Williams family to step away from the team and the business after securing new resources for its future. Claire’s achievement in sustaining Williams Racing’s heritage, relevance and commitment to innovation in a difficult environment since taking charge in 2013 has been nothing short of monumental. She has also been hugely instrumental in shaping a more level technical and financial playing field for F1, which will help to ensure the team’s return to the front of the grid in seasons to come. We are proud to carry the Williams name into the next exciting phase for the sport and we thank Sir Frank, Claire and the Williams family for the opportunity to be part of this great British brand."
Onder hem ging het ook niet zo geweldig meer sinds 2006. En hij zal vast nog wat inspraak gehad hebben.quote:
Anders ik wel. Vorige GP was madam nog heel stellig dat zij teambaas was en zou blijven. Amper een halve week later is ze wegquote:Op donderdag 3 september 2020 14:40 schreef boegschroef het volgende:
Ben benieuwd hoelang het nog 'Williams' heet na dit bericht.
McLaren heet ook nog steeds McLaren en Brabham bleef ook nog hetzelfde heten na de overname door Ecclestone.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:40 schreef boegschroef het volgende:
Ben benieuwd hoelang het nog 'Williams' heet na dit bericht.
En je recht op prijzengeld van voorgaande jaren, oh wacht....quote:Op donderdag 3 september 2020 17:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
McLaren heet ook nog steeds McLaren en Brabham bleef ook nog hetzelfde heten na de overname door Ecclestone.
Williams is een sterke naam in de F1 met veel historie. Het zou zonde zijn om die naam te veranderen voor een onbekende naam. Dan gooi je veel naamsbekendheid weg.
Valt deze quote niet in dezelfde categorie toen Prost zijn Ferrari vergeleek met een vrachtwagen?quote:Voor een Ferrari-fan is dit een soort sm-behandeling
Het is win-win. Op dat vlak ontloop je problemen en je behoud een historische F1-naam. En dat laatste is echt wel wat waard: ik herinner me nog wel dat geprobeerd werd om de Lotus-naam terug te halen. En dat ze bij RP straks de naam Aston Martin gaan gebruiken. Een goeie naam is veel waard.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:23 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En je recht op prijzengeld van voorgaande jaren, oh wacht....
McLaren heette zelfs McLaren toen Ron Dennis het overnam. Enige wat hij veranderde was de auto naar mp4 van McLaren Project 4quote:Op donderdag 3 september 2020 17:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
McLaren heet ook nog steeds McLaren en Brabham bleef ook nog hetzelfde heten na de overname door Ecclestone.
Williams is een sterke naam in de F1 met veel historie. Het zou zonde zijn om die naam te veranderen voor een onbekende naam. Dan gooi je veel naamsbekendheid weg.
Met dat verschil dat Prost z'n toekomst nog onduidelijk was ten tijde van die uitspraak.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:09 schreef Red_85 het volgende:
Vettel:
[..]
Valt deze quote niet in dezelfde categorie toen Prost zijn Ferrari vergeleek met een vrachtwagen?
Inderdaad, dat blijft Renault E-Tech:quote:Op zondag 6 september 2020 11:05 schreef Starflyer het volgende:
Volgend jaar dus Alpine - Renault als constructeur. Ik verwacht niet dat ze de naam van de motor ook veranderen.
https://www.formula1.com/(...)U9MythQjcYG8T45.htmlquote:Future chassis produced by the Enstone-based team will be designated as Alpines, but the Renault name will remain as the cars will run Renault E-TECH hybrid engines, produced in Viry-Chatillon.
Ja.quote:Op zondag 6 september 2020 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, dat blijft Renault E-Tech:
[..]
https://www.formula1.com/(...)U9MythQjcYG8T45.html
Met de switch van McLaren naar Mercedes, is Alpine dan de enige auto met een Renault-motor op de grid, toch?
Claire mag eens bij mij op schoot zitten, vind haar erg lekkerquote:Op donderdag 3 september 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
De hele Williams familie blijkbaar:
[ twitter ]
Eens.quote:Op zondag 6 september 2020 11:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Claire mag eens bij mij op schoot zitten, vind haar erg lekker
Iemand heeft dat toch gedaan.quote:Op zondag 6 september 2020 11:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eens.
Echter denk ik dat het gezegde “never stick your dick in crazy” voor haar wel opgaat.
quote:Op donderdag 3 september 2020 15:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Anders ik wel. Vorige GP was madam nog heel stellig dat zij teambaas was en zou blijven. Amper een halve week later is ze weg
Iedereen heeft heel duidelijk naar voren gebracht dat het de beslissing van Frank en Claire zelf was om te vertrekken. Niet van iemand anders.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:31 schreef boegschroef het volgende:
Zodra iemand in de F1 roept 'ik blijf zeker zitten' of 'deze rijder blijft tot eind van het jaar' dan is het ook altijd wachten tot het eerst volgende bericht 'hij/zij is vervangen'
Goed verhaal. Ik blijf het dubieus vinden dat nog niets bekend is over de overnameclub.quote:Op zondag 6 september 2020 18:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Iedereen heeft heel duidelijk naar voren gebracht dat het de beslissing van Frank en Claire zelf was om te vertrekken. Niet van iemand anders.
Is gewoon papa Stroll, dit gaat de RP 2.0 worden.quote:Op zondag 6 september 2020 18:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Goed verhaal. Ik blijf het dubieus vinden dat nog niets bekend is over de overnameclub.
Ja: https://www.racefans.net/(...)t-20200905-172733-3/quote:Op zondag 6 september 2020 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari heeft het protest tegen RP ook ingetrokken. Zou er iets tegenover hebben gestaan?
Lijkt me nietquote:Op zondag 6 september 2020 18:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is gewoon papa Stroll, dit gaat de RP 2.0 worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |