Uit het artikel:quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:57 schreef Starflyer het volgende:
Fernando Alonso krijgt een eigen serie op Amazon
https://primevideoaanbod.(...)-alonso-eigen-serie/
quote:Voorbij komen onder meer zijn races op de Indy 500, de 24 Uur van Le Mans en de Dakar-rally. Maar het gaat niet alleen maar over zijn Formule 1-prestaties; zo komen bijvoorbeeld ook zijn manager García Abad, zijn zus Lorena Alonso, zijn vrouw Linda Morselli en zijn collega Carlos Sainz voorbij in de serie van Prime Video.
Jij snapt niet wat ik bedoelquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:56 schreef TagForce het volgende:
Nee, je snapt niet wat ik bedoel.
Jij zegt: de partymode is er al, ze moeten hem alleen met de knop aanzetten.
Ik zeg: De partymode 'aanzetten' verandert fysieke zaken waar je vroeger een schroevendraaier voor nodig had. Nog steeds, alleen zit die nu vast aan een stappenmotor om het onderdeel te draaien.
En je hebt het alleen over de partymode, maar de regel geldt voor alle modi op de wagen. Het is dus niet alleen conservatief in qualy met de huidige racemodus voor in de race. Het is letterlijk hoeveel risico wil je nemen om snel te zijn. Te conservatief en de RB haalt de Merc in, te agressief en de Merc ploft. En hoe ver ga je daar in. Hoe betrouwbaar is die Honda als ie belast wordt.
De Merc rijdt bijvoorbeeld de eerste ronden op 95% en de rest op 80% zodat ze indien nodig aan het eind nog 90% kunnen rijden. Dat kan niet meer. Maar gaan ze dan op 85%, of 87% rijden, en rijdt de Bull dan de race uit op 89% om 2 seconden voor Ham te eindigen?
Maar je doet net alsof de motor maar 2 mappings heeft... Party Mode en Conservative Mode... Dat is niet zo. Alleen al op het stuur zit een knop met 12(!!) engine mapping presets waar de coureur uit kan kiezen. Waarom denk je dat ze de hele tijd over de radio roepen: Engine 5 position 7, en dat soort dingen? De "Party Mode" is niets anders dan die ene mapping waarbij de motor het meeste vermogen levert, maar ook het snelst naar z'n grootje is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 21:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij snapt niet wat ik bedoel
Ik snap wel wat jij bedoelt. Maar dat maakt nog altijd niets anders aan wat de party mode doet.
Heel leuk dat je aanhaalt wat vroeger met een schroevendraaier moest gebeuren, maar dat vind ik niet zo'n relevante vergelijking.
Het zou anders zijn als de party mode verdwenen zou zijn na de quali. Want dan is er blijkbaar iets veranderd aan de motor. Letterlijk gezien is er helemaal geen verschil tussen de motoren in quali en die in de race.
Alleen wordt op bepaalde momenten, zowel tijdens de quali als tijdens de race een knop omgezet waardoor er meer kracht beschikbaar komt voor de motoren. Persoonlijk vind ik dat geen veranderen, aangezien die optie er altijd op zit en niet toegevoegd of afgehaald wordt. Hij wordt alleen niet constant gebruikt (door geen enkele team) omdat de motoren dat niet aan zouden kunnen.
Ik haal de party mode als grootste voorbeeld aan. Maar overtake zou je idd ook kunnen aanhalen.
Maar dat heeft meer met het leegtrekken dan te maken, die laadt gewoon niet snel genoeg op om constant te kunnen gebruiken. Daarin krijgen ze erg veel coaching om die zo goed mogelijk te gebruiken.
Dat risico gaan ze dus absoluut niet nemen. Zoals jij zegt zou je moeten kiezen in 1 modus.
Of de agressieve modus (party mode) of conservatief. Maar er gaat geen enkele team kiezen voor agressief.
De Honda overleeft dat ook niet, de Merc niet en geen enkel team. Al zouden ze het 1 race volhouden dan kun je zo onderdelen afschrijven.
Het is dan een modus die je voor de hele wedstrijd moet gebruiken, dat wordt voor iedereen exact hetzelfde en dan is de Mercedes ook alsnog veel sneller.
Zelfs al zou de RB kiezen voor wel met party mode dan zouden ze er in elk geval qua 1 lap pace niet eens bij zitten (als je 1 seconde verschil neemt en daar alleen de 0,4 afhaalt van de Mercs mode en niet die van Honda).
Nee dat wordt geen 80, 81, 82 of wat dan ook voor midden percentage.
Ja hooguit qua ERS gebruik, maar daarin gaat niets veranderen.
De Mercs gaan de party mode niet meer gebruiken in de eerste ronden. Dus de 99% waar ze dan mss op zitten, of mss wel 100, zullen ze dan niet hebben. Maar goed Honda zal dat misschien ook wel doen, als ze dat vertrouwen althans.
Dus de Mercs gaan dan starten op 90%, en de rest van het veld ook. Dan zijn ze alsnog veel beter want iedereen moet op exact hetzelfde niveau zitten en wat dan het verschil maakt is wat al in de motor zit, het auto pakket en het ERS gebruik (waar Mercedes op elk vlak ook wint).
Ze zullen alleen even die extra power voordeel door de betere party modus die Mercedes heeft niet hebben. Maar ze kunnen dan gewoon de hele race op dezelfde modus uitrijden.
Het gaat hier echter om de party mode die er af zou moeten. Dat gaat om het enige wat ze willen weg doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 23:23 schreef TagForce het volgende:
Maar je doet net alsof de motor maar 2 mappings heeft... Party Mode en Conservative Mode... Dat is niet zo. Alleen al op het stuur zit een knop met 12(!!) engine mapping presets waar de coureur uit kan kiezen. Waarom denk je dat ze de hele tijd over de radio roepen: Engine 5 position 7, en dat soort dingen? De "Party Mode" is niets anders dan die ene mapping waarbij de motor het meeste vermogen levert, maar ook het snelst naar z'n grootje is.
De keuze voor de race strategy qua engine mapping is niet een 'party mode aan/uit' keuze... Voor elk van de 20 parameters waaronder de motor opereert kan een waarde gekozen worden die de motor meer of minder power geeft, en meer of minder wear. Nu kunnen ze elk van die parameters tijdens de race aanpassen op het stuur. Dat mag dus straks niet meer, dus moet er een instelling komen voor elk van die 20 parameters waarmee je het snelst gaat, zonder dat de motor de geest geeft. En dat kan dan een keuze worden voor een set parameters (een mapping) die heel veilig is, of 1 die wat minder veilig is, maar je over de hele race 15 seconden oplevert. En dan wordt de keus ineens lastig, want wat doen de andere teams? Gaan die voor safe, en kunnen wij ook voor safe gaan, of gaan die voor snelheid waardoor wij op safe het gaan afleggen tegen de Bulls. En gaan ze dan voor acceleratie uit langzame bochten, of voor extra PKs in een hoger toerenbereik? Met andere woorden: Blijf je ze voor als ze in DRS afstand komen, of kun je ze net buiten DRS houden door sneller uit die bochten weg te zijn en zo 2 tienden extra te hebben op het meetpunt voor de DRS.
zowaar een keer met je eens in grote lijnen, ik vind regelwijzigingen tijdens een seizoen ook niet goed en verwacht ook geen enorme veranderingen maar ik denk ook dat de voornaamste reden is dat de FIA de controle terug wil en dat is nu eenmaal makkelijker als er minder settings zijn dus minder kans op sjoemelen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:16 schreef bianconeri het volgende:
Buiten bovenstaande.
Als je podcasts hoort en alles wat je over deze mogelijk nieuwe regel hoort, dan is er bijna niemand echt positief over. Zeker de racers zien er weinig verandering mee komen.
Dan wordt er gezegd dat er meer spanning moet komen, maar waar? In de quali?
Ook zonder de party mode ligt elke auto ver achter de Mercedes.
Het gaat juist eerder in de rest van het veld dingen veranderen. Racing Point zal niet meer rond Max en andere middenveld auto's zitten en Russel? Tja die krijgt in flinke schop van de FIA en zul je niet meer even in Q2 zien.
Dat is toch erg jammer, dat spannende gevecht van de quali middenin wordt juist om zeep geholpen gok ik.
Vooraan om P1 zal er echt niets veranderen.
En ik heb echt nog niemand gehoord die denkt dat het de race beter gaat maken. Eigenlijk zeggen alle racers en F1 kenners juist aan dat de races er eerder voorspelbaarder en slechter van worden (aangezien Mercedes maximaler kan rijden bv) dan dat het er spannender op zou worden.
Veel vinden het ook niet helemaal eerlijk dat iemand gestraft wordt voor het doen van het beste werk aan de motor. Zeker niet om dat dan midden in het seizoen uit het niets. Omdat de rest van het veld faalt in het maken van een goede motor moet de ander maar gestraft worden voor het wel maken van een goede motor?
Nee toch? Ze gaan toch alle engine modes aan banden leggen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het gaat hier echter om de party mode die er af zou moeten.
Is uit 2018 kennelijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 00:00 schreef Starflyer het volgende:
GpToday had vandaag een tweet over die 12 engine mappings.
[ twitter ]
Het gaat niet om de partymode. Het gaat erom dat je nog maar 1 mapping mag gebruiken tijdens de qualy en race.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het gaat hier echter om de party mode die er af zou moeten. Dat gaat om het enige wat ze willen weg doen.
Dat gaat geen enkel verschil maken en de race alleen maar minder spannend maken.
Als Mercedes de motor minder hoeft te sparen vanwege het gebruik van die party mode dan hoeven ze niet te schommelen van 95-100% naar 80-85 vanwege het sparen van de motor. Dan kunnen ze gewoon volledig gaan.
Het zal eerder Honda zijn die moet gokken bij de start omdat Mercedes alleen dan even niet die maximum kan gebruiken.
Overigens als je kijkt bij de Mercedes is het wel degelijk gewoon een draai van een knopje aan/uit. Natuurlijk werkt het niet zo simpel maar het activeren en uitzetten wel.
Dat gaat echt helemaal niets veranderen voor die Mercedes, die zijn gewoon zo veel sneller dan de RB. Het enige wat kan verschillen is dat Max er dan 0,6 sec achter zit in quali (wow spanning) en dat de voorsprong geleidelijker opgebouwd gaat worden in de race ipv dat ze in 1x weg zijn.
Je hebt wel overmatig veel vertrouwen in de RB he. Honda moet gewoon een veel sterkere motor leveren om Mercedes bij te kunnen houden en RB zelf moet gewoon een betere auto bouwen. Want dat grote verschil tussen de 2 auto's zit grotendeels in die 2 dingen en niet in de party mode.
Dat hebben ze al, hoorquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:56 schreef vosss het volgende:
Hoog tijd dat Honda eens hun VTEC op die pruttelbak die ze een F1 motor noemen schroeft.
Waarom niet Hamilton ipv Bottas?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:10 schreef mikieu het volgende:
Zou leuk zijn wanneer Bottas Covid krijgt, dat Vandoorne nog even een GP wint
quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet Hamilton ipv Bottas?
Toch wel leuker wanneer hij Hamilton zou verslaan, maar kijkend naar het WDC mag dat ook welquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet Hamilton ipv Bottas?
vegans zijn niet vatbaarquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hamilton twee races van de kant toekijken zou het wel spannender maken ja.
Nog niet een F1 kanaal hebbenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:12 schreef Zipportal het volgende:
Grand Prix van België gratis te zien, ongeacht de provider
https://www.ad.nl/formule(...)e-provider~ad8d712b/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Itt een jaar of 3 geleden, kijkt niemand nog via streams tegenwoordigquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:12 schreef Zipportal het volgende:
Grand Prix van België gratis te zien, ongeacht de provider
https://www.ad.nl/formule(...)e-provider~ad8d712b/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lang leve de grote databundelquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Itt een jaar of 3 geleden, kijkt niemand nog via streams tegenwoordig
Jij bent degene die met veel verschillen aan komtquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:59 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het gaat niet om de partymode. Het gaat erom dat je nog maar 1 mapping mag gebruiken tijdens de qualy en race.
Misschien moet je de nieuwe regels even bekijken.
dan draaien ze het terug als het saaier wordtquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij bent degene die met veel verschillen aan komt
Doet er niets aan af dat juist een rare verandering in regels zoals dit alleen maar in het voordeel is van de sterkste motor: Mercedes.
Die kunnen veel sterker rijden omdat ze toch niet hoeven te sparen en zijn in alles veel sterker dan de RB of welke auto dan ook.
Quali wordt totaal niet spannend en middenveld met RBR, RP enzo wordt wat minder en achterin ook met Williams. De race gaat ook minder zijn hierdoor omdat Mercedes er alleen maar krachtiger van wordt en er minder mogelijkheden zijn om even wat power bij te zetten om toch wat kracht bij te zetten.
Denk dat het gebrek aan legale alternatieven het probleem was.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lang leve de grote databundel
Denk het niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan draaien ze het terug als het saaier wordt
quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Itt een jaar of 3 geleden, kijkt niemand nog via streams tegenwoordig
quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Itt een jaar of 3 geleden, kijkt niemand nog via streams tegenwoordig
heb ik Z!ggo Go voor.quote:
mijn pa, in Nederland wonende en een Z!ggo account hebbende, komt elke zondag van de race "op bezoek"quote:
Aha, wat aardig van hem dat ie elke week langs komt.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
mijn pa, in Nederland wonende en een Z!ggo account hebbende, komt elke zondag van de race "op bezoek"
En aangezien je je Go account in het buitenland mag gebruiken kan ik dan gewoon kijken.
Het is nog aardiger als pa gebruikersnaam en ww geeft.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aha, wat aardig van hem dat ie elke week langs komt.
quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is nog aardiger als pa gebruikersnaam en ww geeft.
Belgen hequote:Op zondag 23 augustus 2020 11:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is nog aardiger als pa gebruikersnaam en ww geeft.
wie is Belg?quote:
Ik woon ook in België en meeste NL’rs kijken hier tv op Ziggo abbo van familie. Tot 4 apparaten tegelijk. Hoef zelfs mn vpn niet aan te slingeren.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
mijn pa, in Nederland wonende en een Z!ggo account hebbende, komt elke zondag van de race "op bezoek"
En aangezien je je Go account in het buitenland mag gebruiken kan ik dan gewoon kijken.
*kuch*IPTV via Ali*kuch*quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
heb ik Z!ggo Go voor.
Liever SkyF1 streams, maar die lijken de laatste tijd ook veelvuldig uit de lucht gehaald te worden door de FOM.
Zoals het wel vaker lijkt op maandag..quote:
quote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:57 schreef Starflyer het volgende:
Briatore is opgenomen in het ziekenhuis met Covid-19.
https://www.racefans.net/(...)lised-with-covid-19/
Dat is geen leuke baan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel jammer dat Jerez nu definitief van de baan lijkt.
Mja, vrees dat turn 8 inmiddels ook gewoon vol gas is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:08 schreef Kyran het volgende:
Jerez is ook wel ok, maar die turn 8 in Istanbul is om te kwijlen. Prachtige baan dat.
Pirelli moet daar zachtste banden meenemen, die lekker op hun donder krijgen![]()
quote:
Om een beetje context erbij te verschaffen, deze post op Reddit:quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:57 schreef Starflyer het volgende:
Briatore is opgenomen in het ziekenhuis met Covid-19.
https://www.racefans.net/(...)lised-with-covid-19/
quote:The thing is, a couple of days ago Briatore insulted the mayor of the village that basically closed his club, "The Bilionaire" after him and and every club owner in Costa Smeralda disregarded every safety norm the government put in place to prevent exactly this situation.
Then he flew back to Monaco ranting about the village, the mayor and Sardinia and making the same tired jokes about sheeps and Sardinia like the classy gentleman that he is.
I really wish him to get better soon but this has to be a reminder for everyone that you can't underestimate Covid that it's still here and we need to act with our safety and the safety of others in mind.
Hij schijnt niet op de IC te liggen: https://m.gpupdate.net/nl(...)etting-met-covid-19/quote:
Wat het in november in Istanbul voor weer is? Ze kunnen het weer van overmorgen geeneens voorspellen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:53 schreef Dimachaerus het volgende:
Hoe is het weer in Türkiye Istanbul in november dan? Ik hoop op een droge Qualy. Wil ze volgas door T8 zien jakkeren.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 16:22 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, vrees dat turn 8 inmiddels ook gewoon vol gas is.
Gemiddeld is het maximaal 15°C in november in Istanbul en minimaal rond de 12°C. Er valt in november op 11 Dagen neerslag met een totaal van 32 mm en het is deze maand 19 Dagen droog in Istanbul.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat het in november in Istanbul voor weer is? Ze kunnen het weer van overmorgen geeneens voorspellen.
Kun je geen informatie inwinnen bij familieleden in Turkije?
Nee, dat was Maleisië '13.quote:
Fijn ronde tijden van minder dan een minuut.quote:
Records gaan gebroken worden. Snelste pole ooit staat op 58.79s en snelste raceronde op 1:00.00. Beiden gereden in Dijon in 1974.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:53 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Fijn ronde tijden van minder dan een minuut.
Dat wordt een mega saaie race, lekker alleen maar DRS treintjes.
Joepie
Het is maar goed dat het circuit midden in de woestijn ligt, anders had ik niet kunnen bedenken waar Toto de zandzakken zou vullen voor deze lay-out.quote:
Waarom is dit de minst interessante layout? We hoeven zelf niet over het circuit te rijden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:12 schreef franklop het volgende:
Pakken wel de minst interessante layout zo
Hadden de oude layout moeten pakken
Haha, wat zal die scheppen moeten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is maar goed dat het circuit midden in de woestijn ligt, anders had ik niet kunnen bedenken waar Toto de zandzakken zou vullen voor deze lay-out.
Snel, dus erg in het voordeel van Mercedes en dus niet interessant voor strijd vooraan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waarom is dit de minst interessante layout? We hoeven zelf niet over het circuit te rijden.
Voor ons als toeschouwers kan het denk ik wel een leuke race worden om naar te kijken. Het is wel jammer dat het 'outer circuit' niet echt een oval zonder banking is zoals de oval in Rio de Janeiro vroeger was. Er zitten nog aardig wat bochtjes in. Ook zouden ze in turn 1 eigenlijk de korte route moeten nemen om het nog sneller te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |