Nee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:30 schreef opreis het volgende:
Volgens mij gaan het van Toe in naar geen Toe. Hierdoor wordt het oppervlakte van de band dat in contact met de grond staat vergroot, maar belangrijker, de warmte wordt gelijkmatiger over de band verdeeld.
Naja, dan gaan ze van toe out naar geen toe, de gelijkmatige warmte verdeling in de band blijft nog steeds van kracht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:36 schreef mikieu het volgende:
[..]
Nee.
Toe uit wil je hebben bij ingaan van de bocht.
Daarnaast verander je geen contactoppervlak, en heb je sowieso meer wrijving met toe (maakt niet uit welke kant op) als zonder toe. Daarom zeiden ze ook dat ze hiermee de banden gingen sparen. Ze doen echter het tegenovergestelde.
De site van het circuit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:44 schreef Sunri5e het volgende:
Ik lees net dat de GP van Toscane op het circuit van Mugello wellicht met een beperkt aantal toeschouwers wordt gereden. Toevallig ben ik dat weekend daar in de buurt. Ik wil daarom graag kaartjes bemachtigen. Welke sites moet ik in de gaten houden? Gewoon formula1.com? Of kan ik beter ergens anders de kaarten bestellen?
Ze gaan van toe uit naar toe in op het rechte stuk tijdens een out lap/achter de sc om de banden beter op te warmen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 23:47 schreef mikieu het volgende:
Waarom warmt het DAS systeem de banden op? Als je kijkt gaan ze van toe uit naar geen toe toch? Er werd steeds gezegd dat ze dit deden om minder frictie te hebben en zo banden te sparen. Alle filmpjes erover vertelde ons dit, maar zetten ze nu in de race meer toe in dan ze uit hebben of juist meer uit?
Je hebt gelijk qua oppervlak geloof ik en daar zat ik fout mee, dat gebeurd met chamber.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:36 schreef mikieu het volgende:
[..]
Nee.
Toe uit wil je hebben bij ingaan van de bocht.
Daarnaast verander je geen contactoppervlak, en heb je sowieso meer wrijving met toe (maakt niet uit welke kant op) als zonder toe. Daarom zeiden ze ook dat ze hiermee de banden gingen sparen. Ze doen echter het tegenovergestelde.
Zit natuurlijk wel een kern van waarheid in.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:35 schreef Newone82 het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)snog-kampioen-wordt/
Lammers😂😂
Doe lijst zal er vast zijn bij de FIA. Alleen niet openbaar. De rest is speculatie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:23 schreef raptorix het volgende:
Is er eigenlijk een lijst met F1 superlicense houders? Er staan wat lijstjes op internet, maar die zijn vaak outdated, zo staat Schumacher er vaak niet tussen terwijl die hem al heeft gehaald.
Blijf hoop houden!!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:35 schreef Newone82 het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)snog-kampioen-wordt/
Lammers😂😂
Als Hamilton positief test kan het ook hard gaan. Blijft een onvoorspelbaar seizoen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:40 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zit natuurlijk wel een kern van waarheid in.
RBR staat bekend dat ze zich gedurende het seizoen ontwikkelen. Dus ja, de volledige potentie van deze RedBull is ook nog niet zichtbaar. Daarnaast kan 1 uitval van Hamilton het bovenin een stuk spannender maken.
Dus ja, Mercedes is nog steeds favoriet, maar is dat een garantie dat Hamilton kampioen wordt?
Mercedes is ontzettend dominant, meer desondanks staat Max na 6 races tussen beide Mercedessen, en heeft hij al een keer gewonnen. Voorgaande jaren stond hij er na 6 races een stuk slechter voor. Daarnaast weet Mercedes ook dat als ze iets een keer niet voor elkaar hebben (zie Silverstone) dat Max er als de kippen bij is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Hamilton positief test kan het ook hard gaan. Blijft een onvoorspelbaar seizoen.
Denk dat Max liever op de baan wint, overigens.
Ik kan mij overigens niet voorstellen dat ze internationale toeschouwers gaan toelaten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:44 schreef Sunri5e het volgende:
Ik lees net dat de GP van Toscane op het circuit van Mugello wellicht met een beperkt aantal toeschouwers wordt gereden. Toevallig ben ik dat weekend daar in de buurt. Ik wil daarom graag kaartjes bemachtigen. Welke sites moet ik in de gaten houden? Gewoon formula1.com? Of kan ik beter ergens anders de kaarten bestellen?
Gewoon naar het circuit toe gaan in de week aanlopend naar de race, als er kaarten zijn worden ze ook aan de deur verkocht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:44 schreef Sunri5e het volgende:
Ik lees net dat de GP van Toscane op het circuit van Mugello wellicht met een beperkt aantal toeschouwers wordt gereden. Toevallig ben ik dat weekend daar in de buurt. Ik wil daarom graag kaartjes bemachtigen. Welke sites moet ik in de gaten houden? Gewoon formula1.com? Of kan ik beter ergens anders de kaarten bestellen?
Ja, de motoren zijn bevroren voor dit jaar.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:58 schreef VacaLoca het volgende:
Klopt het dat Honda geen Power meer kan toevoegen dit seizoen?
https://the-race.com/form(...)-of-engine-upgrades/quote:F1 has put a freeze on engine development in place as part of its cost-saving mandate amid the coronavirus pandemic.
This means that each of the four manufacturers will have to see out the season with the very same spec they put on track for the Austrian Grand Prix, with the exception of changes for reliability purposes.
F1’s engine manufacturers will be able to introduce a new power unit specification for the start of 2021, and will be permitted to make one upgrade for each major component that year and the year after – before freezing the power units completely for 2023 and 2024.
Gelukkig hebben ze nog Red Bull achter de hand.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:58 schreef VacaLoca het volgende:
Klopt het dat Honda geen Power meer kan toevoegen dit seizoen?
Helaas voor ze, want komende zondag Monza en GP van Sakhir in december. Maar Monza wordt echt een blamage voor ze (thuiscircuit)quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:05 schreef Fer het volgende:
Hopelijk krijgt Ferrari een uitzondering want dit is wel heel zielig zo.
Ja joh, gewoon weer een uitzondering maken voor Ferrari.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:05 schreef Fer het volgende:
Hopelijk krijgt Ferrari een uitzondering want dit is wel heel zielig zo.
Mugello is nog meer thuiscircuit.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helaas voor ze, want komende zondag Monza en GP van Sakhir in december. Maar Monza wordt echt een blamage voor ze (thuiscircuit)
Als ze die winnen dan zijn ze wel legendarisch.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mugello is nog meer thuiscircuit.
Laat dat oude er maar af. Ze zijn zelfs eigenaar van die baan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:36 schreef Kickinalfa het volgende:
Mugello is toch de oude test track van Ferrari?
Nice. Dan ga ik sowieso die kant opquote:Op dinsdag 1 september 2020 13:44 schreef Nattekat het volgende:
De organisatie van de Turkse GP mikt schijnbaar op 100.000 bezoekers
Dat dmv toegangskaarten van ¤10
Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Ze hebben geluk dat dat publiek er niet is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mugello is nog meer thuiscircuit.
Vraag me af hoe ze dat dan gaan combineren met de teams/drivers.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:44 schreef Nattekat het volgende:
De organisatie van de Turkse GP mikt schijnbaar op 100.000 bezoekers
Dat dmv toegangskaarten van ¤10
Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Ehm... laat maar.quote:Op dinsdag 1 september 2020 15:17 schreef Lionheaad het volgende:
Prijzen Mugello, per dag.
[ twitter ]
Allicht dat Ferrari zo wat geld kan bij elkaar sprokkelen voor een betere autoquote:Op dinsdag 1 september 2020 15:17 schreef Lionheaad het volgende:
Prijzen Mugello, per dag.
[ twitter ]
Zielig of niet, eigen schuld en dus terecht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:05 schreef Fer het volgende:
Hopelijk krijgt Ferrari een uitzondering want dit is wel heel zielig zo.
All invlusive? Heb je dat eruit na 2 broodjes hamburger.quote:Op dinsdag 1 september 2020 15:17 schreef Lionheaad het volgende:
Prijzen Mugello, per dag.
[ twitter ]
ftfyquote:Op dinsdag 1 september 2020 16:01 schreef mikieu het volgende:
[..]
All invlusive? Heb je dat eruit na 2 bakjes pasta quattro formaggio.
Ryanair praktijken dusquote:Op dinsdag 1 september 2020 13:44 schreef Nattekat het volgende:
De organisatie van de Turkse GP mikt schijnbaar op 100.000 bezoekers
Dat dmv toegangskaarten van ¤10
Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Gelukkig is Honda inmiddels op gelijke hoogte met de rest, en Renault lijkt ook het gat naar Mercedes te hebben gedicht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze nog Red Bull achter de hand.
Las vandaag dat Renault hun beroep tegen Racing Point ingetrokken hebben in ruil voor informatie van Mercedes over hoe meer uit hun motor te halen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:42 schreef Nattekat het volgende:
en Renault lijkt ook het gat naar Mercedes te hebben gedicht.
Volgend jaar vier RBsquote:Op dinsdag 1 september 2020 20:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Las vandaag dat Renault hun beroep tegen Racing Point ingetrokken hebben in ruil voor informatie van Mercedes over hoe meer uit hun motor te halen.
En direct staan ze in Spa veel verder naar voren.
Benieuwd hoeveel daar van waar is
Met maar 1 puike coureur. Dan winnen ze nog geen WK, want Mercedes heeft er dan 6quote:
Wel een bufferquote:Op dinsdag 1 september 2020 21:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Met maar 1 puike coureur. Dan winnen ze nog geen WK, want Mercedes heeft er dan 6
Via foto's zekerquote:
Zo dan, gezellig dagje uit met de familie voor de prijs van een leuke 2e hands auto.quote:Op dinsdag 1 september 2020 15:17 schreef Lionheaad het volgende:
Prijzen Mugello, per dag.
[ twitter ]
Nicequote:Sebastian Vettel doet een koopje: de Williams FW14B van Nigel Mansell
02 september 2020 — Volgens het Duitse 'Bild' heeft Sebastian Vettel één van de meest legendarische bolides in de F1-geschiedenis gekocht: de Williams FW14B.
De Williams FW14B is de wagen waarmee Nigel Mansell in 1992 richting de wereldtitel reed. Vettel heeft een voorliefde voor historische F1-bolides en de Duitser haalde dan ook maar al te graag de geldbuidel boven om deze historische F1-bolide te kopen.
De wagen werd geveild via het gerenommeerde veilinghuis ‘Bonhams’. Leuk extraatje voor Vettel is uiteraard dat de F1-bolide van Nigel Mansell het startnummer 5 draagt, Vettel zijn persoonlijk startnummer in de Formule 1.
Luidt de vraag natuurlijk nog wat Vettel voor deze zeer mooie F1-bolide heeft moeten neertellen?
Het bedrag dat Vettel betaalde werd niet meegedeeld maar in 2019 veilde Bonhams een andere Williams FW14B voor maar liefst 3 miljoen euro.
quote:Op woensdag 2 september 2020 09:16 schreef vosss het volgende:
http://www.f1journaal.be/(...)b-van-nigel-mansell/
[..]
Nice
Misschien kan hij ideeën opdoen om de Ferrari te verbeterenquote:Op woensdag 2 september 2020 09:16 schreef vosss het volgende:
http://www.f1journaal.be/(...)b-van-nigel-mansell/
[..]
Nice
quote:Op woensdag 2 september 2020 12:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien kan hij ideeën opdoen om de Ferrari te verbeteren
Dat 2022 anders gaat worden, ben benieuwd wat ze intern veranderd hebben.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Horner over Max: https://www.racefans.net/(...)-worked-with-horner/
Voor Max geldt natuurlijk hetzelfde als Hamilton. Ook de rbr heeft niet een team waar ze echt mee hoeven te vechten.quote:Op woensdag 2 september 2020 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Horner over Max: https://www.racefans.net/(...)-worked-with-horner/
dat zeggen ze elk jaarquote:Op woensdag 2 september 2020 18:07 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dat 2022 anders gaat worden, ben benieuwd wat ze intern veranderd hebben.
Huh?quote:Op woensdag 2 september 2020 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Masi en de teams gaan bespreken hoe ze "kwalificatiefiles" op Monza kunnen voorkomen:
https://www.racefans.net/(...)a-qualifying-queues/
De hele Williams familie blijkbaar:quote:Op donderdag 3 september 2020 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Claire treedt na aankomend weekend af bij Williams https://www.nu.nl/formule(...)as-bij-williams.html
Zat erin natuurlijk. Als Claire enig idee had hoe ze van die laatste plaats af moesten komen, had ze het allang gedaan.quote:
https://www.williamsf1.co(...)as-family-step-asidequote:WILLIAMS RACING OPENS NEW CHAPTER AS FAMILY STEP ASIDE
03 SEP 2020
This weekend’s Italian Grand Prix at Monza will mark the final race for the Williams family in Formula One. After 43 years and 739 Grands Prix, the family is set to leave the sport following the recent change in ownership to Dorilton Capital.
Sir Frank and Claire have ensured the family have remained at the helm of the team since the first race on 8th May 1977 at the Circuito de Jarama in Spain. The team has been through many periods of triumph and adversity but has always navigated them as a family. Williams has won 114 Grands Prix, taken 128 pole positions and secured 133 fastest laps, culminating in nine Constructors’ and seven Drivers’ World Championships. It is the third longest standing team in the history of the sport and one of the most successful.
The recent conclusion of the Strategic Review process and consequent sale of Williams Grand Prix Engineering to US-based investment firm, Dorilton Capital ensures the long-term future of the Williams Formula One team and provides a timely point at which the Williams family have chosen to exit the sport.
Claire Williams OBE, Deputy Team Principal: “With the future of the team now secured, this feels like the appropriate time for us to step away from the sport. As a family, we have always prioritised Williams. We have demonstrated that by our recent actions with the Strategic Review process and we believe now is the right time to hand over the reins and give the new owners the opportunity to take the team into the future.
“We have been in this sport for more than four decades. We are incredibly proud of our track record and the legacy we leave behind. We have always been in it for the love of it, for the pure pleasure of going motor racing, so this is not a decision that we have taken lightly but after much reflection and as a family.
“We are greatly appreciative of Dorilton’s encouragement to continue, but in them we know the team will be in good hands and the Williams name will live on. This may be the end of an era for Williams as a family-run team, but it is the beginning of a new era for Williams Racing and we wish them much success in the future.
“On behalf of Frank and the Williams family, I would like to say how incredibly grateful and humbled we are for the support we have enjoyed over the years, from our friends in the paddock to the many fans around the world. But mostly, we would like to thank our team. People who have worked at Williams in the past and present. They are the true warriors of this team and have made it what it is and we wish them well. Formula One has been our life for so long and now it’s time for a new chapter in our lives to begin.”
Matthew Savage, Chairman of Dorilton Capital and Williams Grand Prix Engineering, said: “We fully respect the very tough decision of Claire and the Williams family to step away from the team and the business after securing new resources for its future. Claire’s achievement in sustaining Williams Racing’s heritage, relevance and commitment to innovation in a difficult environment since taking charge in 2013 has been nothing short of monumental. She has also been hugely instrumental in shaping a more level technical and financial playing field for F1, which will help to ensure the team’s return to the front of the grid in seasons to come. We are proud to carry the Williams name into the next exciting phase for the sport and we thank Sir Frank, Claire and the Williams family for the opportunity to be part of this great British brand."
Onder hem ging het ook niet zo geweldig meer sinds 2006. En hij zal vast nog wat inspraak gehad hebben.quote:
Anders ik wel. Vorige GP was madam nog heel stellig dat zij teambaas was en zou blijven. Amper een halve week later is ze wegquote:Op donderdag 3 september 2020 14:40 schreef boegschroef het volgende:
Ben benieuwd hoelang het nog 'Williams' heet na dit bericht.
McLaren heet ook nog steeds McLaren en Brabham bleef ook nog hetzelfde heten na de overname door Ecclestone.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:40 schreef boegschroef het volgende:
Ben benieuwd hoelang het nog 'Williams' heet na dit bericht.
En je recht op prijzengeld van voorgaande jaren, oh wacht....quote:Op donderdag 3 september 2020 17:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
McLaren heet ook nog steeds McLaren en Brabham bleef ook nog hetzelfde heten na de overname door Ecclestone.
Williams is een sterke naam in de F1 met veel historie. Het zou zonde zijn om die naam te veranderen voor een onbekende naam. Dan gooi je veel naamsbekendheid weg.
Valt deze quote niet in dezelfde categorie toen Prost zijn Ferrari vergeleek met een vrachtwagen?quote:Voor een Ferrari-fan is dit een soort sm-behandeling
Het is win-win. Op dat vlak ontloop je problemen en je behoud een historische F1-naam. En dat laatste is echt wel wat waard: ik herinner me nog wel dat geprobeerd werd om de Lotus-naam terug te halen. En dat ze bij RP straks de naam Aston Martin gaan gebruiken. Een goeie naam is veel waard.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:23 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En je recht op prijzengeld van voorgaande jaren, oh wacht....
McLaren heette zelfs McLaren toen Ron Dennis het overnam. Enige wat hij veranderde was de auto naar mp4 van McLaren Project 4quote:Op donderdag 3 september 2020 17:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
McLaren heet ook nog steeds McLaren en Brabham bleef ook nog hetzelfde heten na de overname door Ecclestone.
Williams is een sterke naam in de F1 met veel historie. Het zou zonde zijn om die naam te veranderen voor een onbekende naam. Dan gooi je veel naamsbekendheid weg.
Met dat verschil dat Prost z'n toekomst nog onduidelijk was ten tijde van die uitspraak.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:09 schreef Red_85 het volgende:
Vettel:
[..]
Valt deze quote niet in dezelfde categorie toen Prost zijn Ferrari vergeleek met een vrachtwagen?
Inderdaad, dat blijft Renault E-Tech:quote:Op zondag 6 september 2020 11:05 schreef Starflyer het volgende:
Volgend jaar dus Alpine - Renault als constructeur. Ik verwacht niet dat ze de naam van de motor ook veranderen.
https://www.formula1.com/(...)U9MythQjcYG8T45.htmlquote:Future chassis produced by the Enstone-based team will be designated as Alpines, but the Renault name will remain as the cars will run Renault E-TECH hybrid engines, produced in Viry-Chatillon.
Ja.quote:Op zondag 6 september 2020 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, dat blijft Renault E-Tech:
[..]
https://www.formula1.com/(...)U9MythQjcYG8T45.html
Met de switch van McLaren naar Mercedes, is Alpine dan de enige auto met een Renault-motor op de grid, toch?
Claire mag eens bij mij op schoot zitten, vind haar erg lekkerquote:Op donderdag 3 september 2020 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
De hele Williams familie blijkbaar:
[ twitter ]
Eens.quote:Op zondag 6 september 2020 11:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Claire mag eens bij mij op schoot zitten, vind haar erg lekker
Iemand heeft dat toch gedaan.quote:Op zondag 6 september 2020 11:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eens.
Echter denk ik dat het gezegde “never stick your dick in crazy” voor haar wel opgaat.
quote:Op donderdag 3 september 2020 15:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Anders ik wel. Vorige GP was madam nog heel stellig dat zij teambaas was en zou blijven. Amper een halve week later is ze weg
Iedereen heeft heel duidelijk naar voren gebracht dat het de beslissing van Frank en Claire zelf was om te vertrekken. Niet van iemand anders.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:31 schreef boegschroef het volgende:
Zodra iemand in de F1 roept 'ik blijf zeker zitten' of 'deze rijder blijft tot eind van het jaar' dan is het ook altijd wachten tot het eerst volgende bericht 'hij/zij is vervangen'
Goed verhaal. Ik blijf het dubieus vinden dat nog niets bekend is over de overnameclub.quote:Op zondag 6 september 2020 18:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Iedereen heeft heel duidelijk naar voren gebracht dat het de beslissing van Frank en Claire zelf was om te vertrekken. Niet van iemand anders.
Is gewoon papa Stroll, dit gaat de RP 2.0 worden.quote:Op zondag 6 september 2020 18:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Goed verhaal. Ik blijf het dubieus vinden dat nog niets bekend is over de overnameclub.
Ja: https://www.racefans.net/(...)t-20200905-172733-3/quote:Op zondag 6 september 2020 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari heeft het protest tegen RP ook ingetrokken. Zou er iets tegenover hebben gestaan?
Lijkt me nietquote:Op zondag 6 september 2020 18:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is gewoon papa Stroll, dit gaat de RP 2.0 worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |