Ik ben ook geen fan van de Amerikaanse politie want zo corrupt als de pest.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
The Federalist verkoopt nu "Kamala was a cop" t-shirts.
Is dat reclame voor haar bij de rechtsen?
Blue lives don't matter? Disband the police?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:39 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van de Amerikaanse politie want zo corrupt als de pest.
Niet zozeer corrupt hoewel dat uiteraard voorkomt, meer een combinatie van slecht opgeleid, te weinig verplicht rekenschap te geven en te veel in staat om hun eigen gang te gaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:39 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van de Amerikaanse politie want zo corrupt als de pest.
Als je hen niet leuk vindt of ondersteunt betekent niet dat je ze allemaal dood wilt hebben eh.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Blue lives don't matter? Disband the police?
Hun rule of law zoals die door Trump gehanteert word, waarschijnlijk en dat kan wel kloppen, ja.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:44 schreef Ulx het volgende:
Harris wordt nu afgeschilderd als een autocrat die het niet opheeft met Rule of Law en lak heeft aan de wet.
Door Trumpisten.
Jij zei dat je geen redenen voor de middenklasse ziet om op Trump te stemmen, tenzij ze racist zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik stelde, je legt mij nu woorden in de mond.
Ik stel dat racisten niet op Biden maar op Trump stemmen, dat houd niet in dat alle Trump stemmers racisten zijn.
En je zgn zuur verdiende centen kunnen houden als het land om je heen instort lijkt mij weinig troost te bieden.
Is dit niet redelijk denigrerend jegens de doelgroep om in dergelijke kinderlijke kleutertaal te spreken?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 09:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Meteen dit soort shit filmpjes
shit appquote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Blue lives don't matter? Disband the police?
leuke poging. Ze hebben echt niks beters meer dan de voorspelbare bangmakerij.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:44 schreef Ulx het volgende:
Harris wordt nu afgeschilderd als een autocrat die het niet opheeft met Rule of Law en lak heeft aan de wet.
Door Trumpisten.
"I've got mine, fuck you".quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:56 schreef Hanca het volgende:
Alleen al de gedachte van een aantal hier dat mensen grotendeels alleen naar hun portomonnee kijkend stemmen is kortzichtig en toont volgens mij aan dat je niet door hebt wat mensen daadwerkelijk allemaal afwegen. Voor sommigen is hun eigen financiële situatie een factor, voor de meesten niet dé factor. Ook in de VS niet.
Er spelen veel meer dingen, de verschillen tussen Democraten en Republikeinen zijn veel meer dan financieel. Sterker nog: uiteindelijk zijn de financiële verschillen in de portomonnee meestal vrij klein, hooguit een paar procent.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"I've got mine, fuck you".
Houding komt meer voor dan je denkt.
Ja. De realiteit is helaas dat veel mensen niet geïnteresseerd zijn in het beoordelen van politici op hun beleid, maar eerder op hun retoriek. Wat je vaak ziet is dat mensen een hebben van een politicus, en in het geval van tegenstrijdige informatie wordt niet dat beeld kritisch benaderd maar de onwelgevallige informatie.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:26 schreef Toby56 het volgende:
Maar in dit forum zie je vaak: wat een asociaal beleid, deze man kan nooit winnen, die wordt afgezet, hoeveel bewijs hebben die Amerikanen nog nodig?, Biden hoeft zelf niet eens meer te adverteren, et cetera.
En dat is naïef.
Want de mentaliteit is daar echt anders.
Ik vrees van niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:56 schreef Hanca het volgende:
Alleen al de gedachte van een aantal hier dat mensen grotendeels alleen naar hun portomonnee kijkend stemmen is kortzichtig en toont volgens mij aan dat je niet door hebt wat mensen daadwerkelijk allemaal afwegen. Voor sommigen is hun eigen financiële situatie een factor, voor de meesten niet dé factor. Ook in de VS niet.
Met als bijkomend probleem dat het een nogal kortetermijnsvisie is. Trump heeft een 1500 miljard aan de staatsschuld toegevoegd (geleend uit de toekomst zeg maar) om de mensen nu een iets gevuldere (en de 1% een flink meer gevulde) beurs te geven. Dat moet een keer terugbetaald worden. In de vorm van mindere healthcare en vangnetten enzo.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"I've got mine, fuck you".
Houding komt meer voor dan je denkt.
Het is al lang bekend dat Nederland qua politieke retoriek en het sturen van perceptie heel goed afkijkt bij de VS. In veel EU landen waait er soms nog wel eens een fris tegengeluid, maar dat is hier nog niet echt doorgedrongen. Een Russische misinformatie campagne verder en de PVV en FVD krijgen zomaar genoeg stemmen om de VVD te dwingen met ze samen te werken. Ze roepen wel van niet, maar het is en blijft een machtspartij. De Amerikaanse retoriek van het poppetje aanvallen en Cambridge analytica-achtige bedrijven betalen werkt ook hier.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vrees van niet.
Anders zou de hele wereld sociaal-democratisch stemmen. Waar talent wordt gewaardeerd, je nog steeds fijn kunt verdienen, flink meer dan een ander zelfs, en waar voor de 'verliezers' wordt gezorgd voordat ze gaan zwerven en uit beeld geraken. En waar die mensen nieuwe kansen worden geboden.
Een aantal van mijn vrienden en kennissen ken ik al flink lang.
Toen ze 18 waren, met hun eerste baantje, en ze hun verzekeringen en rechten nog moesten regelen, stemden ze PvdA.
Een aardig klupje, dat nu fijn verdient, is geswitcht naar D'66 (de 'groenen') en VVD, en spreekt inmiddels schande van mogelijke nivellering en te hoge belastingen.
Zelf baal ik ervan, maar het is hun goed recht. Ze geloven nu wat Rutte ooit zei, zo'n 10 jaar geleden: "iedereen in dit land heeft gelijke kansen." En als 'gelijke' mensen die 'gelijke' kansen niet grijpen, willen ze voor die mensen niet betalen. Zelfs de D'66-ers van die kennissenclub zeggen dat. Die willen dan wel weer blijven investeren in goed onderwijs, zodat er inderdaad meer gelijkheid kan ontstaan.
Ik ben het er grandioos mee oneens (behalve met het onderwijs-idee), maar deze partijen staan in iedere democratie op de kieslijst. Gelukkig maar, want een opgelegde dictatuur is altijd afschuwelijk (zowel rechts als links).
Dat is helaas al decennia zo.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Met als bijkomend probleem dat het een nogal kortetermijnsvisie is. Trump heeft een 1500 miljard aan de staatsschuld toegevoegd (geleend uit de toekomst zeg maar) om de mensen nu een iets gevuldere (en de 1% een flink meer gevulde) beurs te geven. Dat moet een keer terugbetaald worden. In de vorm van mindere healthcare en vangnetten enzo.
Dat vond ik wel aardig van Sarah.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:55 schreef Monolith het volgende:
Palin heeft ook nog wat tips voor Harris:
https://www.politico.com/(...)s-sarah-palin-393918
" "Trust no one new" and "Don't get muzzled.""quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat vond ik wel aardig van Sarah.
Alhoewel ik vermoed dat Kamala ietsjes slimmer is...
Zeker.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is al lang bekend dat Nederland qua politieke retoriek en het sturen van perceptie heel goed afkijkt bij de VS. In veel EU landen waait er soms nog wel eens een fris tegengeluid, maar dat is hier nog niet echt doorgedrongen. Een Russische misinformatie campagne verder en de PVV en FVD krijgen zomaar genoeg stemmen om de VVD te dwingen met ze samen te werken. Ze roepen wel van niet, maar het is en blijft een machtspartij. De Amerikaanse retoriek van het poppetje aanvallen en Cambridge analytica-achtige bedrijven betalen werkt ook hier.
Je hebt nogal een vreemd besef van de schuldcapaciteit van een Real versus de lokale HFC.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:18 schreef Toby56 het volgende:
Het lijkt een beetje op de voetbalvereniging Real Madrid.
Een dozijn jaar geleden (of nog langer) kwam uit dat ze echt ongelooflijk zwaar in het rood stonden. Iedere andere club ter wereld (en zeker bij ons) zou allang failliet zijn verklaard. Dit zou geheid verkeerd aflopen, zeker als ze er maar op los bleven kopen. Het was eigenlijk een schande dat de club nog mocht doorgaan.
Haarlem en Veendam c.s. kwamen er niet mee weg.
Real wel.
En dan noemen mensen jou gestoord en verkeerd. Ik zie niks mis met deze.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker.
Ik houd mijn hart soms vast, zoals die schreeuwerds ook hier inmiddels worden toegejuicht... sinds 2000/2001 eigenlijk al. Toen zei Hans Janmaat (v/h Centrumpartij & Centrum-Democraten) al: als ik 10 jaar geleden had gezegd wat Fortuyn nu allemaal roept, was ik de bak in gegooid.
Het heeft wortel geschoten en het gaat niets opleveren, want het heeft nog nooit iets opgeleverd. Hoewel velen zullen zeggen: ja, dat is vroeger. Die mensen zijn nu allemaal dood.
Ik had ook best Holland Sport willen noemen.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 18:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Je hebt nogal een vreemd besef van de schuldcapaciteit van een Real versus de lokale HFC.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |