abonnement Unibet Coolblue
pi_194513670


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:19:52 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194513688
Nu pas een beetje kunnen lezen wat er vandaag allemaal is gezegd. Quarantaine verplichting klinkt als een prima middel om het een stapje voor te kunnen zijn in plaats van constant achter de feiten aan te lopen.
pi_194513716
Ik blijf me echt verbazen om het toejuichen van deze maatregelen.

Iemand op straffe van een boete op basis van een vermoeden huisarrest geven, en we juichen het toe.
pi_194513745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik blijf me echt verbazen om het toejuichen van deze maatregelen.

Iemand op straffe van een boete op basis van een vermoeden huisarrest geven, en we juichen het toe.
Het is maar voor even en voor het grotere geheel. Niet zo egoïstisch doen.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:24:58 #5
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_194513759
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik blijf me echt verbazen om het toejuichen van deze maatregelen.

Iemand op straffe van een boete op basis van een vermoeden huisarrest geven, en we juichen het toe.
Nou inderdaad. Ik zou het misschien nog iets meer kunnen begrijpen als je getest moet worden als onderdeel van BCO en indien daar een positieve test uit komt dat je 2 weken in quarantaine/isolatie moet, maar puur op basis van een vermoeden vind ik nogal heftig.

Ik lees net dit in die brief: "Overigens zal een negatieve testuitslag de quarantaineplicht niet opheffen."

Dus je moet hoe dan ook 2 weken in quarantaine blijven als je bij iemand in de buurt bent geweest die later (vermoedelijk) positief lijkt te zijn op Covid-19. Als jij daarna bewezen negatief bent, heb je pech, moet je nog steeds thuis blijven...
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_194513772
In plaats van 1 september alles weer open, vanaf 1 september weer zo'n vertyfte lockdown. Bedankt alle debielen die hier debet aan zijn. ^O^
pi_194513780
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:19 schreef Kyran het volgende:
Nu pas een beetje kunnen lezen wat er vandaag allemaal is gezegd. Quarantaine verplichting klinkt als een prima middel om het een stapje voor te kunnen zijn in plaats van constant achter de feiten aan te lopen.
Ja, Mark Rutte kan dat rijtje maatregelen anders wel tot 2025 gaan staan herhalen.

Er luistert toch geen hond.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:27:01 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194513783
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:19 schreef Kyran het volgende:
Nu pas een beetje kunnen lezen wat er vandaag allemaal is gezegd. Quarantaine verplichting klinkt als een prima middel om het een stapje voor te kunnen zijn in plaats van constant achter de feiten aan te lopen.
Met kennis die ik de afgelopen 5 minuten heb opgedaan. Covid190 medingsplichtige A-ziekte ihkv Wet op Publieke Gezondheid die sinds 5 maart 2020 zo kan kan worden aangepakt door de overheid en haar bevoegde instanties w.o. burgermneesters van veiligheidsregio's.

De vraag die beter gesteld kan wortden, is waarom de regering dat dan niet veel consequenter doet tewijl zij reeds de bevoegdheden alsmede taken heeft de ziekte aan te pakken. Niet dat ik het het er mee eens ben maar ik kan mij niet verzetten tegen een opgelegde verplichting en moet wettelijk vertrouwen op de instituten. Je bent dus verplicht mee te werken aan BCO en kan in vermoedelijke gevallen strafbaar zijn als je een valse identiteit opgeeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:28:32 #9
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194513810
Alleen verplichten om te testen heeft weinig zin. Als je negatief test wil niet zeggen dat je niet besmet bent. Een negatieve test kan voor scheinveiligheid zorgen, waardoor je de situatie juist erger maakt.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen uitwerken. Ze gaan vast niet iedereen die in een supermarkt kwam waar één persoon besmet was in een quarantaine gooien. Bij een werkgever waarbij bijvoorbeeld meerdere personen besmet zijn geraakt vind ik het een prima zet om iedereen even verplicht in quaraintane te zetten om te voorkomen dat het een hotspot wordt.

Hoe meer wij van dit soort relatief kleine/lokale maatregelen treffen hoe losser de algemene maatregelen kunnen.

Wat dat betreft juich ik het inderdaad toe.
pi_194513837
quote:
81s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:26 schreef Socios het volgende:
In plaats van 1 september alles weer open, vanaf 1 september weer zo'n vertyfte lockdown. Bedankt alle debielen die hier debet aan zijn. ^O^
Bedank het virus maar. Alles open is een illusie. Daarom hebben mensen ook schijt, er is geen zicht op verbetering. Afstandsregels blijven hoe dan ook, dat is door de elite al tot in den treure verkondigd.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:30:46 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194513839
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Met kennis die ik de afgelopen 5 minuten heb opgedaan. Covid190 medingsplichtige A-ziekte ihkv Wet op Publieke Gezondheid die sinds 5 maart 2020 zo kan kan worden aangepakt door de overheid en haar bevoegde instanties w.o. burgermneesters van veiligheidsregio's.

De vraag die beter gesteld kan wortden, is waarom de regering dat dan niet veel consequenter doet tewijl zij reeds de bevoegdheden alsmede taken heeft de ziekte aan te pakken. Niet dat ik het het er mee eens ben maar ik kan mij niet verzetten tegen een opgelegde verplichting en moet wettelijk vertrouwen op de instituten. Je bent dus verplicht mee te werken aan BCO en kan in vermoedelijke gevallen strafbaar zijn als je een valse identiteit opgeeft.
Weer een hoop woorden, zonder dat je inhoudelijk veel zegt.

Waarom zou je in godsnaam een valse identiteit opgeven? Als je een valse identiteit opgeeft, je niet laat testen en niet in quarantaine gaat, en daardoor anderen in gevaar brengt dan verdien je ook gewoon een straf op te lopen.
pi_194513846
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Ik zou het misschien nog iets meer kunnen begrijpen als je getest moet worden als onderdeel van BCO en indien daar een positieve test uit komt dat je 2 weken in quarantaine/isolatie moet, maar puur op basis van een vermoeden vind ik nogal heftig.
Een test afnemen lijkt mij ook een normale zaak, uitslag afwachten thuis en weer verder.

Personen thuis opsluiten op basis van een vermoeden....

[ Bericht 4% gewijzigd door Kickinalfa op 11-08-2020 23:40:42 ]
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:33:23 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194513873
quote:
81s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:26 schreef Socios het volgende:
In plaats van 1 september alles weer open, vanaf 1 september weer zo'n vertyfte lockdown. Bedankt alle debielen die hier debet aan zijn. ^O^
"Ze" nu nog vinden voor een bloemetje.
Ik denk niet dat het opzettelijk is als doel. Het gedrag komt vooral door onbegrip dat in strijd is met wat men zelf waarneemt of daarbij doormaakt. De vrijheden en vertier van weleer zijn voorlopig niet meer en heel ver weg.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:36:04 #14
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194513900
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Bedank het virus maar. Alles open is een illusie. Daarom hebben mensen ook schijt, er is geen zicht op verbetering. Afstandsregels blijven hoe dan ook, dat is door de elite al tot in den treure verkondigd.
Virus doet het niet zelf he. Het zijn toch echt de mensen die het verspreiden. Na zoveel maanden zijn er nog steeds mensen die het niet willen begrijpen en laks met de regels omgaan, want het zal hen niet overkomen, of ze zijn toch gezond, of bla bla bla.
pi_194513919
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Virus doet het niet zelf he. Het zijn toch echt de mensen die het verspreiden. Na zoveel maanden zijn er nog steeds mensen die het niet willen begrijpen en laks met de regels omgaan, want het zal hen niet overkomen, of ze zijn toch gezond, of bla bla bla.
Ja of "hun vrijheid wordt beperkt" terwijl als je niks doet is je vrijheid nog vee langer beperkt.

Maar goed.

Krijg ze dat maar een aan hun verstand gepeuterd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:42:03 #16
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194513964
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja of "hun vrijheid wordt beperkt" terwijl als je niks doet is je vrijheid nog vee langer beperkt.

Maar goed.

Krijg ze dat maar een aan hun verstand gepeuterd.
Vooral dat het alleen maar langer gaat duren als men zo de kop in het zand blijft steken lijkt bij heel veel mensen niet aan te komen.
pi_194514061
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Vooral dat het alleen maar langer gaat duren als men zo de kop in het zand blijft steken lijkt bij heel veel mensen niet aan te komen.
Deze snap ik even niet. Wat gaat langer duren? We wachten toch op een vaccin? Die gaat niet langzamer of sneller komen door wel of niet naleven van maatregelen.
pi_194514101
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Deze snap ik even niet. Wat gaat langer duren? We wachten toch op een vaccin? Die gaat niet langzamer of sneller komen door wel of niet naleven van maatregelen.
Een vaccin gaat ook niet altijd werken Volgens immunoloog Anthony Fauci, dan toch.

. https://www.lc.nl/buitenl(...)rkzaam-25913531.html
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:55:15 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194514123
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Een vaccin gaat ook niet altijd werken Volgens immunoloog Anthony Fauci, dan toch.

. https://www.lc.nl/buitenl(...)rkzaam-25913531.html
Poetin heeft daar schijt aan.

Straks is heel Rusland immuun en kloten wij hier nog steeds aan met looproutes en schermpjes bij de kassa.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:56:10 #20
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_194514135
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja of "hun vrijheid wordt beperkt" terwijl als je niks doet is je vrijheid nog vee langer beperkt.

Maar goed.

Krijg ze dat maar een aan hun verstand gepeuterd.
Die mensen ga je hiermee echt niet ‘pakken’. Politie heeft geen tijd voor veel aangiftes, dus dit kunnen ze ook nooit oppakken. BOA’s mogen voor zover ik weet alleen staande houden en niet aanhouden, dus hoe gaat die BOA ze dan tegenhouden? Deze maatregelen zijn echt buitenproportioneel en gaan vooral mensen raken die niet thuis kunnen werken en daardoor inkomsten mis gaan lopen. Moet je voorstellen, 1 bezoeker bij een restaurant raakt ergens besmet en iedere medewerker van het restaurant die toen aan ‘t werk was moet direct 2 weken in quarantaine. Dat restaurant kan gelijk wel dicht blijven.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_194514146
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Virus doet het niet zelf he. Het zijn toch echt de mensen die het verspreiden. Na zoveel maanden zijn er nog steeds mensen die het niet willen begrijpen en laks met de regels omgaan, want het zal hen niet overkomen, of ze zijn toch gezond, of bla bla bla.
Noemde dit vandaag eerder al eens maar dit is gewoon het grote gebrek aan collectief denken, wat echt geen nieuw fenomeen is.
I'll give you something to do
pi_194514152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Poetin heeft daar schijt aan.

Straks is heel Rusland immuun en kloten wij hier nog steeds aan met looproutes en schermpjes bij de kassa.
Ja, ga jij dat vaciin even kopen bij Putin, dan Ik geef wel geld mee ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:58:03 #23
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194514159
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Deze snap ik even niet. Wat gaat langer duren? We wachten toch op een vaccin? Die gaat niet langzamer of sneller komen door wel of niet naleven van maatregelen.
Ok, even iets genuanceerder.

Als men zich goed aan de maatregelen zou houden dan zouden wij veel langer/sneller/eerder etc. met milde maatregelen te maken krijgen. Als men zich niet aan de maatregelen houdt krijg je strengere maatregelen.

Geen maatregelen meer is een utopie totdat er een vaccin is of totdat het virus zich muteert in een hele milde variant.
pi_194514167
Ben benieuwt of die quarantaine regel gevolgen gaat hebben of mensen zich zelf willen laten testen. Bedoel als je een loop neus hebt waarom zou je je zelf laten testen met als gevolg dat jij en de mensen waar je close mee bent 2 weken straf krijgen. Of alleen al de economische reden dat je door 2 weken verplichte quarantaine inkomen gaat missen. Dus zal me niks verwonderen dat de testbereidheid hier flink mee naar beneden gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door ipa84 op 12-08-2020 00:33:35 ]
pi_194514190
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Deze snap ik even niet. Wat gaat langer duren? We wachten toch op een vaccin? Die gaat niet langzamer of sneller komen door wel of niet naleven van maatregelen.
Lijkt mij ook. Voor de jongeren, what's in it for them? Net of mogen ze over een maandje wel feesten als ze zich nu netjes aan de regels houden... not.
Dus ja, dan hebben ze er ook geen boodschap aan. En daar kunnen we dan wel verongelijkt over gaan doen maar exact hetzelfde gaat toch op voor bijv het klimaat? Men koppelt individuele acties los van gevolgen van het grotere geheel. Echt niets nieuws in het westen hoor.
I'll give you something to do
pi_194514247
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:01 schreef galantis het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Voor de jongeren, what's in it for them? Net of mogen ze over een maandje wel feesten als ze zich nu netjes aan de regels houden... not.
Dus ja, dan hebben ze er ook geen boodschap aan. En daar kunnen we dan wel verongelijkt over gaan doen maar exact hetzelfde gaat toch op voor bijv het klimaat? Men koppelt individuele acties los van gevolgen van het grotere geheel. Echt niets nieuws in het westen hoor.
Dan moeten ze ook niet zeiken straks als ze geen baan kunnen vinden. Wat een nutteloze, verwende kutgeneratie groeit nu op zeg. Leven in een bubbel waarin alles ze in de schoot wordt geworpen. Kan niet wachten op de huilendr verhalen van afstudeerders straks.
pi_194514249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:01 schreef galantis het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Voor de jongeren, what's in it for them? Net of mogen ze over een maandje wel feesten als ze zich nu netjes aan de regels houden... not.
Dus ja, dan hebben ze er ook geen boodschap aan. En daar kunnen we dan wel verongelijkt over gaan doen maar exact hetzelfde gaat toch op voor bijv het klimaat? Men koppelt individuele acties los van gevolgen van het grotere geheel. Echt niets nieuws in het westen hoor.
Ja,, eerst even vooropstellen dat ik dit niet wil, maar ik vrees dat als mensen gaan 'spijbelen" bij dat contact-onderzoek, dat er dan strengere maatregelen gaan volgen.

Want dat virus trekt zich nu eenmaal niks aan van wat mensen leuk vinden of niet. :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194514263
Bedankt anti corona gekkies.
pi_194514264
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Met kennis die ik de afgelopen 5 minuten heb opgedaan. Covid190 medingsplichtige A-ziekte ihkv Wet op Publieke Gezondheid die sinds 5 maart 2020 zo kan kan worden aangepakt door de overheid en haar bevoegde instanties w.o. burgermneesters van veiligheidsregio's.

De vraag die beter gesteld kan wortden, is waarom de regering dat dan niet veel consequenter doet tewijl zij reeds de bevoegdheden alsmede taken heeft de ziekte aan te pakken. Niet dat ik het het er mee eens ben maar ik kan mij niet verzetten tegen een opgelegde verplichting en moet wettelijk vertrouwen op de instituten. Je bent dus verplicht mee te werken aan BCO en kan in vermoedelijke gevallen strafbaar zijn als je een valse identiteit opgeeft.
Omdat ze die wettelijke bevoegdheid nu gaan misbruiken. De Jonge zei laatst nog op televisie dat dat middel moeilijk inzetbaar is omdat er een concrete verdenken moet zijn van besmetting. Nu hebben ze een soort bewijsvermoeden in het leven geroepen.

Zeer discutabel en dit allemaal omdat de Tweede Kamer 10 maanden doet over een noodwet. We zijn zo'n beetje het enige land zonder coronawet of noodtoestand.
pi_194514285
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook niet zeiken straks als ze geen baan kunnen vinden. Wat een nutteloze, verwende kutgeneratie groeit nu op zeg. Leven in een bubbel waarin alles ze in de schoot wordt geworpen. Kan niet wachten op de huilendr verhalen van afstudeerders straks.
Ja dit is vast heel helpend. Egocentrisme is natuurlijk alleen iets voor jongeren. Zal ik nu even een rant over de ouderen doen?
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 00:15:24 #31
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194514313
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:12 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja dit is vast heel helpend. Egocentrisme is natuurlijk alleen iets voor jongeren. Zal ik nu even een rant over de ouderen doen?
Het zijn echt alle groepen die de regels negeren.

De jongeren willen feesten, bij vrienden op bezoek, introductie etc. De mensen in de 70+ categorie willen hun sociale contacten niet opgeven tijdens de laatste jaren van hun leven. De gemiddelde werkende burger wil zijn/haar werk houden om rond te kunnen komen. De rijkere burgers willen alle luxe niet opgeven, etc. etc. etc.

De ene of ander groep wordt er steeds uitgepakt en vergroot, maar in alle delen van ons maatschappij zitten groepen die vinden dat de regels niet voor hen gelden.
pi_194514323
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ok, even iets genuanceerder.

Als men zich goed aan de maatregelen zou houden dan zouden wij veel langer/sneller/eerder etc. met milde maatregelen te maken krijgen. Als men zich niet aan de maatregelen houdt krijg je strengere maatregelen.

Geen maatregelen meer is een utopie totdat er een vaccin is of totdat het virus zich muteert in een hele milde variant.
Is geen utopie, maar dan moeten er harde keuzes gemaakt worden. Uiteraard gaat dat in onze verzorgingsstaat niet gebeuren met vooralsnog een redelijk sociaal vangnet.

Al zijn er gelukkig ook landen die afwijken van strikte maatregelen. Enorm interessant om te zien hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Evenals de houdbaarheid van de maatregelen. Met blijvende lage cijfers, behalve de Randstad en enkele andere gemeenten, kan het draagvlak hard afkalven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 00:19:02 #33
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194514358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:16 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Is geen utopie, maar dan moeten er harde keuzes gemaakt worden. Uiteraard gaat dat in onze verzorgingsstaat niet gebeuren met vooralsnog een redelijk sociaal vangnet.

Al zijn er gelukkig ook landen die afwijken van strikte maatregelen. Enorm interessant om te zien hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Evenals de houdbaarheid van de maatregelen. Met blijvende lage cijfers, behalve de Randstad en enkele andere gemeenten, kan het draagvlak hard afkalven.
Dus jij denkt dat er een periode gaat aanbreken waarbij er geen enkele maatregel meer is, terwijl er geen vaccin is?

Niet binnen nu en een jaar in ieder geval en eigenlijk denk ik sowieso niet. Je kan niet een virus zijn gang laten gaan met tientallen duizenden doden als gevolg. Ook dat is niet goed voor je economie/gezondheidszorg/samenleving.
pi_194514360
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ok, even iets genuanceerder.

Als men zich goed aan de maatregelen zou houden dan zouden wij veel langer/sneller/eerder etc. met milde maatregelen te maken krijgen. Als men zich niet aan de maatregelen houdt krijg je strengere maatregelen.

Geen maatregelen meer is een utopie totdat er een vaccin is of totdat het virus zich muteert in een hele milde variant.
Ik vraag me af of je met strengere maatregelen juist niet het draagvlak en de effectiviteit laat afnemen.

Ik zou prima mee willen werken aan bco en een test willen doen, maar met deze maatregel werk ik niet meer mee en kunnen ze de ... krijgen.

En juich ik iedereen toe die er hetzelfde over denkt.
pi_194514397
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook niet zeiken straks als ze geen baan kunnen vinden. Wat een nutteloze, verwende kutgeneratie groeit nu op zeg. Leven in een bubbel waarin alles ze in de schoot wordt geworpen. Kan niet wachten op de huilendr verhalen van afstudeerders straks.
Er is een hele generatie opgegroeid die letterlijk alles in de schoot geworpen heeft gekregen en dat is een generatie die nu tot de risicogroep behoort. Een generatie die alles kon doen wat God verboden had en konden profiteren van economische welvaart. Ik verdien als 30-er al meer dan mij ouders ooit verdiend hebben maar als ik kan niet eens het huis kopen wat mij vader als simpele chauffeur heeft gekocht. Er groeit een generatie op die wellicht niet de weerbaarheid hebben die de huidige boomers hebben maar deze generatie heeft het in vele opzichten zwaarder dan de boomers. Dat is geen afgunst maar deze jongere generatie wegzetten als een stel verwende mormels gaat echt te ver.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 00:27:55 #37
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194514447
Iedereen heeft alleen garantie op vandaag. Leuk als ik morgen onder de bus kom. "Hij hield zich de laatste tijd wel keurig aan de regels ofniet"

Screw you :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_194514462
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat er een periode gaat aanbreken waarbij er geen enkele maatregel meer is, terwijl er geen vaccin is?


Ik zou mijn geld ook niet gelijk inzetten op een vaccin en nog een jaar leven op deze manier gaat ook voor economische schade zorgen die buitenproportioneel zal zijn.
pi_194514492
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je met strengere maatregelen juist niet het draagvlak en de effectiviteit laat afnemen.

Ik zou prima mee willen werken aan bco en een test willen doen, maar met deze maatregel werk ik niet meer mee en kunnen ze de ... krijgen.

En juich ik iedereen toe die er hetzelfde over denkt.
Ik denk ook dat de testbereidheid hiermee flink naar beneden gaat. Je zal maar een oproepkracht of zzp'er zijn en je krijgt te horen omdat je op een verjaardag was dat je 2 weken verplicht bent om in quarantaine te gaan. Dan zit je wel 2 weken zonder inkomen.
pi_194514515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:32 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de testbereidheid hiermee flink naar beneden gaat. Je zal maar een oproepkracht of zzp'er zijn en je krijgt te horen omdat je op een verjaardag was dat je 2 weken verplicht bent om in quarantaine te gaan. Dan zit je wel 2 weken zonder inkomen.
Als dat gebeurt volgend er strengere maatregelen, iemand moet dat virus nu eenmaal indammen.

Of mensen het nu leuk vinden of niet.

Dat idee van die verplichte quarantaine komt ook niet ineens zomaar uit de lucht vallen. Ik denk niet dat dat betekent dat het goed gaat, of jij wel?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194514530
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je met strengere maatregelen juist niet het draagvlak en de effectiviteit laat afnemen.

Ik zou prima mee willen werken aan bco en een test willen doen, maar met deze maatregel werk ik niet meer mee en kunnen ze de ... krijgen.

En juich ik iedereen toe die er hetzelfde over denkt.
Ze kunnen nu wel streng en dreigend gaan doen maar uiteindelijk trekken ze toch aan het kortste eind. Ik kan namelijk vrij gemakkelijk een bekende die in afwachting is van een testuitslag instrueren om vooral mijn naam niet te noemen bij evt bco. Hetzij om doelbewust aan quarantaine te ontkomen, hetzij wel de bereidheid voor quarantaine hebbende maar geen zin in een overheid die je een beetje gaat zitten controleren en dreigt met dwangmaatregelen.
I'll give you something to do
  woensdag 12 augustus 2020 @ 00:40:41 #42
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194514539
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:28 schreef Kyran het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen uitwerken. Ze gaan vast niet iedereen die in een supermarkt kwam waar één persoon besmet was in een quarantaine gooien. Bij een werkgever waarbij bijvoorbeeld meerdere personen besmet zijn geraakt vind ik het een prima zet om iedereen even verplicht in quaraintane te zetten om te voorkomen dat het een hotspot wordt.

Hoe meer wij van dit soort relatief kleine/lokale maatregelen treffen hoe losser de algemene maatregelen kunnen.

Wat dat betreft juich ik het inderdaad toe.
Precies dit. Hoe sneller er wel weer sprake is van afnames en een R die consequent onder de 1 blijft, des te meer plukt iedereen de vruchten van extra vrijheden.

Gaat echt niet gebeuren dat mensen die in dezelfde trein of bus hebben gezeten als een positief persoon allemaal verplicht twee weken in quarantaine moeten. Dat is disproportioneel, omdat iedereen in het OV mondmaskers draagt om de kans op overdracht te verkleinen en daarnaast gemiddeld niet lang in de nabijheid van een onbekend persoon verblijft.

Je zou in dit soort gevallen maximaal iedereen die in de nabijheid is geweest kunnen informeren (via de app, vrijwillig), waarna die mensen zelf kunnen besluiten of ze voor #bettersafethansorry gaan of een klein extra risico accepteren.

Wanneer de situatie zich voordoet bij een werkgever of in een horecagelegenheid en de direct betrokken personen makkelijker op te sporen zijn is het al logischer om de quarantaineverplichting toe te passen. Maar dat zal denk ik alleen stand houden als het zeker is dat betrokkenen voor enige tijd in elkaars nabijheid zijn geweest.

Waar de quarantaineplicht waarschijnlijk het meest aan gaat bijdragen is de positieve gedragsverandering. Verwacht dat mensen het weer serieuzer gaan nemen en willen voorkomen dat ze door hun eigen gedrag in gedwongen isolement moeten. Ik verwacht dat die groep groter gaat zijn dan het type mens dat compleet klaar is met de regels en voor wie deze maatregel een averechts effect heeft
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194514543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als dat gebeurt volgend er strengere maatregelen, iemand moet dat virus nu eenmaal indammen.

Of mensen het nu leuk vinden of niet.

Dat idee van die verplichte quarantaine komt ook niet ineens zomaar uit de lucht vallen. Ik denk niet dat dat betekent dat het goed gaat, of jij wel?
De enige manier is verplicht testen. Als je daar over na gaat denken dan heeft dat verregaande gevolgen. Alleen in een politiestaat kun je zoiets bereiken.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 00:43:24 #44
408813 crew  trein2000
pi_194514556
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

Omdat ze die wettelijke bevoegdheid nu gaan misbruiken. De Jonge zei laatst nog op televisie dat dat middel moeilijk inzetbaar is omdat er een concrete verdenken moet zijn van besmetting. Nu hebben ze een soort bewijsvermoeden in het leven geroepen.

Zeer discutabel en dit allemaal omdat de Tweede Kamer 10 maanden doet over een noodwet. We zijn zo'n beetje het enige land zonder coronawet of noodtoestand.
Misbruik? Wat?

Het hele doel van de quarantainebepaling is dat je contacten kunt afzonderen. Dat is precies de bedoeling. Helemaal niks geen misbruik aan. Nog niet een beetje.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194514564
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als dat gebeurt volgend er strengere maatregelen, iemand moet dat virus nu eenmaal indammen.

Of mensen het nu leuk vinden of niet.

Dat idee van die verplichte quarantaine komt ook niet ineens zomaar uit de lucht vallen. Ik denk niet dat dat betekent dat het goed gaat, of jij wel?
Je zou als overheid ook gewoon flink over de brug kunnen komen zodat mensen bereid zijn dit wel te doen. Of het goed gaat ligt er aan wat je doel is. Is dat indammen dan gaat het inderdaad verkeert maar ik ben bang dat je met onze open economie weinig gaat indammen. We leven toch voornamelijk van de import en export van goederen en diensten. Goederen zou je nog bij de grens kunnen afleveren maar diensten wordt al een stuk lastiger.
pi_194514593
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De enige manier is verplicht testen. Als je daar over na gaat denken dan heeft dat verregaande gevolgen. Alleen in een politiestaat kun je zoiets bereiken.
Maar dan blijf je nog met de vraag zitten " hoe ga je dat virus indammen?"

Dat zou toch iedereen zijn doel moeten zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 00:57:02 #47
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194514644
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar dan blijf je nog met de vraag zitten " hoe ga je dat virus indammen?"

Dat zou toch iedereen zijn doel moeten zijn.
Was het maar een doel van vele mensen. Heb het idee dat veel mensen juist als doel hebben om hun normale leven te leiden, zonder aanpassingen.
pi_194514683
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Was het maar een doel van vele mensen. Heb het idee dat veel mensen juist als doel hebben om hun normale leven te leiden, zonder aanpassingen.
Dat lijkt niet alleen zo, dat is ook zo! tenminste als ik voor mijzelf mag spreken. Het is mij allang duidelijk dat wij een perspectiefloze weg zijn ingeslagen met dat indammen van het virus, dat virus kan alleen consequent onder R<1 door fors in te leveren op onze kwaliteit van leven. Maw, minder contact, geen spontaniteit meer, geregisseerd moeten leven.

En ik respecteer jouw kwalificatie omtrent deze houding. Wat mij betreft heeft dit al veel te lang geduurd.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 01:12:50 #49
408813 crew  trein2000
pi_194514704
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 01:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat lijkt niet alleen zo, dat is ook zo! tenminste als ik voor mijzelf mag spreken. Het is mij allang duidelijk dat wij een perspectiefloze weg zijn ingeslagen met dat indammen van het virus, dat virus kan alleen consequent onder R<1 door fors in te leveren op onze kwaliteit van leven. Maw, minder contact, geen spontaniteit meer, geregisseerd moeten leven.

En ik respecteer jouw kwalificatie omtrent deze houding. Wat mij betreft heeft dit al veel te lang geduurd.
Ik realiseer mij ten volle dat ik makkelijk praten heb. Ik ben jong. Heb geen medische aandoeningen. Woon niet in de grote stad. Maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat dit niet houdbaar is zo. Je ziet ook dat veel meer mensen er klaar mee zijn. Met als ultieme bewijs de oplopende cijfers.

Het huidige beleid is onlogisch, inconsequent en niet op lange termijn vol te houden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194514729
Nog teveel geloven die overheidspropaganda.
pi_194514738
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 01:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik realiseer mij ten volle dat ik makkelijk praten heb. Ik ben jong. Heb geen medische aandoeningen. Woon niet in de grote stad. Maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat dit niet houdbaar is zo. Je ziet ook dat veel meer mensen er klaar mee zijn. Met als ultieme bewijs de oplopende cijfers.

Het huidige beleid is onlogisch, inconsequent en niet op lange termijn vol te houden.
Ja ook als je oud bent en geen aandoeningen hebt heb je statistisch gezien weinig te vrezen hoor :) Het verbaast mij dat er heden ten dage nog zo weinig (serieus) verzet is tegen al deze maatregelen, ik heb van mijn leven nog nooit gedemonstreerd, vind het vaak maar wappies en paupers die daar staan. Maar ik begin steeds meer de neiging te krijgen om ook mijn stem te laten horen. Kinderen opvoeden met het idee dat mensen je ziek kunnen maken, mensen inprenten dat elkaar aanraken gevaarlijk is, niezen of hoesten kan dodelijk zijn! Ouderen waarbij elke spontaniteit uit het leven is geslagen, mensen zien elkaar door schermpjes en kunsttof spatlappen. Complete waanzin.

We moeten accepteren dat dit virus er is, en niet meer weggaat. Een oncoloog zegt ook niet tegen een patient met uitgezaaide longkanker dat er niks aan de hand is als je je aan de regels houdt. En hetzelfde geldt voor het virus: het zit tot in de haarvaten van alle samenlevingen in de wereld. We houden het niet meer tegen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 01:22:05 #52
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194514740
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Was het maar een doel van vele mensen. Heb het idee dat veel mensen juist als doel hebben om hun normale leven te leiden, zonder aanpassingen.
Exact dit. Zolang de urgentie van de strategie nog steeds bij zo weinig mensen doordringt blijf ik er over berichten. Ik vrees dat er ook nog teveel mensen ernstig in denial zijn. Die hebben allicht wel het gevoel dat er aan het huidige Nederlandse beleid zaken niet kloppen*, maar het gaat ze te ver om daarover te ageren richting kabinet / OMT


*wat @trein2000 zegt, het is ook zwaar onlogisch en inconsequent. Maar dan wel precies op tegenovergestelde manier die jij bedoelt waarschijnlijk ;) het is gewoon bizar dat er geen duurzaam beleid gemaakt dat voor iedere burger perspectieven biedt.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 12 augustus 2020 @ 01:25:22 #53
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194514749
Peter de Man!! Eindbaas _O_

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194514762
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 01:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik realiseer mij ten volle dat ik makkelijk praten heb. Ik ben jong. Heb geen medische aandoeningen. Woon niet in de grote stad. Maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat dit niet houdbaar is zo. Je ziet ook dat veel meer mensen er klaar mee zijn. Met als ultieme bewijs de oplopende cijfers.

Het huidige beleid is onlogisch, inconsequent en niet op lange termijn vol te houden.
Maar wat zou dan een beter beleid zijn? Met een blijvende R van 1.2 heb je ongeveer elke 11 dagen een verdubbeling van het aantal besmettingen. Nog 4 verdubbelingen en je hebt weer het aantal besmettingen waarbij de ziekenhuizen en IC's vol beginnen te lopen. En dan? Bedenk ook dat het op een gegeven moment weer hard gaat omdat de groei exponentieel verloopt. Er is maar 1 verdubbelingsperiode nodig tussen halfvolle IC's die het prima aankunnen tot volle IC's.

Je zou het vollopen van ziekenhuizen nog wat kunnen rekken door ouderen af te gaan schermen, maar ik heb het idee dat dat 'm ook niet gaat worden.
pi_194514769
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 01:28 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Maar wat zou dan een beter beleid zijn? Met een blijvende R van 1.2 heb je ongeveer elke 11 dagen een verdubbeling van het aantal besmettingen. Nog 3 of 4 verdubbelingen en je hebt weer het aantal besmettingen waarbij de ziekenhuizen en IC's vol lopen. En dan? Bedenk ook dat het op een gegeven moment weer hard gaat omdat de groei exponentieel verloopt. Er is maar 1 verdubbelingsperiode nodig tussen halfvolle IC's die het prima aankunnen tot volle IC's.

Je zou het vollopen van ziekenhuizen nog wat kunnen rekken door ouderen af te gaan schermen, maar ik heb het idee dat dat 'm ook niet gaat worden.
Accepteren en informeren!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 01:30:14 #56
408813 crew  trein2000
pi_194514773
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 01:22 schreef Gretzl het volgende:

*wat @trein2000 zegt, het is ook zwaar onlogisch en inconsequent. Maar dan wel precies op tegenovergestelde manier die jij bedoelt waarschijnlijk het is gewoon bizar dat er geen duurzaam beleid gemaakt dat voor iedere burger perspectieven biedt.
Ik weet het niet. Ik denk dat wij wel aardig hetzelfde bedoelen hoor. Je moet maatregelen nemen daar waar het zin heeft en dat vooral niet doen waar het geen zin heeft.

Als ik nu een pizzatje wil eten ergens moet ik eerst een halve dag administratie doen. Terwijl in de horeca amper mensen besmet worden. Als ik echter een barbecue geef hier met een paar honderd man kan ik dat zonder problemen doen. Terwijl in de privésfeer juist de besmettingen plaatsvinden. Snapt u het nog?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194514778
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 01:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Accepteren en informeren!
Dat betekent dus dat op een gegeven moment covid-patienten niet meer behandeld kunnen worden. Is ook een keuze, maar ik zou er als beleidsmaker toch eerst alles aan doen om dát te voorkomen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 01:35:47 #58
408813 crew  trein2000
pi_194514790
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 01:25 schreef Gretzl het volgende:
Peter de Man!! Eindbaas _O_

[ twitter ]
Wat is deze? :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194514802
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 01:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat op een gegeven moment covid-patienten niet meer behandeld kunnen worden. Is ook een keuze, maar ik zou er als beleidsmaker toch eerst alles aan doen om dát te voorkomen.
Ja zo eerlijk en hard is het ook inderdaad. Wel kun je risicogroepen aanspreken en daarop wijzen dat dat het gevolg is als zij opgaan in de maatschappij wanneer er nog geen vaccin is. Het gaat erom dat zij ook een keus hebben, en die is er.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_194514926
zeer interessante ontwikkelingen, waar komen deze maatregelen opeens vandaan?
Want potentieel besmet, dat is nogal een breed begrip minister de Jonge..

Ben trouwens een beetje verbaasd dat dit nieuws niet op de frontpage staat.. heeft nogal wat consequenties..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 12 augustus 2020 @ 04:02:28 #61
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194515129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

Omdat ze die wettelijke bevoegdheid nu gaan misbruiken. De Jonge zei laatst nog op televisie dat dat middel moeilijk inzetbaar is omdat er een concrete verdenken moet zijn van besmetting. Nu hebben ze een soort bewijsvermoeden in het leven geroepen.

Zeer discutabel en dit allemaal omdat de Tweede Kamer 10 maanden doet over een noodwet. We zijn zo'n beetje het enige land zonder coronawet of noodtoestand.

Het is juist de Jonge die er al maanden over doet om fatsoenlijk alle kritiek op zijn uitgelekte concept tot een spoedwet te verwerken en die aan te leveren bij de tweede kamer.

Toch bijzonder: maandenlang de boel frustreren, lekker op vakantie naar het buitenland en bij terugkomst dit soort maatregelen door willen drukken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194515161
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

"Ze" nu nog vinden voor een bloemetje.
Ik denk niet dat het opzettelijk is als doel. Het gedrag komt vooral door onbegrip dat in strijd is met wat men zelf waarneemt of daarbij doormaakt. De vrijheden en vertier van weleer zijn voorlopig niet meer en heel ver weg.
En waarom? Omdat men fuckin' twee weken niet de moeite kan nemen om binnen te blijven om daarna weer van onbeperkt vertier te kunnen genieten.
pi_194515167
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Poetin heeft daar schijt aan.

Straks is heel Rusland immuun en kloten wij hier nog steeds aan met looproutes en schermpjes bij de kassa.
_O-
pi_194515173
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook niet zeiken straks als ze geen baan kunnen vinden. Wat een nutteloze, verwende kutgeneratie groeit nu op zeg. Leven in een bubbel waarin alles ze in de schoot wordt geworpen. Kan niet wachten op de huilendr verhalen van afstudeerders straks.
+1

Kutstudenten en aanverwanten, echt.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 06:08:40 #65
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_194515288
Alleen al de term verplichte quarantaine zo nadrukkelijk in de media zal het de bereidwilligheid tot vrijwillige registratie, contact onderzoek en installeren van 'de app' schaden.

Het argument dat er besmettingen in de prive sfeer plaats vinden, lijkt me totaal geen goede motivatie om deze onderhevig te maken aan verregaande handhaving en controles.

Je mag op dit moment ook gewoon (prive) samenkomsten organiseren tot 250 personen. Nou, daar kom ik zelf niet aan bij een deftige barbeque. Overigens is dat natuurlijk een bovengrens, het lijkt me dat je zelf een inschatting moet maken hoeveel mensen je op een bepaalde locatie veilig kunt samenkomen. Dat kan bijvoorbeeld buiten met gepaste afstand.

Als mensen het echt niet willen begrijpen en onderling achteloos willen zijn, dan kun je wel van alles thuis verbieden en via het strafrecht afdwingen, maar daarmee zal je het probleem niet oplossen. Hooguit levert je het een gevoel van beperkte rechtvaardigheid op wanneer er in de media gerapporteerd wordt dat er bij bepaalde excessen is gehandhaafd.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 12 augustus 2020 @ 06:21:26 #66
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194515336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:01 schreef galantis het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Voor de jongeren, what's in it for them? Net of mogen ze over een maandje wel feesten als ze zich nu netjes aan de regels houden... not.
Dus ja, dan hebben ze er ook geen boodschap aan. En daar kunnen we dan wel verongelijkt over gaan doen maar exact hetzelfde gaat toch op voor bijv het klimaat? Men koppelt individuele acties los van gevolgen van het grotere geheel. Echt niets nieuws in het westen hoor.
Je bent 18 jaar. De hormonen gieren door je lijf. Je hebt al een paar maanden 'niks' mogen doen. Al het vertier is een paar maanden dicht geweest.

Opeens worden de maatregelen versoepeld en gaat zo'n beetje alles weer open.

Denk je nou echt dat de gemiddelde 18 jarige nog rekening houdt met corona?

Het is buiten 24/7 snikheet én het is zomervakantie. Tuurlijk wordt er gefeest, gezopen, geneukt en alles wat er bij hoort als je zo oud bent. Het gros heeft geen verantwoordelijkheidsgevoel. Had ik ook niet. Als je ouder word en je wereldje kleiner dan is het een stuk makkelijker om je aan te passen.

Echt.. ik snap dat gebash niet op die leeftijdsgroep.

Ik begrijp echt niet waarom de verantwoordelijkheid niet gelegd word bij de 'ouderen' en mensen met een gezondheidsrisico. Die hebben veel meer een verantwoordelijkheidsgevoel dan jongeren.

Dus niet "Ben je verkouden of heb je koorts? Blijf thuis!" Maar "Bent u al wat ouder en/of heeft u een gezondheidsrisico? Blijf dan zoveel mogelijk thuis."

Dan kunnen we zsm weer gewoon ons eigen leventje oppakken wat natuurlijk ook het beste is voor de economie.

Met een mondkapje in een voetbalstadion zitten, omdat er misschien mensen kunnen overlijden die hun hele leven gerookt hebben of zich volgevreten hebben. Omgekeerde wereld.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 12 augustus 2020 @ 06:30:12 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194515368
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 06:21 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je bent 18 jaar. De hormonen gieren door je lijf. Je hebt al een paar maanden 'niks' mogen doen. Al het vertier is een paar maanden dicht geweest.

Opeens worden de maatregelen versoepeld en gaat zo'n beetje alles weer open.

Denk je nou echt dat de gemiddelde 18 jarige nog rekening houdt met corona?

Het is buiten 24/7 snikheet én het is zomervakantie. Tuurlijk wordt er gefeest, gezopen, geneukt en alles wat er bij hoort als je zo oud bent. Het gros heeft geen verantwoordelijkheidsgevoel. Had ik ook niet. Als je ouder word en je wereldje kleiner dan is het een stuk makkelijker om je aan te passen.

Echt.. ik snap dat gebash niet op die leeftijdsgroep.

Ik begrijp echt niet waarom de verantwoordelijkheid niet gelegd word bij de 'ouderen' en mensen met een gezondheidsrisico. Die hebben veel meer een verantwoordelijkheidsgevoel dan jongeren.

Dus niet "Ben je verkouden of heb je koorts? Blijf thuis!" Maar "Bent u al wat ouder en/of heeft u een gezondheidsrisico? Blijf dan zoveel mogelijk thuis."

Dan kunnen we zsm weer gewoon ons eigen leventje oppakken wat natuurlijk ook het beste is voor de economie.

Met een mondkapje in een voetbalstadion zitten, omdat er misschien mensen kunnen overlijden die hun hele leven gerookt hebben of zich volgevreten hebben. Omgekeerde wereld.
Op je laatste alinea na, mee eens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194515546
Prima regeltje hoor De Jonge. Nu gaan mensen zeker niet meer meewerken aan testen + contactonderzoek. Weer een stap dichter bij groepsimmuniteit :)
- verwijderd door admin -
pi_194515571
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194515580
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:18 schreef groenen het volgende:
Prima regeltje hoor De Jonge. Nu gaan mensen zeker niet meer meewerken aan testen + contactonderzoek. Weer een stap dichter bij groepsimmuniteit :)
Er komt geen groeps-immuniteitt, want bijna niemand wortt immuun.

https://www.trouw.nl/binn(...)elaas-niet~b49deff0/
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194515634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 06:21 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je bent 18 jaar. De hormonen gieren door je lijf. Je hebt al een paar maanden 'niks' mogen doen. Al het vertier is een paar maanden dicht geweest.

Opeens worden de maatregelen versoepeld en gaat zo'n beetje alles weer open.

Denk je nou echt dat de gemiddelde 18 jarige nog rekening houdt met corona?

Het is buiten 24/7 snikheet én het is zomervakantie. Tuurlijk wordt er gefeest, gezopen, geneukt en alles wat er bij hoort als je zo oud bent. Het gros heeft geen verantwoordelijkheidsgevoel. Had ik ook niet. Als je ouder word en je wereldje kleiner dan is het een stuk makkelijker om je aan te passen.

Echt.. ik snap dat gebash niet op die leeftijdsgroep.

Ik begrijp echt niet waarom de verantwoordelijkheid niet gelegd word bij de 'ouderen' en mensen met een gezondheidsrisico. Die hebben veel meer een verantwoordelijkheidsgevoel dan jongeren.

Dus niet "Ben je verkouden of heb je koorts? Blijf thuis!" Maar "Bent u al wat ouder en/of heeft u een gezondheidsrisico? Blijf dan zoveel mogelijk thuis."

Dan kunnen we zsm weer gewoon ons eigen leventje oppakken wat natuurlijk ook het beste is voor de economie.

Met een mondkapje in een voetbalstadion zitten, omdat er misschien mensen kunnen overlijden die hun hele leven gerookt hebben of zich volgevreten hebben. Omgekeerde wereld.
Het is ook nog eens onterecht. Al dagen worden hier de jongeren uitgekost maar blijken de 20-30 jarigen de grootste groep te zijn. Ze worden hier afgeschilderd als een stel massamoordenaars en vieze egoïsten, alles
Och och, en artikelen uit Chersonissos worden erbij gehaald om maar aan te tonen hoe kut de jongeren zijn.
:') Terwijl de risicogroep lekker bij het ontbijtbuffet zitten bij vd Valk. Daar waar die eerste groep het iig nog heeft over testen, banjert de risicogroep zo daar naar de verjaardag van Hetty.
Go hard or go home
pi_194515648
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er komt geen groeps-immuniteitt, want bijna niemand wortt immuun.

https://www.trouw.nl/binn(...)elaas-niet~b49deff0/

Bijna niemand.
Bijna niemand weet dat. De anti-stoffen worden niet meer gevonden maar dat zegt nog niet zoveel over immuniteit.
https://www.trouw.nl/binn(...)elaas-niet~b49deff0/
Go hard or go home
pi_194515656
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194515755
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er komt geen groeps-immuniteitt, want bijna niemand wortt immuun.

https://www.trouw.nl/binn(...)elaas-niet~b49deff0/

Jij plaatst dat artikel wel vaker, maar heb je het zelf wel gelezen?

Antistoffen zeggen lang niet alles over immuniteit.
- verwijderd door admin -
pi_194515760
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er komt geen groeps-immuniteitt, want bijna niemand wortt immuun.

https://www.trouw.nl/binn(...)elaas-niet~b49deff0/

Je hebt ook B en T cel immuniteit...
  woensdag 12 augustus 2020 @ 08:05:14 #76
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194515798
Wim Schellekens op BNR over de quarantaineplicht:

https://www.bnr.nl/nieuws(...)aan-met-coronaregels
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194515822
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:40 schreef Noek het volgende:

[..]

Het is ook nog eens onterecht. Al dagen worden hier de jongeren uitgekost maar blijken de 20-30 jarigen de grootste groep te zijn. Ze worden hier afgeschilderd als een stel massamoordenaars en vieze egoïsten, alles
Och och, en artikelen uit Chersonissos worden erbij gehaald om maar aan te tonen hoe kut de jongeren zijn.
:') Terwijl de risicogroep lekker bij het ontbijtbuffet zitten bij vd Valk. Daar waar die eerste groep het iig nog heeft over testen, banjert de risicogroep zo daar naar de verjaardag van Hetty.
En ook dat is bashen, alleen van een andere groep.

Er is geen uniforme groep die alles goed of slecht doet. Er zijn individuen in alle leeftijdscohorten die, zoals heel veel mensen, naar de eigen situatie kijken en daar verder naar handelen. En mensen zien wat ze willen zien en waar ze op letten.

Ik begrijp niet zo goed waarom het verdedigen van 'de jongeren' moet betekenen dat er een andere groep wordt beschuldigd van het gedrag waar een ander de jongeren van beschuldigt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194515879
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En ook dat is bashen, alleen van een andere groep.

Er is geen uniforme groep die alles goed of slecht doet. Er zijn individuen in alle leeftijdscohorten die, zoals heel veel mensen, naar de eigen situatie kijken en daar verder naar handelen. En mensen zien wat ze willen zien en waar ze op letten.

Ik begrijp niet zo goed waarom het verdedigen van 'de jongeren' moet betekenen dat er een andere groep wordt beschuldigd van het gedrag waar een ander de jongeren van beschuldigt.
Ik snap beiden groepen.
Ze doen allebei dingen die niet ok zijn maar doen waarschijnlijk ook dingen die wel ok zijn.
Er is geen groep aan te wijzen als schuldige. Niets menselijks is mij vreemd en ik veroordeel het ook niet, ik geef een weergave. Dat jij het als bashen ziet, daar kan ik niks mee.
Go hard or go home
pi_194515888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:56 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij plaatst dat artikel wel vaker, maar heb je het zelf wel gelezen?

Antistoffen zeggen lang niet alles over immuniteit.
Al heeft ze het gelezen dan snapt ze het niet helemaal.
Go hard or go home
pi_194515903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:16 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik snap beiden groepen.
Ze doen allebei dingen die niet ok zijn maar doen waarschijnlijk ook dingen die wel ok zijn.
Er is geen groep aan te wijzen als schuldige. Niets menselijks is mij vreemd en ik veroordeel het ook niet, ik geef een weergave. Dat jij het als bashen ziet, daar kan ik niks mee.
Het is toch noga dubbel om het van de een bashen te noemen, en van jezelf niet?

Ik begrijp heel veel mensen. Ik probeer ze niet als groepen te duiden, omdat dat te simpel is.
Zoals ik ook niet zal zeggen dat "niemand zich meer ergens aan houdt" of dat "iedereen nog overal afstand houdt". Een groep, iedereen, niemand, altijd, nooit, overal en nergens zijn veel te grote woorden en doen geen recht aan mensen en situaties. Daar kan ik dan weer niets mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194515929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:56 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij plaatst dat artikel wel vaker, maar heb je het zelf wel gelezen?

Antistoffen zeggen lang niet alles over immuniteit.
Ja, dat klopt wel maar waarom is er dan zo een laag percentagen mensen immuun? En zo kort?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194515947
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat klopt wel maar waarom is er dan zo een laag percentagen mensen immuun? En zo kort?
Dat staat er niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194515949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat klopt wel maar waarom is er dan zo een laag percentagen mensen immuun? En zo kort?
Verdwijnende antilichamen is niet hetzelfde als niet immuun zijn. Lees je aub in hoe het immuunsysteem werkt.
pi_194515957
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:22 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat klopt wel maar waarom is er dan zo een laag percentagen mensen immuun? En zo kort?
Dat staat er helemaal niet.
Go hard or go home
pi_194515972
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat staat er niet.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ing-worden~a104176f/

Ik moet nu werken.


Dat kan niet anders dan dat virus gedoseerd over de samenleving laten komen, anders raken die IC's weer overbelast, dus je kan het niet zomaar laten gaan.

Als sommige mensen dat zouden willen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194515996
Vergissing.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 08:31:11 #87
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194516034
quote:

Ardern, een groot inspirator O+

quote:
Autoriteiten gaan de komende dagen tienduizenden inwoners te testen op het virus om zo de bron van de besmetting te vinden.
_O_

quote:
Volgens de Nieuw-Zeelandse premier is 'hard en vroeg ingrijpen' de enige manier om het virus te elimineren. "We hebben dit eerder gedaan en we kunnen het opnieuw, als we de koppen maar bij elkaar steken", vertelde ze.

De premier trok de vergelijking met Melbourne, waar na weken van stijgende besmettingen opnieuw een lockdown is geïntroduceerd. "Het duurde in Australië meerdere weken voordat ze actie ondernamen, wij sluiten meteen een volledige stad af", vertelde Ardern.
_O_

quote:
In Nieuw-Zeeland zijn 1570 mensen besmet geraakt, slechts 22 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. De Wereldgezondheidsorganisatie noemde het land afgelopen week nog 'een voorbeeld voor andere landen voor het succesvol elimineren van het virus'.
_O_ _O_ _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door Gretzl op 12-08-2020 08:37:14 ]
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194516101
Succesvol elimineren is dan nog niet helemaal gelukt.
Geen idee wat voor offers hiervoor worden gemaakt maar good for them!
Go hard or go home
pi_194516127
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ardern, een groot inspirator O+
[..]

_O_
[..]

_O_
[..]

_O_ _O_ _O_
Ja lekker makkelijk, een voorbeeld nemen aan het geografisch meest geïsoleerde land op aarde.
I'll give you something to do
pi_194516208
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook niet zeiken straks als ze geen baan kunnen vinden. Wat een nutteloze, verwende kutgeneratie groeit nu op zeg. Leven in een bubbel waarin alles ze in de schoot wordt geworpen. Kan niet wachten op de huilendr verhalen van afstudeerders straks.
Die generatie zit straks opgescheept met een wereld waarin zomers warmer en warmer worden omdat vorige generaties het verkloot hebben.

Laat ze nu nog maar even genieten. De economische voorspoed die hun ouders en grootouders hebben gehad zal waarschijnlijk ook aan hun neus voorbij gaan.

Zeuren over jeugd is trouwens van alle generaties
  woensdag 12 augustus 2020 @ 08:49:48 #91
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194516220
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja lekker makkelijk, een voorbeeld nemen aan het geografisch meest geïsoleerde land op aarde.
Lekker makkelijk, het succesvolle beleid van 🇳🇿 enkel toeschrijven aan hun geografische ligging

https://www.endcoronavirus.org/green-zone-rankings#countries
https://www.endcoronavirus.org/green-zone-rankings#ger
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194516338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:49 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, het succesvolle beleid van 🇳🇿 enkel toeschrijven aan hun geografische ligging

https://www.endcoronavirus.org/green-zone-rankings#countries
https://www.endcoronavirus.org/green-zone-rankings#ger
Waar doe ik dat?
I'll give you something to do
  woensdag 12 augustus 2020 @ 09:22:57 #93
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_194516574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja lekker makkelijk, een voorbeeld nemen aan het geografisch meest geïsoleerde land op aarde.
Moet toegeven dat ik moest glimlachen toen ik het las (met mondkapje op, want in ov).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 12 augustus 2020 @ 09:27:09 #94
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194516625
Trouw _O_ is de eerste landelijke krant die in het hoofdredactioneel commentaar stelling neemt tegen de Nederlandse Coronastrategie:

quote:
CommentaarKwetsbaren
#GeenDorHout verdient alle steun

Trouw, 12 augustus 2020, 8:18

De tijd van stille straten, gesloten restaurants en lege snelwegen ligt alweer maanden achter ons. Supermarktkarretjes worden niet altijd meer gedesinfecteerd. Over hoeveel mensen zich op de winkelvloer bevinden, lijken alleen ouderen en kwetsbaren zich nog druk te maken, en de noodzaak om anderhalve meter afstand te houden is door velen al lang vergeten. Met de zon lokt ook het strand en wordt er weer gefeest. Terecht dus dat epidemioloog Sander Borgsteede afgelopen weekend in deze krant de regering opriep om een heldere keuze te maken en een einde te maken aan halfslachtig gedoogbeleid. Waarbij hij besloot met de waarschuwing dat meer vrijheden, meer schade door corona betekent.


Primair gaat het hierbij om de vraag hoeveel ruimte gegund wordt aan risicogroepen als kwetsbare ouderen en chronisch zieken. Voor hun dagelijks leven is Covid-19 veel ingrijpender dan het is voor het leven van de meeste badgasten en feestvierders van heden. Het uitrollen van een badlaken op een overvol strand? Daarvan kunnen zij hooguit dromen. Een bezoek aan vrienden of familie is soms al te veel gevraagd, want stél dat ze besmet raken.

Deze groep is, al vrij snel na de lockdown in maart, door sommige opiniemakers weggezet als ‘dor hout’. Die naam getuigt van een akelig, cynisch mens- en maatschappijbeeld, waarbij het economisch belang en persoonlijke vrijheid leidend zijn en risicogroepen tot tweederangsburgers zijn gedegradeerd. Heel goed dus dat juist deze groep nu van zich afbijt, in media en op Twitter (#GeenDorHout).

Meer vrijheid is bovenal een onderschatting van het virus
Meer vrijheid is ook een klap in het gezicht van alle zorgmedewerkers die eerder nog zoveel applaus ontvingen voor hun professionele, maar ook risicovolle inzet in de strijd tegen Covid-19. Zij vroegen nooit om dat applaus, zijn nog nauwelijks bekomen van alle stress en leed, maar zullen zich bij het zien van de overvolle stranden ongetwijfeld afvragen hoeveel dat applaus van destijds waard was.

Meer vrijheid is bovenal een onderschatting van het virus. Dat kan namelijk iedereen raken. Ja, niet iedereen wordt er even ziek van. Maar ook mensen van twintig, dertig of veertig kunnen serieus ziek worden en iedereen kan het overbrengen, met alle gevolgen van dien.

Meer vrijheid betekent ook meer besmettingen, zeker als de bereidheid tot testen beperkt is en de GGD onvoldoende in staat is de virusverspreiding te traceren. Uiteindelijk kan dat ook leiden tot een onhoudbare situatie waarop een lockdown nog steeds het enige antwoord is. Hoogste tijd dus, dat de voorstanders van meer vrijheid daar wat meer bij gaan stilstaan.
https://www.trouw.nl/opin(...)alle-steun~be1edb42/
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 12 augustus 2020 @ 09:28:51 #95
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194516646
twitter

Dit
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194516664
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:27 schreef Gretzl het volgende:
Over hoeveel mensen zich op de winkelvloer bevinden, lijken alleen ouderen en kwetsbaren zich nog druk te maken
quote:
Over hoeveel mensen zich op de winkelvloer bevinden, lijken alleen ouderen en kwetsbaren zich nog druk te maken
Ik vraag me af welke ouderen zulke mensen altijd bedoelen. Degene die ik tegenkom op straat en in de winkels lijken zich ook niks aan te trekken van de regels.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_194516685
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:27 schreef Gretzl het volgende:
Trouw _O_ is de eerste landelijke krant die in het hoofdredactioneel commentaar stelling neemt tegen de Nederlandse Coronastrategie:
[..]

https://www.trouw.nl/opin(...)alle-steun~be1edb42/
Wat een bagger stuk emotionele chantage.

Risicogroepen moeten hoe dan ook voorzichtig zijn, ongeacht of de rest zich wel of niet (goed) aan de regels houdt.

En wat zou ik - als niet-risico groep zijnde - nu letterlijk moeten laten om hen meer vrijheid te geven? Ik kan niets verzinnen.
I'll give you something to do
  woensdag 12 augustus 2020 @ 09:34:41 #98
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194516694
Zijn onze grenzen ondertussen alweer dichtgezet voor toeristen?
Lijkt me wel een voorwaarde voordat wij hier allemaal verplicht in quarantaine worden gezet.
pi_194516715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:31 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]


[..]

Ik vraag me af welke ouderen zulke mensen altijd bedoelen. Degene die ik tegenkom op straat en in de winkels lijken zich ook niks aan te trekken van de regels.
Dat zijn 3 ouderen vermoed ik. Dan zijn het gelijk alle ouderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194516723
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:34 schreef Cue_ het volgende:
Zijn onze grenzen ondertussen alweer dichtgezet voor toeristen?
Lijkt me wel een voorwaarde voordat wij hier allemaal verplicht in quarantaine worden gezet.
Dat kost geld, dus nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 09:41:36 #101
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194516769
Als coronapatiënt zie ik hoe weinig slagkracht de GGD heeft
https://www.volkskrant.nl/a-bdd8aee1

Interessant stuk over het vaak trage BCO
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194516943
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:41 schreef Drekkoning het volgende:
Als coronapatiënt zie ik hoe weinig slagkracht de GGD heeft
https://www.volkskrant.nl/a-bdd8aee1

Interessant stuk over het vaak trage BCO
Dit zit achter een betaalmuur
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194517017
Immuniteit een illusie? Vrouw overlijdt na tweede positieve coronatest

https://www.ad.nl/binnenl(...)coronatest~a825db62/

Edit nvm, hoewel.positief getest wil de GGD niet zeggen of corona de doodsoorzaak was :')
blablablabla
  woensdag 12 augustus 2020 @ 09:57:29 #104
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194517028
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit zit achter een betaalmuur
Ah sorry, had ik niet door.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194517048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:56 schreef Elan het volgende:
Immuniteit een illusie? Vrouw overlijdt na tweede positieve coronatest

https://www.ad.nl/binnenl(...)coronatest~a825db62/

Gezellig.
Wat een sensatietitel weer. Nog afgezien van de vraag of er niet toevallig ergens sprake is van een false positive, is immuniteit geen zwart-wit verhaal. Misschien wordt niet iedereen (volledig) immuun, hangt het af van de hoeveelheid virus die je binnenkreeg en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194517075
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat een sensatietitel weer. Nog afgezien van de vraag of er niet toevallig ergens sprake is van een false positive, is immuniteit geen zwart-wit verhaal. Misschien wordt niet iedereen (volledig) immuun, hangt het af van de hoeveelheid virus die je binnenkreeg en ga zo maar door.
Ja zie edit, het is niet eens duidelijk of ze aan de gevolgen van corona is overleden.
blablablabla
pi_194517096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja zie edit, het is niet eens duidelijk of ze aan de gevolgen van corona is overleden.
Nou ja, dat zegt verder niet zoveel over immuniteit. Als je het een tweede keer hebt, dan heb je het een tweede keer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194517127
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, dat zegt verder niet zoveel over immuniteit. Als je het een tweede keer hebt, dan heb je het een tweede keer.
Neem aan dat als dat überhaupt mogelijk zou zijn het ook wel een wereldwijd welverspreide theorie zou zijn inmiddels.
blablablabla
pi_194517129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:41 schreef Drekkoning het volgende:
Als coronapatiënt zie ik hoe weinig slagkracht de GGD heeft
https://www.volkskrant.nl/a-bdd8aee1

Interessant stuk over het vaak trage BCO
Traag inderdaad. En niet consistent met hun informatievoorziening, bijvoorbeeld mbt wanneer ze hun huis weer mogen verlaten. De bar die niet gebeld wordt. De wachttijd tot de uitslag, het handelen erna.
Het zal heel moeilijk zijn met deze vorm van BCO en de mensen die niet mee willen werken om voor hun valide redenen de besmettingen in te dammen. En dan lijkt het me ook een kwestie van tijd voor het toch ook weer terecht komt bij mensen die er wél erg ziek van worden en van naar het ziekenhuis moeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194517150
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ardern, een groot inspirator O+
[..]

_O_
[..]

_O_
[..]

_O_ _O_ _O_
Ja echt knap, die lockdowns werken daar ook niet dus. Het virus is er dus weer.
Maar wel weer even een paar miljoen levens op hold.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_194517158
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat er een periode gaat aanbreken waarbij er geen enkele maatregel meer is, terwijl er geen vaccin is?

Niet binnen nu en een jaar in ieder geval en eigenlijk denk ik sowieso niet. Je kan niet een virus zijn gang laten gaan met tientallen duizenden doden als gevolg. Ook dat is niet goed voor je economie/gezondheidszorg/samenleving.
Zeker weten. Onder de streep loopt nog steeds maar een zeer klein deel echt gevaar van het virus. Uitzonderingen daargelaten, maar dat is niet iets unieks aan covid-19, al wordt dat wel zo gebracht. Hetzelfde geldt voor de constatering dat sommige mensen lange tijd nodig hebben om te herstellen, niet uniek voor covid-19. 0,35% komt op de IC (die bovendien steeds beter behandeld kunnen worden) en dat is dus over alle mensen. Dan mogen mensen prima zelf een inschatting maken en die kant moeten we ook op. Waar het kan risicogroepen beschermen/de keuze laten, de rest moet gewoon leven zoveel mogelijk als normaal. Zeker alles onder de 30 of 40 jaar, maar eigenlijk zelfs onder de 50 en misschien wel 60 jaar. Onder de streep is de mortaliteit onder de 60 gewoon veel te laag om je samenleving zo in te perken. Beperk hooguit massa-evenementen (binnen).

Nee, we moeten meer dan een jaar ons leven aanpassen in de hoop op een onzeker vaccin. Dat heeft natuurlijk geen enkele negatieve consequenties?

Tientallen duizenden doden als gevolg? In Nederland of wereldwijd? Alle voorspellingen/modellen hebben er nog steeds kilometers naastgezeten. Niet een beetje, maar echt fors.

Geloofwaardigheid van en vertrouwen in instanties is niet onbeperkt. Gelukkig maar.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:05:45 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194517166
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Traag inderdaad. En niet consistent met hun informatievoorziening, bijvoorbeeld mbt wanneer ze hun huis weer mogen verlaten. De bar die niet gebeld wordt. De wachttijd tot de uitslag, het handelen erna.
Het zal heel moeilijk zijn met deze vorm van BCO en de mensen die niet mee willen werken om voor hun valide redenen de besmettingen in te dammen. En dan lijkt het me ook een kwestie van tijd voor het toch ook weer terecht komt bij mensen die er wél erg ziek van worden en van naar het ziekenhuis moeten.
Ik hoop nog steeds dat de app hier veel gaat opleveren. Nog steeds zullen er mensen zijn die hem niet willen gebruiken, maar zo zijn er nu ook blijkbaar veel mensen die BCO saboteren.
Maar de mensen die wel meewerken krijgen bijna direct een melding, ipv de veel te lange doorlooptijd nu.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194517203
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Traag inderdaad. En niet consistent met hun informatievoorziening, bijvoorbeeld mbt wanneer ze hun huis weer mogen verlaten. De bar die niet gebeld wordt. De wachttijd tot de uitslag, het handelen erna.
Het zal heel moeilijk zijn met deze vorm van BCO en de mensen die niet mee willen werken om voor hun valide redenen de besmettingen in te dammen. En dan lijkt het me ook een kwestie van tijd voor het toch ook weer terecht komt bij mensen die er wél erg ziek van worden en van naar het ziekenhuis moeten.
En dan laten we deze groep bepalen of je zonder bewijs opgesloten moet worden in je eigen huis.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:08:26 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_194517206
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Neem aan dat als dat überhaupt mogelijk zou zijn het ook wel een wereldwijd welverspreide theorie zou zijn inmiddels.
Er zijn wel meer gevallen bekend van mensen die een tweede keer geïnfecteerd zijn geraakt. Ik ben altijd wel verbaasd hoe een persoon en vervolgens een krant dat zo stellig publiceert zonder even op te zoeken. Het komt niet vaak voor maar het komt wel voor. Dat wil niet zeggen dat immuniteit sowieso niet werkt, alleen voor sommige mensen niet. Zeker als je oud bent is je afweersysteem misschien niet zo paraat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194517208
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Neem aan dat als dat überhaupt mogelijk zou zijn het ook wel een wereldwijd welverspreide theorie zou zijn inmiddels.
Maar waarom denk je dat precies? Vaccins geven bijvoorbeeld ook nooit 100% immuniteit. Er zijn altijd mensen die gevaccineerd zijn en toch een ziekte oplopen. Je reduceert de kans echter drastisch en door groepsimmuniteit kan een virus zich vervolgens ook niet effect verspreiden wat het risico helemaal marginaal maakt.
Stelregels als 'als je de ziekte eenmaal hebt gehad, krijg je hem nooit meer' zijn eigenlijk nooit universeel waar in de biologie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194517259
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:27 schreef Gretzl het volgende:
Trouw _O_ is de eerste landelijke krant die in het hoofdredactioneel commentaar stelling neemt tegen de Nederlandse Coronastrategie:
[..]

https://www.trouw.nl/opin(...)alle-steun~be1edb42/
Een pleidooi om persoonlijke vrijheden in te leveren
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:34 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat een bagger stuk emotionele chantage.

Risicogroepen moeten hoe dan ook voorzichtig zijn, ongeacht of de rest zich wel of niet (goed) aan de regels houdt.

En wat zou ik - als niet-risico groep zijnde - nu letterlijk moeten laten om hen meer vrijheid te geven? Ik kan niets verzinnen.
Een pleidooi om andere personen maar vrijheden te laten inleveren, echt ;(
pi_194517301
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zijn wel meer gevallen bekend van mensen die een tweede keer geïnfecteerd zijn geraakt. Ik ben altijd wel verbaasd hoe een persoon en vervolgens een krant dat zo stellig publiceert zonder even op te zoeken. Het komt niet vaak voor maar het komt wel voor. Dat wil niet zeggen dat immuniteit sowieso niet werkt, alleen voor sommige mensen niet. Zeker als je oud bent is je afweersysteem misschien niet zo paraat.
Hoe kan je hier nu verbaasd om zijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:17:33 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194517344
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja echt knap, die lockdowns werken daar ook niet dus. Het virus is er dus weer.
Maar wel weer even een paar miljoen levens op hold.
Lol, handvol doden en economisch gaat het daar 'prima' maar nee, het werkt niet hoor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194517349
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik hoop nog steeds dat de app hier veel gaat opleveren. Nog steeds zullen er mensen zijn die hem niet willen gebruiken, maar zo zijn er nu ook blijkbaar veel mensen die BCO saboteren.
Maar de mensen die wel meewerken krijgen bijna direct een melding, ipv de veel te lange doorlooptijd nu.
Dat is inderdaad een groot voordeel van de app. Deze doorlooptijd is echt veel te lang. Daar had Van Dissel het ook nog over gisteren in de briefing.
Als mensen na 3 dagen symptomen krijgen, wil je eigenlijk, in een ideale wereld, dat diezelfde derde dag nog de test wordt afgenomen, de uitslag bekend is en de eerste nauwe contacten al op de hoogte zijn. Dat maakt pas echt verschil in de verspreiding. En daarom zijn ze daar in bijvoorbeeld Zuid-Korea veel efficienter in, en omdat daar geen sprake is van niet meewerken aan BCO of niet in quarantaine gaan omdat je dat niet wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194517394
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 09:27 schreef Gretzl het volgende:
Trouw _O_ is de eerste landelijke krant die in het hoofdredactioneel commentaar stelling neemt tegen de Nederlandse Coronastrategie:
[..]

https://www.trouw.nl/opin(...)alle-steun~be1edb42/
Mooi stuk ^O^
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194517413
En ik neem aan dat jullie ook wel snappen dat een verplichte quarantaine voor mensen die potentieel besmet zijn er komt om te voorkomen dat iedereen binnen moet blijven.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:22:46 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194517428
Benieuwd wanneer we in Amsterdam en Rotterdam de eerste resultaten gaan zien van de extra maatregelen.
pi_194517468
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:31 schreef Gretzl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ardern, een groot inspirator O+
[..]

_O_
[..]

_O_
[..]

_O_ _O_ _O_
Het is mede dankzij dit soort gedram dat ik tegenwoordig eigenlijk nooit meer afstand houd. En inderdaad dankzij de quarantaineplicht dat er geen haar op mijn hoofd is dat er nog aan denkt om zich te laten testen. Overal om me heen hoor ik dat mensen zat zijn van dit soort propaganda de hele tijd. En dat is inclusief mensen (waaronder ikzelf) die in maart nog helemaal flipten toen Markie het over groepsimmuniteit had. Dus ik zou zeggen chapeau!
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:25:24 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194517471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd wanneer we in Amsterdam en Rotterdam de eerste resultaten gaan zien van de extra maatregelen.
Over twee weken

:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194517475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd wanneer we in Amsterdam en Rotterdam de eerste resultaten gaan zien van de extra maatregelen.
Resultaat als in nog grotere afkeer tegen mondkapjes omdat er wordt gevraagd ze met deze hitte op de meest onlogische plekken te gaan dragen en de besmettingen rustig verdergaan? :Y

O nee wacht, het was een experiment toch.
I'll give you something to do
pi_194517478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd wanneer we in Amsterdam en Rotterdam de eerste resultaten gaan zien van de extra maatregelen.
Hoe goed worden die extra maatregelen in acht genomen?

En hoe goed zijn die gericht op de uitbraken zoals die hebben plaatsgevonden? Zijn die gestart in de Kalverstraat en helpt de mondkapjesplicht daar? Is er zicht op het aantal toeristen dat op de Wallen rondloopt en al dan niet besmet is en anderen besmet? Helpen de mondkapjes daar tegen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194517479
Ik ben benieuwd of de Corona app nog een succes gaat worden. Dat men een melding krijgt wanneer ze in contact met iemand zijn geweest die positief is getest. Men hoort zich vervolgens dan ook te testen en daarbij hoort ook een quarantaine plicht.

Een gedeelte van de mensen zullen geheid denken dat deze data inzichtelijk is en gerechtelijk aangepakt kunnen worden als ze niet meewerken.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:27:34 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194517504
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

Omdat ze die wettelijke bevoegdheid nu gaan misbruiken. De Jonge zei laatst nog op televisie dat dat middel moeilijk inzetbaar is omdat er een concrete verdenken moet zijn van besmetting. Nu hebben ze een soort bewijsvermoeden in het leven geroepen.

Zeer discutabel en dit allemaal omdat de Tweede Kamer 10 maanden doet over een noodwet. We zijn zo'n beetje het enige land zonder coronawet of noodtoestand.
Vanuit repressie & handhaving, lijkt met de reeds beschikbare middelen en A-ziekte classificatie een wet of noodtoestand niet eens nodig. Gewoon een bestaand vuurtje gebruiken als reden om de maatregel te kunnen effectueren.

De permanente noodtoestand afkondigen, is hier sws onwenselijk en lijkt mij de deur opzenzetten naar een willekeurig opererende overheid. De besmetting etc. is imho geen noodtoestand, hoe graag mensen dat ook zo zien. het is een besmetting die bij een deel van de bevolking voor ernstige gevolgen kan zorgen.

Vanuit recht op hulp en bescherming, is een Corona-wet wel noodzakelijk. Niet eens zo zeer om maatregelen te neme, mogelijkhedne genoeg, maar vooral ter ondersteuning dat getroffen mensen daarmee rechten verwerven. Denk aan de ondernemer die structurele hulp nodig heeft of de oudere die graag alleen vervoerd wil worden naar het ziekenhuis of nu wel hulp nodig heeft omdat haar dochter niet meer lang kan/mag komen etc.etc.
Idem bij quanrantaine. Als de overheid dat "oplegt", moet je daarvoor ook rechten & leefvoorzieningen hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194517530
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:20 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Mooi stuk ^O^
Vooral heel veel open deuren.
blablablabla
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:29:27 #130
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194517537
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:25 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik ben benieuwd of de Corona app nog een succes gaat worden. Dat men een melding krijgt wanneer ze in contact met iemand zijn geweest die positief is getest. Men hoort zich vervolgens dan ook te testen en daarbij hoort ook een quarantaine plicht.

Een gedeelte van de mensen zullen geheid denken dat deze data inzichtelijk is en gerechtelijk aangepakt kunnen worden als ze niet meewerken.
Jep, en dat terwijl de overheid/GGD juist helemaal niet weet dat er iemand een melding krijgt (laat staan wie).
In tegenstelling tot BCO, waar de GGD wel je informatie heeft.

Maar het zal inderdaad mensen van de app afhouden en zorgen voor minder meewerking in BCO. Oerdomme maatregel dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194517556
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar waarom denk je dat precies? Vaccins geven bijvoorbeeld ook nooit 100% immuniteit. Er zijn altijd mensen die gevaccineerd zijn en toch een ziekte oplopen. Je reduceert de kans echter drastisch en door groepsimmuniteit kan een virus zich vervolgens ook niet effect verspreiden wat het risico helemaal marginaal maakt.
Stelregels als 'als je de ziekte eenmaal hebt gehad, krijg je hem nooit meer' zijn eigenlijk nooit universeel waar in de biologie.
Hoeveel gevallen van mensen die een tweede keer ziek zijn geworden zijn er nu eigenlijk bekend dan? Dat verhaal uit Japan, maar verder lees of hoor je er amper van.
blablablabla
pi_194517606
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:25 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik ben benieuwd of de Corona app nog een succes gaat worden. Dat men een melding krijgt wanneer ze in contact met iemand zijn geweest die positief is getest. Men hoort zich vervolgens dan ook te testen en daarbij hoort ook een quarantaine plicht.

Een gedeelte van de mensen zullen geheid denken dat deze data inzichtelijk is en gerechtelijk aangepakt kunnen worden als ze niet meewerken.
Dat gedeelte zal de app ook niet installeren.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:33:39 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194517612
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Over twee weken

:')
Dat zeggen voetbaltrainers ook altijd. 'We zitten in een proces, we zijn aan het bouwen'.
pi_194517661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:25 schreef Mr.Silencer het volgende:
Ik ben benieuwd of de Corona app nog een succes gaat worden.
Het wordt een even groot succes als al die andere maatregelen die we op vrijwillige basis nemen. Niet dus.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194517676
quote:
De GGD Fryslân opent morgen een tijdelijke coronatestlocatie op Terschelling. Aanleiding zijn positieve testen bij twee Noord-Hollandse jongeren die afgelopen week op camping De Appelhof op het waddeneiland verbleven, meldt Omrop Fryslân.

De twee campinggasten testten bij thuiskomst in Noord-Holland positief. De GGD houdt er rekening mee dat ze op de camping besmet zijn geraakt en dat ze daar anderen hebben besmet.

Jongeren die afgelopen week op De Appelhof op Terschelling waren, worden opgeroepen om zich bij klachten te laten testen. Na bronnen- en contactonderzoek lijkt het er volgens de GGD niet op dat de jongeren op het eiland contact hebben gehad met oudere of kwetsbare mensen, of met mensen buiten de camping.
https://nos.nl/liveblog/2(...)bat-over-corona.html

Jongeren op de Appelhof. Die hebben vast netjes afstand gehouden :')
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194517683
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Benieuwd wanneer we in Amsterdam en Rotterdam de eerste resultaten gaan zien van de extra maatregelen.
Ha ja! Want mondkapjes to the rescue!!! :Y
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 10:40:01 #137
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194517691
Krijg net bericht dat concerten van Floor Jansen gewoon doorgaan in oktober.... Hoe dan?

1.5m is toch niet te waarborgen in AFAS? Zelfs niet met halve bezetting.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:40:09 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194517693
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:39 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ha ja! Want mondkapjes to the rescue!!! :Y
Nou ja, laat de cijfers het maar aantonen dan binnenkort.
pi_194517708
Ey, maar die 2 weken zijn nu toch alweer voorbij.
Weer 2 weekjes wachten jongens?
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:41:50 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194517714
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 04:17 schreef Socios het volgende:

[..]

En waarom? Omdat men fuckin' twee weken niet de moeite kan nemen om binnen te blijven om daarna weer van onbeperkt vertier te kunnen genieten.
Het was wat sarcastisch bedoeld omdat mensen niet per definitie gek zijn wanneer ze zich niet aan een door ander zo graag gewenst gedrag te houden.

Het gaat ook niet om "twee weken" maar hoe dat ervaren wordt. Dat ondergaan kun je gewoon niet invullen voor een ander. Voor de één is het een welkome peulenschil en de ander krijgt gelijk nachtmerries bij de gedachte alleen al om 5 minuten opgesloten te worden in het eigen huis. Kern is vooral dat je dan niet kunt beschikken over de eigen vrije wil. Invullen voor een ander wat de ander moet zien als vrijheid is, is dat vooral misplaatst onderdrukken.

De overheid schetst een beeld van vrijblijvende eigen verantwoording bij keuzes etc.etc. en als mensen dat dan doen, door niet in quarantaine te gaan bv., zij het ineens gestoorden omdat ze iets doen wat zg deugdoeners wel doen.
Dat beeld is er één van misselijkmakende propaganda om te manipuleren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194517717
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nou ja, laat de cijfers het maar aantonen dan binnenkort.
Dit is toch vooral symboolpolitiek geweest? Halsema en Aboutaleb weten maar al te goed dat mondkapjes niet gaan helpen als de verspreiding met name door jongerenfeestjes en moslimfamilies veroorzaakt worden.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:42:39 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194517722
De site om online een afspraak voor test te maken en online de uitslag in te zien is live nu trouwens, sneller dan ik verwacht had eigenlijk

https://coronatest.nl/
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194517726
quote:
18s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het was wat sarcastisch bedoeld omdat mensen niet per definitie gek zijn wanneer ze zich niet aan een door ander zo graag gewenst gedrag te houden.

Het gaat ook niet om "twee weken" maar hoe dat ervaren wordt. Dat ondergaan kun je gewoon niet invullen voor een ander. Voor de één is het een welkome peulenschil en de ander krijgt gelijk nachtmerries bij de gedachte alleen al om 5 minuten opgesloten te worden in het eigen huis. Kern is vooral dat je dan niet kunt beschikken over de eigen vrije wil. Invullen voor een ander wat de ander moet zien als vrijheid is, is dat vooral misplaatst onderdrukken.

De overheid schetst een beeld van vrijblijvende eigen verantwoording bij keuzes etc.etc. en als mensen dat dan doen, door niet in quarantaine te gaan bv., zij het ineens gestoorden omdat ze iets doen wat zg deugdoeners wel doen.
Dat beeld is er één van misselijkmakende propaganda om te manipuleren.
Daarna komt ' zou je je eigen oma dit aandoen' argument.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:43:24 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194517732
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:41 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dit is toch vooral symboolpolitiek geweest? Halsema en Aboutaleb weten maar al te goed dat mondkapjes niet gaan helpen als de verspreiding met name door jongerenfeestjes en moslimfamilies veroorzaakt worden.
Nee, maar dat roep ik al tijden. Op plaatsen waar ze het meeste effect zouden kunnen hebben worden ze toch niet gedragen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:45:47 #145
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194517767
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:18 schreef groenen het volgende:
Prima regeltje hoor De Jonge. Nu gaan mensen zeker niet meer meewerken aan testen + contactonderzoek. Weer een stap dichter bij groepsimmuniteit :)
Als je dat niet doet, kun je strafrechterlijk worden vervolgd. Dus je zal wel moeten "meewerken".
Die GGD'er voor/va BCO is een soort BOA geworden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:50:35 #146
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194517840
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:40 schreef Kyran het volgende:
Krijg net bericht dat concerten van Floor Jansen gewoon doorgaan in oktober.... Hoe dan?

1.5m is toch niet te waarborgen in AFAS? Zelfs niet met halve bezetting.
Als ze dat ook even regelt voor Nightwish in November hoor je mij niet klagen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 augustus 2020 @ 10:52:43 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194517883
quote:
18s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het was wat sarcastisch bedoeld omdat mensen niet per definitie gek zijn wanneer ze zich niet aan een door ander zo graag gewenst gedrag te houden.

Het gaat ook niet om "twee weken" maar hoe dat ervaren wordt. Dat ondergaan kun je gewoon niet invullen voor een ander. Voor de één is het een welkome peulenschil en de ander krijgt gelijk nachtmerries bij de gedachte alleen al om 5 minuten opgesloten te worden in het eigen huis. Kern is vooral dat je dan niet kunt beschikken over de eigen vrije wil. Invullen voor een ander wat de ander moet zien als vrijheid is, is dat vooral misplaatst onderdrukken.

De overheid schetst een beeld van vrijblijvende eigen verantwoording bij keuzes etc.etc. en als mensen dat dan doen, door niet in quarantaine te gaan bv., zij het ineens gestoorden omdat ze iets doen wat zg deugdoeners wel doen.
Dat beeld is er één van misselijkmakende propaganda om te manipuleren.
Het is gewoon een vorm van morele chantage.

Je kunt ook niet van iedereen zomaar verwachten dat ze twee weken thuis gaan zitten als ze verder niks mankeert. Als dat betekent 2 weken aan inkomsten mislopen dan zou ik het wel weten.
pi_194517892
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:18 schreef groenen het volgende:
Prima regeltje hoor De Jonge. Nu gaan mensen zeker niet meer meewerken aan testen + contactonderzoek. Weer een stap dichter bij groepsimmuniteit :)
En anders zouden die mensen zich wel laten testen en waarschuwingen serieus nemen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 10:54:01 #149
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194517903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als ze dat ook even regelt voor Nightwish in November hoor je mij niet klagen
Ik weet echt niet wat ik moet doen als het in november doorgaat...

Ene kant mis ik concerten enorm en heb er echt veel zin in. Andere kant lijkt het mij ook niet fijn om in een gesloten ruimte met duizenden zingende mensen te zitten. Enkeltje COVID-19 lijkt mij dat.
pi_194517906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:41 schreef F.Sinatra het volgende:
Ey, maar die 2 weken zijn nu toch alweer voorbij.
Weer 2 weekjes wachten jongens?
Nee die 2 weken wachttijd is nu vervangen door "Het zijn nu alleen jongeren die besmet worden, wacht maar tot die hun buurvrouw op leeftijd besmetten!!!!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')