Oh die is tof!quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:32 schreef usagi414 het volgende:
Maar de reden waarom ik dit topic ben begonnen is deze:
[ facebook ]
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:32 schreef usagi414 het volgende:
Maar de reden waarom ik dit topic ben begonnen is deze:
[ facebook ]
quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:33 schreef Em31 het volgende:
Beetje valsspelen want het is een Sanremo artiest, maar omdat het zo'n lekker zomernummer is
quote:Op maandag 7 september 2020 18:33 schreef DJ11 het volgende:
Goed topic dit Ik kom namelijk regelmatig nieuwe muziek van oud-Songfestivaldeelnemers tegen.
Top . Dit is precies waar ik dit topic voor had bedoeld. Lekker muziek delen met elkaar waar op de n of andere manier een ESF connectie mee is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:54 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
“Nieuwe muziek” is het dan weliswaar niet, maar ik ken zeker wel enkele nummers die ik hier graag wil delen en die voor sommige bezoekers misschien wel nieuw/onbekend zullen zijn.
quote:Enkele dagen geleden lichtte Laura al een tipje van de sluier op. Op haar Instagram-account plaatste ze een filmpje van zichzelf in de studio. “Mijn nieuwe single komt op 6 november uit”, schreef ze erbij. “Maar dit keer ga ik niet alleen zingen. Wie denk je dat samen met mij zingt? Doe een gokje." De gelukkige bleek Loc Nottet te zijn, waardoor nu twee anciens van het Eurovisiesongfestival de handen in elkaar slaan. Loc nam in 2015 deel, Laura in 2016.
Een samenwerking stond al langer op de planning, vertelde Loc in Story. “De zin om dat te doen is er bij allebei, alleen nog een goede song en dan duiken we de studio in”, klinkt het. De twee kennen elkaar dan ook goed. Niet alleen vertegenwoordigden ze allebei ons land op het Eurovisiesongfestival, maar ze stonden ook al samen op het podium. “We hebben eerder al samen gezongen, onder andere voor Rode Neuzen. Laura is een geweldige artieste en net als ik heel open en eerlijk.”
quote:Thirty-four years ago, Sandra Kim won the Eurovision Song Contest in Bergen. Now she’s the winner of the first season of The Masked Singer. For weeks she sang beautifully and that’s why now she finally gets the recognition she deserves. However, this adventure also brings good news: a new single. The single is a collaboration with DJ and producer Regi.
For weeks everyone was faced with one question: who is the Queen in the first season of The Masked Singer in Belgium. Now that the mask is off, we know that it is our only Belgian winner of the Eurovision Song Contest, Sandra Kim. The victory made her very emotional, she admitted afterwards. “Nobody saw it, but when my name was mentioned I cried underneath the mask. I am very proud to be the first winner of this amazing show,” said Sandra.
Als Melfest dit jaar toch een comeback editie komt, dan staat zij bovenaan mijn lijstjequote:Op zaterdag 28 november 2020 00:28 schreef Cyan9 het volgende:
Loreen heeft samen met Little Dragon "Un-break My Heart" van Toni Braxton onder handen genomen:
Melfest is toch elk jaar een comeback editie?quote:Op zaterdag 28 november 2020 12:59 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Als Melfest dit jaar toch een comeback editie komt, dan staat zij bovenaan mijn lijstje
Over goeie comebacks gesprokenquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Melfest is toch elk jaar een comeback editie?
Slinger-la-lie Slinger-la-laquote:Op maandag 7 december 2020 20:41 schreef H_T het volgende:
Het nummer is er nog niet, maar Sieneke brengt een kerstplaat uit!
Bron: https://www.nieuweplaat.nl/pop/tina-karol-heaven/quote:De Oekraense zangeres Tina Karol, bekend van haar deelname aan het Eurovisie Songfestival in 2006, heeft de single Heaven uitgebracht. Het nummer komt uit haar trilogie Найти Своих, wat naar Find Your Own vertaalt. Deze trilogie heeft ze uitgebracht als short film op haar YouTube kanaal. De plaat Heaven heet oorspronkelijk Небо, maar Tina heeft ‘m voor haar internationale fans ook in het Engels uitgebracht.
Nondeju wat een lekker liedjequote:
Fijn plaatjequote:
quote:KEiiNOs new single UNBREAKABLE is a slightly experimental, highly catchy song inspired by Russian folklore and the novel The bear and the nightingale.
It’s an ode to everyone who feel they doesen't fit in, and portrays a girl who won’t be held down.
quote:“sangue do meu sangue” OUT NOW! While we were still in the process of creating the album, I sent the lyrics of “sangue do meu sangue” to Leo (producer and co-author of the songs) and in 24 hours he sent me an absolutely perfect harmonic and melodic structure. In my opinion it's the best lyrics/music combination of the album. Leo can always understand exactly what I want to say in my music and how I want to say it. And this song is a perfect example of that. Later and by chance I walked by the place where the videoclip was made and knew at that moment I wanted to shoot there and that it would have to be for this song. There was something about that specific setting that ended up conditioning the rest. When I shared the song and the location with Jep (director), he had this idea of making a sequence shot with me at the center, focusing on the passage of time.
Ik zou dat niet eens uitsluiten eigenlijk. Als ze een geschikt liedje heeft om te scoren, is een ESF een ideale manier van promotie en Ilse is zakelijk wel handig genoeg dat in te zien. Ze deed immers vorig jaar ook mee met dat festival van Stefan Raab ter promotie van haar CD in Duitsland.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:20 schreef usagi414 het volgende:
De nieuwe single van Ilse DeLange.
2023 nog maar een keer naar het ESF ?
Ben benieuwd of hij ook een schnabbel had op de dag voor de opname.quote:Op donderdag 29 april 2021 16:20 schreef Nashipeer het volgende:
Geen nieuwe muziek (ik weet even geen beter topic) maar Gerard Joling brengt morgen om 09:00u een 2021-versie van Shangri-La uit:
Ik kwam deze ook net melden. Heerlijk nummer weer, inderdaad zo zonde dat het live zo mis ging.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 11:42 schreef Momo het volgende:
Als je deze nieuwe track ook weer ziet, jammer dat het live niet overkwam voor Roxen.
quote:‘Ik zou heel graag naar het Songfestival gaan! Met de stress zou het voor n keer meevallen: ik hoef het enkel beter te doen dan de 19e plaats.’
' ik hoef het enkel beter te doen dan de 19e plaats.’quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 18:33 schreef usagi414 het volgende:
Luka Cruysberghs (ex-Hooverphonic) heeft vandaag haar debuutsingle uitgebracht.
En ze heeft de ambitie om zelf een keer naar het Songfestival te gaan.
Zoals ze zei in een interview :
[..]
Hopelijk beseft ze dan ook dat dat niet zo eenvoudig is als het op het eerste gezicht misschien lijkt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 18:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
' ik hoef het enkel beter te doen dan de 19e plaats.’
The shade!
quote:NIEUWE MUZIEK!! De nieuwe single is nu te beluisteren en te downloaden op alle platforms die jullie waarschijnlijk beter kennen dan ik. #LINKINBIO
En dan ineens, niet zomaar ineens is je nieuwe Nederlandstalige single uit. Voor mij sinds lange tijd weer eens echt spannend omdat ik geen idee heb wat ik er van kan verwachten… Misschien zitten jullie hier totaal niet op te wachten maar het moest uit m’n kop. Al jaren loop ik met het idee van een NL plaat en mede door alle veranderingen in de wereld voelde het goed om het nu te doen. Ik had er in ieder geval tijd en ruimte voor.
Het proces van het maken van een plaat is inmiddels redelijk bekend bij me maar dit was toch weer een geheel nieuwe ervaring. Het schrijven in m’n moerstaal is een stuk moeilijker dan ik dacht en het heeft m’n kennis en gebruik van de Nederlandsche taal best veranderd. Ik ben opnieuw gefascineerd geraakt door het mooie, chique Nederlandsch:) Onze taal is zoveel rijker dan ik dacht. Mede door mannen als Joost Marsman, Sander Rozeboom en Han Kooreneef is dit hele proces een bijzondere ervaring waarin ik een hoop leer. Soms zit je met ideen en denk je dat het nooit goed genoeg zal zijn, simpelweg omdat de taal als gewoon in je oren klinkt. Misschien was dat wel de grootste uitdaging… Iets schrijven wat in simpele woorden alles vertelt en dan ook nog lekker klinkt. Volgens mij hebben we het met deze best goed gedaan…
“Het leven is te kort om niet bij jou te zijn”
Liefs! 😎
Ik heb hier een stukje van geluisterd en het toen gillend afgezet. Wat een gedrocht.quote:
Haar beste nummer so far wat mij betreft.quote:
Die gaat dit jaar ook weer meedoen aan hun NSF, had ik ergens gelezen.quote:
Deze kwam zowaar voorbij in Mquote:
quote:This song is Magal Sare's particular tribute to Portugal and it’s also a recognition to the traditional local festivities so much missed in these pandemic times.
The lyrics are a collage of pieces from different Quadras (short four versed poems) by the Lisbon poet Fernando Pessoa.
All the music is original except for an interlude that was taken from the Glosa melody sung in Manacor (a city much beloved by the singer) during the Sant Antoni festivity, a hollyday that, coincidentally, the Majorcan town shares with Lisbon.
quote:Een jaar geleden kreeg ik een mail van een Catalaans meisje, muzikant, zangeres en songwriter. Ik zei tegen mezelf dat ik een serie gedichten van de Persoon had gepakt en er een lied van had gemaakt. Nou, natuurlijk schudde mijn vaderlandslievende-nostalgische kant een beetje trots om te weten dat iemand in Cataloni niet alleen Fernando Pessoa leuk vindt, maar ook dat zich genspireerd voelt om muziek te maken vanuit zijn woorden!
Vol nieuwsgierigheid opende ik het dossier en werd er een feestje ingewijd. Het lied is een viering op het plein, zoals populaire heiligen in Copacabana!
Ik nam meteen een vlucht naar Barcelona en ging het nummer opnemen met Magali en haar band, dat bestaat uit mensen met enorme zielen (en allemaal zingen in het Portugees! ) .
Luister het liedje en .....
Doe mee met de party Pessoana!!!
P.S. Er komt ook een kleine video van het nummer voor deze week yiyiyiyiiyiyiyyiyi
quote:Stefania heeft in de aanloop naar het EK in Engeland een speciaal lied gemaakt voor de Nederlandse voetbalsters. Haar nummer 'Run Together' klinkt vrijdagochtend voor het eerst op Radio 538. Een dag later zingt de 19-jarige Stefania, die vorig jaar internationaal bekend werd door haar deelname aan het Eurovisie Songfestival namens Griekenland, het nummer na de zogenoemde uitzwaaiwedstrijd van Oranje tegen Finland.
https://www.rtlboulevard.(...)-voetbalsters-oranje
Dat die toch eens de Sloveense voorronde mogen winnen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 20:01 schreef Cyan9 het volgende:
Technisch gezien wederom geen ESF deelnemer, maar zeker het vermelden waard: het nieuwe nummer van LUMA.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:40 schreef Cyan9 het volgende:
Roxen gaat lekker door met op relatief hoog tempo nieuwe nummers uitbrengen:
Mee eens, goede clip ook.quote:Op zaterdag 3 september 2022 23:25 schreef Momo het volgende:
[..]
En weer 1, deze vind ik wel weer een goede track
Loc doet het net weer anders dan je zou denkenquote:Op vrijdag 2 december 2022 19:42 schreef ijs_beer het volgende:
Even meningen peilen. En het nummer heeft idd melodramatische uitbarstingen.
quote:Een samenwerking die we niet zagen aankomen: Serhat en Els de Schepper. De tweevoudige Songfestivaldeelnemer van San Marino heeft de muziek gecomponeerd van Unsaid, de nieuwe single van Els. De bekende comdienne nam in 2006 trouwens deel aan de Vlaamse preselectie voor het Eurovisiesongfestival.
https://songfestival.be/e(...)r-aan-nieuwe-single/
Ik moet er even aan wennen denk ik.quote:
quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:02 schreef Momo het volgende:
Nieuwe van Jann (Poolse voorronde, de echte inzending van dit jaar)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
Dit had ik nou leuk gevonden voor het ESF.quote:
Toepasselijke titel wel, dit optreden leek wel een eeuwigheid te durenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:14 schreef Cyan9 het volgende:
Nieuwe van Loreen, ben benieuwd of we die morgen live gaan horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |