SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
quote:26-07-2020 Prio 1 P 1 BON-06 BR woning Pasmansweg Geesteren GE 069351
0803123 12:26:17 Noord- en Oost-Gelderland Winterswijk - Bevelvoerders
0803125 12:26:17 Noord- en Oost-Gelderland Winterswijk - Lichtkrant
0803139 12:26:17 Noord- en Oost-Gelderland Winterswijk - Hoogwerkgroep-3
0803150 12:26:17 Noord- en Oost-Gelderland Winterswijk - Monitorcode
0806240 12:26:17 Noord- en Oost-Gelderland Monitorcode Noord en Oost Gelderland
26-07-2020 Prio 1 P 1 BON-06 BR woning Pasmansweg Geesteren GE 069031
0803243 12:23:50 Noord- en Oost-Gelderland Borculo - Bevelvoerders
0803245 12:23:50 Noord- en Oost-Gelderland Borculo - Lichtkrant
0803246 12:23:50 Noord- en Oost-Gelderland Borculo - Blusgroep-1
0803270 12:23:50 Noord- en Oost-Gelderland Borculo - Monitorcode
0803271 12:23:50 Noord- en Oost-Gelderland Berkelland - Monitorcode Gemeente
0806240 12:23:50 Noord- en Oost-Gelderland Monitorcode Noord en Oost Gelderland
Het was, bij mijn regio, een hele kleine smalle dieprode streep op de radar. Verder gaf de radar idd helemaal niks aan.quote:Op zondag 26 juli 2020 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Overal in het land droog en op twee plekken zulke joekels van buien qua intensiteit, apart
Er komen meer buien op gang.quote:Op zondag 26 juli 2020 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Overal in het land droog en op twee plekken zulke joekels van buien qua intensiteit, apart
okquote:Op zondag 26 juli 2020 12:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zou ik graag doen idd.
Maar daarom mag je ook in Nederland nog wel graag 30 graden willen in de zomer?
Dit kun je geen zomer noemen.
Afschuwelijk, want geen 30°C.quote:Op zondag 26 juli 2020 13:00 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Hmm wordt volgende week toch wel weer lekker. Morgen ook opeens 26 graden zie ik net. En het weekend ook 27 graden.
Boh, die rest ziet er lekker uitquote:Op zondag 26 juli 2020 13:17 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Alhoewel het volgens mij bij die dagen blijft want de rest valt weer tegen:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe het in Schoon isquote:Op zondag 26 juli 2020 14:09 schreef ACT-F het volgende:
Het begint weer stevig te knetteren in Goor.
Schoonhoven is droog.quote:Op zondag 26 juli 2020 14:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het in Schoon is
Hahahaha![]()
![]()
Het ging er inderdaad even flink op in Winterswijk, op het moment dat ik op de fiets zat met de korte broek en hempje. Onweer overigens niet gehoord.quote:Op zondag 26 juli 2020 12:29 schreef ACT-F het volgende:
En daar komt de eerste melding van brand alweer binnen. De onweersbuien zijn net ten zuiden van mij.
[..]
De verwachtingen zijn nog nooit zo slecht geweest dan dit jaar, en ik heb het dan niet over het weer zelf...quote:
Ik kan hier prima mee leven, de natuur is in ieder geval groen ipv een dorre vlakte.quote:
Ik had eigenlijk een BBQ bij een vriend maar die had het vanwege de voorspellingen last minute (gisteren) nog gecanceldquote:Op zondag 26 juli 2020 16:57 schreef tralalala het volgende:
Waar blijft de regen? Je zou je uitje maar verplaatst hebben vanwege de voorspellingen, hele dag zon.
quote:Op zondag 26 juli 2020 16:57 schreef tralalala het volgende:
Waar blijft de regen? Je zou je uitje maar verplaatst hebben vanwege de voorspellingen, hele dag zon.
Voorspellingenquote:Op zondag 26 juli 2020 17:13 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk een BBQ bij een vriend maar die had het vanwege de voorspellingen last minute (gisteren) nog gecanceld
Sorry Piet.quote:Op zondag 26 juli 2020 18:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Voorspellingen
Het weer voorspellen![]()
![]()
Het verschil niet weten tussen voorspelling en verwachting![]()
![]()
Waar kijk je naar?quote:Op zondag 26 juli 2020 18:03 schreef Tjacka het volgende:
Lekker dagje
Maar zit binnen voetbal te kijken
Beiden! Maar het was weer gezellig.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, dan heb je of een enorm drankprobleem of veel vrienden/familie
Gelukkig niet bij ons. Morgen mijn eerste werkdag na de vakantie mag nu wel koud en regen zijnquote:
zodra de opklaringen er zijn vanuit Frankrijk schiet de temperatuur pijlsnel omhoogquote:Op maandag 27 juli 2020 10:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Inderdaad, wordt niks vandaag met die 30. 27 graden staat er nu. Ook nog maar eens zien hoor...
quote:Op maandag 27 juli 2020 14:51 schreef Mani89 het volgende:
Het is al een heel jaar lang herfst in Nederland. Ik ben bijna vergeten hoe de zon eruit ziet.
Het is maar het op één na zonnigste jaar ooit gemeten tot nu toequote:Op maandag 27 juli 2020 14:51 schreef Mani89 het volgende:
Het is al een heel jaar lang herfst in Nederland. Ik ben bijna vergeten hoe de zon eruit ziet.
Dit ben ik wel met je eens.quote:Op maandag 27 juli 2020 07:43 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vind het wel een enorme verademing, letterlijk, dat de avonden en vooral nachten deze zomer niet zo enorm klam en benauwd zijn![]()
En dat je 's nachts tenminste snel en fatsoenlijk kunt slapen.
Nouja, van meest zonnige jaar inmiddels op plek 2 met 9 uur achterstand dan kan je wel stellen dat juli niet fantastisch scoort qua zonuren.quote:Op maandag 27 juli 2020 15:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ben ik wel met je eens.
Vind echter de hoeveelheid grauwheid/bewolking wel echt te hoog liggen deze juli.. Kwa temperatuur is het op de meeste dagen tot nu toe idd gewoon prima leefbaar weer geweest.
Hier ook maar ik vind het heerlijk. Lekker visweerquote:Op maandag 27 juli 2020 17:43 schreef dick_laurent het volgende:
Hier nog steeds een suffe 21 graden en de zon die misschien dertig minuten geschenen heeft vandaag.
Tja. We doen t er maar weer mee.
Ook zo'n verschil. Windkracht 1 hier :pquote:
Het lijkt hier nu ook wel weer haast windstil. Kort maar krachtig.quote:Op maandag 27 juli 2020 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ook zo'n verschil. Windkracht 1 hier :p
Bijzonder. Ik heb 4 maanden prachtig weer gehad (veel zon, blauwe lucht) en nu een paar weken wat meer wisselvallig weer maar prima temperaturen. Ergo: bovengemiddeld mooie lente en reguliere zomer.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:51 schreef Mani89 het volgende:
Kwa temperatuur goed uit te houden, maar er zijn veel te weinig dagen met onweer.quote:Op maandag 27 juli 2020 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie het probleem ook niet. Dit is voor mij een stereotype zomer en dan wel aan de goede kant van het spectrum.
Die zijn er inderdaad nog niet veel geweest. Maar ook daar zijn weer veel voorbeelden van dat het überhaupt niet voorkomt.quote:Op maandag 27 juli 2020 21:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kwa temperatuur goed uit te houden, maar er zijn veel te weinig dagen met onweer.
Dat is helemaal niet waar. In maart en april was enkel blauwe lucht en veel zon.quote:Op maandag 27 juli 2020 14:51 schreef Mani89 het volgende:
Misschien toch eens een zomerse dag voor @Dagoduckquote:
Daar is het met 24 graden goed te doenquote:Op dinsdag 28 juli 2020 08:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien toch eens een zomerse dag voor @:dagoduck
Uitstekend weertje jaquote:Op dinsdag 28 juli 2020 08:49 schreef noodgang het volgende:
[..]
Daar is het met 24 graden goed te doen
Somehow geloof ik maar moeilijk dat dit gaat uitkomen. 33 graden in omgeving Utrecht? Hmmmmm...quote:
Zal her en der in het zuiden en zuidoosten wel moeten lukken ja. Misschien overal wel. Behalve in Ell. Daar gaat de sproeier aanquote:
Laatste run is die kans alweer kleiner, dus pissen we zoals gewoonlijk weer naast de pot.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 11:09 schreef aloa het volgende:
En zaterdag afsluiten met onweer.
[ afbeelding ]
Of niet. Is nog ver weg voor zekerheid.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 12:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laatste run is die kans alweer kleiner, dus pissen we zoals gewoonlijk weer naast de pot.
Gelukkig vrijdag wel vrij
en dan zondags weer lekker ff bijkomenquote:Op dinsdag 28 juli 2020 19:43 schreef INViCTuS het volgende:
2 dagen hitte
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet weten dat DASOO de nationale online bijeenkomst van theaterartiesten isquote:Op woensdag 29 juli 2020 07:11 schreef Bugno3 het volgende:
Dat gejank over "plaknachten" enerzijds en "8 maanden herfst" anderzijds
Stel je aan zeg.
Paar maanden..quote:Op dinsdag 28 juli 2020 23:57 schreef Dagoduck het volgende:
Jammer dat het niet een paar maanden zulk weer is.
Mietje.quote:
Friesland?quote:Op woensdag 29 juli 2020 12:22 schreef Djeez het volgende:
Het is vandaag weer compleet herfst. Snoeiharde wind, regenachtig en slechts 17 graden. Wat ben ik blij met mijn dubbelgevoerde winterjas!
Drenthequote:
quote:Op woensdag 29 juli 2020 12:22 schreef Djeez het volgende:
Het is vandaag weer compleet herfst. Snoeiharde wind, regenachtig en slechts 17 graden. Wat ben ik blij met mijn dubbelgevoerde winterjas!
Ja, hoe the fuck kan je daar leven.quote:
Maar jij gebruikt een weer app en die zijn niet te vertrouwen. De kans dat het 22 graden gaat blijven is volgens mij vrij kleinquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:30 schreef lily het volgende:
27, 35, 29 staat er hier voor de komende drie dagen. Zaterdagnacht 22!
Pff
Maar ach, zolang het op en neer gaat is het nog enigszins vol te houden. En de nachten zijn voornamelijk prima dus ik klaag deze zomer maar niet (teveel)
Wie? Djeez zo af en toe? Mensen klagen gewoon snel over het weer, hequote:Op woensdag 29 juli 2020 09:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet weten dat DASOO de nationale online bijeenkomst van theaterartiesten is
Dat zou mooi zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar jij gebruikt een weer app en die zijn niet te vertrouwen. De kans dat het 22 graden gaat blijven is volgens mij vrij klein
Zaterdag mag je er wel vanuit gaan.quote:Op woensdag 29 juli 2020 21:23 schreef lily het volgende:
Een fiks onweer zou ik wel weer leuk vinden
Maar ik ga er maar niet van uit.
Klopt, ik ken de voorbijgaande jaren niet. Daarentegen ken ik de jaren '90 en 2000 wel. Wanneer je die statistieken ziet dan weet je dat het de laatste tijd zo slecht nog niet is ;-)quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wie? Djeez zo af en toe? Mensen klagen gewoon snel over het weer, he. 8 maanden herfst is inderdaad ook overdreven, maar van oktober t/m maart is het 80% van de tijd over het algemeen wel k*t weer of redelijk herfstachtig. Jij woont hier niet, dus weet dat van de afgelopen jaren niet eens. Mooie dagen heb je best wel, maar niet veel.
En de enorme vraag naar airco’s zegt ook wel wat, lijkt me.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt, ik ken de voorbijgaande jaren niet. Daarentegen ken ik de jaren '90 en 2000 wel. Wanneer je die statistieken ziet dan weet je dat het de laatste tijd zo slecht nog niet is ;-)
Zie voor de komende twee weken elke dag 23-25 graden staan (uitschieters morgen en zaterdag).. niks te warm lijkt me.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:56 schreef Pvt.Webster het volgende:
Nieuwste pluim is best warm ja op LT. Zeker die van Zuid/Zuidoost.
Vond het eigenlijk wel best zo 😂
Nachten blijven 16-18. Als het dan overdag 25-28 graden is, dan is dat perfect zomerweerquote:Op donderdag 30 juli 2020 08:15 schreef lily het volgende:
In zuid/zuid oost inderdaad een warme 2 weken pluim. Op maandag en dinsdag na alleen maar 27 en 28- ers (buienradar). Dan krijg ik de warmte niet meer uit huis. Jammer.
Zeker niet, koelt dan veel te langzaam afquote:Op donderdag 30 juli 2020 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nachten blijven 16-18. Als het dan overdag 25-28 graden is, dan is dat perfect zomerweer
Eens. Half 11 en alweer 30 gradenquote:
Prima zo. Korte maandag en dinsdag dip, maar verder eindelijk zomerquote:Op donderdag 30 juli 2020 10:25 schreef Dven het volgende:
Iedereen janken als control uitkomt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zekers. Even kijken hoe de gezichtjes staan wanneer er inderdaad dauwpunten van dik boven de 20 graden zijn want het gemekker was hier al niet voor de poes met dauwpuntjes rond de 15 graden.quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Prima zo. Korte maandag en dinsdag dip, maar verder eindelijk zomer
quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Zekers. Even kijken hoe de gezichtjes staan wanneer er inderdaad dauwpunten van dik boven de 20 graden zijn want het gemekker was hier al niet voor de poes met dauwpuntjes rond de 15 graden.
Wat is dit?quote:Het dauwpunt is de temperatuur waarbij de lucht met waterdamp verzadigd is, zodat er wolkenvorming of dauwvorming optreedt zodra de temperatuur bij gelijkblijvende dampdruk daalt.
Dat het gewoon vieswarm aan voelt. Beter kakt die pluim als een puddingtaartje in.quote:
Exact dat wat je quote dusquote:
Ik niet hoorquote:Op donderdag 30 juli 2020 10:25 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat idd. Een paar dagen he-le-maal kapot gaan hoort ook bij een Nederlandse zomerquote:Op donderdag 30 juli 2020 12:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik niet hoor![]()
Mag wel een keer, om de zomer goed af te sluiten
Zaterdag rond de 20 hier. Dat wordt zweten.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Exact dat wat je quote dus
En van dezelfde wikipagina
[ afbeelding ]
Oeh tropisch wegdrijfweer!quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:25 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Genot.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:57 schreef Revanches het volgende:
Hier in t noorden trekt t weer helemaal dicht.
Fijn, ochtend begon perfect met zon en hier en daar een plukje wolken.quote:Op donderdag 30 juli 2020 13:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Genot.
https://www.buienradar.nl/nederland/zon-en-wolken/wolkenradar
Nou, dat zullen er vast duizenden zijn geweest.quote:Op donderdag 30 juli 2020 15:37 schreef BIinkyBill het volgende:
Balen voor de opscheppende vakantiegangers met de lange periode van 25+ in aantocht.
Warmte in augustus is doorgaans beter te verteren dan in juli. Alleen begin augustus nog even afzien.quote:Op donderdag 30 juli 2020 16:49 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Begin toch bang te worden dat we toch wel een poosje heel warm weer gaan krijgen. Ik vond van afgelopen tijd meer dan prima.
Klopt. En juli beter dan juni. Septemberhitte beste hitte.quote:Op donderdag 30 juli 2020 16:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Warmte in augustus is doorgaans beter te verteren dan in juli. Alleen begin augustus nog even afzien.
Ja hoorrrrr.... Precies tegen het einde van mijn vakantie ookquote:Op donderdag 30 juli 2020 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
Wel fijn dat de zomer hier in Nederland ook eindelijk eens stabieler en zomers weer lijkt te gaan brengen. 24-28 graden en nachten 15/16 zijn gewoon prima. Redelijk zonnig en vrij droog. Hoe minder vocht hoe minder benauwd. Zou eens tijd worden na een zeer matige juli. Keer flink onweer mag uiteraard wel. Het is gewoon niet te heet, dus chill.
quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:49 schreef Dven het volgende:
Gelukkig inmiddels weer onder de 35°C![]()
Morgen nog heter en dan gelukkig weer naar een normale 31°C
Ja, ik ook. Bweh.quote:Op donderdag 30 juli 2020 16:49 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Begin toch bang te worden dat we toch wel een poosje heel warm weer gaan krijgen. Ik vond van afgelopen tijd meer dan prima.
Ik moet nog 3 weken werken en dan pas vakantie. Waarschijnlijk toch maar even naar de Oostenrijk de bergen in. Eerst hier nog maar even genieten danquote:Op donderdag 30 juli 2020 19:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja hoorrrrr.... Precies tegen het einde van mijn vakantie ook![]()
![]()
Maar goe, heb ook heus wel een redelijk aantal prima dagen gehad, het kon slechter.
Morgen 1? Wat was vandaag dan? Het was niet de eerste mooie dag deze weekquote:Op donderdag 30 juli 2020 19:56 schreef quirina het volgende:
Morgen 1 zomerse warme dag en dan de rest van het weekend weer koud.
Wat klagen jullie! Het is niet bepaald een topzomer met veel zon.
Wees blij met een beetje warm en zon.
Effe de laatste run afwachten over een uur of 2quote:Op donderdag 30 juli 2020 19:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik moet nog 3 weken werken en dan pas vakantie. Waarschijnlijk toch maar even naar de Oostenrijk de bergen in. Eerst hier nog maar even genieten dan.
Overigens @:Dven, de dauwpunten lijken niet al te hoog te worden, volgens mij.
Omdat het hier al gauw 5-10 graden kouder is dan die 35+ in het zuiden, en dus prima weer.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Effe de laatste run afwachten over een uur of 2
Maar nee, ik snap het gejuich bij 35+ echt niet. Echt toegevoegde waarde heeft het niet
Ik werk buiten in het bos, dus 30+ is voor mij sowieso geen doen. De nachten lijken komende week met 14-16 graden echt goed te doen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Effe de laatste run afwachten over een uur of 2
Maar nee, ik snap het gejuich bij 35+ echt niet. Echt toegevoegde waarde heeft het niet
Ik juich met Den Helder meequote:Op donderdag 30 juli 2020 20:31 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Omdat het hier al gauw 5-10 graden kouder is dan die 35+ in het zuiden, en dus prima weer.
Dat snap ik uiteraard helemaal.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:31 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Omdat het hier al gauw 5-10 graden kouder is dan die 35+ in het zuiden, en dus prima weer.
Ja... Dit is dus precies waarom wij dit jaar een vakantie buiten NL overgeslagen hebben. Geen zin in dit soort stressful gedoe.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:16 schreef lily het volgende:
Wij waren vandaag in de Ardennen. Durbuy. Kayakken.
Voor ons is dat een dik uur rijden. Het was echt flink warm en vooral superdruk. “Miljoen anderen” om ons heen.
En overal mondkapjes. Verplicht. Ook in de buitenlucht. Terwijl je terug kanoot schreeuwt er al een figuur vanaf de kant dat je kapje meteen op moet. In die hitte.
Ik vind het niks.
Mondkapjes in de buitenlucht in de Ardennen?quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:16 schreef lily het volgende:
Wij waren vandaag in de Ardennen. Durbuy. Kayakken.
Voor ons is dat een dik uur rijden. Het was echt flink warm en vooral superdruk. “Miljoen anderen” om ons heen.
En overal mondkapjes. Verplicht. Ook in de buitenlucht. Terwijl je terug kanoot schreeuwt er al een figuur vanaf de kant dat je kapje meteen op moet. In die hitte.
Ik vind het niks.
Precies. In Nederland is het al snel vies warm boven de 25 graden, terwijl 35 graden in laten we zeggen Bulgarije goed te doen is.quote:Op woensdag 29 juli 2020 23:52 schreef pietkanarie het volgende:
Jammer, komt die hitte er waarschijnlijk toch... tot nu toe was het een prima zomer. Ik snap die blijheid om hitte nooit, ik zie echt alleen maar nadelen. Met 20, hooguit 25 graden kun je alle zomerdingen prima doen. Wat is de lol van 30 of 35 graden?? Zeker als het lang aanhoudt en het huis steeds warmer wordt... vind het niksMaar ieder z'n voorkeur natuurlijk.
Ja, morgen wordt het zwemmen in de open lucht. Lekker vies benauwdquote:
omweerquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja, morgen wordt het zwemmen in de open lucht. Lekker vies benauwdOvermorgen nog warmer en omweer
De TdF is ook met een mondkapje toch?quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:35 schreef lily het volgende:
Ja, ik weet het ook niet maar het was wel zo. Iedereen! Overal. Buitenlucht. In de Ardennen.
Wat een gedoe zeg.
Oh, zelfs wielrenners die bergop fietste met mondkapje op. Echt iedereen daar.
TdF?quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De TdF is ook met een mondkapje toch?
Okquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:59 schreef INViCTuS het volgende:
Hier gelukkig niet, Deskundigen: verplicht dragen mondkapje is wettelijk niet mogelijk
Met warmte sowieso niet te doen
Jaaaaaaquote:Op donderdag 30 juli 2020 23:07 schreef aloa het volgende:
Pluim komt met veel hitte in augustus.
[ afbeelding ]
Lol, grapjas.quote:Op donderdag 30 juli 2020 21:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Precies. In Nederland is het al snel vies warm boven de 25 graden, terwijl 35 graden in laten we zeggen Bulgarije goed te doen is.
Lol, grapjasquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:59 schreef INViCTuS het volgende:
Hier gelukkig niet, Deskundigen: verplicht dragen mondkapje is wettelijk niet mogelijk
Met warmte sowieso niet te doen
Regen op woensdag. Pluim afgekeurd.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 07:28 schreef _UserName_ het volgende:
Flinke hittegolf aanstaande (De Achterhoek)
[ afbeelding ]
Het mag persoonlijk wat minder, maar ik gun de hitte liefhebbers wel even een paar weekjes 25-30 graden.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 07:28 schreef _UserName_ het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt mij niet, dus geen grapjequote:
Nee, jammer van de niet aanwezige onweerquote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:40 schreef Dven het volgende:
Tsja, wat kan je er over zeggen. Jammer van de regen. Waardeloze zomer. Eeuwige herfst. Niet genoeg zon. Etc.
[ afbeelding ]
Ik heb het natuurlijk over Kaptan Andreevo hč, want Veliko Tarnovo is te groen om een lage luchtvochtigheid te hebbenquote:
Nouja, als ik het gemiep over benauwdheid hoor bij een dauwpunt van 14/15 graden dan wil men zich nog best lelijk vergissen. Grote delen hebben ook niet zonder reden een vochtig subtropisch klimaatquote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk over Kaptan Andreevo hč, want Veliko Tarnovo is te groen om een lage luchtvochtigheid te hebben
Heeft het dit jaar überhaupt wel geonweerd in Nederland?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, jammer van de niet aanwezige onweer. Verder gewoon zoals het in de zomer hoort. Niet tropisch, dus ook niet te heet
Uh ja, behoorlijk veel zelfs.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Heeft het dit jaar überhaupt wel geonweerd in Nederland?
Ik had al verwacht dat jij toevallig net in een onweerrijke regio zou zitten terwijl statistieken van het westen en centraal Europa anders zouden laten zien.quote:
Hier in de Achterhoek niet of het was de moeite niet. Vroeger was het inderdaad wel anders. Overigens is het in grote delen van Duitsland en ook delen van de Alpen echt wel een aantal keer goed raak geweest. Ik verwacht er morgen ook niet zoveel vanquote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens sowieso wel een stormloze zomer voor bijna heel Europa. Dat is wel eens anders geweest.
Blijkbaar had Oostenrijk onlangs nog het onweerarmste jaar ooit gemeten.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier in de Achterhoek niet of het was de moeite niet. Vroeger was het inderdaad wel anders. Overigens is het in grote delen van Duitsland en ook delen van de Alpen echt wel een aantal keer goed raak geweest. Ik verwacht er morgen ook niet zoveel van
Waar check jij die DP temeraturen/vooruitzichten?
Volgens het KNMI alleen in Groningen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens sowieso wel een stormloze zomer voor bijna heel Europa. Dat is wel eens anders geweest.
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:59 schreef Zipportal het volgende:
Wegen en treinen richting stranden nu al bomvol
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)tranden-nu-al-bomvol
Lekker met een mondkapje op bakken.
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:29 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het idee dat muggen dit jaar veel erger zijn dan de afgelopen twee zomers. Toch wel nog een groot nadeel van deze warme herfst.
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
Wel nondeju @:Dven ...ook al kunnen we elkaar soms niet hebbenik ben niet te trots om je wel even gelijk te geven: Juli gaat inderdaad precies de normaal halen alsnog kwa zonuren!
Zo kunnen we dus, ondanks dat het op sommige dagen wel te somber voelde kwa weerbeeld, concluderen dat het dus niet een te sombere maand is geworden.
Ohja en vandaag is het flink warrum!
De kansloze kuddetrek is begonnen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:59 schreef Zipportal het volgende:
Wegen en treinen richting stranden nu al bomvol
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)tranden-nu-al-bomvol
Lekker met een mondkapje op bakken.
Records zijn er om te breken. komende tijd ook vrij droogquote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
2020 weer op koers om zonnigste jaar ooit gemeten te worden.
Tja, je moet toch verbranden en zand in alle gaten krijgen he!quote:
Voor Eindhoven:quote:Op vrijdag 31 juli 2020 07:28 schreef _UserName_ het volgende:
[ afbeelding ]
Echt he! Ik had het er net over met vrouwlief...quote:
Een koelte miniburst of een helikopter? Schrappen die metingen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:18 schreef Dven het volgende:
Dat weerstation van EllDat kan tegenwoordig écht niet meer. Weg ermee.
[ afbeelding ]
Nouja tevreden... een keer zo'n piek is wel eens leuk.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:21 schreef tompsv18 het volgende:
Nou iedereen weer tevreden met de 35 graden van vandaag?
Ik vind alles boven de 30 graden niet leuk in Nederland.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nouja tevreden... een keer zo'n piek is wel eens leuk.
Eens. 23 graden is zat. Maar veel liever dit dan een week regen (als is regen op z’n tijd niet zo’n probleem).quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:25 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ik vind alles boven de 30 graden niet leuk in Nederland.
Dauwpunt is zo te zien niet heel hoog. Dat zal al een hoop schelen, wat benauwdheid betreft.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:33 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Ik wist het wel hoor. Was er weer bang voor. Gaat alsnog zo vies heet worden voor een tijd. Alles boven de 30 vind ik al gauw te warm/benauwd hier en ook het huis warmt als een gek op.
Sproeier naastgelegen veld staat aan, zie ook hoogste luchtvochtigheid van NL.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:22 schreef yabadabadooo het volgende:
[..]
Een koelte miniburst of een helikopter? Schrappen die metingen.
Neequote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:21 schreef tompsv18 het volgende:
Nou iedereen weer tevreden met de 35 graden van vandaag?
Raadsel dat dit station nog daar opgesteld staat.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:04 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
WTF zijn ze in Ell aan het doen? De sproeiers staan weer aan?
Het weerstation heeft verkoeling gezocht in het zwembad.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:04 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen het noorden houdt het nog warm nu, de rest zomers tot tropischquote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:04 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig neemt corona vrij als het te warm is buiten.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://twitter.com/JoyceKranenborg/status/1289125380864040960
Dat kan het prima redden ja. Helaas windstil hier. Met 37 graden geen pretje.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Echt heerlijk vandaag. Boven de 30, maar door het briesje toch aangenaam.
Warmteonweer laat zich ook lastig voorspellen en er is zat hitte en vocht voorradig dus kan zomaar een mooie verrassing worden.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:36 schreef cherrycoke het volgende:
Zo te zien krijgen we morgen helemaal geen buien, maarja met deze hitte ontstaan die dingen soms uit het niets.
Viel me ook al op.. en dan ineens tegen einde van de middag van die bloemkolen zien ontstaan..quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:36 schreef cherrycoke het volgende:
Zo te zien krijgen we morgen helemaal geen buien, maarja met deze hitte ontstaan die dingen soms uit het niets.
Waar?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:29 schreef heywoodu het volgende:
Ey waar zijn de lekkere voorspellingen voor de komende twee weken gebleven? Ik zie nu na de eerste dagen van volgende week overal erg hoge 20'ers en zelfs 30'ers staan
Er komt een ongenadige hittegolf op ons af vanaf woensdag zo te zien.. dag of 4-5 30+ hier in het zuiden is niet uitgesloten.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:29 schreef heywoodu het volgende:
Ey waar zijn de lekkere voorspellingen voor de komende twee weken gebleven? Ik zie nu na de eerste dagen van volgende week overal erg hoge 20'ers en zelfs 30'ers staan
Jammer, het ging de afgelopen weken zo lekker.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er komt een ongenadige hittegolf op ons af vanaf woensdag zo te zien.. dag of 4-5 30+ hier in het zuiden is niet uitgesloten.
het blijft ook lekker!quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, het ging de afgelopen weken zo lekker.
Morgen ergens een convergentielijn, maar waar die precies komt te liggen is nog niet duidelijk. De kans is groot, zoals vaker, dat het westen van Duitsland de beste (mooiste) papieren heeftquote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Warmteonweer laat zich ook lastig voorspellen en er is zat hitte en vocht voorradig dus kan zomaar een mooie verrassing worden.
Alles weer bij die moffen idd.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
het blijft ook lekker!
[..]
Morgen ergens een convergentielijn, maar waar die precies komt te liggen is nog niet duidelijk. De kans is groot, zoals vaker, dat het westen van Duitsland de beste (mooiste) papieren heeft
Dat zijn dan toch de lekkere voorspellingen?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:29 schreef heywoodu het volgende:
Dagen zoals vandaag en met zulke "settings" betreft weer worden de hoogste maxima vaak gehaald tussen 16 en 17:30/18 uur.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:54 schreef yabadabadooo het volgende:
Limburg inmiddels onderweg naar de 37 graden. Zal alleen niet meer gaan lukken gezien het tijdstip. Ook in het midden schroeit het lekker.
Neuh, het mooie weer is vandaag al wegquote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn dan toch de lekkere voorspellingen?
de temperatuur loopt hier nog steeds opquote:Op vrijdag 31 juli 2020 17:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dagen zoals vandaag en met zulke "settings" betreft weer worden de hoogste maxima vaak gehaald tussen 16 en 17:30/18 uur.
Als je de hele dag bij huis zit, kan het zeer lekker zijn ja. Maar als je vakantie erop zit en zoals ik zwaar astmatisch bent, is het geen pretjequote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn dan toch de lekkere voorspellingen?
Elk jaar hetzelfde liedje hier, het stikt ook van de Duitsers hier in het dorp op het moment.quote:
Ik hoor nog niks.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:13 schreef ACT-F het volgende:
Ligt het aan mij of is Buienradar (alweer) stuk? Gelukkig is er Meteoradar![]()
https://meteoradar.co.uk/infrared-satellite-UK-Ireland#
Omweer in Zeeland![]()
Middelburg. Dus dat verklaart het wel dan.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 23:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waar zit je in Zeeland? Rondom Terneuzen moet er iets te zien zijn.
https://nieuwesluisterneuzen.eu/webcam Veel te zien, behalve onweer.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 23:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waar zit je in Zeeland? Rondom Terneuzen moet er iets te zien zijn.
Dondersmooie kranen zeg.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 23:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://nieuwesluisterneuzen.eu/webcam Veel te zien, behalve onweer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |