Nouja, als ik het gemiep over benauwdheid hoor bij een dauwpunt van 14/15 graden dan wil men zich nog best lelijk vergissen. Grote delen hebben ook niet zonder reden een vochtig subtropisch klimaatquote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk over Kaptan Andreevo hè, want Veliko Tarnovo is te groen om een lage luchtvochtigheid te hebben
Heeft het dit jaar überhaupt wel geonweerd in Nederland?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, jammer van de niet aanwezige onweer. Verder gewoon zoals het in de zomer hoort. Niet tropisch, dus ook niet te heet
Uh ja, behoorlijk veel zelfs.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Heeft het dit jaar überhaupt wel geonweerd in Nederland?
Ik had al verwacht dat jij toevallig net in een onweerrijke regio zou zitten terwijl statistieken van het westen en centraal Europa anders zouden laten zien.quote:
Hier in de Achterhoek niet of het was de moeite niet. Vroeger was het inderdaad wel anders. Overigens is het in grote delen van Duitsland en ook delen van de Alpen echt wel een aantal keer goed raak geweest. Ik verwacht er morgen ook niet zoveel vanquote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens sowieso wel een stormloze zomer voor bijna heel Europa. Dat is wel eens anders geweest.
Blijkbaar had Oostenrijk onlangs nog het onweerarmste jaar ooit gemeten.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier in de Achterhoek niet of het was de moeite niet. Vroeger was het inderdaad wel anders. Overigens is het in grote delen van Duitsland en ook delen van de Alpen echt wel een aantal keer goed raak geweest. Ik verwacht er morgen ook niet zoveel van
Waar check jij die DP temeraturen/vooruitzichten?
Volgens het KNMI alleen in Groningen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens sowieso wel een stormloze zomer voor bijna heel Europa. Dat is wel eens anders geweest.
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:59 schreef Zipportal het volgende:
Wegen en treinen richting stranden nu al bomvol
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)tranden-nu-al-bomvol
Lekker met een mondkapje op bakken.
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:29 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het idee dat muggen dit jaar veel erger zijn dan de afgelopen twee zomers. Toch wel nog een groot nadeel van deze warme herfst.
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
Wel nondeju @:Dven ...ook al kunnen we elkaar soms niet hebbenik ben niet te trots om je wel even gelijk te geven: Juli gaat inderdaad precies de normaal halen alsnog kwa zonuren!
Zo kunnen we dus, ondanks dat het op sommige dagen wel te somber voelde kwa weerbeeld, concluderen dat het dus niet een te sombere maand is geworden.
Ohja en vandaag is het flink warrum!
De kansloze kuddetrek is begonnen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:59 schreef Zipportal het volgende:
Wegen en treinen richting stranden nu al bomvol
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)tranden-nu-al-bomvol
Lekker met een mondkapje op bakken.
Records zijn er om te breken. komende tijd ook vrij droogquote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
2020 weer op koers om zonnigste jaar ooit gemeten te worden.
Tja, je moet toch verbranden en zand in alle gaten krijgen he!quote:
Voor Eindhoven:quote:Op vrijdag 31 juli 2020 07:28 schreef _UserName_ het volgende:
Flinke hittegolf aanstaande (De Achterhoek)
[ afbeelding ]
Echt he! Ik had het er net over met vrouwlief...quote:
Een koelte miniburst of een helikopter? Schrappen die metingen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:18 schreef Dven het volgende:
Dat weerstation van EllDat kan tegenwoordig écht niet meer. Weg ermee.
[ afbeelding ]
Nouja tevreden... een keer zo'n piek is wel eens leuk.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:21 schreef tompsv18 het volgende:
Nou iedereen weer tevreden met de 35 graden van vandaag?
Ik vind alles boven de 30 graden niet leuk in Nederland.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nouja tevreden... een keer zo'n piek is wel eens leuk.
Eens. 23 graden is zat. Maar veel liever dit dan een week regen (als is regen op z’n tijd niet zo’n probleem).quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:25 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ik vind alles boven de 30 graden niet leuk in Nederland.
Dauwpunt is zo te zien niet heel hoog. Dat zal al een hoop schelen, wat benauwdheid betreft.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:33 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Ik wist het wel hoor. Was er weer bang voor. Gaat alsnog zo vies heet worden voor een tijd. Alles boven de 30 vind ik al gauw te warm/benauwd hier en ook het huis warmt als een gek op.
Sproeier naastgelegen veld staat aan, zie ook hoogste luchtvochtigheid van NL.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:22 schreef yabadabadooo het volgende:
[..]
Een koelte miniburst of een helikopter? Schrappen die metingen.
Neequote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:21 schreef tompsv18 het volgende:
Nou iedereen weer tevreden met de 35 graden van vandaag?
Raadsel dat dit station nog daar opgesteld staat.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:04 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
WTF zijn ze in Ell aan het doen? De sproeiers staan weer aan?
Het weerstation heeft verkoeling gezocht in het zwembad.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:04 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen het noorden houdt het nog warm nu, de rest zomers tot tropischquote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:04 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig neemt corona vrij als het te warm is buiten.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 12:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://twitter.com/JoyceKranenborg/status/1289125380864040960
Dat kan het prima redden ja. Helaas windstil hier. Met 37 graden geen pretje.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Echt heerlijk vandaag. Boven de 30, maar door het briesje toch aangenaam.
Warmteonweer laat zich ook lastig voorspellen en er is zat hitte en vocht voorradig dus kan zomaar een mooie verrassing worden.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:36 schreef cherrycoke het volgende:
Zo te zien krijgen we morgen helemaal geen buien, maarja met deze hitte ontstaan die dingen soms uit het niets.
Viel me ook al op.. en dan ineens tegen einde van de middag van die bloemkolen zien ontstaan..quote:Op vrijdag 31 juli 2020 13:36 schreef cherrycoke het volgende:
Zo te zien krijgen we morgen helemaal geen buien, maarja met deze hitte ontstaan die dingen soms uit het niets.
Waar?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:29 schreef heywoodu het volgende:
Ey waar zijn de lekkere voorspellingen voor de komende twee weken gebleven? Ik zie nu na de eerste dagen van volgende week overal erg hoge 20'ers en zelfs 30'ers staan
Er komt een ongenadige hittegolf op ons af vanaf woensdag zo te zien.. dag of 4-5 30+ hier in het zuiden is niet uitgesloten.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:29 schreef heywoodu het volgende:
Ey waar zijn de lekkere voorspellingen voor de komende twee weken gebleven? Ik zie nu na de eerste dagen van volgende week overal erg hoge 20'ers en zelfs 30'ers staan
Jammer, het ging de afgelopen weken zo lekker.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er komt een ongenadige hittegolf op ons af vanaf woensdag zo te zien.. dag of 4-5 30+ hier in het zuiden is niet uitgesloten.
het blijft ook lekker!quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, het ging de afgelopen weken zo lekker.
Morgen ergens een convergentielijn, maar waar die precies komt te liggen is nog niet duidelijk. De kans is groot, zoals vaker, dat het westen van Duitsland de beste (mooiste) papieren heeftquote:Op vrijdag 31 juli 2020 14:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Warmteonweer laat zich ook lastig voorspellen en er is zat hitte en vocht voorradig dus kan zomaar een mooie verrassing worden.
Alles weer bij die moffen idd.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
het blijft ook lekker!
[..]
Morgen ergens een convergentielijn, maar waar die precies komt te liggen is nog niet duidelijk. De kans is groot, zoals vaker, dat het westen van Duitsland de beste (mooiste) papieren heeft
Dat zijn dan toch de lekkere voorspellingen?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:29 schreef heywoodu het volgende:
Dagen zoals vandaag en met zulke "settings" betreft weer worden de hoogste maxima vaak gehaald tussen 16 en 17:30/18 uur.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:54 schreef yabadabadooo het volgende:
Limburg inmiddels onderweg naar de 37 graden. Zal alleen niet meer gaan lukken gezien het tijdstip. Ook in het midden schroeit het lekker.
Neuh, het mooie weer is vandaag al wegquote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn dan toch de lekkere voorspellingen?
de temperatuur loopt hier nog steeds opquote:Op vrijdag 31 juli 2020 17:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dagen zoals vandaag en met zulke "settings" betreft weer worden de hoogste maxima vaak gehaald tussen 16 en 17:30/18 uur.
Als je de hele dag bij huis zit, kan het zeer lekker zijn ja. Maar als je vakantie erop zit en zoals ik zwaar astmatisch bent, is het geen pretjequote:Op vrijdag 31 juli 2020 16:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn dan toch de lekkere voorspellingen?
Elk jaar hetzelfde liedje hier, het stikt ook van de Duitsers hier in het dorp op het moment.quote:
Ik hoor nog niks.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:13 schreef ACT-F het volgende:
Ligt het aan mij of is Buienradar (alweer) stuk? Gelukkig is er Meteoradar![]()
https://meteoradar.co.uk/infrared-satellite-UK-Ireland#
Omweer in Zeeland![]()
Middelburg. Dus dat verklaart het wel dan.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 23:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waar zit je in Zeeland? Rondom Terneuzen moet er iets te zien zijn.
https://nieuwesluisterneuzen.eu/webcam Veel te zien, behalve onweer.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 23:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waar zit je in Zeeland? Rondom Terneuzen moet er iets te zien zijn.
Dondersmooie kranen zeg.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 23:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://nieuwesluisterneuzen.eu/webcam Veel te zien, behalve onweer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |