abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2020 @ 11:12:49 #1
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194173780

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentile groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patinten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @onlogisch @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 20 juli 2020 @ 11:13:26 #2
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194173787
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar hebben ze al mondkapjes die bijna volledig poreus zijn. Om zodoende officieel een mondkapje te dragen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194173794
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, maar het zou eigenlijk pas op 1 augustus ingaan. Dat heeft men nu vervroegd vanwege de fors stijgende aantallen besmettingen.
Opvallende move wel.. vraag me af wanneer Nederland mee gaat in dit. Hoor van collega's die net terug zijn uit Spanje dat daar het beleid ook alweer strenger wordt qua dragen van mondkapjes. De angst zit er daar nog goed in..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 20 juli 2020 @ 11:15:57 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194173816
Laat ze nou eerst maar eens zorgen dat de boel voor komend najaar op orde is daar waar de risicogroepen zitten: in de verzorgings- en bejaardentehuizen.
  maandag 20 juli 2020 @ 11:18:04 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194173850
twitter
  maandag 20 juli 2020 @ 11:28:21 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194174027
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:27 schreef torentje het volgende:

[..]

https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a26086118/griep-winter/
Dan lees het bijgevoegde artikel maar eens. Want dan kletsen veel bekende mensen ook maar wat.
Schattig, de quest O+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194174058
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Opvallende move wel.. vraag me af wanneer Nederland mee gaat in dit. Hoor van collega's die net terug zijn uit Spanje dat daar het beleid ook alweer strenger wordt qua dragen van mondkapjes. De angst zit er daar nog goed in..
Het zal ongetwijfeld een veiliger gevoel zijn, maar ik zou liever zien dat ze de mondkapjes achter de hand hadden gehouden in die landen voor als er echt een 2e golf komt. Nu heb je geen troefkaart meer achter de hand.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 20 juli 2020 @ 11:31:40 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194174090
Mogelijke doorbraak in behandeling van Covid-19

Klinische testen door een Brits bedrijf van een geneesmiddel op basis van een eiwit kunnen tot een doorbraak in de behandeling van Covid-19 leiden. Dat meldt BBC. De Britse openbare oproep waarschuwt tegelijk dat de bevindingen niet in een door peers nagelezen artikel in een vakblad zijn gepubliceerd, en dat het betrokken bedrijf niet alle data heeft vrijgegeven.

Het biotechbedrijf Synairgen testte SNG001 uit op gehospitaliseerde Covid-19 patinten. Dat geneesmiddel is gebaseerd op interferon beta, een eiwit dat het lichaam produceert wanneer het een virale infectie oploopt. Patinten ademen het middel rechtstreeks de longen in dankzij een verstuiver.

De eerste resultaten van de klinische tests tonen volgens Synairgen aan dat de kans dat een Covid-19-patint in een ziekenhuis ernstig ziek wordt, en bijvoorbeeld een beademingsmachine nodig heeft, met 79 procent daalt.

Patinten bleken twee tot drie keer meer kans te hebben zodanig te herstellen dat de longziekte geen weerslag op hun dagelijks leven had. Bovendien duidden de tests op "zeer significante reducties" van ademloosheid bij patinten die een behandeling met SNG001 kregen.

De gemiddelde tijd die de met het middel behandelde patinten in het ziekenhuis doorbrachten, daalde met een derde, naar gemiddeld zes in plaats van negen dagen.

Synairgen testte het geneesmiddel uit op 101 vrijwilligers die in negen Britse ziekenhuizen waren opgenomen voor een infectie met het nieuwe coronavirus. De helft van hen kreeg SNG001, de andere helft een placebo.

twitter
  maandag 20 juli 2020 @ 11:32:00 #9
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194174098
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld een veiliger gevoel zijn, maar ik zou liever zien dat ze de mondkapjes achter de hand hadden gehouden in die landen voor als er echt een 2e golf komt. Nu heb je geen troefkaart meer achter de hand.
Jawel, het opnieuw sluiten van openbare plekken die zorgen voor een snellere verspreiding.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194174123
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

de leefomstandigheden zullen van grotere invloed zijn en de regering maakt er een zooitje van
Wat ik las maar jij weet dat ongetwijfeld beter is dat het leven zich daar primair buiten af speelt.
blablablabla
pi_194174141

[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 20-07-2020 14:30:23 (We hebben het hier over mensenlevens.) ]
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  maandag 20 juli 2020 @ 11:35:03 #12
131800 Tarado
cap de fusca
pi_194174154
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat ik las maar jij weet dat ongetwijfeld beter is dat het leven zich daar primair buiten af speelt.
dat klopt wel maar in de favela's zitten ze wel op en in elkaar dus dan kan het wel hard gaan
pi_194174161
quote:

[..]

Mondkapjes zijn totaal geen troefkaart als het aantal besmettingen weer op blijft lopen zul je passende maatregelen moeten treffen en grenzen weer moeten sluiten.

Die klote toeristen brengen het hier terug want het was nagenoeg verdwenen.
blablablabla
pi_194174391
quote:

[..]

Nu mondkapjes dragen kan die 2e golf wellicht wel (grotendeels) voorkomen :) Anyway, Nederland wordt zo langzamerhand een outsider qua mondkapjes beleid binnen de EU.
pi_194174437
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nu mondkapjes dragen kan die 2e golf wellicht wel (grotendeels) voorkomen :) Anyway, Nederland wordt zo langzamerhand een outsider qua mondkapjes beleid binnen de EU.
Gelukkig
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194174464
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

90% van de besmettingen vinden plaats op plekken waar geen mondkapjesplicht is dus nee, daar mee voorkom je geen tweede golf mee.
blablablabla
  maandag 20 juli 2020 @ 11:52:31 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194174487
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:51 schreef Elan het volgende:

[..]

90% van de besmettingen vinden plaats op plekken waar geen mondkapjesplicht is dus nee, daar mee voorkom je geen tweede golf mee.
Goh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194174574
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Dus op meer plaatsen gaat er dan een mondkapjes plicht komen om de economie toch door te laten draaien en de infectie getallen binnen de perken te gaan houden. ;)
pi_194174590
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus op meer plaatsen gaat er dan een mondkapjes plicht komen om de economie toch door te laten draaien en de infectie getallen binnen de perken te gaan houden. ;)
Wedden dat de besmettingen in die landen niet ineens significant dalen door het invoeren van de mondkapjes?
pi_194174628
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Juist alleen daarmee stop je het virus dus niet.
blablablabla
pi_194174683
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wedden dat de besmettingen in die landen niet ineens significant dalen door het invoeren van de mondkapjes?
De echt significante dalingen hebben we alleen voor elkaar gekregen door mensen maanden thuis te laten zitten. Dat lijkt me toch een slecht vervolg als we dit dadelijke weer moeten gaan herhalen.

Bewijs het omgekeerde maar dat mondkapjes geen bewezen invloed hebben op verminderde aerosolen verspreiding. 8-)
pi_194174807
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:59 schreef _serial_ het volgende:
Waarom niet? Het is bewezen dat het verspreiding verminderd. Het is niet de perfecte oplossing, maar helpt wel.
pi_194174813
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bewijs het omgekeerde maar dat mondkapjes geen bewezen invloed hebben op verminderde aerosolen verspreiding. 8-)
De mondkapjes die mensen over het algemeen dragen doen precies kont tegen aerosollen. Als die berhaupt al een rol spelen.
blablablabla
pi_194174855
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:17 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is bewezen dat het verspreiding verminderd. Het is niet de perfecte oplossing, maar helpt wel.
Verminderd is nogal discutabel. Onder perfecte omstandigheden kan het een positieve rol spelen, als je je shit verder niet op orde hebt en massa's toeristen binnenhaalt en de kroegen gewoon opengooit zonder anderhalve meter in acht te nemen gaan mondkapjes je ook geen stap verder helpen.
blablablabla
pi_194174873
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:17 schreef Elan het volgende:

[..]

De mondkapjes die mensen over het algemeen dragen doen precies kont tegen aerosollen. Als die berhaupt al een rol spelen.
Nogal kort door de bocht, heb je daar bewijs voor?
pi_194174884
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Verminderd is nogal discutabel. Onder perfecte omstandigheden kan het een positieve rol spelen, als je je shit verder niet op orde hebt en massa's toeristen binnenhaalt en de kroegen gewoon opengooit zonder anderhalve meter in acht te nemen gaan mondkapjes je ook geen stap verder helpen.
Op basis van eerdere onderzoeken is toch ook gebleken dat het gebruik van mondkapjes ook bizar weinig invloed heeft op het aantal besmettingen.

Het is gewoon een paardenmiddel met diverse nadelen wat bijna niks oplevert.
pi_194174885
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Mondkapjes zijn totaal geen troefkaart als het aantal besmettingen weer op blijft lopen zul je passende maatregelen moeten treffen en grenzen weer moeten sluiten.

Die klote toeristen brengen het hier terug want het was nagenoeg verdwenen.
Volgens mij is het gewoon de versoepeling i.c.m. het aantal besmettelijke mensen dat hier nog steeds rondloopt. Ik ga bijvoorbeeld naar Tsjechi op vakantie, heb minder kans het daar op te lopen en mee te nemen naar Nederland dan dat ik zou hebben als ik hier in Nederland zou rondlopen.
pi_194174908
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Op basis van eerdere onderzoeken is toch ook gebleken dat het gebruik van mondkapjes ook bizar weinig invloed heeft op het aantal besmettingen.

Het is gewoon een paardenmiddel met diverse nadelen wat bijna niks oplevert.
Ik lees juist steeds dat het wel vrij veel impact heeft. Veel landen met mondkapverplichting hadden ook veel minder besmettingen. Alleen kan je nooit aantonen dat dat specifiek door die mondkapverplichting kwam.
pi_194174925
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nogal kort door de bocht, heb je daar bewijs voor?
quote:
Volgens hoogleraar infectiepreventie Andreas Voss, aan het Radboudumc in Nijmegen, is het niet ondenkbaar, maar spelen de aerosolen geen rol van betekenis in de verspreiding. “Het valt niet geheel uit te sluiten, maar het overgrote deel van de infecties ontstaat door de grote druppels en door indirect contact.” Daar heeft hij drie argumenten voor. “Als een substantieel deel van de overdracht van het virus via aerosolen zou verlopen, lag de befaamde waarde voor die overdracht, de R, ergens tussen vijftien en twintig, zoals bij de mazelen het geval is. Een coronapatint besmet gemiddeld maar twee of drie anderen.”

Daarnaast is in de meeste studies geen levend virus op grotere afstand van een patint aangetroffen. En ook de klinische praktijk spreekt tegen de aerosolen. Voss: “De anderhalvemeterregel heeft toch gewerkt? Als de verspreiding door aerosolen een rol had gespeeld, hadden we de epidemie nooit zo met die maatregel onder controle gekregen.”
https://www.trouw.nl/nieu(...)virologen~be71e6ee8/
blablablabla
  maandag 20 juli 2020 @ 12:26:39 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194174937
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik lees juist steeds dat het wel vrij veel impact heeft. Veel landen met mondkapverplichting hadden ook veel minder besmettingen. Alleen kan je nooit aantonen dat dat specifiek door die mondkapverplichting kwam.
Als je mondkapjes overal verplicht gaan er ook veel minder mensen naar openbare gelegenheden. Dus dan heeft het inderdaad wel effect, maar niet per se omdat die kapjes het virus tegenhouden maar vooral omdat het gedrag van mensen anders wordt.
pi_194174953
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Misschien zijn die er ook wel hoor, daar twijfel ik niet aan.
Dan blijft de afweging wat de eventuele positieve en negatieve gevolgen zijn hiervan.

Persoonlijk ben ik ook tegen de plicht, dus een prima besluit van het kabinet naar mijn mening.
  maandag 20 juli 2020 @ 12:28:02 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194174959
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:25 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

Je plaatst iets van eind mei terwijl sinds een paar weken de berichten binnenstromen dat aerosolen invloed hebben dan toentertijd gedacht en er nu ook specifiek onderzoek naar wordt gedaan door medische centra en universitaire ziekenhuizen.
pi_194174963
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon de versoepeling i.c.m. het aantal besmettelijke mensen dat hier nog steeds rondloopt. Ik ga bijvoorbeeld naar Tsjechi op vakantie, heb minder kans het daar op te lopen en mee te nemen naar Nederland dan dat ik zou hebben als ik hier in Nederland zou rondlopen.
Afhankelijk van wat voor activiteiten je op vakantie gaat doen. Als in Praag alle donkere kroegen open zijn en met toeristen afgeladen vol zitten en jij daar wel naar binnen gaat lijkt me dat toch een veel hoger risico als even in nl winkelen. ;)
  maandag 20 juli 2020 @ 12:28:40 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194174969
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je mondkapjes overal verplicht gaan er ook veel minder mensen naar openbare gelegenheden. Dus dan heeft het inderdaad wel effect, maar niet per se omdat die kapjes het virus tegenhouden maar vooral omdat het gedrag van mensen anders wordt.
Dat is wat ik jou en een paar anderen steevast hoor zeggen maar het strookt absoluut niet met de realiteit.
pi_194174991
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Je plaatst iets van eind mei terwijl sinds een paar weken de berichten binnenstromen dat aerosolen invloed hebben dan toentertijd gedacht en er nu ook specifiek onderzoek naar wordt gedaan door medische centra en universitaire ziekenhuizen.
Nou nee, dit verhaal was nog actueel aan begin van de maand tijdens het tv-debat met De Hond.

Maar het staat je vrij hier studies of deskundigen aan te dragen die anders beweren, ik ben daar namelijk oprecht wel heel erg benieuwd naar :)
blablablabla
pi_194175005
quote:

[..]

Dat roep je hier wel steeds, maar dan zouden veel Aziatische landen een heel groot economisch probleem hebben. :D
pi_194175033
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat roep je hier wel steeds, maar dan zouden veel Aziatische landen een heel groot economisch probleem hebben. :D
Vergeet niet dat ze in die landen geen anderhalve meter samenleving hebben. Iedereen loopt weliswaar met een mondkapje in China maar dubbelop is misschien wel een beetje veel van het goede.
blablablabla
pi_194175056
quote:

[..]

Zou dat? Ik haal er even een expert bij in GROTE PROBLEMEN.

@Zipportal
  maandag 20 juli 2020 @ 12:35:31 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194175063
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Nou nee, dit verhaal was nog actueel aan begin van de maand tijdens het tv-debat met De Hond.

Maar het staat je vrij hier studies of deskundigen aan te dragen die anders beweren, ik ben daar namelijk oprecht wel heel erg benieuwd naar :)
Van nog geen week geleden
https://www.rtvnoord.nl/n(...)j-corona-blootleggen

Aangezien jij altijd zo graag zegt dat je liever n of andere hoogleraar dan een FOK!ker gelooft
https://www.parool.nl/ned(...)-aerosolen~b2da1f58/

Ook het RIVM, dat maanden terug nog 'onmogelijk' riep zegt nu dat een vijftal procent van de genfecteerden zoveel virusdeeltjes verspreidt dat besmetting via aerosolen een reel gevaar is.
https://www.parool.nl/ned(...)ershedder~b8d9f3b03/
pi_194175089
quote:

[..]

Los van het feit dat daar de 1,5 mtr samenleving niet leeft.

In vele landen is daar het dragen van een mondkapje ook al normaal (luchtvervuiling), dus daar is het geen cultuur verandering.

Misschien kunnen we daar ook een cultuurverandering daar doorvoeren, bijvoorbeeld het stoppen van eten van vleermuizen. Dat doen wij in het westen ook niet en schijnt ook allemaal problemen met zich mee te brengen.
pi_194175108
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat voor activiteiten je op vakantie gaat doen. Als in Praag alle donkere kroegen open zijn en met toeristen afgeladen vol zitten en jij daar wel naar binnen gaat lijkt me dat toch een veel hoger risico als even in nl winkelen. ;)
Dat is waar, maar ook dat geldt natuurlijk ook voor Nederland.

Ik reageerde even op het alle-toeristen-zijn-kut sentiment, terwijl het uiteindelijk gewoon afhangt van de invulling die je geeft aan toerisme.
pi_194175118
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 20:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zelfrapportage dus. Klachten als hoesten of een loopneus zijn ook wel heel generiek en marginaal vaak.
Desalniettemin wel een reden om je te laten testen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194175125
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja, tenzij je onderweg ff stopt in Duitsland om te tanken en te pissen in pak hem beet Gtersloh, want dat ligt tenslotte op de route en het daar oploopt, of je neukt een mooie deerne die net in Barcelona is geweest....

Van mij mogen ze die grenzen lekker direct dichtgooien, zie dat er sowieso wel van komen. Compleet achterlijk om mensen gedurende een wereldwijde pandemie de toerist te laten uithangen.
blablablabla
pi_194175135
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Aangezien jij altijd zo graag zegt dat je liever n of andere hoogleraar dan een FOK!ker gelooft

Ook het RIVM, dat maanden terug nog 'onmogelijk' riep zegt nu dat een vijftal procent van de genfecteerden zoveel virusdeeltjes verspreidt dat besmetting via aerosolen een reel gevaar is.
Ik vind het zo bizar dat hier na acht maanden verspreiding over de gehele wereld nog steeds geen duidelijkheid over is.
pi_194175162
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja, tenzij je onderweg ff stopt in Duitsland om te tanken en te pissen in pak hem beet Gtersloh, want dat ligt tenslotte op de route en het daar oploopt, of je neukt een mooie deerne die net in Barcelona is geweest....

Van mij mogen ze die grenzen lekker direct dichtgooien, zie dat er sowieso wel van komen. Compleet achterlijk om mensen gedurende een wereldwijde pandemie de toerist te laten uithangen.
Kroegen en restaurants ook maar weer dicht dan? En winkels?
  maandag 20 juli 2020 @ 12:41:55 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194175182
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

EIGEN STRAAT EERST
pi_194175190
https://www.nporadio1.nl/(...)en/926360-2020-07-20

Vannacht was Maurice de Hond bij Zwarte Prietpraat op NPO1. Ondanks dat ik geen fan ben van De Hond was het toch wel een fijne uitzending. Hij kreeg twee uur de tijd (hoewel ik alleen het eerste uur geluisterd heb) om uitgebreid zijn bevindingen te delen. Daarin kwam hij toch wel aanmerkelijk genuanceerder over dan ik gewend ben. Ook stelde hij zich met name erg kwetsbaar op, in de zin dat hij erg transparant is over waar hij zijn data vandaan haalt en waar zijn conclusies op gestoeld zijn.

Af en toe kwamen er wel de welbekende mantra's naar voren, maar over het algemeen een boeiend gesprek. Nou ja, gesprek, Prem deed er vooral alles aan om het RIVM/kabinet te kraken, wellicht dat daarom Maurice de Hond in vergelijking een stuk milder overkwam. Normaal vind ik Prem zijn recalcitrante houding wel vermakelijk, maar nu kwam hij vooral over als viruswaanzingekkie.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194175196
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:37 schreef Kickinalfa het volgende:

In vele landen is daar het dragen van een mondkapje ook al normaal (luchtvervuiling), dus daar is het geen cultuur verandering.

Ik heb toch redelijk wat door Azi gereisd maar mondkapjes toch echt niet gezien in zwaar luchtvervuilde gebieden in China.

Soms een los mondkapje in een land maar dat was het wel. ;)
pi_194175207
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)en/926360-2020-07-20

Vannacht was Maurice de Hond bij Zwarte Prietpraat op NPO1. Ondanks dat ik geen fan ben van De Hond was het toch wel een fijne uitzending. Hij kreeg twee uur de tijd (hoewel ik alleen het eerste uur geluisterd heb) om uitgebreid zijn bevindingen te delen. Daarin kwam hij toch wel aanmerkelijk genuanceerder over dan ik gewend ben. Ook stelde hij zich met name erg kwetsbaar op, in de zin dat hij erg transparant is over waar hij zijn data vandaan haalt en waar zijn conclusies op gestoeld zijn.

Af en toe kwamen er wel de welbekende mantra's naar voren, maar over het algemeen een boeiend gesprek. Nou ja, gesprek, Prem deed er vooral alles aan om het RIVM/kabinet te kraken, wellicht dat daarom Maurice de Hond in vergelijking een stuk milder overkwam. Normaal vind ik Prem zijn recalcitrante houding wel vermakelijk, maar nu kwam hij vooral over als viruswaanzingekkie.
Denk dat Maurice de Hond ook heeft ingezien dat het Jensen publiek niet het publiek is dat je achter je wilt hebben.
  maandag 20 juli 2020 @ 12:43:57 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194175209
quote:

[..]

Je vergeet even dat de hele cultuur daar anders is dan hier he.

De Chinese cultuur, samenleving en de economie die daaruit voortvloeit is totaal niet te vergelijken met de Nederlandse, of West-Europese, for that matter.

[ Bericht 10% gewijzigd door WheeledWarrior op 20-07-2020 13:05:34 ]
  maandag 20 juli 2020 @ 12:45:46 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194175237
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb toch redelijk wat door Azi gereisd maar mondkapjes toch echt niet gezien in zwaar luchtvervuilde gebieden in China.

Je ziet ze in veel landen waar het absoluut geen culturele achtergrond heeft (heeft het sowieso nergens, enkel in gebieden waar je je longen (!) wil beschermen is het op momenten noodzakelijk :') ) dus het is vooral een beetje lukraak naar redenen zoeken waarom het overal in de wereld mogelijk is maar juist in Nederland niet.

Beetje zo'n discussie als gisteravond, dat het klimaat in Nederland eigenlijk perfect is tegen de verspreiding van het virus want in alle andere landen is het te koud of te heet of te zonnig of te bewolkt of te ... Tsja.
pi_194175238
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Lees je eigen bronnen eens het eerste betreft een lopend onderzoek en de in de voorlopige conclusie van het RIVM zou gaan om (mogelijk) 5 % van de besmetters en dan ook nog eens alleen in zeer slecht geventileerde ruimtes. Er is door het RIVM ook helemaal nooit gezegd dat die aerosollen geen rol zou spelen, alleen dat die rol marginaal is. 5% past dus prima binnen die marges van wat ze al zeiden. Dus in wezen is er helemaal niks veranderd ten opzichte van een paar weken terug.
blablablabla
pi_194175239
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:43 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk dat Maurice de Hond ook heeft ingezien dat het Jensen publiek niet het publiek is dat je achter je wilt hebben.
Wie weet... ik denk ook dat De Hond inziet dat zaken genuanceerder liggen. Zo gaf hij tijdens het interview ook ruiterlijk toe dat hij in het begin ook niets wist en maar ergens is begonnen. Ik denk ook dat hij in het begin te stellig geweest is m.b.t. bepaalde zaken. In die zin past hij wel op deze curve:
pi_194175260
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is niet per se nodig h als je je shit in eigen land goed op orde hebt.
blablablabla
pi_194175270
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind het zo bizar dat hier na acht maanden verspreiding over de gehele wereld nog steeds geen duidelijkheid over is.
Als je goed leest komt dit volgens mij ook voor een groot deel omdat de aerosolen discussie een semantische discussie tussen artsen en stromingswetenschappers is.

Volgens artsen is iets een aerosool als de ziekte ook onder de deur door gaat. Volgens de natuurkundigen kunnen juist sommige kleine deeltjes zich nog best ver verspreiden zonder onder de deur door te gaan.
pi_194175279
Ik snap overigens heus wel dat het OMT/RIVM niet op iedere scheet gaat reageren, maar wanneer zo'n De Hond de maatschappelijke wind meekrijgt lijkt het me niet zo vreemd om te duiden waar hij een punt heeft en waar het simpelweg niet de realiteit is (of te ver van de nuance). Zo'n verhaal met natuurkundige principes klinkt op het oog vrij plausibel en dat verhaal met die aerosolen blijft zo toch een beetje vaag.

Wat dat betreft zou ik een wetenschappelijk debat dat verder gaat dan de oppervlakkige 'feiten en fabels'-uitzendingen wel waarderen. En dan dus niet de zoveelste willekeurige blog van iemand die wat artikelen bijeengeraapt heeft, maar met echte experts. Alleen bij die experts blijft het nu toch vooral 'trust me, I'm a virologist' .
  maandag 20 juli 2020 @ 12:51:34 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194175302
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Lees je eigen bronnen eens het eerste betreft een lopend onderzoek en de in de voorlopige conclusie van het RIVM zou gaan om (mogelijk) 5 % van de besmetters en dan ook nog eens alleen in zeer slecht geventileerde ruimtes. Er is door het RIVM ook helemaal nooit gezegd dat die aerosollen geen rol zou spelen, alleen dat die rol marginaal is. 5% past dus prima binnen die marges van wat ze al zeiden. Dus in wezen is er helemaal niks veranderd ten opzichte van een paar weken terug.
Ik lees mijn eigen bronnen meer dan uitstekend en niet enkel wanneer ik een keer discussie op een weinigzeggend forum wil winnen maar omdat ik ook gewoon in de materie genteresseerd bent. Materie die weken terug al veelvuldig in het nieuws behandeld is dus ergens verbaast het mij dat jij hier blijkbaar als n van de weinigen niet op de hoogte bent.

Vijf % van de besmette mensen heeft zo'n 100.000.000 virusdelen per ml slijm terwijl het leeuwendeel van de besmette mensen rond de 100.000 zit. En die 5% is dus in dezen het probleem en dat staat RECHT ten opzichte van wat het RIVM maanden terug gezegd heeft dat het in principe niet voorkomt maar altijd eens kan gebeuren.

Wanneer van de 20 besmette personen er eentje dus een superverspreider en wandelende aerosolenfabriek is dan is dat wel degelijk van een totaal andere orde.

Ook jij gaat dat niet kunnen ontkennen.
pi_194175347
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:51 schreef Dven het volgende:
Vijf % van de besmette mensen heeft zo'n 100.000.000 virusdelen per ml slijm terwijl het leeuwendeel van de besmette mensen rond de 100.000 zit. En die 5% is dus in dezen het probleem en dat staat RECHT ten opzichte van wat het RIVM maanden terug gezegd heeft dat het in principe niet voorkomt maar altijd eens kan gebeuren.
Hoezo gaat dit daar lijnrecht tegenin? Voor zover ik weet is er vooralsnog weinig bekend over de virale lading van aerosolen en de mate van besmettelijkheid.

quote:
Wanneer van de 20 besmette personen er eentje dus een superverspreider en wandelende aerosolenfabriek is dan is dat wel degelijk van een totaal andere orde.
Heb je daar bronnen van? Die dus bevestigen dat er superverspreiders zijn, en dat die via aerosolen anderen hebben besmet.
pi_194175367
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik lees mijn eigen bronnen meer dan uitstekend en niet enkel wanneer ik een keer discussie op een weinigzeggend forum wil winnen maar omdat ik ook gewoon in de materie genteresseerd bent. Materie die weken terug al veelvuldig in het nieuws behandeld is dus ergens verbaast het mij dat jij hier blijkbaar als n van de weinigen niet op de hoogte bent.

Ook jij gaat dat niet kunnen ontkennen.
Je verzint ter plekke allerlei statistieken daar is gewoon geen beginnen aan.
blablablabla
pi_194175408
quote:
Huidige maatregelen
Daarmee is echter niet gezegd dat er daadwerkelijk een besmetting plaatsvindt. De studie keek alleen naar de blootstelling aan virusdragende aerosolen, niet naar de vraag of die aerosolen voldoende infectueuze virusdeeltjes bevatten voor besmetting. Veel virologen twijfelen of de virusconcentratie in aerosolen hoog genoeg is voor virustransmissie. De huidige maatregelen – niezen in de elleboog, afstand houden en het dragen van mondkapjes in het openbaar vervoer – moeten bescherming bieden tegen die mogelijke virustransmissie in bijvoorbeeld een bus.

Uit je eigen bron @Dven
blablablabla
pi_194175418
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is het nou? Eerst counter je met ''Ja, dan zouden ze in Azie grote economische problemen hebben'' (implicerende dat ze ze daar enorm veel dragen) en later is het weer dat je die mondkapjes daar amper ziet. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2020 13:04:09 ]
pi_194175434
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:56 schreef DireStraits7 het volgende:

Heb je daar bronnen van? Die dus bevestigen dat er superverspreiders zijn, en dat die via aerosolen anderen hebben besmet.
Er zijn een paar gevallen bekend van zang koren die toch afstand gehouden hebben en alsnog besmet zijn.

Dan hebben we nog de sars vlucht 112 gehad, waar ook ernstige vermoedens zijn dat dit door aerosolen verspreid is.

https://www.washingtonpos(...)8136c1a6d_story.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Air_China_Flight_112?wprov=sfla1
  maandag 20 juli 2020 @ 13:06:55 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194175460
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat is het nou? Eerst counter je met ''Ja, dan zouden ze in Azie grote economische problemen hebben'' (implicerende dat ze ze daar enorm veel dragen) en later is het weer dat je die mondkapjes daar amper ziet. :D
Zie mijn (aangepaste) post hierboven. De Chinese cultuur, samenleving en economie zijn totaal niet te vergelijken me de Nederlandse.
pi_194175487
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:56 schreef DireStraits7 het volgende:

Er is berhaupt nog nooit besmettelijk SARS COV 2 virus op arosolen aangetroffen, alleen RNA.
pi_194175493
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zie mijn (aangepaste) post hierboven. De Chinese cultuur, samenleving en economie zijn totaal niet te vergelijken me de Nederlandse.
Mijn vraag was ook bedoeld voor Basp; hij sprak zichzelf een beetje tegen. Ben het gewoon met jou eens ^O^
pi_194175502
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is niet per se nodig h als je je shit in eigen land goed op orde hebt.
Niet als je op 0 besmettingen zit nee. Daar zijn we totaal niet in de buurt geweest. Er zijn twee vormen van toerisme die duidelijk impact heeft op virus-verspreiding. 1. Wintersporten. Dat is niet omdat er in de wintersportlanden meer Corona was dan in Nederland (in Oostenrijk was zelfs minder Corona dan in Nederland), maar dat is vanwege de activiteiten op wintersport: in kleine liftjes gepropt, brallen in de aprs-ski, met z'n allen in restaurant, te weinig hygine-maatregelen. 2. Naar een gebied waar het virus enorm rondwaart, zoals Noord-Itali.

Beide situaties zijn op het meeste toerisme van nu niet van toepassing :)
  maandag 20 juli 2020 @ 13:10:56 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194175504
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 12:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Je verzint ter plekke allerlei statistieken daar is gewoon geen beginnen aan.
Elan, kap nu eens met dit soort matige pogingen. Alle door mij genoemde cijfers komen rechtstreeks uit onderzoek van het RIVM. Jij bent degene die z'n huiswerk niet in orde heeft, probeer dit dan niet op mij af te schuiven.

https://www.medrxiv.org/c(...).20144832v1.full.pdf
pi_194175511
quote:

[..]

[..]

[..]

Ik doe een poging om iemand zijn vreemde stellingen te ontkrachten.

En ja op dit moment zien we uit Azi in ieder geval veel beelden van mensenmassas die netjes met een mondkapje op lopen, waaruit mijn cynische opmerking over de economie vandaan kwam.

Dat mijn Aziatische reizen voor dit gebeuren plaats hebben gevonden kunnen we natuurlijk wel aannemen waarmee ik de opmerking cultuur van al altijd mondkapjes dragen probeer te plaatsen aan mijn eigen ervaringen met Aziatische landen die totaal dus niet zo waren.
  maandag 20 juli 2020 @ 13:12:52 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194175521
quote:

[..]

[..]

[..]

China =/= Veel Aziatische landen.
pi_194175533
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik doe een poging om iemand zijn vreemde stellingen te ontkrachten.

En ja op dit moment zien we uit Azi in ieder geval veel beelden van mensenmassas die netjes met een mondkapje op lopen, waaruit mijn cynische opmerking over de economie vandaan kwam.

Dat mijn Aziatische reizen voor dit gebeuren plaats hebben gevonden kunnen we natuurlijk wel aannemen waarmee ik de opmerking cultuur van al altijd mondkapjes dragen probeer te plaatsen aan mijn eigen ervaringen met Aziatische landen die totaal dus niet zo waren.
Helder :Y
  maandag 20 juli 2020 @ 13:14:23 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194175534
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Niet als je op 0 besmettingen zit nee. Daar zijn we totaal niet in de buurt geweest. Er zijn twee vormen van toerisme die duidelijk impact heeft op virus-verspreiding. 1. Wintersporten. Dat is niet omdat er in de wintersportlanden meer Corona was dan in Nederland (in Oostenrijk was zelfs minder Corona dan in Nederland), maar dat is vanwege de activiteiten op wintersport: in kleine liftjes gepropt, brallen in de aprs-ski, met z'n allen in restaurant, te weinig hygine-maatregelen. 2. Naar een gebied waar het virus enorm rondwaart, zoals Noord-Itali.

Als je ziet hoe het er momenteel in bepaalde Spaanse oorden en op jeugdvakanties aan toegaat lijkt het me toch wel veilig om te stellen dat dit soort toerisme niet echt gewenst is.

Maar inderdaad, lekker boeiend wanneer jij in een hutje op de Zweedse heide zit.
pi_194175538
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Elan, kap nu eens met dit soort matige pogingen. Alle door mij genoemde cijfers komen rechtstreeks uit onderzoek van het RIVM. Jij bent degene die z'n huiswerk niet in orde heeft, probeer dit dan niet op mij af te schuiven.

Matige pogingen? :') Lees gewoon eerst het hele artikel voor je bepaalde zaken als 'bewijs'aan probeert te dragen.

quote:
De studie keek alleen naar de blootstelling aan virusdragende aerosolen, niet naar de vraag of die aerosolen voldoende infectueuze virusdeeltjes bevatten voor besmetting. Veel virologen twijfelen of de virusconcentratie in aerosolen hoog genoeg is voor virustransmissie.
Zolang dat bewijs er nog niet ligt heeft het toch helemaal geen nut om uitgebreid te gaan discussiren over de verspreiding van aerosollen an sig? :D
blablablabla
pi_194175548
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Als je ziet hoe het er momenteel in bepaalde Spaanse oorden en op jeugdvakanties aan toegaat lijkt het me toch wel veilig om te stellen dat dit soort toerisme niet echt gewenst is.

Maar inderdaad, lekker boeiend wanneer jij in een hutje op de Zweedse heide zit.
Nee precies, die vormen van toerisme moeten hard afgestraft/afgekeurd worden.
pi_194175589
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het hele concept van een vakantie bestaat voor het gros van de mensen deze drie concepten: loslaten, genieten van de geneugten des levens, en ontmoeten. Precies die zaken spelen het virus enorm in de kaart.

Daarnaast zijn er ook gewoon Corona-patinten aangetroffen op Nederlandse luchthavens dus die verspreiding is daarmee wel bewezen lijkt me dan toch?
blablablabla
pi_194175593
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Als je ziet hoe het er momenteel in bepaalde Spaanse oorden
Ik hoor vanmorgen van collega's die in Zuid Spanje zijn geweest: het is er uitgestorven, 1/4 bezetting en op de stranden en in restaurants is reserveren geen issue momenteel. Winkels houden zich (zeer streng) aan afstand en hyginemaatregelen en mondkapjes (steeds meer) verplicht.
  maandag 20 juli 2020 @ 13:26:14 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194175632
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik hoor vanmorgen van collega's die in Zuid Spanje zijn geweest: het is er uitgestorven, 1/4 bezetting en op de stranden en in restaurants is reserveren geen issue momenteel. Winkels houden zich (zeer streng) aan afstand en hyginemaatregelen en mondkapjes (steeds meer) verplicht.
Daarom zeg ik ook 'bepaalde oorden'. Hier hetzelfde. Ben van mijn leven nog niet in Sunny Beach geweest maar dat zal dit jaar helemaal achteraan op het wensenlijstje staan.
pi_194175675
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Het hele concept van een vakantie bestaat voor het gros van de mensen deze drie concepten: loslaten, genieten van de geneugten des levens, en ontmoeten. Precies die zaken spelen het virus enorm in de kaart.

Daarnaast zijn er ook gewoon Corona-patinten aangetroffen op Nederlandse luchthavens dus die verspreiding is daarmee wel bewezen lijkt me dan toch?
Kan ook dat die mensen het elders hebben opgelopen natuurlijk. Zoals er al vaker gezegd is; in elke sector vind je wel mensen die besmet zijn (en dan gaan we ook niet al die sectoren sluiten..). Dat het ergens geconstateerd is betekent niet meteen dat er ook verspreid word. Nu zal dat binnen het toerisme echt wel gebeuren, maar meer/minder dan elders? Dat is nog maar de vraag.

Het ligt er inderdaad vooral aan hoe je je vakantie viert. Een groepvakantie naar Spanje zal net wat meer risico aan vastzitten dan een rustig stedentripje met een vriend/partner/whatever. Of een tentje in de bergen. Gewoon een beetje logisch nadenken. Net als in al die andere sectoren. Dan kan je het risico echt wel beperken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2020 13:32:16 ]
pi_194175872
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje lastig discussiren. Natuurlijk zullen er ook door toerisme besmettingen komen. Maar dat geldt toch ook wel voor Nederlandse restaurants en cafs? Daarnaast, als het gros van de vakantievierders die Corona-verspreidende activiteiten uitvoeren (een aanname die ik ten zeerste betwijfel, maar dat terzijde), waarom zou dat dan niet gebeuren bij een vakantie in Nederland? Het gaat toch gewoon om hoeveel mensen met Corona rondlopen op je bestemming. Als dat hoger is dan in Nederland, dan vergroot je je kans op Corona. Als die lager is dan in Nederland, dan verklein je juist je kans op Corona. Bij vergelijkbare activiteiten.
pi_194175875
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan ook dat die mensen het elders hebben opgelopen natuurlijk. Zoals er al vaker gezegd is; in elke sector vind je wel mensen die besmet zijn (en dan gaan we ook niet al die sectoren sluiten..). Dat het ergens geconstateerd is betekent niet meteen dat er ook verspreid word. Nu zal dat binnen het toerisme echt wel gebeuren, maar meer/minder dan elders? Dat is nog maar de vraag.

Het ligt er inderdaad vooral aan hoe je je vakantie viert. Een groepvakantie naar Spanje zal net wat meer risico aan vastzitten dan een rustig stedentripje met een vriend/partner/whatever. Of een tentje in de bergen. Gewoon een beetje logisch nadenken. Net als in al die andere sectoren. Dan kan je het risico echt wel beperken.
Ja het is allemaal natuurlijk niet zo zwart wit, maar dat je in een paar weken tijd enerzijds de grenzen weer open gooit voor Engelsen en Duitsers om zich hier te komen bezatten en vervolgens amper gaat handhaven in de horeca is natuurlijk wel een hele kwalijke zaak.
En die trend zie je eigenlijk terug in heel Europa. Nederlanders doen natuurlijk net zo goed mee.
blablablabla
  maandag 20 juli 2020 @ 13:52:06 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194175918
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:34 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Als de natuur wil dat er wat zwakke mensen dood gaan, dan zouden we dat alleen maar moeten omarmen.

Waarom willen we alles maar kunnen beinvloeden?

Kan je straks een regenbui via iDeal bestellen?
Zwak = niet rijk zijn.

Natuur heeft er niets mee te maken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194175997
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje lastig discussiren. Natuurlijk zullen er ook door toerisme besmettingen komen. Maar dat geldt toch ook wel voor Nederlandse restaurants en cafs? Daarnaast, als het gros van de vakantievierders die Corona-verspreidende activiteiten uitvoeren (een aanname die ik ten zeerste betwijfel, maar dat terzijde), waarom zou dat dan niet gebeuren bij een vakantie in Nederland? Het gaat toch gewoon om hoeveel mensen met Corona rondlopen op je bestemming.
Ik vind vakantie vieren buiten eigen land gedurende een wereldwijde pandemie eigenlijk gewoon van de zotte. Bedoel we zijn wel heel snel over gegaan van reis alleen als dit noodzakelijk is naar doe weer lekker waar je zin in hebt :') . Zelfde met aantallen bezoekers van respectievelijk 30 en 50 naar onbeperkt, for real? En dan ook niet of amper handhaven?

Punt is dat zolang het aantal besmettingen wereldwijd blijven oplopen je dat toch eigenlijk niet kan maken.

quote:
Als dat hoger is dan in Nederland, dan vergroot je je kans op Corona. Als die lager is dan in Nederland, dan verklein je juist je kans op Corona. Bij vergelijkbare activiteiten.
Dit is gewoon te simpel. Op vakantie gedraag je je over het algemeen anders dan thuis. Je gaat waarschijnlijk veel vaker uit eten, nog even wat drinken, mensen ontmoeten etc. Virusverspreiding gaat niet alleen primair om de plek waar je je bevindt maar des meer over je gedrag aldaar.
Jij kan je keurig aan alle voorschriften houden maar je hebt gewoon te maken met een gedeelte die totaal niet met die vrijheid kan omgaan. Alleen al het feit dat uit onderzoek naar voren komt dat slechts 14% met Coronagerelateerde klachten kennelijk de moeite neemt om zich te laten testen zegt eigenlijk hoe laks we zijn.
blablablabla
  maandag 20 juli 2020 @ 14:03:10 #82
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194176041
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje lastig discussiren. Natuurlijk zullen er ook door toerisme besmettingen komen. Maar dat geldt toch ook wel voor Nederlandse restaurants en cafs? Daarnaast, als het gros van de vakantievierders die Corona-verspreidende activiteiten uitvoeren (een aanname die ik ten zeerste betwijfel, maar dat terzijde), waarom zou dat dan niet gebeuren bij een vakantie in Nederland? Het gaat toch gewoon om hoeveel mensen met Corona rondlopen op je bestemming. Als dat hoger is dan in Nederland, dan vergroot je je kans op Corona. Als die lager is dan in Nederland, dan verklein je juist je kans op Corona. Bij vergelijkbare activiteiten.
En succes met 350 gekende grenzen allemaal dicht te knallen :D
pi_194176047
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er zijn een paar gevallen bekend van zang koren die toch afstand gehouden hebben en alsnog besmet zijn.
Dat is natuurlijk de vraag, of ze echt te allen tijde geen afstand gehouden hebben. En zingen/schreeuwen/juichen schijnt gepaard te gaan met een verhoogd risico.

quote:
Dan hebben we nog de sars vlucht 112 gehad, waar ook ernstige vermoedens zijn dat dit door aerosolen verspreid is.
Waarbij de vraag is in hoeverre deze persoon een hoge virale lading had (hij was ook behoorlijk ziek volgens de Wiki), en bovendien is dat iets wat nu natuurlijk nauwelijks nog gaat gebeuren in die mate vanwege alertheid en mondmaskers.
pi_194176062
quote:
23 besmettingen gelinkt aan Hillegoms caf

Er zijn inmiddels zeker 23 coronabesmettingen gelinkt aan caf De Kleine Beurs in Hillegom. Eerder werd gemeld dat caf uit voorzorg de deuren sloot nadat vier bezoekers besmet bleken. GGD Hollands Midden is bezig met het bron- en contactonderzoek.

De eigenaar van het caf, Boy Hardeman, is zelf ook besmet met het coronavirus. "Ik ben enorm geschrokken", zegt hij tegen Omroep West. Ook medewerkers zijn besmet. "Mensen zijn klaar met corona, maar corona is nog niet klaar met ons."

De GGD Hollands Midden denkt dat het virus zich heeft kunnen verspreiden, doordat mensen met milde klachten zich niet hebben laten testen en zijn blijven werken. De GGD benadrukt het belang van testen bij klachten als een verstopte neus, loopneus, keelpijn of niezen. "Doe het niet alleen voor jezelf, maar ook voor de gezondheid van je familie, vrienden en collega's."

De mensen die nu besmet zijn of in contact zijn geweest met een besmet persoon, hebben advies van de GGD gekregen om thuis te blijven of extra op de gezondheid te letten. Iedereen die tussen 8 juli en 16 juli in het caf is geweest en klachten heeft, wordt verzocht contact op te nemen met de GGD.

Dit was al te zien de afgelopen dagen in de cijfers. Goed om te zien dat BCO toch goed kan werken.
En dat kan met een app eventueel nog veel beter gaan.
pi_194176075
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Wel grappig dat je zegt dat het RIVM de impact van aerosolen ontkend en vervolgens aankomt met een artikel waarvan de PI een werknemer van het RIVM is.

Zie ook:
quote:
The current study was entirely focused on estimating probabilities of exposure to SARS-CoV-2 in aerosolized droplets that are small enough to be distributed in the air farther than 1.5 meter. From this study, the relative importance of aerosol and droplet transmission cannot be determined.
pi_194176103
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit was al te zien de afgelopen dagen in de cijfers. Goed om te zien dat BCO toch goed kan werken.
Hupsakee.
Horeca speelt geen rol :')
blablablabla
pi_194176120
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Hupsakee.
Horeca speelt geen rol :')
Dit had evengoed in een familieverband kunnen optreden.
pi_194176138
quote:

[..]

Vraag is natuurlijk wel in hoeverre het plaatselijke dorpscaf van Hillegom zich aan de voorschriften heeft gehouden.
quote:
De GGD Hollands Midden denkt dat het virus zich heeft kunnen verspreiden, doordat mensen met milde klachten zich niet hebben laten testen en zijn blijven werken.
Dit klinkt alsof een medewerker gewoon is gaan werken met klachten...
pi_194176164
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit had evengoed in een familieverband kunnen optreden.
Neem aan dat mensen dan wel drie keer nadenken voor ze met milde klachten op een kringverjaardag aanschuiven.
blablablabla
  maandag 20 juli 2020 @ 14:13:37 #90
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194176180
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vraag is natuurlijk wel in hoeverre het plaatselijke dorpscaf van Hillegom zich aan de voorschriften heeft gehouden.
[..]

Dit klinkt alsof een medewerker gewoon is gaan werken met klachten...
Ze hadden een test bij de deur, dat is meer dan de meeste cafs denk ik.
pi_194176189
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Neem aan dat mensen dan wel drie keer nadenken voor ze met milde klachten op een kringverjaardag aanschuiven.
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen.
Dat moet het nieuwe normaal worden, nu laten nog teveel mensen zich niet testen.
pi_194176209
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Test bij de deur?
blablablabla
pi_194176217
quote:
De eigenaar van het caf, Boy Hardeman, is zelf ook besmet met het coronavirus. "Ik ben enorm geschrokken", zegt hij tegen Omroep West. Ook medewerkers zijn besmet. "Mensen zijn klaar met corona, maar corona is nog niet klaar met ons."
Trouwens een kroeg die het goede voorbeeld heeft genomen. Zaak meteen gesloten en RIVM ingeschakeld voor contactonderzoek. Alleen op deze manier hoeven we niet allemaal weer in een lockdown. Brandhaarden snel opsporen en verdere besmettingen proberen uit te sluiten.

Waakzaam blijven en blijven testen.
pi_194176237
Limburg is toch echt flink geraakt in het begin van het hele corona gebeuren maar nu is het (in ieder geval het aantal positieve afgenomen testen) al tijden enorm laag. Ik vraag me af hoe dat komt, houden "we" ons hier beter aan de regels, testen we te weinig of hebben we gewoon geluk?
pi_194176252
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:16 schreef Questular het volgende:
Limburg is toch echt flink geraakt in het begin van het hele corona gebeuren maar nu is het (in ieder geval het aantal positieve afgenomen testen) al tijden enorm laag. Ik vraag me af hoe dat komt, houden "we" ons hier beter aan de regels, testen we te weinig of hebben we gewoon geluk?
Onderhand iedereen heeft wel antistoffen daar zou je niet denken?
(Wishfull thinking natuurlijk, maar zou mooi zijn als het zo was)
  maandag 20 juli 2020 @ 14:18:32 #96
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194176260
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Test bij de deur?
Het caf maakte gebruik van een gezondheidscheck bij de deur.
(ik bedoelde niet het testen op corona dus het was wat onhandig uitgedrukt voor de onoplettende lezer, excuus)
pi_194176298
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:15 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Trouwens een kroeg die het goede voorbeeld heeft genomen. Zaak meteen gesloten en RIVM ingeschakeld voor contactonderzoek. Alleen op deze manier hoeven we niet allemaal weer in een lockdown. Brandhaarden snel opsporen en verdere besmettingen proberen uit te sluiten.

Waakzaam blijven en blijven testen.
Een lockdown gaat er bij niemand meer in. Dat kun je willen, maar niemand gaat zich daar aan houden.

Ergens wel terecht.
pi_194176334
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:18 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het caf maakte gebruik van een gezondheidscheck bij de deur.
(ik bedoelde niet het testen op corona dus het was wat onhandig uitgedrukt voor de onoplettende lezer, excuus)
Dat heet een triage, een test is toch echt wat anders.
blablablabla
  maandag 20 juli 2020 @ 14:24:25 #99
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194176356
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat heet een triage, een test is toch echt wat anders.
Ja test was niet zo handig gekozen in deze context.
pi_194176429
Status 20-07

Positief getest 51.910, toename: 185
Ziekenhuisopnames 11.900 (22,9% van positief getest), toename: 2
IC-opnames 2.931 (5,6% van positief getest)
Overleden 6.136 (11,8% van positief getest), toename: 0

Top 5 gemeentes qua toename t.o.v. gisteren:
Rotterdam+33
Amsterdam +28
Utrecht +12
's Gravenhage +8
Steenwijkerland +7

bron: https://bddataplan.nl/corona/

[ Bericht 3% gewijzigd door Tourniquet op 20-07-2020 14:35:56 ]
pi_194176434

Uitschieters
+33 Rotterdam (was +22)
+28 Amsterdam (was +33)
+12 Utrecht (was +8)
+7 Steenwijkerland (was +2)
+5 Schiedam (was +1)
+5 Landslingerland (was +1)
+4 Goes (was +5)
  maandag 20 juli 2020 @ 14:30:23 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194176449
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:29 schreef _serial_ het volgende:

Uitschieters
+33 Rotterdam (was +22)
+28 Amsterdam (was +33)
+12 Utrecht (was +8)
+7 Steenwijkerland (was +2)
+5 Schiedam (was +1)
+5 Landslingerland (was +1)
+4 Goes (was +5)
Jongerenfeestje in Steenwijk? Of een kerkdienst?

Schiedam is praktisch Rotterdam.
pi_194176457
Beetje raar om elke keer de "top gemeenten" op te noemen aangezien het ook nogal uitmaakt hoeveel inwoners een gemeente heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194176459
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:29 schreef Tourniquet het volgende:
Status 20-07

Top 5 gemeentes qua toename t.o.v. gisteren:
Amsterdam +28
Rotterdam +22
Utrecht +12
Hillegom +9
Breda +6

bron: https://bddataplan.nl/corona/
Volgens mij heb je wat +'jes door elkaar gehaald.
pi_194176477
185 is toch wel een flinke stijging opeens.
pi_194176487
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:31 schreef Monolith het volgende:
Beetje raar om elke keer de "top gemeenten" op te noemen aangezien het ook nogal uitmaakt hoeveel inwoners een gemeente heeft.
Clusters vallen daardoor wel extra op.
Er zijn ook tal van grote gemeentes vergelijkbaar met Amsterdam die maar paar gevallen hebben.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:33:31 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194176500
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
185 is toch wel een flinke stijging opeens.
Amsterdam ging sinds zaterdag (1) ineens naar 33 en 28. Dan gaat het wel hard.

Maar goed, naar wat ik lees kun je daar ook over de koppen lopen nu.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:33:38 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194176502
185 is best veel voor een maandag.
pi_194176513
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Volgens mij heb je wat +'jes door elkaar gehaald.
Nee hoor, maar de pagina was per gemeente blijkbaar nog niet helemaal bijgewerkt, nu zie ik andere aantallen.

(en je bent Den Haag vergeten :P )

[ Bericht 10% gewijzigd door Tourniquet op 20-07-2020 14:39:22 ]
pi_194176515
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:33 schreef Momo het volgende:
185 is best veel voor een maandag.
Vergeet het weekendeffect niet, er wordt sinds donderdag heel veel meer gebeld naar de GGD
  maandag 20 juli 2020 @ 14:35:13 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194176536
Ik woon toch ook in een flinke gemeente, maar hier hebben we afgelopen week volgens mij maar 1 positieve test gehad in de cijfers.
pi_194176548
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik woon toch ook in een flinke gemeente, maar hier hebben we afgelopen week volgens mij maar 1 positieve test gehad in de cijfers.
Mijn gemeente ook al drie weken niks gelukkig.
Tap tap tap
pi_194176558
De hele regio is hier +4 valt ook wel mee.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:36:32 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194176562
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wel grappig dat je zegt dat het RIVM de impact van aerosolen ontkend en vervolgens aankomt met een artikel waarvan de PI een werknemer van het RIVM is.

Zie ook:
[..]

Jij bent in al je paraatheid om iemand af te zeiken toch niet helemaal bij de les. Het ging immers over het RIVM dat maandenlang de mogelijkheid als niet relevant zag en middels toch dit onderzoek nu toch bakzeil haalt waarbij 5% van de besmette personen een dusdanig hoge hoeveelheid aan virusdelen afstoot dat het dus tch wel grote gevolgen kan hebben.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:36:57 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194176569
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:36 schreef _serial_ het volgende:
De hele regio is hier +4 valt ook wel mee.
Heel Gelderland was gister +3.

En dan heb je Amsterdam met ruim 60 gevallen in 2 dagen...
  maandag 20 juli 2020 @ 14:39:17 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194176603
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mijn gemeente ook al drie weken niks gelukkig.
Mijn provincie (250K inwoners) in juni zo goed als geen besmettingen. Nu in juli volle bak raak en enkel in de afgelopen 3 dagen al 36 besmettingen.

Touwtjes laten vieren en het keert even rap weer terug als dat het verdwenen is. Die tendens zie je overal in de wereld dus het bevreemd mij sowieso dat men hier in het topic er zo 'zeker' van was dat het weg is uit Nederland.

Wens, vader, gedachte?
  maandag 20 juli 2020 @ 14:40:38 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194176617
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vergeet het weekendeffect niet, er wordt sinds donderdag heel veel meer gebeld naar de GGD
Normaal zag je dat dinsdag terug vanwege de tijd dat het kost om te verwerken na het weekend. Misschien dat ze ook daarin effectiever zijn geworden.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:47:47 #118
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194176720
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Amsterdam ging sinds zaterdag (1) ineens naar 33 en 28. Dan gaat het wel hard.

Maar goed, naar wat ik lees kun je daar ook over de koppen lopen nu.
Amsterdam verbaast me echt niets. Woon er zelf en buiten dat het er gewoon druk is, zijn er ook gewoon weer ontzettend veel toeristen. Hoor overal Duits, Frans, Italiaans en Russisch. En aangezien er geen daadwerkelijk protocol is voor inkomende reizigers verwacht ik ook wel een flinke stijging eigenlijk.
pi_194176730
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Amsterdam verbaast me echt niets. Woon er zelf en buiten dat het er gewoon druk is, zijn er ook gewoon weer ontzettend veel toeristen. Hoor overal Duits, Frans, Italiaans en Russisch. En aangezien er geen daadwerkelijk protocol is voor inkomende reizigers verwacht ik ook wel een flinke stijging eigenlijk.
Het zegt nog steeds niets WAAR de besmettingen opgedaan zijn.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:49:49 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194176751
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het zegt nog steeds niets WAAR de besmettingen opgedaan zijn.
Klopt, maar amsterdam zal sowieso een brandhaardje worden. Dat kan gewoon niet anders.

Daarmee zeg ik niet dat het een probleem hoef te zijn, ik bedoel eerder dat een handjevol cases in Amsterdam gewoon een onrealistische verwachting is. Als het in belgie en spanje stijgt, dan natuurlijk ook in Amsterdam.

Zelfs in Korea glippen er cases door de grens heen, terwijl zij een enorm sterke controle hebben op dit moment (plus 2 weken quarantaine) en nog glippen er cases doorheen.

Nederland heeft niet eens quarantaine voor inkomende reizigers.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:53:46 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194176799
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klopt, maar amsterdam zal sowieso een brandhaardje worden. Dat kan gewoon niet anders.

Daarmee zeg ik niet dat het een probleem hoef te zijn, ik bedoel eerder dat een handjevol cases in Amsterdam gewoon een onrealistische verwachting is. Als het in belgie en spanje stijgt, dan natuurlijk ook in Amsterdam.

Zelfs in Korea glippen er cases door de grens heen, terwijl zij een enorm sterke controle hebben op dit moment (plus 2 weken quarantaine) en nog glippen er cases doorheen.

Nederland heeft niet eens quarantaine voor inkomende reizigers.
In ieder geval geen opgelegde. Maar wordt vanuit veel landen wel aangeraden.
pi_194176802
Wat verschrikkelijk zeg een beetje een stijging. Hoeveel belanden hier uiteindelijk van in het ziekenhuis? :O
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:55:08 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194176810
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:53 schreef Dven het volgende:

[..]

In ieder geval geen opgelegde. Maar wordt vanuit veel landen wel aangeraden.
Alleen bij symptomen toch? Ik bedoel, in Zuid-Korea wordt IEDEREEN in quarantaine gezet voor 2 weken. Symptomen of niet. En nog glippen er cases doorheen. Dat bedoel ik meer.

En de meeste duitsers komen natuurlijk gewoon per auto of bus. Helemaal geen controle.
pi_194176813
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Mijn provincie (250K inwoners) in juni zo goed als geen besmettingen. Nu in juli volle bak raak en enkel in de afgelopen 3 dagen al 36 besmettingen.

Touwtjes laten vieren en het keert even rap weer terug als dat het verdwenen is. Die tendens zie je overal in de wereld dus het bevreemd mij sowieso dat men hier in het topic er zo 'zeker' van was dat het weg is uit Nederland.

Wens, vader, gedachte?
Pfoe. 36 hele besmettingen in 3 dagen. Volle bak raak man. _O-
  maandag 20 juli 2020 @ 14:56:51 #125
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194176833
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Pfoe. 36 hele besmettingen. Volle bak raak man. _O-
Ah, de verzamelaar komt weer alles downplayen terwijl mensen hier gewoon praten over het aantal cases.

En dan de verzamelaar: HAHAHA 36 cases!!! ZO weinig!!!

Echt een irritant trolletje ben je ook :') Waarom ben je hier uberhaupt?
pi_194176887
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ah, de verzamelaar komt weer alles downplayen terwijl mensen hier gewoon praten over het aantal cases.

En dan de verzamelaar: HAHAHA 36 cases!!! ZO weinig!!!

Echt een irritant trolletje ben je ook :') Waarom ben je hier uberhaupt?
:') Wakker volk uitmaken voor trollen. Juist ja. Het killervirus komt er weer aan, snel de voordeur dichtspijkeren met je stijgingen.

Een besmetting zegt nog niet dat je komt te overlijden of in het ziekenhuis terecht komt. Zo moeilijk is het toch niet en is inmiddels wel duidelijk? Kom uit je bubbel.
pi_194176905
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

:') Wakker volk uitmaken voor trollen. Juist ja. Het killervirus komt er weer aan, snel de voordeur dichtspijkeren met je stijgingen.
Ga je lekker ergens anders wakker zijn? Als jij denkt dat corona niks voorstelt wat doe je hier dan?
pi_194176926
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:02 schreef Questular het volgende:

[..]

Ga je lekker ergens anders wakker zijn? Als jij denkt dat corona niks voorstelt wat doe je hier dan?
Dus een andere mening over het virus is hier niet toegestaan? Zou wel wat zijn ja, lekker makkelijk discussiren voor de mensen in hun angstbubbel.

Het is inmiddels toch wel duidelijk dat het virus lang niet zo gevaarlijk is als geschetst werd.
pi_194176931
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Clusters vallen daardoor wel extra op.
Er zijn ook tal van grote gemeentes vergelijkbaar met Amsterdam die maar paar gevallen hebben.
Er zijn geen tal van grote gemeentes vergelijkbaar met Amsterdam. Den Haag en Rotterdam komen nog een beetje in de buurt, maar Utrecht is al 2,5 keer kleiner en daarna is alles eigenlijk al weer bijna allemaal een factor 4 kleiner.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:04:53 #130
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194176937
quote:

[..]

Gaat om je toon, niet perse om je inhoudt. Natuurlijk hoeven we niet in paniek te raken maar jij komt zo over:

pi_194176943
quote:

[..]

Een besmetting zegt nog niet dat je komt te overlijden of in het ziekenhuis terecht komt. Zo moeilijk is het toch niet en is inmiddels wel duidelijk? Kom uit je bubbel.
_O_
pi_194176960
Ook Amsterdammer hier en afgelopen weken is de horeca inderdaad qua aantal bezoekers gexplodeerd. Waar aan het begin nog wel aan de regels werd gedacht, heb ik het idee dat de laatste weken dit steeds minder wordt nageleefd. Ook al verhalen van vrienden gehoord van tenten waarbij stiekem de boven verdieping werd geopend om te dansen en weet ik veel wat. Nu ook weer half Europa in Amsterdam rondloopt kun je er vanuit gaan dat het aantal besmettingen komende periode zal toenemen.
pi_194176970
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Gaat om je toon, niet perse om je inhoudt. Natuurlijk hoeven we niet in paniek te raken maar jij komt zo over:

[ afbeelding ]
_O-
Tap tap tap
pi_194176981
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik moest hier toch wel om lachen. Goed gemaakt. _O-

Maar even over de inhoud. De toon is alweer aardig paniekerig aan het worden hier nu het weer stijgt. Leef. Het zegt helemaal niks. En het zou raar zijn te ontkennen dat corona niet zoveel voorstelt, dan eerder is geschetst.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:08:10 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194176986
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:06 schreef Simmertje het volgende:
Ook Amsterdammer hier en afgelopen weken is de horeca inderdaad qua aantal bezoekers gexplodeerd. Waar aan het begin nog wel aan de regels werd gedacht, heb ik het idee dat de laatste weken dit steeds minder wordt nageleefd. Ook al verhalen van vrienden gehoord van tenten waarbij stiekem de boven verdieping werd geopend om te dansen en weet ik veel wat. Nu ook weer half Europa in Amsterdam rondloopt kun je er vanuit gaan dat het aantal besmettingen komende periode zal toenemen.
Laat ze het dan aub wel daar houden.

Niet om jou te pesten hoor, trouwens ;)
pi_194177004
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat verschrikkelijk zeg een beetje een stijging. Hoeveel belanden hier uiteindelijk van in het ziekenhuis? :O
Kap toch eens met de voorspelbare overdreven dramatische posts, de enige die dit "verschikkelijk" noemt ben jij zelf.
pi_194177040
quote:

[..]

[ afbeelding ]
dit dus _O_
pi_194177074
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:09 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Kap toch eens met de voorspelbare overdreven dramatische posts, de enige die dit "verschikkelijk" noemt ben jij zelf.
Waarom posten jullie de cijfers hier dan, maar wanneer het zoals een paar weken terug laag en dalende was dan zie ik jullie hier niet, en word er geen woord over gemoeid. Ja, af en toe eens een "wacht maar, straks weer terug bij af want versoepelingen". Dat valt mij op en vind ik vreemd. Vandaar die toon. Er zal toch wel enige vorm van paniek in jullie hoofd zitten want anders posten jullie dat hier niet.
pi_194177102
De cijfers worden nu zelfs dikgedrukt of met een uitroepteken vermeld. Gek.
pi_194177117
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom posten jullie de cijfers hier dan, maar wanneer het zoals een paar weken terug laag en dalende was dan zie ik jullie hier niet, en word er geen woord over gemoeid. Ja, af en toe eens een "wacht maar, straks weer terug bij af want versoepelingen". Dat valt mij op en vind ik vreemd. Vandaar die toon. Er zal toch wel enige vorm van paniek in jullie hoofd zitten want anders posten jullie dat hier niet.
De cijfers worden hier al sinds het begin dagelijks gepost en over gepraat. Hierin genteresseerd zijn betekent totaal niet "in paniek" zijn, al kan ik natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Jouw standpunt heb je al vaak genoeg herhaaldelijk kenbaar gemaakt, dat hoef je echt niet 10 keer per dag te herhalen, begint namelijk nogal irritant te worden.
pi_194177160
Verzamelaar heeft wel een punt betreffende de ziekenhuisopnames.
Weet iemand het percentage sinds begin juni het testen omhoog ging wat in het ziekenhuis is belandt?
pi_194177161
quote:

[..]

[ afbeelding ]
_O_
pi_194177200
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:') :')
Go hard or go home
  maandag 20 juli 2020 @ 15:24:40 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194177221
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Verzamelaar heeft wel een punt betreffende de ziekenhuisopnames.
Weet iemand het percentage sinds begin juni het testen omhoog ging wat in het ziekenhuis is belandt?
Staat dat niet in het dashboard?
pi_194177276
Of het terecht is om in paniek te schieten (al zijn sommigen hier gewoon alert, dat is wel wat anders natuurlijk) kunnen we pas inschatten als we weten hoeveel tests er gedaan zijn in vergelijking met vorige weken. Of de hoeveelheid positieve testen procentueel gelijk zijn gebleven. En inderdaad hoeveel % er de laatste maand ook echt in het ziekenhuis terecht komt. Tot die tijd is er voor mij persoonlijk nog steeds geen reden om me zorgen te maken. Dan kan het namelijk ook zijn dat er gewoon veel meer getest word; of dat het nu vooral jongeren treft die minder snel opgenomen hoeven te worden; het kan betekenen dat het virus besmettelijker is geworden, maar wel minder dodelijk/gevaarlijk, etc. Hoeft daarnaast geen probleem te zijn dat het aantal besmettingen stijgt; als er lokaal gewoon goed ingegrepen word.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2020 15:29:57 ]
pi_194177287
Sowieso zullen de ziekenhuisopnames wel meevallen bij 200 besmettingen. Het punt is meer dat je van 50 besmettingen per dag naar bijna 200 besmettingen gaat in een korte periode. Wanneer dit over 2 weken opeens weer 1000 besmettingen per dag zijn dan zal dit op zeker een stijging veroorzaken in het aantal ziekenhuisopnames. Geen paniek, maar waakzaam zijn nu zorgt ervoor dat we niet meer in een lockdown hoeven. Ik zie Isral als het perfecte voorbeeld van hoe snel het kan gaan opeens.
pi_194177289
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:18 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De cijfers worden hier al sinds het begin dagelijks gepost en over gepraat. Hierin genteresseerd zijn betekent totaal niet "in paniek" zijn, al kan ik natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Jouw standpunt heb je al vaak genoeg herhaaldelijk kenbaar gemaakt, dat hoef je echt niet 10 keer per dag te herhalen, begint namelijk nogal irritant te worden.
Kan jij mij een verklaring geven waarom de dagelijks stijgende cijfers sinds een week hier dikgedrukt of zelfs met een uitroepteken vermeld worden dan? Vind ik wel vreemd voor iemand die zich niet zorgen zou maken, maar dat is mijn mening.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:34:21 #148
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194177373
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:D _O_
pi_194177405
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Kan jij mij een verklaring geven waarom de dagelijks stijgende cijfers sinds een week hier dikgedrukt of zelfs met een uitroepteken vermeld worden dan? Vind ik wel vreemd voor iemand die zich niet zorgen zou maken, maar dat is mijn mening.
Kun je ons een verklaring geven waarom jij zo obsessief kijkt naar 1 kant van het verhaal, maar de zelfreflectie weer eens totaal ontbreekt in je eigen gedrag op dit forum. :D
pi_194177411
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:28 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso zullen de ziekenhuisopnames wel meevallen bij 200 besmettingen. Het punt is meer dat je van 50 besmettingen per dag naar bijna 200 besmettingen gaat in een korte periode. Wanneer dit over 2 weken opeens weer 1000 besmettingen per dag zijn dan zal dit op zeker een stijging veroorzaken in het aantal ziekenhuisopnames. Geen paniek, maar waakzaam zijn nu zorgt ervoor dat we niet meer in een lockdown hoeven. Ik zie Isral als het perfecte voorbeeld van hoe snel het kan gaan opeens.
Ik denk dat we genoeg maatregelen hebben om dat soort stijgingen naar duizenden besmettingen per dag niet te krijgen. Thuiswerken, geen massale evenementen binnen, social distancing etc. Het valt echt wel mee.
pi_194177466
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kun je ons een verklaring geven waarom jij zo obsessief kijkt naar 1 kant van het verhaal, maar de zelfreflectie weer eens totaal ontbreekt in je eigen gedrag op dit forum. :D
Ach, hou op man. Iedereen mag zichzelf wel in de spiegel kijken op dit forum want dit is bij vrijwel 99% aan de orde hier. Die zelfreflectie ontbreekt bij het gros net zo (bubbel). Maar dat is makkelijk te verbergen wanneer je nergens op in gaat wat ik zeg en de moraalridder gaat uithangen/ mij belachelijk gaat lopen maken. Gelukkig geef ik 0 fucks en ik houd het bij mijn standpunten.
pi_194177551
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ach, hou op man. Iedereen mag zichzelf wel in de spiegel kijken op dit forum want dit is bij vrijwel 99% aan de orde hier. Die zelfreflectie ontbreekt bij het gros net zo (bubbel). Maar dat is makkelijk te verbergen wanneer je nergens op in gaat wat ik zeg en de moraalridder gaat uithangen/ mij belachelijk gaat lopen maken. Gelukkig geef ik 0 fucks en ik houd het bij mijn standpunten.
Waarom vind je het erg als mensen in paniek zijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194177581
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat geldt voor zoveel users hier. :D
pi_194177589
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een echt stoere woke tekst, ik geef 0 fucks, maar moet stiekem toch wel erop reageren om andere ook maar op hun zelfreflectie aan te spreken terwijl velen nergens hier met het gestrekte been overal ingaan zoals jij doet. _O-

En leuk voor jou dat je bij je standpunten blijft, maar ga dan niet steeds janken als je onzin standpunten wederom met verifieerbare feiten onderuit gehaald wordt. :P
pi_194177604
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat we genoeg maatregelen hebben om dat soort stijgingen naar duizenden besmettingen per dag niet te krijgen. Thuiswerken, geen massale evenementen binnen, social distancing etc. Het valt echt wel mee.
Thuiswerken - dit is allang niet meer zo grootschalig als begin van deze crisis. Ik zelf ben ook alweer van 0 dagen naar 2/3 dagen per week naar kantoor. Ken genoeg mensen die weer fulltime op kantoor zitten.

Evenementen - klopt, maar horeca wordt wel steeds drukker binnen en loopt (gezien de beelden die af en toe voorbij komen) zo nu en dan echt wel uit de hand.

Social distancing - dit is ook echt enorm afgenomen vergeleken met een paar maanden terug. Zie de 1,5m steeds meer verdwijnen uit het straatbeeld en langzamerhand ook binnen.
pi_194177629
Dat Zuid-Koreaanse onderzoek over kinderen is eigenlijk vernietigend voor de geloofwaardigheid van het RIVM. Godzijdank hebben we niet naar die idioten geluisterd medio maart. Dan was het een nationaal bloedbad geweest.
pi_194177714
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heel Gelderland was gister +3.

En dan heb je Amsterdam met ruim 60 gevallen in 2 dagen...
Ook niet zo gek als je ziet wat een hordes toeristen daar alweer hutje mutje door de straten slenteren.
pi_194177728
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom vind je het erg als mensen in paniek zijn?
Aan de ene kant erger ik mij er aan, en aan de andere kant probeer ik mensen wakker te schudden dat het lang niet zo erg is als het coronavirus eerst gebracht werd. Aangezien de meesten hier een beetje in een bubbel leven is dat een onmogelijke zaak. Wanneer het genuanceerd en netjes gebeurd gaan mensen er gewoon niet op in of word het stellig genegeerd. Het is van de zotte dat mensen nog steeds leven in de waan van begin maart dat dit het virus was wat huis zou gaan houden wereldwijd met tientallen miljoenen doden en overspoelde ziekenhuizen. Echt WTF de cijfers zeggen genoeg. 500.000 mensen met antistoffen in Nederland rond maart/april en dus het virus al gehad hebben tegenover luttele ziekenhuisopnames en overlijdens in verhouding. Echt eng gewoon,wat angst met iemand kan doen.
pi_194177746
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef Confetti het volgende:
Dat Zuid-Koreaanse onderzoek over kinderen is eigenlijk vernietigend voor de geloofwaardigheid van het RIVM. Godzijdank hebben we niet naar die idioten geluisterd medio maart. Dan was het een nationaal bloedbad geweest.
Valt wel mee. Eigenlijk zegt het stuk vooral dat symptomatische verspreiders ook op jonge leeftijd al effectief verspreiden. Het primaire advies bij symptomen was en is nog steeds "blijf thuis".
  maandag 20 juli 2020 @ 15:57:44 #160
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194177749
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:50 schreef Confetti het volgende:
Zal de waarheid niet ergens in het midden liggen? Er zijn sowieso weinig kinderen overleden.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:59:57 #161
3542 Gia
User under construction
pi_194177786
16 juli +99
17 juli +103
18 juli +127
19 juli +144
20 juli +185

Gaat goed, ahum.
Benieuwd of dit zo doorzet. In maart begon het ook met deze aantallen.
pi_194177801
Eerste resultaten van het aangeschafte vaccin zijn veelbelovend.

Bron: Nos
Zonder wrijving geen glans
pi_194177804
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook niet zo gek als je ziet wat een hordes toeristen daar alweer hutje mutje door de straten slenteren.
Elkaar kort passeren in een winkelstraat zorgt echt niet voor een covid-19 besmetting.
  maandag 20 juli 2020 @ 16:01:41 #164
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194177816
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:59 schreef Gia het volgende:
16 juli +99
17 juli +103
18 juli +127
19 juli +144
20 juli +185

Gaat goed, ahum.
Zorgwekkend inderdaad. Ben benieuwd hoe lang Rutte en het OMT nog wachten met het aankondigen van maatregelen.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 16:03:20 #165
446930 crew  ESF1Gamer
pi_194177841
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Dat is idd mooi nieuws. De vraag is nu kan genoeg geproduceerd worden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 20 juli 2020 @ 16:06:17 #166
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194177889
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zorgwekkend inderdaad. Ben benieuwd hoe lang Rutte en het OMT nog wachten met het aankondigen van maatregelen.
:') :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 20 juli 2020 @ 16:07:09 #167
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194177900
quote:

Dat ziet er goed uit.
pi_194177912
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Elkaar kort passeren in een winkelstraat zorgt echt niet voor een covid-19 besmetting.
In Amsterdam praat je niet over "elkaar maar kort passeren" als je de beelden op de wallen weer ziet, maar belangrijker nog is natuurlijk de wet van de grote getallen. De kans op besmettingen op straat zijn niet heel groot, maar als het maar stuk genoeg is heb je altijd wel wat gevallen. Dergelijke, veelal jonge toeristen, zullen het hoogstwaarschijnlijk ook wat minder nauw nemen met adviezen als "blijf thuis bij symptomen".
  maandag 20 juli 2020 @ 16:07:47 #169
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194177914
Ondertussen in Spanje:

quote:
Zeker 73 mensen die deze maand aanwezig waren op een feest in een discotheek in de Zuid-Spaanse stad Crdoba zijn besmet met het coronavirus. De Spaanse autoriteiten publiceerden gisteren de meest recente telling. Een dag eerder was het aantal nog de helft lager.

Het feest was georganiseerd om het einde van het schooljaar te vieren en vond plaats op 10 juli. Er waren zo'n 400 mensen aanwezig in de club. Een week later werd de eerste bezoeker ziek. Daarna nam het aantal besmettingen rap toe. Inmiddels is het de grootste uitbraak in de regio Andalusi, waar Crdoba ook ligt.

Fernando Simn, de directeur van het Spaanse RIVM, waarschuwde vrijdag al voor dergelijke uitbraken. "We moeten plezier hebben, maar moeten ook leren hoe dat op een andere manier te doen", zei hij. De uitbraak in Crdoba volgt op een soortgelijk voorval in de Baskische plaats Zarautz, waar zeker twintig tieners bij een feest mogelijk besmet zijn geraakt.
pi_194177943
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:07 schreef hooibaal het volgende:
Ondertussen in Spanje:
[..]

Kroegen en discotheken kunnen gewoon open, jongeren gaan verantwoordelijk om met hun gegeven vrijheden.
blablablabla
  Public Relations / Redactie Film maandag 20 juli 2020 @ 16:09:51 #171
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194177950
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:03 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Dat is idd mooi nieuws. De vraag is nu kan genoeg geproduceerd worden.
Ja, het vaccin wordt nu al in grote mate geproduceerd. Volgens mij zijn er 400 miljoen van beschikbaar in dit najaar. Moet het nog wel door de keuringen heen.
  maandag 20 juli 2020 @ 16:10:04 #172
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194177957
quote:
16 juli +99
17 juli +103
18 juli +127
19 juli +144
20 juli +185

Gaat goed, ahum.
Zal nu wel minder hard gaan zonder grote events etc., maar nog steeds niet goed.
pi_194177958
quote:
16 juli +99
17 juli +103
18 juli +127
19 juli +144
20 juli +185

Gaat goed, ahum.
Lijkt wel een trend maar dit kun je het beste afzetten tegen het totaal aantal afgenomen testen. Weet iemand die?

Sowieso zijn dit de cijfers die we begin februari zouden hebben gehad, als we toen hadden getest zoals we nu doen.
Toen had je nog een dikke maand aan complete onwetendheid en hossende carnavalvierders nodig voor je een golf had die er een beetje op ging lijken.
I'll give you something to do
pi_194177969
quote:
16 juli +99
17 juli +103
18 juli +127
19 juli +144
20 juli +185

Gaat goed, ahum.
En dan te bedenken dat maar 14% met klachten zich laat testen, die cijfers liggen dus veel hoger irl ...
blablablabla
pi_194177975
quote:
Ondertussen in Spanje:
[..]

'T zal je dagtaak maar zijn joh :D
  Public Relations / Redactie Film maandag 20 juli 2020 @ 16:11:18 #176
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194177976
quote:
16 juli +99
17 juli +103
18 juli +127
19 juli +144
20 juli +185

Gaat goed, ahum.
Er is afgelopen week veel contactonderzoek geweest. Bovendien zijn er sinds woensdag 60% meer testaanvragen binnen gekomen. Morgen, in de wekelijkse RIVM update, zie je het aantal positieve testen tov het totaal. Dat getal toont of er echt een stijging is of dat er gewoon meer getest is waardoor je meer cases vindt. Nu dus nog te vroeg om conclusies te trekken, deze stijging hoeft nog niet negatief te zijn.
  maandag 20 juli 2020 @ 16:12:22 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194178000
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:11 schreef Elan het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat maar 14% met klachten zich laat testen, die cijfers liggen dus veel hoger irl ...
Misschien is dat percentage wel aan het stijgen.

Ik wacht de ziekenhuisopnames nog even af voor ik uitspraken ga doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194178002
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

500.000 mensen met antistoffen in Nederland rond maart/april en dus het virus al gehad hebben tegenover luttele ziekenhuisopnames en overlijdens in verhouding. Echt eng gewoon,wat angst met iemand kan doen.
Dat downplayen met je luttele ziekenhuisopname en aantal overleden mensen is erg vermoeiend.

De harde cijfers zijn dat er 12.000 mensen in het ziekenhuis gelegen hebben en er ruim 6000 doden zijn te betreuren met corona terwijl er nu pas 5% van onze bevolking besmet is geweest, extrapoleer dat maar eens naar 60% besmetting.

Of te wel 2.5% van de besmette mensen komt in het ziekenhuis terecht en ruim 1% zal aan corona overlijden.

Dit heeft niets met angst te maken maar puur met rationele wetenschap. :D
  maandag 20 juli 2020 @ 16:13:03 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194178011
quote:
Ondertussen in Spanje:
[..]

Precies hetzelfde als hier dus. Discotheken en nachtclubs moeten in geheel Europa tot nader order gesloten worden. Zo simpel is.
pi_194178015
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:10 schreef galantis het volgende:

[..]

Lijkt wel een trend maar dit kun je het beste afzetten tegen het totaal aantal afgenomen testen. Weet iemand die?

Sowieso zijn dit de cijfers die we begin februari zouden hebben gehad, als we toen hadden getest zoals we nu doen.
Toen had je nog een dikke maand aan complete onwetendheid en hossende carnavalvierders nodig voor je een golf had die er een beetje op ging lijken.
Die trend weet ik niet, alleen sinds donderdag wordt er 40% meer gebeld naar de GGD voor testen en de laatste dagen 60% dus er kan best een relatie zijn.
  maandag 20 juli 2020 @ 16:13:24 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194178018
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Er is afgelopen week veel contactonderzoek geweest. Bovendien zijn er sinds woensdag 60% meer testaanvragen binnen gekomen. Morgen, in de wekelijkse RIVM update, zie je het aantal positieve testen tov het totaal. Dat getal toont of er echt een stijging is of dat er gewoon meer getest is waardoor je meer cases vindt. Nu dus nog te vroeg om conclusies te trekken, deze stijging hoeft nog niet negatief te zijn.
Bij beter contactonderzoek verwacht ik ook een stijging van positieve gevallen tov het aantal testen. Maar dat is in dat geval goed nieuws.

Het laat zich lastig duiden in ieder geval.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 20 juli 2020 @ 16:14:02 #182
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194178026
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Precies hetzelfde als hier dus. Discotheken en nachtclubs moeten in geheel Europa tot nader order gesloten worden. Zo simpel is.
Dat willen de meeste mensen hier niet horen, maar het lijkt me wel de meest verstandige oplossing. Bij die kroeg in Hillegom staat de teller ook al weer op 23 besmettingen.
pi_194178034
quote:

quote:
De Nederlandse regering heeft vorige maand - samen met Duitsland, Frankrijk en Itali - alvast 300 miljoen doses van het in Oxford ontwikkelde vaccin besteld, zonder op dat moment te weten of het zou werken en veilig is. De bevindingen in The Lancet zijn daarom goed nieuws voor het kabinet. De Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca is onlangs begonnen met de productie van het vaccin.

👌💪💪💪
blablablabla
  maandag 20 juli 2020 @ 16:14:59 #184
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194178041
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:14 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

👌💪💪💪
_O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 20 juli 2020 @ 16:15:15 #185
445514 DonDruiper
pi_194178047
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:14 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat willen de meeste mensen hier niet horen, maar het lijkt me wel de meest verstandige oplossing. Bij die kroeg in Hillegom staat de teller ook al weer op 23 besmettingen.
Hoe voelt dat nou? Continue leven in de paniekmodus en pure angst?

Serieuze vraag.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194178049
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Nog meer mensen met lichte klachten dus.
pi_194178050
quote:

[..]

Niet elke kroeg of evenementen locatie is 1:1 vergelijkbaar met elkaar.
pi_194178092
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Niet elke kroeg of evenementen locatie is 1:1 vergelijkbaar met elkaar.
Nee de ene is klein de andere wat groter, de overeenkomst is wel dat er massa's mensen binnen samenkomen, alcohol drinken vaak tegen elkaar moeten schreeuwen om te commucieren en elkaar blijkbaar daar dus kunnen besmetten. :D
  maandag 20 juli 2020 @ 16:19:16 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194178099
quote:

[..]

Goed contactonderzoek bij zulke uitbraken, laten testen, etc, en we kunnen weer redelijk de draad oppakken.

Een uitbraak is helemaal niet erg als je het maar adequaat afhandelt, alles gewoon maar sluiten is helemaal niet nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194178100
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Die trend weet ik niet, alleen sinds donderdag wordt er 40% meer gebeld naar de GGD voor testen en de laatste dagen 60% dus er kan best een relatie zijn.
Ik ben benieuwd naar die cijfers ja, hoop mensen die ik ken laten/lieten zich preventief testen alvorens op vakantie te gaan.
pi_194178105
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat downplayen met je luttele ziekenhuisopname en aantal overleden mensen is erg vermoeiend.

De harde cijfers zijn dat er 12.000 mensen in het ziekenhuis gelegen hebben en er ruim 6000 doden zijn te betreuren met corona terwijl er nu pas 5% van onze bevolking besmet is geweest, extrapoleer dat maar eens naar 60% besmetting.

Of te wel 2.5% van de besmette mensen komt in het ziekenhuis terecht en ruim 1% zal aan corona overlijden.

inb4 "ja maar dat is vrijwel allemaal dor hout wat een paar maanden later sowieso zou zijn overleden".
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 16:19:51 #192
236264 crew  capricia
pi_194178107
quote:

_O_
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194178114
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

5% besmet? Dat aantal ligt vele malen hoger. Veel mensen met lichte klachten zijn niet getest en dus niet meegenomen in de cijfers. Het totale aantal doden en opnames waar je dan op uit komt is dan echt te verwaarlozen en lang niet zo erg als men denkt. Dat zijn echt nergens op gebasseerde doemsday scenario's waar zelfs overheden vrolijk aan mee doen.
  maandag 20 juli 2020 @ 16:21:18 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194178129
quote:

[..]

Kleine prijs voor een voor de rest vrij normaal leven kunnen te leiden.
  maandag 20 juli 2020 @ 16:25:21 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194178194
En van mijn opdrachtgevers is momenteel ziek en laat zich woensdag testen. Anderhalve week geleden nog mee uit eten geweest ;(
  maandag 20 juli 2020 @ 16:27:56 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194178229
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:25 schreef Dven het volgende:
En van mijn opdrachtgevers is momenteel ziek en laat zich woensdag testen. Anderhalve week geleden nog mee uit eten geweest ;(
RIP Dven ;(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 20 juli 2020 @ 16:28:40 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194178235
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

RIP Dven ;(
Straks maar even een glaasje chloor ipv een biertje. En even op een UV-lamp zitten.
pi_194178237
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

5% besmet? Dat aantal ligt vele malen hoger. Veel mensen met lichte klachten zijn niet getest en dus niet meegenomen in de cijfers. Het totale aantal doden en opnames waar je dan op uit komt is dan echt te verwaarlozen en lang niet zo erg als men denkt. Dat zijn echt nergens op gebasseerde doemsday scenario's waar zelfs overheden vrolijk aan mee doen.
Het algemene sanquin onderzoek waar jij ook naar refereerde met je 500.000 besmettingen in het begin is hetzelfde onderzoek in een andere tijdsperiode

vele malen hoger, mooi dooddoener wederom zonder enig bewijs _O-

Het was 5.4% mea culpa voor de 8% afwijking bij mijn cijfer, maar die "vele malen meer" is weer eens feitelijk bewezen onzin beste verzamelaar. :W
pi_194178239
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:25 schreef Dven het volgende:
Waarom woensdag pas?
  maandag 20 juli 2020 @ 16:34:19 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194178295
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom woensdag pas?
Omdat hij woensdagochtend bij de lokale polikliniek welkom is. Kan er ook niets aan doen :D

In Belgi.
  maandag 20 juli 2020 @ 16:34:54 #201
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194178303
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom woensdag pas?
Hij heeft morgenavond waarschijnlijk nog een groot illegaal housefeest maar daar mag je niet heen als je positief test.

Net zoals je als vrouw pas op 1 januari een zwangerschapstest moet doen en niet op 31 december.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 16:36:43 #202
446930 crew  ESF1Gamer
pi_194178319
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ja, het vaccin wordt nu al in grote mate geproduceerd. Volgens mij zijn er 400 miljoen van beschikbaar in dit najaar. Moet het nog wel door de keuringen heen.
Ik denk dat ze eerst de mensen die griepprik krijgt wordt gevaccineerd om daarna komen de anderen aan de beurt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_194178337
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:36 schreef Dven het volgende:
Het ging immers over het RIVM dat maandenlang de mogelijkheid als niet relevant zag en middels toch dit onderzoek nu toch bakzeil haalt waarbij 5% van de besmette personen een dusdanig hoge hoeveelheid aan virusdelen afstoot dat het dus tch wel grote gevolgen kan hebben.
Dit onderzoek verandert vooralsnog helemaal niets aan het standpunt dat de rol van aerosolen in daadwerkelijke besmettingen vooralsnog vrij beperkt wordt geacht.
pi_194178349
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ook bij de personeelsingang?
pi_194178478
pi_194178508
Vrij logisch dat de besmettingen dan stijgen ja.
pi_194178522
quote:
16 juli +99
17 juli +103
18 juli +127
19 juli +144
20 juli +185

Gaat goed, ahum.
Zal ook deels te maken hebben met een toenemend aantal testen (en zie bericht van Volkskrant):
https://www.volkskrant.nl(...)twee-dagen~b5e2ebe5/

maandag 20 juli 2020 @ 16:52:13 #208
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194178558
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vrij logisch dat de besmettingen dan stijgen ja.
Maar als de maximumcapaciteit bereikt is, houdt het ook op. Dus 40% hogere aanmelding staat niet gelijk aan 40% meer getest.
pi_194178571
Er werden een X aantal weken geleden toch ook veel virus deeltjes in het riool van Amsterdam aangetroffen? Misschien komt dat nu dus tot uiting in aantallen besmettingen daar?
Zonder wrijving geen glans
  maandag 20 juli 2020 @ 16:54:42 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194178600
quote:

Wie hebben ze ingent, Baudet?
pi_194178628
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar als de maximumcapaciteit bereikt is, houdt het ook op. Dus 40% hogere aanmelding staat niet gelijk aan 40% meer getest.
Maximum is niet bereikt, alleen sommige dagen (en dan vooral weekenddagen) zaten vol met afspraken op bepaalde teststraten, daarom zijn mensen doorverwezen naar andere teststraten in de regio, waar ze vaak nog wel terecht konden om spoedig een uitslag te krijgen.
pi_194179434
Als het klopt dat de stijging te wijten is aan meer testen en/of beter BCO, dan verklaart dat ook dat we niet zoveel horen van het RIVM/OMT/regering. Deels zullen die nu wel vakantie hebben maar het is sowieso beter het hoofd koel te houden en niet angst te zaaien zoals bij onze zuiderburen wordt gedaan.
pi_194180237
quote:
De angst begint weer langzaam toe te nemen, mede door berichten uit de media dat er en der brandhaarden ontstaan in binnen- en buitenland. Het zal moeten blijken of die angst terecht is..
  maandag 20 juli 2020 @ 18:54:21 #214
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194180414
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:51 schreef galantis het volgende:
Als het klopt dat de stijging te wijten is aan meer testen en/of beter BCO, dan verklaart dat ook dat we niet zoveel horen van het RIVM/OMT/regering. Deels zullen die nu wel vakantie hebben maar het is sowieso beter het hoofd koel te houden en niet angst te zaaien zoals bij onze zuiderburen wordt gedaan.
Nou ja, de regering daar houdt het hoofd nog vrij koel.

quote:
De regeringen roepen de bevolking in afwachting nogmaals op de regels strikter te gaan naleven – “de sociale druk daarrond was volledig weggevallen, dat moet veranderen”, zegt een betrokkene. Ze werken ook aan ‘strategien’ om in contact te komen met ‘mensen die minder gebruik maken van de traditionele communicatiekanalen’. Voor de goede verstaander: jongeren en anderstalige gemeenschappen.

Zo zijn er bijvoorbeeld veel Marokkaanse namen bij de besmettingen in Antwerpen. Ook zijn er clusters bij families die terugkeren van familiebezoek in Turkije of Isral. Net omdat de huidige besmettingshaarden nog altijd te linken zijn aan bepaalde evenementen of sociale kringen, wil de regering de bevolking hoeden voor paniek.

Er komen daarom opnieuw persconferenties, zodat “de bevolking de cijfers beter kan begrijpen”. Op versoepelingen hoeven we voorlopig wel niet meer te rekenen, zei minister Maggie De Block (Open VLD).
https://www.nieuwsblad.be(...)CD32B817D3AF760C57FF

Het zijn vooral de mediageile virologen die paniek zaaien en druk proberen te zetten, Marc van Ranst in het bijzonder.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 20 juli 2020 @ 18:57:57 #215
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194180457
Corona slaat toe op de populairste vakantiebestemmingen van Europa

Ik begrijp ook niet waarom mensen naar gelegenheden gaan waar je elkaar op de lip zit en moet schreeuwen als je wat zeggen wilt. Nou is uitgaan en naar feestjes gaan sws nooit mijn ding geweest. :@
Daar bof ik nu mee. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194180581
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zal ook deels te maken hebben met een toenemend aantal testen (en zie bericht van Volkskrant):
https://www.volkskrant.nl(...)twee-dagen~b5e2ebe5/

[ afbeelding ]
Beetje kip of het ei. Maar als besmettingen toenemen gebeurt dit sowieso, overige verklaringen zijn speculatief. En het is dezelfde redenering als Trump toepast, dus daar zou ik per definitie mee oppassen :P
pi_194180636
En dan te bedenken dat de zomervakantie pas net begonnen is.. veel landen zullen toch achter hun oren krabben als dit blijft toenemen en ze toeristen met angst en beven binnen zien blijven stromen.
pi_194180752
Heb nu ineens weer vier mensen in de familie die Corona hebben. Net terug van vakantie Frankrijk en Spanje. Gaat lekker weer.

Oh lees net dat artikel wel toevallig Nice in Zuid Frankrijk en Cataloni.. -O-
  maandag 20 juli 2020 @ 19:33:26 #219
78780 deedeetee
pi_194181064
De eerste golf kwam mede door vakantie. Je zou toch denken dat mensen nu voorzichtig zijn geworden. Maar nee hoor, gewoon toch lekker weer op vakantie gaan met alle gevolgen van dien. 8)7

Eens een jaartje niet op vakantie is echt niet dodelijk hoor. Wat zijn de mensen tegenwoordig toch verwend en egostisch.
  Public Relations / Redactie Film maandag 20 juli 2020 @ 19:38:59 #220
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194181155
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:33 schreef deedeetee het volgende:
De eerste golf kwam mede door vakantie. Je zou toch denken dat mensen nu voorzichtig zijn geworden. Maar nee hoor, gewoon toch lekker weer op vakantie gaan met alle gevolgen van dien. 8)7

Eens een jaartje niet op vakantie is echt niet dodelijk hoor. Wat zijn de mensen tegenwoordig toch verwend en egostisch.
Zo zal het niet zijn in alle gevallen. Veel mensen hebben al lang terug een reis geboekt. Toen de regeringen de grenzen open gooien kost het je een fortuin om te annuleren. Daarom zitten die mensen er vaak nu.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 19:39:39 #221
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194181165
quote:

Je kan best verantwoord op vakantie gaan. Gewoon een beetje opletten, afstand houden etc. Wat je thuis ook zou doen. En inderdaad niet naar drukke discotheken en dat soort dingen
pi_194181253
quote:

Bij de eerste golf was het nog niet over de hele wereld verspreid, nu wel.
Waarom zou je niet naar een ander land kunnen gaan waar de besmettingsgraad ongeveer hetzelfde is als hier? De kans dat ik besmet word door de buren is toch net zo groot als door iemand in Oostenrijk ofzo?
  maandag 20 juli 2020 @ 20:03:38 #223
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194181541
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:10 schreef Jor_Dii het volgende:
En dan te bedenken dat de zomervakantie pas net begonnen is.. veel landen zullen toch achter hun oren krabben als dit blijft toenemen en ze toeristen met angst en beven binnen zien blijven stromen.
En even goed voor toeristen die na hun vakantie terugkeren uit den vreemde.
  maandag 20 juli 2020 @ 20:04:59 #224
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194181563
quote:
DE KLOMP - Bij een groot feest in een weiland in De Klomp bij Ede werden de coronaregels met voeten getreden. De politie onderzoekt of het de organisatoren nog kan bestraffen via de rechter. Op het feest zelf werd niemand beboet.

Een verklaring hiervoor wordt door de politie niet gegeven. Een woordvoerder van de politie in Oost-Nederland zegt nog onvoldoende duidelijkheid te hebben over de bewuste avond in De Klomp. Landelijk is de politie al enige tijd 'minder streng’ in de handhaving.

Meer jongeren met coronavirus
Dat jongeren elkaar veel opzoeken, is duidelijk terug te zien in de cijfers van het coronavirus. De afgelopen weken zijn meer jongeren positief op corona getest dan in de weken daarvoor. Een woordvoerder van het Veiligheidsberaad benadrukt dan ook dat jongeren van 18 jaar en ouder zich aan de afstand van anderhalve meter moeten houden. ,,Bedenk daarbij dat je het niet alleen voor jezelf doet, maar ook voor de gezondheid van anderen.’’
https://www.gelderlander.(...)uitgedeeld~a6781141/

:r
pi_194181637
Dat je in een kroeg besmet raakt is trot daar aan toe, maar dat je dan vervolgens met lichte klachten gewoon naar je werk gaat 8)7
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 20 juli 2020 @ 20:12:34 #226
78780 deedeetee
pi_194181661
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:38 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Zo zal het niet zijn in alle gevallen. Veel mensen hebben al lang terug een reis geboekt. Toen de regeringen de grenzen open gooien kost het je een fortuin om te annuleren. Daarom zitten die mensen er vaak nu.
Dat blijft dom. beter je geld kwijt dan je eigen gezondheid en nog veel belangrijker, die van anderen te runeren.
pi_194181729
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Goed contactonderzoek bij zulke uitbraken, laten testen, etc, en we kunnen weer redelijk de draad oppakken.

Een uitbraak is helemaal niet erg als je het maar adequaat afhandelt, alles gewoon maar sluiten is helemaal niet nodig.
Eens, maar een stuk eigen verantwoordelijkheid van die besmette mensen is ook niet teveel gevraagd lijkt me. Als je dan met een snotneus gewoon naar je werk gaat ben je niet slim bezig...
  maandag 20 juli 2020 @ 20:18:41 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194181779
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Eens, maar een stuk eigen verantwoordelijkheid van die besmette mensen is ook niet teveel gevraagd lijkt me. Als je dan met een snotneus gewoon naar je werk gaat ben je niet slim bezig...
We vergeten soms dat de helft van de mensheid dommer is dan gemiddeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_194181822
quote:
9s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

We vergeten soms dat de helft van de mensheid dommer is dan gemiddeld.
En die slimmere helft is al niet al te bright.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_194181895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:10 schreef TheVulture het volgende:
Dat je in een kroeg besmet raakt is trot daar aan toe, maar dat je dan vervolgens met lichte klachten gewoon naar je werk gaat 8)7
Dat komt door jaren onderschatten van de griep. Thuisblijven met een snotneus is voor mietjes.
  maandag 20 juli 2020 @ 20:27:56 #231
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194181943
Veel mensen hebben chronische verkoudheidsklachten (keertje hoesten, niezen of een volle neus). Je kunt van die groep niet verwachten dat zij zich voor altijd gaan opsluiten.
  maandag 20 juli 2020 @ 20:28:09 #232
78780 deedeetee
pi_194181947
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:45 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Waarom zou je niet naar een ander land kunnen gaan waar de besmettingsgraad ongeveer hetzelfde is als hier? De kans dat ik besmet word door de buren is toch net zo groot als door iemand in Oostenrijk ofzo?
Dat ben ik niet met je eens. Op vakantie ontmoet je meestal veel meer mensen dan wanneer je gewoon thuis blijft. De meeste mensen gaan uit eten, naar het strand e.d. en in een vliegtuig stappen is ook al niet slim enz.
pi_194181957
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:27 schreef Van_Poppel het volgende:
Veel mensen hebben chronische verkoudheidsklachten (keertje hoesten, niezen of een volle neus). Je kunt van die groep niet verwachten dat zij zich voor altijd gaan opsluiten.
Hoeft ook niet, gewoon testen, klaar.
pi_194181970
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Op vakantie ontmoet je meestal veel meer mensen dan wanneer je gewoon thuis blijft. De meeste mensen gaan uit eten, naar het strand e.d. en in een vliegtuig stappen is ook al niet slim enz.
Hetzelfde wat je hier doet in je vrije tijd, althans ik wel.
pi_194181976
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar hoe vaak? Paar keer niezen, testen, niets, klaar. Vier dagen weer niezen? Weer testen?
  maandag 20 juli 2020 @ 20:29:46 #236
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194181989
quote:

[..]

Dan test je negatief, maar dan heb je nog steeds verkoudheidsklachten. Wanneer moet je dan weer een nieuwe test halen?
  maandag 20 juli 2020 @ 20:32:34 #237
78780 deedeetee
pi_194182027
quote:

[..]

Hetzelfde wat je hier doet in je vrije tijd, althans ik wel.
Je gaat uit eten, naar het strand en stapt in t vliegtuig samen met allemaal vreemde onbekende mensen die uit verschillende landen komen ?
pi_194182034
Over hillegom:

quote:
"We zien ook bij het testen dat vrijwel iedereen die in de buurt was, positief is. Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt."
Dat geeft toch wel te denken, heeft die persoon continue lopen kuchen/hoesten/niezen?
Bijzondere zaak wel.
pi_194182043
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je gaat uit eten, naar het strand en stapt in t vliegtuig samen met allemaal vreemde onbekende mensen die uit verschillende landen komen ?
Ik ga uit eten, drink een drankje op terras met vrienden, en ontmoet regelmatig wat onbekende mensen, maar op dit moment wel op 1,5 meter afstand.
pi_194182073
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ook in het buitenland gelden regels. Zolang men zich daar aan houdt, is de kans op besmetting klein.
Als single ga je niet je leven wachten op die ene (de meeste niet) met seks omdat je een soa kan oplopen.
pi_194182080
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar hoe vaak? Paar keer niezen, testen, niets, klaar. Vier dagen weer niezen? Weer testen?
Over het algemeen herken je de chronische klachten bij jezelf wel, maar dan heb ik je in elk geval op dat moment duidelijkheid voor jezelf, als je aan de richtlijnen houdt komt het vast goed.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 juli 2020 @ 20:37:56 #242
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194182115
Kun je zomaar laten testen of je het al gehad hebt en - belangrijker - hoe betrouwbaar is dat? Ik denk nog steeds dat m'n vriendin het gehad heeft, maar het zou voor een ieders gemoedstoestand wellicht prettig zijn om dat op papier te hebben als ze hier volgende week daadwerkelijk is. Maar goed, het zegt ook weer niet dat je het nu net meer kan hebben, dus ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194182128
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:33 schreef _serial_ het volgende:
Over hillegom:
[..]

Dat geeft toch wel te denken, heeft die persoon continue lopen kuchen/hoesten/niezen?
Bijzondere zaak wel.
Ben wel benieuwd hoe de horecalobby hierop reageert, want het blijkt dus wel degelijk balanceren op een dun koord.
pi_194182166
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe de horecalobby hierop reageert, want het blijkt dus wel degelijk balanceren op een dun koord.
Waarom zouden ze?
pi_194182219
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom zouden ze?
Die lopen de 1,5 meter te bagatelliseren, dit soort uitbraken helpen dan niet mee...
pi_194182254
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die lopen de 1,5 meter te bagatelliseren, dit soort uitbraken helpen dan niet mee...
Heb je het dan over restaurants, kroegen of clubs of flikker je alles op n hoop?
Go hard or go home
pi_194182304
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:39 schreef noodgang het volgende:

[..]

Je kan best verantwoord op vakantie gaan. Gewoon een beetje opletten, afstand houden etc. Wat je thuis ook zou doen. En inderdaad niet naar drukke discotheken en dat soort dingen
Dit dus. Wij zijn super voorzichtig op vakantie geweest naar Berlijn. OV zoveel mogelijk vermeden, mondkapje overal, massa's vermijden en geen discotheken of kroegen bezocht (niet dat we dat anders wel doen overigens). Alle toeristen op een hoopje gooien vind ik wat onnodig en wel heel erg zwart/wit.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:45 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

En dit op zich ook. Je kan overal pech hebben. Thuis doe je voorzichtig; dan doe je dat in het buitenland ook. Als je van jezelf weet dat je echt helemaal wild word in het buitenland en spontaan niks meer doet met regels; ja, dan kan je beter thuis blijven.
pi_194182335
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:46 schreef Noek het volgende:

[..]

Heb je het dan over restaurants, kroegen of clubs of flikker je alles op n hoop?
Volgens mij loopt de gehele branche daarover te klagen, dus alles wat je noemt
pi_194182408
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat blijft dom. beter je geld kwijt dan je eigen gezondheid en nog veel belangrijker, die van anderen te runeren.
Er is meer in de wereld dan alleen maar Corona proberen te ontwijken. Er is een reden dat toerisme weer mogelijk is; landen zien ook in dat het enorm belangrijk is voor hun economie. Wat banen oplevert. Ook vrij belangrijk in deze tijden. Vakanties zouden helemaal geen probleem moeten zijn als mensen zich gewoon normaal gedragen (zoals ze zich thuis ook gedragen) en dat doen de meeste mensen ook gewoon. Uitzonderingen zijn altijd makkelijk gevonden.
  maandag 20 juli 2020 @ 21:04:29 #250
78780 deedeetee
pi_194182590
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er is meer in de wereld dan alleen maar Corona proberen te ontwijken. Er is een reden dat toerisme weer mogelijk is; landen zien ook in dat het enorm belangrijk is voor hun economie. Wat banen oplevert. Ook vrij belangrijk in deze tijden. Vakanties zouden helemaal geen probleem moeten zijn als mensen zich gewoon normaal gedragen (zoals ze zich thuis ook gedragen) en dat doen de meeste mensen ook gewoon. Uitzonderingen zijn altijd makkelijk gevonden.
Mensen gaan juist op vakantie om zich niet zoals thuis te gedragen. Natuurlijk is dit killing voor de horeca en de toeristen industrie. Maar niemand is gebaat bij een nieuwe grote corona golf.
https://nos.nl/artikel/23(...)ngen-van-europa.html
quote:
Drukke badplaatsen
De stranden rond Barcelona zijn ook een zorg. Daar blijft het druk, ook al zijn de maatregelen in die regio tot het hoogste niveau aangescherpt sinds het einde van de nationale lockdown op 21 juni. Gisteren sloot de politie een populair strand in de wijk Barceloneta terwijl mensen nog in de rij stonden te wachten voor het strand.
We gaan t vanzelf zien.
pi_194182593
Clustertje in Schiedam is ook gevonden :

quote:
Alle boa's gemeente Schiedam in thuisquarantaine
Alle boa's en ondersteunende medewerkers van de afdeling Toezicht en Handhaving in Schiedam zitten de komende twee weken in thuisquarantaine. Twee medewerkers van het team zijn vorige week positief getest op het coronavirus, en na testen bleken nog eens zeven medewerkers besmet met het coronavirus.

Volgens de gemeente is onduidelijk waar en hoe de medewerkers besmet zijn geraakt. In totaal zitten vijftig personeelsleden de komende twee weken thuis. Het gaat, naast de boa's, ook om onder meer juristen en analisten.

De gemeente zegt in een verklaring dat er "op regionaal niveau" afspraken zijn gemaakt over de handhaving in de Zuid-Hollandse gemeente.
Vraag je toch af hoe juist zoveel boa's die toezicht houden op de regels besmet zijn geraakt...
  maandag 20 juli 2020 @ 21:09:00 #252
14505 OProg
A Life in Music
pi_194182706
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]

Vraag je toch af hoe juist zoveel boa's die toezicht houden op de regels besmet zijn geraakt...
Agenten en BOA's hoeven zich toch niet aan die regels te houden omdat dat niet werkt bij het uitvoeren van het werk?

Ik heb wel het idee dat er her en der extra besmettingen bij komen die ze juist hebben gevonden met het contactonderzoek die zich anders niet hadden laten testen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2020 @ 21:09:37 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194182713
Grootste probleem m.b.t. vakanties zijn de vliegvelden en vliegtuigen denk ik. Als je je gewoon aan de regels houdt maakt het niet uit of je dit in Lutjebroek, Berlijn of Madrid doet. Aan de regels houden, gewoon je hersenen gebruiken en niet naar brandhaarden gaan en je loopt niet meer gevaar dan in Nederland.
  maandag 20 juli 2020 @ 21:09:37 #254
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194182714
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Niet, lijkt me. Die kruipen nu in een hoekje, houden zich muisstil en hopen dat er niet nog een grote uitbraak aan een restaurant of caf te koppelen valt.
pi_194182924
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]

Cruciaal beroep, gaat zo maar niet, straks klontert iedereen daar bij elkaar en wordt Schiedam een grote brandhaard.
pi_194183147
Lees nu pas van die kroeg in Hillegom, dit gaan we veel meer zien de komende tijd. Ook in de grootste brandhaard van Nederland - Uden - waren de kroegen afgelopen weekend bommetje vol.
pi_194183190
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Volgens mij loopt de gehele branche daarover te klagen, dus alles wat je noemt
En jij denkt dat restaurants net zo’n bron zijn als clubs?
Go hard or go home
  maandag 20 juli 2020 @ 21:48:32 #258
445514 DonDruiper
pi_194183499
Mooi topic dit. Een forum vol met wetenschappers en waarzeggers :)

Daar zouden jullie iets mee moeten doen!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194183518
NEW: Trump promotes wearing a face mask to stop coronavirus
Donald J. Trump @realDonaldTrump
We are United in our effort to defeat the Invisible China Virus, and many people say that it is Patriotic to wear a face mask when you can’t socially distance. There is nobody more Patriotic than me, your favorite President!
  maandag 20 juli 2020 @ 21:54:34 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194183614
Ze vrezen nu voor 'honderden besmettingen' in Hillegom, lees ik net
pi_194183623
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Muur eromheen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 20 juli 2020 @ 21:55:29 #262
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194183634
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat caf mag niet meer open, lijkt me.
  maandag 20 juli 2020 @ 21:56:27 #263
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_194183653
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:55 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Want?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194183742
Zomaar een lijstje, voor het perspectief. Lang niet bovenaan, wel significant.

32,525,971 Deaths this year

7,178,491 Communicable disease deaths this year
4,541,495 Deaths caused by cancer this year
2,764,312 Deaths caused by smoking this year
1,383,028 Deaths caused by alcohol this year
929,576 Deaths caused by HIV/AIDS this year
746,451 Road traffic accident fatalities this year
611,745 Deaths caused by COVID19 this year
592,975 Suicides this year
542,398 Deaths caused by malaria this year
269,707 Seasonal flu deaths this year

Of wellicht zeggen getallen per dag meer:

161,020 Total deaths today
35,537 Communicable disease deaths today (22.1%)
22,483 Deaths caused by cancer today (14%)
13,685 Deaths caused by smoking today (8.5%)
6,847 Deaths caused by alcohol today (4.3%)
5,113 Deaths caused by COVID19 today (3.2%) (eigenlijk gemiddelde laatste 7 dagen tegen het weekend effect)
4,602 Deaths caused by HIV/AIDS today (2.9%)
3,695 Road traffic accident fatalities today (2.3%)
3,028 Deaths caused by COVID19 today (1.9%) (average over 2020)
2,936 Suicides today (1.8%)
2,685 Deaths caused by malaria today (1.7%)
1,335 Seasonal flu deaths today (0.8%)

Van https://www.worldometers.info, niet super wetenschappelijk, maar vast een aardige indicatie.
pi_194183886
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:55 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Caf is vrijwillig door de eigenaar gesloten, niets meer, niets minder.
Maar die zal wel even pas op de plaats houden verwacht ik.
pi_194184025
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mensen gaan juist op vakantie om zich niet zoals thuis te gedragen.
Wat een raar beeld heb jij dan van vakantiegangers. Er gaan ook volwassen mensen op vakantie. Waarom zou ik me op vakantie anders gedragen dan thuis? Ben geen 16 meer.
pi_194184066
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu pas van die kroeg in Hillegom, dit gaan we veel meer zien de komende tijd. Ook in de grootste brandhaard van Nederland - Uden - waren de kroegen afgelopen weekend bommetje vol.
De vraag is of dat echt zo erg is. De meeste mensen treft het niet, dan wel 'een kuchje of neusverkoudheid'

Prima. Besmetting is niet zo erg. We moeten ermee leren leven...
Love is in the air!
pi_194184093
quote:
1. Alsof op vakantie gaan gelijk staat aan een mensenmassa opzoeken. Ik ga bijvoorbeeld naar de bergen. Dat is rustiger dan de supermarkt hier.

2. Besmetting is niet zo erg. En al helemaal niet dodelijk. Doe dus niet zo overdreven...
Love is in the air!
pi_194184156
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:20 schreef Landgeld het volgende:

[..]

De vraag is of dat echt zo erg is. De meeste mensen treft het niet, dan wel 'een kuchje of neusverkoudheid'

Prima. Besmetting is niet zo erg. We moeten ermee leren leven...
Dat zie je nu in Hillegom etc. Jongeren besmet, vervolgens ouders besmet die onwetend naar het werk gaan met amper tot geen klachten en zo heb je weer een onnavolgbare sneeuwbal aan het rollen..
  maandag 20 juli 2020 @ 22:28:02 #270
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194184174
Er is ook in een andere caf in Nederland mensen besmet geraakt, in Wannerperveen
Bron: de Stentor
Link: https://www.destentor.nl/(...)e-uitbraak~a5d97855/
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194184182
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:32 schreef Noek het volgende:

[..]

En jij denkt dat restaurants net zo’n bron zijn als clubs?
Hopelijk wel wat minder, maar als je in een restaurant de 1,5 los laat en grote gezelschappen laat eten krijg je ook een veel hoger risico
  maandag 20 juli 2020 @ 22:29:03 #272
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194184195
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zie je nu in Hillegom etc. Jongeren besmet, vervolgens ouders besmet die onwetend naar het werk gaan met amper tot geen klachten en zo heb je weer een onnavolgbare sneeuwbal aan het rollen..
Tja, dat is het ook. Maar ik denk dat er ook veel jongeren besmet kunnen zijn via hun vakantie in Alfubeira in Portugal.
pi_194184228
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:29 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Tja, dat is het ook. Maar ik denk dat er ook veel jongeren besmet kunnen zijn via hun vakantie in Alfubeira in Portugal.
Dat klopt. Wat is je punt? Linksom of rechtsom gaan de jongeren er straks misschien wel voor zorgen dat het in een stroomversnelling raakt want zij zijn het die het meest in dit soort ‘gevaarlijke’ hotspots komen in binnen en buitenland.
  maandag 20 juli 2020 @ 22:31:10 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194184234
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hopelijk wel wat minder, maar als je in een restaurant de 1,5 los laat en grote gezelschappen laat eten krijg je ook een veel hoger risico
Als je grote gezelschappen samen laten zitten zit iedereen in de buurt 2 of 3 mensen.

Dat heeft echt niet het potentieel van een nachtclub waar iedereen boven op elkaar danst, springt, zingt, door elkaar loopt en elkaar in de oren schreeuwt. Echt een compleet andere orde.

Restaurants doen gelukkig ook helemaal niet moeilijk over groepen die gewoon op normale afstand van elkaar willen zitten is mijn ervaring.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 20 juli 2020 @ 22:32:40 #275
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194184258
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat klopt. Wat is je punt? Linksom of rechtsom gaan de jongeren er straks misschien wel voor zorgen dat het in een stroomversnelling raakt want zij zijn het die het meest in dit soort ‘gevaarlijke’ hotspots komen in binnen en buitenland.
Mijn punt is dat ze nog steeds laks hebben aan de regels die ze aan moeten houden tijdens hun vakantie. Maar ergste komt echt nog wel na de bouwvak-periode waar ook heel veel mensen op vakantie gaan in Nederland of slechts deel naar het buitenland.
pi_194184287
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:09 schreef Kyran het volgende:
Grootste probleem m.b.t. vakanties zijn de vliegvelden en vliegtuigen denk ik. Als je je gewoon aan de regels houdt maakt het niet uit of je dit in Lutjebroek, Berlijn of Madrid doet. Aan de regels houden, gewoon je hersenen gebruiken en niet naar brandhaarden gaan en je loopt niet meer gevaar dan in Nederland.
Exact. Maar er zijn nog serieus mensen die denken dat Spanje of Itali nog steeds een coronahel is. Terwijl het daar net zo rustig zo niet rustiger dan hier is qua besmettingen. Wij zijn relatief gezien zowaar het hardst getroffen.
Qua vakantie kun je beter met je tentje naar Frankrijk dan hutje mutje in Zeeland. Het virus is toch al overal dus van 'het virus wordt overal mee naar toe genomen' is totl geen sprake. Maar het klinkt wel heel interessant natuurlijk :Y
  maandag 20 juli 2020 @ 22:35:14 #277
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194184303
Alle BOA's in Schiedam zijn besmet met het coronavirus.
Bron: Teletekst/Twitter
Link: https://twitter.com/Teletekst/status/1285293401169178624/photo/1
pi_194184321
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:35 schreef Ven1972 het volgende:
Nee er zijn er 2 besmet.
pi_194184351
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:35 schreef Ven1972 het volgende:
Dat staat er niet.
  maandag 20 juli 2020 @ 22:38:08 #280
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194184354
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:36 schreef Remco het volgende:

[..]

Nee er zijn er 2 besmet.
Je hebt gelijk, maar hun collega's gaan ook in quarantaine.
pi_194184402
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:18 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wat een raar beeld heb jij dan van vakantiegangers. Er gaan ook volwassen mensen op vakantie. Waarom zou ik me op vakantie anders gedragen dan thuis? Ben geen 16 meer.
Alle reizigers op een hoop gooien is makkelijker.
pi_194185066
ik ben bang als ik straks op vakantie ga in september alles weer in lockdown zit. :') :')
pi_194185082
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:36 schreef Remco het volgende:

[..]

Nee er zijn er 2 besmet.
Er zijn inmiddels 9 mensen besmet. https://www.rijnmond.nl/n(...)a-coronabesmettingen
pi_194185212
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:18 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hij zegt toch nergens dat je je misdraagt? Ook Henk en Ingrid die met de caravan 3 weken naar de Ardche gaan zullen regelmatig een restaurant op zoeken of een paar wijntjes drinken met de andere pensioenada op zo'n camping.

Je gaat over het algemeen niet duizend kilometer rijden en een smak centen uit te geven om vervolgens op vakantie je thuisroutine zoveel mogelijk te handhaven. Is ook heel menselijk. Maar waar veel vreemden samenklonteren in een gemoedelijke setting ligt een virus altijd op de loer.
blablablabla
  maandag 20 juli 2020 @ 23:42:48 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194185368
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij zegt toch nergens dat je je misdraagt? Ook Henk en Ingrid die met de caravan 3 weken naar de Ardche gaan zullen regelmatig een restaurant op zoeken of een paar wijntjes drinken met de andere pensioenada op zo'n camping.

Je gaat over het algemeen niet duizend kilometer rijden en een smak centen uit te geven om vervolgens op vakantie je thuisroutine zoveel mogelijk te handhaven. Is ook heel menselijk. Maar waar veel vreemden samenklonteren in een gemoedelijke setting ligt een virus altijd op de loer.
Ik was wel redelijk positief maar als ik berichten lees en foto's zie van hoe het er nu weer aan toe gaat overal met vakantiegangers in allerlei Europese landen, begin ik toch te vrezen voor een nieuwe clusterfuck. Kun je met anderhalve meters en mondkapjes strooien wat je wilt, maar is niet tegenop te boksen als iedereen maar wat doet.
pi_194185446
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik was wel redelijk positief maar als ik berichten lees en foto's zie van hoe het er nu weer aan toe gaat overal met vakantiegangers in allerlei Europese landen, begin ik toch te vrezen voor een nieuwe clusterfuck. Kun je met anderhalve meters en mondkapjes strooien wat je wilt, maar is niet tegenop te boksen als iedereen maar wat doet.
Het gedrag en onvoldoende afstand kun je nog wat van vinden maar mensen gaan ook gewoon met Coronaklachten op pad.

http://www.telegraaf.nl/n(...)ia-eindhoven-airport

Verbazingwekkend eigenlijk hoe weinig lering er kennelijk is getrokken uit de initile uitbraak en dan met name de sleutelrol die globalisering daarin speelde. Wat denken ze dat als je Servi nou op de zwarte lijst zet je automatisch iedereen uit Montenegro weer gewoon veilig binnen kunt laten? :')
blablablabla
  dinsdag 21 juli 2020 @ 00:02:53 #287
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194185547
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Het gedrag en onvoldoende afstand kun je nog wat van vinden maar mensen gaan ook gewoon met Coronaklachten op pad.

http://www.telegraaf.nl/n(...)ia-eindhoven-airport

Verbazingwekkend eigenlijk hoe weinig lering er kennelijk is getrokken uit de initile uitbraak en dan met name de sleutelrol die globalisering daarin speelde. Wat denken ze dat als je Servi nou op de zwarte lijst zet je automatisch iedereen uit Montenegro weer gewoon veilig binnen kunt laten? :')
Ik heb er nog wel enige hoop op dat het gaat om heel veel milde besmettingen, en dat het in dat opzicht minder uit de klauw gaat lopen dan in februari/maart. Ziekenhuiscijfers zullen daar de komende weken wel duidelijkheid in gaan geven.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 01:16:13 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194186056
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Caf is vrijwillig door de eigenaar gesloten, niets meer, niets minder.
Maar die zal wel even pas op de plaats houden verwacht ik.
Redelijk logisch, heb/had begrepen dat de eigenaar zelf ook besmet is en dan blijf je thuis...
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 01:25:46 #289
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194186113
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk helemaal welke regio je bezoekt op vakantie en hoe je je daar gedraagt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 21 juli 2020 @ 01:31:30 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194186143
quote:

Tja en dan straks een debcle zoals we eerder hebben gehad met niet zo bruikbare griep-vaccins.
Verder logisch om aan de PR-boom te schudden dat het veelbelovend is want als dat het niet zou zijn, stop je immers.

De "resultaten"dat 31 van de 35 (gezonde personen, die "ziek" werden !!) op de totaalgroep van 530 en iets van/aan antilichamen heeft ontwikkeld na de eerste vaccinatie, doet mij niet juichen.
Het hebben van antilichamen is bij mijn weten ook geen garantie dat je niet ziek wordt en alsnog het loodje legt door bijkomende fragiliteit. En dan maar "hopen" dat het virus niet (snelller) muteert.

Kortom, tempering van verwachtingen is boodschap hier.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 04:59:26 #291
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194186695
Corona heeft Venus bereikt! :o
quote:
Likely active volcanoes found on Venus, defying theory of dormant planet

Researchers identify 37 ring-like structures known as coronae that are believed to be living volcanoes
https://www.theguardian.c(...)ry-of-dormant-planet
are we infinite or am I alone
pi_194186846
AD kopt weer lekker vanmorgen

- gedrag van mensen baart ggd zorgen en met name :

- mensen gaan na hun Corona test, shoppen, lekker op bezoek bij vrienden of werken
- bedrijven laten hun medewerkers op kantoor weer op kantoor werken
- mensen halen feestjes in

Nu zie ik niet perse een probleem als mensen even een feestje doen, zolang je geen klachten hebt, maar het is natuurlijk wel zorgwekkend als je al een Coronatest gaat doen en vervolgens dezelfde dag nog even lekker gaat shoppen, even naar de kroeg, verjaardagje doet, en daarna de volgende dag gezellig gaat werken.

Dan mag je van mij echt aan de hoogste boom opgehangen worden, en dat is wat de ggd al regelmatig hoort, anders zouden ze daar geen melding van maken.
pi_194187116
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan zijn wij blijkbaar raar. Wij gaan niet op vakantie om samen te komen. Wijntje en restaurant doen we thuis even goed. Enige routine-doorbrekende is de andere locatie en ander slaapritme. Onze staycation was dit jaar weinig anders als vakantie vorig jaar sept op Sicili. Alsof er alleen toeristische hotspots zijn waar je naartoe kunt.
pi_194187200
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 06:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dan zijn wij blijkbaar raar. Wij gaan niet op vakantie om samen te komen. Wijntje en restaurant doen we thuis even goed. Enige routine-doorbrekende is de andere locatie en ander slaapritme. Onze staycation was dit jaar weinig anders als vakantie vorig jaar sept op Sicili. Alsof er alleen toeristische hotspots zijn waar je naartoe kunt.
Staycation

Wat een woord
pi_194187259
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:16 schreef Evertjan het volgende:
ik ben bang als ik straks op vakantie ga in september alles weer in lockdown zit. :') :')
Die vrees is niet irreel.
pi_194187391
Ik zie elke dag steeds meer mensen die geen kapje op hebben in de metro (amsterdam) of onder hun kin hangen. Waarom zijn mensen zo stronteigenwijs?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 juli 2020 @ 07:56:49 #297
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194187401
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 07:55 schreef Injetta het volgende:
Ik zie elke dag steeds meer mensen die geen kapje op hebben in de metro (amsterdam) of onder hun kin hangen. Waarom zijn mensen zo stronteigenwijs?
Boetes omhoog dan, lijkt me toch de voornaamste reden voor veel mensen om een mondkapje op te hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 21 juli 2020 @ 07:59:45 #298
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194187422
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 07:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Boetes omhoog dan, lijkt me toch de voornaamste reden voor veel mensen om een mondkapje op te hebben.
Ik zat een tijdje terug nog in de metro, mij viel hetzelfde op maar de RET-controleurs zeiden er ook niks over. Dan maakt het verhogen van boetes ook niet zoveel uit ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194187496
Ook hebben mensen steevast de gewoonte om vooral dicht bij elkaar te zitten. Bijv. Coupe is leeg. Ik zit op de achterste bank. Er komt iemand bij en die gaat direct op de bank voor me zitten. Rest van de coupe leeg.
5 zitbanken op het perron. Ik zit op 1 ervan. Vrouw met kind gaat op de bank naast me zitten. De rest is leeg. Ik snap gewoon niks van die mensen.
Hoeveel moeite is dat nou?
Zal mij een worst wezen of je zelf denkt niets te hebben en ook nergens bang voor bent. Maar je leeft toch niet alleen op de wereld?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 08:18:18 #300
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_194187539
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:10 schreef Injetta het volgende:
Ook hebben mensen steevast de gewoonte om vooral dicht bij elkaar te zitten. Bijv. Coupe is leeg. Ik zit op de achterste bank. Er komt iemand bij en die gaat direct op de bank voor me zitten. Rest van de coupe leeg.
5 zitbanken op het perron. Ik zit op 1 ervan. Vrouw met kind gaat op de bank naast me zitten. De rest is leeg. Ik snap gewoon niks van die mensen.
Zal mij een worst wezen of je zelf denkt niets te hebben en ook nergens bang voor bent. Maar je leeft toch niet alleen op de wereld?
Of je gaat met eigen vervoer.
Probleem opgelost ^O^
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 21 juli 2020 @ 08:20:38 #301
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194187552
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:10 schreef Injetta het volgende:
Protip: minder frequent douchen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')