Dat blijft dom. beter je geld kwijt dan je eigen gezondheid en nog veel belangrijker, die van anderen te ruïneren.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:38 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Zo zal het niet zijn in alle gevallen. Veel mensen hebben al lang terug een reis geboekt. Toen de regeringen de grenzen open gooien kost het je een fortuin om te annuleren. Daarom zitten die mensen er vaak nu.
Eens, maar een stuk eigen verantwoordelijkheid van die besmette mensen is ook niet teveel gevraagd lijkt me. Als je dan met een snotneus gewoon naar je werk gaat ben je niet slim bezig...quote:Op maandag 20 juli 2020 16:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Goed contactonderzoek bij zulke uitbraken, laten testen, etc, en we kunnen weer redelijk de draad oppakken.
Een uitbraak is helemaal niet erg als je het maar adequaat afhandelt, alles gewoon maar sluiten is helemaal niet nodig.
We vergeten soms dat de helft van de mensheid dommer is dan gemiddeld.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar een stuk eigen verantwoordelijkheid van die besmette mensen is ook niet teveel gevraagd lijkt me. Als je dan met een snotneus gewoon naar je werk gaat ben je niet slim bezig...
En die slimmere helft is al niet al te bright.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
We vergeten soms dat de helft van de mensheid dommer is dan gemiddeld.
Dat komt door jaren onderschatten van de griep. Thuisblijven met een snotneus is voor mietjes.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:10 schreef TheVulture het volgende:
Dat je in een kroeg besmet raakt is trot daar aan toe, maar dat je dan vervolgens met lichte klachten gewoon naar je werk gaat
Dat ben ik niet met je eens. Op vakantie ontmoet je meestal veel meer mensen dan wanneer je gewoon thuis blijft. De meeste mensen gaan uit eten, naar het strand e.d. en in een vliegtuig stappen is ook al niet slim enz.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:45 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Bij de eerste golf was het nog niet over de hele wereld verspreid, nu wel.
Waarom zou je niet naar een ander land kunnen gaan waar de besmettingsgraad ongeveer hetzelfde is als hier? De kans dat ik besmet word door de buren is toch net zo groot als door iemand in Oostenrijk ofzo?
Hoeft ook niet, gewoon testen, klaar.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:27 schreef Van_Poppel het volgende:
Veel mensen hebben chronische verkoudheidsklachten (keertje hoesten, niezen of een volle neus). Je kunt van die groep niet verwachten dat zij zich voor altijd gaan opsluiten.
Hetzelfde wat je hier doet in je vrije tijd, althans ik wel.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Op vakantie ontmoet je meestal veel meer mensen dan wanneer je gewoon thuis blijft. De meeste mensen gaan uit eten, naar het strand e.d. en in een vliegtuig stappen is ook al niet slim enz.
Maar hoe vaak? Paar keer niezen, testen, niets, klaar. Vier dagen weer niezen? Weer testen?quote:Op maandag 20 juli 2020 20:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, gewoon testen, klaar.
Dan test je negatief, maar dan heb je nog steeds verkoudheidsklachten. Wanneer moet je dan weer een nieuwe test halen?quote:Op maandag 20 juli 2020 20:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, gewoon testen, klaar.
Je gaat uit eten, naar het strand en stapt in t vliegtuig samen met allemaal vreemde onbekende mensen die uit verschillende landen komen ?quote:Op maandag 20 juli 2020 20:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hetzelfde wat je hier doet in je vrije tijd, althans ik wel.
Dat geeft toch wel te denken, heeft die persoon continue lopen kuchen/hoesten/niezen?quote:"We zien ook bij het testen dat vrijwel iedereen die in de buurt was, positief is. Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt."
Ik ga uit eten, drink een drankje op terras met vrienden, en ontmoet regelmatig wat onbekende mensen, maar op dit moment wel op 1,5 meter afstand.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je gaat uit eten, naar het strand en stapt in t vliegtuig samen met allemaal vreemde onbekende mensen die uit verschillende landen komen ?
Ook in het buitenland gelden regels. Zolang men zich daar aan houdt, is de kans op besmetting klein.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je gaat uit eten, naar het strand en stapt in t vliegtuig samen met allemaal vreemde onbekende mensen die uit verschillende landen komen ?
Over het algemeen herken je de chronische klachten bij jezelf wel, maar dan heb ik je in elk geval op dat moment duidelijkheid voor jezelf, als je aan de richtlijnen houdt komt het vast goed.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar hoe vaak? Paar keer niezen, testen, niets, klaar. Vier dagen weer niezen? Weer testen?
Ben wel benieuwd hoe de horecalobby hierop reageert, want het blijkt dus wel degelijk balanceren op een dun koord.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:33 schreef _serial_ het volgende:
Over hillegom:
[..]
Dat geeft toch wel te denken, heeft die persoon continue lopen kuchen/hoesten/niezen?
Bijzondere zaak wel.
Waarom zouden ze?quote:Op maandag 20 juli 2020 20:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe de horecalobby hierop reageert, want het blijkt dus wel degelijk balanceren op een dun koord.
Die lopen de 1,5 meter te bagatelliseren, dit soort uitbraken helpen dan niet mee...quote:
Heb je het dan over restaurants, kroegen of clubs of flikker je alles op één hoop?quote:Op maandag 20 juli 2020 20:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die lopen de 1,5 meter te bagatelliseren, dit soort uitbraken helpen dan niet mee...
Dit dus. Wij zijn super voorzichtig op vakantie geweest naar Berlijn. OV zoveel mogelijk vermeden, mondkapje overal, massa's vermijden en geen discotheken of kroegen bezocht (niet dat we dat anders wel doen overigens). Alle toeristen op een hoopje gooien vind ik wat onnodig en wel heel erg zwart/wit.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:39 schreef noodgang het volgende:
[..]
Je kan best verantwoord op vakantie gaan. Gewoon een beetje opletten, afstand houden etc. Wat je thuis ook zou doen. En inderdaad niet naar drukke discotheken en dat soort dingen
En dit op zich ook. Je kan overal pech hebben. Thuis doe je voorzichtig; dan doe je dat in het buitenland ook. Als je van jezelf weet dat je echt helemaal wild word in het buitenland en spontaan niks meer doet met regels; ja, dan kan je beter thuis blijven.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:45 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Bij de eerste golf was het nog niet over de hele wereld verspreid, nu wel.
Waarom zou je niet naar een ander land kunnen gaan waar de besmettingsgraad ongeveer hetzelfde is als hier? De kans dat ik besmet word door de buren is toch net zo groot als door iemand in Oostenrijk ofzo?
Volgens mij loopt de gehele branche daarover te klagen, dus alles wat je noemtquote:Op maandag 20 juli 2020 20:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Heb je het dan over restaurants, kroegen of clubs of flikker je alles op één hoop?
Er is meer in de wereld dan alleen maar Corona proberen te ontwijken. Er is een reden dat toerisme weer mogelijk is; landen zien ook in dat het enorm belangrijk is voor hun economie. Wat banen oplevert. Ook vrij belangrijk in deze tijden. Vakanties zouden helemaal geen probleem moeten zijn als mensen zich gewoon normaal gedragen (zoals ze zich thuis ook gedragen) en dat doen de meeste mensen ook gewoon. Uitzonderingen zijn altijd makkelijk gevonden.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat blijft dom. beter je geld kwijt dan je eigen gezondheid en nog veel belangrijker, die van anderen te ruïneren.
Mensen gaan juist op vakantie om zich niet zoals thuis te gedragen. Natuurlijk is dit killing voor de horeca en de toeristen industrie. Maar niemand is gebaat bij een nieuwe grote corona golf.quote:Op maandag 20 juli 2020 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is meer in de wereld dan alleen maar Corona proberen te ontwijken. Er is een reden dat toerisme weer mogelijk is; landen zien ook in dat het enorm belangrijk is voor hun economie. Wat banen oplevert. Ook vrij belangrijk in deze tijden. Vakanties zouden helemaal geen probleem moeten zijn als mensen zich gewoon normaal gedragen (zoals ze zich thuis ook gedragen) en dat doen de meeste mensen ook gewoon. Uitzonderingen zijn altijd makkelijk gevonden.
We gaan t vanzelf zien.quote:Drukke badplaatsen
De stranden rond Barcelona zijn ook een zorg. Daar blijft het druk, ook al zijn de maatregelen in die regio tot het hoogste niveau aangescherpt sinds het einde van de nationale lockdown op 21 juni. Gisteren sloot de politie een populair strand in de wijk Barceloneta terwijl mensen nog in de rij stonden te wachten voor het strand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |