Er is afgelopen week veel contactonderzoek geweest. Bovendien zijn er sinds woensdag 60% meer testaanvragen binnen gekomen. Morgen, in de wekelijkse RIVM update, zie je het aantal positieve testen tov het totaal. Dat getal toont of er echt een stijging is of dat er gewoon meer getest is waardoor je meer cases vindt. Nu dus nog te vroeg om conclusies te trekken, deze stijging hoeft nog niet negatief te zijn.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:59 schreef Gia het volgende:
16 juli +99
17 juli +103
18 juli +127
19 juli +144
20 juli +185
Gaat goed, ahum.
Benieuwd of dit zo doorzet. In maart begon het ook met deze aantallen.
Misschien is dat percentage wel aan het stijgen.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:11 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat maar 14% met klachten zich laat testen, die cijfers liggen dus veel hoger irl ...
Dat downplayen met je luttele ziekenhuisopname en aantal overleden mensen is erg vermoeiend.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
500.000 mensen met antistoffen in Nederland rond maart/april en dus het virus al gehad hebben tegenover luttele ziekenhuisopnames en overlijdens in verhouding. Echt eng gewoon,wat angst met iemand kan doen.
Precies hetzelfde als hier dus. Discotheken en nachtclubs moeten in geheel Europa tot nader order gesloten worden. Zo simpel is.quote:
Die trend weet ik niet, alleen sinds donderdag wordt er 40% meer gebeld naar de GGD voor testen en de laatste dagen 60% dus er kan best een relatie zijn.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Lijkt wel een trend maar dit kun je het beste afzetten tegen het totaal aantal afgenomen testen. Weet iemand die?
Sowieso zijn dit de cijfers die we begin februari zouden hebben gehad, als we toen hadden getest zoals we nu doen.
Toen had je nog een dikke maand aan complete onwetendheid en hossende carnavalvierders nodig voor je een golf had die er een beetje op ging lijken.
Bij beter contactonderzoek verwacht ik ook een stijging van positieve gevallen tov het aantal testen. Maar dat is in dat geval goed nieuws.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Er is afgelopen week veel contactonderzoek geweest. Bovendien zijn er sinds woensdag 60% meer testaanvragen binnen gekomen. Morgen, in de wekelijkse RIVM update, zie je het aantal positieve testen tov het totaal. Dat getal toont of er echt een stijging is of dat er gewoon meer getest is waardoor je meer cases vindt. Nu dus nog te vroeg om conclusies te trekken, deze stijging hoeft nog niet negatief te zijn.
Dat willen de meeste mensen hier niet horen, maar het lijkt me wel de meest verstandige oplossing. Bij die kroeg in Hillegom staat de teller ook al weer op 23 besmettingen.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als hier dus. Discotheken en nachtclubs moeten in geheel Europa tot nader order gesloten worden. Zo simpel is.
quote:Op maandag 20 juli 2020 16:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eerste resultaten van het aangeschafte vaccin zijn veelbelovend.
Bron: Nos
👌💪💪💪quote:De Nederlandse regering heeft vorige maand - samen met Duitsland, Frankrijk en Italië - alvast 300 miljoen doses van het in Oxford ontwikkelde vaccin besteld, zonder op dat moment te weten of het zou werken en veilig is. De bevindingen in The Lancet zijn daarom goed nieuws voor het kabinet. De Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca is onlangs begonnen met de productie van het vaccin.
quote:
Hoe voelt dat nou? Continue leven in de paniekmodus en pure angst?quote:Op maandag 20 juli 2020 16:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat willen de meeste mensen hier niet horen, maar het lijkt me wel de meest verstandige oplossing. Bij die kroeg in Hillegom staat de teller ook al weer op 23 besmettingen.
Nog meer mensen met lichte klachten dus.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:11 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat maar 14% met klachten zich laat testen, die cijfers liggen dus veel hoger irl ...
Niet elke kroeg of evenementen locatie is 1:1 vergelijkbaar met elkaar.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat willen de meeste mensen hier niet horen, maar het lijkt me wel de meest verstandige oplossing. Bij die kroeg in Hillegom staat de teller ook al weer op 23 besmettingen.
Nee de ene is klein de andere wat groter, de overeenkomst is wel dat er massa's mensen binnen samenkomen, alcohol drinken vaak tegen elkaar moeten schreeuwen om te commucieren en elkaar blijkbaar daar dus kunnen besmetten.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet elke kroeg of evenementen locatie is 1:1 vergelijkbaar met elkaar.
Goed contactonderzoek bij zulke uitbraken, laten testen, etc, en we kunnen weer redelijk de draad oppakken.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar die cijfers ja, hoop mensen die ik ken laten/lieten zich preventief testen alvorens op vakantie te gaan.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die trend weet ik niet, alleen sinds donderdag wordt er 40% meer gebeld naar de GGD voor testen en de laatste dagen 60% dus er kan best een relatie zijn.
inb4 "ja maar dat is vrijwel allemaal dor hout wat een paar maanden later sowieso zou zijn overleden".quote:Op maandag 20 juli 2020 16:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat downplayen met je luttele ziekenhuisopname en aantal overleden mensen is erg vermoeiend.
De harde cijfers zijn dat er 12.000 mensen in het ziekenhuis gelegen hebben en er ruim 6000 doden zijn te betreuren met corona terwijl er nu pas 5% van onze bevolking besmet is geweest, extrapoleer dat maar eens naar 60% besmetting.
Of te wel 2.5% van de besmette mensen komt in het ziekenhuis terecht en ruim 1% zal aan corona overlijden.
Dit heeft niets met angst te maken maar puur met rationele wetenschap.
quote:Op maandag 20 juli 2020 16:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eerste resultaten van het aangeschafte vaccin zijn veelbelovend.
Bron: Nos
5% besmet? Dat aantal ligt vele malen hoger. Veel mensen met lichte klachten zijn niet getest en dus niet meegenomen in de cijfers. Het totale aantal doden en opnames waar je dan op uit komt is dan echt te verwaarlozen en lang niet zo erg als men denkt. Dat zijn echt nergens op gebasseerde doemsday scenario's waar zelfs overheden vrolijk aan mee doen.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat downplayen met je luttele ziekenhuisopname en aantal overleden mensen is erg vermoeiend.
De harde cijfers zijn dat er 12.000 mensen in het ziekenhuis gelegen hebben en er ruim 6000 doden zijn te betreuren met corona terwijl er nu pas 5% van onze bevolking besmet is geweest, extrapoleer dat maar eens naar 60% besmetting.
Of te wel 2.5% van de besmette mensen komt in het ziekenhuis terecht en ruim 1% zal aan corona overlijden.
Dit heeft niets met angst te maken maar puur met rationele wetenschap.
Kleine prijs voor een voor de rest vrij normaal leven kunnen te leiden.quote:Op maandag 20 juli 2020 16:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
RIP Dvenquote:Op maandag 20 juli 2020 16:25 schreef Dven het volgende:
Eén van mijn opdrachtgevers is momenteel ziek en laat zich woensdag testen. Anderhalve week geleden nog mee uit eten geweest
Straks maar even een glaasje chloor ipv een biertje. En even op een UV-lamp zitten.quote:
Het algemene sanquin onderzoek waar jij ook naar refereerde met je 500.000 besmettingen in het begin is hetzelfde onderzoek in een andere tijdsperiodequote:Op maandag 20 juli 2020 16:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
5% besmet? Dat aantal ligt vele malen hoger. Veel mensen met lichte klachten zijn niet getest en dus niet meegenomen in de cijfers. Het totale aantal doden en opnames waar je dan op uit komt is dan echt te verwaarlozen en lang niet zo erg als men denkt. Dat zijn echt nergens op gebasseerde doemsday scenario's waar zelfs overheden vrolijk aan mee doen.
Waarom woensdag pas?quote:Op maandag 20 juli 2020 16:25 schreef Dven het volgende:
Eén van mijn opdrachtgevers is momenteel ziek en laat zich woensdag testen. Anderhalve week geleden nog mee uit eten geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |