Ik denk ook dat NL te klein is voor een regionale lockdown. We hebben gemerkt dat het al niet lukte zonder gesloten grenzen toen in België de regels anders waren dan in Nederland.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af of een regionale lockdown nu wel effectief is.
Stel dat je Rotterdam dicht gooit gaan die jongeren toch gewoon naar Amsterdam of Den Haag om te winkelen/zuipen?
https://nos.nl/artikel/23(...)r-te-herstellen.htmlquote:Coronapatiënten die niet opgenomen zijn geweest in het ziekenhuis, lijken moeizamer te herstellen dan de opgenomen patiënten. Dat beeld rijst op uit een enquête onder longartsen in Nederland. Zij zien op dit moment in de polikliniek een golf van ex-covid-19-patiënten met ademhalingsproblemen en vermoeidheid.
"We zijn verrast door het hoge aantal ex-covid-19-patiënten dat nu met klachten bij ons komt", vertelt Leon van den Toorn, voorzitter van de longartsenvereniging. Deze groep patiënten is in eerste instantie niet opgenomen in het ziekenhuis, maar wordt nu doorverwezen door huisartsen omdat hun klachten blijven aanhouden. Het gaat om klachten die vaak eerst lijken te herstellen, maar daarna toch aanhouden of zelfs weer wat erger worden.
wel eens hoor maar je kan je ogen er ook niet voor sluitenquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Absoluut maar dat wil nog niet zeggen dat je daar zelf aan mee moet willen werken.
"Als ik het niet doe dan doet een ander het wel" is nooit ergens een goed argument voor geweest.
Denk dat het vooral afhankelijk is van hoe lang zo regionale lockdown duurt. Ik zou persoonlijk niet voor 1 of 2 weekenden helemaal naar Rotterdam gaan voor een terrasje. Maar hoe langer het duurt hoe groter de verleiding wordt om toch even de hort op te gaan.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik denk ook dat NL te klein is voor een regionale lockdown. We hebben gemerkt dat het al niet lukte zonder gesloten grenzen toen in België de regels anders waren dan in Nederland.
Die lockdowns daar zijn niet intelligent, zoals wij hadden. Oftewel je komt je huis niet uit zonder verklaring waar je heen moet en wat je daar te zoeken zou hebben (werk, doktersafspraak etc)quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
In het buitenland lijkt dat regionaal ingrijpen vrij oké te werken. Nu weet ik niet of ze daar van alles af hebben gezet en hoe het in de praktijk werkt, maar ook daar zul je toch mensen hebben die denken van ‘ach, dan maar een stukje rijden en dan elders lekker wat eten’? Zie dus niet in waarom het in NL niet zou werken als ze er op tijd bij zijn.
Dit berichtje kom je iedere paar weken in andere vorm weer tegen en de berekening laat zich inmiddels vrij gemakkelijk maken maken dat de economie vooral een ongecontroleerd beleid rondom corona niet zal overleven.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)r-te-herstellen.html
Ook als je ziek wordt en niet in het ziekenhuis komt ben je hier nog niet zomaar vanaf.
Absolute en relatieve bevolkingsdichtheid is in Nederland behoorlijk groot. Onvergelijkbaar. In sommige landen zijn de dichtstbijzijnde grote steden uren rijden. In Nederland heb je als je je een beetje kwaad maakt in anderhalf uur de 4 grootste steden van het land gezien binnen een regio van ruim 8 miljoen inwoners. En alle andere uithoeken van het land zit je ook zo.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
In het buitenland lijkt dat regionaal ingrijpen vrij oké te werken. Nu weet ik niet of ze daar van alles af hebben gezet en hoe het in de praktijk werkt, maar ook daar zul je toch mensen hebben die denken van ‘ach, dan maar een stukje rijden en dan elders lekker wat eten’? Zie dus niet in waarom het in NL niet zou werken als ze er op tijd bij zijn.
En ik denk dat hier veel mensen niet in hun regio werken. Er zijn best veel mensen die buiten hun provincie werken, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat het vooral afhankelijk is van hoe lang zo regionale lockdown duurt. Ik zou persoonlijk niet voor 1 of 2 weekenden helemaal naar Rotterdam gaan voor een terrasje. Maar hoe langer het duurt hoe groter de verleiding wordt om toch even de hort op te gaan.
Snap ik op zich wel, maar laatst hadden ze bv bepaalde stukken van Lissabon gesloten. Porto ook. Niet dat Portugal zo groot is. Zelfs selectieve wijken van een stad tijdelijk dicht gooien leek te helpen, dan kan er in NL toch best een provincie of een kleinere regio afgesloten worden? Maar wellicht is er wat meer dwang in het buitenland ja.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Absolute en relatieve bevolkingsdichtheid is in Nederland behoorlijk groot. Onvergelijkbaar. In sommige landen zijn de dichtstbijzijnde grote steden uren rijden. In Nederland heb je als je je een beetje kwaad maakt in anderhalf uur de 4 grootste steden van het land gezien binnen een regio van ruim 8 miljoen inwoners. En alle andere uithoeken van het land zit je ook zo.
Nouja, 2,5 keer zo groot met iets meer dan de helft van het aantal inwoners. Dat tikt aan hoor. Wijken afsluiten snap ik in de regel ook niet maar in sommige gevallen zal het vast kunnen helpen. In Sofia hebben ze bijvoorbeeld ook een aantal zigeunerwijken afgesloten toen die zich totaal niet hielden aan de genomen maatregelen en ze er sowieso niet zo van zijn om bij ziekte zich in het ziekenhuis te melden. Dus de vrees was dat het daar als een lopend vuurtje rondging. Misschien daar in Lissabon zoiets soortgelijks.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik op zich wel, maar laatst hadden ze bv bepaalde stukken van Lissabon gesloten. Porto ook. Niet dat Portugal zo groot is. Zelfs selectieve wijken van een stad tijdelijk dicht gooien leek te helpen, dan kan er in NL toch best een provincie of een kleinere regio afgesloten worden? Maar wellicht is er wat meer dwang in het buitenland ja.
Ik denk dat dat zeker wel kan, als je dus echt een lockdown instelt, met alleen gecontroleerd het huis verlaten met ondertekend document om boodschappen te doen of in de omgeving te werken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik op zich wel, maar laatst hadden ze bv bepaalde stukken van Lissabon gesloten. Porto ook. Niet dat Portugal zo groot is. Zelfs selectieve wijken van een stad tijdelijk dicht gooien leek te helpen, dan kan er in NL toch best een provincie of een kleinere regio afgesloten worden? Maar wellicht is er wat meer dwang in het buitenland ja.
quote:Het dragen van een mondkapje is vanaf volgende week verplicht in Frankrijk. Die plicht geldt nu al voor het openbaar vervoer, maar wordt uitgebreid naar afgesloten openbare ruimten. Frankrijk telt tot nu toe 173.000 besmettingsgevallen. 30.000 Fransen zijn aan de gevolgen bezweken. Het virus sloeg vooral toe in en rond hoofdstad Parijs.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-eilandjes~a4151142/
Als je zoiets wil dan moet je handhaven, maar dat is in Nederland een vies woord lijkt het.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zeker wel kan, als je dus echt een lockdown instelt, met alleen gecontroleerd het huis verlaten met ondertekend document om boodschappen te doen of in de omgeving te werken.
Ik denk dat zo'n lockdown in Nederland niet werkt.
Ik had een reis naar Tanzania op de planning staan voor september.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Tanzania is ook lekker bezig. Sinds begin mei is corona daar afgeschaft. Er wordt niet meer getest, en worden geen meldingen gemaakt. Er komen wel mensen buurlanden binnen die positief testen, maar in Tanzania bestaat het niet.
Ze gaan zelfs nog een stapje verder. Mondkapjes dragen mag niet want die zijn geinfecteerd met het virus om het juist te verspreiden. Installeren van handwasstations die met de voet bediend worden mag niet. Collegas komen door allerlei maatregelen nogal in de problemen. Tanzania zegt: corona bestaat hier niet, als jullie niet doen wat in het contract staat, dan wordt je vergunning ingetrokken. Bijeenkomsten in dorpen moeten gewoon doorgaan. Corona bestaat niet en mag dus ook niet als excuus worden gebruikt als dingen niet gaan zoals gepland.
De universiteit zegt: Je mag niet naar Tanzania want er is een negatief reisadvies. Medewerkers mogen bijeenkomsten niet bijwonen vanwege gezondheidsrisico's.
Ook wanneer in jouw gebied corona hoogtij viert?quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat het vooral afhankelijk is van hoe lang zo regionale lockdown duurt. Ik zou persoonlijk niet voor 1 of 2 weekenden helemaal naar Rotterdam gaan voor een terrasje. Maar hoe langer het duurt hoe groter de verleiding wordt om toch even de hort op te gaan.
Heel snel waarschijnlijk.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Sneller dan gepland dus. Wanneer zullen wij volgen?
Kan het even niet terughalen maar las gisteren precies zo'n bericht over Nederland dat we er veel te veel met de pet naar gooien.quote:Aanleiding is de afnemende discipline bij social distancing op een moment dat het land in aanloop naar de zomer stranden, bars en restaurants weer opent.
Mooi toch, daar is geen coronaquote:Op donderdag 16 juli 2020 11:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik had een reis naar Tanzania op de planning staan voor september.
Helaas ervaring mee. Gelukkig heeft niet iedereen er last van. Of momenteel last van.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:06 schreef hooibaal het volgende:
Ook als je ziek wordt en niet in het ziekenhuis komt ben je hier nog niet zomaar vanaf.
Omdat velen nog steeds denken, dat 98% het alleen maar heel mild krijgt en er daarna vanaf is. Maar de personen die er last van blijven houden, of een terugval hebben, vallen vaak onder die 98%. En de dokters hebben nog geen idee, waarom dit is of hoelang deze naweeën blijven.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:12 schreef Dven het volgende:
Dit berichtje kom je iedere paar weken in andere vorm weer tegen
Maar staat er helemaal los van het artikel.quote:de berekening laat zich inmiddels vrij gemakkelijk maken maken dat de economie vooral een ongecontroleerd beleid rondom corona niet zal overleven.
Volgens mij is het totaal kansloos om het virus te killen zonder vaccin. Dus het virus killen is al uitgesloten.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:35 schreef Predator40 het volgende:
ik las wel een prachtige reactie ergens op internet over de tendens van nu en dat geld hier ook:
In de strijd tegen corona zijn we inmiddels overgegaan naar de strijd tegen de coronamaatregelen en beperkingen. We zetten alles in: cijfers, vergelijkende statistiek, overtuigingen/ideeën, epidemiologie, irritaties/frustraties, anti-autoritaire gevoelens en...de onderbuik. Waar ik me ernstig zorgen over maak, is het wantrouwen tegenover elkander: we laten elkander niet meer uitspreken en/of luisteren maar half. We zijn vooral gefocust op ons gelijk halen; vooral niet naar de consensus/overeenkomst - - laat staan dat we naar een insteek werken waar we allemaal mee kunnen leven. We blijven maar blaaskaken. Wat betreft corona is er maar één belang: we moeten ervan af. Er zijn miljard manieren om dat te bewerkstelligen en iedereen heeft zijn eigen voorkeuren daarin. Maar nergens kan het zonder vervelende ingrepen én we moeten dit SAMEN doen. Laten we minder protesteren en méér in tussentijdse overbrugging denken.
Ik heb het vooral het idee dat landen naar elkaar kijken in deze. Hier zie ik het met de huidige ontwikkelingen nog steeds niet gebeuren.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Sneller dan gepland dus. Wanneer zullen wij volgen?
quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik herhaal (!)quote:"Maar mogelijk wordt het afweersysteem bij een 'mild' ziekteverloop minder aangezwengeld, waardoor er minder antistoffen vrijkomen en het herstel dus trager is." Een antistoffen-test is dan ook vaak negatief bij deze patiënten.
Plus dat antistoffen op een gegeven moment dus niet meer echt aan te tonen zijn in het bloed, dat is bij andere virussen vaak net zo.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Ik herhaal (!)
Die 6-10% antistoffen is dus NIET hoeveel mensen het gehad hebben en allicht bepaalde mate van immuniteit hebben opgebouwd.
Klopt. Maar hier al meermaals discussies over gehad met veel personen en dat willen ze simpelweg niet begrijpen. Dan wordt je uitgefoeterd dat 98% van de gevallen mild verloopt. Dat dit enkel inhoudt dat men niet in levensgevaar verkeerd gaat er niet in.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:48 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Helaas ervaring mee. Gelukkig heeft niet iedereen er last van. Of momenteel last van.
[..]
Omdat velen nog steeds denken, dat 98% het alleen maar heel mild krijgt en er daarna vanaf is. Maar de personen die er last van blijven houden, of een terugval hebben, vallen vaak onder die 98%. En de dokters hebben nog geen idee, waarom dit is of hoelang deze naweeën blijven.
Om je een indruk te geven, als ik naar zolder loop, ben ik een kwartier buiten adem. En ik woon in een normaal huis.
[..]
Maar staat er helemaal los van het artikel.
Dit is een vrij zwakke aanname.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zullen veel meer mensen dan die 6% het gehad hebben, kan niet anders als je naar de aantallen van begin van de crisis keek.
velen weten niet met de verantwoordelijkheid om te gaan ( dat blijkt nu al ) en gaan het dan weer (express) overdrijven.....groepsknuffels met wildvreemden bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij is het totaal kansloos om het virus te killen zonder vaccin. Dus het virus killen is al uitgesloten.
Dan mag je gaan bedenken in welke mate je het virus door de samenleving zou moeten laten gaan.
Ergens is de pijn van de maatregelen groter dan de baten.
Mijn inziens is dat super snel, als de gezondheidzorg gewoon goed kan functioneren heeft iedereen gewoon lekker zijn eigen verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven.
In Albufeira kunnen ze je wel uitleggen hoe goed Nederlanders zich aan de regels willen houden.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
velen weten niet met de verantwoordelijkheid om te gaan ( dat blijkt nu al ) en gaan het dan weer (express) overdrijven.....groepsknuffels met wildvreemden bijvoorbeeld.
niks meer schoonmaken in de sportschool, lekker halfziek gaan feesten etc etc
Daarom zou het enorm helpen als ze naar buiten brengen (als ze die info al hebben) hoeveel mensen er procentueel zo hard geraakt worden dat ze er ook op de lange termijn klachten aan overhouden. Vrijwel alle artikelen die ik er over lees heeft het over ''een groep'' of ''een grote groep'', maar dat kan alles betekenen natuurlijk; zou niet de eerste keer zijn dat de media het enorm groot brengt, terwijl het enkel om 1% van de gevallen gaat (voorbeeldgetal). Leuk dat ze de doden en opnames doorgeven, maar het zou voor de discipline van velen al helpen als ze ook echt doorgeven hoe groot die groep is die er langdurige klachten aan overhoud.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:48 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Helaas ervaring mee. Gelukkig heeft niet iedereen er last van. Of momenteel last van.
[..]
Omdat velen nog steeds denken, dat 98% het alleen maar heel mild krijgt en er daarna vanaf is. Maar de personen die er last van blijven houden, of een terugval hebben, vallen vaak onder die 98%. En de dokters hebben nog geen idee, waarom dit is of hoelang deze naweeën blijven.
Om je een indruk te geven, als ik naar zolder loop, ben ik een kwartier buiten adem. En ik woon in een normaal huis.
[..]
Maar staat er helemaal los van het artikel.
''Velen''.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
velen weten niet met de verantwoordelijkheid om te gaan ( dat blijkt nu al ) en gaan het dan weer (express) overdrijven.....groepsknuffels met wildvreemden bijvoorbeeld.
Het hoeft geen 50% te zijn 10% is waarschijnlijk ook wel genoeg voor een tweede golf.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Velen''.
Nogal generaliserend. Heb je een bron die benoemd dat meer dan 50% van de bevolking expres overdrijft/dingen aan het opzoeken is? Leuk dat je een punt wil maken hoor, maar komt vooral uit de onderbuik.
net zoals jouw uitspraken af en toe ?quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Velen''.
Nogal generaliserend. Heb je een bron die benoemd dat meer dan 50% van de bevolking expres overdrijft/dingen aan het opzoeken is? Leuk dat je een punt wil maken hoor, maar komt vooral uit de onderbuik. Net als veel andere uitspraken hier overigens; alle kanten op.
Maar dat er steeds meer mensen zich niet aan de regels houden word echt al maanden geroepen en die tweede golf is er (gelukkig) (nog) niet.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het hoeft geen 50% te zijn 10% is waarschijnlijk ook wel genoeg voor een tweede golf.
En als je om je heen kijkt zie je best veel mensen die uitvluchten verzinnen om maar niet aan de maatregelen te hoeven voldoen. Dat zijn waarschijnlijk hetzelfde soort mensen die in maart nog heel hard riepen waarom er niet standaard 4000 ic bedden beschikbaar zijn.
Ja. Daarom zei ik ook ''alle kanten op''.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
net zoals jouw uitspraken af en toe ?![]()
illegale feesten, grote groepsknuffel met wildvreemden op het malieveld.
het zijn allemaal feiten die al plaats hebben gevonden en geen onderbuik gevoelens.
en dat is al MET regels kun je nagaan als je de verantwoordelijkheid weer bij de mensen zelf gaat neerleggen.
buiten blijkt het ook geen enkel probleem te zijn, het word steeds duidelijker dat de verspreiding binnen gebeurd.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Daarom zei ik ook ''alle kanten op''.
Je zegt het zelf al. Die ''feiten'' zijn al gebeurd. Geen stijgingen. Dus die ''hele grote groep/velen'' is nogal overdreven van je; anders hadden we dat allang terug gezien in de nummers.
Probleem is dat dit maanden achterloopt. Ik heb mijn terugval ook nu pas. Terwijl ik ik maart/ begin april mijn corona besmetting had.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daarom zou het enorm helpen als ze naar buiten brengen (als ze die info al hebben) hoeveel mensen er procentueel zo hard geraakt worden dat ze er ook op de lange termijn klachten aan overhouden. Vrijwel alle artikelen die ik er over lees heeft het over ''een groep'' of ''een grote groep'', maar dat kan alles betekenen natuurlijk; zou niet de eerste keer zijn dat de media het enorm groot brengt, terwijl het enkel om 1% van de gevallen gaat (voorbeeldgetal). Leuk dat ze de doden en opnames doorgeven, maar het zou voor de discipline van velen al helpen als ze ook echt doorgeven hoe groot die groep is die er langdurige klachten aan overhoud.
Aannames ja; verre van een zekerheid. Máár wel eens dat het vooral binnen makkelijk verspreid; dat lijkt me ondertussen wel bewezen. Vooralsnog lijkt dat ook onwijs mee te vallen binnen NL.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
buiten blijkt het ook geen enkel probleem te zijn, het word steeds duidelijker dat de verspreiding binnen gebeurd.
je weet zelf dat er binnen nog niet veel gebeurd in nederland op het moment.....tevens nog warm genoeg om de ramen open te houden.
gaat natuurlijk wel komen, in Australie is het nu winter, van 2-5 cases per dag naar 300+ vandaag.
allemaal door restaurants, hotels, verpleeghuizen
maar het is niet in NL, en vooral niet naar zulke voorbeelden kijken, allemaal aannames
Lijkt me onwijs kut om last van te hebben. Hopelijk raak je er nog vanaf....sterkte gewenst in ieder gevalquote:Op donderdag 16 juli 2020 12:38 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Probleem is dat dit maanden achterloopt. Ik heb mijn terugval ook nu pas. Terwijl ik ik maart/ begin april mijn corona besmetting had.
Longarts heeft pas over 4 weken tijd.
Het zijn hele wisselende symptomen die je ook kunt hebben.
De sportscholen en horeca zijn inderdaad dicht en het is stralend zomerweer waardoor iedereen buiten zit.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
buiten blijkt het ook geen enkel probleem te zijn, het word steeds duidelijker dat de verspreiding binnen gebeurd.
je weet zelf dat er binnen nog niet veel gebeurd in nederland op het moment .....tevens nog warm genoeg om de ramen open te houden.
gaat natuurlijk wel komen, in Australie is het nu winter, van 2-5 cases per dag naar 300+ vandaag.
allemaal door restaurants, hotels, verpleeghuizen
maar het is niet in NL, en vooral niet naar zulke voorbeelden kijken, allemaal aannames
bij mijn sportschool staan alle ramen open en is de airco uit, hoe ze dat bij hele warme of hele koude dagen gaan doen is natuurlijk de vraagquote:Op donderdag 16 juli 2020 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
De sportscholen en horeca zijn inderdaad dicht en het is stralend zomerweer waardoor iedereen buiten zit.
Airco heeft geen bewezen invloed en ook in de winter kunnen de ramen gewoon open lijkt me?quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij mijn sportschool staan alle ramen open en is de airco uit, hoe ze dat bij hele warme of hele koude dagen gaan doen is natuurlijk de vraag
Nee, dat is zeker niet waar. Het uitblijven van een tweede golf kan het statistische gevolg zijn van het feit dat er slechts heel weinig mensen besmettelijk zijn. Het betekent niet dat de maatregelen goed worden nageleefd of (nog absurder) dat de maatregelen onzin zijn/waren.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat er steeds meer mensen zich niet aan de regels houden word echt al maanden geroepen en die tweede golf is er (gelukkig) (nog) niet.
Ik zie in mijn omgeving weer andere dingen. Zo ziet iedereen andere dingen. Een tijdje geleden merkte ik ook op dat mensen er in mijn omgeving (ook supermarkt ed) wat luchtiger mee om gingen, maar werd er terecht op gewezen dat dat slechts mijn eigen omgeving is. Je ziet gedeeltelijk ook wat je wil zien.
De enige ''bewijzen'' die we nu hebben is dat het twee weken geleden nog allemaal onder controle was. Situatie van vandaag weten we immers pas over twee weken. En zoals ik al zei; die onderbuikgevoelens van ''mensen hebben schijt aan de regels'' worden al maanden benoemd. Vooralsnog valt er dus te concluderen dat die groep blijkbaar klein genoeg is dat het geen grote stijgingen oplevert.
We zien wel hoe de situatie over twee weken is.
Als regels echt links en rechts genegeerd worden (wat geopperd werd) dan zou er vrij snel exponentiële groei plaatsvinden hoor; ook als er maar weinig besmettingen zijn. Je hebt gezien hoe snel het ging rond maart.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee, dat is zeker niet waar. Het uitblijven van een tweede golf kan het statistische gevolg zijn van het feit dat er slechts heel weinig mensen besmettelijk zijn. Het betekent niet dat de maatregelen goed worden nageleefd of (nog absurder) dat de maatregelen onzin zijn/waren.
Ik heb het idee dat veel mensen dezelfde denkfout maken en zich daardoor een laksere houding permitteren. Als er niemand meer besmettelijk is dan kunnen we terug naar de oude situatie, maar dat betekent niet dat bijvoorbeeld afstand houden onzin was toen er veel mensen besmettelijk waren.
airco schijnt invloed te hebben op de luchtstromen al weet ik er het fijne niet vanquote:Op donderdag 16 juli 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Airco heeft geen bewezen invloed en ook in de winter kunnen de ramen gewoon open lijkt me?
nog wel.....en dat dachten ze in victoria ook met 5-15 cases per dag met veel meer testen dan in NL, daar zitten we in nederland nog lang niet aan.quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Aannames ja; verre van een zekerheid. Máár wel eens dat het vooral binnen makkelijk verspreid; dat lijkt me ondertussen wel bewezen. Vooralsnog lijkt dat ook onwijs mee te vallen binnen NL.
ja vooral dat gedeelte eruit halen vriend.....en niet dat de ramen nu nog open kunnenquote:Op donderdag 16 juli 2020 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
De sportscholen en horeca zijn inderdaad dicht en het is stralend zomerweer waardoor iedereen buiten zit.
airco heeft zeker wel bewezen invloed, en in de winter/herfst de ramen open ?quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Airco heeft geen bewezen invloed en ook in de winter kunnen de ramen gewoon open lijkt me?
Zijn ze toch allemaal zelf bij?quote:Op donderdag 16 juli 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron die ik heb uit Victoria (een vriend woont daar) zijn de besmettingen begonnen in de arme wijken van Victoria (en nog steeds) Dat is een beetje dezelfde cocktail die we hier ook af en toe zien in de woningen waar veel arbeidsmigraten op elkaar gepakt wonen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral dat gedeelte eruit halen vriend.....en niet dat de ramen nu nog open kunnen
in de sportscholen/horeca is nu de ventilatie nog goed, dat zal in de herfst/winter ook een stuk minder worden daarom laait het nu flink op in Victoria
quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
airco heeft zeker wel bewezen invloed, en in de winter/herfst de ramen open ?![]()
het kan maar dat gaat niet gebeuren, tevens regent het de laatste jaren ook erg veel in die maanden.
Ik ga toch liever af op de mening van een hoogleraar dan die van jou. En in de winter kan je gewoon werken met heaters en de ramen open laten, veel terrassen blijven in de winter ook open om die reden is maanden geleden al geopperd.quote:Nog onbekend is bijvoorbeeld hoe besmettelijk in de lucht hangende coronavirussen blijven, laat staan als ze worden rondgeblazen door een airco. Hoogleraar moleculaire virologie Ron Fouchier (Erasmus MC) schat de kans op een besmettelijke verspreiding van het virus zeer gering. “Anders zouden werknemers tijdens het griepseizoen of na de vakantieperiode wanneer collega’s terugkeren uit het buitenland massaal griepklachten of diarree oplopen, en dat zien we niet. Voor geen enkel virus hebben we bewijzen dat deze juist door airco of klimaatcontrolesystemen verspreiden.”
https://www.trouw.nl/econ(...)erspreiden~bc8e6cbf/
Dit was in Gütersloh eind vorige maand ook de case. Had geen kont met het weer of mensen die binnen zitten te maken want het was gewoon 30 graden toen daar maar alles met de arbeidsomstandigheden en leefomstandigheden van (veelal buitenlandse) arbeiders die zorgden voor duizenden besmettingen. .quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron die ik heb uit Victoria (een vriend woont daar) zijn de besmettingen begonnen in de arme wijken van Victoria (en nog steeds) Dat is een beetje dezelfde cocktail die we hier ook af en toe zien in de woningen waar veel arbeidsmigraten op elkaar gepakt wonen.
zo werkt het niet met een virus he......want daarna besmetten ze ook weer anderen.quote:
Zijn ze toch zelf bij, ook diegene die hen weer zien etc etc etc.quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zo werkt het niet met een virus he......want daarna besmetten ze ook weer anderen.
Nee, dat lijkt me ook geen erg haalbare kaart. Gewoon nog even thuis voetbal kijken lijkt me een stuk verstandiger.quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:48 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)onmogelijke-opdracht
De chef van het veiligheidsbestand heeft even opgeschreven wat derest van Nederland al dacht.
Dat juichverbod
Van Rotterdam is reeds bekend dat dit clusters zijn(verwacht aantal rond de 100), dit zal nog wel een paar dagen doorjakkeren.quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
In de grote steden toch opvallende cijfers
Viroloog schrikt van drukte op de Wallen: 'Lokale lockdown mogelijk bij opleving corona'quote:Het kan gebeuren dat Amsterdam in een lokale lockdown terecht gaat komen als het coronavirus weer opleeft. Daarvoor waarschuwt Menno de Jong, viroloog bij het Amsterdam UMC en lid van het Outbreak Management Team (OMT). In de Corona Q&A van AT5 reageert hij op de beelden van de drukte op de Wallen van afgelopen weekend. 'Amsterdam heeft sowieso een hoger risico.'
Toeristen zeiden voor onze camera dat het erop leek dat niemand de coronaregels nog maar ook iets kon boeien. 'Deze toeristen zullen ook uit landen komen waar maatregelen zijn genomen, en dat zij dan zeggen 'nobody cares' daar schrik ik wel van', reageert De Jong.
Volgens de viroloog is veel mensen te dicht op elkaar vragen om problemen. 'Dan is er het risico dat het virus zich weer verspreidt. Dat is de hele basis van waarom we al maanden afstand van elkaar houden. Als je dat loslaat, heb je een risico dat het virus weer opleeft. Dat kan lokaal zijn. We houden het goed in de gaten, er wordt laagdrempelig getest. Mensen die positief zijn, worden in quarantaine geplaatst en er is bron- en contactonderzoek. Dat is heel belangrijk.'
Lokale lockdown
De Jong wijst naar het buitenland waar het virus nog niet altijd onder controle is. 'Kijk naar sommige staten in Amerika. Daar kun je van zeggen dat daar misschien te vroeg versoepeld is qua maatregelen. Californië is weer opnieuw in een lockdown vanwege de opvlamming van het virus. Dat zou ook in Nederland kunnen gebeuren.'
Waar zit de cluster van Goes dan? Heb er niks over gelezen. Alleen dat men het nog niet wist.quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Van Rotterdam is reeds bekend dat dit clusters zijn(verwacht aantal rond de 100), dit zal nog wel een paar dagen doorjakkeren.
Net als Goes.
Zal mij niets verbazen dat in Amsterdam / Den Haag ook zoiets speelt. Maar niet alle informatie van clusters is openbaar.
Het is niet bekend of het 1 of meerdere clusters zijn, maar zeker is dat ze al meer dan 25 besmettingen achterhaald hadden, dat geeft naar mijn idee voldoende aan waar ze moeten zoeken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:41 schreef Dreassic het volgende:
[..]
Waar zit de cluster van Goes dan? Heb er niks over gelezen. Alleen dat men het nog niet wist.
quote:Als die bijvoorbeeld hier in Amsterdam is, dan in het niet nodig om in Utrecht, Maastricht en Groningen een lockdown te organiseren.'
In hetzelfde artikel staat ook duidelijk dat er momenteel geen problematische stijgingen zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
Viroloog van het UMC en OMT ziet het gedrag van de Nederlanders in de hoofdstad met lede ogen aan:
[..]
Viroloog schrikt van drukte op de Wallen: 'Lokale lockdown mogelijk bij opleving corona'
Ergens heb ik het idee dat juist de mensen die zich daar massaal niet aan de regels houden, het hardste gaan schreeuwen als er straks weer van alles dicht moet. Eigen schuld.
Maar natuurlijk. Dat is de categorie na mij de pandemie, opgeblazen brulpadden à la Robert Jensen, #stopdelockdown en ander larmoyant gelul, de zelfmedelijdende egotrippers wiens ‘vrijheid wordt afgenomen’ en die ergo schijt mogen hebben aan de rest van de wereld.quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
Viroloog van het UMC en OMT ziet het gedrag van de Nederlanders in de hoofdstad met lede ogen aan:
Ergens heb ik het idee dat juist de mensen die zich daar massaal niet aan de regels houden, het hardste gaan schreeuwen als er straks weer van alles dicht moet. Eigen schuld.
KILLERVIRUSquote:Op donderdag 16 juli 2020 14:28 schreef _serial_ het volgende:
Positief getest 51.351, toename: 99
Ziekenhuisopnames 11.898 (23,2% van positief getest), toename: 1
IC-opnames 2.929 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.137 (12,0% van positief getest), toename: 1
Uitschieters
+15 Rotterdam (gisteren +20)
+20 Amsterdam (gisteren +5)
+11 Den Haag (gisteren +9)
+5 Arnhem (gisteren +0)
+4 Goes (gisteren +7)
Rest van de land zijn gemiddeld +1/+2 gevallen
ik pleit er al jaren voor om gewoon een hele grote muur om Amsterdam heen te bouwen... enkel nog met een sluis vanaf Schiphol vanaf waar toeristen (afgesloten van de andere reizigers) met busladingen tegelijk over Amsterdam worden uitgestort.quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Viroloog schrikt van drukte op de Wallen: 'Lokale lockdown mogelijk bij opleving corona'
quote:Op donderdag 16 juli 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oké, dan geen supporters bij voetbal. Volgens mij zijn er tal van mensen die liever rustig in het stadion zitten dan druk thuis.quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:48 schreef trein2000 het volgende:
De chef van het veiligheidsbestand heeft even opgeschreven wat derest van Nederland al dacht.
Dat juichverbod
Hier aan de kust, de Zeeuwse kustquote:Op donderdag 16 juli 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Twee privéfeestjes in Goes zijn de haarden. Sinds 1 juli 50 besmettingen daar, de recente besmettingen zijn vooral bij jongeren tussen 17 en 20.
Bron PZC https://www.pzc.nl/zeeuws(...)vefeestjes~a71270ff/
Alleen als ze zat zijn en voldaan.quote:Op donderdag 16 juli 2020 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar de mensen onbewust
Corona van elkaar krijgen
Wel een goede intieme fissa's geweest danquote:Op donderdag 16 juli 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Twee privéfeestjes in Goes zijn de haarden. Sinds 1 juli 50 besmettingen daar, de recente besmettingen zijn vooral bij jongeren tussen 17 en 20.
Wordt dat mondkapje toch nog een muilkorf.quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:48 schreef trein2000 het volgende:
Dat juichverbod
Dan rustig de pijp uit gaanquote:Op donderdag 16 juli 2020 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen als ze zat zijn en voldaan.
Natuurlijk gaan die het hardste schreeuwenquote:Op donderdag 16 juli 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd of deze feestjes binnen of buiten waren.quote:Op donderdag 16 juli 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Het zullen nog interessante tijden worden.quote:Enkele belangrijke RIVM-coronarichtlijnen voor medewerkers in de ouderenzorg hebben een magere wetenschappelijke onderbouwing. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur, dat een aantal gehanteerde regels toetste aan voorgaande richtlijnen en bij deskundigen.
Het gaat om de onderbouwing van de richtlijn over het gebruik van mondmaskers. Veel medewerkers in de ouderenzorg wilden die mondmaskers dragen om te voorkomen dat zij ouderen zouden besmetten.
Maar de RIVM-richtlijnen raadden het gebruik van mondmaskers en andere beschermende materialen voor bepaalde situaties juist af. Personeel zou volgens die richtlijnen voor korte tijd onbeschermd binnen anderhalve meter van een coronapatiënt kunnen werken. Ook zou een mondmasker schijnveiligheid bieden.
Nah... je bent de eerste sinds lange tijd!quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:24 schreef zoost het volgende:
15 COVID-patiënten op IC
Nog weinig van de versoepelingen te merken, maar de angst zit er wel goed in. Tweede golf! Hoe lang wordt dat nu al geroepen?
Meeste mensen die roepen dat er een tweede golf KAN komen zeggen er ook bij dat het pas gaat komen bij verdere versoepeling, dus je praat onzin.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:24 schreef zoost het volgende:
15 COVID-patiënten op IC
Nog weinig van de versoepelingen te merken, maar de angst zit er wel goed in. Tweede golf! Hoe lang wordt dat nu al geroepen?
Het is toch belachelijk dat er aardig wat instanties nu zeggen dat ze de volgende keer niet meer naar het RIVM gaan luisteren. Best kwalijk dat het RIVM zo hard heeft gefaald en dit soort instanties in de steek heeft gelaten.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)appelijke-basis.html
[..]
Het zullen nog interessante tijden worden.
Ik begreep dat ze binnen de ouderenzorg de RIVM-richtlijnen links gingen laten liggen en hun eigen regels zouden opstellen. Ik geef ze groot gelijk. Het kan al gauw beter.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar wordt dat gezegd dan?quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:29 schreef Kyran het volgende:
Het is toch belachelijk dat er aardig wat instanties nu zeggen dat ze de volgende keer niet meer naar het RIVM gaan luisteren.
quote:
Bron: NOSquote:Twee zorgkoepels, de Vereniging van Verpleegkundigen en Verzorgenden en branchevereniging ZorgthuisNL zeggen nu dat ze spijt hebben van het volgen van de RIVM-richtlijnen.
Zij kaartten de situatie de afgelopen maanden meerdere keren aan bij het ministerie van Volksgezondheid, maar het RIVM veranderde de richtlijnen nauwelijks. De twee koepels willen nu hun eigen richtlijnen opstellen en niet meer automatisch het RIVM volgen.
Precies hetzelfde dus als dat hier de reden van de nieuwe uitbraken is.quote:Op donderdag 16 juli 2020 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Daar vermoed ik dat het gebrek aan medische mondmasker wel een rol heeft gespeeld.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bron: NOSquote:Het RIVM zei in maart dat je zonder klachten niet besmettelijk was en raadde het preventief gebruik van mondmaskers in de ouderenzorg steeds af. Het was "niet nodig" en vanwege de schaarste ook "niet gewenst", volgens het Outbreak Management Team (OMT). Dat leidde ertoe dat medewerkers in verpleeghuizen alléén mondmaskers droegen op afdelingen waar corona was vastgesteld. Op zogeheten 'schone' afdelingen werkte het personeel zonder bescherming.
Ook toen berichten over het toenemende aantal besmettingen in de verpleeghuissector het OMT bereikten, bleven de richtlijnen hetzelfde.
De soep zal vast zo heet niet gegeten worden. En er staat "niet automatisch", dat is wat anders dan niet volgen. Het is toch een beetje alsof de schooldirecteur naar de inspectie wijst.quote:
het lijkt erop dat het rivm politieke besluiten heeft genomen en daar zijn zij niet voorquote:Op donderdag 16 juli 2020 16:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is toch belachelijk dat er aardig wat instanties nu zeggen dat ze de volgende keer niet meer naar het RIVM gaan luisteren. Best kwalijk dat het RIVM zo hard heeft gefaald en dit soort instanties in de steek heeft gelaten.
Ze waren simpelweg niet voorbereid.
En daarbij wist niemand in maart nog iets zeker. Ook de zelf verklaarde kenners hier niet. Maar stokpaardjes zijn er om op te blijven zitten.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De soep zal vast zo heet niet gegeten worden. En er staat "niet automatisch", dat is wat anders dan niet volgen. Het is toch een beetje alsof de schooldirecteur naar de inspectie wijst.
In het najaar gaat het weer los.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:24 schreef zoost het volgende:
15 COVID-patiënten op IC
Ha Dven. Berichtje over extreme ontslagcijfers gezien? Nog steeds overtuigd dat het economisch niet zo’n drama gaat worden?quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies hetzelfde dus als dat hier de reden van de nieuwe uitbraken is.
Eén zieke jongere heeft inmiddels tot 60 andere besmettingen geleid en in andere delen van het land exact dezelfde signalen.
Het zullen toch echt de jongeren zijn die pas op de plaats moeten maken met minder grootschalige feesten. Die onbeperktheid die weer gegeven is gaat simpelweg tot problemen leiden. Overal weer.
Het lijkt er eerder op dat het RIVM wordt gebruikt als "schild". Nu krijgt het RIVM de volle laag. Als er daadwerkelijk tekorten waren (en dat was absoluut het geval) dan had het RIVM gewoon moeten zeggen "mondkapjes zijn noodzakelijk, maar er zijn tekorten, want we waren als land niet voorbereid".quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
het lijkt erop dat het rivm politieke besluiten heeft genomen en daar zijn zij niet voor
Een tweede golf in het najaar zou het alleen nog maar erger gaan maken als horeca en allerlei andere zaken opnieuw dicht moeten.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:42 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ha Dven. Berichtje over extreme ontslagcijfers gezien? Nog steeds overtuigd dat het economisch niet zo’n drama gaat worden?
We weten er niet voldoende vanaf wat er precies gebeurd is, evengoed waren pa/ma/opa/oma besmet en hebben die de rest besmet. Of waren er meerdere bronnen binnen 1 feestje, Er ontbreekt nog behoorlijk veel relevante informatie om naar direct de jongeren aan te wijzen als DE aanstichters. Ook kennen we de omstandigheden niet van in wat voor omgeving. Terwijl die juist behoorlijk interessant kunnen zijn om lessen uit te trekken. Zo ook met cluster in Rotterdam: feestje in religieuze sfeer, als dat z’n bruiloft is, komen daar rustig 200-300 man op af.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies hetzelfde dus als dat hier de reden van de nieuwe uitbraken is.
Eén zieke jongere heeft inmiddels tot 60 andere besmettingen geleid en in andere delen van het land exact dezelfde signalen.
Het zullen toch echt de jongeren zijn die pas op de plaats moeten maken met minder grootschalige feesten. Die onbeperktheid die weer gegeven is gaat simpelweg tot problemen leiden. Overal weer.
Dat China hun geliefde economie stil ging leggen was geen signaal dat het ernstig genoeg was? Dat Italië moord en brand riep was ook geen signaal genoeg? Er waren genoeg signalen om het serieus te nemen, maar men keek weg.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Aan de ene kant denk ik: bijzonder kwalijk dat er niet geluisterd is en dat men nu meer geleerd heeft van de situatie en 'eigen' richtlijnen op gaat stellen. Aan de andere kant.. in retrospect was er gewoon amper kennis over de manieren waarop het virus zich om zich heen aan het bewegen was, dus is het heel verwonderlijk..?
Zal het vast wel even proberenquote:Op donderdag 16 juli 2020 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
Zijn jullie van plan die corona-app te nemen?
Inderdaad. Een 2e golf kan alleen maar met een stevige R0>>1 voor lángere tijd. Hij komt echt niet zomaar uit de lucht vallen. En gezien de R0 waarde inherent is aan het gedrag van mensen, en dit in NL nu wezenlijk anders is dan pre-corona, is een 2e golf van grote omvang erg onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Meeste mensen die roepen dat er een tweede golf KAN komen zeggen er ook bij dat het pas gaat komen bij verdere versoepeling, dus je praat onzin.
Er komt geen tweede golf met huidige maatregelen. Die KAN pas weer komen als er grote (indoor)evenementen gehouden gaan worden, mensen weer met z'n allen op vakantie gaan naar gebieden met uitbraken, sportscholen weer volledig open zijn, men niet meer thuiswerkt etc.
Op dit moment is de kans op een grote tweede golf redelijk klein en bijna niemand die het tegendeel beweert.
Zie niet in waarom nietquote:Op donderdag 16 juli 2020 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
Absoluut. Maar vergeet niet dat we vooral afhankelijk zijn van de situatie in andere (met name Europese) landen. Al is er geen Nederlander meer ziek of besmet, zo lang andere landen kampen met dit virus zal dit negatieve impact op onze economie hebben.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een tweede golf in het najaar zou het alleen nog maar erger gaan maken als horeca en allerlei andere zaken opnieuw dicht moeten.
Mwah. Ik zie toch wel regelmatig users voorbij komen die claimen dat er met de huidige maatregelen ook al wel een tweede golf zal komen. In de afgelopen maanden meermaals voorspelt. Niet een meerderheid, maar ze zijn er best. Zou het dus niet meteen af doen als onzin.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Meeste mensen die roepen dat er een tweede golf KAN komen zeggen er ook bij dat het pas gaat komen bij verdere versoepeling, dus je praat onzin.
Er komt geen tweede golf met huidige maatregelen. Die KAN pas weer komen als er grote (indoor)evenementen gehouden gaan worden, mensen weer met z'n allen op vakantie gaan naar gebieden met uitbraken, sportscholen weer volledig open zijn, men niet meer thuiswerkt etc.
Op dit moment is de kans op een grote tweede golf redelijk klein en bijna niemand die het tegendeel beweert.
Denk het wel. Privacy is voor mij niet echt een issue; dat heb ik nu ook al niet met de hoeveelheid apps op mijn telefoon. Er zit verder niet echt een downside aan, dus ik denk dat het weinig kwaad kan. Heb er nog wel wat vragen over, maar die zullen wel beantwoord worden in de komende maanden. Vind het wel fijn dat je pas een signaal krijgt als je echt langer bij iemand in de buurt bent geweest.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
Jawel, wil het wel even zien en proberen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
Advies is nog steeds dat men zoveel mogelijk thuis moet werken, dus dan gaat je werkgever tegen de richtlijnen in.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:55 schreef Mortaxx het volgende:
Hier moet iedereen weer verplicht naar kantoor. Lekker voor al die zogenaamde thuiswerkers
Het blijven uiteindelijk maar richtlijnenquote:Op donderdag 16 juli 2020 16:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Advies is nog steeds dat men zoveel mogelijk thuis moet werken, dus dan gaat je werkgever tegen de richtlijnen in.
Natuurlijk.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
Afgelopen maanden is een erg ruim begrip. Het werden er steeds minder, omdat het steeds uitbleef. En inmiddels zijn het er echt maar heel weinig meer.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah. Ik zie toch wel regelmatig users voorbij komen die claimen dat er met de huidige maatregelen ook al wel een tweede golf zal komen. In de afgelopen maanden meermaals voorspelt. Niet een meerderheid, maar ze zijn er best. Zou het dus niet meteen af doen als onzin.
[..]
Ditquote:
Achteraf vind ik dat gewoon echt te makkelijk praten. Zelfs JaapGOD riep toen nog dat ze niet verwachtten dat het virus een grote impact / voet aan grond zou krijgen in Nederland.quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat China hun geliefde economie stil ging leggen was geen signaal dat het ernstig genoeg was? Dat Italië moord en brand riep was ook geen signaal genoeg? Er waren genoeg signalen om het serieus te nemen, maar men keek weg.
Het is te dom voor woorden om bij een virus wat zo snel aan het verspreiden was in China en Italië te roepen dat het "OK" was om zonder bescherming te werken? Er gingen zorgmedewerkers dood, ondanks alle beschermingsmaterialen die ze droegen ..... en in Nederland riepen we "nee joh, mondmaskers zijn niet nodig".
Als je niet alles weet omtrent een virus zou je er voorzichtig mee moeten omgaan en niet zoals wij dat hier deden.
Ja, misschien is het niet zo'n GOD dan. Ze geven zelfs zelf toe dat ze fout zaten en dat ze het totaal verkeerd hebben ingeschat terwijl er genoeg mensen waren die het wel zagen aankomen door gewoon wat gezond verstand te gebruiken. Dan heb ik het niet eens over de users hier. Ook genoeg deskundigen die het zagen gebeuren.quote:Op donderdag 16 juli 2020 17:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Achteraf vind ik dat gewoon echt te makkelijk praten. Zelfs JaapGOD riep toen nog dat ze niet verwachtten dat het virus een grote impact / voet aan grond zou krijgen in Nederland.
Ja goh er zijn altijd wel mensen die achteraf gelijk bleken te hebben. Misschien riepen diezelfde deskundigen dit ook wel ten tijde van Sars of de Mexicaanse griep. Dit is wel een beetje confirmation bias.quote:Op donderdag 16 juli 2020 17:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, misschien is het niet zo'n GOD dan. Ze geven zelfs zelf toe dat ze fout zaten en dat ze het totaal verkeerd hebben ingeschat terwijl er genoeg mensen waren die het wel zagen aankomen door gewoon wat gezond verstand te gebruiken. Dan heb ik het niet eens over de users hier. Ook genoeg deskundigen die het zagen gebeuren.
Nee, gewoon ruimen.... Onderzoeken? Neejoh gekkie.quote:Op donderdag 16 juli 2020 17:11 schreef miss_sly het volgende:
Spanje ruimt bedrijf met 93.000 nertsen
Op een nertsenboerderij in de Spaanse regio Aragón worden alle 92.700 nertsen afgemaakt vanwege een uitbraak van het coronavirus. Het bedrijf in La Puebla de Valverde werd in mei al gesloten nadat zeven medewerkers positief hadden getest.
Uit een steekproef onder 90 nertsen bleek maandag dat 78 dieren waren besmet met het virus. Daarna is besloten om alle nertsen te ruimen. Het gaat om een preventieve maatregel, zeggen de autoriteiten. Het staat niet vast dat er besmettingen tussen nertsen en mensen zijn geweest.
In Nederland is tot nu toe op 24 nertsenbedrijven het coronavirus vastgesteld.
Bron: NOS.nl
Toch een dingetje, die nertsen. Zouden ze daar nou nog verder onderzoek naar doen?
NL was nogal veeleisend met toelating.... Uiteindelijk is de kennisgeving dat je hier een verblijfsvergunning gaat krijgen sinds begin juli ook acceptabel om het land mee in te komen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 17:13 schreef miss_sly het volgende:
En dit is ook goed nieuws voor veel mensen, denk ik:
https://nos.nl/artikel/23(...)nederland-komen.html
Mensen van buiten de EU en het Schengengebied die een relatie hebben met een Nederlander mogen vanaf 27 juli weer naar Nederland reizen. Op dit moment geldt voor inwoners van de meeste landen buiten Europa een inreisverbod vanwege de coronapandemie, maar het kabinet gaat nu een uitzondering maken voor geliefden.
Veel partners leven door het virus al maanden gescheiden van elkaar. Alleen uit EU-landen en een geselecteerde lijst andere veilige landen kunnen mensen vrij naar Nederland reizen. Van daarbuiten zijn alleen essentiële reizen toegestaan.
Strikte voorwaarden
Geliefden die van de regeling gebruik willen maken moeten aan strikte voorwaarden voldoen om in aanmerking te komen. Zo moeten ze minimaal drie maanden een relatie hebben en daar ook een handgeschreven verklaring over ondertekenen, waarbij liegen als meineed zal worden bestraft.
Wie zijn geliefde in ons land wil opzoeken moet ook een terugreis boeken, dus een ticket voor een retourvlucht kunnen laten zien. Verder mag het bezoek maximaal 90 dagen duren.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-geding-aan-tegen-dequote:Koninklijke Horeca Nederland (KHN) spant een kort geding aan tegen de Nederlandse Staat om te zorgen dat de coronamaatregelen in de horeca versoepeld worden. Volgens de KHN is het 'de enige manier om onze branche te redden en te voorkomen dat horecabedrijven massaal failliet gaan'.
Het gaat de horeca om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafel mag zitten. "De maatregelen die nu gelden in de horeca zijn veel strenger zijn dan noodzakelijk." Ook zijn ze volgens KHN in hoge mate willekeurig en staan ze haaks op versoepelingen die op andere gebieden wél zijn doorgevoerd
Lijkt me een weinig kansrijk kortgeding.quote:KHN Logo
Menu
Coronavirus
KHN start kort geding tegen de Staat voor versoepelen coronamaatregelen horeca
Gepubliceerd op: 16 juli 2020
KHN is vandaag een kort geding gestart tegen de Staat der Nederlanden. KHN wil dat de Staat wordt veroordeeld om zo snel mogelijk versoepelingen van de coronamaatregelen door te voeren voor de Nederlandse horeca. In het bijzonder als het gaat om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafel mag zitten. KHN neemt deze stap omdat de maatregelen die nu gelden in de horeca veel strenger zijn dan noodzakelijk. Bovendien zijn ze volgens KHN in hoge mate willekeurig en staan ze haaks op versoepelingen die op andere gebieden wél zijn doorgevoerd. Het water staat horecaondernemers aan de lippen: er wordt op dit moment geen enkel perspectief geboden en voor velen dreigt faillissement. Door in de maatregelen verder te gaan dan nodig is, handelt de Staat niet alleen onrechtmatig jegens horecaondernemers, maar ook in strijd met grondrechten. De versoepelingen moeten per direct ingaan. Daarnaast vordert KHN dat de Staat objectieve criteria kenbaar moet maken (met een bijbehorende ‘roadmap’) aan de hand waarvan versoepelingen voor de horeca in de toekomst zullen plaatsvinden. Het kort geding zal dienen op donderdag 23 juli.
Ondernemen in huidige situatie niet rendabel
De enorme impact van het coronavirus op de horeca komt met name voort uit overheidsmaatregelen die de afgelopen maanden zijn afgekondigd. Na een sluiting van ruim tweeëneenhalve maand konden veel horecabedrijven op 1 juni jl. weer hun deuren openen, zij het onder zeer strikte voorwaarden, maar van een rendabele exploitatie is voor de meeste horecaondernemers geen sprake. Bovendien is er nog steeds geen enkel perspectief voor clubs & nightlife bedrijven.
Geen perspectief voor horecaondernemers
KHN heeft in de afgelopen periode veel en vaak contact gehad met verschillende ministeries, de VNG, het Veiligheidsberaad etc. om tot voor de horeca werkbare én rendabele afspraken te komen.
Ook heeft KHN het kabinet herhaaldelijk opgeroepen om samen te werken aan een roadmap voor verdergaande versoepelingen, met nieuwe oplossingen die recht doen aan het huidige maatschappijbeeld en de positieve ontwikkeling van de gezondheidscijfers. Sinds de heropening van de horeca op 1 juni jl. zijn de cijfers vrijwel niet veranderd, dus er is ruimte voor een veilige versoepeling van de maatregelen. Echter geeft de Staat tot dusverre niet thuis. Per 1 juli is er wel een aantal versoepelingen doorgevoerd, maar dit biedt veel horecaondernemers geen lucht. Er mogen, behalve bij een gezamenlijke huishouding, nog steeds maar twee mensen binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafel zitten, zowel binnen als buiten. De Staat was en is niet bereid tot echt serieuze aanpassingen van de maatregelen. Daar komt bij dat de Staat geen enkel perspectief biedt als het gaat om versoepelingen en financiële steunmaatregelen voor de sector. Voor kapitaalintensieve bedrijven zoals clubs is de TVL-regeling een druppel op de gloeiende plaat. Doordat dansen is verboden en zitten verplicht is, is de exploitatie van een club of nightlife bedrijf feitelijk onmogelijk. En welk café is nou rendabel te exploiteren met alle gasten op anderhalve meter van elkaar? Horecaondernemers worden onnodig gehinderd in de exploitatie van hun bedrijf en voor velen dreigt op korte termijn faillissement. Reden voor KHN om al eerder de gesprekken met het kabinet op bestuurlijk niveau op te schorten.
Robèr Willemsen, voorzitter KHN: “De afgelopen periode zaten we er constructief in. Er zijn echt manieren om op een zeer verantwoorde wijze, ook binnen én met inachtneming van de volksgezondheid, verdere versoepelingen door te voeren. Maar als je dan te maken krijgt met een wederpartij van waaruit geen enkele medewerking komt, dan moet je conclusies trekken en het over een andere boeg gooien. Omdat er geen versoepelingen zijn aangekondigd, er door het kabinet geen perspectief wordt geboden, men niet bereid is om samen met ons te werken aan een roadmap én er geen aanvullende steunmaatregelen komen, zien we ons genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen richting de Staat. Niets doen is geen optie. Wij blijven keihard knokken voor de branche en laten onze leden niet in de steek!”
Meten met twee maten
Het is overduidelijk dat diverse, voor de horeca geldende, maatregelen willekeurig zijn en haaks staan op versoepelingen die op andere gebieden wél zijn doorgevoerd, zoals bijvoorbeeld in het openbaar vervoer, personenvervoer, de sport en het onderwijs. Vanuit het kabinet is op geen enkele wijze deugdelijk onderbouwd waarom de voor de horeca geldende maatregelen niet op één lijn getrokken kunnen worden met de overige geldende maatregelen (waardoor bijvoorbeeld personen die samen in een auto naar een restaurant rijden, vervolgens in het restaurant ook samen aan één tafel kunnen zitten). Ook wordt om onduidelijke redenen vastgehouden aan de anderhalve meter norm voor buiten, terwijl er uit wetenschappelijke onderzoeken duidelijk blijkt dat het besmettingsrisico buiten nihil is.
Dagvaarding
Om de horecabranche te redden en te voorkomen dat horecabedrijven massaal failliet gaan heeft KHN via een sommatiebrief het kabinet vorige week een allerlaatste kans gegeven om de maatregelen voor de horeca alsnog te versoepelen. Hier is geen gehoor aan gegeven, waardoor KHN zich genoodzaakt ziet de Staat te dagvaarden.
KHN eist middels een kort geding dat de Staat wordt veroordeeld:
Dat de veiligheidsregio's een aanwijzing wordt gegeven die ertoe leidt dat de voor horeca geldende regels binnen 7 dagen na vonnis worden versoepeld in de zin dat:
In horecabedrijven (zowel binnen als buiten) de 1,5 meter afstandsnorm niet geldt voor groepen tot en met 9 personen.
De 1,5 meter afstandsnorm niet geldt voor zitplaatsen op terrassen (eventueel met de gezondheidscheck vooraf).
Objectieve criteria kenbaar te maken (inclusief ‘roadmap’ met tijdpad) op basis waarvan versoepelingen voor de horeca in de toekomst zullen plaatsvinden.
Klopt ze gaan alleen maar failliet, maakt het uit.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:42 schreef Gehrman het volgende:
Die horecabaasjes moeten niet zo janken.
Vandaag bij een horecagelegenheid met ruim voldoende ruimte voor afstand geweest, maar de idioten die daar werkzaam zijn vinden het toch nodig om bij mensen op de lip te gaan staan.quote:Op donderdag 16 juli 2020 17:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-geding-aan-tegen-de
Ben benieuwd hoe ze dat aan willen tonen.
Je zou zelf maar eens een horeca zaak runnen; het is makkelijk om te roepen dat iemand zich aanstelt als je er zelf geen last van hebt. Ik snap ze wel.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:42 schreef Gehrman het volgende:
Die horecabaasjes moeten niet zo janken.
Hoop dat je partner uit Brazilie snel weer deze kant op kan ook!quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:07 schreef heywoodu het volgende:
Serieuze shit wel over dat van buiten de EU en een relatie![]()
Ik kan ook niet iets vinden over uitgesloten landen? Ook al zou het me dan weer niks verbazen als Brazilië uitgesloten is
1 hele horecazaak, goede steekproef om een rechtszaak over de hele branche op te beslissenquote:Op donderdag 16 juli 2020 19:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vandaag bij een horecagelegenheid met ruim voldoende ruimte voor afstand geweest, maar de idioten die daar werkzaam zijn vinden het toch nodig om bij mensen op de lip te gaan staan.
Dat afstand soms lastig is, helemaal waar. Maar dat je niet het verstandelijke vermogen hebt om, wanneer het gewoon kan afstand te bewaren, zeker binnen, dat begrijp ik gewoon niet.
Dus nee, ik zou de horeca niet al te veel ruimte geven nog
Zal vast niet gevaarlijker zijn voor je privacy dan een andere social media app die 99% van NL op hun telefoon hebbenquote:Op donderdag 16 juli 2020 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
Privacy is idd helemaal verdwenen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 20:40 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Zal vast niet gevaarlijker zijn voor je privacy dan een andere social media app die 99% van NL op hun telefoon hebben
Dat hoop ik uiteraard ookquote:Op donderdag 16 juli 2020 20:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoop dat je partner uit Brazilie snel weer deze kant op kan ook!
Helaas niet de enige ervaring. Gewoon afstand houden wanneer dat gewoon mogelijk is, schijnt voor velen een te complexe uitdaging te zijnquote:Op donderdag 16 juli 2020 20:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
1 hele horecazaak, goede steekproef om een rechtszaak over de hele branche op te beslissen
Lijkt me nogal lastig ja, ik zou ook echt niet weten waar je zoiets zou moeten aanvragen, wat een gedoe zeg.quote:Op donderdag 16 juli 2020 20:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hoop ik uiteraard ook![]()
Het is vooral een kwestie van kijken waar en hoe bepaalde zaken precies geregeld moeten worden. Denk aan het 'bewijzen' dat je een relatie hebt (middels een gesprek neem ik aan), ik kan nog niet echt iets vinden waar je je voor iets dergelijks aan kunt melden of hoe dat überhaupt gaat. Wel hoe zo'n gesprek gaat, maar niet wat de procedure is om tot zo'n gesprek te komen.
Dat is echt enorm lastig. Hoe moet je daar achter komen?quote:Op donderdag 16 juli 2020 20:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hoop ik uiteraard ook![]()
Het is vooral een kwestie van kijken waar en hoe bepaalde zaken precies geregeld moeten worden. Denk aan het 'bewijzen' dat je een relatie hebt (middels een gesprek neem ik aan), ik kan nog niet echt iets vinden waar je je voor iets dergelijks aan kunt melden of hoe dat überhaupt gaat. Wel hoe zo'n gesprek gaat, maar niet wat de procedure is om tot zo'n gesprek te komen.
Stap één is denk ik om een mailtje te sturen naar de Nederlandse ambassade in Brazilië en/of de Braziliaanse ambassade in Nederland. Ik hoop dat naar de consulaat-generaal gaan ook een optie zou zijn voor haar, want naar São Paulo reizen (uurtje of drie à vier met de bus/auto) is wel een stuk beter te doen dan helemaal het vliegtuig naar Brasilia pakkenquote:Op donderdag 16 juli 2020 20:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is echt enorm lastig. Hoe moet je daar achter komen?
Zal eens ff zoeken, misschien is er iets over te vinden op het net.
Dat laatste is echt heel fijn en kan je enorm goed helpenquote:Op donderdag 16 juli 2020 20:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stap één is denk ik om een mailtje te sturen naar de Nederlandse ambassade in Brazilië en/of de Braziliaanse ambassade in Nederland. Ik hoop dat naar de consulaat-generaal gaan ook een optie zou zijn voor haar, want naar São Paulo reizen (uurtje of drie à vier met de bus/auto) is wel een stuk beter te doen dan helemaal het vliegtuig naar Brasilia pakken
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/brazilie
Het voordeel van naar Brasilia gaan is dan weer dat haar beste vriendin mee kan en ons verhaal kan ondersteunen, die was immers ook bij de eerste ontmoeting en vele ontmoetingen daarna
https://www.rtlnieuws.nl/(...)and-regels-buiten-euquote:Op donderdag 16 juli 2020 20:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stap één is denk ik om een mailtje te sturen naar de Nederlandse ambassade in Brazilië en/of de Braziliaanse ambassade in Nederland. Ik hoop dat naar de consulaat-generaal gaan ook een optie zou zijn voor haar, want naar São Paulo reizen (uurtje of drie à vier met de bus/auto) is wel een stuk beter te doen dan helemaal het vliegtuig naar Brasilia pakken
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/brazilie
Het voordeel van naar Brasilia gaan is dan weer dat haar beste vriendin mee kan en ons verhaal kan ondersteunen, die was immers ook bij de eerste ontmoeting en vele ontmoetingen daarna
Sowieso denk ik dat het scheelt dat 'zijn wie je zegt dat je bent' niet echt een probleem zal zijn bij haar, ze heeft meegedaan aan WK's, staat bij twee grote internationale sportbonden ingeschreven, dat komt allemaal wel goed. En we hebben foto's, een Facebookstatus, ze kunnen nota bene Australische biatleten en een Duitse World Cup-atlete om bevestiging vragen als ze willen en, vooral dat: we proberen de boel niet te naaien, dus ons verhaal zal gewoon kloppen. Ik ga ook niet allerlei data uit mijn hoofd leren om zeker te zijn ofzo.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat laatste is echt heel fijn en kan je enorm goed helpen.
twitter:EmyVe33 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 13:40:19Ongelofelijk en zo intens verdrietig...
Voor de 2de keer ziek door de Covid19, en voor de 2de keer overlijdt er een jonge collega... Maar deze keer kan ik niet naar het afscheid vanwege mijn eigen proces!
Wat gebeurt er toch allemaal 😔😢?!
Lieve Irrin, rust zacht! reageer retweet
Ja, dat had ik gezien.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)and-regels-buiten-eu
Daar zou je bijna zeggen dat een gesprek of iets niet eens nodig is, maar dat je alleen even een documentje moet typen met "We hebben een relatie, is echt waar!", dat ondertekenen en (in haar geval) meenemen naar Nederland, et voilaquote:Het stel moet aantonen dat ze minimaal drie maanden een relatie hebben en elkaar al met regelmaat hebben ontmoet. Dat moeten ze doen met een ondertekende en handgeschreven verklaring.
Doet niet zoveel ter zake denk ik. Je moet een schriftelijke verklaring schrijven dat je minimaal 3 maanden een relatie hebt. Mocht later blijken dat dit gelogen is, zou dit als meineed aangemerkt worden. Stond hierboven ergens, kan het zo snel ff niet vinden, maar het ging er al eerder over. Misschien voor jou wel interessant genoeg om terug te zoeken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso denk ik dat het scheelt dat 'zijn wie je zegt dat je bent' niet echt een probleem zal zijn bij haar, ze heeft meegedaan aan WK's, staat bij twee grote internationale sportbonden ingeschreven, dat komt allemaal wel goed. En we hebben foto's, een Facebookstatus, ze kunnen nota bene Australische biatleten en een Duitse World Cup-atlete om bevestiging vragen als ze willen en, vooral dat: we proberen de boel niet te naaien, dus ons verhaal zal gewoon kloppen. Ik ga ook niet allerlei data uit mijn hoofd leren om zeker te zijn ofzo.
Dat had ik inderdaad gezien in een bericht van de NOS, maar daar linkten ze ook door naar hoe het 'onderzoek' over het al dan niet hebben van een echte relatie ging. Maar wellicht was dat vooral gebaseerd op het krijgen van een verblijfsvergunning en dat ze die gewoon gebruikten. Ik kan me ook voorstellen dat eventueel op het vliegveld nog wat vragen gesteld worden.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Doet niet zoveel ter zake denk ik. Je moet een schriftelijke verklaring schrijven dat je minimaal 3 maanden een relatie hebt. Mocht later blijken dat dit gelogen is, zou dit als meineed aangemerkt worden. Stond hierboven ergens, kan het zo snel ff niet vinden, maar het ging er al eerder over. Misschien voor jou wel interessant genoeg om terug te zoeken.
Niet zoveel zorgen maken. De IND die deze aanvragen uiteindelijk behandelen doen het al wat langer.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad gezien in een bericht van de NOS, maar daar linkten ze ook door naar hoe het 'onderzoek' over het al dan niet hebben van een echte relatie ging. Maar wellicht was dat vooral gebaseerd op het krijgen van een verblijfsvergunning en dat ze die gewoon gebruikten. Ik kan me ook voorstellen dat eventueel op het vliegveld nog wat vragen gesteld worden.
Ik maak me er zeker niet druk om, want we hebben niks te verbergen, het gaat me vooral om de praktische gang van zaken.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet zoveel zorgen maken. De IND die deze aanvragen uiteindelijk behandelen doen het al wat langer.
Er zijn een aantal criteria waarop men een aanvraag selecteert, het aantonen van een relatie kan goed door middel van bijvoorbeeld foto's van samenzijn, eventuele inreis stempels van landen waar je samen bent geweest.
Wanneer IND een aanvraag binnen krijgt en de aanvragers zitten in dezelfde leeftijdscategorie, hebben aantoonbaar tijd doorgebracht, zijn samen op plekken geweest en ze ziet er niet uit alsof ze net uit de bar komt, dan komt deze er snel doorheen, want de behandelaar van de IND wordt uiteindelijk ook afgerekend op basis van aantal zaken die ze afhandelt en al dan niet succesvol weigert.
Dan kies je natuurlijk niet voor zaken waar de IND veel moeite en onderzoek moet doen om eventueel een schijnrelatie te ontdekken, dan kies je wel een zaak waar het er wat meer bovenop ligt.
Wat moeten we hiermee?quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:05 schreef Momo het volgende:
twitter:EmyVe33 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 13:40:19Ongelofelijk en zo intens verdrietig...
Voor de 2de keer ziek door de Covid19, en voor de 2de keer overlijdt er een jonge collega... Maar deze keer kan ik niet naar het afscheid vanwege mijn eigen proces!
Wat gebeurt er toch allemaal 😔😢?!
Lieve Irrin, rust zacht! reageer retweet
Hoeveel mensen zijn opgepakt vanwege niet gehoorzamen van lock down bs?quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zeker wel kan, als je dus echt een lockdown instelt, met alleen gecontroleerd het huis verlaten met ondertekend document om boodschappen te doen of in de omgeving te werken.
Ik denk dat zo'n lockdown in Nederland niet werkt.
IND gebruikt formulier 7108 en 7101 en vliegtickets en foto's samen op verschillende plekken. 3 maanden elkaar kennen is blijkbaar voldoende dusseh... Moet lukken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
Daar maak ik me ook gen zorgen over. Het enige punt is of we zelf een verklaring op moeten stellen en dan kan ze hier naartoe, of dat ergens nog een soort gesprek gehouden moet worden. Mailtjes zijn al verstuurd, we zullen zien
Hier in Nederland voor zover ik weet nog niemand. Of het elders wel zo is heb ik geen idee van.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn opgepakt vanwege niet gehoorzamen van lock down bs?
Ongeveer 0 denk ik.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn opgepakt vanwege niet gehoorzamen van lock down bs?
Mooi dat het je gelukt is! Dat laatste is hier voor 2022 de planning, dus het gaat nu even alleen om het hier naartoe komen, liefst een beetje snel want in september, oktober en november gaat het hem niet worden. Maar goed, dit (een bezoek) zal sneller kunnen gaan dan een hele verblijfsvergunning en dergelijken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
IND gebruikt formulier 7108 en 7101 en vliegtickets en foto's samen op verschillende plekken. 3 maanden elkaar kennen is blijkbaar voldoende dusseh... Moet lukken.
Ik heb sinds kort via een kennisgeving voor verblijfsvergunning mijn vriendin Nederland in gekregen. Zonder 6 maanden nonsense maar okay. Kost 2 maanden om als je aan alle voorwaarden voldoet en informatie hebt verzameld om naar uitslag op te krijgen. Maar dan kan ze wel blijven en werk zoeken hier.
Maar heb je dan geen contract zogezegd met een jaar lang inkomen?quote:Op donderdag 16 juli 2020 23:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooi dat het je gelukt is! Dat laatste is hier voor 2022 de planning, dus het gaat nu even alleen om het hier naartoe komen, liefst een beetje snel want in september, oktober en november gaat het hem niet worden. Maar goed, dit (een bezoek) zal sneller kunnen gaan dan een hele verblijfsvergunning en dergelijken.
Wij hadden zelf een document gemaakt van 100 mb met honderden foto's en boekingen samen (4 jaar relatie voor ze naar NL kwam). Bij het uploaden bleek dat het max 5mb mag zijn. Bijna alles moeten verwijderen op 5 foto's naquote:Op donderdag 16 juli 2020 23:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooi dat het je gelukt is! Dat laatste is hier voor 2022 de planning, dus het gaat nu even alleen om het hier naartoe komen, liefst een beetje snel want in september, oktober en november gaat het hem niet worden. Maar goed, dit (een bezoek) zal sneller kunnen gaan dan een hele verblijfsvergunning en dergelijken.
https://www.gelderlander.(...)ngste-stad~a0b2218c/quote:© ANP
Grote verschillen qua coronaboetes: Nijmegen veruit strengste stad
Er bestaan grote verschillen tussen gemeenten wat betreft het aantal uitgedeelde coronabekeuringen. In Rotterdam en Nijmegen zijn veel meer boetes uitgeschreven dan in steden als Amsterdam en Utrecht, Nijmegen blijkt veruit de strengste grote stad van Nederland.
Uit de cijfers, die de Volkskrant in eerste instantie had opgevraagd, blijkt dat burgemeesters heel verschillend zijn omgegaan met het handhaven van de coronamaatregelen. In absolute cijfers gaat Rotterdam ruim aan kop, met 1400 strafbeschikkingen. Dat is veel meer dan in Amsterdam, dat uitkomt op 835.
Van de grote steden staat Den Haag op de tweede plaats met 923 boetes. Nijmegen komt na Amsterdam op plek 4 met 578. Afgezet tegen het aantal inwoners is Nijmegen daarmee veruit de strengste grote stad van Nederland. Per 10.000 inwoners zijn daar 32 boetes uitgedeeld, drie keer zoveel als in de hoofdstad en Utrecht.
Ze zijn vooral aan het stampvoeten dat de regering zo inflexibel is, terwijl ze zelf bij ieder plan dat ze indienen bij het ministerie de anderhalvemeter samenleving willen afschaffen. Dan kom je natuurlijk nergens.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vandaag bij een horecagelegenheid met ruim voldoende ruimte voor afstand geweest, maar de idioten die daar werkzaam zijn vinden het toch nodig om bij mensen op de lip te gaan staan.
Dat afstand soms lastig is, helemaal waar. Maar dat je niet het verstandelijke vermogen hebt om, wanneer het gewoon kan afstand te bewaren, zeker binnen, dat begrijp ik gewoon niet.
Dus nee, ik zou de horeca niet al te veel ruimte geven nog
Je kunt op deze manier als horeca geen geld verdienen. Hooguit het verlies beperken. Ik vind het niet gek dat als je ziet hoe men met de anderhalve meter omgaat in de samenleving de horeca zegt ‘dit voelt oneerlijk’.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 02:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze zijn vooral aan het stampvoeten dat de regering zo inflexibel is, terwijl ze zelf bij ieder plan dat ze indienen bij het ministerie de anderhalvemeter samenleving willen afschaffen. Dan kom je natuurlijk nergens.
Wees gewoon blij met de ruimte die je krijgt en zorg dat je daarbinnen je geld kan verdienen. Als half Nederland ziek is of dood ligt te gaan verdien je ook niks.
Sure dude. Hoe kunnen mensen zo simpel zijn?quote:Op donderdag 16 juli 2020 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja goh er zijn altijd wel mensen die achteraf gelijk bleken te hebben. Misschien riepen diezelfde deskundigen dit ook wel ten tijde van Sars of de Mexicaanse griep. Dit is wel een beetje confirmation bias.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 02:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze zijn vooral aan het stampvoeten dat de regering zo inflexibel is, terwijl ze zelf bij ieder plan dat ze indienen bij het ministerie de anderhalvemeter samenleving willen afschaffen. Dan kom je natuurlijk nergens.
Wees gewoon blij met de ruimte die je krijgt en zorg dat je daarbinnen je geld kan verdienen. Als half Nederland ziek is of dood ligt te gaan verdien je ook niks.
Vanaf begin augustus heb ik een contract van zeven maanden, wat in principe gewoon overgaat in een jaarcontract, dus wat dat betreft zit dat eindelijk goed. Maar het punt is dat het hier definitief naartoe komen op de planning staat voor 2022 en niet al voor nu (daar zijn andere redenen voor), en dat het nu om een bezoek van een paar weken gaat. Dat zal een stuk makkelijker gaan dan een verblijfsvergunning, lijkt me.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 00:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar heb je dan geen contract zogezegd met een jaar lang inkomen?
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 01:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wij hadden zelf een document gemaakt van 100 mb met honderden foto's en boekingen samen (4 jaar relatie voor ze naar NL kwam). Bij het uploaden bleek dat het max 5mb mag zijn. Bijna alles moeten verwijderen op 5 foto's naMaar dat was gewoon prima.
Hoeveel ze er naar kijken scheelt wel per land van je partner merk ik van verhalen. Mijn vriendin komt uit Zuid-Korea en heeft ook geen inburgering via telefoon oid hoeven doen. Ook geen gesprek gehad oid. Ze moet wel nog de gewone inburgering doen natuurlijk.
In veel landen zou hij gelijk hebben, maar niet in uitgerekend een van de landen waar het nog totaal uit de klauwen looptquote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:05 schreef Landgeld het volgende:
Bolsonaro: economische gevolgen zijn dodelijker dan corona
De Braziliaanse president Bolsonaro heeft in een videoboodschap aan het volk benadrukt dat hij de economie weer wil openen, ondanks het coronavirus. "We kunnen de economie niet blijven verstikken", zei hij
Gelijk heeft hij!!
Gewoon minder testenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:41 schreef Simmertje het volgende:
België +199 besmettingen. Beter krijgen ze het onder controle die oelewappers.
Lekker dronken fokken om 02.40 uur, heerlijkquote:Op vrijdag 17 juli 2020 02:40 schreef SOG het volgende:
[..]
Sure dude. Hoe kunnen mensen zo simpel zijn?
Eerst de gefaalde immuniteitsttategie.
Daarna zijn modnkapjes niet nodig omdat we niet weten hoe we ze moeten gebruiken en ze schijnveiligheid biedenondertussen liep heel azie al met een mondkapje
Maar goed. Blijf maar respect hebben voor het rivm. Dommigheid kent geen tijd.
Las laatst ook een artikel dat antibacteriële creme niet werkt omdat we niet weten hoe we dat moeten gebruiken
Haha verplicht?quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:55 schreef Mortaxx het volgende:
Hier moet iedereen weer verplicht naar kantoor. Lekker voor al die zogenaamde thuiswerkers
Gelukkig, er zijn ook mensen waar het gezonde verstand zegeviert.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:05 schreef Landgeld het volgende:
Bolsonaro: economische gevolgen zijn dodelijker dan corona
De Braziliaanse president Bolsonaro heeft in een videoboodschap aan het volk benadrukt dat hij de economie weer wil openen, ondanks het coronavirus. "We kunnen de economie niet blijven verstikken", zei hij
Gelijk heeft hij!!
Belgie test veel meer dan Nederland. Dikke kans dat we hier gewoon vergelijkbare relatieve aantallen besmettingen hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:41 schreef Simmertje het volgende:
Nee het zijn hele mooie cijfers, als de ziekenhuisopnames gelijk blijven, en het aantal positieve tests oploopt, dan blijkt dus dat het virus een stuk minder ernstig dan gedacht.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:41 schreef Simmertje het volgende:
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelukkig, er zijn ook mensen waar het gezonde verstand zegeviert.
Amerika bewijst het tegendeel waar de ziekenhuisopnames ook weer enorm begonnen te stijgen nadat de besmettingen weer toenamen. Maar ik help het je hopen, beter krijgen ze het gewoon onder controle, dan hoeven we het niet uit te testen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het zijn hele mooie cijfers, als de ziekenhuisopnames gelijk blijven, en het aantal positieve tests oploopt, dan blijkt dus dat het virus een stuk minder ernstig dan gedacht.
Als de ziekenhuisopnames gelijk blijven terwijl de geconstateerde besmettingen toenemen, dan wordt er gewoon meer geconstateerd óf de symptomen zijn minder heftig geworden.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:39 schreef Simmertje het volgende:
België: 'Tweede golf begonnen', mogelijk verstrenging maatregelen
België telde vorige week gemiddeld 115 besmettingen per dag. Dat is ruim 32 procent meer dan de week daarvoor. Op maandag waren het er zelfs 216, maar dat hoge cijfer is te verklaren doordat veel mensen zich na het weekend laten testen.
Viroloog Marc van Ranst noemde de cijfers "absoluut niet goed". "Als je deze cijfers ziet, kan je zeggen dat de tweede golf begonnen is", zei hij op de Belgische radio. Van een versoepeling van de coronamaatregelen kan geen sprake zijn, zei hij. Mogelijk worden die juist weer strenger.
Het aantal coronadoden in België staat op 9795. De meeste besmettingen zijn in de provincies West-Vlaanderen en Antwerpen.
De ziekenhuisopnamen zijn stabiel; zo'n 10 per dag. Maar voor het eerst in drie maanden neemt dat aantal niet meer af.
Gelukkig nog geen stijging in ziekenhuisopnames inderdaad, hopelijk blijft dat zo.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de ziekenhuisopnames gelijk blijven terwijl de geconstateerde besmettingen toenemen, dan wordt er gewoon meer geconstateerd óf de symptomen zijn minder heftig geworden.
Beide geen reden voor paniek of strengere regels.
Vind het persoonlijk ook wat overdreven om direct te stellen dat de twee golf is begonnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de ziekenhuisopnames gelijk blijven terwijl de geconstateerde besmettingen toenemen, dan wordt er gewoon meer geconstateerd óf de symptomen zijn minder heftig geworden.
Er zit altijd een vertraging in ziekenhuisopnames. Je wordt eerst ziek, testje, positief, dan na een week enorm ziek en dus ziekenhuis.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat daar weer goed los inderdaad. En Frankrijk gaat ook de verkeerde kant op.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:39 schreef Simmertje het volgende:
België telde vorige week gemiddeld 115 besmettingen per dag. Dat is ruim 32 procent meer dan de week daarvoor. Op maandag waren het er zelfs 216, maar dat hoge cijfer is te verklaren doordat veel mensen zich na het weekend laten testen.
Viroloog Marc van Ranst noemde de cijfers "absoluut niet goed". "Als je deze cijfers ziet, kan je zeggen dat de tweede golf begonnen is", zei hij op de Belgische radio. Van een versoepeling van de coronamaatregelen kan geen sprake zijn, zei hij. Mogelijk worden die juist weer strenger.
Het aantal coronadoden in België staat op 9795. De meeste besmettingen zijn in de provincies West-Vlaanderen en Antwerpen.
De ziekenhuisopnamen zijn stabiel; zo'n 10 per dag. Maar voor het eerst in drie maanden neemt dat aantal niet meer af.
Genoeg redenen om hier alles dicht te gooien.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het gaat daar weer goed los inderdaad. En Frankrijk gaat ook de verkeerde kant op.
Wat is er met die data aan de hand in Frankrijk? (wiki)quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het gaat daar weer goed los inderdaad. En Frankrijk gaat ook de verkeerde kant op.
In elk geval reden om hier goed op te letten, en om meningen uit de categorie 'er is niks meer aan de hand' stevig de kop in te drukken. De ernst van de situatie blijft onverminderd hoog, al zien veel mensen dat inmiddels anders.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Genoeg redenen om hier alles dicht te gooien.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ Gaat prima hoor. Al weken. Kan wel wat meer open dus.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In elk geval reden om hier goed op te letten, en om meningen uit de categorie 'er is niks meer aan de hand' stevig de kop in te drukken. De ernst van de situatie blijft onverminderd hoog, al zien veel mensen dat inmiddels anders.
Het gaat goed los....quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Een toename (hoe klein ook) kan duiden op een verkeerde weg die (opnieuw) is ingeslagen door versoepelingen. Dat mag hier best besproken worden lijkt me zo.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er is helemaal niks geks aan de hand, kap met die onzin.
Je ogen sluiten voor wat er in ieder land dat alles weer open pleurt gebeurt is natuurlijk ook wel een optie ja.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ Gaat prima hoor. Al weken. Kan wel wat meer open dus.
Waar blijkt dat uit die R > 1? Want dat aantal ziekenhuisopnames blijft gelijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar met de R groter dan 1, wat die is in België, worden dat er dus iedere dag meer. Dat noemen we dus 'de verkeerde kant op'. En dan ook nog eens in de provincies die tegen Nederland aan liggen.
Ik zeg niet dat je alles open moet ‘pleuren’.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Je ogen sluiten voor wat er in ieder land dat alles weer open pleurt gebeurt is natuurlijk ook wel een optie ja.
Oh is dat zo? Nou ik denk van niet maar okay. Als het allemaal super erg was geweest, dan hadden we die feiten wel kunnen constateren.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het gaat ook niet alleen om aantal ziekenhuisopnames en doden. Ook mensen die beetje ziek worden kunnen de gevolgen lang met zich meedragen. We weten daarvoor nog te weinig over deze ziekte.
Wat jij denkt doet er niet zo toe eigenlijk. Er zijn legio voorbeelden en wetenschappelijk bewijs dat mensen met milde klachten lang(er) nodig hebben om te herstellen dan men dacht. Dit is gisteren nog in het nieuws geweest.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh is dat zo? Nou ik denk van niet maar okay. Als het allemaal super erg was geweest, dan hadden we die feiten wel kunnen constateren.
Wat jij denkt doet er niet toe.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat jij denkt doet er niet zo toe eigenlijk. Er zijn legio voorbeelden en wetenschappelijk bewijs dat mensen met milde klachten lang(er) nodig hebben om te herstellen dan men dacht. Dit is gisteren nog in het nieuws geweest.
Zolang ziekenhuisopnames niet toenemen heb ik geen reden om uit te gaan van een tweede golf.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat jij denkt doet er niet zo toe eigenlijk. Er zijn legio voorbeelden en wetenschappelijk bewijs dat mensen met milde klachten lang(er) nodig hebben om te herstellen dan men dacht. Dit is gisteren nog in het nieuws geweest.
Lijkt me logisch maar okay. Mijn stelling is dan ook dat mensen irrationeel op de angst zitten te denken.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zolang ziekenhuisopnames niet toenemen heb ik geen reden om uit te gaan van een tweede golf.
Je snapt er volgens mij weinig van en volgt het nieuws niet zo.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat jij denkt doet er niet toe.
Want hoe lang denkt men dat men er last van kan hebben en wat is dan daadwerkelijk het bewijs van hoe lang men er last van heeft?
En waarom is die mismatch dan zo erg? Het duurt langer dan initieel gedacht door sommige mensen, okay, nou, waarvan akte.
Het zijn geen argumenten vóór welke maatregel dan ook.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Je snapt er volgens mij weinig van en volgt het nieuws niet zo.
Anekdotisch bewijs is geen statistisch bewijs, op anekdotische verhalen bestuur je geen land.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook gezonde mensen met milde klachten blijken nu terug te vallen in een neerwaartse spiraal van klachten door COVID. Die mensen waren eerst alweer aan het werk gegaan, maar blijken nu dermate vermoeid te zijn door longschade dat ze amper nog full-time kunnen functioneren. Er is al duidelijk gemaakt dat deze mensen maanden, zo niet jaren herstel nodig zullen hebben om weer op de been te komen. We hebben het hier dan over 30ers, 40ers, 50ers die qua kennis en kunde het fundament van je economie zijn.
Ahja.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit alles gaat zwaar drukken op onze economie.
Nee, scherp blijven klinkt rationeel.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:03 schreef Simmertje het volgende:
Je kan je ogen sluiten, maar feit is wel dat er aantal zorgwekkende ontwikkelingen zijn in Europa. Daar scherp op blijven heeft niets met angst te maken.
Ik zuig dit niet uit m'n duim hoor, uitgebreid aan bod gekomen in nieuws en actualiteitenprogramma's.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Anekdotisch bewijs is geen statistisch bewijs, op anekdotische verhalen bestuur je geen land.
[..]
Ahja.
Deel maar artikelen hoeveel mensen in NL hier last van hebben, waarbij de verwachting is dat het herstel langer dan 6 maanden gaat duren voordat men weer op 95+% zit van oude kunnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zuig dit niet uit m'n duim hoor, uitgebreid aan bod gekomen in nieuws en actualiteitenprogramma's.
Of wil je zeggen dat er totaal niets aan de hand is?
Maar goed, steek je kop lekker in het zand.
Eens.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die groep is er wel, maar het zou echt enorm schelen als er eens naar buiten zou komen hoe groot die groep daadwerkelijk is ja. Worden we bang gemaakt, terwijl het slechts om 1% van de gevallen gaat? Gaat het om 50%? Worden juist bepaalde groepen hard geraakt? Info die moeilijk te achterhalen is natuurlijk. Zit vertraging in. Maar zou wel hoop duidelijkheid bieden, nu moet je zelf gokken hoe groot die kans nou echt is.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deel maar artikelen hoeveel mensen in NL hier last van hebben, waarbij de verwachting is dat het herstel langer dan 6 maanden gaat duren voordat men weer op 95+% zit van oude kunnen.
Vind ik wel interessant namelijk.
Sterkte man. Ik stresste hem toen al, en kan me niet voorstellen hoe dat nu is met corona en alle gesloten grenzen. We kunnen zelf ook niet naar Korea nu omdat ze hun grenzen gesloten houden. Normaal willen we haar familie eens per jaar zien, maar dat zit er dit keer niet in.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja dat komt ook wel goed, genoeg foto's die bewijzen dat we in Nederland, Brazilië en rondom diverse wedstrijden in Europa samen zijn geweest
Het zou helemaal fijn zijn als ze ergens aan kan tonen dat ze COVID-19 al gehad heeft (want dat vermoed ik), maar ja, dat soort dingen zijn zeker in Brazilië wat lastig
Die heb ik niet. Het is voor mij voldoende om dit serieus te nemen adhv dit soort programma's die gedegen onderzoek doen en info vergaren bij deskundigen. Kijk ze terug zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deel maar artikelen hoeveel mensen in NL hier last van hebben, waarbij de verwachting is dat het herstel langer dan 6 maanden gaat duren voordat men weer op 95+% zit van oude kunnen.
Vind ik wel interessant namelijk.
Nou dit virus waard er al even hoor... Ik geloof niet dat het allemaal zo erg is, want ik zie daar geen reden toe.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die groep is er wel, maar het zou echt enorm schelen als er eens naar buiten zou komen hoe groot die groep daadwerkelijk is ja. Worden we bang gemaakt, terwijl het slechts om 1% van de gevallen gaat? Gaat het om 50%? Worden juist bepaalde groepen hard geraakt? Info die moeilijk te achterhalen is natuurlijk. Zit vertraging in. Maar zou wel hoop duidelijkheid bieden, nu moet je zelf gokken hoe groot die kans nou echt is.
Die 50% was dan ook maar een random gekozen getal hèquote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou dit virus waard er al even hoor... Ik geloof niet dat het allemaal zo erg is, want ik zie daar geen reden toe.
Ik vind het heel vreemd om het meest slechte scenario te verzinnen en doen alsof het realistisch is.
Ff ter info 80-95% verloopt al a-symptomatisch, dus die 50% gaat al nergens over.
Maar als je wacht tot het wel impact heeft op de gezondheidszorg, dan ben je dus te laat. Daar zit het probleem.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:18 schreef _serial_ het volgende:
Wat ook probleem is in belgie naar mijn idee:
- We versoepelen zaken, daarbij weten we dat er oplevingen komen, maar we hebben niet bedacht (geen target gesteld) wat we accepteren als aantal wat er per dag bij mag komen
- Er komen 10-15 cases meer per dag dan voor de versoepelingen bij
- Er is geen verdere impact op de ziekenhuizen
- Er wordt nergens vermeld wat % is van getest vs besmet (naar mijn idee even belangrijk)
We slaan meteen helemaal in de paniekmodus, 2e golf, mondkapjes moeten uit de kast, versoepelingen moeten mogelijk teruggedraaid worden, lockdowns komen weer in zicht, maar we bedenken nog steeds niet dat we de opleving hadden kunnen verwachten, en dat het voor de gezondsheidszorg nu nog geen noemenswaardige impact heeft, terwijl dat een van de criteria was voor de versoepelingen.
Of heb ik het nu compleet verkeerd?
Ik denk dat die informatie nu meer zal komen. Ik las dat er nu meer mensen door de huisarts doorgestuurd worden naar het ziekenhuis, de longarts, omdat het herstel uitblijft en er zelfs inderdaad sprake is van een terugval. Ik denk dat dan het registreren van deze gevallen beter zal worden?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die groep is er wel, maar het zou echt enorm schelen als er eens naar buiten zou komen hoe groot die groep daadwerkelijk is ja. Worden we bang gemaakt, terwijl het slechts om 1% van de gevallen gaat? Gaat het om 50%? Worden juist bepaalde groepen hard geraakt? Info die moeilijk te achterhalen is natuurlijk. Zit vertraging in. Maar zou wel hoop duidelijkheid bieden, nu moet je zelf gokken hoe groot die kans nou echt is.
Omdat Amerika veel te laat op de curve heeft ingegrepen en vooral er veel te vroeg is uitgegaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Amerika bewijst het tegendeel waar de ziekenhuisopnames ook weer enorm begonnen te stijgen nadat de besmettingen weer toenamen. Maar ik help het je hopen, beter krijgen ze het gewoon onder controle, dan hoeven we het niet uit te testen.
We wisten dat er meer besmettingen bij versoepelingen zouden komen. Daarnaast was het ook allang bekend dat we daardoor best wel eens met regionale lockdowns of eventueel tijdelijke nieuwe regels te maken zouden krijgen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:18 schreef _serial_ het volgende:
- We versoepelen zaken, daarbij weten we dat er oplevingen komen, maar we hebben niet bedacht (geen target gesteld) wat we accepteren als aantal wat er per dag bij mag komen
- Er is geen verdere impact op de ziekenhuizen
- Er wordt nergens vermeld wat % is van getest vs besmet (naar mijn idee even belangrijk)
We slaan meteen helemaal in de paniekmodus, 2e golf, mondkapjes moeten uit de kast, versoepelingen moeten mogelijk teruggedraaid worden, lockdowns komen weer in zicht, maar we bedenken nog steeds niet dat we de opleving hadden kunnen verwachten, en dat het voor de gezondsheidszorg nu nog geen noemenswaardige impact heeft, terwijl dat een van de criteria was voor de versoepelingen.
Nee, heb je niet verkeerd. Veel belangrijker om te weten hoeveel testen er procentueel positief terugkomen per week. Je kan er vanuit gaan dat ze dat er wel bij zouden zetten als daar echt duidelijk in naar voren komt dat er echt een procentuele stijging plaatsvind. Ik denk dat er gewoon meer getest word. Hier in NL was dat ook het geval.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:18 schreef _serial_ het volgende:
- Er is (nog) geen verdere impact op de ziekenhuizen
(en dan vergeet ik nog dat BCO in belgië niet echt op de rit lijkt te zijn)
Ik hoop het, zou een hoop extra duidelijkheid scheppenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat die informatie nu meer zal komen. Ik las dat er nu meer mensen door de huisarts doorgestuurd worden naar het ziekenhuis, de longarts, omdat het herstel uitblijft en er zelfs inderdaad sprake is van een terugval. Ik denk dat dan het registreren van deze gevallen beter zal worden?
Zeker. Het klinkt alarmerend, maar als het 10 personen betreft, is dat heel rot voor ze, maar geen structureel probleem. Als het duizenden personen zijn, wordt het al een ander verhaal. Want deze mensen zijn dus ook niet in staat volledig te werken, bijvoorbeeld, en hebben medische zorg nodig. Vraag is dan hoe lang.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop het, zou een hoop extra duidelijkheid scheppen
Ja, eensquote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker. Het klinkt alarmerend, maar als het 10 personen betreft, is dat heel rot voor ze, maar geen structureel probleem. Als het duizenden personen zijn, wordt het al een ander verhaal. Want deze mensen zijn dus ook niet in staat volledig te werken, bijvoorbeeld, en hebben medische zorg nodig. Vraag is dan hoe lang.
Wat me in dat land met zes regeringen blijft fascineren is dat zo'n Van Ranst de ruimte kan pakken om te doen alsof het inmiddels de koning van Belgie is geworden. Lekker de hele dag twitteren en nu ook weer doen alsof hij degeen is die het beleid maakt.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:39 schreef Simmertje het volgende:
twitter:hdhaarlem twitterde op vrijdag 17-07-2020 om 06:54:09Op 38 vluchten op Schiphol passagiers met corona. Mede-passagiers advies om in quarantaine te gaan. https://t.co/fA61vucCUJ https://t.co/YK3TNatJvp reageer retweet
Haha, welke vluchten dan!?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:46 schreef Momo het volgende:
twitter:hdhaarlem twitterde op vrijdag 17-07-2020 om 06:54:09Op 38 vluchten op Schiphol passagiers met corona. Mede-passagiers advies om in quarantaine te gaan. https://t.co/fA61vucCUJ https://t.co/YK3TNatJvp reageer retweet
Als dit al een 2e golf mag heten. Wat hadden we dan in het voorjaar? Een tsunami?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:39 schreef Simmertje het volgende:
Uit rioolmonsters en 38 meldingen van de GGDquote:
Zie ook hier: https://www.kwrwater.nl/e(...)r-samples-of-1-july/quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uit rioolmonsters en 38 meldingen van de GGD
Goed gevonden!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie ook hier: https://www.kwrwater.nl/e(...)r-samples-of-1-july/
vooral niet kijken naar de wedstrijd atalanta - valencia en de weken erna ( 40-50% van de elftallen besmet, duizenden bezoekers besmet van de wedstrijd.quote:Op donderdag 16 juli 2020 13:48 schreef trein2000 het volgende:
Dat juichverbod
Urenlang met een grote groep mensen op een kluitje in een vliegtuig gaan zitten is natuurlijk nooit een goed idee geweest. Nu zien we de gevolgen blijkbaar al.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:46 schreef Momo het volgende:
Het is alsof er een 2de golf gehypt wordt.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, scherp blijven klinkt rationeel.
Doen alsof je in een 2e golf zit met 10 ziekenhuisopnames per dag is alleen waanzinnige angsthazen bullshit.
vrijblijvend "advies" om in quarantine te gaan.....jezus wat een kut beleid hebben we ook.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:03 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Urenlang met een grote groep mensen op een kluitje in een vliegtuig gaan zitten is natuurlijk nooit een goed idee geweest. Nu zien we de gevolgen blijkbaar al.
Ik zou drie keer nadenken voordat je met het vliegtuig op vakantie gaat.
Het gaat om 38 vluchten in een periode van zes weken (begin juni tot halverwege juli)quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:46 schreef Momo het volgende:
Dit is wel het meest belangrijke inderdaad.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:18 schreef _serial_ het volgende:
Grapperhaus snapt niets van de rechtszaak, de horeca is altijd welkom voor een gesprek en dat er geen medewerking wordt getoond is onjuist. Binnen de anderhalvemeter afspraken mogen er altijd nieuwe voorstellen gedaan worden:quote:Op vrijdag 17 juli 2020 02:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt op deze manier als horeca geen geld verdienen. Hooguit het verlies beperken. Ik vind het niet gek dat als je ziet hoe men met de anderhalve meter omgaat in de samenleving de horeca zegt ‘dit voelt oneerlijk’.
Daarmee zeg ik overigens niet dat je de anderhalve meter maar moet afschaffen, maar veranderen in anderhalve meter tussen gezelschappen van Max negen personen klinkt wel reeel. Daarmee mag je immers ook in een busje naar het café. Dan is het wel raar dat je dan op het terras ineens afstand moet houden.
https://www.welingelichte(...)oronaregels-aanvechtquote:EN HAAG (ANP) - Justitieminister Ferd Grapperhaus heeft er "met verbazing kennis van genomen" dat de horeca naar de rechter stapt om de coronamaatregelen versoepeld te krijgen. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) klaagt dat het kabinet "geen enkele medewerking" toont. Maar volgens Grapperhaus kan de branchevereniging altijd aankloppen.
"Het kabinet heeft altijd aangegeven te willen overleggen met alle branches, ook met KHN", stelt de minister. Grapperhaus hamerde er de afgelopen tijd op dat restauranthouders en kroegbazen hun gasten moeten blijven vragen anderhalve meter afstand te bewaren. De horeca klaagt dat ze met die regels niet kunnen overleven.
Het kort geding dient volgende week donderdag. "Komende week volgt nog een schriftelijke reactie aan KHN", belooft Grapperhaus.
Zou je de gevolgen kunnen delen, aangezien ik geen abonnement heb op het Haarlems Dagblad?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:03 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Urenlang met een grote groep mensen op een kluitje in een vliegtuig gaan zitten is natuurlijk nooit een goed idee geweest. Nu zien we de gevolgen blijkbaar al.
Ik zou drie keer nadenken voordat je met het vliegtuig op vakantie gaat.
Daar snap ik ook niks van.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vrijblijvend "advies" om in quarantine te gaan.....jezus wat een kut beleid hebben we ook.
Blijkbaar geen capaciteit om dat te controleren.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Daar snap ik ook niks van.
Die vrijblijvendheid. Net als dat de eerste buslading zonder bescherming werd opgehaald en wat adviezen meekregen.
Mensen opsluiten omdat ze een virus hebben opgelopen is nogal wat he.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Daar snap ik ook niks van.
Die vrijblijvendheid. Net als dat de eerste buslading zonder bescherming werd opgehaald en wat adviezen meekregen.
volgens mij zitten er zat mensen thuis nu......getuige de werkloosheidscijfers.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijkbaar geen capaciteit om dat te controleren.
dat is toch wel veelquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het gaat om 38 vluchten in een periode van zes weken (begin juni tot halverwege juli)
Goed idee, een willekeurige janlul overheidstaken uit laten voeren.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij zitten er zat mensen thuis nu......getuige de werkloosheidscijfers.
zet er dikke boetes op en stel een team samen wat langs de quarantine adressen gaat.
Pre-corona was een soort van komkommertijd maar dan in de winter. Tel daar de sensatiebeluste media bij op en het feit dat mensen vanwege onze welvaart geen risico meer accepteren. Dit is het resultaat.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is alsof er een 2de golf gehypt wordt.
Media
Politiek
Zorgpersoneel
Terwijl het gewoon fluctueert. Maar bij iedere stijging van een paar eenlingen: PANIEEEEEEEEEEEEEEEEEK
doen ze met handhavers toch ook al ?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Goed idee, een willekeurige janlul overheidstaken uit laten voeren.
Inderdaad niet zo'n heel goed idee om palletsorteerder Kees met een wattenstaaf in je neus te laten roeren..quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Goed idee, een willekeurige janlul overheidstaken uit laten voeren.
Grapperhaus is een oud-advocaat. Die weet precies wat ie moet zeggen. Dit is onderdeel van het spel.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Grapperhaus snapt niets van de rechtszaak, de horeca is altijd welkom voor een gesprek en dat er geen medewerking wordt getoond is onjuist. Binnen de anderhalvemeter afspraken mogen er altijd nieuwe voorstellen gedaan worden:
[..]
https://www.welingelichte(...)oronaregels-aanvecht
Geen idee of dat veel is. Hoeveel vluchten gingen er in die periode hoeveel mensen zitten er gemiddeld aan boord?quote:
Alleen het woord kan al aangepast worden. Een advies. Maak er een richtlijn of maatregel van. Al dan niet gecontroleerd. Wel 3x 400 euro uitschrijven voor buiten een gebakje eten maar niet durven te zeggen,"U dient 2 weken in quarantaine te gaan." Kun je nog niks meedoen maar het is wel iets duidelijker en minder vrijblijvend.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijkbaar geen capaciteit om dat te controleren.
Bizar hoe je zoiets een tweede golf noemt. Het is juist heel weinig besmettingen tov de eerste. Echt een hysterie. Wat wil je dan? 0 besmettingen? Dat gaat niemand meer lukken. Live with it.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:53 schreef galantis het volgende:
Als dit al een 2e golf mag heten. Wat hadden we dan in het voorjaar? Een tsunami?
Ook apart dat een vooraanstaand viroloog dit begint te roepen. Als er iemand zich zou moeten onthouden van hysterie is het hij wel.
Ja nee. Zo werkt het niet. Ook armoedige mensen worden liever niet chronisch ziek. Dat jij tot het selecte groepje mensen behoort dat het allemaal nonsens vindt is een heel ander punt.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Pre-corona was een soort van komkommertijd maar dan in de winter. Tel daar de sensatiebeluste media bij op en het feit dat mensen vanwege onze welvaart geen risico meer accepteren. Dit is het resultaat.
Mensen gedwongen opsluiten omdat ze ziek zijn gaat veel te ver imo.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zet er dikke boetes op en stel een team samen wat langs de quarantine adressen gaat.
2 weekjes thuis "opgesloten" zitten om verspreiding tegen te gaan is maar een klein offer
Er zit nog wel wat ruimte tussen een deur dichtlassen of een advies geven.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mensen opsluiten omdat ze een virus hebben opgelopen is nogal wat he.
Uiteindelijk wil je enkel de exponentiële verspreiding tegengaan. Als een deel van de besmette personen het advies opvolgen ben je er al.
Paardenmiddelen zijn dus nog helemaal niet nodig.
voor egoïsten wel ja die denken alleen aan zichzelf in hun eigen bubbel.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mensen gedwongen opsluiten omdat ze ziek zijn gaat veel te ver imo.
Een soort halve quarantaine dus?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Er zit nog wel wat ruimte tussen een deur dichtlassen of een advies geven.
Er komt wel iets meer bij kijken. Je moet sowieso kennis van het justitioneel apparaat hebben, proces-verbalen kunnen opmaken, van onbesproken gedrag zijn etc. etc.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
doen ze met handhavers toch ook al ?
het is alleen maar even aankloppen of ze thuis zijn en het noteren.....meer niet
Ik wacht nog steeds op de argumentatie waarom het zo'n slecht idee is en dat vliegen zelf tot grootschalige besmettingen geleid heeft.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Alleen het woord kan al aangepast worden. Een advies. Maak er een richtlijn of maatregel van. Al dan niet gecontroleerd. Wel 3x 400 euro uitschrijven voor buiten een gebakje eten maar niet durven te zeggen,"U dient 2 weken in quarantaine te gaan." Kun je nog niks meedoen maar het is wel iets duidelijker en minder vrijblijvend.
Vliegen is een slecht idee.
https://www.rivm.nl/meldi(...)ijn-meldingsplichtigquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mensen gedwongen opsluiten omdat ze ziek zijn gaat veel te ver imo.
Dat kan niet zomaar, daar moet dan echt een rechter naar kijken. Binnen enkele dagen. En dat gaat natuurlijk nooit op grote schaal kunnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
2 weekjes thuis "opgesloten" zitten om verspreiding tegen te gaan is maar een klein offer
ik vind het wel veel en de aanpak te makkelijk, in principe zouden ze de passagiers die op diezelfde vluchten zaten moeten testen voor zover nog in NL.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen idee of dat veel is. Hoeveel vluchten gingen er in die periode hoeveel mensen zitten er gemiddeld aan boord?
Hoeveel procent van de bevolking is besmet met de laatste stand van zaken?
En hoe verhoudt dat zich dan tot elkaar.
Ik wacht heel even op de quote dat ik heb gezegd dat het leidt tot grootschalige besmettingen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de argumentatie waarom het zo'n slecht idee is en dat vliegen zelf tot grootschalige besmettingen geleid heeft.
Ik ken die indeling. Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is. Ik zeg dat het veel te ver gaat. Zeker als je er zelfs mensen bij betrekt die helemaal niet positief getest zijnquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/meldi(...)ijn-meldingsplichtig
doen ze in australië ook en het werkte perfect.....quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:19 schreef Drekkoning het volgende:
Oh wacht, er zijn hier zelfs mensen die pleiten voor twee weken gedwongen en strafrechtelijk handhaafbare quarantaine voor iedereen die in een vliegtuig heeft gezeten waar een besmet persoon in zat?
Dat is écht ridicuul en gaat gelukkig nooit gebeuren. Mijn God
Die kwam weer van een ander. Jij mag gewoon uitleggen waarom het zo'n slecht idee is.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik wacht heel even op de quote dat ik heb gezegd dat het leidt tot grootschalige besmettingen.
Australië heeft wat dat betreft natuurlijk enige geografische voordelen ten opzichte van Nederland.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
doen ze in australië ook en het werkte perfect.....
Testen lijkt me een prima idee ja. Weten we gelijk of en hoe het zich verspreid in een vliegtuig.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het wel veel en de aanpak te makkelijk, in principe zouden ze de passagiers die op diezelfde vluchten zaten moeten testen voor zover nog in NL.
compleet gelul, grenzen kan iedereen sluiten, een verplichte quarantine kan iedereen instellen/quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Australië heeft wat dat betreft natuurlijk enige geografische voordelen ten opzichte van Nederland.
Moeten zij weten.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
doen ze in australië ook en het werkte perfect.....
ja vooral niet naar andere landen kijkenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moeten zij weten.
Kijk even naar het dashboard. Het gaat hier ook prima zonder zulke drastische maatregelen.
Ook in dat geval heeft Australië behoorlijk wat geografische voordelen ten opzichte van Nederland.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
compleet gelul, grenzen kan iedereen sluiten, een verplichte quarantine kan iedereen instellen/
stel je niet aan meidquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:
het is de laatste maanden wel duidelijk geworden dat we in een verziekte wereld leven vol met mensen die alleen maar aan zichzelf denken.
echt om te kotsen
beetje gaan huilen omdat je 2 weekjes thuis moet blijven, man man
er is gvd een pandemie gaande
Ik vind het niet allemaal nonsens, weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik ben gewoon allergisch voor massa-hysterie.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja nee. Zo werkt het niet. Ook armoedige mensen worden liever niet chronisch ziek. Dat jij tot het selecte groepje mensen behoort dat het allemaal nonsens vindt is een heel ander punt.
Hoe gaan extra maatregelen bij ons de cijfers van andere landen beïnvloeden dan? En vice versa?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral niet naar andere landen kijken
Verspreiding in vliegtuigen is niet grootschalig aanwezig. Hier in Bulgarije zijn er slechts een tiental mogelijk besmet geraakt tijdens de vlucht terwijl er duizenden na een vlucht in quarantaine zijn geplaatst.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Testen lijkt me een prima idee ja. Weten we gelijk of en hoe het zich verspreid in een vliegtuig.
kquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vind het niet allemaal nonsens, weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik ben gewoon allergisch voor massa-hysterie.
nul ? je bent duidelijk totaal niet op de hoogte.......quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook in dat geval heeft Australië behoorlijk wat geografische voordelen ten opzichte van Nederland.
En zelfs grenzen sluiten gaat voor Australië 'iets' gemakkelijker dan voor Nederland. Australië heeft er immers nul, ten opzichte van de ruim 350 in Nederland, vele sluipweggetjes en smokkelroutes niet meegenomen.
Dat gevoel heb ik ook, maar volgens sommigen komt dat allemaal door de ‘luchtvaartlobby’.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Verspreiding in vliegtuigen is niet grootschalig aanwezig. Hier in Bulgarije zijn er slechts een tiental mogelijk besmet geraakt tijdens de vlucht terwijl er duizenden na een vlucht in quarantaine zijn geplaatst.
Ja, je komt vanuit Papoea Nieuw-Guinea inderdaad bijzonder gemakkelijk Australië binnengekeuteldquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nul ? je bent duidelijk totaal niet op de hoogte.......
er zijn meer dan genoeg grensovergangen, ook staatsgrenzen hebben allemaal andere regels en waren gesloten.
en toch hebben ze het niet onder controle kunnen houden, dus wat wil je nou zeggen?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nul ? je bent duidelijk totaal niet op de hoogte.......
er zijn meer dan genoeg grensovergangen, ook staatsgrenzen hebben allemaal andere regels en waren gesloten.
Zijn al vele onderzoeken geweest naar besmettingsgevaar in vliegtuigen in het algemeen en dat valt behoorlijk mee. Grootste risico is uiteraard voor het bedienend personeel en het is ook niet dat besmettingen onder cabinepersoneel exorbitant hoog zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook, maar volgens sommigen komt dat allemaal door de ‘luchtvaartlobby’.
Daarom zou testen wel prima zijn, dan hebben we harde cijfers over besmetting aan boord. Kan je ook nog eens correleren naar zitplek in het vliegtuig etc
ik zat een paar maanden geleden nog in australië voor 2.5 maand in verschillende staten tijdens de corona crisis, nee ik weet er echt niks vanaf manquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, je komt vanuit Papoea Nieuw-Guinea inderdaad bijzonder gemakkelijk Australië binnengekeuteld
Als jij dat verschil al niet kan of wil zien dan is iedere discussie met jou onmogelijk.
Ja en ik heb ooit eens een jaar door Australië mogen backpacken. Lekker relevant allemaal. Voor iemand die er zo lang gezeten heeft weet je er inderdaad verdomde weinig van.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zat een paar maanden geleden nog in australië voor 2.5 maand in verschillende staten tijdens de corona crisis, nee ik weet er echt niks vanaf man![]()
een jaar mogen backpacken terwijl er staatsgrenzen dicht waren ? ah okquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja en ik heb ooit eens een jaar door Australië mogen backpacken. Lekker relevant allemaal. Voor iemand die er zo lang gezeten heeft weet je er inderdaad verdomde weinig van.
Ik heb je lange tijd gerechtvaardigde opmerkingen zien maken in dit topic maar je begint langzaamaan het spoor een beetje bijster te raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |