Dat had ik inderdaad gezien in een bericht van de NOS, maar daar linkten ze ook door naar hoe het 'onderzoek' over het al dan niet hebben van een echte relatie ging. Maar wellicht was dat vooral gebaseerd op het krijgen van een verblijfsvergunning en dat ze die gewoon gebruikten. Ik kan me ook voorstellen dat eventueel op het vliegveld nog wat vragen gesteld worden.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Doet niet zoveel ter zake denk ik. Je moet een schriftelijke verklaring schrijven dat je minimaal 3 maanden een relatie hebt. Mocht later blijken dat dit gelogen is, zou dit als meineed aangemerkt worden. Stond hierboven ergens, kan het zo snel ff niet vinden, maar het ging er al eerder over. Misschien voor jou wel interessant genoeg om terug te zoeken.
Niet zoveel zorgen maken. De IND die deze aanvragen uiteindelijk behandelen doen het al wat langer.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad gezien in een bericht van de NOS, maar daar linkten ze ook door naar hoe het 'onderzoek' over het al dan niet hebben van een echte relatie ging. Maar wellicht was dat vooral gebaseerd op het krijgen van een verblijfsvergunning en dat ze die gewoon gebruikten. Ik kan me ook voorstellen dat eventueel op het vliegveld nog wat vragen gesteld worden.
Ik maak me er zeker niet druk om, want we hebben niks te verbergen, het gaat me vooral om de praktische gang van zaken.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Niet zoveel zorgen maken. De IND die deze aanvragen uiteindelijk behandelen doen het al wat langer.
Er zijn een aantal criteria waarop men een aanvraag selecteert, het aantonen van een relatie kan goed door middel van bijvoorbeeld foto's van samenzijn, eventuele inreis stempels van landen waar je samen bent geweest.
Wanneer IND een aanvraag binnen krijgt en de aanvragers zitten in dezelfde leeftijdscategorie, hebben aantoonbaar tijd doorgebracht, zijn samen op plekken geweest en ze ziet er niet uit alsof ze net uit de bar komt, dan komt deze er snel doorheen, want de behandelaar van de IND wordt uiteindelijk ook afgerekend op basis van aantal zaken die ze afhandelt en al dan niet succesvol weigert.
Dan kies je natuurlijk niet voor zaken waar de IND veel moeite en onderzoek moet doen om eventueel een schijnrelatie te ontdekken, dan kies je wel een zaak waar het er wat meer bovenop ligt.
Wat moeten we hiermee?quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:05 schreef Momo het volgende:
twitter:EmyVe33 twitterde op donderdag 16-07-2020 om 13:40:19Ongelofelijk en zo intens verdrietig...
Voor de 2de keer ziek door de Covid19, en voor de 2de keer overlijdt er een jonge collega... Maar deze keer kan ik niet naar het afscheid vanwege mijn eigen proces!
Wat gebeurt er toch allemaal 😔😢?!
Lieve Irrin, rust zacht! reageer retweet
Hoeveel mensen zijn opgepakt vanwege niet gehoorzamen van lock down bs?quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zeker wel kan, als je dus echt een lockdown instelt, met alleen gecontroleerd het huis verlaten met ondertekend document om boodschappen te doen of in de omgeving te werken.
Ik denk dat zo'n lockdown in Nederland niet werkt.
IND gebruikt formulier 7108 en 7101 en vliegtickets en foto's samen op verschillende plekken. 3 maanden elkaar kennen is blijkbaar voldoende dusseh... Moet lukken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
Daar maak ik me ook gen zorgen over. Het enige punt is of we zelf een verklaring op moeten stellen en dan kan ze hier naartoe, of dat ergens nog een soort gesprek gehouden moet worden. Mailtjes zijn al verstuurd, we zullen zien
Hier in Nederland voor zover ik weet nog niemand. Of het elders wel zo is heb ik geen idee van.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn opgepakt vanwege niet gehoorzamen van lock down bs?
Ongeveer 0 denk ik.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn opgepakt vanwege niet gehoorzamen van lock down bs?
Mooi dat het je gelukt is! Dat laatste is hier voor 2022 de planning, dus het gaat nu even alleen om het hier naartoe komen, liefst een beetje snel want in september, oktober en november gaat het hem niet worden. Maar goed, dit (een bezoek) zal sneller kunnen gaan dan een hele verblijfsvergunning en dergelijken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
IND gebruikt formulier 7108 en 7101 en vliegtickets en foto's samen op verschillende plekken. 3 maanden elkaar kennen is blijkbaar voldoende dusseh... Moet lukken.
Ik heb sinds kort via een kennisgeving voor verblijfsvergunning mijn vriendin Nederland in gekregen. Zonder 6 maanden nonsense maar okay. Kost 2 maanden om als je aan alle voorwaarden voldoet en informatie hebt verzameld om naar uitslag op te krijgen. Maar dan kan ze wel blijven en werk zoeken hier.
Maar heb je dan geen contract zogezegd met een jaar lang inkomen?quote:Op donderdag 16 juli 2020 23:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooi dat het je gelukt is! Dat laatste is hier voor 2022 de planning, dus het gaat nu even alleen om het hier naartoe komen, liefst een beetje snel want in september, oktober en november gaat het hem niet worden. Maar goed, dit (een bezoek) zal sneller kunnen gaan dan een hele verblijfsvergunning en dergelijken.
Wij hadden zelf een document gemaakt van 100 mb met honderden foto's en boekingen samen (4 jaar relatie voor ze naar NL kwam). Bij het uploaden bleek dat het max 5mb mag zijn. Bijna alles moeten verwijderen op 5 foto's naquote:Op donderdag 16 juli 2020 23:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooi dat het je gelukt is! Dat laatste is hier voor 2022 de planning, dus het gaat nu even alleen om het hier naartoe komen, liefst een beetje snel want in september, oktober en november gaat het hem niet worden. Maar goed, dit (een bezoek) zal sneller kunnen gaan dan een hele verblijfsvergunning en dergelijken.
https://www.gelderlander.(...)ngste-stad~a0b2218c/quote:© ANP
Grote verschillen qua coronaboetes: Nijmegen veruit strengste stad
Er bestaan grote verschillen tussen gemeenten wat betreft het aantal uitgedeelde coronabekeuringen. In Rotterdam en Nijmegen zijn veel meer boetes uitgeschreven dan in steden als Amsterdam en Utrecht, Nijmegen blijkt veruit de strengste grote stad van Nederland.
Uit de cijfers, die de Volkskrant in eerste instantie had opgevraagd, blijkt dat burgemeesters heel verschillend zijn omgegaan met het handhaven van de coronamaatregelen. In absolute cijfers gaat Rotterdam ruim aan kop, met 1400 strafbeschikkingen. Dat is veel meer dan in Amsterdam, dat uitkomt op 835.
Van de grote steden staat Den Haag op de tweede plaats met 923 boetes. Nijmegen komt na Amsterdam op plek 4 met 578. Afgezet tegen het aantal inwoners is Nijmegen daarmee veruit de strengste grote stad van Nederland. Per 10.000 inwoners zijn daar 32 boetes uitgedeeld, drie keer zoveel als in de hoofdstad en Utrecht.
Ze zijn vooral aan het stampvoeten dat de regering zo inflexibel is, terwijl ze zelf bij ieder plan dat ze indienen bij het ministerie de anderhalvemeter samenleving willen afschaffen. Dan kom je natuurlijk nergens.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vandaag bij een horecagelegenheid met ruim voldoende ruimte voor afstand geweest, maar de idioten die daar werkzaam zijn vinden het toch nodig om bij mensen op de lip te gaan staan.
Dat afstand soms lastig is, helemaal waar. Maar dat je niet het verstandelijke vermogen hebt om, wanneer het gewoon kan afstand te bewaren, zeker binnen, dat begrijp ik gewoon niet.
Dus nee, ik zou de horeca niet al te veel ruimte geven nog
Je kunt op deze manier als horeca geen geld verdienen. Hooguit het verlies beperken. Ik vind het niet gek dat als je ziet hoe men met de anderhalve meter omgaat in de samenleving de horeca zegt ‘dit voelt oneerlijk’.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 02:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze zijn vooral aan het stampvoeten dat de regering zo inflexibel is, terwijl ze zelf bij ieder plan dat ze indienen bij het ministerie de anderhalvemeter samenleving willen afschaffen. Dan kom je natuurlijk nergens.
Wees gewoon blij met de ruimte die je krijgt en zorg dat je daarbinnen je geld kan verdienen. Als half Nederland ziek is of dood ligt te gaan verdien je ook niks.
Sure dude. Hoe kunnen mensen zo simpel zijn?quote:Op donderdag 16 juli 2020 17:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja goh er zijn altijd wel mensen die achteraf gelijk bleken te hebben. Misschien riepen diezelfde deskundigen dit ook wel ten tijde van Sars of de Mexicaanse griep. Dit is wel een beetje confirmation bias.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 02:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze zijn vooral aan het stampvoeten dat de regering zo inflexibel is, terwijl ze zelf bij ieder plan dat ze indienen bij het ministerie de anderhalvemeter samenleving willen afschaffen. Dan kom je natuurlijk nergens.
Wees gewoon blij met de ruimte die je krijgt en zorg dat je daarbinnen je geld kan verdienen. Als half Nederland ziek is of dood ligt te gaan verdien je ook niks.
Vanaf begin augustus heb ik een contract van zeven maanden, wat in principe gewoon overgaat in een jaarcontract, dus wat dat betreft zit dat eindelijk goed. Maar het punt is dat het hier definitief naartoe komen op de planning staat voor 2022 en niet al voor nu (daar zijn andere redenen voor), en dat het nu om een bezoek van een paar weken gaat. Dat zal een stuk makkelijker gaan dan een verblijfsvergunning, lijkt me.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 00:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar heb je dan geen contract zogezegd met een jaar lang inkomen?
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 01:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wij hadden zelf een document gemaakt van 100 mb met honderden foto's en boekingen samen (4 jaar relatie voor ze naar NL kwam). Bij het uploaden bleek dat het max 5mb mag zijn. Bijna alles moeten verwijderen op 5 foto's naMaar dat was gewoon prima.
Hoeveel ze er naar kijken scheelt wel per land van je partner merk ik van verhalen. Mijn vriendin komt uit Zuid-Korea en heeft ook geen inburgering via telefoon oid hoeven doen. Ook geen gesprek gehad oid. Ze moet wel nog de gewone inburgering doen natuurlijk.
In veel landen zou hij gelijk hebben, maar niet in uitgerekend een van de landen waar het nog totaal uit de klauwen looptquote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:05 schreef Landgeld het volgende:
Bolsonaro: economische gevolgen zijn dodelijker dan corona
De Braziliaanse president Bolsonaro heeft in een videoboodschap aan het volk benadrukt dat hij de economie weer wil openen, ondanks het coronavirus. "We kunnen de economie niet blijven verstikken", zei hij
Gelijk heeft hij!!
Gewoon minder testenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:41 schreef Simmertje het volgende:
België +199 besmettingen. Beter krijgen ze het onder controle die oelewappers.
Lekker dronken fokken om 02.40 uur, heerlijkquote:Op vrijdag 17 juli 2020 02:40 schreef SOG het volgende:
[..]
Sure dude. Hoe kunnen mensen zo simpel zijn?
Eerst de gefaalde immuniteitsttategie.
Daarna zijn modnkapjes niet nodig omdat we niet weten hoe we ze moeten gebruiken en ze schijnveiligheid biedenondertussen liep heel azie al met een mondkapje
Maar goed. Blijf maar respect hebben voor het rivm. Dommigheid kent geen tijd.
Las laatst ook een artikel dat antibacteriële creme niet werkt omdat we niet weten hoe we dat moeten gebruiken
Haha verplicht?quote:Op donderdag 16 juli 2020 16:55 schreef Mortaxx het volgende:
Hier moet iedereen weer verplicht naar kantoor. Lekker voor al die zogenaamde thuiswerkers
Gelukkig, er zijn ook mensen waar het gezonde verstand zegeviert.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:05 schreef Landgeld het volgende:
Bolsonaro: economische gevolgen zijn dodelijker dan corona
De Braziliaanse president Bolsonaro heeft in een videoboodschap aan het volk benadrukt dat hij de economie weer wil openen, ondanks het coronavirus. "We kunnen de economie niet blijven verstikken", zei hij
Gelijk heeft hij!!
Belgie test veel meer dan Nederland. Dikke kans dat we hier gewoon vergelijkbare relatieve aantallen besmettingen hebben.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:41 schreef Simmertje het volgende:
Nee het zijn hele mooie cijfers, als de ziekenhuisopnames gelijk blijven, en het aantal positieve tests oploopt, dan blijkt dus dat het virus een stuk minder ernstig dan gedacht.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:41 schreef Simmertje het volgende:
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gelukkig, er zijn ook mensen waar het gezonde verstand zegeviert.
Amerika bewijst het tegendeel waar de ziekenhuisopnames ook weer enorm begonnen te stijgen nadat de besmettingen weer toenamen. Maar ik help het je hopen, beter krijgen ze het gewoon onder controle, dan hoeven we het niet uit te testen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het zijn hele mooie cijfers, als de ziekenhuisopnames gelijk blijven, en het aantal positieve tests oploopt, dan blijkt dus dat het virus een stuk minder ernstig dan gedacht.
Als de ziekenhuisopnames gelijk blijven terwijl de geconstateerde besmettingen toenemen, dan wordt er gewoon meer geconstateerd óf de symptomen zijn minder heftig geworden.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:39 schreef Simmertje het volgende:
België: 'Tweede golf begonnen', mogelijk verstrenging maatregelen
België telde vorige week gemiddeld 115 besmettingen per dag. Dat is ruim 32 procent meer dan de week daarvoor. Op maandag waren het er zelfs 216, maar dat hoge cijfer is te verklaren doordat veel mensen zich na het weekend laten testen.
Viroloog Marc van Ranst noemde de cijfers "absoluut niet goed". "Als je deze cijfers ziet, kan je zeggen dat de tweede golf begonnen is", zei hij op de Belgische radio. Van een versoepeling van de coronamaatregelen kan geen sprake zijn, zei hij. Mogelijk worden die juist weer strenger.
Het aantal coronadoden in België staat op 9795. De meeste besmettingen zijn in de provincies West-Vlaanderen en Antwerpen.
De ziekenhuisopnamen zijn stabiel; zo'n 10 per dag. Maar voor het eerst in drie maanden neemt dat aantal niet meer af.
Gelukkig nog geen stijging in ziekenhuisopnames inderdaad, hopelijk blijft dat zo.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de ziekenhuisopnames gelijk blijven terwijl de geconstateerde besmettingen toenemen, dan wordt er gewoon meer geconstateerd óf de symptomen zijn minder heftig geworden.
Beide geen reden voor paniek of strengere regels.
Vind het persoonlijk ook wat overdreven om direct te stellen dat de twee golf is begonnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de ziekenhuisopnames gelijk blijven terwijl de geconstateerde besmettingen toenemen, dan wordt er gewoon meer geconstateerd óf de symptomen zijn minder heftig geworden.
Er zit altijd een vertraging in ziekenhuisopnames. Je wordt eerst ziek, testje, positief, dan na een week enorm ziek en dus ziekenhuis.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat daar weer goed los inderdaad. En Frankrijk gaat ook de verkeerde kant op.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:39 schreef Simmertje het volgende:
België: 'Tweede golf begonnen', mogelijk verstrenging maatregelen
België telde vorige week gemiddeld 115 besmettingen per dag. Dat is ruim 32 procent meer dan de week daarvoor. Op maandag waren het er zelfs 216, maar dat hoge cijfer is te verklaren doordat veel mensen zich na het weekend laten testen.
Viroloog Marc van Ranst noemde de cijfers "absoluut niet goed". "Als je deze cijfers ziet, kan je zeggen dat de tweede golf begonnen is", zei hij op de Belgische radio. Van een versoepeling van de coronamaatregelen kan geen sprake zijn, zei hij. Mogelijk worden die juist weer strenger.
Het aantal coronadoden in België staat op 9795. De meeste besmettingen zijn in de provincies West-Vlaanderen en Antwerpen.
De ziekenhuisopnamen zijn stabiel; zo'n 10 per dag. Maar voor het eerst in drie maanden neemt dat aantal niet meer af.
Genoeg redenen om hier alles dicht te gooien.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het gaat daar weer goed los inderdaad. En Frankrijk gaat ook de verkeerde kant op.
Wat is er met die data aan de hand in Frankrijk? (wiki)quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het gaat daar weer goed los inderdaad. En Frankrijk gaat ook de verkeerde kant op.
In elk geval reden om hier goed op te letten, en om meningen uit de categorie 'er is niks meer aan de hand' stevig de kop in te drukken. De ernst van de situatie blijft onverminderd hoog, al zien veel mensen dat inmiddels anders.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Genoeg redenen om hier alles dicht te gooien.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ Gaat prima hoor. Al weken. Kan wel wat meer open dus.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In elk geval reden om hier goed op te letten, en om meningen uit de categorie 'er is niks meer aan de hand' stevig de kop in te drukken. De ernst van de situatie blijft onverminderd hoog, al zien veel mensen dat inmiddels anders.
Het gaat goed los....quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Een toename (hoe klein ook) kan duiden op een verkeerde weg die (opnieuw) is ingeslagen door versoepelingen. Dat mag hier best besproken worden lijkt me zo.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er is helemaal niks geks aan de hand, kap met die onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |