abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194112548
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Aannames ja; verre van een zekerheid. Máár wel eens dat het vooral binnen makkelijk verspreid; dat lijkt me ondertussen wel bewezen. Vooralsnog lijkt dat ook onwijs mee te vallen binnen NL.
nog wel.....en dat dachten ze in victoria ook met 5-15 cases per dag met veel meer testen dan in NL, daar zitten we in nederland nog lang niet aan.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194112580
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]

De sportscholen en horeca zijn inderdaad dicht en het is stralend zomerweer waardoor iedereen buiten zit.
ja vooral dat gedeelte eruit halen vriend.....en niet dat de ramen nu nog open kunnen
in de sportscholen/horeca is nu de ventilatie nog goed, dat zal in de herfst/winter ook een stuk minder worden daarom laait het nu flink op in Victoria
pi_194112604
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Airco heeft geen bewezen invloed en ook in de winter kunnen de ramen gewoon open lijkt me?
airco heeft zeker wel bewezen invloed, en in de winter/herfst de ramen open ? _O-
het kan maar dat gaat niet gebeuren, tevens regent het de laatste jaren ook erg veel in die maanden.
pi_194112631
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

velen weten niet met de verantwoordelijkheid om te gaan ( dat blijkt nu al ) en gaan het dan weer (express) overdrijven.....groepsknuffels met wildvreemden bijvoorbeeld.
niks meer schoonmaken in de sportschool, lekker halfziek gaan feesten etc etc
Zijn ze toch allemaal zelf bij?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194112655
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja vooral dat gedeelte eruit halen vriend.....en niet dat de ramen nu nog open kunnen
in de sportscholen/horeca is nu de ventilatie nog goed, dat zal in de herfst/winter ook een stuk minder worden daarom laait het nu flink op in Victoria
Uit betrouwbare bron die ik heb uit Victoria (een vriend woont daar) zijn de besmettingen begonnen in de arme wijken van Victoria (en nog steeds) Dat is een beetje dezelfde cocktail die we hier ook af en toe zien in de woningen waar veel arbeidsmigraten op elkaar gepakt wonen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194112721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

airco heeft zeker wel bewezen invloed, en in de winter/herfst de ramen open ? _O-
het kan maar dat gaat niet gebeuren, tevens regent het de laatste jaren ook erg veel in die maanden.
quote:
Nog onbekend is bijvoorbeeld hoe besmettelijk in de lucht hangende coronavirussen blijven, laat staan als ze worden rondgeblazen door een airco. Hoogleraar moleculaire virologie Ron Fouchier (Erasmus MC) schat de kans op een besmettelijke verspreiding van het virus zeer gering. “Anders zouden werknemers tijdens het griepseizoen of na de vakantieperiode wanneer collega’s terugkeren uit het buitenland massaal griepklachten of diarree oplopen, en dat zien we niet. Voor geen enkel virus hebben we bewijzen dat deze juist door airco of klimaatcontrolesystemen verspreiden.”
https://www.trouw.nl/econ(...)erspreiden~bc8e6cbf/
Ik ga toch liever af op de mening van een hoogleraar dan die van jou. En in de winter kan je gewoon werken met heaters en de ramen open laten, veel terrassen blijven in de winter ook open om die reden is maanden geleden al geopperd.

Indien er geen langdurige vorstperiode aanbreekt maar het gewoon een graad of 7/8 is zul je ook echt niet meteen doodvriezen als je blijft ventileren.
blablablabla
pi_194112765
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Uit betrouwbare bron die ik heb uit Victoria (een vriend woont daar) zijn de besmettingen begonnen in de arme wijken van Victoria (en nog steeds) Dat is een beetje dezelfde cocktail die we hier ook af en toe zien in de woningen waar veel arbeidsmigraten op elkaar gepakt wonen.
Dit was in Gütersloh eind vorige maand ook de case. Had geen kont met het weer of mensen die binnen zitten te maken want het was gewoon 30 graden toen daar maar alles met de arbeidsomstandigheden en leefomstandigheden van (veelal buitenlandse) arbeiders die zorgden voor duizenden besmettingen. .
blablablabla
pi_194112830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zijn ze toch allemaal zelf bij?
zo werkt het niet met een virus he......want daarna besmetten ze ook weer anderen.
pi_194113165
https://www.telegraaf.nl/(...)onmogelijke-opdracht

De chef van het veiligheidsbestand heeft even opgeschreven wat derest van Nederland al dacht.

Dat juichverbod :')
zie email 27 oktober
pi_194113177
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zo werkt het niet met een virus he......want daarna besmetten ze ook weer anderen.
Zijn ze toch zelf bij, ook diegene die hen weer zien etc etc etc.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194113200
In belgië knettert het ondertussen dat BCO (contactonderzoek) niet goed / stroef verloopt, en daardoor mogelijk clusters gemist worden.

GEES-lid Niel Hens: ‘Wat zitten we eigenlijk te doen?’
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194113666
Positief getest 51.351, toename: 99
Ziekenhuisopnames 11.898 (23,2% van positief getest), toename: 1
IC-opnames 2.929 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.137 (12,0% van positief getest), toename: 1

Uitschieters
+15 Rotterdam (gisteren +20)
+20 Amsterdam (gisteren +5)
+11 Den Haag (gisteren +9)
+5 Arnhem (gisteren +0)
+4 Goes (gisteren +7)

Rest van de land zijn gemiddeld +1/+2 gevallen
  donderdag 16 juli 2020 @ 14:35:37 #63
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194113779
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:48 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)onmogelijke-opdracht

De chef van het veiligheidsbestand heeft even opgeschreven wat derest van Nederland al dacht.

Dat juichverbod :')
Nee, dat lijkt me ook geen erg haalbare kaart. Gewoon nog even thuis voetbal kijken lijkt me een stuk verstandiger.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194113781
In de grote steden toch opvallende cijfers :Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194113812
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
In de grote steden toch opvallende cijfers :Y
Van Rotterdam is reeds bekend dat dit clusters zijn(verwacht aantal rond de 100), dit zal nog wel een paar dagen doorjakkeren.
Net als Goes.

Zal mij niets verbazen dat in Amsterdam / Den Haag ook zoiets speelt. Maar niet alle informatie van clusters is openbaar.
  donderdag 16 juli 2020 @ 14:40:48 #66
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194113859
Viroloog van het UMC en OMT ziet het gedrag van de Nederlanders in de hoofdstad met lede ogen aan:

quote:
Het kan gebeuren dat Amsterdam in een lokale lockdown terecht gaat komen als het coronavirus weer opleeft. Daarvoor waarschuwt Menno de Jong, viroloog bij het Amsterdam UMC en lid van het Outbreak Management Team (OMT). In de Corona Q&A van AT5 reageert hij op de beelden van de drukte op de Wallen van afgelopen weekend. 'Amsterdam heeft sowieso een hoger risico.'

Toeristen zeiden voor onze camera dat het erop leek dat niemand de coronaregels nog maar ook iets kon boeien. 'Deze toeristen zullen ook uit landen komen waar maatregelen zijn genomen, en dat zij dan zeggen 'nobody cares' daar schrik ik wel van', reageert De Jong.

Volgens de viroloog is veel mensen te dicht op elkaar vragen om problemen. 'Dan is er het risico dat het virus zich weer verspreidt. Dat is de hele basis van waarom we al maanden afstand van elkaar houden. Als je dat loslaat, heb je een risico dat het virus weer opleeft. Dat kan lokaal zijn. We houden het goed in de gaten, er wordt laagdrempelig getest. Mensen die positief zijn, worden in quarantaine geplaatst en er is bron- en contactonderzoek. Dat is heel belangrijk.'

Lokale lockdown
De Jong wijst naar het buitenland waar het virus nog niet altijd onder controle is. 'Kijk naar sommige staten in Amerika. Daar kun je van zeggen dat daar misschien te vroeg versoepeld is qua maatregelen. Californië is weer opnieuw in een lockdown vanwege de opvlamming van het virus. Dat zou ook in Nederland kunnen gebeuren.'
Viroloog schrikt van drukte op de Wallen: 'Lokale lockdown mogelijk bij opleving corona'

Ergens heb ik het idee dat juist de mensen die zich daar massaal niet aan de regels houden, het hardste gaan schreeuwen als er straks weer van alles dicht moet. Eigen schuld.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194113868
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Van Rotterdam is reeds bekend dat dit clusters zijn(verwacht aantal rond de 100), dit zal nog wel een paar dagen doorjakkeren.
Net als Goes.

Zal mij niets verbazen dat in Amsterdam / Den Haag ook zoiets speelt. Maar niet alle informatie van clusters is openbaar.
Waar zit de cluster van Goes dan? Heb er niks over gelezen. Alleen dat men het nog niet wist.
pi_194113895
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:41 schreef Dreassic het volgende:

[..]

Waar zit de cluster van Goes dan? Heb er niks over gelezen. Alleen dat men het nog niet wist.
Het is niet bekend of het 1 of meerdere clusters zijn, maar zeker is dat ze al meer dan 25 besmettingen achterhaald hadden, dat geeft naar mijn idee voldoende aan waar ze moeten zoeken.
pi_194113915
quote:
Als die bijvoorbeeld hier in Amsterdam is, dan in het niet nodig om in Utrecht, Maastricht en Groningen een lockdown te organiseren.'
Go hard or go home
pi_194114041
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
Viroloog van het UMC en OMT ziet het gedrag van de Nederlanders in de hoofdstad met lede ogen aan:
[..]

Viroloog schrikt van drukte op de Wallen: 'Lokale lockdown mogelijk bij opleving corona'

Ergens heb ik het idee dat juist de mensen die zich daar massaal niet aan de regels houden, het hardste gaan schreeuwen als er straks weer van alles dicht moet. Eigen schuld.
In hetzelfde artikel staat ook duidelijk dat er momenteel geen problematische stijgingen zijn.

''Vooralsnog is er geen grote nieuwe uitbraak geweest in Amsterdam''.

Plus wat @Noek zegt inderdaad.

Al moet er bij gezegd worden dat er nu wel wat besmettingen in Amsterdam bij zijn gekomen; maar dat hoeft nog steeds niks te betekenen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2020 14:56:39 ]
  donderdag 16 juli 2020 @ 15:05:48 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194114208
quote:
Maar natuurlijk. Dat is de categorie na mij de pandemie, opgeblazen brulpadden à la Robert Jensen, #stopdelockdown en ander larmoyant gelul, de zelfmedelijdende egotrippers wiens ‘vrijheid wordt afgenomen’ en die ergo schijt mogen hebben aan de rest van de wereld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_194114326
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 16 juli 2020 @ 15:24:47 #73
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194114442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:28 schreef _serial_ het volgende:
Positief getest 51.351, toename: 99
Ziekenhuisopnames 11.898 (23,2% van positief getest), toename: 1
IC-opnames 2.929 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.137 (12,0% van positief getest), toename: 1

Uitschieters
+15 Rotterdam (gisteren +20)
+20 Amsterdam (gisteren +5)
+11 Den Haag (gisteren +9)
+5 Arnhem (gisteren +0)
+4 Goes (gisteren +7)

Rest van de land zijn gemiddeld +1/+2 gevallen
KILLERVIRUS
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194114562
quote:
[..]

ik pleit er al jaren voor om gewoon een hele grote muur om Amsterdam heen te bouwen... enkel nog met een sluis vanaf Schiphol vanaf waar toeristen (afgesloten van de andere reizigers) met busladingen tegelijk over Amsterdam worden uitgestort.
pi_194114905
Twee privéfeestjes in Goes zijn de haarden. Sinds 1 juli 50 besmettingen daar, de recente besmettingen zijn vooral bij jongeren tussen 17 en 20.

Bron PZC https://www.pzc.nl/zeeuws(...)vefeestjes~a71270ff/
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')