Ik wacht heel even op de quote dat ik heb gezegd dat het leidt tot grootschalige besmettingen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de argumentatie waarom het zo'n slecht idee is en dat vliegen zelf tot grootschalige besmettingen geleid heeft.
Ik ken die indeling. Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is. Ik zeg dat het veel te ver gaat. Zeker als je er zelfs mensen bij betrekt die helemaal niet positief getest zijnquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/meldi(...)ijn-meldingsplichtig
doen ze in australië ook en het werkte perfect.....quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:19 schreef Drekkoning het volgende:
Oh wacht, er zijn hier zelfs mensen die pleiten voor twee weken gedwongen en strafrechtelijk handhaafbare quarantaine voor iedereen die in een vliegtuig heeft gezeten waar een besmet persoon in zat?
Dat is écht ridicuul en gaat gelukkig nooit gebeuren. Mijn God
Die kwam weer van een ander. Jij mag gewoon uitleggen waarom het zo'n slecht idee is.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik wacht heel even op de quote dat ik heb gezegd dat het leidt tot grootschalige besmettingen.
Australië heeft wat dat betreft natuurlijk enige geografische voordelen ten opzichte van Nederland.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
doen ze in australië ook en het werkte perfect.....
Testen lijkt me een prima idee ja. Weten we gelijk of en hoe het zich verspreid in een vliegtuig.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het wel veel en de aanpak te makkelijk, in principe zouden ze de passagiers die op diezelfde vluchten zaten moeten testen voor zover nog in NL.
compleet gelul, grenzen kan iedereen sluiten, een verplichte quarantine kan iedereen instellen/quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Australië heeft wat dat betreft natuurlijk enige geografische voordelen ten opzichte van Nederland.
Moeten zij weten.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
doen ze in australië ook en het werkte perfect.....
ja vooral niet naar andere landen kijkenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moeten zij weten.
Kijk even naar het dashboard. Het gaat hier ook prima zonder zulke drastische maatregelen.
Ook in dat geval heeft Australië behoorlijk wat geografische voordelen ten opzichte van Nederland.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
compleet gelul, grenzen kan iedereen sluiten, een verplichte quarantine kan iedereen instellen/
stel je niet aan meidquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:
het is de laatste maanden wel duidelijk geworden dat we in een verziekte wereld leven vol met mensen die alleen maar aan zichzelf denken.
echt om te kotsen
beetje gaan huilen omdat je 2 weekjes thuis moet blijven, man man
er is gvd een pandemie gaande
Ik vind het niet allemaal nonsens, weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik ben gewoon allergisch voor massa-hysterie.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja nee. Zo werkt het niet. Ook armoedige mensen worden liever niet chronisch ziek. Dat jij tot het selecte groepje mensen behoort dat het allemaal nonsens vindt is een heel ander punt.
Hoe gaan extra maatregelen bij ons de cijfers van andere landen beïnvloeden dan? En vice versa?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral niet naar andere landen kijken
Verspreiding in vliegtuigen is niet grootschalig aanwezig. Hier in Bulgarije zijn er slechts een tiental mogelijk besmet geraakt tijdens de vlucht terwijl er duizenden na een vlucht in quarantaine zijn geplaatst.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Testen lijkt me een prima idee ja. Weten we gelijk of en hoe het zich verspreid in een vliegtuig.
kquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vind het niet allemaal nonsens, weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik ben gewoon allergisch voor massa-hysterie.
nul ? je bent duidelijk totaal niet op de hoogte.......quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook in dat geval heeft Australië behoorlijk wat geografische voordelen ten opzichte van Nederland.
En zelfs grenzen sluiten gaat voor Australië 'iets' gemakkelijker dan voor Nederland. Australië heeft er immers nul, ten opzichte van de ruim 350 in Nederland, vele sluipweggetjes en smokkelroutes niet meegenomen.
Dat gevoel heb ik ook, maar volgens sommigen komt dat allemaal door de ‘luchtvaartlobby’.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Verspreiding in vliegtuigen is niet grootschalig aanwezig. Hier in Bulgarije zijn er slechts een tiental mogelijk besmet geraakt tijdens de vlucht terwijl er duizenden na een vlucht in quarantaine zijn geplaatst.
Ja, je komt vanuit Papoea Nieuw-Guinea inderdaad bijzonder gemakkelijk Australië binnengekeuteldquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nul ? je bent duidelijk totaal niet op de hoogte.......
er zijn meer dan genoeg grensovergangen, ook staatsgrenzen hebben allemaal andere regels en waren gesloten.
en toch hebben ze het niet onder controle kunnen houden, dus wat wil je nou zeggen?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nul ? je bent duidelijk totaal niet op de hoogte.......
er zijn meer dan genoeg grensovergangen, ook staatsgrenzen hebben allemaal andere regels en waren gesloten.
Zijn al vele onderzoeken geweest naar besmettingsgevaar in vliegtuigen in het algemeen en dat valt behoorlijk mee. Grootste risico is uiteraard voor het bedienend personeel en het is ook niet dat besmettingen onder cabinepersoneel exorbitant hoog zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook, maar volgens sommigen komt dat allemaal door de ‘luchtvaartlobby’.
Daarom zou testen wel prima zijn, dan hebben we harde cijfers over besmetting aan boord. Kan je ook nog eens correleren naar zitplek in het vliegtuig etc
ik zat een paar maanden geleden nog in australië voor 2.5 maand in verschillende staten tijdens de corona crisis, nee ik weet er echt niks vanaf manquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, je komt vanuit Papoea Nieuw-Guinea inderdaad bijzonder gemakkelijk Australië binnengekeuteld
Als jij dat verschil al niet kan of wil zien dan is iedere discussie met jou onmogelijk.
Ja en ik heb ooit eens een jaar door Australië mogen backpacken. Lekker relevant allemaal. Voor iemand die er zo lang gezeten heeft weet je er inderdaad verdomde weinig van.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zat een paar maanden geleden nog in australië voor 2.5 maand in verschillende staten tijdens de corona crisis, nee ik weet er echt niks vanaf man![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |