Je ogen sluiten voor wat er in ieder land dat alles weer open pleurt gebeurt is natuurlijk ook wel een optie ja.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ Gaat prima hoor. Al weken. Kan wel wat meer open dus.
Waar blijkt dat uit die R > 1? Want dat aantal ziekenhuisopnames blijft gelijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar met de R groter dan 1, wat die is in België, worden dat er dus iedere dag meer. Dat noemen we dus 'de verkeerde kant op'. En dan ook nog eens in de provincies die tegen Nederland aan liggen.
Ik zeg niet dat je alles open moet ‘pleuren’.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Je ogen sluiten voor wat er in ieder land dat alles weer open pleurt gebeurt is natuurlijk ook wel een optie ja.
Oh is dat zo? Nou ik denk van niet maar okay. Als het allemaal super erg was geweest, dan hadden we die feiten wel kunnen constateren.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het gaat ook niet alleen om aantal ziekenhuisopnames en doden. Ook mensen die beetje ziek worden kunnen de gevolgen lang met zich meedragen. We weten daarvoor nog te weinig over deze ziekte.
Wat jij denkt doet er niet zo toe eigenlijk. Er zijn legio voorbeelden en wetenschappelijk bewijs dat mensen met milde klachten lang(er) nodig hebben om te herstellen dan men dacht. Dit is gisteren nog in het nieuws geweest.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh is dat zo? Nou ik denk van niet maar okay. Als het allemaal super erg was geweest, dan hadden we die feiten wel kunnen constateren.
Wat jij denkt doet er niet toe.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat jij denkt doet er niet zo toe eigenlijk. Er zijn legio voorbeelden en wetenschappelijk bewijs dat mensen met milde klachten lang(er) nodig hebben om te herstellen dan men dacht. Dit is gisteren nog in het nieuws geweest.
Zolang ziekenhuisopnames niet toenemen heb ik geen reden om uit te gaan van een tweede golf.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat jij denkt doet er niet zo toe eigenlijk. Er zijn legio voorbeelden en wetenschappelijk bewijs dat mensen met milde klachten lang(er) nodig hebben om te herstellen dan men dacht. Dit is gisteren nog in het nieuws geweest.
Lijkt me logisch maar okay. Mijn stelling is dan ook dat mensen irrationeel op de angst zitten te denken.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zolang ziekenhuisopnames niet toenemen heb ik geen reden om uit te gaan van een tweede golf.
Je snapt er volgens mij weinig van en volgt het nieuws niet zo.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat jij denkt doet er niet toe.
Want hoe lang denkt men dat men er last van kan hebben en wat is dan daadwerkelijk het bewijs van hoe lang men er last van heeft?
En waarom is die mismatch dan zo erg? Het duurt langer dan initieel gedacht door sommige mensen, okay, nou, waarvan akte.
Het zijn geen argumenten vóór welke maatregel dan ook.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Je snapt er volgens mij weinig van en volgt het nieuws niet zo.
Anekdotisch bewijs is geen statistisch bewijs, op anekdotische verhalen bestuur je geen land.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook gezonde mensen met milde klachten blijken nu terug te vallen in een neerwaartse spiraal van klachten door COVID. Die mensen waren eerst alweer aan het werk gegaan, maar blijken nu dermate vermoeid te zijn door longschade dat ze amper nog full-time kunnen functioneren. Er is al duidelijk gemaakt dat deze mensen maanden, zo niet jaren herstel nodig zullen hebben om weer op de been te komen. We hebben het hier dan over 30ers, 40ers, 50ers die qua kennis en kunde het fundament van je economie zijn.
Ahja.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit alles gaat zwaar drukken op onze economie.
Nee, scherp blijven klinkt rationeel.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:03 schreef Simmertje het volgende:
Je kan je ogen sluiten, maar feit is wel dat er aantal zorgwekkende ontwikkelingen zijn in Europa. Daar scherp op blijven heeft niets met angst te maken.
Ik zuig dit niet uit m'n duim hoor, uitgebreid aan bod gekomen in nieuws en actualiteitenprogramma's.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Anekdotisch bewijs is geen statistisch bewijs, op anekdotische verhalen bestuur je geen land.
[..]
Ahja.
Deel maar artikelen hoeveel mensen in NL hier last van hebben, waarbij de verwachting is dat het herstel langer dan 6 maanden gaat duren voordat men weer op 95+% zit van oude kunnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zuig dit niet uit m'n duim hoor, uitgebreid aan bod gekomen in nieuws en actualiteitenprogramma's.
Of wil je zeggen dat er totaal niets aan de hand is?
Maar goed, steek je kop lekker in het zand.
Eens.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de ziekenhuisopnames gelijk blijven terwijl de geconstateerde besmettingen toenemen, dan wordt er gewoon meer geconstateerd óf de symptomen zijn minder heftig geworden.
Beide geen reden voor paniek of strengere regels.
Die groep is er wel, maar het zou echt enorm schelen als er eens naar buiten zou komen hoe groot die groep daadwerkelijk is ja. Worden we bang gemaakt, terwijl het slechts om 1% van de gevallen gaat? Gaat het om 50%? Worden juist bepaalde groepen hard geraakt? Info die moeilijk te achterhalen is natuurlijk. Zit vertraging in. Maar zou wel hoop duidelijkheid bieden, nu moet je zelf gokken hoe groot die kans nou echt is.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deel maar artikelen hoeveel mensen in NL hier last van hebben, waarbij de verwachting is dat het herstel langer dan 6 maanden gaat duren voordat men weer op 95+% zit van oude kunnen.
Vind ik wel interessant namelijk.
Sterkte man. Ik stresste hem toen al, en kan me niet voorstellen hoe dat nu is met corona en alle gesloten grenzen. We kunnen zelf ook niet naar Korea nu omdat ze hun grenzen gesloten houden. Normaal willen we haar familie eens per jaar zien, maar dat zit er dit keer niet in.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja dat komt ook wel goed, genoeg foto's die bewijzen dat we in Nederland, Brazilië en rondom diverse wedstrijden in Europa samen zijn geweest
Het zou helemaal fijn zijn als ze ergens aan kan tonen dat ze COVID-19 al gehad heeft (want dat vermoed ik), maar ja, dat soort dingen zijn zeker in Brazilië wat lastig
Die heb ik niet. Het is voor mij voldoende om dit serieus te nemen adhv dit soort programma's die gedegen onderzoek doen en info vergaren bij deskundigen. Kijk ze terug zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deel maar artikelen hoeveel mensen in NL hier last van hebben, waarbij de verwachting is dat het herstel langer dan 6 maanden gaat duren voordat men weer op 95+% zit van oude kunnen.
Vind ik wel interessant namelijk.
Nou dit virus waard er al even hoor... Ik geloof niet dat het allemaal zo erg is, want ik zie daar geen reden toe.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die groep is er wel, maar het zou echt enorm schelen als er eens naar buiten zou komen hoe groot die groep daadwerkelijk is ja. Worden we bang gemaakt, terwijl het slechts om 1% van de gevallen gaat? Gaat het om 50%? Worden juist bepaalde groepen hard geraakt? Info die moeilijk te achterhalen is natuurlijk. Zit vertraging in. Maar zou wel hoop duidelijkheid bieden, nu moet je zelf gokken hoe groot die kans nou echt is.
Die 50% was dan ook maar een random gekozen getal hèquote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou dit virus waard er al even hoor... Ik geloof niet dat het allemaal zo erg is, want ik zie daar geen reden toe.
Ik vind het heel vreemd om het meest slechte scenario te verzinnen en doen alsof het realistisch is.
Ff ter info 80-95% verloopt al a-symptomatisch, dus die 50% gaat al nergens over.
Maar als je wacht tot het wel impact heeft op de gezondheidszorg, dan ben je dus te laat. Daar zit het probleem.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:18 schreef _serial_ het volgende:
Wat ook probleem is in belgie naar mijn idee:
- We versoepelen zaken, daarbij weten we dat er oplevingen komen, maar we hebben niet bedacht (geen target gesteld) wat we accepteren als aantal wat er per dag bij mag komen
- Er komen 10-15 cases meer per dag dan voor de versoepelingen bij
- Er is geen verdere impact op de ziekenhuizen
- Er wordt nergens vermeld wat % is van getest vs besmet (naar mijn idee even belangrijk)
We slaan meteen helemaal in de paniekmodus, 2e golf, mondkapjes moeten uit de kast, versoepelingen moeten mogelijk teruggedraaid worden, lockdowns komen weer in zicht, maar we bedenken nog steeds niet dat we de opleving hadden kunnen verwachten, en dat het voor de gezondsheidszorg nu nog geen noemenswaardige impact heeft, terwijl dat een van de criteria was voor de versoepelingen.
Of heb ik het nu compleet verkeerd?
Ik denk dat die informatie nu meer zal komen. Ik las dat er nu meer mensen door de huisarts doorgestuurd worden naar het ziekenhuis, de longarts, omdat het herstel uitblijft en er zelfs inderdaad sprake is van een terugval. Ik denk dat dan het registreren van deze gevallen beter zal worden?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die groep is er wel, maar het zou echt enorm schelen als er eens naar buiten zou komen hoe groot die groep daadwerkelijk is ja. Worden we bang gemaakt, terwijl het slechts om 1% van de gevallen gaat? Gaat het om 50%? Worden juist bepaalde groepen hard geraakt? Info die moeilijk te achterhalen is natuurlijk. Zit vertraging in. Maar zou wel hoop duidelijkheid bieden, nu moet je zelf gokken hoe groot die kans nou echt is.
Omdat Amerika veel te laat op de curve heeft ingegrepen en vooral er veel te vroeg is uitgegaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Amerika bewijst het tegendeel waar de ziekenhuisopnames ook weer enorm begonnen te stijgen nadat de besmettingen weer toenamen. Maar ik help het je hopen, beter krijgen ze het gewoon onder controle, dan hoeven we het niet uit te testen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |