abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 juli 2020 @ 21:46:11 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194060696
Dat is een koopje @Seven.
Was je er ook naar op zoek, of een toevalstreffer?
  zondag 12 juli 2020 @ 21:53:56 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194060738
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Dat is een koopje @:Seven.
Was je er ook naar op zoek, of een toevalstreffer?
Toevalstreffer, gevonden door mijn man. Die was er direct verliefd op.
Resistance is futile.
  maandag 13 juli 2020 @ 08:54:36 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194064807
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Toevalstreffer, gevonden door mijn man. Die was er direct verliefd op.
Snap ik, hij is echt heel leuk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194168758
Inspiratie gevraagd :W

Situatie: we wonen nu 4 jaar in ons nieuwbouwhuis, wat we eigenlijk nooit helemaal 'af' gemaakt hebben, want *(insert random excuus)* :+
Oudste slaapt nu in een peuterbed, jongste nog in zijn ledikant (voorlopig doet hij nog geen uitbraakpogingen _O_ ). Maar dat gaat uiteindelijk een keer komen natuurlijk, dus dan krijgt hij het peuterbed en de oudste een nieuw bed.

Het liefste willen we eigenlijk de hele bovenverdieping een update geven (muren stucen e.d.), dus dat lijkt ook wel een mooi moment voor een nieuwe kamer voor beide kinderen.

Nu mijn 'dilemma': de oudste is momenteel verzot op roze, regenbogen en unicorns (terwijl ik gruwel bij de gedachte daaraan zeg maar ;) ). Ze is nu 5, maar tegen de tijd dat alle andere updates af zijn, kunnen we zomaar 1-1,5 jaar verder zijn.
Hoe 'houdbaar' is de liefde voor roze/regenbogen/unicorns bij een 5-7-10-jarige? En hoe verwerk je zulke dingen in een kamer die toch een aantal jaar mee kan? :?

Kom maar door met jullie creatieve kamers! :9
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194168859
Is het een optie om de kamer een gekleurde (in dit geval wellicht roze of bijv. een okergeel/gouden kleur) muur te geven en de regenbogen en unicorns vooral in accessoires terug te laten komen? Er zijn genoeg dekbedovertrekken, kussenhoezen, knuffels, posters, kaarten en andere snuisterijen te koop welke makkelijk en goedkoop te vervangen zijn als dochter ouder wordt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 19 juli 2020 @ 22:45:00 #7
269689 crew  Viv
pi_194168886
@twist02 Mijn eerste ingeving is een neutraal bed (wit, hout) en dan een roze/regenboog/eenhoorn dekbedovertrek erop. :Y)
pi_194169041
Ja, goed punt om het inderdaad vooral in accessoires te zoeken, dat is sowieso 'makkelijk' :Y

Momenteel is de kamer zelf ook redelijk neutraal, met 3 witte en 1 paarse muur (paars kan ik nog net 'handlen' :+ ) en een wit bed. Maar als we dus alle muren gaan stucen, moeten we daar ook weer een kleurtje voor bedenken.

Ik neig naar een bed als dit, dat vind ik dan weer echt geweldig O+ :



Het is een vrij grote kamer (4x4m), dus op zich ruimte genoeg, hoewel wel veel ramen (want hoekhuis).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194169176
Misschien een paneel met hysterisch behang? Daarachter dan gewoon een effen muur. Paneel haal je zo weg of behang je opnieuw als de fase voorbij is.
pi_194169482
Ik zou haar een paar mooie rozetinten voorleggen en daar een keuze uit laten maken voor de kamer. Niet al het roze is hysterisch. En je schildert er over een paar jaar zo weer overheen. En ik zou juist zaken als beddengoed niet-hysterisch kiezen, want daar kun je nog veel jaar mee doen. Ik zou eerder een verkleedhoek maken en in een kist allerlei hysterisch spul stoppen - kroontje, prinsessenjurk, eenhoornpak. Mijn ervaring is dat dat lang leuk blijft. Verder zijn er best smaakvolle dingen in het genre, bijvoorbeeld dit regenboogkussen van de H&M.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 19 juli 2020 @ 23:37:27 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_194169622
Ik verfde de kamer van mijn dochter toen ze 2 was (en ik het nog voor het zeggen had) lichtblauw, met wolkjes op 1 muur. In de loop der tijd kwam daar allerlei roze bij in accessoires en meubels enzo.

Inmiddels zijn we 5 jaar verder en is alle roze stom volgens madam (yes!!! *O* ). We hebben haar kamer laatst een upgrade gegeven en alle roze verbannen. De kamer is nu alle tinten blauw / turquoise / groen en ze is nog steeds dolblij met de wolkjesmuur. Ik zou dus absoluut zoiets adviseren, een neutrale kleur die goed bij roze én andere kleuren past.

Oh en mijn dochter is niet de standaard volgens mij, want bij leeftijdsgenootjes zie ik nog wel veel roze...
pi_194172219
'Hysterisch' is niet helemaal onze smaak zeg maar :X maar wil haar inderdaad wel wat inspraak geven, omdat het immers haar kamer wordt ;)

Roze hoeft inderdaad niet per se hysterisch te zijn, dat is ook wel zo. Juist een wat rustigere tint kan ook wel heel tof zijn :Y
Dat regenboogkussen is inderdaad tof O+ en zag al dat ze daar nog meer van hebben ook.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 23:37 schreef LadyBlack het volgende:
Inmiddels zijn we 5 jaar verder en is alle roze stom volgens madam (yes!!! *O* ).
Hoewel ik het niet zie gebeuren hier, ga ik toch duimen :+

Hoewel ik me nu bedenk dat ze vorige week opeens ook al een "unicorns-zijn-stom"-bui had die ik niet aan zag komen :o

Zo'n huisjesbed blijft ook wel een tijd tof, toch? Omdat je daarin natuurlijk ook continue kunt variëren qua aankleding enzo. En anders kan die altijd nog door naar d'r broertje ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 20 juli 2020 @ 09:20:54 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_194172543
Denk bij zo'n omsloten huisjesbed wel even aan het opmaken. Als ik het zie ga ik er al van huilen. _O-

En ik vind roze helemaal niet hysterisch. Ik vind juist die themaloze kinderkamers vaak hysterisch, zo'n bijeengeraapt allegaartje van verschillende stijlen meubels, met muurstickers op witte muren, drukke gordijnen, dekbedovertrek van minions en dergelijke :D

Mijn dochter heeft een ontzettend roze kamer en zolang het opgeruimd is, oogt het hartstikke fijn en rustig ;)
disclaimer
  maandag 20 juli 2020 @ 09:27:44 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_194172582
En verder zou ik voor een kinderkamer vooral gaan loslaten wat jij zelf mooi vindt. Die kinderen moeten er in spelen en slapen toch?
disclaimer
pi_194172741
Inderdaad. Wij hebben ooit een soort strand-/surfthema gemaakt voor onze zoon, en nu hangen er godslelijke Ninjago-posters tussen de retro volkwagenbusjes en surfplanken :')
pi_194173421
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:20 schreef SQ het volgende:
Denk bij zo'n omsloten huisjesbed wel even aan het opmaken. Als ik het zie ga ik er al van huilen. _O-

En ik vind roze helemaal niet hysterisch. Ik vind juist die themaloze kinderkamers vaak hysterisch, zo'n bijeengeraapt allegaartje van verschillende stijlen meubels, met muurstickers op witte muren, drukke gordijnen, dekbedovertrek van minions en dergelijke :D

Mijn dochter heeft een ontzettend roze kamer en zolang het opgeruimd is, oogt het hartstikke fijn en rustig ;)
Zo'n huisjesbed (je hebt op FB wel eens een foto gezien) opmaken went heel snel! :P Nou heb ik er dan ook wel een waarbij de gevel er zo af getild kan worden voor het opmaken, maar dat doe ik in de praktijk zelden (en het voordeel van zo'n bed is dat er toch een hysterisch dekbedovertrek van Paw Patrol op kan, zonder dat je dat ziet - en er dus geen afbreuk wordt gedaan aan het liefelijke roze-en-vogeltjesthema ;) )
  maandag 20 juli 2020 @ 10:52:02 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_194173470
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:47 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Zo'n huisjesbed (je hebt op FB wel eens een foto gezien) opmaken went heel snel! :P Nou heb ik er dan ook wel een waarbij de gevel er zo af getild kan worden voor het opmaken, maar dat doe ik in de praktijk zelden (en het voordeel van zo'n bed is dat er toch een hysterisch dekbedovertrek van Paw Patrol op kan, zonder dat je dat ziet - en er dus geen afbreuk wordt gedaan aan het liefelijke roze-en-vogeltjesthema ;) )
Even denken, was jij eerst onder een andere username actief dan? Ik denk dat ik dan wel kan linken wie je bent maar moest wel even diep nadenken. :')
disclaimer
pi_194173514
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Even denken, was jij eerst onder een andere username actief dan? Ik denk dat ik dan wel kan linken wie je bent maar moest wel even diep nadenken. :')
Jep, wachtwoord van Aerenia was kwijt :P
  maandag 20 juli 2020 @ 10:56:33 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_194173525
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 10:55 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Jep, wachtwoord van Aerenia was kwijt :P
Maar jouw dochter heeft niet zomaar een huisjesbed, die heeft een complete boomhut :D
disclaimer
pi_194174524
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:20 schreef SQ het volgende:
Denk bij zo'n omsloten huisjesbed wel even aan het opmaken. Als ik het zie ga ik er al van huilen. _O-
Ja, heb gelukkig al verschillende varianten gezien, met en zonder 'hekjes' erom ja :D
Met hekjes oogt wel gezelliger en knus vind ik, maar inderdaad even kijken hoe praktisch het is ;)

quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:27 schreef SQ het volgende:
En verder zou ik voor een kinderkamer vooral gaan loslaten wat jij zelf mooi vindt. Die kinderen moeten er in spelen en slapen toch?
Is ook zo, daarom krijgt ze ook echt wel inspraak :Y
Maar ik krijg nogal jeuk van 'roze-is-voor-meisjes' of 'alle-meisjes-houden-van-roze', en die weerzin tegen alles wat roze is, zit nogal diep bij mij :+

Maar voorlopig hebben we nog wel even, dus we gaan het zien!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 20 juli 2020 @ 12:07:03 #21
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194174674
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:54 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, heb gelukkig al verschillende varianten gezien, met en zonder 'hekjes' erom ja :D
Met hekjes oogt wel gezelliger en knus vind ik, maar inderdaad even kijken hoe praktisch het is ;)
[..]

Is ook zo, daarom krijgt ze ook echt wel inspraak :Y
Maar ik krijg nogal jeuk van 'roze-is-voor-meisjes' of 'alle-meisjes-houden-van-roze', en die weerzin tegen alles wat roze is, zit nogal diep bij mij :+

Maar voorlopig hebben we nog wel even, dus we gaan het zien!
Maar jouw meisje houdt wel gewoon van roze, dus ik zie het probleem niet in. 🤗
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 20 juli 2020 @ 12:23:16 #22
269689 crew  Viv
pi_194174890
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:54 schreef twist02 het volgende:
Maar ik krijg nogal jeuk van 'roze-is-voor-meisjes' of 'alle-meisjes-houden-van-roze', en die weerzin tegen alles wat roze is, zit nogal diep bij mij :+
Hier hetzelfde. :X

ZZ had oranje als lievelingskleur, maar is nu door peer pressure (dat begint kennelijk al vroeg) toch over op roze. :') Ze mocht onlangs zelf een dekbedovertrek uitkiezen en dat is roze met hartjes geworden. Nou ja, zij is er blij mee dus ik ook.
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou haar een paar mooie rozetinten voorleggen en daar een keuze uit laten maken voor de kamer. Niet al het roze is hysterisch. En je schildert er over een paar jaar zo weer overheen. En ik zou juist zaken als beddengoed niet-hysterisch kiezen, want daar kun je nog veel jaar mee doen.
Maar een dekbedovertrek vervangen kost wel minder tijd/moeite/geld dan een kamer opnieuw schilderen. :@
pi_194174932
Wij houden ook niet van hysterisch roze, onze dochter wel. Dus is haar kamer momenteel half neon roze met glitters en half wit. Dat wil ze het liefst zilver met glitters. Even kijken hoe we dat gaan doen :+ :+

Aankleding is nu alles van L.O.L surprise...

Zolang het geen ontplofte bom is, is het nog leuk ook _O-
pi_194175104
Ik ben van team: zij moeten erin leven, spelen, slapen. Dat heeft hier geresulteerd in een safarikamer met giraffenprint behang op de muur en steigerhouten kast/bed. Een andere kamer met geel bed, denimblauwe muur, gele muur en licht turqoise accessoires.
En voor dochter een mintgroene muur met hexagon motief en oud roze muur in combinatie met gouden accessoires. Het zijn drie heel verschillende kamers en niet altijd mijn eerste keus qua stijl, maar elke kamer is wel heel passend bij het kind wat erin slaapt. O+
pi_194175283
Tsja, ik weet niet op hoeveel manieren ik nog kan zeggen dat ze echt wel inspraak krijgt, hoor :D

Het 'probleem' (wat ik dus niet zozeer als probleem zie ;) maar wel lastig vind) is dat ik op zoek ben naar een manier om wél aan te sluiten bij haar wensen van nu/volgend jaar, en tegelijkertijd kan voorkomen dat ze er na een jaar op uit gekeken is, omdat het nu eenmaal een kind is, en die willen wel eens van mening veranderen ;)

Het is onze oudste, dus ik kan gewoon niet goed inschatten hoe snel dingen 'kinderachtig' worden, that's it :)
Vandaar dat mijn vraag ook was:
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:37 schreef twist02 het volgende:
Inspiratie gevraagd :W
(...)
Hoe 'houdbaar' is de liefde voor roze/regenbogen/unicorns bij een 5-7-10-jarige? En hoe verwerk je zulke dingen in een kamer die toch een aantal jaar mee kan? :?

Kom maar door met jullie creatieve kamers! :9
Verder kan ik een heel relaas typen over genderstereotypische dingen en hoe ik daarover denk, maar dat was niet m'n insteek bij dit topic ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 20 juli 2020 @ 12:54:43 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_194175331
nou, dan zal ik je antwoord op je vraag geven, die liefde is niet zo lang houdbaar. Kinderen ontwikkelen zich snel.

Dus wil je iets dat vooral lang mee gaat, plak dan geen regenboog behang op maar koop leuke posters, dekbedovertrek etc. Niet dat behangen veel werk is, maar behang afhalen wel.

Een muur schilderen valt voor mij persoonlijk niet onder de noemer duur of veel werk, dus dat zou ik eerder kiezen dan specifieke gordijnen of behang.
disclaimer
pi_194175569
De kans dat de eenhoorn regenboog liefde over een jaar over is, is altijd aanwezig natuurlijk..
Het kan ook zijn dat ze het over 4 jaar nog steeds leuk vind..

Ik zou dan inderdaad gaan voor schilderen, een muurtje overschilderen is zo gebeurd. Accecoires zijn zo gekocht, en weer verkocht als de liefde over is.
pi_194175696
Ik verander over het algemeen elke 2-3-4 jaar hun kamers. Gewoon omdat ze dan weer andere interesses hebben en omdat ik het enorm tof vind om er samen met de kinderen weer iets moois van te maken. O+ Ik snap dat niet iedereen dat leuk vind of er elke keer weer geld in wil stoppen hoor, maar het is voor mij echt min of meer een hobby. :D
pi_194175932
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik verander over het algemeen elke 2-3-4 jaar hun kamers. Gewoon omdat ze dan weer andere interesses hebben en omdat ik het enorm tof vind om er samen met de kinderen weer iets moois van te maken. O+ Ik snap dat niet iedereen dat leuk vind of er elke keer weer geld in wil stoppen hoor, maar het is voor mij echt min of meer een hobby. :D
Lijkt me ideaal, zo'n instelling! :D
Tsja, het feit dat we hier dus alweer 4 jaar wonen en de boel nog steeds niet helemaal afgemaakt hebben, zegt denk ik wel genoeg hè? :+

Al willen we dus straks de boel wel écht van boven tot onder goed aan gaan pakken, dus incl. woonkamer e.d. Maar eigenlijk zijn wij dus allebei gewoon ontzettend slecht in zulke dingen (styling e.d.) :X :')
Dat helpt niet echt zeg maar...

Vandaar dat ik deze topicreeks maar eens flink door ga scrollen voor inspiratie ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194179152
Als ik hier dan toch al bezig ben:
Iemand ideeën voor een (kleuren)thema voor een eigenwijze stoere peuter (jongen ;) )?

Hij is (ook) vrij genderstereotypisch :+ en houdt van alles op wielen of wat te maken heeft met voertuigen. Daarnaast ook van dieren (vooral apen).
Hij is nu 2,5, maar tegen de tijd dat we echt aan z'n kamer toekomen, zullen we dus al snel een jaar verder zijn ofzo.

Linkjes naar reeds bestaande collecties mogen uiteraard ook ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 20 juli 2020 @ 17:50:47 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194179414
Twist, roze/unicorn hoeft natuurlijk niet over de top hysterisch te zijn:

Maar kan ook lieflijk, dromerig, rustig:
KuikenGuppy
  maandag 20 juli 2020 @ 17:53:38 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_194179478
Mijn zoontje (nu 4) kreeg een jaar geleden een nieuwe kamer: houten vloer, 1 bosgroene muur, groen blad boven zn bed en gordijnen met wereldkaartmotief. Beetje een mix van jungle / bos en reizen.

Ik deel je weerzin voor genderstereotypes en heb dan ook bijna niks blauw voor hem *) Gelukkig houdt hij enorm van andere kleuren zoals oranje, groen en geel.

Als hij erg van auto's / voertuigen had gehouden kon ik er makkelijk een autokleed of zo'n vliegtuiglamp of plank bij maken. Maar voorlopig is ook hij nog héél erg blij met zn kamer.
  maandag 20 juli 2020 @ 17:54:51 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_194179503
O allemachtig Burdie die bovenste :') _O-
  maandag 20 juli 2020 @ 18:00:42 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194179603
Zoiets is ook roze. En heel rustig. O+.

KuikenGuppy
  maandag 20 juli 2020 @ 18:07:08 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194179713
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:54 schreef LadyBlack het volgende:
O allemachtig Burdie die bovenste :') _O-
Ik kwam nog wel een paar pareltjes tegen hoor O+.



KuikenGuppy
  maandag 20 juli 2020 @ 18:12:15 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_194179800
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kwam nog wel een paar pareltjes tegen hoor O+.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
O+!!
disclaimer
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:12:48 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194179810
Die hysterische kleuren, ik krijg er hoofdpijn van :D

Ik zit zelf een beetje in een impasse qua babykamer. We zijn er nu wel uit welke meubeltjes we willen:



We hebben maar een klein kamertje dus meer dan deze 3 items past er niet in :D Maar nu qua aankleding, ik heb echt geen idee :@ Zelf hou ik van oker/petrol maar een jungle behang lijkt me ook wel weer tof. Iemand ideeën?

Edit: we hebben donkergrijze vloerbedekking
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 20 juli 2020 @ 18:15:48 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_194179861
Ik zou iig iets met kleur doen, anders wordt het wel erg grijs allemaal.
En het voordeel van grijs is weer daar je er bijna alles mee kunt combineren ;)
disclaimer
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:17:32 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194179888
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:15 schreef SQ het volgende:
Ik zou iig iets met kleur doen, anders wordt het wel erg grijs allemaal.
En het voordeel van grijs is weer daar je er bijna alles mee kunt combineren ;)
Ja ik zat ook te denken aan bijvoorbeeld 1 muur (half)oker en dat dan weer terug laten komen in wat elementen. Of toch een behang wat niet al te druk is en daar weer op voortborduren. Ik vind het alleen zo lastig om echt een keuze te maken, en mijn man heeft daar ook last van _O-

Edit: dit vind ik bijvoorbeeld een mooie kleurencombi:

3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 20 juli 2020 @ 18:21:30 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194179956
Babyblauw O+.

En ik vind dit effect altijd zo mooi voor een babykamer:
KuikenGuppy
pi_194179995
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:12 schreef MaJo het volgende:
Die hysterische kleuren, ik krijg er hoofdpijn van :D

Ik zit zelf een beetje in een impasse qua babykamer. We zijn er nu wel uit welke meubeltjes we willen:

[ afbeelding ]

We hebben maar een klein kamertje dus meer dan deze 3 items past er niet in :D Maar nu qua aankleding, ik heb echt geen idee :@ Zelf hou ik van oker/petrol maar een jungle behang lijkt me ook wel weer tof. Iemand ideeën?

Edit: we hebben donkergrijze vloerbedekking
Wij hebben teal,geel/oker en grijs. Met een teal muur en geel/grijze muurstickers is dat niet zo rustgevend als veel mensen hier hebben :P
Wel een heel mooie combo al zeg ik het zelf. :7
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:29:38 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194180082
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:21 schreef Burdie het volgende:
Babyblauw O+.

En ik vind dit effect altijd zo mooi voor een babykamer:
[ afbeelding ]
Zoiets is ook wel tof ja!

quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:23 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Wij hebben teal,geel/oker en grijs. Met een teal muur en geel/grijze muurstickers is dat niet zo rustgevend als veel mensen hier hebben :P
Wel een heel mooie combo al zeg ik het zelf. :7
Ik zie dat teal op petrol lijkt, vind ik ook een mooie kleur! Maar aangezien de kamer al zo klein is wordt dat denk ik echt veel te druk. Ik denk dat we 1 muur verven/behangen en de rest wit laten :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194180234
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zoiets is ook wel tof ja!
[..]

Ik zie dat teal op petrol lijkt, vind ik ook een mooie kleur! Maar aangezien de kamer al zo klein is wordt dat denk ik echt veel te druk. Ik denk dat we 1 muur verven/behangen en de rest wit laten :)
Ik heb ook maar 1 muur in kleur en de rest wit. Zou idd anders wat druk zijn.
  maandag 20 juli 2020 @ 18:54:52 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_194180420
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:40 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik heb ook maar 1 muur in kleur en de rest wit. Zou idd anders wat druk zijn.
Is niet waar hoor. Kamers worden druk van heel veel dingen in heel veel verschillende stijlen / kleuren. Niet van 4 muren in 1 kleur.

Sterker nog, 1 muur in kleur en de rest wit oogt vaak drukker dan alle muren in kleur ;)
disclaimer
pi_194180494
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Is niet waar hoor. Kamers worden druk van heel veel dingen in heel veel verschillende stijlen / kleuren. Niet van 4 muren in 1 kleur.

Sterker nog, 1 muur in kleur en de rest wit oogt vaak drukker dan alle muren in kleur ;)
Ik bedoelde alle muren in die kleur met muurstickers. Ik hou wel van een beetje knallend maar dat zou te zijn. We hebben deze kleur: https://images.app.goo.gl/MJaotWRZeY6LVaa38
Voor een kamertje op het noorden vind ik alle muren in die kleur te donker.
In de woonkamer hebben we wel alle muren in 1 kleur.
  maandag 20 juli 2020 @ 19:02:08 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_194180520
Ja ik hou dus juist van donkere slaapkamers O+
Maar niet van muurstickers dus wellicht is het dan inderdaad te veel ;)
disclaimer
pi_194180576
Het type kleur maakt ook veel uit. Of een kleur koud of warm is, pastel of fluoriserend, of er een koude grijzige vloer licht of een warme houten...

Kleur of geen kleur maakt het verschil niet per sé.
  maandag 20 juli 2020 @ 19:07:21 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_194180602
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Het type kleur maakt ook veel uit. Of een kleur koud of warm is, pastel of fluoriserend, of er een koude grijzige vloer licht of een warme houten...

Kleur of geen kleur maakt het verschil niet per sé.
Dat je je babykamer rondom in neon groen spuit _O-
disclaimer
pi_194180683
Het hangt ook allemaal af van de sfeer die je wil creëren. Kalm en zacht, of gezellig en sfeervol.
Team vrolijk hier.

Muurstickers vind ik een mooi alternatief voor behang. Want behangen :'(. En behang verwijderen :'( :'(
Budgettechnisch alleen wat minder leuk
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 19:27:22 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194180966
Muurstickers ga ik ook even checken, team lui hier _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194181019
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat je je babykamer rondom in neon groen spuit _O-
En dan piepen dat je kind niet kan slapen :D
pi_194181038
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:27 schreef MaJo het volgende:
Muurstickers ga ik ook even checken, team lui hier _O-
Het was iets meer werk als gedacht maar het resultaat is mooi.
Ik had ze hier van: https://www.enchanted-interiors.co.uk/108-nursery-wall-stickers
Je kan de kleuren ook nog aanpassen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Specifiek hebben we deze https://www.enchanted-int(...)yellow-and-grey.html
pi_194181041
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:27 schreef MaJo het volgende:
Muurstickers ga ik ook even checken, team lui hier _O-
Bas heeft deze, van Lillipinso. Zijn ook nog veel meer andere schattige stickers, behang en posters van.
pi_194181095
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:33 schreef twist02 het volgende:
Als ik hier dan toch al bezig ben:
Iemand ideeën voor een (kleuren)thema voor een eigenwijze stoere peuter (jongen ;) )?
Ik heb voor mijn kinderen altijd kleuren gekozen die ikzelf mooi vond. Bij mijn zoon was dat lang groen en aan de muur hingen prenten met dieren. Artis heeft de collectie dierenprenten gedigitaliseerd en die ik heb indertijd laten printen:



De sfeer van zijn kamer vond ik heel fijn, maar op den duur paste die niet meer bij hem. Toen ben ik overgegaan op blauw en heb ik de oude prenten vervangen door grappige foto's van dieren:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 20 juli 2020 @ 19:42:11 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194181197
superleuk, Claudia! O+
in de haak.
  maandag 20 juli 2020 @ 19:49:50 #56
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194181318
Groen is altijd goed.

Bij zoon dit op de muur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij dochter
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 juli 2020 @ 20:00:55 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194181495
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kwam nog wel een paar pareltjes tegen hoor O+.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
:+ :+ :+
Resistance is futile.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 20:23:31 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194181865
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:31 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Het was iets meer werk als gedacht maar het resultaat is mooi.
Ik had ze hier van: https://www.enchanted-interiors.co.uk/108-nursery-wall-stickers
Je kan de kleuren ook nog aanpassen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Specifiek hebben we deze https://www.enchanted-int(...)yellow-and-grey.html
Oeh dat is een leuke site, ik ga daar eens rondkijken O+

Ik denk dat we eruit zijn: blauw/groene verf op de muur, in de vorm van "bergen". Paar muurstickers en voor de rest wat okeren elementen (dekentje, knuffel). Misschien nog een mooie poster (in de stijl van het geboortekaartje). Volgens mij gaat het helemaal goed komen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 20 juli 2020 @ 20:35:47 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_194182074
Eeeehhh maar die bergen zijn juist heel veel werk he :D

Wel tof :Y
  maandag 20 juli 2020 @ 20:46:53 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194182262
Bergen <3 ik mis die uit pruls oude kamertje nog steeds, maar we gingen nu voor bosdieren en daar paste het niet meer bij. En ik wilde ze niet nog eens maken, want wat een werk..
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 20 juli 2020 @ 21:37:02 #61
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_194183281
Als je lui bent zou ik gewoon een lambrisering verven. :Y voor een kleine kamer oogt dat denk ik ook net even rustiger.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 21:55:40 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194183639
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:35 schreef LadyBlack het volgende:
Eeeehhh maar die bergen zijn juist heel veel werk he :D

Wel tof :Y
Ik bedoel zoals op mijn voorbeeld he? Niet met sneeuw enzo ;) Dan moet het toch wel meevallen?

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:37 schreef Mariposas het volgende:
Als je lui bent zou ik gewoon een lambrisering verven. :Y voor een kleine kamer oogt dat denk ik ook net even rustiger.
Wat bedoel je met een lambrisering verven, gewoon over de breedte 1 kleur tot een bepaalde hoogte? Daar heb ik ook over nagedacht :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194183714
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kwam nog wel een paar pareltjes tegen hoor O+.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Oh wauw.... _O-

Maar dank je voor die 'rustige' voorbeelden ook ja! ;)

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn kinderen altijd kleuren gekozen die ikzelf mooi vond. Bij mijn zoon was dat lang groen en aan de muur hingen prenten met dieren. Artis heeft de collectie dierenprenten gedigitaliseerd en die ik heb indertijd laten printen:

[ afbeelding ]

De sfeer van zijn kamer vond ik heel fijn, maar op den duur paste die niet meer bij hem. Toen ben ik overgegaan op blauw en heb ik de oude prenten vervangen door grappige foto's van dieren:

[ afbeelding ]
Mooi! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194183849
Net de kleuter maar eens om input gevraagd voor een hypothetische nieuwe kamer (anders verwacht ze dat-ie morgen af is :') ). Mijn angst voor alleen maar roze en unicorns bleek compleet ongegrond :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 20 juli 2020 @ 22:11:36 #65
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_194183922
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat bedoel je met een lambrisering verven, gewoon over de breedte 1 kleur tot een bepaalde hoogte? Daar heb ik ook over nagedacht :Y
Ja, dat precies. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 22:16:21 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194183995
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:11 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, dat precies. :)
Dat is zeker een optie :Y Ik vind ook mooie muurstickers die je boven het ledikantje plakt, misschien is zo'n half geverfde muur dan ook wel mooi ja.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 21 juli 2020 @ 00:35:55 #67
269689 crew  Viv
pi_194185856
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 09:44 schreef Jentin het volgende:
Inderdaad. Wij hebben ooit een soort strand-/surfthema gemaakt voor onze zoon, en nu hangen er godslelijke Ninjago-posters tussen de retro volkwagenbusjes en surfplanken :')
Hier de clash tussen onze smaak en de huidige voorkeur van ZZ. :')


#firstworldproblems O+
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 12:42:10 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194190348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 00:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hier de clash tussen onze smaak en de huidige voorkeur van ZZ. :')

[ afbeelding ]
#firstworldproblems O+
Ik snap de clash niet, dit ziet er toch heel tof uit? Of bedoel je dat ZZ het nu anders wil? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194190625
Ik denk het contrast tussen de kleuren van de muur en gordijnen t.o.v. het dekbed ;)

Dat dekbed heeft onze Minion ook en is ook wel echt d'r favoriet hier O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 21 juli 2020 @ 13:10:42 #70
269689 crew  Viv
pi_194190628
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap de clash niet, dit ziet er toch heel tof uit? Of bedoel je dat ZZ het nu anders wil? :D
Het ging om het roze/hartjes beddengoed, dat zouden we zelf nooit gekozen hebben haha.

En thanks! Het is een grote muursticker (of ja, meerdere stickers die één geheel vormen) op een speciaal daarvoor gestuukte en geverfde muur. O+
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:34:53 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_194190905
Ik denk dat elk kleutermeisje in Nederland wel de VITAMINER HJARTA heeft :')
Hier ook 2 setjes in de kast :7
disclaimer
pi_194191246
Haha kleutermeisjes unite! O+ :D

Maar die vind ik dus wel oprecht heel tof :Y juist omdat het 'maar' een dekbedovertrek is.

Iemand hier toevallig voorbeelden van hoe je een knus hoekje maakt in een vrij grote kamer?

We wonen op een hoek, dus onze Minion heeft 2 muren met in totaal 3 grote ramen erin, waar dus al geen kasten kunnen staan ofzo. Dus je krijgt al snel een flink open ruimte, die niet heel knus of gezellig oogt
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194191509
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:01 schreef twist02 het volgende:
Haha kleutermeisjes unite! O+ :D

Maar die vind ik dus wel oprecht heel tof :Y juist omdat het 'maar' een dekbedovertrek is.

Iemand hier toevallig voorbeelden van hoe je een knus hoekje maakt in een vrij grote kamer?

We wonen op een hoek, dus onze Minion heeft 2 muren met in totaal 3 grote ramen erin, waar dus al geen kasten kunnen staan ofzo. Dus je krijgt al snel een flink open ruimte, die niet heel knus of gezellig oogt
Belangrijk is vooral dat je de meubels niet allemaal tegen de muur zet.

Zet bijvoorbeeld het bed met het hoofdeinde tegen een muur en verder vrij:



Zet een lage kast dwars op de muur en maak een leeshoek:



Je kunt ook iets als een klamboe gebruiken om een leeshoek intiemer te maken:



Of een gordijn gebruiken:



Of gebruik kleuren op de muur om een hoek af te bakenen:



En iets wat heel eenvoudig te doen is: een tafeltje met stoelen in het midden van de ruimte zetten met een kleed eronder. Combineert goed met van alles en nog wat (bijv. tekenspullen, servies, een keukentje en kookspullen).



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194191892
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh wauw, wat een toffe voorbeelden, zo even snel! :D Geweldig! O+
Is dit een kwestie van de juiste zoektermen gebruiken, of mis ik gewoon echt het aangeboren styling-talent wat de meeste ouders hier wel lijken te hebben? :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:14:32 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_194192284
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:01 schreef twist02 het volgende:
Haha kleutermeisjes unite! O+ :D

Maar die vind ik dus wel oprecht heel tof :Y juist omdat het 'maar' een dekbedovertrek is.

Iemand hier toevallig voorbeelden van hoe je een knus hoekje maakt in een vrij grote kamer?

We wonen op een hoek, dus onze Minion heeft 2 muren met in totaal 3 grote ramen erin, waar dus al geen kasten kunnen staan ofzo. Dus je krijgt al snel een flink open ruimte, die niet heel knus of gezellig oogt
Ik vind de 20m2 vierkante hoekkamer met 3 ramen van mijn dochter best oké. Ik zal even terugzoeken naar de foto's ;)
OUD / Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 77
disclaimer
pi_194192913
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:48 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh wauw, wat een toffe voorbeelden, zo even snel! :D Geweldig! O+
Is dit een kwestie van de juiste zoektermen gebruiken, of mis ik gewoon echt het aangeboren styling-talent wat de meeste ouders hier wel lijken te hebben? :+
Goede zoektermen via Pinterest gebruiken inderdaad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194193115
Leuke ideetjes Claudia! Beetje Montessori/Steiner-achtig.

Ik vind het altijd belangrijk dat het speelgoed een beetje leuk en uitnodigend wordt gepresenteerd. Wij hebben rijsmandjes met speelgoed er in ipv plastic bakken. Net zo opgeruimd, maar staat wel wat gezelliger.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 16:28:25 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194193153
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:48 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh wauw, wat een toffe voorbeelden, zo even snel! :D Geweldig! O+
Is dit een kwestie van de juiste zoektermen gebruiken, of mis ik gewoon echt het aangeboren styling-talent wat de meeste ouders hier wel lijken te hebben? :+
Ik mis dat styling talent ook ben ik bang :X Ik zie zulke toffe dingen voorbij komen maar denk dat het lang niet zo tof wordt als ik het zelf ga doen :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:54:03 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_194193455
Ja maar zoals op pinterest is het zelden in het echt bij iemand he. Je moet dat ook als inspiratie gebruiken, niet als hooffdoel ;)
disclaimer
pi_194193911
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik vind de 20m2 vierkante hoekkamer met 3 ramen van mijn dochter best oké. Ik zal even terugzoeken naar de foto's ;)
OUD / Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 77

Oh, die is zeker tof! O+
En inderdaad ook wel vergelijkbaar qua indeling. Hier kan ik ook wel wat mee,zeker in combinatie met die eerdere foto's en tips :Y

En weinig illusies hier dat het echt "Pinterest-waardig" gaat worden ja :+
Maar man en ik zijn gewoon echt te praktisch ingesteld ofzo, waardoor het -zeker voor een kinderkamer- al snel te strak en onpersoonlijk wordt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 21 juli 2020 @ 18:01:52 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194194385
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Leuke ideetjes Claudia! Beetje Montessori/Steiner-achtig.

Ik vind het altijd belangrijk dat het speelgoed een beetje leuk en uitnodigend wordt gepresenteerd. Wij hebben rijsmandjes met speelgoed er in ipv plastic bakken. Net zo opgeruimd, maar staat wel wat gezelliger.
Ik zoek daarvoor nog een ondiepe kast. Er staat nu een Billy, maar wij zijn aan het ontkea'en en zoek wat anders. Wat er in komt: speelgoed (evt in mandjes), boeken en ik wil dat Kuiken er ook zijn Lego creaties in kan tentoonstellen. Liefst niet dieper dan 30cm. Iemand een tip?
KuikenGuppy
pi_194195079
Ok, nu wil ik zo’n kast:

Die achter tegen de muur.

Maar Ikea heeft hem niet, volgens mij. Ik kan hem zelf maken, maar ga liever voor de luie optie van kopen. Iemand enig idee?
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 19:34:32 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194195596
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef SQ het volgende:
Ja maar zoals op pinterest is het zelden in het echt bij iemand he. Je moet dat ook als inspiratie gebruiken, niet als hooffdoel ;)
True, maar ik ben echt slecht in dat weer vertalen naar iets leuks. Maar komt goed!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194195788
Ik doe niet aan styling :D En als ik een keer een leuk ideetje heb voor decoratie, maakt mijn kleuter daar zo wat anders van. Hij is blij met zijn kamer. Prima dus.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:21:45 #85
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_194196275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ok, nu wil ik zo’n kast:
[ afbeelding ]
Die achter tegen de muur.

Maar Ikea heeft hem niet, volgens mij. Ik kan hem zelf maken, maar ga liever voor de luie optie van kopen. Iemand enig idee?
Ik vind soortgelijke kasten als ik zoek op "liggende boekenkast" bij google
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:10:28 #86
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194197107
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ok, nu wil ik zo’n kast:
[ afbeelding ]
Die achter tegen de muur.

Maar Ikea heeft hem niet, volgens mij. Ik kan hem zelf maken, maar ga liever voor de luie optie van kopen. Iemand enig idee?
Ik vind Ikea ivar (lage open versie) beetje zelfde idee.
pi_194197270
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik vind Ikea ivar (lage open versie) beetje zelfde idee.
Die vind ik niet zo leuk, die staat hier al in de gang. Maar ik zoek rustig verder.
pi_194197439
Volgens mij zijn het gewoon 3 houten panelen en 2 staanders. 1 keer zagen in de bouwmarkt en 3 schroeven dr in aan elke zijkant vd plank en klaar.
pi_194203446
Die planken zien eruit alsof ze makkelijk gaan doorhangen. Ik zou er geen boeken of zo opzetten, behalve de onderste plank.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194203760
We hebben nog een ongebruikte Nornas boekenkast (Ikea) staan boven, die ga ik aanpassen en op de plek zetten waar ik zo’n kast in gedachten heb O+
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:16:46 #91
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194203888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben nog een ongebruikte Nornas boekenkast (Ikea) staan boven, die ga ik aanpassen en op de plek zetten waar ik zo’n kast in gedachten heb O+
Wat ga je aanpassen? die is toch al heel leuk :D
pi_194204012
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik mis dat styling talent ook ben ik bang :X Ik zie zulke toffe dingen voorbij komen maar denk dat het lang niet zo tof wordt als ik het zelf ga doen :@
stylen is heel leuk voor een babykamer!
(daarna ontstylen ze m zelf vrij snel)
pi_194204258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:16 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wat ga je aanpassen? die is toch al heel leuk :D
Ik wil graag minder vakken en meer open. Dus ik ga kijken of ik dat kan bereiken.
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:45:16 #94
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194205273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik wil graag minder vakken en meer open. Dus ik ga kijken of ik dat kan bereiken.
Ik zie veel hacks voor de nomas iig.
Dus denk dat het wel kan.
pi_194245111
Babykamer is na 'n update er weer klaar voor.





  Moderator vrijdag 24 juli 2020 @ 23:37:42 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194247416
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 21:29 schreef NicolasJoy het volgende:
Babykamer is na 'n update er weer klaar voor.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Is die kast nou zo groot of is dat gezichtsbedrog?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 25 juli 2020 @ 07:00:26 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194249955
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 21:29 schreef NicolasJoy het volgende:
Babykamer is na 'n update er weer klaar voor.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk O+
Resistance is futile.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 07:08:48 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194249970
En dan vooral de kasten, ondanks het gezichtsbedrog ;) .
Resistance is futile.
pi_194266736
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 23:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Is die kast nou zo groot of is dat gezichtsbedrog?
Gezichtsbedrog door de manier van de foto maken denk ik. Weet eigenlijk niet hoe hij er zo uit kan zijn gekomen.. Net zo groot als de commode in elk geval! 120 cm? Oh, zie nu dit staan: Breedte: 100 cm, Diepte: 55 cm, Hoogte: 180 cm
  zondag 26 juli 2020 @ 17:48:31 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_194268806
Groothoeklens ;)
disclaimer
pi_194269723
Wat is jullie ervaring met het doorverkopen van een complete babykamer (ledikant, commode, kledingkast)?
Is daar een beetje vraag naar of raak je dat aan de straatstenen niet kwijt? :+

Vrij eenvoudige, witte meubels. Hier en daar wel gebruikssporen of kleine beschadigingen, maar niks wat niet eenvoudig te fixen is.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194269931
geen ervaring.. alleen de commode verkocht (voor 25,-) die wij 2 jaar eerder voor 15,- gekocht hadden..dat ging heel soepel..
  zondag 26 juli 2020 @ 19:11:44 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194269933
Als koper wilde ik bij prul 2 jaar geleden tweedehands alleen echt hout (zodat ik kon schuren en schilderen) of geen lelijke sporen. Uiteindelijk een gratis ledikant, wandplank en commode opgehaald en geschuurd en opnieuw gebeitst en afgelakt. Mijn broer heeft hun kamertje geprobeerd te verkopen (was van bopita, compleet, met aerosleep en de hele rambam) en kreeg er geloof ik ongeveer 25% van de nieuwprijs voor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 26 juli 2020 @ 19:23:22 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_194270125
het aanbod aan tweedehands babykamers is gewoon gigantisch. Niemand verbruikt die meubels echt tot ze "op" zijn namelijk, dus vrijwel alles kan wel een kind of 5/6 mee. En ze staan altijd in de weg als je kind er uit groeit. Dus dat maakt ook dat je daar weinig geld voor kunt vangen uiteindelijk.
disclaimer
pi_194270526
Ja, da's dus precies het punt ja.
Ik hoef er ook echt niet veel voor te hebben, maar het zou mooi meegenomen zijn voor de inrichting van de nieuwe kamers.

Maar het staat inderdaad al snel in de weg, omdat je gewoon geen idee hebt óf en wanneer je er vanaf komt.
Vandaar dat ik twijfel of ik het überhaupt wil proberen, of gewoon meteen maar doneer aan de kringloop ofzo :P
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194271423
Ik kocht de babykamer tweedehands voor ¤100,- en vroeg er na 2 jaar ¤50,- voor, maar kwam er niet vanaf. Toen ‘gratis’ erbij gezet en was er binnen een dag vanaf.
pi_194273210
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:48 schreef SQ het volgende:
Groothoeklens ;)
Gewoon telefoon fotootje, dus had geen idee dat 'ie dat kon/deed eigenlijk. :9
  zondag 26 juli 2020 @ 22:34:05 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194273244
Die stoelen van Stokke zijn wel 60-80 euro tweedehands.
Resistance is futile.
pi_194273317
quote:
18s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:34 schreef Seven. het volgende:
Die stoelen van Stokke zijn wel 60-80 euro tweedehands.
Gewoon geduld hebben, dan heb je ze voor ¤30, en laatst zag ik er een voor ¤10 langs komen. Je moet er dan alleen wel snel bij zijn. Zulke stoelen gebruiken ze toch pas vanaf 1~1,5. Wij hebben ze pas gekocht toen de meiden al 2 waren, tot die tijd voldeed de Ikea antilop prima (en die is veel sneller en makkelijker schoon te maken ook). De antilop verkoopt 2e hands trouwens nog wel gewoon voor 50% nieuwprijs.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  maandag 27 juli 2020 @ 08:54:54 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194275693
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:38 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Gewoon geduld hebben, dan heb je ze voor ¤30, en laatst zag ik er een voor ¤10 langs komen. Je moet er dan alleen wel snel bij zijn. Zulke stoelen gebruiken ze toch pas vanaf 1~1,5. Wij hebben ze pas gekocht toen de meiden al 2 waren, tot die tijd voldeed de Ikea antilop prima (en die is veel sneller en makkelijker schoon te maken ook). De antilop verkoopt 2e hands trouwens nog wel gewoon voor 50% nieuwprijs.
Met de newbornset kan je baby al heel snel in die stokke en prul zat er met een stoelverkleiner vanaf een maand of 7 in... We hebben ook een antilop, maar die is voor als we buiten eten of bezoek met een kindje hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194275745
De antilop :X
Hoevaak iedereen tegen die poten aanloopt, echt niet te doen.
Qua stokke: Wij hadden een newbornset geleend en daarna met de babyset. Dus echt vanaf het begin en we gebruiken hem voor onze 4-jarige nog iedere dag. Ik vind het zijn geld echt dubbel en dwars waard!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194277123
De ANTILOP is ideaal voor onderweg maar voor dagelijks bij de eettafel zijn de poten inderdaad een ondingen.

Ik ben nog steeds fan van de duurdere ikea kinderstoel, de LANGUR. Net zo makkelijk schoon te maken als de antilop en heeft poten zoals de Stokke Tripp Trapp.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:38 schreef FlyingFish het volgende:
De antilop verkoopt 2e hands trouwens nog wel gewoon voor 50% nieuwprijs.
Zoveel nog ja? Hier staan ze vaak gratis op marktplaats.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:11:38 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_194277303
is dit nog wel kinderkamer gerelateerd allemaal? :P
disclaimer
  maandag 27 juli 2020 @ 11:20:21 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194277423
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:11 schreef SQ het volgende:
is dit nog wel kinderkamer gerelateerd allemaal? :P
Staat bij jou de kinderstoel niet in de kinderkamer dan? O-) _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 27 juli 2020 @ 14:58:49 #115
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194280087
quote:
18s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:34 schreef Seven. het volgende:
Die stoelen van Stokke zijn wel 60-80 euro tweedehands.
Volgens mij woon je niet in de buurt van R'dam he?
Af en toe staan daar bij de kringloop (de grote bij alexandrium) opknappertjes voor 5 - 10 euro.

Ik ben sowieso geen Stokke fan :P
Wij zijn voor de 4moms gegaan, wij zijn echt gaan proefzitten met kind en dan zie je het verschil goed.
En magnetisch blad etc.

Maargoed, weer ontopic. :+
pi_194281634
Om toch nog even offtopic te gaan: ik haat Marktplaats uit de grond van mijn hart, maar bied soms toch iets aan voor een zacht prijsje. Toen ik dat met onze Stokke-stoelen deed maakte ik iets mee wat ik nog niet eerder had meegemaakt, namelijk een biedingsoorlog. Ik kreeg bovendien berichten van mensen die elkaar ervan beschuldigden de stoel niet te willen kopen voor de eigen kinderen maar voor doorverkoop. Klaarblijkelijk behouden die stoelen een groot deel van hun waarde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194281791
Sterker nog, die stokke wordt in waarde alleen maar hoger. 4 jaar geleden voor 50 2e hands gekocht, voor 70 verkocht omdat ik een afgeragde op de weggeefhoek (!) gekregen had die ik had Opgeknapt . Ik was onze kleur zo zat maar vond het een beetje eng om die zonder ervaring op te knappen.
pi_194484830
Heeft er iemand hier toevallig van de Ikea Kura een bedhuisje gemaakt?
Zie wel foto's op Pinterest maar zonder een beetje uitleg :7
pi_194491361
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:48 schreef Flav het volgende:
Heeft er iemand hier toevallig van de Ikea Kura een bedhuisje gemaakt?
Zie wel foto's op Pinterest maar zonder een beetje uitleg :7
Niks op Pinterest met een uitleg erbij nee?
Ik word al weken doodgegooid met "Misschien vind je dit ook leuk" pins over bedhuisjes :D

Heb er ook nog een minuutje over getwijfeld, maar voor een paar tientjes meer vonden we een (bijna) kant-en-klaar bedhuisje, dus ja... Team liever-lui-dan-moe hier :+
(Hoewel we er nog wel zelf hekjes om gaan maken :7 )

Maar ik zou zeggen dat je er zelf ook wel uitkomt, toch? 4 korte balken voor de schuine stukken en 1 lange voor de nok.
Het lastigst is denk ik bepalen hoe schuin je de schuine balken af moet zagen om ze netjes aan te laten sluiten. Maar dat ligt er ook weer aan hoe hoog je de nok wil hebben natuurlijk. Dus da's meer wiskunde dan het klussen ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194493711
Speelgoed/geboorte kistjes gemaakt voor op de kamer :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hardcoholic
pi_194493714
Die voor een paar tientjes meer heb ik ook gezien maar dan is het weer zonder hekje eromheen haha.
Daarom dacht ik aan de Kura.
Meneer krult zich elke nacht helemaal in het hoekje van z'n ledikant dus geen hekje is niet echt een optie :P

Vroeg me alleen af hoe dat beneden gedeelte in elkaar zit, gewoon lattenbodem op de grond er daarover het matras? En de platen beneden ipv boven.
Bed op z'n kop volgens mij haha

Denk dat ik vriend maar gewoon de opdracht geef er iets van te maken met een Pinterest foto erbij.
Hij is de Ikea klusser van ons twee haha.
pi_194621243
Heeft iemand een tip voor een leuk boekenrekje voor een baby/kinderkamer? Niet voor aan de muur maar voor naast een stoel.
Ik had deze twee al op het oog:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/flisat-boekenstandaard-00290783/
https://www.ikea.com/nl/n(...)-op-wielen-10298420/

De tweede is geen boekenrek maar kan ooit voor andere dingen gebruikt worden.
Een tijdschriftenrek zou ook kunnen maar die ik vind zijn ofwel lelijk ofwel meer dan 50 euro.
pi_194621666
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 19:26 schreef Bottoms_up het volgende:
Heeft iemand een tip voor een leuk boekenrekje voor een baby/kinderkamer? Niet voor aan de muur maar voor naast een stoel.
Ik had deze twee al op het oog:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/flisat-boekenstandaard-00290783/
https://www.ikea.com/nl/n(...)-op-wielen-10298420/

De tweede is geen boekenrek maar kan ooit voor andere dingen gebruikt worden.
Een tijdschriftenrek zou ook kunnen maar die ik vind zijn ofwel lelijk ofwel meer dan 50 euro.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/bekvam-kruidenrekje-berken-40070185/ die :Y

pi_194621887
quote:
Die kan alleen aan de muur toch?
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:05:37 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_194621957
En gewoon een klein boekenkastje? Dan heb je iig al meer opties!

Zoiets is ook leuk:

https://www.pinkorblue.nl(...)-NzHW9kaAiI-EALw_wcB
disclaimer
pi_194622172
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:05 schreef SQ het volgende:
En gewoon een klein boekenkastje? Dan heb je iig al meer opties!

Zoiets is ook leuk:

https://www.pinkorblue.nl(...)-NzHW9kaAiI-EALw_wcB
Die is idd leuk en van dezelfde soort vind ik deze ook mooi: https://www.grasonderjevo(...)k-draak/#description

Enige nadeel is de prijs en het formaat. Zijn kamertje is niet zo groot (8m2) en voor nu is het wel handig als ik vanuit de stoel boekjes kan pakken en terugzetten want ik heb hem op schoot. Nu liggen ze naast de stoel op de grond en dat is ook maar niks. Het zou wel passen maar ik denk dat zoiets vooral leuk is als hij zelf boekjes leest. Hij eet ze nu vooral :+
Aan de muur is lastig want de stoel staat in een hoek waar ook twee ramen zijn.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:18:53 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194622193
Je kunt ook zelf zoiets maken:



Evt van een oude lade en vier meubelpootjes.

Wij hebben die Flisat trouwens, bevalt prima, maar ik vind 'm wel wat klein. (Er staan nu 10 boekjes in en daarmee zit 'ie propvol).
KuikenGuppy
pi_194622236
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:17 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Die is idd leuk en van dezelfde soort vind ik deze ook mooi: https://www.grasonderjevo(...)k-draak/#description

Enige nadeel is de prijs en het formaat. Zijn kamertje is niet zo groot (8m2) en voor nu is het wel handig als ik vanuit de stoel boekjes kan pakken en terugzetten want ik heb hem op schoot. Nu liggen ze naast de stoel op de grond en dat is ook maar niks. Het zou wel passen maar ik denk dat zoiets vooral leuk is als hij zelf boekjes leest. Hij eet ze nu vooral :+
Aan de muur is lastig want de stoel staat in een hoek waar ook twee ramen zijn.
Ik heb daarvoor een nachtkastje naast de stoel staan.
pi_194623741
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:22 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik heb daarvoor een nachtkastje naast de stoel staan.
Dat is misschien nog wel een idee ja. Thanks
pi_194701753
Wij gaan binnenkort T zijn nieuwe kamer verven en behangen en ik kan geen behang vinden. Heeft hier iemand de geniale tip? Niet te hysterisch, niet heel kinderlijk en bij voorkeur passend bij deze poster. Het komt op 1 of 2 muren, die ander wordt geverfd (in een nader te bepalen kleur uit die poster).



En heeft er iemand de tip voor een kledingkast voor op zijn kamer? Bed is ongelakt steigerhout, dus ik zoek iets wat daarbij past, maar kan het nog niet helemaal vinden.
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:41:51 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194702068
Geen tips gogo maar wel een vraag: wat is nou praktisch qua kledingkast? Ik zie meestal kasten met hanggedeelte maar dan hou je toch heel veel ruimte over? :@

Ik neig zelf juist naar veel bakken, maar dat is omdat ik dat voor mezelf superfijn vind voor ondergoed, sokken. Broeken/rokken vouw ik, en shirtjes en jurken hang ik maar dan wel op zo'n manier dat het max 20cm boven de plank eronder hangt. Met kinderkleding ben je dan toch knetterveel ruimte kwijt?
Resistance is futile.
  maandag 24 augustus 2020 @ 10:43:24 #132
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194702082
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:41 schreef Seven. het volgende:
Geen tips gogo maar wel een vraag: wat is nou praktisch qua kledingkast? Ik zie meestal kasten met hanggedeelte maar dan hou je toch heel veel ruimte over? :@

Ik neig zelf juist naar veel bakken, maar dat is omdat ik dat voor mezelf superfijn vind voor ondergoed, sokken. Broeken/rokken vouw ik, en shirtjes en jurken hang ik maar dan wel op zo'n manier dat het max 20cm boven de plank eronder hangt. Met kinderkleding ben je dan toch knetterveel ruimte kwijt?
Die kinderen groeien, en de kleren dus ook ;)
Inmiddels passen de vesten van mijn zoon van 7 niet heel ruim meer in de kast, en moet ik de roede binnenkort hoger hangen (en dus een plank verwijderen).
  maandag 24 augustus 2020 @ 11:30:22 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_194702744
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:41 schreef Seven. het volgende:
Geen tips gogo maar wel een vraag: wat is nou praktisch qua kledingkast? Ik zie meestal kasten met hanggedeelte maar dan hou je toch heel veel ruimte over? :@

Ik neig zelf juist naar veel bakken, maar dat is omdat ik dat voor mezelf superfijn vind voor ondergoed, sokken. Broeken/rokken vouw ik, en shirtjes en jurken hang ik maar dan wel op zo'n manier dat het max 20cm boven de plank eronder hangt. Met kinderkleding ben je dan toch knetterveel ruimte kwijt?
Ligt inderdaad geheel aan je eigen voorkeur.
Ik had altijd veel jumpsuits en als je die op een hangertje hangt vul je die ruimte best goed op.
Mijn dochter heeft nu ook een hangkast maar die heeft ook 30 jurkjes ofzo :')

Maar voor mijn zoon nu heb ik alleen een ladenkastje met 3 laden en da's echt meer dan genoeg voor al zijn kleding.
disclaimer
pi_194702904
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:41 schreef Seven. het volgende:
Geen tips gogo maar wel een vraag: wat is nou praktisch qua kledingkast? Ik zie meestal kasten met hanggedeelte maar dan hou je toch heel veel ruimte over? :@

Ik neig zelf juist naar veel bakken, maar dat is omdat ik dat voor mezelf superfijn vind voor ondergoed, sokken. Broeken/rokken vouw ik, en shirtjes en jurken hang ik maar dan wel op zo'n manier dat het max 20cm boven de plank eronder hangt. Met kinderkleding ben je dan toch knetterveel ruimte kwijt?
In het begin kan je daar slofjes of andere spulletjes kwijt. Daarna worden de kleertjes langer, dus wordt alles helemaal opgevuld.
Protège moi de mes désirs.
pi_194704169
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:18 schreef Gogo83 het volgende:
Wij gaan binnenkort T zijn nieuwe kamer verven en behangen en ik kan geen behang vinden. Heeft hier iemand de geniale tip? Niet te hysterisch, niet heel kinderlijk en bij voorkeur passend bij deze poster. Het komt op 1 of 2 muren, die ander wordt geverfd (in een nader te bepalen kleur uit die poster).

[ afbeelding ]

En heeft er iemand de tip voor een kledingkast voor op zijn kamer? Bed is ongelakt steigerhout, dus ik zoek iets wat daarbij past, maar kan het nog niet helemaal vinden.
Die poster is leuk zeg! Waar is ‘ie van?

Wil je effen behang of met print?
Voor effen is misschien het geel uit de poster mooi, op het lichtste groen uit de poster.
En voor met print? Uhm, iets met bladeren/takken, omdat dat terugkomt in de poster?
pi_194705589
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 13:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Die poster is leuk zeg! Waar is ‘ie van?

Wil je effen behang of met print?
Voor effen is misschien het geel uit de poster mooi, op het lichtste groen uit de poster.
En voor met print? Uhm, iets met bladeren/takken, omdat dat terugkomt in de poster?
Ik zat zelf ook al te denken aan iets met bladeren, ga daar nog maar eens gericht naar zoeken. Poster is van HEMA trouwens, een paar maanden geleden gekocht, dus de kans dat ze hem nog hebben is best aanwezig!
pi_194773248
Mensen met bedhuisjes, hoe vaak stoten jullie je hoofd tegen die dwarsbalk?

Ik ben team bedhuisje, maar vriend lijkt het vreselijk onhandig met bijv opmaken ect door die balken :D

Dus please zeg me dat het meevalt _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:40:19 #138
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_194773386
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Mensen met bedhuisjes, hoe vaak stoten jullie je hoofd tegen die dwarsbalk?

Ik ben team bedhuisje, maar vriend lijkt het vreselijk onhandig met bijv opmaken ect door die balken :D

Dus please zeg me dat het meevalt _O-
Het valt mee! Tuurlijk gebeurt het wel eens. Maar niet meer dan 1x per maand ofzo 😂
pi_194783769
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Mensen met bedhuisjes, hoe vaak stoten jullie je hoofd tegen die dwarsbalk?

Ik ben team bedhuisje, maar vriend lijkt het vreselijk onhandig met bijv opmaken ect door die balken :D

Dus please zeg me dat het meevalt _O-
Het is mij nog niet gebeurt eigenlijk... :9
pi_194806251
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:18 schreef Gogo83 het volgende:
Wij gaan binnenkort T zijn nieuwe kamer verven en behangen en ik kan geen behang vinden. Heeft hier iemand de geniale tip? Niet te hysterisch, niet heel kinderlijk en bij voorkeur passend bij deze poster. Het komt op 1 of 2 muren, die ander wordt geverfd (in een nader te bepalen kleur uit die poster).

[ afbeelding ]

En heeft er iemand de tip voor een kledingkast voor op zijn kamer? Bed is ongelakt steigerhout, dus ik zoek iets wat daarbij past, maar kan het nog niet helemaal vinden.
Geen tips voor behang, maar aangezien ons jonkje dezelfde kleuren op zijn kamer heeft:
de vlaggetjeslijn van Dille en Kamille past er mooi bij


en de kratjes van de Hema ook


pi_194806380
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 09:53 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Geen tips voor behang, maar aangezien ons jonkje dezelfde kleuren op zijn kamer heeft:
de vlaggetjeslijn van Dille en Kamille past er mooi bij
[ afbeelding ]

en de kratjes van de Hema ook
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bedankt voor de tips, superleuke accessoires!
pi_194832276
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Mensen met bedhuisjes, hoe vaak stoten jullie je hoofd tegen die dwarsbalk?

Ik ben team bedhuisje, maar vriend lijkt het vreselijk onhandig met bijv opmaken ect door die balken :D

Dus please zeg me dat het meevalt _O-
Ik duim ook even heel hard mee dat het meevalt, aangezien ik ook m'n zinnen heb gezet op een bedhuisje voor onze dochter :D

Ik ben hard aan het nadenken over de nieuwe kamers van de kinderen en vraag me af hoeveel kastruimte een peuter en kleuter nu echt 'nodig' hebben?
Dan bedoel ik zowel voor kleding als ook voor speelgoed / boeken / prullen.

Kom maar door met jullie inrichtingen! :7
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 15 oktober 2020 @ 14:57:27 #143
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195655973
Ik wil graag een fijne (schommel)stoel op de babykamer maar vind die krengen bij babypark net ff te duur (350,-) nog tips waar je een fijne stoel kan kopen onder dat bedrag?
pi_195656033
De Poang van Ikea. Bij beide kinderen in gebruik gehad. Vond hem wel iets fijner toen ze net een tikkie groter dan new born waren, dan paste het allemaal beter ofzo.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 15:14:33 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_195656255
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 14:57 schreef Sway- het volgende:
Ik wil graag een fijne (schommel)stoel op de babykamer maar vind die krengen bij babypark net ff te duur (350,-) nog tips waar je een fijne stoel kan kopen onder dat bedrag?
Ikea strandmon is echt de fijnste voedingsstoel.
Poang wipt wel lekker, maar de armleuningen zijn spartaans, zeker bij lange voedingen, en kussentjes vallen er tussendoor.
disclaimer
pi_195656422
Geen tips voor een stoel; ik heb een ouderwetse stoel opgeknapt die net als de poang, lekker ‘wipt’.

Ik heb in het vorige topic tips gevraagd voor donkergroen op peuters kamer en wilde nog even het resultaat delen van de wanden. We hebben ervoor gekozen om tot 90cm te verven op 2 muren, 1 muur behang en 1 muur wit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bed staat nu voor de muur met behang, plinten zijn gedaan en er is wat meer ingericht. Dit weekend de kledingkast opzetten, gisteren een boekenkastje in elkaar geschroefd van Ikea. Best groot en nog lang niet vol, maar lekker veel ruimte voor al haar boeken.
https://www.ikea.com/nl/n(...)berger-wit-00472702/
  donderdag 15 oktober 2020 @ 15:37:12 #147
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195656593
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 15:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Ikea strandmon is echt de fijnste voedingsstoel.
Poang wipt wel lekker, maar de armleuningen zijn spartaans, zeker bij lange voedingen, en kussentjes vallen er tussendoor.
Oja, die ken ik. Goeie tip, thnx!
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:01:18 #148
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196020829
Ik zoek een leuke kledingkast voor op de kamer van de jongste.
Iemand die nog iets leuks weet?

Ik heb nu kwantum leipzig op het oog alleen de 3 deurs is uit het assortiment en de 2 deurs is mwauh qua formaat (als ik niets beters tegenkom dan zal dit hem wel worden). Kleur mag wit, donkergrijs of zwart zijn en liefst een lockerkast model (hoeft geen metaal te zijn, mag ook hout met locker look zijn). Budget rond 200, tweedehands mag ook.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:14:57 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196022456
Ik zoek een leuke ladenkast voor bij een Ikea Kura bed. Hemnes in wit zou logisch zijn, maar vind ik zo standaard. Heeft er iemand een gepimpte versie of een andere leuke kast die ik als voorbeeld kan nemen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196022680
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Mensen met bedhuisjes, hoe vaak stoten jullie je hoofd tegen die dwarsbalk?

Ik ben team bedhuisje, maar vriend lijkt het vreselijk onhandig met bijv opmaken ect door die balken :D

Dus please zeg me dat het meevalt _O-
Nooit :P
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:58:59 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196023316
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:01 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zoek een leuke kledingkast voor op de kamer van de jongste.
Iemand die nog iets leuks weet?

Ik heb nu kwantum leipzig op het oog alleen de 3 deurs is uit het assortiment en de 2 deurs is mwauh qua formaat (als ik niets beters tegenkom dan zal dit hem wel worden). Kleur mag wit, donkergrijs of zwart zijn en liefst een lockerkast model (hoeft geen metaal te zijn, mag ook hout met locker look zijn). Budget rond 200, tweedehands mag ook.
Woood Stijn misschien? Of deze van VT Wonen (misschien wat te duur?).
KuikenGuppy
  dinsdag 3 november 2020 @ 16:08:21 #152
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196023502
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:58 schreef Burdie het volgende:
Woood Stijn
Ja, nieuw sowieso veeeeeel te duur voor op zijn kamer, meneer sloopt alles :') dus ik vind 200 al veel.
pi_196024691
quote:
dit is een slechte foto want die mooie rekjes op de ene foto zijn de officiële boekenrekken en die zijn 12 euro duurder dan het kruidenrekje van de inzet :')

De stang zit ook anders :7 en de kruidenrekjes zijn een stuk smaller :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:51:55 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_196025913
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 16:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, nieuw sowieso veeeeeel te duur voor op zijn kamer, meneer sloopt alles :') dus ik vind 200 al veel.
Hoe sloop je een kledingkast :?.
Dan zou ik een tweedehands lockerkast op MP zoeken. Of wat meer geld neerleggen en een van echt goede kwaliteit aanschaffen die niet zomaar stuk te maken is door een peuter.
KuikenGuppy
pi_196026027
Woood is wel echt gruwelijk hufterproof :D wij hebben van dennis de kledingkast (al wat langer) en de bedbank sinds een week en het is wel oerdegelijk :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196027572
Wij hebben ook een kast van Woood en die is idd enorm stevig!
  dinsdag 3 november 2020 @ 21:17:31 #157
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196032117
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe sloop je een kledingkast :?.
Dan zou ik een tweedehands lockerkast op MP zoeken. Of wat meer geld neerleggen en een van echt goede kwaliteit aanschaffen die niet zomaar stuk te maken is door een peuter.
Ik bedoel eigenlijk tekenen en krassen met speelgoed :D maar misschien verstaat niet iedereen dat onder slopen.
En daarom wil ik niet veel geld uitgeven en vind ik 200 meer dan genoeg :P
pi_196033678
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe sloop je een kledingkast :?.
Dan zou ik een tweedehands lockerkast op MP zoeken. Of wat meer geld neerleggen en een van echt goede kwaliteit aanschaffen die niet zomaar stuk te maken is door een peuter.
Hier is een schuifdeurkast die uit twee delen van 1 meter (naast elkaar) bestaat door een vriendinnetje van mijn kleuter gesloopt. Zij is 1.15 ofzo en besloot dat het leuk is om erin te klimmen, op een plank te gaan liggen en te kijken of ze er gestrekt in paste. Zijwand krom, plank naar beneden gedonderd, gat in achterwand.

Never underestimate a kleuter ;(
pi_196262576
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:13 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Hier is een schuifdeurkast die uit twee delen van 1 meter (naast elkaar) bestaat door een vriendinnetje van mijn kleuter gesloopt. Zij is 1.15 ofzo en besloot dat het leuk is om erin te klimmen, op een plank te gaan liggen en te kijken of ze er gestrekt in paste. Zijwand krom, plank naar beneden gedonderd, gat in achterwand.

Never underestimate a kleuter ;(
:o :o
Oh wauw... :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196263046
Hier een leuke update: waar ik hier in juli nog inspiratie kwam vragen voor hypothetische nieuwe kinderkamers, zijn we inmiddels volle bak bezig O+

Voor nu betekent dat vooral het glasvliesbehang er af halen :X

SPOILER: Huidige situatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar voor een goed doel, want over 3 weken worden alle slaapkamers helemaal glad en strak gestuct *G*

De muren bij beide kinderen worden lichtblauw, met een regenboogthema voor de oudste en een auto / constructievoertuigen thema bij de jongste O+

SPOILER: Sfeerimpressie regenboogkamer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sfeerimpressie autokamer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Planning is dat het nog voor de kerst klaar is! :s)

Edit: met speciale dank aan @Claudia_x, want door jouw post over een regenboogkussen bij H&M, ging het regenboogballetje rollen O+

[ Bericht 4% gewijzigd door twist02 op 15-11-2020 21:48:34 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196263257
Leuk twist! Waar vind je die dekbedovertrekken met auto’s? O+
pi_196263506
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 21:49 schreef Zo-is-dat het volgende:
Leuk twist! Waar vind je die dekbedovertrekken met auto’s? O+
Linksonder is van Leen Bakker, die andere heb ik online gevonden (kinderkamershop.nl geloof ik) :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196267136
Dank! Ik zie dat leenbakker nu ook nog 1+1 gratis heeft *O*
pi_196373502
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe sloop je een kledingkast :?.
quote:
6s.gif Op zondag 22 november 2020 20:12 schreef aapieannie het volgende:
Wij hebben vanmorgen de bedden weer dichtgemaakt. Vriend heeft de lattenbodem van Vincent zo gemaakt dat hij er niet meer uit kan klimmen.
De heren hadden met aardig wat geweld de kledingkast open gekregen. Schuifdeuren uit de rails, en diverse planken eruit gesloopt. Het zorgde voor een erg onveilige situatie vandaar het besluit toch de bedjes maar weer dicht te maken..
Sorry Aapie, maar moest deze hier even posten. :P

Peuters kunnen wel degelijk kasten slopen. Ik heb er ook zo een in huis. :+
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 november 2020 @ 09:36:18 #165
269689 crew  Viv
pi_196373606
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 09:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Peuters kunnen wel degelijk kasten slopen. Ik heb er ook zo een in huis. :+
Dat kleine lieve jongetje van jou? :o
pi_196373698
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:36 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat kleine lieve jongetje van jou? :o
Je moest eens weten wat voor terrorist in dat lieve jongetje schuilt. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_196373887
Hier nog zo'n eentje.
Lang leve magneetsloten, de enige sloten die hij tot nu toe niet open krijgt.
pi_196861548
Crosspost uit K&W, maar hier zitten vast ook users die hetzelfde hebben gehad:

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:45 schreef twist02 het volgende:
Onze kwestie: we willen wat posters ophangen in de kinderkamers, d.m.v. zulke posterhangers:



Per poster hebben we dus 1 haakje/spijker/schroef nodig, maar wat is aan te raden?
Boren met een plug en schroef kan, maar voelt overdreven voor een simpele poster. Een spijker is het 'mooiste' qua kop lijkt me (aangezien die zichtbaar blijft), maar misschien ook het minst stevig? :?

Zag die plakspijkers van Tesa wel voorbij komen, die hebben we al eens eerder gebruikt, alleen dat lijkt me dus erg lelijk in dit geval :{

Ohja, het betreft een gipsblokken binnenmuur, afgewerkt met een dun laagje stucwerk.
En bij de ander is het een betonnen buitenmuur (eveneens gestuct).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196861841
Geen idee wat voor muren het hier precies zijn, maar hier hangen posters met zulke houders zonder problemen aan spijkers.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 21 december 2020 @ 14:46:53 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_196861850
Altijd schroeven. Spijkers gebruik je alleen in hout.
disclaimer
pi_196862271
Ja, die 2 reacties kreeg ik dus letterlijk toen ik bij vrienden en familie informeerde hoe zij dit deden _O-

Jullie snappen dat ik hier kwam voor een soort tiebreaker hè? :+

Maar just in case misschien dan toch maar schroeven doen...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196863655
Het kan allebei. Wij gebruiken al jaren spijkers voor posters en schilderijen en dat werkt prima. Het scheelt boorwerk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196864878
Ik wil ook op witte muren nog weleens Tesa powerstrips gebruiken zodat ik niet hoef te boren. Ik wissel de kinderkamers nogal eens qua indeling, dus dan helpt het wel als er geen gaten in de muren zitten. ;)
pi_196864881
Hmm, kom er net achter dat de bovenste latjes van de posterhangers ook al voorgeboorde gaatjes hebben.

Dus als we die vastzetten met schroeven, kunnen de touwtjes er af. Heb je wel 2 gaten per poster (dus nog meer boorwerk, voor m'n man dan :+ ), maar dan zijn ze niet zichtbaar.

Kamers zijn trouwens bijna af nu! *G*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196864920
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 17:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik wil ook op witte muren nog weleens Tesa powerstrips gebruiken zodat ik niet hoef te boren. Ik wissel de kinderkamers nogal eens qua indeling, dus dan helpt het wel als er geen gaten in de muren zitten. ;)
Ik heb al een keer of 10 verzucht dat ze het hier minstens 10 jaar mee moeten doen :+

Andere posters kan uiteraard, maar dan wel op dezelfde plek :P
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196923383
Eindelijk klaar! *G* O+
Man hangt as we speak de radiatoren terug en er mist nog 1 nachtkastje, maar ik ben er wel klaar mee ook :P

SPOILER: Autokamer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Regenboogkamer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196924294
Wat goed gelukt @twist02 ! O+
  donderdag 24 december 2020 @ 14:45:55 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196924349
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:51 schreef twist02 het volgende:
Eindelijk klaar! *G* O+
Man hangt as we speak de radiatoren terug en er mist nog 1 nachtkastje, maar ik ben er wel klaar mee ook :P

SPOILER: Autokamer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Regenboogkamer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
Leuk geworden!

Die kasten wil ik ook, maar dan met de kurk deurtjes.
Resistance is futile.
  donderdag 24 december 2020 @ 16:44:08 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196926556
Leuk geworden!

Hier is het belangrijkste klusje voor de babykamer gedaan! De kamer heeft eindelijk een plafond, gestukte muren en een grijze laminaatvloer en de verf zit erop. Nu nog even de lamp bestellen en de meubels op hun plek schuiven, maar ik ben alvast blij :D



Lamp:
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 1 februari 2021 @ 12:38:21 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197760639
Stom dat de foto's uit mijn vorige post het niet meer doen... geen idee hoe dat kan. Maar: het is af!





Alleen nog een wolkenlampje ophangen bij de stoel en het huisje boven de commode.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 1 april 2021 @ 18:39:00 #181
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198802509
De NVWA heeft onderzoek gedaan naar kinderbedjes en een aantal bleken erg gevaarlijk: https://www.openbare-insp(...)nderzoeken/kinderbed

(Weet niet of het hier thuishoort. Zo niet dan sorry :P )
pi_198805290
Iemand tips voor leuke gordijnen voor de kinderkamer? Ik wil verduisterende gordijnen voor Simon zijn kamer.
Had een aantal stalen bij voordeelgordijnen.nl aangevraagd, maar die zijn toch te donker.
Bij voorkeur iets met sterren en qua kleur bruin/beige/zandkleurig.
Zal wel aan mijn Google-skills liggen, maar ik vind niets...
pi_198818682
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 20:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand tips voor leuke gordijnen voor de kinderkamer? Ik wil verduisterende gordijnen voor Simon zijn kamer.
Had een aantal stalen bij voordeelgordijnen.nl aangevraagd, maar die zijn toch te donker.
Bij voorkeur iets met sterren en qua kleur bruin/beige/zandkleurig.
Zal wel aan mijn Google-skills liggen, maar ik vind niets...
Leen Bakker, Kwantum hebben niks? Online kindergordijnen punt nl of fijnkindergordijn punt nl al gecheckt? Die laatste heeft echt mooi spul O+, kan je best ook even hun insta bekijken voor goede foto's. Maar wel ander prijskaartje wrs dan voordeelgordijnen ;).
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:39:47 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_198819225
Je kunt bijna elke gordijnstof laten verduisteren he. Dus laat je daar niet door tegenhouden ;)
disclaimer
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:43:48 #185
342418 VKV
Plausibel
pi_198819279
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 20:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand tips voor leuke gordijnen voor de kinderkamer? Ik wil verduisterende gordijnen voor Simon zijn kamer.
Had een aantal stalen bij voordeelgordijnen.nl aangevraagd, maar die zijn toch te donker.
Bij voorkeur iets met sterren en qua kleur bruin/beige/zandkleurig.
Zal wel aan mijn Google-skills liggen, maar ik vind niets...
Wij hadden een verduisterend rolgordijn via Veneta.
Daar kan je gratis kleurstalen bestellen.
pi_198824785
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:49 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Leen Bakker, Kwantum hebben niks? Online kindergordijnen punt nl of fijnkindergordijn punt nl al gecheckt? Die laatste heeft echt mooi spul O+, kan je best ook even hun insta bekijken voor goede foto's. Maar wel ander prijskaartje wrs dan voordeelgordijnen ;).
Kwantum al gekeken, ook kindergordijnen. Leenbakker nog niet (helemaal vergeten) en fijnkindergordijn ken ik niet, dus daar ga ik ook even kijken. Dank voor de tips!

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:39 schreef SQ het volgende:
Je kunt bijna elke gordijnstof laten verduisteren he. Dus laat je daar niet door tegenhouden ;)
I know!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:43 schreef VKV het volgende:

[..]

Wij hadden een verduisterend rolgordijn via Veneta.
Daar kan je gratis kleurstalen bestellen.
Veneta ook nog niet gekeken, dank voor de tip!
pi_198827431
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:56 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Kwantum al gekeken, ook kindergordijnen. Leenbakker nog niet (helemaal vergeten) en fijnkindergordijn ken ik niet, dus daar ga ik ook even kijken. Dank voor de tips!
[..]

I know!
[..]

Veneta ook nog niet gekeken, dank voor de tip!
Next heeft ook e.e.a! Ben wel tevreden over hun home-collectie. Fijn beddengoed in ieder geval :)
pi_198827506
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:56 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Kwantum al gekeken, ook kindergordijnen. Leenbakker nog niet (helemaal vergeten) en fijnkindergordijn ken ik niet, dus daar ga ik ook even kijken. Dank voor de tips!
[..]

I know!
[..]

Veneta ook nog niet gekeken, dank voor de tip!
Veneta is erg goed. Service is ook perfect. Je hebt er meetgarantie. Verkeerd gemeten, geen probleem, even melden en ze sturen de juiste maat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_200186617
Waar kopen jullie zoal de kinderbedden? We zijn voor Simon op zoek naar een leuk kinderbed (bij voorkeur meteen 90*200 cm), maar bij Ikea vind ik niets leuks. Babypark was ook teleurstellend (op één gaaf bed na, hoogslaper in de vorm van een huisje voor ong. ¤ 3.500 en ¤ 5.000 incl. alle aankleding) en Leenbakker was ook niets.

Nog andere tips? We hebben eigenlijk nog geen idee wat voor soort bed we willen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 16:41:36 #190
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200187098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Waar kopen jullie zoal de kinderbedden? We zijn voor Simon op zoek naar een leuk kinderbed (bij voorkeur meteen 90*200 cm), maar bij Ikea vind ik niets leuks. Babypark was ook teleurstellend (op één gaaf bed na, hoogslaper in de vorm van een huisje voor ong. ¤ 3.500 en ¤ 5.000 incl. alle aankleding) en Leenbakker was ook niets.

Nog andere tips? We hebben eigenlijk nog geen idee wat voor soort bed we willen.
Wij hebben een leuke van woood (ik weet niet met hoeveel o's) die hebben ook sets met matching kast/bureau/nachtkastjes ect.

deze hebben wij (kast en bed) maar dan wel in een gezelligere kamer :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:20:39 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200187692
Wij hebben ikea, maar pimpen het zelf tot huisje.

Van asten in Tilburg heeft ook wel leuke dingen, collectie staat ook online.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:30:08 #192
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_200187826
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Waar kopen jullie zoal de kinderbedden? We zijn voor Simon op zoek naar een leuk kinderbed (bij voorkeur meteen 90*200 cm), maar bij Ikea vind ik niets leuks. Babypark was ook teleurstellend (op één gaaf bed na, hoogslaper in de vorm van een huisje voor ong. ¤ 3.500 en ¤ 5.000 incl. alle aankleding) en Leenbakker was ook niets.

Nog andere tips? We hebben eigenlijk nog geen idee wat voor soort bed we willen.
Petit Amelie
Petit Puk
Little Dreamers
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_200187878
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:20 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben ikea, maar pimpen het zelf tot huisje.

Van asten in Tilburg heeft ook wel leuke dingen, collectie staat ook online.
Jullie zijn ook superhandig :D Wij wat minder :P
pi_200188555
Wij kochten laatst een huisjesbed van Petit Puk voor Phi. Ik denk dat het de ‘Betty’ is. Heel erg blij mee. Echt mooi stevig en supermakkelijk te monteren. Ook in 90x200 overigens.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 19:07:36 #195
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200189170
Wij hebben een huis ledikant gekocht van Bopita en is nu een peuterbedje.
Volgende bed heb ik al op het oog.
Woood tipi of iets zoals Vipack barnie.
pi_200192303
T zijn bed komt van Jorgs steigerhout. Rockwood heb ik ook wel eens gekeken destijds.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 21:46:30 #197
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200192328
Skwurl heeft ook toffe bedden :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 21:47:32 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_200192354
Uit de OP:

https://www.saartjeprum.nl/kinderkamers/bedden/

Echt geweldig leuke bedden O+
disclaimer
  zaterdag 3 juli 2021 @ 21:51:52 #199
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200192479
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Waar kopen jullie zoal de kinderbedden? We zijn voor Simon op zoek naar een leuk kinderbed (bij voorkeur meteen 90*200 cm), maar bij Ikea vind ik niets leuks. Babypark was ook teleurstellend (op één gaaf bed na, hoogslaper in de vorm van een huisje voor ong. ¤ 3.500 en ¤ 5.000 incl. alle aankleding) en Leenbakker was ook niets.


Da's toch een grapje zeker?
Prrrrr
pi_200192662
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:51 schreef mspoez het volgende:

[..]

Da's toch een grapje zeker?
Nee hoor :7
Het bed dat wij zagen staat niet online, maar het lijkt op deze, maar dan nog met een huisje incl. dak erop (en daardoor dus nog duurder dan het bed uit de link):
https://www.babypark.nl/f(...)gtrap.html?color=850

Dank voor alle tips! Ik zal alles eens rustig bekijken :)
pi_200194042
Wehkamp Home collection halfhoogslaper hebben wij voor Twix. Prima bed.
pi_200194206
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:47 schreef SQ het volgende:
Uit de OP:

https://www.saartjeprum.nl/kinderkamers/bedden/

Echt geweldig leuke bedden O+
Dat kan ik beamen! Heb hier het kinderbed Amsterdam staan O+
pi_200331085


Aangezien wij beneden alles in mango hout/ massief staal hebben etc past dit er wel mooi bij. Accessoires en bekleding etc komt allemaal nog. Muur zal half mint groen worden verwacht ik met een zilvertint en een kleine bamboe kapstop voor het eerste jasje etc. _O_
  maandag 12 juli 2021 @ 16:42:49 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_200331652
Mooie meubeltjes hoor!
disclaimer
pi_200331681
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:42 schreef SQ het volgende:
Mooie meubeltjes hoor!
Keuze is - viel mij op - buiten de standaard wit kleur wel heeeeeeeel beperkt bij de grotere spelers. Opvallend wel.
  maandag 12 juli 2021 @ 16:47:43 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_200331717
quote:
9s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Keuze is - viel mij op - buiten de standaard wit kleur wel heeeeeeeel beperkt bij de grotere spelers. Opvallend wel.
Ja, het is momenteel wel erg veel wit inderdaad. Maar goed, je kunt ook losse meubels kopen, ik denk toch dat meer mensen dat tegenwoordig doen dan een complete set kopen?
disclaimer
pi_200331855
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, het is momenteel wel erg veel wit inderdaad. Maar goed, je kunt ook losse meubels kopen, ik denk toch dat meer mensen dat tegenwoordig doen dan een complete set kopen?
Dit is niet eens een complete set :P Los ook weinig anders dan wit viel ons op. Geen idee waarom :D
  maandag 12 juli 2021 @ 16:59:42 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_200331865
quote:
9s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:58 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dit is niet eens een complete set :P Los ook weinig anders dan wit viel ons op. Geen idee waarom :D
Lekker veilig :P
disclaimer
pi_200331889
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Lekker veilig :P
Denk eerder dat het te duur is om die kleurensets te ontwikkelen. Moet gelakt worden, gespoten etc. Denk dat dat de prijs aardig opdrijft zeg maar.
  maandag 12 juli 2021 @ 18:46:15 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200333185
En veel mensen kiezen voor een baby toch licht en wit of licht hout, tenminste, dat zie ik ook me heen, zelfs bij de mensen die zelf meubeltjes pimpen enzo. vergeet ook niet dat babykamers vaak best klein zijn, dan ogen grote meubels al snel als heel erg groot.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 12 juli 2021 @ 19:50:10 #211
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200333991
Ik vind dat er best wel wat keus is buiten wit.
Als je je portemonnee maar open trekt :P

https://www.babypark.nl/k(...)tikel_babykamer=6182

Deze vind ik ook zo mooi.
  maandag 12 juli 2021 @ 22:03:35 #212
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200336655
quote:
9s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Keuze is - viel mij op - buiten de standaard wit kleur wel heeeeeeeel beperkt bij de grotere spelers. Opvallend wel.
Dat merkte ik 2 jaar geleden ook. Hetgeen wat we tegen kwamen wat wel mooi was, was zo duur dat we uiteindelijk maar bij IKEA de meubels hebben gekocht :P . Vond toen deze heel gaaf, maar ach.
https://www.babyplanet.nl/coming-kids-3-delige-babykamer-harper

Wij gaan nu voor Bas zijn peuterkamer aan de slag, maar ik twijfel of hij nog in ledikant moet blijven of over kan naar een groter bed. Wanneer zijn jullie kindjes over gegaan naar een groot bed?
Aan idee is het nu een toffe kleur blauw en behang waar hij niet omheen kan: auto's.
.

[ Bericht 37% gewijzigd door douche-eendje op 12-07-2021 22:08:37 ]
pi_200337149
@douche-eendje: Twix was 2 jaar en 3 maanden toen we hem in een groot bed legden, Mars was 2 jaar en 7 maanden. Bij Twix ging het probleemloos, Mars maakte de eerste avonden dankbaar gebruik van zijn nieuw verworven vrijheid. :7 Maar dat was een paar dagen leuk en toen was dat klaar.
Tof behang!
pi_200338212
Mijn oudste was 2,5 toen hij naar een eenpersoons bed ging en ontdekte pas met 4,5 alle mogelijkheden die dat bood. Daarvoor nooit een probleem, kwam er echt nooit uit.

De jongste was ietsje ouder, nog net geen drie. Scheelde twee weken ofzo. Die moeten we nu (drie maanden later) nog bijna elke avond wel een keer terugsturen :')
pi_200340532
Haha grappig, hier echt precies dezelfde ervaring met oudste/jongste :D

Oudste was 2j3m ofzo (wel een peuterbed, geen eenpersoons) en dat heeft serieus 1,5-2 jaar geduurd voordat ze een keer zelf uit bed kwam denk ik :D
Jongste was ruim 2,5 toen hij naar hetzelfde peuterbed ging. Ik had eigenlijk verwacht dat hij er direct uit zou komen, maar dat duurde toch ook nog wel een maandje ofzo :+

Overigens nooit 's avonds hoor, alleen in de ochtend :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_200342477
Bij L de zijkant uit het ledikant gehaald toen hij met slaapzak uit het ledikant kon klimmen. Geen idee wanneer we over gaan naar een eenpersoons bed maar ik denk pas wanneer het ledikant te klein is, vooralsnog slaapt hij er prima in.
pi_200382980
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:55 schreef Malteser het volgende:
Wehkamp Home collection halfhoogslaper hebben wij voor Twix. Prima bed.
Wat heb je met de ruimte onder die halfhoogslaper gedaan?
Simon zou ook graag een halfhoogslaper willen, waaronder hij kan spelen en een bed met een trappetje. Dus nu een beetje rond aan het kijken.

Simon slaapt nog steeds in zijn ledikant, wel zonder zijkant. Hij is nu ong. 110 cm, dus past nog net.
pi_200383156
quote:
17s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat merkte ik 2 jaar geleden ook. Hetgeen wat we tegen kwamen wat wel mooi was, was zo duur dat we uiteindelijk maar bij IKEA de meubels hebben gekocht :P . Vond toen deze heel gaaf, maar ach.
https://www.babyplanet.nl/coming-kids-3-delige-babykamer-harper

Wij gaan nu voor Bas zijn peuterkamer aan de slag, maar ik twijfel of hij nog in ledikant moet blijven of over kan naar een groter bed. Wanneer zijn jullie kindjes over gegaan naar een groot bed?
Aan idee is het nu een toffe kleur blauw en behang waar hij niet omheen kan: auto's.
[ afbeelding ].
Zou ie dat behang niet gaan inkleuren :P ? Dat zou de mijne zeker gaan doen haha.

Kaptein is met drie jaar over gegaan naar een 1 pers bed :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200383286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:03 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Wat heb je met de ruimte onder die halfhoogslaper gedaan?
Simon zou ook graag een halfhoogslaper willen, waaronder hij kan spelen en een bed met een trappetje. Dus nu een beetje rond aan het kijken.

Simon slaapt nog steeds in zijn ledikant, wel zonder zijkant. Hij is nu ong. 110 cm, dus past nog net.
Wij hebben er een leeshoek gemaakt. Ik heb er een extra matras voor gekocht (een dunne, van Ikea, de Jömna), een aantal grote kussens, een lampje in het donkerste hoekje. Wij lezen er ‘s avonds dus voor en Twix gebruikt het zelf ook veel om zich lekker even terug te trekken met een boek of met wat autootjes.
Matras dient meteen als ‘logeermatras’ voor zijn broertje als ze een nachtje samen willen slapen.
Foto is een oudje, inmiddels is de kamer verder aangekleed maar dan heb je er een beeld bij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 21:42:00 #220
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200414453
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zou ie dat behang niet gaan inkleuren :P ? Dat zou de mijne zeker gaan doen haha.

Kaptein is met drie jaar over gegaan naar een 1 pers bed :Y
Hij heeft geen kleurpotloden op zn kamer :P

Bedankt voor de tips met wanneer over naar gewoon bed. Bas is bijna 2,5 als de baby er is, dus het is misschien ook wel fijn om over te zijn naar een normaal bed straks. Scheelt ook weer tillen.
  zondag 18 juli 2021 @ 07:38:39 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200418791
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 21:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hij heeft geen kleurpotloden op zn kamer :P

Bedankt voor de tips met wanneer over naar gewoon bed. Bas is bijna 2,5 als de baby er is, dus het is misschien ook wel fijn om over te zijn naar een normaal bed straks. Scheelt ook weer tillen.
Die van ons was net twee toen we haar overlegden in een groot bed. Hadden we best iets later gewild, maar ze klom ineens uit haar ledikant
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200919067
Nou, we hebben Bas gisteravond om 19:30 in zijn nieuwe bed gelegd. Ik heb hem vanmorgen om 08:30 maar eens wakker gemaakt :D. Ging gelijk goed. Er moeten nog wat details in de kamer, foto's volgen nog wel een keer als het helemaal af is :).
pi_201120906
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde kamertje, zelfde meubels en wat kleine aanpassingen gedaan.
pi_201120978
Leuk dat stippen behang! Vast een fijn idee dat het kamertje klaar is O+
pi_201121613
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 12:07 schreef Takkie88 het volgende:
Leuk dat stippen behang! Vast een fijn idee dat het kamertje klaar is O+
De andere kant staat nog vol met dozen uit te zoeken kleertjes en troep, maar hey :+. De babyverschoon/aankleedplek is in ieder geval klaar.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:05:01 #226
148247 taxibabe
pi_201650207
Wij hebben hier een kamerdoorschuif gedaan! Mijn oudste bonuszoon heeft nu zijn eigen huisje, mijn jongste bonuszoon is nu naar zolder verhuist, dus zijn kamer is nu voor Thomas! We hebben de afgelopen week flink geklust en vanavond gaat hij er voor het eerst slapen, dus ben benieuwd. Hij heeft i.i.g. door dat hij moet plapla (slapen) in het dreumesbed, dus ben benieuwd hoe het gaat straks!

Foto's van bijna af! Het bed schuift nog iets naar het raam en er komt nog een voorleesstoel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:45:21 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_201727645
Leuk kamertje hoor taxibabe! Echt al een flinke jongenskamer!

Die leeshoekjes he... hoe vaak worden die nou echt gebruikt?
Ik heb er zes jaar geleden ook wel eens 1 gemaakt omdat ik iedereen dat hier zag doen maar mijn kinderen gooien met de kussens en dat was dat. :')
disclaimer
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:01:07 #228
148247 taxibabe
pi_201727848
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:45 schreef SQ het volgende:
Leuk kamertje hoor taxibabe! Echt al een flinke jongenskamer!

Die leeshoekjes he... hoe vaak worden die nou echt gebruikt?
Ik heb er zes jaar geleden ook wel eens 1 gemaakt omdat ik iedereen dat hier zag doen maar mijn kinderen gooien met de kussens en dat was dat. :')
Tnx! Hij sliep er ook gelijk goed. Maar dat komt denk ik omdat hij tijdens het klussen wel steeds bij ons is geweest, dus hij heeft alles zien veranderen en vertrouwd geraakt met de kamer.

Vooralsnog is die hoek het eerste waar hij naar toe rent als we naar boven gaan. Aan de achterwand hangt een fotoplank waar wat boekjes staan. Soms pakt hij gelijk een boekje en soms gaat hij gewoon tegen de kussens hangen. Ik krijg hem dan daar ook bijna niet weg om de kleren of pyjama aan te trekken :X
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:15:46 #229
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201728011
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:45 schreef SQ het volgende:
Die leeshoekjes he... hoe vaak worden die nou echt gebruikt?
Ik heb er zes jaar geleden ook wel eens 1 gemaakt omdat ik iedereen dat hier zag doen maar mijn kinderen gooien met de kussens en dat was dat. :')
De mijne vond het in het begin leuk maar toen de nieuwigheid er af was stond het voornamelijk stof te happen. We hebben er toen een bureau neergezet. Daar leest hij dus wel vaak als hij vroeg wakker is in het weekend en nog niet naar beneden mag ;) Muziekje er bij want de radio staat daar en ruimte om grote informatie boeken door te bladeren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201728059
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:45 schreef SQ het volgende:
Leuk kamertje hoor taxibabe! Echt al een flinke jongenskamer!

Die leeshoekjes he... hoe vaak worden die nou echt gebruikt?
Ik heb er zes jaar geleden ook wel eens 1 gemaakt omdat ik iedereen dat hier zag doen maar mijn kinderen gooien met de kussens en dat was dat. :')
Wij hebben aan de zijkant van de trofast-kast de boeken staan, als Bas een boekje wilt lezen doen we dat lekker in zijn of ons bed ^O^. En ik heb een boekenwurm, hij eet het liefst zijn appel aan de grote tafel beneden met het plaatjesboek om te lezen.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:33:06 #231
148247 taxibabe
pi_201728181
Oh ik heb ook geen enkele illusie dat dat hoekje voor een langere tijd wordt gebruikt als leeshoekje, nu trekt hij ons wel mee naar dat hoekje om samen een boekje te lezen. Er staat ook nog een grote luie stoel op zijn kamertje waar we samen kunnen lezen. Overal kan gelezen (plaatjes kijken/voorlezen) worden, belangrijkste is dat er gelezen wordt.

Hij wil er later als hij groter is misschien ook lekker chillen, muziekje luisteren (jointje roken.. :P _O- }) )
pi_201728268
Leuke kamer Taxibabe!

Ik heb 2 sierhoekjes in de peuterkamer, volgens mij is er ook nog nooit op die stoel aan dat bureau gezeten door de peuter :')


  dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:46:45 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_201728318
Ook al zo mooi gestyled O+

Ik zal zondagavond even een foto van onze kinderkamers maken, voor het contrast :7
disclaimer
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:04:41 #234
148247 taxibabe
pi_201728498
Nu is het misschien leuk gestyled, maar ik wil niet weten hoe het er over een tijdje uitziet als hij meer tijd door gaat brengen op zijn kamer. Als ik kijk naar de kamers van zijn broers zie ik de toekomst somber in :')
pi_201728942
Hier wordt de leeshoek (onder de halfhoogslaper) dagelijks gebruikt. Wij lezen er ‘s avonds voor maar Twix duikt er zelf ook regelmatig in en sowieso iedere ochtend als hij wakker is voordat zijn wekker gaat.
pi_201741207
Wij hebben juist de halfhoogslaper ingeruild voor een hoogslaper. B vond het niets. Hij stootte vooral steeds zijn hoofd. Nu een hoogslaper met een bureau in de volledige breedte eronder. Dat is zijn Lego bureau.

Wij zijn al wat inspiratie aan het op doen voor als Juul wat ouder is. Ze is nu 3 jaar. Haar kamer is slechte 2 bij 2. We dubben tussen ruilen met onze slaapkamer (dan gaan wij een kast op maat om ons bed heen laten maken). Of we trekken een deel van de vlizozolder bij haar kamer.
Van dat laatste kan ik weinig voorbeelden vinden, het wordt ook een uitdaging omdat ze grotendeels onder een plat dak slaapt en wat we open kunnen breken naar de vlizo is heel smal. Daarnaast moet er op de vlizo behalve opgeruimd ook geklust worden oa de vloer maar ook een muurtje erin.

Heeft iemand hier ervaring met de vlizo bij een kamer trekken, de vlizo is geen stahoogte dus dat zou een soort chillplek worden denk ik.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:41:14 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_201741603
Mijn schoonzusje heeft de nok van het huis bij beide zolderkamers getrokken. Die leiden tot een plateautje waar bedden staan. Je kunt er als volwassene niet rechtop staan maar dat hoeft ook niet perse.
Ik denk dat het grootste nadeel is dat je er ook een vaste trap wil hebben. En in een kamer van 2x2 vreet dat zo veel ruimte dat je het net zo goed kunt laten.
disclaimer
pi_201741626
Leeshoekjes O+

Ik heb in de speelkamer beneden meerdere hoekjes gemaakt waarvan 1 leeshoekje. Hier wordt er veel gebruik van gemaakt, al meer dan een jaar. Niet zozeer om te lezen, maar om te chillen, muziek te luisteren, tablet te kijken of gewoon om te spelen.



Sommige dingen veranderen nooit, ik weet nog steeds niet hoe ik vanuit imgur een foto geupload krijg want hij pakt de link nooit :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 oktober 2021 @ 14:46:23 #239
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201741649
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:43 schreef Schanu het volgende:
Leeshoekjes O+

Ik heb in de speelkamer beneden meerdere hoekjes gemaakt waarvan 1 leeshoekje. Hier wordt er veel gebruik van gemaakt, al meer dan een jaar. Niet zozeer om te lezen, maar om te chillen, muziek te luisteren, tablet te kijken of gewoon om te spelen.

[ afbeelding ]

Sommige dingen veranderen nooit, ik weet nog steeds niet hoe ik vanuit imgur een foto geupload krijg want hij pakt de link nooit :@
Je moet de link hebben die eindigd op jpg
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:47:21 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_201741665
Aan stopcontacten voor leeslampjes iig geen gebrek :7
disclaimer
pi_201741690
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:41 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonzusje heeft de nok van het huis bij beide zolderkamers getrokken. Die leiden tot een plateautje waar bedden staan. Je kunt er als volwassene niet rechtop staan maar dat hoeft ook niet perse.
Ik denk dat het grootste nadeel is dat je er ook een vaste trap wil hebben. En in een kamer van 2x2 vreet dat zo veel ruimte dat je het net zo goed kunt laten.
We kunnen wel wat doen boven de trap van de begane grond naar de 1e verdieping. Die trap komt dan sowieso niet in haar kamer inderdaad.
Wellicht een klimmuur of zoiets.

Ik denk vooral aan een deel van de vliering bij haar kamer trekken en de ingang naar boven via dus iets van een klimmuur of zo. De rest van de vliering blijf dan toegankelijk met de reeds bestaande vlizotrap.
pi_201741691
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:47 schreef SQ het volgende:
Aan stopcontacten voor leeslampjes iig geen gebrek :7
Ja vreselijk he, hahaha, de vorige bewoners hadden daar een kantoor en gameruimte :s)

En dank voor het fixen!
pi_201741951
Zoiets bedoel ik als doorgang:
pi_201742773
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:45 schreef SQ het volgende:
Leuk kamertje hoor taxibabe! Echt al een flinke jongenskamer!

Die leeshoekjes he... hoe vaak worden die nou echt gebruikt?
Ik heb er zes jaar geleden ook wel eens 1 gemaakt omdat ik iedereen dat hier zag doen maar mijn kinderen gooien met de kussens en dat was dat. :')
Mijn kinderen zijn net katten: ze zitten en hangen het liefst op mijn plek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201742871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:15 schreef exode het volgende:
Zoiets bedoel ik als doorgang:
[ afbeelding ]
En eventueel een solidere trap maken en opbergruimte integreren:


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201742991
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:15 schreef exode het volgende:
Zoiets bedoel ik als doorgang:
[ afbeelding ]
Dit vind ik zo mooi O+
pi_201743086
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En eventueel een solidere trap maken en opbergruimte integreren:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is ook nog cool inderdaad!
pi_201744693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:15 schreef exode het volgende:
Zoiets bedoel ik als doorgang:
[ afbeelding ]
Zou ik eng vinden qua brand :X rook en warmte stijgt als eerste naar de nok van het huis, en daar dan slapen op een plekje waar je met een trapje naar beneden moet...

Neemt niet weg dat het ongetwijfeld een ontzettend knus hoekje zal zijn O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201745116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:28 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Zou ik eng vinden qua brand :X rook en warmte stijgt als eerste naar de nok van het huis, en daar dan slapen op een plekje waar je met een trapje naar beneden moet...

Neemt niet weg dat het ongetwijfeld een ontzettend knus hoekje zal zijn O+
Het wordt sowieso niet haar slaapplek bovenin.
  FOK!fotograaf donderdag 14 oktober 2021 @ 16:15:53 #250
148247 taxibabe
pi_201753413
Oh dat is wel erg gaaf, zo'n vlierinkje boven de slaapkamer!

Het bewijs dat het leeshoekje nu goed gebruikt wordt, hopen dat het zo blijft O+ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201770621
Dat ziet er lief uit O+
pi_201799762
Heeft er iemand nog leuke tips voor opbergkasten oid voor speelgoed en spelletjes? Hoe hebben jullie die opgeborgen in de kinderkamers? En dan zoek ik vooral wat het meest praktisch is, terwijl het tegelijk geen speelgoedexplosie lijkt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_202064045
Kevin wil een bananenkamer. Nu is vandaag dit behang binnen gekomen :D

pi_202065684
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 23:39 schreef Adrian4 het volgende:
Kevin wil een bananenkamer. Nu is vandaag dit behang binnen gekomen :D

[ afbeelding ]
Geweldig _O_
pi_202065920
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:49 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft er iemand nog leuke tips voor opbergkasten oid voor speelgoed en spelletjes? Hoe hebben jullie die opgeborgen in de kinderkamers? En dan zoek ik vooral wat het meest praktisch is, terwijl het tegelijk geen speelgoedexplosie lijkt.
Oeh, ik lees mee! Ben zelf ook op zoek naar een oplossing waardoor het idd niet alsnog als een explosie eruit ziet…
pi_202066438
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 08:59 schreef eponine het volgende:

[..]
Oeh, ik lees mee! Ben zelf ook op zoek naar een oplossing waardoor het idd niet alsnog als een explosie eruit ziet…
Ik snap niet zo goed wat er moeilijk aan is. Kijk op de Ikea-website en er zijn meer dan genoeg voorbeelden. Denk aan kasten met deuren, manden en lades. Het bekendste voorbeeld is misschien wel de Trofast. Onze zoon heeft Stuva-elementen met lades (nu is dat geloof ik het Smastad-systeem) en vroeger hadden we de gewone Billy met aan de onderkant deurtjes en erin manden.

Fijn aan de Ikea is dat opbergers qua maatvoering zijn afgestemd op de kasten in het assortiment. En je hoeft je niet te beperken tot kindermeubilair, zolang je er maar rekening mee houdt dat je laag in de kast een plek maakt waar je kind bij kan en je de kast goed verankert. Een open kast met manden zoals de Drona is ook een prima optie: bovenin kun je e.e.a. uitstallen en onderin maak je een plek voor rommel.

Zoveel mogelijkheden - kies gewoon wat je mooi vindt en qua maatvoering past.

Kamer van onze zoon (zo'n Trovast blijft handig als ze ouder worden, vind ik):


In de kamer van dochter een open kast met lades voor troep (een kast die we vroeger in ons kantoor hadden):


Onze Billy vroeger:


[ Bericht 10% gewijzigd door Claudia_x op 07-11-2021 10:20:56 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202066541
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 10:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed wat er moeilijk aan is. Kijk op de Ikea-website en er zijn meer dan genoeg voorbeelden. Denk aan kasten met deuren, manden en lades. Het bekendste voorbeeld is misschien wel de Trofast. M'n zoon heeft Stuva-elementen met lades (nu is dat geloof ik het Smastad-systeem) en vroeger hadden we de gewone Billy met aan de onderkant deurtjes en erin manden.

Fijn aan de Ikea is dat opbergers qua maatvoering zijn afgestemd op de kasten in het assortiment. En je hoeft je niet te beperken tot kindermeubilair, zolang je er maar rekening mee houdt dat je laag in de kast een plek maakt waar je kind bij kan en je de kast goed verankert. Een open kast met manden zoals de Drona is ook een prima optie: bovenin kun je e.e.a. uitstallen en onderin maak je een plek voor rommel.

Zoveel mogelijkheden - kies gewoon wat je mooi vindt en qua maatvoering past.

Kamer van onze zoon (zo'n Trovast blijft handig, vind ik):
[ afbeelding ]

In de kamer van dochter een open kast met lades voor troep (een kast die we vroeger in ons kantoor hadden):
[ afbeelding ]

Onze Billy vroeger:
[ afbeelding ]

Er is niet per sé iets moeilijk aan, maar als je buiten het standaard Ikea gebeuren (of Leen Bakker/Kwantum) om wil gaan (waar overigens niets mis mee is; hij slaapt binnenkort in een Kura bed, er staat een Strandmon stoel naast en in de woonkamer staan ook nog wel wat Ikea dingen) dan is het een iets grotere uitdaging.
Dus mocht iemand daar ideeën en/of tips voor hebben dan lees ik die graag :Y

Mooie kleuren trouwens op de muren bij jullie! Vooral die kleur groen is O+
pi_202066623
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 10:21 schreef eponine het volgende:

[..]
Er is niet per sé iets moeilijk aan, maar als je buiten het standaard Ikea gebeuren (of Leen Bakker/Kwantum) om wil gaan (waar overigens niets mis mee is; hij slaapt binnenkort in een Kura bed, er staat een Strandmon stoel naast en in de woonkamer staan ook nog wel wat Ikea dingen) dan is het een iets grotere uitdaging.
Dus mocht iemand daar ideeën en/of tips voor hebben dan lees ik die graag :Y
Dat Ikea not done is, stond er niet bij. :+ Dan wordt het inderdaad wel moeilijker. In dat geval zou ik in reguliere woonwinkels naar een mooie kast zoeken en dan online speuren naar manden/dozen/etc. die qua maatvoering passen. Dat laatste vind ik altijd een puzzel, maar ik kom er steeds goed uit. De Ikea heeft veel opties voor opbergers en een wat uit de gratie geraakte winkel als de Xenos heeft wel wat. De Hema is ook best goed geworden in woonaccessoires. En ik kijk zelf regelmatig bij H&M Home, vooral geschikt voor mooie, losse manden. Nu zitten deze bijv. in het assortiment:







Een andere optie is Ikeameubilair nemen en er je eigen draai aan geven. Origineel is het niet, want in zoveel kinderkamers staat een Trovast met een plank erop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 07-11-2021 10:41:02 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202066672
Nog wat leuke dingen van H&M Home. O+ Bij de Ikea vind ik de kleuren vaak bont en fel. De H&M heeft doorgaans rustigere tinten.









I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 7 november 2021 @ 11:22:52 #260
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202067253
O heeft onlangs een boekenkast met onderin deurtjes van mijnwerkkamer.nl uit gekozen.
Betaalbaar maar anders dan ikea. We liepen er ook tegenaan dat we iets anders wilden qua look. De standaard zoektermen voor een kind leverden niks op maar de werkkamer was een schot in de roos qua opties.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202781187




Ik vroeg of ie zo’n grote enge beer niet spannend vindt, maar hij is enorm blij 🙂
pi_204532929
Hi! Wij moeten/mogen langzamerhand ook aan de babykamer beginnen. Ik wil idealiter zoveel mogelijk tweedehands kopen, waaronder de commode. Echter, waar moet ik op letten bij de (tweedehands) aanschaf van een commode?
Lades voelt handiger dan planken voor mij, hij moet iig niet te klein zijn want ik hoop daar alle kleertjes in kwijt te kunnen. Verder nog dingen?
pi_204533428
Waar wij onze commode op hebben uitgekozen is ladegeleiders (oid). in ieder geval dat er metaal in zit waardoor ze soepel rollen, en mocht hij binnen bereik van het kind komen te staan tzt is soft close ook heel erg fijn. Compleet houten lades zonder metaal aan de zijkant moet je iig niet hebben, die gaan vaak te stroef om met 1 hand te openen (en dat is soms wel noodzakelijk om te doen).
En een commodeverbreder is ook heel erg fijn, zeker als je voor een aankleedkussen recht voor je gaat ipv zijwaarts. Mijn kraamzorg had een informatieavond met daarin tips voor waar op te letten bij aanschaf van spullen en wat zonde van je geld is, wellicht handig om daar ook naar te informeren.

Ik raad je aan om gewoon een babyzaak in te lopen en te kijken wat er op de markt is en vooral alle commodes open te trekken. Onthoud type/naam van wat je fijn vindt en ga daarmee zoeken of zoek op basis van foto's naar iets soortgelijks. Wij hebben onze babykamer puur uitgekozen op basis van de soepelheid van de lades en omdat er een bladverbreder voor verkrijgbaar was. Bladverbreders zijn overigens niet universeel, die passen meestal alleen op die specifieke commode.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_204533930
Wij gebruiken een groot Hemnes dressoir van Ikea als commode. 4 grote lades en 4 kleine. Blad is wat smaller in vergelijking met echte commodes maar wel lekker lang. Dus alle spullen staan binnen handbereik.
  maandag 25 april 2022 @ 07:30:30 #265
208890 June.
Seriously?
pi_204534052
Ik vond een bladverbreder dus helemaal niet fijn, binnen paar weken weer weggedaan.

Voor peuter hebben we een 2e hands hemnes ladekast (ikea) gekocht. Ik vind hem fijner dan de dure commode die we al hadden. Hij is hoger en lades zijn dieper. Misschien wel te hoog als je klein bent..
Shine bright like a diamond.
  maandag 25 april 2022 @ 07:43:19 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204534082
Ik heb een commode zonder ladegeleiders omdat die wat stroever gaat en de baby/dreumes/peuter die lades niet zelf open krijgt. Scheelt gezeik met slotjes enzo om te voorkomen dat ze erin/erop klimmen of m leeghalen of met de vingers tussen de lade komen. En geen bladverbreder, ik verschoon het liefst dwars, zeker bij een jongetje ivm ondergeplast worden.

Ik vind de juiste hoogte heel belangrijk! Dus probeer in een winkel even uit wat fijn is. Niks zo irritant als te hoog of te laag.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204534198
Hoogte is inderdaad belangrijk en bedenk hoe je wil verschonen (voeten naar je toe of voeten opzij).

Hier ook een ikea hemnes met 8 lades. Veeeel bergruimte, ik heb zelfs met wasbare luiers erbij geen losse kast nodig gehad. Kleding van L lag tot een paar weken geleden in de commode dus bijna 4 jaar gebruikt.

Door de beperkte diepte alleen geschikt voor verschonen met de voeten opzij al zijn er bladverbreders voor verkrijgbaar (of zelf te maken als je handig bent) maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb de gehele luierperiode op de commode verschoont en dan is lange kast wel heel handig.
Overigens wel nieuw gekocht want 2ehands zijn ze zo populair dat ik steeds mis greep.
pi_204545689
Thanks voor het meedenken allemaal! Conclusie is dat we ook graag de Hemnes met 8 lades zouden willen, even afwachten of dat tweedehands lukt of dat het toch nieuw wordt. Verschonen gaan we 'zijwaarts' doen dus ik verwacht de verbreder niet nodig te hebben. :)

Nu nog een fijne schommelstoel vinden. :D
pi_204824323
Hoi :W ik val na lange tijd weer eens binnen met een vraag.
Gaat eigenlijk niet over de kinderslaapkamers, maar past hier denk ik toch het beste ;)

Een aparte speelkamer inrichten voor de kinderen: doen of onszelf de moeite besparen? :P

Ik lees vaak dat kinderen de speelkamer uiteindelijk niet echt gebruiken, omdat ze toch liever beneden spelen, of bij de ouders in de buurt, waardoor het vooral veel verslepen van speelgoed is.
Is dat herkenbaar bij mensen die zich er toch aan gewaagd hebben, of wordt de speelkamer wel degelijk goed benut?

Wat info, mocht het relevant zijn:

• Kinderen zijn nu 4 en 7
• Speelkamer zou op zolder komen; ongeveer 4.70x4.40m
• Idee is vooral veel opbergruimte voor speelgoed,
• een plek om alle Lego uit te stallen,
• treinbanen te maken die gewoon kunnen blijven liggen,
• slaapbankje o.i.d. om lekker te chillen / hutten te bouwen

Ik ben benieuwd naar ervaringen, tips en inspiratie! ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zaterdag 21 mei 2022 @ 22:50:02 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_204825204
Jullie hebben toch flinke slaapkamers Twist02? Welk voordeel denk je te bereiken met een extra speelkamer op zolder? Spelen ze nu al op hun slaapkamers? Indien nee, dan lijkt het me sterk dat ze wel op een speelkamer gaan spelen, eerlijk gezegd.
disclaimer
  zaterdag 21 mei 2022 @ 23:19:22 #271
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204825541
Bij ons op zolder staan de grotere toestellen als een Piklerdriehoek, een glijbaan, een tafeltje met stoelen en nog wat los speelgoed in open kasten. Wordt dagelijks gebruik van gemaakt - evenals het spelen op de kamer (en beneden/buiten).
Protège moi de mes désirs.
pi_204826026
Wij hebben een speelkamer op de benedenverdieping. Het is een illusie om te denken dat het speelgoed daar blijft, ze slepen het regelmatig naar de zithoek of de keuken, maar nu ze ouder worden (bijna 4 en 5) merk ik toch steeds meer het voordeel van de speelkamer. Ze hebben er hun eigen knutselhoek met lange tekentafel, een tent om tot rust te komen, een leeshoek en veel opberg- en speelruimte. Ze trekken zich er steeds vaker terug en zien dat echt als hun plekje waar ze tot spel kunnen komen. Ook met speeldates is het fijn dat de troep enzo daar blijft.

Nu moet ik bekennen dat ik niet weet of ik die toegevoegde waarde ook zo zou hebben gezien als de speelkamer boven was geweest. Juist dat wij hem beneden hebben, waar ze dicht in onze buurt kunnen spelen en toch op hun eigen plekje, met speelruimte en opbergruimte op de begane grond waardoor de keuken en de zithoek speelgoedvrij zijn, vind ik fijn. Als ze boven spelen, dan spelen ze altijd op hun eigen kamers dus een speelkamer op de 1e of 2e verdieping zou hier niet gebruikt worden denk ik.
  zondag 22 mei 2022 @ 00:17:34 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_204826150
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 23:19 schreef arvensis het volgende:
Bij ons op zolder staan de grotere toestellen als een Piklerdriehoek, een glijbaan, een tafeltje met stoelen en nog wat los speelgoed in open kasten. Wordt dagelijks gebruik van gemaakt - evenals het spelen op de kamer (en beneden/buiten).
En ben jij daar dan bij of gaan ze daar geheel op eigen initiatief zelf spelen?

Dagelijks gebruik op zolder vind ik nogal een fors statement namelijk, zeker met 2 werkende ouders :@ op werkdagen wordt er niet eens altijd gespeeld hier, laat staan op een verstopte zolder met verantwoord montessori speelgoed _O-
disclaimer
  zondag 22 mei 2022 @ 07:21:57 #274
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204826707
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 00:17 schreef SQ het volgende:

[..]
En ben jij daar dan bij of gaan ze daar geheel op eigen initiatief zelf spelen?

Dagelijks gebruik op zolder vind ik nogal een fors statement namelijk, zeker met 2 werkende ouders :@ op werkdagen wordt er niet eens altijd gespeeld hier, laat staan op een verstopte zolder met verantwoord montessori speelgoed _O-
Hier wordt wel iedere dag gespeeld met ze, ook op werkdagen. Ze spelen op eigen initiatief op zolder en gaan ook mee naar zolder wanneer daar de was wordt gedaan. Onze zolder is overigens ook niet verstopt maar vrij toegankelijk.
Protège moi de mes désirs.
pi_204826747
Wij hebben geen speelkamer. We hebben wat speelgoed in de huiskamer staan voor de jongste en de oudste speelt in haar kamer als ze zin heeft.

Toen mijn oudste jonger was stond er echt een shitload aan speelgoed in de huiskamer (geen ruimte toen voor een speelkamer) en dat doen we nu dus wel even anders :+ Er staat een beetje speelgoed en als hij er op uitgekeken is wisselen we het om.
pi_204826897
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 00:01 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben een speelkamer op de benedenverdieping. Het is een illusie om te denken dat het speelgoed daar blijft, ze slepen het regelmatig naar de zithoek of de keuken, maar nu ze ouder worden (bijna 4 en 5) merk ik toch steeds meer het voordeel van de speelkamer. Ze hebben er hun eigen knutselhoek met lange tekentafel, een tent om tot rust te komen, een leeshoek en veel opberg- en speelruimte. Ze trekken zich er steeds vaker terug en zien dat echt als hun plekje waar ze tot spel kunnen komen. Ook met speeldates is het fijn dat de troep enzo daar blijft.

Nu moet ik bekennen dat ik niet weet of ik die toegevoegde waarde ook zo zou hebben gezien als de speelkamer boven was geweest. Juist dat wij hem beneden hebben, waar ze dicht in onze buurt kunnen spelen en toch op hun eigen plekje, met speelruimte en opbergruimte op de begane grond waardoor de keuken en de zithoek speelgoedvrij zijn, vind ik fijn. Als ze boven spelen, dan spelen ze altijd op hun eigen kamers dus een speelkamer op de 1e of 2e verdieping zou hier niet gebruikt worden denk ik.
Nou exact dit :)
Speelkamer beneden is echt super fijn hier. ik denk dat een speelkamer boven of op zolder niet werkt bij ons. Op hun kamers kan ook gespeeld worden, maar doen ze zelden.
pi_204827807
Ja, dat is dus precies wat ik me afvraag, of zo'n speelkamer op zolder dan wel aantrekkelijk genoeg is. Een speelkamer beneden lijkt me helemaal ideaal, maar dat is helaas geen optie.

De slaapkamers zijn inderdaad best aardig qua ruimte en daar spelen ze ook graag. Met als gevolg dat de kamer van de oudste vol staat met Lego en er bij de jongste constant auto's en treinbanen op de grond liggen. Dat geldt overigens ook voor de woonkamer.

Het grootste voordeel zou dan ook vooral een plek zijn waar zulke dingen gewoon lekker kunnen blijven liggen zonder dat je steeds je nek erover breekt :+

En eigenlijk benutten we de zolder ook niet echt, aangezien we dus zonder al te veel moeite gewoon 4.5x4.5m vrij kunnen maken... Dat voelt ergens ook een beetje zonde.

(Lange termijn planning is overigens misschien ook nog wel dat de zolder dienst gaat doen als slaapkamer voor ons. Dus dan hebben we op de eerste verdieping weer een slaapkamer over. Het wordt dus sowieso geen grote verbouwing, maar vooral schuiven met wat we al hebben, en misschien iets van een slaapbankje aanschaffen :) )
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_204828017
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 07:21 schreef arvensis het volgende:

[..]
Hier wordt wel iedere dag gespeeld met ze, ook op werkdagen. Ze spelen op eigen initiatief op zolder en gaan ook mee naar zolder wanneer daar de was wordt gedaan. Onze zolder is overigens ook niet verstopt maar vrij toegankelijk.
Wij hebben op zolder ook een glijbaan, schommel, poppenkast, ballenbak, picknicktafelset waar ze bij kunnen knutselen/tekenen etc
Gewoon bereikbaar via een vaste trap waar ze alleen naar toe kunnen, ze spelen daar dagelijks
  zondag 22 mei 2022 @ 11:39:26 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204828044
Colin is een enorme klimgeit dus ik overweeg een piklerdriehoek. Niet wegens het gedachtengoed maar omdat ik hoop dat hij dan niet meer op de hoofdsteun van onze relax stoel gaat staan :') . Of is dat ijdele hoop?
Resistance is futile.
  zondag 22 mei 2022 @ 13:22:25 #280
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204828683
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:39 schreef Seven. het volgende:
Colin is een enorme klimgeit dus ik overweeg een piklerdriehoek. Niet wegens het gedachtengoed maar omdat ik hoop dat hij dan niet meer op de hoofdsteun van onze relax stoel gaat staan :') . Of is dat ijdele hoop?
Klimmen doet Zielie nog steeds overal. Met 11 maanden klom ze zelf op en af de Pikler.

Als je er een gaat aanschaffen kan ik Home4Dreams aanraden. Goede kwaliteit en goedkoper dan vele andere aanbieders (ze hebben een eigen site maar zitten ook op Etsy).

https://home4dreams.com/e(...)gle-climber-toy.html Wij hebben deze met een glijbaan/klimplank er bij. Deze kan je op verschillende hoogtes zetten.
Protège moi de mes désirs.
pi_204831828
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:39 schreef Seven. het volgende:
Colin is een enorme klimgeit dus ik overweeg een piklerdriehoek. Niet wegens het gedachtengoed maar omdat ik hoop dat hij dan niet meer op de hoofdsteun van onze relax stoel gaat staan :') . Of is dat ijdele hoop?
Ik heb dan wel niet zo'n ding, maar ik denk dat dat ijdele hoop is :') kinderen die klimmen die klimmen gewoon overal op, en het liefst op alles wat er niet voor bedoeld is :')
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:26:33 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204854344
Hij gebruikt mij tegenwoordig als piklerdriehoek als ik op de bank lig of zit. Ik vind een beetje stoeien best grappig maar niet als meneer met schoenen aan op mijn hoofd gaat staan :') .
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 15:00:09 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204881077
Hoe heten die kruidenrekjes van Ikea die je goed kunt gebruiken als boekenplankje?

Ik ben nu druk bezig met het verzinnen hoe Aapie's kamer eruit gaat zien maar ik vind het lastig. We denken nu aan een half gele wand (een soort lambrisering) maar dan nog eens kijken wat verder :D We gaan zo naar Ikea voor iets anders maar dan kunnen we ook gelijk wat inspiratie opdoen.

Ik weet dat de kans groot is dat zo'n leeshoekje niet gebruikt gaat worden maar ik wil het want O+ lezen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204881325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:00 schreef MaJo het volgende:
Hoe heten die kruidenrekjes van Ikea die je goed kunt gebruiken als boekenplankje?

Ik ben nu druk bezig met het verzinnen hoe Aapie's kamer eruit gaat zien maar ik vind het lastig. We denken nu aan een half gele wand (een soort lambrisering) maar dan nog eens kijken wat verder :D We gaan zo naar Ikea voor iets anders maar dan kunnen we ook gelijk wat inspiratie opdoen.

Ik weet dat de kans groot is dat zo'n leeshoekje niet gebruikt gaat worden maar ik wil het want O+ lezen O+
Dat is het Bekvam kruidenrek.
Wij hebben het Flisat boekenrek, dat vind ik ook een prima ding, maar dat is niet voor aan de muur.
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 15:37:32 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204881390
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:28 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat is het Bekvam kruidenrek.
Wij hebben het Flisat boekenrek, dat vind ik ook een prima ding, maar dat is niet voor aan de muur.
Bedankt ^O^ Die boekenstandaard is ook tof, maar ik zie dat het uitverkocht is. Er is ook een Flisat voor aan de muur, die vind ik nog toffer dan de Bekvam (die ik inderdaad bedoelde). Zie:

3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204883566
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
Bedankt ^O^ Die boekenstandaard is ook tof, maar ik zie dat het uitverkocht is. Er is ook een Flisat voor aan de muur, die vind ik nog toffer dan de Bekvam (die ik inderdaad bedoelde). Zie:

[ afbeelding ]
Mocht je die standaard willen...ik heb er een werkloos staan die voor weinig weg mag :)
  vrijdag 27 mei 2022 @ 19:35:15 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_204883926
Ik heb inmiddels zoveel kinderboeken dat ik er maar een viervaks expedit kallax voor op de overloop heb gezet. Maar die staat nu ook al vol :') die rekjes zijn fantastisch. Op pinterest / instafap. Serieus, wie heeft er nu maar 6 boeken :?
disclaimer
pi_204884176
Ik weet ook echt niet meer waar ik ze allemaal moet laten :') maar zo'n rekje is vooral leuk om een paar boeken uit te lichten lijkt mij. Wel elke week wisselen dan :P
  vrijdag 27 mei 2022 @ 20:12:42 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204884303
Jacob heeft dat rekje bij zijn bed voor het huidige voorleesboek en wat oude zooi die ik weiger nog langer voor te lezen dus daar bladert hij soms zelf in. Staat wel gezellig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 22:34:02 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204885771
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 18:55 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Mocht je die standaard willen...ik heb er een werkloos staan die voor weinig weg mag :)
Daar heb ik zeker interesse in :Y

We hebben nu alle kinderboekjes in een eigen "hokje" in de kast staan, zodat Aapie ze daar zelf kan pakken en terugzetten (doet hij ook echt :D). Ik denk dat zo'n display inderdaad meer stylish is dan praktisch ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:21:26 #291
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204886044
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:57 schreef twist02 het volgende:
Ja, dat is dus precies wat ik me afvraag, of zo'n speelkamer op zolder dan wel aantrekkelijk genoeg is. Een speelkamer beneden lijkt me helemaal ideaal, maar dat is helaas geen optie.

De slaapkamers zijn inderdaad best aardig qua ruimte en daar spelen ze ook graag. Met als gevolg dat de kamer van de oudste vol staat met Lego en er bij de jongste constant auto's en treinbanen op de grond liggen. Dat geldt overigens ook voor de woonkamer.

Het grootste voordeel zou dan ook vooral een plek zijn waar zulke dingen gewoon lekker kunnen blijven liggen zonder dat je steeds je nek erover breekt :+

En eigenlijk benutten we de zolder ook niet echt, aangezien we dus zonder al te veel moeite gewoon 4.5x4.5m vrij kunnen maken... Dat voelt ergens ook een beetje zonde.

(Lange termijn planning is overigens misschien ook nog wel dat de zolder dienst gaat doen als slaapkamer voor ons. Dus dan hebben we op de eerste verdieping weer een slaapkamer over. Het wordt dus sowieso geen grote verbouwing, maar vooral schuiven met wat we al hebben, en misschien iets van een slaapbankje aanschaffen :) )
Hier is het juist wel een succes. Vanaf dat hij 5 is wonen we hier en hebben we een speelhoek op zolder. Hij was en is daar veel te vinden. Treinbanen of Lego steden, het kan allemaal blijven staan. Ik zie juist als ze de basisschoolleeftijd hebben en dus zelfstandiger zijn steeds meer toegevoegde waarde voor zoiets.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204886705
Zo'n zolder waar ze hele Lego steden kunnen bouwen en laten staan :) dat zou hier wel een hit xijn. Nu is onze woonkamer een soort mini Billund.

Wij hebben een speel/werkkamer beneden. Daar zittem beide kinderen vaak aan het bureau. Maar die is maar 2 bij 2 meter.
pi_204910430
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:21 schreef laziness het volgende:

[..]
Hier is het juist wel een succes. Vanaf dat hij 5 is wonen we hier en hebben we een speelhoek op zolder. Hij was en is daar veel te vinden. Treinbanen of Lego steden, het kan allemaal blijven staan. Ik zie juist als ze de basisschoolleeftijd hebben en dus zelfstandiger zijn steeds meer toegevoegde waarde voor zoiets.
Altijd fijn, een tegengeluid ;)

We hebben het uiteindelijk maar gewoon voorgelegd aan de kinderen en die waren meteen razend enthousiast.
We gaan sowieso geen grote verbouwingen doen, maar eigenlijk vooral schuiven met kasten en meubels die we al hebben staan. Dus in het ergste geval hebben we straks een hele opgeruimde zolder die verder (nog steeds) weinig gebruikt wordt :+
Daar kan ik wel mee leven geloof ik :P
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')