Geweldigquote:Op zaterdag 6 november 2021 23:39 schreef Adrian4 het volgende:
Kevin wil een bananenkamer. Nu is vandaag dit behang binnen gekomen![]()
[ afbeelding ]
Oeh, ik lees mee! Ben zelf ook op zoek naar een oplossing waardoor het idd niet alsnog als een explosie eruit ziet…quote:Op zondag 17 oktober 2021 20:49 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft er iemand nog leuke tips voor opbergkasten oid voor speelgoed en spelletjes? Hoe hebben jullie die opgeborgen in de kinderkamers? En dan zoek ik vooral wat het meest praktisch is, terwijl het tegelijk geen speelgoedexplosie lijkt.
Ik snap niet zo goed wat er moeilijk aan is. Kijk op de Ikea-website en er zijn meer dan genoeg voorbeelden. Denk aan kasten met deuren, manden en lades. Het bekendste voorbeeld is misschien wel de Trofast. Onze zoon heeft Stuva-elementen met lades (nu is dat geloof ik het Smastad-systeem) en vroeger hadden we de gewone Billy met aan de onderkant deurtjes en erin manden.quote:Op zondag 7 november 2021 08:59 schreef eponine het volgende:
[..]
Oeh, ik lees mee! Ben zelf ook op zoek naar een oplossing waardoor het idd niet alsnog als een explosie eruit ziet…
Er is niet per sé iets moeilijk aan, maar als je buiten het standaard Ikea gebeuren (of Leen Bakker/Kwantum) om wil gaan (waar overigens niets mis mee is; hij slaapt binnenkort in een Kura bed, er staat een Strandmon stoel naast en in de woonkamer staan ook nog wel wat Ikea dingen) dan is het een iets grotere uitdaging.quote:Op zondag 7 november 2021 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat er moeilijk aan is. Kijk op de Ikea-website en er zijn meer dan genoeg voorbeelden. Denk aan kasten met deuren, manden en lades. Het bekendste voorbeeld is misschien wel de Trofast. M'n zoon heeft Stuva-elementen met lades (nu is dat geloof ik het Smastad-systeem) en vroeger hadden we de gewone Billy met aan de onderkant deurtjes en erin manden.
Fijn aan de Ikea is dat opbergers qua maatvoering zijn afgestemd op de kasten in het assortiment. En je hoeft je niet te beperken tot kindermeubilair, zolang je er maar rekening mee houdt dat je laag in de kast een plek maakt waar je kind bij kan en je de kast goed verankert. Een open kast met manden zoals de Drona is ook een prima optie: bovenin kun je e.e.a. uitstallen en onderin maak je een plek voor rommel.
Zoveel mogelijkheden - kies gewoon wat je mooi vindt en qua maatvoering past.
Kamer van onze zoon (zo'n Trovast blijft handig, vind ik):
[ afbeelding ]
In de kamer van dochter een open kast met lades voor troep (een kast die we vroeger in ons kantoor hadden):
[ afbeelding ]
Onze Billy vroeger:
[ afbeelding ]
Dat Ikea not done is, stond er niet bij.quote:Op zondag 7 november 2021 10:21 schreef eponine het volgende:
[..]
Er is niet per sé iets moeilijk aan, maar als je buiten het standaard Ikea gebeuren (of Leen Bakker/Kwantum) om wil gaan (waar overigens niets mis mee is; hij slaapt binnenkort in een Kura bed, er staat een Strandmon stoel naast en in de woonkamer staan ook nog wel wat Ikea dingen) dan is het een iets grotere uitdaging.
Dus mocht iemand daar ideeën en/of tips voor hebben dan lees ik die graag
En ben jij daar dan bij of gaan ze daar geheel op eigen initiatief zelf spelen?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 23:19 schreef arvensis het volgende:
Bij ons op zolder staan de grotere toestellen als een Piklerdriehoek, een glijbaan, een tafeltje met stoelen en nog wat los speelgoed in open kasten. Wordt dagelijks gebruik van gemaakt - evenals het spelen op de kamer (en beneden/buiten).
Hier wordt wel iedere dag gespeeld met ze, ook op werkdagen. Ze spelen op eigen initiatief op zolder en gaan ook mee naar zolder wanneer daar de was wordt gedaan. Onze zolder is overigens ook niet verstopt maar vrij toegankelijk.quote:Op zondag 22 mei 2022 00:17 schreef SQ het volgende:
[..]
En ben jij daar dan bij of gaan ze daar geheel op eigen initiatief zelf spelen?
Dagelijks gebruik op zolder vind ik nogal een fors statement namelijk, zeker met 2 werkende oudersop werkdagen wordt er niet eens altijd gespeeld hier, laat staan op een verstopte zolder met verantwoord montessori speelgoed
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |