zomaar 180 pk erbij in de bochtquote:
Daarom deed ik het maarquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:08 schreef Mansjester het volgende:
Het openen van een nieuw deel duurde nog langer dan de titelaspiraties van Max
Dankquote:
Waarom ook partymode aan in een vrije training?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:09 schreef shiz het volgende:
De RB heeft nog geen RedBull gedronken of partymode aan.
Zijn dezelfde problem als in testen Barca. Denk het nietquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:09 schreef Bensel het volgende:
kan ook zijn omdat de aero the aggressief is afgesteld. Dat waren ze de laatste jaren gewend ivm gebrek aan power
Ook jij dank, gevaarlijk plekje om tot stilstand te komen.quote:
Klopt. Red Bull lachwekkend slecht.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:10 schreef TjjWester het volgende:
De red bull lijkt een serieus probleem te hebben.
Hamilton gaat rechtsstreeks naar het kampioenschap.............
Drom, davitamonquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:10 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Waarom ook partymode aan in een vrije training?
Exact hetzelde probleem dus. Prutsersquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bij Sky nu ook de kanttekening dat de Red Bull ook in de winter regelmatig achterstevoren stond.
Dat is gewoon om de concurrentie op een verkeerd been te zetten.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:11 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Exact hetzelde probleem dus. Prutsers
Die 160 pk die ineens erbij komt weer?quote:
Red Bull in de tank even wat meer vleugelquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:11 schreef pmponer het volgende:
Wat is Lec eigenlijk aan het doen, zo ver achter Seb
Max heeft even wat tweaks gehaald
Dat is de winat die Mercedes ten opzichte van vorig jaar geboekt heeft.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:12 schreef _UserName_ het volgende:
Ik vind de bijna halve seconde tussen de Mercedessen en Perez wel zorgwekkend
Geloof er niks van. Ik denk dat het meer te maken heeft met DAS systeemquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is de winat die Mercedes ten opzichte van vorig jaar geboekt heeft.
Nou ja, concurrentie? Eigenlijk op de 2019 versie van zichzelf.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:13 schreef Newone82 het volgende:
Ondertussen op 1 van de korste tracks zet Mercedes de concurrentie op 0.6 seconde (!).
Gelukkig maar een kort seizoen
Mercedes laat ook niet alles zien. Dat is nog het engste.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
weet ook niet zo goed wat je aan deze tijden kunt aflezen.
ze rijden toch niet met dezelfde tankinhoud.
Dan zou ik maar stoppen met kijkenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:15 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Mercedes laat ook niet alles zien. Dat is nog het engste.
Saai seizoen incoming
Dat is toch ook winst ten opzichte van vorig jaar?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:14 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Geloof er niks van. Ik denk dat het meer te maken heeft met DAS systeem
Dan moeten ze dit jaar dus extra hun best doen gezien DAS in 2021 niet meer mag.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is toch ook winst ten opzichte van vorig jaar?
Perez rijdt in een 2019 Mercedes. Hamilton met een 2020 Mercedes.
Dan zou je zeggen dat de Merc slechter is geworden, want ik denk wel dat Ham .5 op Perez pakt met hetzelfde materiaalquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is toch ook winst ten opzichte van vorig jaar?
Perez rijdt in een 2019 Mercedes. Hamilton met een 2020 Mercedes.
Hij pakt niet eens zoveel op Bottas die ik lager inschatquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:17 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dan zou je zeggen dat de Merc slechter is geworden, want ik denk wel dat Ham .5 op Perez pakt met hetzelfde materiaal
2-3 tienden max. Perez is ook geen prutser. Niveautje Bottas. Plus dat de kans groot is dat RP iets meer risico neemt nu al dan Mercedes.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:17 schreef pmponer het volgende:
[..]
Dan zou je zeggen dat de Merc slechter is geworden, want ik denk wel dat Ham .5 op Perez pakt met hetzelfde materiaal
okquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:18 schreef Newone82 het volgende:
Las op een forum. Wel mooi:
Toto should buy clown outfits for Marko and Christian. Hyped themselves up just to trip and fall spectacularly so far
Blijkbaar mag het hier gewoon.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:20 schreef Pumpalov het volgende:
Had niet verwacht dat het getroll bij de allereerste dag aan vrije trainingen alweer zo heftig zou zijn.
Bij een persoon valt het inderdaad erg op. Jammer wel.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:20 schreef Pumpalov het volgende:
Had niet verwacht dat het getroll bij de allereerste dag aan vrije trainingen alweer zo heftig zou zijn.
Mwoahquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:21 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Bij een persoon valt het inderdaad erg op. Jammer wel.
twitter:thomasmaheronf1 twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 16:20:14 Vettel lapping in the low 1:09s on the Hard tyres, while the Mercedes drivers are in the mid 1:08s. Assuming a tyre delta of 0.4 seconds a lap, and the gap is a bit closer than the single lap deficit, but is still clearly Mercedes faster. #F1 #AustrianGP reageer retweet
Hij heeft weinig andere keuze als hij in de f1 wilt blijven bij een goed team.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:18 schreef _UserName_ het volgende:
Vettel en Verstappen in een team? Dat denk ik niet, zijn het te grote namen voor en Vettel wil niet als 2e man rijden.
Beetje jammer dit alweer inderdaad.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:20 schreef Pumpalov het volgende:
Had niet verwacht dat het getroll bij de allereerste dag aan vrije trainingen alweer zo heftig zou zijn.
Je kunt niet ontkennen dat red bull en ferrari op zijn zachts gezegd nogal teleurstellend zijn. Ik vrees serieus voor een saai seizoen..quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:25 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Beetje jammer dit alweer inderdaad.
Dus dan zou Albon, Kvyat of Gasly eruit gaan bij AT of RB.. Of een overstap maken. Misschien is het wel gewoon klaar na dit seizoen voor Vettel, doet immers ook al een tijdje mee.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:25 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij heeft weinig andere keuze als hij in de f1 wilt blijven bij een goed team.
Gewoon klaar zou de meest logische stap zijn maar dat schijnt vettel niet te willen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:26 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dus dan zou Albon, Kvyat of Gasly eruit gaan bij AT of RB.. Of een overstap maken. Misschien is het wel gewoon klaar na dit seizoen voor Vettel, doet immers ook al een tijdje mee.
Denk dit. Wil geen tweede viool spelen en niemand heeft zin in een eigenwijze diva die niet luistert.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:26 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dus dan zou Albon, Kvyat of Gasly eruit gaan bij AT of RB.. Of een overstap maken. Misschien is het wel gewoon klaar na dit seizoen voor Vettel, doet immers ook al een tijdje mee.
Dan zal hij genoegen moeten nemen met een stoeltje buiten RB of Mercedes. Alles of niks is geen optie. Wellicht kan hij nog een jaartje bij Renault, die motor kent hij wel vanuit zijn RB tijdperk (of reed RB met Vettel niet met een renault motor?)quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Gewoon klaar zou de meest logische stap zijn maar dat schijnt vettel niet te willen.
Klopt. Teleurstellend allemaalquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:27 schreef Sjemmert het volgende:
Max rijd zelfde pace als RP en Renault.
Vettel zag er goed uit op de hards volgens mij.
Klopt. RB Renault in Vettel tijdperkquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:29 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan zal hij genoegen moeten nemen met een stoeltje buiten RB of Mercedes. Alles of niks is geen optie. Wellicht kan hij nog een jaartje bij Renault, die motor kent hij wel vanuit zijn RB tijdperk (of reed RB met Vettel niet met een renault motor?)
Stel dat vettel bereid is financieel wat in te leveren, belooft zich aan te passen aan max(doet hij niet) dan zou het me niet verbazen als red bull serieus geïnteresseerd is.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:28 schreef shiz het volgende:
[..]
Denk dit. Wil geen tweede viool spelen en niemand heeft zin in een eigenwijze diva die niet luistert.
GT Masters of Nordschleife Taxi fahrten dan maar?
Ik denk dat je daar nu nog niet heel veel over kan zeggen. Dat Mercedes niet ineens slechter zou gaan presteren kon iedereen wel voorspellen denk ik. Ik durf pas na dit weekend mijn conclusies te trekken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat red bull en ferrari op zijn zachts gezegd nogal teleurstellend zijn. Ik vrees serieus voor een saai seizoen..
Hij zou (net als Alonso) in gesprek zijn met Racing Point (Aston Martin Racing volgend jaar) voor 2021 volgens de Gazetta dello Sportquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:29 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan zal hij genoegen moeten nemen met een stoeltje buiten RB of Mercedes. Alles of niks is geen optie. Wellicht kan hij nog een jaartje bij Renault, die motor kent hij wel vanuit zijn RB tijdperk (of reed RB met Vettel niet met een renault motor?)
https://www.gptoday.net/n(...)mst-sebastian-vettelquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:30 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel dat vettel bereid is financieel wat in te leveren, belooft zich aan te passen aan max(doet hij niet) dan zou het me niet verbazen als red bull serieus geïnteresseerd is.
Albon doet het leuk maar is niet het nieuwe wereldwonder.
Ik hoorde ook 17.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:32 schreef H0D3NPYL het volgende:
Zei de commentator net dat de race 17 ronden is ? Wel zichzelf gecorrigeerd dat het 71 is
Voor 2022, niet volgend jaar.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)mst-sebastian-vettel
Dat weet ikquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor 2022, niet volgend jaar.
Sowieso zijn er dan nog wat junioren die mogelijk kunnen doorstromen zoals Sette Camara, Vips en Daruvala.
6 talenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:38 schreef chiren het volgende:
Gvd kan ik f1tvpro ook met Sky commentaar krijgen of zitten we in NL aan Ziggo vast?
Of kan ik mn NordVPN op de UK zetten en dan alsnog Sky krijgen?
Redbull het zesde team op basis van deze ranglijst. Die zijn aan het sandbaggen als een malle.quote:
Ik hoop dat ze er iets van geleerd hebbenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:42 schreef aesop het volgende:
[..]
Redbull het zesde team op basis van deze ranglijst. Die zijn aan het sandbaggen als een malle.
okquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:44 schreef JosMert het volgende:
Het wordt (helaas) weer zo’n jaar...
Goede hoop had met men Red Bull Racing in het begin van het jaar. Red Bull Racing wilde daarom ook dat de GP in Australië gewoon door zou gaan, want zij meenden er dit seizoen echt klaar voor te zijn.
Ook afgelopen week had men bij Red Bull Racing zelfs nog wat “grootspraak”, maar nu zijn we dan echt begonnen en hoe... WAT EEN DECEPTIE!
Mercedes blijkt wederom oppermachtig. De “kloon (2019) Mercedes” van Racing Point, de McLarens en zelfs de Renaults staan gewoon voor Red Bull Racing.
Dit laatste had ik aan het eind van vorig seizoen al voorspeld (namelijk voor wat betreft McLaren en Racing Point), maar toen werd dit door velen afgedaan als “onzin”. Helaas blijkt mijn destijdse voorgevoel (gebaseerd op de voortekenen die toen al voorzichtig zichtbaar werden) nu dan toch waarheid te worden en gezien de huidige prestaties van Renault lijkt het nog erger te worden dan verwacht.
En het gat tussen Verstappen en P1 is maar liefst 0,911 seconde! Een gat dat niet te overbruggen is in enkele weken. Wederom een verloren seizoen voor Red Bull Racing. Ligt het aan een gebrek aan vermogen van Honda? Is Adrian Newey zijn mojo kwijt?
Met de budget-cap in het verschiet, denk ik dat Red Bull Racing wel eens niet (meer) de ideale plek voor een kampioenschap kan zijn. Ik zet - naast uiteraard Mercedes - mijn geld voor 2021 alvast op McLaren. Wie weet gaat Ricciardo dan toch nog eens kampioen worden.
Zoveel tekst besteden aan een troll-poging. Het kan ook korter hoor.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:44 schreef JosMert het volgende:
Het wordt (helaas) weer zo’n jaar...
Goede hoop had met men Red Bull Racing in het begin van het jaar. Red Bull Racing wilde daarom ook dat de GP in Australië gewoon door zou gaan, want zij meenden er dit seizoen echt klaar voor te zijn.
Ook afgelopen week had men bij Red Bull Racing zelfs nog wat “grootspraak”, maar nu zijn we dan echt begonnen en hoe... WAT EEN DECEPTIE!
Mercedes blijkt wederom oppermachtig. De “kloon (2019) Mercedes” van Racing Point, de McLarens en zelfs de Renaults staan gewoon voor Red Bull Racing.
Dit laatste had ik aan het eind van vorig seizoen al voorspeld (namelijk voor wat betreft McLaren en Racing Point), maar toen werd dit door velen afgedaan als “onzin”. Helaas blijkt mijn destijdse voorgevoel (gebaseerd op de voortekenen die toen al voorzichtig zichtbaar werden) nu dan toch waarheid te worden en gezien de huidige prestaties van Renault lijkt het nog erger te worden dan verwacht.
En het gat tussen Verstappen en P1 is maar liefst 0,911 seconde! Een gat dat niet te overbruggen is in enkele weken. Wederom een verloren seizoen voor Red Bull Racing. Ligt het aan een gebrek aan vermogen van Honda? Is Adrian Newey zijn mojo kwijt?
Met de budget-cap in het verschiet, denk ik dat Red Bull Racing wel eens niet (meer) de ideale plek voor een kampioenschap kan zijn. Ik zet - naast uiteraard Mercedes - mijn geld voor 2021 alvast op McLaren. Wie weet gaat Ricciardo dan toch nog eens kampioen worden.
Haha.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:44 schreef JosMert het volgende:
Het wordt (helaas) weer zo’n jaar...
Goede hoop had met men Red Bull Racing in het begin van het jaar. Red Bull Racing wilde daarom ook dat de GP in Australië gewoon door zou gaan, want zij meenden er dit seizoen echt klaar voor te zijn.
Ook afgelopen week had men bij Red Bull Racing zelfs nog wat “grootspraak”, maar nu zijn we dan echt begonnen en hoe... WAT EEN DECEPTIE!
Mercedes blijkt wederom oppermachtig. De “kloon (2019) Mercedes” van Racing Point, de McLarens en zelfs de Renaults staan gewoon voor Red Bull Racing.
Dit laatste had ik aan het eind van vorig seizoen al voorspeld (namelijk voor wat betreft McLaren en Racing Point), maar toen werd dit door velen afgedaan als “onzin”. Helaas blijkt mijn destijdse voorgevoel (gebaseerd op de voortekenen die toen al voorzichtig zichtbaar werden) nu dan toch waarheid te worden en gezien de huidige prestaties van Renault lijkt het nog erger te worden dan verwacht.
En het gat tussen Verstappen en P1 is maar liefst 0,911 seconde! Een gat dat niet te overbruggen is in enkele weken. Wederom een verloren seizoen voor Red Bull Racing. Ligt het aan een gebrek aan vermogen van Honda? Is Adrian Newey zijn mojo kwijt?
Met de budget-cap in het verschiet, denk ik dat Red Bull Racing wel eens niet (meer) de ideale plek voor een kampioenschap kan zijn. Ik zet - naast uiteraard Mercedes - mijn geld voor 2021 alvast op McLaren. Wie weet gaat Ricciardo dan toch nog eens kampioen worden.
Wacht nu eerst de Q maar af. Die 9 tienden zou ik me niet blind op staren. Volgens mij niet op soft neergezet.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:44 schreef JosMert het volgende:
Het wordt (helaas) weer zo’n jaar...
Goede hoop had met men Red Bull Racing in het begin van het jaar. Red Bull Racing wilde daarom ook dat de GP in Australië gewoon door zou gaan, want zij meenden er dit seizoen echt klaar voor te zijn.
Ook afgelopen week had men bij Red Bull Racing zelfs nog wat “grootspraak”, maar nu zijn we dan echt begonnen en hoe... WAT EEN DECEPTIE!
Mercedes blijkt wederom oppermachtig. De “kloon (2019) Mercedes” van Racing Point, de McLarens en zelfs de Renaults staan gewoon voor Red Bull Racing.
Dit laatste had ik aan het eind van vorig seizoen al voorspeld (namelijk voor wat betreft McLaren en Racing Point), maar toen werd dit door velen afgedaan als “onzin”. Helaas blijkt mijn destijdse voorgevoel (gebaseerd op de voortekenen die toen al voorzichtig zichtbaar werden) nu dan toch waarheid te worden en gezien de huidige prestaties van Renault lijkt het nog erger te worden dan verwacht.
En het gat tussen Verstappen en P1 is maar liefst 0,911 seconde! Een gat dat niet te overbruggen is in enkele weken. Wederom een verloren seizoen voor Red Bull Racing. Ligt het aan een gebrek aan vermogen van Honda? Is Adrian Newey zijn mojo kwijt?
Met de budget-cap in het verschiet, denk ik dat Red Bull Racing wel eens niet (meer) de ideale plek voor een kampioenschap kan zijn. Ik zet - naast uiteraard Mercedes - mijn geld voor 2021 alvast op McLaren. Wie weet gaat Ricciardo dan toch nog eens kampioen worden.
Dat hoorde je alleen maar op dit forum hoor. Waar geen F1 fans zitten maar vooral Max fanboys.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:50 schreef PzKpfw het volgende:
Mercedes gewoon weer met de snelste wagen, precies zoals ik al had verwacht. Dat mensen zich de illusie hadden gemaakt dat Verstappen deze keer wel van begin af aan mee kon doen voor de overwinning
Was zeker weten op soft.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wacht nu eerst de Q maar af. Die 9 tienden zou ik me niet blind op staren. Volgens mij niet op soft neergezet.
Ik moet zeggen dat ik het niet heel gek anders vond dan anders, wel wat luchtiger op een of andere manier. Wellicht omdat dat geheven van Jack en Olav er niet was.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:49 schreef bianconeri het volgende:
Wel hele opluchting dat deze 2 vrije trainingen zonder Jack en Olav waren zeg.
Pfoeee wat een vooruitgang is dat zeg!
Niet de hele vrije training moeten aanhoren hoe geweldig Jack en Olav zijn
en moeten aanzien hoeveel van de training die mannen missen maar ten minste wat aandacht voor de training en F1 zelf.
Verder reed Max zijn snelle ronde met een beschadigde voorvleugel volgens Horner.quote:"They've looked strong from the first lap out of the pits.
"It's pretty much what we expect from Mercedes. Their long run pace as well looks very good. But the only person really who looked like challenging their race pace was Max Verstappen.
Mandquote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoveel tekst besteden aan een troll-poging. Het kan ook korter hoor.
Er automatisch vanuit gaan dat Verstappen de eerste rijder is. Hoeveel kampioenschappen heeft Vettel gewonnen bij RBR en hoeveel heeft Verstappen er gewonnen. Als ik iets geleerd heb bij RBR, dan is dat veranderingen binnen dat team heel erg snel kunnen gaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:18 schreef _UserName_ het volgende:
Vettel en Verstappen in een team? Dat denk ik niet, zijn het te grote namen voor en Vettel wil niet als 2e man rijden.
Veranderingen gaan snel, Max is de onbetwiste nummer een bij RB, Vettel zal zich moeten bewijzen. Of denk je dat ze Vettel als eerste rijder aantrekken en Max (die veel meer ervaring heeft met Honda) als tweede rijder laten rijden?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Er automatisch vanuit gaan dat Verstappen de eerste rijder is. Hoeveel kampioenschappen heeft Vettel gewonnen bij RBR en hoeveel heeft Verstappen er gewonnen. Als ik iets geleerd heb bij RBR, dan is dat veranderingen binnen dat team heel erg snel kunnen gaan.
Vroeg me ook al af wanneer men hiermee zou stoppen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:57 schreef beantherio het volgende:
Het is wonderbaarlijk dat op dit forum mensen jaar in jaar uit steeds maar weer de wildste conclusies durven trekken o.b.v. vrijdag-resultaten. Leren ze nooit iets of zo?
Mercedes is idd al jarenlang de snelste, maar als ze niet vanaf pole starten dan zie je gelijk dat ze het zwaar hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:51 schreef JosMert het volgende:
Op reddit las ik dit
Mercedes is so far ahead, I mean the Red Bull Ring is a short track and the time difference is massive, they will most likely win every race this year (and possibly in 2021 as well)
Verstappen reed in ieder geval met een kapotte voorvleugel blijkt nu.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vroeg me ook al af wanneer men hiermee zou stoppen.
Wel benieuwd naar de reacties van de coureurs. Die zeggen vaak meer.
Daarom is de nieuwe vorm van straffen ook lachwekkend. Bij valse start geen drivethrough maar een tijdstraf. Dus als Mercedes niet op pole staat gewoon valse start, dan rijden ze vooraan en maken een gat van 20 seconden. Tijdstrafje van hooguit 10 seconden en klaar.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mercedes is idd al jarenlang de snelste, maar als ze niet vanaf pole starten dan zie je gelijk dat ze het zwaar hebben.
Dat was altijd al hoor..quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:49 schreef bianconeri het volgende:
Wel hele opluchting dat deze 2 vrije trainingen zonder Jack en Olav waren zeg.
Pfoeee wat een vooruitgang is dat zeg!
Niet de hele vrije training moeten aanhoren hoe geweldig Jack en Olav zijn
en moeten aanzien hoeveel van de training die mannen missen maar ten minste wat aandacht voor de training en F1 zelf.
Die waren er nooit bij FP1 en FP2...quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:52 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het niet heel gek anders vond dan anders, wel wat luchtiger op een of andere manier. Wellicht omdat dat geheven van Jack en Olav er niet was.
Ja.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:14 schreef mikieu het volgende:
Niet echt kunnen kijken door werk, reed Mercedes met DAS? (Actief dan)
Zag 2x rook bij de roze merc? Daar nog iets over gehoord?
Oh, dacht dat Olav altijd wel op de grid was met de VT's en kwaliquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die waren er nooit bij FP1 en FP2...
Bij FP 3 pas dacht ik.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:19 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Oh, dacht dat Olav altijd wel op de grid was met de VT's en kwali
Zal nu ook wel anders zijn, meende te horen dat ze er het hele weekend niet bij zijn.quote:
Zijn ze inderdaad niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:21 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Zal nu ook wel anders zijn, meende te horen dat ze er het hele weekend niet bij zijn.
waaruit blijkt dat Ferrari erbij hangt ????quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:51 schreef bianconeri het volgende:
Mercedes lijkt dit jaar gewoon weer duidelijk oppermachtig te zijn.
Ook Ferrari lijkt er dit jaar bij te hangen, RBR ja die hangt er ook bij maar dat was te verwachten.
Wel goed om te zien dat Williams er niet een paar seconden achter bungelt, zou leuk zijn als die ook in actie te zien zijn. Al valt Latifi dan wel tegen.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:49 schreef bianconeri het volgende:
Wel hele opluchting dat deze 2 vrije trainingen zonder Jack en Olav waren zeg.
Pfoeee wat een vooruitgang is dat zeg!
Niet de hele vrije training moeten aanhoren hoe geweldig Jack en Olav zijn
en moeten aanzien hoeveel van de training die mannen missen maar ten minste wat aandacht voor de training en F1 zelf.
Ze hebben een lange winter gehad die arme zielen..quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:31 schreef BroesWillems het volgende:
En Jezus Christus, de trolletjes hebben ook een half jaar tandenknarsend op hun zolder gezeten. 2 vrije trainingetjes en ze hebben hun hele zak al weer geleegd.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:31 schreef BroesWillems het volgende:
En Jezus Christus, de trolletjes hebben ook een half jaar tandenknarsend op hun zolder gezeten. 2 vrije trainingetjes en ze hebben hun hele zak al weer geleegd.
vergeet de Ferrari fans niet hequote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze hebben een lange winter gehad die arme zielen..
Hebben ze bij ferrari niet toegegeven dat hun ontwerp volledig fout iss?? Of is dat weer een roddel.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waaruit blijkt dat Ferrari erbij hangt ????
Morgen hopelijk JackGOD bij FP3.quote:
Nee, ze komen in Hongarije pas met upgrades.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hebben ze bij ferrari niet toegegeven dat hun ontwerp volledig fout iss?? Of is dat weer een roddel.
Niet in Oostenrijk, inderdaad. Maar ik verwacht ze morgen zosls gebruikelijk wel bij VT3 in het commentaarhokje.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:21 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Zal nu ook wel anders zijn, meende te horen dat ze er het hele weekend niet bij zijn.
Ook niet. Wegens corona zijn ze er het hele weekend niet.quote:
Ook dan niet, met de race ook niet. Er zijn restricties. Ook Sky zal niet op de baan zijn zondag naar wat ik begreep.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, ze komen in Hongarije pas met upgrades.
[..]
Niet in Oostenrijk, inderdaad. Maar ik verwacht ze morgen zosls gebruikelijk wel bij VT3 in het commentaarhokje.
Niet in Oostenrijk, maar wel bij Ziggoquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:41 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ook dan niet, met de race ook niet. Er zijn restricties. Ook Sky zal niet op de baan zijn zondag naar wat ik begreep.
Niet op het circuit, wel gewoon vanuit de studio.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:40 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ook niet. Wegens corona zijn ze er het hele weekend niet.
Hij doet vast het commentaar zoals altijd bij FP3. Daarvoor hoef je niet ter plaatse te zijnquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:40 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ook niet. Wegens corona zijn ze er het hele weekend niet.
Winkelman. En die was ook niet op het circuit.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Niet op het circuit, wel gewoon vanuit de studio.
Wie gaf nu commentaar bij Ziggo dan?
twitter:Max33Verstappen twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 17:18:12 We are back! My front wing broke in my fast lap, so lap times don’t tell the full story. There is always room for improvement, but we had a good day, are confident and look forward to tomorrow #KeepPushing 🇦🇹 #AustrianGP https://t.co/dAnSyq9UHy reageer retweet
Precies. Die zit altijd gewoon in een studiootje.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Winkelman. En die was ook niet op het circuit.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Precies. Die zit altijd gewoon in een studiootje.
FP1 en FP2 altijd vanuit de studio, de rest (normaal gesproken) ter plaatse. En nu alles vanuit de studio, totdat Mol en Plooij er weer bij zijn. Naar verluidt vanaf Silverstone, maar dat is afhankelijk van bepaalde zaken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:45 schreef _UserName_ het volgende:
Is commentaar dan niet ter plaatse? Is dat altijd vanuit de studio?
Voor GB zijn geen restricties wat ik hoorde, in ieder geval, ze hoeven niet 2 weken in quarantaine wat eerder wel was.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
FP1 en FP2 altijd vanuit de studio, de rest (normaal gesproken) ter plaatse. En nu alles vanuit de studio, totdat Mol en Plooij er weer bij zijn. Naar verluidt vanaf Silverstone, maar dat is afhankelijk van bepaalde zaken.
Sinds dat vandaag bekend is gemaakt, inderdaad. Ook lekker voor de monteurs, want dan kunnen ze ook weer tussendoor naar huis zonder in quarantaine te hoeven.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:49 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Voor GB zijn geen restricties wat ik hoorde, in ieder geval, ze hoeven niet 2 weken in quarantaine wat eerder wel was.
twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 16:21:07 Austria, Hungary, Spain, Belgium and Italy all named in FCO's list of countries from which UK residents arriving will not be required to quarantine. A sigh of relief for all UK-based F1 staff hoping to see family over these opening 8 races.
https://t.co/KB8VWnP3Ln reageer retweet
Dit is zulke onzin allemaal.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 16:51 schreef JosMert het volgende:
Op reddit las ik dit
Mercedes is so far ahead, I mean the Red Bull Ring is a short track and the time difference is massive, they will most likely win every race this year (and possibly in 2021 as well)
Vind ik best meevallenquote:
Dat had ik ook AT en Williams is bij snelle beelden nog wel lastig.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vind ik best meevallen
Wel ff wennen
Maar dat vind ik ook mbt het uiterlijk vd Alpha Tauri
Roses are Red, violets are Blue, Mercedes One Two.quote:
Dat is idd bizar ja, dat de bovenkant vd helm v Albon oranje isquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:09 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat had ik ook AT en Williams is bij snelle beelden nog wel lastig.
En de helm van Albon is Oranje volgens mij(ben een beetje kleurenblind), vind ik irritant bij onboard.
Wacht, nu ben ik in de war, is ie nu wel of niet Oranje?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is idd bizar ja, dat de bovenkant vd helm v Albon oranje is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar die illegale motorupdate is er nu afquote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:58 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is zulke onzin allemaal.
Vorig jaar was de Ferrari VEEL sneller dan de Merc in de eerste vrije trainingen en wintertests.....
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Wacht, nu ben ik in de war, is ie nu wel of niet Oranje?Ja is indd echt oranje. Waarom dat dat bizar zou moeten zijn weet ik niet. Net zo bizar als dat Hamilton voor dit jaar paars gekozen zeker.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
twitter:tgruener twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 18:22:41 Red Bull has officially lodged a protest against Mercedes regarding the "DAS" system. "Alleged breaches gainst Article 3.8, 10.2 und 10.3"
#AMuS reageer retweet
Ferrari heeft uitgelegd waarom ze tijdens de wintertests zo snel waren. Namelijk dat ze bijna de volledige snelheid van de auto gebruikten omdat de auto niet goed was.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:58 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is zulke onzin allemaal.
Vorig jaar was de Ferrari VEEL sneller dan de Merc in de eerste vrije trainingen en wintertests.....
Omdat teamgenoot van Max. Die Mr Oranje is...quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ja is indd echt oranje. Waarom dat dat bizar zou moeten zijn weet ik niet. Net zo bizar als dat Hamilton voor dit jaar paars gekozen zeker.....
Que?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ferrari heeft uitgelegd waarom ze tijdens de wintertests zo snel waren. Namelijk dat ze bijna de volledige snelheid van de auto gebruikten omdat de auto niet goed was.
De FIA en Mercedes tegen RB, dit word een soap inderdaadquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:25 schreef opreis het volgende:
RB protest tegen DAS ingediend.
Dit wordt een soaptwitter:tgruener twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 18:22:41 Red Bull has officially lodged a protest against Mercedes regarding the "DAS" system. "Alleged breaches gainst Article 3.8, 10.2 und 10.3"
#AMuS reageer retweet
Ik zie een Ferrari bij RB aansluiten en misschien wat F1.5 teams.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De FIA en Mercedes tegen RB, dit word een soap inderdaad
Dank voor de infoquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:25 schreef opreis het volgende:
RB protest tegen DAS ingediend.
Dit wordt een soaptwitter:tgruener twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 18:22:41 Red Bull has officially lodged a protest against Mercedes regarding the "DAS" system. "Alleged breaches gainst Article 3.8, 10.2 und 10.3"
#AMuS reageer retweet
Irritant is het wel.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ja is indd echt oranje. Waarom dat dat bizar zou moeten zijn weet ik niet. Net zo bizar als dat Hamilton voor dit jaar paars gekozen zeker.....
Dus er kan nog meer verwacht worden van de RBR.twitter:HondaRacingF1 twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 18:33:39 "Today, we had no PU issues with our four cars and now we will continue optimising our PU settings in preparation for qualifying and the race." 🗣️
Hear more from Tanabe-san in our Practice Report 👇
#AustrianGP
#PoweredByHonda reageer retweet
Ik denk dat dat niet alleen voor Honda geldtquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:45 schreef Starflyer het volgende:Dus er kan nog meer verwacht worden van de RBR.twitter:HondaRacingF1 twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 18:33:39 "Today, we had no PU issues with our four cars and now we will continue optimising our PU settings in preparation for qualifying and the race." 🗣️
Hear more from Tanabe-san in our Practice Report 👇
#AustrianGP
#PoweredByHonda reageer retweet
Artikel 10.2 (specifiek 10.2.2) heb ik tijdens de tests zelf al eens genoemd als artikel waar DAS me toch wel behoorlijk mee in strijd lijkt te zijn:quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:25 schreef opreis het volgende:
RB protest tegen DAS ingediend.
Dit wordt een soaptwitter:tgruener twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 18:22:41 Red Bull has officially lodged a protest against Mercedes regarding the "DAS" system. "Alleged breaches gainst Article 3.8, 10.2 und 10.3"
#AMuS reageer retweet
Ik ben benieuwd hoe de stewards dit gaan uitleggen.quote:10.2.2 Any powered device which is capable of altering the configuration or affecting the performance of any part of any suspension system is forbidden.
Vorig jaar liet Max Verstappen uit beleefdheid eerst vijf auto's passeren bij de start van de race.quote:
10.2.3 No adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:25 schreef opreis het volgende:
RB protest tegen DAS ingediend.
Dit wordt een soaptwitter:tgruener twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 18:22:41 Red Bull has officially lodged a protest against Mercedes regarding the "DAS" system. "Alleged breaches gainst Article 3.8, 10.2 und 10.3"
#AMuS reageer retweet
Was een eerste uitleg niet dat DAS los stond van de ophanging?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Artikel 10.2 (specifiek 10.2.2) heb ik tijdens de tests zelf al eens genoemd als artikel waar DAS me toch wel behoorlijk mee in strijd lijkt te zijn:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de stewards dit gaan uitleggen.
quote:Aerodynamic influence
With the exception of the parts described in Articles 11.4, 11.5 and 11.6, and the rear view mirrors described in Article 14.3, any specific part of the car influencing its aerodynamic performance:
a. Must comply with the rules relating to bodywork.
b. Must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom).
Dan mag je ook niet sturenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
10.2.3 No adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion.
Dat lijkt me vrij onmogelijk aangezien dat systeem de stand van de wielen veranderd ener dus wel iets inde ophanging moet geburen om dat voor elkaar te krijgen. Of je moet in magie geloven.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was een eerste uitleg niet dat DAS los stond van de ophanging?
Dan zou je kunnen zeggen dat het te maken heeft met de besturing van de auto.
Het stuurwiel is bij DAS juist datgene waarmee aanpassingen worden gemaakt aan de ophanging.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan mag je ook niet sturen
Het hele idee van DAS is dat het door het stuurwiel bediend wordt en dus geen onderdeel is van de ophanging maar het stuursysteem.
Dat gebeurt met sturen ookquote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:05 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onmogelijk aangezien dat systeem de stand van de wielen veranderd ener dus wel iets inde ophanging moet geburen om dat voor elkaar te krijgen. Of je moet in magie geloven.
er is een verschil tussen normaal sturen en de banking en/of hoogte van de banden te veranderen tijdens het rijden.quote:
Ja, dat is toch niet anders dan als je stuurt?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het stuurwiel is bij DAS juist datgene waarmee aanpassingen worden gemaakt aan de ophanging.
Jawel.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, dat is toch niet anders dan als je stuurt?
Het enige wat DAS doet is beide banden iets naar binnen sturen.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:08 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
True, maar dat verandert de configuratie van de ophanging niet. DAS doet dat wel.
Heeft ie al langer dan dat ie teamgenoot is van Max.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat teamgenoot van Max. Die Mr Oranje is...
Nee, lees je eens in . Het doet veel meer onder water.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het enige wat DAS doet is beide banden iets naar binnen sturen.
Tja, maar de stuurinrichting wordt expliciet beschreven in de technische reglementen (met de voorwaarden waar het aan moet voldoen) en DAS niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, dat is toch niet anders dan als je stuurt?
Heb ik gedaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:12 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nee, lees je eens in . Het doet veel meer onder water.
quote:Firstly, the system can be considered legal as it’s the steering system. The steering section in the FIA technical regulations is quite simple, as few innovations have occurred in the steering system for years. So, there are no sections to outright ban DAS in the rules.
Much tighter regulations affect the suspension, but this is a separate system and thus not the regulations to which DAS has to be measured by. There might be an argument that the change in steering angle also changes suspension geometry and/or aerodynamics, but these are secondary effects, simply steering any race car alters the suspension and aero, so no argument can be pointed at it from this point of view.
Omdat DAS met de stuurinrichting bestuurd wordt.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Tja, maar de stuurinrichting wordt expliciet beschreven in de technische reglementen (met de voorwaarden waar het aan moet voldoen) en DAS niet.
Niet dit jaar, wel volgend jaar.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is in hoeverre het veranderen van de Toe verwoord is in de regels
Precies. Het wordt er mee bestuurt maar is er geen onderdeel van. Zou ik zeggen als RB.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat DAS met de stuurinrichting bestuurd wordt.
Zekers, maar omdat DAS niet in de reglementen staat beschreven kun je je afvragen of dat zoveel uitmaakt. In ieder geval mogen de stewards er nu een ei over leggen: ik ben erg benieuwd.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat DAS met de stuurinrichting bestuurd wordt.
Omdat er nu niet in de regels staat dat de afstand tussen de banden niet mag veranderen en volgend jaar wel. Om dat dit jaar nog in de regels te krijgen hadden alle teams hier voor moeten stemmen omdat het te dicht op het seizoen was. Voor volgend jaar hoeft dat niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:29 schreef Predator40 het volgende:
het is dus wel vreemd dat het dit jaar wel is toegestaan en volgend jaar niet......
https://www.fia.com/sites(...)5_-_2020-06-19_1.pdfquote:10.4.2 The re-alignment of the steered wheels must be uniquely defined by driver input to a single steering wheel permitted to have only one degree of freedom, which must be rotational, and the relationship between the angle of each steered wheel to the angle of the steering wheel must be a strictly monotonic function.
Welquote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:19 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Oh, dacht dat Olav altijd wel op de grid was met de VT's en kwali
Klopt hoor. Whiskers kletst maar wat. Alleen de rol tussen Jack en Olav ruilde om.quote:
Ze zijn er wel.... Alleen niet vanaf de grid.quote:
RB godenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 18:25 schreef opreis het volgende:
RB protest tegen DAS ingediend.
Dit wordt een soaptwitter:tgruener twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 18:22:41 Red Bull has officially lodged a protest against Mercedes regarding the "DAS" system. "Alleged breaches gainst Article 3.8, 10.2 und 10.3"
#AMuS reageer retweet
Nee dat is niet vreemd. Het was een vaag systeem wat er mee tussendoor kon voor nu.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:29 schreef Predator40 het volgende:
het is dus wel vreemd dat het dit jaar wel is toegestaan en volgend jaar niet......
Wat is daar nou goden aan? Gewoon weer gejank en net als vorig jaar gaan we weer het hele jaar door gejank krijgen van RB.quote:
Gejank? Dat is gewoon illegaal. En vorig jaar gejank? Je doelt op de valsspelers uit Italië die prompt daarop nergens meer te bekennen waren?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is daar nou goden aan? Gewoon weer gejank en net als vorig jaar gaan we weer het hele jaar door gejank krijgen van RB.
Fp1 en fp2 wordt al jaren door Winkelman gedaan.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 19:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Klopt hoor. Whiskers kletst maar wat. Alleen de rol tussen Jack en Olav ruilde om.
[..]
Ze zijn er wel.... Alleen niet vanaf de grid.
Dit!quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Fp1 en fp2 wordt al jaren door Winkelman gedaan.
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Fp1 en fp2 wordt al jaren door Winkelman gedaan.
Zeg ik. Maar bianconeri..quote:Op vrijdag 3 juli 2020 20:20 schreef Marcoss het volgende:
Winkelman deed altijd al FP1 en FP2 vanuit de studio ja en dan s’avonds de samenvatting bij F1-café. FP3 deed Sjek commentaar en Olav vanuit de pits en kwali en race andersom. Olav en Sjek zijn altijd al wel aanwezig op vrijdag voor allerlei items/interviews en Olav sowieso altijd met een item voor F1-café + een interview met Max over hoe de vrijdag gegaan was..
Ze zijn nu niet op locatie, dat zal qua commentaar niks uitmaken, alleen mis je de info vanuit de pits + de items/interviews met de coureurs, tenzij op een andere manier natuurlijk.
^^quote:
Truequote:
ik wordtquote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:26 schreef beantherio het volgende:
Morgen eindelijk weer een kwalificatie! Ik wordt er helemaal emotioneel van...
quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:26 schreef beantherio het volgende:
EDIT: DE CRIMINELE MOORDDADIGE DT-SPELFOUT DIE 3rr0r AAN DE KAAK HEEFT GESTELD GECORRIGEERD.
Als je dit leest dan is het toch gewoon illegaal?quote:Article 10.2.3 states that "no adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion".
Article 3.8 of the regulations relates to aerodynamic influence, stating that "any specific part of the car influencing its aerodynamic performance must comply with the rules relating to bodywork" and "must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any degree of freedom)".
The regulation added: "With the exception of the driver adjustable bodywork described in Article 3.6.8 (in addition to minimal parts solely associated with its actuation) and the parts described in Articles 11.4, 11.5 and 11.6, any specific part of the car influencing its aerodynamic performance must remain immobile in relation to the sprung part of the car."
twitter:wearetherace twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 21:46:28 Some lap pace analysis from @f1visualized for today's sessions... and there's certainly one team that stands out 👀 https://t.co/YEUgJBe7Eb reageer retweet
Ferrari achter de Renault en racing point. Ik geloof het nog niet zo.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:53 schreef Starflyer het volgende:
[ afbeelding ]twitter:wearetherace twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 21:46:28 Some lap pace analysis from @:f1visualized for today's sessions... and there's certainly one team that stands out 👀 https://t.co/YEUgJBe7Eb reageer retweet
Ja Ricciardo en Sainz jrquote:
twitter:ZiggoSportF1 twitterde op vrijdag 03-07-2020 om 20:59:58 Max Verstappen kijkt uit naar dit weekend! 🤩 Al maken bepaalde mensen zich wel zorgen over de snelheid... 🧐 Over wie gaat het? 💬
Hele interview? 👉 Het Formule 1 Café 🏁
⏰ Straks! Om 22:30
📺 Ziggo Sport (kanaal 14 & Select)
#ZiggoSport #Formule1Café @Max33Verstappen https://t.co/FPe5rU75vV reageer retweet
Het enige wat DAS doet is stuur stangen aanpassen. Niet de ophanging of aerodynamica, beetje grijs gebied. Slim gevonden.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je dit leest dan is het toch gewoon illegaal?
Toch illegaal voor 2021quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het enige wat DAS doet is stuur stangen aanpassen. Niet de ophanging of aerodynamica, beetje grijs gebied. Slim gevonden.
Ja, klopt. Toch verandert het aerodynamica wel degelijk denk ik (indirect) en dat is waar RB het op wil gooien. Zeker slim gevonden.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het enige wat DAS doet is stuur stangen aanpassen. Niet de ophanging of aerodynamica, beetje grijs gebied. Slim gevonden.
Vettel en Leclerc zijn in ieder geval niet happy met hun Ferrariquote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:00 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ferrari achter de Renault en racing point. Ik geloof het nog niet zo.
Dat doet sturen ook. Dit is niet anders.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, klopt. Toch verandert het aerodynamica wel degelijk denk ik (indirect) en dat is waar RB het op wil gooien. Zeker slim gevonden.
Ja, door wijziging in Reglement.quote:
Maar dan kun je ook zeggen dat sturen zelf de aerodynamica aanpast.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, klopt. Toch verandert het aerodynamica wel degelijk denk ik (indirect) en dat is waar RB het op wil gooien. Zeker slim gevonden.
De Italiaanse Williamsquote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vettel en Leclerc zijn in ieder geval niet happy met hun Ferrari
https://www.racefans.net/(...)-grip-and-downforce/
Ok, en wat betekent dat tav het legaal verklaren voor 2020 door de FIA en het protest van RBR?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:57 schreef Starflyer het volgende:
DAS lijkt niet voor aero winst gebruikt te worden maar om de banden beter op te warmen. De banden gaan van toe-out naar toe-in.
Het lijkt alleen in outlaps gebruikt te worden en niet in een snelle ronde of long runs.
https://the-race.com/form(...)and-what-it-reveals/
we weten het morgenquote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, en wat betekent dat tav het legaal verklaren voor 2020 door de FIA en het protest van RBR?
/Moe. Braindead.
Da's al bijnaquote:
ja voor FP3 zelfs dus maximaal 13 uurquote:
ja voor FP3 wordt het bekend gemaaktquote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:05 schreef opgebaarde het volgende:
Dus morgen al duidelijkheid of het protest van RBR gegrond wordt verklaard?
Niets. Doel maakt niet uit. Het is of legaal of illegaal.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, en wat betekent dat tav het legaal verklaren voor 2020 door de FIA en het protest van RBR?
/Moe. Braindead.
Legaal dus lijkt me. Maanden geleden al zo verklaard door de FIA ( legaal voor 2020, illegaal voor 2021).quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niets. Doel maakt niet uit. Het is of legaal of illegaal.
Gefeliciteerdquote:
Jonkiequote:
Kans is klein dat het illegaal verklaard wordt, denk ik.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Legaal dus lijkt me. Maanden geleden al zo verklaard door de FIA ( legaal voor 2020, illegaal voor 2021).
Of mis ik iets en zie jij kansen voor RBR?
True.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kans is klein dat het illegaal verklaard wordt, denk ik.
Maar goed, Renault reed ook al jaren met een technisch legale brake-assist rond, dat echter volgens de sporting regulations illegaal was. Dus niets is onmogelijk.
Wat je in ieder geval mist is dat FIA niet het laatste woord hebben over de uitleg van de regels: die verantwoordelijkheid ligt bij de stewards. En die zullen sowieso met een sluitende uitleg moeten komen over waarom het legaal zou zijn terwijl er meerdere artikelen in het technisch reglement zijn die dat tegenspreken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Legaal dus lijkt me. Maanden geleden al zo verklaard door de FIA ( legaal voor 2020, illegaal voor 2021).
Of mis ik iets en zie jij kansen voor RBR?
Welke dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat je in ieder geval mist is dat FIA niet het laatste woord hebben over de uitleg van de regels: die verantwoordelijkheid ligt bij de stewards. En die zullen sowieso met een sluitende uitleg moeten komen over waarom het legaal zou zijn terwijl er meerdere artikelen in het technisch reglement zijn die dat tegenspreken.
Huh?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat je in ieder geval mist is dat FIA niet het laatste woord hebben over de uitleg van de regels: die verantwoordelijkheid ligt bij de stewards. En die zullen sowieso met een sluitende uitleg moeten komen over waarom het legaal zou zijn terwijl er meerdere artikelen in het technisch reglement zijn die dat tegenspreken.
Het gaat er juist om dat de banden koeler blijven en minder slijten tijdens de race.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:57 schreef Starflyer het volgende:
DAS lijkt niet voor aero winst gebruikt te worden maar om de banden beter op te warmen. De banden gaan van toe-out naar toe-in.
Het lijkt alleen in outlaps gebruikt te worden en niet in een snelle ronde of long runs.
https://the-race.com/form(...)and-what-it-reveals/
Dat dacht men, maar dat is niet waar het volgens The Race voor gebruikt werd.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat de banden koeler blijven en minder slijten tijdens de race.
Dat is de werking van dit systeem.
Als dat niet zo zou zijn dan is het een redelijk duur en nutteloos extra gewicht waar ze alle races mee zullen rijden.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat dacht men, maar dat is niet waar het volgens The Race voor gebruikt werd.
https://the-race.com/form(...)and-what-it-reveals/quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok, spoor bijster. Artikel v The Race graag (link).
Dank!quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
https://the-race.com/form(...)and-what-it-reveals/
In artikelen 3.8 en 10.2 van het technisch reglement worden allerlei beperkingen opgelegd aan het manipuleren van de ophanging. De werking van DAS lijkt daar haaks op te staan.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Welke dan?
In feite sturen ze de wielen (onafhankelijk) ook op het rechte stuk. Ik ben geen regel in de huidige reglementen tegengekomen waar in staat dat het niet mag.
Het is ook een onderdeel van de stuurinrichting. Er staat nergens dat de wielen ten alle tijden dezelfde kant op moeten sturen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 01:16 schreef Kyran het volgende:
Had het ook niet anders verwacht.
Mercedes gaf al aan dat ze hier samen met FIA aan hebben gewerkt. Zou gek zijn als het nu opeens verboden zou worden, terwijl FIA ze de hele tijd alle ruimte gaf.
Kan mij ook niet vinden in uitleg van de stewards. Ze draaien het zo dat het opeens een onderdeel van stuurinrichting is en dus daarom wel mag.
Er wordt waarschijnlijk gebruik gemaakt van een dubbele stuurarm om de banden naar binnen te sturen. Veel meer is het niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
In artikelen 3.8 en 10.2 van het technisch reglement worden allerlei beperkingen opgelegd aan het manipuleren van de ophanging. De werking van DAS lijkt daar haaks op te staan.
Inmiddels lijken de stewards trouwens uitspraak gedaan te hebben en die keuren het alsnog goed: https://www.gpupdate.net/(...)-mercedes-is-legaal/ . Ik heb de concrete uitspraak nog niet gezien maar ik ben benieuwd hoe ze het onderbouwen.
Kan ja. Maar je kan het net zo goed de andere kant op redeneren.quote:Because of the above arguments, the Stewards believe that DAS can be legitimately considered to be part of the car’s steering system, and hence that it should be subjected to the same implicit or explicit regulations as the conventional steering system.
waarom jammer, wel leuk juist als iets innovatiefs binnen de regels valtquote:Op zaterdag 4 juli 2020 08:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan ja. Maar je kan het net zo goed de andere kant op redeneren.
Beetje jammer deze uitspraak. Wel verwacht, maar toch.
Dat ze het tijdens de fp's daarvoor lijken te gebruiken betekend niet dat ze het niet tijdens de kwali of race constant gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 01:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zag een fragment waarin Bottas het gebruikte en het zag er nou niet ongelofelijk stabiel uit trouwens. Dus ik denk wel dat het puur om banden te warmen is en niet zozeer in de race of een hot lap.
ja eens, daar draait de f1 ook wel een beetje om, maar ik had liever gezien dat een klein team zo'n loophole had gevondenquote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom jammer, wel leuk juist als iets innovatiefs binnen de regels valt
Zoveel extra gewicht is het niet lijkt me (hooguit paar kilo) wat te compenseren is met de ballast die ze aan boord hebben.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat ze het tijdens de fp's daarvoor lijken te gebruiken betekend niet dat ze het niet tijdens de kwali of race constant gaan gebruiken.
Ze zouden in principe gewoon een rondje met toe in gereden kunnen hebben om te kijken hoe de auto daarmee in de bochten reageerde. Daarna een rondje met toe out om te kijken hoe de auto op de rechte stukken reageerde en vervolgens gewoon die rondjes over elkaar leggen om te kijken op welke stukken je het beste met toe in of out kan rijden. Ik denk echt niet dat ze z'n heel systeem gaan bouwen + op de wagen zetten (is ook gewicht/neemt ruimte in van andere systemen) alleen voor outlaps om een beetje meer warmte te krijgen in de banden.
dat is het hem juist, het valt niet binnen de regels.....maar omdat de FIA mercedes advies heeft gegeven zitten ze nu in een benauwde positie en kunnen ze het niet illegaal verklaren.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom jammer, wel leuk juist als iets innovatiefs binnen de regels valt
er staat zeker wel wat over in de regels, niet wat betreft het DAS ysteem maar over het aanpassen van bepaalde zaken tijdens het rijden.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:14 schreef Asschen_sukar het volgende:
De regels voor volgend jaar zeggen dat het illegaal is, voor dit jaar staat er niks over in de regels.
Dit blijft toch waarom de formule 1 leuk is, die constante innovaties.
Waar staat dat?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:13 schreef Predator40 het volgende:
De hele FIA is toch een grote aanfluiting....eerst de schikking met Ferarri en nu dit weer.
volgende de eigen FIA regels is het DAS systeem illegaal, maar omdat de FIA Mercedes een advies heeft gegeven kunnen ze het nu niet meer illegaal verklaren.
dat is toch ook geen uitleg waarom het precies legaal is ?
het is precies hetzelfde als de geheime schikking met Ferrari die niet bekend word gemaakt.
totaal niet transparant.
makkelijk gezegd natuurlijk .....en Ferrari heeft ook niet gecheat met de fuel sesnsor zeker, daarom hebben ze een geheime schikkingquote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Het is legaal omdat het onderdeel is van de stuurinrichting. Dat staat ook in de uitspraak.
door jou ook makkelijk gezegd, de ene zaak is de andere nietquote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
makkelijk gezegd natuurlijk .....en Ferrari heeft ook niet gecheat met de fuel sesnsor zeker, daarom hebben ze een geheime schikking
de hele FIA een een grote grap
feit is dat ze totaal niet transparant zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
door jou ook makkelijk gezegd, de ene zaak is de andere niet
Aangezien er geen andere onderdelen gebruikt worden dan dat er normaal voor het sturen gebruikt wordt klopt de uitspraak wat mij betreft wel.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
makkelijk gezegd natuurlijk .....en Ferrari heeft ook niet gecheat met de fuel sesnsor zeker, daarom hebben ze een geheime schikking
de hele FIA een een grote grap
ja, en het zal vast op de plank liggen nu, misschien na deze triple header ?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:22 schreef _UserName_ het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd hoe snel RB dit nu zal gaan gebruiken, er is een definitieve uitspraak nu over het DAS systeem?
wel eens al waren de tegenargumenten van Red Bull ook wel redelijkquote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Aangezien er geen andere onderdelen gebruikt worden dan dat er normaal voor het sturen gebruikt wordt klopt de uitspraak wat mij betreft wel.
Dat zou wel een bazenactie zijn jaquote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja, en het zal vast op de plank liggen nu, misschien na deze triple header ?
of ze hebben het al ingebouwd en gaan het vandaag gelijk gebruiken ( zou wat zijn )
zou me niks verbazen trouwens als het DAS systeem van RB wel illegaal word verklaard omdat de FIA geen advies erover gegeven heeft
Hebben ze ook gedaan: het is geen onderdeel van de ophanging maar van de stuurinrichting, het argument wat werd aangevoerd is daarmee van tafel.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:27 schreef Predator40 het volgende:
De FIA kan toch niet zeggen: wij hebben advies gegeven erover dus het is legaal ?
moeten ze niet beargumenteren waarom het precies legaal is ?
Heb je de uitspraak gelezen?quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:27 schreef Predator40 het volgende:
De FIA kan toch niet zeggen: wij hebben advies gegeven erover dus het is legaal ?
moeten ze niet beargumenteren waarom het precies legaal is ?
Op het rechte stuk levert een stuk minder drag op dusquote:Op zaterdag 4 juli 2020 01:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zag een fragment waarin Bottas het gebruikte en het zag er nou niet ongelofelijk stabiel uit trouwens. Dus ik denk wel dat het puur om banden te warmen is en niet zozeer in de race of een hot lap.
Daar lijkt het wel weer op jaquote:Op zaterdag 4 juli 2020 08:58 schreef DeeBee het volgende:
Ja ze schroeven het er vanmiddag op gr. gr.
Overigens veegt Merc met iedereen lachend de vloer aan, DAS of niet, dat maakt geen verschil.
Hij heeft het ook over 'advies geven'.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Heb je de uitspraak gelezen?
Daar staat dat in.
heb jij een glazen bol ????quote:Op zaterdag 4 juli 2020 08:58 schreef DeeBee het volgende:
Ja ze schroeven het er vanmiddag op gr. gr.
Overigens veegt Merc met iedereen lachend de vloer aan, DAS of niet, dat maakt geen verschil.
Volgens The Race gaat het systeem van toe-out naar toe-in en wordt het vooral gebruikt om de banden extra op te warmen voor een snel rondje.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 09:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op het rechte stuk levert een stuk minder drag op dus
1. zal het banden eerder minder warmen
2. is het tijdens de race echt wel nuttig om bandenslijtage te minderen en oververhitting te voorkomen.
twitter:wearetherace twitterde op zaterdag 04-07-2020 om 09:40:43 Ferrari admits its first upgrades - which won't be ready until race three - won't be enough to fully solve the problems with its #F1 car's "fragile" aero performance:
https://t.co/JvHLqIdoVE reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |