Wat je in ieder geval mist is dat FIA niet het laatste woord hebben over de uitleg van de regels: die verantwoordelijkheid ligt bij de stewards. En die zullen sowieso met een sluitende uitleg moeten komen over waarom het legaal zou zijn terwijl er meerdere artikelen in het technisch reglement zijn die dat tegenspreken.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Legaal dus lijkt me. Maanden geleden al zo verklaard door de FIA ( legaal voor 2020, illegaal voor 2021).
Of mis ik iets en zie jij kansen voor RBR?
Welke dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat je in ieder geval mist is dat FIA niet het laatste woord hebben over de uitleg van de regels: die verantwoordelijkheid ligt bij de stewards. En die zullen sowieso met een sluitende uitleg moeten komen over waarom het legaal zou zijn terwijl er meerdere artikelen in het technisch reglement zijn die dat tegenspreken.
Huh?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat je in ieder geval mist is dat FIA niet het laatste woord hebben over de uitleg van de regels: die verantwoordelijkheid ligt bij de stewards. En die zullen sowieso met een sluitende uitleg moeten komen over waarom het legaal zou zijn terwijl er meerdere artikelen in het technisch reglement zijn die dat tegenspreken.
Het gaat er juist om dat de banden koeler blijven en minder slijten tijdens de race.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 22:57 schreef Starflyer het volgende:
DAS lijkt niet voor aero winst gebruikt te worden maar om de banden beter op te warmen. De banden gaan van toe-out naar toe-in.
Het lijkt alleen in outlaps gebruikt te worden en niet in een snelle ronde of long runs.
https://the-race.com/form(...)and-what-it-reveals/
Dat dacht men, maar dat is niet waar het volgens The Race voor gebruikt werd.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat de banden koeler blijven en minder slijten tijdens de race.
Dat is de werking van dit systeem.
Als dat niet zo zou zijn dan is het een redelijk duur en nutteloos extra gewicht waar ze alle races mee zullen rijden.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat dacht men, maar dat is niet waar het volgens The Race voor gebruikt werd.
https://the-race.com/form(...)and-what-it-reveals/quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok, spoor bijster. Artikel v The Race graag (link).
Dank!quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
https://the-race.com/form(...)and-what-it-reveals/
In artikelen 3.8 en 10.2 van het technisch reglement worden allerlei beperkingen opgelegd aan het manipuleren van de ophanging. De werking van DAS lijkt daar haaks op te staan.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 23:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Welke dan?
In feite sturen ze de wielen (onafhankelijk) ook op het rechte stuk. Ik ben geen regel in de huidige reglementen tegengekomen waar in staat dat het niet mag.
Het is ook een onderdeel van de stuurinrichting. Er staat nergens dat de wielen ten alle tijden dezelfde kant op moeten sturen.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 01:16 schreef Kyran het volgende:
Had het ook niet anders verwacht.
Mercedes gaf al aan dat ze hier samen met FIA aan hebben gewerkt. Zou gek zijn als het nu opeens verboden zou worden, terwijl FIA ze de hele tijd alle ruimte gaf.
Kan mij ook niet vinden in uitleg van de stewards. Ze draaien het zo dat het opeens een onderdeel van stuurinrichting is en dus daarom wel mag.
Er wordt waarschijnlijk gebruik gemaakt van een dubbele stuurarm om de banden naar binnen te sturen. Veel meer is het niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 00:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
In artikelen 3.8 en 10.2 van het technisch reglement worden allerlei beperkingen opgelegd aan het manipuleren van de ophanging. De werking van DAS lijkt daar haaks op te staan.
Inmiddels lijken de stewards trouwens uitspraak gedaan te hebben en die keuren het alsnog goed: https://www.gpupdate.net/(...)-mercedes-is-legaal/ . Ik heb de concrete uitspraak nog niet gezien maar ik ben benieuwd hoe ze het onderbouwen.
Kan ja. Maar je kan het net zo goed de andere kant op redeneren.quote:Because of the above arguments, the Stewards believe that DAS can be legitimately considered to be part of the car’s steering system, and hence that it should be subjected to the same implicit or explicit regulations as the conventional steering system.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |