abonnement Unibet Coolblue
pi_193864134


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @onlogisch @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 20:30:53 #2
5428 crew  miss_sly
pi_193864172
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gaat Op1 nu ook al zo'n 'debat' uitzenden? :')
Wel een interessantere gesprekspartner dan Osterhaus, denk ik. En geen irritante inbellers met ‘vragen’.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 juni 2020 @ 20:53:37 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193864507
Onze Reproductiegetal is gedaald van 1,05 naar 0,75 volgens het dashboard van de rijksoverheid.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 30 juni 2020 @ 20:55:44 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193864525
Ik begreep op de voetbalclub dat spelers straks dus wel wedstrijden mogen spelen en samen mogen douchen, maar in de kantine 1,5 meter van elkaar af moeten gaan zitten. Dat gaat toch nergens over :')
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:18:29 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193864760
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik begreep op de voetbalclub dat spelers straks dus wel wedstrijden mogen spelen en samen mogen douchen, maar in de kantine 1,5 meter van elkaar af moeten gaan zitten. Dat gaat toch nergens over :')
Afbieren onder de douche dus ^O^ :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 30 juni 2020 @ 21:46:17 #6
491163 Viesdik
pi_193865038
Je mag gvd weer reizen naar veilige landen zoals China!
Maar ondertussen gaan ze er nu al vanuit dat er een grotere corona golf over ons land heen zal komen.

Wat the fuck snap ik hieraan niet?

Als men zo bang is voor een nieuwe virusgolf, waarom sta je reizen naar dit soort landen dan toe?

Dit is toch niet te geloven?
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:48:49 #7
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193865058
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:46 schreef Viesdik het volgende:
Je mag gvd weer reizen naar veilige landen zoals China!
Maar ondertussen gaan ze er nu al vanuit dat er een grotere corona golf over ons land heen zal komen.

Wat the fuck snap ik hieraan niet?

Als men zo bang is voor een nieuwe virusgolf, waarom sta je reizen naar dit soort landen dan toe?

Dit is toch niet te geloven?
Dat begrijp ik ook, maar dit is ook een signaal dat ook mensen vanaf andere landen virus kunnen krijgen... echter wil de overheid ze niet terughalen naar Nederland als er daar een coronauitbraak plaatsvindt. En als men terug is van vakantie krijg je ook misschien wel het virus zonder dat je het van te voren al weet.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193865059
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:46 schreef Viesdik het volgende:
Je mag gvd weer reizen naar veilige landen zoals China!
Maar ondertussen gaan ze er nu al vanuit dat er een grotere corona golf over ons land heen zal komen.

Wat the fuck snap ik hieraan niet?

Als men zo bang is voor een nieuwe virusgolf, waarom sta je reizen naar dit soort landen dan toe?

Dit is toch niet te geloven?
Snap het ook niet. Alsof we er wel zeker van willen zijn dat we alle mutaties nog ff binnen halen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:49:55 #9
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193865067
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Snap het ook niet. Alsof we er wel zeker van willen zijn dat we alle mutaties nog ff binnen halen.
Ja, dat is ook vragen voor ons om tweede golf te krijgen van alle vakantiegangers die in het buitenland is geweest.
Humor, serieus en vrolijk!
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 30 juni 2020 @ 21:50:39 #10
491163 Viesdik
pi_193865073
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:46 schreef Viesdik het volgende:
Je mag gvd weer reizen naar veilige landen zoals China!
Maar ondertussen gaan ze er nu al vanuit dat er een grotere corona golf over ons land heen zal komen.

Wat the fuck snap ik hieraan niet?

Als men zo bang is voor een nieuwe virusgolf, waarom sta je reizen naar dit soort landen dan toe?

Dit is toch niet te geloven?
wat vind jij @Hyaenidae
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:01:50 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193865190
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:50 schreef Viesdik het volgende:

[..]

wat vind jij @:Hyaenidae
Compleet achterlijk!!
pindazakje
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 22:06:00 #12
236264 crew  capricia
pi_193865228
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Snap het ook niet. Alsof we er wel zeker van willen zijn dat we alle mutaties nog ff binnen halen.
Nope. Is nog niet.
COR / Zomervakantie #5 - Waar er weer langzaam hoop komt...
Chinezen worden nog niet toegelaten.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 23:43:08 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_193866747
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Nope. Is nog niet.
COR / Zomervakantie #5 - Waar er weer langzaam hoop komt...
Chinezen worden nog niet toegelaten.
En terecht. Als je ziet hoe het er daar op die markten toegaat. Het is een godswonder dat er nog niet eerder zo'n virus is losgebroken. En die markten gaan gewoon nog steeds op dezelfde manier door 8)7
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:35:12 #14
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193867129
“Verenigde Staten hebben bijna volledige voorraad van coronamedicijn opgekocht”
De Verenigde Staten hebben de beschikbare voorraad van ebolaremmer remdesivir vrijwel volledig opgekocht. Dat schrijft de Britse krant ‘The Guardian’. De Amerikanen zouden 500.000 dosissen aangeschaft hebben, dat is de volledige productie voor juli en 90 procent van die voor augustus en september.


https://m.hln.be/nieuws/b(...)-opgekocht~a5b02ae9/
pi_193867233
Gekke vraag. Maar kan zo’n virus eigenlijk een huwelijk aangaan met een ander virus ?
pi_193868120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:04 schreef wodca het volgende:
Gekke vraag. Maar kan zo’n virus eigenlijk een huwelijk aangaan met een ander virus ?
Ja dat kan als ze een trouwambtenaar virus voor de voltrekking van het huwelijk vinden. ^)
  woensdag 1 juli 2020 @ 07:30:07 #17
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193868197
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 01:04 schreef wodca het volgende:
Gekke vraag. Maar kan zo’n virus eigenlijk een huwelijk aangaan met een ander virus ?
Alleen in gemeenschap van earosol
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193868321
Wlaarom gapapt het in de VS veel slechter dan hier? Wij dragen geen maskers, wonen meer op elkaar, houden ook amper afstand en hebben veel open?

Voelt of het door het weer komt ipv onze acties?
pi_193868428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 07:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wlaarom gapapt het in de VS veel slechter dan hier? Wij dragen geen maskers, wonen meer op elkaar, houden ook amper afstand en hebben veel open?

Voelt of het door het weer komt ipv onze acties?
Wij hebben pas dingen geopend die men daar in sommige staten veel sneller weer geopend heeft allemaal tegen de adviezen van het cdc (hun rivm) in.

Dus niets met jou gevoel over het weer te maken maar gebaseerd op feitelijk gebeurtenissen.

Dat je alleen al durft te opperen dat het door het weer komt is wel een vaag teken, net alsof je de wetenschap niet gelooft en maar je eigen totaal niet gevalideerde theorie gaat bedenken.
pi_193868467
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 07:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wlaarom gapapt het in de VS veel slechter dan hier? Wij dragen geen maskers, wonen meer op elkaar, houden ook amper afstand en hebben veel open?

Voelt of het door het weer komt ipv onze acties?
Want in de VS hebben ze geen weer?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193868515
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 07:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wlaarom gapapt het in de VS veel slechter dan hier? Wij dragen geen maskers, wonen meer op elkaar, houden ook amper afstand en hebben veel open?

Voelt of het door het weer komt ipv onze acties?
Neem anders een kijkje in het Corona in de VS-topic. ;)

Vooropgesteld: er is (waarschijnlijk) niet één factor die zorgt voor het aantal besmettingen ergens, en ook niet voor de enorme hoos aan besmettingen in de VS.

Dat gezegd hebbende kán warmte en het gebruik van airco's een rol spelen, maar die rol lijkt me beperkt te zijn. Belangrijker is juist dat iedereen weer volop naar buiten gaat, pubs bezoekt met tientallen tegelijk op een kluitje, etcetera.

Mensen als b.v. een Maurice de Hond blijven wel beweren (of denken) dat klimaat en warmte een rol spelen; ook b.v. in het gesprek van maandag met Ab Osterhaus. Dan zegt hij: Ja, maar kijk naar het Zuiden van de VS, daar is een enorme hoos aan besmettingen, en het is daar een stuk warmer. En de airco, bla bla bla.

Wat Maurice even vergeet er bij te zeggen, is dat die staten in b.v. het Zuiden allemaal te vroeg heropend hebben (want: Republikeinse gouverneurs en "Ja maar de Economie") en mensen ( jongeren vooral!) massaal weer richting stranden, bars, pubs, restaurants en andere gelegenheden zijn gegaan. Maurice is wellicht niet bekend met de term schijnverband. ;)

Er is een reden dat de bars en pubs in Texas, Arizona en Florida weer gesloten zijn en restaurants van 75 naar 50% teruggegaan zijn.

En er is een reden dat zelfs in noordelijke staten als Michigan en New Jersey de alarmbellen al op lichtrood staan na verontrustende berichten over diezelfde bars en pubs (zie recente nieuwsberichten over deze staten ook in genoemd VS-topic). In één bar in Michigan zijn er ondertussen al meer dan 85 besmettingen geconstateerd geloof ik.

Jongeren geven in grote getale geen moer om social distancing en mondkapjes, Republikeinen geven niets om social distancing en mondkapjes, gouverneurs en het Witte Huis geven of gaven geen moer, en wij kijken met zijn allen met grote verwondering, verbazing en afgrijzen toe naar het schouwspel dat zich nu voor onze ogen afspeelt.

Dus ja, warmte en airco's kunnen of zullen wellicht bijdragen aan het probleem, want bij zo'n complex, veelomvattend probleem als dit Coronavirus is er nooit maar één oorzaak aan te wijzen, ook al willen wij dat misschien graag; maar de échte oorzaak - en de oplossing - zal toch echt ergens anders gezocht moeten worden denk ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193868643
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:22 schreef Salina het volgende:

[..]

Neem anders een kijkje in het Corona in de VS-topic. ;)

Vooropgesteld: er is (waarschijnlijk) niet één factor die zorgt voor het aantal besmettingen ergens, en ook niet voor de enorme hoos aan besmettingen in de VS.


Volgens mij heeft Maurice zelfs in het begin het over verspreiding juist in alleen gematigde klimaat gebieden gehad en nu zou het opeens weer door de warmte komen volgens die koekenbakker.


Een van de laatste theorieën over verspreiding.


Most People With Coronavirus Won’t Spread It. Why Do a Few Infect Many?
Growing evidence shows most infected people aren’t spreading the virus. But whether you become a superspreader probably depends more on circumstance than biology
pi_193868671
Misschien, heel misschien (ik weet dat het voor mensen moeilijk accepteren is) werkt een snelle strenge lockdown wel gewoon. Pas versoepelen als het echt kan en de situatie goed onder controle is. Er is een reden dat ze het in New York wel onder controle hebben gekregen i.t.t. andere staten in Amerika.
pi_193868745
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:43 schreef Simmertje het volgende:
Misschien, heel misschien (ik weet dat het voor mensen moeilijk accepteren is) werkt een snelle strenge lockdown wel gewoon. Pas versoepelen als het echt kan en de situatie goed onder controle is. Er is een reden dat ze het in New York wel onder controle hebben gekregen i.t.t. andere staten in Amerika.
Zo veel variabelen.
Vroege lockdown was goed voor Oost-Europa, terwijl die in Zuid-Amerika een ramp is.
pi_193868775
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Maurice zelfs in het begin het over verspreiding juist in alleen gematigde klimaat gebieden gehad en nu zou het opeens weer door de warmte komen volgens die koekenbakker.
Ja, klimaat/warmte en dan in combinatie met airco inderdaad, want met warmer weer zouden mensen wel meer binnen gaan zitten volgens onze koekenbakkert.

Maar dan lees ik zojuist dit:

S. Dakota gov says 'we will not be social distancing' at Mount Rushmore event with Trump

"WASHINGTON — South Dakota Gov. Kristi Noem says the thousands of people who attend the July 3 celebration for Independence Day at Mount Rushmore with President Donald Trump will not be required to practice social distancing despite an increase in coronavirus cases across the country.

"We will have a large event at July 3rd. We told those folks that have concerns that they can stay home, but those who want to come and join us, we'll be giving out free face masks, if they choose to wear one. But we will not be social distancing," Noem, a Republican, said in an interview Monday night on Fox News' "The Ingraham Angle.""


En dan denk ik: zou het echt door het klimaat komen, of toch door iets anders? ;)

@Cesare-Borgia
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193868863
Maar goed, laten we een klein dansje doen dat de officiële lockdown hier over is *O*
pi_193868892
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:57 schreef Simmertje het volgende:
Maar goed, laten we een klein dansje doen dat de officiële lockdown hier over is *O*
Waar blijft het juigende mondkapjes op icoontje. :P
pi_193868956
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:43 schreef Simmertje het volgende:
Misschien, heel misschien (ik weet dat het voor mensen moeilijk accepteren is) werkt een snelle strenge lockdown wel gewoon. Pas versoepelen als het echt kan en de situatie goed onder controle is. Er is een reden dat ze het in New York wel onder controle hebben gekregen i.t.t. andere staten in Amerika.
Klopt, en eens. Kort, streng en hevig. En daarna kan er gewoon weer behoorlijk wat. Kijk naar New York en andere noordoostelijke staten in de VS, maar ook naar landen als Italië, Griekenland en andere (Oost)-Europese landen. En Aziatische landen als Taiwan, Z-Korea, Vietnam.

Er wordt dan vaak gezegd, ja maar de economie dan, maar je kunt je afvragen of een sterke, heftige lockdown die spoedig weer wordt opgezegd op de langere termijn toch gunstiger is voor de economie (toerisme b.v.) dan een langere halfbakken, slecht uitgevoerde semi-lockdown (kijk naar de VS) waar steeds maar weer maatregelen moeten worden aangepast en mensen en ondernemers (mede daardoor) in onzekerheid blijven (en onzekerheid kills the economy).

De mensen in Italië en Griekenland kunnen ook gewoon weer op vakantie, en kunnen weer toeristen ontvangen.

Er is trouwens ook al een tijd geleden een studie gepubliceerd door Oxford University waaruit zou (moeten) blijken dat een strenge, korte lockdown voor de langere termijn inderdaad veel minder schadelijk zou zijn voor de economie dan een halve, slecht uitgevoerde "lockdown". Maar dat onderzoek is alweer van een 1,5 maand geleden, geen idee waar en wanneer ik dat gepost heb.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:57 schreef Simmertje het volgende:
Maar goed, laten we een klein dansje doen dat de officiële lockdown hier over is *O*
Nog niet helemaal over natuurlijk. Vanavond in de sportschool doe ik wel een heel klein dansje, maar wel een mini dansje dan, want ik heb maar stipt een uur om te sporten, daarna moet ik weer bonjouren. :%
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193868965
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 08:57 schreef Simmertje het volgende:
Maar goed, laten we een klein dansje doen dat de officiële lockdown hier over is *O*
Ik dans pas weer als de overige beperkingen, zoals de beperkingen die nu nog gelden op sportscholen, clubs, festivals, restaurants, terrassen, evenementen, 1,5 meter, etc volledig opgeheven zijn.

We zijn er zolang de beperkingen, welke dan ook, er is nog lang niet, en de diversen branches en werknemers worden nog steeds keihard geraakt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193869049
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik dans pas weer als de overige beperkingen, zoals de beperkingen die nu nog gelden op sportscholen, clubs, festivals, restaurants, terrassen, evenementen, 1,5 meter, etc volledig opgeheven zijn.

We zijn er zolang de beperkingen, welke dan ook, er is nog lang niet, en de diversen branches en werknemers worden nog steeds keihard geraakt.
Daarom een klein dansje :@

Ben toch wel nieuwsgierig naar de komende weken. Vrij slecht weer ook komende periode, juist op het moment dat er ook veel binnen weer mag qua horeca. Toch wel een eerste kleine testcase voor de herfst/winter straks.
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:18:12 #31
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_193869077
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik dans pas weer als de overige beperkingen, zoals de beperkingen die nu nog gelden op sportscholen, clubs, festivals, restaurants, terrassen, evenementen, 1,5 meter, etc volledig opgeheven zijn.

We zijn er zolang de beperkingen, welke dan ook, er is nog lang niet, en de diversen branches en werknemers worden nog steeds keihard geraakt.
Alsof de wereld alleen maar draait om festivals en evenementen :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193869153
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:18 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Alsof de wereld alleen maar draait om festivals en evenementen :')
Waar zie je mij alleen maar festivals en evenementen noemen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193869161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:18 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Alsof de wereld alleen maar draait om festivals en evenementen :')
Voor sommigen wel ja, vooral als het hun werk is.
I'll give you something to do
pi_193869271
Volgens de WHO moet het ergste nog komen? Pandemie begint pas "op te warmen" ... :X

Was een premium artikel in een krantje, heeft iemand meer informatie over wat ze gezegd hebben?
blablablabla
  woensdag 1 juli 2020 @ 09:31:44 #35
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_193869292
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:30 schreef Elan het volgende:
Volgens de WHO moet het ergste nog komen? Pandemie begint pas "op te warmen" ... :X

Was een premium artikel in een krantje, heeft iemand meer informatie over wat ze gezegd hebben?
Hoax.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193869321
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:30 schreef Elan het volgende:
Volgens de WHO moet het ergste nog komen? Pandemie begint pas "op te warmen" ... :X

Was een premium artikel in een krantje, heeft iemand meer informatie over wat ze gezegd hebben?
Premium kan je vaak gewoon in incognito modus gewoon lezen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193869333
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:30 schreef Elan het volgende:
Volgens de WHO moet het ergste nog komen? Pandemie begint pas "op te warmen" ... :X

Was een premium artikel in een krantje, heeft iemand meer informatie over wat ze gezegd hebben?
Zelfde WHO die in het begin zei dat de kans op verspreiding klein was?
pi_193869385
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Premium kan je vaak gewoon in incognito modus gewoon lezen.
Ja gedaan, het spits zich voornamelijk toe op Brazilië en met name de VS waar het echt helemaal verkeerd gaat. In combinatie met globalisering, en het feit dat er (naar hun idee) te weinig beperkingen zijn op vliegbewegingen uit die landen waardoor een tweede golf niet te vermijden lijkt.

Op zich legitieme zorgen.
blablablabla
pi_193869394
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zelfde WHO die in het begin zei dat de kans op verspreiding klein was?
Nee andere.
blablablabla
pi_193869396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee andere.
Oh de China Health Organization?
pi_193869423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zelfde WHO die in het begin zei dat de kans op verspreiding klein was?
Wetenschap met voortschrijdend inzicht is niet mogelijk voor jou?
pi_193869444
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wetenschap met voortschrijdend inzicht is niet mogelijk voor jou?
Ik vind "we staan pas aan het begin" vrij grote uitspraken. Daarnaast begonnen ze toch opeens ook over Europa vorige week zonder de cijfers op de juiste manier te interpreteren. Heb gewoon niet zo'n vertrouwen meer in de WHO.
pi_193869481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:43 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik vind "we staan pas aan het begin" vrij grote uitspraken. Daarnaast begonnen ze toch opeens ook over Europa vorige week zonder de cijfers op de juiste manier te interpreteren. Heb gewoon niet zo'n vertrouwen meer in de WHO.
ik heb meer vertrouwen in WHO wetenschappers als een nitwit hier op een forum die dingen uit zijn verband trekt en zonder bronnen weer eens wat beweerd. :D
pi_193869580
Het gaat in de VS gewoon echt niet goed Europa moet als collectief echt heel snel reisbeperkingen opleggen aan volk dat van daar naar hier wil vliegen.

quote:
De belangrijkste expert over infectieziekten in het land, viroloog Anthony Fauci, waarschuwde dinsdag al dat de cijfers zelfs snel zouden kunnen verdubbelen. „We hebben het duidelijk niet onder controle nu”, zei hij.
:X
blablablabla
pi_193869650
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:53 schreef Elan het volgende:
Het gaat in de VS gewoon echt niet goed Europa moet als collectief echt heel snel reisbeperkingen opleggen aan volk dat van daar naar hier wil vliegen.
[..]

:X
Toch nemen de dagelijkse doden wel gestaag af.
pi_193869687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:53 schreef Elan het volgende:
Het gaat in de VS gewoon echt niet goed Europa moet als collectief echt heel snel reisbeperkingen opleggen aan volk dat van daar naar hier wil vliegen.
[..]

:X
En dan heb je het over een land waar een groot deel niet medisch verzekerd is en daarnaast zomaar ontslagen kan worden. Totale ellende dus..
pi_193869794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Toch nemen de dagelijkse doden wel gestaag af.
Nog wel, zit natuurlijk een vertraging in met de lijn qua besmettingen. Eerste piek was 39000 besmettingen per dag daarna gedaald naar 19.000. Nu dus weer op 47.000 gevallen per dag, dus dat zal straks ook wel weer terug te zien zijn in het aantal doden.
pi_193869941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:10 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Nog wel, zit natuurlijk een vertraging in met de lijn qua besmettingen. Eerste piek was 39000 besmettingen per dag daarna gedaald naar 19.000. Nu dus weer op 47.000 gevallen per dag, dus dat zal straks ook wel weer terug te zien zijn in het aantal doden.
Ook daar zal veel meer getest worden dus worden ook meer (en daarmee ook milde) besmettingen gevonden. Het dodental zal daarom allicht niet parallel lopen met de eerste ronde.
pi_193870241
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ook daar zal veel meer getest worden dus worden ook meer (en daarmee ook milde) besmettingen gevonden. Het dodental zal daarom allicht niet parallel lopen met de eerste ronde.
Wellicht ja, maar als je de eerste berichten leest van staten waar de IC's tegen hun limiet zitten dan vrees ik het ergste.
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:59:56 #50
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193870509
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ook daar zal veel meer getest worden dus worden ook meer (en daarmee ook milde) besmettingen gevonden. Het dodental zal daarom allicht niet parallel lopen met de eerste ronde.
Ja, al hebben mensen als Fauci en mensen uit zijn team aangegeven dat de stijging niet zomaar te verklaren is door meer testen en dat het aantal doden inderdaad een aantal weken na een stijging van de gevallen omhoog gaat (want het ziekte proces duurt meestal wat langer).
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193870545
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193870602
quote:
Ben toch benieuwd hoe de artsen die aan het front hebben gestaan hierop reageren. Ik zie in de lijst voornamelijk psychiaters en huisartsen.
pi_193870625
quote:
Bijzonder! En het geeft wel genoeg aan inderdaad....

1.5 meter is ook onzin - ik houd me er overigens niet aan. Geef ook iedereen weer handen. Laten we leven.

In plaats van angst zaaien voor zo'n heftig griepje.
Love is in the air!
pi_193870645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:07 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ben toch benieuwd hoe de artsen die aan het front hebben gestaan hierop reageren. Ik zie in de lijst voornamelijk psychiaters en huisartsen.
Voor artsen aan het front is het ongetwijfeld een stuk heftiger. Maar dat neemt niet weg, dat corona-maatregelen schadelijker zijn dan de slachtoffers die vallen.

Dáár gaat het om. Je moet dus wellicht andere keuzes gaan maken. Dat dat meer doden oplevert kan, maar de vraag is hoeveel doden het momenteel oplevert.

Beleid wordt nu gemaakt op aantal IC bedden / ouderen en kwetsbare te beschermen. De vraag is of dat de juiste beleidskeuze is.

Wellicht moet je alles open gooien, met eigen risico van dien.
Love is in the air!
pi_193870681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:08 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Bijzonder! En het geeft wel genoeg aan inderdaad....

1.5 meter is ook onzin - ik houd me er overigens niet aan. Geef ook iedereen weer handen. Laten we leven.

In plaats van angst zaaien voor zo'n heftig griepje.
Handen schudden geeft je inderdaad wel het gevoel dat je écht leeft.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193870706
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:10 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wellicht moet je alles open gooien, met eigen risico van dien.
Met alle gevolgen van dien, kijk maar naar Amerika. Als je je economie nóg meer schade aan wil richten moet je dat vooral doen ja. Lekker 'leven' als God in Frankrijk en dat virus gewoon negeren.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:15:55 #57
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193870717
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:08 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Bijzonder! En het geeft wel genoeg aan inderdaad....

1.5 meter is ook onzin - ik houd me er overigens niet aan. Geef ook iedereen weer handen. Laten we leven.

In plaats van angst zaaien voor zo'n heftig griepje.
Kijk, ik ben ook van mening dat die 1,5 meter amper wat toevoegt buiten (binnen sta ik er anders in), maar het is niet stoer of zo om hier te gaan melden dat je je niet aan de regels houdt. Moet je verder zelf weten natuurlijk, maar het lijkt wel alsof je erop uit bent om te horen hoe rebels je wel niet bezig bent :D

Ik zou het ook niet bepaald een heftig griepje noemen. En dat ‘angst zaaien’ is ook onnodig. Ja, sommige mensen zijn wat meer afwachtend, maar dat staat niet gelijk aan angst zaaien. Zelfs als het overkomt als angst zaaien..kleine kans dat die persoon het dan doet om het angst zaaien; de persoon in kwestie kan ook gewoon oprecht bezorgd zijn. Daar hoeven jij en ik het niet mee eens te zijn, maar het af doen als angst zaaien is onnodig. ;)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193870729
"Bijvoorbeeld omgekeerde isolatie (beschermingsmaatregelen toepassen bij een bepaalde groep i.p.v. bij iedereen) van zieken en kwetsbare groepen, waarbij bij maatregelen de nevenschade aan de gehele maatschappij en persoonlijke integriteit, te allen tijde meegewogen dienen te worden. Naast zinvolle afschaling dient de opgedane kennis ertoe te leiden dat in de toekomst naast de gezondheidszorg, ruimte wordt gegeven aan een breder palet van experts om te adviseren rondom maatregelen."

Ik vind dit nogal heftige uitspraken van "artsen" terwijl de lange termijn effecten van Covid-19 nog amper bekend zijn. Alleen de zwakke beschermen en de rest in principe dus besmetten met het virus. Zonder dat we weten wat de zieke precies doet op lange termijn. Genoeg voorbeelden van gezonde mensen (ook topsporters) die nog steeds thuis zitten met long schade. Kan mij voorstellen dat er veel kritiek gaat komen vanuit de medische wereld op deze vreemde oproep.
pi_193870779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:16 schreef Simmertje het volgende:
"Bijvoorbeeld omgekeerde isolatie (beschermingsmaatregelen toepassen bij een bepaalde groep i.p.v. bij iedereen) van zieken en kwetsbare groepen, waarbij bij maatregelen de nevenschade aan de gehele maatschappij en persoonlijke integriteit, te allen tijde meegewogen dienen te worden. Naast zinvolle afschaling dient de opgedane kennis ertoe te leiden dat in de toekomst naast de gezondheidszorg, ruimte wordt gegeven aan een breder palet van experts om te adviseren rondom maatregelen."

Ik vind dit nogal heftige uitspraken van "artsen" terwijl de lange termijn effecten van Covid-19 nog amper bekend zijn. Alleen de zwakke beschermen en de rest in principe dus besmetten met het virus. Zonder dat we weten wat de zieke precies doet op lange termijn. Genoeg voorbeelden van gezonde mensen (ook topsporters) die nog steeds thuis zitten met long schade. Kan mij voorstellen dat er veel kritiek gaat komen vanuit de medische wereld op deze vreemde oproep.
De grote vraag is of je iedereen kunt blijven beschermen, ten koste van alles. Het doel van de brief is natuurlijk een discussie, en dat kan geen kwaad denk ik, het is nu voornamelijk eenrichtingsverkeer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193870815
Terugkijkend op de afgelopen maanden ben ik tot de slotconclusie gekomen dat het virus zich vooral manifesteert in binnenruimten waar kansarme mensen samenleven in veel te kleine woonruimten. Grote groepen kansarmen trekken naar rijke gebieden om daar te werken in laagbetaalde banen, inclusief belabberde huisvesting. En juist daar gaat het fout. Deze wooncomplexen moeten meteen verboden worden. De uitbraken in zorginstellingen zijn te wijten aan het gebrek aan goede beschermingsmiddelen.
pi_193870822
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De grote vraag is of je iedereen kunt blijven beschermen, ten koste van alles. Het doel van de brief is natuurlijk een discussie, en dat kan geen kwaad denk ik, het is nu voornamelijk eenrichtingsverkeer.
Discussie is goed, maar de toon en die manier waarop vind ik niet goed. Geen idee of jij de gehele brief hebt gelezen, maar ik vind het nogal shocking eigenlijk. We hebben een piek gehad van 800 ziekenhuisopnames per dag in april, waar wil je die mensen in godsnaam dan gaan laten? Opsluiten?

Amerika en Brazilië zijn een voorbeeld van hoe het kan gaan als je alles te vroeg opent, ik word daar eerlijk gezegd niet echt vrolijk van. Ik vind het een gevaarlijke brief, zeker als "arts" zijnde.
pi_193870827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:10 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Voor artsen aan het front is het ongetwijfeld een stuk heftiger. Maar dat neemt niet weg, dat corona-maatregelen schadelijker zijn dan de slachtoffers die vallen.

Dáár gaat het om. Je moet dus wellicht andere keuzes gaan maken. Dat dat meer doden oplevert kan, maar de vraag is hoeveel doden het momenteel oplevert.

Beleid wordt nu gemaakt op aantal IC bedden / ouderen en kwetsbare te beschermen. De vraag is of dat de juiste beleidskeuze is.

Wellicht moet je alles open gooien, met eigen risico van dien.
Op zich zit hier wat in, om het aan de mensen zelf over te laten. Ik zou als kwetsbare niet afhankelijk willen zijn van van bovenaf opgelegde regels, maar zou vooral zelf wel voorzorgsmaatregelen nemen, ongeacht of iemand het in Den Haag vertrouwd vindt of niet, daar wil je toch niet je leven van af laten hangen. Volgens mij begon men in bijv. Zweden op een bepaald moment op eigen initiatief ook maar aan social distancing te doen.
Alleen ik denk dat een erg groot gedeelte van de kwetsbaren niet echt beseft dat ze tot de kwetsbaren behoren.
I'll give you something to do
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 11:24:47 #63
5428 crew  miss_sly
pi_193870835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:07 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ben toch benieuwd hoe de artsen die aan het front hebben gestaan hierop reageren. Ik zie in de lijst voornamelijk psychiaters en huisartsen.
Ik vind het ook wel bijzonder dat het op de liveblog van NOS staat boven het artikel waarin wordt gemeld dat weer 300.000 mensen in lockdown gaan in Melbourne omdat er weer een stijging is.

Ik heb ook zeker het gevoel dat het hier in Nederland op het moment goed gaat. En dat is erg fijn. Dat de reguliere zorg nog wat meer opgeschaald moet worden als dat nog niet zo is, zoals ze vermelden, kan ik me helemaal in vinden. Kijkend naar de wereld zie je echter toch dat er telkens weer van alles gebeurt. Dat hoeft geen ramp te zijn, en is het vaak ook niet, maar om dan te stellen dat we de maatregelen maar moeten laten varen en dat afstand houden geen nut heeft, vind ik echt een stap te ver.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 11:27:43 #64
5428 crew  miss_sly
pi_193870882
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:23 schreef galantis het volgende:

[..]

Op zich zit hier wat in, om het aan de mensen zelf over te laten. Ik zou als kwetsbare niet afhankelijk willen zijn van van bovenaf opgelegde regels, maar zou vooral zelf wel voorzorgsmaatregelen nemen, ongeacht of iemand het in Den Haag vertrouwd vindt of niet, daar wil je toch niet je leven van af laten hangen. Volgens mij begon men in bijv. Zweden op een bepaald moment op eigen initiatief ook maar aan social distancing te doen.
Alleen ik denk dat een erg groot gedeelte van de kwetsbaren niet echt beseft dat ze tot de kwetsbaren behoren.
Soms heb je als kwetsbare ook een rechtvaardiging nodig in de vorm van beleid. Ik vrees bijvoorbeeld dat er best wat werkgevers zijn die zich niets aan zouden trekken van zelfverklaarde kwetsbaren, als er niet een aantal adviezen/maatregelen ligt zoals nu. En dan krijg je meer situaties zoals in Amerika waar thuisblijven geen optie is omdat je anders je baan kwijtraakt en je een grotere kans krijgt op besmetting.

Kwetsbaren dienen niet alleen in de praktijk, maar ook in de regels te worden beschermd, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193870948
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel bijzonder dat het op de liveblog van NOS staat boven het artikel waarin wordt gemeld dat weer 300.000 mensen in lockdown gaan in Melbourne omdat er weer een stijging is.

Ik heb ook zeker het gevoel dat het hier in Nederland op het moment goed gaat. En dat is erg fijn. Dat de reguliere zorg nog wat meer opgeschaald moet worden als dat nog niet zo is, zoals ze vermelden, kan ik me helemaal in vinden. Kijkend naar de wereld zie je echter toch dat er telkens weer van alles gebeurt. Dat hoeft geen ramp te zijn, en is het vaak ook niet, maar om dan te stellen dat we de maatregelen maar moeten laten varen en dat afstand houden geen nut heeft, vind ik echt een stap te ver.
Denk dat NOS bang is om teveel als "staatsomroep" gezien te worden (aangezien dit nogal vaak gezegd wordt door een grote groep).
pi_193870976
Zie nu trouwens dat je op die website zomaar kan ondertekenen als arts zonder check of wat dan ook. Lekker betrouwbaar :')
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:34:41 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193871006
Bij mij in de stad bijna 100 mensen in quarantaine omdat een pisventje van 19 het nodig vond om met koorts toch maar naar zijn laatstejaarsgala en nadien naar een aantal nachtclubs te gaan. Ze zijn nog ongeveer op zoek naar een even groot aantal anderen die dus ook in quarantaine moeten. Sukkel :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193871044
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 07:30 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Alleen in gemeenschap van earosol
leg uit met een voorbeeld
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:36:50 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193871057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:22 schreef Nia het volgende:
Terugkijkend op de afgelopen maanden ben ik tot de slotconclusie gekomen dat het virus zich vooral manifesteert in binnenruimten waar kansarme mensen samenleven in veel te kleine woonruimten. Grote groepen kansarmen trekken naar rijke gebieden om daar te werken in laagbetaalde banen, inclusief belabberde huisvesting. En juist daar gaat het fout. Deze wooncomplexen moeten meteen verboden worden. De uitbraken in zorginstellingen zijn te wijten aan het gebrek aan goede beschermingsmiddelen.
lol wat
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193871353
quote:
VS koopt wereldvoorraad coronamedicijn op, niks voor andere landen
Dit zag ik een halfjaar geleden al aankomen, WW3 zal over het vaccin gaan.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:01:19 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193871538
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:52 schreef byah het volgende:

[..]

Dit zag ik een halfjaar geleden al aankomen, WW3 zal over het vaccin gaan.
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:36 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

lol wat
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:03:49 #72
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193871589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Kwetsbaren dienen niet alleen in de praktijk, maar ook in de regels te worden beschermd, denk ik.
Precies. Kwetsbare mensen bescherm je als samenleving, want ze kunnen dat nu net niet alleen.

Verder een hele vreemde brief. Lijkt wel een manifest van Maurice de Hond die vervolgens een paar mensen met een titel bereid gevonden heeft er een krabbel onder te zetten. De gevolgen van het virus worden behoorlijk gebagatelliseerd.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:04:28 #73
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193871599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:52 schreef byah het volgende:

[..]

Dit zag ik een halfjaar geleden al aankomen, WW3 zal over het vaccin gaan.
Bewapen jezelf en je moeder tot aan de tanden
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193871671
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel bijzonder dat het op de liveblog van NOS staat boven het artikel waarin wordt gemeld dat weer 300.000 mensen in lockdown gaan in Melbourne omdat er weer een stijging is.

Ik heb ook zeker het gevoel dat het hier in Nederland op het moment goed gaat. En dat is erg fijn. Dat de reguliere zorg nog wat meer opgeschaald moet worden als dat nog niet zo is, zoals ze vermelden, kan ik me helemaal in vinden. Kijkend naar de wereld zie je echter toch dat er telkens weer van alles gebeurt. Dat hoeft geen ramp te zijn, en is het vaak ook niet, maar om dan te stellen dat we de maatregelen maar moeten laten varen en dat afstand houden geen nut heeft, vind ik echt een stap te ver.
Wat een onzin om weer in lockdown te gaan. Het is in Europa vastgesteld dat het openstellen van gelegenheden zoals horeca, anders gezegd versoepelingen met maatregelen niet gaat zorgen voor een opleving in de cijfers. Ook het vertoeven in de buitenlucht zorgt niet voor een opleving, dit is vele malen vastgesteld. Mensen weer vrolijk opsluiten in hun huis terwijl daar de meeste besmettingen uit voort vloeien, namelijk in huishoudens ^O^
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193871689
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat een onzin om weer in lockdown te gaan. Het is in Europa vastgesteld dat het openstellen van gelegenheden zoals horeca, anders gezegd versoepelingen met maatregelen niet gaat zorgen voor een opleving in de cijfers. Ook het vertoeven in de buitenlucht zorgt niet voor een opleving, dit is vele malen vastgesteld. Mensen weer vrolijk opsluiten in hun huis terwijl daar de meeste besmettingen uit voort vloeien, namelijk in huishoudens ^O^
Ik doe even mee.

quote:
lol wat
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:11:57 #76
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193871702
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:52 schreef byah het volgende:

[..]

Dit zag ik een halfjaar geleden al aankomen, WW3 zal over het vaccin gaan.
who cares about dat medicijn. de vs dacht ook dat een malariaremmer of dikke bleek de oplossing was. laat ze lekker die zooi opkopen.

wij hebben als nederland ook al dibs op een flink aantal doses vaccin als het beschikbaar komt
pi_193871711
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:52 schreef byah het volgende:

[..]

Dit zag ik een halfjaar geleden al aankomen, WW3 zal over het vaccin gaan.
Wat een rare fantasie. Remdesivir is een marginaal effectief middel, waarvan de VS nu wat dosissen opkoopt. Op het moment dat je echt een goed middel hebt (ter preventie of behandeling), dan zijn er allerlei manieren om de productiecapaciteit op te schalen en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 12:14:58 #78
236264 crew  capricia
pi_193871737
Definitely not CIA
pi_193871744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat een rare fantasie. Remdesivir is een marginaal effectief middel, waarvan de VS nu wat dosissen opkoopt. Op het moment dat je echt een goed middel hebt (ter preventie of behandeling), dan zijn er allerlei manieren om de productiecapaciteit op te schalen en ga zo maar door.
Sterker nog, de grootste kanshebbers (AstraZeneca en Janssen/JNJ) produceren al mega hoeveelheden vooraf, zodat die doses al in voldoende mate op de plank liggen zodra ook alle formele seinen op groen staan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 12:16:19 #80
5428 crew  miss_sly
pi_193871753
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat een onzin om weer in lockdown te gaan. Het is in Europa vastgesteld dat het openstellen van gelegenheden zoals horeca, anders gezegd versoepelingen met maatregelen niet gaat zorgen voor een opleving in de cijfers. Ook het vertoeven in de buitenlucht zorgt niet voor een opleving, dit is vele malen vastgesteld. Mensen weer vrolijk opsluiten in hun huis terwijl daar de meeste besmettingen uit voort vloeien, namelijk in huishoudens ^O^
Wat een overreactie.
Ik vind het bijzonder dat er kennelijk mensen zijn die zo zeker zijn dat er in Nederland niets gebeurt, dat ze zeggen dat alle maatregelen maar beeindigd moeten worden, terwijl je wereldwijd telkens weer ziet dat er dingen toch niet goed gaan.

Waarmee ik niet zeg dat we hier weer in lockdown moeten. Sterker nog, ik zeg letterlijk dat het hier goed gaat en dat dat heel fijn is. Ik denk wel dat we een beetje moeten blijven uitkijken. Niet in de zin van angstig blijven, maar oplettend. Kijken wat er in de rest van de wereld gebeurt, wat er uit diverse onderzoeken komt, of er nieuwe inzichten komen, nieuwe medicijnen, wat maatregelen in andere landen tot gevolgen hebben, of juist het loslaten van maatregelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193871761
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik doe even mee.
[..]

Het is toch zo? Het open hebben van gelegenheden met maatregelen en het zijn in de buitenlucht heeft nergens voor een stijging gezorgd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193871776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:15 schreef nostra het volgende:

[..]

Sterker nog, de grootste kanshebbers (AstraZeneca en Janssen/JNJ) produceren al mega hoeveelheden vooraf, zodat die doses al in voldoende mate op de plank liggen zodra ook alle formele seinen op groen staan.
Precies, en als het echt een wondermiddel blijkt en private partijen gaan proberen het te monopoliseren en er financieel een slaatje uit te slaan, dan hebben landen nog wel behoorlijke pressiemiddelen om ze te dwingen dat monopolie op te geven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193871787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een overreactie.
Ik vind het bijzonder dat er kennelijk mensen zijn die zo zeker zijn dat er in Nederland niets gebeurt, dat ze zeggen dat alle maatregelen maar beeindigd moeten worden, terwijl je wereldwijd telkens weer ziet dat er dingen toch niet goed gaan.

Waarmee ik niet zeg dat we hier weer in lockdown moeten. Sterker nog, ik zeg letterlijk dat het hier goed gaat en dat dat heel fijn is. Ik denk wel dat we een beetje moeten blijven uitkijken. Niet in de zin van angstig blijven, maar oplettend. Kijken wat er in de rest van de wereld gebeurt, wat er uit diverse onderzoeken komt, of er nieuwe inzichten komen, nieuwe medicijnen, wat maatregelen in andere landen tot gevolgen hebben, of juist het loslaten van maatregelen.
Waar noem ik Nederland in mijn post? Ik zeg toch Europa? Een heel continent aan inwoners. Of zitten ze buiten Nederland nog bang in hun huis? In heel Europa zijn de mensen massaal buiten of zitten ze op een terras.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 12:20:32 #84
5428 crew  miss_sly
pi_193871806
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waar noem ik Nederland in mijn post? Ik zeg toch Europa? Een heel continent aan inwoners. Of zitten ze buiten Nederland nog bang in hun huis? In heel Europa zijn de mensen massaal buiten of zitten ze op een terras.
De nieuwe lockdown ging over Melbourne. Ik kan echt niet volgen wat je nou wil zeggen.

Overigens is er niks vastgesteld, maar lijkt het er heel sterk op dat het zo is dat buiten besmet raken nauwelijks gebeurt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193871824
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:11 schreef Gunner het volgende:

[..]

who cares about dat medicijn. de vs dacht ook dat een malariaremmer of dikke bleek de oplossing was. laat ze lekker die zooi opkopen.

wij hebben als nederland ook al dibs op een flink aantal doses vaccin als het beschikbaar komt
Hahaha nederland zal helemaal achteraan staan als er een vaccin beschikbaar is. Overheid van Nl is gewoon niet capabel om zulke dingen te handelen, zie ook met mondkapjes bijv.
pi_193871837
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is toch zo? Het open hebben van gelegenheden met maatregelen en het zijn in de buitenlucht heeft nergens voor een stijging gezorgd.
Land doet gedeelte weer in lockdown wegens stijging in cijfers. Jij: wat een onzin want 15000 kilometer verder zien we niets in de cijfers. Dat is behoorlijk raar beargumenteerd, vind je ook niet?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193871840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:18 schreef Monolith het volgende:
Precies, en als het echt een wondermiddel blijkt en private partijen gaan proberen het te monopoliseren en er financieel een slaatje uit te slaan, dan hebben landen nog wel behoorlijke pressiemiddelen om ze te dwingen dat monopolie op te geven.
Beide partijen hebben volgens mij al aangegeven tegen kostprijs te willen uitleveren. Kan je erover steggelen wat dan precies kostprijs is - daar zullen ook wel wat mensen geld aan verdienen, maar goed. Ik denk dat uiteindelijk het afbreukrisico voor dat soort partijen om hier echt een slaatje uit te slaan groter is dan er redelijk fatsoenlijk mee om te gaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:22:46 #88
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193871842
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:21 schreef xminator het volgende:

[..]

Hahaha nederland zal helemaal achteraan staan als er een vaccin beschikbaar is. Overheid van Nl is gewoon niet capabel om zulke dingen te handelen, zie ook met mondkapjes bijv.
Nice try.

Nederland koopt met andere EU-landen zeker 300 miljoen doses potentieel coronavaccin
pi_193871846
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:53 schreef Ven1972 het volgende:
Onze Reproductiegetal is gedaald van 1,05 naar 0,75 volgens het dashboard van de rijksoverheid.
Heb je de uitleg bekeken? Kijk bij een reproductiegetal beneden de 1 eerst naar de bandbreedte voor je conclusies trekt. De bandbreedte is 0-2 oftewel die 0,75 zegt niet zoveel
pi_193871849
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:21 schreef xminator het volgende:

[..]

Hahaha nederland zal helemaal achteraan staan als er een vaccin beschikbaar is. Overheid van Nl is gewoon niet capabel om zulke dingen te handelen, zie ook met mondkapjes bijv.
Echt heel erg geïnformeerd ben je niet hè?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:31:55 #91
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193871988
quote:
Heel erg ontopic gaat het er daar niet aan toe :')
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193871996
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Land doet gedeelte weer in lockdown wegens stijging in cijfers. Jij: wat een onzin want 15000 kilometer verder zien we niets in de cijfers. Dat is behoorlijk raar beargumenteerd, vind je ook niet?
Ik vind het raar dat landen weer in een lockdown gaan, terwijl versoepelingen nergens voor een noemenswaardige stijging hebben gezorgd. Dat zegt nogal wat over de kans van een besmetting bij het doen van zulke activiteiten. Deze gelegenheden kunnen gewoon openblijven dus, zeker met de heilige 1.5 meter waarbij we allemaal veilig zijn. Ik vind een heel continent waar het gewoon goed gaat anders een behoorlijk goede graadmeter. Waarom is dat niet met elkaar te vergelijken? Ligt Oceanië op Mars ofzo? Dat iets op een heel continent goed gaat is het niet te vergelijken met de rest van de wereld? Waarom worden nachtclubs met een paar besmettingen in Azië dan zo uitvergroot hier? Ligt duizenden kilometers hier vandaan toch dus nauwelijks te vergelijken. Nergens een stijging te vinden. En kom aub niet met die uitzonderingsgevallen zoals een restaurant in Leer of een nachtclub in Seoul, lekker uitvergroot weer door de media.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 12:33:31 #93
236264 crew  capricia
pi_193872011
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:31 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Heel erg ontopic gaat het er daar niet aan toe :')
Ik zal ff kieken.
Definitely not CIA
pi_193872024
quote:
Krijgen ze het daadwerkelijk ook en wanneer krijgen ze het?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 12:39:12 #96
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193872103
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
terwijl versoepelingen nergens voor een noemenswaardige stijging hebben gezorgd.
Alleen is dat dus niet waar.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 12:39:24 #97
236264 crew  capricia
pi_193872108
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Mss eerst eens modereren?
Gedaan hoor. :D
Definitely not CIA
pi_193872122
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wel een interessantere gesprekspartner dan Osterhaus, denk ik. En geen irritante inbellers met ‘vragen’.
Mwa, ik vond het (weer) een slap aftreksel van een debat op niveau. Ergens wel goed dat de echte experts zich niet uit de tent laten lokken hoor.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 12:48:37 #99
5428 crew  miss_sly
pi_193872247
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mwa, ik vond het (weer) een slap aftreksel van een debat op niveau. Ergens wel goed dat de echte experts zich niet uit de tent laten lokken hoor.
Was gisteravond toch? Ik heb het nog niet gekeken. Misschien even terugkijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 12:50:48 #100
5428 crew  miss_sly
pi_193872290
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat landen weer in een lockdown gaan, terwijl versoepelingen nergens voor een noemenswaardige stijging hebben gezorgd. Dat zegt nogal wat over de kans van een besmetting bij het doen van zulke activiteiten. Deze gelegenheden kunnen gewoon openblijven dus, zeker met de heilige 1.5 meter waarbij we allemaal veilig zijn. Ik vind een heel continent waar het gewoon goed gaat anders een behoorlijk goede graadmeter. Waarom is dat niet met elkaar te vergelijken? Ligt Oceanië op Mars ofzo? Dat iets op een heel continent goed gaat is het niet te vergelijken met de rest van de wereld? Waarom worden nachtclubs met een paar besmettingen in Azië dan zo uitvergroot hier? Ligt duizenden kilometers hier vandaan toch dus nauwelijks te vergelijken. Nergens een stijging te vinden. En kom aub niet met die uitzonderingsgevallen zoals een restaurant in Leer of een nachtclub in Seoul, lekker uitvergroot weer door de media.
Het klopt niet wat je zegt. Ook in Europa zijn er meerdere brandhaarden en plekken die weer in meer of mindere mate in lockdown gaan. Gelukkig kan het op die manier in de kiem gesmoord worden telkens, maar er zijn uitbraken en (grotere en kleinere, en strengere en meer losse) lockdowns op verschillende plaatsen in Europa: Lissabon, Duitsland, VK, paar Balkanlanden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193872313
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De nieuwe lockdown ging over Melbourne. Ik kan echt niet volgen wat je nou wil zeggen.

Overigens is er niks vastgesteld, maar lijkt het er heel sterk op dat het zo is dat buiten besmet raken nauwelijks gebeurt.
zoals verwacht.....het word nu echt winter daar, ze zaten weken lang onder de 5 cases ( dus het was weg volgens sommigen hier )

wij gaan in nederland in oktober/november gewoon precies hetzelfde krijgen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193872323
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:21 schreef xminator het volgende:

[..]

Hahaha nederland zal helemaal achteraan staan als er een vaccin beschikbaar is. Overheid van Nl is gewoon niet capabel om zulke dingen te handelen, zie ook met mondkapjes bijv.
daarom hebben ze nu al het vaccin gekocht......blijkbaar leren ze van hun fouten, eindelijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193872442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:39 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Alleen is dat dus niet waar.
Noemenswaardige stijging had ik het over. Jij schreeuwde al moord en brand een paar weken terug dat de IC een lichte stijging liet zien, terwijl dat gewoon een gevalletje achterstallige administatie en lage uitstroom was. Even pas op de plaats :') in jouw geval blijven we bezig.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193872469
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Noemenswaardige stijging had ik het over. Jij schreeuwde al moord en brand een paar weken terug dat de IC een lichte stijging liet zien, terwijl dat gewoon een gevalletje achterstallige administatie en lage uitstroom was. Even pas op de plaats :') in jouw geval blijven we bezig.
geen zorgen, we blijven bezig tot een vaccin hoor.....en trouwens zowat alles is weer open nu.
met wat extra regeltjes
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193872522
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het klopt niet wat je zegt. Ook in Europa zijn er meerdere brandhaarden en plekken die weer in meer of mindere mate in lockdown gaan. Gelukkig kan het op die manier in de kiem gesmoord worden telkens, maar er zijn uitbraken en (grotere en kleinere, en strengere en meer losse) lockdowns op verschillende plaatsen in Europa: Lissabon, Duitsland, VK, paar Balkanlanden.
Ik vind dat dus onterecht dat ze weer in een lockdown gaan. Gevalletje paniekvoetbal en nergens op gebasseerd. Het doel van de gedane versoepeling was om te achterhalen of er een stijging zou komen bij het weer toelaten van zulke activiteiten. Dat is dus niet het geval, dus kunnen die gelegenheden gewoon openblijven imo. Waarom gaan we dan alles weer terugdraaien?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193872545
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

geen zorgen, we blijven bezig tot een vaccin hoor.....en trouwens zowat alles is weer open nu.
met wat extra regeltjes
Nee, het virus zal afgezwakt zijn tot een simpele verkoudheid, nog voordat er een vaccin is. Virussen in deze vorm houden nooit lang stand, en muteren over het algemeen naar een mildere variant.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193872554
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik vind dat dus onterecht dat ze weer in een lockdown gaan. Gevalletje paniekvoetbal en nergens op gebasseerd. Het doel van de gedane versoepeling was om te achterhalen of er een stijging zou komen bij het weer toelaten van zulke activiteiten. Dat is dus niet het geval, dus kunnen die gelegenheden gewoon openblijven imo. Waarom gaan we dan alles weer terugdraaien?
lekker alles open laten als er een brandhaard is......zodat er nog meer brandhaarden kunnen ontstaan, inmiddels weten we hoe dit virus werkt en dat dat niet slim is.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193872561
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, het virus zal afgezwakt zijn tot een simpele verkoudheid, nog voordat er een vaccin is. Virussen in deze vorm houden nooit lang stand, en muteren over het algemeen naar een mildere variant.
bron ? wetenschappelijk bewezen over covid-19 ?
is het al gemuteerd en afgezwakt ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 13:08:51 #109
5428 crew  miss_sly
pi_193872603
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik vind dat dus onterecht dat ze weer in een lockdown gaan. Gevalletje paniekvoetbal en nergens op gebasseerd. Het doel van de gedane versoepeling was om te achterhalen of er een stijging zou komen bij het weer toelaten van zulke activiteiten. Dat is dus niet het geval, dus kunnen die gelegenheden gewoon openblijven imo. Waarom gaan we dan alles weer terugdraaien?
Exponentiele groei, ooit van gehoord?
Daarom worden er op lokaal niveau (hetzij een een wijk, een stad, een provincie) her en der een lockdown ingesteld. Zodat die exponentiele groei geen kans krijgt. En achterhalen waar deze uitbraken vandaan komen. Zodat een duidelijker beeld kan ontstaan van wat nu risicovolle activiteiten zijn en wat niet. Want in tegenstelling tot wat jij claimt, is dat helemaal niet vastgesteld. Het vermoeden is zeer terecht dat de kans bijvoorbeeld buiten klein is, maar daar is helemaal geen onomstotelijk bewijs voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193872613
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

lekker alles open laten als er een brandhaard is......zodat er nog meer brandhaarden kunnen ontstaan, inmiddels weten we hoe dit virus werkt en dat dat niet slim is.
Als het niet zorgt voor een stijging is dat prima. Dat is inmiddels al vastgesteld in Europa.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193872664
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als het niet zorgt voor een stijging is dat prima. Dat is inmiddels al vastgesteld in Europa.
Welk nieuws lees jij die niet berichten over uitbraken in bijvoorbeeld Duitsland. :D
pi_193872706
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Exponentiele groei, ooit van gehoord?
Daarom worden er op lokaal niveau (hetzij een een wijk, een stad, een provincie) her en der een lockdown ingesteld. Zodat die exponentiele groei geen kans krijgt. En achterhalen waar deze uitbraken vandaan komen. Zodat een duidelijker beeld kan ontstaan van wat nu risicovolle activiteiten zijn en wat niet. Want in tegenstelling tot wat jij claimt, is dat helemaal niet vastgesteld. Het vermoeden is zeer terecht dat de kans bijvoorbeeld buiten klein is, maar daar is helemaal geen onomstotelijk bewijs voor.
Hoe veel bewijs wil je hebben inmiddels? Dat de versoepeling voor horeca en andere zaken niet heeft gezorgd voor stijgingen in Europa, zegt dat iets over hoe risicovol dat is, namelijk niet. Ik vind het dus onterecht dat ze dat weer terugdraaien. We hebben van de horeca al een attractie op zich gemaakt met al die social distancing maatregelen en gekke bordjes. Dat is zo heilig toch? Dus met dit als stok achter de deur kan het dus gewoon openblijven en heeft die exp. groei geen kans, want we hebben social distancing.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193872719
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Welk nieuws lees jij die niet berichten over uitbraken in bijvoorbeeld Duitsland. :D
Dat heeft te maken met een uitbraak in een slachthuis, en heeft niks te maken met gedane versoepelingen. Check je feiten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193872941
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat landen weer in een lockdown gaan, terwijl versoepelingen nergens voor een noemenswaardige stijging hebben gezorgd. Dat zegt nogal wat over de kans van een besmetting bij het doen van zulke activiteiten. Deze gelegenheden kunnen gewoon openblijven dus, zeker met de heilige 1.5 meter waarbij we allemaal veilig zijn. Ik vind een heel continent waar het gewoon goed gaat anders een behoorlijk goede graadmeter. Waarom is dat niet met elkaar te vergelijken? Ligt Oceanië op Mars ofzo? Dat iets op een heel continent goed gaat is het niet te vergelijken met de rest van de wereld? Waarom worden nachtclubs met een paar besmettingen in Azië dan zo uitvergroot hier? Ligt duizenden kilometers hier vandaan toch dus nauwelijks te vergelijken. Nergens een stijging te vinden. En kom aub niet met die uitzonderingsgevallen zoals een restaurant in Leer of een nachtclub in Seoul, lekker uitvergroot weer door de media.
Ah ja de media heeft 't natuurlijk gedaan :).

Als er in een nachtclub in Seoul een uitbraak is, doen ze daar een gedeelte van Seoul op slot. Als er in een deel van Australië iets aan de hand is, ik heb niet inzichtelijk wat, doen ze dat deel dicht. Ik zou ertegen gaan demonstreren als ik jou was.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193873062
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom gaan we dan alles weer terugdraaien?
Hmm, misschien om te voorkomen dat ze opnieuw een niet in de hand te houden brandhaard krijgen met als gevolg weer meer doden? Lees hier en elders telkens.. 'ja maar de stertecijfers/percentages blijven laag..' Kan wel zo zijn, iedere onnodige dode is er een te veel wat mij betreft en ja, ook al zijn mensen dan 70+.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193873079
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met een uitbraak in een slachthuis, en heeft niks te maken met gedane versoepelingen. Check je feiten.
Inderdaad! Zou echt te zot zijn om versoepelingen terug te draaien omdat daar steeds iets gaande is. Iets wat nooit gesloten is geweest.
pi_193873148
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:35 schreef 1Noek1 het volgende:

[..]

Inderdaad! Zou echt te zot zijn om versoepelingen terug te draaien omdat daar steeds iets gaande is. Iets wat nooit gesloten is geweest.
En dus draaien we in NL ook niets terug. DeVerzamelaar is blijkbaar alleen nogal begaan met de mensen in een gedeelte van Australië.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 13:40:30 #118
5428 crew  miss_sly
pi_193873176
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hoe veel bewijs wil je hebben inmiddels? Dat de versoepeling voor horeca en andere zaken niet heeft gezorgd voor stijgingen in Europa, zegt dat iets over hoe risicovol dat is, namelijk niet. Ik vind het dus onterecht dat ze dat weer terugdraaien. We hebben van de horeca al een attractie op zich gemaakt met al die social distancing maatregelen en gekke bordjes. Dat is zo heilig toch? Dus met dit als stok achter de deur kan het dus gewoon openblijven en heeft die exp. groei geen kans, want we hebben social distancing.
Jij trekt Nederland en de rest van Europa gelijk. Dat klopt niet. Er waren niet overal op hetzelfde moment dezelfde maatregelen/lockdown en er is niet op hetzelfde moment hetzelfde versoepeld.

Met betrekking tot Lissabon:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ruggedraaid-a4003775

Onder andere illegale strandfeestjes (buiten dus) die zorgen voor een stijging in de aantallen.

In Noord-Macedonië ging het ook niet soepel:
https://www.trouw.nl/buit(...)n-lockdown~bae53dfe/

Leicester was je al bekend.
Nordrhein-Wesfalen was natuurlijk die uitbraak bij die vleesverwerker.

De maatregelen worden in VK pas aanstaande zaterdag versoepeld.

Er is geen homogeen Europa met dezelfde maatregelen op dezelfde momenten en met dezelfde resultaten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193873194
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hoe veel bewijs wil je hebben inmiddels? Dat de versoepeling voor horeca en andere zaken niet heeft gezorgd voor stijgingen in Europa, zegt dat iets over hoe risicovol dat is, namelijk niet. Ik vind het dus onterecht dat ze dat weer terugdraaien. We hebben van de horeca al een attractie op zich gemaakt met al die social distancing maatregelen en gekke bordjes. Dat is zo heilig toch? Dus met dit als stok achter de deur kan het dus gewoon openblijven en heeft die exp. groei geen kans, want we hebben social distancing.
De Zuidelijke staten in de VS wijzen anders uit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193873199
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hmm, misschien om te voorkomen dat ze opnieuw een niet in de hand te houden brandhaard krijgen met als gevolg weer meer doden? Lees hier en elders telkens.. 'ja maar de stertecijfers/percentages blijven laag..' Kan wel zo zijn, iedere onnodige dode is er een te veel wat mij betreft en ja, ook al zijn mensen dan 70+.
Waar is dat op gebasseerd dat het een brandhaard veroorzaakt? Het is toch vastgesteld dat het niet zorgt voor een opleving? Bijvoorbeeld in Nederland, Rutte zei het zelf dat ze stap voor stap versoepelen om te kijken of het zorgt voor een opleving. Dat is niet het geval, dus met die info kun je wel degelijk wat mee, i.p.v. alles weer doodleuk terugdraaien tot een lockdown. Waarom proberen we dan uberhaupt te achterhalen wat zorgt voor een eventuele opleving als je alles doodleuk weer terug draait?

En natuurlijk is iedere dode 1 teveel en erg, totaal mee eens. Maar we kunnen helaas niet iedereen beschermen, ten koste van alles. Jaarlijks ook vele griep doden, en verkeersongelukken, leggen we daar de hele wereld ook voor plat?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193873241
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waar is dat op gebasseerd dat het een brandhaard veroorzaakt? Het is toch vastgesteld dat het niet zorgt voor een opleving? Bijvoorbeeld in Nederland, Rutte zei het zelf dat ze stap voor stap versoepelen om te kijken of het zorgt voor een opleving. Dat is niet het geval, dus met die info kun je wel degelijk wat mee, i.p.v. alles weer doodleuk terugdraaien tot een lockdown. Waarom proberen we dan uberhaupt te achterhalen wat zorgt voor een eventuele opleving als je alles doodleuk weer terug draait?

En natuurlijk is iedere dode 1 teveel en erg, totaal mee eens. Maar we kunnen helaas niet iedereen beschermen, ten koste van alles. Jaarlijks ook vele griep doden, en verkeersongelukken, leggen we daar de hele wereld ook voor plat?
Ik had gedacht dat we dit stadium in maart al achter ons hadden gelaten in dit topic.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193873246
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dus draaien we in NL ook niets terug. DeVerzamelaar is blijkbaar alleen nogal begaan met de mensen in een gedeelte van Australië.
Natuurlijk gaan we die kant wel op, bij een eventuele tweede golf. Dan wordt alles doodleuk teruggedraaid want iedereen is weer in paniek. Terwijl je d.m.v. een routekaart hebt vastgesteld wat zorgt voor een opleving en wat niet. Helemaal niks dus, dus een nieuwe lockdown is niet gerechtvaardigd als jij vastgesteld hebt dat versoepelingen nergens hebben gezorgd voor brandhaarden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193873267
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan we die kant wel op, bij een eventuele tweede golf. Dan wordt alles doodleuk teruggedraaid want iedereen is weer in paniek. Terwijl je d.m.v. een routekaart hebt vastgesteld wat zorgt voor een opleving en wat niet. Helemaal niks dus, dus een nieuwe lockdown is niet gerechtvaardigd als jij vastgesteld hebt dat versoepelingen nergens hebben gezorgd voor brandhaarden.
Oh dus je bent eigenlijk gewoon een beetje de toekomst aan het voorspellen. Volgens mij wil je stiekem gewoon een nieuwe lockdown omdat je het zeuren erop wel lekker vindt. En dat nu niet meer kan doen :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 13:46:14 #124
5428 crew  miss_sly
pi_193873274
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan we die kant wel op, bij een eventuele tweede golf. Dan wordt alles doodleuk teruggedraaid want iedereen is weer in paniek. Terwijl je d.m.v. een routekaart hebt vastgesteld wat zorgt voor een opleving en wat niet. Helemaal niks dus, dus een nieuwe lockdown is niet gerechtvaardigd als jij vastgesteld hebt dat versoepelingen nergens hebben gezorgd voor brandhaarden.
OK, jij bent al aan het protesteren tegen een tweede complete lockdown terwijl daar helemaal nog geen sprak van is hier in Nederland; begrijp ik dat goed?
Zou je die verontwaardiging niet even bewaren tot die nodig is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193873292
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waar is dat op gebasseerd dat het een brandhaard veroorzaakt? Het is toch vastgesteld dat het niet zorgt voor een opleving? Bijvoorbeeld in Nederland, Rutte zei het zelf dat ze stap voor stap versoepelen om te kijken of het zorgt voor een opleving. Dat is niet het geval, dus met die info kun je wel degelijk wat mee, i.p.v. alles weer doodleuk terugdraaien tot een lockdown. Waarom proberen we dan uberhaupt te achterhalen wat zorgt voor een eventuele opleving als je alles doodleuk weer terug draait?

En natuurlijk is iedere dode 1 teveel en erg, totaal mee eens. Maar we kunnen helaas niet iedereen beschermen, ten koste van alles. Jaarlijks ook vele griep doden, en verkeersongelukken, leggen we daar de hele wereld ook voor plat?
Dat er tot nu toe geen uitbraken zijn geweest, geeft geen garantie op de toekomst, he? Er zijn nu ook weinig besmettingen, dus ook minder kans op een uitbraak. Die kans wordt vanaf nu wel vergroot door de versoepelingen.
Voorbeeld uit eigen hand: basisscholen nu een aantal weken volledig open. Ging goed tot nu toe. Bij mijn kind in de klas (23 ll.) zijn 6 zieken en juf heeft last van haar keel. Vanavond mogen we met 150 man (!) in een bedompte aula genieten van de musical. In mijn ogen stijgt de kans op een uitbraak wel degelijk. Er hoeft er maar eentje tussen te zitten.
pi_193873334
Uitgaanssector vraagt Tweede Kamer om snelle heropening

quote:
Eigenaars en medewerkers van nachtclubs en discotheken willen hun deuren per 1 augustus weer openen voor het uitgaanspubliek. Ze dienden vanmorgen een manifest met die strekking in bij het gebouw van de Tweede Kamer, samen met een protocol met de beschermende maatregelen die de sector wil nemen.

De regering liet eerder weten dat nachtclubs en discotheken tot minimaal 1 september gesloten moeten blijven. Zonder aanvullende financiële hulp gaan in dat geval veel zaken failliet of ze komen in criminele handen, waarschuwt de belangenbehartiger Koninklijke Horeca Nederland. Om de actie in Den Haag te steunen, draait een aantal clubs en discotheken vanmiddag een muzieknummer met de deuren naar de straat wijd open.
Open die handel! Ik wil RAVEN
pi_193873369
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat er tot nu toe geen uitbraken zijn geweest, geeft geen garantie op de toekomst, he? Er zijn nu ook weinig besmettingen, dus ook minder kans op een uitbraak. Die kans wordt vanaf nu wel vergroot door de versoepelingen.
Voorbeeld uit eigen hand: basisscholen nu een aantal weken volledig open. Ging goed tot nu toe. Bij mijn kind in de klas (23 ll.) zijn 6 zieken en juf heeft last van haar keel. Vanavond mogen we met 150 man (!) in een bedompte aula genieten van de musical. In mijn ogen stijgt de kans op een uitbraak wel degelijk. Er hoeft er maar eentje tussen te zitten.
Maar waren die anders dan niet ziek? Kinderen zijn toch heel vaak ziek. Nu valt het extra op omdat ze dan thuis moeten blijven.
pi_193873400
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh dus je bent eigenlijk gewoon een beetje de toekomst aan het voorspellen. Volgens mij wil je stiekem gewoon een nieuwe lockdown omdat je het zeuren erop wel lekker vindt. En dat nu niet meer kan doen :D.
Totaal niet! Ik zie dit topic liever vandaag sluiten dan morgen. Maar als ik zie dat andere landen weer in een lockdown gaan baart dat mij zorgen bij een eventuele tweede golf. Ik zou dat weer in een lockdown gaan erg raar vinden terwijl je d.m.v. het stap voor stap versoepelen dat in kaart hebt gebracht. Neigt naar paniekvoetbal waar dit hele beleid een beetje op gebasseerd was. M.a.w. bij die eventuele tweede golf zitten we weer lekker thuis met alle gevolgen van dien.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193873420
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar waren die anders dan niet ziek? Kinderen zijn toch heel vaak ziek. Nu valt het extra op omdat ze dan thuis moeten blijven.
Mja, kan. Maar we hebben het wel over bovenbouw, niet over snotaapjes die overal nog weerstand tegen moeten opbouwen. Daarbij is het juli, dan is men niet zo vaak ziek toch? En denk je dat ze op de afscheidsavond wegblijven? De avond waar ze het hele jaar al naar uitkijken?
pi_193873424
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

OK, jij bent al aan het protesteren tegen een tweede complete lockdown terwijl daar helemaal nog geen sprak van is hier in Nederland; begrijp ik dat goed?
Zou je die verontwaardiging niet even bewaren tot die nodig is?
Andere users speculeren er in dit topic rustig op los maar ik mag dat niet omdat mijn mening anders is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 1 juli 2020 @ 13:55:16 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193873443
Was gisteravond even bij de voetbalclub voor een vergadering, en wat me bijvoorbeeld opviel m.b.t. de 1,5 meter is dat mensen er heel selectief mee omgaan. Bij begroeting zie je iedereen denken van 'o ja even opletten' maar vervolgens gaat men wel in polonaise neus-aan-rug de vergaderruimte in, en bij het koffie schenken hangt iedereen vrolijk vlak voor elkaar langs over tafel heen om melk en suiker te pakken. En zo waren er nog wel meer van dat soort voorbeelden.
pi_193873447
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Andere users speculeren er in dit topic rustig op los maar ik mag dat niet omdat mijn mening anders is.
Je doet niet anders.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 13:55:30 #133
5428 crew  miss_sly
pi_193873449
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Totaal niet! Ik zie dit topic liever vandaag sluiten dan morgen. Maar als ik zie dat andere landen weer in een lockdown gaan baart dat mij zorgen bij een eventuele tweede golf. Ik zou dat weer in een lockdown gaan erg raar vinden terwijl je d.m.v. het stap voor stap versoepelen dat in kaart hebt gebracht. Neigt naar paniekvoetbal waar dit hele beleid een beetje op gebasseerd was. M.a.w. bij die eventuele tweede golf zitten we weer lekker thuis met alle gevolgen van dien.
Wat is er volgens jou dan stap voor stp in kaart gebracht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193873470
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Totaal niet! Ik zie dit topic liever vandaag sluiten dan morgen. Maar als ik zie dat andere landen weer in een lockdown gaan baart dat mij zorgen bij een eventuele tweede golf. Ik zou dat weer in een lockdown gaan erg raar vinden terwijl je d.m.v. het stap voor stap versoepelen dat in kaart hebt gebracht. Neigt naar paniekvoetbal waar dit hele beleid een beetje op gebasseerd was. M.a.w. bij die eventuele tweede golf zitten we weer lekker thuis met alle gevolgen van dien.
Een stukje in lockdown. Omdat er een stijging is. En vervolgens ga je weer helemaal los op een doemscenario. Stel je niet zo aan man :').

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Andere users speculeren er in dit topic rustig op los maar ik mag dat niet omdat mijn mening anders is.
En haal jezelf ff uit die 5G-gekkies slachtofferrol.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193873473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Was gisteravond even bij de voetbalclub voor een vergadering, en wat me bijvoorbeeld opviel m.b.t. de 1,5 meter is dat mensen er heel selectief mee omgaan. Bij begroeting zie je iedereen denken van 'o ja even opletten' maar vervolgens gaat men wel in polonaise neus-aan-rug de vergaderruimte in, en bij het koffie schenken hangt iedereen vrolijk vlak voor elkaar langs over tafel heen om melk en suiker te pakken. En zo waren er nog wel meer van dat soort voorbeelden.
Klopt. Ik vind mezelf heel voorzichtig, maar ook ik glip er even tussendoor als er 2 in een gangpad staan.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 13:57:11 #136
5428 crew  miss_sly
pi_193873480
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Andere users speculeren er in dit topic rustig op los maar ik mag dat niet omdat mijn mening anders is.
Hoezo mag je dat niet? Natuurlijk mag je dat ook.
Je mag ook een tegengeluid verwachten. Of de poging tot een uitwisseling van gedachten omdat iemand er anders in staat. Zoals ook anderen die speculeren over wat dan ook óók tegengeluid kunnen verwachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193873562
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een stukje in lockdown. Omdat er een stijging is. En vervolgens ga je weer helemaal los op een doemscenario. Stel je niet zo aan man :').
[..]

En haal jezelf ff uit die 5G-gekkies slachtofferrol.
Jij bent wel erg snel op je teentjes getrapt zeg bij een weerwoord. Je typt nog net niet met caps lock.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193873580
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat is er volgens jou dan stap voor stp in kaart gebracht?
Dat de versoepelingen tot nu toe niet voor een stijging hebben gezorgd. Deze versoepelingen hoeven dus niet teruggedraaid te worden bij een tweede golf. (Eventueel)
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193873592
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jij bent wel erg snel op je teentjes getrapt zeg bij een weerwoord. Je typt nog net niet met caps lock.
Lol ja de argumenten zijn op, ik merkte het al.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193873632
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Lol ja de argumenten zijn op, ik merkte het al.
Argumenten op dat domme neerbuigende gelul van jouw? Waarom betrek jij 5g er bij? Wat voegt dit toe?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193873633
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat de versoepelingen tot nu toe niet voor een stijging hebben gezorgd. Deze versoepelingen hoeven dus niet teruggedraaid te worden bij een tweede golf. (Eventueel)
Als er geen stijgingen komen, komt er geen tweede golf. Komen er stijgingen en dus een tweede golf, dan komt die ergens vandaan. Niet omdat we allemaal braaf binnen zitten en bij elkaar uit de buurt blijven in ieder geval, want toen we dat wél deden ging de eerste golf liggen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193873647
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Argumenten op dat domme neerbuigende gelul van jouw? Waarom betrek jij 5g er bij? Wat voegt dit toe?
Oh ja dat was omdat die 5G-gekkies ook altijd meteen ageren dat andere meningen niet mogen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 14:08:49 #143
5428 crew  miss_sly
pi_193873675
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat de versoepelingen tot nu toe niet voor een stijging hebben gezorgd. Deze versoepelingen hoeven dus niet teruggedraaid te worden bij een tweede golf. (Eventueel)
Klopt.
Een belangrijk onderdeel van die versoepelingen is ook dat we die 1,5 meter blijven aanhouden.
En maxima aan aantallen, voor vandaag.
En we hadden prachtig weer.

Nu gaan we zien wat het doet als de maxima niet meer hoeven te worden aangehouden. En wat er gebeurt als veel mensen laconiek worden met de 1,5 meter omdat het toch niets uitmaakt, zeker buiten niet.

En als we dan weer een stukje verder zijn in de tijd, kunnen we zien of deze stappen gevolgen hebben.

Dus de versoepelingen tot vandaag: wel naar het terras en binnen bij de horeca, met maatregelen, gepaste afstand, etc., OV met mondkapjes, bepaalde contactberoepen weer aan de slag, dat zijn kenneiljk versoepelingen die, met de maatregelen, geen gevolgen hebben. Dus bij een uitbraak zou je kunnen veronderstellen dat deze versoepelingen niet teruggedraaid hoeven worden. Tenzij uit BCO blijkt dat er toch ergens een uitbraak vandaan komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193873684
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:49 schreef Cynicio het volgende:
Uitgaanssector vraagt Tweede Kamer om snelle heropening
[..]

Open die handel! Ik wil RAVEN
Denk dat 90% van Nederland het WEL eens is dat disco's en clubs iig nog niet open hoeven voor 1 september.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193873727
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met een uitbraak in een slachthuis, en heeft niks te maken met gedane versoepelingen. Check je feiten.
Niet alleen een slachthuis, ook een flat waarin een stel mensen het noodzakelijk vonden om toch maar een feest te organiseren en alle regeltjes overboord te gooien. Check je feiten. ^O^
pi_193873741
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als er geen stijgingen komen, komt er geen tweede golf. Komen er stijgingen en dus een tweede golf, dan komt die ergens vandaan. Niet omdat we allemaal braaf binnen zitten en bij elkaar uit de buurt blijven in ieder geval, want toen we dat wél deden ging de eerste golf liggen.
Dus moet je de laatst gedane versoepeling terug draaien want die heeft wss voor het effect gezorgd. De voorgaande versoepelingen dus niet, dit kan gewoon openblijven. Dus het weer instellen van een lockdown zou onzin zijn. Dat andere landen dus alles weer op slot gooien in bepaalde gebieden volg ik dus niet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193873779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Was gisteravond toch? Ik heb het nog niet gekeken. Misschien even terugkijken.
Bespaar je de moeite. Het was hetzelfde mantra als altijd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193873799
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet alleen een slachthuis, ook een flat waarin een stel mensen het noodzakelijk vonden om toch maar een feest te organiseren en alle regeltjes overboord te gooien. Check je feiten. ^O^
Heeft alsnog niks te maken met gedane versoepelingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193873808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt.
Een belangrijk onderdeel van die versoepelingen is ook dat we die 1,5 meter blijven aanhouden.
En maxima aan aantallen, voor vandaag.
En we hadden prachtig weer.

Nu gaan we zien wat het doet als de maxima niet meer hoeven te worden aangehouden. En wat er gebeurt als veel mensen laconiek worden met de 1,5 meter omdat het toch niets uitmaakt, zeker buiten niet.

En als we dan weer een stukje verder zijn in de tijd, kunnen we zien of deze stappen gevolgen hebben.

Dus de versoepelingen tot vandaag: wel naar het terras en binnen bij de horeca, met maatregelen, gepaste afstand, etc., OV met mondkapjes, bepaalde contactberoepen weer aan de slag, dat zijn kenneiljk versoepelingen die, met de maatregelen, geen gevolgen hebben. Dus bij een uitbraak zou je kunnen veronderstellen dat deze versoepelingen niet teruggedraaid hoeven worden. Tenzij uit BCO blijkt dat er toch ergens een uitbraak vandaan komt.
Hier kan ik mij wel in vinden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193873915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Was gisteravond toch? Ik heb het nog niet gekeken. Misschien even terugkijken.
Wel interessant was een interventie van Gommers waarin hij een onderzoek van Koopmans (en co.) aanhaalde waaruit bleek dat een verhaal dat één persoon een heel koor besmet had niet klopte. Er waren meerdere (minimaal 4) besmettingsbronnen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193874055
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Was gisteravond even bij de voetbalclub voor een vergadering, en wat me bijvoorbeeld opviel m.b.t. de 1,5 meter is dat mensen er heel selectief mee omgaan. Bij begroeting zie je iedereen denken van 'o ja even opletten' maar vervolgens gaat men wel in polonaise neus-aan-rug de vergaderruimte in, en bij het koffie schenken hangt iedereen vrolijk vlak voor elkaar langs over tafel heen om melk en suiker te pakken. En zo waren er nog wel meer van dat soort voorbeelden.
Het zit in de aard van het beestje. Dat krijg je er toch niet uit. :7 Daar is de mensheid en bovendien onze wereldwijde samenleving niet op gebouwd. Je leest het al in het woord samenleving. De 1.5 meter samenleving :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193874120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:09 schreef RipCity het volgende:

[..]

Denk dat 90% van Nederland het WEL eens is dat disco's en clubs iig nog niet open hoeven voor 1 september.
Inderdaad erg riskant, maar aan de andere kant geloof ik ook dat KHN niet dom is en denkt dat de nachtclubs ineens open mogen. Zij hopen meer op de financiële steun wat ik compleet begrijp. Het nachtleven is een van de weinige sectoren die nog compleet gesloten zijn na de versoepelingen.
pi_193874151
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:33 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Inderdaad erg riskant, maar aan de andere kant geloof ik ook dat KHN niet dom is en denkt dat de nachtclubs ineens open mogen. Zij hopen meer op de financiële steun wat ik compleet begrijp. Het nachtleven is een van de weinige sectoren die nog compleet gesloten zijn na de versoepelingen.
Laat uitgaansgelegenheden zorgen voor goede ventilatie, dan ben je er al. Veel van zulke gelegenheden zijn vieze zweethokken met 0 ventilatie. Hoe zeer ik ook weer graag ik een nachtclub wil gaan staan, kan dat echt nog niet zonder dat ze de ventilatie op orde te hebben.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193874180
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het zit in de aard van het beestje. Dat krijg je er toch niet uit. :7 Daar is de mensheid en bovendien onze wereldwijde samenleving niet op gebouwd. Je leest het al in het woord samenleving. De 1.5 meter samenleving :')
Domme kuddedieren zijn we inderdaad.
pi_193874198
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:49 schreef Cynicio het volgende:
Uitgaanssector vraagt Tweede Kamer om snelle heropening
[..]

Open die handel! Ik wil RAVEN
Nee. In teveel landen zijn clubs en discotheken superspreader events.
pi_193874240
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Laat uitgaansgelegenheden zorgen voor goede ventilatie, dan ben je er al.
Dat klinkt heel wetenschappelijk. 8)7
Wacht nu eerst maar eens een maand of 2 af of het openen van sportscholen nu zo'n goed idee is/was. Waarbij bij sportscholen de 1.5 meter relatief makkelijk gewaarborgd kan worden, maar de ventilatie daar waarschijnlijk al net iets beter is als in een gemiddelde kroeg.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 14:47:41 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_193874358
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Andere users speculeren er in dit topic rustig op los maar ik mag dat niet omdat mijn mening anders is.
Nee hoor, jouw mening is net zo welkom als alle andere meningen.
pi_193874365
Het is wel echt een totaal uitzichtloze situatie voor nachtclubs en discotheken die op dit moment geen diensten op een andere manier kunnen aanbieden. Massale vaccinatie zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren voor 2021 wat eigenlijk betekent dat de hele sector omvalt. Ik word daar wel een beetje verdrietig van.
pi_193874404
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat klinkt heel wetenschappelijk. 8)7
Wacht nu eerst maar eens een maand of 2 af of het openen van sportscholen nu zo'n goed idee is/was. Waarbij bij sportscholen de 1.5 meter relatief makkelijk gewaarborgd kan worden, maar de ventilatie daar waarschijnlijk al net iets beter is als in een gemiddelde kroeg.
We wachten een maand of 2, en dan? Dan mag de nachtclub weer open? Er is op dit moment nul indicatie dat dergelijke tenten open mogen voordat er een vaccin is. Ik kan het de sector niet kwalijk nemen dat ze alle kansen pakken om hier iets aan te doen.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 14:50:02 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_193874405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:47 schreef Cynicio het volgende:
Het is wel echt een totaal uitzichtloze situatie voor nachtclubs en discotheken die op dit moment geen diensten op een andere manier kunnen aanbieden. Massale vaccinatie zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren voor 2021 wat eigenlijk betekent dat de hele sector omvalt. Ik word daar wel een beetje verdrietig van.
Ja, mensen lijden op allerlei manieren door dit virus. Niet alleen lichamelijk.
pi_193874431
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:47 schreef Cynicio het volgende:
Het is wel echt een totaal uitzichtloze situatie voor nachtclubs en discotheken die op dit moment geen diensten op een andere manier kunnen aanbieden. Massale vaccinatie zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren voor 2021 wat eigenlijk betekent dat de hele sector omvalt. Ik word daar wel een beetje verdrietig van.
Het is inderdaad bijzonder triest. Ook voor de kroegen.
Lijkt me voor de eigenaren ook wel erg lastig. Nu de stekker eruit trekken of nog proberen vol te houden en hopen op betere tijden.
pi_193874453
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is inderdaad bijzonder triest.
Lijkt me voor de eigenaren ook wel erg lastig. Nu de stekker eruit trekken of nog proberen vol te houden en hopen op betere tijden.
Of je concept gewoon omgooien? Gewoon inzien dat een uitgaansgelegenheid geen optie meer is de komende 12-24 maanden? Een beetje creatief ondernemer bouwt z'n tent om tot hippe cocktailbar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193874549
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Of je concept gewoon omgooien? Gewoon inzien dat een uitgaansgelegenheid geen optie meer is de komende 12-24 maanden? Een beetje creatief ondernemer bouwt z'n tent om tot hippe cocktailbar.
Dit is voor de grotere tenten misschien mogelijk, maar het merendeel is veel te klein om überhaupt gasten te ontvangen op 1,5 meter afstand.

Heel oppervlakkig gezien dus een makkelijke rekensom. Wanneer wordt de 1,5 meter regel afgeschaft? Als er een vaccin is. Wanneer komt dat vaccin? Op z'n snelst over een half jaar, op z'n langzaamst nooit. Conclusie, de overheid verleent steun aan deze organisaties of ze kunnen met pijn in hun hart de stekker er net zo goed uit trekken.
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:07:19 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193874657
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het zit in de aard van het beestje. Dat krijg je er toch niet uit. :7 Daar is de mensheid en bovendien onze wereldwijde samenleving niet op gebouwd. Je leest het al in het woord samenleving. De 1.5 meter samenleving :')
Ik vraag me wel af hoe dat straks in september moet als de competitie weer begint en er een boel mensen in die kantine moeten die flink bier gaan drinken. Dat wordt echt helemaal niks met die 1,5 meter, dat kan ik je nu al vertellen.
pi_193874693
Daarom is decennia lang gewaarschuwd voor een epidemie als deze, maar nooit echt serieus genomen door overheden (en het volk). Zelfs toen China en Italië in alle ellende zaten ging bij 95% van de landen wereldwijd de alarmbellen niet af. Nu hebben we helaas ondervonden dat de economische schade inderdaad enorm is.
pi_193874701
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Of je concept gewoon omgooien? Gewoon inzien dat een uitgaansgelegenheid geen optie meer is de komende 12-24 maanden? Een beetje creatief ondernemer bouwt z'n tent om tot hippe cocktailbar.
Zeker zoiets zal wel moeten gebeuren. Maar er moet eerst geld zijn om te investeren en dan moet er daarna voldoende geld mee te verdienen zijn en ik kan me voorstellen dat er in de gemiddelde stad niet voldoende vraag is voor 200 hippe cocktailbarren :P
pi_193874731
Inderdaad. Zoiets wordt dan even gezegd alsof dat heel makkelijk en zomaar mogelijk is.
pi_193874738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:10 schreef Simmertje het volgende:
Daarom is decennia lang gewaarschuwd voor een epidemie als deze, maar nooit echt serieus genomen door overheden (en het volk). Zelfs toen China en Italië in alle ellende zaten ging bij 95% van de landen wereldwijd de alarmbellen niet af. Nu hebben we helaas ondervonden dat de economische schade inderdaad enorm is.
Maar wat had men kunnen doen om de economische schade tot een minimum te beperken?
We worden nu geconfronteerd dat onze economie schade oploopt omdat het aan de andere kant van de wereld slechter gaat. En dit was een risico wat me maar wat graag namen want de economie is door de globalisering net zo hard gegroeid, alleen is het nu wat onhandiger
pi_193874777
Wat kroegen wellicht zouden kunnen doen is de prijzen keihard verhogen. Echt maximaal.

Veel mensen zullen dit niet leuk vinden, maar de capaciteit van het aantal bezoekers is toch al tot een 20% gedaald, dan is het niet erg als de vraag door de prijsverhoging ook met 80% daalt

Maar is puur theorie. Geen idee. In ben blij dat ik niet in hun schoenen sta
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:17:36 #170
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193874790
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:16 schreef opgebaarde het volgende:
Wat kroegen wellicht zouden kunnen doen is de prijzen keihard verhogen. Echt maximaal.

Veel mensen zullen dit niet leuk vinden, maar de capaciteit van het aantal bezoekers is toch al tot een 20% gedaald, dan is het niet erg als de vraag door de prijsverhoging ook met 80% daalt

Maar is puur theorie. Geen idee. In ben blij dat ik niet in hun schoenen sta
En dan komt die 20% ook niet meer, omdat ze het te duur vinden / niet meer kunnen betalen.
pi_193874793
Het ging toch al niet zo goed met de discotheken/nachtclubs.

quote:
Landelijk halveerde het aantal discotheken tussen 2008 en 2017 zowat, van 312 naar 174. In Brabant waren er van de 39 in 2008 twee jaar geleden nog slechts 22 over. Aan die daling komt voorlopig nog geen einde. Het adviesbureau verwacht dat ons land eind dit jaar nog maar 140 discotheken zal tellen.
https://www.ed.nl/brabant(...)nten-dicht~a88b1d1c/
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193874807
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar wat had men kunnen doen om de economische schade tot een minimum te beperken?
We worden nu geconfronteerd dat onze economie schade oploopt omdat het aan de andere kant van de wereld slechter gaat. En dit was een risico wat me maar wat graag namen want de economie is door de globalisering net zo hard gegroeid, alleen is het nu wat onhandiger
Veel sneller moeten reageren, zelfs in China werd veel te laat opgetreden. Wij lieten vrolijk vluchten uit Italië en China binnen, gingen nog vrolijk carnavallen en wintersporten terwijl een paar honderd kilometer verderop een ramp aan het voltrekken was. Maar inderdaad, het hele besef was er gewoon niet, economie staat boven alles, het typische korte termijn denken van de mens.

Geloof dat je een mooi filmpje daarvan hebt waar je kunt zien hoeveel minder besmettingen er hadden geweest in China per week dat ze eerder in lockdown waren gegaan. Mja, de gedachte om je hele economie een paar maanden op slot te gooien was voor corona ondenkbaar.
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:20:14 #173
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193874822
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193874826
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Het ging toch al niet zo goed met de discotheken/nachtclubs.
[..]

https://www.ed.nl/brabant(...)nten-dicht~a88b1d1c/
Ik reken in deze discussie ook andere horeca-zaken mee die met de huidige maatregelen niet open kunnen. Denk bijvoorbeeld aan een karaokebar waar mensen normaal op elkaar gepakt staan.
pi_193874843
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:38 schreef Jaeger85 het volgende:
superspreader events.
Ook een term die ik straks niet meer kan horen.
*rilt*
pi_193874844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:20 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik reken in deze discussie ook andere horeca-zaken mee die met de huidige maatregelen niet open kunnen. Denk bijvoorbeeld aan een karaokebar waar mensen normaal op elkaar gepakt staan.
Ja feestcafés is wel weer een aparte groep inderdaad, daar zal het van alle horeca misschien wel het meest gevoeld worden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193874847
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:18 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Veel sneller moeten reageren, zelfs in China werd veel te laat opgetreden. Wij lieten vrolijk vluchten uit Italië en China binnen, gingen nog vrolijk carnavallen en wintersporten terwijl een paar honderd kilometer verderop een ramp aan het voltrekken was. Maar inderdaad, het hele besef was er gewoon niet, economie staat boven alles, het typische korte termijn denken van de mens.

Geloof dat je een mooi filmpje daarvan hebt waar je kunt zien hoeveel minder besmettingen er hadden geweest in China per week dat ze eerder in lockdown waren gegaan. Mja, de gedachte om je hele economie een paar maanden op slot te gooien was voor corona ondenkbaar.
Zeker waar en met de kennis van nu had men harder ingegrepen. Maar zou de economie dan veel minder hard zijn geraakt?
Wij hebben enorm veel export, export naar landen die net keihard geraakt zijn. We zijn enorm afhankelijk van de open grenzen en corona houdt geen rekening met grenzen dus buiten de deur hadden we het toch niet kunnen (en willen) houden
pi_193874931
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker waar en met de kennis van nu had men harder ingegrepen. Maar zou de economie dan veel minder hard zijn geraakt?
Wij hebben enorm veel export, export naar landen die net keihard geraakt zijn. We zijn enorm afhankelijk van de open grenzen en corona houdt geen rekening met grenzen dus buiten de deur hadden we het toch niet kunnen (en willen) houden
Oh van Nederland niet zo zeer, bedoelde meer wereldwijd. Had natuurlijk moeten beginnen in China, maar we kregen al snel beelden door van noodhospitalen en afgesloten steden. Op dat moment had Europa moeten ingrijpen, maar deed dat niet. Amerika had moeten ingrijpen toen de ellende begon in Europa, maar deed dat niet.

Denk dat er veel economische schade voorkomen had kunnen worden met de kennis van nu, kennis die er al jarenlang was en ook voor werd gewaarschuwd.
  woensdag 1 juli 2020 @ 15:39:03 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193875036
Ik kan nu toch gewoon de dagelijkse update vinden(?)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193875481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik kan nu toch gewoon de dagelijkse update vinden(?)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar dan?
pi_193875854
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:16 schreef opgebaarde het volgende:
Wat kroegen wellicht zouden kunnen doen is de prijzen keihard verhogen. Echt maximaal.
De horeca nóg duurder maken dan hij al is zou echt het allerslechtste plan zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:46:39 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193875973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Waar dan?
https://bddataplan.nl/corona/
pi_193876092
BREAKING: Masks to be compulsory in Swiss public transport from Monday

Switzerland’s Federal Council will implement a mask requirement on all public transport from Monday, July 6th.

'To avoid a second wave'

Switzerland has for months been reluctant to make masks compulsory, despite this being the case in Germany, Italy, France and Austria for months.

Health Minister Alain Berset said during a press conference on Wednesday that the new requirement was needed, particularly with the continued increase in infection numbers across the country.

"With the increasing numbers, we have observed a new trend: We find that the numbers are increasing slightly again. At the same time, the emergency is over and the cantons and the Confederation share responsibility for this development," he said.

https://www.thelocal.ch/2(...)nsport-from-july-6th

Zie inderdaad een groei in besmettingen in Zwitserland. edit, niet persoonlijk worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Lavenderr op 01-07-2020 16:57:23 ]
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 16:54:52 #184
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193876122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De horeca nóg duurder maken dan hij al is zou echt het allerslechtste plan zijn.
Absoluut. Mijn favo koffietentje hier in de buurt (en dat is dus buiten het stadscentrum) vraagt voor een kleine cappuccino al 3,20
Best pittig vind ik, alcohol drink ik nauwelijks maar daar zullen de prijzen in de horeca ook wel stevig van zijn gok ik.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 16:59:11 #185
5428 crew  miss_sly
pi_193876178
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 15:16 schreef opgebaarde het volgende:
Wat kroegen wellicht zouden kunnen doen is de prijzen keihard verhogen. Echt maximaal.

Veel mensen zullen dit niet leuk vinden, maar de capaciteit van het aantal bezoekers is toch al tot een 20% gedaald, dan is het niet erg als de vraag door de prijsverhoging ook met 80% daalt

Maar is puur theorie. Geen idee. In ben blij dat ik niet in hun schoenen sta
Zoiets bedoel je:

https://www.ad.nl/buitenl(...)in-turkije~a2f75b0a/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193876320
quote:
Thanks, de data is er vanuit het RIVM ook nog wel ( https://data.rivm.nl/geon(...)62-9574-1deb8a73f724 ), maar ik had geen zin om zelf de ruwe export te gaan verwerken. Fijn dat dat al door anderen is gedaan. :)
pi_193876417
quote:
Dat zijn bizarre bedragen voor consumpties in turkije. :D

8 euro voor een glaasje cola. 8)7
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 17:21:32 #188
5428 crew  miss_sly
pi_193876454
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wel interessant was een interventie van Gommers waarin hij een onderzoek van Koopmans (en co.) aanhaalde waaruit bleek dat een verhaal dat één persoon een heel koor besmet had niet klopte. Er waren meerdere (minimaal 4) besmettingsbronnen.
Ik heb het nog even teruggekeken. Ik blijf fan van Gommers, trouwens, wat een fijne, genuanceerde man.

Ik vond het een beter gesprek dan met Osterhaus, en dan vooral omdat Voss heel kalm bleef, meeveerde waar hij vond dat de Hond wel een punt had, maar ook heel goed kon duidelijk maken waarom hij het niet eens was met de Hond. En de Hond herhaalde alleen maar tamelijk verbeten precies wat hij eerder al zei en gaf niet echt de indruk dat hij echt luisterde naar wat de ander zei. Erg jammer vind ik dat.

En de afwezigheid van inbellers met stomme 'vragen' maakte het ook wel prettiger :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193876469
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het zit in de aard van het beestje. Dat krijg je er toch niet uit. :7 Daar is de mensheid en bovendien onze wereldwijde samenleving niet op gebouwd. Je leest het al in het woord samenleving. De 1.5 meter samenleving :')
Idd. ik schud iedereen ook gewoon de hand. Mensen mensen mensen, maak je niet zo druk.

1.5 meter is momenteel vooral politiek correct willen zijn. Kansloos dus.
Love is in the air!
pi_193876513
quote:
Jup
Klinkt heel debiel, maar dat is um
pi_193876528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De horeca nóg duurder maken dan hij al is zou echt het allerslechtste plan zijn.
Allerslechtste nog wel. Jij zou een kroegbaas aanraden om de prijzen te verlagen?
pi_193876973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb het nog even teruggekeken. Ik blijf fan van Gommers, trouwens, wat een fijne, genuanceerde man.

Ik vond het een beter gesprek dan met Osterhaus, en dan vooral omdat Voss heel kalm bleef, meeveerde waar hij vond dat de Hond wel een punt had, maar ook heel goed kon duidelijk maken waarom hij het niet eens was met de Hond. En de Hond herhaalde alleen maar tamelijk verbeten precies wat hij eerder al zei en gaf niet echt de indruk dat hij echt luisterde naar wat de ander zei. Erg jammer vind ik dat.

En de afwezigheid van inbellers met stomme 'vragen' maakte het ook wel prettiger :)
Ik heb de uitzending op BNR niet gehoord, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik weet alleen dat ik van het gesprek op Op1 niets wijzer geworden ben.

Ik zou zo'n De Hond liever tegenover een Van Dissel zijn, die weet nog meer van de hoed en de rand dan de rest vermoed ik. Op deze manier kan De Hond gewoon boude uitspraken blijven doen, omdat de wetenschapper tegenover hem geen uitspraken keihard kan ontkrachten (immers, er is geen keihard bewijs voor het tegendeel).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 1 juli 2020 @ 17:56:49 #193
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193876976
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:22 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Idd. ik schud iedereen ook gewoon de hand. Mensen mensen mensen, maak je niet zo druk.

1.5 meter is momenteel vooral politiek correct willen zijn. Kansloos dus.
Nee, binnen zal die 1,5 meter ook wel echt helpen. Buiten wat minder (en ik zou het prima vinden als ze het daar afschaffen als de nummers laag blijven in juli), maar het is nou eenmaal een regel; ze willen gewoon voorzichtig zijn. Niet voor niets dat vrijwel de hele wereld wel iets van social distancing heeft ingevoerd. Niks kansloos aan.

Die houding van ''ik hou me lekker niet aan de regels'' gaat ook echt niet helpen als er toch nog (waar ik niet van uit ga) een tweede golf aankomt in de herfst.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193876994
quote:
Haha, terecht als je op dit moment naar Turkije wil. _O-

Sowieso, naar Turkije gaan en dan met z'n allen kebab gaan halen...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193877070
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Haha, terecht als je op dit moment naar Turkije wil. _O-

Sowieso, naar Turkije gaan en dan met z'n allen kebab gaan halen...
Dat kost je een vermogen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 18:10:08 #196
249559 crew  Lavenderr
pi_193877235
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:02 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat kost je een vermogen
Moest lachen :D
  woensdag 1 juli 2020 @ 18:10:37 #197
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_193877243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Haha, terecht als je op dit moment naar Turkije wil. _O-

Sowieso, naar Turkije gaan en dan met z'n allen kebab gaan halen...
Tis maar net wat de pauper er voor over heeft.
Laat ze lekker gaan .....
pi_193877352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:10 schreef kibo het volgende:

[..]

Tis maar net wat de pauper er voor over heeft.
Laat ze lekker gaan .....
Nou pauper https://www.hln.be/nieuws(...)%2Fwww.google.com%2F
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_193877554
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Allerslechtste nog wel. Jij zou een kroegbaas aanraden om de prijzen te verlagen?
Nee, waar zeg ik dat? Jouw idee is iig belachelijk te noemen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193877560
Ik zag trouwens iets interessants, de afgelopen week is het reproductiegetal flink gedaald!

Bladzijde 18 van rivm :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193877601
Sjors? _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193877609
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Sjors? _O-
Zo heet mijn computer :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193877679
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, waar zeg ik dat? Jouw idee is iig belachelijk te noemen.
Ik vermoed dat het idee je persoonlijk niet aanstaat, maar ik moet bekennen dat dit een aanname is, een aanname omdat jij niet bij machten bent om meer woorden te gebruiken naast 'belachelijk'.
Was een prettig gesprek, fijne avond en tot nooit
pi_193877779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:30 schreef raptorix het volgende:
Ik zag trouwens iets interessants, de afgelopen week is het reproductiegetal flink gedaald!

Bladzijde 18 van rivm :)
Staat ook gewoon op het dashboard, maar de belangrijke kanttekening is dat het aantal besmettingen dusdanig laag is dat de onzekerheidsmarge al tijden vrij groot is. Dat kun je ook mooi zien als je op de extra uitleg klikt op het dashboard.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193877943
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het idee je persoonlijk niet aanstaat, maar ik moet bekennen dat dit een aanname is, een aanname omdat jij niet bij machten bent om meer woorden te gebruiken naast 'belachelijk'.
Was een prettig gesprek, fijne avond en tot nooit
In welke zin vind je je idee dan wel uitvoerbaar?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193878493
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In welke zin vind je je idee dan wel uitvoerbaar?
Ze moeten wel, er is geen keus. Het is prijzen verhogen of 100% garantie op faillissement. Of er wel overleefd wordt met een hogere verkoopprijs, dat is wel de vraag (kans lijkt me nog steeds klein).

Alle lasten blijven hetzelfde, de afzet daalt met 80%. De kostprijs per biertje knalt keihard omhoog. Het is stoppen of hogere verkoopprijzen.

Als de prijs verhoogd worden, daalt over het algemeen de afzet. Als de kroegbaas nu op een prijs gaat zitten waar 20% van de oude klanten akkoord mee gaat, dan maakt hij een deel van de 80% capaciteitsverlies goed.

Een kroeg eigenaar heeft geen enkele behoefte aan 80% van de klanten die buiten staan met een dikke portemonnee en enorme dorst. Als 20% van de bezoekers bereid is om een prijsverdubbeling te betalen, moet dit direct ingevoerd worden

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 01-07-2020 19:51:22 ]
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 19:48:42 #207
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193878741
quote:
Het reisadvies voor gebieden rondom de Portugese steden Lissabon en Porto is vanwege een toename van het aantal besmettingen door het ministerie van Buitenlandse Zaken verscherpt.
Het advies gaat van geel naar oranje. Dat wil zeggen dat afreizen alleen kan als de reis noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk.

Je zal maar net een vakantie hebben geboekt naar Portugal want dat kan weer.
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:49:31 #208
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_193878757
6.6.2.2.

Model Identification
Check for Stationarity, Outliers, Seasonality The first step in the analysis is to generate a run sequence plot of the response variable. A run sequence plot can indicate stationarity (i.e., constant location and scale), the presence of outliers, and seasonal patterns.
https://www.itl.nist.gov/div898/handbook/pmc/section6/pmc622.htm


Box-Jenkins method
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:51:38 #209
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_193878791
:)
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_193878797
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Je zal maar net een vakantie hebben geboekt naar Portugal want dat kan weer.
Heb voor september geboekt :')
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 19:55:21 #211
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193878851
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:52 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Heb voor september geboekt :')
Balen man, duurt nog even dus misschien is het dan weer geel.
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:56:04 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193878859
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 19:52 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Heb voor september geboekt :')
Same ( omgeboekt in maart)

Maar nog twee maanden dus alles kan nog
pi_193879569
Mensen die 3 maanden hun vakantie vooruit boeken :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193879619
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:54 schreef raptorix het volgende:
Mensen die 3 maanden hun vakantie vooruit boeken :') :') :')
Gewoon bij booking appartement geboekt die we 5 dagen van tevoren nog kunnen afzeggen en daarnaast 130 euro gebruik gemaakt van een KLM voucher. Weinig financieel risico :)
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 21:16:20 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_193879791
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 20:54 schreef raptorix het volgende:
Mensen die 3 maanden hun vakantie vooruit boeken :') :') :')
Dat kan je nu beter niet doen. Ff wachten nog. De reisbureaus zijn allang blij dat ze weer klandizie krijgen, dus nog ff rustig afwachten en eventueel last minute boeken.
pi_193880060
Ik zag iemand al vrezen voor zijn vakantie in juni 2021.
Like whut?!
Hoezo staat die al en die is over een jaar. Dan kunnen we allemaal wel dood zijn of er is een vaccin wat opgekocht is door viruswaanzin. Je weet nog niks maar toch al vrezen.
Go hard or go home
pi_193880068
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:36 schreef Noek het volgende:
Ik zag iemand al vrezen voor zijn vakantie in juni 2021.
Like whut?!
Hoezo staat die al en die is over een jaar. Dan kunnen we allemaal wel dood zijn of er is een vaccin wat opgekocht is door viruswaanzin. Je weet nog niks maar toch al vrezen.
Er komt een nieuw varkensgriep.
  woensdag 1 juli 2020 @ 21:43:32 #218
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193880131
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat kan je nu beter niet doen. Ff wachten nog. De reisbureaus zijn allang blij dat ze weer klandizie krijgen, dus nog ff rustig afwachten en eventueel last minute boeken.
Wij hadden voor komende week gewoon drie bestemmingen geboekt; alles met gratis annuleren tot op de dag voor vertrek :@ we wilden wat meer zekerheid dat we ook echt weg konden. Doen we normaal niet natuurlijk. Maar zelfs dan boeken we vaak max twee maanden van te voren. Half jaar van te voren wat boeken is nooit onze stijl geweest :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 21:46:48 #219
249559 crew  Lavenderr
pi_193880174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:37 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Er komt een nieuw varkensgriep.
Dat weten we helemaal nog niet zeker dus om daar nu al wakker van te liggen lijkt me nogal voorbarig.
pi_193880206
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:37 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Er komt een nieuw varkensgriep.
Morgen?
Go hard or go home
  woensdag 1 juli 2020 @ 21:52:50 #221
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193880265
Mensen die op vakantie gaan met het vliegtuig, vergeet je niet mondkapjes te dragen op Schiphol en in het vliegtuig. En alvast veel plezier op vakantie!
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 22:05:23 #222
249559 crew  Lavenderr
pi_193880473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:52 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen die op vakantie gaan met het vliegtuig, vergeet je niet mondkapjes te dragen op Schiphol en in het vliegtuig. En alvast veel plezier op vakantie!
Daar zal vast wel op gelet worden. Vergeten doe je zoiets echt niet.
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:08:09 #223
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193880520
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zal vast wel op gelet worden. Vergeten doe je zoiets echt niet.
Nee echt niet, maar ik ben echt blij dat jullie er van kunnen genieten van het leven... maar dat doet iedereen goed om even op vakantie gaan na alle narigheid afgelopen maanden.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 22:09:12 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_193880533
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee echt niet, maar ik ben echt blij dat jullie er van kunnen genieten van het leven... maar dat doet iedereen goed om even op vakantie gaan na alle narigheid afgelopen maanden.
Ja, denk ook dat veel mensen verlangen om weer eens naar het buitenland te gaan. Even weg uit de sleur.
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:11:35 #225
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193880579
quote:
Gewoon een luxe tent in Bodrum waar je altijd al een stuk meer betaald.
Verder begrijp ik ook niet waarom iemand achteraf gaat zeuren over de prijzen. Je ziet immers wat het kost op de kaart
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:13:19 #226
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193880611
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:52 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen die op vakantie gaan met het vliegtuig, vergeet je niet mondkapjes te dragen op Schiphol en in het vliegtuig. En alvast veel plezier op vakantie!
^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:14:42 #227
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193880642
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zal vast wel op gelet worden. Vergeten doe je zoiets echt niet.
Als je een flesje water bij je hebt en constant hele kleine slokjes neemt zoals een kennis van mij deed hoef je hem niet op
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 22:18:00 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_193880710
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:14 schreef Markesh het volgende:

[..]

Als je een flesje water bij je hebt en constant hele kleine slokjes neemt zoals een kennis van mij deed hoef je hem niet op
Oh, dat wist ik niet. Dat is mooi!
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:23:24 #229
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193880824
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Dat is mooi!
Gewoon een literfles water meenemen :)
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 22:24:31 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_193880850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:23 schreef Markesh het volgende:

[..]

Gewoon een literfles water meenemen :)
Dan zal je toch op een gegeven moment naar het toilet moeten. En dat mag?
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:35:34 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193881077
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan zal je toch op een gegeven moment naar het toilet moeten. En dat mag?
Lijkt mij wel of mag iedereen z'n stoel onder pissen?
pi_193881080
Toch vind ik het prima om gewoon niet op vakantie te gaan. Vind het nu gewoon fijner om in NL te zijn.
En ik hou enorm reizen en ik zou nu door Indonesië reizen anders maar vind het wel goed zo.
Go hard or go home
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:43:44 #233
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193881238
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan zal je toch op een gegeven moment naar het toilet moeten. En dat mag?
Ja dat mag en zal ook wel moeten.
Hoe wil je op een vlucht naar Curaçao niet naar de toilet gaan?
Ik weet eerlijk gezegd niet of je mag eten op het vliegveld en vliegtuig. Ik denk het wel eigenlijk
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:44:18 #234
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193881252
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lijkt mij wel of mag iedereen z'n stoel onder pissen?
_O-
pi_193881323
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lijkt mij wel of mag iedereen z'n stoel onder pissen?
Je kunt hem ook gewoon even uit zo'n raampje hangen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:49:50 #236
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193881353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:43 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ja dat mag en zal ook wel moeten.
Hoe wil je op een vlucht naar Curaçao niet naar de toilet gaan?
Ik weet eerlijk gezegd niet of je mag eten op het vliegveld en vliegtuig. Ik denk het wel eigenlijk
Lijkt mij van wel. Je kan moeilijk urenlang niks eten of drinken. Wij gaan met de trein naar het buitenland; wel even nagevraagd voor de zekerheid, maar je mag je kapje wel gewoon af doen om te eten en drinken. Lijkt me sterk als dat in het vliegtuig anders is. :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 22:51:17 #237
249559 crew  Lavenderr
pi_193881372
Ook weer opgelost. Dank allemaal ! ^O^
  woensdag 1 juli 2020 @ 23:21:10 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193881930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kunt hem ook gewoon even uit zo'n raampje hangen.
Wordt ie wel meteen droog geblazen.
pi_193882033
Californie gaat ook weer dicht

NEW: After surge in COVID-19 cases, California is closing all bars and indoor operations at restaurants, wineries, movie theaters, and other businesses across 19 counties

Bron: BNO en Nos
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 23:48:51 #240
236264 crew  capricia
pi_193882297
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 23:29 schreef mijntjexx het volgende:
Californie gaat ook weer dicht

NEW: After surge in COVID-19 cases, California is closing all bars and indoor operations at restaurants, wineries, movie theaters, and other businesses across 19 counties

Bron: BNO en Nos
Wat een ontzettend hard gelag voor de inwoners en de bedrijven.
Definitely not CIA
  woensdag 1 juli 2020 @ 23:59:02 #241
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193882431
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 23:29 schreef mijntjexx het volgende:
Californie gaat ook weer dicht

NEW: After surge in COVID-19 cases, California is closing all bars and indoor operations at restaurants, wineries, movie theaters, and other businesses across 19 counties

Bron: BNO en Nos
Erg zuur zeg, gaat echt heel slecht daar in de VS.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193882629
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 23:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Erg zuur zeg, gaat echt heel slecht daar in de VS.
Ja als je denkt na 10 dagen weer uit lock down te kunnen gaan...
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 2 juli 2020 @ 01:14:52 #243
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_193883089
De " CoronaApp" staat al op alle android telefoons met google en BTaan , ik heb 'm net gedeactiveerd op mijn mobiel...

Maar voor de liefhebbers, Bluetooth aan laten staan

https://commonsensetv.nl/(...)H2-11MLGM-VsXRm9-XyU
pi_193883105
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kunt hem ook gewoon even uit zo'n raampje hangen.
Als het al zou kunnen vriest ie gewoon af 😄
  donderdag 2 juli 2020 @ 01:53:32 #245
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193883675
Misschien reeds gepost:
quote:
Antilichamen tegen sars-CoV-2 verdwijnen weer uit het bloed

Opnieuw maakt sars-CoV-2 zijn naam waar als ‘nieuw’ en raadselachtig coronavirus. Het aandeel Belgen met antilichamen tegen sars-CoV-2 in het bloed – dus het deel van de bevolking dat al zéker een infectie heeft doorgemaakt – blijkt namelijk niet verder te groeien. Integendeel. Eind maart lag het aandeel Belgen met antilichamen rond 2,9 procent, midden april rond 6,0 procent, midden mei rond 6,9 procent. Het nieuwste cijfer, afgeleid uit 2.900 bloedafnames midden juni, zakt naar 5,5 procent.

Van een echte daling (eentje die standhoudt bij statistische analyses) willen de onderzoekers achter de studie, de vaccinologen Heidi Theeten en Pierre Van Damme (UAntwerpen), niet spreken. ‘Maar we zien natuurlijk ook de trend. En onze cijfers tonen in elk geval géén stijging’, aldus Van Damme. ‘We hadden wel een verdere stijging van het aandeel Belgen met anti­lichamen verwacht, want het virus circuleert nog altijd in België. Bij deze vierde ophaling van rest­stalen bloed uit labs zouden de infecties van midden mei tot begin juni zichtbaar worden. In die periode waren er meerdere versoepelingen van de coronamaatregelen. Er zijn elke dag nieuwe bevestigde sars-CoV-2-infecties bijgekomen.’

Volgens Theeten en Van Damme toont hun studie niet aan dat we goed bezig zijn en we ons allemaal braaf aan de voorzorgsmaatregelen houden. Veeleer levert hun onderzoek bijkomende aanwijzingen dat de antilichamen die mensen aanmaken na een infectie met sars-CoV-2, snel weer uit het bloed verdwijnen.

Enkele weken geleden hebben Chinese onderzoekers in het vakblad Nature Medicine al data gepubliceerd die in dezelfde richting wijzen. In dat onderzoek bleek de concentratie van antilichamen in het bloed bij tientallen personen met een bewezen corona-infectie na twee tot drie maanden te verminderen.

Precies dat fenomeen lijkt zich in het Belgische onderzoek van Theeten en Van Damme voor te doen. Een deel van de personen die in het begin van de epidemie, in maart, geïnfecteerd zijn geraakt en antilichamen hebben aangemaakt, testen nu – drie maanden later – allicht opnieuw negatief op antilichamen.

Geen tweede corona-infectie

De nieuwste inzichten rond de antilichamen maken het veel moeilijker om het dark number van corona-infecties met studies te monitoren, in de algemene bevolking of in de zorg. Van Damme: ‘Ook uitspraken over groepsimmuniteit op basis van deze tests op antilichamen blijken niet mogelijk.’

‘De lopende studies met de bepaling van antilichamen als merker voor infecties bij specifieke groepen, zoals gezondheidswerkers, moeten herbekeken worden.’

Het verdwijnen van antilichamen betekent overigens níét dat die mensen sowieso vatbaar zijn voor een tweede corona-infectie. Theeten: ‘Behalve de antilichamen tegen sars-CoV-2 vormt het lichaam ook T-cellen voor de afweer tegen het virus. T-cellen zijn niet minder effectief dan antilichamen, maar zijn veel omslachtiger op te sporen in het lab. Daarom hebben we een groot onderzoek opgezet met antilichamen.’

‘We hadden niet verwacht dat de antilichamen tegen sars-CoV-2 zo snel zouden verdwijnen. Bij andere, oudere coronavirussen blijven ze één tot twee jaar in het bloed. We gingen er dus van uit dat de getallen geruime tijd zouden blijven stijgen en we met de antilichamen tegen sars-CoV-2 konden monitoren hoeveel mensen al een infectie hebben doorgemaakt.’
Bron: De Standaard

Het Chinese artikel in Nature waarnaar verwezen wordt: https://www.nature.com/articles/s41591-020-0965-6
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:15:59 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193885127
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Groom dies after infecting over 100 wedding guests with coronavirus in India
https://nypost.com/2020/0(...)dies-two-days-later/
In India gaat het ook hard nu.
pi_193885148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In India gaat het ook hard nu.
En in dat soort landen wil je niet weten hoeveel gevallen er ongerapporteerd blijven
edit: niet bewust ongerapporteerd, gewoon door gebrek aan toegang tot gezondheidszorg
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 09:26:01 #249
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193885263
Datagraver twitterde op donderdag 02-07-2020 om 08:35:50 Update status #covid19 / #sarscov2 for 1-July-2020 at 23:30 UTC
Over 200.000 new cases in one day. https://t.co/7Wl5maKVcF reageer retweet
Meest positieve testen tot nu toe in 1 dag :{, voor het eerst over de grens van 200.000 per dag
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:00:10 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193885709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:26 schreef Momo het volgende:
Datagraver twitterde op donderdag 02-07-2020 om 08:35:50 Update status #covid19 / #sarscov2 for 1-July-2020 at 23:30 UTC
Over 200.000 new cases in one day. https://t.co/7Wl5maKVcF reageer retweet
Meest positieve testen tot nu toe in 1 dag :{, voor het eerst over de grens van 200.000 per dag
Niet zo vreemd met cijfers zoals de VS en Brazilië. Dat tikt hard aan. India intussen ook op zo'n 20K per dag.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:22:20 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193885976
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:26 schreef Momo het volgende:
Datagraver twitterde op donderdag 02-07-2020 om 08:35:50 Update status #covid19 / #sarscov2 for 1-July-2020 at 23:30 UTC
Over 200.000 new cases in one day. https://t.co/7Wl5maKVcF reageer retweet
Meest positieve testen tot nu toe in 1 dag :{, voor het eerst over de grens van 200.000 per dag
In feite nog steeds gierend uit de klauwen aan het lopen, deze pandemie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193886516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

In feite nog steeds gierend uit de klauwen aan het lopen, deze pandemie.
En dan is het in Afrika (vooralsnog) niet eens heel erg wijdverspreid.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193887090
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 23:29 schreef mijntjexx het volgende:
Californie gaat ook weer dicht

NEW: After surge in COVID-19 cases, California is closing all bars and indoor operations at restaurants, wineries, movie theaters, and other businesses across 19 counties

Bron: BNO en Nos
Wat dom zeg. Het is inmiddels vastgesteld in Europa dat zulke "indoor operations" met maatregelen niet zorgen voor oplevingen of meer besmettingen. Gevalletje paniekvoetbal weer met alle gevolgen voor de middenstand ^O^
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 11:50:20 #254
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193887161
quote:
13s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat dom zeg. Het is inmiddels vastgesteld in Europa dat zulke "indoor operations" met maatregelen niet zorgen voor oplevingen of meer besmettingen. Gevalletje paniekvoetbal weer met alle gevolgen voor de middenstand ^O^
Ohja laat de bron eens zien dat dat vastgesteld is?
pi_193887176
quote:
13s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat dom zeg. Het is inmiddels vastgesteld in Europa dat zulke "indoor operations" met maatregelen niet zorgen voor oplevingen of meer besmettingen. Gevalletje paniekvoetbal weer met alle gevolgen voor de middenstand ^O^
Je lult echt uit je nek nu. Kap hier mee aub.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193887181
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:50 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja laat de bron eens zien dat dat vastgesteld is?
Check de dagelijkse cijfers in geheel Europa er maar op na sinds de versoepelingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 11:52:23 #257
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193887191
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Check de dagelijkse cijfers in geheel Europa er maar op na sinds de versoepelingen.
Dankjewel voor je wetenschappelijke analyse.
pi_193887243
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Dankjewel voor je wetenschappelijke analyse.
We zijn dan ook onderdeel van een groot wetenschappelijk experiment. Ze proberen door middel van het stapsgewijs versoepelen te achterhalen wat zorgt voor een opleving. Deze opleving is keer op keer uitgebleven dus kun je stellen dat het niet zorgt voor een opleving met de maatregelen als stok achter de deur.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193887351
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

We zijn dan ook onderdeel van een groot wetenschappelijk experiment. Ze proberen door middel van het stapsgewijs versoepelen te achterhalen wat zorgt voor een opleving. Deze opleving is keer op keer uitgebleven dus kun je stellen dat het niet zorgt voor een opleving met de maatregelen als stok achter de deur.
Genoeg voorbeelden van oplevingen nadat er versoepelingen waren doorgevoerd anders. Je argument houdt geen stand.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193887668
quote:
13s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat dom zeg. Het is inmiddels vastgesteld in Europa dat zulke "indoor operations" met maatregelen niet zorgen voor oplevingen of meer besmettingen. Gevalletje paniekvoetbal weer met alle gevolgen voor de middenstand ^O^
Waar ik dan benieuwd naar ben: stel dat - na deze hernieuwde lockdown of semi-lockdown, hoe je het noemen wilt - nu blijkt dat de cijfers in California (en Texas, Florida, Arizona e.d.) over enkele weken weer af beginnen te nemen, ben je dan bereid om de conclusie te trekken dat dit soort maatregelen wel degelijk bijdraagt of bij kan dragen aan het verminderen van verspreiding van het Coronavirus?

Of ligt dat dan weer aan andere factoren? En zo ja, aan welke dan?

Even een serieuze vraag.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193887717
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Genoeg voorbeelden van oplevingen nadat er versoepelingen waren doorgevoerd anders. Je argument houdt geen stand.
Uitzonderingen houd je altijd ja. En misschien namen ze het wel zo nauw met de maatregelen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:25:11 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193887760
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:17 schreef Salina het volgende:

[..]

Waar ik dan benieuwd naar ben: stel dat - na deze hernieuwde lockdown of semi-lockdown, hoe je het noemen wilt - nu blijkt dat de cijfers in California (en Texas, Florida, Arizona e.d.) over enkele weken weer af beginnen te nemen, ben je dan bereid om de conclusie te trekken dat dit soort maatregelen wel degelijk bijdraagt of bij kan dragen aan het verminderen van verspreiding van het Coronavirus?

Of ligt dat dan weer aan andere factoren? En zo ja, aan welke dan?

Even een serieuze vraag.
Vraag je dit voor een vriend of voor jezelf?
pi_193887771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:17 schreef Salina het volgende:

[..]

Waar ik dan benieuwd naar ben: stel dat - na deze hernieuwde lockdown of semi-lockdown, hoe je het noemen wilt - nu blijkt dat de cijfers in California (en Texas, Florida, Arizona e.d.) over enkele weken weer af beginnen te nemen, ben je dan bereid om de conclusie te trekken dat dit soort maatregelen wel degelijk bijdraagt of bij kan dragen aan het verminderen van verspreiding van het Coronavirus?

Of ligt dat dan weer aan andere factoren? En zo ja, aan welke dan?

Even een serieuze vraag.
Natuurlijk, ik heb hier ook toegegeven dat Zweden er toch wel een potje van maakt bij nader inzien. Nadat ik ze in het beginstadium verdedigde om maar een voorbeeld te noemen. Wanneer dat blijkt heroverweeg ik natuurlijk mijn standpunt. Maar ik vind het gek dat er wereldwijd gebieden zijn die weer in een lockdown gaan, of weer gelegenheden sluiten. Terwijl er in Europa echt wel vastgesteld is dat met de maatregelen in acht nemende, je niet hoeft over te gaan tot sluiting van bioscopen, restaurants en bars. En al helemaal niet om de mensen weer thuis te laten blijven. Laat ze gewoon leven met social distancing als stok achter de deur.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193887805
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Uitzonderingen houd je altijd ja. En misschien namen ze het wel zo nauw met de maatregelen.
Precies wat er in de VS nu gebeurt - vandaar terug naar het sluiten van dit soort gelegenheden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 12:40:10 #265
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193887948
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik heb hier ook toegegeven dat Zweden er toch wel een potje van maakt bij nader inzien. Nadat ik ze in het beginstadium verdedigde om maar een voorbeeld te noemen. Wanneer dat blijkt heroverweeg ik natuurlijk mijn standpunt. Maar ik vind het gek dat er wereldwijd gebieden zijn die weer in een lockdown gaan, of weer gelegenheden sluiten. Terwijl er in Europa echt wel vastgesteld is dat met de maatregelen in acht nemende, je niet hoeft over te gaan tot sluiting van bioscopen, restaurants en bars. En al helemaal niet om de mensen weer thuis te laten blijven. Laat ze gewoon leven met social distancing als stok achter de deur.
Het verschil tussen Zweden en bijvoorbeeld een Nederland was toch juist dat bioscopen, restaurant en bars wel open waren? Grote events gaan daar ook niet door en veel mensen werken thuis in Zweden.
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:40:25 #266
3542 Gia
User under construction
pi_193887952
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:14 schreef 5thencounter het volgende:
De " CoronaApp" staat al op alle android telefoons met google en BTaan , ik heb 'm net gedeactiveerd op mijn mobiel...

Maar voor de liefhebbers, Bluetooth aan laten staan

https://commonsensetv.nl/(...)H2-11MLGM-VsXRm9-XyU
Hier niet, heb bluetooth standaard aanstaan voor handsfree bellen in de auto.

Staat wel bij google dat ik een dergelijke app kan installeren en de uitleg. Maar is niet geïnstalleerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gia op 02-07-2020 12:52:57 ]
pi_193887959
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik heb hier ook toegegeven dat Zweden er toch wel een potje van maakt bij nader inzien. Nadat ik ze in het beginstadium verdedigde om maar een voorbeeld te noemen. Wanneer dat blijkt heroverweeg ik natuurlijk mijn standpunt. Maar ik vind het gek dat er wereldwijd gebieden zijn die weer in een lockdown gaan, of weer gelegenheden sluiten. Terwijl er in Europa echt wel vastgesteld is dat met de maatregelen in acht nemende, je niet hoeft over te gaan tot sluiting van bioscopen, restaurants en bars. En al helemaal niet om de mensen weer thuis te laten blijven. Laat ze gewoon leven met social distancing als stok achter de deur.
Fair enough. :)

Maar jij gaat er nu als ik het goed begrijp van uit dat mensen overal hetzelfde gedrag vertonen (je blijft immers vergelijken met Europa). Maar dat is dus niet per sé het geval.
Per land, staat, regio of stad kan er weer anders omgesprongen worden met b.v. het hanteren van maatregelen als social distancing. Hou daar wel rekening mee. Niet iedereen is bijvoorbeeld zo getraind en gedisciplineerd als de Aziaten op het gebied van mondkapjes, om maar iets te noemen. De VS is Europa niet, en niet elke stad of staat is daar hetzelfde. Niet qua bevolking en niet qua gedrag wat die bevolking vertoond.

We zullen zien wat de cijfers gaan aangeven over enkele weken. Er is wel echt een reden dat ze dit soort gelegenheden sluiten. Bestuurders in de betreffende staten, counties en steden weten echt wel wat er gaande is, waar de knelpunten liggen, welke bars en pubs er veel worden bezocht, hoe men daar omgaat (of juist niet) met social distancing en het dragen van mondkapjes. Wat dat betreft kun je er wel enigszins op vertrouwen dat men weet wat men doet en waarom men welke beslissing (maatregel) op welk moment neemt. Er is altijd enige mate van onzekerheid, maar dat hoort er nu eenmaal bij. De werkelijkheid is nu eenmaal complex en ongrijpbaar. Zeker wat betreft nieuwe virussen zoals dit virus.

Over het mensen weer thuis laten blijven is helemaal niet gesproken trouwens, hoor. Of je moet de sluiting van bars, restaurants en dergelijke daarmee bedoelen? Maar dat vind ik geen "mensen thuis laten blijven". Onder dat laatste versta ik iets met een verplicht karakter. Daar is hier geen sprake van; in geen enkele Amerikaanse staat.Of ik moet iets gemist hebben uiteraard.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vraag je dit voor een vriend of voor jezelf?
:?

Ik ben goede vriendjes met mezelf. Dus beiden, zou ik zeggen? :D
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193887984
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik heb hier ook toegegeven dat Zweden er toch wel een potje van maakt bij nader inzien. Nadat ik ze in het beginstadium verdedigde om maar een voorbeeld te noemen. Wanneer dat blijkt heroverweeg ik natuurlijk mijn standpunt. Maar ik vind het gek dat er wereldwijd gebieden zijn die weer in een lockdown gaan, of weer gelegenheden sluiten. Terwijl er in Europa echt wel vastgesteld is dat met de maatregelen in acht nemende, je niet hoeft over te gaan tot sluiting van bioscopen, restaurants en bars. En al helemaal niet om de mensen weer thuis te laten blijven. Laat ze gewoon leven met social distancing als stok achter de deur.
Maar je snapt toch wel dat 1 week/ 1 maand iets open zonder problemen geen garantie geeft op een verder probleemloos verloop? Er moet natuurlijk wel eerst iemand met corona in een restaurant zitten voordat er andere mensen besmet kunnen worden. Dat kan toch ook pas na een maand gebeuren? Je kan dat toch niet uitsluiten na zo'n korte periode?
pi_193888000
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik heb hier ook toegegeven dat Zweden er toch wel een potje van maakt bij nader inzien. Nadat ik ze in het beginstadium verdedigde om maar een voorbeeld te noemen. Wanneer dat blijkt heroverweeg ik natuurlijk mijn standpunt. Maar ik vind het gek dat er wereldwijd gebieden zijn die weer in een lockdown gaan, of weer gelegenheden sluiten. Terwijl er in Europa echt wel vastgesteld is dat met de maatregelen in acht nemende, je niet hoeft over te gaan tot sluiting van bioscopen, restaurants en bars. En al helemaal niet om de mensen weer thuis te laten blijven. Laat ze gewoon leven met social distancing als stok achter de deur.
En hoe is dat in Europa precies vastgesteld?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:47:28 #270
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193888049
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193888055
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest dus geen idee of het al ter sprake is gekomen, maar zou je voor stadions en theaters ook niet de 1,5m op kunnen heffen door mondkapjes verplicht te stellen?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_193888072
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:48 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest dus geen idee of het al ter sprake is gekomen, maar zou je voor stadions en theaters ook niet de 1,5m op kunnen heffen door mondkapjes verplicht te stellen?
Overal in de buitenlucht / goed geventileerde plaatsen zou je het kunnen afschaffen lijkt het op.
De wil om dit te onderzoeken is er niet echt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193888095
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik heb hier ook toegegeven dat Zweden er toch wel een potje van maakt bij nader inzien. Nadat ik ze in het beginstadium verdedigde om maar een voorbeeld te noemen. Wanneer dat blijkt heroverweeg ik natuurlijk mijn standpunt. Maar ik vind het gek dat er wereldwijd gebieden zijn die weer in een lockdown gaan, of weer gelegenheden sluiten. Terwijl er in Europa echt wel vastgesteld is dat met de maatregelen in acht nemende, je niet hoeft over te gaan tot sluiting van bioscopen, restaurants en bars. En al helemaal niet om de mensen weer thuis te laten blijven. Laat ze gewoon leven met social distancing als stok achter de deur.
Wat deden ze fout daar dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:52:11 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193888110
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:48 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest dus geen idee of het al ter sprake is gekomen, maar zou je voor stadions en theaters ook niet de 1,5m op kunnen heffen door mondkapjes verplicht te stellen?
Ik denk dat veel mensen liever die 1,5 meter pakken dan dat ze verplicht een mondkap op moeten, eerlijk gezegd.
pi_193888112
Gister sprak ik met een arts (internist) over Corona. Hij gaf wel een interessante visie. Hij vond de huidige omgang vanuit het beleid overtrokken.

Zijn advies:

1. Geen 1.5 meter verplicht stellen, maar verplicht stellen dat je bij klachten thuis moet blijven. Reden: verspreiding voornamelijk via aerosolen, en dat komt naar buiten als je verkoudheidsklachten hebt (niezen, kuchen etc);

2. Grote events daarmee wachten - de rest gewoon open gooien
Love is in the air!
pi_193888130
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:52 schreef Landgeld het volgende:
Gister sprak ik met een arts (internist) over Corona. Hij gaf wel een interessante visie. Hij vond de huidige omgang vanuit het beleid overtrokken.

Zijn advies:

1. Geen 1.5 meter verplicht stellen, maar verplicht stellen dat je bij klachten thuis moet blijven. Reden: verspreiding voornamelijk via aerosolen, en dat komt naar buiten als je verkoudheidsklachten hebt (niezen, kuchen etc);

2. Grote events daarmee wachten - de rest gewoon open gooien
Groot gelijk!

Al is het maar om uit te zoeken of het werkt. De capaciteit is er op de IC's. Geen tijd voor conservatief gelul omtrent corona besmettingen, de negatieve consequenties van dit beleid doen er ook toe, dus laten we s.v.p. goed uitzoeken hoe het werkt, en sneller dan dat we het nu doen.

De aantallen dalen al eeuwig.

Griep besmettingen gaan ook veel sneller in de winter dan in de zomer, dat lijkt met dit virus ook wel aardig te kloppen blijkt uit analyses van meneer de Hond.

Naja goed volgens mij heeft de Hond gewoon gelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193888153
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat deden ze fout daar dan?
Het was onder andere een puinhoop in de verpleeghuizen. Geen idee of dat nog zo is, maar ze verzuimden de zwakkeren te beschermen terwijl dat ook hun uitgangspunt was.

Wat wel waar is, is dat de IC in Zweden niet vol heeft gelegen. De zorg kon het prima aan. Ondanks de relatief vele besmettingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193888202
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het was onder andere een puinhoop in de verpleeghuizen. Geen idee of dat nog zo is, maar ze verzuimden de zwakkeren te beschermen terwijl dat ook hun uitgangspunt was.

Wat wel waar is, is dat de IC in Zweden niet vol heeft gelegen. De zorg kon het prima aan. Ondanks de relatief vele besmettingen.
Ja, maar dat is niet het beleid geweest dus maar de uitvoering.
Er valt ook zeker wat voor te zeggen dat de maatregelen in de verzorgingstehuizen eerst optimaal zijn voordat je daar risico's gaat nemen.

Maar vergeet niet, iedereen gaat dood, met de griep in het verzorgingstehuis waren er net zoveel oudjes overleden als nu.

Kunnen we allemaal super sentimenteel over doen maar dat vind ik ook gewoon het gijzelen van gezond verstand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193888224
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:52 schreef Landgeld het volgende:
Gister sprak ik met een arts (internist) over Corona. Hij gaf wel een interessante visie. Hij vond de huidige omgang vanuit het beleid overtrokken.

Zijn advies:

1. Geen 1.5 meter verplicht stellen, maar verplicht stellen dat je bij klachten thuis moet blijven. Reden: verspreiding voornamelijk via aerosolen, en dat komt naar buiten als je verkoudheidsklachten hebt (niezen, kuchen etc);

2. Grote events daarmee wachten - de rest gewoon open gooien
Overigens, mensen laten al die regels al steeds meer los... Dus het bewijs dat het werkt is er eigenlijk al. :D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:02:12 #280
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193888237
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:52 schreef Landgeld het volgende:
Gister sprak ik met een arts (internist) over Corona. Hij gaf wel een interessante visie. Hij vond de huidige omgang vanuit het beleid overtrokken.

Zijn advies:

1. Geen 1.5 meter verplicht stellen, maar verplicht stellen dat je bij klachten thuis moet blijven. Reden: verspreiding voornamelijk via aerosolen, en dat komt naar buiten als je verkoudheidsklachten hebt (niezen, kuchen etc);

2. Grote events daarmee wachten - de rest gewoon open gooien
Het punt met 1. is dat dat er gewoon niet in gaat bij veel Nederlanders. Of dat nou komt door werkgevers die wel verwachten dat je op komt dagen (met een verkoudheid/lichte griep) of door mensen zelf; mensen onderschatten het vaak (''ach, het is maar een kuch/loopneus/whatever'') en gaan wel gewoon leuke dingen doen. Leuk als je het verplicht stelt, maar dat gaat die groep echt niet tegenhouden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193888254
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het punt met 1. is dat dat er gewoon niet in gaat bij veel Nederlanders. Of dat nou komt door werkgevers die wel verwachten dat je op komt dagen (met een verkoudheid/lichte griep) of door mensen zelf; mensen onderschatten het vaak (''ach, het is maar een kuch/loopneus/whatever'') en gaan wel gewoon leuke dingen doen. Leuk als je het verplicht stelt, maar dat gaat die groep echt niet tegenhouden.
Dan nu ook niet, dus heeft geen effect.

Dus? Laten we beleid s.v.p. op rationele gronden baseren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:04:36 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193888279
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Overigens, mensen laten al die regels al steeds meer los... Dus het bewijs dat het werkt is er eigenlijk al. :D
Sommigen wel, sommigen niet. Het panische is er wel vanaf bij de meesten, ja.

Verder weten veel mensen in de praktijk niet eens wat 1,5 meter is. Van de week ook weer, iemand die zegt 'wel 1,5 meter he' en een halfuur later zit diezelfde persoon vrolijk met iemand aan een tafeltje - niet uit zijn eigen huishouden - op wat volgens mij nog niet eens een meter was.
pi_193888283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:40 schreef Salina het volgende:

[..]

Fair enough. :)

Maar jij gaat er nu als ik het goed begrijp van uit dat mensen overal hetzelfde gedrag vertonen (je blijft immers vergelijken met Europa). Maar dat is dus niet per sé het geval.
Per land, staat, regio of stad kan er weer anders omgesprongen worden met b.v. het hanteren van maatregelen als social distancing. Hou daar wel rekening mee. Niet iedereen is bijvoorbeeld zo getraind en gedisciplineerd als de Aziaten op het gebied van mondkapjes, om maar iets te noemen. De VS is Europa niet, en niet elke stad of staat is daar hetzelfde. Niet qua bevolking en niet qua gedrag wat die bevolking vertoond.

We zullen zien wat de cijfers gaan aangeven over enkele weken. Er is wel echt een reden dat ze dit soort gelegenheden sluiten. Bestuurders in de betreffende staten, counties en steden weten echt wel wat er gaande is, waar de knelpunten liggen, welke bars en pubs er veel worden bezocht, hoe men daar omgaat (of juist niet) met social distancing en het dragen van mondkapjes. Wat dat betreft kun je er wel enigszins op vertrouwen dat men weet wat men doet en waarom men welke beslissing (maatregel) op welk moment neemt. Er is altijd enige mate van onzekerheid, maar dat hoort er nu eenmaal bij. De werkelijkheid is nu eenmaal complex en ongrijpbaar. Zeker wat betreft nieuwe virussen zoals dit virus.

Over het mensen weer thuis laten blijven is helemaal niet gesproken trouwens, hoor. Of je moet de sluiting van bars, restaurants en dergelijke daarmee bedoelen? Maar dat vind ik geen "mensen thuis laten blijven". Onder dat laatste versta ik iets met een verplicht karakter. Daar is hier geen sprake van; in geen enkele Amerikaanse staat.Of ik moet iets gemist hebben uiteraard.
[..]

:?

Ik ben goede vriendjes met mezelf. Dus beiden, zou ik zeggen? :D
Je hebt op zich gelijk en een punt. Natuurlijk zijn landen niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken. Azië en de westerse wereld al helemaal niet, aziaten hebben een hoge vorm van discipline. Daar kun je er van uitgaan dat de bevolking de regels wel opvolgt. Maar wat is volgens jou het verschil tussen de VS en Europa? Toch wel beiden een westerse cultuur. Volgens mij verschilt dat niet zo met elkaar.

En natuurlijk zal het wel een weloverwogen beslissing zijn die ze gedaan hebben, dat ontken ik ook niet. Maar ik vind het gewoon gek dat ze alles weer sluiten. Er mag best wat meer naar de situatie in Europa gekeken worden. En met een aantal regels zouden die dingen best open kunnen blijven.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:07:14 #284
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193888329
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan nu ook niet, dus heeft geen effect.

Dus? Laten we beleid s.v.p. op rationele gronden baseren.
Ja, die mensen blijven nu ook niet binnen, maar nu heb je tenminste nog die 1,5 meter die door bepaalde (al ben ik het er wel mee eens dat mensen zich er steeds minder aan houden) mensen nog wel word nageleefd, dat vangt al iets op. Nu denk ik niet dat die 1,5 meter buiten het verschil maakt, maar binnen helpt het echt wel imo. Juist vanwege dat soort mensen; die toch gezellig ergens naar binnen stappen - wetende dat ze klachten hebben. En natuurlijk de groep die niet eens beseffen dat ze ziek zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193888370
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, die mensen blijven nu ook niet binnen, maar nu heb je tenminste nog die 1,5 meter die door bepaalde (al ben ik het er wel mee eens dat mensen zich er steeds minder aan houden) mensen nog wel word nageleefd, dat vangt al iets op. Nu denk ik niet dat die 1,5 meter buiten het verschil maakt, maar binnen helpt het echt wel imo. Juist vanwege dat soort mensen; die toch gezellig ergens naar binnen stappen - wetende dat ze klachten hebben. En natuurlijk de groep die niet eens beseffen dat ze ziek zijn.
Verschil binnen/buiten is ventilatie... Hoest druppels vallen snel naar de grond en zijn dus niet ventilatie afhankelijk.

99% van de besmettingen lijkt te komen uit slecht geventileerde ruimtes.

Ik snap die de Hond wel. Het bewijs is gigantisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:10:21 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193888372
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, die mensen blijven nu ook niet binnen, maar nu heb je tenminste nog die 1,5 meter die door bepaalde (al ben ik het er wel mee eens dat mensen zich er steeds minder aan houden) mensen nog wel word nageleefd, dat vangt al iets op. Nu denk ik niet dat die 1,5 meter buiten het verschil maakt, maar binnen helpt het echt wel imo. Juist vanwege dat soort mensen; die toch gezellig ergens naar binnen stappen - wetende dat ze klachten hebben. En natuurlijk de groep die niet eens beseffen dat ze ziek zijn.
De kans dat je op dit moment in Nederland iemand tegenkomt met corona is wel extreem klein natuurlijk.

Mogelijk gaat dat risico groter worden als de toeristen de komende twee maanden weer komen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:17:27 #287
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193888500
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Verschil binnen/buiten is ventilatie... Hoest druppels vallen snel naar de grond en zijn dus niet ventilatie afhankelijk.

99% van de besmettingen lijkt te komen uit slecht geventileerde ruimtes.

Ik snap die de Hond wel. Het bewijs is gigantisch.
Ja, daarom zeg ik dus dat ik die 1,5 meter regel wél begrijp als het gaat om binnen situaties. Buiten snap ik de noodzaak wat minder; daar is ondertussen wel van aangetoond dat het weinig risico geeft.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193888565
Onderschat niet dat veel dingen in de horeca afgelopen weken (in ieder geval Nederland) zich buiten heeft afgespeeld. Ik zat afgelopen vrijdag ook op een vol terras in Amsterdam, maar binnen was alles leeg. Geen idee hoe de horeca in Amerika open mocht zijn, maar kan mij voorstellen dat het fout is gegaan in kroegen die gewoon lekker volgepakt waren binnen.
pi_193888817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:22 schreef Simmertje het volgende:
Onderschat niet dat veel dingen in de horeca afgelopen weken (in ieder geval Nederland) zich buiten heeft afgespeeld. Ik zat afgelopen vrijdag ook op een vol terras in Amsterdam, maar binnen was alles leeg. Geen idee hoe de horeca in Amerika open mocht zijn, maar kan mij voorstellen dat het fout is gegaan in kroegen die gewoon lekker volgepakt waren binnen.
Veel feestende jongeren ook
pi_193888883
quote:
13s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Wat dom zeg. Het is inmiddels vastgesteld in Europa dat zulke "indoor operations" met maatregelen niet zorgen voor oplevingen of meer besmettingen. Gevalletje paniekvoetbal weer met alle gevolgen voor de middenstand ^O^
Daarnaast is in Europa de horeca weer opengegaan op het moment dat het virus onder controle was/is, het aantal besmettingen op dit moment laat het toe. In Amerika zijn in veel staten de kroegen gewoon opengegaan terwijl ze nog in hun piek zaten qua besmettingen. Kun je dus echt niet met elkaar vergelijken.
pi_193888990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:22 schreef Simmertje het volgende:
Onderschat niet dat veel dingen in de horeca afgelopen weken (in ieder geval Nederland) zich buiten heeft afgespeeld. Ik zat afgelopen vrijdag ook op een vol terras in Amsterdam, maar binnen was alles leeg. Geen idee hoe de horeca in Amerika open mocht zijn, maar kan mij voorstellen dat het fout is gegaan in kroegen die gewoon lekker volgepakt waren binnen.
De VS kent geen uniform beleid wat dat betreft, maar van Arizona doken al wat voorbeelden op waar men lekker weer binnen aan het feesten was en het personeel zich verder ook niet heel erg aan de voorschriften leek te houden. Daar ga je in deze tijd van het jaar sowieso niet voor je lol op het terras zitten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193889088
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, daarom zeg ik dus dat ik die 1,5 meter regel wél begrijp als het gaat om binnen situaties. Buiten snap ik de noodzaak wat minder; daar is ondertussen wel van aangetoond dat het weinig risico geeft.
Mja maar ik heb wel zoiets van, die 1.5 meter.. Als het aerosol besmetting is...

Dan is dat niet voldoende joh, tis dat de ramen nu openstaan en er weinig besmettingen zijn...
Wordt wat in bejaardentehuizen als de ventilatie kut is en de ramen dicht gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193889105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:39 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Daarnaast is in Europa de horeca weer opengegaan op het moment dat het virus onder controle was/is, het aantal besmettingen op dit moment laat het toe. In Amerika zijn in veel staten de kroegen gewoon opengegaan terwijl ze nog in hun piek zaten qua besmettingen. Kun je dus echt niet met elkaar vergelijken.
Dat is het punt niet, het gaat er om dat het aantal besmettingen niet accelereert ook. Dat gebeurt in de VS wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193889127
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Snap het ook niet. Alsof we er wel zeker van willen zijn dat we alle mutaties nog ff binnen halen.
Waarom zouden mutaties zo erg zijn? De meeste mutaties in de natuur zorgen ervoor dat iets overleeft. In dit geval een virus. Een virus zal zelden muteren naar een dodelijker variant, want daarmee zal het virus uiteindelijk zelf ophouden te bestaan en dus zelfmoord plegen. Als het virus te dodelijk blijkt zal het eerder muteren naar een minder schadelijke variant om zo zelf langer te kunnen overleven. Maar dit hoor en lees je weer nergens, terwijl het gewoon natuurkunde/ wetenschap is. Daarnaast nog natuurlijk dat dit hele virus gehyped is en niks meer dan een "simpel" griepvirus is en nagenoeg identiek aan het oh zo gevaarlijke sars virus uit 2003.... 60 doden ofzo in Nederland zonder lockdown. De mensheid is gek geworden.
pi_193889148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:55 schreef ErWee7 het volgende:

[..]

Waarom zouden mutaties zo erg zijn? De meeste mutaties in de natuur zorgen ervoor dat iets overleeft. In dit geval een virus. Een virus zal zelden muteren naar een dodelijker variant, want daarmee zal het virus uiteindelijk zelf ophouden te bestaan en dus zelfmoord plegen. Als het virus te dodelijk blijkt zal het eerder muteren naar een minder schadelijke variant om zo zelf langer te kunnen overleven. Maar dit hoor en lees je weer nergens, terwijl het gewoon natuurkunde/ wetenschap is. Daarnaast nog natuurlijk dat dit hele virus gehyped is en niks meer dan een "simpel" griepvirus is en nagenoeg identiek aan het oh zo gevaarlijke sars virus uit 2003.... 60 doden ofzo in Nederland zonder lockdown. De mensheid is gek geworden.
Das allemaal leuk, maar dat Darwin mechanisme treedt pas in werking als mensen eraan overlijden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193889201
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Das allemaal leuk, maar dat Darwin mechanisme treedt pas in werking als mensen eraan overlijden.
Er overlijden toch ook nog steeds mensen?
Dus als het virus aan het muteren slaat zal de minder schadelijke variant altijd meer mensen besmetten dan de dodelijkere.
pi_193889210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:55 schreef ErWee7 het volgende:

[..]

Waarom zouden mutaties zo erg zijn? De meeste mutaties in de natuur zorgen ervoor dat iets overleeft. In dit geval een virus. Een virus zal zelden muteren naar een dodelijker variant, want daarmee zal het virus uiteindelijk zelf ophouden te bestaan en dus zelfmoord plegen. Als het virus te dodelijk blijkt zal het eerder muteren naar een minder schadelijke variant om zo zelf langer te kunnen overleven. Maar dit hoor en lees je weer nergens, terwijl het gewoon natuurkunde/ wetenschap is. Daarnaast nog natuurlijk dat dit hele virus gehyped is en niks meer dan een "simpel" griepvirus is en nagenoeg identiek aan het oh zo gevaarlijke sars virus uit 2003.... 60 doden ofzo in Nederland zonder lockdown. De mensheid is gek geworden.
Ik wist niet dat de genetica tegenwoordig tot de natuurkunde behoorde. Verder heel erg veel aannames en een zeer matig begrip van zaken. HIV is behoorlijk schadelijk bijvoorbeeld. Duurt alleen even voordat mensen er aan onderdoor gaan en daarbij is het tegenwoordig te behandelen als de medicatie voorhanden is.
Feitelijk kan een virus dat hoog besmettelijk is als mensen asymptomatisch zijn en waarmee alle patiënten na een maand of 3 spontaan dood neervallen prima in staat om zichzelf te verspreiden. Wat niet bevordelijk is voor snelle verspreiding is wanneer dragers al heel snel overlijden of doodziek op bed komen te liggen en daardoor niet vrolijk heel veel andere mensen kunnen besmetten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193889328
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

In feite nog steeds gierend uit de klauwen aan het lopen, deze pandemie.
Pandemie ook nog steeds, waar dan? Is het nooit geweest. Dan hebben we elk jaar een pandemie, al honderden jaren lang. Accepteer dat dit virus al tientallen of honderden, zo niet duizenden jaren onder ons is en elk jaar in een variant terugkomt. De ene keer een net wat heftiger variant dan de andere keer. Dit is het eerste jaar dat mensen getest worden met o.a. die achterlijke pcr test (met 3 tot maar liefst 50% foutmarge!) ,en er besmettingen gemeld worden. Vorig jaar niet getest, jaar daarvoor niet, daarvoor niet, daarvoor niet, nog nooit is er op deze manier en op deze schaal getest. Er is dus geen referentie, misschien zijn er elk griepseizoen wel net zoveel of weinig besmettingen als nu. Een besmetting/ aanraking met een virus zegt niks 0,0 en is van geen enkele waarde. Pas toen we hier in paniekmodus schoten en mensen naar ic brachten begonnen de doden te vallen. Zoek de grafieken er maar bij. Dit virus is hier al eind vorig jaar geweest en pas in maart liep het uit de klauwen, door de overhypete reacties van politiek, media en doktoren. Ic behandelingen hadden nooit maar dan ook nooit uitgevoerd mogen worden. Mensen in coma brengen en aan destructieve beademing leggen, nog nooit maar dan ook nooit is dit zo massaal gedaan en nu opeens zoveel doden in een griepseizoen, vreemd he. De meesten zijn gestorven aan deze behandelingen, de overlevenden zijn voor jarenlang beschadigd of overlijden alsnog later aan de gevolgen van de behandelingen. Iemand trouwens enig idee waar alle andere griepvirussen zijn gebleven, ondergedoken misschien?
pi_193889433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:08 schreef ErWee7 het volgende:

[..]

Pandemie ook nog steeds, waar dan? Is het nooit geweest. Dan hebben we elk jaar een pandemie, al honderden jaren lang. Accepteer dat dit virus al tientallen of honderden, zo niet duizenden jaren onder ons is en elk jaar in een variant terugkomt. De ene keer een net wat heftiger variant dan de andere keer. Dit is het eerste jaar dat mensen getest worden met o.a. die achterlijke pcr test (met 3 tot maar liefst 50% foutmarge!) ,en er besmettingen gemeld worden. Vorig jaar niet getest, jaar daarvoor niet, daarvoor niet, daarvoor niet, nog nooit is er op deze manier en op deze schaal getest. Er is dus geen referentie, misschien zijn er elk griepseizoen wel net zoveel of weinig besmettingen als nu. Een besmetting/ aanraking met een virus zegt niks 0,0 en is van geen enkele waarde. Pas toen we hier in paniekmodus schoten en mensen naar ic brachten begonnen de doden te vallen. Zoek de grafieken er maar bij. Dit virus is hier al eind vorig jaar geweest en pas in maart liep het uit de klauwen, door de overhypete reacties van politiek, media en doktoren. Ic behandelingen hadden nooit maar dan ook nooit uitgevoerd mogen worden. Mensen in coma brengen en aan destructieve beademing leggen, nog nooit maar dan ook nooit is dit zo massaal gedaan en nu opeens zoveel doden in een griepseizoen, vreemd he. De meesten zijn gestorven aan deze behandelingen, de overlevenden zijn voor jarenlang beschadigd of overlijden alsnog later aan de gevolgen van de behandelingen. Iemand trouwens enig idee waar alle andere griepvirussen zijn gebleven, ondergedoken misschien?
De meeste overledenen komen niet van de IC en de meeste IC patienten overleven gewoon.
Daarnaast hebben beide IC patienten in mijn directe omgeving geen restschade maar hadden ze het allebei niet overleefd als ze niet op de IC waren opgenomen.
Nogal kort door de bocht dit.
pi_193889471
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de genetica tegenwoordig tot de natuurkunde behoorde. Verder heel erg veel aannames en een zeer matig begrip van zaken. HIV is behoorlijk schadelijk bijvoorbeeld. Duurt alleen even voordat mensen er aan onderdoor gaan en daarbij is het tegenwoordig te behandelen als de medicatie voorhanden is.
Feitelijk kan een virus dat hoog besmettelijk is als mensen asymptomatisch zijn en waarmee alle patiënten na een maand of 3 spontaan dood neervallen prima in staat om zichzelf te verspreiden. Wat niet bevordelijk is voor snelle verspreiding is wanneer dragers al heel snel overlijden of doodziek op bed komen te liggen en daardoor niet vrolijk heel veel andere mensen kunnen besmetten.
We hebben het hier even niet over genetica, laten we niet op die toer gaan, maar het gewoon houden bij besmettingen en een muterend virus. Mensen vallen niet spontaan dood neer, hele oude mensen die al een zwak immuunsysteem hebben of zwaar ziek zijn, die gaan eraan/ ermee dood ja. Ze mankeren al van alles of zijn gewoon op, klaar met leven. Een virus is in de meeste gevallen, elk jaar weer, de druppel die de emmer doet overlopen of in dit geval het leven doet eindigen van oude en/of zwakke mensen. Dat is de natuur die gewoon zijn/ haar werk doet. Kunnen we als mensen boos over zijn, maar accepteren is een stuk makkelijker en wijzer. Gezonde mensen worden absoluut niet geraakt door dit virus. Er sterven gezonde jongen mensen zeggen ze? Kom met bewijs dat deze zogenaamd jonge gezonde mensen ook echt gezond waren en niet elke dag aan de patat zaten of aan de drugs of stiekem niet toch kanker o.i.d. hadden. Dus echt een normaal redelijk gezond leven hadden zonder ziekte.
Of dit virus nu wel of niet heel erg besmettelijk is is van geen enkele waarde. Het tast alleen echt zwakke mensen, die moeten zoals in elk griepseizoen oppassen, maar de rest van de mensen moet het geen moer boeien of er een griepje heerst. Hebben we nooit moeilijk over gedaan, moeten we nu anno 2020 ook niet doen. Corona virussen zijn er al sinds mensenheugenis, die kunnen wij nooit uitroeien, hoe slim wij als mensen ook denken te zijn. Uiteindelijk wint de natuur het toch, dat bewijst het altijd weer.

Dat je hiv erbij haalt is vreemd, dat lijkt natuurlijk in niks op dit virus en wordt niet overgedragen via de lucht. Zo kun je nog tig virussen gaan noemen met de meest verschrikkelijke bijwerkingen etc, zo maak je iedereen bang voor elk virus dat de ronde doet.
pi_193889497
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 14:00 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Er overlijden toch ook nog steeds mensen?
Dus als het virus aan het muteren slaat zal de minder schadelijke variant altijd meer mensen besmetten dan de dodelijkere.
Die paar oudjes die stuk gaan? ;(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')