SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S100.000 katjes
Fuck the EBU!
Yeahquote:
Mooie temperaturen dus na vrijdag.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:32 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Heerlijk weertje ja. Alhoewel het er toch op lijkt dat na vrijdag het ergste alweer voor nu over is. Hier wordt dan gemiddeld 22 weer opgegeven.
G E N O Tquote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
Las op weerwoord dat er na de (regionale) hittegolf zelfs een WC op de kaarten begint te verschijnen met regelmatig buien en zeker in het westen temperaturen net onder de 20 graden. Precies als de zomervakantie langzaam in beeld begint te komen
Hopelijk gaat dat dus niet door!
Precies als mijn vakantie stopt ookquote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:50 schreef dick_laurent het volgende:
Ja man, regen en wind in je vakantie, wie wilt dat nou niet.
We hebben nog een week warmte voor de boeg en daar gaan we weer met Mr. Negative (zoals in eigenlijk elke post)quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
Las op weerwoord dat er na de (regionale) hittegolf zelfs een WC op de kaarten begint te verschijnen met regelmatig buien en zeker in het westen temperaturen net onder de 20 graden. Precies als de zomervakantie langzaam in beeld begint te komen
Eens. Ook na het weekend lijkt het prima zomerweer te worden in het oosten met over het algemeen 20 tot 25 graden en af en toe een bui, niks mis mee.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:59 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
We hebben nog een week warmte voor de boeg en daar gaan we weer met Mr. Negative (zoals in eigenlijk elke post)
Waarom kun je niet het positieve zien en dan zonder iets negatiefs erachteraan?
In de winter is het niet goed en nu het bloedheet is, valt er ook al weer wat negatiefs te melden.(1 week vooruit, alsof dat uitkomt...)
Ik zeg alleen maar dat ik dat las op een andere site als zijnde dat het een mogelijkheid was waarvan ik niet hoop dat ie uitkomt. En bloedheet hoeft sws van mij ook niet, dat heb ik wel vaker gezegd.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:59 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
We hebben nog een week warmte voor de boeg en daar gaan we weer met Mr. Negative (zoals in eigenlijk elke post)
Waarom kun je niet het positieve zien en dan zonder iets negatiefs erachteraan?
In de winter is het niet goed en nu het bloedheet is, valt er ook al weer wat negatiefs te melden.(1 week vooruit, alsof dat uitkomt...)
Ik las het ja. Volgende week zaterdag naar Sintmaartenszeequote:Op dinsdag 23 juni 2020 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
Geen WC, hoor! Als het tegenzit iets wisselvalliger, maar temperaturen blijven zeker boven de 20. Wellicht W/ZW Nederland iets minderquote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik las het ja. Volgende week zaterdag naar Sintmaartenszee
Op de camping. In een vouwwagen
Ik hoop het. Ik neem in ieder geval genoeg halve liters mee, dus ik zit mijn tijd wel uitquote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Geen WC, hoor! Als het tegenzit iets wisselvalliger, maar temperaturen blijven zeker boven de 20. Wellicht W/ZW Nederland iets minder
Dat is ook wel echt een koud winderig stuk als het weer niet lekker is, maar dat loopt vast wel los. Ga je een weekend of vakantie?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:37 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik neem in ieder geval genoeg halve liters mee, dus ik zit mijn tijd wel uit
Een week. Want geboekt tijdens corona, je mocht alleen kamperen in Nederland met privésanitairquote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is ook wel echt een koud winderig stuk als het weer niet lekker is, maar dat loopt vast wel los. Ga je een weekend of vakantie?
Halve liters klappen. Mooi werkquote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een week. Want geboekt tijdens corona, je mocht alleen kamperen in Nederland met privésanitair
Nu al zin in de mensen die uren druk druk druk zijn en dan komen zeggen dat "ze het twee graden omlaag hebben gekregen" als een soort meesterwerk.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:44 schreef INViCTuS het volgende:
Binnen is het met 22 graden nog mooi aangenaam. Zit erover te denken vannacht raam en deur tegenover elkaar nog een keer open te zetten en dan de komende dagen maar dicht.
Daar begin ik echt niet aan, het is nu eenmaal zomer en gewoon warm. In 2 minuten laat op de avond even wat open de komende nacht kan geen kwaad, maar morgenochtend weer dicht. Verder is het relativeren en accepterenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu al zin in de mensen die uren druk druk druk zijn en dan komen zeggen dat "ze het twee graden omlaag hebben gekregen" als een soort meesterwerk.
1. Airco aanzettenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu al zin in de mensen die uren druk druk druk zijn en dan komen zeggen dat "ze het twee graden omlaag hebben gekregen" als een soort meesterwerk.
Je kan de airco toch beter inzetten om te voorkomen dat het ondragelijk heet wordt in huis?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:42 schreef quirina het volgende:
Ik ga echt nog niet de airco aandoen hoor!
Pas als het lang dertig graden of meer is en s’nachts het niet lekker afkoelt.
1. Niet jankenquote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. Airco aanzetten
2. Goed de slang van de rest van de kamer afscheiden
3. Zo nu en dan de blaasrichting veranderen om te voorkomen dat de temperatuur weer omhoog vliegt na uitzetten
Zwaar werk hoor
Je zo druk maken om het iets af te koelen dat je het uiteindelijk alleen maar warmer krijgtquote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. Airco aanzetten
3. Zo nu en dan de blaasrichting veranderen om te voorkomen dat de temperatuur weer omhoog vliegt na uitzetten
Zwaar werk hoor
Ik probeer het draaien zo veel mogelijk te combineren met toiletbezoekjesquote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je zo druk maken om het iets af te koelen dat je het uiteindelijk alleen maar warmer krijgt
Hier de ramen open en een lekker fris windje door het huisquote:Op dinsdag 23 juni 2020 23:06 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Pfff tis hier echt al weer benauwd man binnen.
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. Airco aanzetten
Zwaar werk hoor
Dat lijkt me nog geen uitgemaakte zaak, vooral morgen kan roet in het eten gooien. Alhoewel het verschil tussen 29 en 30 enkel voor de statistieken maar leuk is.quote:Op woensdag 24 juni 2020 09:12 schreef Momo het volgende:
Het binnenland gaat 3 keer 30+ halen zo deze dagen.
Da's geen airco, dat zijn luchtcoolers, je weet wel, dit dingen die na de zomer voor 100 euro op marktplaats staanquote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. Airco aanzetten
Zwaar werk hoor
Buien, waar, we krijgen niets hierquote:Op woensdag 24 juni 2020 09:49 schreef Revanches het volgende:
Nu al warm pff .. laat die buien maar komen.
Een beetje regen mag de pret niet drukken, gewoon BBQ onder een zeil en bier.quote:Op woensdag 24 juni 2020 09:53 schreef Blik het volgende:
hmm, ga kamperen dit weekend voor de eerste keer met het gezin. Zou mooi weer blijven maar zie nu toch wel dat er zaterdag kans op onweer is en zondag maar 20 graden met regen...
Ik ook Blik, sterkte aan onsquote:Op woensdag 24 juni 2020 09:53 schreef Blik het volgende:
hmm, ga kamperen dit weekend voor de eerste keer met het gezin. Zou mooi weer blijven maar zie nu toch wel dat er zaterdag kans op onweer is en zondag maar 20 graden met regen...
ik hoop dat het meevalt en het zonnetje nog een beetje schijnt die zondag, voor de kids anders ook niet echt leuk als 2 van de 3 dagen kamperen (letterlijk) in het water vallenquote:
Ik ga met vier vrienden in Belgie, vrijdag tm maandag. Wel grote vooropgezette tent, dus kunnen denk ook wel binnen zitten.quote:Op woensdag 24 juni 2020 10:13 schreef Blik het volgende:
[..]
ik hoop dat het meevalt en het zonnetje nog een beetje schijnt die zondag, voor de kids anders ook niet echt leuk als 2 van de 3 dagen kamperen (letterlijk) in het water vallen
En zaterdag redelijke kans op onweer ook nog eens. Al mag het van van mij voorlopig droog blijvenquote:Op woensdag 24 juni 2020 10:21 schreef Pumpalov het volgende:
Genoeg ruimte voor warmte zonder overdreven heet te worden, een koeler cluster om weer even bij te komen en de temperatuur in huis wat te laten dalen zonder dat het direct koud wordt. Vocht genoeg voor plantjes en natuur doch meer dan ruimte zat voor de zon. Windkracht overwegend rond de 4 overdag dus watersport is nog probleemloos mogelijk én geen last van vervelend vliegend ongedierte zoals muggen en vliegen.
Volgens mij mag niemand echt klagen toch?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vrij subjectief wat je hier post m.i. - voor velen zal het wel degelijk een paar dagen puffen worden en van ongedierte is zeker sprake.quote:Op woensdag 24 juni 2020 10:21 schreef Pumpalov het volgende:
Genoeg ruimte voor warmte zonder overdreven heet te worden, een koeler cluster om weer even bij te komen en de temperatuur in huis wat te laten dalen zonder dat het direct koud wordt. Vocht genoeg voor plantjes en natuur doch meer dan ruimte zat voor de zon. Windkracht overwegend rond de 4 overdag dus watersport is nog probleemloos mogelijk én geen last van vervelend vliegend ongedierte zoals muggen en vliegen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, we hebben een joekel van een tent, dus kunnen ook wel binnen zitten. Maar liever nietquote:Op woensdag 24 juni 2020 10:19 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik ga met vier vrienden in Belgie, vrijdag tm maandag. Wel grote vooropgezette tent, dus kunnen denk ook wel binnen zitten.
Ohw deze pluim oogt alweer een stuk warmer jaquote:Op woensdag 24 juni 2020 10:21 schreef Pumpalov het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Puffen =/= overdreven heet. Muggen doen niets meer bij windkracht 4. Meeste vliegen ook niet. Nee hoor, daar is niets subjectief aan.quote:Op woensdag 24 juni 2020 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vrij subjectief wat je hier post m.i. - voor velen zal het wel degelijk een paar dagen puffen worden en van ongedierte is zeker sprake.
Een (split unit!)airco lijkt me hedendaags ook helemaal geen overbodigheid meer in Nederland. Zeker niet aangezien ze vrij zuinig zijn en je er 's winters prima mee kan verwarmen in een land als Nederland.quote:Op woensdag 24 juni 2020 10:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohw deze pluim oogt alweer een stuk warmer ja
Al hoeft langdurig 30 graden in NL van mij ook niet...ons huis is er echt niet op gebouwd, wordt een regelrechte sauna
Prima johquote:Op woensdag 24 juni 2020 10:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Puffen =/= overdreven heet. Muggen doen niets meer bij windkracht 4. Meeste vliegen ook niet. Nee hoor, daar is niets subjectief aan.
Het ding is dat die heel lastig zijn om goed te monteren in Nederlandse huizen die niet in de 21e eeuw gebouwd zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2020 10:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Een (split unit!)airco lijkt me hedendaags ook helemaal geen overbodigheid meer in Nederland. Zeker niet aangezien ze vrij zuinig zijn en je er 's winters prima mee kan verwarmen in een land als Nederland.
Hoezo dat?quote:Op woensdag 24 juni 2020 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding is dat die heel lastig zijn om goed te monteren in Nederlandse huizen die niet in de 21e eeuw gebouwd zijn.
Een gat boren door een hele lading beton, isolatie en weet ik veel kan met een beetje pech leiden tot water op plekken waar het niet hoort.quote:
Lijkt me vrij sterk, hoe dan in alle andere landen met oude woningen waar 'overal' airco's staan?quote:Op woensdag 24 juni 2020 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een gat boren door een hele lading beton, isolatie en weet ik veel kan met een beetje pech leiden tot water op plekken waar het niet hoort.
De meeste andere landen met oude huizen waar airco's staan zijn landen waar huizen niet gebouwd zijn met de oud-Hollandse winter in gedachtenquote:Op woensdag 24 juni 2020 11:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lijkt me vrij sterk, hoe dan in alle andere landen met oude woningen waar 'overal' airco's staan?
Ik ken er van nabij wel een paarquote:Op woensdag 24 juni 2020 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De meeste andere landen met oude huizen waar airco's staan zijn landen waar huizen niet gebouwd zijn met de oud-Hollandse winter in gedachten
quote:Extreem warm, recordwarm, wordt het overigens niet.
Is al aangepast.quote:Op woensdag 24 juni 2020 11:18 schreef Pumpalov het volgende:
Wat is dit nu weer voor sensatietitel in het AD
[ afbeelding ]
En dan later in het artikel
[..]
Nee hoor, en ik woon in een huis uit 1905quote:Op woensdag 24 juni 2020 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding is dat die heel lastig zijn om goed te monteren in Nederlandse huizen die niet in de 21e eeuw gebouwd zijn.
ADquote:Op woensdag 24 juni 2020 11:18 schreef Pumpalov het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Verschrikkelijke krant is het toch ookquote:Op woensdag 24 juni 2020 11:18 schreef Pumpalov het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Wel netjes weggewerkt hoop ik?quote:Op woensdag 24 juni 2020 11:50 schreef Lokfiets het volgende:
[..]
Nee hoor, en ik woon in een huis uit 1905
Vind die zonnepanelen veel erger om te zien!quote:Op woensdag 24 juni 2020 12:21 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wel netjes weggewerkt hoop ik?![]()
Ik vind het afschuwelijk om te zien dat mooie oude panden verkracht worden door een airco die vol in het zicht hangt. Niet iedereen doet dat gelukkig maar sommige eigenaren mogen wel wat meer moeite steken in het kiezen van een goede locatie voor hun airco.
Ja, wel laten doen. Kost wat maar ik was die nachten van boven de 15 graden zo zat.quote:Op woensdag 24 juni 2020 12:21 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wel netjes weggewerkt hoop ik?![]()
Ik vind het afschuwelijk om te zien dat mooie oude panden verkracht worden door een airco die vol in het zicht hangt. Niet iedereen doet dat gelukkig maar sommige eigenaren mogen wel wat meer moeite steken in het kiezen van een goede locatie voor hun airco.
Nice! Zo hoort hetquote:Op woensdag 24 juni 2020 12:29 schreef Lokfiets het volgende:
[..]
Ja, wel laten doen. Kost wat maar ik was die nachten van boven de 15 graden zo zat.
Niets van de zien, geen buitenunits in het zicht, zelfs die witte kabelgoten zijn in de kleur van mijn bakstenen. Zon is fijn maar temps boven de 20 is niets voor mij.
Landelijke hittegolf that is. En nee, denk dat in de Bilt dat idd niet gaat lukken.quote:Op woensdag 24 juni 2020 12:45 schreef Nikonlover het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of gaan we de hittegolf niet halen? Ik denk dat we al blij mogen zijn als De Bilt de 30 aan tiktDe 5e dag 25+ gaat al moeilijk worden
![]()
Achter de computer zitten met aircoquote:Op woensdag 24 juni 2020 12:09 schreef Leonos het volgende:
Lekker achter de computer binnen zonder airco
Dat is dan weer oud genoeg om het echt mooi weg te kunnen werken zonder problemenquote:Op woensdag 24 juni 2020 11:50 schreef Lokfiets het volgende:
[..]
Nee hoor, en ik woon in een huis uit 1905
Gaan we wel halen in het oosten. Of De Bilt dat gaat halen vind ik niet zo relevant., daar woon ik nietquote:Op woensdag 24 juni 2020 12:45 schreef Nikonlover het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of gaan we de hittegolf niet halen? Ik denk dat we al blij mogen zijn als De Bilt de 30 aan tiktDe 5e dag 25+ gaat al moeilijk worden
![]()
Hier vorig jaar voor het eerst een hittegolf meegemaakt, was hier sowieso de eerste sinds 1975. Dus nee, lekker boeie wat er in De Bilt gebeurt. Al verwacht ik niet dat ik nog 43 jaar hoef te wachten voor een hittegolf.quote:Op woensdag 24 juni 2020 12:45 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
Den HelderGODquote:Op woensdag 24 juni 2020 14:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hier vorig jaar voor het eerst een hittegolf meegemaakt, was hier sowieso de eerste sinds 1975. Dus nee, lekker boeie wat er in De Bilt gebeurt. Al verwacht ik niet dat ik nog 43 jaar hoef te wachten voor een hittegolf.
quote:Op woensdag 24 juni 2020 14:45 schreef Pumpalov het volgende:
Overigens flinke overstromingen in Servië gisteren. Eén dode vooralsnog.
Misschien handig om bij zulke berichten even je PI aan te passen?quote:Op woensdag 24 juni 2020 14:56 schreef Pumpalov het volgende:
Blijkbaar in Roemenië en Oekraïne ook elk drie doden door noodweer.
Goed voor de overbevolkingquote:Op woensdag 24 juni 2020 15:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[..]
Misschien handig om bij zulke berichten even je PI aan te passen?
Arcen, Hoek van Holland en Wilhelminadorp zijn tot nu te de enige met 30+quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:28 schreef Pumpalov het volgende:
Deelen bezig met een uiterste poging alsnog de grens van 30 graden te slechten.
Deelen is geen officieel weerstation.quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:28 schreef Pumpalov het volgende:
Deelen bezig met een uiterste poging alsnog de grens van 30 graden te slechten.
Arcen weer een vrachtwagentje geparkeerd?quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:32 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Arcen, Hoek van Holland en Wilhelminadorp zijn tot nu te de enige met 30+
Jawel hoorquote:Op woensdag 24 juni 2020 15:34 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Deelen is geen officieel weerstation.
We kunnen ze nooit meer serieus nemenquote:Op woensdag 24 juni 2020 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Arcen weer een vrachtwagentje geparkeerd?
Jawel, gewoon één van de 33.quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:34 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Deelen is geen officieel weerstation.
maakt toch niet uit vanwege de areosolsquote:Op woensdag 24 juni 2020 15:25 schreef Nikonlover het volgende:
Gezellig hoor!!!! Het is een dagje mooi weer en we gaan met zn allen hutjemutje op t strand liggen![]()
![]()
![]()
Zandvoort:
[ afbeelding ]
Wat is hier mis mee?quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:25 schreef Nikonlover het volgende:
Gezellig hoor!!!! Het is een dagje mooi weer en we gaan met zn allen hutjemutje op t strand liggen![]()
![]()
![]()
Zandvoort:
[ afbeelding ]
Stranden worden overal in zuidelijk Europa verkocht als perfect want zeewater en hoge UV-indexquote:Op woensdag 24 juni 2020 15:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
maakt toch niet uit vanwege de areosols
kquote:Op woensdag 24 juni 2020 15:42 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Metingen worden toch geanuleerd, dus dat station neemt het KNMI niet serieus...
Niks. Moeten ze zelf weten. Maar ik vind het achterlijk gedrag om met zn allen op zo'n super druk strand te gaan liggenquote:
huh??quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:42 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Metingen worden toch geanuleerd, dus dat station neemt het KNMI niet serieus...
Foutieve meting ten tijde van die periode waarin er 40+ers waren. Daar is DP026 nogal woestjes over.quote:
quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:44 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)vandaan-br~a07dfb22/
Oohja!! Ik weet het weerquote:Op woensdag 24 juni 2020 15:45 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Foutieve meting ten tijde van die periode waarin er 40+ers waren. Daar is DP026 nogal woestjes over.
We reageren met zulke hitte natuurlijk allemaal gemakkelijk lichtjes aangebrandquote:
Het is hier warmer dan in jouw woonplaats dus we zijn idd wat sneller aangebrandquote:Op woensdag 24 juni 2020 15:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
We reageren met zulke hitte natuurlijk allemaal gemakkelijk lichtjes aangebrand
Absoluut geen problemen meequote:Op woensdag 24 juni 2020 15:50 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Het is hier warmer dan in jouw woonplaats
Dat neprecord was toch omdat ze er een draaiende vrachtwagen naast gezet hadden?quote:Op woensdag 24 juni 2020 15:45 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Foutieve meting ten tijde van die periode waarin er 40+ers waren. Daar is DP026 nogal woestjes over.
Dat was een andere casus. Hebben ze bij Arcen geprobeerd meen ikquote:Op woensdag 24 juni 2020 16:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat neprecord was toch omdat ze er een draaiende vrachtwagen naast gezet hadden?
quote:Op woensdag 24 juni 2020 16:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat was een andere casus. Hebben ze bij Arcen geprobeerd meen ikEven zoeken
twitter:SamHvNL twitterde op vrijdag 27-07-2018 om 17:31:24Valsspelen in #Arcen: iemand heeft een vrachtwagen naast het meetstation van @KNMI gezet. Ze willen hier héél graag de warmste plek van Nederland worden. #hittegolf #warmterecord @HartvNL https://t.co/zHFjXE0VGT reageer retweet
Ohquote:Op woensdag 24 juni 2020 16:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat was een andere casus. Hebben ze bij Arcen geprobeerd meen ikEven zoeken
Edit, Arcen ja
[ afbeelding ]
Extreem sensationeel.quote:Op woensdag 24 juni 2020 11:18 schreef Pumpalov het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
De natstequote:
Maastricht wil wel vaker wat achterblijven. Warmte kwam op hoogte ook vanuit het zuidwesten binnenvallen, dat helpt voor maastticht niet meequote:Op woensdag 24 juni 2020 17:46 schreef dick_laurent het volgende:
Maastricht ook nog geen 30er vandaag, dat verbaast me wel een beetje.
quote:Op woensdag 24 juni 2020 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:
En helemaal niet benauwd omdat het een beetje waait. Lekker.
Hoe zeker zijn die buien voor zaterdag?quote:Op woensdag 24 juni 2020 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
Slaapkamer bijna 24 en woonkamer 23, dus over 2 uur alles maar weer even open.
Nog 2 van van zulke dagen voor er zaterdag terreur buien komen
Zie toch al een aantal runs zaterdag eind van de ochtend en de middag signalen op onweer/regen. de nieuwe bij Kachelmann komen nog binnenquote:Op woensdag 24 juni 2020 21:14 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Hoe zeker zijn die buien voor zaterdag?
Op http://www1.wetter3.de/ zijn die kaarten niet meer beschikbaar, toch?quote:Op woensdag 24 juni 2020 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zie toch al een aantal runs zaterdag eind van de ochtend en de middag signalen op onweer/regen. de nieuwe bij Kachelmann komen nog binnen
Het gaat veel, heel veel regenen de komende weken. Vanaf volgende week zaterdag een week aan zee bij Schagen, maximaal 18 graden en elke dag 75 procent van de dag regen. Joepiequote:Op woensdag 24 juni 2020 21:53 schreef DemonRage het volgende:
Ik denk na deze week ff 2 weekjes mild zomerweer met af en toe buien en daarna terreurhitte.
Wel elke dag kans op regen inderdaad maar dat er staat, buiten het weekend om, nog geen mm regen per dag.quote:Op woensdag 24 juni 2020 22:34 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het gaat veel, heel veel regenen de komende weken. Vanaf volgende week zaterdag een week aan zee bij Schagen, maximaal 18 graden en elke dag 75 procent van de dag regen. Joepie
Iedere regendruppel is te veel op de camping. Zeker bij temperaturen ver beneden normaal. Echt, ik had geboekt voor Zuid-Frankrijk, maar door die kutcorona werd het eigen landquote:Op woensdag 24 juni 2020 22:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wel elke dag kans op regen inderdaad maar dat er staat, buiten het weekend om, nog geen mm regen per dag.
Over een maand zit ik gewoon 3 weken in Zuid Drankrijk met het gezinnetje hoor.quote:Op woensdag 24 juni 2020 22:39 schreef Djeez het volgende:
[..]
Iedere regendruppel is te veel op de camping. Zeker bij temperaturen ver beneden normaal. Echt, ik had geboekt voor Zuid-Frankrijk, maar door die kutcorona werd het eigen land
Is dat een bewuste spelfoutquote:Op woensdag 24 juni 2020 22:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over een maand zit ik gewoon 3 weken in Zuid Drankrijk met het gezinnetje hoor.
Ohja moet een streepje tussenquote:
Hier ook, alleen hangt het nu vol met muggen binnen :’)quote:Op woensdag 24 juni 2020 22:19 schreef InverHouse het volgende:
Redelijk wat wind hier. Alles open gezet en lucht goed door.
[ afbeelding ]
Klamboe? Valt hier nog mee met muggen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 00:08 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Hier ook, alleen hangt het nu vol met muggen binnen :’)
Hier hetzelfdequote:Op donderdag 25 juni 2020 08:34 schreef Remco het volgende:
Ik weet niet of het door de extreme zomers van 2018 en 2019 komt, maar ik kan ineens prima tegen deze hitte. In de ochtend en avond lekker onder de 15 graden en zelfs overdag heb ik er nauwelijks last van. Terwijl de jaren hiervoor 25 graden al te warm was.
Maar dan moet het wel lekker onder de 15 graden zijn, dat begint ook al tegen te vallen. Vanavond lijkt het net onder de 20 te komen en dan koelt het toch al minder lekker afquote:Op donderdag 25 juni 2020 08:34 schreef Remco het volgende:
Ik weet niet of het door de extreme zomers van 2018 en 2019 komt, maar ik kan ineens prima tegen deze hitte. In de ochtend en avond lekker onder de 15 graden en zelfs overdag heb ik er nauwelijks last van. Terwijl de jaren hiervoor 25 graden al te warm was.
Heb ergens hetzelfde, al vind ik het nog gewoon vies klote weerquote:Op donderdag 25 juni 2020 08:34 schreef Remco het volgende:
Ik blijf er een bloedhekel aan hebben. Bij de geringste inspanning breekt het zweet je uit.quote:Op donderdag 25 juni 2020 08:34 schreef Remco het volgende:
Geslapen onder een dubbel winterdekbed, misschien vannacht een sprei erbijquote:Op donderdag 25 juni 2020 08:21 schreef dick_laurent het volgende:
Geslapen met plafond ventilator aan. Nergens last van
Hoeken koelen? Wat?quote:Op donderdag 25 juni 2020 09:35 schreef Nattekat het volgende:
Met airco gisteravond alle hoeken van de kamer goed gekoeld, daarna met een raam half open geslapen. Heerlijk geslapen
Ben expert geworden na vorig jaar
In de gedachte van iemand alle hoeken van de kamer laten zienquote:
Als je de airco constant dezelfde kant op laat blazen, krijg je warmtebellen, dus daarmee bedoel ik goed de hele kamerquote:
Daar zit 't in. equote:Op donderdag 25 juni 2020 08:34 schreef Remco het volgende:
OPBOKKEN MET DIE KOUquote:Op donderdag 25 juni 2020 10:18 schreef Pumpalov het volgende:
Opbokken met die kou!
Opbokken met die hitte!
Opbokken met die regen!
Opbokken met die droogte!
Opbokken met die wind!
Opbokken met die windstilte!
Opbokken met het weer!quote:Op donderdag 25 juni 2020 10:18 schreef Pumpalov het volgende:
Opbokken met die kou!
Opbokken met die hitte!
Opbokken met die regen!
Opbokken met die droogte!
Opbokken met die wind!
Opbokken met die windstilte!
Als je zo'n mobiel "airco" hebt, gewoon 2 fans erbij zetten en lekker laten rondblazen. Niet direct op je lijf want dan wordt je wakker met een baksteen in je keelquote:Op donderdag 25 juni 2020 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je de airco constant dezelfde kant op laat blazen, krijg je warmtebellen, dus daarmee bedoel ik goed de hele kamer
Oper blijft wel nog boven de 20 best netjesquote:Op donderdag 25 juni 2020 11:31 schreef Pumpalov het volgende:
Zaterdag ook vrij hoog dauwpunt in Nederland. En lokaal flinke buien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kaplaarzen zijn echt heel handigquote:Op woensdag 24 juni 2020 09:53 schreef Blik het volgende:
Daar valt inderdaad, net als voor het niet openen van de deur, wat voor te zeggen.quote:Op donderdag 25 juni 2020 18:15 schreef Nattekat het volgende:
"Waarom doe je de deur open? Het is veel warmer buiten"
"Omdat de wind lekker is"
:|
Beetje jammer alleen dat het voor hen die niet in de wind zaten, uw ondergetekende, best rap benauwd begon te worden.quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar valt inderdaad, net als voor het niet openen van de deur, wat voor te zeggen.
Mijn zolderkamer houdt dapper stand op 24quote:Op donderdag 25 juni 2020 19:11 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag hier in Utrecht de 30 graden aangetikt!
In mijn woonkamer
Wind uit het oosten?quote:Op donderdag 25 juni 2020 20:32 schreef VKV het volgende:
Ik woon in de buurt van Hoek van Holland en de afgelopen jaren gebeurt het best vaak dat hier de hoogste temperatuur in heel Nederland wordt gemeten (vandaag ook weer bijna de hoogste temperatuur hier). Ik dacht altijd dat door de zee en de zeewind de temperatuur hier altijd wel lager zou liggen maar niet dus. Iemand een idee hoe dat kan?
Verdorie, moet ik echt vóór het werk gaan hardlopen morgenquote:
Idd bij oostenwind warmt de rest van NL de lucht voor ons op.quote:Op donderdag 25 juni 2020 20:32 schreef VKV het volgende:
Ik woon in de buurt van Hoek van Holland en de afgelopen jaren gebeurt het best vaak dat hier de hoogste temperatuur in heel Nederland wordt gemeten (vandaag ook weer bijna de hoogste temperatuur hier). Ik dacht altijd dat door de zee en de zeewind de temperatuur hier altijd wel lager zou liggen maar niet dus. Iemand een idee hoe dat kan?
Ik vind het dus echt totaal niet benauwd. Wel is het warm binnen. Verschilt dat dan zo per regio...quote:Op donderdag 25 juni 2020 21:39 schreef Nikonlover het volgende:
Ligt het aan mij of is het fakking benauwd?
Het is nog steeds 27 graden buitenquote:Op donderdag 25 juni 2020 22:16 schreef DuizendGezichten het volgende:
Mwoa, matig klef. Ramen open nu.
25,2 hier. Slaapkamer is 24,5. Kan wel zo. Net een beetje een fris tochtje.quote:Op donderdag 25 juni 2020 22:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het is nog steeds 27 graden buiten
Windrichting en de locatie van e meting. De duinen helpen namelijk ook mee. Zandgrondquote:Op donderdag 25 juni 2020 20:32 schreef VKV het volgende:
quote:A level 1 and level 2 are issued for England, Belgium, France, N Spain, Switzerland, SW Germany and W Austria mainly for excessive convective precipitation, large hail and severe convective wind gusts.
http://www.estofex.org/
Ik heb voor de verandering eens een normaal tweedaags weekend dus dit behoort zeker tot de mogelijkheden.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:09 schreef Frutsel het volgende:
Morgen hele dag regen... ik heb zo'n idee dat dat niet gaat uitkomen
Als je ten zuiden van Roosendaal woont denk je bij het zien van dit kaartje: wtf is dit schildquote:
Kan niet kloppenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je ten zuiden van Roosendaal woont denk je bij het zien van dit kaartje: wtf is dit schild
Na etenstijd pas.quote:
Dan ga ik eten bij het onweer op zoeen veldje in het midden zoquote:
Of die donkerrode stip precies op Zaltbommel...quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je ten zuiden van Roosendaal woont denk je bij het zien van dit kaartje: wtf is dit schild
RIP bommelaren.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:56 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Of die donkerrode stip precies op Zaltbommel...
Hopelijk is dat gebiedje een trigger voor Utrecht
Dat is omdat Jantje daar woont denk ikquote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:56 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Of die donkerrode stip precies op Zaltbommel...
Hopelijk is dat gebiedje een trigger voor Utrecht
Net boven het rode gedeelte, hopelijk komt het ook zo uitquote:
Dat is Breda, alleen op de verkeerde plek gezet in deze voorspelling.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 08:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat alleen in het oosten kon. Daarom was het dus zo warm.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 06:00 schreef Pumpalov het volgende:
Op veel plekken in het westen niet onder de 20°C geweest. In Berkhout zelfs een minimum van 21.7°C
Het noorden word weer eens overgeslagen wat betreft onweersbuien, dit jaar nog amper onweer gehadquote:
twitter:helgavanleur twitterde op vrijdag 26-06-2020 om 09:17:42#WORLD #RECORD #WEATHER
The World Meteorological Organization (@WMO) has established 2 new world records for:
- the longest reported distance and
- the longest reported duration for a single lightning flash ⚡️
In, respectively, Brazil and Argentina.
https://t.co/llKhfNOzWR https://t.co/kKa5btFvci reageer retweet
Jep, slecht jaar qua onweer hiero.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:42 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Het noorden word weer eens overgeslagen wat betreft onweersbuien, dit jaar nog amper onweer gehad
Dat schild was toch vorige jaar of het jaar daarvoor al gesloopt?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is Breda, alleen op de verkeerde plek gezet in deze voorspelling.
NoordOost en Oost ook hoorquote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:42 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Het noorden word weer eens overgeslagen wat betreft onweersbuien, dit jaar nog amper onweer gehad
Héél af en toe breekt er wel eens wat doorheen, maar daardoor kan ie wel goed opladen voor de volgende keer.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat schild was toch vorige jaar of het jaar daarvoor al gesloopt?
het lijkt ook wel heel vaak raak bij Lyon lijkt het welquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
Fraai
Een ander uitzicht vanaf Caluire-et-Cuire bij Lyon, gefotografeerd door Mahieddine
[ afbeelding ]
Gaafquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
Fraai
Een ander uitzicht vanaf Caluire-et-Cuire bij Lyon, gefotografeerd door Mahieddine
[ afbeelding ]
Mooie fotoquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
Fraai
[ afbeelding ]
holy shieetquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
Fraai
[ afbeelding ]
er is daar nog niks aan wolkenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:05 schreef quirina het volgende:
https://www.lightningmaps.org/?lang=nl
Kijk bij Enschede al een flitsje.
Tijd voor een Ardennenoffensief.quote:
Ben toevallig in Enschede maar gewoon strak blauwe hemel hier.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:05 schreef quirina het volgende:
https://www.lightningmaps.org/?lang=nl
Kijk bij Enschede al een flitsje.
Wowquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
Fraai
[ afbeelding ]
België gaat de volle laag krijgen, in Nederland komt het pas vanavond binnen.quote:
Klopt ja, delen van Zeeland en Brabant misschien ook nog wel.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
België gaat de volle laag krijgen, in Nederland komt het pas vanavond binnen.
Hoe is het weer bij jou?
Potverdikkie!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
Fraai
[ afbeelding ]
Uh oh, Het is bijna independence dayquote:Op vrijdag 26 juni 2020 10:16 schreef INViCTuS het volgende:
Fraai
[ afbeelding ]
Jammerquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Niet bijzonder spannend. Komende dagen vrij winderig en donker.
[ afbeelding ]
Ugh.....quote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welcome to earthquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Uh oh, Het is bijna independence day
[ afbeelding ]
paar dagen 22 hier en woensdag/donderdag 24/25. ik vind dat nog wel acceptabel. mits niet de hele dag bewolkt of met regen, maar dat is in de zomer sowieso wel moeilijkerquote:Op vrijdag 26 juni 2020 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ugh.....
Ook al hoeft de benauwde hitte van mij ook niet perse, dit gaat dan meteen weer richting het andere uiterste. Naja, hopelijk is het van korte duur en komt er daarna weer aangenaam zonnig zomerweer voor in de plaats
Dit ziet er uitmuntend uitquote:Op vrijdag 26 juni 2020 11:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier juist andersom, eerst stond er 9, toen 6 en nu 1,1.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:13 schreef PzKpfw het volgende:
Steeds meer regen voor morgen in de verwachting. Een week geleden nog 6mm, paar dagen geleden 9mm en nu hebben ze het al over 15mm. Laten we het hopen
Hopen van nietquote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:13 schreef PzKpfw het volgende:
Steeds meer regen voor morgen in de verwachting. Een week geleden nog 6mm, paar dagen geleden 9mm en nu hebben ze het al over 15mm. Laten we het hopen
Wat kan men hier toch altijd heerlijk overdrijven zegquote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik word diep ongelukkig van de vooruitzichten van volgende week
Goede week om achterstallig werk in te halen iig, dit is helemaal niks.
19-20 graden en hele dag regen. Weet niet hoe daar niet blij van worden overdrijven is. Echt van het ene naar het andere uiterstequote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat kan men hier toch altijd heerlijk overdrijven zeg![]()
Waar zie jij hele dagen regen staan dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
19-20 graden en hele dag regen. Weet niet hoe daar niet blij van worden overdrijven is. Echt van het ene naar het andere uiterste
Kijk even wie het zegt..quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar zie jij hele dagen regen staan dan?
Haha ja er zijn hier een aantal chronisch chagrijnig in dit topic, ik weet hetquote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier juist andersom, eerst stond er 9, toen 6 en nu 1,1.
Die zie ik ook nergens staanquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waar zie jij hele dagen regen staan dan?
Misschien pakt west Brabant dat net mee maar het gaat voor de rest van het land pas vanaf halverwege de avond beginnenquote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:06 schreef LTVDK het volgende:
Het begint hier in West-Brabant al aardig dicht te trekken, ben benieuwd hoe laat dat gebied hier is.
Ik zou eerder zeggen optiefen met die hitte.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 13:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hopen van niet. Het is weekend, dus optiefen met die regen
Mag ook. 26 graden is goed genoegquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:30 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen optiefen met die hitte.
Polen krijgt ook de volle laagquote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Boven NO Frankrijk begint het nu serieus te ontploffen..
https://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/satelliet
quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Boven NO Frankrijk begint het nu serieus te ontploffen..
Lijkt wel een soort... bliksemoorlog.quote:
Ziet er uit dat het nu ook helemaal uitgedoofd is, dus dan maar wachten tot vanavond.quote:Op vrijdag 26 juni 2020 14:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Misschien pakt west Brabant dat net mee maar het gaat voor de rest van het land pas vanaf halverwege de avond beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |