abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 juni 2020 @ 10:59:01 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193637457
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2020

• Parfois - Mode-accessoires (2e keer, zie 2018)
• Didi - Kleding
• Steps - kleding
• Promiss - Kleding
• Leapp - Mobiele toestellen
• Sneakers - schoenenketen

2019

• Hudson's Bay Nederland - Luxe warenhuis
• MotoZoom - Motorkleding en toebehoren
• Witteveen - Kleding (2e en logischerwijs laatste keer, zie 2017)
• Thomas Cook / Neckermann Reizen - Reizen
• Noë - Schoenen
• Dungelmann Schoenen - Schoenen
• Pabo - Erotiekshop
• Keymusic - Muziekinstrumenten
• Emté - Supermarktketen (verdeeld door Jumbo & Coop)
• Via Mio - Mode
• Twinlife - Mannenmode
• Miller & Monroe - Mode
• Sissy-Boy - Kleding & Woonaccessoires (overgenomen)
• OP=OP - Persoonlijke verzorging
• Coolcat - Kleding (dubieuze doorstart)
• Bretoniere Groep - Damesschoenen en -tassen (overgenomen door Mexx)
• Intertoys - Speelgoed (afgeslankt doorgestart)
• Mycom - Computerspeciaalzaak

2018

• Lake Side - Kleding
• Parfois - Kleding
• Vrijbuiter - Campingspullen (afgeslankt doorgestart)
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• Lake Side - Kleding
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
• Maison de Bonneterie - Kleding

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 16-06-2020 08:15:03 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 15 juni 2020 @ 15:34:06 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193641230
RTLZ twitterde op maandag 15-06-2020 om 15:27:57 Schoenenwinkelketen Sneakers, met een webwinkel en ruim 40 fysieke winkels, heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank Zeeland-West Brabant. https://t.co/iQLiPwZhTR https://t.co/ahzCFDaPoy reageer retweet
  maandag 15 juni 2020 @ 15:49:56 #3
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193641500
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:34 schreef Tarado het volgende:
RTLZ twitterde op maandag 15-06-2020 om 15:27:57 Schoenenwinkelketen Sneakers, met een webwinkel en ruim 40 fysieke winkels, heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank Zeeland-West Brabant. https://t.co/iQLiPwZhTR https://t.co/ahzCFDaPoy reageer retweet
Die hebben hier net een verbouwing achter de rug, geen idee of het hier franchise is.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_193651559
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 15:34 schreef Tarado het volgende:
RTLZ twitterde op maandag 15-06-2020 om 15:27:57 Schoenenwinkelketen Sneakers, met een webwinkel en ruim 40 fysieke winkels, heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank Zeeland-West Brabant. https://t.co/iQLiPwZhTR https://t.co/ahzCFDaPoy reageer retweet
Fuck, net vorige week wat besteld wat ik gisteren retour heb gestuurd. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:42:57 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193651937
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:09 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Fuck, net vorige week wat besteld wat ik gisteren retour heb gestuurd. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Dieziejenooitmeerterug.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 09:49:19 #6
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_193652007
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:09 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Fuck, net vorige week wat besteld wat ik gisteren retour heb gestuurd. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
F
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_193652026
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:09 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Fuck, net vorige week wat besteld wat ik gisteren retour heb gestuurd. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
zeg maar dag tegen je centjes
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_193653012
Dat vrees ik ook. Gaat gelukkig niet om een wereldbedrag.
pi_193654885
Ik ben ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de FNG-groep. Als die failliet gaan zal dat een klap zijn voor de Nederlandse winkelstraat.

https://www.retaildetail.(...)schikking-met-banken
pi_193682288
Nu schijnen de dure Hema-obligaties met de hoge woekerrente van meer dan 11% die deze maandag afliepen, alsnog te zijn uitbetaald door de Citi-bank. De betalingen waren al klaargezet.

https://www.telegraaf.nl/(...)joen-in-hema-gevecht

De Telegraaf weet (nog) niet wie voor deze ¤ 54 miljoen uitgave gaat opdraaien.
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:47:37 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193683439
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:21 schreef Idisrom het volgende:
Nu schijnen de dure Hema-obligaties met de hoge woekerrente van meer dan 11% die deze maandag afliepen, alsnog te zijn uitbetaald door de Citi-bank. De betalingen waren al klaargezet.

https://www.telegraaf.nl/(...)joen-in-hema-gevecht

De Telegraaf weet (nog) niet wie voor deze ¤ 54 miljoen uitgave gaat opdraaien.
Waarmee Marcel Boekhorn dus weer gewoon de baas is.
Tot nooit .......
pi_193683866
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 12:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Waarmee Marcel Boekhorn dus weer gewoon de baas is.
Totaal waren er 750 miljoen euro aan schulden, die bedrag van maandag was maar een fractie van het totaalbedrag.
  donderdag 18 juni 2020 @ 17:40:08 #13
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193686967
klopt, maar voor die fractie is hij wel weer een paar weken eigenaar.
Tot nooit .......
pi_193697000
Smit mode is failliet, in regio Rotterdam hadden ze 18 winkels. Zaten in het middensegment, het lijkt wel alsof alleen nog maar super goedkope of extreem dure kledingwinkels bestaansrecht hebben,
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:53:50 #15
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193697200
En ik ben dus juist van die middensegment-koopsters. :{

Is in eerste instantie een iets grotere investering dan iets van Primark, maar als het (veel) langer mee gaat vallen de extra kosten uiteindelijk nogal mee. Ik vind de stoffen bij de allergoedkoopste kleding vaak lelijk.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:54:49 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193699126
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:53 schreef Eightyone het volgende:
En ik ben dus juist van die middensegment-koopsters. :{

Is in eerste instantie een iets grotere investering dan iets van Primark, maar als het (veel) langer mee gaat vallen de extra kosten uiteindelijk nogal mee. Ik vind de stoffen bij de allergoedkoopste kleding vaak lelijk.
helaas klopt dat niet altijd, door het volume kunnen ketens als Primark dezelfde kwaliteit stof aanbieden voor een lagere prijs, het is dus niet zo dat duurder automatisch beter is.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 16:42:28 #17
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193699643
Dat is dan een kwestie van goed kijken voor je iets koopt. O.a. daarom ben ik erg voor stenen winkels. Op Z.alando e.d. zie je de stof vaak niet heel goed. Online kledingwinkels bezoek ik vooral als het in stenen winkels niet gelukt is (nu in corona-tijd is het helaas wat meer noodzaak).

Ik gok uiteindelijk wel vaak goed, trouwens. Veel van wat er in de kast komt gaat een behoorlijke tijd mee (in goede staat). En als het lelijk wordt is het thuis nog wel bruikbaar. :P
pi_193723568
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

helaas klopt dat niet altijd, door het volume kunnen ketens als Primark dezelfde kwaliteit stof aanbieden voor een lagere prijs, het is dus niet zo dat duurder automatisch beter is.
Voel me altijd een beetje schuldig als we kleren voor de kids kopen bij de Primark.. Heb altijd het idee dat massale inkoop niet de enige reden is dat ze zo goedkoop zijn...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  zondag 21 juni 2020 @ 15:43:09 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193724881
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Voel me altijd een beetje schuldig als we kleren voor de kids kopen bij de Primark.. Heb altijd het idee dat massale inkoop niet de enige reden is dat ze zo goedkoop zijn...
nee, het is op alle gebied afknijpen wat ze doen maar daar zijn ze niet de enige in
pi_193738864
quote:
De Belgische modeketen FNG, het moederbedrijf van onder meer Steps en Miss Etam, ontslaat bijna driehonderd medewerkers. Het beursgenoteerde bedrijf zit financieel in zwaar weer en moet een kleine vijftig winkels sluiten, meldt het bedrijf maandag.

FNG heeft hoge schulden en is bezig een herstelplan op te stellen. Tot die tijd wil het bedrijf zich van schuldeisers vrijwaren door activiteiten in België af te stoten, staat in een persbericht. De CEO spreekt daarin van een "moeilijke en pijnlijke, maar noodzakelijke maatregel".
https://www.nu.nl/economi(...)rkers-in-belgie.html
Weer het middensegment.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193739311
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Weer het middensegment.
Welke gek geeft al die leningen aan dit soort bedrijven?
  maandag 22 juni 2020 @ 17:41:26 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193739526
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Welke gek geeft al die leningen aan dit soort bedrijven?
Misschien zijn een aantal langlopende leningen uit het voorinternetse tijdperk? Toen bakstenen modeketens nog de enige game in town waren..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193739816
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Misschien zijn een aantal langlopende leningen uit het voorinternetse tijdperk? Toen bakstenen modeketens nog de enige game in town waren..
Zullen wel aandeelhouders zijn tegen woekerrentes
pi_193864271
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:09 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Fuck, net vorige week wat besteld wat ik gisteren retour heb gestuurd. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Het is toch nog goed afgelopen. Ik heb direct een mail gestuurd. Daar netjes antwoord op gehad dat de webshop nog open bleef en alles afgehandeld werd.Paar dagen na ontvangst mail gehad dat mijn geld teruggestort wordt. En inmiddels het geld binnen.
Bovendien dezelfde schoenen nu in de juiste maat voor 5 euro minder bij zalando gekocht...
  dinsdag 30 juni 2020 @ 20:56:37 #25
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193864534
Wollah, bazige gif. Wie heeft deze gemaakt?

  dinsdag 30 juni 2020 @ 20:58:53 #26
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193864565
Het enige wat overblijft in het straatbeeld is horeca en snackbars.
pi_193864918
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:40 schreef Speekselklier het volgende:
klopt, maar voor die fractie is hij wel weer een paar weken eigenaar.
Klopt dit eigenlijk? Is er een nieuwsartikel die dit bevestigd?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_193866669
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:58 schreef Jellereppe het volgende:
Het enige wat overblijft in het straatbeeld is horeca en snackbars.
In wat voor gat woon jij dan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:36:43 #29
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193866690
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In wat voor gat woon jij dan?
Het heeft 41,000 inwoners.
pi_193866705
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:36 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het heeft 41,000 inwoners.
Tering, ja dan snap ik dat er nog amper normale winkels zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193866906
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tering, ja dan snap ik dat er nog amper normale winkels zijn.
De meeste binnensteden zijn zeer schraal geworden. Voornamelijk kleding, accessoires, cosmetica en daghoreca zijn overgebleven. De detailhandel is dood, nu zijn de middelgrote ketens volop aan het afsterven.

Eigenlijk hebben alleen grote steden en een paar toeristenplaatsen zoals Maastricht, Leiden of Den Bosch een breed scala aan keuze.
pi_193866964
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:01 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

De meeste binnensteden zijn zeer schraal geworden. Voornamelijk kleding, accessoires, cosmetica en daghoreca zijn overgebleven. De detailhandel is dood, nu zijn de middelgrote ketens volop aan het afsterven.

Eigenlijk hebben alleen grote steden en een paar toeristenplaatsen zoals Maastricht, Leiden of Den Bosch een breed scala aan keuze.
Eens, in bergen op zoom zit alles buiten het centrum. Centrum is kroegen, theater, hotels en dag horeca. Mooi hoor en prima, rand straten met opticien, Kruidvat, bakkers en slagers. Boekhandel en kledingzaken. Maar de a locatie is weer voor horeca en cultuur.
pi_193866982
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:58 schreef Jellereppe het volgende:
Het enige wat overblijft in het straatbeeld is horeca en snackbars.
Das fijn, je moet je zorgen maken met drie belwinkels in de straat.
  woensdag 1 juli 2020 @ 00:30:48 #34
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193867110
De Sons heeft hier in Den Helder laatst de deuren gesloten. Heb er denk ik wel eens wat gekocht (of toen heette het nog Jack & Jones) maar zal het niet echt missen. Wel zonde dat er weer wat keuze verdwijnt. Only hebben we nog wel volgens mij. Moest laatst ook al naar Schagen voor cargo shorts, hier in 4/5 winkels geweest maar niet te vinden.

Neem aan dat deze sluiting gewoon was omdat het onrendabel was, of zijn er nog meer vestigingen gesloten?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_193868997
En de gemeensten maar de parkeertarieven verhogen zodat steeds meer klanten wegblijven en dan maar via een website bestellen.

De autohatende gemeenten zijn zeker medeplichtig aan het failliet van vele winkels in hun eigen steden/dorpen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193869091
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens, in bergen op zoom zit alles buiten het centrum. Centrum is kroegen, theater, hotels en dag horeca. Mooi hoor en prima, rand straten met opticien, Kruidvat, bakkers en slagers. Boekhandel en kledingzaken. Maar de a locatie is weer voor horeca en cultuur.
Ik ben er al jaren niet meer geweest maar die grote winkelstraat, waar vroeger V&D zat, die had toch aardige wat winkels? En de straatjes naar links daarvan en achter de Bourgondiër.
Wat is daarmee gebeurt? :?
pi_193869216
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ben er al jaren niet meer geweest maar die grote winkelstraat, waar vroeger V&D zat, die had toch aardige wat winkels? En de straatjes naar links daarvan en achter de Bourgondiër.
Wat is daarmee gebeurt? :?
De meeste ketens zitten op het terrein van De Zeeland. Gratis parkeren en alles bij de hand.

Staat veel leeg, in het centrum.
pi_193869341
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De meeste ketens zitten op het terrein van De Zeeland. Gratis parkeren en alles bij de hand.

Staat veel leeg, in het centrum.
Wat zonde. Een jaar of 14 terug hadden ze de boel geloof ik wel aardig opgeknapt. Weet nog wel dat het aardig netjes geworden was.
Ben er veel geweest toen ik er stage liep en altijd door het centrum er naartoe liep. :)
pi_193869356
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:35 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat zonde. Een jaar of 10 terug hadden ze de boel geloof ik we aardig opgeknapt. Weet nog wel dat het aardig netjes geworden was.
Ben er veel geweest toen ik er stage liep en altijd door het centrum er naartoe liep. :)
Ik vind het er wel mooi uitzien
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:20:57 #40
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193870789
quote:
18s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
En de gemeensten maar de parkeertarieven verhogen zodat steeds meer klanten wegblijven en dan maar via een website bestellen.

De autohatende gemeenten zijn zeker medeplichtig aan het failliet van vele winkels in hun eigen steden/dorpen.
Hier is juist alles blauwe zone gemaakt. Verder zijn ze al jaren bezig het winkelgebied kleiner te maken, te concenteren. Er zijn dikke subsidies om winkelpanden/gevels op te knappen in de winkelstraten. Daar wordt ook veel gebruik van gemaakt, er zijn van al bijna 30 winkelpanden de gevels opgeknapt. En dan niet een likje verf, maar volledige nieuwe gevels.

Maar de winkels blijven vertrekken, onder andere deze ketens de afgelopen jaren:

- Free Record Shop
- Music Store
- MyCom
- H&M
- Steps
- Sons
- Didi
- Koppen schoenmode
- American Base
- Block
- V&D
- Intertoys
- Bakker Bart
- Wereldwinkel
- Top1Toys (later weer teruggekomen nadat Intertoys wegging)
- Livera
- Aktiesport
- M&S Mode
- Kijkshop
- Schoenenreus
- ANWB Winkel

Groot deel ervan vanwege landelijk faillissement natuurlijk, maar lang niet alles.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  † In Memoriam † donderdag 9 juli 2020 @ 08:33:12 #41
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194002261
‘Moederbedrijf Albert Heijn overweegt Hema te kopen’

Ja, dat kan natuurlijk ook. Dan zijn ze toch Jumbo te slim af. Blokker komt (terecht na hun eigen mega-verlies) helemaal niet meer voor als kandidaat.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:40:33 #42
141482 Q.
JurassiQ
pi_194002317
Zou mooi zijn, dan wordt het weer een echt Nederlands bedrijf met diepe zakken er achter.
For great justice!
pi_194002373
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:40 schreef Q. het volgende:
Zou mooi zijn, dan wordt het weer een echt Nederlands bedrijf met diepe zakken er achter.
Ja, zat er ook even op te kauwen, maar denk dat ik dit eigenlijk best wel positief nieuws vind! En oer-Hollands als in: leuke spulletjes blijven.
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 08:47:59 #44
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_194002383
Dan krijgen we dus ook hemashit bij bol, weet niet of dat nou zo positief is.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 9 juli 2020 @ 08:55:06 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_194002434
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:47 schreef djkoelkast het volgende:
Dan krijgen we dus ook hemashit bij bol, weet niet of dat nou zo positief is.
Want de Ali-express meuk die ze op bol.com en amazon verkopen worden we wel blij van? Hema staat kwalitatief daar wel echt een stap boven.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 09:03:02 #46
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_194002512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Want de Ali-express meuk die ze op bol.com en amazon verkopen worden we wel blij van? Hema staat kwalitatief daar wel echt een stap boven.
Daar zit ook behoorlijke troep tussen hoor.
En de paar leuke dingen die ze hadden, bijvoorbeeld de biologische rookworsten, zijn er opeens helemaal uitgehaald een paar jaar geleden.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  † In Memoriam † vrijdag 10 juli 2020 @ 08:33:50 #47
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194018339
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, zat er ook even op te kauwen, maar denk dat ik dit eigenlijk best wel positief nieuws vind! En oer-Hollands als in: leuke spulletjes blijven.
Op zich wel, maar Ahold wordt natuurlijk veel te groot zo. Dat is wellicht minder gunstig voor de consument op langere termijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_194053853
quote:
18s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
En de gemeensten maar de parkeertarieven verhogen zodat steeds meer klanten wegblijven en dan maar via een website bestellen.

De autohatende gemeenten zijn zeker medeplichtig aan het failliet van vele winkels in hun eigen steden/dorpen.
De combinatie van parkeertarieven en vastgoedhuurprijzen is dodelijk voor de binnensteden. Ik zie ook veel winkelpanden omgebouwd worden tot appartementen. Alleen winkels met hoge omloopsnelheden en hoge marges kunnen het nog volhouden. Alleen staan een aantal grote textiel groepen op omvallen, dus ik verwacht dat op kledinggebied er nog wel een verdere uitdunning zal plaatsvinden de komende jaren.

Toch is er nog steeds volop ruimte voor offline winkels.Grotere meubelboulevards met electronicazaken doen het goed. Net zoals specialistische winkels in buitenwijken of dorpen. Zelfs in de steden doen wijkwinkelcentra met een focus op dagelijkse producten het aardig.
pi_194060711
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:47 schreef djkoelkast het volgende:
Dan krijgen we dus ook hemashit bij bol, weet niet of dat nou zo positief is.
Zou ik eigenlijk best chill vinden :o
pi_194061352
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:52 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Zou ik eigenlijk best chill vinden :o
Dat ligt eraan hoe snel PostNL is.
Als zo'n rookworst een aantal dagen onderweg is is hoef ik hem niet meer :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 00:13:38 #51
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_194063207
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:52 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Zou ik eigenlijk best chill vinden :o
Blauwe tompouce :r
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_194063223
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 22:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe snel PostNL is.
Als zo'n rookworst een aantal dagen onderweg is is hoef ik hem niet meer :{w
Bol heeft toch dezelfde-dag-bezorging? En AH bezorgt ook vers spul aan huis.
Geen idee waarom je aan het stemmingmaken bent :+
dag
  maandag 13 juli 2020 @ 04:44:48 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194064122
Bij La Place gaat het ook niet goed.

https://nos.nl/artikel/23(...)ongen-ontslagen.html

Corona is de schuldige. Maar toegegeven: het aanbod is nog geen schim van 15 jaar terug. Destijds verdienden ze goed aan me.

Het Belgische alternatief 'Lunch Garden' is tegenwoordig beter.
pi_194064144
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 04:44 schreef Eightyone het volgende:
Bij La Place gaat het ook niet goed.

https://nos.nl/artikel/23(...)ongen-ontslagen.html

Corona is de schuldige. Maar toegegeven: het aanbod is nog geen schim van 15 jaar terug. Destijds verdienden ze goed aan me.

Het Belgische alternatief 'Lunch Garden' is tegenwoordig beter.
La place was jaar of 10 terug top, stonden er gewoon echte koks, tegenwoordig staan er wat scholieren slappe hap warm te maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 13 juli 2020 @ 05:01:36 #55
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194064148
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 04:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

La place was jaar of 10 terug top, stonden er gewoon echte koks, tegenwoordig staan er wat scholieren slappe hap warm te maken.
Er wordt überhaupt niet meer zo veel warm gemaakt als toen.

Dagschotels en andere uitgebreide borden eten - Jumbo heeft het zo veel mogelijk wegbezuinigd.
  † In Memoriam † maandag 13 juli 2020 @ 06:20:12 #56
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194064232
Jumbo is duidelijk niet meer het onstuimig groeiende wonderkind dus. HEMA brokkelt af, een verdere samenwerking wordt dus niks. En La Place nu ook al de vernieling in. En sinds Jumbo net zo duur is als de AH, gaan veel mensen ook weer gewoon naar die AH, die nog wél gewoon verder groeit.

Van Eerd zal niet in zijn nopjes zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_194064261
Ik wil niet betalen voor de 'experience' van een ander, ik wil boodschappen doen en door naar de volgende winkel. Jumbo is een beetje doorgeschoten daarmee.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 13 juli 2020 @ 07:05:24 #58
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194064303
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 00:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Bol heeft toch dezelfde-dag-bezorging?
Laat me niet lachen.. De beloofde 'volgende dag' lukt ze bij mij al zelden. Als ik iets vlot wil hebben laat ik Bol links liggen.
Tot nooit .......
pi_194064331
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 06:45 schreef Resistor het volgende:
Ik wil niet betalen voor de 'experience' van een ander, ik wil boodschappen doen en door naar de volgende winkel. Jumbo is een beetje doorgeschoten daarmee.
Hoe doorgeschoten?
pi_194064355
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 07:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Laat me niet lachen.. De beloofde 'volgende dag' lukt ze bij mij al zelden. Als ik iets vlot wil hebben laat ik Bol links liggen.
Maar dat ligt denk ik meer aan PostNL dan aan Bol zelf.
Er is bij Bol een inpandig PostNL sorteercentrum, dus zodra jouw bestelling gepickt en ingepakt is, komt het daar terecht. En vanaf dan is het in handen van hen.

Ik ben al jarenlang klant bij Bol en jarenlang was het eigenlijk wel de volgende dag in huis.
Tegenwoordig lukt ze dat niet altijd. Maar meestal wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 13-07-2020 09:07:21 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194064436
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 04:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

La place was jaar of 10 terug top, stonden er gewoon echte koks, tegenwoordig staan er wat scholieren slappe hap warm te maken.
Precies dit ja.
U MAD?
pi_194064452
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 06:45 schreef Resistor het volgende:
Ik wil niet betalen voor de 'experience' van een ander, ik wil boodschappen doen en door naar de volgende winkel. Jumbo is een beetje doorgeschoten daarmee.
Sowieso de opvatting dat winkele een 'experience' moet zijn is een lachertje. Doorgeschoten marketingmensjes gelul. Of ik nou een pak pannenkoekenmix haal bij de Adi waar ze de pallets naar binnen rijden of bij een Jumbo waar iemand me met een palmblad koelte toewuift.... mij zal het de reet roesten, zolang het wat ik koop maar smaakt en niet te duur is.
U MAD?
pi_194064508
quote:
99s.gif Op maandag 13 juli 2020 06:20 schreef Cynix ® het volgende:
Jumbo is duidelijk niet meer het onstuimig groeiende wonderkind dus. HEMA brokkelt af, een verdere samenwerking wordt dus niks. En La Place nu ook al de vernieling in. En sinds Jumbo net zo duur is als de AH, gaan veel mensen ook weer gewoon naar die AH, die nog wél gewoon verder groeit.

Van Eerd zal niet in zijn nopjes zijn.
Misschien Frank Lammers weer eens opbellen
pi_194064573
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 07:47 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Sowieso de opvatting dat winkele een 'experience' moet zijn is een lachertje. Doorgeschoten marketingmensjes gelul. Of ik nou een pak pannenkoekenmix haal bij de Adi waar ze de pallets naar binnen rijden of bij een Jumbo waar iemand me met een palmblad koelte toewuift.... mij zal het de reet roesten, zolang het wat ik koop maar smaakt en niet te duur is.
Dat :Y
Of het nou om boodschappen, kleding of electronica of witgoed gaat, ik weet wat ik hebben moet/wil en dan is het kopen en wegwezen.
En of een winkel nou saai en grijs is aangekleed of met goud en diamanten is ingelegd zal me een zorg zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194064638
quote:
9s.gif Op maandag 13 juli 2020 07:59 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Misschien Frank Lammers weer eens opbellen
Maar zou jij zijn vrouw uit de Jumbo reclame doen? Of ga je toch voor de dochter? Koekoek.
U MAD?
pi_194064643
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 07:47 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Sowieso de opvatting dat winkele een 'experience' moet zijn is een lachertje. Doorgeschoten marketingmensjes gelul. Of ik nou een pak pannenkoekenmix haal bij de Adi waar ze de pallets naar binnen rijden of bij een Jumbo waar iemand me met een palmblad koelte toewuift.... mij zal het de reet roesten, zolang het wat ik koop maar smaakt en niet te duur is.
Wat ik bij het boodschappen doen vooral wil experiencen is dat ik er snel klaar mee ben.
pi_194064650
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wat ik bij het boodschappen doen vooral wil experiencen is dat ik er snel klaar mee ben.
Dit! En dat de prijs laag is.... Het zal me boeien hoe die winkel eruit ziet!
pi_194064696
Jumbo is de laatste tijd toch wel achteruit gegaan. Ze hadden een vliegende start, maar ze weten het niet vast te houden. Die 7 zekerheden die op poep slaan (want die worden niet na gekomen) Slagerijen die ze vroeger hadden zijn in veel filialen weg of er wordt vrij weinig meer gedaan. Vlees is daardoor net zo bagger als in andere supers. Personeel, mwah.

Dat is trouwens voor mij wel een reden om naar een bepaalde supermarkt te gaan, als er een slagerij in zit. Echt een plus. Sommige MCD supermarkten hebben dat nog.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 13-07-2020 08:40:12 ]
pi_194064755
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 07:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Laat me niet lachen.. De beloofde 'volgende dag' lukt ze bij mij al zelden. Als ik iets vlot wil hebben laat ik Bol links liggen.
Hier echt compleet het tegenovergestelde! Zelfde dag bezorging tot nu toe in 100% van de gevallen gelukt (x=~20).
Dag erna kan ik me ook niet herinneren dat er vertraging is geweest.
pi_194064796
Qua supermarkt kom ik nu vaak bij de spar city, heel leuk concept :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194064802
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Hier echt compleet het tegenovergestelde! Zelfde dag bezorging tot nu toe in 100% van de gevallen gelukt (x=~20).
Dag erna kan ik me ook niet herinneren dat er vertraging is geweest.
Ik kan me ook niet heugen dat ik daar ooit problemen mee heb gehad. Tot dusver was 'de volgende dag in huis' ook echt de volgende dag in huis.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194064810
Hier ook geen problemen met bol.com. Service vind ik ook top :)

Iemand trouwens enig idee of je meerdere cadeaubonnen op 1 bestelling kunt doen? Ik heb er 3 *O*
pi_194064881
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat :Y
Of het nou om boodschappen, kleding of electronica of witgoed gaat, ik weet wat ik hebben moet/wil en dan is het kopen en wegwezen.
En of een winkel nou saai en grijs is aangekleed of met goud en diamanten is ingelegd zal me een zorg zijn.
Toch zijn veel mensen daar meer gevoelig voor dan je zult denken - zitten hele marketing teams achter en is echt een soort wetenschap geworden hoe je de customer journey (letterlijk en figuurlijk) zo lang mogelijk kunt maken in de super zodat er zo veel mogelijk shit aan je handen blijft plakken en je dus altijd met meer naar huis gaat dan je opgeschreven had.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194064979
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 06:45 schreef Resistor het volgende:
Ik wil niet betalen voor de 'experience' van een ander, ik wil boodschappen doen en door naar de volgende winkel. Jumbo is een beetje doorgeschoten daarmee.
Die hele experience economy is een manier van marketinglui geweest om zichzelf relevant te houden en weer extra boekjes te verkopen of voor hoge prijzen seminars te geven _O-

Ik heb als scholier bij La Place gewerkt overigens en sindsdien zal ik er nooit meer eten
pi_194065057
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:15 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Die hele experience economy is een manier van marketinglui geweest om zichzelf relevant te houden en weer extra boekjes te verkopen of voor hoge prijzen seminars te geven _O-

Ik heb als scholier bij La Place gewerkt overigens en sindsdien zal ik er nooit meer eten
dan weet jij hoe je die overheerlijke broodjes gemarineerde kip kunt maken. wat mis ik dat zeg.
op de zaak beter bekend als het broodje krokante kippe kut.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194065207
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:53 schreef raptorix het volgende:
Qua supermarkt kom ik nu vaak bij de spar city, heel leuk concept :)
Ook Nederlands :+ en groter dan Ahold.
pi_194065221
Bij La Place verkopen ze geen broodjes oude kaas meer :'). Hoe de fuck kan dat in Nederland:') :') :')
pi_194065229
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ook Nederlands :+ en groter dan Ahold.
Dat Spar Nederlands is wist ik wel (de meeste mensen denken dat het Duits is).
Maar groter dan Ahold?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194065245
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat Spar Nederlands is wist ik wel (de meeste mensen denken dat het Duits is).
Maar groter dan Ahold?
Owmee, sinds de fusie niet meer natuurlijk. Spar zat in 2018 iig op 37 miljard euro. Ahold na fusie op 65.

Overigens is de Spar exht een kutwinkel in mijn ogen. Ben nu in België en toevallig weer bij de Spar geweest. Wat een gigantische puinhoop en duur zeg. Verbaast mij sowieso altijd hoe duur supermarkten in België zijn. Nooit een prijzenoorlog gehad zoals wij.

Wel zoals iemand hierboven noemde dat er vaak nog een slager zit in de supermarkt.
pi_194065285
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jumbo is de laatste tijd toch wel achteruit gegaan. Ze hadden een vliegende start, maar ze weten het niet vast te houden. Die 7 zekerheden die op poep slaan (want die worden niet na gekomen) Slagerijen die ze vroeger hadden zijn in veel filialen weg of er wordt vrij weinig meer gedaan. Vlees is daardoor net zo bagger als in andere supers. Personeel, mwah.

Dat is trouwens voor mij wel een reden om naar een bepaalde supermarkt te gaan, als er een slagerij in zit. Echt een plus. Sommige MCD supermarkten hebben dat nog.
In Enschede had je nog een aantal Emte's met echte slagers afdeling, maar dat is allemaal opgedoekt nu het jumbo is. Volgens mij hebben we nu 9 Jumbo's in Enschede.

Tegenwoordig haal ik vlees bij de slager en brood bij de bakker.

Overigens zie ik niet veel verschil tussen AH en Jumbo, beide supermarkten zijn duur en bieden weinig goede vers artikelen.
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 09:59:58 #81
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_194065343
Het assortiment biologische producten holt ook achteruit bij AH/Jumbo en de anderen, daar komen dan hippe Unilever vegetarische/veganproducten voor terug. Die hoef ik niet. Ik wil eten wat zo puur mogelijk is en waar zo weinig mogelijk aan bewerkt en waaraan zo weinig mogelijk toe wordt gevoegd.
Helaas zitten er geen echte biologische winkels bij ons in de buurt. Voor een biologische slager moet ik 25 minuten rijden. Dus bestel ik het maar online. Ook omdat steeds meet biologisch vlees bij de supermarkten nu opeens toch toevoegingen krijgen. In gehakt zit bijvoorbeeld gebufferd azijn, water, "natuurlijk" aroma en nog wat dingetjes. Hou op hoor, daar koop ik geen biologisch vlees voor.
Het is natuurlijk wel actie - reactie. Ik wil een puur product, zij veranderen het product voor de massa, waardoor het niet meer puur is, waardoor ik het niet meer koop.
En de mensen die het geen moer interesseert die kopen het goedkopere gehakt.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_194065351
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:53 schreef Ronald het volgende:

[..]

In Enschede had je nog een aantal Emte's met echte slagers afdeling, maar dat is allemaal opgedoekt nu het jumbo is. Volgens mij hebben we nu 9 Jumbo's in Enschede.

Tegenwoordig haal ik vlees bij de slager en brood bij de bakker.

Overigens zie ik niet veel verschil tussen AH en Jumbo, beide supermarkten zijn duur en bieden weinig goede vers artikelen.
De Plus vind ik tegenwoordig nog de beste, ook wel prijzig maar wel redelijke kwaliteit.
Het is wel jammer dat je in de meeste gebieden alleen nog maar kunt kiezen tussen AH en Jumbo.
pi_194065508
Plus is prima. Verdiend wat mij betreft wat meer credits. Maar misschien is het een keuze om wat kleiner te blijven, ik weet het niet. Bij AH wordt er de laatste jaren ontzettend veel bezuinigd en ze komen er ook gewoon mee weg. Personeel wat amper in de winkel loopt, personeel die wel aanwezig is wordt van werk afgehaald om kassa bij te draaien omdat er op het kassa personeel ook bezuinigd wordt... Vroeger was AH naast zakelijk ook een persoonlijk bedrijf. Daar is nu jammer genoeg weinig meer van over...
pi_194065571
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 04:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

La place was jaar of 10 terug top, stonden er gewoon echte koks, tegenwoordig staan er wat scholieren slappe hap warm te maken.
Mee eens was laatst bij een foodmarket en wilde ook wat eten.
Er is praktisch net zo veel keuze las bij een AH togo met als verschil dat het duurder is en iemand anders het voor je in de oven/magnetron gooit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194065687
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 07:47 schreef de_boswachter het volgende:

Sowieso de opvatting dat winkele een 'experience' moet zijn is een lachertje. Doorgeschoten marketingmensjes gelul. Of ik nou een pak pannenkoekenmix haal bij de Adi waar ze de pallets naar binnen rijden of bij een Jumbo waar iemand me met een palmblad koelte toewuift.... mij zal het de reet roesten, zolang het wat ik koop maar smaakt en niet te duur is.
Nou, ik hou wel van een goede experience heur 8-) Dat houdt in: schone winkel, alles voorradig, ruim assortiment, genoeg kassa's of checkout kassa's open zodat ik zsm door de winkel kan en zsm weer buiten sta.

Overigens 1x bij LaPlace geweest sinds de V&D failliet is en toen had ik het al snel gezien. Daar kom ik niet weer. Terwijl ik eerder in de V&D nog wel regelmatig wat ging eten bij LaPlace.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194065753
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:00 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

De Plus vind ik tegenwoordig nog de beste, ook wel prijzig maar wel redelijke kwaliteit.
Het is wel jammer dat je in de meeste gebieden alleen nog maar kunt kiezen tussen AH en Jumbo.
Hier in de stad staan 2 flinke jumbo’s naast elkaar, zit alleen een spoorweg tussen. :')
pi_194066116
Vrijdag bij de La Place aan de N206 nog een heerlijk taartje op :9
  maandag 13 juli 2020 @ 11:27:51 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194066311
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier ook geen problemen met bol.com. Service vind ik ook top :)

Iemand trouwens enig idee of je meerdere cadeaubonnen op 1 bestelling kunt doen? Ik heb er 3 *O*
Ja je kan ze van te voren in je account toevoegen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 13 juli 2020 @ 11:29:49 #89
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194066341
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vroeger was AH naast zakelijk ook een persoonlijk bedrijf. Daar is nu jammer genoeg weinig meer van over...
Idem voor Jumbo. Toen ze nog dat logo met die olifant voerden.

Maar dat is al een paar decennia terug.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 juli 2020 @ 13:46:14 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194068286
quote:
99s.gif Op maandag 13 juli 2020 06:20 schreef Cynix ® het volgende:
Jumbo is duidelijk niet meer het onstuimig groeiende wonderkind dus. HEMA brokkelt af, een verdere samenwerking wordt dus niks. En La Place nu ook al de vernieling in. En sinds Jumbo net zo duur is als de AH, gaan veel mensen ook weer gewoon naar die AH, die nog wél gewoon verder groeit.

Van Eerd zal niet in zijn nopjes zijn.
quote:
De autonome omzetgroei van de bestaande Jumbo winkels ligt in 2019 met 6,5% opnieuw ruim boven de gemiddelde marktgroei van 4% (bron: Nielsen, week 51). In Nederland ziet Jumbo haar marktaandeel daardoor verder stijgen tot boven de 21% in de laatste maanden van het jaar
Jumbo groeit harder dan de supermarkt, met bestaande winkels. Lijkt me dat Van Eerd daarmee prima in zijn nopjes is
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_194068495
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier ook geen problemen met bol.com. Service vind ik ook top :)

Iemand trouwens enig idee of je meerdere cadeaubonnen op 1 bestelling kunt doen? Ik heb er 3 *O*
Kan :s)
pi_194324050
Miss Etam dreigt voor de 2e keer failliet te gaan https://www.rtvnoord.nl/n(...)eoU8kl2JkLqujNQNWekY
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:12:03 #93
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194324215
Weer een gevalletje 'klem in het midden'?

In principe is hun doelgroep, niet al te hippe veertigplussers, behoorlijk groot.
pi_194324261
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:12 schreef Eightyone het volgende:
Weer een gevalletje 'klem in het midden'?

In principe is hun doelgroep, niet al te hippe veertigplussers, behoorlijk groot.
Volgens mijn vrouw zijn er veel te veel van die zaken voor oudere dames en de 1 na de ander gaat failliet of kapt er zelf mee.
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:40:19 #95
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194324675
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:59 schreef djkoelkast het volgende:
Het assortiment biologische producten holt ook achteruit bij AH/Jumbo en de anderen, daar komen dan hippe Unilever vegetarische/veganproducten voor terug. Die hoef ik niet. Ik wil eten wat zo puur mogelijk is en waar zo weinig mogelijk aan bewerkt en waaraan zo weinig mogelijk toe wordt gevoegd.
Helaas zitten er geen echte biologische winkels bij ons in de buurt. Voor een biologische slager moet ik 25 minuten rijden. Dus bestel ik het maar online. Ook omdat steeds meet biologisch vlees bij de supermarkten nu opeens toch toevoegingen krijgen. In gehakt zit bijvoorbeeld gebufferd azijn, water, "natuurlijk" aroma en nog wat dingetjes. Hou op hoor, daar koop ik geen biologisch vlees voor.
Het is natuurlijk wel actie - reactie. Ik wil een puur product, zij veranderen het product voor de massa, waardoor het niet meer puur is, waardoor ik het niet meer koop.
En de mensen die het geen moer interesseert die kopen het goedkopere gehakt.
Dan moet je naar de Ekoplaza gaan als je dat wil.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194324747
Ik vind miss etam echt oubollig. Zelfs voor mijn moeder. Mode voor vrouwen die niet modieus willen zijn.

Wel jammer, want vroeger was miss etam mijn redding voor extra lange spijkerbroeken. Heb er heel veel gekocht. Maar nu :N niet mijn smaak meer.
Somebody that I used to know
pi_194325309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:43 schreef Postbus100 het volgende:
Ik vind miss etam echt oubollig. Zelfs voor mijn moeder. Mode voor vrouwen die niet modieus willen zijn.

Wel jammer, want vroeger was miss etam mijn redding voor extra lange spijkerbroeken. Heb er heel veel gekocht. Maar nu :N niet mijn smaak meer.
Qua basics kan je er al vollere vrouw misschien nog wel terecht?
Ooit ben ik er met een vollere, lange vriendin weleens binnen geweest. Inderdaad heel truttig met lelijke kleuren.
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 16:20:48 #98
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_194325311
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:40 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dan moet je naar de Ekoplaza gaan als je dat wil.
Die zit op een half uur rijden hier vandaan.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:38:22 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_194325618
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:20 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Die zit op een half uur rijden hier vandaan.
En Odin?
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:41:02 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_194325668
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 07:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Laat me niet lachen.. De beloofde 'volgende dag' lukt ze bij mij al zelden. Als ik iets vlot wil hebben laat ik Bol links liggen.
Ben benieuwd waar je het dan besteld, in Nederland is bol.com toch echt wel de benchmark in snelle en correcte levering. Mits uitgevoerd door hunzelf en niet door de partner. Er is geen enkele partij waar je een dermate breed assortiment zo snel geleverd kan krijgen als bij bol.com
pi_194325677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:40 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dan moet je naar de Ekoplaza gaan als je dat wil.
Als er één winkel is die ik werkelijk verschrikkelijk vind..... :X
A mind with a heart of it's own
pi_194325728
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:41 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als er één winkel is die ik werkelijk verschrikkelijk vind..... :X
Wat een onzin, prima winkel met goede producten.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194325830
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:44 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Wat een onzin, prima winkel met goede producten.
Enorm duur, zeer beperkt assortiment, aanbiedingen die niet in kassa's zijn doorgevoerd (meerdere keren meegemaakt), personeel dat je lang laat wachten voor ze een keer naar de kassa sjokken.
Het is dat ze de enige fysieke winkel hier in de stad zijn die de pillen hadden die ik slikte. Inmiddels overgestapt naar wat anders dus ik hoef er gelukkig niet meer heen.
A mind with a heart of it's own
pi_194325840
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hier in de stad staan 2 flinke jumbo’s naast elkaar, zit alleen een spoorweg tussen. :')
In Hoogezand zaten er eerst 3 en in Sappemeer 1. Die plaatsen vallen onder dezelfde gemeente, en 3 van die Jumbo's aan dezelfde doorgaande weg, 2 ervan zelfs op ongeveer 10 minuten lopen van elkaar en alle 3 filialen aan die weg ook nog eens van dezelfde franchiser. Het middelste filiaal (wat voorheen de C1000 was) is in februari definitief gesloten omdat ze wettelijk verplicht waren om voor een heel hoog bedrag de vriezers en koelingen te vervangen terwijl ze die tijdens de ombouw van C1000 naar Jumbo net vervangen hadden, dat kon voor een klein filiaal niet uit en het filiaal groter maken kon ook niet omdat daar geen ruimte voor was, of de eigenaar van de naastgelegen slijterij moest zijn pand al willen verkopen. Dus die franchiser heeft nu in zijn 2 overgebleven filialen fors geïnvesteerd wat betreft vernieuwing/verbouwing.

Er gaan geruchten dat er binnenkort een Spar of Poiesz zal openen in het pand dat leeg gekomen is gezien in de buurt veel oude mensen wonen die nu een supermarkt in hun wijk missen. Poeisz heeft overigens meer Jumbo filialen overgenomen de afgelopen jaren en Jumbo heeft na de koop van C1000 meerdere C1000 filialen doorverkocht aan Poiesz.
pi_194326146
Miss Etam gaat wellicht dus failliet... Komen er ook nog faillissementen van ketens die we niet kunnen missen?

Ik ben iig nog nooit rouwig geweest om een faillissement
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:10:42 #106
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194326190
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:09 schreef Ananaszot het volgende:
Komen er ook nog faillissementen van ketens die we niet kunnen missen?
In Duitsland: Galeria Kaufhof. Ongetwijfeld. :{

Loopt Mediamarkt nog een beetje?

[ Bericht 44% gewijzigd door Eightyone op 30-07-2020 18:28:24 ]
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:17:43 #107
40566 Ericr
Livewrong
pi_194326313
Miss Etam en Steps dus. Echt van die ketens ver voorbij hun houdbaarheidsdatum. Zal weinig aan verloren zijn als de resterende ketens in die branche ook over de kop gaan.

Stuur zelf niet vaak iets terug maar online werkt het pashokje nog een stuk beter vanaf de luie bank. Bestellen, passen en terug sturen. Die ketens uit een ver verleden hebben daar te laat op ingespeeld.
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:22:56 #108
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194326393
Doe mij maar gewoon een stenen winkel. Voelen, heel precies kijken. Je ziet in een stenen winkel zoveel wat je op een detailfoto op Z.alando oid niet ziet, hoe scherp die foto ook is. Ik ben nogal zeikerig als het om het materiaal gaat.

Alleen kan je op een gegeven moment bijna alleen nog maar kiezen uit spotgoedkope polyester lapjes die al bijna scheuren als je er naar kijkt, en kwalitatief betere kleding die heel erg pijn doet in je portemonnee. :')
pi_194326822
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:22 schreef Eightyone het volgende:
Doe mij maar gewoon een stenen winkel. Voelen, heel precies kijken. Je ziet in een stenen winkel zoveel wat je op een detailfoto op Z.alando oid niet ziet, hoe scherp die foto ook is. Ik ben nogal zeikerig als het om het materiaal gaat.

Alleen kan je op een gegeven moment bijna alleen nog maar kiezen uit spotgoedkope polyester lapjes die al bijna scheuren als je er naar kijkt, en kwalitatief betere kleding die heel erg pijn doet in je portemonnee. :')
Zoetermeer Stadshart wordt langzaamaan gekoloniseerd door cheap-ass winkeltjes met cheap-ass kleding. En het is nog allemaal hetzelfde ook.
pi_194326939
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:09 schreef Ananaszot het volgende:
Miss Etam gaat wellicht dus failliet... Komen er ook nog faillissementen van ketens die we niet kunnen missen?

Ik ben iig nog nooit rouwig geweest om een faillissement
Het verbaasd mij dat Coop nog bestaat en nog niet is ingelijfd door AH of Jumbo. Ben vorige week voor het eerst in mijn leven in een Coop geweest. Volgens mijn buurvrouw zou Coop goedkoper zijn dan AH maar vergeleken met Coop is AH een budget supermarkt. Had er in de ochtend een half brruinbrood gekocht en 's avonds was die al zo droog dat ik het heb weggegooid, zelfs de bruinbroden van Lidl van 80ct per stuk zijn van betere kwaliteit.
pi_194327197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:52 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Het verbaasd mij dat Coop nog bestaat en nog niet is ingelijfd door AH of Jumbo. Ben vorige week voor het eerst in mijn leven in een Coop geweest. Volgens mijn buurvrouw zou Coop goedkoper zijn dan AH maar vergeleken met Coop is AH een budget supermarkt. Had er in de ochtend een half brruinbrood gekocht en 's avonds was die al zo droog dat ik het heb weggegooid, zelfs de bruinbroden van Lidl van 80ct per stuk zijn van betere kwaliteit.
Hier in de buurt zit ook een Coop, veruit de minst aantrekkelijke supermarkt imho. Ik kom er soms wel eens voor een enkel product (want dichtbij) maar het is altijd rustig, zeker in vergelijking met AH, Jumbo of Lidl die ook in de buurt zitten
pi_194327327
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:45 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Zoetermeer Stadshart wordt langzaamaan gekoloniseerd door cheap-ass winkeltjes met cheap-ass kleding. En het is nog allemaal hetzelfde ook.
lekker shoppen bij de SCAMM :')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194327737
quote:
81s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:16 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

lekker shoppen bij de SCAMM :')
Of die vage kledingwinkel Lovita

Ik vraag mij nu eigenlijk wel af of dit soort ketens vanzelf verdwijnen of ook failliet worden verklaard?

Ik bedoel wie koopt daar nou op drie tieners met hun eerste kleedgeld na

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2020 18:47:07 ]
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 19:31:17 #114
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_194328363
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:38 schreef Blik het volgende:

[..]

En Odin?
Ook een half uur rijden en dit gebied zit niet meer in de bezorg/ophaalroute.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:42:43 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194328491
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:53 schreef Ronald het volgende:

[..]

In Enschede had je nog een aantal Emte's met echte slagers afdeling, maar dat is allemaal opgedoekt nu het jumbo is. Volgens mij hebben we nu 9 Jumbo's in Enschede.

Tegenwoordig haal ik vlees bij de slager en brood bij de bakker.

Overigens zie ik niet veel verschil tussen AH en Jumbo, beide supermarkten zijn duur en bieden weinig goede vers artikelen.
Op de Veluwe idem met de Emté die nu Coop is geworden helaas.
En dan was ik al blij dat het geen Jumbo werd, maar Coop is tegenwoordig net zo'n drama.

Moet ik wel zeggen dat het personeel nog steeds top is, daar kunnen ze in veel andere supermarkten wat van leren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:50:47 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194328580
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:59 schreef djkoelkast het volgende:
Het assortiment biologische producten holt ook achteruit bij AH/Jumbo en de anderen, daar komen dan hippe Unilever vegetarische/veganproducten voor terug. Die hoef ik niet. Ik wil eten wat zo puur mogelijk is en waar zo weinig mogelijk aan bewerkt en waaraan zo weinig mogelijk toe wordt gevoegd.
Helaas zitten er geen echte biologische winkels bij ons in de buurt. Voor een biologische slager moet ik 25 minuten rijden. Dus bestel ik het maar online. Ook omdat steeds meet biologisch vlees bij de supermarkten nu opeens toch toevoegingen krijgen. In gehakt zit bijvoorbeeld gebufferd azijn, water, "natuurlijk" aroma en nog wat dingetjes. Hou op hoor, daar koop ik geen biologisch vlees voor.
Het is natuurlijk wel actie - reactie. Ik wil een puur product, zij veranderen het product voor de massa, waardoor het niet meer puur is, waardoor ik het niet meer koop.
En de mensen die het geen moer interesseert die kopen het goedkopere gehakt.
Dat irriteert mij ook mateloos, bij de vleeswaren;
"Gewone" gebraden kipfilet: 96% kippenvlees
AH Gebraden kipfilet #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi137939

"Gewone" gerookte kipfilet: 90% kippenvlees
AH Gerookte kipfilet #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi192859

Biologische gerookte kipfilet: 87% kippenvlees
AH Biologisch Gerookte kipfilet #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi171483
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194329238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:40 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dan moet je naar de Ekoplaza gaan als je dat wil.
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2020 @ 23:43:06 #118
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194332592
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:45 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Zoetermeer Stadshart wordt langzaamaan gekoloniseerd door cheap-ass winkeltjes met cheap-ass kleding. En het is nog allemaal hetzelfde ook.
Dat geldt voor heel veel winkelcentra. Ik had tot een week geleden nog niet van de SCAMM gehoord, maar er inmiddels al een stuk of 5 gezien.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 00:50:39 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194333051
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juli 2020 23:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat geldt voor heel veel winkelcentra. Ik had tot een week geleden nog niet van de SCAMM gehoord, maar er inmiddels al een stuk of 5 gezien.
Wat is SCAMM? Nieuwe kledingwinkel dus? Nog nooit gezien en over gehoord.
pi_194334418
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 00:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is SCAMM? Nieuwe kledingwinkel dus? Nog nooit gezien en over gehoord.
Het is een winkel die niet een heel betrouwbare naam heeft in elk geval _O-
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194334502
Toch jammer dat het telkens het middensegment is dat verdwijnt. Daar haal ik mijn meeste kleding vandaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194334874
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 07:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Toch jammer dat het telkens het middensegment is dat verdwijnt. Daar haal ik mijn meeste kleding vandaan.
Noem eens wat winkels dan / bedragen die je uitgeeft aan een trui/shirt/broek? (oprecht benieuwd of ik in dezelfde categorie val).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194334905
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Noem eens wat winkels dan / bedragen die je uitgeeft aan een trui/shirt/broek? (oprecht benieuwd of ik in dezelfde categorie val).
Trui tussen de 50 en 75 Euro. Shirt voor 25 en een broek meestal tussen de 75 en 125.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194334925
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Trui tussen de 50 en 75 Euro. Shirt voor 25 en een broek meestal tussen de 75 en 125.
Hmm, ik zit daar toch nog net wat onder. Met name voor truien geef ik minder uit (30-50 euro) en dat noem ik zelf eigenlijk altijd al middensegment winkels (Sting / WE etc).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194335094
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 07:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Toch jammer dat het telkens het middensegment is dat verdwijnt. Daar haal ik mijn meeste kleding vandaan.
Volgens deze voorspelling uit 2013 is er geen middensegment meer in 2025.

Ik zie liever de onderkant verdwijnen maar daar is nu eenmaal begrijpelijkerwijs een flinke markt voor. Als WE/Sting middensegment is, dan kom ik vermoedelijk nu al bij het boven segment waar dan blijkbaar wel bestaansrecht voor is. Koop kleding ook liefst nog in fysieke winkels.

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 31-07-2020 09:00:57 ]
pi_194336375
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:52 schreef alpeko het volgende:

[..]

Volgens deze voorspelling uit 2013 is er geen middensegment meer in 2025.

Ik zie liever de onderkant verdwijnen maar daar is nu eenmaal begrijpelijkerwijs een flinke markt voor. Als WE/Sting middensegment is, dan kom ik vermoedelijk nu al bij het boven segment waar dan blijkbaar wel bestaansrecht voor is. Koop kleding ook liefst nog in fysieke winkels.
Ik denk een aardig juiste voorspelling. Je kunt nu al een winkelstraatbingo gaan houden in de binnensteden met welke kledingzaken over een paar jaar verdwenen zijn.

Straks hebben we inderdaad alleen fysiek nog de grote ketens als H&M, C&A, Zara en WE voor de massa, en het topsegment zoals Bijenkorf en merkboetieken.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 10:52:42 #127
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_194336420
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:48 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Ik denk een aardig juiste voorspelling. Je kunt nu al een winkelstraatbingo gaan houden in de binnensteden met welke kledingzaken over een paar jaar verdwenen zijn.

Straks hebben we inderdaad alleen fysiek nog de grote ketens als H&M, C&A, Zara en WE voor de massa, en het topsegment zoals Bijenkorf en merkboetieken.
Het is ergens logisch. Ik koop ook liever een Tommypolo dan eentje van de WE. Maar ik zou er nooit eentje kopen bij de Primark.
En andersom heb je mensen die er liever een bij de Primark kopen en nooit van een duur merk, ook die kopen het dan niet bij de WE.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_194336517
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:52 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het is ergens logisch. Ik koop ook liever een Tommypolo dan eentje van de WE. Maar ik zou er nooit eentje kopen bij de Primark.
En andersom heb je mensen die er liever een bij de Primark kopen en nooit van een duur merk, ook die kopen het dan niet bij de WE.
Ik koop juist bij Primark (basic shirtjes en hemdjes) en het hogere segment, ben dol op boetiekjes en de service die je daar nog krijgt.

Een WE, Steps, Didi etc kan ik me nieteens meer heugen dat ik daar binnen ben geweest. Een Zara ooit eens binnen geweest 1x maar is niet mijn ding, H&M ookal jaren niet meer leuk.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194336536
Als ik langs een etalage van Steps of Didi loop val ik nog net niet achterover van de prijzen die ze daar vragen. Kom er ook nooit binnen.
pi_194336582
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik langs een etalage van Steps of Didi loop val ik nog net niet achterover van de prijzen die ze daar vragen. Kom er ook nooit binnen.
Toch is dat gewoon midden segment hoor met vrij normale kledingprijzen. Kleding maken kost geld. En ik weet dat het geen garantie is dat de spijkerbroek van 70 euro door iemand is gemaakt die een fatsoenlijk loon krijgt. Maar ik weet wel dat de spijkerbroek van 5 euro is gemaakt door iemand die zeker geen fatsoenlijk loon krijgt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194336591
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toch is dat gewoon midden segment hoor met vrij normale kledingprijzen. Kleding maken kost geld. En ik weet dat het geen garantie is dat de spijkerbroek van 70 euro door iemand is gemaakt die een fatsoenlijk loon krijgt. Maar ik weet wel dat de spijkerbroek van 5 euro is gemaakt door iemand die zeker geen fatsoenlijk loon krijgt.
Er hangen daar regelmatig jurken en rokken in de etalage. 80 (of meer) euro voor een jurk... nope.

Spijkerbroeken voor5 euro is weer het andere uiterste, al heb ik die nog nooit gezien. Zou ik ook nooit kopen. Spijkerbroeken koop ik vaak bij de C&A, voor 30a40 euro ps. Vind ik persoonlijk wel genoeg.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:16:06 #132
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194336668
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik langs een etalage van Steps of Didi loop val ik nog net niet achterover van de prijzen die ze daar vragen. Kom er ook nooit binnen.
Valt wel mee, en je hebt nog een aardige kans dat de kleding niet na een paar keer wassen al uit elkaar valt. :P

Alleen jammer dat die Didi-kleding vaak zo ontzettend lelijk is.
  † In Memoriam † vrijdag 31 juli 2020 @ 11:37:05 #133
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194336947
Tsja, het is niet alleen wat iets kost, maar ook hoeveel je er voor óver hebt.
Ik verdien een prima salaris, en zou prima een hele garderobe van Hugo Boss kunnen aanschaffen, maar ik koop geen polo's van ¤ 150 of meer. Ik vind ¤ 40-50 genoeg voor een mooie polo. Van mij hoeft het middensegment dan ook niet te verdwijnen.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_194337630
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:16 schreef Eightyone het volgende:

Valt wel mee, en je hebt nog een aardige kans dat de kleding niet na een paar keer wassen al uit elkaar valt. :P

Alleen jammer dat die Didi-kleding vaak zo ontzettend lelijk is.
Didi is zo'n typische winkel dat wat er in het rek hangt er nog wel geinig uitziet. Maar als je het aandoet is echt álles vreselijk _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194338354
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:37 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, het is niet alleen wat iets kost, maar ook hoeveel je er voor óver hebt.
Ik verdien een prima salaris, en zou prima een hele garderobe van Hugo Boss kunnen aanschaffen, maar ik koop geen polo's van ¤ 150 of meer. Ik vind ¤ 40-50 genoeg voor een mooie polo. Van mij hoeft het middensegment dan ook niet te verdwijnen.

[ afbeelding ]
Precies. Ik hou er ook niet van om met dat patjepeeërige spul rond te lopen.
pi_194338404
Bovendien, als het kapot gaat (weet ik veel, vetvlek, glas rode wijn), dan spoel je zo 150 euro door de plee. Zonde van het geld.


Maarreh, even iets anders. Ik weet dat dit het faillissementstopic is maar in Amersfoort hebben we een nieuwe formule. Kennen jullie deze? De Koopman. Overkoepelende winkel van o.a. The Sting met al dat soort merken. Zit in het oude pand van V&D en Hudson's Bay. Trekt een hoop publiek. Ben benieuwd of zij het volhouden :)
Somebody that I used to know
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:23:55 #137
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194338414
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Didi is zo'n typische winkel dat wat er in het rek hangt er nog wel geinig uitziet. Maar als je het aandoet is echt álles vreselijk _O-
De advertenties schrikken me al af.

  † In Memoriam † vrijdag 31 juli 2020 @ 13:57:50 #138
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194338860
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:23 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, even iets anders. Ik weet dat dit het faillissementstopic is maar in Amersfoort hebben we een nieuwe formule. Kennen jullie deze? De Koopman.
Nee, nog nergens gezien.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 14:38:59 #139
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_194339340
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:23 schreef Postbus100 het volgende:
Bovendien, als het kapot gaat (weet ik veel, vetvlek, glas rode wijn), dan spoel je zo 150 euro door de plee. Zonde van het geld.

Maarreh, even iets anders. Ik weet dat dit het faillissementstopic is maar in Amersfoort hebben we een nieuwe formule. Kennen jullie deze? De Koopman. Overkoepelende winkel van o.a. The Sting met al dat soort merken. Zit in het oude pand van V&D en Hudson's Bay. Trekt een hoop publiek. Ben benieuwd of zij het volhouden :)
Zit ook in Tilburg. Nog niet geweest maar ze adverteren als een dolle hier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194339533
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:52 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Het is ergens logisch. Ik koop ook liever een Tommypolo dan eentje van de WE. Maar ik zou er nooit eentje kopen bij de Primark.
En andersom heb je mensen die er liever een bij de Primark kopen en nooit van een duur merk, ook die kopen het dan niet bij de WE.
Ik mis 't (lage) middensegment wel. Vond bv. V&D ideaal. Redelijke eigen merken en ook dingen van Esprit of Levi's. Een C&A heeft dat niet. Plus dat je bij V&D rustig kon rondkijken, bij een kleinere kledingzaak zitten die verkoopsters meteen op je nek.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_194348655
Ook de Zara's en de We's gaan het niet overleven als deze crisis nog lang duurt. Dat er een rij voor de deur staat wil nog niet betekenen dat ze goed draaien want normaal lopen er veel meer mensen in de winkels. Om op een A1-locaties te overleven moet het druk zijn, vooral in het weekend en dat mag nu eigenlijk al maanden niet. Toevallig sprak ik de bedrijfsleidster van een Zara en die gaf aan dat het de afgelopen maanden heel slecht was, deze week ging iets beter maar men is bang voor de verplichtte mondkapjes.

Dan hoor je in het nieuws dat de retail op + zoveel zat in juni tov vorig jaar maar men vergeet dat de mode en schoenensectoren nog dik in de min zitten. Winkelstraten en centra draaien om die winkels, leuk voor de Hornbach dat iedereen is gaan verbouwen maar we krijgen straks in steden qua winkels een groot probleem. Een groot onderdeel van het probleem is dat internationale concerns elke huurprijs willen betalen om op een bepaalde locatie te zitten maar het gevolg is dat het viswinkeltje bij de volgende huurverlenging een huurverhoging krijgt dat hem/haar naar het huurniveau brengt als dat internationale concern. Voor beide is uiteindelijk de huur te hoog en verdwijnen uit het centrum waardoor je overal dezelfde winkels hebt en straks lege winkels. Grote verhuurders doen de huren nog niet verlagen.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:45:37 #142
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_194351197
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:52 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Ik mis 't (lage) middensegment wel. Vond bv. V&D ideaal. Redelijke eigen merken en ook dingen van Esprit of Levi's. Een C&A heeft dat niet. Plus dat je bij V&D rustig kon rondkijken, bij een kleinere kledingzaak zitten die verkoopsters meteen op je nek.
Ik vond V&D altijd zo net niet. Of te lelijk of te duur.
En de echt dure merkkleding koop ik zelf online in de sale. Onder normale omstandigheden gewoon net wat ik tegenkom. Nu is winkelen op een zeer laag pitje gezet.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:49:28 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194351255
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 01:59 schreef ConnerJohn het volgende:
Ook de Zara's en de We's gaan het niet overleven als deze crisis nog lang duurt. Dat er een rij voor de deur staat wil nog niet betekenen dat ze goed draaien want normaal lopen er veel meer mensen in de winkels. Om op een A1-locaties te overleven moet het druk zijn, vooral in het weekend en dat mag nu eigenlijk al maanden niet. Toevallig sprak ik de bedrijfsleidster van een Zara en die gaf aan dat het de afgelopen maanden heel slecht was, deze week ging iets beter maar men is bang voor de verplichtte mondkapjes.

Dan hoor je in het nieuws dat de retail op + zoveel zat in juni tov vorig jaar maar men vergeet dat de mode en schoenensectoren nog dik in de min zitten. Winkelstraten en centra draaien om die winkels, leuk voor de Hornbach dat iedereen is gaan verbouwen maar we krijgen straks in steden qua winkels een groot probleem. Een groot onderdeel van het probleem is dat internationale concerns elke huurprijs willen betalen om op een bepaalde locatie te zitten maar het gevolg is dat het viswinkeltje bij de volgende huurverlenging een huurverhoging krijgt dat hem/haar naar het huurniveau brengt als dat internationale concern. Voor beide is uiteindelijk de huur te hoog en verdwijnen uit het centrum waardoor je overal dezelfde winkels hebt en straks lege winkels. Grote verhuurders doen de huren nog niet verlagen.
Zara en WE in 1 adem noemen is niet helemaal juist, zit zo'n enorm verschil in het volume maar dat de klappen op alle niveaus vallen is duidelijk
pi_194351637
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:23 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, even iets anders. Ik weet dat dit het faillissementstopic is maar in Amersfoort hebben we een nieuwe formule. Kennen jullie deze? De Koopman. Overkoepelende winkel van o.a. The Sting met al dat soort merken. Zit in het oude pand van V&D en Hudson's Bay. Trekt een hoop publiek. Ben benieuwd of zij het volhouden :)
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee, nog nergens gezien.
in Rotterdam centrum ook, in het voormalige hudsons bay/v&d pand

Alleen maar kleding geloof ik

Direct weer naar buiten gelopen, c&a for life
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194357410
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 01:59 schreef ConnerJohn het volgende:
Ook de Zara's en de We's gaan het niet overleven als deze crisis nog lang duurt. Dat er een rij voor de deur staat wil nog niet betekenen dat ze goed draaien want normaal lopen er veel meer mensen in de winkels. Om op een A1-locaties te overleven moet het druk zijn, vooral in het weekend en dat mag nu eigenlijk al maanden niet. Toevallig sprak ik de bedrijfsleidster van een Zara en die gaf aan dat het de afgelopen maanden heel slecht was, deze week ging iets beter maar men is bang voor de verplichtte mondkapjes.

Dan hoor je in het nieuws dat de retail op + zoveel zat in juni tov vorig jaar maar men vergeet dat de mode en schoenensectoren nog dik in de min zitten. Winkelstraten en centra draaien om die winkels, leuk voor de Hornbach dat iedereen is gaan verbouwen maar we krijgen straks in steden qua winkels een groot probleem. Een groot onderdeel van het probleem is dat internationale concerns elke huurprijs willen betalen om op een bepaalde locatie te zitten maar het gevolg is dat het viswinkeltje bij de volgende huurverlenging een huurverhoging krijgt dat hem/haar naar het huurniveau brengt als dat internationale concern. Voor beide is uiteindelijk de huur te hoog en verdwijnen uit het centrum waardoor je overal dezelfde winkels hebt en straks lege winkels. Grote verhuurders doen de huren nog niet verlagen.
Die kosten zijn een groot probleem voor kledingzaken. De consument krijgt steeds meer door dat hij of zij vooral voor de locatie en beleving aan het betalen is, en het daadwerkelijke product slechts een klein deel van het aankoop bedrag uitmaakt. Tel daar parkeerkosten bij op en het is geen wonder dat de binnensteden leeglopen.
pi_194357481
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:15 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ik heb als scholier bij La Place gewerkt overigens en sindsdien zal ik er nooit meer eten
Vertel *)
pi_194357878
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:17 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Die kosten zijn een groot probleem voor kledingzaken. De consument krijgt steeds meer door dat hij of zij vooral voor de locatie en beleving aan het betalen is, en het daadwerkelijke product slechts een klein deel van het aankoop bedrag uitmaakt. Tel daar parkeerkosten bij op en het is geen wonder dat de binnensteden leeglopen.
Dit dacht ik vandaag letterlijk in The Sting. Is die eigenlijk al eens failliet geweest?
pi_194358346
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:17 schreef Havermout2 het volgende:

[..]

Die kosten zijn een groot probleem voor kledingzaken. De consument krijgt steeds meer door dat hij of zij vooral voor de locatie en beleving aan het betalen is, en het daadwerkelijke product slechts een klein deel van het aankoop bedrag uitmaakt. Tel daar parkeerkosten bij op en het is geen wonder dat de binnensteden leeglopen.
Het is een samenspel van redenen waarom winkelstraten leeglopen maar de kern van het probleem is dat wanneer de bezoekersaantallen dalen in een gebied onder andere door hoge parkeerkosten grote verhuurders (dus niet het oude stelletje dat een pandje heeft voor hun pensioen) totaal niet in beweging komen om de huur aan te passen. De waarde van het vastgoed is heilig en ze vinden altijd wel weer een nieuw internationaal bedrijf dat zich daar wil vestigen.
pi_194358375
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:44 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Dit dacht ik vandaag letterlijk in The Sting. Is die eigenlijk al eens failliet geweest?
The Sting is mij een groot raadsel, doet groots uitbreiden met allerlei concepten maar het is nooit druk in de winkels. Ook voor Corona was het er niet druk zoals het vol kan staan bij een Zara of Primark. Maar dat baseer ik enkel op wat ik zelf zie bij hun winkels in Rotterdam, misschien is het in andere plaatsen wel een populaire winkel.
pi_194360377
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:20 schreef ConnerJohn het volgende:

[..]

The Sting is mij een groot raadsel, doet groots uitbreiden met allerlei concepten maar het is nooit druk in de winkels. Ook voor Corona was het er niet druk zoals het vol kan staan bij een Zara of Primark. Maar dat baseer ik enkel op wat ik zelf zie bij hun winkels in Rotterdam, misschien is het in andere plaatsen wel een populaire winkel.
Achter de Sting zit een vastgoedmagnaat. Goede kans dat deze keten in zijn eigen panden zit. Als die met korting kunnen huren, hoeven ze ook veel minder te verkopen om toch in de plus te zitten.
pi_194361226
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:44 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Dit dacht ik vandaag letterlijk in The Sting. Is die eigenlijk al eens failliet geweest?
Is van Ronnie Rosenbaum toch? Beetje dezelfde situatie als C&A wellicht, niet zo agressief gefinancierd en mogelijk eigen panden. Dan kun je het een stuk langer uitzingen.
pi_194413733
quote:
MediaMarkt en Saturn gaan duizenden banen schrappen
MediaMarkt en zusterketen Saturn gaan flink bezuinigen. Het Duitse moederbedrijf Ceconomy werkt aan een reorganisatie waarbij mogelijk tot 3500 van de meer dan 47.000 banen worden geschrapt. Ook worden verlieslatende filialen mogelijk gesloten. Daarmee reageert Ceconomy naar eigen zeggen op de afname van het aantal klanten als gevolg van de corona-uitbraak.
https://www.ad.nl/economi(...)-schrappen~a120ec66/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 5 augustus 2020 @ 16:12:10 #153
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194413944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]

In Duitsland: Galeria Kaufhof. Ongetwijfeld. :{

Loopt Mediamarkt nog een beetje?
Niet echt, dus. :{

https://www.bd.nl/economi(...)-schrappen~a120ec66/
pi_194414133
Ik wist niet dat Saturn nog bestaat....
pi_194414150
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:25 schreef soapie het volgende:
Ik wist niet dat Saturn nog bestaat....
In Duitsland bestaat de naam nog wel ja. Hier is het samengevoegd.
pi_194414169
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:26 schreef Zipportal het volgende:

[..]

In Duitsland bestaat de naam nog wel ja. Hier is het samengevoegd.
Ah vandaar!
pi_194414354
Hoe zit het dan met de online tak van MediaMarkt? Loopt dat nu juist beter?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 5 augustus 2020 @ 18:06:48 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194415564
twitter
pi_194415611
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:06 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Dat had ik even niet verwacht. Dacht dat het een financieel gezond bedrijf is, juist omdat ze ook afstand deden van minder goed lopende vestigingen.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 18:11:18 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194415624
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:09 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Dat had ik even niet verwacht. Dacht dat het een financieel gezond bedrijf is, juist omdat ze ook afstand deden van minder goed lopende vestigingen.
valt toch ook wel mee wat ze snijden?
pi_194415656
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

valt toch ook wel mee wat ze snijden?
In die link staat dat het niet alleen nu op het hoofdkantoor is
  woensdag 5 augustus 2020 @ 18:17:23 #162
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194415718
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:13 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

In die link staat dat het niet alleen nu op het hoofdkantoor is
quote:
In totaal worden daarmee dit jaar ongeveer 190 van de 2200 arbeidsplaatsen geschrapt.

vind ik meevallen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 augustus 2020 @ 13:12:03 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194427422
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:09 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Dat had ik even niet verwacht. Dacht dat het een financieel gezond bedrijf is, juist omdat ze ook afstand deden van minder goed lopende vestigingen.
ze zullen ook een flink deel van hun omzet kwijt zijn door het wegvallen van een grote toeristenstroom.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:23:57 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194427546
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze zullen ook een flink deel van hun omzet kwijt zijn door het wegvallen van een grote toeristenstroom.
Dit. De hele begane grond van de bijenkorf in Amsterdam is ingericht op het verkopen van merktassen, horloges en juwelen aan rijke Russen en Chinezen. En dan moet je denken aan minimaal 10.000 euro besteden rijk. Soms komen er zelfs Chinezen die hele ladingen gucci tassen kopen.

Zijn volgens mij dezelfde lui die vervolgens naar de diamand slijperijen gaan rondom het Museumplein en daar absurde bedragen neerleggen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194428661
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:09 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Dat had ik even niet verwacht. Dacht dat het een financieel gezond bedrijf is, juist omdat ze ook afstand deden van minder goed lopende vestigingen.
Als er geen Chinezen, Koreanen en Japanners meer komen, dan valt het verdienmodel ook weg.

Schiphol was voor hun de meest favoriete hub van Europa, maar dat zal straks wel verdwijnen als zij niet meer 's ochtends om vijf uur kunnen landen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:59:03 #166
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194428773
Hoe zou dat eigenlijk met het Eindhovense filiaal zitten? Overleeft dat misschien alleen door de winsten van dat in Amsterdam?

Het toerisme lijkt me daar niet zo sterk aanwezig.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 augustus 2020 @ 15:29:21 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194429208
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:59 schreef Eightyone het volgende:
Hoe zou dat eigenlijk met het Eindhovense filiaal zitten? Overleeft dat misschien alleen door de winsten van dat in Amsterdam?

Het toerisme lijkt me daar niet zo sterk aanwezig.
zal een andere opzet hebben van doelgroep waar het zich op richt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_194639289
C&A gaat meerdere filialen sluiten in meerdere landen. Las vorige week dat sowieso het filiaal in Veendam per april komend jaar sluit. Verbaasd me ook niks, was er laatst en het assortiment wordt steeds kleiner. Op de plek waar ze zitten, het ABC (AH, Blokker C&A) complex komen ook bijna geen klanten. Waar nu de AH in zit wordt ook te huur aangeboden dus die zal ook wel vertrekken maar dat is dan ook een AH die in het verleden is blijven hangen, oud interieur uit de jaren 90, verroeste/versleten winkelswagens uit de jaren 90, de meeste klanten gaan tegenwoordig naar de grote moderne AH in Autorama, die AH gaat zelfs weer uitbreiden. Ben benieuwd hoe lang Blokker dan daar nog blijft zitten in het ABC complex gezien die samen met de lunchroom over blijft.

Ben benieuwd of het filiaal in Stadskanaal open blijft, assortiment is daar net zo waardeloos als in Veendam. Wie weet stoppen ze op den duur wel met alle kleinere filialen.

Vind overigens Scapino ook helemaal niks meer qua assortiment en de keren dat ik in een Scapino kom is het er nooit druk, zou me dus ook niets verbazen als die nog eens een 2e keer failliet gaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Oppulregaj op 19-08-2020 22:16:25 ]
pi_194645438
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:08 schreef Oppulregaj het volgende:
C&A gaat meerdere filialen sluiten in meerdere landen. Las vorige week dat sowieso het filiaal in Veendam per april komend jaar sluit. Verbaasd me ook niks, was er laatst en het assortiment wordt steeds kleiner. Op de plek waar ze zitten, het ABC (AH, Blokker C&A) complex komen ook bijna geen klanten. Waar nu de AH in zit wordt ook te huur aangeboden dus die zal ook wel vertrekken maar dat is dan ook een AH die in het verleden is blijven hangen, oud interieur uit de jaren 90, verroeste/versleten winkelswagens uit de jaren 90, de meeste klanten gaan tegenwoordig naar de grote moderne AH in Autorama, die AH gaat zelfs weer uitbreiden. Ben benieuwd hoe lang Blokker dan daar nog blijft zitten in het ABC complex gezien die samen met de lunchroom over blijft.

Ben benieuwd of het filiaal in Stadskanaal open blijft, assortiment is daar net zo waardeloos als in Veendam. Wie weet stoppen ze op den duur wel met alle kleinere filialen.

Vind overigens Scapino ook helemaal niks meer qua assortiment en de keren dat ik in een Scapino kom is het er nooit druk, zou me dus ook niets verbazen als die nog eens een 2e keer failliet gaat.
Scapino en Bristol ind. Zie daar nooit iemand!
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:01:49 #170
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194645465
In de Scapino (iig die in Uden) kon je 20 jaar terug al zowat een kanon afschieten.

Er zal toch wel een reden zijn dat 'ie er nog steeds zit, en elders in Nederland ook.
pi_194645476
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:01 schreef Eightyone het volgende:
In de Scapino (iig die in Uden) kon je 20 jaar terug al zowat een kanon afschieten.

Er zal toch wel een reden zijn dat 'ie er nog steeds zit, en elders in Nederland ook.
Scapino was een paar jaar geleden failliet, alleen nam Ziengs het toen over en sindsdien is het assortiment kleiner geworden.

Schoenenreus was altijd drukker dan Scapino maar die is na het 2e faillissement wel helemaal verdwenen.
  † In Memoriam † donderdag 20 augustus 2020 @ 13:30:37 #172
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194645869
Bristol en Scapino verkopen niks bijzonders waarvoor je nou echt naar die winkels zou gaan. Schoenenwinkels zijn er nog steeds ruim voldoende en voor t-shirts en sokken kun je ook wel bij heel veel andere winkels terecht (WE, C&A, Sport 2000, whatever) en anders wel via Zalando of een van de tientallen online alternatieven.

Er zijn gewoon eigenlijk nog steeds veel te veel winkels. Ik ben gek op concurrentie en hou graag keuze uit meerdere winkels, maar 15 schoenenwinkels in een gemiddeld winkelcentrum is wel wat veel van het goede. Vooral als er ook nog eens voldoende alternatieven online zijn.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_194645954
quote:
99s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:30 schreef Cynix ® het volgende:
Bristol en Scapino verkopen niks bijzonders waarvoor je nou echt naar die winkels zou gaan. Schoenenwinkels zijn er nog steeds ruim voldoende en voor t-shirts en sokken kun je ook wel bij heel veel andere winkels terecht (WE, C&A, Sport 2000, whatever) en anders wel via Zalando of een van de tientallen online alternatieven.

Er zijn gewoon eigenlijk nog steeds veel te veel winkels. Ik ben gek op concurrentie en hou graag keuze uit meerdere winkels, maar 15 schoenenwinkels in een gemiddeld winkelcentrum is wel wat veel van het goede. Vooral als er ook nog eens voldoende alternatieven online zijn.
Er zijn ook steden/dorpen waar het winkelaanbod steeds minder wordt. Als ik kijk naar bijvoorbeeld Veendam staat het halve centrum leeg in de afgelopen tijd zijn Scapino, Etos, Takko, Xenos en Intertoys vertrokken, komend voorjaar C&A weg. De bedrijven daar waar er wel veel van zijn, zijn kapsalons en shoarma/kebab zaken en die komen er steeds meer bij. Als ik dan terug kijk naar rond het jaar 2000 was er amper leegstand. Helaas zijn bijna alle panden van projectontwikkelaars die veel te hoge huren vragen en erbij eisen dat een ondernemer meteen een huurcontract voor 10 jaar tekent wat velen niet aan durven.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:45:18 #174
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194646083
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:08 schreef Oppulregaj het volgende:
C&A gaat meerdere filialen sluiten in meerdere landen.
Die hebben het dan ook volledige verdient.

‘C&A laat kledingfabriek zitten met 10 miljoen dollar aan onbetaalde kleding’
Tot nooit .......
pi_194646125
quote:
Belachelijk, het was de keus van C&A om hun winkels wekenlang dicht te houden terwijl andere kledingzaken gewoon met maatregelen open bleven. Hier in de buurt waren de meeste kledingzaken gewoon open alleen in veel winkels hadden ze de pashokjes niet in gebruik. Alleen C&A gooide de boel dicht.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:59:34 #176
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194646329
quote:
Dus eigen personeel beschermen is minder belangrijk dan een zakelijke deal door laten gaan?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  † In Memoriam † donderdag 20 augustus 2020 @ 14:32:29 #177
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194646866
Welk eigen personeel beschermen? En hóe dan? :?
Die vliegen er voor een deel nu dus alsnog uit.

Zover gaan die principes dus. Eerst de ellende bij een ander neerleggen en als dat niet helpt het eigen personeel er alsnog uit gooien. Ik weet niet of het anders had gekund, maar ethisch geen hoofdprijs.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 15:16:58 #178
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194647446
quote:
19s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dus eigen personeel beschermen is minder belangrijk dan een zakelijke deal door laten gaan?
we hebben het hier over de rijkste familie van nederland. Die laat werknemers in bangladesh in de kou staan voor een paar mikjoen. Als zo'n fabriek 100% op c&a draait dan is het formeel misschien over een zakelijke deel maaruiteindelijk is het gewoon personeel. En je hebt het dan in Bangladesh niet over dat ze tijdelijk van een uitkering moeten leven..

[ Bericht 7% gewijzigd door Speekselklier op 20-08-2020 17:06:09 ]
Tot nooit .......
  donderdag 20 augustus 2020 @ 16:12:44 #179
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194648600
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:34 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Er zijn ook steden/dorpen waar het winkelaanbod steeds minder wordt. Als ik kijk naar bijvoorbeeld Veendam staat het halve centrum leeg in de afgelopen tijd zijn Scapino, Etos, Takko, Xenos en Intertoys vertrokken, komend voorjaar C&A weg. De bedrijven daar waar er wel veel van zijn, zijn kapsalons en shoarma/kebab zaken en die komen er steeds meer bij. Als ik dan terug kijk naar rond het jaar 2000 was er amper leegstand. Helaas zijn bijna alle panden van projectontwikkelaars die veel te hoge huren vragen en erbij eisen dat een ondernemer meteen een huurcontract voor 10 jaar tekent wat velen niet aan durven.
Is Veendam sowieso niet een krimpgemeente?

in Eindhoven zie ik alleen leegstaand in het grote winkelcentrum, daar wordt menig winkelruit dichtgeplakt met raamvullende stickers zodat je niet ziet hoe ernstig leeg het centrum al staat. Toch zitten er nog een paar succesvolle winkels zoals TKMaxx, the Bodyshop, H&M en Lucardi. Het pand van C&A is hier in de binensnstad net verbouwd, benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Volgens mij loopt dat wel.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 20 augustus 2020 @ 16:23:40 #180
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194648903
De Heuvel bedoel je?

WoensXL lijkt me er btw ook niet al te best aan toe. O.k., de grijze eenheidsworst-uitstraling helpt niet. Hebben ze in Uden ook gedaan met een rij winkels, onder het mom van netjes & strak. Elke winkel zowat dezelfde gevel - doe maar niet.
  † In Memoriam † vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:29:14 #181
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194665780
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:12 schreef SEMTEX het volgende:
in Eindhoven zie ik alleen leegstaand in het grote winkelcentrum, daar wordt menig winkelruit dichtgeplakt met raamvullende stickers zodat je niet ziet hoe ernstig leeg het centrum al staat.
In Winkelcentrum Woensel staat ook veel leeg, hoor. Tegen de 20%.
De winkeliers nemen wel actie: er staan allemaal nieuwe bankjes, nieuwe bordjes en de naam is veranderd naar Woesel Shopping Mall. :')
Wat ze helaas níet hebben gedaan is het betaald parkeren afschaffen en het winkelcentrum (financieel) aantrekkelijker maken voor nieuwe winkels.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:47:01 #182
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194666013
Treurnis.

https://www.ed.nl/eindhov(...)d-parkeren~a80a8d5e/

En dit artikel was nog net vóór de corona-uitbraak gepubliceerd. Die ellende komt dus nog niet eens in het stuk voor.
pi_194667065


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2020 19:50:51 ]
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:54:20 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194667213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:59 schreef Eightyone het volgende:
Hoe zou dat eigenlijk met het Eindhovense filiaal zitten? Overleeft dat misschien alleen door de winsten van dat in Amsterdam?

Het toerisme lijkt me daar niet zo sterk aanwezig.
Eindhoven trekt wel veel Belgen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:05:04 #185
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194667400
Maar ik gok dat die over het algemeen geen 800 euro aan een tas uitgeven, zoals veel Russen en Aziatische types dat in Amsterdam doen.
  † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:05:05 #186
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194674619
quote:
Nu zeggen de winkeliers ook zelf wat wij al 15 jaar zeggen:

quote:
Het is niet eens de zestig cent die het eerste uur parkeren kost”, zo stelt Emmen. ,,Het gaat om de gastvrijheid en het gemak. Mensen hebben geen zin om naar de parkeermeter te lopen. En als ze naar de AH zijn geweest is er geen tijd meer voor een spontaan blokje om in het centrum. De parkeermeter loopt af dus hup snel terug naar de auto.” Sjerp wijst op de zuinigheid die de Hollander kenmerkt. ,,Als we ergens anders voor dezelfde boodschap gratis kunnen parkeren, is de keuze snel gemaakt.
Als je graag kapot wilt, moet je niks veranderen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 23 augustus 2020 @ 13:09:46 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194687454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 18:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eindhoven trekt wel veel Belgen.
Die komen voornl. voor de Primark.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 23 augustus 2020 @ 13:31:16 #188
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194687752
quote:
4s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Die komen voornl. voor de Primark.
Allee maar in Hasselt of D'anvers hebben ze ook n'een Primark.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 23 augustus 2020 @ 19:06:31 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194692716
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:31 schreef nils7 het volgende:

[..]

Allee maar in Hasselt of D'anvers hebben ze ook n'een Primark.
Hasselt is gigantisch slecht te bereiken.
pi_194810834
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Is Veendam sowieso niet een krimpgemeente?

in Eindhoven zie ik alleen leegstaand in het grote winkelcentrum, daar wordt menig winkelruit dichtgeplakt met raamvullende stickers zodat je niet ziet hoe ernstig leeg het centrum al staat. Toch zitten er nog een paar succesvolle winkels zoals TKMaxx, the Bodyshop, H&M en Lucardi. Het pand van C&A is hier in de binensnstad net verbouwd, benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Volgens mij loopt dat wel.
Qua inwoners trekt het de laatste tijd weer aan. Maar veel winkeliers sluiten de deuren vanwege de extreem hoge huurprijzen van de winkelpanden en de eisen van de projectontwikkelaars die de panden verhuren, die eisen veelal dat een huurder meteen een contract voor 5 of 10 jaar tekent.

Ongeveer de helft van de winkelpanden in het centrum staat leeg. De gemeente wil nu het centrum verkleinen, de bedoeling is om een groot deel van de winkelpanden om te bouwen tot huurappartementen.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2020 @ 16:55:28 #191
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_194811913
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:33 schreef Oppulregaj het volgende:
Ongeveer de helft van de winkelpanden in het centrum staat leeg.
In Veendam? Is het zó erg? :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 31 augustus 2020 @ 16:58:22 #192
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194811956
Als zoveel leegstaat dan haalt het de sfeer flink naar beneden. Krijg je soort van kettingreactie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_194812492
quote:
99s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:55 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

In Veendam? Is het zó erg? :o
Ja, in de Winkler Prins passage staat een groot deel van de units leeg, dat hebben ze nu weten "op te vrolijken" door alle leegstaande units te beplakken met een soort plakfolie waardoor het moet lijken dat er een winkel in zit. Kerkstraat staat ook grotendeels leeg en er schijnen nog meerdere winkeliers te vertrekken. Op de Promenade heel veel leegstand. Het is er ook nooit druk, zelfs op koopavond en op zaterdagen komt er bijna geen mens. De zaken die er nog wel in overvloed zijn, zijn shoarmatenten en kapsalons.

De meeste Veendammers gaan tegenwoordig naar Autorama, klein winkelcentrum (grote Albert Heijn, Aldi, Action, Etos, Kik, Pets Place, Kruidvat, slagerij, Gall&Gall, kapsalon, Etos, Lunchroom, bakker, Vishandel en Sparerib Express) maar daar is het altijd mega druk. Albert Heijn Autorama is momenteel gesloten vanwege een grote verbouwing en uitbreiding naar AH nieuwe stijl, krijgt er 2 winkelunits bij en er komt een sushi bar in de winkel waar dagelijks proffessionele sushi koks sushi gaan maken. Volgende week de heropening. Eigenaar Bun van Bun Vastgoed doet goede zaken met dat winkelcentrum sinds hij het heeft opgekocht en compleet heeft laten renoveren. Jaren geleden was het een vervallen krot toen onder andere Edah en Giraffe er nog zaten maar tegenwoordig voor Veendammers en anderen uit de regio zeer geliefd om inkopen te doen. Laatste renovatie was een jaar of 10 geleden maar nu zijn ze weer bezig om de boel te verbeteren/renoveren.

Het liefst zouden veel winkeliers die nu in het centrum zitten met steeds minder klandizie zien dat Autorama uitgebreid wordt want velen zouden daar graag naartoe verhuizen maar Bun krijgt van de gemeente geen toestemming voor uitbreiding gezien dan straks het centrum van Veendam helemaal leeg staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oppulregaj op 31-08-2020 17:41:14 ]
pi_194818508
Doet me een beetje denken aan het troosteloze winkelcentrum in een wijk hier een stukje verderop.
Op de 1 of andere manier hebben ze er toch wel weer wat van te maken.
Worden er ook dingen georganiseerd en is er nagenoeg geen leegstand meer.

Mensen kwamen daar sowieso wel want Aldi, Dirk, Jumbo en sinds een tijdje is de AH een AHXL geworden en de nodige Turkse supermarkten waarvan ééntje echt behoorlijk groot met een flinke slagerij met echt prima vlees.

Maar verder was het dus echt troosteloos, verpauperd en veel leegstand. Echt knap hoe ze dat hebben weten te veranderen.

Het enige wat ik daar nog een beetje mis is een terrasje om lekker buiten in het zonnetje te zitten met een lekker broodje.


Je ziet ook dat de winkeliers best actief zijn op FB. Dus leuk om mee te lezen en op de hoogte gehouden te worden van bijv (win)acties.

‘S avonds in het donker kom ik er nog steeds niet verder want het is zeg maar een beetje de Schilderswijk van Delft.
En mijn Teckel schrikt ook niet bepaald af :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194819781
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 22:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Doet me een beetje denken aan het troosteloze winkelcentrum in een wijk hier een stukje verderop.
Op de 1 of andere manier hebben ze er toch wel weer wat van te maken.
Worden er ook dingen georganiseerd en is er nagenoeg geen leegstand meer.

Mensen kwamen daar sowieso wel want Aldi, Dirk, Jumbo en sinds een tijdje is de AH een AHXL geworden en de nodige Turkse supermarkten waarvan ééntje echt behoorlijk groot met een flinke slagerij met echt prima vlees.

Maar verder was het dus echt troosteloos, verpauperd en veel leegstand. Echt knap hoe ze dat hebben weten te veranderen.

Het enige wat ik daar nog een beetje mis is een terrasje om lekker buiten in het zonnetje te zitten met een lekker broodje.

Je ziet ook dat de winkeliers best actief zijn op FB. Dus leuk om mee te lezen en op de hoogte gehouden te worden van bijv (win)acties.

‘S avonds in het donker kom ik er nog steeds niet verder want het is zeg maar een beetje de Schilderswijk van Delft.
En mijn Teckel schrikt ook niet bepaald af :D
Terras is er bij Autorama wel, aan de buitenkant van de Lunchroom. Dat winkelcentrum is ook erg in trek op zondagen gezien de winkels (behalve de Gall&Gall) ook op zondagen open zijn, AH op zondag zelfs gewoon van 8u tot 22u en dat trekt klanten, er komen op de zondag ook heel veel Duitsers.
pi_194820319
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:25 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Terras is er bij Autorama wel, aan de buitenkant van de Lunchroom. Dat winkelcentrum is ook erg in trek op zondagen gezien de winkels (behalve de Gall&Gall) ook op zondagen open zijn, AH op zondag zelfs gewoon van 8u tot 22u en dat trekt klanten, er komen op de zondag ook heel veel Duitsers.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zou weten waar je daar een leuk terras zou kunnen maken hoor. Het is omringd met een zeer drukke weg inc lawaaierige tram en de rest is zeg maar ghetto.

Daarbij komen (dag)toeristen absoluut niet daar, die zitten een paar 100 meter verderop in het mooie historisch centrum van Delft ;)

Net even een blog gevonden uit 2015, dit geeft mooi aan wat ze allemaal doen om dit winkelcentrum aantrekkelijk te maken:

https://www.mamascrapelle(...)hter-op-in-de-hoven/
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194820668
De leegstand komt omdat commerciële vastgoedpartijen extreem hoge huren vragen. Door onlineverkoop zijn de koopkracht in de winkelstraat en de bezoekersaantallen afgenomen maar huren stijgen nog steeds. Dan komt er weer een T-Mobile of ONLY in een winkelstraat die wel de hoofdprijs wil betalen maar de bakker in die straat krijgt na zijn contracttermijn ook een huurverhoging want die wordt gelijk getrokken met de ONLY. Dat ONLY de beste accountants voor zich heeft werken om op een internationale manier zo min mogelijk belasting te betalen en zo de middenstand uit de winkelstraat jaagt heeft nooit iemand het over want 99% van de consumenten is verzot op fastfashion.
pi_194825335
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 01:11 schreef ConnerJohn het volgende:
De leegstand komt omdat commerciële vastgoedpartijen extreem hoge huren vragen. Door onlineverkoop zijn de koopkracht in de winkelstraat en de bezoekersaantallen afgenomen maar huren stijgen nog steeds. Dan komt er weer een T-Mobile of ONLY in een winkelstraat die wel de hoofdprijs wil betalen maar de bakker in die straat krijgt na zijn contracttermijn ook een huurverhoging want die wordt gelijk getrokken met de ONLY. Dat ONLY de beste accountants voor zich heeft werken om op een internationale manier zo min mogelijk belasting te betalen en zo de middenstand uit de winkelstraat jaagt heeft nooit iemand het over want 99% van de consumenten is verzot op fastfashion.
Klopt. zo gaat dat in Veendam ook. Veel panden zijn de afgelopen jaren ook allemaal overgenomen door dezelfde vastgoedeigenaar. Veel ondernemers huurden hun pand al jaren en dan per 2 jaar een nieuw contract en die nieuwe verhuurder eist boven een veel hogeren huur ook contracten van 5 of 10 jaar, veel ondernemers durven het niet meer aan om voor zo'n lange periode te tekenen en sluiten de zaak of verhuizen naar een andere gemeente.
  donderdag 10 september 2020 @ 11:32:22 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194983909
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:30 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Ja, in de Winkler Prins passage staat een groot deel van de units leeg, dat hebben ze nu weten "op te vrolijken" door alle leegstaande units te beplakken met een soort plakfolie waardoor het moet lijken dat er een winkel in zit. Kerkstraat staat ook grotendeels leeg en er schijnen nog meerdere winkeliers te vertrekken. Op de Promenade heel veel leegstand. Het is er ook nooit druk, zelfs op koopavond en op zaterdagen komt er bijna geen mens. De zaken die er nog wel in overvloed zijn, zijn shoarmatenten en kapsalons.

De meeste Veendammers gaan tegenwoordig naar Autorama, klein winkelcentrum (grote Albert Heijn, Aldi, Action, Etos, Kik, Pets Place, Kruidvat, slagerij, Gall&Gall, kapsalon, Etos, Lunchroom, bakker, Vishandel en Sparerib Express) maar daar is het altijd mega druk. Albert Heijn Autorama is momenteel gesloten vanwege een grote verbouwing en uitbreiding naar AH nieuwe stijl, krijgt er 2 winkelunits bij en er komt een sushi bar in de winkel waar dagelijks proffessionele sushi koks sushi gaan maken. Volgende week de heropening. Eigenaar Bun van Bun Vastgoed doet goede zaken met dat winkelcentrum sinds hij het heeft opgekocht en compleet heeft laten renoveren. Jaren geleden was het een vervallen krot toen onder andere Edah en Giraffe er nog zaten maar tegenwoordig voor Veendammers en anderen uit de regio zeer geliefd om inkopen te doen. Laatste renovatie was een jaar of 10 geleden maar nu zijn ze weer bezig om de boel te verbeteren/renoveren.

Het liefst zouden veel winkeliers die nu in het centrum zitten met steeds minder klandizie zien dat Autorama uitgebreid wordt want velen zouden daar graag naartoe verhuizen maar Bun krijgt van de gemeente geen toestemming voor uitbreiding gezien dan straks het centrum van Veendam helemaal leeg staat.
Het gaat daar sowieso niet zo lekker: https://www.groene.nl/art(...)deXlo7qDKlh7v0bFZx8M
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194985381
In Rijswijk gaan ze verstandig aardig wat winkelgebied opofferen voor woonruimte.

quote:
Ook Rijswijk ontvangt subsidie. Wethouder Armand van de Laar van Rijswijk: ,,Fantastisch nieuws! Rijswijk ontvangt een miljoenensubsidie van het ministerie van Binnenlandse Zaken voor de ontwikkeling van winkelcentrum In de Bogaard naar een groen stadscentrum. Er worden ruim 1400 woningen toegevoegd in ruil voor een derde van de winkelmeters.‘’https://www.ad.nl/den-haa(...)jn-dolblij~ac8ec517/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 10 september 2020 @ 13:44:12 #201
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194985803
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:12 schreef Slayage het volgende:
In Rijswijk gaan ze verstandig aardig wat winkelgebied opofferen voor woonruimte.
[..]

Hier woon ik niet zo ver vandaan, hoog tijd dat dit wordt verbouwd idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195018855
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hier woon ik niet zo ver vandaan, hoog tijd dat dit wordt verbouwd idd.
Is inderdaad al jaren een drama, heel die Boogaard!
  maandag 28 september 2020 @ 21:13:00 #203
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_195314945
Blokker-eigenaar wil BCC overnemen

Blokker-eigenaar Mirage Retail Group is in exclusieve onderhandelingen met het Franse winkelbedrijf Fnac Darty over een overname van elektronicaketen BCC. Met die overname zou een „symbolisch bedrag” zijn gemoeid.

BCC heeft 62 winkels in Nederland. In januari van dit jaar ging Fnac Darty actief op zoek naar een koper voor BCC. Het is de bedoeling dat de verkoop voor het einde van dit jaar wordt afgerond. Mirage is ook bekend van de winkelformules Big Bazar en Intertoys.

https://www.telegraaf.nl/(...)ar-wil-bcc-overnemen
pi_195315315
Dat BCC nog niet failliet is gegaan de laatste jaren mag een wonder heten.

De lokale vestiging hier zie je zelden mensen binnen, wel personeel.
Maand of 2 geleden was ik op zoek naar een leuke OLED televisie voor mezelf (en dat zijn niet de goedkoopste televisies).

Na wat gekeken te hebben probeerde ik het personeel te wenken, die met zijn vijven (!!!) bij de laptops wat rondhingen (er waren verder geen andere klanten in de winkel).
Toen ben ik maar weg gegaan en heb ik hem elders gekocht.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195316367
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 21:31 schreef StateOfMind het volgende:
Dat BCC nog niet failliet is gegaan de laatste jaren mag een wonder heten.

De lokale vestiging hier zie je zelden mensen binnen, wel personeel.
Maand of 2 geleden was ik op zoek naar een leuke OLED televisie voor mezelf (en dat zijn niet de goedkoopste televisies).

Na wat gekeken te hebben probeerde ik het personeel te wenken, die met zijn vijven (!!!) bij de laptops wat rondhingen (er waren verder geen andere klanten in de winkel).
Toen ben ik maar weg gegaan en heb ik hem elders gekocht.
Wat een herkenbaar scenario. Ben al zo vaak bij een bcc op zoek gegaan naar iemand die er werkt, terwijl er ook niet echt andere klanten zijn. Soms ook domweg niemand bij het kassa gedeelte.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 28 september 2020 @ 22:32:55 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_195316709
Bcc verkoopt reuze als partner bij bol.com
  maandag 28 september 2020 @ 22:43:15 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195316946
Wel hoge kosten met al die stenen winkels.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195317971
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 22:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een herkenbaar scenario. Ben al zo vaak bij een bcc op zoek gegaan naar iemand die er werkt, terwijl er ook niet echt andere klanten zijn. Soms ook domweg niemand bij het kassa gedeelte.
ohh, ik werd daar juist super geholpen toen ik naar een tv opzoek ging.
Nog door een weekendhulp ook. Werd geluisterd naar mijn wensen etc. Helemaal correct.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195317991
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hier woon ik niet zo ver vandaan, hoog tijd dat dit wordt verbouwd idd.
Ik kan me niet heugen wanneer ik daar voor het laatst leuk gewinkeld heb :D Alleen Leidschenhage was nog troostelozer _O-
Zelfs W.C. Leyweg is nog beter :P
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 29 september 2020 @ 07:22:00 #210
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195319407
Ik heb ook wel goede ervaringen met BCC. Ben van plan mijn inductie fornuis daar te halen volgende maand.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_195339398
Dus een slecht lopende Blokker wil slecht lopende BCC overnemen, bijzondere actie!
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2020 @ 22:50:00 #212
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_195354228
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:13 schreef soapie het volgende:
Dus een slecht lopende Blokker wil slecht lopende BCC overnemen, bijzondere actie!
Yep, een deal tussen de lamme en blinde. Blokker had ook interesse in de HEMA. En nu dus in de BCC. Doet een beetje denken aan Ronald Kahn van Coolcat die V&D wilde kopen. _O-
Dit kán niet goed gaan.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:35:19 #213
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_195361828
H&M sluit 250 winkels: meer klanten kopen online door corona

Hennes & Mauritz gaat wereldwijd 250 winkels sluiten. Vanwege het coronavirus kopen klanten vaker online in plaats van dat ze naar de winkel gaan.

Volgend jaar sluit het Zweedse concern dan ook zo'n 250 winkels, dat is 5 procent van het totaal. Voor een kwart van de winkels loopt volgend jaar het huurcontract af of de huurovereenkomst wordt heronderhandeld. Dat biedt het concern de mogelijkheid om van sommige voorgoed de deuren te sluiten.

Het is nog niet bekendgemaakt welke winkels dicht zullen gaan.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nkels-hennes-mauritz
pi_195363839
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 23:52 schreef mascara-klodder het volgende:

Alleen Leidschenhage was nog troostelozer _O-
Die is behoorlijk op de schop gegaan de laatste jaren

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 01-10-2020 13:23:27 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195422507
quote:
99s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:50 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Yep, een deal tussen de lamme en blinde. Blokker had ook interesse in de HEMA. En nu dus in de BCC. Doet een beetje denken aan Ronald Kahn van Coolcat die V&D wilde kopen. _O-
Dit kán niet goed gaan.
Nee inderdaad, gedoemt om te mislukken
pi_195505451
De Miss Etam gifbeker is nog niet helemaal leeg, een vakbond vraagt weer faillissement aan voor de keten omdat de nieuwe eigenaar de heer Rozenboom het personeel niet betaald. Ben benieuwd of ze voor een 4de x een gek vinden die het concern wil overnemen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:10:51 #217
141482 Q.
JurassiQ
pi_195505779
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 13:54 schreef ConnerJohn het volgende:
De Miss Etam gifbeker is nog niet helemaal leeg, een vakbond vraagt weer faillissement aan voor de keten omdat de nieuwe eigenaar de heer Rozenboom het personeel niet betaald. Ben benieuwd of ze voor een 4de x een gek vinden die het concern wil overnemen.
https://www.ad.nl/economi(...)-miss-etam~a52d1972/

Wat een teringzooi. :')
For great justice!
pi_195506385
Werken in het ongedierte. Logisch als je vuilnisman bent, niet als je kleding verkoopt. :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 oktober 2020 @ 18:36:45 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_195510747
twitter
wibra Belgie op de fles
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:32:28 #220
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_195525168
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:36 schreef rubbereend het volgende:
[ twitter ] wibra Belgie op de fles
Kan mij niet indenken dat ze slecht draaien... (In Holland dan.)
Moet wel zeggen dat ik er nooit kom... :')
pi_195526242
Ik vind Wibra net als Zeeman. Vroeger schaamde je je om daar wat te kopen, tegenwoordig koopt iedereen daar. Beide zaken hebben leuke vlotte kleding voor kinderen. Ze zijn met de jaren flink vooruit gegaan. Ik zie ook altijd bij de Wibra een rij bij de kassa als ik er ben, dus het filiaal waar ik vaak kom draait wel goed denk ik.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:40:32 #222
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_195526356
De keten met de lelijkste winkelgevels.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:53:55 #223
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195526633
Hoop niet dat ze in Nederland ook ten onder gaan.

Waar moet ik anders mijn Dasty vandaan halen? -O-
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:50:06 #224
208890 June.
Seriously?
pi_195527654
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:53 schreef Zelva het volgende:
Hoop niet dat ze in Nederland ook ten onder gaan.

Waar moet ik anders mijn Dasty vandaan halen? -O-
Dasty _O_
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:04:15 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195529019
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2020 07:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb ook wel goede ervaringen met BCC. Ben van plan mijn inductie fornuis daar te halen volgende maand.
Hee dit was ik ook van plan, ook bij BCC :D Heb je al een keuze kunnen maken?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:27:36 #226
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195529406
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hee dit was ik ook van plan, ook bij BCC :D Heb je al een keuze kunnen maken?
https://www.bcc.nl/keuken(...)is-hln39a050u/269638



90% zeker dat het deze wordt. Ik hak begin november de knoop door als mijn vloeren gelegd zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:50:51 #227
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_195586350
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:27 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

https://www.bcc.nl/keuken(...)is-hln39a050u/269638

[ afbeelding ]

90% zeker dat het deze wordt. Ik hak begin november de knoop door als mijn vloeren gelegd zijn.
Wel goed opletten of deze niet gebruikt is.
  maandag 12 oktober 2020 @ 14:12:36 #228
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195587567
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:50 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Wel goed opletten of deze niet gebruikt is.
Ik zal nakijken of er niet nog een pizza in ligt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_195587712
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:53 schreef Zelva het volgende:
Hoop niet dat ze in Nederland ook ten onder gaan.

Waar moet ik anders mijn Dasty vandaan halen? -O-
Scheermesjes zijn daar ook goed en voordelig.
pi_195587928
Ik heb Wibra sinds de corona-uitbraak weleens als alternatief voor Action gebruikt als er bij Action weer eens een rij voor de deur stond. Voor aankopen als plakband is het zo erg nog niet.

Bij Wibra zijn rijen voor de deur namelijk zeldzaam. :s)
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:31:23 #231
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_195609828
Zelfs bij de Action is het lang niet altijd meer zo afgeladen druk, hoor. Op een bepaald moment heb je voor een weeshuis aan plakband en toiletreiniger staan en dan zijn er zelfs weken dat je gewoon even niks nodig hebt. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:33:52 #232
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_195609880
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:31 schreef Cynix ® het volgende:
Zelfs bij de Action is het lang niet altijd meer zo afgeladen druk, hoor. Op een bepaald moment heb je voor een weeshuis aan plakband en toiletreiniger staan en dan zijn er zelfs weken dat je gewoon even niks nodig hebt. :)
moet ook zeggen dat wij vooral niet meer bij de Action komen omdat ik niet het gevoel heb dat ik daar in deze tijd ook maar een beetje veilig kan winkelen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_195609906
Afgelopen zaterdag stond er iig nog een forse rij voor de deur.

Ik ben maar naar Big Bazar doorgelopen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:37:18 #234
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_195609960
Ok, zaterdag. De uitgelezen dag waarop zombies gedachteloos tasjes en mandjes vullen met overbodige onzin.
Soweiso al nooit echt een geschikte dag voor degenen die gewoon even in- en uit hoppen voor wat essentials.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_195610115
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Cynix ® het volgende:
Ok, zaterdag. De uitgelezen dag waarop zombies gedachteloos tasjes en mandjes vullen met overbodige onzin.
Soweiso al nooit echt een geschikte dag voor degenen die gewoon even in- en uit hoppen voor wat essentials.
QFT
Somebody that I used to know
pi_195610116
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Cynix ® het volgende:
gewoon even in- en uit hoppen voor wat essentials.
En het is verstandig om dat uiterlijk vanavond te doen, want je weet niet exact wat Rutte & co zoal van plan zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:09:35 #237
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_195610592


2.0? :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_195769198
Hema terug in Nederlandse handen.

Nieuwe eigenaar Jumbo!
pi_195769349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:25 schreef Bocaj het volgende:
Hema terug in Nederlandse handen.

Nieuwe eigenaar Jumbo!
Jumbo is natuurlijk een grote en betrouwbare speler, dus de kans dat Nederlandse banken de schuld willen herfinancieren tegen een lagere rente is groot.

Goede zaak dit!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195769793
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jumbo is natuurlijk een grote en betrouwbare speler, dus de kans dat Nederlandse banken de schuld willen herfinancieren tegen een lagere rente is groot.

Goede zaak dit!
Geen idee of dit een goede zaak is. La Place is bij lange na niet meer wat het geweest is.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 18:00:57 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195769832
De originele La Place was wel de ultieme lunch :'(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195769857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Geen idee of dit een goede zaak is. La Place is bij lange na niet meer wat het geweest is.
La Place zonder V&D zal nooit meer worden wat het vroeger was.
De Hema kan onder de vleugels van Jumbo prima de sterke keten blijven wat het al is in Nederland. En zonder de zware schuldenlast die het al jaren meetorst kan het ook prima groeien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195770227
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:00 schreef Perrin het volgende:
De originele La Place was wel de ultieme lunch :'(
Yep. Ik mis het nog steeds
pi_195771011
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 18:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

La Place zonder V&D zal nooit meer worden wat het vroeger was.
De Hema kan onder de vleugels van Jumbo prima de sterke keten blijven wat het al is in Nederland. En zonder de zware schuldenlast die het al jaren meetorst kan het ook prima groeien.
Laten we niet vergeten dat de Hema een goedlopend eet en drinkgedeelte heeft. Misschien brengt dat nog wel meer geld op dan de HEMA winkels. Het is te hopen dat ze dat niet zo gaan verneuken als dat ze bij La Place hebben gedaan.
pi_195771131
Wat is er misgegaan bij La Place dan? Ben er niet meer geweest sinds de vestiging in Amsterdam aan het Rokin is gesloten.
pi_195771268
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat is er misgegaan bij La Place dan? Ben er niet meer geweest sinds de vestiging in Amsterdam aan het Rokin is gesloten.
Kwam een beetje op neer dat de LP vooral goed liepen omdat er heel veel publiek was, met ook nog een bovengemiddelde beurs, van de V&D dat voor of tijdens het shoppen een hapje bij de LP ging eten. Nu ze die stroom van de V&D moeten missen en ze vaak in troosteloze half lege gebouwen achterbleven blijkt LP maar een matige keten te zijn.

En veel van het menu en kwaliteit van LP zijn geschrapt omdat de omzet zo daalde.
Oh en iets met corona uiteraard.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195771275
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat is er misgegaan bij La Place dan? Ben er niet meer geweest sinds de vestiging in Amsterdam aan het Rokin is gesloten.
Minder assortiment, minder kwaliteit en flink duurder had ik het idee toen ik er voor het laatst was.

Bij de orginele La Place had je een heerlijke soort van salade bar. Kon je je bordje opscheppen met gegratineerde witlof, grof gesneden champignons, pasta, sla etc. Dat was echt subliem O+ De La Place had een assortiment waarbij ze zich onderscheidde van de rest. Denk aan pizza's bakken, lekkere soepen... De La Place van nu is een fantasieloos gebeuren geworden met een assortiment dat je bij elk eettentje kan krijgen. Alleen is het wel een tikkie duurder. Als je iets koopt, moet je er wel in willen investeren.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-10-2020 19:47:13 ]
pi_195774760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:25 schreef Bocaj het volgende:
Hema terug in Nederlandse handen.

Nieuwe eigenaar Jumbo!
Hoeraaa! Hema kan ik voorlopig nog niet missen. :P
pi_195774812
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 14:37 schreef Cynix ® het volgende:
Ok, zaterdag. De uitgelezen dag waarop zombies gedachteloos tasjes en mandjes vullen met overbodige onzin.
Soweiso al nooit echt een geschikte dag voor degenen die gewoon even in- en uit hoppen voor wat essentials.
Het enige wat ik écht bij Action moet halen zijn die grote flessen douchegel van Melkmeisje. :Y
pi_195774856
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoeraaa! Hema kan ik voorlopig nog niet missen. :P
Kinderkleding van de HEMA _O_
pi_195774878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kinderkleding van de HEMA _O_
Dit. En hun wenkbrauwpotloden.
En sowieso hun huisstijl. Ze verkopen hartstikke leuk en goed spul zonder perse de hoofdprijs te betalen.
  † In Memoriam † woensdag 21 oktober 2020 @ 22:11:14 #252
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_195774910
Oh ja, de Action heeft heus wel wat bruikbare spulletjes. :Y
Alleen koop ik die nooit op zaterdag, maar op een zo troosteloos mogelijke dinsdag of woensdag. Ik zie het als een uitdaging binnen maximaal 10 minuten buiten te staan mét de spulletjes die ik al van plan was te halen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_195775431
Het is niet Jumbo dat Hema overneemt. Het is de familie van Eerd samen met Parcom. Nuance verschil misschien maar het is in de praktijk wel belangrijk. Blijven losse bedrijven zo, beiden gerund door dezelfde familie
pi_195776096
quote:
99s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:11 schreef Cynix ® het volgende:
Oh ja, de Action heeft heus wel wat bruikbare spulletjes. :Y
Alleen koop ik die nooit op zaterdag, maar op een zo troosteloos mogelijke dinsdag of woensdag. Ik zie het als een uitdaging binnen maximaal 10 minuten buiten te staan mét de spulletjes die ik al van plan was te halen.
Vroeger kocht ik er wel meer ja maar sinds ik zo’n instelling heb van: heb ik het echt nodig, koop ik veeeeel minder. :P
pi_195779041
Ik kom echt zelden in de Action :@
  donderdag 22 oktober 2020 @ 08:25:09 #256
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_195779410
Ik haal er onderbroeken, sokken en douche gel.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:09:16 #257
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195782609
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoeraaa! Hema kan ik voorlopig nog niet missen. :P
Me neither, ik heb wenkbrauwen dankzij de HEMA :P Had al voorraad voor de komende tien jaar ingekocht.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 22 oktober 2020 @ 14:12:53 #258
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195784893
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Me neither, ik heb wenkbrauwen dankzij de HEMA :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_195786645
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:31 schreef Ericr het volgende:
Het is niet Jumbo dat Hema overneemt. Het is de familie van Eerd samen met Parcom. Nuance verschil misschien maar het is in de praktijk wel belangrijk. Blijven losse bedrijven zo, beiden gerund door dezelfde familie
Voordeel is wel dat er een winkeliersfamilie in zit en niet alleen maar het zoveelste beleggingsfonds of PE partij.

Hopelijk pakt het goed uit, altijd sympathieke winkel gevonden waar ik graag wat haalde. Al was het de laatste jaren wel al minder geworden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 oktober 2020 @ 19:10:10 #260
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_195791373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:31 schreef Ericr het volgende:
Het is niet Jumbo dat Hema overneemt. Het is de familie van Eerd samen met Parcom. Nuance verschil misschien maar het is in de praktijk wel belangrijk. Blijven losse bedrijven zo, beiden gerund door dezelfde familie
maar de familie Van Eerd gaat natuurlijk dwarsverbanden leggen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:51:55 #261
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195803338
Het centrum van Oss blijft ook niks bespaard.

https://www.bd.nl/oss-e-o(...)se-centrum~af323d40/
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:06:46 #262
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_195828070
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar de familie Van Eerd gaat natuurlijk dwarsverbanden leggen
Max Verstappen kleren bij de Hema
pi_195828113
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:06 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Max Verstappen kleren bij de Hema
Reclame waarin Verstappen bij een pitstop snel even een Hemaworst haalt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:29:57 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195828631
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:51 schreef Eightyone het volgende:
Het centrum van Oss blijft ook niks bespaard.

https://www.bd.nl/oss-e-o(...)se-centrum~af323d40/
Dat wordt shoppen in Den Bosch.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195829258
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat wordt shoppen in Den Bosch.
Of Uden?
pi_195829266
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Reclame waarin Verstappen bij een pitstop snel even een Hemaworst haalt.
Moest ik ook direct aan denken. _O-
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:08:48 #267
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195829590
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Of Uden?
Dat is sowieso al vaak het geval. :)

Winkelen in Oss gebeurde ook in betere tijden al vooral als ik er toch al in de buurt was (vanwege een andere activiteit).

Het Veghelse winkelhart is ook zo'n geval. Dat werd eerst nog gekoppeld aan bezoekjes aan het ziekenhuis. Sinds dat in Uden zit, ben ik er amper nog geweest. Het mist aantrekkingskracht om puur vanwege de winkels heen te gaan.
pi_195830069
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat is sowieso al vaak het geval. :)

Winkelen in Oss gebeurde ook in betere tijden al vooral als ik er toch al in de buurt was (vanwege een andere activiteit).

Het Veghelse winkelhart is ook zo'n geval. Dat werd eerst nog gekoppeld aan bezoekjes aan het ziekenhuis. Sinds dat in Uden zit, ben ik er amper nog geweest. Het mist aantrekkingskracht om puur vanwege de winkels heen te gaan.
Veghel was 20 jaar terug al niks.
pi_195830102
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 17:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Moest ik ook direct aan denken. _O-
Bottas en Verstappen die Hemaworsten eten onder het raam van Hamilton kan ook nog. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:03:33 #270
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_195833057
Er zijn hier in Den Helder drie nieuwe winkeltjes van lokale ondernemers bij gekomen, toch leuk. Zoek het maar uit met die ketens :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:27:54 #271
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195835028
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Veghel was 20 jaar terug al niks.
Toen kwam ik er regelmatig omdat ik er op school zat, maar je was er idd al snel mee klaar.

En toen was het in principe nog volledig, met de Patio erbij.
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:59:53 #272
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_195843195
La Place restaurant openen in Hema.
Met 1 Euro ontbijtjes
pi_195846252
Ik kom liever in het restaurant van de Hema dan in La Place..
dag
pi_195861720
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:59 schreef KingRadler het volgende:
La Place restaurant openen in Hema.
Met 1 Euro ontbijtjes
A La ikea ? :?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195861805
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:56 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

A La ikea ? :?
Hema heeft al 1 euro ontbijtjes
speak only if it improves the silence.
pi_195864294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 17:25 schreef Bocaj het volgende:
Hema terug in Nederlandse handen.

Nieuwe eigenaar Jumbo!
Wel jammer dat ze in bepaalde landen waaronder Duitsland de filialen willen sluiten. Wij komen vaker bij de HEMA in Leer dan in de filialen in eigen land, vaak veel betere aanbiedingen daar.
pi_195910577
quote:
Bonita, dochteronderneming van het Duitse concern Tom Tailor, is volop bezig met een herstructurering. Besloten is niet-winstgevende winkels van de hand te doen. Het bedrijf spreekt van ‘een onvermijdelijke maatregel om het modemerk Bonita te versterken’. Moederconcern Tom Tailor ontving eerder dit jaar van de Duitse overheid honderd miljoen euro financiële steun. De winkels in Goes en Terneuzen zijn met uitverkoop begonnen.
https://www.ad.nl/zeeland(...)-de-deuren~a755a856/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196779815
Hema is definitief gered.
speak only if it improves the silence.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2020 @ 13:32:50 #279
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_196783499
quote:
3s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:01 schreef TjjWester het volgende:
Hema is definitief gered.
Nou ja, definitief overgenomen. Of ze het op de langere duur redden bepaalt de consument.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_196783539
quote:
99s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:32 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nou ja, definitief overgenomen. Of ze het op de langere duur redden bepaalt de consument.
Met de familie van eerd krijgen ze een eigenaar die zijn geld verdiend met retail, voorgaande eigenaren verdiende hun geld met uitknijpen, schulden en verkoop van vastgoed.
speak only if it improves the silence.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2020 @ 13:35:44 #281
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_196783561
Dat is waar, ik denk ook dat Van Eerd c.s. een goede partij is. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 19 december 2020 @ 20:50:01 #282
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_196827705
Als ze het personeel maar niet uitknijpen als de Jumbo
pi_196828884
quote:
3s.gif Op donderdag 17 december 2020 13:34 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Met de familie van eerd krijgen ze een eigenaar die zijn geld verdiend met retail, voorgaande eigenaren verdiende hun geld met uitknijpen, schulden en verkoop van vastgoed.
quote:
Supermarktketen Jumbo onderhandelt met vastgoedfonds Annexum over de koop van 62 winkelpanden. Dat schrijft Het Financieele Dagblad (FD) zondag. Jumbo zou de panden willen verkopen en vervolgens weer willen huren. Met de verkoop zou zo'n 300 miljoen euro gemoeid zijn.

...
https://www.nu.nl/economi(...)panden-verkopen.html

oO/
  zaterdag 19 december 2020 @ 21:59:08 #284
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_196829791
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2020 20:50 schreef KingRadler het volgende:
Als ze het personeel maar niet uitknijpen als de Jumbo
Doet HEMA net zo goed hoor.
Vorig jaar waren ze in het nieuws, oa over een salaris-verlaging.
Tot nooit .......
pi_196868827
quote:
Moederbe­drijf Miss Etam en Steps vraagt uitstel van betaling aan, risico dat beide niet meer opengaan
NXT Fashion, eigenaar van kledingwinkels Miss Etam en Steps, vraagt uitstel van betaling aan voor het distributiecentrum en het hoofdkantoor. Hierdoor staan 116 banen op het spel en bestaat het risico dat beide kledingwinkels omvallen en na de lockdown niet meer opengaan.
https://www.ad.nl/economi(...)r-opengaan~aed79842/
Grote speler
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 21 december 2020 @ 22:09:01 #286
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196871682
Maar in dit geval niet onverwacht.

Er lijkt een grote doelgroep te zijn voor Miss Etam (40+, behoudend), maar die koopt er amper.
pi_197892022
Miss Etam en Steps nu definitief failliet? Personeel is in januari niet uitbetaald. Het moet een keer ophouden toch?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)illissement-fng-mode
pi_198076312
Winkelketens Miss Etam en Steps failliet verklaard: ‘Dit einde was bijna onvermijdelijk’

https://www.ad.nl/economi(...)rmijdelijk~a7459768/
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:12:06 #289
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198317868
Bij Blokker heb je voortaan een test nodig.

twitter
pi_198318068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:12 schreef Eightyone het volgende:
Bij Blokker heb je voortaan een test nodig.

[ tweet ]
Is dit niet vooral erg ongelukkig verwoord? Dit zou je imo ook kunnen lezen als: je bent niet welkom als je de afgelopen week positief getest bent (dus niet dat je hoe dan ook getest moet zijn).
pi_198318084
quote:
9s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Is dit niet vooral erg ongelukkig verwoord? Dit zou je imo ook kunnen lezen als: je bent niet welkom als je de afgelopen week positief getest bent (dus niet dat je hoe dan ook getest moet zijn).
Daar dacht ik ook aan.
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:26:54 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198318092
quote:
9s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Is dit niet vooral erg ongelukkig verwoord? Dit zou je imo ook kunnen lezen als: je bent niet welkom als je de afgelopen week positief getest bent (dus niet dat je hoe dan ook getest moet zijn).
Sterker nog, ik snap niet goed hoe je dat anders moet lezen? :?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198318483
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:12 schreef Eightyone het volgende:
Bij Blokker heb je voortaan een test nodig.

[ tweet ]
Jij bent zeker die persoon voor mij in de rij die bij de AH gaat klagen dat er stond 2 producten voor de prijs van 1, terwijl er stond: 2e product halve prijs.

:')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198318996
quote:
9s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Is dit niet vooral erg ongelukkig verwoord? Dit zou je imo ook kunnen lezen als: je bent niet welkom als je de afgelopen week positief getest bent (dus niet dat je hoe dan ook getest moet zijn).
Nee. Negatieve test verplicht.

twitter
pi_198319044
Ik geloof niet dat de blokker in een zodanige situatie zit dat ze zich zo'n regel kunnen veroorloven.
pi_198319257
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik geloof niet dat de blokker in een zodanige situatie zit dat ze zich zo'n regel kunnen veroorloven.
Schandalig dat ze dit voor hun personeel doen, werkelijk, waar halen ze het lef vandaan.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_198319272
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:45 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Schandalig dat ze dit voor hun personeel doen, werkelijk, waar halen ze het lef vandaan.
:')

Ik bedoel dat dit ze klanten gaat kosten.
pi_198319296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:12 schreef Eightyone het volgende:
Bij Blokker heb je voortaan een test nodig.

[ tweet ]
Blokker hedde in huus. @Wereldgozer
pi_198319466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:27 schreef Nober het volgende:

[..]

Nee. Negatieve test verplicht.

[ twitter ]
Oh. Nou, dan stikken ze er maar in. Er is een maximaal aantal hoepels dat ik bereid ben door te springen om een plantenspuit van 5,99 of soortgelijk prul te mogen kopen. Een afspraak maken, en een timer, en een mondkapje, en dan ook nog eens een test? Voor mij staat het niet in verhouding.
pi_198320201
Het is al aangepast.
woef
pi_198975993
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')