twitter:RTLZ twitterde op maandag 15-06-2020 om 15:27:57Schoenenwinkelketen Sneakers, met een webwinkel en ruim 40 fysieke winkels, heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank Zeeland-West Brabant. https://t.co/iQLiPwZhTR https://t.co/ahzCFDaPoy reageer retweet
Die hebben hier net een verbouwing achter de rug, geen idee of het hier franchise is.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:34 schreef Tarado het volgende:
twitter:RTLZ twitterde op maandag 15-06-2020 om 15:27:57Schoenenwinkelketen Sneakers, met een webwinkel en ruim 40 fysieke winkels, heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank Zeeland-West Brabant. https://t.co/iQLiPwZhTR https://t.co/ahzCFDaPoy reageer retweet
Fuck, net vorige week wat besteld wat ik gisteren retour heb gestuurd. Ben benieuwd hoe dat afloopt.quote:Op maandag 15 juni 2020 15:34 schreef Tarado het volgende:
Dieziejenooitmeerterug.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:09 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Fuck, net vorige week wat besteld wat ik gisteren retour heb gestuurd. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Fquote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:09 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Fuck, net vorige week wat besteld wat ik gisteren retour heb gestuurd. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
zeg maar dag tegen je centjesquote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:09 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Waarmee Marcel Boekhorn dus weer gewoon de baas is.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:21 schreef Idisrom het volgende:
Nu schijnen de dure Hema-obligaties met de hoge woekerrente van meer dan 11% die deze maandag afliepen, alsnog te zijn uitbetaald door de Citi-bank. De betalingen waren al klaargezet.
https://www.telegraaf.nl/(...)joen-in-hema-gevecht
De Telegraaf weet (nog) niet wie voor deze ¤ 54 miljoen uitgave gaat opdraaien.
Totaal waren er 750 miljoen euro aan schulden, die bedrag van maandag was maar een fractie van het totaalbedrag.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Waarmee Marcel Boekhorn dus weer gewoon de baas is.
helaas klopt dat niet altijd, door het volume kunnen ketens als Primark dezelfde kwaliteit stof aanbieden voor een lagere prijs, het is dus niet zo dat duurder automatisch beter is.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:53 schreef Eightyone het volgende:
En ik ben dus juist van die middensegment-koopsters.
Is in eerste instantie een iets grotere investering dan iets van Primark, maar als het (veel) langer mee gaat vallen de extra kosten uiteindelijk nogal mee. Ik vind de stoffen bij de allergoedkoopste kleding vaak lelijk.
Voel me altijd een beetje schuldig als we kleren voor de kids kopen bij de Primark.. Heb altijd het idee dat massale inkoop niet de enige reden is dat ze zo goedkoop zijn...quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
helaas klopt dat niet altijd, door het volume kunnen ketens als Primark dezelfde kwaliteit stof aanbieden voor een lagere prijs, het is dus niet zo dat duurder automatisch beter is.
nee, het is op alle gebied afknijpen wat ze doen maar daar zijn ze niet de enige inquote:Op zondag 21 juni 2020 14:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Voel me altijd een beetje schuldig als we kleren voor de kids kopen bij de Primark.. Heb altijd het idee dat massale inkoop niet de enige reden is dat ze zo goedkoop zijn...
Weer het middensegment.quote:De Belgische modeketen FNG, het moederbedrijf van onder meer Steps en Miss Etam, ontslaat bijna driehonderd medewerkers. Het beursgenoteerde bedrijf zit financieel in zwaar weer en moet een kleine vijftig winkels sluiten, meldt het bedrijf maandag.
FNG heeft hoge schulden en is bezig een herstelplan op te stellen. Tot die tijd wil het bedrijf zich van schuldeisers vrijwaren door activiteiten in België af te stoten, staat in een persbericht. De CEO spreekt daarin van een "moeilijke en pijnlijke, maar noodzakelijke maatregel".
https://www.nu.nl/economi(...)rkers-in-belgie.html
Misschien zijn een aantal langlopende leningen uit het voorinternetse tijdperk? Toen bakstenen modeketens nog de enige game in town waren..quote:Op maandag 22 juni 2020 17:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welke gek geeft al die leningen aan dit soort bedrijven?
Zullen wel aandeelhouders zijn tegen woekerrentesquote:Op maandag 22 juni 2020 17:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien zijn een aantal langlopende leningen uit het voorinternetse tijdperk? Toen bakstenen modeketens nog de enige game in town waren..
Het is toch nog goed afgelopen. Ik heb direct een mail gestuurd. Daar netjes antwoord op gehad dat de webshop nog open bleef en alles afgehandeld werd.Paar dagen na ontvangst mail gehad dat mijn geld teruggestort wordt. En inmiddels het geld binnen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:09 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Klopt dit eigenlijk? Is er een nieuwsartikel die dit bevestigd?quote:Op donderdag 18 juni 2020 17:40 schreef Speekselklier het volgende:
klopt, maar voor die fractie is hij wel weer een paar weken eigenaar.
In wat voor gat woon jij dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 20:58 schreef Jellereppe het volgende:
Het enige wat overblijft in het straatbeeld is horeca en snackbars.
De meeste binnensteden zijn zeer schraal geworden. Voornamelijk kleding, accessoires, cosmetica en daghoreca zijn overgebleven. De detailhandel is dood, nu zijn de middelgrote ketens volop aan het afsterven.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 23:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tering, ja dan snap ik dat er nog amper normale winkels zijn.
Eens, in bergen op zoom zit alles buiten het centrum. Centrum is kroegen, theater, hotels en dag horeca. Mooi hoor en prima, rand straten met opticien, Kruidvat, bakkers en slagers. Boekhandel en kledingzaken. Maar de a locatie is weer voor horeca en cultuur.quote:Op woensdag 1 juli 2020 00:01 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
De meeste binnensteden zijn zeer schraal geworden. Voornamelijk kleding, accessoires, cosmetica en daghoreca zijn overgebleven. De detailhandel is dood, nu zijn de middelgrote ketens volop aan het afsterven.
Eigenlijk hebben alleen grote steden en een paar toeristenplaatsen zoals Maastricht, Leiden of Den Bosch een breed scala aan keuze.
Das fijn, je moet je zorgen maken met drie belwinkels in de straat.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 20:58 schreef Jellereppe het volgende:
Het enige wat overblijft in het straatbeeld is horeca en snackbars.
Ik ben er al jaren niet meer geweest maar die grote winkelstraat, waar vroeger V&D zat, die had toch aardige wat winkels? En de straatjes naar links daarvan en achter de Bourgondiër.quote:Op woensdag 1 juli 2020 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, in bergen op zoom zit alles buiten het centrum. Centrum is kroegen, theater, hotels en dag horeca. Mooi hoor en prima, rand straten met opticien, Kruidvat, bakkers en slagers. Boekhandel en kledingzaken. Maar de a locatie is weer voor horeca en cultuur.
De meeste ketens zitten op het terrein van De Zeeland. Gratis parkeren en alles bij de hand.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik ben er al jaren niet meer geweest maar die grote winkelstraat, waar vroeger V&D zat, die had toch aardige wat winkels? En de straatjes naar links daarvan en achter de Bourgondiër.
Wat is daarmee gebeurt?
Wat zonde. Een jaar of 14 terug hadden ze de boel geloof ik wel aardig opgeknapt. Weet nog wel dat het aardig netjes geworden was.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De meeste ketens zitten op het terrein van De Zeeland. Gratis parkeren en alles bij de hand.
Staat veel leeg, in het centrum.
Ik vind het er wel mooi uitzienquote:Op woensdag 1 juli 2020 09:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat zonde. Een jaar of 10 terug hadden ze de boel geloof ik we aardig opgeknapt. Weet nog wel dat het aardig netjes geworden was.
Ben er veel geweest toen ik er stage liep en altijd door het centrum er naartoe liep.
Hier is juist alles blauwe zone gemaakt. Verder zijn ze al jaren bezig het winkelgebied kleiner te maken, te concenteren. Er zijn dikke subsidies om winkelpanden/gevels op te knappen in de winkelstraten. Daar wordt ook veel gebruik van gemaakt, er zijn van al bijna 30 winkelpanden de gevels opgeknapt. En dan niet een likje verf, maar volledige nieuwe gevels.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
En de gemeensten maar de parkeertarieven verhogen zodat steeds meer klanten wegblijven en dan maar via een website bestellen.
De autohatende gemeenten zijn zeker medeplichtig aan het failliet van vele winkels in hun eigen steden/dorpen.
Ja, zat er ook even op te kauwen, maar denk dat ik dit eigenlijk best wel positief nieuws vind! En oer-Hollands als in: leuke spulletjes blijven.quote:Op donderdag 9 juli 2020 08:40 schreef Q. het volgende:
Zou mooi zijn, dan wordt het weer een echt Nederlands bedrijf met diepe zakken er achter.
Want de Ali-express meuk die ze op bol.com en amazon verkopen worden we wel blij van? Hema staat kwalitatief daar wel echt een stap boven.quote:Op donderdag 9 juli 2020 08:47 schreef djkoelkast het volgende:
Dan krijgen we dus ook hemashit bij bol, weet niet of dat nou zo positief is.
Daar zit ook behoorlijke troep tussen hoor.quote:Op donderdag 9 juli 2020 08:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Want de Ali-express meuk die ze op bol.com en amazon verkopen worden we wel blij van? Hema staat kwalitatief daar wel echt een stap boven.
Op zich wel, maar Ahold wordt natuurlijk veel te groot zo. Dat is wellicht minder gunstig voor de consument op langere termijn.quote:Op donderdag 9 juli 2020 08:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, zat er ook even op te kauwen, maar denk dat ik dit eigenlijk best wel positief nieuws vind! En oer-Hollands als in: leuke spulletjes blijven.
De combinatie van parkeertarieven en vastgoedhuurprijzen is dodelijk voor de binnensteden. Ik zie ook veel winkelpanden omgebouwd worden tot appartementen. Alleen winkels met hoge omloopsnelheden en hoge marges kunnen het nog volhouden. Alleen staan een aantal grote textiel groepen op omvallen, dus ik verwacht dat op kledinggebied er nog wel een verdere uitdunning zal plaatsvinden de komende jaren.quote:Op woensdag 1 juli 2020 09:11 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
En de gemeensten maar de parkeertarieven verhogen zodat steeds meer klanten wegblijven en dan maar via een website bestellen.
De autohatende gemeenten zijn zeker medeplichtig aan het failliet van vele winkels in hun eigen steden/dorpen.
Zou ik eigenlijk best chill vindenquote:Op donderdag 9 juli 2020 08:47 schreef djkoelkast het volgende:
Dan krijgen we dus ook hemashit bij bol, weet niet of dat nou zo positief is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |